abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin zondag 22 april 2007 @ 18:00:50 #1
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_48606516
Na maanden De Gouden Kooi kunnen we toch een aardige analyse neerzetten over de bewoners.

En op dit moment is Jaap de meest geschikte kandidaat.

Jaap, student aan de Erasmus Universiteit, 2 meter lang, veel en veel te zwaar, naar eigen zeggen razend intelligent en voor de bewoners en voor ons een raadsel.

De eerste dag de beste zette Jaap zich al volledig voor schut door volkomen ongeremd en zonder enige gêne tekeer te gaan.
Voortekenen van pure zelfdestructie?
De volgende weken bleek Jaap niet meer te zijn dan een laffe meeloper, uiterst zwakke persoonlijkheid, de enige emotie die hij toonde was toen zijn tentamen op de Erasmus volkomen mislukte, dus de studie is ergens wel belangrijk voor hem.
Het enige tegengas dat hij gaf was door middel van zijn imposante lijf mensen te blokkeren en te belemmeren.
Hij is zeer zeker seksueel gefrustreerd en zal zijn enige seks ervaringen hebben opgedaan in het hoerencircuit, een van de redenen dat hij de overige vrouwen in DGK als lage wezens behandelt.
Zijn ervaring met Cora is een onbestaande ervaring en hij zal met haar in een huwelijk gelokt worden enkele en alleen om tv te maken. Hij zal er achter komen dat ook Cora van hem walgt wat zijn negatieve beeld van vrouwen alleen maar zal bevestigen.

De afgelopen dagen heeft er schijnbaar een persoonsverandering plaatsgevonden, vermoedelijk kan hij zich nu alleen maar zo laten gaan na van de week zijn studie zeker te hebben gesteld.
Ik zeg schijnbaar, hij is te goed op de hoogte hoe diverse stoornissen blijkbaar werken en kan er prima gebruik van maken in de Gouden Kooi.
Hij heeft er totaal geen moeite mee destructief te zijn.
Wat weer samenvalt met het zelfdestructieve van de eerste nacht.
Ondanks het zelfdestructieve maakt hij zich grote zorgen over zijn gewicht en ieder pijntje wordt levensgroot uitbelicht.

Conclusie: Zelfdestructief, hypochondrisch, seksueel gefrustreerd en uiterst manipulatief.
En dat alles om te maskeren dat Jaap gewoon een klein, doodsbang jongetje is.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  † In Memoriam † zondag 22 april 2007 @ 18:06:29 #2
135305 beequeen
Lost.
pi_48606683
Zo Yvonne, ik benhet zoooooo met je eens , ik heb hier niks meer aan toe te voegen.

Kanttekening is wel, waarom de FEBO deze gast in het programma heeft opgenomen. Totaal onbegrijpelijk.
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
pi_48606862
quote:
Op zondag 22 april 2007 18:06 schreef beequeen het volgende:
Zo Yvonne, ik benhet zoooooo met je eens , ik heb hier niks meer aan toe te voegen.

Kanttekening is wel, waarom de FEBO deze gast in het programma heeft opgenomen. Totaal onbegrijpelijk.
Ik denk dat hij nu eindelijk het gedrag laat zien wat hij de FEBO heeft voorgespiegeld bij z'n intake.

Die jongen is compleet verneukt in z'n jeugd, dat kan niet anders.
Hij voelt geen empathie, hij is een eenling en kent geen loyaliteit naar anderen.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_48606955
Jaap heeft een persoonlijkheidsstoornis met narcistische en borderline trekken. Daarnaast neigt hij naar een manisch psychotische decompensatie

Het zou ook kunnen dat het een Asperger is.
  zondag 22 april 2007 @ 18:20:07 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_48607105
quote:
Op zondag 22 april 2007 18:15 schreef KonnieKipke het volgende:
Jaap heeft een persoonlijkheidsstoornis met narcistische en borderline trekken. Daarnaast neigt hij naar een manisch psychotische decompensatie

Het zou ook kunnen dat het een Asperger is.
Zozo!

Doe jij ook online consulten, in mijn woonplaats zit nl. geen relaxte psych maar ik heb toch wel wat issues waar ik nog aan wil werken
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_48607118
De bewoners zijn het niet met elkaar eens of dit gedrag gespeeld is of niet, Nicolaas is er bijvoorbeeld van overtuigd dat Jaap het spel speelt, volgens Eric is Jaap doorgedraaid en echt gek. Ook wordt er van uit gegaan dat Jaap pas in het huis zo loco is geworden door pestgedrag.

Ik ben ervan overtuigd dat Jaap al hard op weg was naar een psychiatrische behandeling, qua zaken die hij over zijn thuissituatie verteld; moeder weggelopen, vader psychisch ook niet in orde.
De opmerking van Cora dat Jaap zichzelf moest zijn (pas na het huwelijk...) en zich dus net als tijdens de screening zou moeten gedragen heeft me overtuigd dat deze jongen absoluut niet in orde is en hulp nodig heeft. 'Die kant' van Jaap moest hij van Cora later alleen niet mee naar huis nemen; dat zegt mij dat ook Cora niet beseft hoe ziek Jaap eigenlijk is.

Ik vind het onverantwoord om zo'n jongen in dit programma te houden.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_48607128
Hm, ik vind het geen typische Asperger.
Autistische trekjes zijn hem niet vreemd, maar naar mijn idee is dat eerder 'nurture' dan 'nature'.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_48607499
En Brainless die andere gek. Likt zich in bij J.aap, want op die manier hoopt hij gespaard te blijven tijdens de loco acties van J.aap.
pi_48607548
quote:
Op zondag 22 april 2007 18:20 schreef soylent het volgende:

[..]

Zozo!

Doe jij ook online consulten, in mijn woonplaats zit nl. geen relaxte psych maar ik heb toch wel wat issues waar ik nog aan wil werken
Nu zeg ik maar wat hoor
  zondag 22 april 2007 @ 18:39:53 #10
2018 PC eend
relativist
pi_48607827
quote:
Op zondag 22 april 2007 18:00 schreef yvonne het volgende:
Na maanden De Gouden Kooi kunnen we toch een aardige analyse neerzetten over de bewoners.

En op dit moment is Jaap de meest geschikte kandidaat.
[b]
De volgende weken bleek Jaap niet meer te zijn dan een laffe meeloper, uiterst zwakke persoonlijkheid, de enige emotie die hij toonde was toen zijn tentamen op de Erasmus volkomen mislukte, dus de studie is ergens wel belangrijk voor hem.
Ik vind hem zeker geen laffe meeloper, hij wou al veel eerder in de (tegen)aanval, maar werd hierin geremd door brian.
Zijn tentamen is helemaal niet volkomen mislukt, hij had het zelfs gehaald, maar hij kreeg geen cijfer/studiepunten toegekend omdat hij te weinig aanwezig was (ivm zijn verblijf in DGK).
En als je ziet wat hij al allemaal over hem heen gekregen heeft en hoe hij zich daaronder houdt, zou ik niet willen spreken van een slappe persoonlijkheid
Hij is alleen in een kamp terecht gekomen (gestuurd of niet) waar hij van 'nature' weinig raakvlakken mee heeft.
quote:
Het enige tegengas dat hij gaf was door middel van zijn imposante lijf mensen te blokkeren en te belemmeren.
Was ja, zoals ik al eerder zei wilde hij al eerder in de tegenaanval, maar liet zich remmen door brian, maar nu hij op de schopstoel zit gaan de remmen los en gaat hij alles of niks gokken (hij luistert overigens nog wel naar brian, maar laat zich minder remmen door zijn mening).
quote:
Hij is zeer zeker seksueel gefrustreerd en zal zijn enige seks ervaringen hebben opgedaan in het hoerencircuit, een van de redenen dat hij de overige vrouwen in DGK als lage wezens behandelt.
Zijn ervaring met Cora is een onbestaande ervaring en hij zal met haar in een huwelijk gelokt worden enkele en alleen om tv te maken. Hij zal er achter komen dat ook Cora van hem walgt wat zijn negatieve beeld van vrouwen alleen maar zal bevestigen.
Allemaal speculatief en zou ik (als ik zin had) ook de andere kant op kunnen redeneren, maar ik beperk het liever tot wat ik zie... denk dat je met cora en dat huwelijk wel eens goed zou kunnen zitten.
quote:
De afgelopen dagen heeft er schijnbaar een persoonsverandering plaatsgevonden, vermoedelijk kan hij zich nu alleen maar zo laten gaan na van de week zijn studie zeker te hebben gesteld.
Zoals ik al aangaf komt dit m.i. door zijn zwakke positie in de groep en is hij alles of niks aan het gokken...
quote:
Ik zeg schijnbaar, hij is te goed op de hoogte hoe diverse stoornissen blijkbaar werken en kan er prima gebruik van maken in de Gouden Kooi.
Ik denk dat hij die kennis niet voor niks heeft
quote:
Hij heeft er totaal geen moeite mee destructief te zijn.
Wat weer samenvalt met het zelfdestructieve van de eerste nacht.
Ondanks het zelfdestructieve maakt hij zich grote zorgen over zijn gewicht en ieder pijntje wordt levensgroot uitbelicht.
Ik vind dat destructieve karakter wel meevallen hoor, hij heeft het juist het meest over zijn hoofddoel en dat is alles behalve destructief en hij werkt er hard aan...
Die eerste nacht zou ik willen toeschrijven aan de drank, dat hij zo snel zich al zo klem zoop, komt misschien wel door onzekerheid en de stress van de nieuwe (bijzondere) situatie van hem af te willen drinken om te laten zien dat hij ook gek kan zijn...
Dat hij elk pijntje levensgroot uitvergroot vind ik ook onzin, hij is een paar keer door huub aangevallen, zonder hier verder veel ophef over te maken (hij belde niet eens).
Verder heeft hij naar mijn weten alleen wel eens last van zijn rug en gewrichten, wat helemaal niet verwonderlijk is voor iemand met zoveel overgewicht.
quote:
Conclusie: Zelfdestructief, hypochondrisch, seksueel gefrustreerd en uiterst manipulatief.
En dat alles om te maskeren dat Jaap gewoon een klein, doodsbang jongetje is.
Alles wat je hier noemt ben ik het mee oneens, behalve misschien de seksuele frustratie.
Denk wel dat hij misschien een (sociale) stoornis heeft.
Misschien opgelopen doordat hij veel gepest is en daarom een pantser om hem heen heeft gebouwd en daardoor moeite heeft zich in anderen in te leven.
Ook schijnt de verwerking van de dood van zijn broer moeizaam te zijn verlopen.
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_48607971
[quote]Op zondag 22 april 2007 18:39 schreef PC eend het volgende:

[..]

[b]Naar een dokter gaan met rugpijn en een paar kleine wondjes op je borst noem jij normaal??
O ja. En om een ambulance roepen als je dronken bent?
Dit heeft hij vaker gedaan hoor en veel mensen trappen daar denk ik in, maar ja. De Gouden Kooi is de Gouden Kooi hè?
pi_48608093
quote:
Op zondag 22 april 2007 18:20 schreef shmoopy het volgende:
Hm, ik vind het geen typische Asperger.
Autistische trekjes zijn hem niet vreemd, maar naar mijn idee is dat eerder 'nurture' dan 'nature'.
Eens, ik heb de DSM erop nageslagen. Hij voldoet niet aan asperger en ook niet aan autistische trekken.
De laatste dagen heb ik wel eens het idee dat hij psychotisch aan het decompenseren is, maar moet zeggen dat ik bij hem ook het idee heb dat hij ook dingen speelt.
Hij is erg intelligent en dat zou de 'nurture' goed kunnen verklaren.

Maar al met al een intressante vent om naar te kijken...
  zondag 22 april 2007 @ 18:54:15 #13
2018 PC eend
relativist
pi_48608339
quote:
Op zondag 22 april 2007 18:43 schreef hetbabbelaartje het volgende:
[quote]Op zondag 22 april 2007 18:39 schreef PC eend het volgende:

[..]

[b]Naar een dokter gaan met rugpijn en een paar kleine wondjes op je borst noem jij normaal??
O ja. En om een ambulance roepen als je dronken bent?
Dit heeft hij vaker gedaan hoor en veel mensen trappen daar denk ik in, maar ja. De Gouden Kooi is de Gouden Kooi hè?
Naar de dokter gaan met rugpijn noem ik heel normaal ja
Die kleine wondje op de borst daar komt waarschijnlijk de wondroos vandaan, hij moet hierdoor misschien zelfs (in het ergste geval) naar het ziekenhuis, heel slim dat daar en dokter voor is gekomen dus
Om een ambulance vragen als hij dronken is, heb ik niet meegemaakt (en kwam misschien omdat hij dronken was ).
Wel heb ik hem zien bellen omdat hij EHBO wou hebben voor zijn lip, dit was gewoon framing en als jij dit bedoelde ben je er zelf ingetrapt
  zondag 22 april 2007 @ 19:06:54 #14
798 voyeur
bemoeit zich
pi_48608751
Huub, voormalig telefoonverkoper, school drop out, erg klein, naar eigen idee razend interessant en als alle mensen voor de rest van de mensheid een raadsel.

Bij binnenkomst in de GK behandelt als een onderdeurtje en genegeerd. Lijkt de story of his life dat hij niet serieus genomen wordt door zijn medemens. Is in zijn leven heel wat begonnen, maar heeft moeite dingen af te maken. Heeft in het echte leven grote moeite om zich staande te houden omdat hij weinig bereikt heeft. Is in DGK gaan zitten omdat zijn leven vast zat en hij ondanks zijn duidelijk aanwezige intelligentie volledig dreigde te mislukken in het maatschappelijk bestaan.

Huub Was als kind waarschijnlijk een dankbaar slachtoffer voor de school bullies. Hij ontwikkelde daarop een vlijmscherpe humor, kon daarmee van zich af bijten en werd minder gepest. Zijn puberteit was niet gemakkelijk omdat hij vrij klein bleef. Hij heeft in zijn middelbare school periode ontdekt dat je met een hoop branie en flink wat agressie de aandacht naar een ander slachtoffer kan verplaatsen. Zorg dat je een ander pest en je bent zelf gevrijwaard werd zijn motto. Diep in zijn hart is hij echter nog steeds onzeker en in een nieuwe groep heeft hij moeite om zijn positie te bepalen. Hij is ofwel de onderliggende partij, het levenslange slachtoffer van de pesterijen in zijn jeugd of hij is het haantje ten koste van anderen. Hij Weet niet goed een middenweg te vinden omdat hij altijd bang is weer het slachtoffer te zijn.

Huub heeft grote moeite met de overgang van puber naar volwassene. Zijn scherpe tong en gevoel voor humor scoorde prima in zijn puberteit, maar nu hij en vooral zijn omgeving ouder wordt, werkt zijn act niet meer zo goed. Het gaat meer en meer om wat je presteert en wie je werkelijk bent en niet zozeer om hoe gevat je bent en dat valt hem zwaar. Het knaagt de laatste jaren aan hem dat hij weinig af weet te maken. Hij is onzeker over zijn toekomst nu zijn omgeving hem laat vallen. Hij realiseert zich dat hij zo niet verder kan, maar weet niet wat hij dan wel moet doen. Zijn zelfbeeld, - de guitige puber-, is outdated, maar hij heeft er nog geen alternatief voor. De laatste jaren is hij daardoor al gauw weer de underdog. Zijn grote schrik: dat hij weer het slachtoffer uit zijn jonge jaren wordt.

Sexueel stagneerde zijn ontwikkeling. Het gevatte jongetje werd door de jongens wel gerespecteerd, maar scoorde een stuk minder bij de dames. Het gebrek aan sexuele ervaring heeft waarschijnlijk gemaakt dat hij is gaan experimenteren met de herenliefde. De angst dat men hem toch gewoon een klein knulletje zou vinden, -zijn permanente trauma-, maakte sexuele intimiteit erg moeilijk. Mogelijk een reden voor zijn voorkeur voor betaalde sex.

De Gouden Kooi is een vorm van escapisme voor hem. Lange tijd geen verantwoordelijkheden hoeven dragen, van dag tot dag leven en niemand die daarover zou zeuren. Komt tijd komt raad was al lange tijd zijn motto, dus dit was een perfecte gelegenheid. Het bleek een gouden kans voor hem. Na een paar moeilijke weken ontdekte hij dat het gedrag uit zijn puberteit het perfecte wapen was. Waar men in het echte leven inmiddels de schouders ophaalde voor deze act, bleek deze in de besloten omgeving van de kooi heel goed tot zijn recht te komen. Een rappe tong had hier niet tot gevolg dat men gewoon wegliep, want de tegenstanders zaten immers opgesloten. Geintjes ten koste van je medemens bleken zelfs leuke televisiemomentjes op te leveren.

Plots bleek hij razend populair. Voor het eerst in zijn leven is hij geen underdog meer die van zich af moet slaan, maar is hij het mannetje. Zijn puber persoonlijkheid bleek toch de sleutel tot het grote succes, dus hij buit deze nu ten volle uit. Jammer is dat het oude pestprobleem ook weer terug is. Als veel mensen die vroeger gepest zijn, heeft hij de neiging anderen te pesten. Met de komst van Jaap in DGK kon hij zich niet langer inhouden. Hij weet als geen ander hoe populair je kan worden als je een ander tot slachtoffer maakt. Helaas heeft hij in Erik een 'vriend'die hem in die gedachte aanmoedigt.

Conclusie: overcompensatie van minderwaardigheidsgevoel, problemen met sexuele intimiteit, manipulatief en agressief/sadistische trekjes door pesterijen in verleden. Grote moeite om volwassen te worden, maar danzij DGK hoeft dat even niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door voyeur op 22-04-2007 19:14:23 ]
Here we are now, entertain us.
pi_48609346

[ Bericht 100% gewijzigd door Repeat op 22-04-2007 19:28:39 ]
  zondag 22 april 2007 @ 19:29:53 #16
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_48609384
wat een topic
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
  Admin zondag 22 april 2007 @ 19:33:35 #17
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_48609481
quote:
Op zondag 22 april 2007 19:29 schreef L-IS het volgende:
wat een topic
Een van de oudste topics op FOK!
Ik ga erover denken Voyeur!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_48610426
quote:
Op zondag 22 april 2007 19:06 schreef voyeur het volgende:
Huub, voormalig telefoonverkoper, school drop out, erg klein, naar eigen idee razend interessant en als alle mensen voor de rest van de mensheid een raadsel.

Bij binnenkomst in de GK behandelt als een onderdeurtje en genegeerd. Lijkt de story of his life dat hij niet serieus genomen wordt door zijn medemens. Is in zijn leven heel wat begonnen, maar heeft moeite dingen af te maken. Heeft in het echte leven grote moeite om zich staande te houden omdat hij weinig bereikt heeft. Is in DGK gaan zitten omdat zijn leven vast zat en hij ondanks zijn duidelijk aanwezige intelligentie volledig dreigde te mislukken in het maatschappelijk bestaan.

Huub Was als kind waarschijnlijk een dankbaar slachtoffer voor de school bullies. Hij ontwikkelde daarop een vlijmscherpe humor, kon daarmee van zich af bijten en werd minder gepest. Zijn puberteit was niet gemakkelijk omdat hij vrij klein bleef. Hij heeft in zijn middelbare school periode ontdekt dat je met een hoop branie en flink wat agressie de aandacht naar een ander slachtoffer kan verplaatsen. Zorg dat je een ander pest en je bent zelf gevrijwaard werd zijn motto. Diep in zijn hart is hij echter nog steeds onzeker en in een nieuwe groep heeft hij moeite om zijn positie te bepalen. Hij is ofwel de onderliggende partij, het levenslange slachtoffer van de pesterijen in zijn jeugd of hij is het haantje ten koste van anderen. Hij Weet niet goed een middenweg te vinden omdat hij altijd bang is weer het slachtoffer te zijn.

Huub heeft grote moeite met de overgang van puber naar volwassene. Zijn scherpe tong en gevoel voor humor scoorde prima in zijn puberteit, maar nu hij en vooral zijn omgeving ouder wordt, werkt zijn act niet meer zo goed. Het gaat meer en meer om wat je presteert en wie je werkelijk bent en niet zozeer om hoe gevat je bent en dat valt hem zwaar. Het knaagt de laatste jaren aan hem dat hij weinig af weet te maken. Hij is onzeker over zijn toekomst nu zijn omgeving hem laat vallen. Hij realiseert zich dat hij zo niet verder kan, maar weet niet wat hij dan wel moet doen. Zijn zelfbeeld, - de guitige puber-, is outdated, maar hij heeft er nog geen alternatief voor. De laatste jaren is hij daardoor al gauw weer de underdog. Zijn grote schrik: dat hij weer het slachtoffer uit zijn jonge jaren wordt.

Sexueel stagneerde zijn ontwikkeling. Het gevatte jongetje werd door de jongens wel gerespecteerd, maar scoorde een stuk minder bij de dames. Het gebrek aan sexuele ervaring heeft waarschijnlijk gemaakt dat hij is gaan experimenteren met de herenliefde. De angst dat men hem toch gewoon een klein knulletje zou vinden, -zijn permanente trauma-, maakte sexuele intimiteit erg moeilijk. Mogelijk een reden voor zijn voorkeur voor betaalde sex.

De Gouden Kooi is een vorm van escapisme voor hem. Lange tijd geen verantwoordelijkheden hoeven dragen, van dag tot dag leven en niemand die daarover zou zeuren. Komt tijd komt raad was al lange tijd zijn motto, dus dit was een perfecte gelegenheid. Het bleek een gouden kans voor hem. Na een paar moeilijke weken ontdekte hij dat het gedrag uit zijn puberteit het perfecte wapen was. Waar men in het echte leven inmiddels de schouders ophaalde voor deze act, bleek deze in de besloten omgeving van de kooi heel goed tot zijn recht te komen. Een rappe tong had hier niet tot gevolg dat men gewoon wegliep, want de tegenstanders zaten immers opgesloten. Geintjes ten koste van je medemens bleken zelfs leuke televisiemomentjes op te leveren.

Plots bleek hij razend populair. Voor het eerst in zijn leven is hij geen underdog meer die van zich af moet slaan, maar is hij het mannetje. Zijn puber persoonlijkheid bleek toch de sleutel tot het grote succes, dus hij buit deze nu ten volle uit. Jammer is dat het oude pestprobleem ook weer terug is. Als veel mensen die vroeger gepest zijn, heeft hij de neiging anderen te pesten. Met de komst van Jaap in DGK kon hij zich niet langer inhouden. Hij weet als geen ander hoe populair je kan worden als je een ander tot slachtoffer maakt. Helaas heeft hij in Erik een 'vriend'die hem in die gedachte aanmoedigt.

Conclusie: overcompensatie van minderwaardigheidsgevoel, problemen met sexuele intimiteit, manipulatief en agressief/sadistische trekjes door pesterijen in verleden. Grote moeite om volwassen te worden, maar danzij DGK hoeft dat even niet.
Is dit een serieus bericht?
Je vult wel heel veel in, maar er zitten wel wat dingen in die kloppen.
Waar heb je dat alles vandaan?
  zondag 22 april 2007 @ 20:11:03 #19
130125 versabommie
Hartelijke Bommenlegger
pi_48610655
Even kort en bonding want het is zondag, er was/is voetjebal en ik heb wat bier op en ben door de zon zo loom als de neten maar ik hou het echt op toneelspel, als ik het mis heb dan gok ik op borderline met een vleugje mps, al is hij mij vanaf zijn intrede te bewust in de " godfather" rol dus dat lijkt me nog steeds hoogst onwaarschijnlijk. Een mps-er is zich wel degelijk bewust van zijn persoonlijkheden maar op een ander belevingsniveau, er zo makkelijk over praten zal deze niet snel over het algemeen!

Ohwja, om ook nog even een kwinkslag te maken naar Jaap's koosnaampje voor Huub (Kaboutertje) zeg ik uitbundig Hoi Yvonne!
Wie laat alle meisjes blozen? Da's Bommie in zijn lederhose!
This is my imaginary warning light. If it starts blinking, a situation has 10 seconds to resolve itself before I flash white with anger and kill somebody!
  zondag 22 april 2007 @ 20:23:26 #20
2018 PC eend
relativist
pi_48611064
quote:
Op zondag 22 april 2007 20:11 schreef versabommie het volgende:
Even kort en bonding want het is zondag, er was/is voetjebal en ik heb wat bier op en ben door de zon zo loom als de neten maar ik hou het echt op toneelspel, als ik het mis heb dan gok ik op borderline met een vleugje mps, al is hij mij vanaf zijn intrede te bewust in de " godfather" rol dus dat lijkt me nog steeds hoogst onwaarschijnlijk. Een mps-er is zich wel degelijk bewust van zijn persoonlijkheden maar op een ander belevingsniveau, er zo makkelijk over praten zal deze niet snel over het algemeen!

Ohwja, om ook nog even een kwinkslag te maken naar Jaap's koosnaampje voor Huub (Kaboutertje) zeg ik uitbundig Hoi Yvonne!
Over compleet gestoorde, idiote ADHD personen gesproken
  zondag 22 april 2007 @ 20:24:14 #21
130125 versabommie
Hartelijke Bommenlegger
pi_48611095
quote:
Op zondag 22 april 2007 20:23 schreef PC eend het volgende:

[..]

Over compleet gestoorde, idiote ADHD personen gesproken
Hi ducky .....GET IN MY BELLY!
This is my imaginary warning light. If it starts blinking, a situation has 10 seconds to resolve itself before I flash white with anger and kill somebody!
pi_48611106
quote:
Op zondag 22 april 2007 20:11 schreef versabommie het volgende:

MPS is dacht ik heel anders, ik heb daar wel eens een documentaire over gezien en die mensen veranderen volledig, qua karakter, gezichtuitdrukking en beleving. Jaap gedraagt zich 'gewoon' gek.
Weet niet veel over MPS, ben benieuwd ik ga er over lezen!
  zondag 22 april 2007 @ 20:36:16 #23
130125 versabommie
Hartelijke Bommenlegger
pi_48611547
quote:
Op zondag 22 april 2007 20:24 schreef miraculeus het volgende:

[..]

MPS is dacht ik heel anders, ik heb daar wel eens een documentaire over gezien en die mensen veranderen volledig, qua karakter, gezichtuitdrukking en beleving. Jaap gedraagt zich 'gewoon' gek.
Weet niet veel over MPS, ben benieuwd ik ga er over lezen!
Heb voor het gemak wiki er ff bij gepakt:

Dissociatieve identiteitsstoornis (DIS) (in de ICD-terminologie: meervoudige persoonlijkheidsstoornis) of multipele persoonlijkheidsstoornis (MPS) is een psychische aandoening waarbij iemand afwisselend twee (of meer) van elkaar te onderscheiden persoonlijkheidstoestanden kan aannemen. Ten minste twee van deze persoonlijkheden nemen regelmatig het gedrag volledig over. Vaak heeft de patiënt 'gaten in het geheugen' die niet door vergeetachtigheid te verklaren zijn. Vaak weet de oorspronkelijke persoonlijkheid niets van de andere persoonlijkheden (ook wel alter ego's, alters of binnenmensen genoemd). De andere persoonlijkheden weten soms wel af van de oorspronkelijke identiteit en van elkaar. De alternatieve persoonlijkheden zijn in die zin volledig, dat ze een eigen karakter en verleden hebben en soms ook andere uiterlijke kenmerken (een ander stem- en taalgebruik).

Jaap doet voor of hij mps heeft maar zoals ik al zei is hij zich veel te bewust van zijn colega-jaapies. Daarnaast heeft hij nagenoeg een prima geheugen vwb zijn acties als " de king" of " the godfather".

Schizofrenie is het ook niet want daar heb je geen multiples...

het is allemaal net niets en behalve dat het al dan niet lichte borderline zou kunnen zijn ( vooral zijn makkelijke gepraat over zelfmoord en zijn zelfdestructie en destructieve gedrag) hou ik het toch op aandachtrekkerij en toneelspel.

Er zijn bepaalde culturen en geloven waarin gesteld is dat als je het ontkent (liegt) het niet gebeurd is, deze mensen zijn uit naam van geloof/cultuur in staat zo glashard te liegen dat ze het zelf geloven. Als dat zo is, waarom zou jaap het niet kunnen uit oogpunt van zelfbescherming? Misschien gelooft jaap wel heilig in zijn zelf aangeprate kwalificaties danwel ziektebeelden?
pi_48614392
jaap is een intelligente persoon, die jammergenoeg sociaal zeer zwak is en heeft een laag empathisch vermogen.
Zijn intelligentie komt tot uiting in zijn weblog, en blijft daar ook in steken. Jaap komt verbaal niet sterk uit de hoek en durft de discussie ook amper aan te gaan.
Jaap heeft nu een rol voor zichzelf bedacht, man met meervoudige persoonsstoornis met psychotische trekjes, en speelt deze rol niet al te overtuigend. Alleen amanda en natasia geloven het.
Jaap vindt dat hij nergens schuldig aan is, anderen hebben hem het altijd aangedaan, jaap weet het altijd beter.

Jaap zou gewoon eens een hele flinke schop onder zijn kont moeten hebben.

ook mensen met asperger en PDD-NOS kunnen leren sociaal te worden, maar dit kost energie en tijd. ZOu jaap al autistische trekjes hebben, dan hebben zijn ouders daar m.i. nooit iets mee gedaan. Het is niet terecht je te verschuilen achter asperger of aanverwante autistische stoornissen. Er zijn namelijk genoeg mensen met deze stoornis die toch een goed sociaal leven hebben opgebouwd en relaties succesvol zijn aangegaan, het is ze echter niet aan komen waaien en hebben daar hard aan moeten werken.
pi_48615553
Ik blijf het fascinerend eng vinden dat Jaap altijd "opbloeit" als hij aangevallen wordt. Dan is hij in z'n element.
The little girl giant woke up one morning,
got a shower from the Sultans Elephant
and wandered off to play in the park.....”
Petitie tegen de verkettering en verbanning van natuurlijke en alternatieve genezing
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')