Eej, lief doen gei! Die zwarte joekel van jou weegt meer dan het dubbelequote:Op donderdag 5 april 2007 11:03 schreef boegschroef het volgende:
170 pk![]()
Nee geintje... ziet er leuk uit hoewel ik niet hou van donkeren velgen. Verder is het natuurlijk wel een top wagen om te hebben.
Ik dacht 118 maar niets blijkt minder waar te zijn. Het enige wat ik heb aangepast is het luchtfilter en de gasklep. Ik denk dat één van de vorige eigenaren andere nokkenassen ofzo gemonteerd heeft.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:51 schreef Sloper het volgende:
ik dacht dattie 113pk had?
Weet je dus niet of het nog zin heeft om andere nokkenas te monterenquote:Op woensdag 11 april 2007 21:54 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Ik dacht 118 maar niets blijkt minder waar te zijn. Het enige wat ik heb aangepast is het luchtfilter en de gasklep. Ik denk dat één van de vorige eigenaren andere nokkenassen ofzo gemonteerd heeft.
Ik denk dat er al andere inzitten.quote:Op woensdag 11 april 2007 23:43 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Weet je dus niet of het nog zin heeft om andere nokkenas te monteren
Het is een speeltje, voor het dagelijkse heb ik een Leon II.quote:Op donderdag 12 april 2007 09:45 schreef benenjerryijs het volgende:
Wat is mij eigenlijk afvraag..rij je hier dagelijks mee of is het een speeltje voor erbij?
Banden (Toyo proxes T1-R), zijn al besteldquote:Op donderdag 12 april 2007 18:40 schreef zBus het volgende:
ZIjn er nog aankomende mods die je sowieso gaat doen? andere uitlaatheaders ofzo? nieuwe banden? aangezien deze oud waren volgens jou?
Wil jij me sponsoren?quote:Op donderdag 12 april 2007 22:06 schreef Sloper het volgende:
Waarom geen semi-slicks als het toch een speeltje is?
Ik rijd zelfquote:Op vrijdag 13 april 2007 09:12 schreef bleiblei het volgende:
Neem je em zondag mee of moet ik jullie op komen halen?.
Dat zijn eigenlijk altijd krukaspk'squote:Op vrijdag 13 april 2007 09:58 schreef beschuit het volgende:
niet om t een of t ander; maar die 118pk fabrikesopgave; zijn dat krukaspk's of wielpk's, dat zou wel e.e.a. verklaren natuurlijk
Ik weet dat die een rollerbank voor scooters en brommers heeft, maar ook voor auto's?quote:Op zondag 15 april 2007 15:19 schreef Supra_Turbo het volgende:
Zet de Elise eens op de bank van Dynojet in Goes.
Ik denk dat je dan een heel ander resultaat krijgt.
http://www.rollerbank.nl/dealers_detail.php?dealer=557
Dit is wel een blijvertje hoor, qua snelheid en wegligging is het niet zo heel ingewikkeld om een Exige te evenaren, en voor alleen de looks hoef ik geen s2. Ik ben wel al bij Van Sten geweest maar nog niet op een meeting.quote:Op maandag 16 april 2007 02:10 schreef Jaguarized het volgende:
Erg fijne aankoop Rob! Leuke auto die lekker optrekt en een fijn geluid produceert. Ben je ook al bij de maandelijkse Lotus meeting bij Van Sten geweest?![]()
Is dit een auto voor de langere tijd of zal je op den duur toch overstappen richting een S2 of Exige?:) De laatste is ook erg fijn!
Okee, erg leuk!quote:Op maandag 16 april 2007 08:09 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Dit is wel een blijvertje hoor, qua snelheid en wegligging is het niet zo heel ingewikkeld om een Exige te evenaren, en voor alleen de looks hoef ik geen s2. Ik ben wel al bij Van Sten geweest maar nog niet op een meeting.
Aanpassen van de kop/nokkenassen/kleppen of een swap van het complete blok.quote:Op maandag 16 april 2007 09:24 schreef FunnyName het volgende:
mooie score die 140 pk, hoe ga je die Exige waarden overtreffen denk je?
In NL rijden een aantal Elise's rond met een K20A blok uit de Civic TypeR, allen door VanSten uitgevoerd.quote:Op maandag 16 april 2007 13:16 schreef FunnyName het volgende:
Heb je voorbeelden van mensen die succesvol andere blokken overgezet hebben?
Zo laag is het gewicht nou ook weer niet, ik denk dat je met een motorfietsblokje koppel te kort komt.quote:Op maandag 16 april 2007 13:35 schreef MikeyMan het volgende:
Is het niet handiger om een dik motorfietsblok erin te hangen... Ivm gewicht enzo...?
Die K20 is ook geen plug&play hoor.quote:Op maandag 16 april 2007 14:28 schreef t0n het volgende:
En je zit met APK gezeik enzo, want je moet ZO veel aanpassen.
Hontec bedoel je?quote:
omg, nu al grafittivandalen op bezoek gehad?quote:
links voorgesorteerd staan terwijl ie 50 meter verder rechtsaf wilquote:Op maandag 16 april 2007 17:13 schreef Jaguarized het volgende:
Je bent ook nog gespot.
http://www.autogespot.com(...)48364816042007004059
quote:Op maandag 16 april 2007 20:16 schreef FUFR het volgende:
[..]
links voorgesorteerd staan terwijl ie 50 meter verder rechtsaf wil![]()
Ik denk dat je Hontec's kennen niet moet onderschatten, doen al heel wat jaartjes mee... zelfs voordat ze Hontec heten..quote:Op maandag 16 april 2007 20:01 schreef ArTiC het volgende:
[..]
Hontec bedoel je?
Denk dat hier een K20 inleggen toch wel wat lastiger is dan in een EG of EK.
Dat is logisch hoor. Rechterbaan staat altijd vol met mensen die richting Karel de Grote laan gaan en niet af kunnen slaan ivm. fietsers. Je moet weer wel soms ff flink peut nood gas geven. Maar dat lukt wel met een Elisequote:Op maandag 16 april 2007 20:16 schreef FUFR het volgende:
[..]
links voorgesorteerd staan terwijl ie 50 meter verder rechtsaf wil![]()
echt waar?quote:Op maandag 16 april 2007 21:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is logisch hoor. Rechterbaan staat altijd vol met mensen die richting Karel de Grote laan gaan en niet af kunnen slaan ivm. fietsers. Je moet weer wel soms ff flink peut nood gas geven. Maar dat lukt wel met een Elise.
Geen probleem, alleen het nrbord aan de voorkant komt geregeld tegen een drempel aan.quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:16 schreef Party_P het volgende:
Kun je eigenlijk wel een beetje fatsoenlijk over drempels met je Elise?
Je kunt ook effe contacten met VD Kooy, die hebben er laatst 1 gebouwd die in Aalsmeer rondrijdquote:Op maandag 16 april 2007 13:28 schreef Mex_ het volgende:
[..]
In NL rijden een aantal Elise's rond met een K20A blok uit de Civic TypeR, allen door VanSten uitgevoerd.
Geen idee, de Elise is iig sneller, ik kan veel later/harder remmen en hij trekt een stuk harder op/door. Top op het rechte stuk lag ook 20km/u hoger.quote:Op maandag 23 april 2007 12:09 schreef FunnyName het volgende:
Mex_ heb je al een idee over verschil in ronde tijd met de Miate, of heb je nooit gemeten?
185, dat was de enige keer dat ik gekeken heb, dus misschien waren er nog wel keren bij dat het harder ging. Ik heb er geen enkele keer gereden zonder iemand voor me, dus het kan nog wel harder dan dat denk ik.quote:Op maandag 23 april 2007 12:28 schreef FunnyName het volgende:
Hoe hoge top haal je ongeveer vlak voor het rempunt voor de Tarzan?
(heb je maybe een passagier mee gehad die gekeken heeft ;-))
Ik kon het niet zien...was ook erg druk met mezelf vasthoudenquote:Op maandag 23 april 2007 12:28 schreef FunnyName het volgende:
Hoe hoge top haal je ongeveer vlak voor het rempunt voor de Tarzan?
(heb je maybe een passagier mee gehad die gekeken heeft ;-))
De top ligt wat hoger dan die 185quote:Op maandag 23 april 2007 13:08 schreef FunnyName het volgende:
Ghehe :-) (mooie top voor relatief bescheiden vermogen..)
Een ouder model van die van mij is er nietquote:Op dinsdag 24 april 2007 08:25 schreef Omkron het volgende:
Vriend van me heeft het oude model, wel ens in gereden, wel een leuk wagentje. staat te koop overigens.. 30K.
JE moet er toch niet aan denken om door een fout van een ander je Elise af te schrijven zegquote:Een aantal schuivers gezien, 1 schuiver op een haar na (in de Tarzan) kunnen ontwijken.
Denk dat hij een Elan bedoelt?quote:Op dinsdag 24 april 2007 08:26 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Een ouder model van die van mij is er nietWelk model bedoel je?
Dat is het risico inderdaad, er reden ook Murcielago's rond, daar kun je 10 Elises voor kopen. Dan ben je pas een echte held op een baan vol met amateurs.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:40 schreef vosss het volgende:
[..]
JE moet er toch niet aan denken om door een fout van een ander je Elise af te schrijven zeg
haha leuke foto!quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:44 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Denk dat hij een Elan bedoelt?
oudje die je niet elke dag ziet
[afbeelding]
Ghehehequote:Op dinsdag 24 april 2007 11:00 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Dat is het risico inderdaad, er reden ook Murcielago's rond, daar kun je 10 Elises voor kopen. Dan ben je pas een echte held op een baan vol met amateurs.
Geen Murcielago's gezien. Wel 2 gallardo's. De oranje spider mocht er niet meer op later van de wedstrijdleiding. Reed te gevaarlijk en te hard.. Liever te hard dan te zacht zoals die thesis die er rond reedquote:Op dinsdag 24 april 2007 11:00 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Dat is het risico inderdaad, er reden ook Murcielago's rond, daar kun je 10 Elises voor kopen. Dan ben je pas een echte held op een baan vol met amateurs.
Nee.. je hebt gelijk.. ff niet goed gekeken.. dit is idd eerste model.quote:Op dinsdag 24 april 2007 08:26 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Een ouder model van die van mij is er nietWelk model bedoel je?
Het is een Rover blokje, pas in de 2e generatie Elise's werden Toyota blokken gebruikt.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:01 schreef j0rrit het volgende:
Heb het topic een beetje zitten volgen, en moet zeggen dat het toch leuk is dat er eens wat exclusiever materiaal langs komt!
Motorisch onderhoud, zou je dat gewoon bij Toyota kunnen doen, aangezien het een 1.8 VVTI o.i.d. is toch?
Dat is wel meneer douw zeg ehquote:Op dinsdag 24 april 2007 20:07 schreef Mex_ het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=jQOnOXXc-ps
Close racing
Met dat blok kun je nog zowat langs de tractor-boerquote:Op dinsdag 24 april 2007 19:22 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Het is een Rover blokje, pas in de 2e generatie Elise's werden Toyota blokken gebruikt.
K-series inderdaad. Geen idee hoe lang dat blok er al is.quote:Op woensdag 25 april 2007 00:25 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Met dat blok kun je nog zowat langs de tractor-boer
k-series toch? stamt uit ongeveer 1820...?
quote:The K-Series was introduced in 1988 by Rover Group as a powerplant for the Rover Metro car.
http://www.zercustoms.com/news/Honda-Civic-Type-RR.htmlquote:Op woensdag 25 april 2007 11:11 schreef johnwoo het volgende:
Bovendien hoorde ik Mex al iets zeggen over een Honda blok![]()
Sponsoren zijn van harte welkom!quote:Op woensdag 25 april 2007 11:25 schreef ArTiC het volgende:
[..]
http://www.zercustoms.com/news/Honda-Civic-Type-RR.html
K20 met andere nokkenassen en aangepaste ECU...260pk...of dromen we nu heel erg ver weg
Na m'n vakantie waarschijnlijkquote:Op woensdag 25 april 2007 14:57 schreef FunnyName het volgende:
Doen zeg ik :-)
Nee, dat wat op de foto staat is hetgeen ik gekocht heb, als je dat nieuw moet kopen ben je meer dan 1000£ kwijt. Ik betaal er nu 400£ voor.quote:Op woensdag 25 april 2007 16:01 schreef MikeyMan het volgende:
Maar dan nieuw?
Is allemaal rvs.quote:Op woensdag 25 april 2007 17:09 schreef MikeyMan het volgende:
Ah, owkee...
Kan dat nog wel ff mee dan?
Die heeft iemand voor me opgehaald uit Engeland, moet ik nog bij hem op gaan halen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 00:00 schreef Sloper het volgende:
Zit je uitlaat er ook al op? Of moet die nog komen?
Beter is er niet te krijgen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:03 schreef FunnyName het volgende:
mooi spul, waarom heb je voor Nitron gekozen als ik vragen mag?
Hehequote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:32 schreef ArTiC het volgende:
Mooi Robster, fijn dat de voorwielen toch goed gebalanceerd zijn.
Zullen we een pooltje opzetten om wanneer je een bekeuring krijgt voor je kenteken voor...sticker mag al niet maar dit is onleesbaar
Weet ik nog niet, aan de ene kant vind ik het mooi, aan de andere kant verstoord het weer de orginele vormen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:48 schreef boegschroef het volgende:
Mooi die velgen.... normaal hou ik helemaal niet van zwarte velgen maar dit is super.
Zet je er ook nog die carbon lucht inlaatjes op?
- Importeren is een hoop gedoe, BPM isquote:Op zaterdag 23 juni 2007 18:49 schreef Inorbit het volgende:
Mooi, die knipperlichten zien er zo een stuk beter uit, en die nummerplaat is helemaal een vooruitgang.
waarom heb je er eigenlijk niet een uit engeland geimporteerd, daar zijn ze stukken goedkoper, zie je het niet zitten met het stuur aan de verkeerde kant of lijkt het importeren je te veel gedoe?
Lekker spartaans dus, hoort ook wel bij de auto vind ik ..quote:Op donderdag 12 juli 2007 13:51 schreef Mex_ het volgende:
De auto is nu inderdaad plank hard, uitlaat komt er samen met nog wat andere spulletjes de komende 2 weken op, als ik op vakantie ben, als ik terug ben moet het klaar zijn. De stikker heeft nog niet voor problemen gezorgd, *klop, klop*Is toch duidelijk leesbaar zo, is zelfs reflecterend
ik denk dat daar geen kloppen tegen is helaasquote:Op donderdag 12 juli 2007 13:51 schreef Mex_ het volgende:
De auto is nu inderdaad plank hard, uitlaat komt er samen met nog wat andere spulletjes de komende 2 weken op, als ik op vakantie ben, als ik terug ben moet het klaar zijn. De stikker heeft nog niet voor problemen gezorgd, *klop, klop*Is toch duidelijk leesbaar zo, is zelfs reflecterend
Onderarm zit in het gips, kan wel rijden maar ben dan niet verzekerdquote:Op zondag 5 augustus 2007 15:37 schreef Jaguarized het volgende:
Morgen ook naar de MaartenMemorial?
Dat wordt erg lastig, erin komen met het dakje open is geen probleem, met het dakje dicht is het voor mij al vrij lastig en ik ben maar 1m79. Met genoeg lenigheid moet het met 1m98 ook wel lukken, ik weet alleen niet of je iets ziet, ik denk dat je met jou lengte tegen de raamstijl aan het kijken bent en met je hoofd tegen het dak komt. Als ik een helm op heb raakt deze net niet het dakje. Je kan het beste een keer gaan passen, als je in de buurt woont kan dat ook wel in de mijne als je wil.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:08 schreef Volvoman het volgende:
Hoelang ben je eigenlijk als ik vragen mag? Ik lees vaak dat het een hele moeite is om in te stappen, maar als je eenmaal zit dan zit je goed. Zou ik er met mijn 1.98 ook in kunnen komen?
Is de Opel Speedster dan geen optie? Er zit wel een opel logootje op, maar de auto werd door Lotus gebouwd en biedt vziw wat meer ruimte aan de wat langer dan gemiddelde bestuurder. Auto is wel wat zwaarder en heeft een andere motor (en volgens mij ook meer luxe, tegenover de Lotus die juist met opzet kaal/licht is gehouden).quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:43 schreef Volvoman het volgende:
Dat had ik zelf ook al in gedachten. Ik vind het hele leuke auto's. Maar als ik er niet normaal in kan zitten word het niks. Ik ben nog maar erg jong. Eerst mijn opleiding afmaken en dan veel werken om een mooie sportwagen te kopen.
Met 190 heb ik weinig moeite om erin te komen eigenlijk.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:08 schreef Volvoman het volgende:
Hoelang ben je eigenlijk als ik vragen mag? Ik lees vaak dat het een hele moeite is om in te stappen, maar als je eenmaal zit dan zit je goed. Zou ik er met mijn 1.98 ook in kunnen komen?
Verwacht geen overbodige luxe bij de Speedster! Gisteren nog een hele dag met een Speedster op pad geweest en echt alle lof voor die auto. Prestaties zijn prima en het ontwerp is ook erg mooi, maar hij is net zo Spartaans als de Elise ivm. gewichtsbesparingenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:12 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Is de Opel Speedster dan geen optie? Er zit wel een opel logootje op, maar de auto werd door Lotus gebouwd en biedt vziw wat meer ruimte aan de wat langer dan gemiddelde bestuurder. Auto is wel wat zwaarder en heeft een andere motor (en volgens mij ook meer luxe, tegenover de Lotus die juist met opzet kaal/licht is gehouden).
Je moet natuurlijk wel van het wat hoekiger design houden en het niet erg vinden dat mensen lopen te miepen dat je in een nep-lotus rijdt
De achterspoiler is gewoon de spoiler die standaard op een Speedster Turbo zit (dit is dan wel een 2.2 maar verder verschillen ze amper qua uiterlijk). Hij lijkt inderdaad flink op een Exige maar voor de helft van het geld gaat hij harder dan de Exige en heeft hij ook flink wat meer PK (ergens tussen de 250-300 PK, exacte aantal weet ik niet) dus bij slechts een wannabe blijft het nietquote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:34 schreef Jaguarized het volgende:
Daar vind ik hem nou niet echt mooi op. Vooral de achterspoiler doet me denken aan iets van AC Schnitzer en de luchthapper is behoorlijk Exige-wannabee. Overigens lijkt de gedeelte rondom de luchthapper ook linea recta van een Exige af te komen. Wat ik wel mooi vind is de voorkant en de kleurencombinatie van velgen en lak.
Hoe kom je eigelijk aan de kenteken-sticker als ik vragen mag.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:37 schreef Mex_ het volgende:
HeheAls je er recht voor staat is het nog best te lezen hoor
Het is zelfs een reflecterende sticker
![]()
In Belgie zijn ze leverbaar..quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 07:55 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Hoe kom je eigelijk aan de kenteken-sticker als ik vragen mag.
Ik wil er op de MR2 ook 1, want nu zit het kenteken recht voor de radiateur...
Speedster heeft 146 pk, de turbo 200? Of hebben jij een getunede gereden? Mag ik vragen hoe hij getuned is?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:45 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
De achterspoiler is gewoon de spoiler die standaard op een Speedster Turbo zit (dit is dan wel een 2.2 maar verder verschillen ze amper qua uiterlijk). Hij lijkt inderdaad flink op een Exige maar voor de helft van het geld gaat hij harder dan de Exige en heeft hij ook flink wat meer PK (ergens tussen de 250-300 PK, exacte aantal weet ik niet) dus bij slechts een wannabe blijft het niet![]()
Is de Speedster van stevenflappyquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 20:18 schreef DoimeN het volgende::
[..]
Speedster heeft 146 pk, de turbo 200? Of hebben jij een getunede gereden? Mag ik vragen hoe hij getuned is?![]()
die problemen komen vanzelf gewoon lang genoeg mee rond rijdenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:38 schreef Mex_ het volgende:
Mijn stickertje is nog wat kleiner dan de belgische, tot op heden nog geen problemen mee gehad *klopklop* als je intresse hebt moet je maar even pm'n. Kosten waren volgens mij 35¤.
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 21:13 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Is de Speedster van stevenflappy
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=3069
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |