Volgens sommigen verandert er totaal helemaal niets als iemand een bepaalde nationaliteit aanneemt dus waarom dat volgens die theorie niet zou kunnen is mij niet helemaal duidelijk.quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:37 schreef MrJones het volgende:
[..]
Een illegaal kan überhaupt geen goede 'Nederlander' zijn... dat is het probleem van illegaal zijn.
Ik wacht nog steeds op deugdelijke argumenten waarom dat een probleem zou zijn. Zoals ik al aangaf: ik functioneer er niet anders door en zie ook niet hoe het anders zou zijn. Als ik mijn tweede nationaliteit opgeef heb ik nog steeds die familie en die band met mijn tweede vaderland. Het is iets formeels, maar belemmert het functioneren totaal niet.quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:33 schreef Labtech het volgende:
De kernvraag is: willen we in nederland bewindslieden met een dubbele nationaliteit?
Ik zie deze vergelijking pas relevant indien Abouthaleb ook in Marokko in de regering (oid) plaats neemt.quote:Ik zou graag zien dat er op eenzelfde manier naar gekeken wordt als naar het bedrijfsleven. Daar geld de regel dat bewindspersonen geen nevenfuncties mogen hebbeb, tenzij.... ("nee, tenzij..."). Als dat dan ook nog een gecombineerd wordt met het overdragen van bepaalde risicovolle dosiers aan collega's, dan is er niks aan de hand.
Dat lijkt me, in je eigen woorden, vooral jouw probleemquote:Op donderdag 15 februari 2007 14:38 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Volgens sommigen verandert er totaal helemaal niets als iemand een bepaalde nationaliteit aanneemt dus waarom dat volgens die theorie niet zou kunnen is mij niet helemaal duidelijk.
Wat is mijn probleem?quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat lijkt me, in je eigen woorden, vooral jouw probleem
Omdat een illegaal niet voldoet aan de eisen van de wet en iemand die minister of staatssecretarisquote:Op donderdag 15 februari 2007 14:38 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Volgens sommigen verandert er totaal helemaal niets als iemand een bepaalde nationaliteit aanneemt dus waarom dat volgens die theorie niet zou kunnen is mij niet helemaal duidelijk.
Staat in de Vreemdelingenwet niet dat de verantwoordelijk minister de bevoegdheid heeft om verblijfsvergunningen toe te kennen om bepaalde redenen? Volgens mij valt het generaal pardon daar onder te schuiven.quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Eigenlijk is dit wel een vreemde uitspraak in het licht van de discussie over de motie in het kader van het generaal pardon...
In beginsel dus niet.quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:35 schreef Sidekick het volgende:
Opschorten van uitzettingen is niet tegen de wet, een minister heeft de wettelijke mogelijkheid om dit te doen.
Nou, zo simpel is het echt niet. Laat ik het anders zeggen: indien wij in oorlog verkeren met een land, dan lijkt mij een dubbele nationaliteit ten aanzien van dat land weldegelijk een reden om een bewindspersoon te kunnen weigeren. Of we dat zouden moeten doen is een tweede, maar ik zie het zeker niet als te allen tijde verboden discriminatie.quote:Een bewindspersoon weigeren vanwege een dubbele nationaliteit is discriminatie.en dus onwettig.
Sommige bewindslieden kunnen hun ministersschap ook uitstekend combineren met een commisariaat bij een of andere grote onderneming. Toch mag het niet.quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op deugdelijke argumenten waarom dat een probleem zou zijn. Zoals ik al aangaf: ik functioneer er niet anders door en zie ook niet hoe het anders zou zijn. Als ik mijn tweede nationaliteit opgeef heb ik nog steeds die familie en die band met mijn tweede vaderland. Het is iets formeels, maar belemmert het functioneren totaal niet.
[..]
Ik zie deze vergelijking pas relevant indien Abouthaleb ook in Marokko in de regering (oid) plaats neemt.
Het idee van de PVV was om ook in de wet vast te leggen dat ministers en staatssecretarissen een enkele nationaliteit moeten hebben.quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:42 schreef MrJones het volgende:
[..]
Omdat een illegaal niet voldoet aan de eisen van de wet en iemand die minister of staatssecretaris
wordt met twee nationaliteiten wel... dus waar hebben we het in godsnaam over.
Nog steeds: heeft Abouthaleb een functie in de regering van Marokko?quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:43 schreef Labtech het volgende:
Sommige bewindslieden kunnen hun ministersschap ook uitstekend combineren met een commisariaat bij een of andere grote onderneming. Toch mag het niet.
Nee, maar dat is niet aan de orde.quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:37 schreef Labtech het volgende:
[..]
Ja, maar is het weigeren van een bewindspersoon omdat hij/zij de nederlandse nationaliteit niet heeft niet net zo goed discrimatie?
Heb je een bron?quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Aboutaleb kan helemaal niet van die nationaliteit af.
Bovendien vind ik het juist van Wilder schandalig. Het gaat hier om een wethouder die geen minister van Integratie kan worden wegens alle bedreigingen en dan zo tekeer gaan. Schokkend.
Aaaarrrrgggh. Excuses. Dat is een heel ander argument (nogmaals), namelijk: incompetentie.quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:49 schreef PJORourke het volgende:
Groot gelijk natuurlijk van Wilders. Armenocide-groupie Albayrak en extremistenverdediger Aboutaleb zouden nooit staatssecretaris mogen worden.
Nou, het hangt samen met de legitieme vraag waar hun loyaliteit eigenlijk ligt. Bij beiden is er reden voor twijfel.quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:50 schreef MrJones het volgende:
Aaaarrrrgggh. Excuses. Dat is een heel ander argument (nogmaals), namelijk: incompetentie.
Dat argument verandert dus niet als men maar één paspoort heeft, dus stop met het gebruiken
van dit voorstel als een facade voor de werkelijke redenering.
Valt me op dat je dit stuk niet geheel overneemt:quote:
Die twijfel is toch bij iedereen eigenlijk aanwezig, ik zie niet in waarom dat bij 2 nationaliteiten meer speelt dan bij anderen en dan weten we ook nog dat zij die 2de nationaliteit niet eens kunnen inleveren of er zelf om gevraagd hebben.quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:54 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, het hangt samen met de legitieme vraag waar hun loyaliteit eigenlijk ligt. Bij beiden is er reden voor twijfel.
Ongeveer diezelfde zeikerige calimeromanier waarop hij over Verbeet huilt?quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:55 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Verder heeft Wilders wel een punt... maar hij brengt het op zo'n zeikerige calimero manier.
Omdat Wilders ook weer niet zo dom is. Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat hijquote:Op donderdag 15 februari 2007 15:00 schreef Refragmental het volgende:
Waarom noemt iedereen dit overigens racistisch?
Het zou pas racistisch zijn wanneer Wilders zou willen dat Marokkanen wel hun dubbele nationaliteit afschaffen en andere landen niet.
Ja, maar dat deel van de motie werd ook gewoon toegelaten door de Kamervoorzitter. De alinea geschrapt werd ging over het alvast vooruitlopen op de aanpassing van de wetgeving. Dat is niet toegestaan, je roept op om de bestaande wet maar te negeren.quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:44 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Het idee van de PVV was om ook in de wet vast te leggen dat ministers en staatssecretarissen een enkele nationaliteit moeten hebben.
So fucking what? Dat zijn Duitsers. Geen moslims met een dubbele agenda.quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heel ons koningshuis is allochtoon beidewaj
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |