quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:40 schreef fathank het volgende:
Sexy auto hoor. Gaat je MX-5 eruit?
Als ik 'm kon betalen wel, maar helaas nietquote:
Wat is het geworden?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:48 schreef hollander172 het volgende:
Leuk! Ben benieuwd, deze auto's zijn voor mij ook een serieuze afweging geweest maar heb toch iets anders gekocht.
Dat kun je je afvragen... Denk dat er meer Elises verkocht zijn dan speedsters...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:33 schreef PeuRac het volgende:
Lotus is eigenlijk een net iets betere basis als de Opel, de Lotus is beter afgesteld qua wegligging en is lichter. Verder zijn het in basis dezelfde auto's, maar dat wist je waarschijnlijk al.
En met de Lotus heb je natuurlijk wel iets exclusievers in handen dan met een Opel
Hij doelt op het feit dat 'ik heb een Lotus' beter klinkt dan 'ik heb een opel.'. Duh.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:19 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Dat kun je je afvragen... Denk dat er meer Elises verkocht zijn dan speedsters...
Dat is inderdaad 2x niks, de mr2 komt nog niet in de buurt qua specs, de s2000 is mooi maar lang niet zo rijdbaar als een elise/speedster.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:32 schreef benenjerryijs het volgende:
is dit niks:
[afbeelding]
of:
[afbeelding]
[afbeelding]
Op zandvoort is een rechtsgestuurde Mini sneller als een links gestuurdequote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:48 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Dat is inderdaad 2x niks, de mr2 komt nog niet in de buurt qua specs, de s2000 is mooi maar lang niet zo rijdbaar als een elise/speedster.
BPM op een Elise uit '98, is 1000¤, valt mee dus. Ik zit ook al op autotrader.co.uk te kijken, alleen zit je dan weer met vervoer en een stuur aan de verkeerde kant
8k, maar enkele onderdelen zijn al wegquote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:24 schreef PeuRac het volgende:
@ts, wat zou de vraagprijs zijn van de complete MX-5 in deze staat?
Dat is jammerquote:
Misschien wil ik er ook wel eens mee een parkeergarage in of langs de McDrivequote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:10 schreef Tommeh het volgende:
Zoals gezegd kun je beter een rechtsgestuurde auto hebben op het circuit dan een linksgestuurde. Die ene keer dat je op imola of in sau paulo zal rijden.
Die enkele keer kun je uitstappen joh, ook goed voor de beweging weer.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:15 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Misschien wil ik er ook wel eens mee een parkeergarage in of langs de McDrive
Of je neemt je secretaresse meequote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:19 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Die enkele keer kun je uitstappen joh, ook goed voor de beweging weer.
Wat versta jij onder rijdbaar?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:48 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Dat is inderdaad 2x niks, de mr2 komt nog niet in de buurt qua specs, de s2000 is mooi maar lang niet zo rijdbaar als een elise/speedster.
BPM op een Elise uit '98, is 1000¤, valt mee dus. Ik zit ook al op autotrader.co.uk te kijken, alleen zit je dan weer met vervoer en een stuur aan de verkeerde kant
Het instappen valt inderdaad niet meequote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:43 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Wat versta jij onder rijdbaar?
Volgens mij is een S2000 soepeler geveerd dan beide andere auto's. Daarnaast schijn je voor het instappen van een Elise een soort slangen mensen te meoten zijn![]()
Hoe ga je een proefrit nemen dan? Ik neem aan dat je dat wel even wilt doen? Of is het terrein daar groot genoeg om ff stukje te toeren?quote:Op maandag 12 maart 2007 07:56 schreef Mex_ het volgende:
Heb wat gezocht en gevonden over Targetcars. Het is niet zo'n foute toko als het lijkt, bedrijf blijkt 100% betrouwbaar te zijn. De prijzen zijn vast en de auto's worden verkocht volgens het 'what you see is what you get' principe. Alle keuringen etc zijn toegestaan zolang het maar op hun eigen terein gebeurt. In veel gevallen zit de complete onderhoudshistorie erbij, taxatierapporten en een 'accident free' verklaring.
Er staat daar momenteel 1 Elise die alle papieren erbij heeft, niet al te veel km's heeft en van '97 is wat weer gunstig is ivm de bpm.
http://www.targetweb.nl/shop/article.asp?article=31260
Ik ga er morgenmiddag een kijkje nemen.
Ik wil net zeggen.....die bouwen ze toch ook gewoon LHD of vergis ik me nu heel erg?quote:
quote:Op maandag 12 maart 2007 10:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik wil net zeggen.....die bouwen ze toch ook gewoon LHD of vergis ik me nu heel erg?
Nee, geen foto's van, enkele dingen zijn ook niet gemonteerd geweest..en inmiddels al verkocht.quote:Op maandag 12 maart 2007 10:55 schreef vosss het volgende:
Zeg TS......ik zat nog even in dat 'oude'' topic van je te kijken.
Daar komen amper een maand geleden nog wat onderdelen binnen.
Hoe ziet de MX5 er nu uit? Met wat je er allemaal aan vervangen hebt?
Ik miste eik een fotootje
Bleek weinig goeds tussen te zitten, helaas. Schadevrij bleek 'van horen zeggen' schade vrij te zijn. Veel steenslag, difusers die kapot waren of compleet miste. No-go dus.quote:Op maandag 12 maart 2007 07:56 schreef Mex_ het volgende:
Heb wat gezocht en gevonden over Targetcars. Het is niet zo'n foute toko als het lijkt, bedrijf blijkt 100% betrouwbaar te zijn. De prijzen zijn vast en de auto's worden verkocht volgens het 'what you see is what you get' principe. Alle keuringen etc zijn toegestaan zolang het maar op hun eigen terein gebeurt. In veel gevallen zit de complete onderhoudshistorie erbij, taxatierapporten en een 'accident free' verklaring.
Er staat daar momenteel 1 Elise die alle papieren erbij heeft, niet al te veel km's heeft en van '97 is wat weer gunstig is ivm de bpm.
http://www.targetweb.nl/shop/article.asp?article=31260
Ik ga er morgenmiddag een kijkje nemen.
De MR2 club heeft eens een circuitdag op Zandvoort gedaan, en reed samen met de Elise club. 3 van de eerste 5 plaatsen (waaronder de 1e plaats) waren voor MR2's...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:48 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Dit kan ik alleen maar " beamen" , heb ook een tijdje in deze auto gereden en de balans is echt perfect..quote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:11 schreef johnwoo het volgende:
[..]
De MR2 club heeft eens een circuitdag op Zandvoort gedaan, en reed samen met de Elise club. 3 van de eerste 5 plaatsen (waaronder de 1e plaats) waren voor MR2's...
Onderschat de MR2 spyder niet, hij heeft weliswaar weinig vermogen, maar een uiterst gebalanceerde wegligging die zeker in hetzelfde ballpark ligt als die van de Elise. Zo heeft Toyota bv het kleine kofferbakje dat de mk1 en mk2 MR2's nog wel hadden weggelaten zodat eigenaren de balans niet gaan verneuken door gewicht achter de motor toe te voegen.
En wat betreft dat vermogen... Hint: voor de spyder zijn zowel turbokits als compressorkits te krijgen, en het blokje zelf heeft geen moeite met 250 pkKan je heerlijk mee gooien en smijten
![]()
Iets heel anders.quote:
Vlaquote:Op woensdag 14 maart 2007 19:32 schreef speedstar het volgende:
hey mex en de rest, ook al hier.. jullie zijn echt overal zeg.
Snap sowieso niet dat je daar niet meteen heen bent gereden...daar staat altijd wel wat leuks (in Lochem).quote:
De Speedster turbo is een onrijdbaar apparaat, 6 van de 10 speedsters die in NL en DE geleverd zijn staat op de sloop. (May of Tiff kan er uiteraard wel in rijden op, zeker op een verlaten vliegveldquote:Op donderdag 15 maart 2007 08:38 schreef Googolplexian het volgende:
Top gear (toendertijd nog May's aankoop tips) adviseerde een tijdje geleden te gaan voor de Opel Speedster Turbo omdat je meer krijgt voor je centen dan Lotus. De Speedster verkocht zo slecht dat ze echt met de prijzen hebben lopen stunten.
De Lotus en Speedster zijn in mijn ogen ook mooier.quote:Op donderdag 15 maart 2007 07:55 schreef Mex_ het volgende:
Voor wat betreft de MR2 Spyder, model staat me gewoon niet aan, koplampen vind ik afschuwelijk, heb er gewoon geen klik mee. Daarbij vind ik het jammer dat ze van het targa dakje afgestapt zijn.
Vanaf 2004 in bepaalde modellen, die kan ik helaas niet betalenquote:Op donderdag 15 maart 2007 09:45 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Vanaf wanneer zit er eigenlijk een Toyota (2ZZ) blok in die Lotus? Dan zou ik daar voor gaan
Zonder voorruit, is niet echt supersnel en licht, heb er weinig meequote:Op donderdag 15 maart 2007 09:57 schreef guapo het volgende:
Zit je trouwens vast een een Opel of Lotus? Anders moet je een kijken naar een Renault Sport Spider. Ook een echt circuit monster.
http://zoek.autotrader.nl/www/cars_advert?modelexact=1&make=Renault&model=Sport+Spider&keywords=&min_pr=&max_pr=&transmissionid=&fuel=&colour=&body=&min_year=&max_year=&min_mileage=&max_mileage=&distance=&postcode=&sort=18&dealertypeid=o&dealertypeid=g&dealertypeid=f&dealertypeid=m&dealertypeid=p&dealertypeid=b&id=200711280908912#
quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:06 schreef Googolplexian het volgende:
Wat zou een Ariel Atom tweedehands kosten?
quote:Waarschijnlijk de enige Ariel Atom in Nederland is dit weekend in Wijk aan Zee tegen een lantaarnpaal gereden.
De brandweer heeft op aangeven van de ambulancedienst het voertuig gestabiliseerd. Vervolgens werd nog een deel van de constructie verwijderd. Het slachtoffer is door de ambulancedienst naar het ziekenhuis gebracht. De klussendienst uit Heemskerk kwam ter plaatse om de lantaarnpaal te verwijderen. Tijdens het ongeval was er geen verkeer mogelijk van en naar Wijk aan Zee. In combinatie met een aantal andere ongevallen in de omgeving zorgde dit voor een flinke verkeerschaos in Beverwijk.
quote:
Dus elke auto waar men een klapper mee maakt valt voor jou af?quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:33 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Zonder voorruit, is niet echt supersnel en licht, heb er weinig mee
[..]
[afbeelding]
[..]
Eh neen, dat was de enige in NL aldus het textje, ik ga er ook niet vanuit dat zo'n ding nu al binnen m'n budget valt, al helemaal niet als hij ook nog eens van buiten NL zou moeten komen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:32 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dus elke auto waar men een klapper mee maakt valt voor jou af?
Hij is er ook met voorruitquote:Op donderdag 15 maart 2007 10:33 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Zonder voorruit, is niet echt supersnel en licht, heb er weinig mee
[..]
Het is deze geworden, ga 'm volgende week ophalenquote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:40 schreef Mex_ het volgende:
Het gaat hoogst waarschijnlijk deze worden:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
'99, 72k gereden, door Van der Kooi onderhouden
![]()
Kun je op autotrader zien, daar staat hij nog opquote:Op maandag 19 maart 2007 17:35 schreef SRS-Engineering het volgende:
Mag ik vragen wat de prijs was ?![]()
minus 2000¤quote:Op maandag 19 maart 2007 18:24 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Kun je op autotrader zien, daar staat hij nog op25000
Is het wel elke euro waard![]()
quote:Op maandag 19 maart 2007 23:59 schreef MikeyMan het volgende:
die k&n ging er juist af volgens mij...?
Nee, dat is het eerste wat ik ga doenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 07:40 schreef PeuRac het volgende:
Is dat het enige dat je gaat doen? K bedoel, aan je MX-5 had je veel meer gedaan
Alleen een chipje doet niet veel, chipje in combi met uitlaat, inlaat en andere nokkenasjes doet 160pk ongeveer.quote:
Snap ik (wat klinkt dat trouwens weinig ... maar in combinatie met het lage gewicht ... ik weet het : feestje).quote:Op dinsdag 20 maart 2007 08:32 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Alleen een chipje doet niet veel, chipje in combi met uitlaat, inlaat en andere nokkenasjes doet 160pk ongeveer.
Volgens mij zit er in dit type een Rover K-serie motor, daar zit geen Vtec op??quote:Op dinsdag 20 maart 2007 08:59 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Snap ik (wat klinkt dat trouwens weinig ... maar in combinatie met het lage gewicht ... ik weet het : feestje).
Wat ik bedoelde is dat een chippie relatief de meeste vermogenswinst geeft voor je centen(in combinatie met de uitlaat en inlaat ... nokkenasje is weer zo duur en weet niet of je er een vtec (vvti) system in heb zitten)
Kat eronderuit slopenchippie, cold-air intake, goeie 4:2 uitlaat ... doet al veel
nopequote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:20 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Volgens mij zit er in dit type een Rover K-serie motor, daar zit geen Vtec op??
MORE POWERquote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:32 schreef PeuRac het volgende:ze hebben nog 143pk uit die K-serie kunnen halen volgens mij en zijn toen in 2004 pas voor de Toyota motor gegaan. De emissies en haalbare vermogen waren niet voldoende meer om door te produceren, plus dat meer vermogen gewenst was.
Rover/MG's met turbo's?? Alleen in de 220 GTI, dat was een 2.0 turbo, maar volgens mij was die van vóór de K-seriequote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:47 schreef Neluhz het volgende:
k-serie is er toch ook met turbo?
past vast wel in die elise
http://www.tridentgarages.co.uk/r75_18t.html#Powerquote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:07 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Rover/MG's met turbo's?? Alleen in de 220 GTI, dat was een 2.0 turbo, maar volgens mij was die van vóór de K-serie
die kende ik nietquote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:17 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
http://www.tridentgarages.co.uk/r75_18t.html#Power
Jaja, en waar betaal je dat vanquote:Op woensdag 14 maart 2007 20:04 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Iets heel anders.![]()
![]()
Smart Roadsterrij eigenlijk alleen woon-werkverkeer en dan vond ik dat wel een aardige optie.
![]()
Lees je eens in voor je blaat.quote:
Daar rijden er ook zoveel van rond, volgens mij had ik de 220 turbo al genoemd, die 620ti en 75ti kende ik niet. VVC is varialbele in/uitlaat nokkenas verstelling? Of een systeem ala Vtec? Als het t eerste, dan mag ik inderdaad wel hopen dat zoiets erop zit, als het een Vtec variant is, dan leveren de blokken weinig vermogen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:05 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Lees je eens in voor je blaat.
Rover 620ti, R75 1.8ti, R220 turbo coupe (tomcat) en er zijn wel meer. Rover(/Powertrain) heeft daarnaast ook de VVC techniek gebruikt op de K-series blokken, waaronder een die in een Elise (de 111 meen ik) hangt.
De R220 TC is juist degene die het minst in Nederland rondrijdtquote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:11 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Daar rijden er ook zoveel van rond, volgens mij had ik de 220 turbo al genoemd, die 620ti en 75ti kende ik niet. VVC is varialbele in/uitlaat nokkenas verstelling? Of een systeem ala Vtec? Als het t eerste, dan mag ik inderdaad wel hopen dat zoiets erop zit, als het een Vtec variant is, dan leveren de blokken weinig vermogen.
4 punts gordels zijn al in bestellingquote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:59 schreef BaraCuda het volgende:
Voor het circuit gebruik kan ik 4 of 5 punts gordels aanraden...
Toen we op spa waren met 2 van deze elises had 1 daarvan geen 5 punts gordels.
Dan word je met die G krachten echt door heel de auto gesmeten![]()
Om misselijk van te worden![]()
Je kan je bestaande gordel dan ook nog gewoon gebruiken geloof ik![]()
Maak er maar weer een mooi verhaaltje van, ik ga niet iemand anders zijn topic vergallen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |