abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46331730
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:37 schreef MrJones het volgende:

[..]

Een illegaal kan überhaupt geen goede 'Nederlander' zijn... dat is het probleem van illegaal zijn.
Volgens sommigen verandert er totaal helemaal niets als iemand een bepaalde nationaliteit aanneemt dus waarom dat volgens die theorie niet zou kunnen is mij niet helemaal duidelijk.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_46331742
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:33 schreef Labtech het volgende:
De kernvraag is: willen we in nederland bewindslieden met een dubbele nationaliteit?
Ik wacht nog steeds op deugdelijke argumenten waarom dat een probleem zou zijn. Zoals ik al aangaf: ik functioneer er niet anders door en zie ook niet hoe het anders zou zijn. Als ik mijn tweede nationaliteit opgeef heb ik nog steeds die familie en die band met mijn tweede vaderland. Het is iets formeels, maar belemmert het functioneren totaal niet.
quote:
Ik zou graag zien dat er op eenzelfde manier naar gekeken wordt als naar het bedrijfsleven. Daar geld de regel dat bewindspersonen geen nevenfuncties mogen hebbeb, tenzij.... ("nee, tenzij..."). Als dat dan ook nog een gecombineerd wordt met het overdragen van bepaalde risicovolle dosiers aan collega's, dan is er niks aan de hand.
Ik zie deze vergelijking pas relevant indien Abouthaleb ook in Marokko in de regering (oid) plaats neemt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:39:43 #128
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46331754
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:38 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Volgens sommigen verandert er totaal helemaal niets als iemand een bepaalde nationaliteit aanneemt dus waarom dat volgens die theorie niet zou kunnen is mij niet helemaal duidelijk.
Dat lijkt me, in je eigen woorden, vooral jouw probleem
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_46331801
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat lijkt me, in je eigen woorden, vooral jouw probleem
Wat is mijn probleem?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_46331824
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:38 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Omdat een illegaal niet voldoet aan de eisen van de wet en iemand die minister of staatssecretaris
wordt met twee nationaliteiten wel... dus waar hebben we het in godsnaam over.

Je vergelijkt iemand die een appel gestolen heeft met iemand die twee appels heeft, maar ze beide heeft betaald.

Ofzo
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:42:19 #131
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46331830
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Eigenlijk is dit wel een vreemde uitspraak in het licht van de discussie over de motie in het kader van het generaal pardon...
Staat in de Vreemdelingenwet niet dat de verantwoordelijk minister de bevoegdheid heeft om verblijfsvergunningen toe te kennen om bepaalde redenen? Volgens mij valt het generaal pardon daar onder te schuiven.
pi_46331860
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:35 schreef Sidekick het volgende:

Opschorten van uitzettingen is niet tegen de wet, een minister heeft de wettelijke mogelijkheid om dit te doen.
In beginsel dus niet.
quote:
Een bewindspersoon weigeren vanwege een dubbele nationaliteit is discriminatie.en dus onwettig.
Nou, zo simpel is het echt niet. Laat ik het anders zeggen: indien wij in oorlog verkeren met een land, dan lijkt mij een dubbele nationaliteit ten aanzien van dat land weldegelijk een reden om een bewindspersoon te kunnen weigeren. Of we dat zouden moeten doen is een tweede, maar ik zie het zeker niet als te allen tijde verboden discriminatie.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:43:34 #133
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_46331861
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik wacht nog steeds op deugdelijke argumenten waarom dat een probleem zou zijn. Zoals ik al aangaf: ik functioneer er niet anders door en zie ook niet hoe het anders zou zijn. Als ik mijn tweede nationaliteit opgeef heb ik nog steeds die familie en die band met mijn tweede vaderland. Het is iets formeels, maar belemmert het functioneren totaal niet.
[..]

Ik zie deze vergelijking pas relevant indien Abouthaleb ook in Marokko in de regering (oid) plaats neemt.
Sommige bewindslieden kunnen hun ministersschap ook uitstekend combineren met een commisariaat bij een of andere grote onderneming. Toch mag het niet.

Maar goed, laten we dan maar wachten totdat er daadwerkelijk een keer belangenverstrengeling optreedt. Kan ik minj "I told you so" dansje weer eens doen.
Echte diehards gebruiken postduiven
pi_46331874
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:42 schreef MrJones het volgende:

[..]

Omdat een illegaal niet voldoet aan de eisen van de wet en iemand die minister of staatssecretaris
wordt met twee nationaliteiten wel... dus waar hebben we het in godsnaam over.
Het idee van de PVV was om ook in de wet vast te leggen dat ministers en staatssecretarissen een enkele nationaliteit moeten hebben.
pi_46331920
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:43 schreef Labtech het volgende:

Sommige bewindslieden kunnen hun ministersschap ook uitstekend combineren met een commisariaat bij een of andere grote onderneming. Toch mag het niet.
Nog steeds: heeft Abouthaleb een functie in de regering van Marokko?
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:47:17 #136
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46331952
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:37 schreef Labtech het volgende:

[..]

Ja, maar is het weigeren van een bewindspersoon omdat hij/zij de nederlandse nationaliteit niet heeft niet net zo goed discrimatie?
Nee, maar dat is niet aan de orde.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_46331979
Uhm jongens, Koning Hassan is al 8 jaar geleden gestorven hoor..
Allah Al Watan Al Malik
pi_46331989
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Aboutaleb kan helemaal niet van die nationaliteit af.

Bovendien vind ik het juist van Wilder schandalig. Het gaat hier om een wethouder die geen minister van Integratie kan worden wegens alle bedreigingen en dan zo tekeer gaan. Schokkend.
Heb je een bron?
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:49:13 #139
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46332007
Groot gelijk natuurlijk van Wilders. Armenocide-groupie Albayrak en extremistenverdediger Aboutaleb zouden nooit staatssecretaris mogen worden.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_46332061
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:49 schreef PJORourke het volgende:
Groot gelijk natuurlijk van Wilders. Armenocide-groupie Albayrak en extremistenverdediger Aboutaleb zouden nooit staatssecretaris mogen worden.
Aaaarrrrgggh. Excuses. Dat is een heel ander argument (nogmaals), namelijk: incompetentie.
Dat argument verandert dus niet als men maar één paspoort heeft, dus stop met het gebruiken
van dit voorstel als een facade voor de werkelijke redenering.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:54:48 #141
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46332194
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:50 schreef MrJones het volgende:
Aaaarrrrgggh. Excuses. Dat is een heel ander argument (nogmaals), namelijk: incompetentie.
Dat argument verandert dus niet als men maar één paspoort heeft, dus stop met het gebruiken
van dit voorstel als een facade voor de werkelijke redenering.
Nou, het hangt samen met de legitieme vraag waar hun loyaliteit eigenlijk ligt. Bij beiden is er reden voor twijfel.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_46332195
Oi, PJORourke, eerst vertelde je doodleuk dat Albayrak lid is van de Grijze Wolven en nu impliceer je dat ze de genocide op de Armeniërs goedkeurt. Heb je voor beide beweringen ondertussen al een bron, of iets dergelijks, of is het gewoon omdat ze Turks is?
pi_46332200
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 13:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Valt me op dat je dit stuk niet geheel overneemt:

"Gerdi Verbeet, voorzitter van de Tweede Kamer en tevens PvdA'er, overwoog de PVV het zwijgen op te leggen. Uiteindelijk schorste ze de zitting en dwong ze de Partij voor de Vrijheid in die schorsing om een passage te schrappen. Wilders vindt dit "niet objectief" en beticht Verbeet van partijpolitiek. Zij zou zich als voorzitter niet met PvdA-belangen bezig moeten houden. Hij vindt dat de vrijheid van de politieke partijen in het geding is."

Had eigenlijk ook niet anders verwacht van een PvdA voorzitter.
Een voorzitter hoort objectief te zijn! Maar bij de PvdA weet je al dat dit nooit zal gebeuren.

Verder heeft Wilders wel een punt... maar hij brengt het op zo'n zeikerige calimero manier.
pi_46332324
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:54 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou, het hangt samen met de legitieme vraag waar hun loyaliteit eigenlijk ligt. Bij beiden is er reden voor twijfel.
Die twijfel is toch bij iedereen eigenlijk aanwezig, ik zie niet in waarom dat bij 2 nationaliteiten meer speelt dan bij anderen en dan weten we ook nog dat zij die 2de nationaliteit niet eens kunnen inleveren of er zelf om gevraagd hebben.
pi_46332330
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:55 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Verder heeft Wilders wel een punt... maar hij brengt het op zo'n zeikerige calimero manier.
Ongeveer diezelfde zeikerige calimeromanier waarop hij over Verbeet huilt?

Het is zijn manier om zieltjes te winnen. Mama, ze pesten mij
pi_46332334
Waarom noemt iedereen dit overigens racistisch?

Het zou pas racistisch zijn wanneer Wilders zou willen dat Marokkanen wel hun dubbele nationaliteit afschaffen en andere landen niet.
Nu wil hij gewoon de mogelijkheid van een dubbele nationaliteit en het bekleden van een ministerspost aan de kaak stellen... en dat is hem zeker weten gelukt.

Ik snap ook niet waarom er "nederlaag" in de TT staat. Tis namelijk geen wedstrijd met winnaars en verliezers hoor.
pi_46332348
Shit, ik heb met één nationaliteit al geen loyaliteit aan de Nederlandse staat...
pi_46332386
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:00 schreef Refragmental het volgende:
Waarom noemt iedereen dit overigens racistisch?

Het zou pas racistisch zijn wanneer Wilders zou willen dat Marokkanen wel hun dubbele nationaliteit afschaffen en andere landen niet.
Omdat Wilders ook weer niet zo dom is. Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat hij
zich niet erg druk maakt om mensen een Nederlands/Belgische nationaliteit...
  donderdag 15 februari 2007 @ 15:03:19 #149
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46332429
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:44 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Het idee van de PVV was om ook in de wet vast te leggen dat ministers en staatssecretarissen een enkele nationaliteit moeten hebben.
Ja, maar dat deel van de motie werd ook gewoon toegelaten door de Kamervoorzitter. De alinea geschrapt werd ging over het alvast vooruitlopen op de aanpassing van de wetgeving. Dat is niet toegestaan, je roept op om de bestaande wet maar te negeren.
  donderdag 15 februari 2007 @ 15:06:49 #150
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_46332546
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Heel ons koningshuis is allochtoon beidewaj
So fucking what? Dat zijn Duitsers. Geen moslims met een dubbele agenda.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')