Euh nee, dat is juist het probleem.quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:26 schreef voyeur het volgende:
En monter & opgewekt gaan wij weer ons weegs, gelouterd door de treurnis van ANDEREN.
L'enfer, c'est les autres (of zoiets schreef Sartre toch ooit?)
En met de geplande duur van dit programma gaat dat nog een stuk erger worden.quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:50 schreef APK het volgende:
[..]
Euh nee, dat is juist het probleem.
Ik lees regelmatig in de COS dat mensen dromen over DGK als ze streams uitzetten en naar bed gaan.
Tijdens BB3 zijn ook streamers geflipt die het niet meer aankonden hoe Gert Jan behandeld werd.
Ik zie nu weer tekenen van dat soort hysterie bij een aantal mensen die 24/7 de streams volgen.
quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:42 schreef APK het volgende:
(een bepaalde poster vond het zelfs nodig te melden in het update topic dat hij best wel een beetje trots was dat zijn kaart gelezen was en in beeld kwam. Huh? Het topic gaat toch over belangrijke gebeurtenissen in DGK en niet over een hoogtepunt in het leven van een streamkijker?).
Wat zie jij dan precies als het "grote experiment"? Het min of meer aktief willen betrekken van internetkijkers bij een RL-show?quote:Het is een groot experiment. Een groot aantal streamkijkers (helaas heeft tegenwoordig elke Tante Annie een breedbandverbinding) gaat zich steeds meer spiegelen aan de persoon waarin zij zich het meest herkennen.
Na maandenlange identificatie met die bepaalde persoon kruipen bepaalde personen in de huid van die persoon en voelen persoonlijk irritatie als bv Jaap hun favoriete Huub zwetend de weg blokkeert.
.... écht een wezenlijk verschil met die eerdere RLS'sen zie ik niet, qua impact op de "watcher".quote:Nazorg lijkt mij geboden als dit programma stopt.
Dat is waar, maar ik wantrouw de motieven van APK om juist met dit voorbeeld aan te komen toch een beetje. Door de bank genomen zit er een hidden agenda in 's mans commentaren.quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:20 schreef voyeur het volgende:
Nou Gert, rechtstreeks sneren naar Scanman01 is idd wel wat gemakkelijk, maar het heet natuurlijk wel ' DGK watchers: Voer voor psychologen' . Dus het gaat wel om ons, de kijkers, en het is dan op zich niet zo gek om commentaar te leveren op de belevenis door andere posters.
No problemo. Topic is vooral een experiment..quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:34 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik wantrouw de motieven van APK om juist met dit voorbeeld aan te komen toch een beetje. Door de bank genomen zit er een hidden agenda in 's mans commentaren.
p.s. het was ook echt niet als "modje zegt foei" bedoeld hoor![]()
Kijkers zijn altijd al 'aktief' betrokken geweest bij RL shows, ze mochten namelijk stemmen wie ze leuk vonden (of dat eerlijk ging is een ander verhaalquote:Op donderdag 15 maart 2007 18:07 schreef Gert het volgende:
Wat zie jij dan precies als het "grote experiment"? Het min of meer aktief willen betrekken van internetkijkers bij een RL-show?
Zelf zie ik DGK op internet als hooguit nog wat massaler en wat heftiger dan de laatste BB's, die op hun beurt (op internet) weer veel massaler waren dan de eerdere BB's
Ik wel, BB duurde een maand of drie, deze madness gaat voorlopig nog niet stoppen.quote:.... écht een wezenlijk verschil met die eerdere RLS'sen zie ik niet, qua impact op de "watcher".
Buiten dat zie je in de COS ook groepen onstaan. Dat was bij eerdere RL programma's ook wel het geval, maar ik vermoed dat de groepen zich binnenkort aan gaan passen aan het niveau van de bewoners.quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:20 schreef voyeur het volgende:
Nou Gert, rechtstreeks sneren naar Scanman01 is idd wel wat gemakkelijk, maar het heet natuurlijk wel ' DGK watchers: Voer voor psychologen' . Dus het gaat wel om ons, de kijkers, en het is dan op zich niet zo gek om commentaar te leveren op de belevenis door andere posters.
Kom, kom.quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:34 schreef Gert het volgende:
Dat is waar, maar ik wantrouw de motieven van APK om juist met dit voorbeeld aan te komen toch een beetje. Door de bank genomen zit er een hidden agenda in 's mans commentaren.
Mee eens. Maar dit is zowel onderhoudender als in zekere zin onaangenamer dan BB. Deze bewoners worden niet als kleuters behandeld en hebben veel omhanden. Verder worden er veel gemenere spelletjes gespeeld en is alles veel heftiger omdat winnen in hun eigen handen ligt en niet in die van de kijker. In het begin stond me die gemenigheid ook tegen... ik wist niet of het nou aan het concept of aan de keuze van bewoners lag, maar zo rondom de tijd van BB6 vond ik het niet leuk om naar te kijken. Nu, vooral dankzij Huub die niet gemeen is en wel heel grappig, wel.quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:07 schreef Gert het volgende:
Zelf zie ik DGK op internet als hooguit nog wat massaler en wat heftiger dan de laatste BB's, die op hun beurt (op internet) weer veel massaler waren dan de eerdere BB's
Dat is toch bij BB ook altijd zo geweest?quote:Op donderdag 15 maart 2007 19:05 schreef APK het volgende:
Ik wel, BB duurde een maand of drie, deze madness gaat voorlopig nog niet stoppen.
Voor een aantal kijkers is het een verslaving, dat geven ze ook zelf toe...
HOR ,quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:59 schreef Hor het volgende:
Voor mij persoonlijk is het een abstract verhaal: de deelnemers interesseren mij niet, hun ahtergrond kan me ook geen flikker boeien, ik wil actie en spel zien!
quote:
quote:
quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:53 schreef Gert het volgende:![]()
Dit is internet hè:
- jij, ras-jordanese mokummer, doet je voor als Ierse allochtoon [afbeelding],
-ik, polder-Ghandi, doe me voor als dictator [afbeelding]
die bende doctorandussen in de COS doet zich voor als ongeletterde lompe hufters![]()
Heb je zelf geen mening of opinie over het gebeuren?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 01:03 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:
Goed topic, interessante opening TS.
Ik ben benieuwd naar de reacties
Klopt. Op Internet kan iedereen vrijuit spreken, maar als ze daadwerkelijk oog in oog staan met Natasia of wie dan ook dan druipen ze wel af. In het echt is het toch confronterender.quote:Op donderdag 15 maart 2007 19:35 schreef Gert het volgende:
..... Hoeveel mensen zullen Natasia echt wat aan willen doen, of haar echt gaan uitschelden of bespugen als ze haar tegen zouden komen? Er worden veel praatjes op internet verkondigd, maar ik denk dat het in de praktijk reuze meevalt. Als een bewoner het huis uit gaat, of als het programma stopt, doet het er allemaal niet meer toe en gaan we weer andere dingen doen.......
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 01:07 schreef APK het volgende:
[..]
Heb je zelf geen mening of opinie over het gebeuren?
Zo denk (dacht) ik ook altijd, maar ik zie tegenwoordig echt hatelijke reacties die je normaal gesproken met een korreltje zout neemt maar dat je nu denkt "volgens mij is diegene er nog toe in staat ook". En dat toch wel zorgelijkquote:Op donderdag 15 maart 2007 19:35 schreef Gert het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zullen Natasia echt wat aan willen doen, of haar echt gaan uitschelden of bespugen als ze haar tegen zouden komen? Er worden veel praatjes op internet verkondigd, maar ik denk dat het in de praktijk reuze meevalt. Als een bewoner het huis uit gaat, of als het programma stopt, doet het er allemaal niet meer toe en gaan we weer andere dingen doen.
Ik voel me bijna vereerdquote:Op donderdag 15 maart 2007 22:07 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
HOR ,
Als ik vragen mag?
Wat waren de beste actie's de afgelopen 5 maanden?
Is er actie genoeg?
Nog tips voor meer actie?
Maar waarom denk je dat mensen zo ver gaan om dat te doen?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:57 schreef Hor het volgende:
Waar ik trouwens ook altijd vreselijk hard om moet schaterlachen zijn mensen die met hele persoonlijke gedichten voor de deelnemers aan komen zetten. Get a fucking life!
Ik weet wat je bedoeld, maar ik vind ook dat het maar eens hard op gezegd moet worden....quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:09 schreef APK het volgende:
[..]
Maar waarom denk je dat mensen zo ver gaan om dat te doen?
En zouden ze dat ook doen voor de dochter van de overleden buurvrouw die ze veel minder zien dan de personen in DGK?
Omdat mensen zich gaan identificeren met iemand uit DGK. Ze leven zich helemaal in de persoon en voelen met hen mee. Als er dan iemand verdriet oid heeft in DGK denken ze dat als ze een gedicht/brief gaan sturen, dat het hen helpt met de verwerking daarvan. Ik denk dat je het in die richting moet zoeken.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:09 schreef APK het volgende:
Maar waarom denk je dat mensen zo ver gaan om dat te doen?
Inderdaadquote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:52 schreef Hor het volgende:
Huub was een tijdje sterk met zijn wakkerhoud-acties en dronken buien maar dreigt nu aan zijn eigen arrogantie ten onder te gaan. Oftewel: je kunt het spel ook te overdreven gaan spelen.
He-le-maal mee eensquote:Op vrijdag 16 maart 2007 02:04 schreef n1ek het volgende:
Mooi stukje tekst, ben het ook wel met APK eens.
[..]
Zo denk (dacht) ik ook altijd, maar ik zie tegenwoordig echt hatelijke reacties die je normaal gesproken met een korreltje zout neemt maar dat je nu denkt "volgens mij is diegene er nog toe in staat ook". En dat toch wel zorgelijk
[...]
Als Day (e.a.) is wat anders zeg krijg ik soms wel het idee dat ze totaal niet gewenst is en maar beter "op kan rotten" omdat ze het wat anders ziet.
Nou dan heb je Huub waarschijnlijk nu weer in je hartje gesloten na vannacht?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:52 schreef Hor het volgende:
[..]
Ik zeg: treiteren, schelden, vloeken en psychologischen kriegfuhrung.
Moge de beste winnen!
Ga je (zoals Huub nu doet) vervolgens op je lauweren rusten en dagen lang lekker in de tuin over je eigen populariteit en het groepsgebeuren zitten klessebessen, ben je mij kwijt als kijker!![]()
*******quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:52 schreef Hor het volgende:
Ik voel me bijna vereerd![]()
Ik zeg: treiteren, schelden, vloeken en psychologischen kriegfuhrung.
Ga je (zoals Huub nu doet) vervolgens op je lauweren rusten en dagen lang lekker in de tuin over je eigen populariteit en het groepsgebeuren zitten klessebessen, ben je mij kwijt als kijker!![]()
Het idee dat je iets kunt betekenen voor een ander, is natuurlijk ook fijn.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 22:43 schreef TiNo_Flo het volgende:
[..]
Omdat mensen zich gaan identificeren met iemand uit DGK. Ze leven zich helemaal in de persoon en voelen met hen mee. Als er dan iemand verdriet oid heeft in DGK denken ze dat als ze een gedicht/brief gaan sturen, dat het hen helpt met de verwerking daarvan. Ik denk dat je het in die richting moet zoeken.
Alleen een beetje jammer dat we hier op het forum ondertussen bijna verplicht worden om allemaal dezelfde bewoner te verafgoden, een kritische kijk naar het gedrag van bepaalde bewoners komt je al op sneren en verwijzingen naar het RIAGG te staan, laat staan als je niet alleen kritisch bent maar gewoon helemaal geen Huub-fan bent, dan word je behandeld alsof Willem Holleeder de goedheid zelve is in vergelijking met jou.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:51 schreef Gert het volgende:
[..]
Het idee dat je iets kunt betekenen voor een ander, is natuurlijk ook fijn.
Wat betreft het identificeren: zeker! En dat is ook niet verrassend. Ga naar de bioscoop, naar zo'n kleffe Hollywood-romance, en je ziet de tranen over de wangen biggelen bij bezoekers. Terwijl ze wéten (maar expres even vergeten) dat het maar een film is. DGK is echt. Of nou ja, vaak. Af en toe. Soms.
Zo langzamerhand veroorzaken de mensen die in allerlei topics maar lopen te roepen dat ze de mond wordt gesnoerd, méér overlast dan die paar Huub-fans die af en toe een beetje doorslaan.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Alleen een beetje jammer dat we hier op het forum ondertussen bijna verplicht worden om allemaal dezelfde bewoner te verafgoden, een kritische kijk naar het gedrag van bepaalde bewoners komt je al op sneren en verwijzingen naar het RIAGG te staan, laat staan als je niet alleen kritisch bent maar gewoon helemaal geen Huub-fan bent, dan word je behandeld alsof Willem Holleeder de goedheid zelve is in vergelijking met jou.
Toch zijn we een stuk wijzer dan in 1999.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 13:24 schreef voyeur het volgende:
Ik schreef hierboven al dat dit topic een soort experiment was. Zie hier eens wat ik bijna zeven jaar geleden in BB1 als topic opende. De eerste post heb ik nauwelijks herschreven en de door mij gequote post daaronder is op een naam na gelijk aan het origineel.
Grappig om te zien hoeveel er veranderd is sinds de eerste RLS en hoeveel toch gewoon gebleven is.
Je slaat de spijker op zijn kop.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:22 schreef Day het volgende:
Jammer genoeg voor ze laat ik me niet tegenhouden om mijn mening te geven. Niet over de andere bewoners en zeker niet over Huub. Ik kijk niet zozeer naar DGK om me met de bewoners te identificeren, ik vind het groepsproces interessant.
Jij doet m.i. écht precies hetzelfde hoor, alleen dan andersom.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:22 schreef Day het volgende:
Mijn theorie over de Huub-fans die letterlijk en figuurlijk alles goed praten wat die dwerg doet?
Is niet helemaal waar, ik zie de goede kanten van Huub echt wel en bevestig die ook, waar nodig. Ik sluit echter niet mijn ogen voor zijn foute kanten, wat de meeste Huub-fans wel doen. Het identificeren gaat wat dat betreft, naar mijn mening, te ver.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:54 schreef Gert het volgende:
[..]
Jij doet m.i. écht precies hetzelfde hoor, alleen dan andersom.![]()
Groot verschil is alleen dat jij gewoon fatsoenlijk blijft naar je mede-users.
Oh, maar het was dan ook geen geintje, maar een experiment. Ik was benieuwd of de reacties nu anders zouden zijn en dat lijkt wel het geval. De zelfreflectie is nu groter dan toen lijkt het.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:28 schreef Gert het volgende:
[..]
Toch zijn we een stuk wijzer dan in 1999.
Zelfs dit geintje, het herplaatsen van een oude post, is al niet origineel meer.
Acht jaar geleden vroegen wij, en allerlei ter zake deskundigen, ons af of de bewoners hier ernstige psychisch schade van zouden ondervinden. En of ze elkaar niet als ratten zouden af gaan maken. Veel mensen waren serieus bezrogd dat de BB1'ers in een gekkenhuis terecht zouden gaan komen.
Is er eigenlijk wel eens psychologisch onderzoek gedaan naar ex-deelnemers van een RLS, over de invloed van hun deelname, in NL of daarbuiten?
Daarom is dit ook een leuk topic.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:55 schreef voyeur het volgende:
Verslaafd aan de streams zal ik niet gauw meer raken, maar ik lees alle Cossen en ben inmiddel een soort voyeur van de voyeurs. De reacties en interacties van de vaste posters vind ik eigenlijk boeiender dan het getreiter van Huub of de eetgewoonten van Jaap.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |