quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:40 schreef fathank het volgende:
Sexy auto hoor. Gaat je MX-5 eruit?
Als ik 'm kon betalen wel, maar helaas nietquote:
Wat is het geworden?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:48 schreef hollander172 het volgende:
Leuk! Ben benieuwd, deze auto's zijn voor mij ook een serieuze afweging geweest maar heb toch iets anders gekocht.
Dat kun je je afvragen... Denk dat er meer Elises verkocht zijn dan speedsters...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:33 schreef PeuRac het volgende:
Lotus is eigenlijk een net iets betere basis als de Opel, de Lotus is beter afgesteld qua wegligging en is lichter. Verder zijn het in basis dezelfde auto's, maar dat wist je waarschijnlijk al.
En met de Lotus heb je natuurlijk wel iets exclusievers in handen dan met een Opel
Hij doelt op het feit dat 'ik heb een Lotus' beter klinkt dan 'ik heb een opel.'. Duh.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:19 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Dat kun je je afvragen... Denk dat er meer Elises verkocht zijn dan speedsters...
Dat is inderdaad 2x niks, de mr2 komt nog niet in de buurt qua specs, de s2000 is mooi maar lang niet zo rijdbaar als een elise/speedster.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:32 schreef benenjerryijs het volgende:
is dit niks:
[afbeelding]
of:
[afbeelding]
[afbeelding]
Op zandvoort is een rechtsgestuurde Mini sneller als een links gestuurdequote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:48 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Dat is inderdaad 2x niks, de mr2 komt nog niet in de buurt qua specs, de s2000 is mooi maar lang niet zo rijdbaar als een elise/speedster.
BPM op een Elise uit '98, is 1000¤, valt mee dus. Ik zit ook al op autotrader.co.uk te kijken, alleen zit je dan weer met vervoer en een stuur aan de verkeerde kant
8k, maar enkele onderdelen zijn al wegquote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:24 schreef PeuRac het volgende:
@ts, wat zou de vraagprijs zijn van de complete MX-5 in deze staat?
Dat is jammerquote:
Misschien wil ik er ook wel eens mee een parkeergarage in of langs de McDrivequote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:10 schreef Tommeh het volgende:
Zoals gezegd kun je beter een rechtsgestuurde auto hebben op het circuit dan een linksgestuurde. Die ene keer dat je op imola of in sau paulo zal rijden.
Die enkele keer kun je uitstappen joh, ook goed voor de beweging weer.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:15 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Misschien wil ik er ook wel eens mee een parkeergarage in of langs de McDrive
Of je neemt je secretaresse meequote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:19 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Die enkele keer kun je uitstappen joh, ook goed voor de beweging weer.
Wat versta jij onder rijdbaar?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:48 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Dat is inderdaad 2x niks, de mr2 komt nog niet in de buurt qua specs, de s2000 is mooi maar lang niet zo rijdbaar als een elise/speedster.
BPM op een Elise uit '98, is 1000¤, valt mee dus. Ik zit ook al op autotrader.co.uk te kijken, alleen zit je dan weer met vervoer en een stuur aan de verkeerde kant
Het instappen valt inderdaad niet meequote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:43 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Wat versta jij onder rijdbaar?
Volgens mij is een S2000 soepeler geveerd dan beide andere auto's. Daarnaast schijn je voor het instappen van een Elise een soort slangen mensen te meoten zijn![]()
Hoe ga je een proefrit nemen dan? Ik neem aan dat je dat wel even wilt doen? Of is het terrein daar groot genoeg om ff stukje te toeren?quote:Op maandag 12 maart 2007 07:56 schreef Mex_ het volgende:
Heb wat gezocht en gevonden over Targetcars. Het is niet zo'n foute toko als het lijkt, bedrijf blijkt 100% betrouwbaar te zijn. De prijzen zijn vast en de auto's worden verkocht volgens het 'what you see is what you get' principe. Alle keuringen etc zijn toegestaan zolang het maar op hun eigen terein gebeurt. In veel gevallen zit de complete onderhoudshistorie erbij, taxatierapporten en een 'accident free' verklaring.
Er staat daar momenteel 1 Elise die alle papieren erbij heeft, niet al te veel km's heeft en van '97 is wat weer gunstig is ivm de bpm.
http://www.targetweb.nl/shop/article.asp?article=31260
Ik ga er morgenmiddag een kijkje nemen.
Ik wil net zeggen.....die bouwen ze toch ook gewoon LHD of vergis ik me nu heel erg?quote:
quote:Op maandag 12 maart 2007 10:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik wil net zeggen.....die bouwen ze toch ook gewoon LHD of vergis ik me nu heel erg?
Nee, geen foto's van, enkele dingen zijn ook niet gemonteerd geweest..en inmiddels al verkocht.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:55 schreef vosss het volgende:
Zeg TS......ik zat nog even in dat 'oude'' topic van je te kijken.
Daar komen amper een maand geleden nog wat onderdelen binnen.
Hoe ziet de MX5 er nu uit? Met wat je er allemaal aan vervangen hebt?
Ik miste eik een fotootje
Bleek weinig goeds tussen te zitten, helaas. Schadevrij bleek 'van horen zeggen' schade vrij te zijn. Veel steenslag, difusers die kapot waren of compleet miste. No-go dus.quote:Op maandag 12 maart 2007 07:56 schreef Mex_ het volgende:
Heb wat gezocht en gevonden over Targetcars. Het is niet zo'n foute toko als het lijkt, bedrijf blijkt 100% betrouwbaar te zijn. De prijzen zijn vast en de auto's worden verkocht volgens het 'what you see is what you get' principe. Alle keuringen etc zijn toegestaan zolang het maar op hun eigen terein gebeurt. In veel gevallen zit de complete onderhoudshistorie erbij, taxatierapporten en een 'accident free' verklaring.
Er staat daar momenteel 1 Elise die alle papieren erbij heeft, niet al te veel km's heeft en van '97 is wat weer gunstig is ivm de bpm.
http://www.targetweb.nl/shop/article.asp?article=31260
Ik ga er morgenmiddag een kijkje nemen.
De MR2 club heeft eens een circuitdag op Zandvoort gedaan, en reed samen met de Elise club. 3 van de eerste 5 plaatsen (waaronder de 1e plaats) waren voor MR2's...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:48 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Dat is inderdaad 2x niks, de mr2 komt nog niet in de buurt qua specs, de s2000 is mooi maar lang niet zo rijdbaar als een elise/speedster.
BPM op een Elise uit '98, is 1000¤, valt mee dus. Ik zit ook al op autotrader.co.uk te kijken, alleen zit je dan weer met vervoer en een stuur aan de verkeerde kant
Dit kan ik alleen maar " beamen" , heb ook een tijdje in deze auto gereden en de balans is echt perfect..quote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:11 schreef johnwoo het volgende:
[..]
De MR2 club heeft eens een circuitdag op Zandvoort gedaan, en reed samen met de Elise club. 3 van de eerste 5 plaatsen (waaronder de 1e plaats) waren voor MR2's...
Onderschat de MR2 spyder niet, hij heeft weliswaar weinig vermogen, maar een uiterst gebalanceerde wegligging die zeker in hetzelfde ballpark ligt als die van de Elise. Zo heeft Toyota bv het kleine kofferbakje dat de mk1 en mk2 MR2's nog wel hadden weggelaten zodat eigenaren de balans niet gaan verneuken door gewicht achter de motor toe te voegen.
En wat betreft dat vermogen... Hint: voor de spyder zijn zowel turbokits als compressorkits te krijgen, en het blokje zelf heeft geen moeite met 250 pkKan je heerlijk mee gooien en smijten
![]()
Iets heel anders.quote:
Vlaquote:Op woensdag 14 maart 2007 19:32 schreef speedstar het volgende:
hey mex en de rest, ook al hier.. jullie zijn echt overal zeg.
Snap sowieso niet dat je daar niet meteen heen bent gereden...daar staat altijd wel wat leuks (in Lochem).quote:
De Speedster turbo is een onrijdbaar apparaat, 6 van de 10 speedsters die in NL en DE geleverd zijn staat op de sloop. (May of Tiff kan er uiteraard wel in rijden op, zeker op een verlaten vliegveldquote:Op donderdag 15 maart 2007 08:38 schreef Googolplexian het volgende:
Top gear (toendertijd nog May's aankoop tips) adviseerde een tijdje geleden te gaan voor de Opel Speedster Turbo omdat je meer krijgt voor je centen dan Lotus. De Speedster verkocht zo slecht dat ze echt met de prijzen hebben lopen stunten.
De Lotus en Speedster zijn in mijn ogen ook mooier.quote:Op donderdag 15 maart 2007 07:55 schreef Mex_ het volgende:
Voor wat betreft de MR2 Spyder, model staat me gewoon niet aan, koplampen vind ik afschuwelijk, heb er gewoon geen klik mee. Daarbij vind ik het jammer dat ze van het targa dakje afgestapt zijn.
Vanaf 2004 in bepaalde modellen, die kan ik helaas niet betalenquote:Op donderdag 15 maart 2007 09:45 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Vanaf wanneer zit er eigenlijk een Toyota (2ZZ) blok in die Lotus? Dan zou ik daar voor gaan
Zonder voorruit, is niet echt supersnel en licht, heb er weinig meequote:Op donderdag 15 maart 2007 09:57 schreef guapo het volgende:
Zit je trouwens vast een een Opel of Lotus? Anders moet je een kijken naar een Renault Sport Spider. Ook een echt circuit monster.
http://zoek.autotrader.nl/www/cars_advert?modelexact=1&make=Renault&model=Sport+Spider&keywords=&min_pr=&max_pr=&transmissionid=&fuel=&colour=&body=&min_year=&max_year=&min_mileage=&max_mileage=&distance=&postcode=&sort=18&dealertypeid=o&dealertypeid=g&dealertypeid=f&dealertypeid=m&dealertypeid=p&dealertypeid=b&id=200711280908912#
quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:06 schreef Googolplexian het volgende:
Wat zou een Ariel Atom tweedehands kosten?
quote:Waarschijnlijk de enige Ariel Atom in Nederland is dit weekend in Wijk aan Zee tegen een lantaarnpaal gereden.
De brandweer heeft op aangeven van de ambulancedienst het voertuig gestabiliseerd. Vervolgens werd nog een deel van de constructie verwijderd. Het slachtoffer is door de ambulancedienst naar het ziekenhuis gebracht. De klussendienst uit Heemskerk kwam ter plaatse om de lantaarnpaal te verwijderen. Tijdens het ongeval was er geen verkeer mogelijk van en naar Wijk aan Zee. In combinatie met een aantal andere ongevallen in de omgeving zorgde dit voor een flinke verkeerschaos in Beverwijk.
quote:
Dus elke auto waar men een klapper mee maakt valt voor jou af?quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:33 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Zonder voorruit, is niet echt supersnel en licht, heb er weinig mee
[..]
[afbeelding]
[..]
Eh neen, dat was de enige in NL aldus het textje, ik ga er ook niet vanuit dat zo'n ding nu al binnen m'n budget valt, al helemaal niet als hij ook nog eens van buiten NL zou moeten komen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:32 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dus elke auto waar men een klapper mee maakt valt voor jou af?
Hij is er ook met voorruitquote:Op donderdag 15 maart 2007 10:33 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Zonder voorruit, is niet echt supersnel en licht, heb er weinig mee
[..]
Het is deze geworden, ga 'm volgende week ophalenquote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:40 schreef Mex_ het volgende:
Het gaat hoogst waarschijnlijk deze worden:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
'99, 72k gereden, door Van der Kooi onderhouden
![]()
Kun je op autotrader zien, daar staat hij nog opquote:Op maandag 19 maart 2007 17:35 schreef SRS-Engineering het volgende:
Mag ik vragen wat de prijs was ?![]()
minus 2000¤quote:Op maandag 19 maart 2007 18:24 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Kun je op autotrader zien, daar staat hij nog op25000
Is het wel elke euro waard![]()
quote:Op maandag 19 maart 2007 23:59 schreef MikeyMan het volgende:
die k&n ging er juist af volgens mij...?
Nee, dat is het eerste wat ik ga doenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 07:40 schreef PeuRac het volgende:
Is dat het enige dat je gaat doen? K bedoel, aan je MX-5 had je veel meer gedaan
Alleen een chipje doet niet veel, chipje in combi met uitlaat, inlaat en andere nokkenasjes doet 160pk ongeveer.quote:
Snap ik (wat klinkt dat trouwens weinig ... maar in combinatie met het lage gewicht ... ik weet het : feestje).quote:Op dinsdag 20 maart 2007 08:32 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Alleen een chipje doet niet veel, chipje in combi met uitlaat, inlaat en andere nokkenasjes doet 160pk ongeveer.
Volgens mij zit er in dit type een Rover K-serie motor, daar zit geen Vtec op??quote:Op dinsdag 20 maart 2007 08:59 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Snap ik (wat klinkt dat trouwens weinig ... maar in combinatie met het lage gewicht ... ik weet het : feestje).
Wat ik bedoelde is dat een chippie relatief de meeste vermogenswinst geeft voor je centen(in combinatie met de uitlaat en inlaat ... nokkenasje is weer zo duur en weet niet of je er een vtec (vvti) system in heb zitten)
Kat eronderuit slopenchippie, cold-air intake, goeie 4:2 uitlaat ... doet al veel
nopequote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:20 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Volgens mij zit er in dit type een Rover K-serie motor, daar zit geen Vtec op??
MORE POWERquote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:32 schreef PeuRac het volgende:ze hebben nog 143pk uit die K-serie kunnen halen volgens mij en zijn toen in 2004 pas voor de Toyota motor gegaan. De emissies en haalbare vermogen waren niet voldoende meer om door te produceren, plus dat meer vermogen gewenst was.
Rover/MG's met turbo's?? Alleen in de 220 GTI, dat was een 2.0 turbo, maar volgens mij was die van vóór de K-seriequote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:47 schreef Neluhz het volgende:
k-serie is er toch ook met turbo?
past vast wel in die elise
http://www.tridentgarages.co.uk/r75_18t.html#Powerquote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:07 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Rover/MG's met turbo's?? Alleen in de 220 GTI, dat was een 2.0 turbo, maar volgens mij was die van vóór de K-serie
die kende ik nietquote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:17 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
http://www.tridentgarages.co.uk/r75_18t.html#Power
Jaja, en waar betaal je dat vanquote:Op woensdag 14 maart 2007 20:04 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Iets heel anders.![]()
![]()
Smart Roadsterrij eigenlijk alleen woon-werkverkeer en dan vond ik dat wel een aardige optie.
![]()
Lees je eens in voor je blaat.quote:
Daar rijden er ook zoveel van rond, volgens mij had ik de 220 turbo al genoemd, die 620ti en 75ti kende ik niet. VVC is varialbele in/uitlaat nokkenas verstelling? Of een systeem ala Vtec? Als het t eerste, dan mag ik inderdaad wel hopen dat zoiets erop zit, als het een Vtec variant is, dan leveren de blokken weinig vermogen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:05 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Lees je eens in voor je blaat.
Rover 620ti, R75 1.8ti, R220 turbo coupe (tomcat) en er zijn wel meer. Rover(/Powertrain) heeft daarnaast ook de VVC techniek gebruikt op de K-series blokken, waaronder een die in een Elise (de 111 meen ik) hangt.
De R220 TC is juist degene die het minst in Nederland rondrijdtquote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:11 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Daar rijden er ook zoveel van rond, volgens mij had ik de 220 turbo al genoemd, die 620ti en 75ti kende ik niet. VVC is varialbele in/uitlaat nokkenas verstelling? Of een systeem ala Vtec? Als het t eerste, dan mag ik inderdaad wel hopen dat zoiets erop zit, als het een Vtec variant is, dan leveren de blokken weinig vermogen.
4 punts gordels zijn al in bestellingquote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:59 schreef BaraCuda het volgende:
Voor het circuit gebruik kan ik 4 of 5 punts gordels aanraden...
Toen we op spa waren met 2 van deze elises had 1 daarvan geen 5 punts gordels.
Dan word je met die G krachten echt door heel de auto gesmeten![]()
Om misselijk van te worden![]()
Je kan je bestaande gordel dan ook nog gewoon gebruiken geloof ik![]()
Maak er maar weer een mooi verhaaltje van, ik ga niet iemand anders zijn topic vergallen.quote:
Stralen + coaten zal +/- 200¤ gaan kosten. Weet alleen nog niet welke kleur, kan er iemand de wielen matzwart photoshoppenquote:Op woensdag 21 maart 2007 21:24 schreef Firenzo het volgende:
toffe bak!
gezien je mods aan de miata, zal t met de lotus ook wel goed komen !
edit: wat kost dat ongeveer setje van 4 velgen stralen en coaten?
offtopic:quote:Op woensdag 21 maart 2007 10:02 schreef beschuit het volgende:
220 coupe is een mooie aparte bak, lag toch een honda blok in niet?
CPZ en de Ring inderdaadquote:Op woensdag 21 maart 2007 22:40 schreef Paladijn het volgende:
[..]
en weer on-topic,
wat ben je er eigenlijk mee van plan Mex? Naast daily driver ook naar de ring en CPZ?
quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:58 schreef boegschroef het volgende:
Je bent goed bezig... Echt een mooie auto.
Ik ben ook van plan een nieuwe circuit auto te maken. Helaas zal het nog wel 2 jaartjes duren voordat die helemaal klaar is.
iig veel succes ermee.
Dat was niet zo heel moeilijkquote:Op donderdag 22 maart 2007 14:32 schreef boegschroef het volgende:
ah hij heeft door wie ik ben
het ziet ernaar uit dat we er allebei goed op vooruit gegaan zijn
Zoek eerst eens goed betaald werk en laat de drank vaker staan jongenquote:Op woensdag 21 maart 2007 11:31 schreef hollander172 het volgende:
Maak er maar weer een mooi verhaaltje van, ik ga niet iemand anders zijn topic vergallen.![]()
Ontopic: heb zelf nog geen spijt van mijn keuze alhoewel een Elise wel ontzettend jummie blijft.Misschien ooit als mijn gezondheid eventuele circuitaspiraties niet meer in de weg zit.
Ze hebben wel meer dingen geleend van andere merken, de zijknipperlichtkapjes komen van een Corsa, het ruitenwissersysteem komt van een AX en er zullen vast nog wel meer dingen geleend zijnquote:Op donderdag 29 maart 2007 15:49 schreef -Muse- het volgende:
Hey je hebt dezelfde knopjes als ik in mn 205je
[afbeelding]
Verder echt een enorm strakke bak, de kleurcombinatie is echt perfect!
Er zit een softtop bij, de noodzaak van een hardtop zie ik nog niet, het is geen dagelijks vervoer.quote:Op donderdag 29 maart 2007 22:07 schreef zBus het volgende:
Super vette bak gefeliciteerd met je aankoop.
Ga je er nog een hard top op zetten of laat je em zo open?
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 08:36 schreef DoimeN het volgende:
http://www.dumpert.nl/mediabase/11877/4b75e980/index.html
wat een stakkerquote:Op vrijdag 30 maart 2007 08:36 schreef DoimeN het volgende:
http://www.dumpert.nl/mediabase/11877/4b75e980/index.html
quote:Op maandag 26 maart 2007 17:20 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Zoek eerst eens goed betaald werk en laat de drank vaker staan jongen![]()
Die zijn dus gewoon van een corsa?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 18:00 schreef Mex_ het volgende:
En mooie grijze knipperlichtjes ipv lelijke oranje
[afbeelding]
quote:Op maandag 2 april 2007 19:56 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Die zijn dus gewoon van een corsa?
quote:Kon dat gasklephuis niet onder garantie worden vervangen?
En levert het verder nog merkbare voordelen?
Ik snap ook wel dat er met zo'n ding niet zacht wordt geredenquote:Op maandag 2 april 2007 21:54 schreef Jimmeh het volgende:
Als je heel zuinig probeert te rijden zou je theoretisch met zo'n 1.8 plus heel laag gewicht een heel goed brandstofverbruik moeten kunnen halen. Maarja ik zou het nooit kunnen laten om het gas toch een stuk verder in te trappen
Dit is een normale 111 met 118 pk, de 111S met VVC cilinderkop heeft 143pk. Het verbruik heb ik nog geen idee van, ik heb pas 10 liter opgereden. Het knopje om de dashboardverlichting mee in te stellen is tegelijkertijd ook het knopje om de dagteller mee op 0 te zettenquote:Op maandag 2 april 2007 21:34 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
En hoe rijdt het nou? 5.4 naar de 100 lijkt me niet niks..
Natuurlijk compleet irrelevant: maar wat verbruikt zo'n bakkie met een beetje doortrappen? Het is in principe 'maar' een 1.8 16v, dus dat zal nog wel mee moeten vallen of niet?
Edit: een 111s is dit toch? 143 pk, of 111 =! 111s?
Lijkt me wel verstandig met zo'n scheurijzerquote:Op woensdag 4 april 2007 09:35 schreef Mex_ het volgende:
Auto is gister getaxeerd voor de verzekering, kan vanaf morgen all-risk verzekerd rondrijden
quote:Op woensdag 21 maart 2007 21:41 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Stralen + coaten zal +/- 200¤ gaan kosten. Weet alleen nog niet welke kleur, kan er iemand de wielen matzwart photoshoppen
edit:
[afbeelding]
Beetje dit idee
Geweldig zo'n bakjequote:Op woensdag 4 april 2007 09:35 schreef Mex_ het volgende:
Auto is gister getaxeerd voor de verzekering, kan vanaf morgen all-risk verzekerd rondrijden
Ik zou voor die onderste Honda NA setup gaan... blijft het tenminste ook nog rijdbaar... en anders die supercharged versie...quote:
Uit het standaard blokje kun je ook flink wat vermogen halen, met nokkenassen, bewerken van de kop, andere klepjes, in/uitlaat kom je op 170pk en 190Nm, scheelt maar 9000¤ als je het vergelijkt met een K20 conversie.quote:Op donderdag 5 april 2007 09:29 schreef speedstar het volgende:
[..]
Ik zou voor die onderste Honda NA setup gaan... blijft het tenminste ook nog rijdbaar... en anders die supercharged versie...![]()
haha ja is een flink verschil... en 170 pk met zo een gewicht is super... en NA setup owned.quote:Op donderdag 5 april 2007 09:41 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Uit het standaard blokje kun je ook flink wat vermogen halen, met nokkenassen, bewerken van de kop, andere klepjes, in/uitlaat kom je op 170pk en 190Nm, scheelt maar 9000¤ als je het vergelijkt met een K20 conversie.
Eej, lief doen gei! Die zwarte joekel van jou weegt meer dan het dubbelequote:Op donderdag 5 april 2007 11:03 schreef boegschroef het volgende:
170 pk![]()
Nee geintje... ziet er leuk uit hoewel ik niet hou van donkeren velgen. Verder is het natuurlijk wel een top wagen om te hebben.
Ik dacht 118 maar niets blijkt minder waar te zijn. Het enige wat ik heb aangepast is het luchtfilter en de gasklep. Ik denk dat één van de vorige eigenaren andere nokkenassen ofzo gemonteerd heeft.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:51 schreef Sloper het volgende:
ik dacht dattie 113pk had?
Weet je dus niet of het nog zin heeft om andere nokkenas te monterenquote:Op woensdag 11 april 2007 21:54 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Ik dacht 118 maar niets blijkt minder waar te zijn. Het enige wat ik heb aangepast is het luchtfilter en de gasklep. Ik denk dat één van de vorige eigenaren andere nokkenassen ofzo gemonteerd heeft.
Ik denk dat er al andere inzitten.quote:Op woensdag 11 april 2007 23:43 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Weet je dus niet of het nog zin heeft om andere nokkenas te monteren
Het is een speeltje, voor het dagelijkse heb ik een Leon II.quote:Op donderdag 12 april 2007 09:45 schreef benenjerryijs het volgende:
Wat is mij eigenlijk afvraag..rij je hier dagelijks mee of is het een speeltje voor erbij?
Banden (Toyo proxes T1-R), zijn al besteldquote:Op donderdag 12 april 2007 18:40 schreef zBus het volgende:
ZIjn er nog aankomende mods die je sowieso gaat doen? andere uitlaatheaders ofzo? nieuwe banden? aangezien deze oud waren volgens jou?
Wil jij me sponsoren?quote:Op donderdag 12 april 2007 22:06 schreef Sloper het volgende:
Waarom geen semi-slicks als het toch een speeltje is?
Ik rijd zelfquote:Op vrijdag 13 april 2007 09:12 schreef bleiblei het volgende:
Neem je em zondag mee of moet ik jullie op komen halen?.
Dat zijn eigenlijk altijd krukaspk'squote:Op vrijdag 13 april 2007 09:58 schreef beschuit het volgende:
niet om t een of t ander; maar die 118pk fabrikesopgave; zijn dat krukaspk's of wielpk's, dat zou wel e.e.a. verklaren natuurlijk
Ik weet dat die een rollerbank voor scooters en brommers heeft, maar ook voor auto's?quote:Op zondag 15 april 2007 15:19 schreef Supra_Turbo het volgende:
Zet de Elise eens op de bank van Dynojet in Goes.
Ik denk dat je dan een heel ander resultaat krijgt.
http://www.rollerbank.nl/dealers_detail.php?dealer=557
Dit is wel een blijvertje hoor, qua snelheid en wegligging is het niet zo heel ingewikkeld om een Exige te evenaren, en voor alleen de looks hoef ik geen s2. Ik ben wel al bij Van Sten geweest maar nog niet op een meeting.quote:Op maandag 16 april 2007 02:10 schreef Jaguarized het volgende:
Erg fijne aankoop Rob! Leuke auto die lekker optrekt en een fijn geluid produceert. Ben je ook al bij de maandelijkse Lotus meeting bij Van Sten geweest?![]()
Is dit een auto voor de langere tijd of zal je op den duur toch overstappen richting een S2 of Exige?:) De laatste is ook erg fijn!
Okee, erg leuk!quote:Op maandag 16 april 2007 08:09 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Dit is wel een blijvertje hoor, qua snelheid en wegligging is het niet zo heel ingewikkeld om een Exige te evenaren, en voor alleen de looks hoef ik geen s2. Ik ben wel al bij Van Sten geweest maar nog niet op een meeting.
Aanpassen van de kop/nokkenassen/kleppen of een swap van het complete blok.quote:Op maandag 16 april 2007 09:24 schreef FunnyName het volgende:
mooie score die 140 pk, hoe ga je die Exige waarden overtreffen denk je?
In NL rijden een aantal Elise's rond met een K20A blok uit de Civic TypeR, allen door VanSten uitgevoerd.quote:Op maandag 16 april 2007 13:16 schreef FunnyName het volgende:
Heb je voorbeelden van mensen die succesvol andere blokken overgezet hebben?
Zo laag is het gewicht nou ook weer niet, ik denk dat je met een motorfietsblokje koppel te kort komt.quote:Op maandag 16 april 2007 13:35 schreef MikeyMan het volgende:
Is het niet handiger om een dik motorfietsblok erin te hangen... Ivm gewicht enzo...?
Die K20 is ook geen plug&play hoor.quote:Op maandag 16 april 2007 14:28 schreef t0n het volgende:
En je zit met APK gezeik enzo, want je moet ZO veel aanpassen.
Hontec bedoel je?quote:
omg, nu al grafittivandalen op bezoek gehad?quote:
links voorgesorteerd staan terwijl ie 50 meter verder rechtsaf wilquote:Op maandag 16 april 2007 17:13 schreef Jaguarized het volgende:
Je bent ook nog gespot.
http://www.autogespot.com(...)48364816042007004059
quote:Op maandag 16 april 2007 20:16 schreef FUFR het volgende:
[..]
links voorgesorteerd staan terwijl ie 50 meter verder rechtsaf wil![]()
Ik denk dat je Hontec's kennen niet moet onderschatten, doen al heel wat jaartjes mee... zelfs voordat ze Hontec heten..quote:Op maandag 16 april 2007 20:01 schreef ArTiC het volgende:
[..]
Hontec bedoel je?
Denk dat hier een K20 inleggen toch wel wat lastiger is dan in een EG of EK.
Dat is logisch hoor. Rechterbaan staat altijd vol met mensen die richting Karel de Grote laan gaan en niet af kunnen slaan ivm. fietsers. Je moet weer wel soms ff flink peut nood gas geven. Maar dat lukt wel met een Elisequote:Op maandag 16 april 2007 20:16 schreef FUFR het volgende:
[..]
links voorgesorteerd staan terwijl ie 50 meter verder rechtsaf wil![]()
echt waar?quote:Op maandag 16 april 2007 21:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is logisch hoor. Rechterbaan staat altijd vol met mensen die richting Karel de Grote laan gaan en niet af kunnen slaan ivm. fietsers. Je moet weer wel soms ff flink peut nood gas geven. Maar dat lukt wel met een Elise.
Geen probleem, alleen het nrbord aan de voorkant komt geregeld tegen een drempel aan.quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:16 schreef Party_P het volgende:
Kun je eigenlijk wel een beetje fatsoenlijk over drempels met je Elise?
Je kunt ook effe contacten met VD Kooy, die hebben er laatst 1 gebouwd die in Aalsmeer rondrijdquote:Op maandag 16 april 2007 13:28 schreef Mex_ het volgende:
[..]
In NL rijden een aantal Elise's rond met een K20A blok uit de Civic TypeR, allen door VanSten uitgevoerd.
Geen idee, de Elise is iig sneller, ik kan veel later/harder remmen en hij trekt een stuk harder op/door. Top op het rechte stuk lag ook 20km/u hoger.quote:Op maandag 23 april 2007 12:09 schreef FunnyName het volgende:
Mex_ heb je al een idee over verschil in ronde tijd met de Miate, of heb je nooit gemeten?
185, dat was de enige keer dat ik gekeken heb, dus misschien waren er nog wel keren bij dat het harder ging. Ik heb er geen enkele keer gereden zonder iemand voor me, dus het kan nog wel harder dan dat denk ik.quote:Op maandag 23 april 2007 12:28 schreef FunnyName het volgende:
Hoe hoge top haal je ongeveer vlak voor het rempunt voor de Tarzan?
(heb je maybe een passagier mee gehad die gekeken heeft ;-))
Ik kon het niet zien...was ook erg druk met mezelf vasthoudenquote:Op maandag 23 april 2007 12:28 schreef FunnyName het volgende:
Hoe hoge top haal je ongeveer vlak voor het rempunt voor de Tarzan?
(heb je maybe een passagier mee gehad die gekeken heeft ;-))
De top ligt wat hoger dan die 185quote:Op maandag 23 april 2007 13:08 schreef FunnyName het volgende:
Ghehe :-) (mooie top voor relatief bescheiden vermogen..)
Een ouder model van die van mij is er nietquote:Op dinsdag 24 april 2007 08:25 schreef Omkron het volgende:
Vriend van me heeft het oude model, wel ens in gereden, wel een leuk wagentje. staat te koop overigens.. 30K.
JE moet er toch niet aan denken om door een fout van een ander je Elise af te schrijven zegquote:Een aantal schuivers gezien, 1 schuiver op een haar na (in de Tarzan) kunnen ontwijken.
Denk dat hij een Elan bedoelt?quote:Op dinsdag 24 april 2007 08:26 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Een ouder model van die van mij is er nietWelk model bedoel je?
Dat is het risico inderdaad, er reden ook Murcielago's rond, daar kun je 10 Elises voor kopen. Dan ben je pas een echte held op een baan vol met amateurs.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:40 schreef vosss het volgende:
[..]
JE moet er toch niet aan denken om door een fout van een ander je Elise af te schrijven zeg
haha leuke foto!quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:44 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Denk dat hij een Elan bedoelt?
oudje die je niet elke dag ziet
[afbeelding]
Ghehehequote:Op dinsdag 24 april 2007 11:00 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Dat is het risico inderdaad, er reden ook Murcielago's rond, daar kun je 10 Elises voor kopen. Dan ben je pas een echte held op een baan vol met amateurs.
Geen Murcielago's gezien. Wel 2 gallardo's. De oranje spider mocht er niet meer op later van de wedstrijdleiding. Reed te gevaarlijk en te hard.. Liever te hard dan te zacht zoals die thesis die er rond reedquote:Op dinsdag 24 april 2007 11:00 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Dat is het risico inderdaad, er reden ook Murcielago's rond, daar kun je 10 Elises voor kopen. Dan ben je pas een echte held op een baan vol met amateurs.
Nee.. je hebt gelijk.. ff niet goed gekeken.. dit is idd eerste model.quote:Op dinsdag 24 april 2007 08:26 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Een ouder model van die van mij is er nietWelk model bedoel je?
Het is een Rover blokje, pas in de 2e generatie Elise's werden Toyota blokken gebruikt.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:01 schreef j0rrit het volgende:
Heb het topic een beetje zitten volgen, en moet zeggen dat het toch leuk is dat er eens wat exclusiever materiaal langs komt!
Motorisch onderhoud, zou je dat gewoon bij Toyota kunnen doen, aangezien het een 1.8 VVTI o.i.d. is toch?
Dat is wel meneer douw zeg ehquote:Op dinsdag 24 april 2007 20:07 schreef Mex_ het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=jQOnOXXc-ps
Close racing
Met dat blok kun je nog zowat langs de tractor-boerquote:Op dinsdag 24 april 2007 19:22 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Het is een Rover blokje, pas in de 2e generatie Elise's werden Toyota blokken gebruikt.
K-series inderdaad. Geen idee hoe lang dat blok er al is.quote:Op woensdag 25 april 2007 00:25 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Met dat blok kun je nog zowat langs de tractor-boer
k-series toch? stamt uit ongeveer 1820...?
quote:The K-Series was introduced in 1988 by Rover Group as a powerplant for the Rover Metro car.
http://www.zercustoms.com/news/Honda-Civic-Type-RR.htmlquote:Op woensdag 25 april 2007 11:11 schreef johnwoo het volgende:
Bovendien hoorde ik Mex al iets zeggen over een Honda blok![]()
Sponsoren zijn van harte welkom!quote:Op woensdag 25 april 2007 11:25 schreef ArTiC het volgende:
[..]
http://www.zercustoms.com/news/Honda-Civic-Type-RR.html
K20 met andere nokkenassen en aangepaste ECU...260pk...of dromen we nu heel erg ver weg
Na m'n vakantie waarschijnlijkquote:Op woensdag 25 april 2007 14:57 schreef FunnyName het volgende:
Doen zeg ik :-)
Nee, dat wat op de foto staat is hetgeen ik gekocht heb, als je dat nieuw moet kopen ben je meer dan 1000£ kwijt. Ik betaal er nu 400£ voor.quote:Op woensdag 25 april 2007 16:01 schreef MikeyMan het volgende:
Maar dan nieuw?
Is allemaal rvs.quote:Op woensdag 25 april 2007 17:09 schreef MikeyMan het volgende:
Ah, owkee...
Kan dat nog wel ff mee dan?
Die heeft iemand voor me opgehaald uit Engeland, moet ik nog bij hem op gaan halen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 00:00 schreef Sloper het volgende:
Zit je uitlaat er ook al op? Of moet die nog komen?
Beter is er niet te krijgen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:03 schreef FunnyName het volgende:
mooi spul, waarom heb je voor Nitron gekozen als ik vragen mag?
Hehequote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:32 schreef ArTiC het volgende:
Mooi Robster, fijn dat de voorwielen toch goed gebalanceerd zijn.
Zullen we een pooltje opzetten om wanneer je een bekeuring krijgt voor je kenteken voor...sticker mag al niet maar dit is onleesbaar
Weet ik nog niet, aan de ene kant vind ik het mooi, aan de andere kant verstoord het weer de orginele vormen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:48 schreef boegschroef het volgende:
Mooi die velgen.... normaal hou ik helemaal niet van zwarte velgen maar dit is super.
Zet je er ook nog die carbon lucht inlaatjes op?
- Importeren is een hoop gedoe, BPM isquote:Op zaterdag 23 juni 2007 18:49 schreef Inorbit het volgende:
Mooi, die knipperlichten zien er zo een stuk beter uit, en die nummerplaat is helemaal een vooruitgang.
waarom heb je er eigenlijk niet een uit engeland geimporteerd, daar zijn ze stukken goedkoper, zie je het niet zitten met het stuur aan de verkeerde kant of lijkt het importeren je te veel gedoe?
Lekker spartaans dus, hoort ook wel bij de auto vind ik ..quote:Op donderdag 12 juli 2007 13:51 schreef Mex_ het volgende:
De auto is nu inderdaad plank hard, uitlaat komt er samen met nog wat andere spulletjes de komende 2 weken op, als ik op vakantie ben, als ik terug ben moet het klaar zijn. De stikker heeft nog niet voor problemen gezorgd, *klop, klop*Is toch duidelijk leesbaar zo, is zelfs reflecterend
ik denk dat daar geen kloppen tegen is helaasquote:Op donderdag 12 juli 2007 13:51 schreef Mex_ het volgende:
De auto is nu inderdaad plank hard, uitlaat komt er samen met nog wat andere spulletjes de komende 2 weken op, als ik op vakantie ben, als ik terug ben moet het klaar zijn. De stikker heeft nog niet voor problemen gezorgd, *klop, klop*Is toch duidelijk leesbaar zo, is zelfs reflecterend
Onderarm zit in het gips, kan wel rijden maar ben dan niet verzekerdquote:Op zondag 5 augustus 2007 15:37 schreef Jaguarized het volgende:
Morgen ook naar de MaartenMemorial?
Dat wordt erg lastig, erin komen met het dakje open is geen probleem, met het dakje dicht is het voor mij al vrij lastig en ik ben maar 1m79. Met genoeg lenigheid moet het met 1m98 ook wel lukken, ik weet alleen niet of je iets ziet, ik denk dat je met jou lengte tegen de raamstijl aan het kijken bent en met je hoofd tegen het dak komt. Als ik een helm op heb raakt deze net niet het dakje. Je kan het beste een keer gaan passen, als je in de buurt woont kan dat ook wel in de mijne als je wil.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:08 schreef Volvoman het volgende:
Hoelang ben je eigenlijk als ik vragen mag? Ik lees vaak dat het een hele moeite is om in te stappen, maar als je eenmaal zit dan zit je goed. Zou ik er met mijn 1.98 ook in kunnen komen?
Is de Opel Speedster dan geen optie? Er zit wel een opel logootje op, maar de auto werd door Lotus gebouwd en biedt vziw wat meer ruimte aan de wat langer dan gemiddelde bestuurder. Auto is wel wat zwaarder en heeft een andere motor (en volgens mij ook meer luxe, tegenover de Lotus die juist met opzet kaal/licht is gehouden).quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:43 schreef Volvoman het volgende:
Dat had ik zelf ook al in gedachten. Ik vind het hele leuke auto's. Maar als ik er niet normaal in kan zitten word het niks. Ik ben nog maar erg jong. Eerst mijn opleiding afmaken en dan veel werken om een mooie sportwagen te kopen.
Met 190 heb ik weinig moeite om erin te komen eigenlijk.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:08 schreef Volvoman het volgende:
Hoelang ben je eigenlijk als ik vragen mag? Ik lees vaak dat het een hele moeite is om in te stappen, maar als je eenmaal zit dan zit je goed. Zou ik er met mijn 1.98 ook in kunnen komen?
Verwacht geen overbodige luxe bij de Speedster! Gisteren nog een hele dag met een Speedster op pad geweest en echt alle lof voor die auto. Prestaties zijn prima en het ontwerp is ook erg mooi, maar hij is net zo Spartaans als de Elise ivm. gewichtsbesparingenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:12 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Is de Opel Speedster dan geen optie? Er zit wel een opel logootje op, maar de auto werd door Lotus gebouwd en biedt vziw wat meer ruimte aan de wat langer dan gemiddelde bestuurder. Auto is wel wat zwaarder en heeft een andere motor (en volgens mij ook meer luxe, tegenover de Lotus die juist met opzet kaal/licht is gehouden).
Je moet natuurlijk wel van het wat hoekiger design houden en het niet erg vinden dat mensen lopen te miepen dat je in een nep-lotus rijdt
De achterspoiler is gewoon de spoiler die standaard op een Speedster Turbo zit (dit is dan wel een 2.2 maar verder verschillen ze amper qua uiterlijk). Hij lijkt inderdaad flink op een Exige maar voor de helft van het geld gaat hij harder dan de Exige en heeft hij ook flink wat meer PK (ergens tussen de 250-300 PK, exacte aantal weet ik niet) dus bij slechts een wannabe blijft het nietquote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:34 schreef Jaguarized het volgende:
Daar vind ik hem nou niet echt mooi op. Vooral de achterspoiler doet me denken aan iets van AC Schnitzer en de luchthapper is behoorlijk Exige-wannabee. Overigens lijkt de gedeelte rondom de luchthapper ook linea recta van een Exige af te komen. Wat ik wel mooi vind is de voorkant en de kleurencombinatie van velgen en lak.
Hoe kom je eigelijk aan de kenteken-sticker als ik vragen mag.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:37 schreef Mex_ het volgende:
HeheAls je er recht voor staat is het nog best te lezen hoor
Het is zelfs een reflecterende sticker
![]()
In Belgie zijn ze leverbaar..quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 07:55 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Hoe kom je eigelijk aan de kenteken-sticker als ik vragen mag.
Ik wil er op de MR2 ook 1, want nu zit het kenteken recht voor de radiateur...
Speedster heeft 146 pk, de turbo 200? Of hebben jij een getunede gereden? Mag ik vragen hoe hij getuned is?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:45 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
De achterspoiler is gewoon de spoiler die standaard op een Speedster Turbo zit (dit is dan wel een 2.2 maar verder verschillen ze amper qua uiterlijk). Hij lijkt inderdaad flink op een Exige maar voor de helft van het geld gaat hij harder dan de Exige en heeft hij ook flink wat meer PK (ergens tussen de 250-300 PK, exacte aantal weet ik niet) dus bij slechts een wannabe blijft het niet![]()
Is de Speedster van stevenflappyquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 20:18 schreef DoimeN het volgende::
[..]
Speedster heeft 146 pk, de turbo 200? Of hebben jij een getunede gereden? Mag ik vragen hoe hij getuned is?![]()
die problemen komen vanzelf gewoon lang genoeg mee rond rijdenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:38 schreef Mex_ het volgende:
Mijn stickertje is nog wat kleiner dan de belgische, tot op heden nog geen problemen mee gehad *klopklop* als je intresse hebt moet je maar even pm'n. Kosten waren volgens mij 35¤.
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 21:13 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Is de Speedster van stevenflappy
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=3069
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |