quote:
Op vrijdag 3 augustus 2012 18:57 schreef RRD_kiter het volgende:[..]
thanks!
Een 9 meter maar? jij bent klein/licht? Naja, laat ik het zo zeggen, ik ben 80 kg dus niet de zwaarste en ik ben wel heel blij met mijn 11 die toch wel erg vaak inzetbaar is in NL (vanaf 14 tot 25 knopen), aan de andere kant ga ik meestal naar strand Horst en krijg vaak de indruk dat het aan de kust 5-7 knopen harder waait. Ik denk ook dat de volgende kite een 8 of zo wordt om tot 35 knopen door te varen, ik moet me ook maar eens gaan oriënteren.
Ik heb mijn cursus kitesurfen met best oude cabrinhas kites gedaan, ik weet niet meer welk model het was maar ik was er doodsbang voor. Sindsdien heb ik het niet op cabrinha, maar ik moet wellicht toch maar eens nieuw model ergens testen. Hoe is die vector (van welk jaar is ie?) qua:
- relaunch
- krachtopbouw: geleidelijk / alsof een raket ontstoken wordt aan die 4 lijnen
- stabiliteit:
- upwind:
- geschikt voor een beginner?
- is ie te krijgen in het paars/roze (ja....het is voor mijn vriendin...)
thanks!
Ik ben inderdaad niet zo zwaar, denk dat ik met m'n spullen aan rond de 70 kilo zit. Zodra Windguru een knoop of 10/11 gemiddeld voorspelt kan ik er wel mee kiten. Veel power heb ik dan niet natuurlijk, maar ik ga gewoon zodra het kan

Dat er Cabrinha's zijn waar je bang voor moet zijn klopt wel, een aardig beruchte is de Blacktip bijvoorbeeld. Maar das dan ook al een behoorlijk oude kite met geen of weinig depower..
Wat de Vector betreft:
- Modeljaar 2012, wat ook het introductiejaar is. Een 2011 Vector kun je dus helaas niet vinden.
- Relaunch is prima, is ook één van de verkooppunten van deze kite. Gewoon aan de juiste kant van de bar trekken is vaak al genoeg, bij weinig wind even de lijn ietsje verderop vastpakken.
- Krachtopbouw kan ik weinig over zeggen aangezien ik weinig referentiekader heb. Heb nog niet echt gehad dat ik voor verrassingen kwam te staan, behalve als het echt m'n eigen stomme schuld is. Crashen en je dan vast willen houden aan één kant van de bar, ja dan krijgt ie wel power

Een vriendin van me heeft er laatst ook even mee gekite en vond em minder power hebben dan haar eigen 9m Cabrinha, maar dat is ook al een wat ouder model. Ook als ik de kite bijvoorbeeld oplaat, dat kan heel erg beheerst. Ik zie sommigen wel weggesleurd worden als ze de kite oplaten, maar ik kan em zonder power naar 12 uur krijgen.
- Stabiliteit vind ik erg goed, stel je wilt met de kite op 12 uur over het strand lopen dan kun je hem gerust los laten zonder dat ie meteen de lucht uit dondert.
- En zeker geschikt voor een beginner, komt waarschijnlijk wel al naar voren uit bovenstaande, maar ook als je de reviews bekijkt zijn die erg positief als het gaat om beginnen met kiten.
- Verkrijgbaar in roze, eeehmm... Nee. Standaard is ie niet in roze te krijgen. Ze hebben echter altijd wel een gelimiteerde oplage 'Wildcards' waarbij de kleur een verrassing is, daar kan misschien wel een roze tussen zitten.. Voor 2013 hebben ze wel een mooie blauwe trouwens
![2013_cabrinha_vector_water.jpg]()
Heb me overigens gisternacht niet in kunnen houden en een 7 meter erbij besteld. Denk dat als het te hard waait voor mij om met een 7 te gaan, het waarschijnlijk helemaal niet verstandig is om überhaupt het water op te gaan. Laatste keer dat ik met een 7 ging was het al overleven zonder kite op het strand, veel harder hoeft het van mij niet

Bovendien kan ik nu de bar + lijnen van de 9m gebruiken, bij de kleinere hoort een smallere bar.
[ Bericht 22% gewijzigd door NoComment op 03-08-2012 21:34:27 ]