Zojuist nog in de uitzending: "Jaap, de kolos van de kooi."quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:21 schreef voyeur het volgende:
Het is duidelijk dat de Tien site overmatig vaak 'De antilliaan' en 'De zwarte diva' schrijft. Of dat racistisch bedoeld is kan ik moeilijk beoordelen; het zou evengoed een poging kunnen zijn om handige soap stereotypes neer te zetten. Het is echter wel merkwaardig dat ze dan niet ook steeds 'De homosexuele Erik' en vergelijkbaar gebruiken voor de andere bewoners.
Dat is een goed dingquote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:54 schreef Gert het volgende:
[..]
In het betoog van PC Eend mis ik dat er ook veel mensen zijn die zo langzamerhand wel een beetje genoeg hebben van Huub, ,maar ook de schurft hebben aan Brian.
Verder herken ik zijn beschrijving van een mallotige Huub-gekte niet meer. Die massale Huub-hysterie is al lang weg-geëbt. (hoe jammer dat ook is voor de mensen die het heerlijk vinden om zich daar tegen af te zetten.)
Volgens mij ben jíj de racist hier hoor. Want blijkbaar mag je Brian niet 'gewoon' een klootzak vinden. Nee, daar moét wel "iets" achter zitten. Is het nou zó moeilijk voor je om ze gewoon in de eerste plaats als mensen te zien, in plaats van in de eerste plaats als allochtonen?quote:
Nee Gert, ik beweer niet dat jij expliciet racistische opmerkingen maakt. Je legt alleen nadrukkelijk de link tussen Brian's familie en criminaliteit zonder dat je daar een andere reden voor hebt. Racisme is echt meer dan 'ga terug naar het oerwoud' en 'jij aap' schrijven.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 20:12 schreef Gert het volgende:
[..]
Volgens mij ben jíj de racist hier hoor. Want blijkbaar mag je Brian niet 'gewoon' een klootzak vinden. Nee, daar moét wel "iets" achter zitten. Is het nou zó moeilijk voor je om ze gewoon in de eerste plaats als mensen te zien, in plaats van in de eerste plaats als allochtonen?
Maar kom eens met voorbeelden dan dat ik een verband leg tussen het gedrag van Brian of zijn bezoek enerzijds, en hun Antilliaanse achtergrond anderzijds.
Maar is dat systematisch in die uitzendingen? En doen ze dat ook/wel bij Brian en Natasja?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:49 schreef APK het volgende:
[..]
Zojuist nog in de uitzending: "Jaap, de kolos van de kooi."
Dus in het begin mocht je iemand waar je nauwelijks iets positiefs aan vondquote:Op dinsdag 1 mei 2007 20:37 schreef itsme het volgende:
Nogmaals Ik kan nog steeds nauwelijks iets positiefs aan Brian vinden. En ja in het begin mocht ik die jongen wel. Hij was hier een van de favorieten, dat is pas veranderd door zijn EIGEN gedrag.
De kaartenactie voor huub daar begon het mee, daarna kreeg je de huub moet terug lobby, dan heb je nog de anti-bont actie en ik ben zelfs bang dat die leuke actie van brian met de airco gestopt is nav brieven naar 'hier'.quote:nog even reageren op de inbreng die wij gehad zouden hebben ? Volgens mij was de enige inbreng de kaartenactie en de pop poll.. Dat soms DGK redactie hier eens wat typte, meestal kwamen ze alleen als ze iets te vertellen hadden waar van ze wisten dat de fokkers het erg leuk zouden vinden dus dat is m.i geen inbreng in het programma voor de kijker.
Dat zie ik toch geheel anders, Brian is erg met zichzelf bezig en doet juist wel aan introspectie en geeft zijn eigen fouten ook toe.quote:Ook zie ik dat er nu veel minder Huub fans zijn. Hij wordt zeker niet meer zo geadoreerd . Mensen zien ook zijn fouten, het verschil is dat hij ze zelf ook ziet en ze toegeeft wat Brian dus totaal niet kan of wil.
In het uitzendingstopic van vandaag heb je er misschien 1 over het hoofd gezienquote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:47 schreef Gert het volgende:
Verder treed ik op tegen openlijk racistische posts, mijns inziens minstens zo stevig als andere mods.
Klopt. Lijkt me normaal. In het begin ken je de mensen nog niet en zie je alleen hun buitenkantje. Wat is hier zo vreemd aan eend van me?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:43 schreef PC eend het volgende:
[..]
Dus in het begin mocht je iemand waar je nauwelijks iets positiefs aan vond
Interessant
[..]
Dat jij kennelijk aan de buitenkant al kan zien of je iemand mag of nietquote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:59 schreef itsme het volgende:
[..]
Klopt. Lijkt me normaal. In het begin ken je de mensen nog niet en zie je alleen hun buitenkantje. Wat is hier zo vreemd aan eend van me?![]()
![]()
Gert, wij kennen elkaar al heel lang dus ik begrijp niet waarom je je zo vergalopeerd nu. Ik heb niets tegen jou en ben bepaald niet bezig met een queeste tegen jou. Het overgrote deel van mijn tekst gaat niet over jou; jij pikt dat deel er uit en wil daar op door. Dan kom ik daar braaf op terug om het toe te lichten. Meer is er niet. Het zijn geen persoonlijke aanvallen op andere personen, het zijn opmerkingen over de rol van een moderator. Ik weet waar ik moet zijn als ik wil klagen, ik heb er geen behoefte toe.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:47 schreef Gert het volgende:
Voyeur, je doet precies waar je mij van beschuldigt: je insinueert dingen die je niet hard kan maken.
Ik heb NOOIT, ook niet verdekt, een link gelegd tussen Brian en zijn familie, en hun Antilliaanse afkomst. NOOIT. Ik weet niet hoe dit zich in je hoofd genesteld heeft, maar ik ben het nu wel zat.
Verder treed ik op tegen openlijk racistische posts, mijns inziens minstens zo stevig als andere mods.
Als je mijn stijl van modden niet meer trekt, ga dan klagen bij een FA, of zoek een ander forum.
Om de sfeer hier OK te houden, zijn we vrij streng als het gaat om persoonlijke aanvallen op andere users. Aangezien je keer op keer niet met bewijs kan komen voor je aantijgingen, die zijn er namelijk niet, wordt het nu tijd dat je je mond hierover verder houdt.
Waar in godsnaam lees jij al die dingen? Waar staan die nieuwe insinuaties en onwaarheden? Ik vroeg in mijn laatste post iets aan je. Daar geef je geen antwoord op. Dat is je goed recht, maar waarom dan gekke beschuldigingen?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:59 schreef Gert het volgende:
Gewoon doorgaan hè.![]()
Ook hierboven staan weer een aantal insinuaties en onwaarheden.
Je brengt het iets "netter", maar je doet in niets onder voor de COS'sers die jij zo verafschuwt hoor.
Maar goed: in plaats van er een ellenlange quote/unquote-post van te maken, houd ik het bij: gewoon stoppen met insinueren dat ik een racist ben, dan is er verder niets aan de hand.
PC Eend, ik deel je mening volkomen!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:32 schreef PC eend het volgende:
Het volgen van RLS is toch ook een beetje ontsnappen uit je eigen bestaan, mensen gaan meeleven met hun favoriet en gaan hun minst favoriet zelfs haten.
Volgens mij is dat toch wel een soort van massahysterie, waar mensen zich kennelijk goed bij voelen, het je druk maken om het lief en leed van een ander.
Het is lekker voor je eigenwaarde om een gezamelijke 'vijand' te hebben en die volledig de grond in te schrijven?
etc., etc.
Waar ontsnap jij aan ?quote:
Dat is toch waar je in het begin alleen op af kan gaan. Je denkt die lijkt me wel leuk, of die lijkt me wel aardig. Mensen zijn nog niet zichzelf. Pas na een tijd komt het ware eendje/ratje)quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:07 schreef PC eend het volgende:
[..]
Dat jij kennelijk aan de buitenkant al kan zien of je iemand mag of niet
Denk je dat nog steeds?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:54 schreef Gert het volgende:
[..]
In het betoog van PC Eend mis ik dat er ook veel mensen zijn die zo langzamerhand wel een beetje genoeg hebben van Huub, ,maar ook de schurft hebben aan Brian.
Verder herken ik zijn beschrijving van een mallotige Huub-gekte niet meer. Die massale Huub-hysterie is al lang weg-geëbt. (hoe jammer dat ook is voor de mensen die het heerlijk vinden om zich daar tegen af te zetten.)
Je zou kunnen proberen om niet al te snel te oordelenquote:Op woensdag 2 mei 2007 18:57 schreef itsme het volgende:
[..]
Dat is toch waar je in het begin alleen op af kan gaan. Je denkt die lijkt me wel leuk, of die lijkt me wel aardig. Mensen zijn nog niet zichzelf. Pas na een tijd komt het ware eendje/ratje)beestje boven.
Nog steeds!quote:
quote:Op zondag 2 september 2007 22:59 schreef Gert het volgende:
[..]
Nog steeds!![]()
Er is vroeg in de middag een kaartenaktie voor Huub en Lieke opgestart, en nu aan het eind van de avond zitten we nog steeds op pagina 1.![]()
Oei, dan heb ik de fascistische Huub en Lieke-hordes misschien tóch wat onderschat.quote:Op maandag 3 september 2007 10:16 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
![]()
Die actie is gevaarlijk en wordt nu via PM geregeld![]()
Laatst weer 2 vliegtuigen voor huubquote:Op zondag 2 september 2007 22:59 schreef Gert het volgende:
[..]
Nog steeds!![]()
Er is vroeg in de middag een kaartenaktie voor Huub en Lieke opgestart, en nu aan het eind van de avond zitten we nog steeds op pagina 1.![]()
Na anderhalf jaar?quote:
2 op 1 dagquote:Op zaterdag 15 maart 2008 21:34 schreef APK het volgende:
[..]
Na anderhalf jaar?
Dan ben je dus echt 'Man bijt hond' materiaal.
Wel mee eensquote:Op zondag 16 maart 2008 01:21 schreef Py het volgende:
Mijn observatie (als voyeur) (vanaf de apenrots):
Twee groepsprocessen:
1. Het groepsproces in de kooi
2. Het groepsproces in de cos
[knip]
* sjokt met deel 1 in de richting die eend aanwijstquote:Op zondag 16 maart 2008 02:57 schreef PC eend het volgende:
[..]
Wel mee eens
Behalve dan dat deel 1 beter hier gekund had
Voer voor psychologen-Deel1
quote:Op maandag 17 maart 2008 18:27 schreef Varen het volgende:
Een fan van Huub heeft een brief aan Mandy gestuurd met een stuk rauw vlees, met een brief erbij: ik weet waar je dochter op school zit. Mandy had een klein meningsverschil met Huub over Schwazkopf
Het wordt mooier en mooierquote:Op maandag 17 maart 2008 18:10 schreef Nostalgist het volgende:
Huubfans hebben de baas van Mikey bedreigd...... Zegt Mikey.....
Ik schopte ff een stuiptrekking in een van de oudste topicreeksen van fok, maar het wil niet meer zo erg.quote:Op zondag 16 maart 2008 11:55 schreef Py het volgende:
[..]
* sjokt met deel 1 in de richting die eend aanwijst![]()
Heb je nog meer van die lollige topics in je mouw?
quote:Huubfans hebben de baas van Mikey bedreigd...... Zegt Mikey.....
Signalement:quote:Een fan van Huub heeft een brief aan Mandy gestuurd met een stuk rauw vlees, met een brief erbij: ik weet waar je dochter op school zit. Mandy had een klein meningsverschil met Huub over Schwazkopf
Het hele topicquote:Op maandag 17 maart 2008 22:39 schreef Py het volgende:
[COS # 3422] Plannen, maar geen snode... verdient een vermelding in dit topic
Wat danquote:Op maandag 17 maart 2008 23:34 schreef Lobasca het volgende:
[..]
das wel een rund, maar doelde ik niet op
Op zich een goede houding, ik doe het misschien wel eens verkeerd door het op te nemen voor bewoners die stelselmatig negatief worden neergezet om Huub maar positiever te laten uitkomen. Ik ben persoonlijk ook nooit blij geweest met de switch die het programma maakte, maar ben het daardoor wellicht wel blijven volgen. Ik gun het persoonlijk Brian, Jaap of Amanda meer. Feit is dat ook zij vele aanhangers hebben en dat niet iedereen Huub maar op een voetstuk blijft plaatsen, iets waar ik op zich erg blij mee ben. Laten wij streamers en kijkers iig allemaal ons gezond verstand aanspreken en het vooral als een spel blijven zien, dan komt alles goedquote:Op zaterdag 17 maart 2007 14:22 schreef Day het volgende:
Mijn theorie over de Huub-fans die letterlijk en figuurlijk alles goed praten wat die dwerg doet?
Ze hebben zich met hem geïndificeerd toen hij het pispaaltje was (wat mij betreft gedroeg, want ik heb nooit in Huub de pispaal gelooft, had vanaf dag 1 al door dat het een ettertje was die met een hoop blabla zijn eigen onzekerheden probeert te camoufleren), en willen dat beeld niet meer niet meer kwijtraken, want dan moeten ze toegeven dat ze zich in hem/zijn karakter hebben vergist. Dus iedereen die het ook maar waagt kritiek op hem te hebben, krijgt de volle laag.
Jammer genoeg voor ze laat ik me niet tegenhouden om mijn mening te geven. Niet over de andere bewoners en zeker niet over Huub. Ik kijk niet zozeer naar DGK om me met de bewoners te identificeren, ik vind het groepsproces interessant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |