abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139306951
Gewoon een 11 of een 12. Kan je doorvaren tot een knoop of 20 als beginner, en dat is voorlopig meer dan zat voor je. En dan kan je later er nog een 8 of 9 bijkopen.

Vlak water op Muiderberg enzo, maar meestal wel minder wind dan aan de kust.

En tenzij je genoeg geld te besteden hebt, zou ik gewoon beginnen met een goede 2e hands kite.
pi_139307300
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 16:14 schreef Faxie het volgende:
Gewoon een 11 of een 12. Kan je doorvaren tot een knoop of 20 als beginner, en dat is voorlopig meer dan zat voor je. En dan kan je later er nog een 8 of 9 bijkopen.

Vlak water op Muiderberg enzo, maar meestal wel minder wind dan aan de kust.

En tenzij je genoeg geld te besteden hebt, zou ik gewoon beginnen met een goede 2e hands kite.
Bedankt!

Zag net dit voorbij komen op Marktplaats, wat vind je van er van qua prijs? Een North Rebel 2012 12m2 voor 670 euro:

http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
pi_139307832
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 16:19 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Bedankt!

Zag net dit voorbij komen op Marktplaats, wat vind je van er van qua prijs? Een North Rebel 2012 12m2 voor 670 euro:

http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
De prijs is wel prima denk ik. Rebel is alleen niet de beste beginnerskite van North ivm relaunch en vlieggedrag. Dan zou ik voor een Evo gaan. En een 5e lijn... tja, daar zijn de meningen over verdeeld... heeft z'n voor en nadelen.
  zondag 27 april 2014 @ 17:08:59 #179
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_139309466
Rebel is inderdaad niet echt een beginnerskite. Heb zelf als eerste kite een Cabrinha Vector gekocht (9m, maar woog toen ook maar 65kg) die wel lekker stabiel is. Vervolgens nog een 7m en 11m erbij gekocht om vaker te kunnen kiten :9

Rebel vind ik trouwens wel echt een vette kite, heb een keer een 7m proefgevaren icm dikke wind. Waar met springen de Vector je van het water af tilt, wordt je met de Rebel gecatapulteerd >:) Als ik nieuwe kites zou gaan kopen dan is de Rebel wel een optie voor mij in ieder geval.

Ben trouwens een paar weken terug naar Tarifa geweest, was weer supervet! Eerste twee dagen een beetje matige wind, en vervolgens 5 dagen poeieren _O_ Was bij tijden meer overleven dan lekker varen met m'n 7m :P

Komende woensdag komt er weer een beetje wind trouwens :)
Life's like music, get the rhythm..
pi_139309594
Laatst een nieuwe Crossbow 11m gekocht om m'n oude Switchblade te vervangen.

Die hangtime joh :D
pi_139361304
Toch niet voor de Rebel gegaan ivm de slechte verhalen over de 5e lijn en dat het niet geschikt zou zijn voor een beginner. Heb nu een Cabrinha Drifter op het oog, schijnbaar een echte wave kite maar ook een geschikte kite voor beginners als ik de verhalen op internet mag geloven (SLE, snel reagerend enzo). Klopt wat ik denk een beetje?
pi_139365106
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 23:59 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Toch niet voor de Rebel gegaan ivm de slechte verhalen over de 5e lijn en dat het niet geschikt zou zijn voor een beginner. Heb nu een Cabrinha Drifter op het oog, schijnbaar een echte wave kite maar ook een geschikte kite voor beginners als ik de verhalen op internet mag geloven (SLE, snel reagerend enzo). Klopt wat ik denk een beetje?
Klopt wel, maar dan zou ik eerder voor de Vector gaan. Die is geschikter voor beginners. En als je een kite wil om mee door te groeien, dan de Switchblade. Vrij allround dat ding. Is mooi stabiel en heeft prima depower etc. ^O^
pi_139470090
Zo jammer dat er bij mij in de buurt geen zee of wat dan ook is.. Anders ging ik dit zeker ns bekijken op zn minst :P
pi_139496573
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 april 2014 08:44 schreef OverRated het volgende:

[..]

Klopt wel, maar dan zou ik eerder voor de Vector gaan. Die is geschikter voor beginners. En als je een kite wil om mee door te groeien, dan de Switchblade. Vrij allround dat ding. Is mooi stabiel en heeft prima depower etc. ^O^
Heb vandaag met een vriend samen aangeklooid met zijn LiquidForce Envy 9m2. Wat een verschil met mijn Core trainingskite zeg, veel minder stabiel en veel nerveuzer. Relaunch ook dramatisch. Hij was ook erg teleurgesteld omdat dit zijn eerste kite is en omdat iemand deze hem had aangeraden...

Heb nu een 2012 Switchblade op het oog voor 475 euro, 5 struts ipv 3 struts van de Drifter. Dit zorgt voor meer stabiliteit toch?

Morgen ga ik ze dus allebei bezichtigen:
-Cabrinha Drifter 11m 2013 550 euro
-Cabrinha Switchblade 12m 2012 475 euro

Op dit moment neig ik meer naar de Switchblade, you agree? :)
pi_139536949
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 18:50 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Heb vandaag met een vriend samen aangeklooid met zijn LiquidForce Envy 9m2. Wat een verschil met mijn Core trainingskite zeg, veel minder stabiel en veel nerveuzer. Relaunch ook dramatisch. Hij was ook erg teleurgesteld omdat dit zijn eerste kite is en omdat iemand deze hem had aangeraden...

Heb nu een 2012 Switchblade op het oog voor 475 euro, 5 struts ipv 3 struts van de Drifter. Dit zorgt voor meer stabiliteit toch?

Morgen ga ik ze dus allebei bezichtigen:
-Cabrinha Drifter 11m 2013 550 euro
-Cabrinha Switchblade 12m 2012 475 euro

Op dit moment neig ik meer naar de Switchblade, you agree? :)
Ja!

Ga je erg veel plezier van beleven. Naast de prima vliegeigenschappen heeft dat ding ook een super goede afwerking, een makkelijk one pump systeem en een simpele/veilige bar. (Al gelden die dingen natuurlijk ook voor de Drifter)
pi_139763954
Vandaag een F One Trax board 2014 kunnen ophalen voor een hele mooie prijs. Hij is 136x40,5, ik weet dat het aan de kleine kant is voor 186cm bij 83kg maar niet onmogelijk toch?
pi_139764446
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 00:03 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Vandaag een F One Trax board 2014 kunnen ophalen voor een hele mooie prijs. Hij is 136x40,5, ik weet dat het aan de kleine kant is voor 186cm bij 83kg maar niet onmogelijk toch?
F-one Trax is een goed board, maar kwaliteit liet altijd wel te wensen over. De bovenlaag scheen te delamineren of zo. Maar ik hoorde dat het dit jaar beter was. En anders hebben ze ook een prima garantieservice ^O^

Had wel een paar cm breder gemogen, dan leer je wat makkelijker. Aan de andere kant is dit formaat wel ideaal als je straks wat beter bent.

Mocht het nu niet lukken hierop, dan zou je altijd nog een goedkoop groot tweedehandsje kunnen oppikken om het op te leren.

Vaar zelf met 78kg 184cm op een 134x42 trouwens. Kan ik een leuke low-end mee halen. :)
pi_139767825
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 00:03 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Prima maat, niks mis mee.
  woensdag 21 mei 2014 @ 09:34:23 #189
374248 RRD_kiter
kiteaddict
pi_140195698
WAAR IS DE WIND?!?!?!?!?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')