abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46335183
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:16 schreef Floripas het volgende:

[..]

Huh, wat?
Dat lokale politiek politiemensen weert als raadslid, vanwege mogelijke belangenverstrengeling....
Dus Wilders heeft hier wel een interessante invalshoek genomen.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  donderdag 15 februari 2007 @ 16:18:36 #202
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46335198
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:18 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Dat lokale politiek politiemensen weert als raadslid, vanwege mogelijke belangenverstrengeling....
Dus Wilders heeft hier wel een interessante invalshoek genomen.
Eh...daar mag je wel een bron van geven.
  donderdag 15 februari 2007 @ 16:19:28 #203
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46335236
tvp

Oh: dubbele nationaliteiten zijn
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_46335244
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:30 schreef Labtech het volgende:

[..]

willen de tegenstanders dan eens uitleggen waarom diezelfde eed niet voldoende is als het om belangenverstrengeling met het bedrijfsleven gaat? Daar is namelijk de "regeling inzake onverenigbare functies bewindspersonen" van toepassing.
Wat is je punt?

Als blijkt dat die 2 in de fout gaan worden ze net als elke andere minister behandeld en bestraft.
Dat in het verleden belangenverstrengeling met het verleden is geweest wil niet zeggen dat deze 2 een andere nationaliteit bevoordelen. Dat die eed niet voldoende is ligt aan die mensen.
Als je niet meer op de eed voor loyaliteit aan de Nederlandse staat kan vertrouwen, want dat is wat wilders zegt, dan kan je ook niet op de eed van loyaliteit aan de staat tenopzichte van het bedrijfsleven vertrouwen. Oftewel, de Kamer is neit te vertrouwen. Dus heb je een alleenheerser nodig. En wie zou dat willen: Wilders.

Heeft er iemand voldoende kennis van het recht om een zinnige uitspraak te doen over wat er was gebeurd als de motie was aangenomen. De kamer had dan uitgesproken dat mensen die een eed afleggen niet te vertrouwen zijn. In principe spreekt men dan uit dat (buitenlandse) mensen die de eed afleggen niet te vertrouwen zijn. Zou de kamer zichzelf dan niet buitenspel hebben gezet?

Wat is het verschil tussen de eed die Wilders aflegt ten opzichte van het bedrijfsleven en de staat en die van Aboutaleb? Buiten de dubbele paspoort niks. Dus Wilders zegt dat buitenlanders niet te vertrouwen zijn. Dan moet hij dat zeggen en niet via deze omweg die alle mensen als Tikorev niet doorhebben. Het is gewoon racisme, iets wat ik van Wilders niet verwacht had.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_46335477
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:18 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, geldt dat voor Albayrak en Aboutaleb dan niet?
Zeg ik wat anders dan?
pi_46335644
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:17 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nooit gehoord van DEMOCRATIE?
Mag je dan niet zeggen dat iemand weg moet?

Wilders doet niet anders
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_46335656
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:00 schreef teamlead het volgende:

[..]

sorry, maar daar geloof ik geen ruk van. Dus vraag ik nu gewoon ff om een bron
Vraag maar eens aan Mutant!
quote:
sinds wanneer is werken onder toezicht van de BVD vergelijkbaar met een ministersbaan
Beter (begrijpend) lezen zou je een stuk geloofwaardiger maken.
quote:
het voorstel van Wilders is tegen dubbele nationaliteit voor ministers en staatssecretarissen. Mijn punt is dus dat zijn voorstel OF niet compleet is (en hij zijn werk dus niet goed gedaan heeft) OF bedoelt is om te voorkomen dat mensen van allochtone afkomst ooit in de regering terecht komen (en hij dus uit racistische motieven handelde)
Mijn overtuiging is dat er tal van redenen tegen de dubbele nationaliteit zijn in te brengen. Wilders noemt er slechts enkelen en zet het onderwerp weereens op de agenda. Opzich niet verkeerd..
pi_46335686
Ik vraag me wel eens af wat voor uitslag je krijgt als je een integraal iq-onderzoek doet bij PVV stemmers. Als ze een beetje lijken op mensen als Tikorev en Mr_Bojangles, dan kan dat nog een mooi cijfertje worden Sorry, 2 cijfertjes
pi_46335727
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:32 schreef Mr_Bojangles het volgende:

... Mijn overtuiging is dat er tal van redenen tegen de dubbele nationaliteit vallen in te brengen.....
Desondanks lukt het je nog altijd niet om er slechts 1 te noemen.
pi_46335739
quote:

[..]

Die geeft net al aan dat het onzin is

Bron graag dus.....
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_46335779
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Desondanks lukt het je nog altijd niet om er slechts 1 te noemen.
Beter lezen!
pi_46335808
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:35 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Beter lezen!
Juist.

Maar wiens kloon ben je nou?
  donderdag 15 februari 2007 @ 16:36:21 #213
130955 Floripas
Blast from the past
  donderdag 15 februari 2007 @ 16:36:22 #214
159644 ZoetZuurHapje
Leven en laten leven
pi_46335813
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:17 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nooit gehoord van DEMOCRATIE?
De man voert zijn campagne uit pure haat,hoezo is hij een racist?
Ik ben ik,deal with it or just FOCK off !
  donderdag 15 februari 2007 @ 16:38:16 #215
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46335887
quote:

[..]

[..]
Deze Mutant?
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe al die Engelsen, Fransen en Duitsers het doen dan.
quote:
Beter (begrijpend) lezen zou je een stuk geloofwaardiger maken.
[..]

Mijn overtuiging is dat er tal van redenen tegen de dubbele nationaliteit zijn in te brengen. Wilders noemt er slechts enkelen en zet het onderwerp weereens op de agenda. Opzich niet verkeerd..
Dat zeg ik.. wilders noemt er slechts enkele en baseert daar een voorstel op. Hij doet zijn werk dus niet goed of hij is een racist. Kies maar
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_46335902
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 15:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe al die Engelsen, Fransen en Duitsers het doen dan.
Dus je beweerd dat het onzin is wat ik zeg?
pi_46335922
Grappig ook, dat sommige mensen hier weer beginnen te roepen dat de dubbele nationaliteit afgeschaft moet worden. Daar is al eens eerder uitgebreid discussie over geweest, en toen hebben voorstanders daarvan schromelijk verloren. Het is juridisch niet mogelijk, dus droom lekker verder dan, maar val zinnige mensen er niet mee lastig

'Miljoen Nederlanders heeft dubbele nationaliteit'

[ Bericht 15% gewijzigd door Elseetje op 15-02-2007 16:45:06 ]
pi_46335932
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:38 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Ik wel. Bron graag....
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  donderdag 15 februari 2007 @ 16:39:29 #219
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46335937
quote:

[..]

Door de bank genomen wel, ja.
pi_46335948
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:18 schreef Floripas het volgende:

[..]

Eh...daar mag je wel een bron van geven.
Makkelijk dat ben ik. Het betreft een dorp bij Purmerend, Landsmeer.
In Landsmeer was een lokale partij, met een politieman op de lijst, hoog, en die kregen ik meen 6 of 8 zetels, dus die agent kon de raad in.
Dat ging niet door, want hij was agent in Purmerend en dus werd in die landsmeerse raad niet geaccepteerd.
Ff snel googlen deed mij het niet vinden, maar dit was dan ook medio 2002 / 2003
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  donderdag 15 februari 2007 @ 16:39:54 #221
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46335949
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik wel. Bron graag....
heeft ie niet.. is al 2 keer naar gevraagd
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_46335969
quote:

[..]

Het is al gezegd, maar for the records....
pi_46336015
quote:

[..]

Ja, Fransen, Engelsen en Duitsers kopen momenteel massaal huizen in Marokko. Ik ken ook een Nederlands stel die een huis in Fes heeft gekocht. En die beschikken toch echt niet over de Marokkaanse nationaliteit hoor.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46336070
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:39 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

In Landsmeer was een lokale partij, met een politieman op de lijst, hoog, en die kregen ik meen 6 of 8 zetels, dus die agent kon de raad in.
Dat ging niet door, want hij was agent in Purmerend en dus werd in die landsmeerse raad niet geaccepteerd.
Ff snel googlen deed mij het niet vinden, maar dit was dan ook medio 2002 / 2003
Dan hebben zij in strijd met de wet gehandelt. Gemeenteraden mogen alleen leden op zwaar wegende gronden weigeren.
  donderdag 15 februari 2007 @ 16:42:31 #225
159644 ZoetZuurHapje
Leven en laten leven
pi_46336074
Wilders is gewoon bang voor alles wat anders is dan hij,bovendien tollereert ie geen tegenspraak,wat een ubermensh zeg ,waar komt me dergelijk gedrag ook al weer bekend van voor?
Hoezo is hij een rechts radicale extremist?
Ik ben ik,deal with it or just FOCK off !
  donderdag 15 februari 2007 @ 16:42:49 #226
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46336085
quote:

[..]

nogal ja
quote:
Veel gestelde vragen => Een huis of bouwgrond kopen in Marokko

Een huis of bouwgrond kopen in Marokko

Bij het kopen van een huis of bouwgrond in Marokko komen veel zaken op u af. Hieronder vindt u meer informatie over aspecten waar u rekening mee dient te houden.

Onroerend goed
Aankoopprocedure
Financiering
Additionele kosten
Belastingen
Hulp nodig?
Overige vragen

Onroerend goed
Het is belangrijk te achterhalen wie de grondeigenaar is en of het eigen grond of erfpacht betreft. In Marokko is het van het grootste belang dat de verkoper ook de énige juridische eigenaar is en dat er geen hypotheken of schulden meer op het huis of op de grond rusten. Let ook op het opleveringsniveau van de woning. Dit kan casco (zonder keuken, badkamer, etc.) of turn-key (geheel afgewerkte woning). Als er sprake is van verplichte servicekosten en/of een vereniging van eigenaren, leg dan vast wat daarvoor wordt geleverd. Van welke voorzieningen kunt u desgewenst nog meer gebruik maken? Denk hierbij aan schoonmaak, bewaking, beheer en verhuur. Kijk goed wat de omgeving aan voorzieningen te bieden heeft en informeer op het gemeentehuis altijd naar de bestemmingsplannen. Daarin ligt vastgelegd wat de mogelijkheden van uw onroerend goed zijn, maar ook hoe de omgeving van uw huis er in de toekomst uit komt te zien. Wellicht zijn er plannen om een park in de omgeving aan te leggen, maar er kan ook een discotheek naast uw deur worden gebouwd.

Aankoopprocedure
Als u het juiste onroerend goed heeft gevonden en u wilt overgaan tot de koop, dan zal er overeenstemming moeten worden bereikt over de koopvoorwaarden. Hierbij is het verstandig om een juridisch adviseur in te schakelen. Deze kan ook uitzoeken of de verkoper tevens eigenaar is en of er geen schulden meer rusten op het onroerend goed en/of de grond. Voordat de koopakte wordt getekend, ondertekent de koper meestal eerst een privé-contract met de verkoper of de makelaar. Deze voorlopige koopovereenkomst wordt ook wel eens overgeslagen, maar dient altijd opgemaakt te worden als er een deposito vooruit wordt betaald. De notariële akte van eigendom wordt opgemaakt en gearchiveerd bij de notaris. Er zijn verschillende soorten escrituras. Het type dat gebruikt wordt, is afhankelijk van het soort transactie. Het verschil tussen de aankoopprijs, de aanbetaling en eventueel de hypotheek dient per bankwissel/cheque of bankopdracht te worden voldaan. Nadat het geld betaald is, ontvangt u van de notaris een duplicaat van de escritura waaruit blijkt dat u de nieuwe eigenaar van het onroerend goed bent. De originele akte wordt verstuurd naar het kadaster en daar wordt uw naam ingeschreven op de kadastrale akte. Pas op het moment dat de escritura is ingeschreven, bent u rechtmatig eigenaar. De leges en belastingen dient u binnen dertig dagen na de overdracht e hebben voldaan.

Financiering
Voor Nederlanders kan maximaal 70% van de taxatiewaarde gefinancierd worden. Indien de aankoopprijs lager is dan de taxatiewaarde wordt de aankoopprijs als referentie aan- gehouden. Grondstukken kunnen tevens gefinancierd worden tot 50% en uitzonderingswijze tot 60%. Bouwfinancieringen tot 70%.

http://www.exclusiveproperty.nl/huiskopeninmarokko.htm
pi_46336090
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:39 schreef teamlead het volgende:

[..]

heeft ie niet.. is al 2 keer naar gevraagd
Hij is zo overtuigd, het moet haast wel waar zijn natuurlijk dan. Dan kan ie vast snel even een bronnetje googlen
pi_46336102
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:19 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Wat is je punt?

Als blijkt dat die 2 in de fout gaan worden ze net als elke andere minister behandeld en bestraft.
Het valt nooit te bewijzen of ze Turkse/Marokkaanse belangen voor laten gaan.
Daarom moet je ze gewoon niet op zo'n positie zetten.

Voorkomen is beter dan genezen.
pi_46336163
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:43 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Dat geldt voor elke willekeurige politicus, zelfs zonder dubbele nationaliteit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46336212
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wie weet wat Geert zelf voor dubbele agenda heeft met z'n Hongaarse chickie en z'n obsessie met Israel

Kamervragen! Geert op 't matje!
pi_46336230
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:43 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Zoiets als het preventief naar land ver herkomst sturen van moslims. Ze kunnen immers kwade bedoelingen hebben. Voorkomen is namelijk beter dan genezen.
  donderdag 15 februari 2007 @ 16:47:30 #232
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46336275
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Zoiets als het preventief naar land ver herkomst sturen van moslims. Ze kunnen immers kwade bedoelingen hebben. Voorkomen is namelijk beter dan genezen.
waarom terugsturen? gewoon leuk bij elkaar laten wonen, muur om die wijk zetten en bewaking bij de poort. Altijd handig om te weten waar ze wonen als je ooit nog een groepsreis naar polen ofzo wilt organiseren
pi_46336360
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:39 schreef fokthesystem het volgende:
Sterke case man, een dorpje 'ergens', met een partij met zetels 'meen ik', 'toen'.

Nee, als het in Landsmeer gebeurt dan lijkt het me dat Wilders een goed punt heeft. Nog meer
verlichtende ideeën voortgekomen uit Landsmeer de laatste jaren?
pi_46336379
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat een onzin, alsof bij Maxime Verhagen (Buitenl. zaken) ook kans bestaat dat hij Marokkaanse of Turkse belangen voor laat gaan.

Om nog maar te zwijgen over andere ministers.
pi_46336384
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:31 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Mag je dan niet zeggen dat iemand weg moet?

Wilders doet niet anders
Daarom zeg ik dat het DEMOCRATIE is. Wilders richt een partij op, behaalt op democratische wijze middels stemmen 9 zetels. Prima. Mensen roepen ROT OP Wilders, mag ook........ Dát is óók DEMOCRATIE.

Als je het nu nog niet snapt.
pi_46336432
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:50 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Wat een onzin, alsof bij Maxime Verhagen (Buitenl. zaken) ook kans bestaat dat hij Marokkaanse of Turkse belangen voor laat gaan.

Zou een Twentse minister mogen besluiten over een Twentse vliegbasis?
pi_46336437
quote:

[..]

Limburgse belangen
pi_46336441
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:36 schreef ZoetZuurHapje het volgende:

[..]

De man voert zijn campagne uit pure haat,hoezo is hij een racist?
Is moslim een ras?
  donderdag 15 februari 2007 @ 16:52:20 #239
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46336471
quote:

[..]

en waarom zou Maxime dat niet doen als het hem toevallig goed uitkomt?
pi_46336526
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Bij moslimterroristen is dat inderdaad een prima idee.
pi_46336619
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:53 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Ojee, en nu moeten we een discussie gaan voeren over wanneer iemand een terrorist is?

De meeste actieve terroristen leven niet meer
pi_46336627
quote:

[..]

quote:
ter·ro·rist (de ~ (m.), ~en)
1 iem. die daden van terrorisme pleegt
Uhm, hoe wil je dat met preventief rijmen?
pi_46336628
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:02 schreef SCH het volgende:
Ik had niet verwacht dat zelfs Wilders zo ver zou gaan.
Echt waar niet? Dat vind ik dan behoorlijk naïef van je SCH, nofi
quote:
Nu ontpoppen ze zich echt als anti-buitenlanders partij. Allochtonen die carriere maken mogen ook niks want stel je voor...
Tja, Wilders heeft het nooit van de nuances moeten hebben maar van zijn bij tijd en wijle welhaast hysterische xenofobie. Hij moet natuurlijk ook zorgen dat hij in de media blijft komen dus gooit de PVV er zo'n motie tegenaan.
quote:
Echt doodeng
Verontrustend vind ik het zeer zeker.
quote:
Denk dat veel stemmers hier ook niet zo blij mee zijn.
Het zou idd mensen die sympathiseren met Wilders af kunnen schrikken. Het gaat zelfs voor zijn doen wel erg ver.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_46336676
quote:

[..]

Jij had het over voorkomen. Een terrorist is pas een terrorist als hij daadwerkelijk kwade bedoelingen heeft en is dus al voorbij de fase 'voorkomen' Het zou dan gaan om potentiele moslimterroristen. Heb je enig idee hoe je deze wilt filteren?
pi_46336748
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Jij had het over voorkomen. Een terrorist is pas een terrorist als hij daadwerkelijk kwade bedoelingen heeft en is dus al voorbij de fase 'voorkomen' Het zou dan gaan om potentiele moslimterroristen. Heb je enig idee hoe je deze wilt filteren?
Preventief ruimen?
pi_46336753
Los van of Wilders gelijk heeft:

Wat een ENORM slechte voorzitter is dit zeg. Ik lees net het bericht op de frontpage. Dat is gewoon partijpolitiek.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_46336780
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:41 schreef Mutant01 het volgende:

Ja, Fransen, Engelsen en Duitsers kopen momenteel massaal huizen in Marokko. Ik ken ook een Nederlands stel die een huis in Fes heeft gekocht. En die beschikken toch echt niet over de Marokkaanse nationaliteit hoor.
quote:
Commissie-Blok / Marokko en Turkije koesteren invloed

Marokko en Turkije proberen invloed te blijven uitoefenen op migranten in Nederland. Of dat de integratie van allochtonen afremt, is niet eenduidig vast te stellen, concludeert de commissie-Blok.

DEN HAAG - Marokko en Turkije willen om uiteenlopende redenen de banden met hun vertrokken onderdanen en hun kinderen instandhouden of zelfs versterken, stelt de parlementaire onderzoekscommissie. Dat gebeurt al sinds de eerste migranten in de jaren zestig hun land verlieten.

Voor Turkije zijn het politiek-religieuze motieven om de banden met migranten niet door te snijden. De voornaamste zorg zijn de hier levende links-radicalen, fundamentalisten, en Koerden die steun verlenen aan afscheidingsbewegingen. De Turkse geheime dienst houdt de groepen nauwlettend in de gaten.

In Marokko vallen zaken rond emigranten rechtstreeks onder de koning. In de vorige eeuw richtte dit land zijn pijlen vooral op oppositionele groeperingen in het buitenland. Via mantelorganisaties als de roemruchte Amicales probeerde het land bewegingen en individuen in de gaten te houden.

Deze aanpak was in de jaren negentig intimiderend en repressief, citeert de commissie diverse onderzoekers. Dit heeft de integratie van de eerste generatie belemmerd, concludeert de commissie.

Inmiddels heeft Marokko het beleid bijgesteld. De vertrokken landgenoten en de daarop volgende generaties zijn nu interessant, omdat zij honderden miljoenen euro's per jaar overmaken naar hun oorspronkelijke familie. Dat geld heeft Marokko hard nodig. De commissie-Blok denkt wel dat door dit beleid hier levende Marokkanen, die het financieel toch al niet ruim hebben, minder in Nederland investeren.

Turkije probeert via de moskeeorganisaties Diyanet en de Islamitische Stichting Nederland invloed uit te oefenen op de 'islambeleving' van hun migranten. Marokko doet dat via de organisatie UMMOM.

Beide landen staan niet positief tegenover plannen om een Nederlandse immam-opleiding te beginnen. Turkije stuurt al sinds jaar en dag eigen imams naar Nederland. ,,In die zin kan de invloed vanuit de overheden van landen van herkomst als een rem op de integratie worden beschouwd'', stelt de commissie-Blok vast. Beide landen beschikken via hun nationale televisiezenders, die via de satelliet hier te ontvangen zijn, over geduchte propagandamiddelen.

Daarnaast beschikken Turkije en Marokko over juridische instrumenten om banden met opvolgende generaties in stand te houden: dat zijn onder meer de verplichte dienstplicht voor Turkse jongeren, erfrecht, familierecht, eigendomswet en nationaliteitswetgeving.

Veel migranten en hun nakomelingen moeten hun oorspronkelijke nationaliteit houden naast de Nederlandse, omdat ze anders hun rechten op onroerend goed, erfenissen en voogdij verliezen.

In hoeverre de lange arm van Marokko en Turkije de integratie van hun landgenoten heeft belemmerd, vindt de commissie moeilijk vast te stellen. Ze hebben in ieder geval hun landgenoten niet gestimuleerd.

Cees van der Laan

Bron: www.trouw.nl
pi_46336809
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:51 schreef MrJones het volgende:

[..]

Zou een Twentse minister mogen besluiten over een Twentse vliegbasis?
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Limburgse belangen
Een Nederlandse minister mag inderdaad besluiten over een Nederlandse vliegbasis, zelfs als die basis in Twente of Limburg ligt. Twente en Limburg liggen namelijk allebei in Nederland.

NEWSFLASH: Marokko en Turkije liggen niet in Nederland.
op enkele kolonies in de randstad na dan.
pi_46336842
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:59 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

[..]
Dat is heel wat anders dan dat buitenlanders geen onroerend goed mogen kopen en bezitten in Marokko, beste vrind
pi_46336887
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Preventief ruimen?
Preventief ruimen van wat? Wil je alle moslims in NL preventief ruimen
pi_46336903
quote:

[..]

[..]
Dat heeft niks ermee te maken Buitenlanders zonder marokkaans paspoort mogen dus gewoon huizen kopen.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 15 februari 2007 @ 17:03:29 #252
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46336911
quote:

[..]

[..]
de cursus begrijpend lezen heb je niet mogen volgen ofzo
pi_46336913
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:00 schreef rebel6 het volgende:

[..]

[..]

Een Nederlandse minister mag inderdaad besluiten over een Nederlandse vliegbasis, zelfs als die basis in Twente of Limburg ligt. Twente en Limburg liggen namelijk allebei in Nederland.

Dus Abu gaat dalijk beslissen over een Nederlandse vliegbasis in Marokko ofzo?

Of een Marokkaanse vliegbasis in de Flevopolder?
pi_46336928
quote:

[..]

Dat dachten ze over de "echte hollanders" tijdens WW2 ook
Allah Al Watan Al Malik
pi_46336950
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 16:59 schreef -Jean- het volgende:
Los van of Wilders gelijk heeft:

Wat een ENORM slechte voorzitter is dit zeg. Ik lees net het bericht op de frontpage. Dat is gewoon partijpolitiek.
Inderdaad, ik heb haar nog wel gesteund!
En hoor haar nog zeggen dat ze heel goed haar politieke voorkeuren kan scheiden van het voorzitterschap.

Niet dus.
pi_46336980
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:00 schreef rebel6 het volgende:

[..]

[..]

Daar gaat het niet om! Het gaat om belangen. Iedere minister heeft een achtergrond en kan dus in potentie
vanuit die achtergrond een groep benadelen of bevoordelen. Of het gaat om een land of een streek of een
beroepsgroep maakt wat mij betreft geen zak uit.
pi_46336997
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:01 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dat is heel wat anders dan dat buitenlanders geen onroerend goed mogen kopen en bezitten in Marokko, beste vrind
quote:
Veel migranten en hun nakomelingen moeten hun oorspronkelijke nationaliteit houden naast de Nederlandse, omdat ze anders hun rechten op onroerend goed, erfenissen en voogdij verliezen
pi_46337020
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:05 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

[..]

Heb jij de basisschool wel afgemaakt of ben je Bonny St. Claire?
pi_46337030
Rechten op onroerend goed, dat lijkt mij wat anders dan een huis kopen.
pi_46337032
quote:

[..]

[..]

Jezus kan je niet lezen ofzo?
Allah Al Watan Al Malik
pi_46337068
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Kom op, hij is een Wildersfan, wat verwacht je van 'm.
pi_46337081
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik wel.
En jij? Volgens mij werd je er altijd uitgezet tijdens begrijpend lezen.
pi_46337098
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:07 schreef MrJones het volgende:

[..]

Kom op, hij is een Wildersfan, wat verwacht je van 'm.
Hij kan lezen en schrijven, dus ik verwacht iig een IQ wat hoger is dan dat van een dwergparkiet.....
pi_46337152
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:06 schreef Monidique het volgende:
Rechten op onroerend goed, dat lijkt mij wat anders dan een huis kopen.
Dus het bezit van een huis valt niet onder rechten op onroerend goed wou je zeggen?
pi_46337153
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:08 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Ik wel.
En jij? Volgens mij werd je er altijd uitgezet tijdens begrijpend lezen.
Als je begrijpend kan lezen dan maak je uit dat stukje op dat het een strafmaatregel is voor mensen die een wet overtreden. Eigen onderdanen die de wet overtreden. Het gaat werkelijk helemaal nergens over buitenlanders, lieve schat
  donderdag 15 februari 2007 @ 17:10:29 #266
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46337169
quote:

[..]

[..]

je doet het erom he? Je bent niet echt zo dom he? toch?
  donderdag 15 februari 2007 @ 17:12:19 #267
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46337241
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:10 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Dus het bezit van een huis valt niet onder rechten op onroerend goed wou je zeggen?

pi_46337251
je zou toch verwachten dat iemand die een carriere in de nederlandse politiek ambieert een volwaardig nederlands burger is en enigzins trots is op zijn land.

snap niet wat je dan met dat marokkaanse paspoort en identiteit moet, hadden ze allang moeten inleverem.
pi_46337269
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:10 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Uhm, nee. En zeker niet in dit verband.
pi_46337272
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:12 schreef teamlead het volgende:

[..]

Domme reactie.
Ik heb dus gewoon gelijk.
pi_46337327
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:13 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Domme reactie.
Ja, je hebt gewoon gelijk. En nu je winterjas aan en naar de speeltuin oké? Je vriendjes wachten op je
  donderdag 15 februari 2007 @ 17:14:38 #272
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_46337331
quote:

[..]

Domme reactie.
whahaha
mag ik je uitlachen?
whahahahahaha.

overigens ontopic: wilders is weer aan het schreeuwen en ik word er zo onderhand erg moe van...
put
your
clothes
on!
pi_46337332
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:12 schreef NietLullig het volgende:
je zou toch verwachten dat iemand die een carriere in de nederlandse politiek ambieert een volwaardig nederlands burger is en enigzins trots is op zijn land.

snap niet wat je dan met dat marokkaanse paspoort en identiteit moet, hadden ze allang moeten inleverem.
1) Ze zijn niet allebei Marokkaans
2) Ze zijn volwaardige Nederlandse burgers
3) Lees eens een topic door
pi_46337335
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:13 schreef Monidique het volgende:

[..]

Uhm, nee. En zeker niet in dit verband.
Uhm, ja. Het betekend doodsimpel dat wanneer ik mijn nationaliteit inlever, ik alle rechten op mijn onroerend goed aldaar verlies. Dit geldt tevens voor het erfrecht enz, enz...
  donderdag 15 februari 2007 @ 17:15:48 #275
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46337384
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:14 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Uhm, ja. Het betekenanneer ik mijn nationaliteit d at wanneer ik mijn nationaliteit inlever, ik alle rechten op mijn onroerend goed aldaar verlies. Dit geldt tevens voor het erfrecht enz, enz...
precies.. BESTAANDE rechten zou je KUNNEN verliezen

Staat niets over nieuw onroerend goed kopen knul
pi_46337411
Ook goed.
pi_46337415
quote:

[..]

Uhm, ja. Het betekend doodsimpel dat wanneer ik mijn nationaliteit inlever, ik alle rechten op mijn onroerend goed aldaar verlies. Dit geldt tevens voor het erfrecht enz, enz...
En nu nog even koppelen aan het buitenlanders en niet mogen kopen gedeelte, oké?
pi_46337416
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat dachten ze over de "echte hollanders" tijdens WW2 ook
Ja natuurlijk, de kans dat Verhagen zich laat beinvloeden door Belgische of Duitse belangen is natuurlijk even reeel als Albayrak/Aboutaleb en Turkse/Marokkaanse belangen.
pi_46337431
quote:

[..]

Lijkt me trouwens leuk om deze kwestie tevens even voor te leggen op Maghreb o.i.d.
  donderdag 15 februari 2007 @ 17:17:19 #280
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46337446
quote:

[..]

Domme reactie.
ach.. what the hell, jij je zin
ja je hebt gelijk en wij niet
Abouthaleb en Albayrak zijn het vleesgeworden kwaad omdat zij hun paspoort niet op de post gooien
Messias Wilders redt ons allemaal

nu blij?
Mooi... ga dan nu maar weer fijn met de playmobiel spelen
pi_46337452
het is trouwens al raar dat een figuur als aboutaleb staatssecretaris wordt.
in de zaak folia was wel direct duidelijk dat hij incompetent, leugenachtig is en een dubbele agenda heeft.
  donderdag 15 februari 2007 @ 17:17:40 #282
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46337459
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:16 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, dat Verhagen zich laat beinvloeden door Belgische of Duitse belangen is natuurlijk even reeel als Albayrak/Aboutaleb en Turkse/Marokkaanse belangen.
Verhagen is katholiek. Die moet z'n oren dus wel laten hangen naar de paus. Ik pleit er daarom voor dat er geen katholieken meer in het kabinet zitting mogen nemen. Overigens ook niet in de Tweede Kamer.
  donderdag 15 februari 2007 @ 17:18:32 #283
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46337486
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:17 schreef NietLullig het volgende:
het is trouwens al raar dat een figuur als aboutaleb staatssecretaris wordt.
in de zaak folia was wel direct duidelijk dat hij incompetent, leugenachtig is en een dubbele agenda heeft.
Juist, daar zou de discussie over moeten gaan. Hoe competent is deze man en is hij betrouwbaar. Niet welk fucking paspoort er op z'n nachtkastje ligt
pi_46337536
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:18 schreef teamlead het volgende:

[..]

Juist, daar zou de discussie over moeten gaan. Hoe competent is deze man en is hij betrouwbaar. Niet welk fucking paspoort er op z'n nachtkastje ligt
De wereld is eigenlijk vrij simpel
pi_46337577
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:15 schreef teamlead het volgende:

[..]

precies.. BESTAANDE rechten zou je KUNNEN verliezen

Staat niets over nieuw onroerend goed kopen knul
Even resumerend.
Man verliest nationaliteit, verliest onroerend goed in zijn bezit, erfrecht. enz, enz. Dan is het vervolgens logisch dat deze zelfde man nog bevoegd is om dit alsnog aan te kopen en te verhandelen?

Los van het feit dat ik hier al een en ander over gelezen heb lijkt het me leuk om deze kwestie eens voor te leggen op Maghreb. Mutant houdt zich namelijk iets te strikt aan de Koran door te liegen tegen ongelovigen...
pi_46337589
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:18 schreef teamlead het volgende:

[..]

vind dat het beidden mee speelt.
ik ben zelf ook geen echte oranje fan om het zo maar te noemen.
met nederland duitsland ben ik voor duitsland, vind nederlandse rechtssysteem bespottelijk en de bureaucratie een regelrechte ramp.

ik hoor ook niet in de nederlandse politiek thuis netzomin als iemand die zijn marokkaanse identiteit behoudt.
pi_46337639
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Preventief ruimen van wat? Wil je alle moslims in NL preventief ruimen
Ik vroeg het aan jou...............! In je blinde waas zie je de vraagteken niet eens of er mankeert wat aan je ogen.
pi_46337647
Lijkt mij dat het over erfenissen gaat en familiegerelateerde overdrachten van bezit (wtf?) en niet over het kopen en bezitten van een huis.
pi_46337663
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:17 schreef teamlead het volgende:

[..]

ach.. what the hell, jij je zin
ja je hebt gelijk en wij niet
Abouthaleb en Albayrak zijn het vleesgeworden kwaad omdat zij hun paspoort niet op de post gooien
Messias Wilders redt ons allemaal

nu blij?
Mooi... ga dan nu maar weer fijn met de playmobiel spelen
Dat zeg ik... volstrekt niet geloofwaardig als discussiepartner.
  donderdag 15 februari 2007 @ 17:23:35 #290
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46337667
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:21 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Even resumerend.
Man verliest nationaliteit, verliest onroerend goed in zijn bezit, erfrecht. enz, enz. Dan is het vervolgens logisch dat deze zelfde man nog bevoegd is om dit alsnog aan te kopen en te verhandelen?
wetten en logica hoeven neit perse iets met elkaar te maken te hebben. De wet ter plaatse staat het voor buitenlanders toe om onroerend goed te kopen. Niet meer en niet minder. Dan kun je vervolgens lullen als brugman, maar dat verandert de wet daar niet
quote:
Los van het feit dat ik hier al een en ander over gelezen heb lijkt het me leuk om deze kwestie eens voor te leggen op Maghreb. Mutant houdt zich namelijk iets te strikt aan de Koran door te liegen tegen ongelovigen...
zo jammer dat je blijkbaar geen andere argumenten meer hebt en dus nu maar gaat huilen over de geloofsovertuiging van iemand. Ik heb zelf al een onafhankelijke link voor je geplaatst waaruit duidelijk blijkt dat het kopen van onroerend goed voor buitenlanders in Marokko gewoon mogelijk is en zelfs tot 70% gewoon te financieren.
pi_46337713
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:17 schreef freako het volgende:

[..]

Verhagen is katholiek. Die moet z'n oren dus wel laten hangen naar de paus. Ik pleit er daarom voor dat er geen katholieken meer in het kabinet zitting mogen nemen. Overigens ook niet in de Tweede Kamer.
Ik wist niet dat hij een paspoort van Vaticaanstad had?
pi_46337734
quote:

[..]

De kans is best aanwezig dat Van der Hoeven op EZ de Limburgse belangen boven die van het land zal stellen. En misschien richt Eurlings zich wel meer op de limburgse mobiliteitsproblemen dan op de landelijke.

De kans bestaat .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46337736
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:23 schreef Monidique het volgende:
Lijkt mij dat het over erfenissen gaat en familiegerelateerde overdrachten van bezit (wtf?) en niet over het kopen en bezitten van een huis.
Volgens mij alle twee. Ik zal het net nog eens ff afspeuren....
  donderdag 15 februari 2007 @ 17:25:11 #294
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46337737
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:21 schreef NietLullig het volgende:

[..]

vind dat het beidden mee speelt.
ik ben zelf ook geen echte oranje fan om het zo maar te noemen.
met nederland duitsland ben ik voor duitsland, vind nederlandse rechtssysteem bespottelijk en de bureaucratie een regelrechte ramp.
ik werk tegenwoordig voor een duits bedrijf en in die tijd is mijn beeld van Duitsland behoorljik negatiever geworden. Het Duitse rechtssysteem is nog belachelijker dan het Nederlandse
quote:
ik hoor ook niet in de nederlandse politiek thuis netzomin als iemand die zijn marokkaanse identiteit behoudt.
waarom negeert iedereen het stukje over NIET KUNNEN opgeven van die nationaliteit gemakshalve
  donderdag 15 februari 2007 @ 17:26:29 #295
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46337786
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

De kans is best aanwezig dat Van der Hoeven op EZ de Limburgse belangen boven die van het land zal stellen. En misschien richt Eurlings zich wel meer op de limburgse mobiliteitsproblemen dan op de landelijke.

De kans bestaat .
sterker nog: de vader van Camiel doet het eea in het provinciebestuur. De A73 is een al jaren voortslepend probleem, net als de uitbreiding van Maastricht Aachen Airport.
Wedden dat die problemen nog deze kabinetsperiode worden opgelost?
pi_46337841
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:23 schreef teamlead het volgende:

[..]

wetten en logica hoeven neit perse iets met elkaar te maken te hebben. De wet ter plaatse staat het voor buitenlanders toe om onroerend goed te kopen. Niet meer en niet minder. Dan kun je vervolgens lullen als brugman, maar dat verandert de wet daar niet
Kijk, nu lijkt het weer een klein beetje inhoudelijk te worden.
Bewijs graag.
quote:
zo jammer dat je blijkbaar geen andere argumenten meer hebt en dus nu maar gaat huilen over de geloofsovertuiging van iemand. Ik heb zelf al een onafhankelijke link voor je geplaatst waaruit duidelijk blijkt dat het kopen van onroerend goed voor buitenlanders in Marokko gewoon mogelijk is en zelfs tot 70% gewoon te financieren.
Link graag, want die heb ik kennelijk gemist.
pi_46337856
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:25 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Volgens mij alle twee. Ik zal het net nog eens ff afspeuren....
Speur dan ook nog even naar het buitenlanders-gedeelte
pi_46337865
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:26 schreef teamlead het volgende:

[..]

sterker nog: de vader van Camiel doet het eea in het provinciebestuur. De A73 is een al jaren voortslepend probleem, net als de uitbreiding van Maastricht Aachen Airport.
Wedden dat die problemen nog deze kabinetsperiode worden opgelost?
Waar blijft de motie van Geert .

Oh shit dat is ook een limbo die zit vast en zeker in het complot.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46337917
quote:

[..]

[..]
Bezittingen die ze al hebben, niet die ze nog willen vergaren...
  donderdag 15 februari 2007 @ 17:30:19 #300
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46337918
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 17:28 schreef Mr_Bojangles het volgende:

[..]

Kijk, nu lijkt het weer een klein beetje inhoudelijk te worden.
Bewijs graag.
[..]

Link graag, want die heb ik kennelijk gemist.
Wilders tegen beediging Aboutaleb en Albayrak # 2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')