Heb je de C4 2012 en de Bandit5 ook gevaren? Zo ja, wat vond je ervanquote:Op zaterdag 23 juni 2012 03:45 schreef Faxie het volgende:
Huh ik had hier toch al eens gepost![]()
Hm nouja blijkbaar niet dus....
Bij deze dan
Morgen (straks) testdag Ozone en F-One bij Neeltje Jans.
Ik zit meestal in Zeeland.
Dat lees ik ook inderdaad. Ook geen lycra van de kiteclub, dus die gast wist denk ik niet goed waar hij mee bezig was..quote:Op zaterdag 23 juni 2012 03:47 schreef Faxie het volgende:
Die ene uit Belgie schijnt trouwens nogal eigenwijs geweest te zijn. Iemand had 'm gewaarschuwd, en die mocht het lekker bekijken. Staat op hanglos/kitehigh.
Tja eigen schuld dikke bult dan...
Zaterdag op Workum hetzelfde verhaal, super druk. Maar heerlijk zonnetje hadden we erbij en na 16:00 uur werd het veel rustiger, dus was het helemaal topquote:Op zondag 24 juni 2012 23:12 schreef Godtje het volgende:
Heeeeeeel druk in schellinkhout maar het was heerlijk!
Ja heb ze allebei gevarenquote:Op maandag 25 juni 2012 00:46 schreef OverRated het volgende:
[..]
Heb je de C4 2012 en de Bandit5 ook gevaren? Zo ja, wat vond je ervan
[..]
Dat lees ik ook inderdaad. Ook geen lycra van de kiteclub, dus die gast wist denk ik niet goed waar hij mee bezig was..
[..]
Zaterdag op Workum hetzelfde verhaal, super druk. Maar heerlijk zonnetje hadden we erbij en na 16:00 uur werd het veel rustiger, dus was het helemaal top
Jepquote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:20 schreef werkman1 het volgende:
Omdat ik graag wil winnen post ik de volgende link:)
Lijkt me super chill om zo'n kite te hebben
Ok, ik zit zelf ook altijd een beetje te kijken naar nieuwe kites en zo. Die Bandit is natuurlijk interessant omdat die zich wel bewezen heeft als goede kite. Alleen bij de bouwkwaliteit en de bar heb ik zo m'n twijfels. Misschien kan ik zelf nog eens testen ergens.quote:Op maandag 25 juni 2012 05:28 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ja heb ze allebei gevaren![]()
Ik heb zelf een Bandit 4 8m, en heb de Bandit 5 7m getest, en die was echt een heel stuk sneller. Alleen de bar vond ik ruk, en ik twijfel of de kite echt heel duurzaam zal zijn. Allebei m'n Bandits zijn een keer utigescheurd geweest, en de 5 zag er kwa afwerking hetzelfde uit dustja...
De Ozone heb ik niet echt heel lang mee gevaren, maar vaarde wel fijn verder. Stabieler in de vlagen dan een Bandit, wat ik belangrijk vind. Goede relaunch ook. En een hele fijne bar met een lekkere bardruk, iets minder dan m'n Bandits maar niet te weinig. Uithaken doe ik nog niet dus daar kan ik weinig over zeggen verder, maar je kon wel aardige pop krijgen.
Ook een F-One boardje getest, en dat was een verademing tov m'n Naish Haze. Ding lag als een blok op het water zeg, heel comfortabel. Met m.n Haze stuiter ik over de golven en heb ik minder grip op het water bij m'n achterste voet. M'n eerste upgrade zal een nieuw board worden in ieder geval.
Wel lekkere hoge bakken daar op het einde van de dag, net een achtbaanAlleen jammer dat de wind afnam, kon geen hoogte meer houden en had geen zin om de andere kite te halen.
Eerste keer op Neeltje, en het lopen viel me op zich wel mee trouwens, dus ga d'r zeker vaker naartoe
Enjoy itquote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:52 schreef Perzephone het volgende:
Pff bizar veel stress en lekker windje..
Afreageren op schell zo
Was heerlijk! Wat onzeker in 't begin door drukte, maar damn..quote:
Neuh te ver.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 22:53 schreef Perzephone het volgende:
[..]
Was heerlijk! Wat onzeker in 't begin door drukte, maar damn..![]()
Hier nog wat 'vaste' schellinkhouters?
Klinkt goed! Waar in Portugal zit je?quote:Op woensdag 18 juli 2012 04:05 schreef RRD_kiter het volgende:
heyho, allemaal een zonnige groet vanuit portugal: twee weken keigoeie wind gehad en heerlijk op zee gekite. Wel weer ff wennen aan de golven, paar keer flink wat water gedronken na een frontaaltje met een golf maar het blijft fantastisch. Zelfs een dolfijn gezien (tenminste men vertelde me dat er dolfijnen waren, maar ik ben direct omgedraaid bij het zien van de rugvin en ben ook niet meer gestopt totdat mijn bordje in het zand bleef steken). Morgen laatste dag en de verwachtingen zijn goed, dus ik ga er nog even optimaal van genieten voordat ik weer in de kou/regen op Horst sta.
leuk is wel dat alle kiters die ik hier ken jaloers zijn op Nederland: veel water, veel wind
Goedzo, ga je geen spijt van krijgenquote:Op donderdag 19 juli 2012 11:24 schreef Panzermaus het volgende:
Ik wil dit deze zomer ook graag een keer doen, me eerst maar eens wat inlezen.
Top! Mooi dat iedereen elkaar helpt inderdaadquote:Op donderdag 19 juli 2012 00:14 schreef RRD_kiter het volgende:
Algarve, bij het stadje Tavira (pakweg 30 km rechts van Faro). lekker laatste dagje gehad, begon met wat lichte wind, die dus wegviel toen ik ongeveer 700 meter van de kust was. ik wilde net draaien toen mijn kite als een baksteen in het water viel. kreeg hem ook niet meer gerelaunched met de lichte wind. Na twintig minuten klooien toch maar self-rescue gaan doen (meerdere kiters waren inmiddels langs gekomen om te kijken of ik in orde was, eentje had mijn bordje al opgehaald). Net toen ik op mijn kite lag en naar de kust begon te peddelen kwam een kiter body-draggend naar me toe en heeft me body draggend naar de kust gesleept....
toen ik weer opgewarmd was en de wind toegenomen was toch nog gegaan en de vakantie met een lekkere sessie afgesloten. Fijn zo'n sociale sport waar iedereen een beetje op elkaar let!
mocht je naar Rhodos gaan, hier ergens een kleine braziliaan genaamd Olavo tegenkomen bij een kite school: doe hem maar de groeten van Paul, jammer dat ie niet in portugal was deze zomer.quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:14 schreef OverRated het volgende:
[..]
Top! Mooi dat iedereen elkaar helpt inderdaadLekker zo'n vakantie met bijna elke dag wind, daar doe je het voor.
Vertrek morgen voor vier weken naar Griekenland, hoop op lekkere wind dus.
Dat heb ik nou met windsurfen...dat heeft mij nooit echt aangetrokken. Wellicht ooit nog proberen, maat van me windsurft, maar vermoed niet dat ik over ga stappen.quote:Op maandag 23 juli 2012 11:38 schreef ZodiaX het volgende:
Kitesurfen heeft me nooit aangetrokken.
Toen het er kwam zag ik vele collega windsurfers naar kitesurfen gaan maar ik moest er maar weinig van hebben, heb het wel eens geprobeerd maar hou het toch liever bij windsurfen.
Daarbij is het op een druk meer flink gevaarlijker geworden met de kitesurfers.
Je ziet ze ook minder goed, moeilijker in te schatten wat ze gaan doen en waar ze heen gaan...en dan nog die lage scheerlijnen als ze de kite laag hebben.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:56 schreef Faxie het volgende:
[..]
Het aandeel halve gares en popi jopi's die nergens naar kijken en die een gevaar vormen voor de rest is bij kitesurfen wel wat hoger ja. Zal je altijd blijven houden denk ik.
Helaas zijn er maar zat die de voorrangsregels niet kennen, en die ook niet de kite hoog genoeg houden bij het passeren van iemand, en ook nog eens geen veilige afstand bewaren om tricks te doen. Tja wat doe je d'r tegen.... je kan ze hooguit een keer d'r op aanspreken. Doe ik zelf ook wel eens.quote:Op maandag 23 juli 2012 15:10 schreef ZodiaX het volgende:
[..]
Je ziet ze ook minder goed, moeilijker in te schatten wat ze gaan doen en waar ze heen gaan...en dan nog die lage scheerlijnen als ze de kite laag hebben.
Ieder zijn ding maar ik blijf meestal liever wat uit de buurt van kitesurfers.
Misschien wat scheermessen op m'n mast zettenquote:Op maandag 23 juli 2012 15:15 schreef Faxie het volgende:
[..]
Helaas zijn er maar zat die de voorrangsregels niet kennen, en die ook niet de kite hoog genoeg houden bij het passeren van iemand, en ook nog eens geen veilige afstand bewaren om tricks te doen. Tja wat doe je d'r tegen.... je kan ze hooguit een keer d'r op aanspreken. Doe ik zelf ook wel eens.
Als ik iemand zie klooien blijf ik er zelf ook sowieso vandaan ongeacht of het een kitesurfer of windsurfer is. Beginnende windsurfers willen ook nog wel eens flink in de pad zitten.
Cool filmpje! Leker muziekje erbij ookquote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:27 schreef RRD_kiter het volgende:
Filmpje uit Portugal! (voor mij een vakantie herinnering, voor de ander wellicht een fail)
thanks!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:29 schreef NoComment het volgende:
[..]
Cool filmpje! Leker muziekje erbij ook![]()
Ben in mei ook begonnen, na de eerste les meteen kite, board en trapeze gekocht en sindsdien zo vaak mogelijk gaan kiten. Tot nu toe ben ik tegen de 15 keer het water op geweest denk ik. Heb nu een 9m2 Cabrinha Vector, en ben aan het kijken om nog een 7m2 erbij te halen voor de komende maanden als het wat harder gaat waaien
Ik ben inderdaad niet zo zwaar, denk dat ik met m'n spullen aan rond de 70 kilo zit. Zodra Windguru een knoop of 10/11 gemiddeld voorspelt kan ik er wel mee kiten. Veel power heb ik dan niet natuurlijk, maar ik ga gewoon zodra het kanquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:57 schreef RRD_kiter het volgende:
[..]
thanks!
Een 9 meter maar? jij bent klein/licht? Naja, laat ik het zo zeggen, ik ben 80 kg dus niet de zwaarste en ik ben wel heel blij met mijn 11 die toch wel erg vaak inzetbaar is in NL (vanaf 14 tot 25 knopen), aan de andere kant ga ik meestal naar strand Horst en krijg vaak de indruk dat het aan de kust 5-7 knopen harder waait. Ik denk ook dat de volgende kite een 8 of zo wordt om tot 35 knopen door te varen, ik moet me ook maar eens gaan oriënteren.
Ik heb mijn cursus kitesurfen met best oude cabrinhas kites gedaan, ik weet niet meer welk model het was maar ik was er doodsbang voor. Sindsdien heb ik het niet op cabrinha, maar ik moet wellicht toch maar eens nieuw model ergens testen. Hoe is die vector (van welk jaar is ie?) qua:
- relaunch
- krachtopbouw: geleidelijk / alsof een raket ontstoken wordt aan die 4 lijnen
- stabiliteit:
- upwind:
- geschikt voor een beginner?
- is ie te krijgen in het paars/roze (ja....het is voor mijn vriendin...)
thanks!
Je kan ze alleen maar op de website zelf bestellen, een van de redenen dat ze zo goedkoop zijn. Beetje zoals Best Kites vroeger.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 08:56 schreef RRD_kiter het volgende:
Switch kites....hoor ik erg goeie verhalen over. waar heb je hem gehaald?
Nouja Switch moet het kwa reclame vooral van de teamriders hebben, dus ze mogen wel wat dichter bij elkaar wonen. Alleen in deze hoek is het misschien al wat druk, dus even afwachten.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:16 schreef RRD_kiter het volgende:
Teamriders moeten minimaal 100 km uit elkaar wonen...best vervelend in NL...
hoop voor je dat je geaccepteerd wordt
Ben in Navarino Bay geweestquote:Op zondag 22 juli 2012 20:34 schreef RRD_kiter het volgende:
[..]
mocht je naar Rhodos gaan, hier ergens een kleine braziliaan genaamd Olavo tegenkomen bij een kite school: doe hem maar de groeten van Paul, jammer dat ie niet in portugal was deze zomer.
volgens hem prima wind, elke dag vanaf 's ochtends vroeg. have fun!!
Haha dat was toch jij dus die ik zag op kitehigh?quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:47 schreef So_Surreal het volgende:
Nog meer FOK!kers die in Schellinkhout kiten?
Ik wil graag beginnen met deze mooie sport
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |