ir. N. Zeevenhoven geloof ik, maar als je het precies wilt weten, moet ik in Treindesign duiken.quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:23 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja precies, ik meen me te herinneren dat de koploper begin jaren 70 is ontworpen....
Hoe dan ook, het is iig een jaren 70 ontwerp, en als naar mijn mening zien ze er nog steeds modern uit. Briljant, tijdloos, ontwerp dus
Wie heeft hem ontworpen eigenlijk??
Nou, eigenlijk ben ik wel zo nieuwsgierig om het precies te willen wetenquote:Op donderdag 22 maart 2007 16:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
ir. N. Zeevenhoven geloof ik, maar als je het precies wilt weten, moet ik in Treindesign duiken.
Op Wikipedia staat het ook hoorquote:Op donderdag 22 maart 2007 16:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nou, eigenlijk ben ik wel zo nieuwsgierig om het precies te willen weten
quote:Het treinstel heeft zijn officiële bijnaam te danken aan zijn karakteristieke doorloopkop. Deze doorloopkop, bedacht door Prof. ir. N.H.C.E. Zeevenhooven, maakte het reizigers, catering en conducteurs mogelijk om tijdens de rit van treinstel te wisselen.
Ah, met dubbel-o! Ik had nog gegoogled!quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op Wikipedia staat het ook hoor
[..]
Moet ik nou hopen op goed weer of niet?quote:Op donderdag 22 maart 2007 18:02 schreef Zug-Chef het volgende:
Peter S. Elieman, ik heb donderdag wel vrij, maar ik ga alleen met jullie naar de beurs als het kut weer wordt
Bij deze dus de foto.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:13 schreef thats-me het volgende:
Kwam zojuist de 7952 in wierden uitgelopen, Kijk even naar de CTA viel me iets vreemds op.
De trein reed via Nijverdal, Raalte Heino. Tot zo ver klopte het, maar op het flapje er naast (Die nu los hing, en die normaal leeg is) stond "stoptr. devt. apd. amerf. Adam Den H Utrecht. R'dam Alexander." Nu weet ik niet of ik de gebruikte afkortingen hier goed typ, maar de trein maakt dus een behoorlijk omweg, Zal proberen deze week nog een foto te maken.
eheheh!quote:Op donderdag 22 maart 2007 18:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Moet ik nou hopen op goed weer of niet?
Nee... in de treinquote:Op donderdag 22 maart 2007 22:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
Liggen we nu allemaal te fappen langs de rails ofzo?
rofl...quote:
Doe dat dan eens!quote:Op donderdag 22 maart 2007 22:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
rofl...
* Ou-Tannu moet nodig weer eens met de stoppert zl - ut @ daytime
weer fotos maken uit de trein
Tja als ze in Zwolle de stoptrein naar Almelo 2 minuten langer laten staan ben ik elke dag een half uur eerder thuisquote:Op donderdag 22 maart 2007 23:02 schreef Brembo het volgende:
Ik zat laatst is te denken. Verbeteringen voor de dienstregeling in Ah.
Als ze nou de stoptrein in Ah door laten rijden naar Nm (1x per uur) en de stoptrein van uit Dsb naar Nm door laten rijden naar Ah (1x per uur). Dan heb je tussen Ah-Nm 2x per uur een stoptrein en kan de IC, Zw-Nm door rijden naar Dsb en kan je daar overstappen naar Rsd.
Geniaal , of geniaal
Waarom zou je het willen, vraag ik me af?quote:
Nojquote:Op donderdag 22 maart 2007 22:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
Liggen we nu allemaal te fappen langs de rails ofzo?
Nouww, het klinkt iig hoopgevend moet ik zeggen. En als ik me niet vergis zou het neerkomen op minder treinen per uur (6 ipv 8) over de enkelsporige maasbrug tussen Ravenstein en Wychen, wat weer beter voor de punctualiteit zou kunnen zijn. Maar de vervoersvraag is er ook nog, en een vermindering van het aantal treinen gaan niet veel mensen waarderen....quote:Op donderdag 22 maart 2007 23:04 schreef Remzz het volgende:
[..]
Tja als ze in Zwolle de stoptrein naar Almelo 2 minuten langer laten staan ben ik elke dag een half uur eerder thuis.
Ik denk(ga er vanuit) dat ze over dat soort dingen wel na hebben gedacht maar dat het gewoon niet kan...
Omdat ik ook wel eens aan mijn trekken moet komen?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 08:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waarom zou je het willen, vraag ik me af?
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:38 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Omdat ik ook wel eens aan mijn trekken moet komen?
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:51 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
* Dichterbijer duwt Duvel snel naar een toitlet in een Plan V, zodat ie daar aan zijn trekken kan komen
Ik heb gisteren nog wel een vacuümtoilet in een ICRm bezocht. Ging prima.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:18 schreef Dichterbijer het volgende:
Lekker dat verbasteren van jullie
Die nieuwe koploper zijn WC schijnt wel een verbetering te zijn met de oude...
Enkelvoud?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:18 schreef Dichterbijer het volgende:
Die nieuwe koploper zijn WC schijnt wel een verbetering te zijn met de oude...
zoals in de Plan V vanochtend.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
gewoon een gat in de vloer!
Vergeet het perron van Rotterdam CS nietquote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:38 schreef Duvel het volgende:
Sorry, ik heb geen ambitie dat van dichterbijer te aanschouwen. Ik heb dat in een Koploper gedaan, en dat was voldoende.
Detail!quote:Op vrijdag 23 maart 2007 13:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Vergeet het perron van Rotterdam CS niet.
Ik hoor het wel. Van Ou-Tannu heb ik nog niets vernomen. Bovendien weet ik nog niet wanneer Duvel er naar toe gaat.quote:Op donderdag 22 maart 2007 18:02 schreef Zug-Chef het volgende:
Peter S. Elieman, ik heb donderdag wel vrij, maar ik ga alleen met jullie naar de beurs als het kut weer wordt
EN nu voor de mensen die niet het RechtsonderFries machtig zijn?quote:
Dat weet zelfs Duvel zelf nog niet! Mijn agenda wil nog wel eens plotseling vollopen met spoedgeblaat, dus ik kan wel een toezegging onder voorbehoud doen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik hoor het wel. Van Ou-Tannu heb ik nog niets vernomen. Bovendien weet ik nog niet wanneer Duvel er naar toe gaat.
tot zo ver nog geen vrij >:(quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik hoor het wel. Van Ou-Tannu heb ik nog niets vernomen. Bovendien weet ik nog niet wanneer Duvel er naar toe gaat.
Dat moesten ze vandaag sowieso toch al, en het is zelfs sneller dan de normale route via Rotterdam.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 07:50 schreef Duvel het volgende:
Reisadvies:
* Doorgaande reizigers tussen
Roosendaal en Utrecht kunnen omreizen
via Den Bosch.
Ziet er uit als een exponentiele verdelingquote:Op vrijdag 23 maart 2007 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja de database bevat inmiddels 590 treinen, waarvan
268 binnen hun vertrekminuut vertrokken
71 binnen de volgende minuut
56 binnen de daaropvolgende minuut
50 binnen de 3e
30 binnen de 4e
21 binnen de 5e
20 binnen de 6e
16 binnen de 7e
16 binnen de 8e
6 binnen de 9e
7 binnen de 10e
18 van deze 590 treinen slaagden er niet in om binnen een kwartier na hun oorspronkelijke vertrektijd te vertrekken.
Ja kloptquote:Op zaterdag 24 maart 2007 18:28 schreef SNArky het volgende:
[..]
Ziet er uit als een exponentiele verdeling.
Als je me wat meer data geeft, kan ik wel ff een bootstrap maken met matlab.quote:Op zondag 25 maart 2007 13:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja kloptIk krijg er in Excel alleen geen exponentiële trendlijn doorheen
Magoe, het ziet er wel exponentieel uit
Ik zou zeggen: Eat your heart outquote:Op zondag 25 maart 2007 13:36 schreef SNArky het volgende:
[..]
Als je me wat meer data geeft, kan ik wel ff een bootstrap maken met matlab.
Er ligt spoor op Bonaire???quote:Op zondag 25 maart 2007 16:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Maat van me heeft op Bonaire wat diesellocs gespot
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Politie Almelo
Van en naar Almelo moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Op last van de politie rijden er van en naar Almelo geen treinen.
Er worden bussen ingezet tussen Wierden en Hengelo die NIET kunnen stoppen in Almelo..
ja, ik neem de 2827 naar Amf.quote:Op zondag 25 maart 2007 20:32 schreef Zug-Chef het volgende:
morgen 8:07 Ut Centraal, jij ook ? Bakkie koffie ?
Dat ding gaat waarschijnlijk geen baanvaksnelheid 160 halen neequote:Op zondag 25 maart 2007 20:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
whehe
denk alleen dat de max snelheid wel wat lager is ?
tss :pquote:Op zondag 25 maart 2007 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat ding gaat waarschijnlijk geen baanvaksnelheid 160 halen nee
ICRm, eerste klas: stopcontacten!quote:Op zondag 25 maart 2007 21:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
neem een senseo mee!..
oh wacht je heb geen stroom
lijkt me wel eens een strak plan van de NS om ze overal heen te sturen waar ICM behoort te rijdenquote:Op zondag 25 maart 2007 22:01 schreef Zug-Chef het volgende:
16 april komen ze in dienst, 4011 en 4012 gekoppeld. Ze komen iig NIET in de noord-oost. Geruchten gaan dat ze of in de 1500 of in de 3700 komen...
Ik ben tegen!quote:Op zondag 25 maart 2007 22:01 schreef Zug-Chef het volgende:
16 april komen ze in dienst, 4011 en 4012 gekoppeld. Ze komen iig NIET in de noord-oost. Geruchten gaan dat ze of in de 1500 of in de 3700 komen...
Ja, in mijn treinen graag!quote:Op zondag 25 maart 2007 22:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vind dat ze toch idd op zn minst een showrondje moeten doen
Daar kunnen we dan toch ff mooi een oordeel over gooien?quote:Op zondag 25 maart 2007 22:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, in mijn treinen graag!
Aan de andere kant: als het een bout-verbouwing is geweest, laat ze dan maar ergens anders rijden.
Geheel mee eens, Laat het de 1600 of 1700 of 7000 rijdenquote:
Ik ben voor, vind dat de 3700 wel een mooie nieuwe ICMm kan gebruikenquote:
mat64 op die kut lijn laten zeg :pquote:Op zondag 25 maart 2007 22:22 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik ben voor, vind dat de 3700 wel een mooie nieuwe ICMm kan gebruiken. Laat tenminste zien, dat de NS Zw-Nm nog serieus neemt, ipv van mat'64.
Mat'64 is keifijn. Trap maar wat DDAR naar de 3700!quote:
Rijd er ookquote:Op zondag 25 maart 2007 22:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mat'64 is keifijn. Trap maar wat DDAR naar de 3700!
Mwah DD-AR is gewoon de dubbele mat'64quote:
Een ingenieur die zo onethisch is dat hij dat zonder dwang ontwerpt, moet uit de orde worden verstoten.quote:Op zondag 25 maart 2007 23:10 schreef Brembo het volgende:
Mwah DD-AR is gewoon de dubbele mat'64. Snap echt totaal niet welke ingineur dat heeft bedacht, dan kan je nog beter mat'64 hebben.
Wadlopertje, balkonquote:Op zondag 25 maart 2007 21:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
neem een senseo mee!..
oh wacht je heb geen stroom
de hele dag ja? Ik hoorde in Ut over "uitgelopen werkzaamheden". Maar het waait niet, het vriest niet, het regent niet... ben benieuwd wat voor debielenclub er nu weer aan de gang isquote:Op maandag 26 maart 2007 09:19 schreef Remzz het volgende:
Nog steeds hele dag geen treinen op Almelo - Hengelo door aanleg hulpspoor...
quote:26 maart Almelo<->Hengelo<->Enschede Door werkzaamheden die langer duren dan gepland rijden er tussen Almelo en Hengelo geen treinen maar bussen en rijden er tussen Hengelo en Enschede minder treinen. Vertraging: ongeveer 30 minuten. Prognose: * dit duurt naar verwachting de hele dag.
ProRail?quote:Op maandag 26 maart 2007 09:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
de hele dag ja? Ik hoorde in Ut over "uitgelopen werkzaamheden". Maar het waait niet, het vriest niet, het regent niet... ben benieuwd wat voor debielenclub er nu weer aan de gang is
en daar dan weer een onderaannemert van denk ikquote:
Dat spoortje is mooier met een Koploper in de 2800!quote:
1500? 3700? Euhhh...quote:Op zondag 25 maart 2007 22:01 schreef Zug-Chef het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |