Euh nee, dat is juist het probleem.quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:26 schreef voyeur het volgende:
En monter & opgewekt gaan wij weer ons weegs, gelouterd door de treurnis van ANDEREN.
L'enfer, c'est les autres (of zoiets schreef Sartre toch ooit?)
En met de geplande duur van dit programma gaat dat nog een stuk erger worden.quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:50 schreef APK het volgende:
[..]
Euh nee, dat is juist het probleem.
Ik lees regelmatig in de COS dat mensen dromen over DGK als ze streams uitzetten en naar bed gaan.
Tijdens BB3 zijn ook streamers geflipt die het niet meer aankonden hoe Gert Jan behandeld werd.
Ik zie nu weer tekenen van dat soort hysterie bij een aantal mensen die 24/7 de streams volgen.
quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:42 schreef APK het volgende:
(een bepaalde poster vond het zelfs nodig te melden in het update topic dat hij best wel een beetje trots was dat zijn kaart gelezen was en in beeld kwam. Huh? Het topic gaat toch over belangrijke gebeurtenissen in DGK en niet over een hoogtepunt in het leven van een streamkijker?).
Wat zie jij dan precies als het "grote experiment"? Het min of meer aktief willen betrekken van internetkijkers bij een RL-show?quote:Het is een groot experiment. Een groot aantal streamkijkers (helaas heeft tegenwoordig elke Tante Annie een breedbandverbinding) gaat zich steeds meer spiegelen aan de persoon waarin zij zich het meest herkennen.
Na maandenlange identificatie met die bepaalde persoon kruipen bepaalde personen in de huid van die persoon en voelen persoonlijk irritatie als bv Jaap hun favoriete Huub zwetend de weg blokkeert.
.... écht een wezenlijk verschil met die eerdere RLS'sen zie ik niet, qua impact op de "watcher".quote:Nazorg lijkt mij geboden als dit programma stopt.
Dat is waar, maar ik wantrouw de motieven van APK om juist met dit voorbeeld aan te komen toch een beetje. Door de bank genomen zit er een hidden agenda in 's mans commentaren.quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:20 schreef voyeur het volgende:
Nou Gert, rechtstreeks sneren naar Scanman01 is idd wel wat gemakkelijk, maar het heet natuurlijk wel ' DGK watchers: Voer voor psychologen' . Dus het gaat wel om ons, de kijkers, en het is dan op zich niet zo gek om commentaar te leveren op de belevenis door andere posters.
No problemo. Topic is vooral een experiment..quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:34 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik wantrouw de motieven van APK om juist met dit voorbeeld aan te komen toch een beetje. Door de bank genomen zit er een hidden agenda in 's mans commentaren.
p.s. het was ook echt niet als "modje zegt foei" bedoeld hoor![]()
Kijkers zijn altijd al 'aktief' betrokken geweest bij RL shows, ze mochten namelijk stemmen wie ze leuk vonden (of dat eerlijk ging is een ander verhaalquote:Op donderdag 15 maart 2007 18:07 schreef Gert het volgende:
Wat zie jij dan precies als het "grote experiment"? Het min of meer aktief willen betrekken van internetkijkers bij een RL-show?
Zelf zie ik DGK op internet als hooguit nog wat massaler en wat heftiger dan de laatste BB's, die op hun beurt (op internet) weer veel massaler waren dan de eerdere BB's
Ik wel, BB duurde een maand of drie, deze madness gaat voorlopig nog niet stoppen.quote:.... écht een wezenlijk verschil met die eerdere RLS'sen zie ik niet, qua impact op de "watcher".
Buiten dat zie je in de COS ook groepen onstaan. Dat was bij eerdere RL programma's ook wel het geval, maar ik vermoed dat de groepen zich binnenkort aan gaan passen aan het niveau van de bewoners.quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:20 schreef voyeur het volgende:
Nou Gert, rechtstreeks sneren naar Scanman01 is idd wel wat gemakkelijk, maar het heet natuurlijk wel ' DGK watchers: Voer voor psychologen' . Dus het gaat wel om ons, de kijkers, en het is dan op zich niet zo gek om commentaar te leveren op de belevenis door andere posters.
Kom, kom.quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:34 schreef Gert het volgende:
Dat is waar, maar ik wantrouw de motieven van APK om juist met dit voorbeeld aan te komen toch een beetje. Door de bank genomen zit er een hidden agenda in 's mans commentaren.
Mee eens. Maar dit is zowel onderhoudender als in zekere zin onaangenamer dan BB. Deze bewoners worden niet als kleuters behandeld en hebben veel omhanden. Verder worden er veel gemenere spelletjes gespeeld en is alles veel heftiger omdat winnen in hun eigen handen ligt en niet in die van de kijker. In het begin stond me die gemenigheid ook tegen... ik wist niet of het nou aan het concept of aan de keuze van bewoners lag, maar zo rondom de tijd van BB6 vond ik het niet leuk om naar te kijken. Nu, vooral dankzij Huub die niet gemeen is en wel heel grappig, wel.quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:07 schreef Gert het volgende:
Zelf zie ik DGK op internet als hooguit nog wat massaler en wat heftiger dan de laatste BB's, die op hun beurt (op internet) weer veel massaler waren dan de eerdere BB's
Dat is toch bij BB ook altijd zo geweest?quote:Op donderdag 15 maart 2007 19:05 schreef APK het volgende:
Ik wel, BB duurde een maand of drie, deze madness gaat voorlopig nog niet stoppen.
Voor een aantal kijkers is het een verslaving, dat geven ze ook zelf toe...
HOR ,quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:59 schreef Hor het volgende:
Voor mij persoonlijk is het een abstract verhaal: de deelnemers interesseren mij niet, hun ahtergrond kan me ook geen flikker boeien, ik wil actie en spel zien!
quote:
quote:
quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:53 schreef Gert het volgende:![]()
Dit is internet hè:
- jij, ras-jordanese mokummer, doet je voor als Ierse allochtoon [afbeelding],
-ik, polder-Ghandi, doe me voor als dictator [afbeelding]
die bende doctorandussen in de COS doet zich voor als ongeletterde lompe hufters![]()
Heb je zelf geen mening of opinie over het gebeuren?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 01:03 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:
Goed topic, interessante opening TS.
Ik ben benieuwd naar de reacties
Klopt. Op Internet kan iedereen vrijuit spreken, maar als ze daadwerkelijk oog in oog staan met Natasia of wie dan ook dan druipen ze wel af. In het echt is het toch confronterender.quote:Op donderdag 15 maart 2007 19:35 schreef Gert het volgende:
..... Hoeveel mensen zullen Natasia echt wat aan willen doen, of haar echt gaan uitschelden of bespugen als ze haar tegen zouden komen? Er worden veel praatjes op internet verkondigd, maar ik denk dat het in de praktijk reuze meevalt. Als een bewoner het huis uit gaat, of als het programma stopt, doet het er allemaal niet meer toe en gaan we weer andere dingen doen.......
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 01:07 schreef APK het volgende:
[..]
Heb je zelf geen mening of opinie over het gebeuren?
Zo denk (dacht) ik ook altijd, maar ik zie tegenwoordig echt hatelijke reacties die je normaal gesproken met een korreltje zout neemt maar dat je nu denkt "volgens mij is diegene er nog toe in staat ook". En dat toch wel zorgelijkquote:Op donderdag 15 maart 2007 19:35 schreef Gert het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zullen Natasia echt wat aan willen doen, of haar echt gaan uitschelden of bespugen als ze haar tegen zouden komen? Er worden veel praatjes op internet verkondigd, maar ik denk dat het in de praktijk reuze meevalt. Als een bewoner het huis uit gaat, of als het programma stopt, doet het er allemaal niet meer toe en gaan we weer andere dingen doen.
Ik voel me bijna vereerdquote:Op donderdag 15 maart 2007 22:07 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
HOR ,
Als ik vragen mag?
Wat waren de beste actie's de afgelopen 5 maanden?
Is er actie genoeg?
Nog tips voor meer actie?
Maar waarom denk je dat mensen zo ver gaan om dat te doen?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:57 schreef Hor het volgende:
Waar ik trouwens ook altijd vreselijk hard om moet schaterlachen zijn mensen die met hele persoonlijke gedichten voor de deelnemers aan komen zetten. Get a fucking life!
Ik weet wat je bedoeld, maar ik vind ook dat het maar eens hard op gezegd moet worden....quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:09 schreef APK het volgende:
[..]
Maar waarom denk je dat mensen zo ver gaan om dat te doen?
En zouden ze dat ook doen voor de dochter van de overleden buurvrouw die ze veel minder zien dan de personen in DGK?
Omdat mensen zich gaan identificeren met iemand uit DGK. Ze leven zich helemaal in de persoon en voelen met hen mee. Als er dan iemand verdriet oid heeft in DGK denken ze dat als ze een gedicht/brief gaan sturen, dat het hen helpt met de verwerking daarvan. Ik denk dat je het in die richting moet zoeken.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:09 schreef APK het volgende:
Maar waarom denk je dat mensen zo ver gaan om dat te doen?
Inderdaadquote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:52 schreef Hor het volgende:
Huub was een tijdje sterk met zijn wakkerhoud-acties en dronken buien maar dreigt nu aan zijn eigen arrogantie ten onder te gaan. Oftewel: je kunt het spel ook te overdreven gaan spelen.
He-le-maal mee eensquote:Op vrijdag 16 maart 2007 02:04 schreef n1ek het volgende:
Mooi stukje tekst, ben het ook wel met APK eens.
[..]
Zo denk (dacht) ik ook altijd, maar ik zie tegenwoordig echt hatelijke reacties die je normaal gesproken met een korreltje zout neemt maar dat je nu denkt "volgens mij is diegene er nog toe in staat ook". En dat toch wel zorgelijk
[...]
Als Day (e.a.) is wat anders zeg krijg ik soms wel het idee dat ze totaal niet gewenst is en maar beter "op kan rotten" omdat ze het wat anders ziet.
Nou dan heb je Huub waarschijnlijk nu weer in je hartje gesloten na vannacht?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:52 schreef Hor het volgende:
[..]
Ik zeg: treiteren, schelden, vloeken en psychologischen kriegfuhrung.
Moge de beste winnen!
Ga je (zoals Huub nu doet) vervolgens op je lauweren rusten en dagen lang lekker in de tuin over je eigen populariteit en het groepsgebeuren zitten klessebessen, ben je mij kwijt als kijker!![]()
*******quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:52 schreef Hor het volgende:
Ik voel me bijna vereerd![]()
Ik zeg: treiteren, schelden, vloeken en psychologischen kriegfuhrung.
Ga je (zoals Huub nu doet) vervolgens op je lauweren rusten en dagen lang lekker in de tuin over je eigen populariteit en het groepsgebeuren zitten klessebessen, ben je mij kwijt als kijker!![]()
Het idee dat je iets kunt betekenen voor een ander, is natuurlijk ook fijn.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 22:43 schreef TiNo_Flo het volgende:
[..]
Omdat mensen zich gaan identificeren met iemand uit DGK. Ze leven zich helemaal in de persoon en voelen met hen mee. Als er dan iemand verdriet oid heeft in DGK denken ze dat als ze een gedicht/brief gaan sturen, dat het hen helpt met de verwerking daarvan. Ik denk dat je het in die richting moet zoeken.
Alleen een beetje jammer dat we hier op het forum ondertussen bijna verplicht worden om allemaal dezelfde bewoner te verafgoden, een kritische kijk naar het gedrag van bepaalde bewoners komt je al op sneren en verwijzingen naar het RIAGG te staan, laat staan als je niet alleen kritisch bent maar gewoon helemaal geen Huub-fan bent, dan word je behandeld alsof Willem Holleeder de goedheid zelve is in vergelijking met jou.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:51 schreef Gert het volgende:
[..]
Het idee dat je iets kunt betekenen voor een ander, is natuurlijk ook fijn.
Wat betreft het identificeren: zeker! En dat is ook niet verrassend. Ga naar de bioscoop, naar zo'n kleffe Hollywood-romance, en je ziet de tranen over de wangen biggelen bij bezoekers. Terwijl ze wéten (maar expres even vergeten) dat het maar een film is. DGK is echt. Of nou ja, vaak. Af en toe. Soms.
Zo langzamerhand veroorzaken de mensen die in allerlei topics maar lopen te roepen dat ze de mond wordt gesnoerd, méér overlast dan die paar Huub-fans die af en toe een beetje doorslaan.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Alleen een beetje jammer dat we hier op het forum ondertussen bijna verplicht worden om allemaal dezelfde bewoner te verafgoden, een kritische kijk naar het gedrag van bepaalde bewoners komt je al op sneren en verwijzingen naar het RIAGG te staan, laat staan als je niet alleen kritisch bent maar gewoon helemaal geen Huub-fan bent, dan word je behandeld alsof Willem Holleeder de goedheid zelve is in vergelijking met jou.
Toch zijn we een stuk wijzer dan in 1999.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:24 schreef voyeur het volgende:
Ik schreef hierboven al dat dit topic een soort experiment was. Zie hier eens wat ik bijna zeven jaar geleden in BB1 als topic opende. De eerste post heb ik nauwelijks herschreven en de door mij gequote post daaronder is op een naam na gelijk aan het origineel.
Grappig om te zien hoeveel er veranderd is sinds de eerste RLS en hoeveel toch gewoon gebleven is.
Je slaat de spijker op zijn kop.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:22 schreef Day het volgende:
Jammer genoeg voor ze laat ik me niet tegenhouden om mijn mening te geven. Niet over de andere bewoners en zeker niet over Huub. Ik kijk niet zozeer naar DGK om me met de bewoners te identificeren, ik vind het groepsproces interessant.
Jij doet m.i. écht precies hetzelfde hoor, alleen dan andersom.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:22 schreef Day het volgende:
Mijn theorie over de Huub-fans die letterlijk en figuurlijk alles goed praten wat die dwerg doet?
Is niet helemaal waar, ik zie de goede kanten van Huub echt wel en bevestig die ook, waar nodig. Ik sluit echter niet mijn ogen voor zijn foute kanten, wat de meeste Huub-fans wel doen. Het identificeren gaat wat dat betreft, naar mijn mening, te ver.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:54 schreef Gert het volgende:
[..]
Jij doet m.i. écht precies hetzelfde hoor, alleen dan andersom.![]()
Groot verschil is alleen dat jij gewoon fatsoenlijk blijft naar je mede-users.
Oh, maar het was dan ook geen geintje, maar een experiment. Ik was benieuwd of de reacties nu anders zouden zijn en dat lijkt wel het geval. De zelfreflectie is nu groter dan toen lijkt het.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:28 schreef Gert het volgende:
[..]
Toch zijn we een stuk wijzer dan in 1999.
Zelfs dit geintje, het herplaatsen van een oude post, is al niet origineel meer.
Acht jaar geleden vroegen wij, en allerlei ter zake deskundigen, ons af of de bewoners hier ernstige psychisch schade van zouden ondervinden. En of ze elkaar niet als ratten zouden af gaan maken. Veel mensen waren serieus bezrogd dat de BB1'ers in een gekkenhuis terecht zouden gaan komen.
Is er eigenlijk wel eens psychologisch onderzoek gedaan naar ex-deelnemers van een RLS, over de invloed van hun deelname, in NL of daarbuiten?
Daarom is dit ook een leuk topic.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:55 schreef voyeur het volgende:
Verslaafd aan de streams zal ik niet gauw meer raken, maar ik lees alle Cossen en ben inmiddel een soort voyeur van de voyeurs. De reacties en interacties van de vaste posters vind ik eigenlijk boeiender dan het getreiter van Huub of de eetgewoonten van Jaap.
DGK gaat om veel meer geld dan BB, de deelnemers zijn wat extremer, en de opzet van het spel is grof gesteld zo, dat niet goed gedrag (zoals in BB, waar je de harten van de kijkers moet stelen) maar eerder juist slécht gedrag beloond wordt. Diverse bewoners hebben het huis al verlaten omdat ze de kutsfeer niet meer trokken.quote:Op maandag 19 maart 2007 14:17 schreef voyeur het volgende:
Ik ben verbijsterd over de heftige emoties die de Cossers tonen. Dat je de ene bewoner aardiger vindt dan de andere begrijp ik wel, maar al dat gescheld en de doodsverwensingen kan ik niet volgen. Dit zijn geen fans meer, maar hooligans.
quote:Op maandag 19 maart 2007 17:40 schreef Ifa het volgende:
Je vraagt je af wat er gebeurd als men ontdekt dat het in de Tweede Kamer eigenlijk ook heel erg saai is zonder Huub...
Ik wil hier wel iets op zeggen, maar ik ben daar niet zo goed inquote:Op maandag 19 maart 2007 17:40 schreef Ifa het volgende:
- etzeteraetzetera lijkt het merendeel acceptabel te vinden MITS toegepast door een favoriet. Doet een bad-guy het, jankt de meute gepijnigd dat het moreel inacceptabel is.
- De eigenlijke atractie van DGK is Cos dat als een soort collectieve stream of consiousness
En in tegenstelling tot BB niet zelfdestructief, hier bepaald de kijker niet wie er moet vertrekken. Een subtiele wijziging waardoor de spraakmakende gehate deelnemers behouden kunnen worden. Zodoende wordt de kijker emotioneel extra zwaar belast wat invloed heeft op het informatieverwerkingssysteem en gevoel voor ethiek.quote:Op maandag 19 maart 2007 17:40 schreef Ifa het volgende:
TV bewerkstelligd dat teert op haat.
De ergernis begint idd groter te worden, en in mijn geval is dat minimaal net zo erg te danken aan de COS als aan wat ik op de streams zie.quote:Op maandag 19 maart 2007 18:19 schreef avonne het volgende:
[..]
Ik wil hier wel iets op zeggen, maar ik ben daar niet zo goed in
Nou schat ik de DGK-Fokkers van pakweg 3 maanden geleden, toch wel in als reflecterend.
Laten die zich ook meeslepen? Of blijven die gewoon weg uit de COS, zoals ik?
Dat laatste betekent dat de "stream of consciousness" dus afhaken is, misschien.
Het wordt dan eerder een kwestie van who's-who.
Wat is een typische Fokker? Wat is een kijker die de hogere kijkcijfers genereert? Welke types zijn de newbees?
Geen idee hoe representatief het allemaal is.
Wat mij betreft mogen ze hierheen: DGK-HOOLIGANSquote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
...
Het kan niet anders dan dat zo'n toename van posters een andere sfeer maakt.
Dalend niveau van "newbies" is eigenlijk niet mijn belangrijkste punt. Cos is nooit echt een plaats geweest voor diepzinnige discussies, ook niet tijdens BB toen er ook regelmatig heftige commentaren voorbij vlogen.quote:Op maandag 19 maart 2007 18:19 schreef avonne het volgende:
[..]
Nou schat ik de DGK-Fokkers van pakweg 3 maanden geleden, toch wel in als reflecterend.
Als ik dit soort dingen lees weet ik waar de COS-reeks op lijkt: Een poppenkastvoorstelling waarbij kinderen ook ontzettend meeleven en Jan Klaassen en Katrijn aanmoedigen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 18:22 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
oké jongens nu nog even allemaal een mailtje naar basketball@henkpieterse.com
laat hem nou niet in dat lieve geile stemmetje van brian trappen
stuur alle filmpjes voorbeelden en linken op die je kunt vinden
en nogmaals Huub pest Jaap niet om het feit dat hij dik is !!!!!!!!!!!
Huub heeft meerdere malen gezegd dat hij niets tegen dikke mensen heeft maar iets tegen Jaap !!!
Dat is mijn tekstquote:Op woensdag 21 maart 2007 19:04 schreef APK het volgende:
[..]
Als ik dit soort dingen lees weet ik waar de COS-reeks op lijkt: Een poppenkastvoorstelling waarbij kinderen ook ontzettend meeleven en Jan Klaassen en Katrijn aanmoedigen.
Huub en Sylvia zijn Jan Klaassen en Katrijn, Brian is een boze boef!
En dan allemaal tegelijk gillen: PAS OP ACHTER JE STAAT EEN BOEF!!!!!!
Nou kan ik het toch niet laten om je even te vragen of jij degene was die ooit een aangifte had gedaan tegen ene Frankquote:Op woensdag 21 maart 2007 19:10 schreef voyeur het volgende:
Treffend beeld APK!
Vind het ook vrij geestig dat mensen vage sexhandelingen onder een dekbed schadelijker vinden voor hun (? mogelijke virtuele) kinderen dan de pest- en treitershow die opgevoerd werd. Ook daarin blijken de jaren vijftig nog te leven. Suggestie van sex is taboe; pesten van dikke mensen (pardon vetkleppen) is leerzaam.
Misschien in het kader van de "blikvernauwing die zich kennelijk collectief van ons meester maakt. Over de liefde die je gaat voelen voor die rare, willekeurig gekozen groep volslagen onbekenden. Over de fascinatie die je voelt als je naar de streams kijkt en niet meer weet te stoppen"?quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:42 schreef voyeur het volgende:
Yip dat was ik, maar niet uit bezorgdheid over de kijkbuiskindertjes hoor
quote:Op maandag 19 maart 2007 17:40 schreef Ifa het volgende:
Iedereen maakt zich maar druk om bewoner X, eerlijkheid zus en zo. Die bewoners zijn uiteindelijk niet veel meer dan pionnetjes. Het eigenlijke spel en doel is: kijkcijfers en geld. Je hoeft COS maar te lezen om te zien waar JdM zijn doelen hoopt te bewerkstelligen.
In een andere topic vraagt men zich af of Huub het spel wel begrijpt. Ik heb het gevoel dat het niet Huub is die "het spel" niet begrijpt, maar een merendeel van de kijkers. Ranzigheid, gemeenheid, uitdagen tot fysiek geweld, slaapdeprivatie (Avonne wijst er terecht op dat dit valt onder martelmethodes) etzeteraetzetera lijkt het merendeel acceptabel te vinden MITS toegepast door een favoriet. Doet een bad-guy het, jankt de meute gepijnigd dat het moreel inacceptabel is.
DGK zelf vind ik ondertussen tamelijk oninteressant geworden, vanwege het niveau, maar ook vanwege het feit dat het er zo dik bovenop ligt dat het idee van "reality" slechts een farce is. Stel je voor dat Ludo Sanders naar voorbeeld van Huub om de haverklap de kamera inkijkt en roept: laten we tv maken.
De eigenlijke atractie van DGK is Cos dat als een soort collectieve stream of consiousness laat zien hoe de meute zich in allerlei bochten wringt om recht te lullen wat krom is. De meute kan andersdenkenden niet handelen en die worden door een deel dan ook persoonlijk aangevallen, met de zegen van Huub die het goede voorbeeld geeft. Inmiddels moeten ook advokatenkantoren zich over een en ander buigen.![]()
Mensen lijken echt compleet het spoor bijster te zijn en in toenemende mate verschijnen er users waarvan je het vermoeden krijgt dat hen dat gezien hun geestelijke vermogens ook amper aan te rekenen valt. Een "aardig" kijkje dus in de onderbuik van Nederland.
Rat JdM kan trots zijn op zichzelf dat hij TV bewerkstelligd dat teert op haat. Ondertussen lijkt de meute echter geen vertrouwen meer te hebben in DGK_redactie. "DGK=HUub" roept de meute en lijkt er dus geen vertrouwen meer in te hebben dat JdM/redactie capabel zijn een een DGK te maken zonder Huub. Je vraagt je af wat er gebeurd als men ontdekt dat het in de Tweede Kamer eigenlijk ook heel erg saai is zonder Huub...
Hele interessante vraag en leuk dat je hem probeert te beantwoorden.quote:Op zondag 29 april 2007 13:53 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde.
Ben liefhebber van "het genre", en zit al sinds BB1 op FOK!
Er zijn heel wat deelnemers geweest waar ik de schurft aan had.
Er zijn wel vaker mensen massaal uitgekotst in de RLS-historie. "Mankpoot" Rob, "zeug" Mona, "rat" Willem, "holmaatjes" Coos&Pascal etcetera etcetera.
Maar nog nóóit in al die jaren heeft iemand zo'n totale walging bij zoveel users opgeroepen als Brian.
Ook bij mij dus.
Interessant is: hoe kómt het, dat Brian dit soort gevoelens bij zoveel streamers oproept.
Goedkope onderbuik-"analyses" dat dit vanwege zijn Antilliaanse afkomst zou zijn, deel ik niet. Het zijn slechts enkele users die met dat "argument" aan komen zetten.
Brian is zelfingenomen, maar dat is Huub ook. De laatste echter, is regelmatig bereid fouten toe te geven, terwijl Brian zijn fouten bagatelliseert of -liever nog- het probeert zo te draaien dat een ander de schuld krijgt. Ik denk dat dit totale gebrek aan zelfreflectie, aan realisme over zijn kunnen, gecombineerd met z'n stiekeme, achterbakse gedrag, een grote factor is.
Ik dnek dat demins het goed heeft verwoord.quote:Op zondag 29 april 2007 16:46 schreef demins het volgende:
[..]
Mag ik het zó samenvatten: Brian heeft alléén slechte eigenschappen en géén goede eigenschappen!
Dat verklaart al een boel, zou ik denken. Áls er al een emotie over Brian is bij iemand, dan is het dus een negatieve. Veel keuze is er niet... Dat zorgt ervoor dat, met verschillende motivaties, de neuzen dezelfde kant op staan.
Brian wordt collectief uitgekotst. Het is geen raadsel. Het kón niet anders...
Zou heel goed kunnen!quote:Op maandag 30 april 2007 19:01 schreef itsme het volgende:
Misschien heeft het er ook wel mee te maken dat je er geen invloed op hebt?
Iedereen wordt hysterich gek van wat Brian allemaal mag en vooral hoe het hem lukt om de onschuld te spelen. Bij BB heb je dan toch nog enig invloed uiteindelijk. M.a.w DGK geeft mij onmacht en ik kan sommige dingen niet aanzien?
Je slaat de spijker op zijn kop.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
De ergernis begint idd groter te worden, en in mijn geval is dat minimaal net zo erg te danken aan de COS als aan wat ik op de streams zie.
Ik vroeg me gisteravond al af wat het gemiddelde accountnummer van de posters in de COS was, en ik ben bang dat dat ongeveer 165.000 zal zijn... "Echte Fokkers" die zich gemiddeld rond 1 januari 2007 geregistreerd hebben...
Het kan niet anders dan dat zo'n toename van posters een andere sfeer maakt.
Aan de uitvoering/redactie die - zo lijkt het wel - wanhopig proberen te scoren. Gaat het niet met stijl, dan maar met getreiter, (dreiging van) fysiek geweld en veel sex. Hier willen geen mensen een goed product neerzetten maar uitsluitend en alleen "scoren". En ja, ik weet dat het commerciële tv is, maar ook volgens die versimpelde maatstaven is DGK een aanfluiting.quote:Op maandag 30 april 2007 10:21 schreef Nostalgist het volgende:
Waar gaat het concept DGK langzaam aan kapot?
De casting ? Het feit dat men geen duidelijkheid heeft over een einddatum ? De onduidelijkheid die de redactie geeft over de spelregels?
In het begin kon men nog goed het "luxe concept" hoog houden. Hoe is dat teloor gegaan?
Naar mijn mening is het het begonnen met het genadeloze getreiter toen Huub voor de tweede keer de Kooi in kwam. Imho was dat het eerste getreiter van de bewoners naar de redactie toe. Die zijn nu de grip aan het verliezen op een muitende bewonersgroep.
Hé Jappie !
Ik had een Deja Vuquote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:24 schreef voyeur het volgende:Grappig om te zien hoeveel er veranderd is sinds de eerste RLS en hoeveel toch gewoon gebleven is.
Ik denk dat je hier gelijk in hebt, want nadat ik dit topic las, las ik dit in het volgende topic:quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:14 schreef Pulu het volgende:
Als een nieuw programma/concept start, heb ik er begrip voor dat de bewoners wat expliciter worden beschreven (bijv. door hun uiterlijk of etnische achtergrond) om voor de kijkers duidelijk te krijgen wie 'wie' is. Maar tot op heden worden Natasia als de 'zwarte diva/Surinaamse' en Brian als de 'Antiliaan' beschreven. Door het constant benoemen van hun etnische achtergrond en dat in combinatie met de weerzinwekkende karaktereigenschappen, lijkt alsof er doelbewust op de onderbuik van de kijker wordt ingespeeld. Dat een bepaald karakter weerzinwekkend is en dat je daarom hem/haar 'haat', kan ik nog enigzins begrijpen. Maar verschillende kijkers/streamers/cossers (mede door hun eigen bedroevende niveau) kraaien heel veel onzin uit zoals bepaalde karaktereigenschappen terug te voeren op etniciteit.
quote:
Dit kan ook absoluut niet. Walgelijke opmerking.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:40 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier gelijk in hebt, want nadat ik dit topic las, las ik dit in het volgende topic:
[..]
![]()
Gebeurt dat in de TV-uitzendingen eigenlijk ook?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:14 schreef Pulu het volgende:
Maar tot op heden worden Natasia als de 'zwarte diva/Surinaamse' en Brian als de 'Antiliaan' beschreven.
Zover ik heb waargenomen, is Natasia wel verschillende keren 'de zwarte diva' genoemd. De typeringen de Surinaamse en de Antiliaan heb ik niet gehoord, maar ik kijk niet alle afleveringen...ook vaak maar half omdat ik uit plaatsvervangende schaamte soms wegschakel.....DGK is als een auto-ongeluk...ondanks de ernstigheid, bekruipt me steeds de nieuwsgierigheid om te weten wat er gebeurd is...quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:34 schreef Ifa het volgende:
[..]
Gebeurt dat in de TV-uitzendingen eigenlijk ook?
Wat bedoel je daarmee? Denk jij serieus dat er door de programmamakers bewust is gezocht naar "foute allochtonen"? En waarom dan? Omdat dat er "lekker in gaat bij de racistische meute?"quote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:29 schreef Pulu het volgende:
Misschien zie ik complottheorieën die er niet zijn, maar ik vind het wel opvallend dat 'de Antiliaan' en 'de Surinaamse' heel toevallig voldoen aan bepaalde negatieve vooroordelen die er over deze bevolkingsgroepen bestaan onder bepaalde mensen.
Ik had Huub dus wel redelijk ingeschat, maar de streamers dus niet, want toen huub uit de underdogpositie kroop en zich inderdaad ontwikkelde tot een grotere kwelgaast dan NL ooit was, werd hij daar helemaal geen klootzak of duivel door gevonden, in tegendeel.quote:Op donderdag 11 januari 2007 01:52 schreef PC eend het volgende:
[..]
Ik denk ook dat huub al die symphatie van dit moment puur en alleen aan zijn underdog positie heeft te danken en als hij zich sterker gaat voelen ook wel(/nog meer) een een mannetje met nare trekjes kan blijken te zijn...
Moet er dan een anti-Huub mail actie komen, omdat het zo zielig wordt voor de anderen?
Ik vind niet dat het scripten te opvallend gedaan wordt, ik denk eerder dat mensen veel te snel spoken zien.quote:Op maandag 30 april 2007 19:01 schreef itsme het volgende:
Denk dat het inderdaad ook te maken heeft met het feit dat de regels opeens niet meer duidelijk waren.
Het werd allemaal steeds vager en je kreeg het gevoel dat bepaalde personen meer mochten dan de anderen.
Kijk in elke reality show schijnt wel gescript te worden maar bij DGK wordt dat ook veel te opvallend gedaan.
Misschien heeft het er ook wel mee te maken dat je er geen invloed op hebt?
Iedereen wordt hysterich gek van wat Brian allemaal mag en vooral hoe het hem lukt om de onschuld te spelen. Bij BB heb je dan toch nog enig invloed uiteindelijk. M.a.w DGK geeft mij onmacht en ik kan sommige dingen niet aanzien?
Je kon net nog horen dat er behoorlijk gestuurd wordt. Huub geeft Jaap op zijn flikker vanwege het paard-veulen incident. Jaap zegt dat alles onder controle was en Huub loopt boos weg met iets in de trant van `Frans zei dat je dit of dat moest doen`.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:48 schreef PC eend het volgende:
[..]
Ik vind niet dat het scripten te opvallend gedaan wordt, ik denk eerder dat mensen veel te snel spoken zien.
DGK is een programma dat vooral externe doelen probeerde te bewerkstelligen: nieuwe zender in de markt zetten, concept verkopen en zoveel mogelijk kijkcijfers. Inhoudelijk wordt de aanpak naar mijn idee vooral gekenmerkt door pragmatisme en lijkt - veel meer dan bij BB - de kijkers met "haat" te willen motiveren. (en dat was al zo voor men met het personage "huub" de show veranderde, vlak na verkoop van het concept)quote:
Ja, en Natasia op haar grote moederhart. Wat ik zo links en rechts opgepikt heb aan info over zowel Natasia en Brian moet het een boeiend antecendenten-onderzoek geweest zijn.quote:Ik vind het logischer dat Brian uitgekozen is als goeduitziende gespierde jongen met een gevoelig dichters-hart
Even over Gert's rol. Ik zocht in mijn post naar redenen om die massale afschuw van Brian te verklaren. Persoonlijk vind ik er niet een bevredigend. Ik noem Gert als optie omdat het voorzover ik weet de eerste keer is dat de dominante mod zo fel is tegen een bewoner. Daarmee is hij niet de schuldige; dat zou die 99% zijn die de leider volgt.quote:Op zondag 29 april 2007 17:31 schreef itsme het volgende:
[..]
Ik dnek dat demins het goed heeft verwoord.
Voyeur je lijkt Brian wel.Krijgt nu Gert de schuld dat 99 % van fok een bloed hekel aan brian heeft?
fokkers kunnen het goede van een Natasia of een Jaap zien, maar bij Brian is dat blijkbaar erg moeilijk.
Ik kan weinig positiefs vinden aan brian.
Wie kan me helpen?
Natasia bijvoorbeeld kan heel irritant zijn maar heeft toch ook haar goede kanten.
Nee, Natasia niet op haar grote moederhart.quote:
Nee, niet doelbewust en Ik deel je analyse over Brian...hij was in het begin zeer populair en geliefd, maar je schiet een beetje door in je weerwoord t.a.v. mijn complottheorieën....ten eerste gaf ik aan dat ik misschien complotten zie...de woorden 'misschien' en 'complottheorieën' geven al enigzins een voorbehouden aan....daarnaast zei ik dat ik het 'opvallend' vond dat de 'Antiliaan' en de 'Surinaamse' aan de negatieve vooroordelen voldeden...dit zal/kan louter toeval zijn (ik denk dat de beleidsbepalers niet van tevoren hadden verwacht dat Brian zich zo zou ontwikkelen zoals dat nu gebeurd is)....al denk ik wel gezien het uitgesproken gedrag/karakter van Natasia, dat zij wel gecast als een potentiële 'bitch'....quote:Denk jij serieus dat er door de programmamakers bewust is gezocht naar "foute allochtonen"? En waarom dan?
Helaas is een groot nadeel van internet is dat een veel mensen zich niet meer geremd voelen in het uiten van gevoelens/emoties. Beschaving lijkt in vele woordenboeken van de internetters niet meer voor te komen. Het lekker ingaan bij de racistische meute zijn jouw woorden. Ik beweer ook nergens (niet tussen de regels door of impliciet) dat dat het geval zou zijn. Natasia en Brian spelen wel lekker op de onderbuik in.quote:Omdat dat er "lekker in gaat bij de racistische meute
Je leest opnieuw tussen de regels door of je leest een hele andere post, maar ik zeg ook niet dat het de bedoeling was om allochtonen negatief af te schilderen. Feit is wel dat de 'Antiliaan' en de 'Surinaamse' er negatief vanaf komen. Dat komt TEN EERSTE EN LEES DIT ZEER GOED doordat het 2 irritante en misselijkmakende karakters zijn. Het constant benoemen van hun achtergrond zoals bijvoorbeeld gebeurd op de DGK site terwijl het helemaal geen toegevoegde waarde meer heeft, vind ik tendentieus. LEES GOED dat vind ik. Dat wil niet zeggen dat het feitelijk zo is.quote:Als het de bedoeling is om allochtonen negatief af te schilderen ten opzichte van autochtonen, dan zet je niet zo'n dikke lomperik in het programma. Jaap... als laatste geëindigd in de laatste populariteitspoll.
Als ik mijn theorie als feitelijk zou neerzetten dan zou ik nog enigzins kunnen meegaan.quote:Kortom: ik vind het (heel) erg ver gezocht. Een beetje para.
Ik ben in ieder geval blij dat de "racisme-kaart" niet vaak wordt gespeeld. Het gebeurt weleens, maar het is niet echt een item. Niet in het huis en niet in dit subforum.
Voorlopig de theorie waar ik het meest in geloof: het voelt lekker om kotssmileys te plaatsen en elkaar aan te stoken in de haat. Zoals ik al schreef, het lynchen berustte op hetzelfde principe.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:32 schreef PC eend het volgende:
Het volgen van RLS is toch ook een beetje ontsnappen uit je eigen bestaan, mensen gaan meeleven met hun favoriet en gaan hun minst favoriet zelfs haten.
Volgens mij is dat toch wel een soort van massahysterie, waar mensen zich kennelijk goed bij voelen, het je druk maken om het lief en leed van een ander.
Het is lekker voor je eigenwaarde om een gezamelijke 'vijand' te hebben en die volledig de grond in te schrijven?
Volgens mij is Brian toch wel een uniek geval. Daarom interesseert het me ook zo. Zoals ik eerder schreef hadden die anderen toch nog wel een achterban. Bij Brian is dat nagenoeg niet het geval.quote:Ik mis in het rijtje RLS'ers die collectief gehaat werden Chantal en vooral Tanja, samen met Coos en Pascal en Willem werden die toen toch ook echt massaal uitgekotst.
<knip van de verstandige uitwerking>quote:Dat er nog nooit iemand zo collectief gehaat is zou ik dan ook ontkennen en willen omdraaien, er is volgens mij nog nooit iemand zo geliefd geweest als Huub, Bart en Gert-Jan uit de BB's kwamen in de buurt, maar daar werd volgens mij toen toch nog wel wat naar objectiever gekeken toen en die mening was ook niet zo overheersend.
quote:Ik denk dat je in dit licht ook het uitkotsen van Brian kan verklaren, dat is immers nu de grote rivaal van huub.
Werkelijk alles word negatief uitgelegd, hij zou geen enkele positieve eigenschap bezitten.
Hij zou de vooroordelen die mensen van antillianen hebben bevestigen en nog nooit van zijn leven iets bereikt hebben.
Terwijl hij voor iemand op zijn leeftijd aardig wat bereikt heeft, zo is hij semi-professioneel sporter geweest, heeft een HBO opleiding afgerond, heeft een baan in de ICT en een eigen bedrijf gehad en heeft wat van de wereld gezien (heeft dacht ik behalve in Nederland ook op de antillen, in amerika en spanje gewoond).
De snelle tong van het pestertje is denk ik wat hem de steun oplevert. Pesten is een vorm van groepsgedrag en misschien kan dat wel overslaan naar een virtueel publiek. Hij pest de rest dan namens 'ons' en wordt daarom bewonderd. Je kan immers niet kritisch worden naar het pestertje omdat je dan mede-verantwoordelijk wordt voor het pestgedrag. Van pesten naar lynchen is maar een dimensie...quote:Ik heb een groot inlevingsvermogen, maar begrijp maar zeer weinig van de mensen die alles zo subjectief bekijken.
<knip>
Ik denk dat de mensen bewondering hebben voor zijn <Huub's> snelle tong en blind zijn voor zijn manipulaties of er zelf compleet intrappen, want anders dan deze eigenschappen kan ik eigenlijk niets vinden wat zijn vereering zou kunnen rechtvaardigen, maar misschien is het wel juist omdat hij niet boven het maaiveld uitsteekt dat mensen zich zo goed met hem kunnen identificeren?
Niet waar het nu om gaat: structureel etnische bijv. naamwoorden gebruiken op de site.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:54 schreef Gert het volgende:
[..]
Nee, Natasia niet op haar grote moederhart.
Natasia was van begin af aan impopulair (wat wil je met zo'n huilend kind aan je been), en was lange tijd de bewoner die het meest veracht werd. Bij Brian is het eerder andersom. Die begon goed. Maar daalde en daalde en daalde.
Ik zie de noodzaak dan ook niet om Natasia wat dit betreft in één adem te willen noemen met Brian.
Het zijn twee aparte "gevallen", mijns inziens.
Ik las Pulu's posting ook vooral als commentaar op de website waar m.i. het structurele gebruik van etniciteit een verklaring behoeft. Dat wil niet perse zeggen dat DGK van begin af aan gebruik wil maken van onderbuiktgevoelens mbt allochtonen. Maar dat het programma inspeelt op onderbuikgevoelens in het algemeen zie je toch ook wel? In de jaren 50 zaten moederdevrouw en vaderdeman achter de gernaniums te kijken naar een dik iemand om vervolgens te fluisteren: "zie moe, wat een dikkerd". De moderne variant streamed en post dagelijks: "getverderrie, Jaap is een vet zwijn". (ik chargeer wat)quote:Wat betreft je Jaap in de popipoll-opmerking: jij komt met een antwoord op een argument dat ik niet gaf. Ik wilde aantonen dat het vergezocht is om te stellen dat de makers er bewust op uit zijn om allochtonen negatief af te schilderen t.o.v. autochtonen.
I plea guilty, dat was erg leuk vermaakquote:Verder herken ik zijn beschrijving van een mallotige Huub-gekte niet meer. Die massale Huub-hysterie is al lang weg-geëbt. (hoe jammer dat ook is voor de mensen die het heerlijk vinden om zich daar tegen af te zetten.)
Zojuist nog in de uitzending: "Jaap, de kolos van de kooi."quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:21 schreef voyeur het volgende:
Het is duidelijk dat de Tien site overmatig vaak 'De antilliaan' en 'De zwarte diva' schrijft. Of dat racistisch bedoeld is kan ik moeilijk beoordelen; het zou evengoed een poging kunnen zijn om handige soap stereotypes neer te zetten. Het is echter wel merkwaardig dat ze dan niet ook steeds 'De homosexuele Erik' en vergelijkbaar gebruiken voor de andere bewoners.
Dat is een goed dingquote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:54 schreef Gert het volgende:
[..]
In het betoog van PC Eend mis ik dat er ook veel mensen zijn die zo langzamerhand wel een beetje genoeg hebben van Huub, ,maar ook de schurft hebben aan Brian.
Verder herken ik zijn beschrijving van een mallotige Huub-gekte niet meer. Die massale Huub-hysterie is al lang weg-geëbt. (hoe jammer dat ook is voor de mensen die het heerlijk vinden om zich daar tegen af te zetten.)
Volgens mij ben jíj de racist hier hoor. Want blijkbaar mag je Brian niet 'gewoon' een klootzak vinden. Nee, daar moét wel "iets" achter zitten. Is het nou zó moeilijk voor je om ze gewoon in de eerste plaats als mensen te zien, in plaats van in de eerste plaats als allochtonen?quote:
Nee Gert, ik beweer niet dat jij expliciet racistische opmerkingen maakt. Je legt alleen nadrukkelijk de link tussen Brian's familie en criminaliteit zonder dat je daar een andere reden voor hebt. Racisme is echt meer dan 'ga terug naar het oerwoud' en 'jij aap' schrijven.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 20:12 schreef Gert het volgende:
[..]
Volgens mij ben jíj de racist hier hoor. Want blijkbaar mag je Brian niet 'gewoon' een klootzak vinden. Nee, daar moét wel "iets" achter zitten. Is het nou zó moeilijk voor je om ze gewoon in de eerste plaats als mensen te zien, in plaats van in de eerste plaats als allochtonen?
Maar kom eens met voorbeelden dan dat ik een verband leg tussen het gedrag van Brian of zijn bezoek enerzijds, en hun Antilliaanse achtergrond anderzijds.
Maar is dat systematisch in die uitzendingen? En doen ze dat ook/wel bij Brian en Natasja?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:49 schreef APK het volgende:
[..]
Zojuist nog in de uitzending: "Jaap, de kolos van de kooi."
Dus in het begin mocht je iemand waar je nauwelijks iets positiefs aan vondquote:Op dinsdag 1 mei 2007 20:37 schreef itsme het volgende:
Nogmaals Ik kan nog steeds nauwelijks iets positiefs aan Brian vinden. En ja in het begin mocht ik die jongen wel. Hij was hier een van de favorieten, dat is pas veranderd door zijn EIGEN gedrag.
De kaartenactie voor huub daar begon het mee, daarna kreeg je de huub moet terug lobby, dan heb je nog de anti-bont actie en ik ben zelfs bang dat die leuke actie van brian met de airco gestopt is nav brieven naar 'hier'.quote:nog even reageren op de inbreng die wij gehad zouden hebben ? Volgens mij was de enige inbreng de kaartenactie en de pop poll.. Dat soms DGK redactie hier eens wat typte, meestal kwamen ze alleen als ze iets te vertellen hadden waar van ze wisten dat de fokkers het erg leuk zouden vinden dus dat is m.i geen inbreng in het programma voor de kijker.
Dat zie ik toch geheel anders, Brian is erg met zichzelf bezig en doet juist wel aan introspectie en geeft zijn eigen fouten ook toe.quote:Ook zie ik dat er nu veel minder Huub fans zijn. Hij wordt zeker niet meer zo geadoreerd . Mensen zien ook zijn fouten, het verschil is dat hij ze zelf ook ziet en ze toegeeft wat Brian dus totaal niet kan of wil.
In het uitzendingstopic van vandaag heb je er misschien 1 over het hoofd gezienquote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:47 schreef Gert het volgende:
Verder treed ik op tegen openlijk racistische posts, mijns inziens minstens zo stevig als andere mods.
Klopt. Lijkt me normaal. In het begin ken je de mensen nog niet en zie je alleen hun buitenkantje. Wat is hier zo vreemd aan eend van me?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:43 schreef PC eend het volgende:
[..]
Dus in het begin mocht je iemand waar je nauwelijks iets positiefs aan vond
Interessant
[..]
Dat jij kennelijk aan de buitenkant al kan zien of je iemand mag of nietquote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:59 schreef itsme het volgende:
[..]
Klopt. Lijkt me normaal. In het begin ken je de mensen nog niet en zie je alleen hun buitenkantje. Wat is hier zo vreemd aan eend van me?![]()
![]()
Gert, wij kennen elkaar al heel lang dus ik begrijp niet waarom je je zo vergalopeerd nu. Ik heb niets tegen jou en ben bepaald niet bezig met een queeste tegen jou. Het overgrote deel van mijn tekst gaat niet over jou; jij pikt dat deel er uit en wil daar op door. Dan kom ik daar braaf op terug om het toe te lichten. Meer is er niet. Het zijn geen persoonlijke aanvallen op andere personen, het zijn opmerkingen over de rol van een moderator. Ik weet waar ik moet zijn als ik wil klagen, ik heb er geen behoefte toe.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:47 schreef Gert het volgende:
Voyeur, je doet precies waar je mij van beschuldigt: je insinueert dingen die je niet hard kan maken.
Ik heb NOOIT, ook niet verdekt, een link gelegd tussen Brian en zijn familie, en hun Antilliaanse afkomst. NOOIT. Ik weet niet hoe dit zich in je hoofd genesteld heeft, maar ik ben het nu wel zat.
Verder treed ik op tegen openlijk racistische posts, mijns inziens minstens zo stevig als andere mods.
Als je mijn stijl van modden niet meer trekt, ga dan klagen bij een FA, of zoek een ander forum.
Om de sfeer hier OK te houden, zijn we vrij streng als het gaat om persoonlijke aanvallen op andere users. Aangezien je keer op keer niet met bewijs kan komen voor je aantijgingen, die zijn er namelijk niet, wordt het nu tijd dat je je mond hierover verder houdt.
Waar in godsnaam lees jij al die dingen? Waar staan die nieuwe insinuaties en onwaarheden? Ik vroeg in mijn laatste post iets aan je. Daar geef je geen antwoord op. Dat is je goed recht, maar waarom dan gekke beschuldigingen?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:59 schreef Gert het volgende:
Gewoon doorgaan hè.![]()
Ook hierboven staan weer een aantal insinuaties en onwaarheden.
Je brengt het iets "netter", maar je doet in niets onder voor de COS'sers die jij zo verafschuwt hoor.
Maar goed: in plaats van er een ellenlange quote/unquote-post van te maken, houd ik het bij: gewoon stoppen met insinueren dat ik een racist ben, dan is er verder niets aan de hand.
PC Eend, ik deel je mening volkomen!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:32 schreef PC eend het volgende:
Het volgen van RLS is toch ook een beetje ontsnappen uit je eigen bestaan, mensen gaan meeleven met hun favoriet en gaan hun minst favoriet zelfs haten.
Volgens mij is dat toch wel een soort van massahysterie, waar mensen zich kennelijk goed bij voelen, het je druk maken om het lief en leed van een ander.
Het is lekker voor je eigenwaarde om een gezamelijke 'vijand' te hebben en die volledig de grond in te schrijven?
etc., etc.
Waar ontsnap jij aan ?quote:
Dat is toch waar je in het begin alleen op af kan gaan. Je denkt die lijkt me wel leuk, of die lijkt me wel aardig. Mensen zijn nog niet zichzelf. Pas na een tijd komt het ware eendje/ratje)quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:07 schreef PC eend het volgende:
[..]
Dat jij kennelijk aan de buitenkant al kan zien of je iemand mag of niet
Denk je dat nog steeds?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:54 schreef Gert het volgende:
[..]
In het betoog van PC Eend mis ik dat er ook veel mensen zijn die zo langzamerhand wel een beetje genoeg hebben van Huub, ,maar ook de schurft hebben aan Brian.
Verder herken ik zijn beschrijving van een mallotige Huub-gekte niet meer. Die massale Huub-hysterie is al lang weg-geëbt. (hoe jammer dat ook is voor de mensen die het heerlijk vinden om zich daar tegen af te zetten.)
Je zou kunnen proberen om niet al te snel te oordelenquote:Op woensdag 2 mei 2007 18:57 schreef itsme het volgende:
[..]
Dat is toch waar je in het begin alleen op af kan gaan. Je denkt die lijkt me wel leuk, of die lijkt me wel aardig. Mensen zijn nog niet zichzelf. Pas na een tijd komt het ware eendje/ratje)beestje boven.
Nog steeds!quote:
quote:Op zondag 2 september 2007 22:59 schreef Gert het volgende:
[..]
Nog steeds!![]()
Er is vroeg in de middag een kaartenaktie voor Huub en Lieke opgestart, en nu aan het eind van de avond zitten we nog steeds op pagina 1.![]()
Oei, dan heb ik de fascistische Huub en Lieke-hordes misschien tóch wat onderschat.quote:Op maandag 3 september 2007 10:16 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
![]()
Die actie is gevaarlijk en wordt nu via PM geregeld![]()
Laatst weer 2 vliegtuigen voor huubquote:Op zondag 2 september 2007 22:59 schreef Gert het volgende:
[..]
Nog steeds!![]()
Er is vroeg in de middag een kaartenaktie voor Huub en Lieke opgestart, en nu aan het eind van de avond zitten we nog steeds op pagina 1.![]()
Na anderhalf jaar?quote:
2 op 1 dagquote:Op zaterdag 15 maart 2008 21:34 schreef APK het volgende:
[..]
Na anderhalf jaar?
Dan ben je dus echt 'Man bijt hond' materiaal.
Wel mee eensquote:Op zondag 16 maart 2008 01:21 schreef Py het volgende:
Mijn observatie (als voyeur) (vanaf de apenrots):
Twee groepsprocessen:
1. Het groepsproces in de kooi
2. Het groepsproces in de cos
[knip]
* sjokt met deel 1 in de richting die eend aanwijstquote:Op zondag 16 maart 2008 02:57 schreef PC eend het volgende:
[..]
Wel mee eens
Behalve dan dat deel 1 beter hier gekund had
Voer voor psychologen-Deel1
quote:Op maandag 17 maart 2008 18:27 schreef Varen het volgende:
Een fan van Huub heeft een brief aan Mandy gestuurd met een stuk rauw vlees, met een brief erbij: ik weet waar je dochter op school zit. Mandy had een klein meningsverschil met Huub over Schwazkopf
Het wordt mooier en mooierquote:Op maandag 17 maart 2008 18:10 schreef Nostalgist het volgende:
Huubfans hebben de baas van Mikey bedreigd...... Zegt Mikey.....
Ik schopte ff een stuiptrekking in een van de oudste topicreeksen van fok, maar het wil niet meer zo erg.quote:Op zondag 16 maart 2008 11:55 schreef Py het volgende:
[..]
* sjokt met deel 1 in de richting die eend aanwijst![]()
Heb je nog meer van die lollige topics in je mouw?
quote:Huubfans hebben de baas van Mikey bedreigd...... Zegt Mikey.....
Signalement:quote:Een fan van Huub heeft een brief aan Mandy gestuurd met een stuk rauw vlees, met een brief erbij: ik weet waar je dochter op school zit. Mandy had een klein meningsverschil met Huub over Schwazkopf
Het hele topicquote:Op maandag 17 maart 2008 22:39 schreef Py het volgende:
[COS # 3422] Plannen, maar geen snode... verdient een vermelding in dit topic
Wat danquote:Op maandag 17 maart 2008 23:34 schreef Lobasca het volgende:
[..]
das wel een rund, maar doelde ik niet op
Op zich een goede houding, ik doe het misschien wel eens verkeerd door het op te nemen voor bewoners die stelselmatig negatief worden neergezet om Huub maar positiever te laten uitkomen. Ik ben persoonlijk ook nooit blij geweest met de switch die het programma maakte, maar ben het daardoor wellicht wel blijven volgen. Ik gun het persoonlijk Brian, Jaap of Amanda meer. Feit is dat ook zij vele aanhangers hebben en dat niet iedereen Huub maar op een voetstuk blijft plaatsen, iets waar ik op zich erg blij mee ben. Laten wij streamers en kijkers iig allemaal ons gezond verstand aanspreken en het vooral als een spel blijven zien, dan komt alles goedquote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:22 schreef Day het volgende:
Mijn theorie over de Huub-fans die letterlijk en figuurlijk alles goed praten wat die dwerg doet?
Ze hebben zich met hem geïndificeerd toen hij het pispaaltje was (wat mij betreft gedroeg, want ik heb nooit in Huub de pispaal gelooft, had vanaf dag 1 al door dat het een ettertje was die met een hoop blabla zijn eigen onzekerheden probeert te camoufleren), en willen dat beeld niet meer niet meer kwijtraken, want dan moeten ze toegeven dat ze zich in hem/zijn karakter hebben vergist. Dus iedereen die het ook maar waagt kritiek op hem te hebben, krijgt de volle laag.
Jammer genoeg voor ze laat ik me niet tegenhouden om mijn mening te geven. Niet over de andere bewoners en zeker niet over Huub. Ik kijk niet zozeer naar DGK om me met de bewoners te identificeren, ik vind het groepsproces interessant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |