abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46330507
quote:
Beroering over dubbele nationaliteit 15-02-07

In de Tweede Kamer is grote beroering ontstaan over een het voorstel van de Partij voor de Vrijheid (PVV) dat de nieuwe staatssecretarissen Aboutaleb en Albayrak niet beëdigd mogen worden. De partij van Geert Wilders vindt het onwenselijk dat mensen met een dubbele nationaliteit plaatsvinden in het kabinet.

Aboutaleb heeft behalve de Nederlandse ook de Marokkaanse nationaliteit. Albayrak heeft ook twee paspoorten, waaronder een Turks. Volgens PVV-kamerlid Fritsma kan er bij bewindslieden en kamerleden met een dubbele nationaliteit sprake zijn van conflicterende belangen, zo zei hij tijdens een debat over de Rijkswet op het Nederlanderschap.

Onmogelijk
Het kamerlid Fritsma diende ook een motie in, waarin ondermeer staat dat het onmogelijk moet worden voor Tweede Kamerleden een dubbele nationaliteit te hebben.

De hele Tweede Kamer reageerde verbijsterd op het PVV-voorstel. "Schandalig", "onkies" en "parlement onwaardig", waren de verwijten aan PVV-er Fritsma. Veel landen, zoals Marokko en Turkije, staan het namelijk niet toe dat de nationaliteit wordt opgegeven.

Eed
Het verzoek van de PVV om ook de beëdiging van Aboutaleb en Albayrak op te schorten, leidde tot nog grotere commotie. De Kamervoorzitter Verbeet dreigde Fritsma het woord te ontnemen en schorste de vergadering. Ze weest erop dat Kamerleden de eed hebben afgelegd en zich aan de Grondwet houden.

Na overleg tussen Verbeet en Fritsma toonde de PVV zich alsnog bereikt de motie te veranderen. De poging om de beëdiging van Aboutaleb en Albayrak te blokkeren, wordt door de PVV gestaakt.

PvdA-pet
PVV-leider Wilders is woedend over de gang van zaken en verwijt de PvdA-Kamervoorzitter "pure partijpolitiek. Ze zit daar met een PvdA-pet op en dat is onder de maat en niet objectief."
pi_46330522
Nederlaag?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruďneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:01:15 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46330562
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 13:16 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zeg als nietlinkse user eens iets over bruinhemdigheid in Nederland?
Ik vind het om te kotsen.
Nederland is een bruinhemdig kutland aan het worden.
Ik vind het vreselijk dat er uit liberale hoek hier nauwelijks tegengas aan wordt gegeven
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:01:17 #4
10710 gday
propria cures
pi_46330563
Tja, over wat de PVV nu heeft geprobeerd kun je maar één oordeel geven: schande.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_46330573
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 13:56 schreef rebel6 het volgende:
[..]

Zolang je geen dubbel paspoort hebt mag je van mij minister worden!
Volgens mij mag hij zonder jouw toestemming ook minister worden, mét dubbele paspoort
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:01:38 #6
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_46330581
Volgens mij is het nog niet afgelopen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:02:27 #7
45206 Pietverdriet
pi_46330617
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 13:17 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Je hoort als bewindspersoon altijd uit te gaan van de vraag wat is het beste voor mijn land. Bij Albayrak kan dat zowel Turkije als Nederland zijn. Voor Turkije kan het het beste zijn om zoveel mogelijk mensen in Nederland te legaliseren i.v.m. geldstromen die familieleden terug sturen. Voor bijvoorbeeld de veiligheid in de steden en de druk op het sociale stelsel kan het voor Nederland juist beter zijn de migratie zoveel mogelijk te beperken. Kortom, belangenverstrengeling ligt op de loer.
En wat heeft dat met dubbele nationaliteit te maken?
pi_46330630
Ik had niet verwacht dat zelfs Wilders zo ver zou gaan.

Nu ontpoppen ze zich echt als anti-buitenlanders partij. Allochtonen die carriere maken mogen ook niks want stel je voor...

Echt doodeng

Denk dat veel stemmers hier ook niet zo blij mee zijn.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:03:31 #9
10710 gday
propria cures
pi_46330668
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:02 schreef SCH het volgende:
Ik had niet verwacht dat zelfs Wilders zo ver zou gaan.

Nu ontpoppen ze zich echt als anti-buitenlanders partij. Allochtonen die carriere maken mogen ook niks want stel je voor...

Echt doodeng

Denk dat veel stemmers hier ook niet zo blij mee zijn.
Dan overschat je een groot gedeelte van de mensen die op de PVV hebben gestemd.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:04:26 #10
45206 Pietverdriet
pi_46330696
Ik vraag me nog steeds af wat mensen tegen een dubbelpas hebben, ik heb nog geen enkele inhoudelijk argument tegen de dubbele (of driedubbele) staatsburgerschap gezien.
Nichtje van mij heeft 3 paspoorten en dient op het moment bij de marine voor de kust van Libanon.
pi_46330705
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik vind het om te kotsen.
Nederland is een bruinhemdig kutland aan het worden.
Ik vind het vreselijk dat er uit liberale hoek hier nauwelijks tegengas aan wordt gegeven
Toen ik dit een aantal jaren geleden tegen je zei vond je het overdreven, paranoide, onzin en wat nog meer. Maar bekeerlingen zijn altijd welkom hoor
pi_46330733
Die Wilders toch, wat een angsthaas.

Al waren het, nu moet ik natuurlijk oppassen dat ik niemand beledig, Indianen. Als ze op zo'n plek goed werk doen maakt het me echt niets uit waar ze vandaan komen. De gedachte alleen al...
pi_46330746
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:03 schreef gday het volgende:

[..]

Dan overschat je een groot gedeelte van de mensen die op de PVV hebben gestemd.
Dat denk ik ook. Die zullen nu wel met een harde plasser rondlopen. Ja, het zijn voornamelijk mannen die op bruinhemden stemmen.
pi_46330764
Wat een rare TT. Dit is natuurlijk juist een enorme overwinning voor Wilders.

PVV proflieert zich steeds meer als zwakzinnigenpartij.
pi_46330801
Kan de topictitel niet veranderd worden?
Wat valt er te discussieren over een 'nederlaag'?

Een discussie over beoogde staatslieden met een dubbele nationaliteit of over een Kamervoorzitter die plotseling kleur bekend lijt me heel wat zinniger.
pi_46330823
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:04 schreef Pietverdriet het volgende:
ik heb nog geen enkele inhoudelijk argument tegen de dubbele (of driedubbele) staatsburgerschap gezien.
Los daarvan is het nog eens zo dat ze er niet eens van af kunnen. Aboutaleb zou zijn Marokkaanse paspoort zo inleveren.
pi_46330836
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vraag me nog steeds af wat mensen tegen een dubbelpas hebben, ik heb nog geen enkele inhoudelijk argument tegen de dubbele (of driedubbele) staatsburgerschap gezien.
Nichtje van mij heeft 3 paspoorten en dient op het moment bij de marine voor de kust van Libanon.
Wat heb je tegen één nationaliteit? Als je het jou allemaal niet uitmaakt kun je net zo goed het principe van nationaliteiten afschaffen. Elke wereldburger gewoon dezelfde nationaliteit. Zal een grote puinhoop worden denk ik.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruďneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_46330840
Deze gaat dan ook niet over beoogde staatslieden met een dubbele nationaliteit, maar over de nederlaag van Wilders.
pi_46330845
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:07 schreef rebel6 het volgende:

Een discussie over beoogde staatslieden met een dubbele nationaliteit of over een Kamervoorzitter die plotseling kleur bekend lijt me heel wat zinniger.
Eens. De TT is waardeloos.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:09:32 #20
10710 gday
propria cures
pi_46330855
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Los daarvan is het nog eens zo dat ze er niet eens van af kunnen. Aboutaleb zou zijn Marokkaanse paspoort zo inleveren.
Het is natuurlijk een totaal andere discussie, maar ik vind zoiets van Marokkaanse kant dan ook weer belachelijk.
pi_46330858
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:07 schreef rebel6 het volgende:

Nou, de hoon die over hem kwam en het terechte ingrijpen van de kamervoorzitter waardoor ze een voorstel moesten intrekken - bijzonder pijnlijk natuurlijk.

Wilders is gewoon buiten zijn boekje gegaan. Schandalig en ontluisterend. Had dit zelfs van hem niet verwacht.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:09:49 #22
45206 Pietverdriet
pi_46330863
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:08 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Wat heb je tegen één nationaliteit? Als je het jou allemaal niet uitmaakt kun je net zo goed het principe van nationaliteiten afschaffen. Elke wereldburger gewoon dezelfde nationaliteit. Zal een grote puinhoop worden denk ik.
nogmaals, wat heb je tegen dubbele nationaliteiten?
pi_46330871
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:09 schreef gday het volgende:

[..]

Het is natuurlijk een totaal andere discussie, maar ik vind zoiets van Marokkaanse kant dan ook weer belachelijk.
Dat vindt Aboutaleb zelf ook
pi_46330888
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:09 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Eens. De TT is waardeloos.
Waarom? Het is heel bijzonder dat een fractievoorzitter zo terecht wordt gewezen en een publieke schrobbering krijgt.
pi_46330906
Die topictitel slaat inderdaad nergens op. Dit gaat om een voorstel van de PVV. Heeft helemaal niets met overwinning of nederlaag te maken. De enige die vandaag flink is afgegaan is die Verbeet die duidelijk heeft gemaakt totaal ongeschikt te zijn als voorzitter.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:11:24 #26
45206 Pietverdriet
pi_46330909
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Toen ik dit een aantal jaren geleden tegen je zei vond je het overdreven, paranoide, onzin en wat nog meer. Maar bekeerlingen zijn altijd welkom hoor
Link? Ik ben deze mening al toegedaan sinds de tijd van fortuyn, en was voor mij een belangrijke reden na zijn dood, toen ik even terug was in NL weer weg te gaan.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:11:36 #27
10710 gday
propria cures
pi_46330916
quote:

[..]

Er zullen weinig mensen zijn die iets hebben tegen één nationaliteit. Soms beperkt het echter de mogelijkheden van een individu, en ik heb er dan weinig tot geen problemen mee als iemand dan twee nationaliteiten heeft.

Wat heb jij tegen twee nationaliteiten? Kun je nu eindelijk eens met een steekhoudend argument komen?
pi_46330927
quote:

[..]

Aboutaleb kan helemaal niet van die nationaliteit af.

Bovendien vind ik het juist van Wilder schandalig. Het gaat hier om een wethouder die geen minister van Integratie kan worden wegens alle bedreigingen en dan zo tekeer gaan. Schokkend.
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:12:34 #29
10710 gday
propria cures
pi_46330948
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat vindt Aboutaleb zelf ook
Ja dat is logisch. Je moet wat dat betreft gewoon de vrijheid hebben om afstand te doen van die nationaliteit vind ik. Ik weet ook niet waarom Marokko dat zo doet eigenlijk.
pi_46330953
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

quote:
Op donderdag 15 februari 2007 10:44 schreef Tikorev het volgende:

[..]

In Wilders eigen woorden:

Albayrak gaat over het immigratiebeleid van onder anderen Turkse mensen, maar ze is zelf ook onderdaan van dat land.

Een zeer ongezonde situatie IMO. Je hoort als bewindspersoon altijd uit te gaan van de vraag wat is het beste voor mijn land. Bij Albayrak kan dat zowel Turkije als Nederland zijn. Voor Turkije kan het het beste zijn om zoveel mogelijk mensen in Nederland te legaliseren i.v.m. geldstromen die familieleden terug sturen. Voor bijvoorbeeld de veiligheid in de steden en de druk op het sociale stelsel kan het voor Nederland juist beter zijn de migratie zoveel mogelijk te beperken. Kortom, belangenverstrengeling ligt op de loer.
pi_46330956
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:11 schreef Tikorev het volgende:
Die topictitel slaat inderdaad nergens op. Dit gaat om een voorstel van de PVV. Heeft helemaal niets met overwinning of nederlaag te maken. De enige die vandaag flink is afgegaan is die Verbeet die duidelijk heeft gemaakt totaal ongeschikt te zijn als voorzitter.
Juist niet. Verbeet toont daadkracht en geschiktheid. Dit zou iedere andere kamervoorzitter ook zo gedaan hebben.
pi_46330976
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Aboutaleb kan helemaal niet van die nationaliteit af.
Probleempje tussen hem en Marokko. Daar hoeven wij ons toch aan aan te passen?
pi_46330993
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:12 schreef gday het volgende:

[..]

Ja dat is logisch. Je moet wat dat betreft gewoon de vrijheid hebben om afstand te doen van die nationaliteit vind ik. Ik weet ook niet waarom Marokko dat zo doet eigenlijk.
Laat Wilders bij de koning thee gaan drinken in plaats van geschikte politici te bashen.

Ik heb er echt geen woorden voor. Vindt het ook teleurstellend dat Tikorev niet durft toe te geven dat hij dit eigenlijk ook beschamend vindt. Je hoeft toch niet alles goed te keuren wat Wilders doet?
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:14:14 #34
10710 gday
propria cures
pi_46331001
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:11 schreef Tikorev het volgende:
Och och, omdat ze orde houdt is ze opeens een slechte voorzitter. Kom, je laat je wel kennen zo.
pi_46331002
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:13 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat Marokko-regeltje wordt in dat artikel wel als argument gebruikt anders
pi_46331005
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Juist niet. Verbeet toont daadkracht en geschiktheid. Dit zou iedere andere kamervoorzitter ook zo gedaan hebben.
Een voorzitter die een debat schorst om een andere partij te dwingen een tekst aan te passen.
pi_46331016
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Link? Ik ben deze mening al toegedaan sinds de tijd van fortuyn, en was voor mij een belangrijke reden na zijn dood, toen ik even terug was in NL weer weg te gaan.
Fortuyn? Ik meen dat ik van yvonne toen een welverdiende rustpauze kreeg van een jaar en nog wat. Ik bedoel de periode daarvoor. Maar goed, zand erover en verdergaan.
pi_46331022
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:13 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Goed gezegd!!!
pi_46331028
Ik begrijp dat ze de Tweede Kamer vergadering hebben geschorst hierom? Enig idee wanneer ze weer verder gaan?
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:14:54 #40
10710 gday
propria cures
pi_46331032
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:12 schreef Tikorev het volgende:

[..]

[..]

Is Albayrak bewindspersoon in Turkije dan? Nee. Die vlieger gaat dus ook niet op.
pi_46331040
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:14 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Een voorzitter die een debat schorst om een andere partij te dwingen een tekst aan te passen.
Ja, wat is daar mis mee??? Daar is de voorzitter toch voor?
  donderdag 15 februari 2007 @ 14:15:40 #42
10710 gday
propria cures
pi_46331047
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Laat Wilders bij de koning thee gaan drinken in plaats van geschikte politici te bashen.
Lijkt me een goed plan.
pi_46331048
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

A: iemand maakt geen overduidelijke keuze voor een land. Zeker als staatssecretaris/minister is dat gewoon vreemd. Jij gaat toch ook niet Heineken verkopen terwijl je voor de helft eigenaar van Grolsch bent?

B: Bij Abouthaleb kan de Marokkaanse koning loyaliteit opeisen en zodoende informatie lospeuteren.

C :Islamieten in onze regering zijn niet representatief en geven een totaal verkeerde indruk. Een geloof dat op dusdanige manier met homo/vrouwenrechten omgaat, Please not in My government.
pi_46331057
Voor het eerst sinds Janmaat is extreemrechts weer in de kamer. Op de een of andere manier had ik Wilders toch ietsje hoger ingeschat dan dit.

Schokkend vind ik ook de reacties op De Telegraaf. Zijn er dan echt zoveel debielen in Nederland?
pi_46331063
Waarom hebben we het over de persoon Wilders als een lid van zijn partij die motie indiende?

Doen we toch ook niet met de andere partijen
pi_46331074
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:16 schreef Genverbrander het volgende:
Zijn er dan echt zoveel debielen in Nederland?
pi_46331077
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:14 schreef gday het volgende:

[..]

Is Albayrak bewindspersoon in Turkije dan? Nee. Die vlieger gaat dus ook niet op.
Ik zie het verband niet met mijn post?
pi_46331086
Het echte racistische karakter van de PVV komt nu goed naar boven, is op zich dan wel weer duidelijk.
pi_46331097
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:16 schreef opgebaarde het volgende:
Waarom hebben we het over de persoon Wilders als een lid van zijn partij die motie indiende?

Doen we toch ook niet met de andere partijen
Neuh, gebeurt ook nooit met Bos
pi_46331107
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, wat is daar mis mee??? Daar is de voorzitter toch voor?
De voorzitter is er niet om andere partijen dan die van haarzelf te dwingen teksten aan te passen omdat ze anders simpelweg het woord ontnomen wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')