http://www.tweedekamer.nl/nieuws/anp_nieuws/anpnieuws.jsp?open&file=0000A04Aquote:Volgens Verbeet trok PVV'er Sietse Fritsma de loyaliteit van Kamerleden met twee paspoorten in twijfel en kon ze dat als Kamervoorzitter niet accepteren. ,,Ik ben er verantwoordelijk voor dat we elkaar respecteren'', zei Verbeet. Ook wees ze erop dat de motie vroeg om de wet niet uit te voeren en die buiten werking te stellen. Verbeet heeft de PVV daarom in overweging gegeven de motie aan te passen. Het debat ging volgens haar niet over de huidige benoeming van bewindspersonen.
Ik denk niet christelijk/joods, dank je. De CU vertegenwoordigt evenmin mijn denkbeelden.quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:24 schreef Mr_Bojangles het volgende:
[..]
Als in: niet representatief voor onze christelijk/joodse denken.
De argumentatie bestond uit een slap verhaaltje over loyaliteit geloof ik....quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is duidelijk, maar nu het nog beargumenteren
Je argument slaat nergens op, je kan iemand dat pas verwijten als ie dat daadwerkelijk doet.quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:28 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik honderd keer voor jou hetzelfde tekstje kopiëren maar als jij er nooit op ingaat heeft dat weinig zin.
Eigenlijk is dit wel een vreemde uitspraak in het licht van de discussie over de motie in het kader van het generaal pardon...quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:28 schreef SCH het volgende:
Kamervoorzitter Gerdi Verbeet (PvdA) greep in : `U verzoekt de Kamer in te stemmen met een motie waarin u van de Kamer vraagt de wet niet uit te voeren. Dat kan niet.
Wat is dat nou voor opmerking, jij kwam met de goedkope opmerking dat ik iets tegen Albayrak zou hebben omdat ze Turks is.quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Volgens mij mag hij zonder jouw toestemming ook minister worden, mét dubbele paspoort
NOGMAALS:quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:26 schreef teamlead het volgende:
[..]
de situatie is niet dat beide bewindslieden die andere nationaliteit niet willen opgeven. Het is gewoon niet mogelijk om die nationaliteit op te geven
Tja, maar dat ie niet al te slim is blijkt wel.quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:31 schreef nonzz het volgende:
[..]
De argumentatie bestond uit een slap verhaaltje over loyaliteit geloof ik....
Het gaat ook niet over jou, over Albayark of Ahboutaleb, over Turkije, Marokko of over Belgie, maar over het grote geheel. De kernvraag is: willen we in nederland bewindslieden met een dubbele nationaliteit? Ik zou graag zien dat er op eenzelfde manier naar gekeken wordt als naar het bedrijfsleven. Daar geld de regel dat bewindspersonen geen nevenfuncties mogen hebbeb, tenzij.... ("nee, tenzij..."). Als dat dan ook nog een gecombineerd wordt met het overdragen van bepaalde risicovolle dosiers aan collega's, dan is er niks aan de hand.quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb ook een tweede nationaliteit. Op de dienstplicht na (die overigens eenvoudig was te pareren wegens oproeping in NL) kan ik mij niet een plicht heugen die mij achterna zat...
Ik heb een tweede paspoort (verlopen ende kwijt) en verder houdt het wel op. Ik heb er veel familie zitten. Maar niemand in dat land die denkt dat ik geen Nederlander ben, aangezien ik misschien voor een Nederlander bovengemiddeld goed de taal beheers, maar in zijn algemeenheid mijzelf er slechts mee kan redden...
Nooit, Hirsi Ali?quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:26 schreef teamlead het volgende:
dit voorstel zou er voor zorgen dat er nooit een allochtoon in de regering komt.
Nogmaals: alle bezwaren zijn wat jou betreft volledig als sneeuw voor de zon verdwenen als zequote:Op donderdag 15 februari 2007 14:33 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Het gevaar van belangenverstrengeling ligt dan op de loer.
zucht.. Hirsi Ali zat niet in de regering maar in de tweede kamer. Dat is nogal een verschil..quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nooit, Hirsi Ali?
Heel ons koningshuis is allochtoon beidewaj
Sterker nog, ons koningshuis zit vol met Duitsers en andere buitenlanders.quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:33 schreef MrJones het volgende:
Is er trouwens werkelijk geen andere minister of staatssecretaris geweest in het verleden met
een dubbele nationaliteit? Er zijn er sowieso een aantal die in het buitenland zijn geboren, danwel
hun jeugd daar hebben doorgebracht (of buitenlandse oduers hebben).
Dus je kunt ook pas een illegaal uitzetten als die bewezen heeft geen goede Nederlander te zijn aangezien nationaliteit op zich blijkbaar geen waarde heeft?quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je argument slaat nergens op, je kan iemand dat pas verwijten als ie dat daadwerkelijk doet.
Die regeling lijkt me een toepassing van de eed. Anders wordt die eed zo lang.quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:30 schreef Labtech het volgende:
[..]
willen de tegenstanders dan eens uitleggen waarom diezelfde eed niet voldoende is als het om belangenverstrengeling met het bedrijfsleven gaat? Daar is namelijk de "regeling inzake onverenigbare functies bewindspersonen" van toepassing.
Opschorten van uitzettingen is niet tegen de wet, een minister heeft de wettelijke mogelijkheid om dit te doen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Eigenlijk is dit wel een vreemde uitspraak in het licht van de discussie over de motie in het kader van het generaal pardon...
thx voor je zucht maar je begrijpt neem ik aan mijn bedoelingquote:Op donderdag 15 februari 2007 14:34 schreef Labtech het volgende:
[..]
zucht.. Hirsi Ali zat niet in de regering maar in de tweede kamer. Dat is nogal een verschil..
Een illegaal kan überhaupt geen goede 'Nederlander' zijn... dat is het probleem van illegaal zijn.quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:34 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dus je kunt ook pas een illegaal uitzetten als die bewezen heeft geen goede Nederlander te zijn aangezien nationaliteit op zich blijkbaar geen waarde heeft?
Een enkele Nederlandse nationaliteit is wat mij betreft de maximale eis die je op dat gebied aan Nederlandse bewindspersonen kunt stellenquote:Op donderdag 15 februari 2007 14:34 schreef MrJones het volgende:
[..]
Nogmaals: alle bezwaren zijn wat jou betreft volledig als sneeuw voor de zon verdwenen als ze
hun tweede paspoort (zouden kunnen) inleveren?
Ja, maar is het weigeren van een bewindspersoon omdat hij/zij de nederlandse nationaliteit niet heeft niet net zo goed discrimatie? MAW, moeten we dus maar iedereen in de regering toelaten om de schijn van discriminatie te voorkomen ?quote:Een bewindspersoon weigeren vanwege een dubbele nationaliteit is discriminatie.en dus onwettig.
Ja, staatsrechtelijk gezien is de Tweede Kamer het hogere orgaan. Inderdaad nogal een verschil.quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:34 schreef Labtech het volgende:
[..]
zucht.. Hirsi Ali zat niet in de regering maar in de tweede kamer. Dat is nogal een verschil..
*Zucht*quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:34 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dus je kunt ook pas een illegaal uitzetten als die bewezen heeft geen goede Nederlander te zijn aangezien nationaliteit op zich blijkbaar geen waarde heeft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |