Ja tuurlijk maak even een kort dingje ervan zet ik het ook in de opquote:Op maandag 19 maart 2007 11:01 schreef MinderMutsig het volgende:
Is zonder plank maar op wielen ook goed?
![]()
quote:Op maandag 19 maart 2007 11:34 schreef de_priester het volgende:
als je maar niet zon klootbuggyer ben die over een vol strand scheurt.
Dan praten we toch wel over minimaal een NPW van minstens 2m2?quote:Op maandag 19 maart 2007 12:44 schreef Sport_Life het volgende:
haha vliegeren heb ik vroeger veel gedaan dus dat moet wel goed gaan.
Dat lijkt me discutabel, je hebt namelijk ook boarders (/kamikaza piloten) en boarders (profs). Zo werkt dat vast ook bij kitesurfers..quote:Op maandag 19 maart 2007 14:09 schreef Kriebbel het volgende:
Kitesurfen is alleen wel wat gevaarlijker dan snowboarden
Of 2 engeltjes op je schouder hebben en er met knikkende knietjes en een ego die tot de grond komt vanaf komen. Was met volle snelheid (rode piste, lang recht stuk) in een ijsspoor terecht gekomen en onderuit gegaan, kwam plat op mijn rugtas terecht, paar keer getolt en weer op mijn rug terecht gekomen, op een kapot waterflesje na niks aan de hand..quote:Op maandag 19 maart 2007 14:19 schreef de_priester het volgende:
je kan ook uitglijden onverwachts over een riggeltje ijs en je knietjes breken met snowboarden
Als je offpiste boarden pakt dan heb je een punt maar de ondergrond, de randvoorwaarden van snowboarden zijn een goed pak sneeuw. De hele piste is helemaal geprepareerd en klaar. De pest is dat je met kitesurfen (vooral als je op het strand staat) een vlieger in je handen hebt die tegen het randje zit van wat je aankan. Dat komt heel simpel omdat je eenmaal in het water meer weerstand hebt en je dus ook meer kracht nodig hebt. Als er op het strand opeens een windvlaag van +2bft komt dan heb je toch wel een klein probleem en dat maakt het gevaarlijker.quote:Op maandag 19 maart 2007 14:19 schreef de_priester het volgende:
ik vind kitesurfen absoluut niet gevaarlijker dan snowboarden. als je je vlieger niet onder controle kan houden ga je niet kitesurfen.
Van een helling afkomen, af willen remmen, achteroverklappen, beide polsen gekneusdquote:je kan ook uitglijden onverwachts over een riggeltje ijs en je knietjes breken met snowboarden
Het gaat hier natuurlijk wel om kitesurfen hèquote:Op maandag 19 maart 2007 18:19 schreef FJD het volgende:
Ik rijd in de buggy rond
Libre Vmax (bigfoot) + Libre Bora II 2.0 - 3.0 - 4.5 + Libre Bora I 6.0
quote:Op maandag 19 maart 2007 18:25 schreef Kriebbel het volgende:
Het gaat hier natuurlijk wel om kitesurfen hae, open je eigen topic![]()
![]()
Maar ik hoor er van de zomer met een beetje geluk ook bij. alhoewel het moeilijk zal zijn afstand te doen van m'n Borasquote:Ik surf kite!
Cool je gaat ook beginnen ?quote:Op maandag 19 maart 2007 18:27 schreef FJD het volgende:
[..]
Kitesurfen
![]()
[..]
Maar ik hoor er van de zomer met een beetje geluk ook bij. alhoewel het moeilijk zal zijn afstand te doen van m'n Boras
Ik twijfelquote:Op maandag 19 maart 2007 18:30 schreef master_X het volgende:
Cool je gaat ook beginnen ?
ben ik helemaal met je eens probeer eens www.hanglos.nlquote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:05 schreef GerritL het volgende:
Voor een kite van 4-6 bft zou ik kijken voor een 12m2 bow-sle-hybride , en dan van de bekende merken zoals naish north best etc.
Maar voor dit soort vragen verwijs ik je tog echt naar de boven genoemde forums omdat daar veel gebruikers zijn die met verschillende kite's hebben gevaren en zo een objectieve mening geven ! Of naar een van de geplande testdagen gaan daar kan je dan het een en ander naast elkaar leggen , voor data van testdagen verwijs ik je ook naar forums !
En die 7m2 torch 2007 cker doen wat is dat een super kite man !![]()
Een bow kite heeft veel meer (soms zelf 100%) depower, en heeft een groter windbereik.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:12 schreef FJD het volgende:
M'n doel is toch om eerst een te leren varen met een gemoedelijke kit en vervolgens direct door te stomen naar een meer high-end model. Zo heb ik t bij het buggyen ook gedaanTest dagen is dus nog wat overbodig
![]()
en wtf is een bow-sle-hybride?Ik ken tube variant (of heten die krengen) zoals op de pics in de OP en ik ken de matras variant zoals de Flysurfers maar deze?
Ach op dit moment is het nog maar een droom, eerst eens kijken wat ik aan geld overhoud en wat ik dan aan wil schaffen.
Als je niet weet waar je over praat zeg dan niks !quote:Op dinsdag 20 maart 2007 18:49 schreef master_X het volgende:
Bowkite zijn wel moeiljker in het beging om dat je gewoon keihard word gestraft als je een foutje maakt.
Eh waarom wordt je ook alweer keihard afgestraft als je een foutje maakt met een bowkite?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 18:49 schreef master_X het volgende:
Bowkite zijn wel moeiljker in het beging om dat je gewoon keihard word gestraft als je een foutje maakt.
Relaxt kerel ik heb kitelessen gehad en praat nog regelmatig met die gasten hun zijn zwaar evaren kiters, neem aan dat ik van hun best wel wat advies mag door geven. Daarom dacht ik het alleen maar aan te geven, beetje rare reactie vond ik dat. ..quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:49 schreef GerritL het volgende:
[..]
Als je niet weet waar je over praat zeg dan niks !
Als je je een beetje in het matriaal verdiept zal je tot de conclusie komen dat een Bow/Sle juist uitermate geschikt is voor een beginner !
Ik denk dat ik daarom ook geen boete thuis heb gekregen. Want geen ID bij me dus de boete zou ik makkelijk aan kunnen vechten en me bekeuren omdat ik m'n ID niet bij me heb als ik aan het buggyen ben slaat nergens op want dat zou betekenen dat je ook voetballers kunt beboeten omdat ze geen ID bij zich hebbenquote:Op donderdag 29 maart 2007 19:15 schreef master_X het volgende:
ik heb nooit me id bij me met kite waar moet ik dat laten dan ???
Hopelijk donderdagquote:Op dinsdag 17 april 2007 19:19 schreef master_X het volgende:
en heb je er al mee gevlogen ?
Ik ben ook aan kijken voor een nieuwe voor eentorch 14 m 2007 maar zijn nog aardig prijzig... even goed over nadenken
Ik heb vanmiddag daar zitten kijken, vanaf een terrasje.quote:Op zondag 27 mei 2007 18:56 schreef master_X het volgende:
Vandaag bij de kbo geweest ook gaaf man![]()
is er morgen ook nog http://www.kiteboardopen.com/
Cool op het strand zelf daar ? ik was er niet bij ik moest werkenquote:Op zondag 27 mei 2007 18:58 schreef Lucille het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag daar zitten kijken, vanaf een terrasje.
Ga het gewoon allebei doen man.quote:Op maandag 19 maart 2007 18:34 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik twijfel![]()
Ik weet zeker dat ik het heel leuk ga vinden maar ik weet niet of ik het zo leuk ga vinden al buggyen. Aan de andere kant vrees ik dat ik straks niet ontzettend veel keus meer heb. Ik woon nu een half uur van Ouddorp vandaag waardoor ik in een uurtje op t strand kan zijn. Waar ik ook ga wonen als ik straks werk, het zal me al snel een uur kosten om alleen al naar het strand te gaanDe kans dat ik naar de kust kan is wat dat betreft veel groter.
Plus het eeuwige gezeik van laag tij/hoog tij, zacht zand/hard zand, veel mensen, windrichting die net goed moet zijn. Daar word ik ook wel moe van maar goed de herinneringen aan de keren dat het wel goed gingDik 70km/u over 2km lang keihard strand
Zal een hele zware beslissing worden
3.0 Bora II met een wind tegen de 7bft. Ik kan m houden tot vlagen van 7.5bft dus ik zat al vrij dicht tegen de limiet. Ach ja zulke dingen gebeuren af en toe en op zo'n moment ben je heel blij dat je een fatsoenlijke helm op je hoofd hebt. Anders had ik naar een heel ander huis gemoetenquote:Op maandag 28 mei 2007 23:03 schreef strijder84 het volgende:
En als ik vragen mag wat had je in de lucht hangen toen je met buggy en al de lucht (5meter?) in werd getrokken?
Eergister op t strand geweest met de buggyquote:Op donderdag 28 juni 2007 19:47 schreef master_X het volgende:
zo vandaag top dagje uur gekiteen hoe zit het met jullie ???
Voor mij voldoendequote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:53 schreef blacktimothy12 het volgende:
die golven stellen toch niks voor:P...of niet?
Heye cool manquote:Op woensdag 9 januari 2008 13:16 schreef FJD het volgende:
Wanneer begint het zee-vaar seizoen ongeveer?
Ik ga dit jaar (zodra ik werk heb) m'n buggyspullen verkopen en een complete kitesurf set kopen
Ik ga waarschijnlijk voor http://www.dekiteschool.nl/quote:Op vrijdag 28 maart 2008 19:21 schreef FJD het volgende:
Op welke locatie?
Ik wil het drie dagen achter elkaar gaan doen en de datums worden 1-3 mei of 15-17 mei. Ik ben dus even aan het afwachten .Ik hou je op de hoogte, want mijn beslissing wat dat betreft valt maandag waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 21:43 schreef FJD het volgende:
Super, gooi tegen die tijd dan even een update hier in het topic. Dan kijk ik of ik mee kom doen (als je daar zin in hebt natuurlijk).
Wil toch begin dit jaar beginnen met kitesurfen en zo'n les kan dan nooit kwaad
Nul. Dat beschrijft mijn ervaring. Huisgenoot neemt als het goed is dit weekend zijn kite van 4m2 mee dan gaan we daar wat mee spelen. Hij wil eigenlijk ook wel zo'n cursus doen,maar zit met geld en met die kiteheb ik dan iig iets geoefend.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 22:06 schreef FJD het volgende:
Ik ga er ook eens over nadenken. "Pest" is sowieso dat ik een jaar of 3 in de buggy heb gezeten. Ik weet niet of jij al veel ervaring hebt maar als je nog geen ervaring hebt met powerkiten dan zitten we op een heel ander niveau. Om die reden dacht ik zelf meer aan een cursus van 3 uur
Ach ja we zullen wel zien tegen die tijd
Ik denk dat ik een aflevering in mijn eentje ga vullen deze zomerquote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:10 schreef FJD het volgende:
Tis alleen stoer als jij dat ding onder controle hebt. Zo niet dan eindig je idd in het beste geval bij de Leukste ThuisOver het slechtste geval kun je maar beter niet nadenken
Dat zit toch in Katwijk?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 01:35 schreef Fliepke het volgende:
Ik was een poosje geband en heb nu 2 lessen gehad. Hopelijk binnenkort de derde.
Ik bak er niets van, maar het is erg gaaf en ik vind ook dat je best god begeleid wordt. Ik doe het bij dekiteschool.nl
Het zijn echter wel een beetje prutsers qua planning. Ik moet iedere keer mijn tel nummer doorgeven en dat soort ongein
Neequote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:44 schreef master_X het volgende:
en inmiddels al je 3 les gehad? ik woon zelf in Noordwijk
Het was idd niet helder van me.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 07:44 schreef Kriebbel het volgende:
Ja en als je zo doorgaat houd het straks snel een keer op
met een 13 meter in windkracht 6
Aanstaande dinsdag zou het OK moeten zijn om te kiten, anders woensdag.quote:Op woensdag 24 september 2008 21:52 schreef master_X het volgende:
Nog nooit geweest maar heb super reacties gehoord daar
Bedoel je niet als de wind wel goed is?quote:Op donderdag 25 september 2008 07:50 schreef master_X het volgende:
Haha ja ik weet, super groot. Zelf vaar ik altijd in Noordwijk 5 min fietsen. Mocht de wind niet okee zijn dan kunnen we altijd even afspreken.
Regen, kom opquote:Op dinsdag 30 september 2008 16:50 schreef master_X het volgende:
Vandaag kan ik helaas niet, succes nog man jammer van de regen....
Kijk eens aan je bent al aan het beulenquote:Op dinsdag 30 september 2008 18:13 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Regen, kom opJe bent in het water, die regen scheelt 0,niks.
Ik heb toch 3-4 meter hoog gesprongen!Helaas een paar niet kunnen landen
1-2 meter sprongen waren wel een succes.
Dat board vloog wel es gewoon uit mn poten. Word ik met mn kop bijna tegen het board geramd![]()
Toen nog ff snelheid gemaakt, ging lekker hard, net als de klap bij de crash.
En nog 2 min hoesten vanwege een slechte landing van 5 meter
Het laatste stukje ging er een gozer echt 10 meter de lucht in. Ik vaar er langs en zo onze kites in elkaar.
Deja vu, dus snel aan mn safety getrokken en los was de kite. Maar toen brak mn safety leash (letterlijk er af gerukt). Kreeg wel een nieuwe van em gelukkig
(Kankerleash
)
K heb gehoord dat Ruben er morgen is, dus kijk maar.
Ik skip er een dagje school voor
Hmm, kan je er misschien achter komen of Ruubje morgen gaat beulen op Ijmuiden? Ik wil wel dat et het spijbelen waard isquote:Op dinsdag 30 september 2008 20:45 schreef master_X het volgende:
[..]
Kijk eens aan je bent al aan het beulenSprongen niet goed landen zijn niet zo fijn, vooral zeewater binnen krijgen haha. Morgen wordt wel extreem kleinste kite is 10 meter.... dus even aankijken ben morgen middag vrij. Misschien even op Noordwijk rocken
quote:Mannen op planken
voer voor fetisjisten | 12 Januari 2007 | 17:45:02
Ik heb een zwak voor jongens op een plank. Een surfplank wel te verstaan. En ik discrimineer niet. Windsurfers (old school!) acht ik net zo stoer als wave surfers of kite surfers (alhoewel ik dat natuurlijk nooit hardop tegen de surfer in kwestie zal zeggen. Laten we wel wezen. Windsurfers zijn een beetje de nerds van het gezelschap, aldus de kitesurfers. En kitesurfers zijn de surfers die te weinig techniek hebben om te golfsurfen, aldus de wavesurfers. En golfsurfers houden weer te weinig van snelheid, aldus de wind- en kitesurfers. O ja, en kitesurfers zijn volgens windssurfers ook nog eens allemaal Gay. Volgt u het nog?)
Zonder aanzien des type surfer: mannelijke surfers beschikken over een fijn lijf, frisse uitstraling en een hang naar vrijheid. Heel aantrekkelijk. Vooral in een wetsuit.
Maar de meeste surfers zijn alleen geschikt voor een fling. Niet voor een relatie.
Het duurde even voor ik daar achter kwam.
Allereerst: de wind gaat altijd voor het meisje. Als er aanlandige wind is, wordt een surfer bizar vroeg wakker. Lanceert jou het bed uit. Belt zijn surfbuddies en verdwijnt (hoezo romantisch wakker worden of ochtendseks). Als er aflandige wind is, en je hebt te maken met een uiterst fanatiek geval, zijn er nog altijd twee of drie plekken in Nederland waar men op een plank kan staan (de Maasvlakte bijvoorbeeld, dank u wel Rotterdamse Haven).
Romantische strandvakanties kan je ook op zijn wasbordje schrijven. Strand= wind en water. Niet dat er iets mis is met loeren naar aantrekkelijke mannen terwijl je aan je bruine kleurtje werkt, maar een romantisch samenzijn en elkaar insmeren zit er niet in.
Maar goed, afgezien van deze minor details, die meer afdoen aan de romantiek dan de relatie, zijn er ook serious issues die je in je achterhoofd moet houden als je tegen een surfer opbotst.
Om te beginnen bij de kitesurfer: Kitesurfers zijn thrillseekers. Een brave Hendrik heeft er geen behoefte aan om ondersteboven 6 meter boven de golven een handstand op een plank te doen terwijl hij met één hand aan een vlieger hangt. Je kan er met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid vanuit gaan dat dit thrillseeken zich niet beperkt tot zijn capriolen in de lucht. Kitesurfers zijn materialistisch en eigenwijs ingesteld. Ze hebben vaak een beroep waar ze hun eigen agenda kunnen bepalen, waar ze met veel geld en/of verantwoordelijkheid te maken hebben en waar ze genoeg mee verdienen (zelfstandig ondernemer, chirurg, advocaat). Dus tenzij je geen problemen hebt met een open relatie (of vreemdgaan) en kinky handstanden in bed, moet je dergelijke surfers links laten liggen.
Golfsurfers daarentegen zijn curieuze combinaties van goeduitziende hippies met gevoel voor esthetiek en spiritualiteit. Golfsurfers hebben veel gemeen met slow food liefhebbers. Ze huldigen het standpunt dat je er langzaam en volledig van moet genieten (go with the flow) en het moet er goed uitzien. Die esthetische neigingen beperken zich niet alleen tot de waves, maar ook de moves, de girls en de stranden. Daar waar een kiter en een windsurfer uit de voeten kunnen op binnenwateren, is voor een golfsurfer het strand absoluut noodzakelijk. Bovendien zijn de golven in Nederland eigenlijk onder de maat. Nee, voor echte golven heb je minstens Brazilië, Hawaï of Australië nodig. Een golfsurfer met professionele aspiraties is dan ook het hele jaar door gebruind (denk Kelly Slater, zucht!). Loopt in driekwart broeken met bloemmotieven. Versiert her en der eens een model (denk aan Amber Valetta, voormalig surfmodel Laetitia Casta enz.), luistert naar Motown en laat zich met geen mogelijkheid binden. Een golfsurfer heeft geen accessoires nodig. Zijn plank is voldoende.
Tot slot de windsurfer. Windsurfers zijn de old school dudes. Ze lopen op vintage gympen, pogoën op Cypress hill en de Beastie boys en willen niet volwassen worden. Ze gruwelen van een vaste baan, vrezen voor verantwoordelijkheden en willen best een vriendinnetje. Maar dan wel een meisje dat het prima vindt om haar geliefde slechts twee keer in de week te zien. Mits het niet waait natuurlijk op die dagen.
Nee, aan surfers moet je niet beginnen, hou ik mezelf voor
Maar ach, een blik op een wetsuit en ik ben weer om.
Het moest maar eens zomer worden.
Zucht.
de wetsuit paradequote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:49 schreef master_X het volgende:
Mooi is het een leuke vrouw die het geschreven heeft, want dan loop ik wel een keertje in mijn wetsuit langs haar huis haha
Nee ook nietquote:Op donderdag 2 oktober 2008 07:19 schreef master_X het volgende:
Haha, catwalk maken en dan rond lopenreken maar dat er veel vrouwen komen.
Vandaag nog kite? Ik ben nog niet geweest man deze week ... elke keer te hard gewoon....
hehequote:Op vrijdag 3 oktober 2008 07:27 schreef master_X het volgende:
Geen idee, denk alleen maar als de wind zuid is. Vooral nu als ik weinig tijd heb blijf ik in Noordwijk. Gewoon ook omdat de rijstijd weer er af gaat van het kitehaha.
Ik ging vanaf 17:00quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:29 schreef master_X het volgende:
Vandaag een super tof sessie gehad het leek wel zomer, goede wind zon op je bol wat wil je nog meer
Er bij zijnquote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:02 schreef master_X het volgende:
Was vandaag weer een top dag, goede wind lekker hard, mooie dikke hoge golven en een lekker zonnetje wat wil je nog meer?!?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
sterker nog, met zn hele teamquote:
haha, echtquote:Op dinsdag 11 november 2008 18:18 schreef master_X het volgende:
haha lekker bezig![]()
Aardige gozer spreek hem af en toe wel eens![]()
Had je dit ook op hanglos gepost?
Heb wel het één en ander onderzocht en gevraagd aan mensen die met OR rijden of ze verkopen, weeg zelf rond de 90kg en ze raadde mij een 14 en 10m aan. Maar wellicht koop ik over een tijdje een 8 of 6 erbij, maar dat komt wel ergens in de toekomst.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 02:00 schreef Sjibble het volgende:
14 lijkt mij echt een lompe maat. Met een 11 kom je ook wel vooruit.
Beter had je een 11 en een 7 gehaald.
Maargoed, ik ga morgen weer knallen, en anders zondag wel!
Nieuwe hoodie van C-Skin gekocht... RELAAXXX
Heb je testament al klaar liggen voor de nabestaande?quote:Op woensdag 8 april 2009 00:47 schreef Sjibble het volgende:
Ik ga vandaag die kiteloop gewoon trekken! Dacht je daarvan?
Ik heb geen kiteloop getrokken (was ook geen weer voor, zelfs onze local pro zag af van tricks).quote:Op woensdag 8 april 2009 01:05 schreef sander89 het volgende:
[..]
Heb je testament al klaar liggen voor de nabestaande?![]()
Nee lijkt mij ook super vet om te kunnen, al zal dat nog wel even duren.
Ik krijg van mijn leraar. Nog niks zelf gekocht.quote:Op maandag 16 april 2012 07:52 schreef FJD het volgende:
Voor mijn gevoel nog iets te koud, welk wetsuit heb jij?
Misschien kan je beter afwachten hoe je lessen daar gaan voordat je iets koopt. Nu heb je nog niet zo'n idee welk materiaal prettig is om ook echt het water mee op te gaanquote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:25 schreef Virus3000 het volgende:
Hallo,
Ik ben van plan om mijn eerste echte kite te kopen.
Ik heb wat ervaring met powerkiten (board en 2,4m power kite). Nu zou ik graag meer aan het echtere werk beginnen.
Binnenkort zit ik een tijdje in Israel en zou daar graag lessen nemen maar eigenlijk ook hier al een kite kopen (en die dus meenemen).
Verder zou ik deels op land, deels op zee ervan gebruik willen maken. Het is dus belangrijk dat die niet teveel wind nodig heeft.
Nu kan ik via een kennis een compleet setje kopen (naish 11m, board, bar, trapeze) voor een mooie prijs.
Nu is mijn vraag beetje, zal dit aan mijn verwachtingen voldoen? Genoeg power bij niet teveel wind? (bv in een groot weiland op een kite landboard). Mijn powerkite van 2,4m is me wat te zwak dus ben benieuwd waarmee ik zo'n naish 11m zou kunnen vergelijken.
Alvast bedankt!
Wtf.. wat een doods topic dan hahaquote:
Klote altijd, die afhankelijkheid van dingen. Ga morgen om half 9 of zo al richting workum, moet werken om 18 uur 's avonds helaas.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 08:18 schreef RRD_kiter het volgende:
ik heb gisteren aan me voorbij laten gaan ivm onweer, daarnaast nam de wind af tegen de tijd dat ik klaar was met werken
![]()
ach ja, zondag lig ik in ieder geval in het water
That's the spirit!quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:16 schreef Perzephone het volgende:
Vandaag eigenlijk een date.. Maar het waait dus vanmiddag lekker het water op.
Iemand toevallig gister naar Aloha geweest?
Jammer, voor dit weekend ziet de wind er sowieso goed uit. Ik ben vrijdag en zaterdag op Mirns of Workum te vinden denk ikquote:Op woensdag 6 juni 2012 11:19 schreef Godtje het volgende:
Ik kan helaas 2 weken niet.
Vorige keer met de zon wel heerlijk geweest in Medemblik.
4 uurtjes op en rond het water. In het begin een beetje te weinig wind, later met een 17 meter wel het water op.
Lekkerquote:Op donderdag 7 juni 2012 11:11 schreef RRD_kiter het volgende:
JAAAAAA, zaterdag eindelijk weer wat wind! Strand Horst wordt het dan voor mij, eindelijk de kite eens laten vliegen in plaats van hem te verzuipen. :/
http://www.telegraaf.nl/b(...)kt_fatale_val__.htmlquote:Kitesurfer maakt fatale val
OOSTDUINKERKEN - Op het strand bij het Belgische Oostduinkerken is zaterdag een 35-jarige man om het leven gekomen bij het kitesurfen. De onervaren kitesurfer werd door een windstoot de lucht ingetrokken en sloeg daarna tientallen meters verder met zijn hoofd op het zand.
Het ongeval gebeurde voor de ogen van leden van een kitesurfclub. Volgens hen had het slachtoffer zich niet aan de regels gehouden en was hij met een veel te groot zeil aan het kitesurfen.
vraag me af hoe groot de kite dan was die hij had en hoeveel knopen wind er daar was..naja zijn nog een boel andere factoren natuurlijk. De RRD die ik heb is 11 meter, kan ik tot een knoop of 30 - 35 wel doorvaren omdat ie 100% te depoweren is.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:07 schreef Godtje het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)kt_fatale_val__.html
9m2 en windje 6/7 volgens een nieuwsbericht op hanglos.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:33 schreef RRD_kiter het volgende:
[..]
vraag me af hoe groot de kite dan was die hij had en hoeveel knopen wind er daar was..naja zijn nog een boel andere factoren natuurlijk. De RRD die ik heb is 11 meter, kan ik tot een knoop of 30 - 35 wel doorvaren omdat ie 100% te depoweren is.
Andere mensen schenen met een 6 meter te varen. Hij liet z'n 9 op.. En 100% depower bestaat sowieso niet.quote:Op maandag 11 juni 2012 11:59 schreef Perzephone het volgende:
[..]
9m2 en windje 6/7 volgens een nieuwsbericht op hanglos.
Maaar, nogmaals een ongeluk met een onervaren kiter.. Dus veel aan zn depower zal hij niet gehad hebben.
http://www.hanglos.nl/new(...)n-oostduinkerke.html
Heb je de C4 2012 en de Bandit5 ook gevaren? Zo ja, wat vond je ervanquote:Op zaterdag 23 juni 2012 03:45 schreef Faxie het volgende:
Huh ik had hier toch al eens gepost![]()
Hm nouja blijkbaar niet dus....
Bij deze dan
Morgen (straks) testdag Ozone en F-One bij Neeltje Jans.
Ik zit meestal in Zeeland.
Dat lees ik ook inderdaad. Ook geen lycra van de kiteclub, dus die gast wist denk ik niet goed waar hij mee bezig was..quote:Op zaterdag 23 juni 2012 03:47 schreef Faxie het volgende:
Die ene uit Belgie schijnt trouwens nogal eigenwijs geweest te zijn. Iemand had 'm gewaarschuwd, en die mocht het lekker bekijken. Staat op hanglos/kitehigh.
Tja eigen schuld dikke bult dan...
Zaterdag op Workum hetzelfde verhaal, super druk. Maar heerlijk zonnetje hadden we erbij en na 16:00 uur werd het veel rustiger, dus was het helemaal topquote:Op zondag 24 juni 2012 23:12 schreef Godtje het volgende:
Heeeeeeel druk in schellinkhout maar het was heerlijk!
Ja heb ze allebei gevarenquote:Op maandag 25 juni 2012 00:46 schreef OverRated het volgende:
[..]
Heb je de C4 2012 en de Bandit5 ook gevaren? Zo ja, wat vond je ervan
[..]
Dat lees ik ook inderdaad. Ook geen lycra van de kiteclub, dus die gast wist denk ik niet goed waar hij mee bezig was..
[..]
Zaterdag op Workum hetzelfde verhaal, super druk. Maar heerlijk zonnetje hadden we erbij en na 16:00 uur werd het veel rustiger, dus was het helemaal top
Jepquote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:20 schreef werkman1 het volgende:
Omdat ik graag wil winnen post ik de volgende link:)
Lijkt me super chill om zo'n kite te hebben
Ok, ik zit zelf ook altijd een beetje te kijken naar nieuwe kites en zo. Die Bandit is natuurlijk interessant omdat die zich wel bewezen heeft als goede kite. Alleen bij de bouwkwaliteit en de bar heb ik zo m'n twijfels. Misschien kan ik zelf nog eens testen ergens.quote:Op maandag 25 juni 2012 05:28 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ja heb ze allebei gevaren![]()
Ik heb zelf een Bandit 4 8m, en heb de Bandit 5 7m getest, en die was echt een heel stuk sneller. Alleen de bar vond ik ruk, en ik twijfel of de kite echt heel duurzaam zal zijn. Allebei m'n Bandits zijn een keer utigescheurd geweest, en de 5 zag er kwa afwerking hetzelfde uit dustja...
De Ozone heb ik niet echt heel lang mee gevaren, maar vaarde wel fijn verder. Stabieler in de vlagen dan een Bandit, wat ik belangrijk vind. Goede relaunch ook. En een hele fijne bar met een lekkere bardruk, iets minder dan m'n Bandits maar niet te weinig. Uithaken doe ik nog niet dus daar kan ik weinig over zeggen verder, maar je kon wel aardige pop krijgen.
Ook een F-One boardje getest, en dat was een verademing tov m'n Naish Haze. Ding lag als een blok op het water zeg, heel comfortabel. Met m.n Haze stuiter ik over de golven en heb ik minder grip op het water bij m'n achterste voet. M'n eerste upgrade zal een nieuw board worden in ieder geval.
Wel lekkere hoge bakken daar op het einde van de dag, net een achtbaanAlleen jammer dat de wind afnam, kon geen hoogte meer houden en had geen zin om de andere kite te halen.
Eerste keer op Neeltje, en het lopen viel me op zich wel mee trouwens, dus ga d'r zeker vaker naartoe
Enjoy itquote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:52 schreef Perzephone het volgende:
Pff bizar veel stress en lekker windje..
Afreageren op schell zo
Was heerlijk! Wat onzeker in 't begin door drukte, maar damn..quote:
Neuh te ver.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 22:53 schreef Perzephone het volgende:
[..]
Was heerlijk! Wat onzeker in 't begin door drukte, maar damn..![]()
Hier nog wat 'vaste' schellinkhouters?
Klinkt goed! Waar in Portugal zit je?quote:Op woensdag 18 juli 2012 04:05 schreef RRD_kiter het volgende:
heyho, allemaal een zonnige groet vanuit portugal: twee weken keigoeie wind gehad en heerlijk op zee gekite. Wel weer ff wennen aan de golven, paar keer flink wat water gedronken na een frontaaltje met een golf maar het blijft fantastisch. Zelfs een dolfijn gezien (tenminste men vertelde me dat er dolfijnen waren, maar ik ben direct omgedraaid bij het zien van de rugvin en ben ook niet meer gestopt totdat mijn bordje in het zand bleef steken). Morgen laatste dag en de verwachtingen zijn goed, dus ik ga er nog even optimaal van genieten voordat ik weer in de kou/regen op Horst sta.
leuk is wel dat alle kiters die ik hier ken jaloers zijn op Nederland: veel water, veel wind
Goedzo, ga je geen spijt van krijgenquote:Op donderdag 19 juli 2012 11:24 schreef Panzermaus het volgende:
Ik wil dit deze zomer ook graag een keer doen, me eerst maar eens wat inlezen.
Top! Mooi dat iedereen elkaar helpt inderdaadquote:Op donderdag 19 juli 2012 00:14 schreef RRD_kiter het volgende:
Algarve, bij het stadje Tavira (pakweg 30 km rechts van Faro). lekker laatste dagje gehad, begon met wat lichte wind, die dus wegviel toen ik ongeveer 700 meter van de kust was. ik wilde net draaien toen mijn kite als een baksteen in het water viel. kreeg hem ook niet meer gerelaunched met de lichte wind. Na twintig minuten klooien toch maar self-rescue gaan doen (meerdere kiters waren inmiddels langs gekomen om te kijken of ik in orde was, eentje had mijn bordje al opgehaald). Net toen ik op mijn kite lag en naar de kust begon te peddelen kwam een kiter body-draggend naar me toe en heeft me body draggend naar de kust gesleept....
toen ik weer opgewarmd was en de wind toegenomen was toch nog gegaan en de vakantie met een lekkere sessie afgesloten. Fijn zo'n sociale sport waar iedereen een beetje op elkaar let!
mocht je naar Rhodos gaan, hier ergens een kleine braziliaan genaamd Olavo tegenkomen bij een kite school: doe hem maar de groeten van Paul, jammer dat ie niet in portugal was deze zomer.quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:14 schreef OverRated het volgende:
[..]
Top! Mooi dat iedereen elkaar helpt inderdaadLekker zo'n vakantie met bijna elke dag wind, daar doe je het voor.
Vertrek morgen voor vier weken naar Griekenland, hoop op lekkere wind dus.
Dat heb ik nou met windsurfen...dat heeft mij nooit echt aangetrokken. Wellicht ooit nog proberen, maat van me windsurft, maar vermoed niet dat ik over ga stappen.quote:Op maandag 23 juli 2012 11:38 schreef ZodiaX het volgende:
Kitesurfen heeft me nooit aangetrokken.
Toen het er kwam zag ik vele collega windsurfers naar kitesurfen gaan maar ik moest er maar weinig van hebben, heb het wel eens geprobeerd maar hou het toch liever bij windsurfen.
Daarbij is het op een druk meer flink gevaarlijker geworden met de kitesurfers.
Je ziet ze ook minder goed, moeilijker in te schatten wat ze gaan doen en waar ze heen gaan...en dan nog die lage scheerlijnen als ze de kite laag hebben.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:56 schreef Faxie het volgende:
[..]
Het aandeel halve gares en popi jopi's die nergens naar kijken en die een gevaar vormen voor de rest is bij kitesurfen wel wat hoger ja. Zal je altijd blijven houden denk ik.
Helaas zijn er maar zat die de voorrangsregels niet kennen, en die ook niet de kite hoog genoeg houden bij het passeren van iemand, en ook nog eens geen veilige afstand bewaren om tricks te doen. Tja wat doe je d'r tegen.... je kan ze hooguit een keer d'r op aanspreken. Doe ik zelf ook wel eens.quote:Op maandag 23 juli 2012 15:10 schreef ZodiaX het volgende:
[..]
Je ziet ze ook minder goed, moeilijker in te schatten wat ze gaan doen en waar ze heen gaan...en dan nog die lage scheerlijnen als ze de kite laag hebben.
Ieder zijn ding maar ik blijf meestal liever wat uit de buurt van kitesurfers.
Misschien wat scheermessen op m'n mast zettenquote:Op maandag 23 juli 2012 15:15 schreef Faxie het volgende:
[..]
Helaas zijn er maar zat die de voorrangsregels niet kennen, en die ook niet de kite hoog genoeg houden bij het passeren van iemand, en ook nog eens geen veilige afstand bewaren om tricks te doen. Tja wat doe je d'r tegen.... je kan ze hooguit een keer d'r op aanspreken. Doe ik zelf ook wel eens.
Als ik iemand zie klooien blijf ik er zelf ook sowieso vandaan ongeacht of het een kitesurfer of windsurfer is. Beginnende windsurfers willen ook nog wel eens flink in de pad zitten.
Cool filmpje! Leker muziekje erbij ookquote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:27 schreef RRD_kiter het volgende:
Filmpje uit Portugal! (voor mij een vakantie herinnering, voor de ander wellicht een fail)
thanks!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:29 schreef NoComment het volgende:
[..]
Cool filmpje! Leker muziekje erbij ook![]()
Ben in mei ook begonnen, na de eerste les meteen kite, board en trapeze gekocht en sindsdien zo vaak mogelijk gaan kiten. Tot nu toe ben ik tegen de 15 keer het water op geweest denk ik. Heb nu een 9m2 Cabrinha Vector, en ben aan het kijken om nog een 7m2 erbij te halen voor de komende maanden als het wat harder gaat waaien
Ik ben inderdaad niet zo zwaar, denk dat ik met m'n spullen aan rond de 70 kilo zit. Zodra Windguru een knoop of 10/11 gemiddeld voorspelt kan ik er wel mee kiten. Veel power heb ik dan niet natuurlijk, maar ik ga gewoon zodra het kanquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:57 schreef RRD_kiter het volgende:
[..]
thanks!
Een 9 meter maar? jij bent klein/licht? Naja, laat ik het zo zeggen, ik ben 80 kg dus niet de zwaarste en ik ben wel heel blij met mijn 11 die toch wel erg vaak inzetbaar is in NL (vanaf 14 tot 25 knopen), aan de andere kant ga ik meestal naar strand Horst en krijg vaak de indruk dat het aan de kust 5-7 knopen harder waait. Ik denk ook dat de volgende kite een 8 of zo wordt om tot 35 knopen door te varen, ik moet me ook maar eens gaan oriënteren.
Ik heb mijn cursus kitesurfen met best oude cabrinhas kites gedaan, ik weet niet meer welk model het was maar ik was er doodsbang voor. Sindsdien heb ik het niet op cabrinha, maar ik moet wellicht toch maar eens nieuw model ergens testen. Hoe is die vector (van welk jaar is ie?) qua:
- relaunch
- krachtopbouw: geleidelijk / alsof een raket ontstoken wordt aan die 4 lijnen
- stabiliteit:
- upwind:
- geschikt voor een beginner?
- is ie te krijgen in het paars/roze (ja....het is voor mijn vriendin...)
thanks!
Je kan ze alleen maar op de website zelf bestellen, een van de redenen dat ze zo goedkoop zijn. Beetje zoals Best Kites vroeger.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 08:56 schreef RRD_kiter het volgende:
Switch kites....hoor ik erg goeie verhalen over. waar heb je hem gehaald?
Nouja Switch moet het kwa reclame vooral van de teamriders hebben, dus ze mogen wel wat dichter bij elkaar wonen. Alleen in deze hoek is het misschien al wat druk, dus even afwachten.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:16 schreef RRD_kiter het volgende:
Teamriders moeten minimaal 100 km uit elkaar wonen...best vervelend in NL...
hoop voor je dat je geaccepteerd wordt
Ben in Navarino Bay geweestquote:Op zondag 22 juli 2012 20:34 schreef RRD_kiter het volgende:
[..]
mocht je naar Rhodos gaan, hier ergens een kleine braziliaan genaamd Olavo tegenkomen bij een kite school: doe hem maar de groeten van Paul, jammer dat ie niet in portugal was deze zomer.
volgens hem prima wind, elke dag vanaf 's ochtends vroeg. have fun!!
Haha dat was toch jij dus die ik zag op kitehigh?quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:47 schreef So_Surreal het volgende:
Nog meer FOK!kers die in Schellinkhout kiten?
Ik wil graag beginnen met deze mooie sport
quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:47 schreef So_Surreal het volgende:
Nog meer FOK!kers die in Schellinkhout kiten?
Ik wil graag beginnen met deze mooie sport
Ik keek in dit topic vanmiddag om dat te checken, maar zag je hier niet postenquote:Op maandag 27 augustus 2012 15:52 schreef Faxie het volgende:
[..]
Haha dat was toch jij dus die ik zag op kitehigh?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |