Ja tuurlijk maak even een kort dingje ervan zet ik het ook in de opquote:Op maandag 19 maart 2007 11:01 schreef MinderMutsig het volgende:
Is zonder plank maar op wielen ook goed?
![]()
quote:Op maandag 19 maart 2007 11:34 schreef de_priester het volgende:
als je maar niet zon klootbuggyer ben die over een vol strand scheurt.
Dan praten we toch wel over minimaal een NPW van minstens 2m2?quote:Op maandag 19 maart 2007 12:44 schreef Sport_Life het volgende:
haha vliegeren heb ik vroeger veel gedaan dus dat moet wel goed gaan.
Dat lijkt me discutabel, je hebt namelijk ook boarders (/kamikaza piloten) en boarders (profs). Zo werkt dat vast ook bij kitesurfers..quote:Op maandag 19 maart 2007 14:09 schreef Kriebbel het volgende:
Kitesurfen is alleen wel wat gevaarlijker dan snowboarden
Of 2 engeltjes op je schouder hebben en er met knikkende knietjes en een ego die tot de grond komt vanaf komen. Was met volle snelheid (rode piste, lang recht stuk) in een ijsspoor terecht gekomen en onderuit gegaan, kwam plat op mijn rugtas terecht, paar keer getolt en weer op mijn rug terecht gekomen, op een kapot waterflesje na niks aan de hand..quote:Op maandag 19 maart 2007 14:19 schreef de_priester het volgende:
je kan ook uitglijden onverwachts over een riggeltje ijs en je knietjes breken met snowboarden
Als je offpiste boarden pakt dan heb je een punt maar de ondergrond, de randvoorwaarden van snowboarden zijn een goed pak sneeuw. De hele piste is helemaal geprepareerd en klaar. De pest is dat je met kitesurfen (vooral als je op het strand staat) een vlieger in je handen hebt die tegen het randje zit van wat je aankan. Dat komt heel simpel omdat je eenmaal in het water meer weerstand hebt en je dus ook meer kracht nodig hebt. Als er op het strand opeens een windvlaag van +2bft komt dan heb je toch wel een klein probleem en dat maakt het gevaarlijker.quote:Op maandag 19 maart 2007 14:19 schreef de_priester het volgende:
ik vind kitesurfen absoluut niet gevaarlijker dan snowboarden. als je je vlieger niet onder controle kan houden ga je niet kitesurfen.
Van een helling afkomen, af willen remmen, achteroverklappen, beide polsen gekneusdquote:je kan ook uitglijden onverwachts over een riggeltje ijs en je knietjes breken met snowboarden
Het gaat hier natuurlijk wel om kitesurfen hèquote:Op maandag 19 maart 2007 18:19 schreef FJD het volgende:
Ik rijd in de buggy rond
Libre Vmax (bigfoot) + Libre Bora II 2.0 - 3.0 - 4.5 + Libre Bora I 6.0
quote:Op maandag 19 maart 2007 18:25 schreef Kriebbel het volgende:
Het gaat hier natuurlijk wel om kitesurfen hae, open je eigen topic![]()
![]()
Maar ik hoor er van de zomer met een beetje geluk ook bij. alhoewel het moeilijk zal zijn afstand te doen van m'n Borasquote:Ik surf kite!
Cool je gaat ook beginnen ?quote:Op maandag 19 maart 2007 18:27 schreef FJD het volgende:
[..]
Kitesurfen
![]()
[..]
Maar ik hoor er van de zomer met een beetje geluk ook bij. alhoewel het moeilijk zal zijn afstand te doen van m'n Boras
Ik twijfelquote:Op maandag 19 maart 2007 18:30 schreef master_X het volgende:
Cool je gaat ook beginnen ?
ben ik helemaal met je eens probeer eens www.hanglos.nlquote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:05 schreef GerritL het volgende:
Voor een kite van 4-6 bft zou ik kijken voor een 12m2 bow-sle-hybride , en dan van de bekende merken zoals naish north best etc.
Maar voor dit soort vragen verwijs ik je tog echt naar de boven genoemde forums omdat daar veel gebruikers zijn die met verschillende kite's hebben gevaren en zo een objectieve mening geven ! Of naar een van de geplande testdagen gaan daar kan je dan het een en ander naast elkaar leggen , voor data van testdagen verwijs ik je ook naar forums !
En die 7m2 torch 2007 cker doen wat is dat een super kite man !![]()
Een bow kite heeft veel meer (soms zelf 100%) depower, en heeft een groter windbereik.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:12 schreef FJD het volgende:
M'n doel is toch om eerst een te leren varen met een gemoedelijke kit en vervolgens direct door te stomen naar een meer high-end model. Zo heb ik t bij het buggyen ook gedaanTest dagen is dus nog wat overbodig
![]()
en wtf is een bow-sle-hybride?Ik ken tube variant (of heten die krengen) zoals op de pics in de OP en ik ken de matras variant zoals de Flysurfers maar deze?
Ach op dit moment is het nog maar een droom, eerst eens kijken wat ik aan geld overhoud en wat ik dan aan wil schaffen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |