Wat is er met die 11.8 gebeurd? Heb ik even gemist...quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:08 schreef Peterselieman het volgende:
De laatste 2 wel ja. De aanrijding bij Muiderpoort en de uitgebrande benulux loc.
Een bericht van gisterquote:Materieeltekort Amsterdam-Rotterdam 13 maart
Tussen Amsterdam en Rotterdam moeten internationale reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten en extra overstappen.
Door materieeltekort rijden er op 13 maart tussen Amsterdam en Rotterdam geen internationale intercity's.
Prognose:
* dit duurt de hele dag.
wat is bij jullie kortquote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:39 schreef Luco het volgende:
Dit is dus de nog steeeds erg lange, maar desalwelteplus ingekorte OP?
Zodra we de lengte van de OP niet meer in tariefeenheden hoeven uit te drukkenquote:
* DING DONG * "Goedenmiddag Damen & Heren... Wij mogen u verblijden met een leuk dingetje.... vanaf heden is de OP ingekort! Voor meer informatie kijkt u boven aan deze pagina."quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zodra we de lengte van de OP niet meer in tariefeenheden hoeven uit te drukken
Als de Benelux op Asd aankomt, gaat ie altijd leeg naar de Wgm. Kering op Asd kan niet omdat er daar niet genoeg spoorcapaciteit is. Ik vermoed dat de huidige problemen er ook mee te maken hebben dat die ontspoorde dubbeldekker van gisteren de sporen naar Wgm verspert.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel raar dan, dat dat pas nu een probleem is
Klinkt goed, maar dat staat dan dus los van die uitgefikte loc, toch?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als de Benelux op Asd aankomt, gaat ie altijd leeg naar de Wgm. Kering op Asd kan niet omdat er daar niet genoeg spoorcapaciteit is. Ik vermoed dat de huidige problemen er ook mee te maken hebben dat die ontspoorde dubbeldekker van gisteren de sporen naar Wgm verspert.
Die zijn al verkleind en staan al naast elkaar? Welke template gebruik je?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:52 schreef Brembo het volgende:
De foto's in de OP van dat mislukte tramlijntje , houten - houten castellum kunnen ook wel kleiner of naast elkaar
Misschien een combinatie van twee problemen... Ik weet niet hoeveel 11.8'en ze nodig hebben voor de Beneluxdienst?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klinkt goed, maar dat staat dan dus los van die uitgefikte loc, toch?
Bij mij staan ze naast elkaar.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:18 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Die zijn al verkleind en staan al naast elkaar? Welke template gebruik je?
Stop of ik post 'm nog een keer!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij mij staan ze naast elkaar.
Nu vind ik de OP wel erg kort geworden![]()
Jankerdquote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij mij staan ze naast elkaar.
Nu vind ik de OP wel erg kort geworden![]()
Ik dacht zeven. Maar ik meen dat er in Brussel 3 op reserve staan en in Amsterdam 1. Onlangs ergens gelezen, geen idee meer waarquote:Op dinsdag 13 maart 2007 17:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Misschien een combinatie van twee problemen... Ik weet niet hoeveel 11.8'en ze nodig hebben voor de Beneluxdienst?
In jouw sommetje kom ik tot elf, waar is de twaalfde?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik dacht zeven. Maar ik meen dat er in Brussel 3 op reserve staan en in Amsterdam 1. Onlangs ergens gelezen, geen idee meer waar
Uitgebrand vorige week, hoor ik netquote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
In jouw sommetje kom ik tot elf, waar is de twaalfde?
Handig voor de nummertjesfreaksquote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:50 schreef DolfLundgren het volgende:
Voor de liefhebbers die graag op de hoogte blijven:
De trein vertragings en problemen berichten
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:52 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Tyf eens op met die kuttreinen tussen leeuwarden en groningenik wil de wadjes terug
GTW valt hard tegen.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:19 schreef sebabje het volgende:
Vandaag gelukkig niks meer gemerkt van de DDM-1 bij muiderpoort. De trein uit Amsterdam was mooi optijd![]()
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:52 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Tyf eens op met die kuttreinen tussen leeuwarden en groningenik wil de wadjes terug
GTW valt hard tegen.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Uitgebrand vorige week, hoor ik net
GTW's zijn turbo-vette treinen manquote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:36 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Helaas doet de GTW echt zijn intrede in het Noorden, dus er is niet zoveel meer aan te doen
Weet ik veel, dat weet bieslookgast wel neem ik aanquote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:37 schreef Duvel het volgende:
[..]Lul!
Edit: ja godver, ik wil gewoon weten waardoor ie ontbrand is!
De dienstregeling liep met de wadjes een stuk beter dan dat deze nu doet.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
GTW's zijn turbo-vette treinen man
Wordt hoog tijd dat die wadjes, die nooit gebouwd zijn voor meer dan "noodvoorziening" eruitgemikt worden
Noodvoorziening van meer dan 25 jaarquote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
GTW's zijn turbo-vette treinen man
Wordt hoog tijd dat die wadjes, die nooit gebouwd zijn voor meer dan "noodvoorziening" eruitgemikt worden
Dat pleit voor de fabrikant hè!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:46 schreef Brembo het volgende:
[..]
Noodvoorziening van meer dan 25 jaar, das toch redelijk wat voor die bus zonder rubberen banden.
Ja, waarvan zeker 10 jaar blessuretijd inmiddelsquote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:46 schreef Brembo het volgende:
[..]
Noodvoorziening van meer dan 25 jaar,
Daarom zijn er ook vlavlips op dat trajectquote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tot na 17.00 zijn er IC's opgeheven die kant op hoor
Daarin moet ik je deze weken gelijk in geven. Soms is het echt belabberd op Lw-Gn. Uiteindelijk komt het wel weer goed. Maar wat te denken van de wadjes op de maaslijn vandaag. De vertragingen rijgen zich aaneen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:45 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
De dienstregeling liep met de wadjes een stuk beter dan dat deze nu doet.![]()
Tijd om een Wadje te moddem zodat die 160 kan xDquote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daarin moet ik je deze weken gelijk in geven. Soms is het echt belabberd op Lw-Gn. Uiteindelijk komt het wel weer goed. Maar wat te denken van de wadjes op de maaslijn vandaag. De vertragingen rijgen zich aaneen.![]()
Ik begin vastquote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Tijd om een Wadje te moddem zodat die 160 kan xD
"die flappen" zijn natuurlijk verstelbaar ehquote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
Met alleen die aerodynamische ingrepen red je het niet. Die flappen remmen m eerder afDe stellen hoeven maar 154 te kunnen voor een fatsoenlijke uitvoering van de dienstregeling 140 km/h +10%.
Gaat lekker zoquote:ProRail
PlaatsUtrecht
Datum 13 maart 2007
Aanpassingen treindienst op woensdag 14 maart 2007
Calamiteiten:
13 maart
Amersfoort<->Amsterdam
Door herstelwerkzaamheden na een aanrijding rijden er tussen Amsterdam en Amersfoort geen intercity's.
Vertraging: 15-30 minuten.
Reisadvies:
Doorgaande reizigers tussen Amsterdam en Amersfoort kunnen omreizen via Utrecht Centraal.
Prognose:
Dit duurt naar verwachting tot in de loop van het weekeinde.
Gewoon een dieselloc er achter plakken, en hopen dat het de 140 km/h haalt!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
Met alleen die aerodynamische ingrepen red je het niet. Die flappen remmen m eerder afDe stellen hoeven maar 154 te kunnen voor een fatsoenlijke uitvoering van de dienstregeling 140 km/h +10%.
Hoe kom je daar in vredesnaam op.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wordt hoog tijd dat die wadjes, die nooit gebouwd zijn voor meer dan "noodvoorziening" eruitgemikt worden
Wat jij wil hoor schatquote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:46 schreef verzameldirk het volgende:
[..]
Hoe kom je daar in vredesnaam op.
Deze treinen zijn in Duitsland op grote schaal gebouwd en bevallen prima.
Als je niets van treinen weet moet je niet zomaar iets roepen.
Dit had ik niet van jou verwacht fles.![]()
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weet ik veel, dat weet bieslookgast wel neem ik aan
De uitvoering van de Wadlopers in Nederland is de ernstig uitgeklede versie van die Duitse dingen. Er werd niet voor niets een lading reservemotoren bij geleverd. De Wadlopers moesten zo goedkoop mogelijk zijn om nog treinen te kunnen laten rijden in het noorden, anders had NS die lijnen gesloten. De Wadlopers als noodvoorziening zien is misschien wat kort door de bocht, maar als robuuste oplossing waren ze niet bedoeld.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:46 schreef verzameldirk het volgende:
[..]
Hoe kom je daar in vredesnaam op.
Deze treinen zijn in Duitsland op grote schaal gebouwd en bevallen prima.
Als je niets van treinen weet moet je niet zomaar iets roepen.
Dit had ik niet van jou verwacht fles.![]()
idd! dr gingen ook niet voor niks 4 of 5 kapot na aanreiding met een KOE!quote:Op woensdag 14 maart 2007 09:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
De uitvoering van de Wadlopers in Nederland is de ernstig uitgeklede versie van die Duitse dingen. Er werd niet voor niets een lading reservemotoren bij geleverd. De Wadlopers moesten zo goedkoop mogelijk zijn om nog treinen te kunnen laten rijden in het noorden, anders had NS die lijnen gesloten. De Wadlopers als noodvoorziening zien is misschien wat kort door de bocht, maar als robuuste oplossing waren ze niet bedoeld.
gewoon spoorverdubbeling! en een draad er boven!quote:Op woensdag 14 maart 2007 09:43 schreef radlah het volgende:
en dan over die wissels nog maar te zwijgen
En voor mijn portemonnee.quote:Op woensdag 14 maart 2007 09:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
gewoon spoorverdubbeling! en een draad er boven!
beter voor t milieu!
Dat was niet één koe, maar een kudde, bij Camminghaburen toch?quote:Op woensdag 14 maart 2007 09:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
idd! dr gingen ook niet voor niks 4 of 5 kapot na aanreiding met een KOE!
gfi,quote:Op woensdag 14 maart 2007 09:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat was niet één koe, maar een kudde, bij Camminghaburen toch?
Mwah ik denk dat tegenwoordig diesel rijden net zo goedkoop is als energie-opwekken en transporteren. Dat 1,5 KV netwerk kost echt bakken met geld!quote:Op woensdag 14 maart 2007 09:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
gewoon spoorverdubbeling! en een draad er boven!
beter voor t milieu!
Ja, de stijgende dieselprijzen niet meegerekend zeker?quote:Op woensdag 14 maart 2007 10:52 schreef Brembo het volgende:
[..]
Mwah ik denk dat tegenwoordig diesel rijden net zo goedkoop is als energie-opwekken en transporteren. Dat 1,5 KV netwerk kost echt bakken met geld!
hebben treinen wel ROETFILTERS?quote:Op woensdag 14 maart 2007 11:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, de stijgende dieselprijzen niet meegerekend zeker?
Oude doos open trekken eh :pquote:Op woensdag 14 maart 2007 11:21 schreef Peterselieman het volgende:
Heel wat historische platen Ou-Tannu. Zo zul je ze niet snel meer kunnen maken. (zeker niet omdat de 3225 niet meer in het noorden rijdt)
meen je niet?quote:Op woensdag 14 maart 2007 11:19 schreef Peterselieman het volgende:
Waarschijnlijk de nieuwste diesels wel. Ik las op somda dat de GTW mogelijk 1:0,8 loopt. Als dat zo is, dan zuipt dat ding echt veel, zelfs als dat het verbruik is van de 2 motoren bij elkaar opgeteld.
Oh okee, komt wel danquote:Op woensdag 14 maart 2007 10:14 schreef Peterselieman het volgende:
Mooi he die Kikkers
@Fles: Ik weet niet wat er precies met de BNL loc gebeurd is. Elders zullen ze het wel weten.
Dan leg ik wel een keutel op het balkon in het vervolgquote:
Heb jij niet zo'n sleutel waarmee je de plee in kunt dan? Of hebben ze 't slot vervangen?quote:Op woensdag 14 maart 2007 12:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan leg ik wel een keutel op het balkon in het vervolg
ik heb wel een driehoeksleuteltjequote:Op woensdag 14 maart 2007 13:40 schreef Dr_Flash het volgende:
nee zo'n sleutel heb ik niet, en misschien is ook wel het slot vervangen, dat weet ik niet
Daar heb je alleen in Rusland wat aan dacht ikquote:
1:0,8 is best netjes toch? Ik dacht dat de Plan U's vroeger 1:0,25 reden.quote:Op woensdag 14 maart 2007 11:19 schreef Peterselieman het volgende:
Waarschijnlijk de nieuwste diesels wel. Ik las op somda dat de GTW mogelijk 1:0,8 loopt. Als dat zo is, dan zuipt dat ding echt veel, zelfs als dat het verbruik is van de 2 motoren bij elkaar opgeteld.
Ja of een Class 66 met een doorsnee kolentrein aan de haak?quote:Op woensdag 14 maart 2007 14:01 schreef Wadloper het volgende:
Hoeveel zuipt een wadloper of DM'90 stel eigenlijk? Daar ben ik nu ook wel benieuwd naar
dunno,, dr gaat veel gemeente eigendom mee open hoorquote:Op woensdag 14 maart 2007 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar heb je alleen in Rusland wat aan dacht ik
Herhaling: "Goedenmiddag Damen & Heren... Wij mogen u verblijden met een leuk dingetje.... vanaf heden is de OP ingekort! Voor meer informatie kijkt u boven aan deze pagina."quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:16 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
* DING DONG * "Goedenmiddag Damen & Heren... Wij mogen u verblijden met een leuk dingetje.... vanaf heden is de OP ingekort! Voor meer informatie kijkt u boven aan deze pagina."
1:0,1 of zoquote:Op woensdag 14 maart 2007 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja of een Class 66 met een doorsnee kolentrein aan de haak?
Connexxion zal wel niet verplicht zijn treinen met toilletten in te zetten, in de Protosjes komt tenslotte ook geen toilet, als ik de plattegrond zo zie.quote:Op woensdag 14 maart 2007 12:39 schreef Dr_Flash het volgende:even heel wat anders, waar ik me behoorlijk aan irriteer is dat het ENIGE toilet in de Veetjes van connexxion op de valleilijn is dichtgespijkerd en voorzien van een bordje "SCHOONMAAKKAST"
Alsof er geld is voor de schoonmaak!quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
in een SPURT zitten ze wel, alleen elke keer als ik er in kom zijn ze op slot ?
Whehehehehe!quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:56 schreef Brembo het volgende:
[..]
Alsof er geld is voor de schoonmaak!
Dan zit ik volgens mij nog liever in een normaal stoeltje dan op zo'n lounchbank,,, een ongeluk en je vliegt helemal door de hele trein dan heen.quote:Op woensdag 14 maart 2007 18:22 schreef Wadloper het volgende:
Zitten in de Protos dingen van die lounchbanken ofzo?![]()
Tenminste, als ik zo kijk op die plattegrond
heb je overdag dan verlichting nodig?quote:Op woensdag 14 maart 2007 19:25 schreef sebabje het volgende:
Vandaag weer dezelfde vlavlip als gister, waar de verlichting het niet van deed![]()
NEDTrain reviseer die trein eens... Deze staat al een tijdje op de lijst![]()
De Vlavlips zijn allemaal al gereviseerd. Het normale onderhoud gebeurt vanwege het personeelstekort bij NedTrain en het beschikbaar zijn van zoveel mogelijk stellen, vaak iets later dan eigenlijk kan, mits de defecten niet te groot zijn natuurlijkquote:Op woensdag 14 maart 2007 19:25 schreef sebabje het volgende:
Vandaag weer dezelfde vlavlip als gister, waar de verlichting het niet van deed![]()
NEDTrain reviseer die trein eens... Deze staat al een tijdje op de lijst![]()
Niet he, dacht ik ook toen ik het aan het na lezen wasquote:Op woensdag 14 maart 2007 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
....
@Thats-me: Lekker duidelijk allemaal.
Boejje, die staanbar in de DM90 gaat ook al jaren goedquote:Op woensdag 14 maart 2007 19:23 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Dan zit ik volgens mij nog liever in een normaal stoeltje dan op zo'n lounchbank,,, een ongeluk en je vliegt helemal door de hele trein dan heen.
Doe je soms mee met whatpulse of zo?quote:Op woensdag 14 maart 2007 20:00 schreef thats-me het volgende:
[..]
Niet he, dacht ik ook toen ik het aan het na lezen was
Wel in het donkerquote:Op woensdag 14 maart 2007 19:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
heb je overdag dan verlichting nodig?
2e in 10 dagenquote:Op woensdag 14 maart 2007 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
Dat meen je niet. Het is de laatste tijd behoorlijk raak in Fryslân![]()
quote:Zijn even over het spoor heen gereden maar zagen geen ambulance wel opruim medewerkers volgens mij en allemaal rode vlekker en plekken op het spoor dus kan best van een groot dier zijn geweest.
Plan V is beroerder!!quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:48 schreef SevenWonders het volgende:
Vandaag in zo'n nieuw opgetuigde sprinter moeten zitten. Mijn hemel wat zitten die krengen krap en beroerd.
Oneens! In SGMm hebben ze planken voorzien van een stofje, en dat noemen ze "stoel".quote:
SGMm heeft meer beenruimte maar de stoelen zijn harder en het verschil tussen 1e en 2e klas is nihielquote:Op woensdag 14 maart 2007 22:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oneens! In SGMm hebben ze planken voorzien van een stofje, en dat noemen ze "stoel".
Maar klinkt mooier, is nostaligischer, heeft een leukere besturing voor de machinist. Legio voordelen!quote:Op woensdag 14 maart 2007 22:30 schreef Brembo het volgende:
[..]
SGMm heeft meer beenruimte maar de stoelen zijn harder en het verschil tussen 1e en 2e klas is nihiel. Plan T is toch echt 10x erger, 0,0 beenruimte, rammelt kraakt, piept, lekt en schiet niet echt op
.
i cant disagree!quote:Op donderdag 15 maart 2007 08:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar klinkt mooier, is nostaligischer, heeft een leukere besturing voor de machinist. Legio voordelen!
verdwaalde buffel? of een defecte kwakloper geweest en dat er een buffel als nood is ingezet?quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:42 schreef Peterselieman het volgende:
Het schijnt dat er gister een buffel gereden heeft op Gn-Rd/Dz. Daarom reden er gister 2 gekoppelde DH'tjes op Gn-Lw in een buffeldienst buiten de spitsuren.
Voor die buffels moest toch ook het perron enzo worden aangepast? Hmm, aparte spot...quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:47 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb absoluut geen idee. Ik pik het van een ander forum net, namelijk OHIH. Ik heb daar eerst naar de spotlocatie gevraagd en dat blijkt de Van Heemskerkstraat in Groningen te zijn en ja, de overgang daar ligt op het traject tussen Groningen en Groningen Noord, dus dan moet het wel. Er zaten wel passagiers in het stel.
quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:58 schreef thats-me het volgende:
Ik ook, maar dat gebeurt bijna dagelijks maandelijks
even een onderzoekje gedaan vandaagquote:Op woensdag 14 maart 2007 12:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh okee, komt wel dan
even heel wat anders, waar ik me behoorlijk aan irriteer is dat het ENIGE toilet in de Veetjes van connexxion op de valleilijn is dichtgespijkerd en voorzien van een bordje "SCHOONMAAKKAST"
Now we're talking business!quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
even een onderzoekje gedaan vandaag
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
slot is niet vervangen dus.
dat dacht ikquote:
Hm grappig, die ic was dus niet ontspoord, en die dubbeldekker was gekapseisd. Interessante vergelijking.quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:12 schreef Willy84 het volgende:
Nadat ik bij Muiderpoort was geweest de avond van de crash, waarbij ik enkel donkere plaatjes heb kunnen schieten, kwam ik nog net optijd om de gewone stam Duits huurmaterieel afgevoerd te zien worden naar de Watergraafsmeer. Dit gebeurde geduwd door een Diesellocomotief 6509
Wellusz manquote:
Die ICM heeft wel heldenstatus verdiend hoorquote:Op donderdag 15 maart 2007 21:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hm grappig, die ic was dus niet ontspoord, en die dubbeldekker was gekapseisd. Interessante vergelijking.
Misschien kun je er een keer een foto van posten.quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wellusz manwuh haalde selfz een kikkert in onderswegs
neej ik hat muh kameraa nie bijquote:Op donderdag 15 maart 2007 21:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Misschien kun je er een keer een foto van posten.
Het is mij wat.quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:15 schreef thats-me het volgende:
Rijdt vandaag dus behoorlijk wat ICM in de 7000
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
Da's heul nie Rotterdams, waus!quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
neej ik hat muh kameraa nie bij
vollugunduh keer
musgien
Stay away from the beers, Flash.quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die ICM heeft wel heldenstatus verdiend hoor
DDAR?ik DACHT het NIET he
![]()
*boks
di's nou een typisch geval van een class58quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
die ACTS (class66?) loc is vrij schoon
ah ook goed B)quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
di's nou een typisch geval van een class58
Dit moet dus de trein vanuit Dz zijn geweest. En ook daar is ie niet toegelaten volgens mij, maar als niemand er iets van zegt, dan kraait er geen haan naar, alhoewel, misschien kunnen ze iets met de ATB gegevens?quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:13 schreef Wadloper het volgende:
Vreemd, dacht dat DM'90 niet op Gn-Rd is toegelaten
Het moet wel, omdat het setje door de dieselloc geduwd werd. Die mcn kan natuurlijk niet alles zien. Daarom moet er iemand voorop de trein op de uitkijk staan.quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:13 schreef Willy84 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het hele spulletje werd dus naar de Watergraafsmeer geduwd. Voorop de loc stond gewoon iemand tijdens het rijden. Geen idee of zoiets mag? De schade zit trouwens aan de andere zijde.
Toen ik er vanmiddag langsreed waren ze met een zooitje mensen aan het werk aan de wissels etc. Ze schijnen volgens de berichten dag en nacht door te werken. Ga het alleen niet checken![]()
Meeste spoorwerkzaameheden zijn 24/7, toen tussen Ah-Zp bezig waren ging dat ook gewoon door 's nachts. Dit soort projecten kan je niet zeggen, van ach vijf uur laten we naar huis gaanquote:Op donderdag 15 maart 2007 21:13 schreef Willy84 het volgende:
Toen ik er vanmiddag langsreed waren ze met een zooitje mensen aan het werk aan de wissels etc. Ze schijnen volgens de berichten dag en nacht door te werken. Ga het alleen niet checken![]()
Het kan ook een radioloc geweest zijn?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 00:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het moet wel, omdat het setje door de dieselloc geduwd werd. Die mcn kan natuurlijk niet alles zien. Daarom moet er iemand voorop de trein op de uitkijk staan.
Ik heb de foto's nog even beter bekeken, en je ziet inderdaad ook een radio-teken voorop de loc.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 08:44 schreef Peterselieman het volgende:
Je hebt gelijk. Ik zie dat die man voorop een band om zn hesje heeft. Dan is het waarschijnlijk dus dat ie kastje heeft om zo de loc te besturen.
Das nog eens leuk met treintjes spelenquote:Op vrijdag 16 maart 2007 07:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het kan ook een radioloc geweest zijn?
Buffels wel.. die zijn daar in onderhoud dacht ikquote:Op vrijdag 16 maart 2007 23:00 schreef Intrepidity het volgende:
Waarom staat er eigenlijk een Syntus trein op een rangeerspoor in Zwolle? die dingen hebben daar toch niks te zoeken?
We zullen jou is door de wasstraat halenquote:Op vrijdag 16 maart 2007 22:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
Ha! die DD-AR troep is door de wasstraat geweest?
Nope, t'is een lint.. weet niet of je wel eens in Zwolle komt, maar als je via ingang zuid het station binnengaat dan staat ie op het dichtsbijzijnde spoor..quote:Op vrijdag 16 maart 2007 23:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Buffels wel.. die zijn daar in onderhoud dacht ik
donderdagmiddag zag ik ook zo iets vreemds tussen a'dam centraal en sloterdijk. een medewerker zat gewoon op het plankje bij de deuren van een dubbeldekker mee te rijden op een trein. ookal ging de trein niet hard, dat was zeker goed fout....quote:Het hele spulletje werd dus naar de Watergraafsmeer geduwd. Voorop de loc stond gewoon iemand tijdens het rijden. Geen idee of zoiets mag?
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 00:18 schreef sander89 het volgende:
Is er eigenlijk ook een overzicht van hoeveel treinen de NS heeft enz? Valt me wel op dat ik bijna geen koplopers zie op Utrecht CS of worden er zoveel tegelijk vernieuwd?
Zie vaak genoeg in de 3700 dat ze gewoon de deurtjes van de cabine open latenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 00:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
donderdagmiddag zag ik ook zo iets vreemds tussen a'dam centraal en sloterdijk. een medewerker zat gewoon op het plankje bij de deuren van een dubbeldekker mee te rijden op een
trein. ookal ging de trein niet hard, dat was zeker goed fout....
Zie vaak genoeg koplopers op Ut, zowiezo naar enschede en Groningen/Leeuwarden en de andere kant opquote:Op zaterdag 17 maart 2007 00:18 schreef sander89 het volgende:
Is er eigenlijk ook een overzicht van hoeveel treinen de NS heeft enz? Valt me wel op dat ik bijna geen koplopers zie op Utrecht CS of worden er zoveel tegelijk vernieuwd?
http://nl.wikipedia.org/w(...)ds_spoorwegmaterieelquote:Op zaterdag 17 maart 2007 00:18 schreef sander89 het volgende:
Is er eigenlijk ook een overzicht van hoeveel treinen de NS heeft enz? Valt me wel op dat ik bijna geen koplopers zie op Utrecht CS of worden er zoveel tegelijk vernieuwd?
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:04 schreef Luco het volgende:
Maar waarom wordt Ou-Tannou nou gefeliciteerd?
Ik stel voor Zw-Nmquote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:27 schreef Dichterbijer het volgende:
Woei... klinkt goed...volgens mij willen ze straks op bepaalde routes alleen de nieuwe versie laten rijden...
op bokken!quote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:54 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik stel voor Zw-Nm. Een goed alternatief voor mat'64, blijft nog steeds te idioot voor woorden. Voor een IC mat'64 inzetten
.
ff de noordelijke nevellijnen elektrificeren.. luxe stoptrein ala ICM er op (A)quote:Op zaterdag 17 maart 2007 23:22 schreef Wadloper het volgende:
Heulemaal niet, het moet gewoon naar het Noorden
Kunnen die GTW dingen ook weer opbokkenquote:Op zondag 18 maart 2007 01:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ff de noordelijke nevellijnen elektrificeren.. luxe stoptrein ala ICM er op (A)
precies of ombouw naar elektrische modellen!quote:Op zondag 18 maart 2007 11:07 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Kunnen die GTW dingen ook weer opbokken![]()
Nope, eerst Zw-Nm maar is fatsoenlijk materieelquote:Op zaterdag 17 maart 2007 23:22 schreef Wadloper het volgende:
Heulemaal niet, het moet gewoon naar het Noorden
geen last van :pquote:Op zondag 18 maart 2007 14:45 schreef Brembo het volgende:
[..]
Nope, eerst Zw-Nm maar is fatsoenlijk materieel, daarnaast zou het toch vreemd zijn. De enige lijn, waarop er veel geklaagd wordt is Zw-Nm, hoor niet veel mensen klagen over Zw-Gn. Dus lijkt me logisch, dat wat vrij komt daar wordt ingezet. Mat'64 heeft toch echt geen IC-status
.
Maar ja, als je er stellen uithaalt om te reviseren, moet die weer gereden wordt met de gereviseerde stellen.
Maar er worden kamer vragen gesteld over Zw-NM, we gaan de goeie kant op
.
Kan die kerel die bij @home zijn fotos geupload heeft, dit verwijderen, fucking irritant om 30x op Cancel te klikken.
Mooi, ff in mijn agenda zetten.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 16:54 schreef Remzz het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/w(...)ds_spoorwegmaterieel
94 driewagenstellen en 50 vierwagenstellen dus.
En op de wikisite van de Koploper staat dat 4011 al is gerenoveerd en de 4012 bijna klaar is dus er zijn er maar 2 uit dienst. In 2011 moeten alle drietjes klaar zijn daarna beginnen ze met de 4tjes. 16 april schijnen de 4011 en 4012 te gaan rijden.
Al drie van de 87 af.quote:Op zondag 18 maart 2007 18:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
begint nu wel op te schieten dan met de 3tjes..
reden er geen GTWs? :pquote:Op maandag 19 maart 2007 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag eens geen vertraging in de ochtendspits op Lw-Gn![]()
de ochtends spits hier op de WEG was wel vertragingquote:Op maandag 19 maart 2007 13:43 schreef Peterselieman het volgende:
Die reden er genoeg en de sneltreinen waren ook op lengte met 4 beschikbare buffels. En dus eens geen vertraging, ondanks de sneeuw, of misschien wel dankzij, omdat de mensen dan sneller in en uitstappen?
* Dichterbijer aait Ou-Tannu...quote:Op maandag 19 maart 2007 13:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
de ochtends spits hier op de WEG was wel vertraging..
gewoon 30 min vast gestaan %$$%$ *vervloekt rijkswaterstaat*
t zuiden heb ik lak aanquote:Op maandag 19 maart 2007 14:32 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
* Dichterbijer aait Ou-Tannu...
Alles lijkt weer lekker te lopen op het spoor, alleen in het zuiden is er wat gekkigheid met spoorwijzigingen
http://www.traphic.nl/trein.aspx
Ik = benieuwd naar de verbouwede ICM... ik ga in april dan maar eens speciaal een dagje erop uit om in die trein te kunnen rijden
Prutsrail? (A)quote:Op maandag 19 maart 2007 15:57 schreef Duvel het volgende:
Er is bij Amersfoort nu ook gekut, waardoor de 2800 naar Rotterdam geschrapt is. Bagger!
Maar desondanks reed de trein die om 08.22 in Gn aankomt, met 2x GTW 2/6quote:Op maandag 19 maart 2007 13:43 schreef Peterselieman het volgende:
Die reden er genoeg en de sneltreinen waren ook op lengte met 4 beschikbare buffels. En dus eens geen vertraging, ondanks de sneeuw, of misschien wel dankzij, omdat de mensen dan sneller in en uitstappen?
Gewoon een gevalletje van de batterijen gebruiken voor de sluitseinenquote:Op maandag 19 maart 2007 16:33 schreef Peterselieman het volgende:
Knap om zo'n stel op een dieselspoor werkend te krijgen, in dit geval dus met de sluitseinen aan
Bij Syntus hebben ze dat toch al jaren?quote:Op maandag 19 maart 2007 17:41 schreef Peterselieman het volgende:
Wat ik ook wel leuk vind is de Lasergun die ze bij Arriva in gebruik hebben. Vanochtend kwam de mcn van de sneltrein met zo'n gun het perron in Buitenpost opgelopen. Even aanstralen en we konden onze weg weer vervolgen. Veel beter dan dat eindeloos gesleutel bij bijna elk station.
viel mij ook al op dat er minder gesleuteld werdtquote:Op maandag 19 maart 2007 17:41 schreef Peterselieman het volgende:
Wat ik ook wel leuk vind is de Lasergun die ze bij Arriva in gebruik hebben. Vanochtend kwam de mcn van de sneltrein met zo'n gun het perron in Buitenpost opgelopen. Even aanstralen en we konden onze weg weer vervolgen. Veel beter dan dat eindeloos gesleutel bij bijna elk station.
Geen idee. Het toppunt van niet sleutelen vond ik dat een mcn op een stoppetje Gn-Lw tot Hdg zijn cabine van de wadloper niet uitgeweest is. Daar moesten we wachten op de tegentrein uit Lw, dus moest ie alsnog er even uit.quote:Op maandag 19 maart 2007 18:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bij Syntus hebben ze dat toch al jaren?
Middelste bak zal wel gelijk zijn aan ICRm. En kopbakken zijn voor groot deel ook gelijk er aan. Lang leve de standaardisatiequote:Op maandag 19 maart 2007 14:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
t zuiden heb ik lak aan
en idd ICMm ben ik wel benieuwd na
mini PTAmeetje maken?quote:Op maandag 19 maart 2007 20:50 schreef Brembo het volgende:
[..]
Middelste bak zal wel gelijk zijn aan ICRm. En kopbakken zijn voor groot deel ook gelijk er aan. Lang leve de standaardisatie, scheelt een hoop kosten!
De middelste bak kan niet gelijk zijn aan ICRm, want het is en AB-bak, en die kennen we bij ICRm niet.quote:Op maandag 19 maart 2007 20:50 schreef Brembo het volgende:
[..]
Middelste bak zal wel gelijk zijn aan ICRm. En kopbakken zijn voor groot deel ook gelijk er aan. Lang leve de standaardisatie, scheelt een hoop kosten!
Wat mij betreft wel. Iemand zin om de 29e naar Railtech Europe in de Jaarbeurs in Utrecht te gaan?quote:
ja vertel dr dan es meer over?quote:Op maandag 19 maart 2007 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel. Iemand zin om de 29e naar Railtech Europe in de Jaarbeurs in Utrecht te gaan?
mja ook nog,quote:Op maandag 19 maart 2007 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
De beurs wordt door de week gehouden en dat komt voor mijn OV goed uit. Dan kan ik tenminste weer eens lekker wat kilometers maken. Even oefenen voor ergens in mei, als ik het hele land door wil reizen en mijn gereden trajecten een flinke uitbreiding wil geven.
kijk ff als Zugje enzo ook mee willenquote:Op maandag 19 maart 2007 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
Doe dat dan
Ik ben op donderdag toch al vrij. Daarom kan ik er dan mooi heen. Als je meewilt, dan PM je me maar.
Er zal zeker wat afwijking zijn. Maar, wat ik tot nu toe gezien heb zijn de ramen; afwerking aan de wanden/ lampen en stoelen zijn gewoon uit dezelfde serie als ICRm. Denk je nou echt dat we in deze tijden nog treinen uniek gaan ontwerpenquote:Op maandag 19 maart 2007 20:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
De middelste bak kan niet gelijk zijn aan ICRm, want het is en AB-bak, en die kennen we bij ICRm niet.
Verder zijn de stoelen en de kleuren ook afwijkend van ICRm. Hoe dan ook blijf ik benieuwd!
Gedeeltelijk. De kleur van de bekleding is in elk geval anders.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:51 schreef Brembo het volgende:
[..]
Er zal zeker wat afwijking zijn. Maar, wat ik tot nu toe gezien heb zijn de ramen; afwerking aan de wanden/ lampen en stoelen zijn gewoon uit dezelfde serie als ICRm. Denk je nou echt dat we in deze tijden nog treinen uniek gaan ontwerpen![]()
Ja, wat? Ik ga d'r heen om beroepsredenen, ik weet nog niet welke dag of welke tijd.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
ZUG! FLES! DUV! MELDEN!
Ik ook.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 08:56 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb ondertussen al een kaartje geregeld![]()
Stoelen krijgen wel dezelfde kleur! Rood 1ste klas, blauw 2de klas.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
Nee
Standarisatie!
zouden ze dat in de nieuwe VIRM bakken ook doen? (A)
Dat kost geld.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:40 schreef Peterselieman het volgende:
Je kunt ook je kaart aan de kassa kopen. Dan zul je die registratie wel niet hebben
je gaat maar op donderdag!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 08:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, wat? Ik ga d'r heen om beroepsredenen, ik weet nog niet welke dag of welke tijd.
Klopt, er zijn pas twee bakken afgevoerd (behalve de protoserie natuurlijk): de sBFK van de 4224, nadat deze in Hoofddorp wat bovenleidingportalen en bomen had gerooid, en de AB van de 4044 nadat deze was uitgebrand. De huidige AB 4044 is de oude AB van de 4007 geloof ik, voor de sBFK 4224 is door Talbot aansluitend aan de laatste ICM-4 een nieuwe gebouwd.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
Lekker dan![]()
maar volgens mij zijn er weinig ICMs met weinig onherstelbare defecten geweest?
wou net zeggen, de 4044 wist ik, en ook dat die gerecycled was, van de 4224 niet maar goedquote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Klopt, er zijn pas twee bakken afgevoerd (behalve de protoserie natuurlijk): de sBFK van de 4224, nadat deze in Hoofddorp wat bovenleidingportalen en bomen had gerooid, en de AB van de 4044 nadat deze was uitgebrand. De huidige AB 4044 is de oude AB van de 4007 geloof ik, voor de sBFK 4224 is door Talbot aansluitend aan de laatste ICM-4 een nieuwe gebouwd.
Zo, lekker veel idiote afkortingen in één post!
BTW: appelsap is goed.
dat filmpje over zwolle-nijmegenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:13 schreef Dichterbijer het volgende:
http://stationzwolle.web-log.nl/stationzwolle/2007/03/sm90.html
quote:Op maandag 19 maart 2007 22:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
ZUG! FLES! DUV! MELDEN!
Of je volgende week meegaat naar Railtech in de jaarbeurs.quote:
Zeer goede timingquote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:21 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
dat filmpje over zwolle-nijmegen
ze hebben wel de mensen geinterviewd die een duidelijke visie hadden
Volgende week donderdag wel te verstaanquote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Of je volgende week meegaat naar Railtech in de jaarbeurs.
Dat waren 2 korte goederentreinjesquote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:45 schreef Zug-Chef het volgende:
En nu is het tijd om te rukken
http://www.youtube.com/watch?v=ykGYqDnP4cc
Toen vierde mijn moeder haar verjaardag of zo, in elk geval iets dat ik niet zo 1-2-3 kon verzetten.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:44 schreef Dr_Flash het volgende:Moet werken. Donderdag heb ik trouwens cursus
![]()
Maar als dit dan zo boeiend is, waar was iedereen dan op 3 feb bij de open dag van VolkerRail Materieel in Dordrecht?
Preciesquote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:56 schreef Duvel het volgende:
Je hoort mij trouwens niet beweren dat Railtech boeiend is.
Zaterdag? nee dan heb ik geen OV en ook geen geldquote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies
Dusch
Wie gaat er zaterdag mee naar het Spoorwegmuseum? Of beter nog, de Stoomtram Hoorn-Medemblik?
Die zijn afgelopen weekend alweer begonnenmaar toen was het hondenweer
En straks is het pasen en dan rijdt er weer veul meer museumijzer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |