Ik denk dat hij nu eindelijk het gedrag laat zien wat hij de FEBO heeft voorgespiegeld bij z'n intake.quote:Op zondag 22 april 2007 18:06 schreef beequeen het volgende:
Zo Yvonne, ik benhet zoooooo met je eens , ik heb hier niks meer aan toe te voegen.
Kanttekening is wel, waarom de FEBO deze gast in het programma heeft opgenomen. Totaal onbegrijpelijk.
Zozo!quote:Op zondag 22 april 2007 18:15 schreef KonnieKipke het volgende:
Jaap heeft een persoonlijkheidsstoornis met narcistische en borderline trekken. Daarnaast neigt hij naar een manisch psychotische decompensatie
Het zou ook kunnen dat het een Asperger is.
Nu zeg ik maar wat hoorquote:Op zondag 22 april 2007 18:20 schreef soylent het volgende:
[..]
Zozo!
Doe jij ook online consulten, in mijn woonplaats zit nl. geen relaxte psych maar ik heb toch wel wat issues waar ik nog aan wil werken
Ik vind hem zeker geen laffe meeloper, hij wou al veel eerder in de (tegen)aanval, maar werd hierin geremd door brian.quote:Op zondag 22 april 2007 18:00 schreef yvonne het volgende:
Na maanden De Gouden Kooi kunnen we toch een aardige analyse neerzetten over de bewoners.
En op dit moment is Jaap de meest geschikte kandidaat.
[b]
De volgende weken bleek Jaap niet meer te zijn dan een laffe meeloper, uiterst zwakke persoonlijkheid, de enige emotie die hij toonde was toen zijn tentamen op de Erasmus volkomen mislukte, dus de studie is ergens wel belangrijk voor hem.
Was ja, zoals ik al eerder zei wilde hij al eerder in de tegenaanval, maar liet zich remmen door brian, maar nu hij op de schopstoel zit gaan de remmen los en gaat hij alles of niks gokken (hij luistert overigens nog wel naar brian, maar laat zich minder remmen door zijn mening).quote:Het enige tegengas dat hij gaf was door middel van zijn imposante lijf mensen te blokkeren en te belemmeren.
Allemaal speculatief en zou ik (als ik zin had) ook de andere kant op kunnen redeneren, maar ik beperk het liever tot wat ik zie... denk dat je met cora en dat huwelijk wel eens goed zou kunnen zitten.quote:Hij is zeer zeker seksueel gefrustreerd en zal zijn enige seks ervaringen hebben opgedaan in het hoerencircuit, een van de redenen dat hij de overige vrouwen in DGK als lage wezens behandelt.
Zijn ervaring met Cora is een onbestaande ervaring en hij zal met haar in een huwelijk gelokt worden enkele en alleen om tv te maken. Hij zal er achter komen dat ook Cora van hem walgt wat zijn negatieve beeld van vrouwen alleen maar zal bevestigen.
Zoals ik al aangaf komt dit m.i. door zijn zwakke positie in de groep en is hij alles of niks aan het gokken...quote:De afgelopen dagen heeft er schijnbaar een persoonsverandering plaatsgevonden, vermoedelijk kan hij zich nu alleen maar zo laten gaan na van de week zijn studie zeker te hebben gesteld.
Ik denk dat hij die kennis niet voor niks heeftquote:Ik zeg schijnbaar, hij is te goed op de hoogte hoe diverse stoornissen blijkbaar werken en kan er prima gebruik van maken in de Gouden Kooi.
Ik vind dat destructieve karakter wel meevallen hoor, hij heeft het juist het meest over zijn hoofddoel en dat is alles behalve destructief en hij werkt er hard aan...quote:Hij heeft er totaal geen moeite mee destructief te zijn.
Wat weer samenvalt met het zelfdestructieve van de eerste nacht.
Ondanks het zelfdestructieve maakt hij zich grote zorgen over zijn gewicht en ieder pijntje wordt levensgroot uitbelicht.
Alles wat je hier noemt ben ik het mee oneens, behalve misschien de seksuele frustratie.quote:Conclusie: Zelfdestructief, hypochondrisch, seksueel gefrustreerd en uiterst manipulatief.
En dat alles om te maskeren dat Jaap gewoon een klein, doodsbang jongetje is.
Eens, ik heb de DSM erop nageslagen. Hij voldoet niet aan asperger en ook niet aan autistische trekken.quote:Op zondag 22 april 2007 18:20 schreef shmoopy het volgende:
Hm, ik vind het geen typische Asperger.
Autistische trekjes zijn hem niet vreemd, maar naar mijn idee is dat eerder 'nurture' dan 'nature'.
Naar de dokter gaan met rugpijn noem ik heel normaal jaquote:Op zondag 22 april 2007 18:43 schreef hetbabbelaartje het volgende:
[quote]Op zondag 22 april 2007 18:39 schreef PC eend het volgende:
[..]
[b]Naar een dokter gaan met rugpijn en een paar kleine wondjes op je borst noem jij normaal??![]()
O ja. En om een ambulance roepen als je dronken bent?
Dit heeft hij vaker gedaan hoor en veel mensen trappen daar denk ik in, maar ja. De Gouden Kooi is de Gouden Kooi hè?
Een van de oudste topics op FOK!quote:
Is dit een serieus bericht?quote:Op zondag 22 april 2007 19:06 schreef voyeur het volgende:
Huub, voormalig telefoonverkoper, school drop out, erg klein, naar eigen idee razend interessant en als alle mensen voor de rest van de mensheid een raadsel.
Bij binnenkomst in de GK behandelt als een onderdeurtje en genegeerd. Lijkt de story of his life dat hij niet serieus genomen wordt door zijn medemens. Is in zijn leven heel wat begonnen, maar heeft moeite dingen af te maken. Heeft in het echte leven grote moeite om zich staande te houden omdat hij weinig bereikt heeft. Is in DGK gaan zitten omdat zijn leven vast zat en hij ondanks zijn duidelijk aanwezige intelligentie volledig dreigde te mislukken in het maatschappelijk bestaan.
Huub Was als kind waarschijnlijk een dankbaar slachtoffer voor de school bullies. Hij ontwikkelde daarop een vlijmscherpe humor, kon daarmee van zich af bijten en werd minder gepest. Zijn puberteit was niet gemakkelijk omdat hij vrij klein bleef. Hij heeft in zijn middelbare school periode ontdekt dat je met een hoop branie en flink wat agressie de aandacht naar een ander slachtoffer kan verplaatsen. Zorg dat je een ander pest en je bent zelf gevrijwaard werd zijn motto. Diep in zijn hart is hij echter nog steeds onzeker en in een nieuwe groep heeft hij moeite om zijn positie te bepalen. Hij is ofwel de onderliggende partij, het levenslange slachtoffer van de pesterijen in zijn jeugd of hij is het haantje ten koste van anderen. Hij Weet niet goed een middenweg te vinden omdat hij altijd bang is weer het slachtoffer te zijn.
Huub heeft grote moeite met de overgang van puber naar volwassene. Zijn scherpe tong en gevoel voor humor scoorde prima in zijn puberteit, maar nu hij en vooral zijn omgeving ouder wordt, werkt zijn act niet meer zo goed. Het gaat meer en meer om wat je presteert en wie je werkelijk bent en niet zozeer om hoe gevat je bent en dat valt hem zwaar. Het knaagt de laatste jaren aan hem dat hij weinig af weet te maken. Hij is onzeker over zijn toekomst nu zijn omgeving hem laat vallen. Hij realiseert zich dat hij zo niet verder kan, maar weet niet wat hij dan wel moet doen. Zijn zelfbeeld, - de guitige puber-, is outdated, maar hij heeft er nog geen alternatief voor. De laatste jaren is hij daardoor al gauw weer de underdog. Zijn grote schrik: dat hij weer het slachtoffer uit zijn jonge jaren wordt.
Sexueel stagneerde zijn ontwikkeling. Het gevatte jongetje werd door de jongens wel gerespecteerd, maar scoorde een stuk minder bij de dames. Het gebrek aan sexuele ervaring heeft waarschijnlijk gemaakt dat hij is gaan experimenteren met de herenliefde. De angst dat men hem toch gewoon een klein knulletje zou vinden, -zijn permanente trauma-, maakte sexuele intimiteit erg moeilijk. Mogelijk een reden voor zijn voorkeur voor betaalde sex.
De Gouden Kooi is een vorm van escapisme voor hem. Lange tijd geen verantwoordelijkheden hoeven dragen, van dag tot dag leven en niemand die daarover zou zeuren. Komt tijd komt raad was al lange tijd zijn motto, dus dit was een perfecte gelegenheid. Het bleek een gouden kans voor hem. Na een paar moeilijke weken ontdekte hij dat het gedrag uit zijn puberteit het perfecte wapen was. Waar men in het echte leven inmiddels de schouders ophaalde voor deze act, bleek deze in de besloten omgeving van de kooi heel goed tot zijn recht te komen. Een rappe tong had hier niet tot gevolg dat men gewoon wegliep, want de tegenstanders zaten immers opgesloten. Geintjes ten koste van je medemens bleken zelfs leuke televisiemomentjes op te leveren.
Plots bleek hij razend populair. Voor het eerst in zijn leven is hij geen underdog meer die van zich af moet slaan, maar is hij het mannetje. Zijn puber persoonlijkheid bleek toch de sleutel tot het grote succes, dus hij buit deze nu ten volle uit. Jammer is dat het oude pestprobleem ook weer terug is. Als veel mensen die vroeger gepest zijn, heeft hij de neiging anderen te pesten. Met de komst van Jaap in DGK kon hij zich niet langer inhouden. Hij weet als geen ander hoe populair je kan worden als je een ander tot slachtoffer maakt. Helaas heeft hij in Erik een 'vriend'die hem in die gedachte aanmoedigt.
Conclusie: overcompensatie van minderwaardigheidsgevoel, problemen met sexuele intimiteit, manipulatief en agressief/sadistische trekjes door pesterijen in verleden. Grote moeite om volwassen te worden, maar danzij DGK hoeft dat even niet.
Over compleet gestoorde, idiote ADHD personen gesprokenquote:Op zondag 22 april 2007 20:11 schreef versabommie het volgende:
Even kort en bonding want het is zondag, er was/is voetjebal en ik heb wat bier op en ben door de zon zo loom als de neten maar ik hou het echt op toneelspel, als ik het mis heb dan gok ik op borderline met een vleugje mps, al is hij mij vanaf zijn intrede te bewust in de " godfather" rol dus dat lijkt me nog steeds hoogst onwaarschijnlijk. Een mps-er is zich wel degelijk bewust van zijn persoonlijkheden maar op een ander belevingsniveau, er zo makkelijk over praten zal deze niet snel over het algemeen!
Ohwja, om ook nog even een kwinkslag te maken naar Jaap's koosnaampje voor Huub (Kaboutertje) zeg ik uitbundig Hoi Yvonne!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hi ducky .....GET IN MY BELLY!quote:Op zondag 22 april 2007 20:23 schreef PC eend het volgende:
[..]
Over compleet gestoorde, idiote ADHD personen gesproken![]()
![]()
MPS is dacht ik heel anders, ik heb daar wel eens een documentaire over gezien en die mensen veranderen volledig, qua karakter, gezichtuitdrukking en beleving. Jaap gedraagt zich 'gewoon' gek.quote:Op zondag 22 april 2007 20:11 schreef versabommie het volgende:
Even kort en bonding want het is zondag, er was/is voetjebal en ik heb wat bier op en ben door de zon zo loom als de neten maar ik hou het echt op toneelspel, als ik het mis heb dan gok ik op borderline met een vleugje mps, al is hij mij vanaf zijn intrede te bewust in de " godfather" rol dus dat lijkt me nog steeds hoogst onwaarschijnlijk. Een mps-er is zich wel degelijk bewust van zijn persoonlijkheden maar op een ander belevingsniveau, er zo makkelijk over praten zal deze niet snel over het algemeen!
Ohwja, om ook nog even een kwinkslag te maken naar Jaap's koosnaampje voor Huub (Kaboutertje) zeg ik uitbundig Hoi Yvonne!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Heb voor het gemak wiki er ff bij gepakt:quote:Op zondag 22 april 2007 20:24 schreef miraculeus het volgende:
[..]
MPS is dacht ik heel anders, ik heb daar wel eens een documentaire over gezien en die mensen veranderen volledig, qua karakter, gezichtuitdrukking en beleving. Jaap gedraagt zich 'gewoon' gek.
Weet niet veel over MPS, ben benieuwd ik ga er over lezen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |