Heb je testament al klaar liggen voor de nabestaande?quote:Op woensdag 8 april 2009 00:47 schreef Sjibble het volgende:
Ik ga vandaag die kiteloop gewoon trekken! Dacht je daarvan?
Ik heb geen kiteloop getrokken (was ook geen weer voor, zelfs onze local pro zag af van tricks).quote:Op woensdag 8 april 2009 01:05 schreef sander89 het volgende:
[..]
Heb je testament al klaar liggen voor de nabestaande?![]()
Nee lijkt mij ook super vet om te kunnen, al zal dat nog wel even duren.
Ik krijg van mijn leraar. Nog niks zelf gekocht.quote:Op maandag 16 april 2012 07:52 schreef FJD het volgende:
Voor mijn gevoel nog iets te koud, welk wetsuit heb jij?
Misschien kan je beter afwachten hoe je lessen daar gaan voordat je iets koopt. Nu heb je nog niet zo'n idee welk materiaal prettig is om ook echt het water mee op te gaanquote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:25 schreef Virus3000 het volgende:
Hallo,
Ik ben van plan om mijn eerste echte kite te kopen.
Ik heb wat ervaring met powerkiten (board en 2,4m power kite). Nu zou ik graag meer aan het echtere werk beginnen.
Binnenkort zit ik een tijdje in Israel en zou daar graag lessen nemen maar eigenlijk ook hier al een kite kopen (en die dus meenemen).
Verder zou ik deels op land, deels op zee ervan gebruik willen maken. Het is dus belangrijk dat die niet teveel wind nodig heeft.
Nu kan ik via een kennis een compleet setje kopen (naish 11m, board, bar, trapeze) voor een mooie prijs.
Nu is mijn vraag beetje, zal dit aan mijn verwachtingen voldoen? Genoeg power bij niet teveel wind? (bv in een groot weiland op een kite landboard). Mijn powerkite van 2,4m is me wat te zwak dus ben benieuwd waarmee ik zo'n naish 11m zou kunnen vergelijken.
Alvast bedankt!
Wtf.. wat een doods topic dan hahaquote:
Klote altijd, die afhankelijkheid van dingen. Ga morgen om half 9 of zo al richting workum, moet werken om 18 uur 's avonds helaas.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 08:18 schreef RRD_kiter het volgende:
ik heb gisteren aan me voorbij laten gaan ivm onweer, daarnaast nam de wind af tegen de tijd dat ik klaar was met werken
![]()
ach ja, zondag lig ik in ieder geval in het water
That's the spirit!quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:16 schreef Perzephone het volgende:
Vandaag eigenlijk een date.. Maar het waait dus vanmiddag lekker het water op.
Iemand toevallig gister naar Aloha geweest?
Jammer, voor dit weekend ziet de wind er sowieso goed uit. Ik ben vrijdag en zaterdag op Mirns of Workum te vinden denk ikquote:Op woensdag 6 juni 2012 11:19 schreef Godtje het volgende:
Ik kan helaas 2 weken niet.
Vorige keer met de zon wel heerlijk geweest in Medemblik.
4 uurtjes op en rond het water. In het begin een beetje te weinig wind, later met een 17 meter wel het water op.
Lekkerquote:Op donderdag 7 juni 2012 11:11 schreef RRD_kiter het volgende:
JAAAAAA, zaterdag eindelijk weer wat wind! Strand Horst wordt het dan voor mij, eindelijk de kite eens laten vliegen in plaats van hem te verzuipen. :/
http://www.telegraaf.nl/b(...)kt_fatale_val__.htmlquote:Kitesurfer maakt fatale val
OOSTDUINKERKEN - Op het strand bij het Belgische Oostduinkerken is zaterdag een 35-jarige man om het leven gekomen bij het kitesurfen. De onervaren kitesurfer werd door een windstoot de lucht ingetrokken en sloeg daarna tientallen meters verder met zijn hoofd op het zand.
Het ongeval gebeurde voor de ogen van leden van een kitesurfclub. Volgens hen had het slachtoffer zich niet aan de regels gehouden en was hij met een veel te groot zeil aan het kitesurfen.
vraag me af hoe groot de kite dan was die hij had en hoeveel knopen wind er daar was..naja zijn nog een boel andere factoren natuurlijk. De RRD die ik heb is 11 meter, kan ik tot een knoop of 30 - 35 wel doorvaren omdat ie 100% te depoweren is.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:07 schreef Godtje het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)kt_fatale_val__.html
9m2 en windje 6/7 volgens een nieuwsbericht op hanglos.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:33 schreef RRD_kiter het volgende:
[..]
vraag me af hoe groot de kite dan was die hij had en hoeveel knopen wind er daar was..naja zijn nog een boel andere factoren natuurlijk. De RRD die ik heb is 11 meter, kan ik tot een knoop of 30 - 35 wel doorvaren omdat ie 100% te depoweren is.
Andere mensen schenen met een 6 meter te varen. Hij liet z'n 9 op.. En 100% depower bestaat sowieso niet.quote:Op maandag 11 juni 2012 11:59 schreef Perzephone het volgende:
[..]
9m2 en windje 6/7 volgens een nieuwsbericht op hanglos.
Maaar, nogmaals een ongeluk met een onervaren kiter.. Dus veel aan zn depower zal hij niet gehad hebben.
http://www.hanglos.nl/new(...)n-oostduinkerke.html
Heb je de C4 2012 en de Bandit5 ook gevaren? Zo ja, wat vond je ervanquote:Op zaterdag 23 juni 2012 03:45 schreef Faxie het volgende:
Huh ik had hier toch al eens gepost![]()
Hm nouja blijkbaar niet dus....
Bij deze dan
Morgen (straks) testdag Ozone en F-One bij Neeltje Jans.
Ik zit meestal in Zeeland.
Dat lees ik ook inderdaad. Ook geen lycra van de kiteclub, dus die gast wist denk ik niet goed waar hij mee bezig was..quote:Op zaterdag 23 juni 2012 03:47 schreef Faxie het volgende:
Die ene uit Belgie schijnt trouwens nogal eigenwijs geweest te zijn. Iemand had 'm gewaarschuwd, en die mocht het lekker bekijken. Staat op hanglos/kitehigh.
Tja eigen schuld dikke bult dan...
Zaterdag op Workum hetzelfde verhaal, super druk. Maar heerlijk zonnetje hadden we erbij en na 16:00 uur werd het veel rustiger, dus was het helemaal topquote:Op zondag 24 juni 2012 23:12 schreef Godtje het volgende:
Heeeeeeel druk in schellinkhout maar het was heerlijk!
Ja heb ze allebei gevarenquote:Op maandag 25 juni 2012 00:46 schreef OverRated het volgende:
[..]
Heb je de C4 2012 en de Bandit5 ook gevaren? Zo ja, wat vond je ervan
[..]
Dat lees ik ook inderdaad. Ook geen lycra van de kiteclub, dus die gast wist denk ik niet goed waar hij mee bezig was..
[..]
Zaterdag op Workum hetzelfde verhaal, super druk. Maar heerlijk zonnetje hadden we erbij en na 16:00 uur werd het veel rustiger, dus was het helemaal top
Jepquote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:20 schreef werkman1 het volgende:
Omdat ik graag wil winnen post ik de volgende link:)
Lijkt me super chill om zo'n kite te hebben
Ok, ik zit zelf ook altijd een beetje te kijken naar nieuwe kites en zo. Die Bandit is natuurlijk interessant omdat die zich wel bewezen heeft als goede kite. Alleen bij de bouwkwaliteit en de bar heb ik zo m'n twijfels. Misschien kan ik zelf nog eens testen ergens.quote:Op maandag 25 juni 2012 05:28 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ja heb ze allebei gevaren![]()
Ik heb zelf een Bandit 4 8m, en heb de Bandit 5 7m getest, en die was echt een heel stuk sneller. Alleen de bar vond ik ruk, en ik twijfel of de kite echt heel duurzaam zal zijn. Allebei m'n Bandits zijn een keer utigescheurd geweest, en de 5 zag er kwa afwerking hetzelfde uit dustja...
De Ozone heb ik niet echt heel lang mee gevaren, maar vaarde wel fijn verder. Stabieler in de vlagen dan een Bandit, wat ik belangrijk vind. Goede relaunch ook. En een hele fijne bar met een lekkere bardruk, iets minder dan m'n Bandits maar niet te weinig. Uithaken doe ik nog niet dus daar kan ik weinig over zeggen verder, maar je kon wel aardige pop krijgen.
Ook een F-One boardje getest, en dat was een verademing tov m'n Naish Haze. Ding lag als een blok op het water zeg, heel comfortabel. Met m.n Haze stuiter ik over de golven en heb ik minder grip op het water bij m'n achterste voet. M'n eerste upgrade zal een nieuw board worden in ieder geval.
Wel lekkere hoge bakken daar op het einde van de dag, net een achtbaanAlleen jammer dat de wind afnam, kon geen hoogte meer houden en had geen zin om de andere kite te halen.
Eerste keer op Neeltje, en het lopen viel me op zich wel mee trouwens, dus ga d'r zeker vaker naartoe
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |