abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47083849
Ik heb net deze gekocht, ga 'm volgende week ophalen 8)









Specs
Bouwjaar: '99
Gewicht: ~700kg
Vermogen: 118pk
Opties: geen Geen stuurbekrachtiging, geen rembekrachtiging, geen radio etcetc

Plannen
Ander luchtfilter, zit nu een k&n wai op,
Voor knipperlichten vervangen door witte, zijknippers vervangen door wit/grijze, achterknipperlichten vervangen door rode

Onderstel, banden etc moet ik nog bekijken, banden hebben nog ruim voldoende profiel maar zijn al wat jaartjes oud en dus vrij hard, dempers leken me nog in orde, maar dat dacht ik bij de Miata ook en die bleken ook allemaal lek te zijn

[ Bericht 49% gewijzigd door ThaFreak op 19-03-2007 16:28:12 ]
  vrijdag 9 maart 2007 @ 10:40:30 #2
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_47084059
Sexy auto hoor. Gaat je MX-5 eruit?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_47084199
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 10:40 schreef fathank het volgende:
Sexy auto hoor. Gaat je MX-5 eruit?
Intresse
  vrijdag 9 maart 2007 @ 10:49:19 #4
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_47084306
sja, elise is idd een stuk duurder dan een speedster... (+tvp)
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
  vrijdag 9 maart 2007 @ 10:55:54 #5
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_47084463
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 10:46 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Intresse
Als ik 'm kon betalen wel, maar helaas niet
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 9 maart 2007 @ 11:48:34 #6
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_47086181
Leuk! Ben benieuwd, deze auto's zijn voor mij ook een serieuze afweging geweest maar heb toch iets anders gekocht.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_47087166
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:48 schreef hollander172 het volgende:
Leuk! Ben benieuwd, deze auto's zijn voor mij ook een serieuze afweging geweest maar heb toch iets anders gekocht.
Wat is het geworden?
pi_47087480
Hou er wel rekening mee dat je nog ~2500 euro BPM moet lappen bij het invoeren dankzij onze corrupte regering.

Ga je het blokkie tunen? 118 pk is een beetje matig Ook al gaat dat nog steeds hard, met zo'n laag gewicht.

[ Bericht 18% gewijzigd door Jimmie op 09-03-2007 12:36:48 ]
  vrijdag 9 maart 2007 @ 12:31:13 #9
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_47087519
Jammer van de MX...

Zou persoonlijk bij keuze tussen de twee altijd voor de Lotus gaan... Toch wat anders dan een Opel
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_47087561
Lotus is eigenlijk een net iets betere basis als de Opel, de Lotus is beter afgesteld qua wegligging en is lichter. Verder zijn het in basis dezelfde auto's, maar dat wist je waarschijnlijk al.

En met de Lotus heb je natuurlijk wel iets exclusievers in handen dan met een Opel
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  vrijdag 9 maart 2007 @ 13:19:21 #11
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_47088841
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 12:33 schreef PeuRac het volgende:
Lotus is eigenlijk een net iets betere basis als de Opel, de Lotus is beter afgesteld qua wegligging en is lichter. Verder zijn het in basis dezelfde auto's, maar dat wist je waarschijnlijk al.

En met de Lotus heb je natuurlijk wel iets exclusievers in handen dan met een Opel
Dat kun je je afvragen... Denk dat er meer Elises verkocht zijn dan speedsters...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  Official ESF Kreviewer vrijdag 9 maart 2007 @ 13:20:58 #12
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47088912
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:19 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Dat kun je je afvragen... Denk dat er meer Elises verkocht zijn dan speedsters...
Hij doelt op het feit dat 'ik heb een Lotus' beter klinkt dan 'ik heb een opel.'. Duh.
pi_47089039
Krea begrijpt mij

Ik geef niet veel om status, maar een Lotus rijden is toch interesanter dan een Opel Hoewel ik moet toegeven dat ik de Opel misschien wel iets beter gestyleerd vind dan de Elise, zeker als het een MK1 betreft.

@ts, wat zou de vraagprijs zijn van de complete MX-5 in deze staat?
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_47089407
is dit niks:


of:

  vrijdag 9 maart 2007 @ 13:38:10 #15
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_47089605
zijn beide vette auto's maar een elise/speedster is toch nét even een klasse dichter bij een circuitauto... pk/kg verhouding enzo.

Verder zijn de prestaties van de mr2 natuurlijk stukken minder dan een elise/speedster
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
pi_47089984
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:32 schreef benenjerryijs het volgende:
is dit niks:
[afbeelding]

of:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is inderdaad 2x niks, de mr2 komt nog niet in de buurt qua specs, de s2000 is mooi maar lang niet zo rijdbaar als een elise/speedster.

BPM op een Elise uit '98, is 1000¤, valt mee dus. Ik zit ook al op autotrader.co.uk te kijken, alleen zit je dan weer met vervoer en een stuur aan de verkeerde kant
pi_47090062
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:48 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Dat is inderdaad 2x niks, de mr2 komt nog niet in de buurt qua specs, de s2000 is mooi maar lang niet zo rijdbaar als een elise/speedster.

BPM op een Elise uit '98, is 1000¤, valt mee dus. Ik zit ook al op autotrader.co.uk te kijken, alleen zit je dan weer met vervoer en een stuur aan de verkeerde kant
Op zandvoort is een rechtsgestuurde Mini sneller als een links gestuurde toen ze daar 40jr geleden achter kwamen, ging ze massaal die Mini's ombouwen
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_47090555
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:24 schreef PeuRac het volgende:
@ts, wat zou de vraagprijs zijn van de complete MX-5 in deze staat?
8k, maar enkele onderdelen zijn al weg
pi_47090686
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:02 schreef Mex_ het volgende:

[..]

8k, maar enkele onderdelen zijn al weg
Dat is jammer maar ik bouw toch liever zelf en in een Alfa

wat niet weg neemt dat ik een zwak heb voor Mx-5jes en Elise's vooral niet als eraan gesleuteld is.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_47093214
Zoals gezegd kun je beter een rechtsgestuurde auto hebben op het circuit dan een linksgestuurde. Die ene keer dat je op imola of in sau paulo zal rijden .
pi_47093390
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 15:10 schreef Tommeh het volgende:
Zoals gezegd kun je beter een rechtsgestuurde auto hebben op het circuit dan een linksgestuurde. Die ene keer dat je op imola of in sau paulo zal rijden .
Misschien wil ik er ook wel eens mee een parkeergarage in of langs de McDrive
pi_47093585
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 15:15 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Misschien wil ik er ook wel eens mee een parkeergarage in of langs de McDrive
Die enkele keer kun je uitstappen joh, ook goed voor de beweging weer.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 17:45:36 #23
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_47128618
TVP, ben wel benieuwd wat het gaat worden.
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  zaterdag 10 maart 2007 @ 19:49:31 #24
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_47131990
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 15:19 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Die enkele keer kun je uitstappen joh, ook goed voor de beweging weer.
Of je neemt je secretaresse mee
pi_47140830
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:48 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Dat is inderdaad 2x niks, de mr2 komt nog niet in de buurt qua specs, de s2000 is mooi maar lang niet zo rijdbaar als een elise/speedster.

BPM op een Elise uit '98, is 1000¤, valt mee dus. Ik zit ook al op autotrader.co.uk te kijken, alleen zit je dan weer met vervoer en een stuur aan de verkeerde kant
Wat versta jij onder rijdbaar?
Volgens mij is een S2000 soepeler geveerd dan beide andere auto's. Daarnaast schijn je voor het instappen van een Elise een soort slangen mensen te meoten zijn
pi_47151939
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 23:43 schreef FunnyName het volgende:

[..]

Wat versta jij onder rijdbaar?
Volgens mij is een S2000 soepeler geveerd dan beide andere auto's. Daarnaast schijn je voor het instappen van een Elise een soort slangen mensen te meoten zijn
Het instappen valt inderdaad niet mee Met rijdbaar bedoel ik, rijdbaar voor sportief/circuitgebruik.

Gister naar de belgische Elise gaan kijken, prima karretje, recentelijk remblokken, schijven, schokdempers, alle filters en distributieriem vervangen. De prijs is en blijft vast, helaas, inclusief bpm etc wordt het me iets te gortig.
pi_47179923
Heb wat gezocht en gevonden over Targetcars. Het is niet zo'n foute toko als het lijkt, bedrijf blijkt 100% betrouwbaar te zijn. De prijzen zijn vast en de auto's worden verkocht volgens het 'what you see is what you get' principe. Alle keuringen etc zijn toegestaan zolang het maar op hun eigen terein gebeurt. In veel gevallen zit de complete onderhoudshistorie erbij, taxatierapporten en een 'accident free' verklaring.

Er staat daar momenteel 1 Elise die alle papieren erbij heeft, niet al te veel km's heeft en van '97 is wat weer gunstig is ivm de bpm.

http://www.targetweb.nl/shop/article.asp?article=31260

Ik ga er morgenmiddag een kijkje nemen.
  maandag 12 maart 2007 @ 10:37:03 #28
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_47182466
Tis wel een RHD he...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_47182721
quote:
Op maandag 12 maart 2007 07:56 schreef Mex_ het volgende:
Heb wat gezocht en gevonden over Targetcars. Het is niet zo'n foute toko als het lijkt, bedrijf blijkt 100% betrouwbaar te zijn. De prijzen zijn vast en de auto's worden verkocht volgens het 'what you see is what you get' principe. Alle keuringen etc zijn toegestaan zolang het maar op hun eigen terein gebeurt. In veel gevallen zit de complete onderhoudshistorie erbij, taxatierapporten en een 'accident free' verklaring.

Er staat daar momenteel 1 Elise die alle papieren erbij heeft, niet al te veel km's heeft en van '97 is wat weer gunstig is ivm de bpm.

http://www.targetweb.nl/shop/article.asp?article=31260

Ik ga er morgenmiddag een kijkje nemen.
Hoe ga je een proefrit nemen dan? Ik neem aan dat je dat wel even wilt doen? Of is het terrein daar groot genoeg om ff stukje te toeren?
pi_47182796
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:37 schreef MikeyMan het volgende:
Tis wel een RHD he...
Ik wil net zeggen.....die bouwen ze toch ook gewoon LHD of vergis ik me nu heel erg?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 12 maart 2007 @ 10:52:51 #31
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_47182841
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:50 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik wil net zeggen.....die bouwen ze toch ook gewoon LHD of vergis ik me nu heel erg?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_47182919
Zeg TS......ik zat nog even in dat 'oude'' topic van je te kijken.
Daar komen amper een maand geleden nog wat onderdelen binnen.

Hoe ziet de MX5 er nu uit? Met wat je er allemaal aan vervangen hebt?
Ik miste eik een fotootje
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_47184193
Prijsverschil tussen rhd en lhd is ongeveer een nieuwe Hyundai Atos Scheelt dus nogal wat.
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:55 schreef vosss het volgende:
Zeg TS......ik zat nog even in dat 'oude'' topic van je te kijken.
Daar komen amper een maand geleden nog wat onderdelen binnen.

Hoe ziet de MX5 er nu uit? Met wat je er allemaal aan vervangen hebt?
Ik miste eik een fotootje
Nee, geen foto's van, enkele dingen zijn ook niet gemonteerd geweest..en inmiddels al verkocht.
pi_47227907
quote:
Op maandag 12 maart 2007 07:56 schreef Mex_ het volgende:
Heb wat gezocht en gevonden over Targetcars. Het is niet zo'n foute toko als het lijkt, bedrijf blijkt 100% betrouwbaar te zijn. De prijzen zijn vast en de auto's worden verkocht volgens het 'what you see is what you get' principe. Alle keuringen etc zijn toegestaan zolang het maar op hun eigen terein gebeurt. In veel gevallen zit de complete onderhoudshistorie erbij, taxatierapporten en een 'accident free' verklaring.

Er staat daar momenteel 1 Elise die alle papieren erbij heeft, niet al te veel km's heeft en van '97 is wat weer gunstig is ivm de bpm.

http://www.targetweb.nl/shop/article.asp?article=31260

Ik ga er morgenmiddag een kijkje nemen.
Bleek weinig goeds tussen te zitten, helaas. Schadevrij bleek 'van horen zeggen' schade vrij te zijn. Veel steenslag, difusers die kapot waren of compleet miste. No-go dus.

Volgende optie:

http://www.lotuscars.nl/site/main.php?page=auto&merknaam=Lotus&nofo=o&lang=nl&details=107

Bij de Lotus importeur, 3 maanden garantie, al getuned tot 160pk, 0-100 in 5s ofzo Waarschijnlijk morgen een kijkje nemen.
pi_47229891
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:48 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Dat is inderdaad 2x niks, de mr2 komt nog niet in de buurt qua specs, de s2000 is mooi maar lang niet zo rijdbaar als een elise/speedster.

BPM op een Elise uit '98, is 1000¤, valt mee dus. Ik zit ook al op autotrader.co.uk te kijken, alleen zit je dan weer met vervoer en een stuur aan de verkeerde kant
De MR2 club heeft eens een circuitdag op Zandvoort gedaan, en reed samen met de Elise club. 3 van de eerste 5 plaatsen (waaronder de 1e plaats) waren voor MR2's...
Onderschat de MR2 spyder niet, hij heeft weliswaar weinig vermogen, maar een uiterst gebalanceerde wegligging die zeker in hetzelfde ballpark ligt als die van de Elise. Zo heeft Toyota bv het kleine kofferbakje dat de mk1 en mk2 MR2's nog wel hadden weggelaten zodat eigenaren de balans niet gaan verneuken door gewicht achter de motor toe te voegen.

En wat betreft dat vermogen... Hint: voor de spyder zijn zowel turbokits als compressorkits te krijgen, en het blokje zelf heeft geen moeite met 250 pk Kan je heerlijk mee gooien en smijten

[ Bericht 7% gewijzigd door johnwoo op 13-03-2007 15:27:31 ]
pi_47275227
hey mex en de rest, ook al hier.. jullie zijn echt overal zeg.
pi_47275916
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 15:11 schreef johnwoo het volgende:

[..]

De MR2 club heeft eens een circuitdag op Zandvoort gedaan, en reed samen met de Elise club. 3 van de eerste 5 plaatsen (waaronder de 1e plaats) waren voor MR2's...
Onderschat de MR2 spyder niet, hij heeft weliswaar weinig vermogen, maar een uiterst gebalanceerde wegligging die zeker in hetzelfde ballpark ligt als die van de Elise. Zo heeft Toyota bv het kleine kofferbakje dat de mk1 en mk2 MR2's nog wel hadden weggelaten zodat eigenaren de balans niet gaan verneuken door gewicht achter de motor toe te voegen.

En wat betreft dat vermogen... Hint: voor de spyder zijn zowel turbokits als compressorkits te krijgen, en het blokje zelf heeft geen moeite met 250 pk Kan je heerlijk mee gooien en smijten
Dit kan ik alleen maar " beamen" , heb ook een tijdje in deze auto gereden en de balans is echt perfect..
LotusSpeedster is natuurlijk ook leuk
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:04:17 #38
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_47276373
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 12:14 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Wat is het geworden?
Iets heel anders.

Smart Roadster rij eigenlijk alleen woon-werkverkeer en dan vond ik dat wel een aardige optie.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_47278136
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 19:32 schreef speedstar het volgende:
hey mex en de rest, ook al hier.. jullie zijn echt overal zeg.
Vla

Op je knie
  Official ESF Kreviewer woensdag 14 maart 2007 @ 21:03:15 #40
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47278665
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 14:08 schreef Mex_ het volgende:

Bij de Lotus importeur
Snap sowieso niet dat je daar niet meteen heen bent gereden...daar staat altijd wel wat leuks (in Lochem).
pi_47290434
Voor wat betreft de MR2 Spyder, model staat me gewoon niet aan, koplampen vind ik afschuwelijk, heb er gewoon geen klik mee. Daarbij vind ik het jammer dat ze van het targa dakje afgestapt zijn.
pi_47290881
Top gear (toendertijd nog May's aankoop tips) adviseerde een tijdje geleden te gaan voor de Opel Speedster Turbo omdat je meer krijgt voor je centen dan Lotus. De Speedster verkocht zo slecht dat ze echt met de prijzen hebben lopen stunten.
Calm down, please!
pi_47291113
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 08:38 schreef Googolplexian het volgende:
Top gear (toendertijd nog May's aankoop tips) adviseerde een tijdje geleden te gaan voor de Opel Speedster Turbo omdat je meer krijgt voor je centen dan Lotus. De Speedster verkocht zo slecht dat ze echt met de prijzen hebben lopen stunten.
De Speedster turbo is een onrijdbaar apparaat, 6 van de 10 speedsters die in NL en DE geleverd zijn staat op de sloop. (May of Tiff kan er uiteraard wel in rijden op, zeker op een verlaten vliegveld ) Het ding is tevens ver buiten m'n budget, 2e hands zijn de Speedsters non turbo's en Elise's ongeveer gelijk, vreemd is wel dat er Speedsters bij de dealer uit bv 2001 te koop staan voor 27k terwijl ze in 2005 29k nieuw waren
pi_47292060
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 07:55 schreef Mex_ het volgende:
Voor wat betreft de MR2 Spyder, model staat me gewoon niet aan, koplampen vind ik afschuwelijk, heb er gewoon geen klik mee. Daarbij vind ik het jammer dat ze van het targa dakje afgestapt zijn.
De Lotus en Speedster zijn in mijn ogen ook mooier.
Het is jammer dat de MR2 spyder er zo ingetogen uitziet want het is echt een heerlijk auto'tje

Vanaf wanneer zit er eigenlijk een Toyota (2ZZ) blok in die Lotus? Dan zou ik daar voor gaan
pi_47292365
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 09:45 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]
Vanaf wanneer zit er eigenlijk een Toyota (2ZZ) blok in die Lotus? Dan zou ik daar voor gaan
Vanaf 2004 in bepaalde modellen, die kan ik helaas niet betalen
pi_47292596
Wat zou een Ariel Atom tweedehands kosten?
Calm down, please!
pi_47293280
quote:
Zonder voorruit, is niet echt supersnel en licht, heb er weinig mee
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 10:06 schreef Googolplexian het volgende:
Wat zou een Ariel Atom tweedehands kosten?
quote:
Waarschijnlijk de enige Ariel Atom in Nederland is dit weekend in Wijk aan Zee tegen een lantaarnpaal gereden.

De brandweer heeft op aangeven van de ambulancedienst het voertuig gestabiliseerd. Vervolgens werd nog een deel van de constructie verwijderd. Het slachtoffer is door de ambulancedienst naar het ziekenhuis gebracht. De klussendienst uit Heemskerk kwam ter plaatse om de lantaarnpaal te verwijderen. Tijdens het ongeval was er geen verkeer mogelijk van en naar Wijk aan Zee. In combinatie met een aantal andere ongevallen in de omgeving zorgde dit voor een flinke verkeerschaos in Beverwijk.
pi_47294952
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:50 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Vla

Op je knie
Tnx


ariel atom is volgens mij echt een ultieme circuit auto.... maar ja... niet echt handig hier in NL, met alle regen...
pi_47295059
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 10:33 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Zonder voorruit, is niet echt supersnel en licht, heb er weinig mee
[..]

[afbeelding]
[..]
Dus elke auto waar men een klapper mee maakt valt voor jou af?
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')