abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46330507
quote:
Beroering over dubbele nationaliteit 15-02-07

In de Tweede Kamer is grote beroering ontstaan over een het voorstel van de Partij voor de Vrijheid (PVV) dat de nieuwe staatssecretarissen Aboutaleb en Albayrak niet beëdigd mogen worden. De partij van Geert Wilders vindt het onwenselijk dat mensen met een dubbele nationaliteit plaatsvinden in het kabinet.

Aboutaleb heeft behalve de Nederlandse ook de Marokkaanse nationaliteit. Albayrak heeft ook twee paspoorten, waaronder een Turks. Volgens PVV-kamerlid Fritsma kan er bij bewindslieden en kamerleden met een dubbele nationaliteit sprake zijn van conflicterende belangen, zo zei hij tijdens een debat over de Rijkswet op het Nederlanderschap.

Onmogelijk
Het kamerlid Fritsma diende ook een motie in, waarin ondermeer staat dat het onmogelijk moet worden voor Tweede Kamerleden een dubbele nationaliteit te hebben.

De hele Tweede Kamer reageerde verbijsterd op het PVV-voorstel. "Schandalig", "onkies" en "parlement onwaardig", waren de verwijten aan PVV-er Fritsma. Veel landen, zoals Marokko en Turkije, staan het namelijk niet toe dat de nationaliteit wordt opgegeven.

Eed
Het verzoek van de PVV om ook de beëdiging van Aboutaleb en Albayrak op te schorten, leidde tot nog grotere commotie. De Kamervoorzitter Verbeet dreigde Fritsma het woord te ontnemen en schorste de vergadering. Ze weest erop dat Kamerleden de eed hebben afgelegd en zich aan de Grondwet houden.

Na overleg tussen Verbeet en Fritsma toonde de PVV zich alsnog bereikt de motie te veranderen. De poging om de beëdiging van Aboutaleb en Albayrak te blokkeren, wordt door de PVV gestaakt.

PvdA-pet
PVV-leider Wilders is woedend over de gang van zaken en verwijt de PvdA-Kamervoorzitter "pure partijpolitiek. Ze zit daar met een PvdA-pet op en dat is onder de maat en niet objectief."
pi_46330522
Nederlaag?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:01:15 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46330562
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 13:16 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zeg als nietlinkse user eens iets over bruinhemdigheid in Nederland?
Ik vind het om te kotsen.
Nederland is een bruinhemdig kutland aan het worden.
Ik vind het vreselijk dat er uit liberale hoek hier nauwelijks tegengas aan wordt gegeven
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:01:17 #4
10710 gday
propria cures
pi_46330563
Tja, over wat de PVV nu heeft geprobeerd kun je maar één oordeel geven: schande.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_46330573
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 13:56 schreef rebel6 het volgende:
[..]

Zolang je geen dubbel paspoort hebt mag je van mij minister worden!
Volgens mij mag hij zonder jouw toestemming ook minister worden, mét dubbele paspoort
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:01:38 #6
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_46330581
Volgens mij is het nog niet afgelopen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:02:27 #7
45206 Pietverdriet
pi_46330617
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 13:17 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Je hoort als bewindspersoon altijd uit te gaan van de vraag wat is het beste voor mijn land. Bij Albayrak kan dat zowel Turkije als Nederland zijn. Voor Turkije kan het het beste zijn om zoveel mogelijk mensen in Nederland te legaliseren i.v.m. geldstromen die familieleden terug sturen. Voor bijvoorbeeld de veiligheid in de steden en de druk op het sociale stelsel kan het voor Nederland juist beter zijn de migratie zoveel mogelijk te beperken. Kortom, belangenverstrengeling ligt op de loer.
En wat heeft dat met dubbele nationaliteit te maken?
pi_46330630
Ik had niet verwacht dat zelfs Wilders zo ver zou gaan.

Nu ontpoppen ze zich echt als anti-buitenlanders partij. Allochtonen die carriere maken mogen ook niks want stel je voor...

Echt doodeng

Denk dat veel stemmers hier ook niet zo blij mee zijn.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:03:31 #9
10710 gday
propria cures
pi_46330668
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:02 schreef SCH het volgende:

Nu ontpoppen ze zich echt als anti-buitenlanders partij. Allochtonen die carriere maken mogen ook niks want stel je voor...

Echt doodeng

Dan overschat je een groot gedeelte van de mensen die op de PVV hebben gestemd.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:04:26 #10
45206 Pietverdriet
pi_46330696
Ik vraag me nog steeds af wat mensen tegen een dubbelpas hebben, ik heb nog geen enkele inhoudelijk argument tegen de dubbele (of driedubbele) staatsburgerschap gezien.
Nichtje van mij heeft 3 paspoorten en dient op het moment bij de marine voor de kust van Libanon.
pi_46330705
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik vind het om te kotsen.
Nederland is een bruinhemdig kutland aan het worden.
Ik vind het vreselijk dat er uit liberale hoek hier nauwelijks tegengas aan wordt gegeven
Toen ik dit een aantal jaren geleden tegen je zei vond je het overdreven, paranoide, onzin en wat nog meer. Maar bekeerlingen zijn altijd welkom hoor
pi_46330733
Die Wilders toch, wat een angsthaas.

Al waren het, nu moet ik natuurlijk oppassen dat ik niemand beledig, Indianen. Als ze op zo'n plek goed werk doen maakt het me echt niets uit waar ze vandaan komen. De gedachte alleen al...
pi_46330746
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:03 schreef gday het volgende:

[..]

Dan overschat je een groot gedeelte van de mensen die op de PVV hebben gestemd.
Dat denk ik ook. Die zullen nu wel met een harde plasser rondlopen. Ja, het zijn voornamelijk mannen die op bruinhemden stemmen.
pi_46330764
Wat een rare TT. Dit is natuurlijk juist een enorme overwinning voor Wilders.

PVV proflieert zich steeds meer als zwakzinnigenpartij.
pi_46330801
Kan de topictitel niet veranderd worden?
Wat valt er te discussieren over een 'nederlaag'?

Een discussie over beoogde staatslieden met een dubbele nationaliteit of over een Kamervoorzitter die plotseling kleur bekend lijt me heel wat zinniger.
pi_46330823
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:04 schreef Pietverdriet het volgende:
ik heb nog geen enkele inhoudelijk argument tegen de dubbele (of driedubbele) staatsburgerschap gezien.
Los daarvan is het nog eens zo dat ze er niet eens van af kunnen. Aboutaleb zou zijn Marokkaanse paspoort zo inleveren.
pi_46330836
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vraag me nog steeds af wat mensen tegen een dubbelpas hebben, ik heb nog geen enkele inhoudelijk argument tegen de dubbele (of driedubbele) staatsburgerschap gezien.
Nichtje van mij heeft 3 paspoorten en dient op het moment bij de marine voor de kust van Libanon.
Wat heb je tegen één nationaliteit? Als je het jou allemaal niet uitmaakt kun je net zo goed het principe van nationaliteiten afschaffen. Elke wereldburger gewoon dezelfde nationaliteit. Zal een grote puinhoop worden denk ik.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_46330840
Deze gaat dan ook niet over beoogde staatslieden met een dubbele nationaliteit, maar over de nederlaag van Wilders.
pi_46330845
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:07 schreef rebel6 het volgende:

Een discussie over beoogde staatslieden met een dubbele nationaliteit of over een Kamervoorzitter die plotseling kleur bekend lijt me heel wat zinniger.
Eens. De TT is waardeloos.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:09:32 #20
10710 gday
propria cures
pi_46330855
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Los daarvan is het nog eens zo dat ze er niet eens van af kunnen. Aboutaleb zou zijn Marokkaanse paspoort zo inleveren.
Het is natuurlijk een totaal andere discussie, maar ik vind zoiets van Marokkaanse kant dan ook weer belachelijk.
pi_46330858
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:07 schreef rebel6 het volgende:

Nou, de hoon die over hem kwam en het terechte ingrijpen van de kamervoorzitter waardoor ze een voorstel moesten intrekken - bijzonder pijnlijk natuurlijk.

Wilders is gewoon buiten zijn boekje gegaan. Schandalig en ontluisterend. Had dit zelfs van hem niet verwacht.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:09:49 #22
45206 Pietverdriet
pi_46330863
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:08 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Wat heb je tegen één nationaliteit? Als je het jou allemaal niet uitmaakt kun je net zo goed het principe van nationaliteiten afschaffen. Elke wereldburger gewoon dezelfde nationaliteit. Zal een grote puinhoop worden denk ik.
nogmaals, wat heb je tegen dubbele nationaliteiten?
pi_46330871
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:09 schreef gday het volgende:

[..]

Het is natuurlijk een totaal andere discussie, maar ik vind zoiets van Marokkaanse kant dan ook weer belachelijk.
Dat vindt Aboutaleb zelf ook
pi_46330888
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:09 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Eens. De TT is waardeloos.
Waarom? Het is heel bijzonder dat een fractievoorzitter zo terecht wordt gewezen en een publieke schrobbering krijgt.
pi_46330906
Die topictitel slaat inderdaad nergens op. Dit gaat om een voorstel van de PVV. Heeft helemaal niets met overwinning of nederlaag te maken. De enige die vandaag flink is afgegaan is die Verbeet die duidelijk heeft gemaakt totaal ongeschikt te zijn als voorzitter.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:11:24 #26
45206 Pietverdriet
pi_46330909
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Toen ik dit een aantal jaren geleden tegen je zei vond je het overdreven, paranoide, onzin en wat nog meer. Maar bekeerlingen zijn altijd welkom hoor
Link? Ik ben deze mening al toegedaan sinds de tijd van fortuyn, en was voor mij een belangrijke reden na zijn dood, toen ik even terug was in NL weer weg te gaan.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:11:36 #27
10710 gday
propria cures
pi_46330916
quote:

[..]

Er zullen weinig mensen zijn die iets hebben tegen één nationaliteit. Soms beperkt het echter de mogelijkheden van een individu, en ik heb er dan weinig tot geen problemen mee als iemand dan twee nationaliteiten heeft.

Wat heb jij tegen twee nationaliteiten? Kun je nu eindelijk eens met een steekhoudend argument komen?
pi_46330927
quote:

[..]

Aboutaleb kan helemaal niet van die nationaliteit af.

Bovendien vind ik het juist van Wilder schandalig. Het gaat hier om een wethouder die geen minister van Integratie kan worden wegens alle bedreigingen en dan zo tekeer gaan. Schokkend.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:12:34 #29
10710 gday
propria cures
pi_46330948
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat vindt Aboutaleb zelf ook
Ja dat is logisch. Je moet wat dat betreft gewoon de vrijheid hebben om afstand te doen van die nationaliteit vind ik. Ik weet ook niet waarom Marokko dat zo doet eigenlijk.
pi_46330953
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

quote:
Op donderdag 15 februari 2007 10:44 schreef Tikorev het volgende:

[..]

In Wilders eigen woorden:

Albayrak gaat over het immigratiebeleid van onder anderen Turkse mensen, maar ze is zelf ook onderdaan van dat land.

Een zeer ongezonde situatie IMO. Je hoort als bewindspersoon altijd uit te gaan van de vraag wat is het beste voor mijn land. Bij Albayrak kan dat zowel Turkije als Nederland zijn. Voor Turkije kan het het beste zijn om zoveel mogelijk mensen in Nederland te legaliseren i.v.m. geldstromen die familieleden terug sturen. Voor bijvoorbeeld de veiligheid in de steden en de druk op het sociale stelsel kan het voor Nederland juist beter zijn de migratie zoveel mogelijk te beperken. Kortom, belangenverstrengeling ligt op de loer.
pi_46330956
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:11 schreef Tikorev het volgende:
Die topictitel slaat inderdaad nergens op. Dit gaat om een voorstel van de PVV. Heeft helemaal niets met overwinning of nederlaag te maken. De enige die vandaag flink is afgegaan is die Verbeet die duidelijk heeft gemaakt totaal ongeschikt te zijn als voorzitter.
Juist niet. Verbeet toont daadkracht en geschiktheid. Dit zou iedere andere kamervoorzitter ook zo gedaan hebben.
pi_46330976
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Probleempje tussen hem en Marokko. Daar hoeven wij ons toch aan aan te passen?
pi_46330993
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:12 schreef gday het volgende:

[..]

Ja dat is logisch. Je moet wat dat betreft gewoon de vrijheid hebben om afstand te doen van die nationaliteit vind ik. Ik weet ook niet waarom Marokko dat zo doet eigenlijk.
Laat Wilders bij de koning thee gaan drinken in plaats van geschikte politici te bashen.

Ik heb er echt geen woorden voor. Vindt het ook teleurstellend dat Tikorev niet durft toe te geven dat hij dit eigenlijk ook beschamend vindt. Je hoeft toch niet alles goed te keuren wat Wilders doet?
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:14:14 #34
10710 gday
propria cures
pi_46331001
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:11 schreef Tikorev het volgende:
Och och, omdat ze orde houdt is ze opeens een slechte voorzitter. Kom, je laat je wel kennen zo.
pi_46331002
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:13 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat Marokko-regeltje wordt in dat artikel wel als argument gebruikt anders
pi_46331005
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Juist niet. Verbeet toont daadkracht en geschiktheid. Dit zou iedere andere kamervoorzitter ook zo gedaan hebben.
Een voorzitter die een debat schorst om een andere partij te dwingen een tekst aan te passen.
pi_46331016
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Link? Ik ben deze mening al toegedaan sinds de tijd van fortuyn, en was voor mij een belangrijke reden na zijn dood, toen ik even terug was in NL weer weg te gaan.
Fortuyn? Ik meen dat ik van yvonne toen een welverdiende rustpauze kreeg van een jaar en nog wat. Ik bedoel de periode daarvoor. Maar goed, zand erover en verdergaan.
pi_46331022
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:13 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Goed gezegd!!!
pi_46331028
Ik begrijp dat ze de Tweede Kamer vergadering hebben geschorst hierom? Enig idee wanneer ze weer verder gaan?
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:14:54 #40
10710 gday
propria cures
pi_46331032
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:12 schreef Tikorev het volgende:

[..]

[..]

Is Albayrak bewindspersoon in Turkije dan? Nee. Die vlieger gaat dus ook niet op.
pi_46331040
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:14 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Een voorzitter die een debat schorst om een andere partij te dwingen een tekst aan te passen.
Ja, wat is daar mis mee??? Daar is de voorzitter toch voor?
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:15:40 #42
10710 gday
propria cures
pi_46331047
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Laat Wilders bij de koning thee gaan drinken in plaats van geschikte politici te bashen.
Lijkt me een goed plan.
pi_46331048
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

A: iemand maakt geen overduidelijke keuze voor een land. Zeker als staatssecretaris/minister is dat gewoon vreemd. Jij gaat toch ook niet Heineken verkopen terwijl je voor de helft eigenaar van Grolsch bent?

B: Bij Abouthaleb kan de Marokkaanse koning loyaliteit opeisen en zodoende informatie lospeuteren.

C :Islamieten in onze regering zijn niet representatief en geven een totaal verkeerde indruk. Een geloof dat op dusdanige manier met homo/vrouwenrechten omgaat, Please not in My government.
pi_46331057
Voor het eerst sinds Janmaat is extreemrechts weer in de kamer. Op de een of andere manier had ik Wilders toch ietsje hoger ingeschat dan dit.

Schokkend vind ik ook de reacties op De Telegraaf. Zijn er dan echt zoveel debielen in Nederland?
pi_46331063
Waarom hebben we het over de persoon Wilders als een lid van zijn partij die motie indiende?

Doen we toch ook niet met de andere partijen
pi_46331074
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:16 schreef Genverbrander het volgende:
Zijn er dan echt zoveel debielen in Nederland?
pi_46331077
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:14 schreef gday het volgende:

[..]

Is Albayrak bewindspersoon in Turkije dan? Nee. Die vlieger gaat dus ook niet op.
Ik zie het verband niet met mijn post?
pi_46331086
Het echte racistische karakter van de PVV komt nu goed naar boven, is op zich dan wel weer duidelijk.
pi_46331097
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:16 schreef opgebaarde het volgende:
Waarom hebben we het over de persoon Wilders als een lid van zijn partij die motie indiende?

Doen we toch ook niet met de andere partijen
Neuh, gebeurt ook nooit met Bos
pi_46331107
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:15 schreef SCH het volgende:

[..]

De voorzitter is er niet om andere partijen dan die van haarzelf te dwingen teksten aan te passen omdat ze anders simpelweg het woord ontnomen wordt.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:17:57 #51
10710 gday
propria cures
pi_46331116
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:16 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ik zie het verband niet met mijn post?
Ik vind dat dat verhaal alleen opgaat als Albayrak ook bewindspersoon zou zijn in Turkije. Dat is ze niet, dus ze behartigt alleen Nederlandse belangen.
pi_46331117
quote:
Voor het eerst sinds Janmaat is extreemrechts weer in de kamer. Op de een of andere manier had ik Wilders toch ietsje hoger ingeschat dan dit.

Schokkend vind ik ook de reacties op De Telegraaf. Zijn er dan echt zoveel debielen in Nederland?
Jij schat heel die de telegraaf te hoog in.
Alsof SBS6 echte media is, Maxima winkelt op belastingcenten in Londen
pi_46331119
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:15 schreef Mr_Bojangles het volgende:

C :Islamieten in onze regering zijn niet representatiefen geven een totaal verkeerde indruk.
Wat zijn representatiefen

Daarbij zijn moslims juist ondervertegenwoordigd in de regering. Als je bedenkt dat meer dan 1 miljoen nederlanders moslim zijn, dan is het aantal islamitische kamerleden hiervoor niet representatief.
pi_46331121
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo'n slimme actie van Verbeet. Hiermee bereikt ze precies wat Wilders voor ogen had. Lekker veel ophef en Wilders kan zichzelf opnieuw in de hoek van 'politici die het beste voor hebben met het volk maar die geen ruimte krijgen in Den Haag'.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:18:41 #55
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_46331134
quote:
Nee, maar ze heeft met haar turkse nationaliteit wel rechten en verplichtingen jegens Turkije, die mogelijk kunnen botsen met het uitoefenen van haar beleid als staatssecretaris.

Ik snap niet dat er wel regels en procedures bestaan om belangenverstrengeling met het bedrijfsleven tegen te gaan, maar geen regels om belangenverstrengelingen met buitenlandse mogendheden tegen te gaan.
Echte diehards gebruiken postduiven
pi_46331138
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Neuh, gebeurt ook nooit met Bos
Als een PvdA-er een blunder maakt zie ik geen topics verschijnen dat Bos dom was
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:19:06 #57
10710 gday
propria cures
pi_46331152
quote:

[..]

C :Islamieten in onze regering zijn niet representatief en geven een totaal verkeerde indruk.
Kom je wel eens buiten op straat? Volgens mij niet, want blijkbaar heb je geen idee hoeveel moslims er in Nederland wonen.
pi_46331191
De houding van de PvdA voorzitter vond ik ook erg vreemd. Mag een voorzitter dit wel?
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:20:30 #59
10710 gday
propria cures
pi_46331193
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:18 schreef Labtech het volgende:

[..]

Nee, maar ze heeft met haar turkse nationaliteit wel rechten en verplichtingen jegens Turkije, die mogelijk kunnen botsen met het uitoefenen van haar beleid als staatssecretaris.
Welke rechten en verplichtingen zouden dan eventueel botsen volgens jou?
pi_46331200
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:17 schreef Tikorev het volgende:

[..]

De voorzitter is er niet om andere partijen dan die van haarzelf te dwingen teksten aan te passen omdat ze anders simpelweg het woord ontnomen wordt.
Ze staat boven de partijen en moet de orde handhaven en als iets tegen de grondwet ingaat dan is ze daarvoor. Heel goed. De PVV haalde ook snel bakzeil, die voelden ook wel nattigheid. Wilders gaat nu weer het slachtoffer uithangen.

Maar zit je haat tegen allochtonen dan zo diep Tikorev? Want dit heeft geen zak met dubbele nationaliteit te maken natuurlijk, want daar kunnen ze niet vanaf, Abou heeft vaak genoeg aangegeven het Marok. paspoort graag in te willen leveren maar dat vergeet de PVV voor het gemak maar even.
pi_46331202
Tiswat. De anti-Islam-partij doet weer 'ns een dom voorstel en in plaats van ze niet meer dan een schouderophaling te gunnen gaat iedereen er serieus op in en is men zelfs 'verbijsterd'. Triest.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:21:07 #62
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46331210
quote:

[..]

A: iemand maakt geen overduidelijke keuze voor een land. Zeker als staatssecretaris/minister is dat gewoon vreemd. Jij gaat toch ook niet Heineken verkopen terwijl je voor de helft eigenaar van Grolsch bent?
Je weet dat Freddy Heineken zijn eigen bier niet dronk?

Los daarvan: als deze 2 bewindslieden al zouden willen, ze kunnen geen afstand doen van die 2e nationaliteit. het voorstel van Wilders impliceert dus dat mensen van Marokaanse en Turkse komaf in ons land nooit volwaardig zouden zijn
quote:
B: Bij Abouthaleb kan de Marokkaanse koning loyaliteit opeisen en zodoende informatie lospeuteren.

Hassan VI mag het proberen, Abouthaleb kan nee zeggen.
Nog los van de vraag welke informatie Zijne Koninklijke Hoogheid in vredesnaam zou willen van de staatssecretaris van EZ
quote:
C :Islamieten in onze regering zijn niet representatief en geven een totaal verkeerde indruk. Een geloof dat op dusdanige manier met homo/vrouwenrechten omgaat, Please not in My government.
Ken je de ChristenUnie al
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_46331216
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:20 schreef Mr_Bojangles het volgende:
De houding van de PvdA voorzitter vond ik ook erg vreemd. Mag een voorzitter dit wel?
Die moet dat zelfs als de grondwet in het geding is.
pi_46331218
quote:

Aaah kijk, aap < > mouw

Het duurde even, maar daar is 'ie dan toch. Het maakt geen zak uit of ze één en of twee paspoorten hebben.
pi_46331222
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als een PvdA-er een blunder maakt zie ik geen topics verschijnen dat Bos dom was
Hoe vaak kom je hier?
pi_46331229
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:16 schreef SCH het volgende:
Het echte racistische karakter van de PVV komt nu goed naar boven, is op zich dan wel weer duidelijk.
quote:
Geweldig hoe sommigen zich laten kennen!
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:22:26 #67
10710 gday
propria cures
pi_46331246
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:21 schreef Tikorev het volgende:

[..]

[..]

Goh, dat heb jij tot nu toe nog niet gedaan zeker.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:22:28 #68
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46331247
quote:

[..]

[..]

je bedoelt te suggereren dat dit voostel van de PVV niet racistisch is?
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_46331261
quote:

[..]

[..]

Wat klopt daar niet aan? Wie laat zich nou kennen, kom op man. Wees een vent en kom gewoon uit voor waar je voor staat in plaats van nu weer laf te doen alsof je niks tegen allochtonen hebt, dat vind ik zo zwak
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:23:24 #70
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46331271
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:21 schreef teamlead het volgende:

Hassan VI mag het proberen, Abouthaleb kan nee zeggen.
Nog los van de vraag welke informatie Zijne Koninklijke Hoogheid in vredesnaam zou willen van de staatssecretaris van EZ
SZW. . Kan ie Aboutaleb vragen hoeveel van z'n landgenoten een uitkering trekken in Nederland. .
pi_46331273
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:21 schreef MrJones het volgende:

[..]

Aaah kijk, aap < > mouw

Het duurde even, maar daar is 'ie dan toch. Het maakt geen zak uit of ze één en of twee paspoorten hebben.
Precies, de PVV is een anti-moslim partij. Dat is zo helder!
pi_46331283
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Ze staat boven de partijen en moet de orde handhaven en als iets tegen de grondwet ingaat dan is ze daarvoor.
Tegen de grondwet? Diezelfde Kamer stemt in met een voorstel om dubbele nationaliteiten voor nieuwkomers te beperken. Die Verbeet was de draad gewoon volledig kwijt. Zelfde is een voorzitter zo de fout in gegaan.
pi_46331289
En maar weer huilen over nieuwe bedreigingen natuurlijk
pi_46331303
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Daarbij zijn moslims juist ondervertegenwoordigd in de regering. Als je bedenkt dat meer dan 1 miljoen nederlanders moslim zijn, dan is het aantal islamitische kamerleden hiervoor niet representatief.
Als in: niet representatief voor onze christelijk/joodse denken. Maar goed, dat is meer een persoonlijke noot.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:24:35 #75
45206 Pietverdriet
pi_46331304
quote:

[..]

Humbug
Zoals ik zei, mijn nichtje heeft 3 paspoorten en dient op het moment bij de marine voor de kust van Libanon. Wat heb jij gedaan voor het vaderland?
Verder slaat je voorbeeld natuurlijk nergens op.
Waarom zou je voor 1 nationaliteit moeten kiezen?
quote:
Als hij dat zou doen is hij fout bezig en pas dan heb je een reden tot klagen.
quote:
Wat heeft een geloof met staatsburgerschap te maken? Er zijn ook Nederlandse islamisten, met 1 pas.
pi_46331305
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:23 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Tegen de grondwet? Diezelfde Kamer stemt in met een voorstel om dubbele nationaliteiten voor nieuwkomers te beperken. Die Verbeet was de draad gewoon volledig kwijt. Zelfde is een voorzitter zo de fout in gegaan.
Je snapt weinig van de politiek zoals gewoonlijk

Als ze de fout in zou zijn gegaan, dan wordt het wel recht gezet.

Wat hebben deze 2 met nieuwkomers te maken?
pi_46331313
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe vaak kom je hier?
Blijkbaar niet vaak genoeg
Het was geen aanval op jou alleen op de TT.
pi_46331319
Volgens mij is het allemaal heel simpel. Voldoe je aan de eisen, dan kun je worden beëdigd. Zo niet, dan niet.

Ik snap Wilders dan ook niet zo goed. Maar goed, dat is niet nieuw.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46331322
Is dat een mannelijk of vrouwelijk nichtje piet?
pi_46331325
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:22 schreef gday het volgende:

[..]

Goh, dat heb jij tot nu toe nog niet gedaan zeker.
Ik vind het juist een goed voorstel. Dubbele nationaliteiten voor Nederlandse bewindspersonen vind ik ongepast en ongewenst.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:25:47 #81
10710 gday
propria cures
pi_46331337
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:25 schreef DS4 het volgende:
Volgens mij is het allemaal heel simpel. Voldoe je aan de eisen, dan kun je worden beëdigd. Zo niet, dan niet.

Ik snap Wilders dan ook niet zo goed. Maar goed, dat is niet nieuw.
Wilders heeft zijn eigen eisen blijkbaar.
pi_46331348
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:25 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ik vind het juist een goed voorstel. Dubbele nationaliteiten voor Nederlandse bewindspersonen vind ik ongepast en ongewenst.
Dat vindt Aboutaleb nou ook
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:26:07 #83
10710 gday
propria cures
pi_46331353
quote:

[..]

Dat is inmiddels wel duidelijk, maar het mooie is dat jij er niks over te zeggen hebt.
pi_46331364
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:26 schreef gday het volgende:

[..]

Dat is inmiddels wel duidelijk, maar het mooie is dat jij er niks over te zeggen hebt.
En Wilders ook niet gelukkig
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:26:52 #85
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46331369
quote:

[..]

NOGMAALS:
de situatie is niet dat beide bewindslieden die andere nationaliteit niet willen opgeven. Het is gewoon niet mogelijk om die nationaliteit op te geven
dit voorstel zou er voor zorgen dat er nooit een allochtoon in de regering komt.
pi_46331377
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Je snapt weinig van de politiek zoals gewoonlijk
Ik snap genoeg van politiek om te weten dat een voorzitter een andere partij niet het woord hoort te ontnemen omdat ze om politiek inhoudelijke redenen het niet eens is met een partij.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:27:07 #87
45206 Pietverdriet
pi_46331378
quote:

[..]

Dat is duidelijk, maar nu het nog beargumenteren
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:27:16 #88
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46331382
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:25 schreef gday het volgende:

[..]

blond haar en blauwe ogen
pi_46331386
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:24 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Als in: niet representatief voor onze christelijk/joodse denken. Maar goed, dat is meer een persoonlijke noot.
Bedoel je niet christelijk/joodse/humanistisch?

Maar vertel mij eens, wat moet ik verstaan onder christelijk/joodse denken en hoe is deze anders dan het islamitische denken?
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:28:03 #90
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_46331400
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:06 schreef Genverbrander het volgende:
Wat een rare TT. Dit is natuurlijk juist een enorme overwinning voor Wilders.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:28:19 #91
45206 Pietverdriet
pi_46331412
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:26 schreef teamlead het volgende:

[..]

NOGMAALS:
de situatie is niet dat beide bewindslieden die andere nationaliteit niet willen opgeven. Het is gewoon niet mogelijk om die nationaliteit op te geven
dit voorstel zou er voor zorgen dat er nooit een allochtoon in de regering komt.
Ik denk dat precies dat is wat men wil, en dat het gezeik over de dubbele pas slechts een vals voorwendsel is.
pi_46331414
quote:
Kamervoorzitter Gerdi Verbeet (PvdA) greep in : `U verzoekt de Kamer in te stemmen met een motie waarin u van de Kamer vraagt de wet niet uit te voeren. Dat kan niet. Alle leden van deze Kamer hebben bovendien een eed afgelegd waarin zijn hebben uitgesproken dat zij alleen het belang van de Nederlandse staat dienen.’
pi_46331424
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik honderd keer voor jou hetzelfde tekstje kopiëren maar als jij er nooit op ingaat heeft dat weinig zin.
pi_46331429
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:27 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ik snap genoeg van politiek om te weten dat een voorzitter een andere partij niet het woord hoort te ontnemen omdat ze om politiek inhoudelijke redenen het niet eens is met een partij.
Het voorstel van de PVV kon staatsrechtelijk helemaal niet zoals je zou kunnen weten, dan hoort een kamervoorzitter in te grijpen. Had Weisglas ook gedaan hoor.
pi_46331437
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:18 schreef Labtech het volgende:

Ik heb ook een tweede nationaliteit. Op de dienstplicht na (die overigens eenvoudig was te pareren wegens oproeping in NL) kan ik mij niet een plicht heugen die mij achterna zat...

Ik heb een tweede paspoort (verlopen ende kwijt) en verder houdt het wel op. Ik heb er veel familie zitten. Maar niemand in dat land die denkt dat ik geen Nederlander ben, aangezien ik misschien voor een Nederlander bovengemiddeld goed de taal beheers, maar in zijn algemeenheid mijzelf er slechts mee kan redden...
pi_46331460
Sommige mensen wisten het al een tijdje, anderen beginnen het zich nu langzamerhand te beseffen en nog wat anderen gaan het de komende paar jaar wel beseffen: de PVV is een contraproductieve politieke partij die geen enkel probleem gaat oplossen, maar alleen maar stookt en mensen polariseert.

De motieven waarom Wilders zijn partij is begonnen, zijn zo gek helemaal niet. Zijn kritiekpunten zijn beslist niet onterecht te noemen, maar de AANPAK die hij kiest, mist elk doel. Het is zo doorzichtig als de pest: Wilders wil, door te polariseren en het vuurtje op te stoken, zelf nog een stukje populairder worden.

Wat is in vredesnaam het NUT van een motie tegen twee staatssecretarissen die nog niet eens aan hun werk zijn begonnen, alleen omdat ze naast de Nederlandse nationaliteit nog een andere nationaliteit hebben. Waarom diende de PVV de motie tegen Albayrak niet gelijk na 23 november in, toen zij als kamerlid haar zetel innam? Waarom nu? Ik kan maar één antwoord bedenken: Wilders is mediageil en wil scoren.

En scoren komt bij Wilders helaas overeen met provoceren. Als hij niet moslims oproept om de halve koran te verscheuren, is het wel weer zoiets als dit. Nee, deze partij gaat echt niks, NUL KOMMA NUL bijdragen aan politieke oplossingen.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:30:27 #97
93744 Finder_elf_towns
pi_46331463
Maar goed, dit is natuurlijk ammo tegen de PvdA'ers waarmee de instituten in Nederland mee doordrongen zijn, inclusief de voorzitter van de TK. Wij zullen het morgenrood vertrappen onder onze schoenen.
pi_46331468
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:25 schreef gday het volgende:

Dat mag. Hij kan natuurlijk een wetsvoorstel indienen als de wet hem niet bevalt.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:30:43 #99
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_46331471
quote:
Kamervoorzitter Gerdi Verbeet (PvdA) greep in : `U verzoekt de Kamer in te stemmen met een motie waarin u van de Kamer vraagt de wet niet uit te voeren. Dat kan niet. Alle leden van deze Kamer hebben bovendien een eed afgelegd waarin zijn hebben uitgesproken dat zij alleen het belang van de Nederlandse staat dienen.’
willen de tegenstanders dan eens uitleggen waarom diezelfde eed niet voldoende is als het om belangenverstrengeling met het bedrijfsleven gaat? Daar is namelijk de "regeling inzake onverenigbare functies bewindspersonen" van toepassing.
pi_46331482
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 13:46 schreef Floripas het volgende:

[..]

Oh ja? Denk je dat het de overheid is die haar dat heeft verteld?
Het lijkt me duidelijk dat Albayrak haar mening aanpaste aan het officiële Turkse standpunt.
quote:
Dus boeren mogen niet over boeren beslissen, Friezen niet over Friezen, vrouwen niet over vrouwen, Cohen niet over joden?
Niet als die groepen daardoor bevoordeeld kunnen worden.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:31:25 #101
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46331493
quote:
Volgens Verbeet trok PVV'er Sietse Fritsma de loyaliteit van Kamerleden met twee paspoorten in twijfel en kon ze dat als Kamervoorzitter niet accepteren. ,,Ik ben er verantwoordelijk voor dat we elkaar respecteren'', zei Verbeet. Ook wees ze erop dat de motie vroeg om de wet niet uit te voeren en die buiten werking te stellen. Verbeet heeft de PVV daarom in overweging gegeven de motie aan te passen. Het debat ging volgens haar niet over de huidige benoeming van bewindspersonen.
http://www.tweedekamer.nl/nieuws/anp_nieuws/anpnieuws.jsp?open&file=0000A04A

Dit lijken mij hele valide redenen om een motie niet toe te staan. Zeker het vetgedrukte deel.
pi_46331502
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:24 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Als in: niet representatief voor onze christelijk/joodse denken.
Ik denk niet christelijk/joods, dank je. De CU vertegenwoordigt evenmin mijn denkbeelden.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:31:45 #103
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_46331506
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De argumentatie bestond uit een slap verhaaltje over loyaliteit geloof ik....
lege ton
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:32:38 #104
45206 Pietverdriet
pi_46331527
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:28 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ik honderd keer voor jou hetzelfde tekstje kopiëren maar als jij er nooit op ingaat heeft dat weinig zin.
Je argument slaat nergens op, je kan iemand dat pas verwijten als ie dat daadwerkelijk doet.
Ik kan je moeder ook een hoer noemen omdat ze een kut heeft.
pi_46331530
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:28 schreef SCH het volgende:

Kamervoorzitter Gerdi Verbeet (PvdA) greep in : `U verzoekt de Kamer in te stemmen met een motie waarin u van de Kamer vraagt de wet niet uit te voeren. Dat kan niet.
Eigenlijk is dit wel een vreemde uitspraak in het licht van de discussie over de motie in het kader van het generaal pardon...
pi_46331540
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Volgens mij mag hij zonder jouw toestemming ook minister worden, mét dubbele paspoort
Wat is dat nou voor opmerking, jij kwam met de goedkope opmerking dat ik iets tegen Albayrak zou hebben omdat ze Turks is.
pi_46331547
quote:

[..]

NOGMAALS:
Dat is een probleem tussen hen en hun vaderland. Waarom zouden wij ons moeten aanpassen aan de wetten van Marokko en Turkije en toe gaan staan dat wij bewindslieden krijgen die naast bijvoorbeeld Minister in Nederland ook nog onderdaan zijn van een ander land? Het gevaar van belangenverstrengeling ligt dan op de loer. Dat hoeft overigens niet te betekenen dat Albayrak of Aboutaleb zich daar automatisch schuldig aan zou maken, maar je moet het risico gewoon niet nemen met dit soort functies.
pi_46331555
Is er trouwens werkelijk geen andere minister of staatssecretaris geweest in het verleden met
een dubbele nationaliteit? Er zijn er sowieso een aantal die in het buitenland zijn geboren, danwel
hun jeugd daar hebben doorgebracht (of buitenlandse oduers hebben).
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:33:48 #109
45206 Pietverdriet
pi_46331565
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:31 schreef nonzz het volgende:

[..]

De argumentatie bestond uit een slap verhaaltje over loyaliteit geloof ik....
Tja, maar dat ie niet al te slim is blijkt wel.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:33:58 #110
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_46331574
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb ook een tweede nationaliteit. Op de dienstplicht na (die overigens eenvoudig was te pareren wegens oproeping in NL) kan ik mij niet een plicht heugen die mij achterna zat...

Ik heb een tweede paspoort (verlopen ende kwijt) en verder houdt het wel op. Ik heb er veel familie zitten. Maar niemand in dat land die denkt dat ik geen Nederlander ben, aangezien ik misschien voor een Nederlander bovengemiddeld goed de taal beheers, maar in zijn algemeenheid mijzelf er slechts mee kan redden...
Het gaat ook niet over jou, over Albayark of Ahboutaleb, over Turkije, Marokko of over Belgie, maar over het grote geheel. De kernvraag is: willen we in nederland bewindslieden met een dubbele nationaliteit? Ik zou graag zien dat er op eenzelfde manier naar gekeken wordt als naar het bedrijfsleven. Daar geld de regel dat bewindspersonen geen nevenfuncties mogen hebbeb, tenzij.... ("nee, tenzij..."). Als dat dan ook nog een gecombineerd wordt met het overdragen van bepaalde risicovolle dosiers aan collega's, dan is er niks aan de hand.
pi_46331576
quote:
Nooit, Hirsi Ali?

Heel ons koningshuis is allochtoon beidewaj
pi_46331587
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:33 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Het gevaar van belangenverstrengeling ligt dan op de loer.
Nogmaals: alle bezwaren zijn wat jou betreft volledig als sneeuw voor de zon verdwenen als ze
hun tweede paspoort (zouden kunnen) inleveren?
pi_46331589
Ik herhaal één vraag even: als de PVV zo'n moeite heeft met kamerleden die een dubbele nationaliteit hebben, waarom hebben ze dan niet gelijk bij de installatie van de tweede kamer die motie ingediend? Albayrak, die Turkse dame van D66, dat Marokkaanse kamerlid van GroenLinks.... - er zijn genoeg kamerleden die overduidelijk een dubbele nationaliteit bezitten.

Waarom is dat NU pas een probleem?
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:34:29 #114
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_46331594
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Nooit, Hirsi Ali?

zucht.. Hirsi Ali zat niet in de regering maar in de tweede kamer. Dat is nogal een verschil..
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:34:40 #115
45206 Pietverdriet
pi_46331606
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:33 schreef MrJones het volgende:
Is er trouwens werkelijk geen andere minister of staatssecretaris geweest in het verleden met
een dubbele nationaliteit? Er zijn er sowieso een aantal die in het buitenland zijn geboren, danwel
hun jeugd daar hebben doorgebracht (of buitenlandse oduers hebben).
Sterker nog, ons koningshuis zit vol met Duitsers en andere buitenlanders.
pi_46331617
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je argument slaat nergens op, je kan iemand dat pas verwijten als ie dat daadwerkelijk doet.
Dus je kunt ook pas een illegaal uitzetten als die bewezen heeft geen goede Nederlander te zijn aangezien nationaliteit op zich blijkbaar geen waarde heeft?
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:35:11 #117
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46331624
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:30 schreef Labtech het volgende:

[..]

willen de tegenstanders dan eens uitleggen waarom diezelfde eed niet voldoende is als het om belangenverstrengeling met het bedrijfsleven gaat? Daar is namelijk de "regeling inzake onverenigbare functies bewindspersonen" van toepassing.
Die regeling lijkt me een toepassing van de eed. Anders wordt die eed zo lang. .

Anders kan er immers discussie ontstaan over wat wel toelaatbaar is, en wat niet. Denk aan het Jenevergenootschap.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:35:39 #118
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46331636
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Eigenlijk is dit wel een vreemde uitspraak in het licht van de discussie over de motie in het kader van het generaal pardon...
Opschorten van uitzettingen is niet tegen de wet, een minister heeft de wettelijke mogelijkheid om dit te doen.

Een bewindspersoon weigeren vanwege een dubbele nationaliteit is discriminatie.en dus onwettig.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_46331668
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:34 schreef Labtech het volgende:

[..]

zucht.. Hirsi Ali zat niet in de regering maar in de tweede kamer. Dat is nogal een verschil..
thx voor je zucht maar je begrijpt neem ik aan mijn bedoeling
pi_46331676
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:34 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dus je kunt ook pas een illegaal uitzetten als die bewezen heeft geen goede Nederlander te zijn aangezien nationaliteit op zich blijkbaar geen waarde heeft?
Een illegaal kan überhaupt geen goede 'Nederlander' zijn... dat is het probleem van illegaal zijn.
pi_46331680
Ook leuk dat je bedenkt dat heel wat voornamere politici als Willy Brandt, Arnold Schwarzernegger en Madeleine Albright ook een dubbel paspoort hadden/hebben

Ook Che Guevarra had er trouwens meerdere
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_46331686
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:34 schreef MrJones het volgende:

[..]

Nogmaals: alle bezwaren zijn wat jou betreft volledig als sneeuw voor de zon verdwenen als ze
hun tweede paspoort (zouden kunnen) inleveren?
Een enkele Nederlandse nationaliteit is wat mij betreft de maximale eis die je op dat gebied aan Nederlandse bewindspersonen kunt stellen
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:37:28 #123
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_46331689
quote:
Een bewindspersoon weigeren vanwege een dubbele nationaliteit is discriminatie.en dus onwettig.
Ja, maar is het weigeren van een bewindspersoon omdat hij/zij de nederlandse nationaliteit niet heeft niet net zo goed discrimatie? MAW, moeten we dus maar iedereen in de regering toelaten om de schijn van discriminatie te voorkomen ?
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:37:57 #124
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46331708
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:34 schreef Labtech het volgende:

[..]

Ja, staatsrechtelijk gezien is de Tweede Kamer het hogere orgaan. Inderdaad nogal een verschil.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:38:24 #125
45206 Pietverdriet
pi_46331721
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:34 schreef Tikorev het volgende:

[..]

*Zucht*
Je bent echt niet de uitvinder van het buskruit, niet?
Nee dus, een illigaal verblijvende buitenlander heeft geen recht hier te zijn, vandaar dat het illigaal is, als in verboden.
pi_46331730
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:37 schreef MrJones het volgende:

[..]

Een illegaal kan überhaupt geen goede 'Nederlander' zijn... dat is het probleem van illegaal zijn.
Volgens sommigen verandert er totaal helemaal niets als iemand een bepaalde nationaliteit aanneemt dus waarom dat volgens die theorie niet zou kunnen is mij niet helemaal duidelijk.
pi_46331742
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:33 schreef Labtech het volgende:
De kernvraag is: willen we in nederland bewindslieden met een dubbele nationaliteit?
Ik wacht nog steeds op deugdelijke argumenten waarom dat een probleem zou zijn. Zoals ik al aangaf: ik functioneer er niet anders door en zie ook niet hoe het anders zou zijn. Als ik mijn tweede nationaliteit opgeef heb ik nog steeds die familie en die band met mijn tweede vaderland. Het is iets formeels, maar belemmert het functioneren totaal niet.
quote:
Ik zou graag zien dat er op eenzelfde manier naar gekeken wordt als naar het bedrijfsleven. Daar geld de regel dat bewindspersonen geen nevenfuncties mogen hebbeb, tenzij.... ("nee, tenzij..."). Als dat dan ook nog een gecombineerd wordt met het overdragen van bepaalde risicovolle dosiers aan collega's, dan is er niks aan de hand.
Ik zie deze vergelijking pas relevant indien Abouthaleb ook in Marokko in de regering (oid) plaats neemt.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:39:43 #128
45206 Pietverdriet
pi_46331754
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:38 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Volgens sommigen verandert er totaal helemaal niets als iemand een bepaalde nationaliteit aanneemt dus waarom dat volgens die theorie niet zou kunnen is mij niet helemaal duidelijk.
Dat lijkt me, in je eigen woorden, vooral jouw probleem
pi_46331801
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat lijkt me, in je eigen woorden, vooral jouw probleem
Wat is mijn probleem?
pi_46331824
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:38 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Omdat een illegaal niet voldoet aan de eisen van de wet en iemand die minister of staatssecretaris
wordt met twee nationaliteiten wel... dus waar hebben we het in godsnaam over.

Je vergelijkt iemand die een appel gestolen heeft met iemand die twee appels heeft, maar ze beide heeft betaald.

Ofzo
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:42:19 #131
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46331830
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Staat in de Vreemdelingenwet niet dat de verantwoordelijk minister de bevoegdheid heeft om verblijfsvergunningen toe te kennen om bepaalde redenen? Volgens mij valt het generaal pardon daar onder te schuiven.
pi_46331860
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:35 schreef Sidekick het volgende:

Opschorten van uitzettingen is niet tegen de wet, een minister heeft de wettelijke mogelijkheid om dit te doen.
In beginsel dus niet.
quote:
Nou, zo simpel is het echt niet. Laat ik het anders zeggen: indien wij in oorlog verkeren met een land, dan lijkt mij een dubbele nationaliteit ten aanzien van dat land weldegelijk een reden om een bewindspersoon te kunnen weigeren. Of we dat zouden moeten doen is een tweede, maar ik zie het zeker niet als te allen tijde verboden discriminatie.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:43:34 #133
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_46331861
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik wacht nog steeds op deugdelijke argumenten waarom dat een probleem zou zijn. Zoals ik al aangaf: ik functioneer er niet anders door en zie ook niet hoe het anders zou zijn. Als ik mijn tweede nationaliteit opgeef heb ik nog steeds die familie en die band met mijn tweede vaderland. Het is iets formeels, maar belemmert het functioneren totaal niet.
[..]

Ik zie deze vergelijking pas relevant indien Abouthaleb ook in Marokko in de regering (oid) plaats neemt.
Sommige bewindslieden kunnen hun ministersschap ook uitstekend combineren met een commisariaat bij een of andere grote onderneming. Toch mag het niet.

Maar goed, laten we dan maar wachten totdat er daadwerkelijk een keer belangenverstrengeling optreedt. Kan ik minj "I told you so" dansje weer eens doen.
pi_46331874
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:42 schreef MrJones het volgende:

[..]

Omdat een illegaal niet voldoet aan de eisen van de wet en iemand die minister of staatssecretaris
wordt met twee nationaliteiten wel... dus waar hebben we het in godsnaam over.
Het idee van de PVV was om ook in de wet vast te leggen dat ministers en staatssecretarissen een enkele nationaliteit moeten hebben.
pi_46331920
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:43 schreef Labtech het volgende:

Sommige bewindslieden kunnen hun ministersschap ook uitstekend combineren met een commisariaat bij een of andere grote onderneming. Toch mag het niet.
Nog steeds: heeft Abouthaleb een functie in de regering van Marokko?
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:47:17 #136
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46331952
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:37 schreef Labtech het volgende:

[..]

Ja, maar is het weigeren van een bewindspersoon omdat hij/zij de nederlandse nationaliteit niet heeft niet net zo goed discrimatie?
Nee, maar dat is niet aan de orde.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_46331979
Uhm jongens, Koning Hassan is al 8 jaar geleden gestorven hoor..
Allah Al Watan Al Malik
pi_46331989
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Bovendien vind ik het juist van Wilder schandalig. Het gaat hier om een wethouder die geen minister van Integratie kan worden wegens alle bedreigingen en dan zo tekeer gaan. Schokkend.
Heb je een bron?
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:49:13 #139
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46332007
Groot gelijk natuurlijk van Wilders. Armenocide-groupie Albayrak en extremistenverdediger Aboutaleb zouden nooit staatssecretaris mogen worden.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_46332061
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:49 schreef PJORourke het volgende:
Groot gelijk natuurlijk van Wilders. Armenocide-groupie Albayrak en extremistenverdediger Aboutaleb zouden nooit staatssecretaris mogen worden.
Aaaarrrrgggh. Excuses. Dat is een heel ander argument (nogmaals), namelijk: incompetentie.
Dat argument verandert dus niet als men maar één paspoort heeft, dus stop met het gebruiken
van dit voorstel als een facade voor de werkelijke redenering.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:54:48 #141
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46332194
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:50 schreef MrJones het volgende:
Aaaarrrrgggh. Excuses. Dat is een heel ander argument (nogmaals), namelijk: incompetentie.
Dat argument verandert dus niet als men maar één paspoort heeft, dus stop met het gebruiken
van dit voorstel als een facade voor de werkelijke redenering.
Nou, het hangt samen met de legitieme vraag waar hun loyaliteit eigenlijk ligt. Bij beiden is er reden voor twijfel.
pi_46332195
Oi, PJORourke, eerst vertelde je doodleuk dat Albayrak lid is van de Grijze Wolven en nu impliceer je dat ze de genocide op de Armeniërs goedkeurt. Heb je voor beide beweringen ondertussen al een bron, of iets dergelijks, of is het gewoon omdat ze Turks is?
pi_46332200
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 13:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Valt me op dat je dit stuk niet geheel overneemt:

"Gerdi Verbeet, voorzitter van de Tweede Kamer en tevens PvdA'er, overwoog de PVV het zwijgen op te leggen. Uiteindelijk schorste ze de zitting en dwong ze de Partij voor de Vrijheid in die schorsing om een passage te schrappen. Wilders vindt dit "niet objectief" en beticht Verbeet van partijpolitiek. Zij zou zich als voorzitter niet met PvdA-belangen bezig moeten houden. Hij vindt dat de vrijheid van de politieke partijen in het geding is."

Had eigenlijk ook niet anders verwacht van een PvdA voorzitter.
Een voorzitter hoort objectief te zijn! Maar bij de PvdA weet je al dat dit nooit zal gebeuren.

Verder heeft Wilders wel een punt... maar hij brengt het op zo'n zeikerige calimero manier.
pi_46332324
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:54 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou, het hangt samen met de legitieme vraag waar hun loyaliteit eigenlijk ligt. Bij beiden is er reden voor twijfel.
Die twijfel is toch bij iedereen eigenlijk aanwezig, ik zie niet in waarom dat bij 2 nationaliteiten meer speelt dan bij anderen en dan weten we ook nog dat zij die 2de nationaliteit niet eens kunnen inleveren of er zelf om gevraagd hebben.
pi_46332330
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:55 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Verder heeft Wilders wel een punt... maar hij brengt het op zo'n zeikerige calimero manier.
Ongeveer diezelfde zeikerige calimeromanier waarop hij over Verbeet huilt?

Het is zijn manier om zieltjes te winnen. Mama, ze pesten mij
pi_46332334
Waarom noemt iedereen dit overigens racistisch?

Het zou pas racistisch zijn wanneer Wilders zou willen dat Marokkanen wel hun dubbele nationaliteit afschaffen en andere landen niet.
Nu wil hij gewoon de mogelijkheid van een dubbele nationaliteit en het bekleden van een ministerspost aan de kaak stellen... en dat is hem zeker weten gelukt.

Ik snap ook niet waarom er "nederlaag" in de TT staat. Tis namelijk geen wedstrijd met winnaars en verliezers hoor.
pi_46332348
Shit, ik heb met één nationaliteit al geen loyaliteit aan de Nederlandse staat...
pi_46332386
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:00 schreef Refragmental het volgende:
Waarom noemt iedereen dit overigens racistisch?

Het zou pas racistisch zijn wanneer Wilders zou willen dat Marokkanen wel hun dubbele nationaliteit afschaffen en andere landen niet.
Omdat Wilders ook weer niet zo dom is. Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat hij
zich niet erg druk maakt om mensen een Nederlands/Belgische nationaliteit...
  donderdag 15 februari 2007 @ 15:03:19 #149
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46332429
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:44 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Het idee van de PVV was om ook in de wet vast te leggen dat ministers en staatssecretarissen een enkele nationaliteit moeten hebben.
Ja, maar dat deel van de motie werd ook gewoon toegelaten door de Kamervoorzitter. De alinea geschrapt werd ging over het alvast vooruitlopen op de aanpassing van de wetgeving. Dat is niet toegestaan, je roept op om de bestaande wet maar te negeren.
  donderdag 15 februari 2007 @ 15:06:49 #150
93744 Finder_elf_towns
pi_46332546
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

So fucking what? Dat zijn Duitsers. Geen moslims met een dubbele agenda.
pi_46332595
Is natuurlijk niet echt een nederlaag. Wilders wist van tevoren dat dit protest weinig kans van slagen had, maar de PVV heeft zichzelf wel weer mooi geprofileerd.

Nu nog even onder de aandacht brengen dat CDA en CU in het verleden ook tegenstanders van dubbele nationaliteit waren. Maar goed, voor JP gaat een nieuwe termijn als MP boven alles.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_46332599
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:06 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Zeg, ik dacht heel even dat het nationaliteitendebat een principekwestie was
pi_46332607
Die Bijlhout, heeft zij een dubbele nationaliteit en had Wilders daar moeite mee? Met die nationaliteit dus, niet haar GI Jane-verleden.
pi_46332619
quote:

[..]

Dat is ongetwijfeld de motivatie van Wilders en zijn PVV.
pi_46332649
quote:

[..]

Ik wilde alleen aangeven dat het woordje allochtoon geen fuck zegt en dus argumentatie ook nergens op slaat, zeker niet in deze tijd en de komende jaren.

Maar hoezo hebben die 2 een dubbele agenda, vanwege de ongevraagde dubbele nationaliteit, zelfs al willen ze 2 paspoorts, who fokking cares
pi_46332659
Ach ik ben iig blij dat steeds meer mensen zich openlijk durven uit te spreken tegen de PVV
Allah Al Watan Al Malik
pi_46332669
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:55 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Valt me op dat je dit stuk niet geheel overneemt:

"Gerdi Verbeet, voorzitter van de Tweede Kamer en tevens PvdA'er, overwoog de PVV het zwijgen op te leggen. Uiteindelijk schorste ze de zitting en dwong ze de Partij voor de Vrijheid in die schorsing om een passage te schrappen. Wilders vindt dit "niet objectief" en beticht Verbeet van partijpolitiek. Zij zou zich als voorzitter niet met PvdA-belangen bezig moeten houden. Hij vindt dat de vrijheid van de politieke partijen in het geding is."

Had eigenlijk ook niet anders verwacht van een PvdA voorzitter.
Een voorzitter hoort objectief te zijn! Maar bij de PvdA weet je al dat dit nooit zal gebeuren.

Geef eens aan waar ze niet objectief is dan. Ze vraagt een de passage te schrappen die tot gevolg zou hebben dat bestaande wetgeving niet uitgevoerd kan worden. Het is nou eenmaal de taak van de voorzitter om dergelijke zaken in de gaten te houden en daar tegen op te treden.
Ook als een PvdA Kamerlid deze motie zou hebben ingediend zou ze het verzoek hebben gedaan deze passage te schrappen.
A mind with a heart of it's own
pi_46332682
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:11 schreef Mutant01 het volgende:
Ach ik ben iig blij dat steeds meer mensen zich openlijk durven uit te spreken tegen de PVV
Ja, want dat gebeurde eerst natuurlijk niet.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 15 februari 2007 @ 15:12:19 #159
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_46332688
quote:

Ik denk van niet. Ik denk dat het gerel van Wilders de laatste week vooral is omdat hij vindt dat hij zijn 9 zetels op deze wijze eer aandoet. En gezien zijn electoraat vrees ik dat dat ook nog gaat werken

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 15 februari 2007 @ 15:12:27 #160
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46332690
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:59 schreef opgebaarde het volgende:
Die twijfel is toch bij iedereen eigenlijk aanwezig, ik zie niet in waarom dat bij 2 nationaliteiten meer speelt dan bij anderen en dan weten we ook nog dat zij die 2de nationaliteit niet eens kunnen inleveren of er zelf om gevraagd hebben.
Nee, het gaat me om deze twee. Albayrak over de Armeense genocide, Aboutaleb om zijn verdedigen van extremisten. Daardoor zijn ze in mijn ogen gediskwalificeerd, en lijkt het er op dat hun loyaliteit in de eerste plaats bij het moederland ligt.
pi_46332699
Op zich is het idee van een dubbele nationaliteit krijgen als Marokkaan die gewoon in Nederland geboren is wat vreemd. Deze Nederlander krijgt zomaar een extra nationaliteit er bij zonder hier voor te kiezen. Wilders had dan ook beter gewoon het debat kunnen aangaan met Marokko of gewoon met de huidige politici om te zien of hier iets aan te veranderen valt. Dat is al een hele andere aanpak waarbij gewoon voor- en tegenargumenten op tafel kunnen komen en te bezien valt hoe dit binnen de huidige regelgeving aangepast kan worden.

Wat betreft de dubbele nationaliteit. Dit kan natuurlijk wel voor problemen zorgen mits een Nederlandse Turk zijn dienstplicht in het leger nog niet heeft uitgezeten. Deze dienstplicht kan afgekocht worden (Meen voor enkele duizenden euro's) maar je zal sowieso een maand of 3 moeten dienen.

Deze plicht moet vervuld worden voordat deze persoon 40 jaar is geworden (ik kan er wat jaren naast zitten, maar voel je vrij om dat dan te verbeteren). Stel dat deze Nederlandse Turk 38 is en nu een positie in de regering krijgt waar hij de komende 4 jaar zal zitten. In deze tijd zal het dus gebeuren dat deze persoon een 3 maanden afwezig is om te dienen in het Turkse leger.

Uiteraard heb je ook vakantiedagen die je dan kan opnemen, maar 3 maanden afwezigheid is toch wel erg lang (hoewel dit misschien ook wel eens voorkomt bij een zwangerschapsverlof oid).

Het is allemaal wel erg 'stel dat' (kans is klein dat iemand nog moet dienen en in de regering komt...maar toch).
pi_46332704
Aboutaleb verdedigt extremisten? Het moet niet gekker worden hier in POL.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_46332714
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:12 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ja, want dat gebeurde eerst natuurlijk niet.
Nee, ze werden al snel uitgemaakt voor "allochtonenknuffelaars" "dhimmi's" etc.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46332728
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:12 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, het gaat me om deze twee. Albayrak over de Armeense genocide, Aboutaleb om zijn verdedigen van extremisten. Daardoor zijn ze in mijn ogen gediskwalificeerd, en lijkt het er op dat hun loyaliteit in de eerste plaats bij het moederland ligt.
Heb je al bronnen? Weet je wel, dat ze lid is van de Grijze Wolven en de Armeense genocide steunt? Of blijft het bij ongefundeerd gewauwel?
  donderdag 15 februari 2007 @ 15:14:28 #165
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46332755
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:48 schreef Mutant01 het volgende:
Uhm jongens, Koning Hassan is al 8 jaar geleden gestorven hoor..
zijn opvolger heet toch ook Hassan
pi_46332764
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:14 schreef teamlead het volgende:

[..]

zijn opvolger heet toch ook Hassan
Nee, Mohammed.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46332774
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:12 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Maar dat heeft dus niks te maken met de dubbele nationaliteit van hun maar met hun meningen. Hoe verwerpelijk ik die ook vind, heb ik niet de indruk dat hun loyaliteit bij hun moederland ligt en als iemand vanwege zijn mening gediskwalificeerd wordt dan valt bijna iedere politicus, journalist etcetera gediskwalificeerd te worden toch?
  donderdag 15 februari 2007 @ 15:16:38 #168
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46332835
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, Mohammed.
ow, excuus
  donderdag 15 februari 2007 @ 15:21:58 #169
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46332989
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:15 schreef opgebaarde het volgende:
Maar dat heeft dus niks te maken met de dubbele nationaliteit van hun maar met hun meningen. Hoe verwerpelijk ik die ook vind, heb ik niet de indruk dat hun loyaliteit bij hun moederland ligt en als iemand vanwege zijn mening gediskwalificeerd wordt dan valt bijna iedere politicus, journalist etcetera gediskwalificeerd te worden toch?
Nee, het gaat om verwerpelijke meningen, of rare dingen uit het verleden, zoals het CPN-lidmaatschap van Ella Vogelaar.
pi_46333008
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:21 schreef teamlead het volgende:

Je weet dat Freddy Heineken zijn eigen bier niet dronk?
Volgens mij is Brand toch echt eigendom van Heineken, maar dat even terzijde....
quote:
Los daarvan: als deze 2 bewindslieden al zouden willen, ze kunnen geen afstand doen van die 2e nationaliteit. het voorstel van Wilders impliceert dus dat mensen van Marokaanse en Turkse komaf in ons land nooit volwaardig zouden zijn
Juist. En daarom wordt het snel tijd dat die keuze aan dit soort mensen wordt voorgelegd. Gewoon een loyaliteitsverklaring voorleggen waarin staat dat men afstand doet van de Turkse/Marokkaanse nationaliteit en hier geen enkele (juridische) waarde meer aan hecht. Deze gaat vervolgens op de bus naar Cassablanca of Istanbul en dan kijken die regeringen maar wat ze er mee doen.
quote:

Hassan VI mag het proberen, Abouthaleb kan nee zeggen. Nog los van de vraag welke informatie Zijne Koninklijke Hoogheid in vredesnaam zou willen van de staatssecretaris van EZ
Je bedoeld sociale zaken.
Abouthaleb heeft als staatssecretaris inzicht in geheime staatsinformatie en diverse staatsgeheimen. Gevoelige informatie die niet bestemd is voor andere regeringen.
pi_46333039
Ongefundeerd gewauwel dus. Een beetje zwak, hoor, dat wel.
pi_46333083
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:22 schreef Mr_Bojangles het volgende:
Juist. En daarom wordt het snel tijd dat die keuze aan dit soort mensen wordt voorgelegd. Gewoon een loyaliteitsverklaring voorleggen waarin staat dat men afstand doet van hun Turkse/Marokkaanse nationaliteit en hier geen enkele (juridische) waarde meer aan hecht. Deze gaat vervolgens op de bus naar Cassablanca of Istanbul en dan kijken die regeringen maar wat ze er mee doen.
Goh, drie keer raden wat die bij het eerst volgende familiebezoek doen
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  donderdag 15 februari 2007 @ 15:24:46 #173
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_46333090
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:21 schreef PJORourke het volgende:

of rare dingen uit het verleden, zoals het CPN-lidmaatschap van Ella Vogelaar.
Da's écht raar... bijna net zo raar als Fortuyns vrijage met de CPN

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 15 februari 2007 @ 15:27:36 #174
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46333194
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:22 schreef Mr_Bojangles het volgende:

Juist. En daarom wordt het snel tijd dat die keuze aan dit soort mensen wordt voorgelegd. Gewoon een loyaliteitsverklaring voorleggen waarin staat dat men afstand doet van de Turkse/Marokkaanse nationaliteit en hier geen enkele (juridische) waarde meer aan hecht. Deze gaat vervolgens op de bus naar Cassablanca of Istanbul en dan kijken die regeringen maar wat ze er mee doen.
als je dat zou doen, heb je volgens het voorstel van Wilders dus niet genoeg gedaan. En nee, we kunnen Marokko en Turkije nu eenmaal niet dwingen hun wetten aan te passen
quote:
[..]

Je bedoeld sociale zaken.
bedoelde ik ja
quote:
Abouthaleb heeft als staatssecretaris inzicht in geheime staatsinformatie en diverse staatsgeheimen. Gevoelige informatie die niet bestemd is voor andere regeringen.
denk je nu echt dat een spionerende mogendheid daarvoor Abouthaleb en Albayrak nodig heeft Dan zou het toch logischer zijn als het voorstel van Wilders zich niet beperkte tot staatssecretarissen en ministers, maar ook kamerleden, ambtenaren, militairen, aivd'ers etc zou behelzen?
pi_46333274
quote:
Och,
in Nederland is het uitspreken van dat soort zaken altijd een beetje conjunctuuronderhevig. Als dit kabinet valt (wat niet lang op zich zal laten wachten) en de nieuwe verhoudingen duidelijk worden, zullen mensen zich weer meer uitspreken tegen die smerige Islam. Een aanslag (god verhoede) zou hier ook weleens bij kunnen helpen...
pi_46333456
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:27 schreef teamlead het volgende:

[..]

als je dat zou doen, heb je volgens het voorstel van Wilders dus niet genoeg gedaan. En nee, we kunnen Marokko en Turkije nu eenmaal niet dwingen hun wetten aan te passen
Daarom spreek ik ook over een loyaliteitsverklaring en het op de bus doen naar Casablanca en Istanbul. De nieuwe Nederlandse ingezetenen zullen door dit soort verklaringen rechten (zoals het kopen van onroerend goed) verliezen in hun thuisland.
quote:
denk je nu echt dat een spionerende mogendheid daarvoor Abouthaleb en Albayrak nodig heeft Dan zou het toch logischer zijn als het voorstel van Wilders zich niet beperkte tot staatssecretarissen en ministers, maar ook kamerleden, ambtenaren, militairen, aivd'ers etc zou behelzen?
Waarom zou een spionerende mogendheid dat niet doen?
Trouwens weleens gehoord van atoomgeleerde Khan?
  donderdag 15 februari 2007 @ 15:37:03 #177
93744 Finder_elf_towns
pi_46333510
quote:
Als je daardoor beter kunt slapen, prima. Maar je maakt eigenlijk vooral jezelf wat wijs.
  donderdag 15 februari 2007 @ 15:37:49 #178
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46333550
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:35 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Daarom spreek ik ook over een loyaliteitsverklaring en het op de bus doen naar Casablanca en Istanbul. De nieuwe Nederlandse ingezetenen zullen door dit soort verklaringen rechten (zoals het kopen van onroerend goed) verliezen in hun thuisland.
[..]
waarmee je weer een rechtsongelijkheid creeërt, aangezien andere Nederlanders wel dat onroerend goed kunnen kopen. Waarmee je dus feitelijk weer discrimineert en dus tegen de grondwet ingaat.
quote:
Waarom zou een spionerende mogendheid dat niet doen?
Trouwens weleens gehoord van atoomgeleerde Khan?
ja, en Kahn zat nu niet bepaald bij ons in de regering. Precies mijn punt. Het voorstel van Wilders is niet ingegeven om spionage of belangenverstrengeling tegen te gaan en als dat wel zo bedoeld zou zijn, is het voorstel zo belachelijk slecht opgesteld dat hij zich alsnog de ballen uit zijn broek moet gaan schamen
pi_46333586
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:37 schreef Finder_elf_towns het volgende:

Als je daardoor beter kunt slapen, prima. Maar je maakt eigenlijk vooral jezelf wat wijs.
quote:

Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 15 februari 2007 @ 15:38:58 #180
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46333590
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:35 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

[..]
Waarom zou je? Wat een moslimpje-pesterij.
pi_46333700
Tja kleine partijen die denken dat ze wat voorstellen hebben wel vaker een grote mond.

Groen Links en SP deden dit in de vorige periode, PVV doet dat nu.

En soms wordt je met geschreeuw de derde partij van Nederland, zie SP.

Hoe harder de PVV schreeuwt, hoe meer aandacht, hoe meer zetels.

Er is maar 1 oplossing: in de regering ermee, dan is het zo afgelopen...
pi_46333752
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:37 schreef teamlead het volgende:

[..]

waarmee je weer een rechtsongelijkheid creeërt, aangezien andere Nederlanders wel dat onroerend goed kunnen kopen. Waarmee je dus feitelijk weer discrimineert en dus tegen de grondwet ingaat.
Waarmee jij aangeeft niet op de hoogte te zijn. Zonder een Marokkaanse nationaliteit mag je geen onroerend goed kopen of verhandelen in Marokko.
quote:
ja, en Kahn zat nu niet bepaald bij ons in de regering. Precies mijn punt. Het voorstel van Wilders is niet ingegeven om spionage of belangenverstrengeling tegen te gaan en als dat wel zo bedoeld zou zijn, is het voorstel zo belachelijk slecht opgesteld dat hij zich alsnog de ballen uit zijn broek moet gaan schamen
Kahn werkte in een positie onder direct toezicht van de BVD, zo'n beetje vergelijkbaar met de status van een minister binnen die regionen.

Het voorstel van Wilders is tegen de dubbele nationaliteit. Of hij daar staatsspionage bij heeft genoemd weet ik verder niet, maar het is een van de talloze redenen om de dubbele nationaliteit ter discussie stellen en (desnoods eenzijdig) af te schaffen.
pi_46333819
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:43 schreef Mr_Bojangles het volgende:
Waarmee jij aangeeft niet op de hoogte te zijn. Zonder een Marokkaanse nationaliteit mag je geen onroerend goed kopen of verhandelen in Marokko.
Wat een onzin
  donderdag 15 februari 2007 @ 15:57:30 #184
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_46334288
De PVV is natuurlijk niks meer dan een partij van de Angst maar ik vind dat zij wel een punt hebben: als volk moet je de garantie hebben dat excellenties en volksvertegenwoordigers altijd de belangen van Nederland voorop stellen. Voor je het weet gaan de uitkeringen van Marokkanen die in Nederland gewerkt hebben en in Marokko leven, fors omhoog omdat een "Nederlandse" staatssecretaris van sociale zaken een dealtje heeft gemaakt met de corrupte Marokkaanse overheid.
Lekkeâh bèdehand. Nâh je zin?
  donderdag 15 februari 2007 @ 15:58:59 #185
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46334336
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:57 schreef Haaglander het volgende:
De PVV is natuurlijk niks meer dan een partij van de Angst maar ik vind dat zij wel een punt hebben: als volk moet je de garantie hebben dat excellenties en volksvertegenwoordigers altijd de belangen van Nederland voorop stellen.
Waarom? We veroordelen toch ook, ik zeg maar wat, de aanslagen van elf september? Hebben we als Nederland geen spat mee te maken.
pi_46334353
quote:
Ik vraag me af hoe al die Engelsen, Fransen en Duitsers het doen dan.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 15 februari 2007 @ 16:00:29 #187
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46334403
quote:

[..]

[..]
sorry, maar daar geloof ik geen ruk van. Dus vraag ik nu gewoon ff om een bron
quote:
Kahn werkte in een positie onder direct toezicht van de BVD, zo'n beetje vergelijkbaar met de status van een minister binnen die regionen.
sinds wanneer is werken onder toezicht van de BVD vergelijkbaar met een ministersbaan
quote:
Het voorstel van Wilders is tegen de dubbele nationaliteit. Of hij daar staatsspionage bij heeft genoemd weet ik verder niet, maar het is een van de talloze redenen om de dubbele nationaliteit ter discussie stellen en (desnoods eenzijdig) af te schaffen.
het voorstel van Wilders is tegen dubbele nationaliteit voor ministers en staatssecretarissen. Mijn punt is dus dat zijn voorstel OF niet compleet is (en hij zijn werk dus niet goed gedaan heeft) OF bedoelt is om te voorkomen dat mensen van allochtone afkomst ooit in de regering terecht komen (en hij dus uit racistische motieven handelde)
pi_46334430

Weet niet of ie langsgekomen was.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 15 februari 2007 @ 16:01:45 #189
159644 ZoetZuurHapje
Leven en laten leven
pi_46334455
Dat ze dat stuk vreten nog niet,samen met die schaapjes die voor hem werken,over de grens hebben gezet zint me niks.
Weg met Geert Wilders en zijn clan........
Ik ben ik,deal with it or just FOCK off !
  donderdag 15 februari 2007 @ 16:01:49 #190
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46334459
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:57 schreef Haaglander het volgende:
De PVV is natuurlijk niks meer dan een partij van de Angst maar ik vind dat zij wel een punt hebben: als volk moet je de garantie hebben dat excellenties en volksvertegenwoordigers altijd de belangen van Nederland voorop stellen. Voor je het weet gaan de uitkeringen van Marokkanen die in Nederland gewerkt hebben en in Marokko leven, fors omhoog omdat een "Nederlandse" staatssecretaris van sociale zaken een dealtje heeft gemaakt met de corrupte Marokkaanse overheid.
en dan ook nog voor eht gemak maar ff een dealtje gesloten heeft met de tweede kamer, omdat anders dat voorstel never wordt aangenomen

erg waarschijnlijk scenario ja...
pi_46334729
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:01 schreef ZoetZuurHapje het volgende:
Dat ze dat stuk vreten nog niet,samen met die schaapjes die voor hem werken,over de grens hebben gezet zint me niks.
pi_46335029
Het is op zijn zachtst vreemd te noemen dat iemand in de regering kan komen die ook onderdaan is van een vreemde mogendheid.
pi_46335065
"De PVV beargumenteerde dat er sprake kan zijn van belangenverstrengeling als een minister onderdaan is van twee landen."
Daar zit wel wat in, op lokaal nivo kom je niet eens in de raad als je politieman bent in een buurt gemeente !!
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  donderdag 15 februari 2007 @ 16:15:40 #194
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46335080
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
Het is op zijn zachtst vreemd te noemen dat iemand in de regering kan komen die ook onderdaan is van een vreemde mogendheid.
Er zit al zo iemand in de regering: de Koningin.
  donderdag 15 februari 2007 @ 16:16:01 #195
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46335089
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:15 schreef fokthesystem het volgende:
"De PVV beargumenteerde dat er sprake kan zijn van belangenverstrengeling als een minister onderdaan is van twee landen."
Daar zit wel wat in, op lokaal nivo kom je niet eens in de raad als je politieman bent in een buurt gemeente !!
Huh, wat?
  donderdag 15 februari 2007 @ 16:16:44 #196
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46335117
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:15 schreef Floripas het volgende:

[..]

Er zit al zo iemand in de regering: de Koningin.

Hare Majesteit heeft maar 1 nationaliteit. Haar vader en haar echtgenoot hadden hooguit die dubbele nationaliteit
pi_46335124
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:15 schreef fokthesystem het volgende:
Is dat zo?
pi_46335137
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:16 schreef teamlead het volgende:

[..]

Hare Majesteit heeft maar 1 nationaliteit. Haar vader en haar echtgenoot hadden hooguit die dubbele nationaliteit
In deel 1 is duidelijk gemaakt dat Hare Majesteit ook de Britse nationaliteit bezit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46335150
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:01 schreef ZoetZuurHapje het volgende:
Nooit gehoord van DEMOCRATIE?
  donderdag 15 februari 2007 @ 16:18:08 #200
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46335181
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:17 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ja, geldt dat voor Albayrak en Aboutaleb dan niet?
pi_46335183
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:16 schreef Floripas het volgende:

[..]

Huh, wat?
Dat lokale politiek politiemensen weert als raadslid, vanwege mogelijke belangenverstrengeling....
Dus Wilders heeft hier wel een interessante invalshoek genomen.
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  donderdag 15 februari 2007 @ 16:18:36 #202
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46335198
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:18 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Dat lokale politiek politiemensen weert als raadslid, vanwege mogelijke belangenverstrengeling....
Dus Wilders heeft hier wel een interessante invalshoek genomen.
Eh...daar mag je wel een bron van geven.
  donderdag 15 februari 2007 @ 16:19:28 #203
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46335236
tvp

Oh: dubbele nationaliteiten zijn
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_46335244
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:30 schreef Labtech het volgende:

[..]

Wat is je punt?

Als blijkt dat die 2 in de fout gaan worden ze net als elke andere minister behandeld en bestraft.
Dat in het verleden belangenverstrengeling met het verleden is geweest wil niet zeggen dat deze 2 een andere nationaliteit bevoordelen. Dat die eed niet voldoende is ligt aan die mensen.
Als je niet meer op de eed voor loyaliteit aan de Nederlandse staat kan vertrouwen, want dat is wat wilders zegt, dan kan je ook niet op de eed van loyaliteit aan de staat tenopzichte van het bedrijfsleven vertrouwen. Oftewel, de Kamer is neit te vertrouwen. Dus heb je een alleenheerser nodig. En wie zou dat willen: Wilders.

Heeft er iemand voldoende kennis van het recht om een zinnige uitspraak te doen over wat er was gebeurd als de motie was aangenomen. De kamer had dan uitgesproken dat mensen die een eed afleggen niet te vertrouwen zijn. In principe spreekt men dan uit dat (buitenlandse) mensen die de eed afleggen niet te vertrouwen zijn. Zou de kamer zichzelf dan niet buitenspel hebben gezet?

Wat is het verschil tussen de eed die Wilders aflegt ten opzichte van het bedrijfsleven en de staat en die van Aboutaleb? Buiten de dubbele paspoort niks. Dus Wilders zegt dat buitenlanders niet te vertrouwen zijn. Dan moet hij dat zeggen en niet via deze omweg die alle mensen als Tikorev niet doorhebben. Het is gewoon racisme, iets wat ik van Wilders niet verwacht had.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_46335477
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:18 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, geldt dat voor Albayrak en Aboutaleb dan niet?
Zeg ik wat anders dan?
pi_46335644
quote:

[..]

Mag je dan niet zeggen dat iemand weg moet?

Wilders doet niet anders
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_46335656
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:00 schreef teamlead het volgende:

[..]

sorry, maar daar geloof ik geen ruk van. Dus vraag ik nu gewoon ff om een bron
Vraag maar eens aan Mutant!
quote:
sinds wanneer is werken onder toezicht van de BVD vergelijkbaar met een ministersbaan
Beter (begrijpend) lezen zou je een stuk geloofwaardiger maken.
quote:
het voorstel van Wilders is tegen dubbele nationaliteit voor ministers en staatssecretarissen. Mijn punt is dus dat zijn voorstel OF niet compleet is (en hij zijn werk dus niet goed gedaan heeft) OF bedoelt is om te voorkomen dat mensen van allochtone afkomst ooit in de regering terecht komen (en hij dus uit racistische motieven handelde)
Mijn overtuiging is dat er tal van redenen tegen de dubbele nationaliteit zijn in te brengen. Wilders noemt er slechts enkelen en zet het onderwerp weereens op de agenda. Opzich niet verkeerd..
pi_46335686
Ik vraag me wel eens af wat voor uitslag je krijgt als je een integraal iq-onderzoek doet bij PVV stemmers. Als ze een beetje lijken op mensen als Tikorev en Mr_Bojangles, dan kan dat nog een mooi cijfertje worden Sorry, 2 cijfertjes
pi_46335727
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:32 schreef Mr_Bojangles het volgende:

... Mijn overtuiging is dat er tal van redenen tegen de dubbele nationaliteit vallen in te brengen.....
Desondanks lukt het je nog altijd niet om er slechts 1 te noemen.
pi_46335739
quote:

[..]

Die geeft net al aan dat het onzin is

Bron graag dus.....
pi_46335779
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Desondanks lukt het je nog altijd niet om er slechts 1 te noemen.
Beter lezen!
pi_46335808
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:35 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Beter lezen!
Juist.

Maar wiens kloon ben je nou?
  donderdag 15 februari 2007 @ 16:36:21 #213
130955 Floripas
Blast from the past
  donderdag 15 februari 2007 @ 16:36:22 #214
159644 ZoetZuurHapje
Leven en laten leven
pi_46335813
quote:

[..]

De man voert zijn campagne uit pure haat,hoezo is hij een racist?
  donderdag 15 februari 2007 @ 16:38:16 #215
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46335887
quote:

[..]

[..]
Deze Mutant?
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

quote:
Beter (begrijpend) lezen zou je een stuk geloofwaardiger maken.
[..]

Mijn overtuiging is dat er tal van redenen tegen de dubbele nationaliteit zijn in te brengen. Wilders noemt er slechts enkelen en zet het onderwerp weereens op de agenda. Opzich niet verkeerd..
Dat zeg ik.. wilders noemt er slechts enkele en baseert daar een voorstel op. Hij doet zijn werk dus niet goed of hij is een racist. Kies maar
pi_46335902
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus je beweerd dat het onzin is wat ik zeg?
pi_46335922
Grappig ook, dat sommige mensen hier weer beginnen te roepen dat de dubbele nationaliteit afgeschaft moet worden. Daar is al eens eerder uitgebreid discussie over geweest, en toen hebben voorstanders daarvan schromelijk verloren. Het is juridisch niet mogelijk, dus droom lekker verder dan, maar val zinnige mensen er niet mee lastig

'Miljoen Nederlanders heeft dubbele nationaliteit'

[ Bericht 15% gewijzigd door Elseetje op 15-02-2007 16:45:06 ]
pi_46335932
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:38 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Ik wel. Bron graag....
  donderdag 15 februari 2007 @ 16:39:29 #219
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46335937
quote:

[..]

Door de bank genomen wel, ja.
pi_46335948
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:18 schreef Floripas het volgende:

[..]

Eh...daar mag je wel een bron van geven.
Makkelijk dat ben ik. Het betreft een dorp bij Purmerend, Landsmeer.
In Landsmeer was een lokale partij, met een politieman op de lijst, hoog, en die kregen ik meen 6 of 8 zetels, dus die agent kon de raad in.
Dat ging niet door, want hij was agent in Purmerend en dus werd in die landsmeerse raad niet geaccepteerd.
Ff snel googlen deed mij het niet vinden, maar dit was dan ook medio 2002 / 2003
  donderdag 15 februari 2007 @ 16:39:54 #221
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46335949
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik wel. Bron graag....
heeft ie niet.. is al 2 keer naar gevraagd
pi_46335969
quote:

[..]

Het is al gezegd, maar for the records....
pi_46336015
quote:

[..]

Ja, Fransen, Engelsen en Duitsers kopen momenteel massaal huizen in Marokko. Ik ken ook een Nederlands stel die een huis in Fes heeft gekocht. En die beschikken toch echt niet over de Marokkaanse nationaliteit hoor.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46336070
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:39 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

In Landsmeer was een lokale partij, met een politieman op de lijst, hoog, en die kregen ik meen 6 of 8 zetels, dus die agent kon de raad in.
Dat ging niet door, want hij was agent in Purmerend en dus werd in die landsmeerse raad niet geaccepteerd.
Ff snel googlen deed mij het niet vinden, maar dit was dan ook medio 2002 / 2003
Dan hebben zij in strijd met de wet gehandelt. Gemeenteraden mogen alleen leden op zwaar wegende gronden weigeren.
  donderdag 15 februari 2007 @ 16:42:31 #225
159644 ZoetZuurHapje
Leven en laten leven
pi_46336074
Wilders is gewoon bang voor alles wat anders is dan hij,bovendien tollereert ie geen tegenspraak,wat een ubermensh zeg ,waar komt me dergelijk gedrag ook al weer bekend van voor?
Hoezo is hij een rechts radicale extremist?
  donderdag 15 februari 2007 @ 16:42:49 #226
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46336085
quote:

[..]

nogal ja
quote:
Veel gestelde vragen => Een huis of bouwgrond kopen in Marokko

Een huis of bouwgrond kopen in Marokko

Bij het kopen van een huis of bouwgrond in Marokko komen veel zaken op u af. Hieronder vindt u meer informatie over aspecten waar u rekening mee dient te houden.

Onroerend goed
Aankoopprocedure
Financiering
Additionele kosten
Belastingen
Hulp nodig?
Overige vragen

Onroerend goed
Het is belangrijk te achterhalen wie de grondeigenaar is en of het eigen grond of erfpacht betreft. In Marokko is het van het grootste belang dat de verkoper ook de énige juridische eigenaar is en dat er geen hypotheken of schulden meer op het huis of op de grond rusten. Let ook op het opleveringsniveau van de woning. Dit kan casco (zonder keuken, badkamer, etc.) of turn-key (geheel afgewerkte woning). Als er sprake is van verplichte servicekosten en/of een vereniging van eigenaren, leg dan vast wat daarvoor wordt geleverd. Van welke voorzieningen kunt u desgewenst nog meer gebruik maken? Denk hierbij aan schoonmaak, bewaking, beheer en verhuur. Kijk goed wat de omgeving aan voorzieningen te bieden heeft en informeer op het gemeentehuis altijd naar de bestemmingsplannen. Daarin ligt vastgelegd wat de mogelijkheden van uw onroerend goed zijn, maar ook hoe de omgeving van uw huis er in de toekomst uit komt te zien. Wellicht zijn er plannen om een park in de omgeving aan te leggen, maar er kan ook een discotheek naast uw deur worden gebouwd.

Aankoopprocedure
Als u het juiste onroerend goed heeft gevonden en u wilt overgaan tot de koop, dan zal er overeenstemming moeten worden bereikt over de koopvoorwaarden. Hierbij is het verstandig om een juridisch adviseur in te schakelen. Deze kan ook uitzoeken of de verkoper tevens eigenaar is en of er geen schulden meer rusten op het onroerend goed en/of de grond. Voordat de koopakte wordt getekend, ondertekent de koper meestal eerst een privé-contract met de verkoper of de makelaar. Deze voorlopige koopovereenkomst wordt ook wel eens overgeslagen, maar dient altijd opgemaakt te worden als er een deposito vooruit wordt betaald. De notariële akte van eigendom wordt opgemaakt en gearchiveerd bij de notaris. Er zijn verschillende soorten escrituras. Het type dat gebruikt wordt, is afhankelijk van het soort transactie. Het verschil tussen de aankoopprijs, de aanbetaling en eventueel de hypotheek dient per bankwissel/cheque of bankopdracht te worden voldaan. Nadat het geld betaald is, ontvangt u van de notaris een duplicaat van de escritura waaruit blijkt dat u de nieuwe eigenaar van het onroerend goed bent. De originele akte wordt verstuurd naar het kadaster en daar wordt uw naam ingeschreven op de kadastrale akte. Pas op het moment dat de escritura is ingeschreven, bent u rechtmatig eigenaar. De leges en belastingen dient u binnen dertig dagen na de overdracht e hebben voldaan.

Financiering
Voor Nederlanders kan maximaal 70% van de taxatiewaarde gefinancierd worden. Indien de aankoopprijs lager is dan de taxatiewaarde wordt de aankoopprijs als referentie aan- gehouden. Grondstukken kunnen tevens gefinancierd worden tot 50% en uitzonderingswijze tot 60%. Bouwfinancieringen tot 70%.

http://www.exclusiveproperty.nl/huiskopeninmarokko.htm
pi_46336090
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:39 schreef teamlead het volgende:

[..]

heeft ie niet.. is al 2 keer naar gevraagd
Hij is zo overtuigd, het moet haast wel waar zijn natuurlijk dan. Dan kan ie vast snel even een bronnetje googlen
pi_46336102
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:19 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Wat is je punt?

Als blijkt dat die 2 in de fout gaan worden ze net als elke andere minister behandeld en bestraft.
Het valt nooit te bewijzen of ze Turkse/Marokkaanse belangen voor laten gaan.
Daarom moet je ze gewoon niet op zo'n positie zetten.

Voorkomen is beter dan genezen.
pi_46336163
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:43 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Dat geldt voor elke willekeurige politicus, zelfs zonder dubbele nationaliteit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46336212
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wie weet wat Geert zelf voor dubbele agenda heeft met z'n Hongaarse chickie en z'n obsessie met Israel

Kamervragen! Geert op 't matje!
pi_46336230
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:43 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Zoiets als het preventief naar land ver herkomst sturen van moslims. Ze kunnen immers kwade bedoelingen hebben. Voorkomen is namelijk beter dan genezen.
  donderdag 15 februari 2007 @ 16:47:30 #232
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46336275
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Zoiets als het preventief naar land ver herkomst sturen van moslims. Ze kunnen immers kwade bedoelingen hebben. Voorkomen is namelijk beter dan genezen.
waarom terugsturen? gewoon leuk bij elkaar laten wonen, muur om die wijk zetten en bewaking bij de poort. Altijd handig om te weten waar ze wonen als je ooit nog een groepsreis naar polen ofzo wilt organiseren
pi_46336360
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:39 schreef fokthesystem het volgende:
Sterke case man, een dorpje 'ergens', met een partij met zetels 'meen ik', 'toen'.

Nee, als het in Landsmeer gebeurt dan lijkt het me dat Wilders een goed punt heeft. Nog meer
verlichtende ideeën voortgekomen uit Landsmeer de laatste jaren?
pi_46336379
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat een onzin, alsof bij Maxime Verhagen (Buitenl. zaken) ook kans bestaat dat hij Marokkaanse of Turkse belangen voor laat gaan.

Om nog maar te zwijgen over andere ministers.
pi_46336384
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:31 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Mag je dan niet zeggen dat iemand weg moet?

Wilders doet niet anders
Daarom zeg ik dat het DEMOCRATIE is. Wilders richt een partij op, behaalt op democratische wijze middels stemmen 9 zetels. Prima. Mensen roepen ROT OP Wilders, mag ook........ Dát is óók DEMOCRATIE.

Als je het nu nog niet snapt.
pi_46336432
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:50 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Wat een onzin, alsof bij Maxime Verhagen (Buitenl. zaken) ook kans bestaat dat hij Marokkaanse of Turkse belangen voor laat gaan.

Zou een Twentse minister mogen besluiten over een Twentse vliegbasis?
pi_46336437
quote:

[..]

Limburgse belangen
pi_46336441
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:36 schreef ZoetZuurHapje het volgende:

[..]

De man voert zijn campagne uit pure haat,hoezo is hij een racist?
Is moslim een ras?
  donderdag 15 februari 2007 @ 16:52:20 #239
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46336471
quote:

[..]

en waarom zou Maxime dat niet doen als het hem toevallig goed uitkomt?
pi_46336526
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Bij moslimterroristen is dat inderdaad een prima idee.
pi_46336619
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:53 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Ojee, en nu moeten we een discussie gaan voeren over wanneer iemand een terrorist is?

De meeste actieve terroristen leven niet meer
pi_46336627
quote:

[..]

quote:
ter·ro·rist (de ~ (m.), ~en)
1 iem. die daden van terrorisme pleegt
Uhm, hoe wil je dat met preventief rijmen?
pi_46336628
quote:
Echt waar niet? Dat vind ik dan behoorlijk naïef van je SCH, nofi
quote:
Tja, Wilders heeft het nooit van de nuances moeten hebben maar van zijn bij tijd en wijle welhaast hysterische xenofobie. Hij moet natuurlijk ook zorgen dat hij in de media blijft komen dus gooit de PVV er zo'n motie tegenaan.
quote:
Echt doodeng
Verontrustend vind ik het zeer zeker.
quote:
Het zou idd mensen die sympathiseren met Wilders af kunnen schrikken. Het gaat zelfs voor zijn doen wel erg ver.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_46336676
quote:

[..]

Jij had het over voorkomen. Een terrorist is pas een terrorist als hij daadwerkelijk kwade bedoelingen heeft en is dus al voorbij de fase 'voorkomen' Het zou dan gaan om potentiele moslimterroristen. Heb je enig idee hoe je deze wilt filteren?
pi_46336748
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Jij had het over voorkomen. Een terrorist is pas een terrorist als hij daadwerkelijk kwade bedoelingen heeft en is dus al voorbij de fase 'voorkomen' Het zou dan gaan om potentiele moslimterroristen. Heb je enig idee hoe je deze wilt filteren?
Preventief ruimen?
pi_46336753
Los van of Wilders gelijk heeft:

Wat een ENORM slechte voorzitter is dit zeg. Ik lees net het bericht op de frontpage. Dat is gewoon partijpolitiek.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_46336780
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:41 schreef Mutant01 het volgende:

Ja, Fransen, Engelsen en Duitsers kopen momenteel massaal huizen in Marokko. Ik ken ook een Nederlands stel die een huis in Fes heeft gekocht. En die beschikken toch echt niet over de Marokkaanse nationaliteit hoor.
quote:
Commissie-Blok / Marokko en Turkije koesteren invloed

Marokko en Turkije proberen invloed te blijven uitoefenen op migranten in Nederland. Of dat de integratie van allochtonen afremt, is niet eenduidig vast te stellen, concludeert de commissie-Blok.

DEN HAAG - Marokko en Turkije willen om uiteenlopende redenen de banden met hun vertrokken onderdanen en hun kinderen instandhouden of zelfs versterken, stelt de parlementaire onderzoekscommissie. Dat gebeurt al sinds de eerste migranten in de jaren zestig hun land verlieten.

Voor Turkije zijn het politiek-religieuze motieven om de banden met migranten niet door te snijden. De voornaamste zorg zijn de hier levende links-radicalen, fundamentalisten, en Koerden die steun verlenen aan afscheidingsbewegingen. De Turkse geheime dienst houdt de groepen nauwlettend in de gaten.

In Marokko vallen zaken rond emigranten rechtstreeks onder de koning. In de vorige eeuw richtte dit land zijn pijlen vooral op oppositionele groeperingen in het buitenland. Via mantelorganisaties als de roemruchte Amicales probeerde het land bewegingen en individuen in de gaten te houden.

Deze aanpak was in de jaren negentig intimiderend en repressief, citeert de commissie diverse onderzoekers. Dit heeft de integratie van de eerste generatie belemmerd, concludeert de commissie.

Inmiddels heeft Marokko het beleid bijgesteld. De vertrokken landgenoten en de daarop volgende generaties zijn nu interessant, omdat zij honderden miljoenen euro's per jaar overmaken naar hun oorspronkelijke familie. Dat geld heeft Marokko hard nodig. De commissie-Blok denkt wel dat door dit beleid hier levende Marokkanen, die het financieel toch al niet ruim hebben, minder in Nederland investeren.

Turkije probeert via de moskeeorganisaties Diyanet en de Islamitische Stichting Nederland invloed uit te oefenen op de 'islambeleving' van hun migranten. Marokko doet dat via de organisatie UMMOM.

Beide landen staan niet positief tegenover plannen om een Nederlandse immam-opleiding te beginnen. Turkije stuurt al sinds jaar en dag eigen imams naar Nederland. ,,In die zin kan de invloed vanuit de overheden van landen van herkomst als een rem op de integratie worden beschouwd'', stelt de commissie-Blok vast. Beide landen beschikken via hun nationale televisiezenders, die via de satelliet hier te ontvangen zijn, over geduchte propagandamiddelen.

Daarnaast beschikken Turkije en Marokko over juridische instrumenten om banden met opvolgende generaties in stand te houden: dat zijn onder meer de verplichte dienstplicht voor Turkse jongeren, erfrecht, familierecht, eigendomswet en nationaliteitswetgeving.

Veel migranten en hun nakomelingen moeten hun oorspronkelijke nationaliteit houden naast de Nederlandse, omdat ze anders hun rechten op onroerend goed, erfenissen en voogdij verliezen.

In hoeverre de lange arm van Marokko en Turkije de integratie van hun landgenoten heeft belemmerd, vindt de commissie moeilijk vast te stellen. Ze hebben in ieder geval hun landgenoten niet gestimuleerd.

Cees van der Laan

Bron: www.trouw.nl
pi_46336809
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:51 schreef MrJones het volgende:

[..]

Zou een Twentse minister mogen besluiten over een Twentse vliegbasis?
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Limburgse belangen
Een Nederlandse minister mag inderdaad besluiten over een Nederlandse vliegbasis, zelfs als die basis in Twente of Limburg ligt. Twente en Limburg liggen namelijk allebei in Nederland.

NEWSFLASH: Marokko en Turkije liggen niet in Nederland.
op enkele kolonies in de randstad na dan.
pi_46336842
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:59 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

[..]
Dat is heel wat anders dan dat buitenlanders geen onroerend goed mogen kopen en bezitten in Marokko, beste vrind
pi_46336887
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Preventief ruimen?
Preventief ruimen van wat? Wil je alle moslims in NL preventief ruimen
pi_46336903
quote:

[..]

[..]
Dat heeft niks ermee te maken Buitenlanders zonder marokkaans paspoort mogen dus gewoon huizen kopen.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 15 februari 2007 @ 17:03:29 #252
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46336911
quote:

[..]

[..]
de cursus begrijpend lezen heb je niet mogen volgen ofzo
pi_46336913
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:00 schreef rebel6 het volgende:

[..]

[..]

Een Nederlandse minister mag inderdaad besluiten over een Nederlandse vliegbasis, zelfs als die basis in Twente of Limburg ligt. Twente en Limburg liggen namelijk allebei in Nederland.

Dus Abu gaat dalijk beslissen over een Nederlandse vliegbasis in Marokko ofzo?

Of een Marokkaanse vliegbasis in de Flevopolder?
pi_46336928
quote:

[..]

Dat dachten ze over de "echte hollanders" tijdens WW2 ook
Allah Al Watan Al Malik
pi_46336950
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:59 schreef -Jean- het volgende:
Los van of Wilders gelijk heeft:

Wat een ENORM slechte voorzitter is dit zeg. Ik lees net het bericht op de frontpage. Dat is gewoon partijpolitiek.
Inderdaad, ik heb haar nog wel gesteund!
En hoor haar nog zeggen dat ze heel goed haar politieke voorkeuren kan scheiden van het voorzitterschap.

Niet dus.
pi_46336980
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:00 schreef rebel6 het volgende:

[..]

[..]

Daar gaat het niet om! Het gaat om belangen. Iedere minister heeft een achtergrond en kan dus in potentie
vanuit die achtergrond een groep benadelen of bevoordelen. Of het gaat om een land of een streek of een
beroepsgroep maakt wat mij betreft geen zak uit.
pi_46336997
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:01 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dat is heel wat anders dan dat buitenlanders geen onroerend goed mogen kopen en bezitten in Marokko, beste vrind
quote:
Veel migranten en hun nakomelingen moeten hun oorspronkelijke nationaliteit houden naast de Nederlandse, omdat ze anders hun rechten op onroerend goed, erfenissen en voogdij verliezen
pi_46337020
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:05 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

[..]

Heb jij de basisschool wel afgemaakt of ben je Bonny St. Claire?
pi_46337030
Rechten op onroerend goed, dat lijkt mij wat anders dan een huis kopen.
pi_46337032
quote:

[..]

[..]

Jezus kan je niet lezen ofzo?
Allah Al Watan Al Malik
pi_46337068
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Kom op, hij is een Wildersfan, wat verwacht je van 'm.
pi_46337081
quote:

[..]

Ik wel.
En jij? Volgens mij werd je er altijd uitgezet tijdens begrijpend lezen.
pi_46337098
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:07 schreef MrJones het volgende:

[..]

Kom op, hij is een Wildersfan, wat verwacht je van 'm.
Hij kan lezen en schrijven, dus ik verwacht iig een IQ wat hoger is dan dat van een dwergparkiet.....
pi_46337152
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:06 schreef Monidique het volgende:
Rechten op onroerend goed, dat lijkt mij wat anders dan een huis kopen.
Dus het bezit van een huis valt niet onder rechten op onroerend goed wou je zeggen?
pi_46337153
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:08 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Ik wel.
En jij? Volgens mij werd je er altijd uitgezet tijdens begrijpend lezen.
Als je begrijpend kan lezen dan maak je uit dat stukje op dat het een strafmaatregel is voor mensen die een wet overtreden. Eigen onderdanen die de wet overtreden. Het gaat werkelijk helemaal nergens over buitenlanders, lieve schat
  donderdag 15 februari 2007 @ 17:10:29 #266
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46337169
quote:

[..]

[..]

je doet het erom he? Je bent niet echt zo dom he? toch?
  donderdag 15 februari 2007 @ 17:12:19 #267
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46337241
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:10 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Dus het bezit van een huis valt niet onder rechten op onroerend goed wou je zeggen?

pi_46337251
je zou toch verwachten dat iemand die een carriere in de nederlandse politiek ambieert een volwaardig nederlands burger is en enigzins trots is op zijn land.

snap niet wat je dan met dat marokkaanse paspoort en identiteit moet, hadden ze allang moeten inleverem.
pi_46337269
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:10 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Uhm, nee. En zeker niet in dit verband.
pi_46337272
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:12 schreef teamlead het volgende:

[..]

Domme reactie.
Ik heb dus gewoon gelijk.
pi_46337327
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:13 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Domme reactie.
Ja, je hebt gewoon gelijk. En nu je winterjas aan en naar de speeltuin oké? Je vriendjes wachten op je
  donderdag 15 februari 2007 @ 17:14:38 #272
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_46337331
quote:

[..]

Domme reactie.
whahaha
mag ik je uitlachen?
whahahahahaha.

overigens ontopic: wilders is weer aan het schreeuwen en ik word er zo onderhand erg moe van...
put
your
clothes
on!
pi_46337332
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:12 schreef NietLullig het volgende:
je zou toch verwachten dat iemand die een carriere in de nederlandse politiek ambieert een volwaardig nederlands burger is en enigzins trots is op zijn land.

snap niet wat je dan met dat marokkaanse paspoort en identiteit moet, hadden ze allang moeten inleverem.
1) Ze zijn niet allebei Marokkaans
2) Ze zijn volwaardige Nederlandse burgers
3) Lees eens een topic door
pi_46337335
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:13 schreef Monidique het volgende:

[..]

Uhm, nee. En zeker niet in dit verband.
Uhm, ja. Het betekend doodsimpel dat wanneer ik mijn nationaliteit inlever, ik alle rechten op mijn onroerend goed aldaar verlies. Dit geldt tevens voor het erfrecht enz, enz...
  donderdag 15 februari 2007 @ 17:15:48 #275
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46337384
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:14 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Uhm, ja. Het betekenanneer ik mijn nationaliteit d at wanneer ik mijn nationaliteit inlever, ik alle rechten op mijn onroerend goed aldaar verlies. Dit geldt tevens voor het erfrecht enz, enz...
precies.. BESTAANDE rechten zou je KUNNEN verliezen

Staat niets over nieuw onroerend goed kopen knul
pi_46337411
Ook goed.
pi_46337415
quote:

[..]

Uhm, ja. Het betekend doodsimpel dat wanneer ik mijn nationaliteit inlever, ik alle rechten op mijn onroerend goed aldaar verlies. Dit geldt tevens voor het erfrecht enz, enz...
En nu nog even koppelen aan het buitenlanders en niet mogen kopen gedeelte, oké?
pi_46337416
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat dachten ze over de "echte hollanders" tijdens WW2 ook
Ja natuurlijk, de kans dat Verhagen zich laat beinvloeden door Belgische of Duitse belangen is natuurlijk even reeel als Albayrak/Aboutaleb en Turkse/Marokkaanse belangen.
pi_46337431
quote:

[..]

Lijkt me trouwens leuk om deze kwestie tevens even voor te leggen op Maghreb o.i.d.
  donderdag 15 februari 2007 @ 17:17:19 #280
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46337446
quote:

[..]

Domme reactie.
ach.. what the hell, jij je zin
ja je hebt gelijk en wij niet
Abouthaleb en Albayrak zijn het vleesgeworden kwaad omdat zij hun paspoort niet op de post gooien
Messias Wilders redt ons allemaal

nu blij?
Mooi... ga dan nu maar weer fijn met de playmobiel spelen
pi_46337452
het is trouwens al raar dat een figuur als aboutaleb staatssecretaris wordt.
in de zaak folia was wel direct duidelijk dat hij incompetent, leugenachtig is en een dubbele agenda heeft.
  donderdag 15 februari 2007 @ 17:17:40 #282
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46337459
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:16 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, dat Verhagen zich laat beinvloeden door Belgische of Duitse belangen is natuurlijk even reeel als Albayrak/Aboutaleb en Turkse/Marokkaanse belangen.
Verhagen is katholiek. Die moet z'n oren dus wel laten hangen naar de paus. Ik pleit er daarom voor dat er geen katholieken meer in het kabinet zitting mogen nemen. Overigens ook niet in de Tweede Kamer.
  donderdag 15 februari 2007 @ 17:18:32 #283
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46337486
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:17 schreef NietLullig het volgende:
het is trouwens al raar dat een figuur als aboutaleb staatssecretaris wordt.
in de zaak folia was wel direct duidelijk dat hij incompetent, leugenachtig is en een dubbele agenda heeft.
Juist, daar zou de discussie over moeten gaan. Hoe competent is deze man en is hij betrouwbaar. Niet welk fucking paspoort er op z'n nachtkastje ligt
pi_46337536
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:18 schreef teamlead het volgende:

[..]

Juist, daar zou de discussie over moeten gaan. Hoe competent is deze man en is hij betrouwbaar. Niet welk fucking paspoort er op z'n nachtkastje ligt
De wereld is eigenlijk vrij simpel
pi_46337577
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:15 schreef teamlead het volgende:

[..]

precies.. BESTAANDE rechten zou je KUNNEN verliezen

Staat niets over nieuw onroerend goed kopen knul
Even resumerend.
Man verliest nationaliteit, verliest onroerend goed in zijn bezit, erfrecht. enz, enz. Dan is het vervolgens logisch dat deze zelfde man nog bevoegd is om dit alsnog aan te kopen en te verhandelen?

Los van het feit dat ik hier al een en ander over gelezen heb lijkt het me leuk om deze kwestie eens voor te leggen op Maghreb. Mutant houdt zich namelijk iets te strikt aan de Koran door te liegen tegen ongelovigen...
pi_46337589
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:18 schreef teamlead het volgende:

[..]

vind dat het beidden mee speelt.
ik ben zelf ook geen echte oranje fan om het zo maar te noemen.
met nederland duitsland ben ik voor duitsland, vind nederlandse rechtssysteem bespottelijk en de bureaucratie een regelrechte ramp.

ik hoor ook niet in de nederlandse politiek thuis netzomin als iemand die zijn marokkaanse identiteit behoudt.
pi_46337639
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Preventief ruimen van wat? Wil je alle moslims in NL preventief ruimen
Ik vroeg het aan jou...............! In je blinde waas zie je de vraagteken niet eens of er mankeert wat aan je ogen.
pi_46337647
Lijkt mij dat het over erfenissen gaat en familiegerelateerde overdrachten van bezit (wtf?) en niet over het kopen en bezitten van een huis.
pi_46337663
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:17 schreef teamlead het volgende:

[..]

ach.. what the hell, jij je zin
ja je hebt gelijk en wij niet
Abouthaleb en Albayrak zijn het vleesgeworden kwaad omdat zij hun paspoort niet op de post gooien
Messias Wilders redt ons allemaal

nu blij?
Mooi... ga dan nu maar weer fijn met de playmobiel spelen
Dat zeg ik... volstrekt niet geloofwaardig als discussiepartner.
  donderdag 15 februari 2007 @ 17:23:35 #290
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46337667
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:21 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Even resumerend.
Man verliest nationaliteit, verliest onroerend goed in zijn bezit, erfrecht. enz, enz. Dan is het vervolgens logisch dat deze zelfde man nog bevoegd is om dit alsnog aan te kopen en te verhandelen?
wetten en logica hoeven neit perse iets met elkaar te maken te hebben. De wet ter plaatse staat het voor buitenlanders toe om onroerend goed te kopen. Niet meer en niet minder. Dan kun je vervolgens lullen als brugman, maar dat verandert de wet daar niet
quote:
Los van het feit dat ik hier al een en ander over gelezen heb lijkt het me leuk om deze kwestie eens voor te leggen op Maghreb. Mutant houdt zich namelijk iets te strikt aan de Koran door te liegen tegen ongelovigen...
zo jammer dat je blijkbaar geen andere argumenten meer hebt en dus nu maar gaat huilen over de geloofsovertuiging van iemand. Ik heb zelf al een onafhankelijke link voor je geplaatst waaruit duidelijk blijkt dat het kopen van onroerend goed voor buitenlanders in Marokko gewoon mogelijk is en zelfs tot 70% gewoon te financieren.
pi_46337713
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:17 schreef freako het volgende:

[..]

Verhagen is katholiek. Die moet z'n oren dus wel laten hangen naar de paus. Ik pleit er daarom voor dat er geen katholieken meer in het kabinet zitting mogen nemen. Overigens ook niet in de Tweede Kamer.
Ik wist niet dat hij een paspoort van Vaticaanstad had?
pi_46337734
quote:

[..]

De kans is best aanwezig dat Van der Hoeven op EZ de Limburgse belangen boven die van het land zal stellen. En misschien richt Eurlings zich wel meer op de limburgse mobiliteitsproblemen dan op de landelijke.

De kans bestaat .
pi_46337736
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:23 schreef Monidique het volgende:
Lijkt mij dat het over erfenissen gaat en familiegerelateerde overdrachten van bezit (wtf?) en niet over het kopen en bezitten van een huis.
Volgens mij alle twee. Ik zal het net nog eens ff afspeuren....
  donderdag 15 februari 2007 @ 17:25:11 #294
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46337737
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:21 schreef NietLullig het volgende:

[..]

vind dat het beidden mee speelt.
ik ben zelf ook geen echte oranje fan om het zo maar te noemen.
met nederland duitsland ben ik voor duitsland, vind nederlandse rechtssysteem bespottelijk en de bureaucratie een regelrechte ramp.
ik werk tegenwoordig voor een duits bedrijf en in die tijd is mijn beeld van Duitsland behoorljik negatiever geworden. Het Duitse rechtssysteem is nog belachelijker dan het Nederlandse
quote:
ik hoor ook niet in de nederlandse politiek thuis netzomin als iemand die zijn marokkaanse identiteit behoudt.
waarom negeert iedereen het stukje over NIET KUNNEN opgeven van die nationaliteit gemakshalve
  donderdag 15 februari 2007 @ 17:26:29 #295
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46337786
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

De kans is best aanwezig dat Van der Hoeven op EZ de Limburgse belangen boven die van het land zal stellen. En misschien richt Eurlings zich wel meer op de limburgse mobiliteitsproblemen dan op de landelijke.

De kans bestaat .
sterker nog: de vader van Camiel doet het eea in het provinciebestuur. De A73 is een al jaren voortslepend probleem, net als de uitbreiding van Maastricht Aachen Airport.
Wedden dat die problemen nog deze kabinetsperiode worden opgelost?
pi_46337841
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:23 schreef teamlead het volgende:

[..]

wetten en logica hoeven neit perse iets met elkaar te maken te hebben. De wet ter plaatse staat het voor buitenlanders toe om onroerend goed te kopen. Niet meer en niet minder. Dan kun je vervolgens lullen als brugman, maar dat verandert de wet daar niet
Kijk, nu lijkt het weer een klein beetje inhoudelijk te worden.
Bewijs graag.
quote:
zo jammer dat je blijkbaar geen andere argumenten meer hebt en dus nu maar gaat huilen over de geloofsovertuiging van iemand. Ik heb zelf al een onafhankelijke link voor je geplaatst waaruit duidelijk blijkt dat het kopen van onroerend goed voor buitenlanders in Marokko gewoon mogelijk is en zelfs tot 70% gewoon te financieren.
Link graag, want die heb ik kennelijk gemist.
pi_46337856
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:25 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Volgens mij alle twee. Ik zal het net nog eens ff afspeuren....
Speur dan ook nog even naar het buitenlanders-gedeelte
pi_46337865
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:26 schreef teamlead het volgende:

[..]

sterker nog: de vader van Camiel doet het eea in het provinciebestuur. De A73 is een al jaren voortslepend probleem, net als de uitbreiding van Maastricht Aachen Airport.
Wedden dat die problemen nog deze kabinetsperiode worden opgelost?
Waar blijft de motie van Geert .

Oh shit dat is ook een limbo die zit vast en zeker in het complot.
pi_46337917
quote:

[..]

[..]
Bezittingen die ze al hebben, niet die ze nog willen vergaren...
  donderdag 15 februari 2007 @ 17:30:19 #300
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46337918
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:28 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Kijk, nu lijkt het weer een klein beetje inhoudelijk te worden.
Bewijs graag.
[..]

Link graag, want die heb ik kennelijk gemist.
Wilders tegen beediging Aboutaleb en Albayrak # 2
  donderdag 15 februari 2007 @ 17:30:29 #301
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46337921
quote:

[..]

PWNED!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')