Die bananen? die mogen idd wel een ombouw tot vlavlipquote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:50 schreef Brembo het volgende:
[..]
Denk eerder dat de machinist met dit weer niet de bruggen bij Arnhem en Nijmegen overwilt. Straks waait hij en zijn maasloper nog om
.
De serie citypendels die overzijn van de zoetermeerse stadslijn gaan die binnenkort ook op revisieWant het lijkt me wel nuttig om nog meer stoptrein materieel te maken om de capaciteit te vergroten.
Ik zal een verzoek indienen beide treinen te vervangen door VIRM, ok?quote:
Doe maar. Zitten in een virm is allicht beter dan staan in een ICMquote:Op woensdag 21 maart 2007 11:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zal een verzoek indienen beide treinen te vervangen door VIRM, ok?
Het is maar 20 minuten toch?quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doe maar. Zitten in een virm is allicht beter dan staan in een ICM
quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:50 schreef Peterselieman het volgende:
Je kunt natuurlijk niet verwachten dat je op elk traject in de spits een zitplaats hebt.
Ze zijn de oudste V'tjes net aan een revisie aan het onderwerpen waarbij ze ook opnieuw worden gespoten...quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:35 schreef Peterselieman het volgende:
Vergeet die nieuwe sprinters ook niet die volgend jaar in gaan stromen. Het is dan wel om Plan V en Plan T te vervangen, maar de NS zal ze denk ik eerst wel gebruiken naast al die Plan V en T. Ik weet echter niet hoe het met de revisietermijnen zit van de oude stellen.
Nee lul, dan hoor je te gaan fulmineren dat je nog liever staat in ICM dan zit in VIRM!quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doe maar. Zitten in een virm is allicht beter dan staan in een ICM
dus die rijden nog wel 5 jaar?quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze zijn de oudste V'tjes net aan een revisie aan het onderwerpen waarbij ze ook opnieuw worden gespoten...
Oh jaquote:Op woensdag 21 maart 2007 13:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee lul, dan hoor je te gaan fulmineren dat je nog liever staat in ICM dan zit in VIRM!
Zie je, je kunt het wel!quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh jaehhh... eh.. KUT VIRM!
Ja! Of zo
Goedzo!quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja! Of zo
Ik denk dat het zo is dat als de nieuwe stellen binnenstromen de stellen Plan V en T met de meeste gebreken aan de kant gaan en dienen als onderdelen leverancier. Waarschijnlijk zal er wel een vervolgserie van de nieuwe sprinter komen als alle kinderziektes er uitgehaald zijn. Hopelijk kunnen ze die serie wat sneller leveren dan nu het geval is.quote:
wie weet, of we krijgen langere stammen van Plan V :pquote:Op woensdag 21 maart 2007 13:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat het zo is dat als de nieuwe stellen binnenstromen de stellen Plan V en T met de meeste gebreken aan de kant gaan en dienen als onderdelen leverancier. Waarschijnlijk zal er wel een vervolgserie van de nieuwe sprinter komen als alle kinderziektes er uitgehaald zijn. Hopelijk kunnen ze die serie wat sneller leveren dan nu het geval is.
Voorheen reed de stopper naar Tiel en Den Bosch met minstens 4xV in de spits, en ook weleens 5xV volgens mij.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wie weet, of we krijgen langere stammen van Plan V :p
meer dan 3x V zie ik eiks nooit?
DM90 doet wel 140quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
mja, precies,
een DM90.. doet geen 140 ofwel?
en er ligt nog een 3de spoor op meppel dacht ik, moet je alleen ff een perron bouwen
Ik dacht dat meppel 3 perrons had, al zie ik op sporenplan.nl dat het wel een kleintje isquote:Op woensdag 21 maart 2007 14:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
mja, precies,
een DM90.. doet geen 140 ofwel?
en er ligt nog een 3de spoor op meppel dacht ik, moet je alleen ff een perron bouwen
nou je t zegt,quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik dacht dat meppel 3 perrons had, al zie ik op sporenplan.nl dat het wel een kleintje is
Dat wel ja. De DM'90 is op het traject Groningen-Zwolle 4 minuten langzamer dan een ICM en die staan ook al niet bekend als snelle stellen bij het optrekken.quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
denk dat een V wel sneller de 140 haalt dan die DM90? of niet?
Volgens mij wel ja en het perron is nauwelijks tot niet in gebruik, omdat 2 en 3 veel praktischer zijn.quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nou je t zegt,die is er inderdaad maar die is veel lager dan de andere perrons?
past vast wel een Vtje opquote:Op woensdag 21 maart 2007 14:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij wel ja en het perron is nauwelijks tot niet in gebruik, omdat 2 en 3 veel praktischer zijn.
mja, als je dan op meppel het laat aansluiten op de stopper zw - gn heb je inweze 3 treinen per uur naar lwquote:Op woensdag 21 maart 2007 14:37 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat alleen Meppel een knelpunt is. De andere stations niet, omdat er denk ik een zodanige dienstregeling wel te ontwerpen is dat je weinig last van de andere treinen hebt. Vergeet niet dat de 10/12 700 een stopper is. Alleen de 10/12 500 slaat de nodige stations over. Daardoor valt er makkelijker een treintje tussen te passen.
spoorverdubbeling zw - meppelquote:Op woensdag 21 maart 2007 14:40 schreef Peterselieman het volgende:
daarom en de capaciteit rond zwolle is beperkt, dus denk ik dat dit misschien wel eens een mogelijk haalbare oplossing is.
tijd voor extra perrons @ zw danquote:Op woensdag 21 maart 2007 14:44 schreef Peterselieman het volgende:
2 sporen zijn daar wel genoeg hoor. Je zit ook met de krappe dienstregeling op Zwolle - Emmen en de beperkte perroncapaciteit in Zwolle.
Dan kan je toch net zo goed de trein van Lw naar Gn nemen?quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:20 schreef Peterselieman het volgende:
Ja. Misschien is het ook een idee om die trein door te laten rijden naar Meppel en aansluiting te bieden op de 9100.
Wat is er mis met VIRM??quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja! Of zo
Bepaalde mensen vinden hem:quote:
Straks komt de Hanzelijn erbij....quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:10 schreef Peterselieman het volgende:
Nou nee. Het gaat hierbij om een extra verbinding met Zwolle, niet met Groningen
zw - gn heeft al extra stoppert,quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:08 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Dan kan je toch net zo goed de trein van Lw naar Gn nemen?
Tja, alleen klote als je tussen die andere stations woont, maar ja... Daar heb je de bus voor
Ze gebruiken inderdaad alleen 2 en 3. Dat derde perron ligt er meer voor de sier bij en is niet overdreven lang inderdaad. Het middenperron is wel achterlijk lang maar dat zal wel komen omdat de treinen naar groningen en leeuwarden daar vroeger werden gesplitst.quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nou je t zegt,die is er inderdaad maar die is veel lager dan de andere perrons?
ja dat meende ik me ook te herinneren ja,quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze gebruiken inderdaad alleen 2 en 3. Dat derde perron ligt er meer voor de sier bij en is niet overdreven lang inderdaad. Het middenperron is wel achterlijk lang maar dat zal wel komen omdat de treinen naar groningen en leeuwarden daar vroeger werden gesplitst.
Dat is nog steeds, 4xV in ieder geval wel, 5x denk ik niet meer.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:48 schreef Duvel het volgende:
Voorheen reed de stopper naar Tiel en Den Bosch met minstens 4xV in de spits, en ook weleens 5xV volgens mij.
Lang leve paintquote:Op woensdag 21 maart 2007 15:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja dat meende ik me ook te herinneren ja,
derde perron is ook lager dan de andere toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |