abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 maart 2008 @ 21:34:33 #126
6941 APK
Factual, I think.
pi_57402407
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 21:22 schreef PC eend het volgende:

Laatst weer 2 vliegtuigen voor huub
Na anderhalf jaar?
Dan ben je dus echt 'Man bijt hond' materiaal.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 15 maart 2008 @ 21:39:42 #127
2018 PC eend
relativist
pi_57402524
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 21:34 schreef APK het volgende:

[..]

Na anderhalf jaar?
Dan ben je dus echt 'Man bijt hond' materiaal.
2 op 1 dag
Dus klimaat neutraal zijn ze ook al niet

En dan helemaal gefucked zijn omdat het niet goed op de streams te zien was
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  zondag 16 maart 2008 @ 01:21:14 #128
188345 Py
op zich
pi_57406544
Mijn observatie (als voyeur) (vanaf de apenrots):

Twee groepsprocessen:

1. Het groepsproces in de kooi
2. Het groepsproces in de cos

1. Het groepsproces in de kooi:
De leden van deze groep hebben zich nav een werving (advertentie/promo/...) opgegeven om mee te doen aan een spel waarbij ze als laatste moeten overblijven om (in hun ogen) iets heel waardevols te winnen.
Doel van alle leden van deze groep: de andere groepsleden overwinnen (actief of passief).
In het begin (toen de groep nog uit losse individuen bestond die elkaar nog moesten leren kennen en nog een groep moesten vormen), ging het om met zijn allen één speler te isoleren zodat iedereen die eruit stemde. Dit werkt alleen in de eerste fase, waarin er nog één groep is die uit los zand bestaat. Eén Iemand hoeft maar een foutje te maken en de rest staat klaar om hem/haar naar huis te sturen. De rest is dan (tijdelijk) bondgenoot om dichter bij hun doel te komen.
Na de beginfase zie je dat er subgroepjes ontstaan. Mensen maken afspraken met elkaar en geven elkaar zo zekerheid dat ze samen verder dan alle anderen zullen komen. Als de hele groep uiteen gevallen is in subgroepjes, ontstaat er een status quo. Iedereen heeft dekking en niemand kan er unaniem uitgestemd worden.
En dan zit het spel vast. Het hele principe van eruit stemmen is lamgelegd door de subgroepjes. Die elkaar dekken totdat het andere subgroepje eruit gespeeld is. Dan moet je gaan zoeken naar andere methoden om je doel te bereiken. Iedereen is zijn eigen weg gaan zoeken in middelen om de ander eruit te krijgen.
Sommigen gingen rustig af zitten wachten op wat er komen ging.
Anderen kozen de aanval om verder te komen in het spel. Ze wilden verder en voelden zich sterk. Bijvoorbeeld proberen de ander de regels laten overtreden (provocatie).
Machtspelletjes. Vertrouwen. Verraad. Vernedering. Bedreiging. Geweld. Steeds een stapje verder om hun doel te bereiken. Op een gegeven moment begint het te werken. Er haken mensen af. Mensen breken. De overblijvers zien dat. Hun tactiek heeft gewerkt. Mooi, verder ermee. Ze zien de tactiek van hun tegenstanders. Oei, als die dat tegen mij zou doen... Macht en angst. Uiteindelijk krijgen de sterkste alphamannetjes de overhand. De strijd draait om hen en de rest sluit zich bij de een of de ander aan.
Ze worden in die afgeschermde omgeving niet gecorrigeerd, met uitzondering van aanpassing in regels, boetes, alcoholverboden. Een solitaire groep apen op een rots die steeds verder gaat in het bereiken van hun doel.

2. Het groepsproces in de cos:
De leden van deze groep posten in het subforum DGK. Ze geven hun mening over de deelnemers van DGK. Ze hebben voor- en afkeuren voor deelnemers. Ze worden gelezen en lezen elkaar. Sommigen zijn heel serieus en hechten veel waarde aan hun mening. Anderen willen af en toe lollig doen en meer niet. Sommigen wippen af en toe langs. Anderen posten er hele dagen. En alles daartussen. In zijn algemeenheid is de cos een doorsnede van de samenleving.
Degenen die er veel posten, brengen veel tijd met elkaar door. Ze leren elkaar kennen en bouwen een band op. Ze komen elkaar daar tegen en ze hebben met elkaar te maken en om te gaan. Degenen die het geregeld met elkaar eens zijn, gaan elkaar opzoeken. Er ontstaat een soort van huiskamersfeer met een gezamenlijke mening.
Doel van de leden van de 'harde kern': de gezamenlijke mening bewaken om de harmonie in stand te houden
Van nature streeft de mens immers naar harmonie (of er moet een ander belang zijn, zoals bij de deelnemers aan DGK). En omdat het gaat om Commentaar Op Streams, je mening geven dus eigenlijk, wordt daarin de harmonie gevonden tussen de leden van die harde kern.
Meestal tot het punt waarbij de fatsoensnormen niet overschreden worden (we blijven immers wel naar harmonie streven). Andere meninghebbers die zich in het territorium van de harde kern begeven, worden dus fatsoenlijk gewezen op de gezamenlijke mening. Als de gezamenlijke mening écht in gevaar komt, dan ligt het aan de fatsoensgrenzen van de leden van de harde kern tot hoever zij bereid zijn te gaan om de gezamenlijke mening in stand te houden.
De harde kern kijkt een groot deel van de dag naar de gedragingen van de bewoners in de kooi. Daar zien ze dat mensen elkaar proberen uit een huis te werken en het leven zuur maken.

Soms zie ik overeenkomsten.
Maar misschien denk ik dit alleen maar.

zondag 16 maart 2008 @ 02:17:04 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_57407252
Ik vind het met het teruglezen in dit topic iig mooi om te zien dat ik een jaar geleden niets heb gepost waar ik nu niet meer achter sta
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 16 maart 2008 @ 02:57:13 #130
2018 PC eend
relativist
pi_57407638
quote:
Op zondag 16 maart 2008 01:21 schreef Py het volgende:
Mijn observatie (als voyeur) (vanaf de apenrots):

Twee groepsprocessen:

1. Het groepsproces in de kooi
2. Het groepsproces in de cos
[knip]
Wel mee eens
Behalve dan dat deel 1 beter hier gekund had
Voer voor psychologen-Deel1
  zondag 16 maart 2008 @ 11:55:08 #131
188345 Py
op zich
pi_57410306
quote:
Op zondag 16 maart 2008 02:57 schreef PC eend het volgende:

[..]

Wel mee eens
Behalve dan dat deel 1 beter hier gekund had
Voer voor psychologen-Deel1
* sjokt met deel 1 in de richting die eend aanwijst

Heb je nog meer van die lollige topics in je mouw?
  maandag 17 maart 2008 @ 20:33:19 #132
2018 PC eend
relativist
pi_57438693
quote:
Op maandag 17 maart 2008 18:27 schreef Varen het volgende:
Een fan van Huub heeft een brief aan Mandy gestuurd met een stuk rauw vlees, met een brief erbij: ik weet waar je dochter op school zit. Mandy had een klein meningsverschil met Huub over Schwazkopf
quote:
Op maandag 17 maart 2008 18:10 schreef Nostalgist het volgende:
Huubfans hebben de baas van Mikey bedreigd...... Zegt Mikey.....
Het wordt mooier en mooier
  maandag 17 maart 2008 @ 20:35:49 #133
2018 PC eend
relativist
pi_57438760
quote:
Op zondag 16 maart 2008 11:55 schreef Py het volgende:

[..]

* sjokt met deel 1 in de richting die eend aanwijst

Heb je nog meer van die lollige topics in je mouw?
Ik schopte ff een stuiptrekking in een van de oudste topicreeksen van fok, maar het wil niet meer zo erg.
Ze doen het liever in de cos
  maandag 17 maart 2008 @ 22:37:18 #134
188345 Py
op zich
pi_57441834
quote:
Op maandag 17 maart 2008 20:33 schreef PC eend het volgende:

[..]

[..]

Het wordt mooier en mooier
Ik las al zoiets over interactief enzo
  maandag 17 maart 2008 @ 22:39:23 #135
188345 Py
op zich
pi_57441884
[COS # 3422] Plannen, maar geen snode... verdient een vermelding in dit topic
  maandag 17 maart 2008 @ 22:51:32 #136
188345 Py
op zich
pi_57442252
quote:
Huubfans hebben de baas van Mikey bedreigd...... Zegt Mikey.....
quote:
Een fan van Huub heeft een brief aan Mandy gestuurd met een stuk rauw vlees, met een brief erbij: ik weet waar je dochter op school zit. Mandy had een klein meningsverschil met Huub over Schwazkopf
Signalement:
Vrouw met koptelefoon. Voor het laatst gezien in Man Bijt Hond
pi_57442384
Ouwe koeien uit de sloot? Als kind lustte ik ook geen spruitjes
Dolf is de baas
Insaantje
  maandag 17 maart 2008 @ 23:09:39 #138
188345 Py
op zich
pi_57442720
quote:
Op maandag 17 maart 2008 22:57 schreef Lobasca het volgende:
Ouwe koeien...
Bedoel je Blurk?
pi_57443343
quote:
Op maandag 17 maart 2008 23:09 schreef Py het volgende:

[..]

Bedoel je Blurk?
das wel een rund, maar doelde ik niet op
Dolf is de baas
Insaantje
  maandag 17 maart 2008 @ 23:56:43 #140
2018 PC eend
relativist
pi_57443935
quote:
Op maandag 17 maart 2008 22:39 schreef Py het volgende:
[COS # 3422] Plannen, maar geen snode... verdient een vermelding in dit topic
Het hele topic
  maandag 17 maart 2008 @ 23:57:31 #141
2018 PC eend
relativist
pi_57443965
quote:
Op maandag 17 maart 2008 23:34 schreef Lobasca het volgende:

[..]

das wel een rund, maar doelde ik niet op
Wat dan
Als jij een ouwe koe in de sloot ziet liggen spring je er in
  dinsdag 18 maart 2008 @ 01:12:21 #142
2018 PC eend
relativist
pi_57445183
quote:
Op maandag 17 maart 2008 23:56 schreef PC eend het volgende:

[..]

Het hele topic
Ja dus
  woensdag 14 mei 2008 @ 05:06:42 #143
2018 PC eend
relativist
pi_58658041
Het schijnt dat de streamers even verstoken zijn van streams en sommigen hebben dan ook de drang om ze nu al IRL te stalken

En op de diverse sites gaat het ook lekker, het schijnt aangiftes te regenen

En deze hoort ook hier

woensdag 14 mei 2008 @ 13:09:33 #144
134727 VirtualPOM
Arrogance diminishes wisdom
pi_58663539
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:22 schreef Day het volgende:
Mijn theorie over de Huub-fans die letterlijk en figuurlijk alles goed praten wat die dwerg doet?

Ze hebben zich met hem geïndificeerd toen hij het pispaaltje was (wat mij betreft gedroeg, want ik heb nooit in Huub de pispaal gelooft, had vanaf dag 1 al door dat het een ettertje was die met een hoop blabla zijn eigen onzekerheden probeert te camoufleren), en willen dat beeld niet meer niet meer kwijtraken, want dan moeten ze toegeven dat ze zich in hem/zijn karakter hebben vergist. Dus iedereen die het ook maar waagt kritiek op hem te hebben, krijgt de volle laag.

Jammer genoeg voor ze laat ik me niet tegenhouden om mijn mening te geven. Niet over de andere bewoners en zeker niet over Huub. Ik kijk niet zozeer naar DGK om me met de bewoners te identificeren, ik vind het groepsproces interessant.
Op zich een goede houding, ik doe het misschien wel eens verkeerd door het op te nemen voor bewoners die stelselmatig negatief worden neergezet om Huub maar positiever te laten uitkomen. Ik ben persoonlijk ook nooit blij geweest met de switch die het programma maakte, maar ben het daardoor wellicht wel blijven volgen. Ik gun het persoonlijk Brian, Jaap of Amanda meer. Feit is dat ook zij vele aanhangers hebben en dat niet iedereen Huub maar op een voetstuk blijft plaatsen, iets waar ik op zich erg blij mee ben. Laten wij streamers en kijkers iig allemaal ons gezond verstand aanspreken en het vooral als een spel blijven zien, dan komt alles goed
pi_58680271
Er was eens een over het paard getilde schooier met de naam John de M.
John de M had een eigen televisiezender....
en een onevenredig groot aandeel in overige media zoals de grootste krant van Nederland en alle daaraan gekoppelde zaken zoals internetsites.
John de M had/heeft 'macht'
Hoeveel macht? Dat wilde John de M ook wel eens weten.
Had hij net zoveel macht als Alexander de grote? Kon hij met zijn imperium net zoveel bereiken?

De televisiezender van JdM had voer nodig. En de meestermanipulator die niet tegen zijn verlies kan is een kei in combineren.

Zo maakt hij een bruggetje. Vriendschap op de Antillen, programma met dik geld binnenhalen zoals een soort BB, volksvermaak en vulling voor je televisiezender. Meteen maar even weten hoeveel macht macht nu eigenlijk is en wie je 'vrienden' op het werk zijn.

De zeef is erdoor gehaald. Bridget is in ieder geval altijd eenzijdig te vertrouwen geweest. Net als Beau. Net als Flens.
Er zijn ook medewerkers . . . weg gepest. Was het toch een pestshow?

In ieder geval gaat het stiefzoontje van je Antilliaanse vriend de boel winnen.
Hij is niet voor niets 'gevraagd' om mee te doen. Hij is niet voor niets maandenlang onder de pammetjes gehouden. Nena is vervangen voor een echte hoer, mooi verhaaltje eromheen en weg is de vieze smaak?
Meteen 50.000 euro aan de rat geschonken ( jammer dat Nicolaas liep te klooten, maar die kreeg zijn geld pas na veel treurnis. Braajen kreeg de pegels snel. Want ja, temperamentje hé?) zo weet de rat en het rattenachterbannetje meteen dat je een man van je woord bent JdM.

Nu moeten de SMS inkomsten de prijs van de rat terug verdienen en daarna mag Huub gelyncht worden. Door Natasia en Brian. Kennet die het niet meer uithield mocht ook een paar maal voortijdig zijn gal spuien. FF met de vuistjes rammelen.

Wat zijn we blij met zo'n goeie tv maker als JdM. Want als hij niet had willen meten hoeveel macht 'macht' was... dan hadden we hier geen gespreksstof gehad.

Kun je hieruit nu vaststellen: vriendschap is geen illusie?
Of wie John de Mol niet eert is zijn levensonderhoud niet weerd?

Wiens brood men eet?
Niets nieuws onder de zon?
Pesten is geen spelletje?

Ik hoop dat de psychologie zich niet begeeft op het gemanipuleerde pad van JdM. Er mogen toch wel wat randfiguren in deze samenleving overblijven die zelfredzaam zijn en zich onafhankelijk bewegen?

Het spelletje was nooit te winnen, maar je gezichtsveld laten bepalen door JdM ...( de voetbal verkwantselaar) is niet nodig.
pi_58681108
Moge de ene die wel zijn/haar hart op de goede plek zit en geen slechte dingen naar anderen heeft toegewenst winnen!!!
  donderdag 15 mei 2008 @ 17:17:02 #147
2018 PC eend
relativist
pi_58687498
Goed te zien dat lieve het juiste topic gevonden heeft voor een uitgebreide zelfdiagnose
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')