Een extra trein richting Leeuwarden kan alleen in de spits evt uit. Anders nooit.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:21 schreef Peterselieman het volgende:
Zouden ze eigenlijk de nieuwe (1)9100 ook wel kunnen splitsen. Kost wel wat meer stelletjes en ik weet ook niet hoe het zit met de perroncapaciteit in Zwolle.
Misschien sla ik nu wel iets te ver door, maar dat komt omdat ik denk dat een extra stopper op alleen Wolvega-Leeuwarden niet echt rendabel zal zijn
Ook dat kan niet uit volgens mij. Dan heb je tussen Meppel en Zwolle een redelijk gevulde trein maar de rest van het traject nauwelijks. En als je dat wilt verbeteren kan je beter de sneltrein ook in Meppel laten stoppen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:32 schreef Peterselieman het volgende:
Daarom moet het ook in de richting Zwolle, want anders denk ik dat de trein te weinig reizigers zal trekken
De sprinter stroomt per 36 stellen het land binnenquote:Op woensdag 21 maart 2007 12:35 schreef Peterselieman het volgende:
Vergeet die nieuwe sprinters ook niet die volgend jaar in gaan stromen. Het is dan wel om Plan V en Plan T te vervangen, maar de NS zal ze denk ik eerst wel gebruiken naast al die Plan V en T. Ik weet echter niet hoe het met de revisietermijnen zit van de oude stellen.
Dit vond ik na even snel googelenquote:Bombardier Transportation heeft vandaag aangekondigd dat Nederlandse Spoorwegen (NS) haar een contract heeft toegekend om samen met haar partner Siemens Transportation Systems 18 vierdelige en 17 zesdelige elektrische motorstellen (EMU's) te leveren.
quote:De order omvat tevens een optie voor vijf opeenvolgende bijkomende bestellingen van 16 vierdelige en 16 zesdelige EMU's. Indien alle opties gelicht worden, dan bestelt NS in totaal 974 nieuwe rijtuigen, voor een totale waarde van ongeveer 1,2 miljard euro (1,4 miljard USD). Daarnaast is een contract afgesloten voor de levering van reserveonderdelen gedurende een periode van 10 jaar.
Huh?quote:17 zesdelige elektrische motorstellen (EMU's)
En bouw er dan ook direct een knopje turbo boost in.quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik stel voor de ICM 4tjes nog meer motoren voor bij revisie
Ze hebben dus ook een sterk afwijkende baklengte, als je het vergelijkt met de bestaande treinen, is de 4-delige = 3 bakken, de 6-delige = 4 bakken.quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, dat zijn de nieuwe sprinters
De 4 delige zijn 70 meter lang, de zesdelige 100 meter.
Maar waarover gaat deze order nou weerquote:Op woensdag 21 maart 2007 16:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dit vond ik na even snel googelen
[..]
Maar soms moet je gewoon investeren in treinen, voor de volgende generatie die daarna komtquote:Op woensdag 21 maart 2007 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
Soms kan het best mooi zijn, zoals de buffel. Daar voor was de SM'90 een mooi leer object, maar wel een duur leerobject wel te verstaan
Ja, dat is waar.. erg jammer iddquote:Op woensdag 21 maart 2007 17:45 schreef Peterselieman het volgende:
Het is nu helaas wel een doodloper geworden. Het unieke van de koploper is helaas door een bezuinigingsmaatregel verdwenen
Nee niks kutte van Nederland, dat is een kans om er een MOOIE trein van te makenquote:
Gaat dit over de bekleding van de eerste klas?quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
buffel. [..] mooi leer object,
Voor jouw soort mensen is hiernaast een mooi land beschikbaarquote:Op woensdag 21 maart 2007 18:18 schreef Zug-Chef het volgende:
En zolang goederentreinen voorrang krijgen op personentreinen, ben ik helemaal tevreden
Wat doe je hier nogquote:
Dat zal nog niet makkelijk zijn bij dat ding.quote:Op woensdag 21 maart 2007 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee niks kutte van Nederland, dat is een kans om er een MOOIE trein van te maken
Zou die betuweroute qua tijd en budgetoverschrijding al een beetje bij het roemruchte Concorde-project van destijds in de buurt komen?quote:Op woensdag 21 maart 2007 18:12 schreef Peterselieman het volgende:
Opening Betuwelijn opnieuw vertraagd
Even een bericht van de FP over de Betuweroute
D'r valt volgens mij nauwelijks goed te fotograferen langs die lijn, geniet nog even van je uitbebreide lijst van spotplaatsen!quote:Op woensdag 21 maart 2007 18:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja dat is echt wel beters, van mij mag het nog wel jaren uitgesteld worden. En zolang goederentreinen voorrang krijgen op personentreinen, ben ik helemaal tevreden
Nee, ik zeg: aan beide kanten 2 volledige bakken volledig redesignen, dan moet er wel wat van te maken zijnquote:Op woensdag 21 maart 2007 18:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat zal nog niet makkelijk zijn bij dat ding.
Ik stel voor dat te laten doen in Hasselt.quote:Op woensdag 21 maart 2007 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, ik zeg: aan beide kanten 2 volledige bakken volledig redesignen, dan moet er wel wat van te maken zijn
Ahh dr komt een mooie zomer aanquote:Op woensdag 21 maart 2007 18:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
D'r valt volgens mij nauwelijks goed te fotograferen langs die lijn, geniet nog even van je uitbebreide lijst van spotplaatsen!
Ligt er aan hoe mn rooster is, als ik vrij ben, en het is mooi weer ga ik iig eerst spotten langs de baan, maar biertje daarna is altijd coolquote:Op woensdag 21 maart 2007 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
volgende week maar even een biertje in Utrecht of niet Zug-Chef
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |