abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114406661
Ik wil dit deze zomer ook graag een keer doen, me eerst maar eens wat inlezen. :D
pi_114410702
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2012 11:24 schreef Panzermaus het volgende:
Ik wil dit deze zomer ook graag een keer doen, me eerst maar eens wat inlezen. :D
Goedzo, ga je geen spijt van krijgen _O_

5 meter op dat board varen en je bent hooked.
pi_114410796
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 00:14 schreef RRD_kiter het volgende:
Algarve, bij het stadje Tavira (pakweg 30 km rechts van Faro). lekker laatste dagje gehad, begon met wat lichte wind, die dus wegviel toen ik ongeveer 700 meter van de kust was. ik wilde net draaien toen mijn kite als een baksteen in het water viel. kreeg hem ook niet meer gerelaunched met de lichte wind. Na twintig minuten klooien toch maar self-rescue gaan doen (meerdere kiters waren inmiddels langs gekomen om te kijken of ik in orde was, eentje had mijn bordje al opgehaald). Net toen ik op mijn kite lag en naar de kust begon te peddelen kwam een kiter body-draggend naar me toe en heeft me body draggend naar de kust gesleept....

toen ik weer opgewarmd was en de wind toegenomen was toch nog gegaan en de vakantie met een lekkere sessie afgesloten. Fijn zo'n sociale sport waar iedereen een beetje op elkaar let!
Top! Mooi dat iedereen elkaar helpt inderdaad :) Lekker zo'n vakantie met bijna elke dag wind, daar doe je het voor.

Vertrek morgen voor vier weken naar Griekenland, hoop op lekkere wind dus.
  zondag 22 juli 2012 @ 20:34:13 #279
374248 RRD_kiter
kiteaddict
pi_114541851
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:14 schreef OverRated het volgende:

[..]

Top! Mooi dat iedereen elkaar helpt inderdaad :) Lekker zo'n vakantie met bijna elke dag wind, daar doe je het voor.

Vertrek morgen voor vier weken naar Griekenland, hoop op lekkere wind dus.
mocht je naar Rhodos gaan, hier ergens een kleine braziliaan genaamd Olavo tegenkomen bij een kite school: doe hem maar de groeten van Paul, jammer dat ie niet in portugal was deze zomer.

volgens hem prima wind, elke dag vanaf 's ochtends vroeg. have fun!!
  maandag 23 juli 2012 @ 11:38:21 #280
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_114560194
Kitesurfen heeft me nooit aangetrokken.

Toen het er kwam zag ik vele collega windsurfers naar kitesurfen gaan maar ik moest er maar weinig van hebben, heb het wel eens geprobeerd maar hou het toch liever bij windsurfen.

Daarbij is het op een druk meer flink gevaarlijker geworden met de kitesurfers.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_114566064
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:38 schreef ZodiaX het volgende:
Kitesurfen heeft me nooit aangetrokken.

Toen het er kwam zag ik vele collega windsurfers naar kitesurfen gaan maar ik moest er maar weinig van hebben, heb het wel eens geprobeerd maar hou het toch liever bij windsurfen.

Daarbij is het op een druk meer flink gevaarlijker geworden met de kitesurfers.
Dat heb ik nou met windsurfen...dat heeft mij nooit echt aangetrokken. Wellicht ooit nog proberen, maat van me windsurft, maar vermoed niet dat ik over ga stappen.

Het aandeel halve gares en popi jopi's die nergens naar kijken en die een gevaar vormen voor de rest is bij kitesurfen wel wat hoger ja. Zal je altijd blijven houden denk ik.
pi_114566116
Wat ook jammer is, is dat er niet zo veel spots zijn voor de kitesurfers, waardoor alles gaat samenklonteren op dezelfde spots. Niet bevorderend voor de veiligheid nee. En dan gebeurt er ergens een ongelukje, en dan wordt de spot gesloten.... gevolg: de andere spots worden nog drukker.

Lekker handig....
  maandag 23 juli 2012 @ 15:10:09 #283
259569 ZodiaX
pi_114566410
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 14:56 schreef Faxie het volgende:

[..]

Het aandeel halve gares en popi jopi's die nergens naar kijken en die een gevaar vormen voor de rest is bij kitesurfen wel wat hoger ja. Zal je altijd blijven houden denk ik.
Je ziet ze ook minder goed, moeilijker in te schatten wat ze gaan doen en waar ze heen gaan...en dan nog die lage scheerlijnen als ze de kite laag hebben.

Ieder zijn ding maar ik blijf meestal liever wat uit de buurt van kitesurfers. :)
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_114566534
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 15:10 schreef ZodiaX het volgende:

[..]

Je ziet ze ook minder goed, moeilijker in te schatten wat ze gaan doen en waar ze heen gaan...en dan nog die lage scheerlijnen als ze de kite laag hebben.

Ieder zijn ding maar ik blijf meestal liever wat uit de buurt van kitesurfers. :)
Helaas zijn er maar zat die de voorrangsregels niet kennen, en die ook niet de kite hoog genoeg houden bij het passeren van iemand, en ook nog eens geen veilige afstand bewaren om tricks te doen. Tja wat doe je d'r tegen.... je kan ze hooguit een keer d'r op aanspreken. Doe ik zelf ook wel eens.

Als ik iemand zie klooien blijf ik er zelf ook sowieso vandaan ongeacht of het een kitesurfer of windsurfer is. Beginnende windsurfers willen ook nog wel eens flink in de pad zitten.
  maandag 23 juli 2012 @ 15:23:50 #285
259569 ZodiaX
pi_114566739
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 15:15 schreef Faxie het volgende:

[..]

Helaas zijn er maar zat die de voorrangsregels niet kennen, en die ook niet de kite hoog genoeg houden bij het passeren van iemand, en ook nog eens geen veilige afstand bewaren om tricks te doen. Tja wat doe je d'r tegen.... je kan ze hooguit een keer d'r op aanspreken. Doe ik zelf ook wel eens.

Als ik iemand zie klooien blijf ik er zelf ook sowieso vandaan ongeacht of het een kitesurfer of windsurfer is. Beginnende windsurfers willen ook nog wel eens flink in de pad zitten.
Misschien wat scheermessen op m'n mast zetten ;)

En zeker, bij windsurfers zijn er ook zat die de regels niet kennen of gewoon nog niet goed kunnen sturen.
Ik zit meestal op het veluwemeer, vaak een stevige constante wind en je kan zo goed als overal staan in het water.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  dinsdag 24 juli 2012 @ 01:10:44 #286
259569 ZodiaX
pi_114590085
Windsurf fail compilation, met aardig wat kitesurfing vs windsurfing ongelukken.

┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  vrijdag 27 juli 2012 @ 16:27:49 #287
374248 RRD_kiter
kiteaddict
pi_114724206
Filmpje uit Portugal! (voor mij een vakantie herinnering, voor de ander wellicht een fail ;) )

donderdag 2 augustus 2012 @ 22:29:10 #288
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_115022504
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 16:27 schreef RRD_kiter het volgende:
Filmpje uit Portugal! (voor mij een vakantie herinnering, voor de ander wellicht een fail ;) )

Cool filmpje! Leker muziekje erbij ook 8-)

Ben in mei ook begonnen, na de eerste les meteen kite, board en trapeze gekocht en sindsdien zo vaak mogelijk gaan kiten. Tot nu toe ben ik tegen de 15 keer het water op geweest denk ik. Heb nu een 9m2 Cabrinha Vector, en ben aan het kijken om nog een 7m2 erbij te halen voor de komende maanden als het wat harder gaat waaien *)
Life's like music, get the rhythm..
pi_115062901
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:29 schreef NoComment het volgende:

[..]

Cool filmpje! Leker muziekje erbij ook 8-)

Ben in mei ook begonnen, na de eerste les meteen kite, board en trapeze gekocht en sindsdien zo vaak mogelijk gaan kiten. Tot nu toe ben ik tegen de 15 keer het water op geweest denk ik. Heb nu een 9m2 Cabrinha Vector, en ben aan het kijken om nog een 7m2 erbij te halen voor de komende maanden als het wat harder gaat waaien *)
thanks!

Een 9 meter maar? jij bent klein/licht? Naja, laat ik het zo zeggen, ik ben 80 kg dus niet de zwaarste en ik ben wel heel blij met mijn 11 die toch wel erg vaak inzetbaar is in NL (vanaf 14 tot 25 knopen), aan de andere kant ga ik meestal naar strand Horst en krijg vaak de indruk dat het aan de kust 5-7 knopen harder waait. Ik denk ook dat de volgende kite een 8 of zo wordt om tot 35 knopen door te varen, ik moet me ook maar eens gaan oriënteren.

Ik heb mijn cursus kitesurfen met best oude cabrinhas kites gedaan, ik weet niet meer welk model het was maar ik was er doodsbang voor. Sindsdien heb ik het niet op cabrinha, maar ik moet wellicht toch maar eens nieuw model ergens testen. Hoe is die vector (van welk jaar is ie?) qua:
- relaunch
- krachtopbouw: geleidelijk / alsof een raket ontstoken wordt aan die 4 lijnen
- stabiliteit:
- upwind:
- geschikt voor een beginner?
- is ie te krijgen in het paars/roze (ja....het is voor mijn vriendin...) ;)

thanks!
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 21:04:46 #291
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_115068576
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 18:57 schreef RRD_kiter het volgende:

[..]

thanks!

Een 9 meter maar? jij bent klein/licht? Naja, laat ik het zo zeggen, ik ben 80 kg dus niet de zwaarste en ik ben wel heel blij met mijn 11 die toch wel erg vaak inzetbaar is in NL (vanaf 14 tot 25 knopen), aan de andere kant ga ik meestal naar strand Horst en krijg vaak de indruk dat het aan de kust 5-7 knopen harder waait. Ik denk ook dat de volgende kite een 8 of zo wordt om tot 35 knopen door te varen, ik moet me ook maar eens gaan oriënteren.

Ik heb mijn cursus kitesurfen met best oude cabrinhas kites gedaan, ik weet niet meer welk model het was maar ik was er doodsbang voor. Sindsdien heb ik het niet op cabrinha, maar ik moet wellicht toch maar eens nieuw model ergens testen. Hoe is die vector (van welk jaar is ie?) qua:
- relaunch
- krachtopbouw: geleidelijk / alsof een raket ontstoken wordt aan die 4 lijnen
- stabiliteit:
- upwind:
- geschikt voor een beginner?
- is ie te krijgen in het paars/roze (ja....het is voor mijn vriendin...) ;)

thanks!
Ik ben inderdaad niet zo zwaar, denk dat ik met m'n spullen aan rond de 70 kilo zit. Zodra Windguru een knoop of 10/11 gemiddeld voorspelt kan ik er wel mee kiten. Veel power heb ik dan niet natuurlijk, maar ik ga gewoon zodra het kan :P

Dat er Cabrinha's zijn waar je bang voor moet zijn klopt wel, een aardig beruchte is de Blacktip bijvoorbeeld. Maar das dan ook al een behoorlijk oude kite met geen of weinig depower..

Wat de Vector betreft:
- Modeljaar 2012, wat ook het introductiejaar is. Een 2011 Vector kun je dus helaas niet vinden.
- Relaunch is prima, is ook één van de verkooppunten van deze kite. Gewoon aan de juiste kant van de bar trekken is vaak al genoeg, bij weinig wind even de lijn ietsje verderop vastpakken.
- Krachtopbouw kan ik weinig over zeggen aangezien ik weinig referentiekader heb. Heb nog niet echt gehad dat ik voor verrassingen kwam te staan, behalve als het echt m'n eigen stomme schuld is. Crashen en je dan vast willen houden aan één kant van de bar, ja dan krijgt ie wel power :') Een vriendin van me heeft er laatst ook even mee gekite en vond em minder power hebben dan haar eigen 9m Cabrinha, maar dat is ook al een wat ouder model. Ook als ik de kite bijvoorbeeld oplaat, dat kan heel erg beheerst. Ik zie sommigen wel weggesleurd worden als ze de kite oplaten, maar ik kan em zonder power naar 12 uur krijgen.
- Stabiliteit vind ik erg goed, stel je wilt met de kite op 12 uur over het strand lopen dan kun je hem gerust los laten zonder dat ie meteen de lucht uit dondert.
- En zeker geschikt voor een beginner, komt waarschijnlijk wel al naar voren uit bovenstaande, maar ook als je de reviews bekijkt zijn die erg positief als het gaat om beginnen met kiten.
- Verkrijgbaar in roze, eeehmm... Nee. Standaard is ie niet in roze te krijgen. Ze hebben echter altijd wel een gelimiteerde oplage 'Wildcards' waarbij de kleur een verrassing is, daar kan misschien wel een roze tussen zitten.. Voor 2013 hebben ze wel een mooie blauwe trouwens :Y

Heb me overigens gisternacht niet in kunnen houden en een 7 meter erbij besteld. Denk dat als het te hard waait voor mij om met een 7 te gaan, het waarschijnlijk helemaal niet verstandig is om überhaupt het water op te gaan. Laatste keer dat ik met een 7 ging was het al overleven zonder kite op het strand, veel harder hoeft het van mij niet :+ Bovendien kan ik nu de bar + lijnen van de 9m gebruiken, bij de kleinere hoort een smallere bar.

[ Bericht 22% gewijzigd door NoComment op 03-08-2012 21:34:27 ]
Life's like music, get the rhythm..
pi_115356801
Nou na een lullig crashje is m'n Bandit 3 11 voor de 2e keer gescheurd, nu aan de andere kant...

Geen F-One meer voor mij, en heb een Switch Element 11 besteld. Merk spreekt me wel aan, spotgoedkoop en kan zich kwa kwaliteit meten met de grote jongens.

Morgen binnen hopelijk, zal misschien wel een reviewtje maken.
pi_115370368
Switch kites....hoor ik erg goeie verhalen over. waar heb je hem gehaald?
pi_115374061
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 08:56 schreef RRD_kiter het volgende:
Switch kites....hoor ik erg goeie verhalen over. waar heb je hem gehaald?
Je kan ze alleen maar op de website zelf bestellen, een van de redenen dat ze zo goedkoop zijn. Beetje zoals Best Kites vroeger.

Ik heb me ook aangemeld als teamrider, met een beetje geluk nemen ze me aan en dan krijg ik 25% korting op toekomstig spul :P
pi_115375229
Teamriders moeten minimaal 100 km uit elkaar wonen...best vervelend in NL...
hoop voor je dat je geaccepteerd wordt :)
pi_115383350
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 12:16 schreef RRD_kiter het volgende:
Teamriders moeten minimaal 100 km uit elkaar wonen...best vervelend in NL...
hoop voor je dat je geaccepteerd wordt :)
Nouja Switch moet het kwa reclame vooral van de teamriders hebben, dus ze mogen wel wat dichter bij elkaar wonen. Alleen in deze hoek is het misschien al wat druk, dus even afwachten.
pi_116067994
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 20:34 schreef RRD_kiter het volgende:

[..]

mocht je naar Rhodos gaan, hier ergens een kleine braziliaan genaamd Olavo tegenkomen bij een kite school: doe hem maar de groeten van Paul, jammer dat ie niet in portugal was deze zomer.

volgens hem prima wind, elke dag vanaf 's ochtends vroeg. have fun!!
Ben in Navarino Bay geweest :) http://locations.splocs.com/windsurf/loc/Gialova.html

Mooie (bijna) afgesloten baai met constante wind. Kom er elk jaar terug, ook omdat we daar veel mensen kennen. Spot heeft wel wat kleine golven maar dat is te overzien. Erg veel wind gehad in 4 weken en het is daar nog heerlijk rustig.

Hele overgang toen ik gisteren op Woirkum met zo'n 140 andere kiters op het water stond _O-
pi_116069014
Nog meer FOK!kers die in Schellinkhout kiten :) ?
Ik wil graag beginnen met deze mooie sport
pi_116069231
quote:
99s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:47 schreef So_Surreal het volgende:
Nog meer FOK!kers die in Schellinkhout kiten :) ?
Ik wil graag beginnen met deze mooie sport
Haha dat was toch jij dus die ik zag op kitehigh? :D
pi_116069685
Haha correct :D
Dat verhaal uit Portugal (een paar posts hierboven) had ik toevallig ook zl op KH langs zien komen hehe

Ben echt benieuwd hoe de kite comminity in Schellinkhout een beetje is, aangezien ik verder geen vrienden heb die deze sport beoefenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')