Zug-Chef | dinsdag 20 maart 2007 @ 17:53 |
![]() Hier alweer deel ## in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op in gegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak. Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en vanaf 10 december Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Munster. PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() Vanaf eind 2008 zullen er nieuwe GTW's gaan rijden op Dordrecht-Geldermalsen. Het betreft hier de elektrische variant. 5 maal GTWtype 2/8 en 5 maal 2/6. Tot die tijd rijdt Arriva hier met Plan V. November 2006: Groningen-Nieuweschans-Leer December week 50: Leeuwarden-Harlingen Haven Mei 2007: Groningen-Roodeschool Juli 2007: Leeuwarden-Stavoren Augustus 2007: Groningen-Delfzijl September 2007: Leeuwarden-Groningen De serie van Arriva bestaat uit 2 verschillende type treinen. - De GTW 2/6, 2 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)2xx serie (al afgeleverd). - De GTW 2/8, 3 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)3xx serie. Hieronder is een afbeelding te zien van het interieur van deze trein. ![]() ![]() ![]() Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. In januari 2007 worden er op Almelo-Mariënberg nieuwe linten ingezet. De tweede lijn is de valleilijn (kippenlijn), welke ligt tussen Ede/Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 wil Veolia op de Maaslijn gaan rijden met de Stadler GTW, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein moet er zo uit gaan zien: ![]() Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan. Er is een speciaal topic voor RandstadRail. RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl ![]() diesel Ook NSR exploiteert nog drie diesellijnen (Enschede-Zwolle, Zwolle-Kampen en Nijmegen-Roermond), en maakt daarvoor uitsluitend gebruikt van de tweedelige DM’90/Buffels. Wat moderner dan de Wadlopers van Arriva en Connexxion, en wat stiller dan de nieuwere Lints van Syntus. Wat betreft aanbestedingen heeft NS-Regio de aanbesteding gewonnen voor het traject Apeldoorn-Zutphen, waar met DM'90 op gereden wordt. Hiervoor is een aparte tak opgezet die "RegioNS" wordt genoemd. Een vast team rijdt en onderhoudt het materieel. Ter onderscheiding zijn de Buffels die hier rijden voorzien van speciale stickers. Ook Zwolle-Kampen is aanbesteed aan NS, deze lijn heeft ook twee 'eigen' verfraaide Buffels gekregen. Elektrisch De getrokken treinen worden aangedreven door een loc uit de 1700 of 1800 serie. Deze zijn vrijwel identiek, alleen is de 1700 ongeveer tien jaar nieuwer en heeft wat meer mogelijkheden wat betreft multitractie (samenwerken met een andere 1700) en dubbeldeksmaterieel (alleen DD-AR, DDM-1 wordt met 1800'en gereden). Ook technisch gezien zijn er verschillen, maar daar zullen we jullie niet mee vermoeien. Getrokken treinen zijn vooral te vinden op de langere intercity trajecten als de Beneluxtrein (Amsterdam-Brussel); Venlo-Den Haag (met ICK); Den Haag-Arnhem en Arnhem-Roosendaal, en wat kortere (spits)routes daarbinnen als bijvoorbeeld Eindhoven-Utrecht. Tot 10 december werd de treinserie 800/900 Haarlem-Amsterdam-Utrecht-Eindhoven-Heerlen/Maastricht met getrokken treinen (ICRm) gereden, maar die zijn nu vervangen door IRM. Hiermee wordt niet meer naar Haarlem, maar van/naar Alkmaar worden gereden. Ook wordt er niet meer alternerend naar Maastricht of Heerlen gereden, maar wordt er voortaal gesplitst worden in Sittard waardoor de IC’s elke halfuur naar deze beide plaatsen gaat rijden. Momenteel zijn er (ruwweg) drie series rijtuigen: ICR, ICRm en ICK. Afkortingen komen wel meer terug in dit topic dus een kleine uitleg: ICR = InterCityRijtuig (bestaat niet meer), ICRm = gemoderniseerde ICR (met oa airco en nieuwe bankjes) en de ICK zijn eigenlijk 2e hands Duitse rijtuigen voor de korte termijn (vandaar de 'K') die zijn gekocht (voor een miljoen per stuk) om wat extra zitplaatsen te verzorgen, wat destijds hard nodig was. Na een halfjaar rust, zijn recentelijk weer meer rituigen ICK in dienst gekomen, om via schuifacties met IRM een DD-AR de wegvallende stellen plan V op te kunnen vangen, die wegens verstreken onderhoudstermijnen aan de kant gingen. Ook een hoge defectenstand in IRM (gesmolten stuifsneeuw in electr. circuit) en ICM (nieuwe compressoren zijn storingsgevoelig). Met de ingang van dienstregeling 2007 zijn er zoveel extra treinen dat alle ICK weer in dienst zal komen. Niet in de laatste plaats omdat er 60 rijtuigen ICRm aan HSA worden verhuurd voor inzet op de HSL-Zuid. ![]() Buiten het getrokken mat, wordt er ook gebruikt gemaakt van treinstellen. Achtereenvolgens ICM, DD-IRM, plan V, plan T, SGM en tot december 2005 SM'90. Dit laatste type is buitendienst gesteld vanwege de grote storingsgevoeligheid en de hoge kosten die er aan die type, mede door de kleine serie, verbonden waren. De treinstellen voor de lange afstand, is natuurlijk het ICM (ook: Koploper). Vooral te vinden in het noorden en oosten van het land. Door de doorloopkop (die om dubieuze redenen overigens buiten dienst gesteld is in 2005, en bij revisie dicht gelast zal worden) en snelle koppeling is het mogelijk om onderweg te combineren met een ander treindeel, als versterking of vanuit een andere plaats. Voor het ontkoppelen geldt hetzelfde. De treinen combineren en splitsen op de volgende routes: - Amsterdam/Schiphol-Amerfoort (koppelen)-Enschede - Den Haag/Rotterdam-Utrecht(kop.)-Zwolle(ontkopp.)-Groningen/Leeuwarden. Elk halfuur wisselen de bestemmingen zodat bijvoorbeeld vanuit Enschede eens per uur naar Amsterdam/Schiphol kan worden gereist, en een halfuur later naar Den Haag/Rotterdam. De treinseries (qua dienstregeling dus) zijn zo ontworpen dat altijd in Amersfoort een cross-platform overstap is op de andere trein. In de nieuwe dienstregeling is dit deels afgeschaft: het Amsterdamse deel wordt niet meer meegenomen, maar rijdt als apart pendel IC'tje. ![]() Interieur van de ICM Tijdens de boekenweek was er nog een kinderboeken stel, en door de sponsering van het NOC NSF door de NS, rijden er ook drie Olympische ICM’s en twee IRM’s rond.(4201,4240,4241,9525,9520) Vanwege de Olympische spelen in Turijn was er een Olympische Thalys. Deze heeft de wintersporters teruggebracht naar Nederland. Na deze rit is de Thalys echter meteen weer van haar bestickering ontdaan. De stellen zijn sinds 2007 zwaar verleden tijd, aangezien ze zijn verkleint tot dopertenblikje. Plan V rijdt rond in vele kleuren (qua interieur) en deelseries, dit komt door de grootte van de series (er zijn bijna 250 V-tjes gebouwd) en de dus niet gelijktijdige revisie. De oudste zijn 12 jaar ouder dan de nieuwste. Sinds 10 december 2006 rijdt Plan V niet alleen meer voor NS, maar ook voor Arriva, Connexxion en Veolia. De T's worden vooral gehaat worden voor krappe bankjes. Bij drukte zit je met je knieën in je nek en in de nek van de persoon tegenover je. Plan V's zijn overigens wat nieuwer dan de T's, en zijn de laatste stellen die in Nederland (Werkspoor) gebouwd zijn, al zijn de nieuwere series al in het buitenland in elkaar gezet. Vanaf 2008 zal mat'64 geleidelijk aan vervangen worden door een nieuw type sprinter. De Citypendels waren eigenlijk alleen te vinden op de Zoetermeer Stadlijn: een spoorlus in de vorm van een krakeling met meer dan 10 haltes in Zoetermeer, bekend als aggressielijn. Ook waren de citypendels te vinden op de Hofpleinlijn. Nu aan deze inzet een einde is gekomen, worden de 2 delige stellen als versterking van sommige treinen in de randstad ingezet, en in een paar spitstreintjes. De Sprinters (drietjes) zijn in de zgn 'ruime randstad' te zien, op Woerden-Gouda-Rotterdam, Utrecht-Rhenen, Utrecht-Baarn, Rotterdam-Hoek van Holland, en in Uitgeest-Haarlem-Amsterdam en nog zo wat trajecten in die hoek. Door de vele deuren en het snelle optrekken (helaas max 125 km/uur), zijn ze uitermate geschikt voor drukke trajecten met veel stops. De ombouw van de driedelige Sprinters is voltooid en met de nieuwe sprinters heeft NS Commercie het product 'Sprinter' ingevoerd, ipv gewone stoptrein. De indeling van binnen is wat opener, alleen het verschil tussen 1e en 2e klas is compleet verwenen (alleen ander kleur stofje). Om de Sprinter-formule verder te kunnen uitbouwen, heeft NS nieuwe treinen besteld (gebaseerd op een al bestaand Duits model), de eerste worden ergens in 2008 verwacht: ![]() ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen: Amsterdam-Brussel (elk uur) Amsterdam-Keulen (5x per dag) Schiphol-Berlijn (4x per dag) Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. ![]() ICE, buitenkant en 1e klas int (met dvd/cd) meerspannings BNL-loc (NMBS De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. ![]() Hier alleen maar wat foto's. Op Enschede-Munster/Dortmund rijdt Bauheihe 643. Deze komt ook in Heerlen vanuit Aachen. Tot 3 november reed op Nieuweschans - Leer deze duitse boemel treintjes ![]() Deze zijn nu vervangen door rechtstreekse treinstellen van Arriva, de GTW's van Stadler. ![]() Op Roosendaal-Antwerpen de varkenskop: Maastricht-Luik: Totdat de rechtstreekse Intercity van Maastricht naar Brussel ging rijden, deden deze oude barrels van de Belgische spoorwegen dienst op dit lijntje ![]() In de nieuwe dienstregeling is die stoptrein dus vervangen door een HSL-intercity die nonstop rijdt tussen Brussel en Luik en dan doorsukkelt als stopper naar Maastricht, maar helaas wel Eijsden overslaat, waardoor ons zuidelijkste stationnetje treinloos is geworden. Venlo-Hamm: ![]() ![]() Deze trek-duwtreinen bestaan uit gereviseerde Duitse Silberlingen. Deze treinen rijden vanuit Venlo meteen de grens over en rijden onderweg onder andere langs grote steden als Mönchengladbach, Düsseldorf, Wuppertal en Hagen. Soms worden in deze topicserie verkortingen gebruikt voor stationsnamen, als je hier niet zo in thuis bent (over het algemeen zijn het gewoon de eerste letters van de lettergrepen), kun je ze hier opzoeken. Ook wordt wel eens melding gemaakt van een treinserie, waarmee alle treinen op een bepaald traject worden bedoeld. Als men het heeft over 'de 3600' worden daar de sneltreinen tussen Roosendaal en Zwolle mee bedoeld. Alle treinen in het land hebben een eigen nummer om ze herkenbaar te houden voor personeel en verkeersleiding. Zo is de trein die die om 16:19 vanuit Zwolle naar Roosendaal vertrekt de 3663. De volgende trein is de 3665, die daarna de 3667 et cetera. De treinen in de tegengestelde richting hebben de even nummers. Een lijst (PDF) van alle treinnummers die in 2006 gebruikt worden, kun je hier vinden. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden | |
Peterselieman | dinsdag 20 maart 2007 @ 18:07 |
Tyfoon Voelende Post Tenminste ik denk dat er in Leeuwarden wel de nodige mensen zijn wakker geschud de afgelopen nacht, omdat de Tyfoon van een GTW'tje ietsje pietsje bleef hangen. | |
Lausteen | dinsdag 20 maart 2007 @ 18:09 |
verkeerde OP ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 20 maart 2007 @ 18:21 |
Terug Vindende motorPost :] | |
Luco | dinsdag 20 maart 2007 @ 18:23 |
Nu al weer een nieuw topic? Gaat snel! | |
Dr_Flash | dinsdag 20 maart 2007 @ 18:30 |
Beetje laat, maar vroeg genoeg ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 20 maart 2007 @ 18:35 |
quote:rijden daar nou linten of Feetjes?:p | |
Dr_Flash | dinsdag 20 maart 2007 @ 18:46 |
quote:Wat denk je zelf? ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 20 maart 2007 @ 18:58 |
quote:linten :w | |
Lausteen | dinsdag 20 maart 2007 @ 19:00 |
quote:zie je die weerspiegeling in het reclamebord ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 20 maart 2007 @ 19:00 |
quote:Ook hoor ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 20 maart 2007 @ 19:02 |
![]() flesje toch! ![]() wel knap dat er volgens 9292 geen enkele trein stopt nog ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 20 maart 2007 @ 19:03 |
quote:Dat klopt, maar dat zegt niks ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 20 maart 2007 @ 19:04 |
Je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn als bordjesfapper | |
Ou-Tannu | dinsdag 20 maart 2007 @ 19:08 |
quote:ns rijsplanner doet ook weinig :p | |
Dr_Flash | dinsdag 20 maart 2007 @ 19:10 |
quote:Misschien heb je onder "reisplanner" meer geluk ![]() Sinds 10-12-06 stoppen daar al treinen, op Brandevoort, maar as per zondag nog altijd geen (poging tot) bordjes. Vraag me af welke proraildebiel daar zo ligt te slapen ![]() | |
Areyoutalkingtome | dinsdag 20 maart 2007 @ 19:14 |
tvp | |
Peterselieman | dinsdag 20 maart 2007 @ 19:14 |
Mail ze even dat je graag het bordje zou willen fotograferen. Dan kun je gelijk in het mailtje ook zetten dat ze Leeuwarden Achter de Hoven ook even doen, omdat het station na 50 jaar officiëel in de dienstregeling is opgenomen. | |
Dr_Flash | dinsdag 20 maart 2007 @ 19:22 |
quote:Ze willen niet bereikbaar zijn ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 20 maart 2007 @ 19:24 |
Misschien een tikfoutje in het mailadres ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 20 maart 2007 @ 19:38 |
Hmmm... dit is de uberlange OP ![]() ![]() ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> P.s. de OP in de Wiki is aangepast. En nu fitness ![]() [ Bericht 31% gewijzigd door Dichterbijer op 20-03-2007 19:44:34 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 20 maart 2007 @ 19:44 |
Oh, ik zag het verschil niet eens ![]() dan is hij dus nog steeds veul te lang ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 20 maart 2007 @ 19:46 |
quote: ![]() | |
RealZeus | dinsdag 20 maart 2007 @ 20:19 |
quote:Zo,een wasbeurtje zou ook wel eens mogn.Zie die ruiten dan. ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 20 maart 2007 @ 20:38 |
ze rijden ook niet meer ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 20 maart 2007 @ 20:41 |
quote:Nou en? Die redelijk tot tamelijk definitief ingemetselde stoomloc in het NSM wordt ook dagelijks gepoetst hoor ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 20 maart 2007 @ 20:42 |
quote:Zeker wel. Wat dacht je van mp_Jules | |
Zug-Chef | dinsdag 20 maart 2007 @ 21:05 |
ik maak niet voor niks zulke mooie foto's, zie het vorige topic, of het topic daarvoor ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 20 maart 2007 @ 21:07 |
quote:moauw ![]() | |
Brembo | dinsdag 20 maart 2007 @ 21:08 |
Stond vorige week al een wadloper in Ah en nu is het welgeteld verdubbelt ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 20 maart 2007 @ 21:09 |
Welke? Veolivla doet goed haar best om zo veel mogelijk materieel aan de kant te houden ![]() | |
Socios | dinsdag 20 maart 2007 @ 21:13 |
Koploper! ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 20 maart 2007 @ 21:41 |
quote:als of ze niet op tijd willen rijden ![]() | |
sander89 | dinsdag 20 maart 2007 @ 22:02 |
Heb deze site hier nog langs niet zitten komen, kan je treintjes kijken uit je luie stoel staat verder ook nog wat leuke filmpjes enz.www.railcam.nl | |
Dr_Flash | dinsdag 20 maart 2007 @ 22:11 |
quote:Boerenkool donkerblauw beeft enkel reetkever negen ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 20 maart 2007 @ 23:00 |
eh jaa helemaal fles ![]() | |
Brembo | dinsdag 20 maart 2007 @ 23:50 |
quote:Denk eerder dat de machinist met dit weer niet de bruggen bij Arnhem en Nijmegen overwilt ![]() ![]() De serie citypendels die overzijn van de zoetermeerse stadslijn gaan die binnenkort ook op revisie ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 20 maart 2007 @ 23:57 |
Bij de NS waren ze daar toch nog niet over uit of is inmiddels de beslissing al gevallen in het voordeel van reviseren. Bij mijn weten staan er al geruime tijd 2 bananen bij Randers in Denemarken om te kijken of revisie mogelijk was. | |
ReisT | woensdag 21 maart 2007 @ 01:23 |
ff eene Qoute uit het vorige topic (eigenlijk een tvp'tje in vermomming):quote:Blijft een mooi systeempje, die dubbeldeks-containertreintjes. Jammer dat we hier niet zo groot PVR hebben, anders hadden we hier nu ook vast al driedubbeldeks-virmpjes gehad. | |
Duvel | woensdag 21 maart 2007 @ 08:10 |
quote:Gelukkig zijn de tunnels van de Betuweroute wel uitgevoerd om in de toekomst double-stack te kunnen rijden! | |
Automatic_Rock | woensdag 21 maart 2007 @ 09:10 |
quote:Koploper ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 21 maart 2007 @ 09:22 |
standaard te korte koploper ![]() | |
Duvel | woensdag 21 maart 2007 @ 09:52 |
quote:Twee bakken? ![]() Welke trein? | |
vw_caddy | woensdag 21 maart 2007 @ 10:01 |
Wadloper ![]() tvp | |
Zug-Chef | woensdag 21 maart 2007 @ 10:14 |
Ik zag gister de sneltrein Lw - Gn van 14:57 met een wadloper gereden worden... | |
Dr_Flash | woensdag 21 maart 2007 @ 10:16 |
quote:Nee joh, ongeveer alles op de noordoost in de ochtendspits. Maar ja, als je tegen 10 uur tussen Akkrum en Grou - Jirnsum eigenlijk maar 3 bakken nodig hebt, dan is meestal ook wel genoeg tussen Utrecht en Amersfoort rond half 9, niewaar? ![]() | |
vw_caddy | woensdag 21 maart 2007 @ 10:26 |
Drie bakken op de Noord-Oost vanaf Groningen. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 21 maart 2007 @ 10:28 |
quote:Mijn IC naar Leeuwarden was vanmorgen conform planning (tenminste, dat denk ik) negen bakken lang. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 10:30 |
quote:Dat had te maken met het uitvallen van een setje GTW'tjes waardoor er een buffel in de stopdienst terechtgekomen is. Wadlopers moeten dat gat opvullen. quote:Daarom willen ze er in Zwolle nog wel eens een stelletje aftrappen. | |
Dr_Flash | woensdag 21 maart 2007 @ 10:45 |
ja, ik overdrijf ook een beetje natuurlijk ![]() maar het is standaard staan in het gangpad in zowel de 12525 als de 525. Die 3 minuten achter elkaar aan rijden, van Utrecht tot Zwolle. (maar blijkbaar samen te lang zijn voor de perrons in Ut , AMf en/of Zl ![]() Anyway, het is niet genoeg ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 21 maart 2007 @ 10:47 |
quote:Die bananen? die mogen idd wel een ombouw tot vlavlip ![]() | |
Duvel | woensdag 21 maart 2007 @ 11:16 |
quote:Ik zal een verzoek indienen beide treinen te vervangen door VIRM, ok? | |
Dr_Flash | woensdag 21 maart 2007 @ 11:20 |
quote:Doe maar. Zitten in een virm is allicht beter dan staan in een ICM ![]() | |
Yankee_One | woensdag 21 maart 2007 @ 11:31 |
quote: | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 11:47 |
quote:Het is maar 20 minuten toch? Utrecht is wel lang genoeg voor meer bakken, Amersfoort misschien ook nog, maar Zwolle zeker niet. Daar past de 16e bak al nauwelijks langs het perron. Ten noorden van Zwolle is het maximum 12 bakken bij veel stations. | |
Dr_Flash | woensdag 21 maart 2007 @ 11:49 |
quote:een kwartier. Hoezo? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 11:50 |
Je kunt natuurlijk niet verwachten dat je op elk traject in de spits een zitplaats hebt. | |
Dr_Flash | woensdag 21 maart 2007 @ 11:54 |
quote: ![]() Nee, dat blijkt ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 11:56 |
Zij moesten kijken op welke trajecten de treinen te kort of te lang waren. Of te wel, van welke trein kan de NS in de spits een stelletje aftrappen om er voor te zorgen dat andere treinen met een nog hogere nood verlengd kunnen worden. | |
Dr_Flash | woensdag 21 maart 2007 @ 12:31 |
joh ![]() dat ik dat niet zelf bedacht had ![]() Maar blijkbaar was de nood elders hoger dan op de noord-oost? Nou ja, er zijn geloof ik nog 50 treinstellen in aantocht, en dat duurt natuurlijk even. Wel virm ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 12:35 |
Vergeet die nieuwe sprinters ook niet die volgend jaar in gaan stromen. Het is dan wel om Plan V en Plan T te vervangen, maar de NS zal ze denk ik eerst wel gebruiken naast al die Plan V en T. Ik weet echter niet hoe het met de revisietermijnen zit van de oude stellen. | |
Ou-Tannu | woensdag 21 maart 2007 @ 13:17 |
Denk dat de nieuwe sprinters de T / V langzaam vervangen, de T / V zal wel blijven rijden maar bij te hoge kosten voor onderhoud aan een stel zal die wel er uit gaan? | |
Duvel | woensdag 21 maart 2007 @ 13:20 |
quote:Ze zijn de oudste V'tjes net aan een revisie aan het onderwerpen waarbij ze ook opnieuw worden gespoten... | |
Duvel | woensdag 21 maart 2007 @ 13:20 |
quote:Nee lul, dan hoor je te gaan fulmineren dat je nog liever staat in ICM dan zit in VIRM! ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 21 maart 2007 @ 13:31 |
quote:dus die rijden nog wel 5 jaar? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 21 maart 2007 @ 13:32 |
quote:Oh ja ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 21 maart 2007 @ 13:36 |
quote:Zie je, je kunt het wel! | |
Ou-Tannu | woensdag 21 maart 2007 @ 13:44 |
quote:Goedzo! * Ou-Tannu gooit biertje naar fles, heb je verdient ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 13:45 |
quote:Ik denk dat het zo is dat als de nieuwe stellen binnenstromen de stellen Plan V en T met de meeste gebreken aan de kant gaan en dienen als onderdelen leverancier. Waarschijnlijk zal er wel een vervolgserie van de nieuwe sprinter komen als alle kinderziektes er uitgehaald zijn. Hopelijk kunnen ze die serie wat sneller leveren dan nu het geval is. | |
Ou-Tannu | woensdag 21 maart 2007 @ 13:47 |
quote:wie weet, of we krijgen langere stammen van Plan V :p meer dan 3x V zie ik eiks nooit? | |
Duvel | woensdag 21 maart 2007 @ 13:48 |
quote:Voorheen reed de stopper naar Tiel en Den Bosch met minstens 4xV in de spits, en ook weleens 5xV volgens mij. | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 13:53 |
6 keer is het maximum, dus er is nog ruimte, al is de perronlengte natuurlijk de bepalende factor op sommige trajecten | |
Ou-Tannu | woensdag 21 maart 2007 @ 14:07 |
@Duvel, ik zeg toch niet dat t niet voor KAN komen? alleen dat ik ze nooit zie met meer dan 3.. ![]() @Peterseliemeneer, mja ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 14:12 |
Ik denk eerder DM'90. Dat komt toch vrij bij Arriva, dan kan het dus doorgeschoven worden naar dat traject. Moet je alleen nog even zorgen voor een extra stelletje op reserve in Leeuwarden, omdat er met minimaal 2 gekoppelde stellen gereden mag worden. | |
Ou-Tannu | woensdag 21 maart 2007 @ 14:13 |
mja, hoewel ik sneller denk dat ze daar een V onder gooien als die vrij komen? net als zw - gn met de tijd.. een V haalt toch ook 140? | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 14:20 |
Ja. Misschien is het ook een idee om die trein door te laten rijden naar Meppel en aansluiting te bieden op de 9100. Ik weet niet hoe het zit met de capaciteit van Meppel ivm het stoppen van de (10/12)700 te Meppel en het passeren van de (10/12)500 aldaar. Het kost echter wel 2 stelletjes extra, maar zal denk ik een veel beter reizigersaanbod opleveren. Het nummer van de treinserie kan ik ook wel bedenken dan. 19100 ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 21 maart 2007 @ 14:22 |
mja, precies, een DM90.. doet geen 140 ofwel? en er ligt nog een 3de spoor op meppel dacht ik, moet je alleen ff een perron bouwen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 21 maart 2007 @ 14:23 |
quote:DM90 doet wel 140 ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 21 maart 2007 @ 14:24 |
quote:denk dat een V wel sneller de 140 haalt dan die DM90? of niet? | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 14:25 |
quote:Ik dacht dat meppel 3 perrons had, al zie ik op sporenplan.nl dat het wel een kleintje is | |
Ou-Tannu | woensdag 21 maart 2007 @ 14:26 |
quote:nou je t zegt, ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 14:27 |
quote:Dat wel ja. De DM'90 is op het traject Groningen-Zwolle 4 minuten langzamer dan een ICM en die staan ook al niet bekend als snelle stellen bij het optrekken. | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 14:28 |
quote:Volgens mij wel ja en het perron is nauwelijks tot niet in gebruik, omdat 2 en 3 veel praktischer zijn. | |
Ou-Tannu | woensdag 21 maart 2007 @ 14:33 |
quote:past vast wel een Vtje op ![]() bij Steenwijk is ook een 3de spoor aanwezig zover ik weet dus daar kan je ook een perron optrekken, Wolvega heeft ook 3 sporen afaik dus kan de IC de stoppert passeren. :p heerenveen heeft ook 3 sporen, echter die licht iets verschoven tov de huidge sporen,, maar in weze kan je daar ook de IC naast de stopper zetten, alleen Akrum en grouw-jirsum is lastiger denk ik. ![]() op en lw is ook wel ruimte genoeg :p spoor 5 ofzo ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 14:37 |
Ik denk dat alleen Meppel een knelpunt is. De andere stations niet, omdat er denk ik een zodanige dienstregeling wel te ontwerpen is dat je weinig last van de andere treinen hebt. Vergeet niet dat de 10/12 700 een stopper is. Alleen de 10/12 500 slaat de nodige stations over. Daardoor valt er makkelijker een treintje tussen te passen. | |
Ou-Tannu | woensdag 21 maart 2007 @ 14:38 |
quote:mja, als je dan op meppel het laat aansluiten op de stopper zw - gn heb je inweze 3 treinen per uur naar lw ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 14:40 |
daarom en de capaciteit rond zwolle is beperkt, dus denk ik dat dit misschien wel eens een mogelijk haalbare oplossing is. | |
Ou-Tannu | woensdag 21 maart 2007 @ 14:43 |
quote:spoorverdubbeling zw - meppel ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 14:44 |
2 sporen zijn daar wel genoeg hoor. Je zit ook met de krappe dienstregeling op Zwolle - Emmen en de beperkte perroncapaciteit in Zwolle. | |
Ou-Tannu | woensdag 21 maart 2007 @ 14:53 |
quote:tijd voor extra perrons @ zw dan ![]() | |
Wadloper | woensdag 21 maart 2007 @ 15:08 |
quote:Dan kan je toch net zo goed de trein van Lw naar Gn nemen? ![]() Tja, alleen klote als je tussen die andere stations woont, maar ja... Daar heb je de bus voor ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 15:10 |
Nou nee. Het gaat hierbij om een extra verbinding met Zwolle, niet met Groningen ![]() | |
Automatic_Rock | woensdag 21 maart 2007 @ 15:11 |
quote:Wat is er mis met VIRM?? ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 21 maart 2007 @ 15:12 |
quote:Bepaalde mensen vinden hem: quote:Straks komt de Hanzelijn erbij.... Dus eigenlijk ook meer treinen... bijv: Stoptrein naar Lelystad/Almere en een Intercity Zwolle - Lelystad - Amsterdam... temminste dit gok ik | |
Ou-Tannu | woensdag 21 maart 2007 @ 15:15 |
quote:zw - gn heeft al extra stoppert, die willen we ook op (zw)meppel - lw | |
du_ke | woensdag 21 maart 2007 @ 15:17 |
quote:Ze gebruiken inderdaad alleen 2 en 3. Dat derde perron ligt er meer voor de sier bij en is niet overdreven lang inderdaad. Het middenperron is wel achterlijk lang maar dat zal wel komen omdat de treinen naar groningen en leeuwarden daar vroeger werden gesplitst. | |
Ou-Tannu | woensdag 21 maart 2007 @ 15:20 |
quote:ja dat meende ik me ook te herinneren ja, derde perron is ook lager dan de andere toch? | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 15:21 |
Zouden ze eigenlijk de nieuwe (1)9100 ook wel kunnen splitsen. Kost wel wat meer stelletjes en ik weet ook niet hoe het zit met de perroncapaciteit in Zwolle. Misschien sla ik nu wel iets te ver door, maar dat komt omdat ik denk dat een extra stopper op alleen Wolvega-Leeuwarden niet echt rendabel zal zijn | |
ReisT | woensdag 21 maart 2007 @ 15:28 |
quote:Dat is nog steeds, 4xV in ieder geval wel, 5x denk ik niet meer. | |
du_ke | woensdag 21 maart 2007 @ 15:28 |
quote:Lang leve paint ![]() ![]() Vanaf dat lange perron vertrekken alle treinen. links gaat naar het noorden rechts naar het zuiden. Het midden perron is echt superlang die ander een stuk korter. | |
du_ke | woensdag 21 maart 2007 @ 15:29 |
quote:Een extra trein richting Leeuwarden kan alleen in de spits evt uit. Anders nooit. | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 15:32 |
Daarom moet het ook in de richting Zwolle, want anders denk ik dat de trein te weinig reizigers zal trekken | |
du_ke | woensdag 21 maart 2007 @ 15:37 |
quote:Ook dat kan niet uit volgens mij. Dan heb je tussen Meppel en Zwolle een redelijk gevulde trein maar de rest van het traject nauwelijks. En als je dat wilt verbeteren kan je beter de sneltrein ook in Meppel laten stoppen. | |
vw_caddy | woensdag 21 maart 2007 @ 15:56 |
Extra stopper Lw-Zl is al eens onderzocht in opdracht van de provincie Fryslan, maar dat kon nevernooit uit. | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 15:58 |
Anders alleen in de spitsuren maar, want het plan zoals het er nu ligt, is al helemaal niet haalbaar. | |
vw_caddy | woensdag 21 maart 2007 @ 16:00 |
De vervoersstroom Zl-Gn is sterker dan Zl-Lw dus een extra trein. Ik zie het probleem niet. ![]() | |
Brembo | woensdag 21 maart 2007 @ 16:02 |
quote:De sprinter stroomt per 36 stellen het land binnen ![]() ![]() Volgens mij weten ze bij de NS ook echt totaal niet meer wat ze met de 3700 moeten. In 2 dagen tijd van mat'64 naar koploper naar VIRM en nu DDAR ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 16:04 |
quote:Dit vond ik na even snel googelen quote: | |
Dr_Flash | woensdag 21 maart 2007 @ 16:11 |
quote:Huh? ![]() Ow lama ![]() da's dat stink-virm natuurlijk ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 16:14 |
Nee, dat zijn de nieuwe sprinters De 4 delige zijn 70 meter lang, de zesdelige 100 meter. | |
Dr_Flash | woensdag 21 maart 2007 @ 16:16 |
zesdelige sprinters? ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 21 maart 2007 @ 16:46 |
ok, die nieuwe 6deligen vind je dus in de randstad straks.. ![]() zouden er dan SGM(m) op trajecten buiten de randstad belanden? | |
Zug-Chef | woensdag 21 maart 2007 @ 16:46 |
Eindelijk materieel dat echt goed gebasseerd is op materieel uit het beloofde land! | |
Ou-Tannu | woensdag 21 maart 2007 @ 16:47 |
ik stel voor de ICM 4tjes nog meer motoren voor bij revisie ![]() | |
vw_caddy | woensdag 21 maart 2007 @ 17:04 |
quote:En bouw er dan ook direct een knopje turbo boost in. ![]() | |
ReisT | woensdag 21 maart 2007 @ 17:25 |
quote:Ze hebben dus ook een sterk afwijkende baklengte, als je het vergelijkt met de bestaande treinen, is de 4-delige = 3 bakken, de 6-delige = 4 bakken. | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 17:28 |
Een tussenbak is dus maar 15 meter lang. Dit komt behoorlijk in de buurt van de lengte van een bakje GTW, om maar eens even iets te noemen | |
Brembo | woensdag 21 maart 2007 @ 17:28 |
quote:Maar waarover gaat deze order nou weer ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 17:29 |
Dat gaat dus over die nieuwe sprinters. Had het er misschien iets expliciter bij moeten zetten, maar het was een reactie op jouw post | |
Zug-Chef | woensdag 21 maart 2007 @ 17:33 |
Deze dingen dus:![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 17:35 |
Maar dan met een zelf ontworpen kop | |
Zug-Chef | woensdag 21 maart 2007 @ 17:37 |
En dat is dus het kutte van Nederland ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 17:40 |
Soms kan het best mooi zijn, zoals de buffel. Daar voor was de SM'90 een mooi leer object, maar wel een duur leerobject wel te verstaan | |
Wadloper | woensdag 21 maart 2007 @ 17:42 |
Nou, ik vind die kop anders ook niet mooi hoor ![]() | |
Wadloper | woensdag 21 maart 2007 @ 17:43 |
quote:Maar soms moet je gewoon investeren in treinen, voor de volgende generatie die daarna komt ![]() Dankzij de SM'90 hebben zij kunnen experimenteren met computers etc etc | |
Automatic_Rock | woensdag 21 maart 2007 @ 17:43 |
De koploper blijft toch het mooist ![]() tijdloos ontwerp ![]() ruim 30 jaar oud, en ziet er nog steeds modern uit ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 17:45 |
Het is nu helaas wel een doodloper geworden. Het unieke van de koploper is helaas door een bezuinigingsmaatregel verdwenen | |
Automatic_Rock | woensdag 21 maart 2007 @ 17:50 |
quote:Ja, dat is waar.. erg jammer idd ![]() | |
du_ke | woensdag 21 maart 2007 @ 17:51 |
Dat is erg jammer inderdaad maar het zijn toch wel de fijnste Nederlandse treinen waar ik in het gezeten. | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 18:12 |
Opening Betuwelijn opnieuw vertraagd Even een bericht van de FP over de Betuweroute | |
Zug-Chef | woensdag 21 maart 2007 @ 18:18 |
Ja dat is echt wel beters, van mij mag het nog wel jaren uitgesteld worden. En zolang goederentreinen voorrang krijgen op personentreinen, ben ik helemaal tevreden ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 21 maart 2007 @ 18:26 |
quote:Nee niks kutte van Nederland, dat is een kans om er een MOOIE trein van te maken ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 21 maart 2007 @ 18:28 |
quote:Gaat dit over de bekleding van de eerste klas? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 21 maart 2007 @ 18:30 |
quote:Voor jouw soort mensen is hiernaast een mooi land beschikbaar ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 18:30 |
Zoiets ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 21 maart 2007 @ 18:40 |
Ik kannie wachten joh ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 21 maart 2007 @ 18:46 |
quote:Wat doe je hier nog ![]() Aufsalzen bitte ja du schmieriges cargo-fäpfert ![]() | |
Duvel | woensdag 21 maart 2007 @ 18:54 |
quote:Dat zal nog niet makkelijk zijn bij dat ding. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 21 maart 2007 @ 18:57 |
quote:Zou die betuweroute qua tijd en budgetoverschrijding al een beetje bij het roemruchte Concorde-project van destijds in de buurt komen? ![]() | |
Duvel | woensdag 21 maart 2007 @ 18:58 |
quote:D'r valt volgens mij nauwelijks goed te fotograferen langs die lijn, geniet nog even van je uitbebreide lijst van spotplaatsen! | |
Dr_Flash | woensdag 21 maart 2007 @ 18:58 |
quote:Nee, ik zeg: aan beide kanten 2 volledige bakken volledig redesignen, dan moet er wel wat van te maken zijn ![]() | |
Duvel | woensdag 21 maart 2007 @ 19:33 |
quote:Ik stel voor dat te laten doen in Hasselt. | |
Zug-Chef | woensdag 21 maart 2007 @ 19:37 |
quote:Ahh dr komt een mooie zomer aan ![]() Een aparte goederenlijn... laat me niet lachen. Vind het echt te kut gewoon. Maarja, als verkeerskundige is het juist wel weer beter, dus zit beetje in een tweestrijd | |
Zug-Chef | woensdag 21 maart 2007 @ 19:40 |
ZO en nu een lekker witbiertje omdat ik eindelijk een tentamen uit t 1e jaar heb gehaald, na 5x maken (constructies ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 19:51 |
volgende week maar even een biertje in Utrecht of niet Zug-Chef | |
#ANONIEM | woensdag 21 maart 2007 @ 19:53 |
Hier kunnen de treinfanaten mij vast snel antwoord op geven. Is het schones wochenende ticket onbeperkt verkrijgbaar in de automaten op de stations in Duitsland of valt het voor de drukke zomerperiode aan te raden hem van te voren te kopen omdat op = op. b.v.d ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 21 maart 2007 @ 20:00 |
op=op bij SWT? Nog nooit van gehoord MCH... Of het moet iets nieuws zijn. Hou er wel rekening mee dat je pinpas het NIET doet in de DB automaten. Wel in sommige stadsvervoer-automaten (waar je ook zulke tickets kan halen). Tip: Pin 20 of 50 euro en douw dat in de automaat | |
Zug-Chef | woensdag 21 maart 2007 @ 20:01 |
quote:Ligt er aan hoe mn rooster is, als ik vrij ben, en het is mooi weer ga ik iig eerst spotten langs de baan, maar biertje daarna is altijd cool ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 20:03 |
Niet even naar railtech2007? | |
Zug-Chef | woensdag 21 maart 2007 @ 20:03 |
Alleen als het kut weer is ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 21 maart 2007 @ 20:04 |
quote:Ze raken dus niet uitverkocht, dat wou ik weten. Bedankt. Kopen met creditcard lukt ook wel denk ik en misschien bestel ik sowieso wel van te voren, want dat scheelt geloof ik 1 of 2 euro ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 20:05 |
quote:Volgens mij gaan Ou-Tannu en Duvel er wel heen. Mijn kaart ligt als het goed is morgen in de bus. | |
Dr_Flash | woensdag 21 maart 2007 @ 20:06 |
lamaar ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 21 maart 2007 @ 20:08 |
quote:Poeh poeh 1 of 2 euro's ![]() Je moet dan wel van te voren weten welke dag je gaat... Lijkt me niet echt handig dus | |
Dr_Flash | woensdag 21 maart 2007 @ 20:08 |
quote:Die laatste 2 hypotheses wil ik wel ff in twijfel trekken dan... Creditcard? Misschien als ze op Internet verkrijgbaar zijn of zo. ![]() En het boeit niet of je ze van TEVOREN koopt, maar het verschil is Loket <> Automaat. En dat verschil is 2 euro ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 21 maart 2007 @ 20:08 |
quote:Als t goed is weet ik morgen mn nieuwe rooster, dan laat ik t wel ff weten ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 20:12 |
is prima | |
Ou-Tannu | woensdag 21 maart 2007 @ 20:38 |
als ik vrij kan regelen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 20:39 |
Doe dat dan ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 21 maart 2007 @ 20:45 |
![]() | |
Dr_Flash | woensdag 21 maart 2007 @ 21:05 |
En weer een aanvulling ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 21:07 |
Is deze niet al eens ergens in een ander topic voorbij gekomen, toen jij en zug-chef elkaar met de bordjesfoto's aan het overtroeven waren? | |
Ou-Tannu | woensdag 21 maart 2007 @ 21:08 |
volgens mij niet ? | |
Dr_Flash | woensdag 21 maart 2007 @ 21:08 |
quote:Nee ![]() toen stond Heyendaal er nog niet bij ![]() | |
sebabje | woensdag 21 maart 2007 @ 21:09 |
Zeg even een vraagje. Vorige week las ik in de Spits dat ze extra treinen vanaf 2008 op Station Baarn wouden laten stoppen. Aangezien ik daar altijd opstap is dat voor mij extra intressant. Weten jullie hier meer over? Gr, | |
Dr_Flash | woensdag 21 maart 2007 @ 21:10 |
quote:Was een mooi topic wel trouwens ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 21 maart 2007 @ 21:11 |
quote:Nee ![]() Ik weet wel dat Ou-Tannu het niet tof gaat vinden dat je zijn avatar jat trouwens ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 21:12 |
centraal station of niet? Deze dus. Jammer dat jouw 2 regelige bordjesfoto daar niet meer werkt. | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 21:13 |
quote:Dat ging echt leuk in dat topic ja. Na zijn vraag hebben wij dat topic aardig vol gespamd ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 21 maart 2007 @ 21:14 |
quote:Oh niet? ![]() ![]() ![]() tjek de urrel maar ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 21:15 |
Nou ja, ik zag de foto niet, daarom zei ik dat dus. En idd er staat weer een foto'tje bij | |
Dr_Flash | woensdag 21 maart 2007 @ 21:16 |
quote:Fuk! had weer een beetje een hikboertje ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 21:22 |
Het was in ieder geval een van de leukste topics sinds tijden | |
Dr_Flash | woensdag 21 maart 2007 @ 21:22 |
quote:"wij"? Zug en ik hebben een beetje met collages lopen gooien ja. Jouw inbreng was nagenoeg nihil. | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 21:23 |
qua bordjes kan ik idd niets bijdragen, maar jullie opstoken was wel leuk. | |
Brembo | woensdag 21 maart 2007 @ 21:51 |
quote:Idd; Almere Oostvaaders past ook op een bordje? Amsterdam Bijlmer/Arena ook ![]() | |
jorienvdherik | woensdag 21 maart 2007 @ 21:54 |
Zo even tvp hier.. Was gister naar Weert, vertrok 17.11 vanaf Lombardijen, in dord naar eindhoven met zo duitse coupe trein wat een rampenplan. veel te veel mensen voor zo trein. Vanaf rotterdam zit je wel lekker snel in Weert eigenlijk. 15 min verder maar dan Eindhoven. Vrijdagavond naar Oss ![]() | |
jorienvdherik | woensdag 21 maart 2007 @ 21:58 |
quote:IRM man, alweer paar jaar oud, zo mooi. Zit ook goed. Echt de beste trein die er in Nederland rijd | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 22:13 |
quote:Geen probleem. Als Leeuwarden Camminghaburen er op past dan zijn andere stationsnamen een eitje. | |
Brembo | woensdag 21 maart 2007 @ 22:30 |
quote:Bedoelde meer met 2 regels ![]() Leeuwarden Camminghaburen is trouwens de langste stationstitel van Nederland, indien je Den Haag laan van NOI niet helemaal zou uitschrijven! ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 22:35 |
Daarom haalde ik m ook aan ![]() | |
SNArky | woensdag 21 maart 2007 @ 23:21 |
quote:Hey, jij hebt ook de rails gelezen ![]() | |
Brembo | woensdag 21 maart 2007 @ 23:36 |
quote:K*t ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 maart 2007 @ 23:41 |
Het was iets wat ik al wist, dus mij heb je er niet mee betrapt ![]() | |
ReisT | donderdag 22 maart 2007 @ 00:46 |
quote:Dat is geen ruim 30 jaar oud ontwerp, maar een precies 30 jaar oud ontwerp, de eerste Koplopers werden gebouwd in 1977 (ook dat was een protoserie, net als de Railhoppers, dus die zijn ook allang afgevoerd... ![]() quote:Extra treinen? Echt niet, ze willen juist de sneltrein afschaffen, en Baarn afschepen met een stoptreintje. Betekent een forse achteruitgang voor Baarn. De sneltrein doet nu nog 34 minuten over Baarn-Amsterdam, de | |
Duvel | donderdag 22 maart 2007 @ 07:13 |
quote:Hoeveel tijd denk je dat er tussen ontwerp en levering zit? | |
Remco | donderdag 22 maart 2007 @ 09:25 |
Gisteren trouwens weer ICM op Zwolle - Deventer en dan maar 1 4tje.... Maar als je een zitplaats hebt zit het wel het best ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 22 maart 2007 @ 09:34 |
De ervaren treinreiziger moet altijd een zitplaats kunnen krijgen bij drukte, mits je aan het begin van een treinserie instapt, of bij belangrijke knooppunten. Maarja, zolang een hoop noobs de basiskennis niet weten, lach ik me soms dood ![]() | |
Duvel | donderdag 22 maart 2007 @ 09:50 |
quote:Die kennis moet niet te algemeen bekend worden. | |
Zug-Chef | donderdag 22 maart 2007 @ 09:55 |
Mja precies! Ik ben daarom ook fervent voorstander van zoveel mogelijk coachopstellingen. | |
Peterselieman | donderdag 22 maart 2007 @ 10:00 |
Het moet ook niet teveel worden, omdat je bij de wadlopers die de coachopstelling hebben, je benen niet altijd goed kwijt kunt. Zo dicht staan die stoelen op elkaar. | |
Zug-Chef | donderdag 22 maart 2007 @ 10:02 |
Dan nog zit ik liever zo. Heb een ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 22 maart 2007 @ 10:40 |
quote:Heb je dat nodig om letters te kunnen tellen dan? ![]() @Brembo: Almere Oostvaarders past op 1 regel ja ![]() Heemstede-Aerdenhout ook trouwens ![]() Bijlmer-ArEnA of zoiets anders breezerigs ontbeert nog steeds bordjes, net als Helmond Brandevoort. ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 22 maart 2007 @ 10:58 |
quote:Eensch! Slim trein instappen heet zo iets ![]() | |
Yankee_One | donderdag 22 maart 2007 @ 11:06 |
oftewel bij de eerste klas naar binnen en zo achter de uitstappende mensen glippen werkt vooral bij IRM's ![]() | |
Automatic_Rock | donderdag 22 maart 2007 @ 11:23 |
quote:Ja precies, ik meen me te herinneren dat de koploper begin jaren 70 is ontworpen.... Hoe dan ook, het is iig een jaren 70 ontwerp, en als naar mijn mening zien ze er nog steeds modern uit. Briljant, tijdloos, ontwerp dus ![]() Wie heeft hem ontworpen eigenlijk?? | |
Automatic_Rock | donderdag 22 maart 2007 @ 11:28 |
quote:Wat kom je doen in het mooie Oss?? | |
Dr_Flash | donderdag 22 maart 2007 @ 12:13 |
quote:"gelukkig" bestaat de wereld uit meer dan gras, koeien en Abe Lenstra ![]() | |
Brembo | donderdag 22 maart 2007 @ 13:53 |
quote:Mwah bij Zw-Nm in de spits maakt het niets uit, is toch al vol. Dus ja, kan je wel moeilijk doen maar veel schiet je niet bij op. | |
SNArky | donderdag 22 maart 2007 @ 13:58 |
quote:Dat niet, maar ik had hem net gisterochtend gelezen en er viel dus een kwartje ![]() | |
Duvel | donderdag 22 maart 2007 @ 16:03 |
quote:ir. N. Zeevenhoven geloof ik, maar als je het precies wilt weten, moet ik in Treindesign duiken. | |
Automatic_Rock | donderdag 22 maart 2007 @ 16:07 |
quote:Nou, eigenlijk ben ik wel zo nieuwsgierig om het precies te willen weten ![]() Maar sowieso had die man al lang een lintje moeten krijgen?? Heeft hij uberhaupt ooit iets van een designprijs voor de koploper gehad ofzo? | |
Dr_Flash | donderdag 22 maart 2007 @ 16:19 |
quote:Op Wikipedia staat het ook hoor ![]() quote: | |
Lausteen | donderdag 22 maart 2007 @ 17:29 |
Weet iemand wat er precies gebeurd is tussen Boxmeer en Vierlingsbeek vanmiddag? | |
Wadloper | donderdag 22 maart 2007 @ 17:44 |
Aanrijding met persoon ![]() DH-II 3207 was er bij betrokken | |
Duvel | donderdag 22 maart 2007 @ 17:44 |
quote:Ah, met dubbel-o! Ik had nog gegoogled! ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 22 maart 2007 @ 18:02 |
Peter S. Elieman, ik heb donderdag wel vrij, maar ik ga alleen met jullie naar de beurs als het kut weer wordt ![]() | |
Duvel | donderdag 22 maart 2007 @ 18:28 |
quote:Moet ik nou hopen op goed weer of niet? ![]() | |
thats-me | donderdag 22 maart 2007 @ 18:32 |
quote:Bij deze dus de foto. De rechter flap word ook aan gegeven bij de stoptrein naar Enschede Foto gistern gemaakt. ![]() En vanochtend werd hij weer alweer gerepareert. [ Bericht 2% gewijzigd door thats-me op 22-03-2007 20:04:07 ] | |
Ou-Tannu | donderdag 22 maart 2007 @ 18:47 |
quote:eheheh! nee ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 22 maart 2007 @ 22:12 |
Liggen we nu allemaal te fappen langs de rails ofzo? ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 22 maart 2007 @ 22:20 |
quote:Nee... in de trein ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 22 maart 2007 @ 22:22 |
quote:rofl... ![]() * Ou-Tannu moet nodig weer eens met de stoppert zl - ut @ daytime weer fotos maken uit de trein | |
Dichterbijer | donderdag 22 maart 2007 @ 22:32 |
quote:Doe dat dan eens! ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 22 maart 2007 @ 22:32 |
quote:heb er steeeds geen tijd voor ![]() | |
Brembo | donderdag 22 maart 2007 @ 23:02 |
Ik zat laatst is te denken ![]() Als ze nou de stoptrein in Ah door laten rijden naar Nm (1x per uur) en de stoptrein van uit Ht naar Nm door laten rijden naar Ah (1x per uur). Dan heb je tussen Ah-Nm 2x per uur een stoptrein en kan de IC, Zw-Nm door rijden naar Ht en kan je daar overstappen naar Rsd. En de IC Ah-Rsd, tussen Ht en Rsd laten rijden. Geniaal , of geniaal ![]() | |
Remco | donderdag 22 maart 2007 @ 23:04 |
quote:Tja als ze in Zwolle de stoptrein naar Almelo 2 minuten langer laten staan ben ik elke dag een half uur eerder thuis ![]() Ik denk(ga er vanuit) dat ze over dat soort dingen wel na hebben gedacht maar dat het gewoon niet kan... | |
Duvel | vrijdag 23 maart 2007 @ 08:22 |
quote:Waarom zou je het willen, vraag ik me af? | |
Dr_Flash | vrijdag 23 maart 2007 @ 08:45 |
quote:Noj ![]() voelde me kut gisteren, dus ik ben om 21:00 mn bed in gedoken ![]() Nu wel weer fris en fruitig op kantoor ![]() En straks dus ook bijtijds weg, en even het weekend vieren. Met een leuk rondje uiteraard ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 23 maart 2007 @ 08:48 |
quote:Nouww, het klinkt iig hoopgevend moet ik zeggen. En als ik me niet vergis zou het neerkomen op minder treinen per uur (6 ipv 8) over de enkelsporige maasbrug tussen Ravenstein en Wychen, wat weer beter voor de punctualiteit zou kunnen zijn. Maar de vervoersvraag is er ook nog, en een vermindering van het aantal treinen gaan niet veel mensen waarderen.... | |
Dichterbijer | vrijdag 23 maart 2007 @ 09:38 |
quote:Omdat ik ook wel eens aan mijn trekken moet komen? ![]() | |
Duvel | vrijdag 23 maart 2007 @ 10:32 |
quote: ![]() Vieze treinenfapper! ![]() | |
Dichterbijer | vrijdag 23 maart 2007 @ 10:51 |
quote:* Dichterbijer duwt Duvel snel naar een toitlet in een Plan V, zodat ie daar zijn ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 23 maart 2007 @ 10:59 |
quote: ![]() | |
Duvel | vrijdag 23 maart 2007 @ 11:38 |
Sorry, ik heb geen ambitie dat van dichterbijer te aanschouwen. Ik heb dat in een Koploper gedaan, en dat was voldoende. | |
Dichterbijer | vrijdag 23 maart 2007 @ 12:18 |
Lekker dat verbasteren van jullie ![]() Die nieuwe koploper zijn WC schijnt wel een verbetering te zijn met de oude... | |
Duvel | vrijdag 23 maart 2007 @ 12:20 |
quote:Ik heb gisteren nog wel een vacuümtoilet in een ICRm bezocht. Ging prima. | |
Dr_Flash | vrijdag 23 maart 2007 @ 12:28 |
quote:Enkelvoud? ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 23 maart 2007 @ 12:54 |
gewoon een gat in de vloer! | |
Yankee_One | vrijdag 23 maart 2007 @ 13:04 |
quote:zoals in de Plan V vanochtend. ![]() ![]() | |
XcUZ_Me | vrijdag 23 maart 2007 @ 13:06 |
quote:Vergeet het perron van Rotterdam CS niet ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 23 maart 2007 @ 13:36 |
SPITSheffing! ![]() ok hef de treinen dan meteen maar op.. | |
Duvel | vrijdag 23 maart 2007 @ 13:44 |
quote:Detail! | |
Peterselieman | vrijdag 23 maart 2007 @ 14:16 |
quote:Ik hoor het wel. Van Ou-Tannu heb ik nog niets vernomen. Bovendien weet ik nog niet wanneer Duvel er naar toe gaat. | |
Peterselieman | vrijdag 23 maart 2007 @ 14:17 |
Verder vanochtend een setje GTW'tjes in de sneltrein van Gn naar Lw van 7.52 uur. | |
Dr_Flash | vrijdag 23 maart 2007 @ 14:28 |
quote:EN nu voor de mensen die niet het RechtsonderFries machtig zijn? ![]() | |
Dichterbijer | vrijdag 23 maart 2007 @ 14:35 |
http://www.werkenbijns.nl/werkenbijns/1164200534917.html Nog genoeg vacatures bij de NS voor belangstellende ![]() | |
Duvel | vrijdag 23 maart 2007 @ 15:00 |
quote:Dat weet zelfs Duvel zelf nog niet! Mijn agenda wil nog wel eens plotseling vollopen met spoedgeblaat, dus ik kan wel een toezegging onder voorbehoud doen. | |
Wadloper | vrijdag 23 maart 2007 @ 16:33 |
De wadlopers worden in een loods gezet, nadat ze vanaf Arriva komen... En als ze niet snel weer verhuurd worden, worden ze gesloopt... | |
Ou-Tannu | vrijdag 23 maart 2007 @ 16:46 |
quote:tot zo ver nog geen vrij >:( | |
Dr_Flash | vrijdag 23 maart 2007 @ 21:45 |
Het wordt nog weleens wat in Nederland ![]() Voor ieder getal N geldt inmiddels dat de punctualiteit PN > 1- 1/N Oftewel: norm 2 minuten: meer dan 1/2 is op tijd norm 3 minuten: meer dan 2/3 is op tijd norm 5 minuten: meer dan 4/5 is op tijd norm 10 minuten: meer dan 9/10 is op tijd | |
Dr_Flash | vrijdag 23 maart 2007 @ 21:49 |
Oh ja de database bevat inmiddels 590 treinen, waarvan 268 binnen hun vertrekminuut vertrokken 71 binnen de volgende minuut 56 binnen de daaropvolgende minuut 50 binnen de 3e 30 binnen de 4e 21 binnen de 5e 20 binnen de 6e 16 binnen de 7e 16 binnen de 8e 6 binnen de 9e 7 binnen de 10e 18 van deze 590 treinen slaagden er niet in om binnen een kwartier na hun oorspronkelijke vertrektijd te vertrekken. | |
Ou-Tannu | zaterdag 24 maart 2007 @ 00:27 |
zozo! | |
Zug-Chef | zaterdag 24 maart 2007 @ 00:49 |
Ameuh ! Burp ![]() | |
Duvel | zaterdag 24 maart 2007 @ 07:50 |
07:37 uur Utrecht<->Rotterdam Door een defecte trein rijden er tussen Rotterdam en Utrecht minder treinen. Vertraging: 15-30 minuten. Reisadvies: * Doorgaande reizigers tussen Roosendaal en Utrecht kunnen omreizen via Den Bosch. * Doorgaande reizigers tussen Rotterdam en Amersfoort kunnen omreizen via Den Haag Centraal. ![]() ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 24 maart 2007 @ 10:34 |
Tjee dat is leuk, want vandaag rijden er geen treinen tussen Rotterdam Lombardijen en Lage Zwaluwe, dus alle goederentreinen moeten ook nog langs Utrecht - Rotterdam ![]() | |
ReisT | zaterdag 24 maart 2007 @ 13:27 |
quote:Dat moesten ze vandaag sowieso toch al, en het is zelfs sneller dan de normale route via Rotterdam. | |
vw_caddy | zaterdag 24 maart 2007 @ 15:23 |
![]() De 3206 vanmiddag in Wsm. ![]() ![]() ![]() En de 3212. ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door vw_caddy op 24-03-2007 16:29:27 ] | |
SNArky | zaterdag 24 maart 2007 @ 18:28 |
quote:Ziet er uit als een exponentiele verdeling ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2007 @ 13:07 |
quote:Ja klopt ![]() ![]() ![]() | |
SNArky | zondag 25 maart 2007 @ 13:36 |
quote:Als je me wat meer data geeft, kan ik wel ff een bootstrap maken met matlab. | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2007 @ 13:43 |
quote:Ik zou zeggen: Eat your heart out ![]() mailen mag ook (dr.flash APELUL gmail), dan kunnen we het hier weer over treinen hebben ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2007 @ 16:07 |
Maat van me heeft op Bonaire wat diesellocs gespot ![]() ![]() ![]() | |
Wadloper | zondag 25 maart 2007 @ 18:43 |
![]() ![]() ![]() Die is wel erg grappig ![]() | |
Duvel | zondag 25 maart 2007 @ 18:55 |
quote:Er ligt spoor op Bonaire??? | |
thats-me | zondag 25 maart 2007 @ 18:58 |
Station Almelo ontruimd om verdachte koffer Uitgegeven: 25 maart 2007 18:26 Laatst gewijzigd: 25 maart 2007 19:02 Het station en het stationsplein van Almelo is zondag om 18.00 uur op last van de politie ontruimd. Bij het spoor ligt een koffer met batterijen en bedrading. Het plein is afgezet, meldt de politie. De politie vertrouwde het niet en heeft de Explosieven -en Opruimingsdienst ingeschakeld om de koffer onschadelijk te maken. Reizigers van en naar Almelo moeten rekening houden met een vertraging van meer dan een uur. Wegens geplande werkzaamheden voor de aanleg van Almelo Verdiept rijden er dit weekeinde bussen tussen Almelo en Hengelo. Deze bussen blijven rijden, maar vertrekken niet meer van het stationsplein. Bron nu.nl Pro-rail quote: [ Bericht 35% gewijzigd door thats-me op 25-03-2007 19:07:57 ] | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2007 @ 19:10 |
quote:Seems so ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 25 maart 2007 @ 20:16 |
Dat zijn wel VETTE Locs man ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2007 @ 20:21 |
quote:Dacht ik ![]() | |
Zug-Chef | zondag 25 maart 2007 @ 20:24 |
Zo goedenavond heren Deze jongen is de komende twee dagen lekker weg! Morgen binnen Nederland (Berkel Enschot, Heukelom, Tilburg en Dordrecht en dinsdag ga ik België onveilig maken ![]() Hebt er zin innnn ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2007 @ 20:29 |
ga eens studeren of zo vieze vuile belastingopvreter ![]() | |
Zug-Chef | zondag 25 maart 2007 @ 20:32 |
morgen 8:07 Ut Centraal, jij ook ? Bakkie koffie ? | |
Ou-Tannu | zondag 25 maart 2007 @ 20:34 |
quote:die hebbne vast geen ATB | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2007 @ 20:35 |
quote:ja, ik neem de 2827 naar Amf. | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2007 @ 20:35 |
quote:boejje, zit n toetert op ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 25 maart 2007 @ 20:36 |
quote:whehe ![]() denk alleen dat de max snelheid wel wat lager is ? | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2007 @ 20:40 |
quote:Dat ding gaat waarschijnlijk geen baanvaksnelheid 160 halen nee ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 25 maart 2007 @ 20:42 |
quote:tss :p | |
Zug-Chef | zondag 25 maart 2007 @ 20:45 |
quote:Ik de 3525 dus naar Ht, jammer dat je niet meer in Hto werkt ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2007 @ 20:46 |
Ut, blauwe borden ![]() | |
Zug-Chef | zondag 25 maart 2007 @ 20:47 |
Top dan, het moet allemaal net lukken. 9 minuten om koffie te halen, want ik wil wel zitten in de 3525, en die komt al om 8:16 aan ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 25 maart 2007 @ 21:43 |
neem een senseo mee!.. oh wacht je heb geen stroom ![]() | |
Duvel | zondag 25 maart 2007 @ 21:47 |
quote:ICRm, eerste klas: stopcontacten! ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 25 maart 2007 @ 21:51 |
quote:how about ICMm trouwens? | |
Zug-Chef | zondag 25 maart 2007 @ 22:01 |
16 april komen ze in dienst, 4011 en 4012 gekoppeld. Ze komen iig NIET in de noord-oost. Geruchten gaan dat ze of in de 1500 of in de 3700 komen... | |
Ou-Tannu | zondag 25 maart 2007 @ 22:03 |
quote:lijkt me wel eens een strak plan van de NS om ze overal heen te sturen waar ICM behoort te rijden ![]() | |
Duvel | zondag 25 maart 2007 @ 22:04 |
quote:Ik ben tegen! ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 25 maart 2007 @ 22:04 |
quote:vind dat ze toch idd op zn minst een showrondje moeten doen ![]() | |
Duvel | zondag 25 maart 2007 @ 22:06 |
quote:Ja, in mijn treinen graag! ![]() Aan de andere kant: als het een bout-verbouwing is geweest, laat ze dan maar ergens anders rijden. | |
Ou-Tannu | zondag 25 maart 2007 @ 22:06 |
quote:Daar kunnen we dan toch ff mooi een oordeel over gooien? | |
thats-me | zondag 25 maart 2007 @ 22:07 |
quote:Geheel mee eens, Laat het de 1600 of 1700 of 7000 rijden ![]() Edit: De reden voor de bommelding in Almelo vanmiddag/avond Bron: www.rtvoost.nl Explosieven in koffer blijken nep Een ernstig verwarde man heeft zondagavond in Almelo met een valse bomkoffer het treinverkeer stilgelegd. Het station van Almelo werd voor meer dan een uur ontruimd. De man plaatste voor de deur van het belastingkantoor tegenover het station een koffer, waaraan batterijen en draden waren bevestigd. Een bomverkenner van de politie legde na onderzoek van de koffer het treinverkeer stil. De verwarde man gaf na enige tijd zelf aan dat het ging om een valse bom. Na verhoor is voor de man professionele hulp ingeschakeld. | |
Brembo | zondag 25 maart 2007 @ 22:22 |
quote:Ik ben voor, vind dat de 3700 wel een mooie nieuwe ICMm kan gebruiken ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 25 maart 2007 @ 22:24 |
quote:mat64 op die kut lijn laten zeg :p | |
Duvel | zondag 25 maart 2007 @ 22:37 |
quote:Mat'64 is keifijn. Trap maar wat DDAR naar de 3700! | |
Ou-Tannu | zondag 25 maart 2007 @ 22:38 |
nee dat is te luxe ![]() | |
Brembo | zondag 25 maart 2007 @ 23:10 |
quote:Rijd er ook ![]() ![]() quote:Mwah DD-AR is gewoon de dubbele mat'64 ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 25 maart 2007 @ 23:20 |
whehe! | |
Duvel | maandag 26 maart 2007 @ 08:10 |
quote:Een ingenieur die zo onethisch is dat hij dat zonder dwang ontwerpt, moet uit de orde worden verstoten. Ik vermoed dat er een marketingmannetje met een geladen wapen achter 'm gestaan heeft met de mededeling dat het de bedoeling is dat zo veel mogelijk mensen een zitplaats hebben, en dat benen niet meetellen in "zitplaats". En dat een plank ook een zitplaats is, en dat groen een prettige kleur is bij TL-licht in de donkere wintermaanden, en dat confetti op tafel toch echt iets feestelijks is. Et cetera. | |
Dr_Flash | maandag 26 maart 2007 @ 09:19 |
quote:Wadlopertje, balkon ![]() | |
Remco | maandag 26 maart 2007 @ 09:19 |
Nog steeds hele dag geen treinen op Almelo - Hengelo door aanleg hulpspoor... | |
jorienvdherik | maandag 26 maart 2007 @ 09:20 |
Beter die spoortunnel in antwerpen voor de beneluxtrein | |
Dr_Flash | maandag 26 maart 2007 @ 09:26 |
quote:de hele dag ja? Ik hoorde in Ut over "uitgelopen werkzaamheden". Maar het waait niet, het vriest niet, het regent niet... ben benieuwd wat voor debielenclub er nu weer aan de gang is ![]() | |
Remco | maandag 26 maart 2007 @ 09:34 |
quote: | |
Duvel | maandag 26 maart 2007 @ 09:39 |
quote:ProRail? | |
Dr_Flash | maandag 26 maart 2007 @ 10:03 |
quote:en daar dan weer een onderaannemert van denk ik ![]() | |
Automatic_Rock | maandag 26 maart 2007 @ 10:23 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 maart 2007 @ 10:28 |
Ben je verliefd A_R? ![]() Ow wacht, de brandhoutparade. Tofffff ![]() | |
Duvel | maandag 26 maart 2007 @ 11:22 |
quote:Dat spoortje is mooier met een Koploper in de 2800! ![]() De thuistrein! | |
Dichterbijer | maandag 26 maart 2007 @ 11:29 |
quote:1500? 3700? Euhhh... ![]() Iets meer uitleg? ![]() | |
Remco | maandag 26 maart 2007 @ 11:58 |
Ja dat zijn nummers van de treindiensten ik weet ook nooit wat wat is ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 maart 2007 @ 11:58 |
quote:1500 is de IC Amsterdam - Deventer die met bonte stoeten gehuurde duitse zooi gereden wordt met een vleugje ICK ![]() 3700 is de IC Nijmegen - Zwolle. Nou ja, het heet een IC, maar er rijdt wat er op dat moment maar een draaiende motor heeft. Het is de "schroot"-helft van de voormalige "Schrootlijn" ![]() ![]() |