abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52626376
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 16:53 schreef blacktimothy12 het volgende:
die golven stellen toch niks voor:P...of niet?
Voor mij voldoende . Had ook wel geluk dat het er toen aardige golven waren (voor NL begrippen), heb me aardig vermaakt! .
Maargoed, heb het pas 3x gedaan en ben al blij als ik 10 sec kan staan op die plank!!
pi_52627372
hehe zal nog wel even oefenen blijven dan ik heb 1 keer geprobeerd maar ik blijf bij kitesurfen haha is meer voor mij weg gelegd haha
pi_52627553
Ja ik dacht eerst ook, dat leer ik wel even. Viel even tegen .

Kitesurfen lijkt me ook wel vet, maar dat kan ik nu nooit betalen . Zo duur al dat spul. Moet ook elke 2 jaar een nieuw snowboard hebben...
pi_52628526
haha ja dat is grote nadeel ervan he je moet het kunnen betalen en is ind duur ja helaas maar ja hoort erbij ;0
pi_55896167
Kitesurfkick
pi_55896239
Wanneer begint het zee-vaar seizoen ongeveer?

Ik ga dit jaar (zodra ik werk heb) m'n buggyspullen verkopen en een complete kitesurf set kopen
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_55921660
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:16 schreef FJD het volgende:
Wanneer begint het zee-vaar seizoen ongeveer?

Ik ga dit jaar (zodra ik werk heb) m'n buggyspullen verkopen en een complete kitesurf set kopen
Heye cool man

Zelf ben ik vorig jaar eind feb begin maart gestart ja is een beetje koud maar je went er snel aan

ben je beginner? of heb je al evaring met kitesurfen?

Goede keuze
  vrijdag 28 maart 2008 @ 19:11:25 #108
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_57679034
Zo, ik heb besloten om in mei te starten met een kitesurfcursus

Nog even afwachten of er nog wat vrienden meegaan, anders ga ik gewoon lekker zelf
pi_57679251
Op welke locatie?
  vrijdag 28 maart 2008 @ 21:26:28 #110
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_57682480
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 19:21 schreef FJD het volgende:
Op welke locatie?
Ik ga waarschijnlijk voor http://www.dekiteschool.nl/
Dat ivm reistijd (moet met ov en kom vanuit Nijmegen) en ik vind hun website goed en duidelijk overkomen. Katwijk/noordwijk is een stuk beter bereikbaar dan de scholen die voor oostvoorne gaan en naar het noorden van het land vind ik sowieso niet handig
pi_57683028
Super, gooi tegen die tijd dan even een update hier in het topic. Dan kijk ik of ik mee kom doen (als je daar zin in hebt natuurlijk).

Wil toch begin dit jaar beginnen met kitesurfen en zo'n les kan dan nooit kwaad
  vrijdag 28 maart 2008 @ 21:54:11 #112
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_57683353
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 21:43 schreef FJD het volgende:
Super, gooi tegen die tijd dan even een update hier in het topic. Dan kijk ik of ik mee kom doen (als je daar zin in hebt natuurlijk).

Wil toch begin dit jaar beginnen met kitesurfen en zo'n les kan dan nooit kwaad
Ik wil het drie dagen achter elkaar gaan doen en de datums worden 1-3 mei of 15-17 mei. Ik ben dus even aan het afwachten .Ik hou je op de hoogte, want mijn beslissing wat dat betreft valt maandag waarschijnlijk.

Hoe meer zielen, des te meer vreugd.

(Het kan natuurlijk zo zijn dat al mocht ik willen en niemand anders wil dat zo'n cursus ook simpelweg niet doorgaat . Dus sowieso goed dat ik weet dat jij het ook wil doen )
pi_57683733
Ik ga er ook eens over nadenken. "Pest" is sowieso dat ik een jaar of 3 in de buggy heb gezeten. Ik weet niet of jij al veel ervaring hebt maar als je nog geen ervaring hebt met powerkiten dan zitten we op een heel ander niveau. Om die reden dacht ik zelf meer aan een cursus van 3 uur

Ach ja we zullen wel zien tegen die tijd
  vrijdag 28 maart 2008 @ 22:19:59 #114
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_57684078
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 22:06 schreef FJD het volgende:
Ik ga er ook eens over nadenken. "Pest" is sowieso dat ik een jaar of 3 in de buggy heb gezeten. Ik weet niet of jij al veel ervaring hebt maar als je nog geen ervaring hebt met powerkiten dan zitten we op een heel ander niveau. Om die reden dacht ik zelf meer aan een cursus van 3 uur

Ach ja we zullen wel zien tegen die tijd
Nul. Dat beschrijft mijn ervaring. Huisgenoot neemt als het goed is dit weekend zijn kite van 4m2 mee dan gaan we daar wat mee spelen. Hij wil eigenlijk ook wel zo'n cursus doen,maar zit met geld en met die kiteheb ik dan iig iets geoefend.

Dus inderdaad dat verschil is niet heel handig
Ik zou ze als ik jou was gewoon eens bellen, want ze weten vast best goed hoe groot het verschil is tussen de twee disciplines en wat je moet bijleren/afleren
pi_57684820
Belangrijkste is de veiligheid. Probleem van kitesurfen is dat je veel kracht nodig hebt om je op het water voor te bewegen, kom je dan terug op het land dan zit je dus met een erg krachtige vlieger in je handen Ik moet dus weten en leren hoe ik dat zo snel mogelijk kan neutraliseren.

Ach ja, laat iig weten wanneer je gaat. Mocht het gunstig vallen dan kom ik wel kijken en wat foto's maken enzo
  vrijdag 28 maart 2008 @ 22:55:52 #116
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_57685020
Ja, meteen geschikt voor de leukste thuis. Dit soort shit heb ik flink wat oefening bij nodig
pi_57686007
Ga eerst idd met die kite oefenen

Ik wilde zeggen dat ik ook wel zou komen maar ik zie dat er een strakke oosten wind staat Irritante van wind uit het oosten (uit de duinen) is dat de wind erg instabiel is (veel vlagen) wat betekent dat je vlieger vaker in zal klappen en onvoorspelbaarder. Aan de andere kant denk ik niet dat je daar met gewoon vliegeren heel veel last van gaat hebben, vooral in de buggy is het dramatisch.

Qua tijd zou ik je zaterdag in de middag adviseren maar heel veel verschil maakt het niet uit. De kunst is dan om een plek te vinden waar de duinen redelijk laag zijn en/of waar het strand heel breed is; dan kun je dichter bij de zee gaan staan. Op die manier heb je het minste last van vuile wind. Kijk wel van te voren even hoeveel wind er staat: http://www.actuelewaterdata.nl/windgegevens/

Een 4m2 kun je met 80kg tot ruim 4bft nog wel houden als beginner maar daarna gaat ie echt met je op de loop als je niet weet wat je doet. Het is een beetje afhankelijk van het soort vlieger maar goed, kijk daar even goed naar Tis zonde als je aankomt bij zee en dan pas merkt dat het te hard waait. Daar is de reis te lang voor
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:38:58 #118
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_57686170
Oh, dat wordt gewoon binnenkort wat oefenen. Woon bij de waal, dus we lopen gewoon de deur uit en als het dan een beetje weer is dan gaan we wat kiten

Dat ga ik dus komende weken wat doen, denk ik
(niet kitesurfen he )
pi_57686225
Scheelt wel; zo'n kitesurf school rekent je een euro of 30 per uur voor lessen in powerkiten. Compleet overbodig. De besturing van zo'n ding kun je zelf prima leren en dan kom je een heel eind straks. Pas als je het water op gaat zou ik zo'n les nemen

Ben benieuwd
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:48:38 #120
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_57686435
Ik ook, hehe.

Het heeft natuurlijk ook een hoge coolness factor, dat is ook wel stoer
pi_57686943
Tis alleen stoer als jij dat ding onder controle hebt. Zo niet dan eindig je idd in het beste geval bij de Leukste Thuis Over het slechtste geval kun je maar beter niet nadenken
  zaterdag 29 maart 2008 @ 00:47:37 #122
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_57688121
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:10 schreef FJD het volgende:
Tis alleen stoer als jij dat ding onder controle hebt. Zo niet dan eindig je idd in het beste geval bij de Leukste Thuis Over het slechtste geval kun je maar beter niet nadenken
Ik denk dat ik een aflevering in mijn eentje ga vullen deze zomer
pi_57691055
Over dat bijna slechtste geval; ik weet niet hoe avontuurlijk jij en je vrienden zijn met een powerkite maar ga nooit maar dan ook nooit powerliften. Powerliften is het principe dat je jezelf met een touw aan een object vast maakt en vervolgens je vlieger met veel wind opgooit. Resultaat is dan dat je eigenlijk continue in de lucht blijft hangen maar je vliegt niet weg omdat je geankerd bent aan het object.

Dat is allemaal heel spannend en leuk totdat a) je los komt van het object of b) je vlieger wegklapt door onstabiele wind. Je zal echt niet de eerste zijn die met powerliften van een paar meter hoogte naar beneden klapt, z'n rug breekt en de rest van z'n leven door een rietje moet eten D'r is er zelfs een keer eentje op TV geweest bij een of ander VPRO programma over stelletjes waarbij de ene partner na een zwaar ongeluk de rest van z'n leven verzorgt wordt door de andere partner. Powerliften is echt by far de domste variant van powerkiten.

Springen an sich is overigens niet levensgevaarlijk en zelfs leuk om te doen In het ergste geval verzwik of breek je je enkel maar dan moet je echt rare dingen doen. De truc is om je vlieger een stukje links in het windvenster te hangen, dan naar links te rennen en vervolgens de vlieger naar rechts te sturen. Probeer dit wel een paar keer voorzichtig uit, dan weet je wat voor kracht er op zit. Ik ben ook wel eens bijna dwars door de vlucht gevlogen toen ik het te enthousiast deed

Tweede wat je moet weten is dat op het moment dat je land dat er een klein moment is waarop de spanning van de vliegerlijn afgaat. Op dat moment staat je vlieger niet meer onder druk en kan die dus dubbel klappen of in een vlinderstrikje komen. Truc is om vlak voor je landing de vlieger een kleine beetje een kant op sturen. Doordat de vlieger in beweging is wordt dat moment veel beter opgevangen.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 11:10:03 #124
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_57692483
!

Ik hou me heel koest, ik ken mezelf, ik ben compleet roekeloos dus ik zet op dit soort dingen altijd heel bewust de rem.

(een van de redenen dat ik nooit een motorrijbewijs ga halen )
  zaterdag 31 mei 2008 @ 01:35:35 #125
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_59026175
Ik was een poosje geband en heb nu 2 lessen gehad. Hopelijk binnenkort de derde.
Ik bak er niets van, maar het is erg gaaf en ik vind ook dat je best god begeleid wordt. Ik doe het bij dekiteschool.nl
Het zijn echter wel een beetje prutsers qua planning. Ik moet iedere keer mijn tel nummer doorgeven en dat soort ongein
pi_60338730
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 01:35 schreef Fliepke het volgende:
Ik was een poosje geband en heb nu 2 lessen gehad. Hopelijk binnenkort de derde.
Ik bak er niets van, maar het is erg gaaf en ik vind ook dat je best god begeleid wordt. Ik doe het bij dekiteschool.nl
Het zijn echter wel een beetje prutsers qua planning. Ik moet iedere keer mijn tel nummer doorgeven en dat soort ongein
Dat zit toch in Katwijk?
  vrijdag 25 juli 2008 @ 12:35:57 #127
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_60339410
yup
pi_60339632
en inmiddels al je 3 les gehad? ik woon zelf in Noordwijk
  vrijdag 25 juli 2008 @ 20:58:48 #129
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_60349439
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 12:44 schreef master_X het volgende:
en inmiddels al je 3 les gehad? ik woon zelf in Noordwijk
Nee
Echt dramatisch, in Juni echt een stuk of 4 keer gepland en iedere keer was er uiteindelijk geen wind. 1 keer in juli was er ook geen wind, voor de rest nog geen tijd gehad. Moet even gaan bellen met die vriend van me om het toch eens af te maken

Ik vind het echt heel erg zonde dat het zo gelopen is tot nu toe
  vrijdag 25 juli 2008 @ 20:59:35 #130
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_60349450
http://www.katwijkcam.nl/ <- hier kun je de lessers trouwens aan de gang zien
pi_60352631
Haha ja ik ken het

Deze week wordt het niks geen goede wind oostenwind en te weinig ... DRAMA !!!!!
pi_60816313
Ah, er bestaat al een topic. Verassend

Ik ben nu lessen aan het volgen in Hoorn bij van den berg.
Heb mn IKO-2 al, en ga nu voor mn IKO 3A (mocht het volgens de uren gaan, zoniet dan ben ik zelfverzekerd dat ik met IKO-3B terug kom ).

Ik heb een Slingshot Fuel 13m2 (2004/2005) en een Nobile 666 plankje uit 2006
Ik spaar door voor een nieuwere kite. In 2009 wil ik de 2008 Fuel 13 kopen denk ik

Alleen is de kite pleite voor reparatie door een scheur in de leading edge, net op de dag dat ik eindelijk wou kiten .

Ach, ik ga morgen lekker keihard rocken op enkhuizen of schellinkhout. Hangt er van af waar we gaan lessen 8)

Komen er nog kiters van Fok! op Ijmuiden kiten?
Gister was Ruben Len10 nog wezen kiten in Zandvoort. Sicke kiteloops 8)

Nja, morgen zit ik tot 5 uur te rocken ergens rond Hoorn
In 2 dagen niet volledig kunnen kitesurfen?! Ik zal ze es laten zien!
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_60929473
Ruben heeft ook weer een nieuwe movie

Mooi hoor
pi_60994513
Ja, die was net gemaakt

Ik was vandaag wezen kitesurfen op het Ijmuider Strand
Mijn 1ste dag (afgezien van de lessen).

Waaide een dikke Beaufort 6 en kom ik met mn 13m2 aankakken

Ging wel lekker, moest ik wel vol gedepowered varen en kite op 11 uur omdat ik anders of te hard ging of de lucht in vloog

Dat ik er net was had ik em best gepowered staan, toen wou ik van vaarrichting veranderen en werd ik 4 meter de lucht in geslingerd, om dat in een laagje water te landen van 20cm (4 meter volgens toeschouwers).

Deze sport is VET

IK WIL RUBEN ZIJN
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_61000511
Ja en als je zo doorgaat houd het straks snel een keer op

met een 13 meter in windkracht 6
Trots van het Noorden!
pi_61028981
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 07:44 schreef Kriebbel het volgende:
Ja en als je zo doorgaat houd het straks snel een keer op

met een 13 meter in windkracht 6
Het was idd niet helder van me.
Maar cool was het wel, en heb bewezen dat ik het toch redelijk kan

Voortaan ga ik ook met een kleine Bft 4 - 5

Ik vroeg nog of iemand me vast wou houden aan mn trapeze. Dus ik trok mn bar aan en bleef achtjes draaien met mn kite op 12 uur. Ik bleef gewoon zweven .
Gozer helemaal stressen, want werd bijna meegetrokken

Maar het ging wel goed Alhoewel het iets richting de Ruben Len10 stijl is.

Er was er nog een bezig met zn 11 bij windkracht 7, en dat is echt een pro. Hij sprong toch hoog!!! Jezus
[/quote]
pi_61030332
Wees wel alert met de windsnelheden en een 13 meter.... Beetje vragen om problemen. Aangezien je toch nog beginner bent.

Gister was super chille downwinder gemaakt
pi_61467064
Iemand nog van de week geweest ?
pi_61806454
Wat is eigenlijk de meerwaarde van een nederlands kitesurf certificaat en/of een IKO certificaat? Zie het nut er niet echt van in eigenlijk maar iedereen raad het aan.
pi_61807367
Ik wil een powerkite gaan kopen om een beetje te oefenen met een kite om dan later een kiteskateboard te kopen en als ik genoeg geld heb misschien te gaan kitesurfen nou vroeg ik me af of deze kite een beetje redelijk is om het te leren:
http://www.decathlon.nl/NL/pw-1-9-11607116/
Is deze dan ook sterk genoeg icm dit board http://www.decathlon.nl/NL/kiteboard-rkb-r1-11605492/ (lichte tot gemiddelde lichaamsbouw neem aan dat ik met 75kg hieronder val?) of moet ik dan toch naar min een 4m kite kijken?

Heb je voor de rest niks meer nodig om te kiteskating?
Een helm zal zeker wel aan te raden zijn bij harde wind ?
pi_61808246
Flyboarden heet dat, heb ik ook gedaan met mijn 6,4M crossfire (kan je wel overnemen voor 200 E) die in die link is 1,9 meter en daar kan je weinig mee, voor flyboarden moet je toch wel minstens een 4 liever 5 hebben.

Helm en kniebeschermers zijn idd fijn ja, heb mezelf wel een paar keer flink afgebeuld . Een trapeze en depower is ook relax maar dat zijn allemaal bijzaken. En dat board is wel goed.
pi_61853478
Goed laten adviseren en niet snel op marktplaats wat voor weinig kopen.

Check anders ook hanglos.nl daar kunnen mensen je meer adviseren
pi_61862939
het punt is dat de scholen die IKO hebben of een KNWV diploma, zij weten wat ze aan het doen zijn.
Dus ze leren je al het nodige en veilige. Zo kan ik ook wel als instructeurtje werken zonder dat ik er wat van af weet. Dus leer ik mijn fouten door aan anderen. Snappie?

Afgelopen weken hartstikke verneukt weer voor Ijmuiden Sowieso al te weinig wind, en als er wind is, is het oosterwind

Ijmuiden is gewoon DE spot Komen er wel es meer mensen?
[/quote]
pi_61889045
Nog nooit geweest maar heb super reacties gehoord daar
pi_61890385
quote:
Op woensdag 24 september 2008 21:52 schreef master_X het volgende:
Nog nooit geweest maar heb super reacties gehoord daar
Aanstaande dinsdag zou het OK moeten zijn om te kiten, anders woensdag.

Zin om te meeten? Het gebied is groooooooot
[/quote]
pi_61896101
Haha ja ik weet, super groot. Zelf vaar ik altijd in Noordwijk 5 min fietsen. Mocht de wind niet okee zijn dan kunnen we altijd even afspreken.
pi_61906291
quote:
Op donderdag 25 september 2008 07:50 schreef master_X het volgende:
Haha ja ik weet, super groot. Zelf vaar ik altijd in Noordwijk 5 min fietsen. Mocht de wind niet okee zijn dan kunnen we altijd even afspreken.
Bedoel je niet als de wind wel goed is?
Misschien zandvoort ofzo, ligt er mooi tussen
[/quote]
pi_61916774
Oowh ik bedoelde meer als de wind niet goed is voor noordwijk bijvoorbeeld zuidenwind dan kan je niet varen in Noordwijk en wel Ijmuiden.
pi_62021194
ah op die manier

Anyway, ik ga nu kitesurfen
Alweer ijmuiden.. (10 min fietsen )
[/quote]
pi_62027405
Vandaag kan ik helaas niet, succes nog man jammer van de regen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')