abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47083849
Ik heb net deze gekocht, ga 'm volgende week ophalen 8)









Specs
Bouwjaar: '99
Gewicht: ~700kg
Vermogen: 118pk
Opties: geen Geen stuurbekrachtiging, geen rembekrachtiging, geen radio etcetc

Plannen
Ander luchtfilter, zit nu een k&n wai op,
Voor knipperlichten vervangen door witte, zijknippers vervangen door wit/grijze, achterknipperlichten vervangen door rode

Onderstel, banden etc moet ik nog bekijken, banden hebben nog ruim voldoende profiel maar zijn al wat jaartjes oud en dus vrij hard, dempers leken me nog in orde, maar dat dacht ik bij de Miata ook en die bleken ook allemaal lek te zijn

[ Bericht 49% gewijzigd door ThaFreak op 19-03-2007 16:28:12 ]
  vrijdag 9 maart 2007 @ 10:40:30 #2
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_47084059
Sexy auto hoor. Gaat je MX-5 eruit?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_47084199
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 10:40 schreef fathank het volgende:
Sexy auto hoor. Gaat je MX-5 eruit?
Intresse
  vrijdag 9 maart 2007 @ 10:49:19 #4
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_47084306
sja, elise is idd een stuk duurder dan een speedster... (+tvp)
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
  vrijdag 9 maart 2007 @ 10:55:54 #5
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_47084463
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 10:46 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Intresse
Als ik 'm kon betalen wel, maar helaas niet
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 9 maart 2007 @ 11:48:34 #6
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_47086181
Leuk! Ben benieuwd, deze auto's zijn voor mij ook een serieuze afweging geweest maar heb toch iets anders gekocht.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_47087166
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:48 schreef hollander172 het volgende:
Leuk! Ben benieuwd, deze auto's zijn voor mij ook een serieuze afweging geweest maar heb toch iets anders gekocht.
Wat is het geworden?
pi_47087480
Hou er wel rekening mee dat je nog ~2500 euro BPM moet lappen bij het invoeren dankzij onze corrupte regering.

Ga je het blokkie tunen? 118 pk is een beetje matig Ook al gaat dat nog steeds hard, met zo'n laag gewicht.

[ Bericht 18% gewijzigd door Jimmie op 09-03-2007 12:36:48 ]
  vrijdag 9 maart 2007 @ 12:31:13 #9
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_47087519
Jammer van de MX...

Zou persoonlijk bij keuze tussen de twee altijd voor de Lotus gaan... Toch wat anders dan een Opel
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_47087561
Lotus is eigenlijk een net iets betere basis als de Opel, de Lotus is beter afgesteld qua wegligging en is lichter. Verder zijn het in basis dezelfde auto's, maar dat wist je waarschijnlijk al.

En met de Lotus heb je natuurlijk wel iets exclusievers in handen dan met een Opel
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  vrijdag 9 maart 2007 @ 13:19:21 #11
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_47088841
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 12:33 schreef PeuRac het volgende:
Lotus is eigenlijk een net iets betere basis als de Opel, de Lotus is beter afgesteld qua wegligging en is lichter. Verder zijn het in basis dezelfde auto's, maar dat wist je waarschijnlijk al.

En met de Lotus heb je natuurlijk wel iets exclusievers in handen dan met een Opel
Dat kun je je afvragen... Denk dat er meer Elises verkocht zijn dan speedsters...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  Official ESF Kreviewer vrijdag 9 maart 2007 @ 13:20:58 #12
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47088912
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:19 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Dat kun je je afvragen... Denk dat er meer Elises verkocht zijn dan speedsters...
Hij doelt op het feit dat 'ik heb een Lotus' beter klinkt dan 'ik heb een opel.'. Duh.
pi_47089039
Krea begrijpt mij

Ik geef niet veel om status, maar een Lotus rijden is toch interesanter dan een Opel Hoewel ik moet toegeven dat ik de Opel misschien wel iets beter gestyleerd vind dan de Elise, zeker als het een MK1 betreft.

@ts, wat zou de vraagprijs zijn van de complete MX-5 in deze staat?
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_47089407
is dit niks:


of:

  vrijdag 9 maart 2007 @ 13:38:10 #15
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_47089605
zijn beide vette auto's maar een elise/speedster is toch nét even een klasse dichter bij een circuitauto... pk/kg verhouding enzo.

Verder zijn de prestaties van de mr2 natuurlijk stukken minder dan een elise/speedster
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
pi_47089984
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:32 schreef benenjerryijs het volgende:
is dit niks:
[afbeelding]

of:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is inderdaad 2x niks, de mr2 komt nog niet in de buurt qua specs, de s2000 is mooi maar lang niet zo rijdbaar als een elise/speedster.

BPM op een Elise uit '98, is 1000¤, valt mee dus. Ik zit ook al op autotrader.co.uk te kijken, alleen zit je dan weer met vervoer en een stuur aan de verkeerde kant
pi_47090062
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:48 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Dat is inderdaad 2x niks, de mr2 komt nog niet in de buurt qua specs, de s2000 is mooi maar lang niet zo rijdbaar als een elise/speedster.

BPM op een Elise uit '98, is 1000¤, valt mee dus. Ik zit ook al op autotrader.co.uk te kijken, alleen zit je dan weer met vervoer en een stuur aan de verkeerde kant
Op zandvoort is een rechtsgestuurde Mini sneller als een links gestuurde toen ze daar 40jr geleden achter kwamen, ging ze massaal die Mini's ombouwen
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_47090555
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:24 schreef PeuRac het volgende:
@ts, wat zou de vraagprijs zijn van de complete MX-5 in deze staat?
8k, maar enkele onderdelen zijn al weg
pi_47090686
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:02 schreef Mex_ het volgende:

[..]

8k, maar enkele onderdelen zijn al weg
Dat is jammer maar ik bouw toch liever zelf en in een Alfa

wat niet weg neemt dat ik een zwak heb voor Mx-5jes en Elise's vooral niet als eraan gesleuteld is.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_47093214
Zoals gezegd kun je beter een rechtsgestuurde auto hebben op het circuit dan een linksgestuurde. Die ene keer dat je op imola of in sau paulo zal rijden .
pi_47093390
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 15:10 schreef Tommeh het volgende:
Zoals gezegd kun je beter een rechtsgestuurde auto hebben op het circuit dan een linksgestuurde. Die ene keer dat je op imola of in sau paulo zal rijden .
Misschien wil ik er ook wel eens mee een parkeergarage in of langs de McDrive
pi_47093585
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 15:15 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Misschien wil ik er ook wel eens mee een parkeergarage in of langs de McDrive
Die enkele keer kun je uitstappen joh, ook goed voor de beweging weer.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 17:45:36 #23
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_47128618
TVP, ben wel benieuwd wat het gaat worden.
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  zaterdag 10 maart 2007 @ 19:49:31 #24
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_47131990
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 15:19 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Die enkele keer kun je uitstappen joh, ook goed voor de beweging weer.
Of je neemt je secretaresse mee
pi_47140830
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:48 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Dat is inderdaad 2x niks, de mr2 komt nog niet in de buurt qua specs, de s2000 is mooi maar lang niet zo rijdbaar als een elise/speedster.

BPM op een Elise uit '98, is 1000¤, valt mee dus. Ik zit ook al op autotrader.co.uk te kijken, alleen zit je dan weer met vervoer en een stuur aan de verkeerde kant
Wat versta jij onder rijdbaar?
Volgens mij is een S2000 soepeler geveerd dan beide andere auto's. Daarnaast schijn je voor het instappen van een Elise een soort slangen mensen te meoten zijn
pi_47151939
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 23:43 schreef FunnyName het volgende:

[..]

Wat versta jij onder rijdbaar?
Volgens mij is een S2000 soepeler geveerd dan beide andere auto's. Daarnaast schijn je voor het instappen van een Elise een soort slangen mensen te meoten zijn
Het instappen valt inderdaad niet mee Met rijdbaar bedoel ik, rijdbaar voor sportief/circuitgebruik.

Gister naar de belgische Elise gaan kijken, prima karretje, recentelijk remblokken, schijven, schokdempers, alle filters en distributieriem vervangen. De prijs is en blijft vast, helaas, inclusief bpm etc wordt het me iets te gortig.
pi_47179923
Heb wat gezocht en gevonden over Targetcars. Het is niet zo'n foute toko als het lijkt, bedrijf blijkt 100% betrouwbaar te zijn. De prijzen zijn vast en de auto's worden verkocht volgens het 'what you see is what you get' principe. Alle keuringen etc zijn toegestaan zolang het maar op hun eigen terein gebeurt. In veel gevallen zit de complete onderhoudshistorie erbij, taxatierapporten en een 'accident free' verklaring.

Er staat daar momenteel 1 Elise die alle papieren erbij heeft, niet al te veel km's heeft en van '97 is wat weer gunstig is ivm de bpm.

http://www.targetweb.nl/shop/article.asp?article=31260

Ik ga er morgenmiddag een kijkje nemen.
  maandag 12 maart 2007 @ 10:37:03 #28
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_47182466
Tis wel een RHD he...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_47182721
quote:
Op maandag 12 maart 2007 07:56 schreef Mex_ het volgende:
Heb wat gezocht en gevonden over Targetcars. Het is niet zo'n foute toko als het lijkt, bedrijf blijkt 100% betrouwbaar te zijn. De prijzen zijn vast en de auto's worden verkocht volgens het 'what you see is what you get' principe. Alle keuringen etc zijn toegestaan zolang het maar op hun eigen terein gebeurt. In veel gevallen zit de complete onderhoudshistorie erbij, taxatierapporten en een 'accident free' verklaring.

Er staat daar momenteel 1 Elise die alle papieren erbij heeft, niet al te veel km's heeft en van '97 is wat weer gunstig is ivm de bpm.

http://www.targetweb.nl/shop/article.asp?article=31260

Ik ga er morgenmiddag een kijkje nemen.
Hoe ga je een proefrit nemen dan? Ik neem aan dat je dat wel even wilt doen? Of is het terrein daar groot genoeg om ff stukje te toeren?
pi_47182796
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:37 schreef MikeyMan het volgende:
Tis wel een RHD he...
Ik wil net zeggen.....die bouwen ze toch ook gewoon LHD of vergis ik me nu heel erg?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 12 maart 2007 @ 10:52:51 #31
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_47182841
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:50 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik wil net zeggen.....die bouwen ze toch ook gewoon LHD of vergis ik me nu heel erg?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_47182919
Zeg TS......ik zat nog even in dat 'oude'' topic van je te kijken.
Daar komen amper een maand geleden nog wat onderdelen binnen.

Hoe ziet de MX5 er nu uit? Met wat je er allemaal aan vervangen hebt?
Ik miste eik een fotootje
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_47184193
Prijsverschil tussen rhd en lhd is ongeveer een nieuwe Hyundai Atos Scheelt dus nogal wat.
quote:
Op maandag 12 maart 2007 10:55 schreef vosss het volgende:
Zeg TS......ik zat nog even in dat 'oude'' topic van je te kijken.
Daar komen amper een maand geleden nog wat onderdelen binnen.

Hoe ziet de MX5 er nu uit? Met wat je er allemaal aan vervangen hebt?
Ik miste eik een fotootje
Nee, geen foto's van, enkele dingen zijn ook niet gemonteerd geweest..en inmiddels al verkocht.
pi_47227907
quote:
Op maandag 12 maart 2007 07:56 schreef Mex_ het volgende:
Heb wat gezocht en gevonden over Targetcars. Het is niet zo'n foute toko als het lijkt, bedrijf blijkt 100% betrouwbaar te zijn. De prijzen zijn vast en de auto's worden verkocht volgens het 'what you see is what you get' principe. Alle keuringen etc zijn toegestaan zolang het maar op hun eigen terein gebeurt. In veel gevallen zit de complete onderhoudshistorie erbij, taxatierapporten en een 'accident free' verklaring.

Er staat daar momenteel 1 Elise die alle papieren erbij heeft, niet al te veel km's heeft en van '97 is wat weer gunstig is ivm de bpm.

http://www.targetweb.nl/shop/article.asp?article=31260

Ik ga er morgenmiddag een kijkje nemen.
Bleek weinig goeds tussen te zitten, helaas. Schadevrij bleek 'van horen zeggen' schade vrij te zijn. Veel steenslag, difusers die kapot waren of compleet miste. No-go dus.

Volgende optie:

http://www.lotuscars.nl/site/main.php?page=auto&merknaam=Lotus&nofo=o&lang=nl&details=107

Bij de Lotus importeur, 3 maanden garantie, al getuned tot 160pk, 0-100 in 5s ofzo Waarschijnlijk morgen een kijkje nemen.
pi_47229891
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:48 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Dat is inderdaad 2x niks, de mr2 komt nog niet in de buurt qua specs, de s2000 is mooi maar lang niet zo rijdbaar als een elise/speedster.

BPM op een Elise uit '98, is 1000¤, valt mee dus. Ik zit ook al op autotrader.co.uk te kijken, alleen zit je dan weer met vervoer en een stuur aan de verkeerde kant
De MR2 club heeft eens een circuitdag op Zandvoort gedaan, en reed samen met de Elise club. 3 van de eerste 5 plaatsen (waaronder de 1e plaats) waren voor MR2's...
Onderschat de MR2 spyder niet, hij heeft weliswaar weinig vermogen, maar een uiterst gebalanceerde wegligging die zeker in hetzelfde ballpark ligt als die van de Elise. Zo heeft Toyota bv het kleine kofferbakje dat de mk1 en mk2 MR2's nog wel hadden weggelaten zodat eigenaren de balans niet gaan verneuken door gewicht achter de motor toe te voegen.

En wat betreft dat vermogen... Hint: voor de spyder zijn zowel turbokits als compressorkits te krijgen, en het blokje zelf heeft geen moeite met 250 pk Kan je heerlijk mee gooien en smijten

[ Bericht 7% gewijzigd door johnwoo op 13-03-2007 15:27:31 ]
pi_47275227
hey mex en de rest, ook al hier.. jullie zijn echt overal zeg.
pi_47275916
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 15:11 schreef johnwoo het volgende:

[..]

De MR2 club heeft eens een circuitdag op Zandvoort gedaan, en reed samen met de Elise club. 3 van de eerste 5 plaatsen (waaronder de 1e plaats) waren voor MR2's...
Onderschat de MR2 spyder niet, hij heeft weliswaar weinig vermogen, maar een uiterst gebalanceerde wegligging die zeker in hetzelfde ballpark ligt als die van de Elise. Zo heeft Toyota bv het kleine kofferbakje dat de mk1 en mk2 MR2's nog wel hadden weggelaten zodat eigenaren de balans niet gaan verneuken door gewicht achter de motor toe te voegen.

En wat betreft dat vermogen... Hint: voor de spyder zijn zowel turbokits als compressorkits te krijgen, en het blokje zelf heeft geen moeite met 250 pk Kan je heerlijk mee gooien en smijten
Dit kan ik alleen maar " beamen" , heb ook een tijdje in deze auto gereden en de balans is echt perfect..
LotusSpeedster is natuurlijk ook leuk
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:04:17 #38
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_47276373
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 12:14 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Wat is het geworden?
Iets heel anders.

Smart Roadster rij eigenlijk alleen woon-werkverkeer en dan vond ik dat wel een aardige optie.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_47278136
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 19:32 schreef speedstar het volgende:
hey mex en de rest, ook al hier.. jullie zijn echt overal zeg.
Vla

Op je knie
  Official ESF Kreviewer woensdag 14 maart 2007 @ 21:03:15 #40
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47278665
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 14:08 schreef Mex_ het volgende:

Bij de Lotus importeur
Snap sowieso niet dat je daar niet meteen heen bent gereden...daar staat altijd wel wat leuks (in Lochem).
pi_47290434
Voor wat betreft de MR2 Spyder, model staat me gewoon niet aan, koplampen vind ik afschuwelijk, heb er gewoon geen klik mee. Daarbij vind ik het jammer dat ze van het targa dakje afgestapt zijn.
pi_47290881
Top gear (toendertijd nog May's aankoop tips) adviseerde een tijdje geleden te gaan voor de Opel Speedster Turbo omdat je meer krijgt voor je centen dan Lotus. De Speedster verkocht zo slecht dat ze echt met de prijzen hebben lopen stunten.
Calm down, please!
pi_47291113
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 08:38 schreef Googolplexian het volgende:
Top gear (toendertijd nog May's aankoop tips) adviseerde een tijdje geleden te gaan voor de Opel Speedster Turbo omdat je meer krijgt voor je centen dan Lotus. De Speedster verkocht zo slecht dat ze echt met de prijzen hebben lopen stunten.
De Speedster turbo is een onrijdbaar apparaat, 6 van de 10 speedsters die in NL en DE geleverd zijn staat op de sloop. (May of Tiff kan er uiteraard wel in rijden op, zeker op een verlaten vliegveld ) Het ding is tevens ver buiten m'n budget, 2e hands zijn de Speedsters non turbo's en Elise's ongeveer gelijk, vreemd is wel dat er Speedsters bij de dealer uit bv 2001 te koop staan voor 27k terwijl ze in 2005 29k nieuw waren
pi_47292060
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 07:55 schreef Mex_ het volgende:
Voor wat betreft de MR2 Spyder, model staat me gewoon niet aan, koplampen vind ik afschuwelijk, heb er gewoon geen klik mee. Daarbij vind ik het jammer dat ze van het targa dakje afgestapt zijn.
De Lotus en Speedster zijn in mijn ogen ook mooier.
Het is jammer dat de MR2 spyder er zo ingetogen uitziet want het is echt een heerlijk auto'tje

Vanaf wanneer zit er eigenlijk een Toyota (2ZZ) blok in die Lotus? Dan zou ik daar voor gaan
pi_47292365
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 09:45 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]
Vanaf wanneer zit er eigenlijk een Toyota (2ZZ) blok in die Lotus? Dan zou ik daar voor gaan
Vanaf 2004 in bepaalde modellen, die kan ik helaas niet betalen
pi_47292596
Wat zou een Ariel Atom tweedehands kosten?
Calm down, please!
pi_47293280
quote:
Zonder voorruit, is niet echt supersnel en licht, heb er weinig mee
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 10:06 schreef Googolplexian het volgende:
Wat zou een Ariel Atom tweedehands kosten?
quote:
Waarschijnlijk de enige Ariel Atom in Nederland is dit weekend in Wijk aan Zee tegen een lantaarnpaal gereden.

De brandweer heeft op aangeven van de ambulancedienst het voertuig gestabiliseerd. Vervolgens werd nog een deel van de constructie verwijderd. Het slachtoffer is door de ambulancedienst naar het ziekenhuis gebracht. De klussendienst uit Heemskerk kwam ter plaatse om de lantaarnpaal te verwijderen. Tijdens het ongeval was er geen verkeer mogelijk van en naar Wijk aan Zee. In combinatie met een aantal andere ongevallen in de omgeving zorgde dit voor een flinke verkeerschaos in Beverwijk.
pi_47294952
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:50 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Vla

Op je knie
Tnx


ariel atom is volgens mij echt een ultieme circuit auto.... maar ja... niet echt handig hier in NL, met alle regen...
pi_47295059
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 10:33 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Zonder voorruit, is niet echt supersnel en licht, heb er weinig mee
[..]

[afbeelding]
[..]
Dus elke auto waar men een klapper mee maakt valt voor jou af?
Calm down, please!
pi_47295362
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 11:32 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dus elke auto waar men een klapper mee maakt valt voor jou af?
Eh neen, dat was de enige in NL aldus het textje, ik ga er ook niet vanuit dat zo'n ding nu al binnen m'n budget valt, al helemaal niet als hij ook nog eens van buiten NL zou moeten komen.
  donderdag 15 maart 2007 @ 12:22:16 #52
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_47296751
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 10:33 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Zonder voorruit, is niet echt supersnel en licht, heb er weinig mee
[..]
Hij is er ook met voorruit
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_47337307
Het gaat hoogst waarschijnlijk deze worden:







'99, 72k gereden, door Van der Kooi onderhouden

pi_47365012
Damm wat een vette auto man... is echt een droomauto voor mij.... zie hem wel tijdens clubspecials of vrijrijden denk ik...
  zaterdag 17 maart 2007 @ 14:33:38 #55
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_47368054
leuk ding
The more debt, the better
pi_47370426
Gave bak in het bochtenwerk, jammer dat je op het rechte stuk weer voorbij gereden wordt.
100km/h naar 200km/h valt me ook beetje tegen.

Bochtenwerk kunnen maar weinig auto's aan tippen
pi_47438947
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 14:40 schreef Mex_ het volgende:
Het gaat hoogst waarschijnlijk deze worden:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

'99, 72k gereden, door Van der Kooi onderhouden

Het is deze geworden, ga 'm volgende week ophalen
pi_47439713
een auto gemaakt puur om het rijden
gefeli
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_47441944
Top dat je hem gekocht hebt Zijn de leuke aankopen
  maandag 19 maart 2007 @ 17:35:40 #60
169369 SRS-Engineering
PASSION FOR POWER
pi_47442084
Mag ik vragen wat de prijs was ?
VW GOLF 1.1C - 1983 -
pi_47443796
quote:
Op maandag 19 maart 2007 17:35 schreef SRS-Engineering het volgende:
Mag ik vragen wat de prijs was ?
Kun je op autotrader zien, daar staat hij nog op 25000
Is het wel elke euro waard
pi_47456193
quote:
Op maandag 19 maart 2007 18:24 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Kun je op autotrader zien, daar staat hij nog op 25000
Is het wel elke euro waard
minus 2000¤
  maandag 19 maart 2007 @ 23:58:25 #63
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_47458075
Leuk project! Ga je er nog wat anders mee doen dan er witte knipperlichten opzetten en een K&N filtertje?
Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
  maandag 19 maart 2007 @ 23:59:50 #64
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_47458113
die k&n ging er juist af volgens mij...?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 20 maart 2007 @ 00:14:30 #65
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_47458505
quote:
Op maandag 19 maart 2007 23:59 schreef MikeyMan het volgende:
die k&n ging er juist af volgens mij...?
Wel zonde. Heb je zo een heel project af, ga je het weer afbouwen
Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 00:15:11 #66
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_47458528
Hoezo? Hij heeft net die auto gekocht?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 20 maart 2007 @ 00:16:39 #67
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_47458570
Het project was toch om er een K&N filter in te zetten?
Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 00:46:18 #68
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_47459161
Nee, een ander erop, want er zit nú een k&n op...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_47460788
De K&N gaat er vanaf, die ademnt warme lucht, niet goed dus. Er komt een Hurricane filter op:



Deze hapt lekkere frisse lucht

pi_47460797
Is dat het enige dat je gaat doen? K bedoel, aan je MX-5 had je veel meer gedaan
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_47460807
gaaf!
pi_47460870
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 07:40 schreef PeuRac het volgende:
Is dat het enige dat je gaat doen? K bedoel, aan je MX-5 had je veel meer gedaan
Nee, dat is het eerste wat ik ga doen Er zal nog veel meer gaan volgen. Er is de afgelopen 3 jaar maar erg weinig met de auto gereden, de banden zijn dus ook al minstens 3 jaar oud en waarschijnlijk al een beetje aan het uitdrogen, die gaan dus hoogst waarschijnlijk vervangen worden. Ik laat dan meteen de velgen stralen en zwart poedercoaten.

Hoe het onderstel er aan toe is weet ik niet, standaard zitten er koni's onder, als die al eens vervangen zijn dan kan ik daar nog wel even mee vooruit, als ze nog orgineel zijn dan is er waarschijnlijk niet veel meer van over en dan worden ze ook vervangen.

Verder wil ik nog wat carbon goodies aanbrengen, staat erg mooi bij dit kleurtje volgens mij.



Er zullen tzt 4 punts gordels inkomen. Ik weet niet wat er al aan de uitlaat gedaan is, deze leek nog helemaal orgineel, dat zie ik volgende week wel
pi_47461200
chipje doet wonderen
Calm down, please!
pi_47461223
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 08:30 schreef Googolplexian het volgende:
chipje doet wonderen
Alleen een chipje doet niet veel, chipje in combi met uitlaat, inlaat en andere nokkenasjes doet 160pk ongeveer.
pi_47461709
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 08:32 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Alleen een chipje doet niet veel, chipje in combi met uitlaat, inlaat en andere nokkenasjes doet 160pk ongeveer.
Snap ik (wat klinkt dat trouwens weinig ... maar in combinatie met het lage gewicht ... ik weet het : feestje).
Wat ik bedoelde is dat een chippie relatief de meeste vermogenswinst geeft voor je centen (in combinatie met de uitlaat en inlaat ... nokkenasje is weer zo duur en weet niet of je er een vtec (vvti) system in heb zitten)

Kat eronderuit slopen chippie, cold-air intake, goeie 4:2 uitlaat ... doet al veel
Calm down, please!
pi_47462593
Komt er nog een keer een hardtop op of blijf je bij deze softtop?
  dinsdag 20 maart 2007 @ 10:48:05 #77
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_47464748
damn; van ~120 > 160, dat zal wel echt lomp snel gan dan!
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:13:07 #78
158279 gio_hardcore
Mijn Pearl, wat doe je ?
pi_47465448
* meldt voor een proefrit
Hippe baan in de IT ?
pi_47465802
geilheid, wil je hem ook als dagelijkse auto gebruiken??
pi_47467478
interessant projectje... ik houd em iig in de gaten...
pi_47469580
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 08:59 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Snap ik (wat klinkt dat trouwens weinig ... maar in combinatie met het lage gewicht ... ik weet het : feestje).
Wat ik bedoelde is dat een chippie relatief de meeste vermogenswinst geeft voor je centen (in combinatie met de uitlaat en inlaat ... nokkenasje is weer zo duur en weet niet of je er een vtec (vvti) system in heb zitten)

Kat eronderuit slopen chippie, cold-air intake, goeie 4:2 uitlaat ... doet al veel
Volgens mij zit er in dit type een Rover K-serie motor, daar zit geen Vtec op??
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_47469659
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:20 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Volgens mij zit er in dit type een Rover K-serie motor, daar zit geen Vtec op??
nope volgens mij niet ... k-serie stamt uit 88 (pre-vtec-era )


denk ook niet dat de K-serie in een Elise zit wel dus de 1800


en effe nagezocht: geen vtec. Gelukkig maar want mijn 1.6 blokje pompt 172 pk ... de 1.6 van m'n vriendin (zonder vtec en nieuw) 125 pk.
Calm down, please!
pi_47469934
ze hebben nog 143pk uit die K-serie kunnen halen volgens mij en zijn toen in 2004 pas voor de Toyota motor gegaan. De emissies en haalbare vermogen waren niet voldoende meer om door te produceren, plus dat meer vermogen gewenst was.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_47470076
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:32 schreef PeuRac het volgende:
ze hebben nog 143pk uit die K-serie kunnen halen volgens mij en zijn toen in 2004 pas voor de Toyota motor gegaan. De emissies en haalbare vermogen waren niet voldoende meer om door te produceren, plus dat meer vermogen gewenst was.
MORE POWER

altijd gewenst alleen het gewicht van het blok telt heel erg mee in een Elise dus vandaar waarschijnlijk de VVT optie van Toyota.

Ik was voor de Honda optie gegaan, maargoed ieder z'n meug en mijn achternaam is geen chapman
Calm down, please!
pi_47474192
Gaaf zeg, een Elise blijft gewoon stoer. Perfecte keuze gemaakt vind ik zo
Tvptje
pi_47477122
k-serie is er toch ook met turbo?
past vast wel in die elise
pi_47477864
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 16:47 schreef Neluhz het volgende:
k-serie is er toch ook met turbo?
past vast wel in die elise
Rover/MG's met turbo's?? Alleen in de 220 GTI, dat was een 2.0 turbo, maar volgens mij was die van vóór de K-serie
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  dinsdag 20 maart 2007 @ 17:17:48 #88
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_47478261
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 17:07 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Rover/MG's met turbo's?? Alleen in de 220 GTI, dat was een 2.0 turbo, maar volgens mij was die van vóór de K-serie
http://www.tridentgarages.co.uk/r75_18t.html#Power
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_47478644
quote:
die kende ik niet

wel interessant, als dat past zou het wel stoer zijn
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_47479855
Voor het circuit gebruik kan ik 4 of 5 punts gordels aanraden...

Toen we op spa waren met 2 van deze elises had 1 daarvan geen 5 punts gordels.
Dan word je met die G krachten echt door heel de auto gesmeten

Om misselijk van te worden

Je kan je bestaande gordel dan ook nog gewoon gebruiken geloof ik
pi_47491135
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:04 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Iets heel anders.

Smart Roadster rij eigenlijk alleen woon-werkverkeer en dan vond ik dat wel een aardige optie.
Jaja, en waar betaal je dat van
  dinsdag 20 maart 2007 @ 23:05:33 #92
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_47493427
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 17:07 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Rover/MG's met turbo's??
Lees je eens in voor je blaat.

Rover 620ti, R75 1.8ti, R220 turbo coupe (tomcat) en er zijn wel meer. Rover(/Powertrain) heeft daarnaast ook de VVC techniek gebruikt op de K-series blokken, waaronder een die in een Elise (de 111 meen ik) hangt.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_47493677
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 23:05 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Lees je eens in voor je blaat.

Rover 620ti, R75 1.8ti, R220 turbo coupe (tomcat) en er zijn wel meer. Rover(/Powertrain) heeft daarnaast ook de VVC techniek gebruikt op de K-series blokken, waaronder een die in een Elise (de 111 meen ik) hangt.
Daar rijden er ook zoveel van rond, volgens mij had ik de 220 turbo al genoemd, die 620ti en 75ti kende ik niet. VVC is varialbele in/uitlaat nokkenas verstelling? Of een systeem ala Vtec? Als het t eerste, dan mag ik inderdaad wel hopen dat zoiets erop zit, als het een Vtec variant is, dan leveren de blokken weinig vermogen.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  dinsdag 20 maart 2007 @ 23:14:59 #94
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_47493845
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 23:11 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Daar rijden er ook zoveel van rond, volgens mij had ik de 220 turbo al genoemd, die 620ti en 75ti kende ik niet. VVC is varialbele in/uitlaat nokkenas verstelling? Of een systeem ala Vtec? Als het t eerste, dan mag ik inderdaad wel hopen dat zoiets erop zit, als het een Vtec variant is, dan leveren de blokken weinig vermogen.
De R220 TC is juist degene die het minst in Nederland rondrijdt Volgens mij zijn er ook nog maar een stuk of 25 R600ti's over in NLD

en mbt VVC, google is je vriend, de eerste twee hits zijn al raak mbt Elise/VVC
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  woensdag 21 maart 2007 @ 10:02:30 #95
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_47501065
220 coupe is een mooie aparte bak, lag toch een honda blok in niet?
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
pi_47503439
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 17:59 schreef BaraCuda het volgende:
Voor het circuit gebruik kan ik 4 of 5 punts gordels aanraden...

Toen we op spa waren met 2 van deze elises had 1 daarvan geen 5 punts gordels.
Dan word je met die G krachten echt door heel de auto gesmeten

Om misselijk van te worden

Je kan je bestaande gordel dan ook nog gewoon gebruiken geloof ik
4 punts gordels zijn al in bestelling
  woensdag 21 maart 2007 @ 11:31:12 #97
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_47503905
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 22:20 schreef worldpimber het volgende:

[..]

Jaja, en waar betaal je dat van
Maak er maar weer een mooi verhaaltje van, ik ga niet iemand anders zijn topic vergallen.

Ontopic: heb zelf nog geen spijt van mijn keuze alhoewel een Elise wel ontzettend jummie blijft. Misschien ooit als mijn gezondheid eventuele circuitaspiraties niet meer in de weg zit.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_47504944
Je bent goed bezig... Echt een mooie auto.

Ik ben ook van plan een nieuwe circuit auto te maken. Helaas zal het nog wel 2 jaartjes duren voordat die helemaal klaar is.

iig veel succes ermee.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_47514572
Vette bak man!
pi_47526796
toffe bak!

gezien je mods aan de miata, zal t met de lotus ook wel goed komen !

edit: wat kost dat ongeveer setje van 4 velgen stralen en coaten?
Immer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')