Wie gaat er nog meer kijken?quote:Vier koppels, vier steden, één droom: een eigen horecazaak. In het nieuwe programma Mijn Tent is Top kan heel Nederland zien hoe het de koppels vergaat en barst de strijd om de populairste tent los.
De jury oordeelt, de kijker bepaalt
Een strenge, vakkundige jury onder leiding van horecagoeroe en topkok Herman den Blijker beoordeelt de vier koppels. Zij beslissen welke twee koppels er afvallen. Tijdens de laatste live-uitzending kies jij jouw favoriet.
De koppels
Amsterdam
De sympathieke Richard en zijn verloofde Weruschca beginnen in Amsterdam aan hun horecadroom. Het idee is een brasserie zoals je die in Parijs tegenkomt. Simpele gerechten maar van uitstekende kwaliteit.
Den Bosch
Sven en Geertje beginnen hun avontuur in Den Bosch. Hun droom is een plek waar mensen lekker ongedwongen kunnen eten maar wel in een hoger segment.
Leeuwarden
In Leeuwarden beginnen de nuchtere en gedreven Frieda en Frank aan het verwezenlijken van hun horecadroom. Zij starten hun eigen zaak waar sushi en entertainment centraal staan.
Rotterdam
De vrienden Dave en Marc beginnen aan een Spaans avontuur in Rotterdam. Samen beginnen zij nu een Pinchobar. Pinchos zijn Baskische tapas met een prikkertje erdoor (pincho).
Meer info: www.mijntentistop.nl
quote:
Bron: www.mijntentistop.nlquote:Een strenge, vakkundige jury beoordeelt de vier koppels. Niemand minder dan horecagoeroe en topkok Herman den Blijker leidt deze vijfkoppige jury. Zij beslissen welke twee koppels er afvallen. In aflevering 8 valt het eerste koppel af. Het tweede duo valt af in aflevering 10. De kijker heeft echter het allerlaatste woord. Tijdens de laatste live-uitzending kies jij jouw favoriet. Jouw telefoontje of SMS bepaalt de winnaar!
quote:Strijd om horeca-onderneming in Mijn tent is top
Geplaatst op 16-01-2007 om 11:24
In het nieuwe RTL 5-programma Mijn Tent is Top strijden vier koppels vanaf vanavond een aantal weken lang om een eigen horecaonderneming. Ieder koppel heeft de ambitie en wens een eigen horecazaak te beginnen en geven daar nu gehoor aan. Mijn tent is top laat zien hoe het deze startende ondernemers vergaat. De camera’s van RTL 5 volgen de ondernemers vanaf het moment dat zij de sleutel krijgen van hun nieuwe pand totdat hun bedrijf wel of niet tot bloei komt.
Tijdens dit proces worden de koppels begeleidt en beoordeeld door een jury waarvan topkok Herman den Blijker voorzitter is. Uiteindelijk blijft er één koppel over dat met het winnen van een geldbedrag de onderneming wint. Dat betekent echter niet dat de andere koppels hun deuren moeten sluiten. Mijn Tent is Top is gebaseerd op het succesvolle Australische programma My Restaurant Rules.
In Amsterdam, Leeuwarden, Den Bosch en Rotterdam gaan de koppels aan de slag. Met een origineel idee voor hun eigen horecaonderneming beginnen zij als fulltime ondernemers met frisse moed aan dit avontuur. Het verbouwen en inrichten van hun zaak, het regelen van de financiële huishouding, het aannemen van personeel, het samenstellen van een menukaart en het op peil houden van de kwaliteit van de zaak horen bij het verwezenlijken van deze droom. Tijdens dit proces worden de koppels in de gaten gehouden door vier vaste juryleden en het steeds wisselende gastjurylid.
Zij bepalen welke twee koppels als eerste moeten afvallen. Dit betekent echter niet dat deze ondernemers met hun bedrijf moeten stoppen. Zij maken alleen geen kans meer op de hoofdprijs; een geldbedrag waarmee hun onderneming ook in één keer hun eigendom is. Dit wint één koppel dat door het publiek wordt gekozen.
Erland Galjaard, programmadirecteur RTL 5: “Mijn Tent is Top is meer dan alleen een tv programma. Het is een eigenzinnig, uniek en vooral ook groots event, dat nooit eer- der zo werd gedaan in Nederland . Een spannende, positieve strijd tussen vier zeer gemotiveerde koppels met vier verschillende horecaconcepten. En tegelijkertijd ook nog eens een leuke ’strijd’ tussen vier steden. Met de populaire topkok Herman den Blijker als welkome hulp, maar ook als strenge juryvoorzitter. Wie weet zijn Tent vanaf de grond goed op te bouwen, en de kijker te verleiden tot een bezoek aan zijn restaurant? En leuk ook, de kijker kan daar ter plekke op camera, commentaar leveren, en heeft ook invloed op de uiteindelijke uitslag. Ingredïenten en redenen genoeg derhalve om ons zeer te verheugen op dit programma.”
In Leeuwarden begint het koppel Frieda en Frank een eigen zaak waar sushi en entertainment centraal staan. Het jonge stel Sven en Geertje beginnen hun avontuur in Den Bosch. Hun droom is een plek waar mensen lekker ongedwongen kunnen eten maar wel in een hoger segment. De vrienden Dave en Marc beginnen aan een Spaans avontuur in Rotterdam. Samen beginnen zij nu een Pinchobar. Pinchos zijn Baskische tapas met een prikkertje erdoor. Richard en zijn verloofde Weruschca beginnen in Amsterdam aan een brasserie zoals je die in Parijs tegenkomt. Mijn tent is top gaat vanavond om 21.30 uur van start bij RTL 5.
Discussie blijft terugkomen...quote:Op woensdag 17 januari 2007 10:53 schreef Dos37 het volgende:
Loopt trouwens ook al een topic over in CUL.
Hier weer terug over het programmaquote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:36 schreef nlg het volgende:
Dus, om te resumeren:De kookkunsten van de stellen, recepten en ander culinairs in: [CUL-TV] Mijn tent is top, van Herman den Blijker Het programma zelf, wat er in de aflevering gebeurd is en de rest in: Mijn Tent is Top (dinsdags om 21:30 bij RTL 5)
wat een saai mislukt slap aftreksel van My Restaurant Rules zeg.quote:Op woensdag 17 januari 2007 12:18 schreef Argento het volgende:
dit is dus de vaderlandse versie van het Australische My Restaurant Rules.
dat stukje heb ik dan gemist geloof ikquote:sympathieke Richard
Vooral pauperig -- 't zal eens niet bij die NL versiesquote:Op woensdag 17 januari 2007 16:20 schreef sugarJay het volgende:
wat een saai mislukt slap aftreksel van My Restaurant Rules zeg..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |