abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 1 mei 2007 @ 19:30:41 #101
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_48899002
Wat te veel over het hoofd gezien wordt m.i, is de aanleiding die een bewoner zélf geeft om uitgekotst te worden.
Ik snap dat het lastig is te accepteren voor mensen die Brian oprecht een prima vent vinden, maar zijn opstelling is toch echt de grote nummer 1-oorzaak voor zijn impopulariteit.

Jaloezie speelt denk ik nauwelijks een rol. Vind ik ver gezocht, strookt ook niet met het gegeven dat Brian aanvankelijk behoorlijk populair was.
Het lekker meedoen met het groepsgewijs uitkafferen (van Brian) of vereren (van Huub) : het zal een rol spelen, maar niet meer of minder dan anders, bij andere BB's.

Wat wèl anders is, is de tijdsduur van het programma. Misschien speelt een (deels onbewuste) verveling een rol, en krijgen mensen de neiging om zaken heel zwart - wit te gaan zien, om zo wat spanning te creëeren.

Itsme's opmerking dat het geen invloed hebben op wie er wordt uitgestemd, ook zijn weerslag heeft op de heftigheid waarmee bepaalde bewoners bejegend te worden, vind ik ook houdbaar.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  dinsdag 1 mei 2007 @ 19:49:03 #102
6941 APK
Factual, I think.
pi_48899781
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:21 schreef voyeur het volgende:

Het is duidelijk dat de Tien site overmatig vaak 'De antilliaan' en 'De zwarte diva' schrijft. Of dat racistisch bedoeld is kan ik moeilijk beoordelen; het zou evengoed een poging kunnen zijn om handige soap stereotypes neer te zetten. Het is echter wel merkwaardig dat ze dan niet ook steeds 'De homosexuele Erik' en vergelijkbaar gebruiken voor de andere bewoners.
Zojuist nog in de uitzending: "Jaap, de kolos van de kooi."
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_48900069
knip
  dinsdag 1 mei 2007 @ 20:05:20 #104
2018 PC eend
relativist
pi_48900375
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 18:54 schreef Gert het volgende:

[..]
In het betoog van PC Eend mis ik dat er ook veel mensen zijn die zo langzamerhand wel een beetje genoeg hebben van Huub, ,maar ook de schurft hebben aan Brian.
Verder herken ik zijn beschrijving van een mallotige Huub-gekte niet meer. Die massale Huub-hysterie is al lang weg-geëbt. (hoe jammer dat ook is voor de mensen die het heerlijk vinden om zich daar tegen af te zetten. )
Dat is een goed ding
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  Moderator dinsdag 1 mei 2007 @ 20:12:39 #105
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_48900669
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:21 schreef voyeur het volgende:
Hier vind ik Gert's rol ook echt dubieus.
Volgens mij ben jíj de racist hier hoor. Want blijkbaar mag je Brian niet 'gewoon' een klootzak vinden. Nee, daar moét wel "iets" achter zitten. Is het nou zó moeilijk voor je om ze gewoon in de eerste plaats als mensen te zien, in plaats van in de eerste plaats als allochtonen?

Maar kom eens met voorbeelden dan dat ik een verband leg tussen het gedrag van Brian of zijn bezoek enerzijds, en hun Antilliaanse achtergrond anderzijds.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  dinsdag 1 mei 2007 @ 20:37:50 #106
1585 itsme
Chaoot!
pi_48901731
Daar kan ik me zo aan irriteren, Ja er zijn racisten maar het lijkt tegenwoordig wel alsof je niets negatiefs over iemand mag zeggen die van een andere afkomst is want dan ben je gelijk een racist.

Nogmaals Ik kan nog steeds nauwelijks iets positiefs aan Brian vinden. En ja in het begin mocht ik die jongen wel. Hij was hier een van de favorieten, dat is pas veranderd door zijn EIGEN gedrag.

nog even reageren op de inbreng die wij gehad zouden hebben ? Volgens mij was de enige inbreng de kaartenactie en de pop poll.. Dat soms DGK redactie hier eens wat typte, meestal kwamen ze alleen als ze iets te vertellen hadden waar van ze wisten dat de fokkers het erg leuk zouden vinden dus dat is m.i geen inbreng in het programma voor de kijker.

Ook zie ik dat er nu veel minder Huub fans zijn. Hij wordt zeker niet meer zo geadoreerd . Mensen zien ook zijn fouten, het verschil is dat hij ze zelf ook ziet en ze toegeeft wat Brian dus totaal niet kan of wil.

En nogmaals wat je over Gert schrijft vind ik echt onzin.
Een mod mag ook zijn mening geven en die niet onder stoelen en banken steken.
Ja soms gaan de opmerkingen te ver van sommige mensen maar over het algemeen worden die vanzelf wel door de fokkers daar op gewezen. Vind ook niet dat dat alleen gert zijn rol zou moeten zijn .
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:32:25 #107
798 voyeur
bemoeit zich
pi_48904093
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 20:12 schreef Gert het volgende:

[..]

Volgens mij ben jíj de racist hier hoor. Want blijkbaar mag je Brian niet 'gewoon' een klootzak vinden. Nee, daar moét wel "iets" achter zitten. Is het nou zó moeilijk voor je om ze gewoon in de eerste plaats als mensen te zien, in plaats van in de eerste plaats als allochtonen?

Maar kom eens met voorbeelden dan dat ik een verband leg tussen het gedrag van Brian of zijn bezoek enerzijds, en hun Antilliaanse achtergrond anderzijds.
Nee Gert, ik beweer niet dat jij expliciet racistische opmerkingen maakt. Je legt alleen nadrukkelijk de link tussen Brian's familie en criminaliteit zonder dat je daar een andere reden voor hebt. Racisme is echt meer dan 'ga terug naar het oerwoud' en 'jij aap' schrijven.

Jouw rol als cheerleader van de 'het zijn criminelen' optiek vind ik dus maar matig, maar daar ging het eigenlijk niet om. Het ging me hier om je rol als moderator die dit altijd toelaat. Jouw mening is de jouwe, maar als moderator laat je veel toe dat duidelijk racistisch bedoeld is.
Here we are now, entertain us.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:35:45 #108
798 voyeur
bemoeit zich
pi_48904242
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:49 schreef APK het volgende:

[..]

Zojuist nog in de uitzending: "Jaap, de kolos van de kooi."
Maar is dat systematisch in die uitzendingen? En doen ze dat ook/wel bij Brian en Natasja?
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:43:24 #109
2018 PC eend
relativist
pi_48904591
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 20:37 schreef itsme het volgende:
Nogmaals Ik kan nog steeds nauwelijks iets positiefs aan Brian vinden. En ja in het begin mocht ik die jongen wel. Hij was hier een van de favorieten, dat is pas veranderd door zijn EIGEN gedrag.
Dus in het begin mocht je iemand waar je nauwelijks iets positiefs aan vond
Interessant
quote:
nog even reageren op de inbreng die wij gehad zouden hebben ? Volgens mij was de enige inbreng de kaartenactie en de pop poll.. Dat soms DGK redactie hier eens wat typte, meestal kwamen ze alleen als ze iets te vertellen hadden waar van ze wisten dat de fokkers het erg leuk zouden vinden dus dat is m.i geen inbreng in het programma voor de kijker.
De kaartenactie voor huub daar begon het mee, daarna kreeg je de huub moet terug lobby, dan heb je nog de anti-bont actie en ik ben zelfs bang dat die leuke actie van brian met de airco gestopt is nav brieven naar 'hier'.

Hierdoor gaan mensen hun inbreng overschatten, ze beginnen zichzelf als onderdeel van het spel te zien en verzinnen de meest waanzinnige acties om de minst favorieten tegen te werken.
Ik denk ook dat die huub-moet terug-lobby sterk meegewerkt heeft aan de ophemeling van huub, mensen denken dat het zonder hun nooit gebeurd zou zijn, ze hebben hun eigen held gecreeerd.
quote:
Ook zie ik dat er nu veel minder Huub fans zijn. Hij wordt zeker niet meer zo geadoreerd . Mensen zien ook zijn fouten, het verschil is dat hij ze zelf ook ziet en ze toegeeft wat Brian dus totaal niet kan of wil.
Dat zie ik toch geheel anders, Brian is erg met zichzelf bezig en doet juist wel aan introspectie en geeft zijn eigen fouten ook toe.
Huub is degene die dat juist totaal niet doet, hij geeft soms wel toe, alleen als het in zijn straatje past.
  Moderator dinsdag 1 mei 2007 @ 21:47:23 #110
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_48904780
Voyeur, je doet precies waar je mij van beschuldigt: je insinueert dingen die je niet hard kan maken.

Ik heb NOOIT, ook niet verdekt, een link gelegd tussen Brian en zijn familie, en hun Antilliaanse afkomst. NOOIT. Ik weet niet hoe dit zich in je hoofd genesteld heeft, maar ik ben het nu wel zat.
Verder treed ik op tegen openlijk racistische posts, mijns inziens minstens zo stevig als andere mods.
Als je mijn stijl van modden niet meer trekt, ga dan klagen bij een FA, of zoek een ander forum.
Om de sfeer hier OK te houden, zijn we vrij streng als het gaat om persoonlijke aanvallen op andere users. Aangezien je keer op keer niet met bewijs kan komen voor je aantijgingen, die zijn er namelijk niet, wordt het nu tijd dat je je mond hierover verder houdt.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:53:10 #111
2018 PC eend
relativist
pi_48905060
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:47 schreef Gert het volgende:
Verder treed ik op tegen openlijk racistische posts, mijns inziens minstens zo stevig als andere mods.
In het uitzendingstopic van vandaag heb je er misschien 1 over het hoofd gezien
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:59:09 #112
1585 itsme
Chaoot!
pi_48905352
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:43 schreef PC eend het volgende:

[..]

Dus in het begin mocht je iemand waar je nauwelijks iets positiefs aan vond
Interessant
[..]
Klopt. Lijkt me normaal. In het begin ken je de mensen nog niet en zie je alleen hun buitenkantje. Wat is hier zo vreemd aan eend van me?
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:07:47 #113
2018 PC eend
relativist
pi_48905825
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:59 schreef itsme het volgende:

[..]

Klopt. Lijkt me normaal. In het begin ken je de mensen nog niet en zie je alleen hun buitenkantje. Wat is hier zo vreemd aan eend van me?
Dat jij kennelijk aan de buitenkant al kan zien of je iemand mag of niet
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:32:19 #114
798 voyeur
bemoeit zich
pi_48907135
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:47 schreef Gert het volgende:
Voyeur, je doet precies waar je mij van beschuldigt: je insinueert dingen die je niet hard kan maken.

Ik heb NOOIT, ook niet verdekt, een link gelegd tussen Brian en zijn familie, en hun Antilliaanse afkomst. NOOIT. Ik weet niet hoe dit zich in je hoofd genesteld heeft, maar ik ben het nu wel zat.
Als je mijn stijl van modden niet meer trekt, ga dan klagen bij een FA, of zoek een ander forum.
Om de sfeer hier OK te houden, zijn we vrij streng als het gaat om persoonlijke aanvallen op andere users. Aangezien je keer op keer niet met bewijs kan komen voor je aantijgingen, die zijn er namelijk niet, wordt het nu tijd dat je je mond hierover verder houdt.
Gert, wij kennen elkaar al heel lang dus ik begrijp niet waarom je je zo vergalopeerd nu. Ik heb niets tegen jou en ben bepaald niet bezig met een queeste tegen jou. Het overgrote deel van mijn tekst gaat niet over jou; jij pikt dat deel er uit en wil daar op door. Dan kom ik daar braaf op terug om het toe te lichten. Meer is er niet. Het zijn geen persoonlijke aanvallen op andere personen, het zijn opmerkingen over de rol van een moderator. Ik weet waar ik moet zijn als ik wil klagen, ik heb er geen behoefte toe.

Jij legt een relatie tussen Brian's familie en criminaliteit. Licht dan toe op welke basis je die doet. Je hebt gewed dat Brian geen HBO opleiding afgemaakt heeft. Licht toe. Etc. Dat zin toch geen persoonlijke aanvallen? Dat zijn vragen omdat jij deel bent van het spel dat DGK heet.

Beetje maf om nu te gaan dreigen met bannetjes enzo. Je bent deel van het spel. Leef ermee of lees eens na wat er over andere echte mensen geschreven wordt door de Cossers. Dat overschrijdt de grenzen van het betamelijke, niet mijn vragen aan jou.

Verder is het jammer van dit topic. Als ik jou had willen afzeiken had ik dat wel in Feedback gedaan. Dit zijn bespiegelingen over de DGK watchers en daar kom jij in langs. So what?
  Moderator dinsdag 1 mei 2007 @ 22:59:35 #115
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_48908768
Gewoon doorgaan hè.
Ook hierboven staan weer een aantal insinuaties en onwaarheden.
Je brengt het iets "netter", maar je doet in niets onder voor de COS'sers die jij zo verafschuwt hoor.
Maar goed: in plaats van er een ellenlange quote/unquote-post van te maken, houd ik het bij: gewoon stoppen met insinueren dat ik een racist ben, dan is er verder niets aan de hand en kunnen we fijn verder met dit topic.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 23:04:24 #116
798 voyeur
bemoeit zich
pi_48909022
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:59 schreef Gert het volgende:
Gewoon doorgaan hè.
Ook hierboven staan weer een aantal insinuaties en onwaarheden.
Je brengt het iets "netter", maar je doet in niets onder voor de COS'sers die jij zo verafschuwt hoor.
Maar goed: in plaats van er een ellenlange quote/unquote-post van te maken, houd ik het bij: gewoon stoppen met insinueren dat ik een racist ben, dan is er verder niets aan de hand.
Waar in godsnaam lees jij al die dingen? Waar staan die nieuwe insinuaties en onwaarheden? Ik vroeg in mijn laatste post iets aan je. Daar geef je geen antwoord op. Dat is je goed recht, maar waarom dan gekke beschuldigingen?

Man, houd je bezig met het ontleden van de mechanismes van de Gouden Kooi kijkers. Daar gaat dit topic over en als je er geen zin in hebt, dan post je in een ander topic of open er een nieuwe over. Zo zonde van een goed topic dit.
  woensdag 2 mei 2007 @ 14:31:38 #117
58921 Day
You can fly!
pi_48926505
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:32 schreef PC eend het volgende:
Het volgen van RLS is toch ook een beetje ontsnappen uit je eigen bestaan, mensen gaan meeleven met hun favoriet en gaan hun minst favoriet zelfs haten.
Volgens mij is dat toch wel een soort van massahysterie, waar mensen zich kennelijk goed bij voelen, het je druk maken om het lief en leed van een ander.
Het is lekker voor je eigenwaarde om een gezamelijke 'vijand' te hebben en die volledig de grond in te schrijven?

etc., etc.
PC Eend, ik deel je mening volkomen!
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
pi_48928174
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:31 schreef Day het volgende:

[..]

PC Eend, ik deel je mening volkomen!
Waar ontsnap jij aan ?
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  woensdag 2 mei 2007 @ 18:57:05 #119
1585 itsme
Chaoot!
pi_48936064
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:07 schreef PC eend het volgende:

[..]

Dat jij kennelijk aan de buitenkant al kan zien of je iemand mag of niet
Dat is toch waar je in het begin alleen op af kan gaan. Je denkt die lijkt me wel leuk, of die lijkt me wel aardig. Mensen zijn nog niet zichzelf. Pas na een tijd komt het ware eendje/ratje) beestje boven.
pi_52896695
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 18:54 schreef Gert het volgende:

[..]

In het betoog van PC Eend mis ik dat er ook veel mensen zijn die zo langzamerhand wel een beetje genoeg hebben van Huub, ,maar ook de schurft hebben aan Brian.
Verder herken ik zijn beschrijving van een mallotige Huub-gekte niet meer. Die massale Huub-hysterie is al lang weg-geëbt. (hoe jammer dat ook is voor de mensen die het heerlijk vinden om zich daar tegen af te zetten. )
Denk je dat nog steeds?

Huub is weer gedrogeerd
Lieke is weer door 5 man 'aangevallen'
Weer een briefkaartenactie nav notabene een streamlock (de vliegtuigen zullen ook wel weer startklaar staan ).
pi_52896730
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 18:57 schreef itsme het volgende:

[..]

Dat is toch waar je in het begin alleen op af kan gaan. Je denkt die lijkt me wel leuk, of die lijkt me wel aardig. Mensen zijn nog niet zichzelf. Pas na een tijd komt het ware eendje/ratje) beestje boven.
Je zou kunnen proberen om niet al te snel te oordelen
  Moderator zondag 2 september 2007 @ 22:59:52 #122
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_52904335
quote:
Op zondag 2 september 2007 18:49 schreef PC eend het volgende:

[..]

Denk je dat nog steeds?
Nog steeds!
Er is vroeg in de middag een kaartenaktie voor Huub en Lieke opgestart, en nu aan het eind van de avond zitten we nog steeds op pagina 1.
pi_52911349
quote:
Op zondag 2 september 2007 22:59 schreef Gert het volgende:

[..]

Nog steeds!
Er is vroeg in de middag een kaartenaktie voor Huub en Lieke opgestart, en nu aan het eind van de avond zitten we nog steeds op pagina 1.

Die actie is gevaarlijk en wordt nu via PM geregeld
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  Moderator maandag 3 september 2007 @ 10:29:46 #124
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_52911587
quote:
Op maandag 3 september 2007 10:16 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Die actie is gevaarlijk en wordt nu via PM geregeld
Oei, dan heb ik de fascistische Huub en Lieke-hordes misschien tóch wat onderschat.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 21:22:07 #125
2018 PC eend
relativist
pi_57402125
quote:
Op zondag 2 september 2007 22:59 schreef Gert het volgende:

[..]

Nog steeds!
Laatst weer 2 vliegtuigen voor huub
  zaterdag 15 maart 2008 @ 21:34:33 #126
6941 APK
Factual, I think.
pi_57402407
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 21:22 schreef PC eend het volgende:

Laatst weer 2 vliegtuigen voor huub
Na anderhalf jaar?
Dan ben je dus echt 'Man bijt hond' materiaal.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 15 maart 2008 @ 21:39:42 #127
2018 PC eend
relativist
pi_57402524
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 21:34 schreef APK het volgende:

[..]

Na anderhalf jaar?
Dan ben je dus echt 'Man bijt hond' materiaal.
2 op 1 dag
Dus klimaat neutraal zijn ze ook al niet

En dan helemaal gefucked zijn omdat het niet goed op de streams te zien was
  zondag 16 maart 2008 @ 01:21:14 #128
188345 Py
op zich
pi_57406544
Mijn observatie (als voyeur) (vanaf de apenrots):

Twee groepsprocessen:

1. Het groepsproces in de kooi
2. Het groepsproces in de cos

1. Het groepsproces in de kooi:
De leden van deze groep hebben zich nav een werving (advertentie/promo/...) opgegeven om mee te doen aan een spel waarbij ze als laatste moeten overblijven om (in hun ogen) iets heel waardevols te winnen.
Doel van alle leden van deze groep: de andere groepsleden overwinnen (actief of passief).
In het begin (toen de groep nog uit losse individuen bestond die elkaar nog moesten leren kennen en nog een groep moesten vormen), ging het om met zijn allen één speler te isoleren zodat iedereen die eruit stemde. Dit werkt alleen in de eerste fase, waarin er nog één groep is die uit los zand bestaat. Eén Iemand hoeft maar een foutje te maken en de rest staat klaar om hem/haar naar huis te sturen. De rest is dan (tijdelijk) bondgenoot om dichter bij hun doel te komen.
Na de beginfase zie je dat er subgroepjes ontstaan. Mensen maken afspraken met elkaar en geven elkaar zo zekerheid dat ze samen verder dan alle anderen zullen komen. Als de hele groep uiteen gevallen is in subgroepjes, ontstaat er een status quo. Iedereen heeft dekking en niemand kan er unaniem uitgestemd worden.
En dan zit het spel vast. Het hele principe van eruit stemmen is lamgelegd door de subgroepjes. Die elkaar dekken totdat het andere subgroepje eruit gespeeld is. Dan moet je gaan zoeken naar andere methoden om je doel te bereiken. Iedereen is zijn eigen weg gaan zoeken in middelen om de ander eruit te krijgen.
Sommigen gingen rustig af zitten wachten op wat er komen ging.
Anderen kozen de aanval om verder te komen in het spel. Ze wilden verder en voelden zich sterk. Bijvoorbeeld proberen de ander de regels laten overtreden (provocatie).
Machtspelletjes. Vertrouwen. Verraad. Vernedering. Bedreiging. Geweld. Steeds een stapje verder om hun doel te bereiken. Op een gegeven moment begint het te werken. Er haken mensen af. Mensen breken. De overblijvers zien dat. Hun tactiek heeft gewerkt. Mooi, verder ermee. Ze zien de tactiek van hun tegenstanders. Oei, als die dat tegen mij zou doen... Macht en angst. Uiteindelijk krijgen de sterkste alphamannetjes de overhand. De strijd draait om hen en de rest sluit zich bij de een of de ander aan.
Ze worden in die afgeschermde omgeving niet gecorrigeerd, met uitzondering van aanpassing in regels, boetes, alcoholverboden. Een solitaire groep apen op een rots die steeds verder gaat in het bereiken van hun doel.

2. Het groepsproces in de cos:
De leden van deze groep posten in het subforum DGK. Ze geven hun mening over de deelnemers van DGK. Ze hebben voor- en afkeuren voor deelnemers. Ze worden gelezen en lezen elkaar. Sommigen zijn heel serieus en hechten veel waarde aan hun mening. Anderen willen af en toe lollig doen en meer niet. Sommigen wippen af en toe langs. Anderen posten er hele dagen. En alles daartussen. In zijn algemeenheid is de cos een doorsnede van de samenleving.
Degenen die er veel posten, brengen veel tijd met elkaar door. Ze leren elkaar kennen en bouwen een band op. Ze komen elkaar daar tegen en ze hebben met elkaar te maken en om te gaan. Degenen die het geregeld met elkaar eens zijn, gaan elkaar opzoeken. Er ontstaat een soort van huiskamersfeer met een gezamenlijke mening.
Doel van de leden van de 'harde kern': de gezamenlijke mening bewaken om de harmonie in stand te houden
Van nature streeft de mens immers naar harmonie (of er moet een ander belang zijn, zoals bij de deelnemers aan DGK). En omdat het gaat om Commentaar Op Streams, je mening geven dus eigenlijk, wordt daarin de harmonie gevonden tussen de leden van die harde kern.
Meestal tot het punt waarbij de fatsoensnormen niet overschreden worden (we blijven immers wel naar harmonie streven). Andere meninghebbers die zich in het territorium van de harde kern begeven, worden dus fatsoenlijk gewezen op de gezamenlijke mening. Als de gezamenlijke mening écht in gevaar komt, dan ligt het aan de fatsoensgrenzen van de leden van de harde kern tot hoever zij bereid zijn te gaan om de gezamenlijke mening in stand te houden.
De harde kern kijkt een groot deel van de dag naar de gedragingen van de bewoners in de kooi. Daar zien ze dat mensen elkaar proberen uit een huis te werken en het leven zuur maken.

Soms zie ik overeenkomsten.
Maar misschien denk ik dit alleen maar.

zondag 16 maart 2008 @ 02:17:04 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_57407252
Ik vind het met het teruglezen in dit topic iig mooi om te zien dat ik een jaar geleden niets heb gepost waar ik nu niet meer achter sta
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 16 maart 2008 @ 02:57:13 #130
2018 PC eend
relativist
pi_57407638
quote:
Op zondag 16 maart 2008 01:21 schreef Py het volgende:
Mijn observatie (als voyeur) (vanaf de apenrots):

Twee groepsprocessen:

1. Het groepsproces in de kooi
2. Het groepsproces in de cos
[knip]
Wel mee eens
Behalve dan dat deel 1 beter hier gekund had
Voer voor psychologen-Deel1
  zondag 16 maart 2008 @ 11:55:08 #131
188345 Py
op zich
pi_57410306
quote:
Op zondag 16 maart 2008 02:57 schreef PC eend het volgende:

[..]

Wel mee eens
Behalve dan dat deel 1 beter hier gekund had
Voer voor psychologen-Deel1
* sjokt met deel 1 in de richting die eend aanwijst

Heb je nog meer van die lollige topics in je mouw?
  maandag 17 maart 2008 @ 20:33:19 #132
2018 PC eend
relativist
pi_57438693
quote:
Op maandag 17 maart 2008 18:27 schreef Varen het volgende:
Een fan van Huub heeft een brief aan Mandy gestuurd met een stuk rauw vlees, met een brief erbij: ik weet waar je dochter op school zit. Mandy had een klein meningsverschil met Huub over Schwazkopf
quote:
Op maandag 17 maart 2008 18:10 schreef Nostalgist het volgende:
Huubfans hebben de baas van Mikey bedreigd...... Zegt Mikey.....
Het wordt mooier en mooier
  maandag 17 maart 2008 @ 20:35:49 #133
2018 PC eend
relativist
pi_57438760
quote:
Op zondag 16 maart 2008 11:55 schreef Py het volgende:

[..]

* sjokt met deel 1 in de richting die eend aanwijst

Heb je nog meer van die lollige topics in je mouw?
Ik schopte ff een stuiptrekking in een van de oudste topicreeksen van fok, maar het wil niet meer zo erg.
Ze doen het liever in de cos
  maandag 17 maart 2008 @ 22:37:18 #134
188345 Py
op zich
pi_57441834
quote:
Op maandag 17 maart 2008 20:33 schreef PC eend het volgende:

[..]

[..]

Het wordt mooier en mooier
Ik las al zoiets over interactief enzo
  maandag 17 maart 2008 @ 22:39:23 #135
188345 Py
op zich
pi_57441884
[COS # 3422] Plannen, maar geen snode... verdient een vermelding in dit topic
  maandag 17 maart 2008 @ 22:51:32 #136
188345 Py
op zich
pi_57442252
quote:
Huubfans hebben de baas van Mikey bedreigd...... Zegt Mikey.....
quote:
Een fan van Huub heeft een brief aan Mandy gestuurd met een stuk rauw vlees, met een brief erbij: ik weet waar je dochter op school zit. Mandy had een klein meningsverschil met Huub over Schwazkopf
Signalement:
Vrouw met koptelefoon. Voor het laatst gezien in Man Bijt Hond
pi_57442384
Ouwe koeien uit de sloot? Als kind lustte ik ook geen spruitjes
Dolf is de baas
Insaantje
  maandag 17 maart 2008 @ 23:09:39 #138
188345 Py
op zich
pi_57442720
quote:
Op maandag 17 maart 2008 22:57 schreef Lobasca het volgende:
Ouwe koeien...
Bedoel je Blurk?
pi_57443343
quote:
Op maandag 17 maart 2008 23:09 schreef Py het volgende:

[..]

Bedoel je Blurk?
das wel een rund, maar doelde ik niet op
Dolf is de baas
Insaantje
  maandag 17 maart 2008 @ 23:56:43 #140
2018 PC eend
relativist
pi_57443935
quote:
Op maandag 17 maart 2008 22:39 schreef Py het volgende:
[COS # 3422] Plannen, maar geen snode... verdient een vermelding in dit topic
Het hele topic
  maandag 17 maart 2008 @ 23:57:31 #141
2018 PC eend
relativist
pi_57443965
quote:
Op maandag 17 maart 2008 23:34 schreef Lobasca het volgende:

[..]

das wel een rund, maar doelde ik niet op
Wat dan
Als jij een ouwe koe in de sloot ziet liggen spring je er in
  dinsdag 18 maart 2008 @ 01:12:21 #142
2018 PC eend
relativist
pi_57445183
quote:
Op maandag 17 maart 2008 23:56 schreef PC eend het volgende:

[..]

Het hele topic
Ja dus
  woensdag 14 mei 2008 @ 05:06:42 #143
2018 PC eend
relativist
pi_58658041
Het schijnt dat de streamers even verstoken zijn van streams en sommigen hebben dan ook de drang om ze nu al IRL te stalken

En op de diverse sites gaat het ook lekker, het schijnt aangiftes te regenen

En deze hoort ook hier

woensdag 14 mei 2008 @ 13:09:33 #144
134727 VirtualPOM
Arrogance diminishes wisdom
pi_58663539
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 14:22 schreef Day het volgende:
Mijn theorie over de Huub-fans die letterlijk en figuurlijk alles goed praten wat die dwerg doet?

Ze hebben zich met hem geïndificeerd toen hij het pispaaltje was (wat mij betreft gedroeg, want ik heb nooit in Huub de pispaal gelooft, had vanaf dag 1 al door dat het een ettertje was die met een hoop blabla zijn eigen onzekerheden probeert te camoufleren), en willen dat beeld niet meer niet meer kwijtraken, want dan moeten ze toegeven dat ze zich in hem/zijn karakter hebben vergist. Dus iedereen die het ook maar waagt kritiek op hem te hebben, krijgt de volle laag.

Jammer genoeg voor ze laat ik me niet tegenhouden om mijn mening te geven. Niet over de andere bewoners en zeker niet over Huub. Ik kijk niet zozeer naar DGK om me met de bewoners te identificeren, ik vind het groepsproces interessant.
Op zich een goede houding, ik doe het misschien wel eens verkeerd door het op te nemen voor bewoners die stelselmatig negatief worden neergezet om Huub maar positiever te laten uitkomen. Ik ben persoonlijk ook nooit blij geweest met de switch die het programma maakte, maar ben het daardoor wellicht wel blijven volgen. Ik gun het persoonlijk Brian, Jaap of Amanda meer. Feit is dat ook zij vele aanhangers hebben en dat niet iedereen Huub maar op een voetstuk blijft plaatsen, iets waar ik op zich erg blij mee ben. Laten wij streamers en kijkers iig allemaal ons gezond verstand aanspreken en het vooral als een spel blijven zien, dan komt alles goed
pi_58680271
Er was eens een over het paard getilde schooier met de naam John de M.
John de M had een eigen televisiezender....
en een onevenredig groot aandeel in overige media zoals de grootste krant van Nederland en alle daaraan gekoppelde zaken zoals internetsites.
John de M had/heeft 'macht'
Hoeveel macht? Dat wilde John de M ook wel eens weten.
Had hij net zoveel macht als Alexander de grote? Kon hij met zijn imperium net zoveel bereiken?

De televisiezender van JdM had voer nodig. En de meestermanipulator die niet tegen zijn verlies kan is een kei in combineren.

Zo maakt hij een bruggetje. Vriendschap op de Antillen, programma met dik geld binnenhalen zoals een soort BB, volksvermaak en vulling voor je televisiezender. Meteen maar even weten hoeveel macht macht nu eigenlijk is en wie je 'vrienden' op het werk zijn.

De zeef is erdoor gehaald. Bridget is in ieder geval altijd eenzijdig te vertrouwen geweest. Net als Beau. Net als Flens.
Er zijn ook medewerkers . . . weg gepest. Was het toch een pestshow?

In ieder geval gaat het stiefzoontje van je Antilliaanse vriend de boel winnen.
Hij is niet voor niets 'gevraagd' om mee te doen. Hij is niet voor niets maandenlang onder de pammetjes gehouden. Nena is vervangen voor een echte hoer, mooi verhaaltje eromheen en weg is de vieze smaak?
Meteen 50.000 euro aan de rat geschonken ( jammer dat Nicolaas liep te klooten, maar die kreeg zijn geld pas na veel treurnis. Braajen kreeg de pegels snel. Want ja, temperamentje hé?) zo weet de rat en het rattenachterbannetje meteen dat je een man van je woord bent JdM.

Nu moeten de SMS inkomsten de prijs van de rat terug verdienen en daarna mag Huub gelyncht worden. Door Natasia en Brian. Kennet die het niet meer uithield mocht ook een paar maal voortijdig zijn gal spuien. FF met de vuistjes rammelen.

Wat zijn we blij met zo'n goeie tv maker als JdM. Want als hij niet had willen meten hoeveel macht 'macht' was... dan hadden we hier geen gespreksstof gehad.

Kun je hieruit nu vaststellen: vriendschap is geen illusie?
Of wie John de Mol niet eert is zijn levensonderhoud niet weerd?

Wiens brood men eet?
Niets nieuws onder de zon?
Pesten is geen spelletje?

Ik hoop dat de psychologie zich niet begeeft op het gemanipuleerde pad van JdM. Er mogen toch wel wat randfiguren in deze samenleving overblijven die zelfredzaam zijn en zich onafhankelijk bewegen?

Het spelletje was nooit te winnen, maar je gezichtsveld laten bepalen door JdM ...( de voetbal verkwantselaar) is niet nodig.
pi_58681108
Moge de ene die wel zijn/haar hart op de goede plek zit en geen slechte dingen naar anderen heeft toegewenst winnen!!!
  donderdag 15 mei 2008 @ 17:17:02 #147
2018 PC eend
relativist
pi_58687498
Goed te zien dat lieve het juiste topic gevonden heeft voor een uitgebreide zelfdiagnose
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')