abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Lieve Belg donderdag 15 februari 2007 @ 13:04:47 #1
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_46328519

* Lost?

Lost is een serie die twee jaar geleden is begonnen in de Verenigde Staten en na een paar episodes op de Nederlandse tv is gekomen. Deze serie heeft onder andere de Emmy gewonnen voor "beste drama serie".

Maar waar gaat het dan over?
Lost gaat over een 40-tal mensen die een vliegtuigramp/crash hebben overleefd en op een (zo lijkt het) onbewoond eiland terechtkomen. Dit klinkt misschien wat cliché maar dat is het totaal niet. Het verhaal is doorweven met verfijnde character-builds, plots, mysteries en meer vreemde dingen. Niets is wat het lijkt, en alles kan met elkaar te maken hebben.

De hoofdpersonen

Het aantal hoofdpersonen is door de seizoenen heen al meerdere malen aangepast en we hebben ondertussen al enkele leuke/belangrijke/interessante karakters zien sterven. Hieronder de hoofdrolspelers die op dit moment het belangrijkste zijn voor de verhaallijnen.

Jack Sheppard
Jack is arts. Als de enige dokter op het eiland, helpt hij iedereen die ziek/zwak/gewond is, en wordt hierdoor is hij min of meer de leider van de groep geworden. Daarbij bezit hij enorm veel communicatieve vaardigheden waardoor hij met de meesten van de groep goed kan opschieten.

Kate Austen
Kate is een beeldschone vrouw, al heeft ze wel een verleden. Ze is namelijk voortvluchtig vanwege het vermoorden van haar stiefvader en reisde onder begeleiding van een US Marshall toen het vliegtuig crashte.

Charlie Pace
Charlie is de bassist van de bekende band 'Drive Shaft'. Helaas zat hij aan de drugs wat hem soms in een verwarde situatie brengt. Hij had zich ontfermd over claire, en het leek erop dat er langzaamaan een romance ontwikkelde. Doordat Claire erachter kwam dat hij nog steeds heroine bij zich had liep alles stuk en vanaf dat moment wordt Charlie met een scheef oog aangekeken in het kamp.

Claire Littleton
Claire was onderweg naar Los Angeles om haar kind af te staan, maar kon het niet over haar hart krijgen. Op het eiland is ze bevallen, en daarna gebeurden er eigenaardige dingen met Claire en de baby...

Hugo "Hurley" Reyes
Hurley is erg dik... bevriend met iedereen. Zeker niet te beroerd om te helpen, totdat hij bloed ziet. Daar kan hij namelijk niet tegen, en dat breekt hem soms wel eens op. Hurley heeft de loterij gewonnen met de nummers 4-8-15-16-23-42, maar sindsdien hebben die nummers hem alleen ongeluk gebracht. Nu ze op het eiland veelvuldig terugkomen is de situatie er niet veel duidelijker op geworden...

Sayid Jarrah
Sayid is een voormalig lid van de Irakese Republikeinse Garde. Hij heeft gevochten in de Golf Oorlog en heeft daar ook als communicatie-officier gewerkt. Daar heeft hij veel technische kennis aan overgehouden, die op het eiland nog wel eens van pas wil komen. Hij had een romance met Shannon, zij is onder ongelukkige omstandigheden echter gestorven door een kogel van Ana-Lucia.

Michael Dawson
Michael is de vader van Walt, en hij is naar Australië gekomen om de voogdijschap over Walt te krijgen na het overlijden van diens moeder. Hij heeft zijn zoon een aantal jaren niet meer gezien, en het contact tussen de twee is daarom erg stroef. Het is hem als enige gelukt om samen met zijn zoon van het eiland af te komen door een deal te sluiten met 'The Others' en is momenteel onderweg naar de bewoonde wereld.

Walt Lloyd-Dawson
Walt is dus de zoon van Michael. Walt is 9 jaar oud en zijn moeder is doodgegaan. Daarom reisde hij met samen met Michael en zijn hond, Vincent. Na 66 dagen op het eiland vertrok Walt met zijn vader in een boot om naar huis te gaan.

James "Sawyer" Ford
Sawyer is een temperamentvol persoon. Niet op zijn mondje gevallen, en nooit bang voor niets en niemand. Verzamelt spullen van slachtoffers van de crash, en verhandelt ze. Dit maakt hem niet populair onder de groep... Samen met Michael, Walt en Jin is hij op weg gegaan om de bewoonde wereld te bereiken, maar dat liep niet zo goed af. Sawyer heeft er nu voor gezorgd dat hij alle wapens in het kamp heeft door zijn 'con-skills' te gebruiken.

John Locke
Locke is een mysterieuze man, met een rare achtergrond. In het vliegtuig zat hij in een rolstoel, toen het gecrasht was kon hij op wonderbaarlijke wijze weer lopen. Dit heeft hij nog niet verteld, en zo zijn er wel meer dingen die hij achterhoudt voor de groep. Locke heeft veel kennis van survival-technieken, en komt heel berustend over, dit soms tot woede van Jack.

Jin Kwon
Jin is een Koreaan, getrouwd met Sun. Na zich erg afzijdig te hebben gehouden vanwege de taalbarrière, heeft hij zich toch aangepast en gaat uiteindelijk zelfs met Michael, Walt en Sawyer mee op het vlot. Hij spreekt geen woord Engels en dat zorgt voor een hoop confrontaties, al wordt hij steeds beter opgenomen in de groep.

Sun Kwon
Sun is de vrouw van Jin, en staat veel meer open voor de groep. Dit werd echter niet zo gewaardeerd door Jin, die haar liever bij zich houdt. In tegenstelling tot Jin, spreekt Sun wel Engels.

Mr. Eko
Mr. Eko was een Nigeriaanse drugssmokkelaar en is priester geworden als dekmantel voor zijn criminele activiteiten. Langzaam is hij zijn werk als priester serieus gaan nemen en hij is nu op het eiland actief bezig om Gods werk te doen. Hij volgt boodschappen op die hij in dromen en visioenen krijgt, wat tot woede kan leiden bij anderen die zijn keuzes soms niet begrijpen.

Desmond David Hume
Desmond is tijdens een race om de wereld met zijn zeilboot terecht gekomen op het eiland. Hij heeft een tijd doorgebracht in het Swan-station totdat deze ontdekt werd door de overlevende van de vliegtuigcrash. Hij maakte van die gelegenheid gebruik om zich te laten aflossen en is naar zijn zeilboot gevlucht om te proberen de bewoonde wereld te bereiken. Dit bleek niet mogelijk en zo is hij weer terechtgekomen bij de overlevenden van de crash.

Benjamin Linus
Benjamin Linus lijkt een leidende positie in te nemen onder 'The Others'. Hij werd gevangen genomen door een Franse vrouw die al 16 jaar op het eiland leeft en zij heeft hem overgedragen aan de overlevenden van het vliegtuigongeluk die hem vervolgens opgesloten hebben. Door een deal met Michael is hij vrijgelaten en herenigd met zijn groep.

Uitzendschema seizoen 3 (Bron: The Futon Critic en Spoilerfix)
3.01 - 4 oktober 06 (season premiere)
3.02 - 11 oktober 06
3.03 - 18 oktober 06
3.04 - 25 oktober 06
3.05 - 1 november 06
3.06 - 8 november 06 (fall finale)

3.07 - 07 februari 07 Countdown
3.08 - 14 februari 07
3.09 - 21 februari 07
3.10 - 28 februari 07
3.11 - 7 maart 07
3.12 - 14 maart 07
3.13 - 21 maart 07
3.14 - 28 maart 07
3.15 - 4 april 07
3.16 - 11 april 07
3.17 - 18 april 07
3.18 - 25 april 07
3.19 - 2 mei 07
3.20 - 9 mei 07
3.21 - 16 mei 07
3.22,23 - 23 mei 07 (Seizoensfinale - dubbele aflevering)

Nuttige links:

Officiële sites van ABC:
Lost op ABC
Oceanic Air 815
The Hanso Foundation
The Fuselage

Informatieve sites:
Lost op IMDb
Lost op TV.com

Overige sites:
http://www.dharmaindustries.com
http://www.lost-tv.com/
http://www.lost-theseries.com
http://www.lostvideo.net
http://www.lost-media.com
http://www.livejournal.com/community/lost_tv/
http://www.s8.invisionfree.com/Lost_Online
http://lostfic.com/
http://lost.pagina.nl

Nieuwste promo na iedere ep
Home.no Lost countdown
YouTube
Lost Media.com
The Tailsection.com (Promo's worden hier los gepost in berichten, even scrollen en zoeken)

Topics van het eerste en tweede seizoen:
  • Lost Season 1 & 2 Topics List
    Season three topics
  • Lost (USA) Deel 35: Everything will change, this fall!
  • Lost (USA) Deel 36: Nog een paar dagen tot seizoen 3!
  • Lost (USA) Deel 37: You don't get any coffee
  • Lost (USA) Deeltje 38: Ik lust ook wel een fishbiscuit
  • Lost (USA) Deeltje 39: I've got a déjà vu
  • Lost (USA) Deeltje 40: I guess he'll be expecting us.
  • Lost (USA) Deel 41: Run, dammit, Run!

• Lost (USA) Deel 42: Het canvas van Desmondriaan!

***Deze openingspost is hier te vinden!***

Met dank aan InTre en Miguel en Symer

Afkomstig van FOK!wiki NL, de Vrije Encyclopedie. "http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Lost"
  • Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      Lieve Belg donderdag 15 februari 2007 @ 13:05:08 #2
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_46328527
    Wat moet er in de TT komen als quote?
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    pi_46329231
    wat een epi

zo vet!

Desmond
    you might aswell do the white line
    pi_46329453
    idd een geweldige aflevering
    pi_46330202
    Was weer 1 van de betere Hopelijk houden ze het zo.
    *19 augustus 2006*
    *07 februari 2008*
    pi_46330255
    Hij is goed! Moooooi.
    pi_46330537
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 13:05 schreef Jump het volgende:
    Wat moet er in de TT komen als quote?
    'That's what they call déjà vu, mate' of 'You can't change it!' lijkt mij een goede samenvatting voor deze aflevering .
    pi_46330767
    Ik moet de nieuwe nog downloaden
    "Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
    pi_46330900
    Damn wat een vette aflevering.
      donderdag 15 februari 2007 @ 14:16:37 #10
    165848 SoupNazi
    No soup for you!
    pi_46331080
    Desmond is helderziend, nu snap ik wat hij allemaal uitvoerde.
    A.F.C. Ajax
      donderdag 15 februari 2007 @ 14:18:36 #11
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_46331133
    Ging echt helemaal nergens over.

Lost.
    Ten percent faster with a sturdier frame
    pi_46331687
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 14:18 schreef TC03 het volgende:
    Ging echt helemaal nergens over.

Lost.
    Wat vond je niet goed dan?
      donderdag 15 februari 2007 @ 15:09:16 #13
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_46332613
    Ben 'em nog aan het kijken.
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
      donderdag 15 februari 2007 @ 15:18:08 #14
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_46332875
    Wat een k*taflevering
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_46333238
    fnaaf downloaden en kijken!
      donderdag 15 februari 2007 @ 15:38:36 #16
    8898 Darklight
    The Truth Will Set You Free
    pi_46333573
    Vet, mn download zal wel klaar zijn, vanmorgen om 08.00 uur aangezet
    Vanavond maar ff kijken
    pi_46333614
    In de promo zag je allemaal beelden van explosies en Kate die zegt dat ze Jack wil gaan redden, maar we worden opgescheept met een flashback van 40 minuten. Op zich wel een aardige aflevering, maar we zijn weer geen stap verder. Zucht.
    Amen.
    pi_46333639
    Zeer interessante aflevering weer Desmond is tof!

Ik vraag me af wanneer en hoe Charlie aan zijn eind zal komen dan
    lekker faxen heel de dag echt genot
    pi_46333760
    Nieuwe promo
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Amen.
      donderdag 15 februari 2007 @ 15:47:09 #20
    53267 TC03
    pi_46333897
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 14:37 schreef koentje.k het volgende:

[..]

Wat vond je niet goed dan?
    Het feit dat het nergens over ging? Geen nieuwe antwoorden erbij, integendeel, weer een nieuwe verhaallijn... Zo kan je de boel makkelijk rekken.
      donderdag 15 februari 2007 @ 15:49:35 #21
    165848 SoupNazi
    No soup for you!
    pi_46333974
    Vette aflevering was het zeg. Het hele verhaal wordt nu wel flink onrealistisch, maar dat was het toch al.
    A.F.C. Ajax
      donderdag 15 februari 2007 @ 15:49:45 #22
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_46333981
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 15:43 schreef Jivis het volgende:
    Nieuwe promo
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    SPOILER
    Of niet natuurlijk.

Trippende shit weer met Desmond deze ep. Hij had dus de kans om alles overnieuw, en goed, te doen, maar hij verprutste het. Nu probeert hij de 'path' van Charlie te wijzigen, iets wat ondoenbaar lijkt. En dat timetravel gedoe is altijd lastig hoe het precies in elkaar zit.
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
    pi_46334053
    Zeer matig. Lost is wééér bezig met nieuwe verhaallijnen aan te maken zonder de oude af te sluiten. Weer nieuwe vragen, nieuwe vertakkingen van het hoofdverhaal, als een boom die vertakt tot dat je de stam kwijt bent.
    Ja, leuke aflevering verder, erg intressant. Maar het is te veel, nu. Te veel vragen en te weinig antwoorden. Ik was vooral erg enthousiast geworden omdat er in het vorige topic stond dat er 'antwoorden' zouden komen terwijl weer bleek dat er NIKS van antwoorden te bekennen was alleen nieuwe verhaallijnen.
      donderdag 15 februari 2007 @ 15:54:20 #24
    134716 Schotse_Hooglander
    Koeien, bedaard in de wei
    pi_46334163
    Ik denk dat het voor mij de laatste aflevering is geweest, er is echt helemaal niks meer aan.
    En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
    pi_46334214
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 15:51 schreef Bot13 het volgende:
    Zeer matig. Lost is wééér bezig met nieuwe verhaallijnen aan te maken zonder de oude af te sluiten. Weer nieuwe vragen, nieuwe vertakkingen van het hoofdverhaal, als een boom die vertakt tot dat je de stam kwijt bent.
    Ja, leuke aflevering verder, erg intressant. Maar het is te veel, nu. Te veel vragen en te weinig antwoorden. Ik was vooral erg enthousiast geworden omdat er in het vorige topic stond dat er 'antwoorden' zouden komen terwijl weer bleek dat er NIKS van antwoorden te bekennen was alleen nieuwe verhaallijnen.
    My thoughts exactly.
    Amen.
    pi_46334232
    Wat een kutaflevering
    Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
    pi_46334400
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 15:43 schreef Jivis het volgende:
    Nieuwe promo
    SPOILER
    SPOILER
      donderdag 15 februari 2007 @ 16:13:23 #28
    130755 Kinga
    versier hier
    pi_46334982
    Naar mijn mening een van de beste aflevering tot nu toe. Geweldig gewoon...

Desmond David Hume... Briljant.
      donderdag 15 februari 2007 @ 16:15:01 #29
    27454 InTrePidIvity
    Looks like it's broken...
    pi_46335049
    Erg tof
    Het deed me wel wat denken aan Final Destination

Mooi verhaal, Desmond is een goed karakter... Maar waar iedereen eerst dacht dat het in Hurley's hoofd zat, lijkt het er nu op dat het Desmond is die het verzint/heeft meegemaakt. Hoop alleen niet dat het te zweverig gaat worden, zou ik jammer vinden.

Lost
    ...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
    [Tournament] Beste Remake
    pi_46336149
    Ik ga m vanavond kijken
    I'm Fucking Brilliant!
      donderdag 15 februari 2007 @ 16:55:56 #31
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_46336623
    Was een leuke aflevering maar zoals ik hier vaker lees we schieten er niets mee op. Maarja volgende week dan maar weer verder kijken
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
      donderdag 15 februari 2007 @ 17:04:36 #32
    120139 freiss
    Hertog Jan :9~
    pi_46336955
    Ik vond hem wel goed eigenlijk Voor een keer dan he
    HJ 14-punt-gift.
    Lijst met rukmateriaal!
      donderdag 15 februari 2007 @ 17:58:11 #33
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_46338699
    Freaky shit zeg... aan de ene kant jammer dat bijna heel de aflevering niet op het eiland was, maar het was wel erg interessant. Nadeel is dus [zoals iemand anders al zei] dat we nu eigenlijk geen stap verder zijn qua verhaal, we weten alleen wat er met Desmond is gebeurd na de implosie van de Swan Hatch.

Ik ben benieuwd wanneer Charlie dan het loodje legt; het doet me denken aan een hele oude aflevering van Charmed waarin Phoebe Desmond was
    pi_46339726
    Blijkbaar is dit zo'n aflevering die veel mensen óf geweldig óf helemaal ruk vinden.

Ik zit iig in die eerste groep Ongelooflijk wat een aflevering zeg, Lost zoals Lost zijn moet en zoals het was in het eerste seizoen. Ik vind het geweldig dat er nieuwe mysteries bijkomen, de serie is namelijk nog lang niet afgelopen dus heb ik liever niet dat ze nu al de verhaallijnen af gaan ronden.

Maar ik kan me goed voorstellen dat het andere kamp gefrustreerd is omdat de eilandverhaallijnen allemaal even in de vriezer zijn gezet. Toch zie ik de hele aflevering als 1 groot antwoord op de vraag wat er met Desmond gebeurd is na de hatch-implosie. En een beter antwoord had ik me niet kunnen voorstellen.
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 08:12 schreef clumsy_clown het volgende:
    Gaat Desmond werkelijk terug in de tijd om een nieuwe kans te krijgen, alleen maar om erachter te komen dat z'n lot vaststaat? Of zijn het flashbacks die hij heeft na de knal in de hatch, met een paar briljante ingevingen (het verzinnen van de vrouw, die vertelt over z'n lot)? Als hij niet daadwerkelijk teruggegaan is en de zooi allemaal al beleefd heeft, hoe kan hij de toekomst dan voorspellen? Wie was die vrouw? Hoe gaat Charlie dood ? Aaah, de vragen!
    Stel nou dat hij terug is gereisd, dan is het dus zo gegaan:
    1e keer:
    De zooi die we hebben gezien met Penny gebeurt, Desmond gaat 3 jaar later zeilen, komt op het eiland terecht, leer van whatshisname hoe hij de knop moet bedienen, doet dat tot losties verschijnen, blabla, hatch ontploft.

Hierna gaat hij weer terug naar Penny, en begint de zooi opnieuw, alleen komt hij vroegtijdig terug op het eiland na de klap in de bar (die hij eigenlijk niet hoorde te krijgen).
    Máár, om de toekomst te kunnen voorspellen moet hij na de ontploffing van de hatch in de eerste keer verder bewust 'geleefd' hebben op het eiland, om te kunnen weten wat er gebeurt.
    Ik denk niet dat hij echt terug in de tijd gegaan is. De klap die hij op z'n hoofd heeft gekregen door de implosie verwarde zijn herinneringen van zijn tijd met Penny (waar hij vlak voor het omdraaien van de sleutel aan dacht) met de herinneringen aan de afgelopen drie jaren, wat redelijk vaak gebeurt bij mensen die een soortgelijk letsel aan het hoofd opgelopen hebben. De oude vrouw is verzonnen, een poging van de hersenen om de inconsistentie in de herinneringen te verklaren (ook dit gebeurt vaak en is de reden dat er steeds meer kritiek komt op getuigen in een rechtszaak bijvoorbeeld, het geheugen is onbetrouwbaar). Desmond is ook niet geraakt door die honkbalknuppel, de klap die hij voelde kwam van de implosie die door zijn hersenen bij vergissing aan zijn herinneringen aan de tijd met Penny is toegevoegd.

Ik geloof ook niet dat hij het overlijden van Charlie al een keer heeft meegemaakt. In de eerste tijdlijn zou Charlie namelijk getroffen zijn door bliksem en had Desmond dus niet kunnen weten dat Charlie daarna ook nog zou verdrinken. Ik geloof dat Desmond gelijk heeft, zijn leven flitste aan hem voorbij, maar die flitsen stopten niet bij de implosie. Af en toe krijgt hij weer zo'n flits over iets wat nog niet gebeurd is. De vraag hoe dat mogelijk is voeg ik met groot genoegen toe aan de steeds langer wordende lijst Lostmysteries
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 10:23 schreef clumsy_clown het volgende:
    Ja, wie was het ook alweer die al die verwijzingen naar tijd zag vorige week en voor paranoïde werd uitgemaakt? . Die heeft z'n gelijk gekregen in ieder geval.
    QFT
    pi_46340363
    Voor degene die dit weer een nieuwe verhaallijn vinden. Het doet toch een beetje denken aan "The Third Policeman", een boek dat Desmond vorig seizoen las en waar schijnbaar veel aanwijzingen zouden zitten.

Een verwijderde quote uit dat boek:
    quote:
    Joe had been explaining things in the meantime. He said it was again the beginning of the unfinished, the re-discovery of the familiar, the re-experience of the already suffered, the fresh-forgetting of the unremembered. Hell goes round and round. In shape it is circular and by nature it is interminable, repetitive and very nearly unbearable.
    In dat geval zou het dus best kunnen dat Desmond alles al een keer heeft meegmaakt en dat telkens opnieuw doet (en wellicht elke keer iets verandert?)

Alle onverklaarbare zaken zouden worden verklaard doordat het niet in deze wereld afspeelt en alles dus mogelijk is.
    quote:
    ... When you get to the end of this book you realize that my hero or main character (he's a heel and a killer) has been dead throughout the book and that all the queer ghastly things which have been happening to him are happening in a sort of hell which he earned for the killing ... It is made clear that this sort of thing goes on for ever ... When you are writing about the world of the dead – and the damned – where none of the rules and laws (not even the law of gravity) holds good, there is any amount of scope for back-chat and funny cracks.
    http://en.wikipedia.org/wiki/The_Third_Policeman
    http://www.lostpedia.com/wiki/The_Third_Policeman
    And we are vagabonds
    We travel without seatbelts on
    We live this close to death
      donderdag 15 februari 2007 @ 18:54:07 #36
    53267 TC03
    pi_46340440
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 18:32 schreef Symer het volgende:
    QFT
    True.
    pi_46342120
    Dat geluid van de magnetron
    pi_46342532
    Het was echt een super aflevering. Tijd geleden dat het zo goed was. Jammer alleen dat het 3/4 van de aflevering een flashback was.
      donderdag 15 februari 2007 @ 20:06:12 #39
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_46342979
    De magnetron was inderdaad érg vet

Nu ik erover nadenk, geloof ik ook niet dat Desmond echt in de tijd gereisd heeft... alles wat er in LOST gebeurt zou namelijk wetenschappelijk te verklaren zijn, en tijdreizen behoort nog niet echt tot ons kunnen op dat gebied
      donderdag 15 februari 2007 @ 20:14:51 #40
    82471 CrazyDutchPunk
    Just watch me burn...
    pi_46343301
    Worden de komende afleveringen nu Final Destination style met elke aflevering een grapje naar een bijna-dood van Charlie?
    Voor de rest een briljante ep!
    You know when you close your eyes and wish for something?
    Well, God's the person that is ignoring you.
      donderdag 15 februari 2007 @ 20:37:48 #41
    12888 Skull-splitter
    your selection of the finest
    pi_46344217
    Topaflevering, het spel, het plot, de hints (schilderij bij de boze pappa !!!), echt, heerlijk, heb ook eindelijk het gevoel dat er weer schot in de serie komt...
    Wanneer is Lost trouwens ook alweer begonnen? 2004, right? Men schoot voor 8 seizoenen?

Ik zit met iets in mijn hoofd maar durf het niet te delen, ik kan het ook niet onderbouwen ook...
    I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
    Steam: Skullsplitter
    Origin-naam:013skullsplitter
      Lieve Belg donderdag 15 februari 2007 @ 20:41:51 #42
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_46344363
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 20:37 schreef Skull-splitter het volgende:
    Topaflevering, het spel, het plot, de hints (schilderij bij de boze pappa !!!), echt, heerlijk, heb ook eindelijk het gevoel dat er weer schot in de serie komt...
    Wanneer is Lost trouwens ook alweer begonnen? 2004, right? Men schoot voor 8 seizoenen?

Ik zit met iets in mijn hoofd maar durf het niet te delen, ik kan het ook niet onderbouwen ook...
    Er waren plannen voor vijf seizoenen of zo.
    pi_46344453
    Ik heb het gevoel er een beetje vaart in gaat komen, waarom weet ik niet
      donderdag 15 februari 2007 @ 20:44:32 #44
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_46344460
    Ze hadden genoeg materiaal voor acht seizoenen bij het bedenken van seizoen één inderdaad, maar inmiddels willen ze na 4 á 5 seizoenen er een eind aan breien

Dat schilderij heb ik gemist btw, even kijken of er al caps staan op Lost-Media!
      donderdag 15 februari 2007 @ 20:44:52 #45
    12888 Skull-splitter
    pi_46344469
    Hmmm, ik meen me een quote te herinneren uit S1 dat men genoeg stof had voor 8 seizoenen...
      donderdag 15 februari 2007 @ 20:46:00 #46
    12888 Skull-splitter
    pi_46344511
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 20:44 schreef Xurk het volgende:
    Ze hadden genoeg materiaal voor acht seizoenen bij het bedenken van seizoen één inderdaad, maar inmiddels willen ze na 4 á 5 seizoenen er een eind aan breien

Dat schilderij heb ik gemist btw, even kijken of er al caps staan op Lost-Media!
    Meestal gebeurd het juist andersom

Schilderij had een IJsbeer op zijn achterpoten, aanvallend links, en een boedha, ondersteboven zwevend rechts, licht en donker, een terugkerend thema...
      donderdag 15 februari 2007 @ 20:52:09 #47
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_46344717
    Ik heb het gevonden inderdaad!

Er staat ook achterstevoren: "Namaste"... dat gaat vast ook iets betekenen

pi_46344740
    Idd, ik ben ook wel benieuwd naar een een screenshot.
    pi_46344758
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 20:37 schreef Skull-splitter het volgende:
    Speculatie is juist wat Lost zo leuk maakt

Laat horen!
      Lieve Belg donderdag 15 februari 2007 @ 20:53:26 #50
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_46344767
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 20:52 schreef Xurk het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]
    Er staat ook een polar beer in, en een boeddha beeldje. Die boeddha heeft na het filmpje van vorige week misschien ook wel betekenis.
      Lieve Belg donderdag 15 februari 2007 @ 20:54:43 #51
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_46344816
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 20:44 schreef Xurk het volgende:

Als ze het rekken tot 8 seizoenen gaat de fun er echt uit zijn na seizoen 5. The X-Files was ook tof, maar heeft ook twee seizoenen te lang geduurd.
      donderdag 15 februari 2007 @ 21:01:26 #52
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_46345084
    quote:

Die gast in de Dharma Inititiative voorlichtingsfilms gebruikt steevast "namaste" als groet.
      Moderator donderdag 15 februari 2007 @ 21:09:33 #53
    9859 crew  Karina
    Woman
    pi_46345416
    Ik vond het maar een vage aflevering. Wat mij betreft mogen ze nu wel eens naar een clou toewerken, het lijkt wel of de schrjivers zelf niet weten welke kant ze op moeten.
    Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
    niet zo tof doen
      donderdag 15 februari 2007 @ 21:12:03 #54
    12888 Skull-splitter
    pi_46345510
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 20:53 schreef Symer het volgende:

[..]

Speculatie is juist wat Lost zo leuk maakt

Laat horen!
    Ik durf niet
    Ik weet dat speculatie de serie leuk maakt, maar dat is ook menselijk verlangen dingen in hokjes te hebben... En ik denk dat het daar helemaal om draait... Hokjes en vrij... Maar dan anders... Zoals ik al zei: ik kan het niet onderbouwen, ik heb alleen een vaag onderbuikgevoel...
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 21:09 schreef Karina het volgende:
    Ik vond het maar een vage aflevering. Wat mij betreft mogen ze nu wel eens naar een clou toewerken, het lijkt wel of de schrjivers zelf niet weten welke kant ze op moeten.
    Dat bedoel ik dus: wij willen collectief de volgende aflevering het liefst alle antwoorden zien, maar dat werkt zo niet...
      donderdag 15 februari 2007 @ 21:14:30 #55
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_46345587
    "Namaste" invoeren bij een anagram-machine levert enorm veel mogelijkheden op Volgens mij zitten er ook wat tussen die Latijns zouden kunnen zijn ["es tam na" ofzo ], maar ik heb in het Engels nog niets serieus gezien.

[edit]
    quote:
    Die gast in de Dharma Inititiative voorlichtingsfilms gebruikt steevast "namaste" als groet.
    Ah, dat is het
      donderdag 15 februari 2007 @ 21:17:58 #56
    12888 Skull-splitter
    pi_46345719
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 21:14 schreef Xurk het volgende:
    "Namaste" invoeren bij een anagram-machine levert enorm veel mogelijkheden op Volgens mij zitten er ook wat tussen die Latijns zouden kunnen zijn ["es tam na" ofzo ], maar ik heb in het Engels nog niets serieus gezien.

[edit]
    [..]

Ah, dat is het
    Enorme lap tekst met mogelijk storende elementen, anders flink doorscrollen gaarne

Nee, dat is het niet, and once more we have oosterse filosofie: Namaste!
    quote:
    "Namaste" is sometimes used in the context of practicing Yoga as a greeting or goodbye, generally taken as an expression of good will. Namaste is sometimes misinterpreted as a greeting associated with Yoga only, but it is much more widely used than that in South Asia, particularly in greeting elders. Moreover, it is used throughout Asia, especially in the context of Buddhism or Buddhist cultures, even though it is known by different names in some languages.
    Boedhisme, boedha, laten we even verder neuzen:
    quote:
    The eight-spoked Dharmachakra. The eight spokes represent the Noble Eightfold Path of Buddhism.

quote:
    The bagua (Chinese: 八卦; pinyin: bā guà; Wade-Giles: pa kua; literally "eight symbols") is a fundamental philosophical concept in ancient China. It is an octagonal diagram with one trigram on each side. The concept of bagua is applied not only to Chinese Taoist thought and the I Ching, but is also used in other domains of Chinese culture, such as fengshui, martial arts, navigation, and so on.
    Looks alike? Verschillende spirituele stromingen though.

Verder ingaand op Boedisme en de invloed op Lost:
    quote:
    Sila is morality—abstaining from unwholesome deeds of body and speech. Within the division of sila are three parts of the Noble Eightfold Path:

1. Right Speech - One speaks in a non hurtful, not exaggerated, truthful way (samyag-vāc, sammā-vācā)
    2. Right Actions - Wholesome action, avoiding action that would do harm (samyak-karmānta, sammā-kammanta)
    3. Right Livelihood - One's way of livelihood does not harm in any way oneself or others; directly or indirectly (samyag-ājīva, sammā-ājīva)

Samadhi is developing mastery over one’s own mind. Within this division are another three parts of the Noble Eightfold Path:

1. Right Effort/Exercise - One makes an effort to improve (samyag-vyāyāma, sammā-vāyāma)
    2. Right Mindfulness/Awareness - Mental ability to see things for what they are with clear consciousness (samyak-smṛti, sammā-sati)
    3. Right Concentration - Being aware of the present reality within oneself, without any craving or aversion. (samyak-samādhi, sammā-samādhi)

Panna is the wisdom which purifies the mind. Within this division fall two more parts of the Noble Eightfold Path:

1. Right Thoughts - Change in the pattern of thinking. (samyak-saṃkalpa, sammā-saṅkappa)
    2. Right Understanding - Understanding reality as it is, not just as it appears to be. (samyag-dṛṣṭi, sammā-diṭṭhi)
    Samengevat voor Jip en Janneke:
    quote:
    According to a saying attributed in some traditions to the Buddha, if a person does not follow the goal of Total Realization, one lives one's life like a preoccupied child playing with toys in a house that is burning to the ground.
    Uit de Lost Wiki:
    quote:
    -Dharma is also a Sanskrit term with several meanings in different religious contexts particularly in the faiths of Buddhism and Hinduism, including "natural law", "reality", "truth" and "duty".
    - The Sanskrit link becomes even more evident at the end of the second orientation film (Pearl station) when Mark Wickmund bows with his two palms joined and utters "Namaste" which is a traditional Hindu/Sanskrit salutation.
    - The funeral that the "Others" conduct is one that is traditional Hindu, having the body float on a body of water.
    Over het thema zwart/wit:
    quote:
    Black and white
    John Locke holds up the two opposing colors of backgammon checkers in the pilot episode.

The colors black and white, which traditionally reflect opposition or dualism (i.e. yin and yang), appear frequently throughout the series. Their dichotomy is laid out in the show's pilot episode — Locke explains backgammon to Walt by holding up one black and one white piece, saying, "Two players, two sides — one is light, one is dark."

The colors are often used to represent ambiguous or contradictory natures within a character's own personality. In the opening sequence of "Raised by Another," Locke appears as an ominous image in Claire's nightmare about her unborn child, with one eyeball black and the other white. In "Deus Ex Machina," the glasses that Sawyer wears to accommodate his hyperopia are created from the frames of two different pairs of glasses: one side white, the other black.

On other occasions, the colors represent opposition between individuals. In the closing scene of "Collision," Jack and Ana Lucia, ostensibly leaders of their respective factions, face each other with Jack wearing white and Ana Lucia wearing black; in "The Long Con," Jack and Locke, immediately following an argument between the two, are seen wearing opposing white and black shirts.

However, on other occasions, the colors are featured in unexpected or as-of-yet unexplained ways — such as in "House of the Rising Sun," when Jack finds a pouch containing one white stone and one black stone on a pair of mummified corpses.
    quote:
    In Western culture, Yin and Yang are often erroneously portrayed as corresponding to "evil" and "good" respectively. The truth is that neither Yin nor Yang is preferable or morally superior.
    quote:
    Everything can be described as both Yin and Yang.

1. Yin and Yang do not exclude each other.

Everything has its opposite: although this is never absolute, only relative. No one thing is completely Yin or completely Yang. Each contains the seed of its opposite. For example, winter can turn into summer; "what goes up must come down".

2. Yin and Yang are interdependent.

One cannot exist without the other. For example, day cannot exist without night. Light cannot exist without darkness. Death cannot exist without Life.

3. Yin and Yang can be further subdivided into Yin and Yang.

Any Yin or Yang aspect can be further subdivided into Yin and Yang. For example, temperature can be seen as either hot or cold. However, hot can be further divided into warm or burning; cold into cool or icy. Within each spectrum, there is a smaller spectrum; every beginning is a moment in time, and has a beginning and end, just as every hour has a beginning and end.

4. Yin and Yang consume and support each other.

Yin and Yang are usually held in balance: as one increases, the other decreases. However, imbalances can occur. There are four possible imbalances: excess Yin, excess Yang, Yin deficiency, and Yang deficiency. They can again be seen as a pair: by excess of Yin there is a Yang deficiency and vice versa. The imbalance is also a relative factor: the excess of Yang "forces" Yin to be more "concentrated".

5. Yin and Yang can transform into one another.

At a particular stage, Yin can transform into Yang and vice versa. For example, night changes into day; warmth cools; life changes to death. However this transformation is relative too. Night and day coexist on Earth at the same time when shown from space.

6. Part of Yin is in Yang and part of Yang is in Yin.

The dots in each serve:

1. as a reminder that there are always traces of one in the other. For example, there is always light within the dark (e.g., the stars at night); these qualities are never completely one or the other.
    2. as a reminder that absolute extreme side transforms instantly into the opposite, or that the labels Yin and Yang are conditioned by an observer's point of view. For example, the hardest stone is easiest to break. This can show that absolute discrimination between the two is artificial.

7. Forces regain balance with yin-yang curves

Look at curves, where one thing is resolved with another. Our own bodies possess plenty of yin-yang curves, as do the bodies of all other organisms. Yin-yang curves can be internal (part of the physique) or external (part of the trajectory of motion). Select and adapt with curvature.
    Taoisme dus, waarover het volgende met betrekking tot S3E8:
    quote:
    A common theme in Taoist literature is that fulfilment in life cannot be attained by forcing one's own destiny; instead, one must be receptive to the path laid for them by nature and circumstance.
    Beginnen er u dingen op te vallen?

[ Bericht 43% gewijzigd door Skull-splitter op 15-02-2007 21:52:47 ]
    pi_46345759
    shit!

vergeten te regellen
    Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
    -Rabia Al-Basri
    pi_46345877
    Lijkt me sterk dat namaste echt daadwerkelijk iets betekent, het is namelijk niks meer dan een begroeting in het Hindi. Maar hey, het is Lost, dus zeker zijn we nooit !

Toffe ep weer, heb zin in de volgende .
    Whatever I want.
      donderdag 15 februari 2007 @ 21:50:20 #59
    12888 Skull-splitter
    pi_46347133
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 21:21 schreef PeRi het volgende:
    Lijkt me sterk dat namaste echt daadwerkelijk iets betekent, het is namelijk niks meer dan een begroeting in het Hindi. Maar hey, het is Lost, dus zeker zijn we nooit !

Toffe ep weer, heb zin in de volgende .
    Wat was de tagline van S1 ook alweer? "Everything happens for a reason"?
    pi_46347474
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 15:47 schreef TC03 het volgende:

[..]

Het feit dat het nergens over ging? Geen nieuwe antwoorden erbij, integendeel, weer een nieuwe verhaallijn... Zo kan je de boel makkelijk rekken.
    Eens. Begint irritant te worden. Best een leuke aflevering, maar ik wil niet meer vragen terwijl ik niet eens zeker weer of er ooit antwoorden op komen.
    xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
    pi_46348619
    You can't change it.It's faith. Desmond zou is met Lock moeten praten, zullen real brothers worden dan .
    pi_46348763
    Oke epi 7 was bagger, deze was stukken beter maar ik dacht dat ze juist verhalen gingen afronden niet nog moeilijker maken. Oja en de promo dik vaag maar zal wel niks van kloppen
      donderdag 15 februari 2007 @ 22:39:37 #63
    12888 Skull-splitter
    pi_46349229
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 22:25 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
    You can't change it.It's faith. Desmond zou is met Lock moeten praten, zullen real brothers worden dan .
    Locke heeft het geprobeerd, heeft een aantal fijne uitspraken die in het verlengde hiervan staan, waaronder het simpele "It's never BEEN easy!" en zijn uitleg over nature's way to strengthen... (struggle; pijn, lijden, ervaringen)
    pi_46349258
    Ik snap het gezeur dat de aflevering ruk is écht niet . Maar goed, ieder z'n mening.

Ik bedacht me net voordat ik het topic opende inderdaad dat Desmond niet echt getimetravelled kan hebben, gezien het feit dat hij meerdere keren heeft gezien hoe Charlie doodgaat.
      donderdag 15 februari 2007 @ 22:41:36 #65
    12888 Skull-splitter
    pi_46349302
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 22:29 schreef Helo het volgende:
    Oke epi 7 was bagger, deze was stukken beter maar ik dacht dat ze juist verhalen gingen afronden niet nog moeilijker maken. Oja en de promo dik vaag maar zal wel niks van kloppen
    Het gaat niet om het doel, het gaat om het pad...
      donderdag 15 februari 2007 @ 22:48:45 #66
    3292 Tweek
    Koffie graag!
    pi_46349603
    Na mijn gezeik over de afleveringen die dit seizoen geweest zijn hebben ze toch weer bewezen dat ze het wel kunnen. Hier hadden ze het seizoen me moeten openen. Prima aflevering en ik heb weer goede hoop voor de toekomst.
    pi_46349668
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 21:17 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Enorme lap tekst met mogelijk storende elementen, anders flink doorscrollen gaarne

Nee, dat is het niet, and once more we have oosterse filosofie: Namaste!
    [..]

Boedhisme, boedha, laten we even verder neuzen:
    [..]

[afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [..]

Looks alike? Verschillende spirituele stromingen though.

Verder ingaand op Boedisme en de invloed op Lost:
    [..]

Samengevat voor Jip en Janneke:
    [..]

Uit de Lost Wiki:
    [..]

Over het thema zwart/wit:
    [..]

[afbeelding]
    [..]

[..]

Taoisme dus, waarover het volgende met betrekking tot S3E8:
    [..]

Beginnen er u dingen op te vallen?
    En kort samengevat van je copy/paste in het NL ?
    pi_46349829
    Hier de promo uit Canada.
    pi_46349906
    En hier probeert iemand het uit te leggen
      donderdag 15 februari 2007 @ 22:59:48 #70
    12888 Skull-splitter
    pi_46350067
    Tis een theorie, er rammelt van alles aan, maar ik denk dat dit de hoofdmoot van Lost is.
    SPOILER
      donderdag 15 februari 2007 @ 23:00:38 #71
    12888 Skull-splitter
    pi_46350101
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 22:56 schreef Ranja_Ranja het volgende:
    En hier probeert iemand het uit te leggen
    * Skull-splitter gaat lezen
    pi_46350573
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 23:00 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

* Skull-splitter gaat lezen
    Ik heb het al gelezen Het is wel de moeite waard Vooral het stuk over die 2 onderzoekers aan het einde van S2.
      donderdag 15 februari 2007 @ 23:18:13 #73
    12888 Skull-splitter
    pi_46350839
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 23:12 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

Ik heb het al gelezen Het is wel de moeite waard Vooral het stuk over die 2 onderzoekers aan het einde van S2.
    Mjah, tis 3 pagina's zonder dat er enige conclusies aan vast zitten, wat het wel jammer maakt.

Quantummechanica, paralelle universa, leuk, maar ik trek ze er niet meteen bij. Denk wel dat de schrijver enigzins warm is.
    pi_46351138
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 22:59 schreef Skull-splitter het volgende:
    Tis een theorie, er rammelt van alles aan, maar ik denk dat dit de hoofdmoot van Lost is.
    SPOILER
    Ik denk dat het aardig klopt hoor. Dat verhaal over die variabelen zit letterlijk in die internetfilmpjes en die aflevering van vandaag plaatste ik ook wel meteen binnen die theorie. Ik hoop alleen dat ze de antwoorden omtrent de theorie eens in de tv-serie gaan geven. Dan blijft er volgens mij nog genoeg geheimzinnigheid over. Een simpel voorbeeld: we weten nog steeds niet waarom Locke weer kan lopen.
      donderdag 15 februari 2007 @ 23:25:35 #75
    12888 Skull-splitter
    pi_46351258
    of dat Rose ineens weer schoon is, of dat Walt dingen kon oproepen...
      donderdag 15 februari 2007 @ 23:30:56 #76
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_46351507
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 23:23 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ik denk dat het aardig klopt hoor. Dat verhaal over die variabelen zit letterlijk in die internetfilmpjes en die aflevering van vandaag plaatste ik ook wel meteen binnen die theorie. Ik hoop alleen dat ze de antwoorden omtrent de theorie eens in de tv-serie gaan geven. Dan blijft er volgens mij nog genoeg geheimzinnigheid over. Een simpel voorbeeld: we weten nog steeds niet waarom Locke weer kan lopen.
    En ook niet waarom hij niet kon lopen
      vrijdag 16 februari 2007 @ 00:47:01 #77
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_46353896
    Gave aflevering weer. Zelfs voor iemand die niet al die psychedelica slikt en achter elke symbool iets anders zoekt.

Desmond is oké.
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_46353944
    Ik vind jullie echt geweldig weet je dat, na 10 min. LOST zit ik me meer te verheugen op jullie dan op de rest van de afleveringen
      vrijdag 16 februari 2007 @ 00:58:30 #79
    165848 SoupNazi
    No soup for you!
    pi_46354146
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 00:47 schreef golfer het volgende:

Desmond is oké.
    Jep.
    A.F.C. Ajax
      vrijdag 16 februari 2007 @ 01:14:41 #80
    3292 Tweek
    Koffie graag!
    pi_46354509
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 23:25 schreef Skull-splitter het volgende:
    of dat Walt dingen kon oproepen...
    Naast dat er een aflevering was dat er gesuggereerd werd dat walt dat kon is er voor de rest geen enkele aanwijzing geweest dat hij dat ook daadwerkelijk kan, met het verdwijnen van walt en micheal uit de serie kan het ook wel vergeten worden.

1 van de redenen dat de ik twijfel aan de serie, ook al was de aflevering van vandaag weer op het oude niveau.
    pi_46354563
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 21:09 schreef Karina het volgende:
    en dat is ook zo, dat hebben de schrijvers pas toegegeven, de producers geven de makers dan ook nog maar 2 seizoenen de tijd om met antwoord te komen op de meeste vragen, erg jammer hoor
      vrijdag 16 februari 2007 @ 01:20:20 #82
    12888 Skull-splitter
    pi_46354634
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 00:47 schreef golfer het volgende:
    Gave aflevering weer. Zelfs voor iemand die niet al die psychedelica slikt en achter elke symbool iets anders zoekt.

Desmond is oké.
    Ik slik niks Ik observeer.
      vrijdag 16 februari 2007 @ 01:21:25 #83
    12888 Skull-splitter
    pi_46354658
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 01:14 schreef Tweek het volgende:

[..]

Naast dat er een aflevering was dat er gesuggereerd werd dat walt dat kon is er voor de rest geen enkele aanwijzing geweest dat hij dat ook daadwerkelijk kan, met het verdwijnen van walt en micheal uit de serie kan het ook wel vergeten worden.

1 van de redenen dat de ik twijfel aan de serie, ook al was de aflevering van vandaag weer op het oude niveau.
    Meer dat het waarschijnlijk in dezelfde lijn ligt...
      vrijdag 16 februari 2007 @ 01:21:35 #84
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_46354662
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 01:17 schreef 7eVeNL het volgende:

[..]

en dat is ook zo, dat hebben de schrijvers pas toegegeven, de producers geven de makers dan ook nog maar 2 seizoenen de tijd om met antwoord te komen op de meeste vragen, erg jammer hoor
    Maar daar heben de Lost-volgertjes hier met al hun theorieën toch geen last van.
    Die vullen nu al topic, na topic hier en in the USA al hun conspericy-theoreën in?
    i.p.v. het gewoon een leuk luchtige serie te vinden?
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
      vrijdag 16 februari 2007 @ 01:24:52 #85
    12888 Skull-splitter
    pi_46354743
    The simpsons, dat is een luchtige serie, dit is drama
    pi_46354795
    Shitt.. de kijkcijfers voor deze aflevering zijn zelfs nog iets lager dan vorige week ABC vermoord de serie door het op dit huidige tijdstip nu te zetten

Ik ben niet blij.
      vrijdag 16 februari 2007 @ 01:27:09 #87
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_46354808
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 01:24 schreef Skull-splitter het volgende:
    The simpsons, dat is een luchtige serie, dit is drama
    Poef.....gone! ©golfer
      vrijdag 16 februari 2007 @ 01:32:04 #88
    12888 Skull-splitter
    pi_46354950
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 01:26 schreef wolfrolf het volgende:
    Shitt.. de kijkcijfers voor deze aflevering zijn zelfs nog iets lager dan vorige week ABC vermoord de serie door het op dit huidige tijdstip nu te zetten

Ik ben niet blij.
    Hopen dat ze bijtrekken, anders zitten we straks met OF een rush-job OF een onaffe serie
      vrijdag 16 februari 2007 @ 01:34:14 #89
    3292 Tweek
    Koffie graag!
    pi_46354999
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 01:26 schreef wolfrolf het volgende:

Ik ben niet blij.
    Ach lage kijkcijfers is niet erg, deze serie mag sowieso nog maar 2 seizoen doorgaan(liefst deze en nog 1 seizoen), langer maken zich zelf belachlijk zoals ze bezig zijn. Daarbij de lage kijkcijfers hebben de makers zelf voor gezorgd niet ABC.

Het hele concept van Lost zorgt eral voor dat het geen serie wordt van 10+ seizoenen, zeker als je wil dat mensen zich het later herinerren en op dvd kopen wil je dat het krachtig en kort in 5 of minder seizoenen is. Dan heb je nu nog de cult status voor je spreken en zorg je voor genoeg dvd verkoop, dat haakt anders af.

Klinkt hard, maar 9 miljoen kijkers verliezen in slechts 7 afleveringen dat is onvergevelijk.
    pi_46355198
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 01:34 schreef Tweek het volgende:af.
    Klinkt hard, maar 9 miljoen kijkers verliezen in slechts 7 afleveringen dat is onvergevelijk.
    Euuhm. De premiere van seizoen 2 had 23 miljoen kijkers. Niet die van seizoen 3 ( ) In 7 afleveringen tijd zijn er zo'n 4 a 5 miljoen kijkers weggelopen. 3x01 had iets onder de 19 miljoen, 3x08 heeft er om en nabij de 14 mln.

Op het vorige uitzend tijdstip zat er trouwens weer een ietwat stijgende lijn in de cijfers. Nu een dalende.

ABC

vrijdag 16 februari 2007 @ 02:05:05 #91
    12888 Skull-splitter
    pi_46355648
    Ach, als ze er maar niet zoals HBO ineens de stekker uittrekken (HBO trok de stekker uit Carnivale op basis van kijkcijfers, terwijl het verhaal net lekker op gang kwam...)
    pi_46357255
    Had gisteren willen kijken maar helaas. Dan vanavond maar
    pi_46357799
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 01:17 schreef 7eVeNL het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat verkeerd begrepen hebt. Ten eerste zijn de producers ook degene die de serie bedacht en gemaakt hebben en schrijven ze een flink aantal afleverigen zelf.

Ten tweede wil ABC niet dat Lost over 2 seizoenen afgelopen is (als je dat bedoelt), die willen de melkkoe juist zo lang mogelijk houden. De makers van Lost hebben juist ABC ervan moeten overtuigen dat het het beste voor de serie zou zijn als seizoen 5 het laatste seizoen zou zijn. Dat zou het beste passen bij het verhaal dat ze willen vertellen.

En voor iedereen die denkt dat het antwoord op waarom Locke in een rolstoel zat oneindig zal worden uitgesteld:
    SPOILER
    Verder is Lost nog steeds het best bekeken programma op de woensdagavond (op American Idol na natuurlijk) onder de doelgroep waar adverteerders geïnteresseerd in zijn. We hoeven ons dus nog geen zorgen te maken over een vroegtijdig einde

[ Bericht 4% gewijzigd door Symer op 16-02-2007 08:47:11 ]
    pi_46358020
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 07:20 schreef dfens het volgende:
    Had gisteren willen kijken maar helaas. Dan vanavond maar
    Ja, dat had ik ook, vanavond in de herkansing....
    I'm Fucking Brilliant!
    pi_46358329
    Spoiler over de laaste epi niet lezen als je niet wilt weten wat er gebeurd is, oja en het is een vraag wat er in de spoiler zit
    SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door Helo op 16-02-2007 09:49:52 (Typo) ]
    pi_46358920
    Final Destination meets Lost meets The Matrix.

'nuff said.
    pi_46361336
    Al met al, een goeie ep
      vrijdag 16 februari 2007 @ 11:40:12 #98
    12888 Skull-splitter
    pi_46362254
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 09:43 schreef Geqxon het volgende:
    Final Destination meets Lost meets The Matrix.

'nuff said.
    Lost deelt thematiek met the Matrix en zelfs Star Wars, maar verder...
    pi_46363285
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 11:40 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Lost deelt thematiek met the Matrix en zelfs Star Wars, maar verder...
    Ach komop, The Oracle was toch echt rechtstreeks gekopieerd
      vrijdag 16 februari 2007 @ 12:26:03 #100
    12888 Skull-splitter
    pi_46363736
    Niet helemaal... In lost weten we nog steeds niet wie of wat ze is, in the Matrix is het een dataminer die de residuen van elke matrixversie bijhield en zodoende een hoopt "weet"

Wel interessant is het thema stroming/lot in the matrix: neo is onderdeel van een voorspelling, eerste confrontatie met the Oracle "Don't mind the vase" "What's really going to cook your noodle later is would you still have broken it if I didn't say anything?" en het bordje "Know thei self". Later weer de keuzes bij the architect waar hij uit alle macht probeert anders te zijn dan alle andere voor hem, en de zelfopoffering aan het eind. Daargelaten de symboliek, Neo en Smith, The Architect en the Oracle, allemaal Yin Yang verwijzingingen.

In Star Wars zitten daar ook verwijzingen naar, al is het daar redelijk verwesterd door the Dark Side echt "slecht" te maken... Terwijl dat altijd maar relatief is.
      vrijdag 16 februari 2007 @ 12:30:16 #101
    97199 netto_m
    Save the cheerleader...
    pi_46363848
    Iemand opgevallen dat hij ook de nummers zag overal?
    What makes something special is not just what you have to gain, but what you feel there is to lose
      vrijdag 16 februari 2007 @ 12:32:56 #102
    12888 Skull-splitter
    pi_46363918
    En hij verwijst naar wie? In het geval van Desmond: waar?
      vrijdag 16 februari 2007 @ 13:08:51 #103
    53267 TC03
    pi_46364954
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 12:30 schreef netto_m het volgende:
    Iemand opgevallen dat hij ook de nummers zag overal?
    Dat was wel geing ja. A delivery for 815...
    pi_46365606
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 12:26 schreef Skull-splitter het volgende:
    Niet helemaal... In lost weten we nog steeds niet wie of wat ze is, in the Matrix is het een dataminer die de residuen van elke matrixversie bijhield en zodoende een hoopt "weet"

Wel interessant is het thema stroming/lot in the matrix: neo is onderdeel van een voorspelling, eerste confrontatie met the Oracle "Don't mind the vase" "What's really going to cook your noodle later is would you still have broken it if I didn't say anything?" en het bordje "Know thei self". Later weer de keuzes bij the architect waar hij uit alle macht probeert anders te zijn dan alle andere voor hem, en de zelfopoffering aan het eind. Daargelaten de symboliek, Neo en Smith, The Architect en the Oracle, allemaal Yin Yang verwijzingingen.

In Star Wars zitten daar ook verwijzingen naar, al is het daar redelijk verwesterd door the Dark Side echt "slecht" te maken... Terwijl dat altijd maar relatief is.
    Ik keek een stuk minder diep, meer naar een kalm oud vrouwtje dat de toekomst weet, het bankje waar ze op zaten, meer in die vorm.
    pi_46365686
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 13:26 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ik keek een stuk minder diep, meer naar een kalm oud vrouwtje dat de toekomst weet, het bankje waar ze op zaten, meer in die vorm.
    Jezus, ga sesamstraat kijken ofzo .
    pi_46365816
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 13:28 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:

[..]

Jezus, ga sesamstraat kijken ofzo .
    Dan moet ik al naar bed
    pi_46366730
      vrijdag 16 februari 2007 @ 14:04:14 #108
    26414 greatgonzo
    Gonzo met een G
    pi_46366954
    i'm confused...

van de ene kant vond ik de ep. supertof, en kreeg steeds meer het gevoel dat we nu echt antwoorden krijgen, van de andere kant weten we eigenlijk nog weinig. We zien hoe Desmond eigenlijk op het eiland is gekomen, maar was die flits nu een combi van toen en nu, of echt van toen? Snap er de ballen van..

Grote vraag voor mij blijft: hoe kan het dat Desmond de gave van de ringverkoopster heeft overgenomen? Charlie gaat dus dood, ok.. maar verder nog weinig antwoorden.
    Bij tijd en wijle aanwezig...
      vrijdag 16 februari 2007 @ 14:13:40 #109
    12888 Skull-splitter
    pi_46367280
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 13:26 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Symboliek is OK.
    pi_46367613
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 14:04 schreef greatgonzo het volgende:
    i'm confused...

Grote vraag voor mij blijft: hoe kan het dat Desmond de gave van de ringverkoopster heeft overgenomen? Charlie gaat dus dood, ok.. maar verder nog weinig antwoorden.
    Omdat hij alles voor de tweede keer meemaakt
      vrijdag 16 februari 2007 @ 14:35:20 #111
    12888 Skull-splitter
    pi_46368096
    Het is een alternatieve uitleg van deja vu, waar die paralelle universa wel weer mee te maken hebben... Alleen lijkt het me stug dat een volledig bewustzijn van universum kan verspringen. Sterker nog, het is DE reden waarom een beamer a la Star Trek nooit zou kunnen werken: hoe precies je microscoop ook is, je zult nooit de absolute positie van een atoom kunnen waarnemen, slechts een benadering.
    pi_46368229
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 14:22 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Of misschien wel voor de tiende keer .

Ik denk trouwens niet dat Desmond terug ging in de tijd na het omdraaien van de sleutel. Ik denk dat hij een zeer lange 'flashback' kreeg, wellicht door de implosie van de hatch. Hij zit wel in een timeloop, maar is, anders dan de ep suggereert nog niet op het eindpunt aangekomen en dus nog niet teruggegaan in de tijd. Wat de ep ons wel leert is dat de toekomst vast lijkt te staan. Desmond en Penny zijn niet voorbestemd te trouwen. We zien in de flashback dat als Desmond door heeft dat hij niet gek is en echt in een tijdloop zit hij van plan is penny alsnog ten huwelijk te vragen. Maar op dat moment beseft hij ook dat hij de barman kan redden en incasseert vervolgens zelf de klap en vraagt daardoor Penny wederom niet ten huwelijk vraagt en spelen alle events zich weer uit totdat hij op het eiland terechtkomt. Dit zou ook mogelijk het einde van seizoen 2 kunnen verklaren. Door het gedrag van Desmond zijn Penny en Donavan (indische vriend van Desmond) erachter gekomen wat er aan de hand is en proberen daarom het eiland te vinden, denk aan de twee mannen op de zuidpool (of ergens anders).

Een ander interessant iets om bij stil te staan is de Valenzetti Equation uit TLE, waarin de bekende getallen 4,8,15,16,23,42 onderdeel zijn van een formule die het einde van de mens aankondigen, het doel van DHARMA was om één van deze getallen te veranderen om de mensheid zo te behoeden voor uitsterving. De juwelier in de afgelopen aflevering en Desmond lijken echter te suggereren dat de toekomst vast staat en dat zou de missie van DHARMA kansloos is. Misschien (en nu ga ik nog meer speculeren dan daarvoor) is de timeloop bewust gecreeert om extra tijd te creeeren voor het oplossen van dit probleem, welke rol the others, the losties en het eiland en het monster spelen weet ik echter niet, maar het is een idee.

En nu doet mijn hoofd pijn. Superaflevering dat wel, opent veel perspectieven en is volgens mij geen nieuw mysterie zoals sommige roepen maar juist het begin van het ontrafelen daarvan. De vorige aflevering was ook al super. Ik hoop dat ze het volhouden dit seizoen.
      vrijdag 16 februari 2007 @ 14:48:34 #113
    12888 Skull-splitter
    pi_46368489
    Grappig Don, dat zei ik ook in minder woorden EN met spoilertags
    pi_46368728
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 14:48 schreef Skull-splitter het volgende:
    Grappig Don, dat zei ik ook in minder woorden EN met spoilertags
    Daarom lees ik het ook niet , ik houd niet van spoilers. Waarom had je het daartussen gezet? Er stond toch helemaal niks in dat we nog niet weten? Anyway, beschouw mijn reactie maar voor degene die ook de spoilers hebben genegeerd met een ietwat uitgebreidere uitleg tussen de theorie en de relatie daarmee met aflevering SE308
      vrijdag 16 februari 2007 @ 15:05:58 #115
    12888 Skull-splitter
    pi_46369003
    omdat sommige mensen gewoon niet willen weten waar we heen gaan met de serie. Ik heb het trouwens meer over de Valenzetti-vergelijking dan over de uitleg over het wel en wee van Desmond...
    pi_46369023
    Zonet de aflevering bekeken, het intrigeert me heel erg maar al m´n collega´s vinden de aflevering maar ruk. Zo maar even mee in discussie gaan.
      vrijdag 16 februari 2007 @ 15:07:48 #117
    26414 greatgonzo
    Gonzo met een G
    pi_46369061
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 14:22 schreef Geqxon het volgende:

[..]

nah, alleen in z'n flashback maakt die volgens mij alles voor de tweede keer mee, als die wakker wordt, komt tie er achter dat hij het niet over doet, maar nog steeds vast zit op het eiland...

Toch? Het is zo'n groundhog day idee dus...

Maar dan snap ik nog steeds niet hoe die de toekomst kan zien..
    pi_46369265
    dat gaan we denk ik later te weten komen, is weer zo'n vraag

goeie post Don!
    pi_46369622
    En straks blijkt dat alle losties in een persoonlijke digi-cocon zitten, en dat het eiland slechts een virtueel wereld is. En dan zo van "Desmond, you are the one!".

vrijdag 16 februari 2007 @ 15:30:35 #120
    12888 Skull-splitter
    pi_46369881
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 15:23 schreef Geqxon het volgende:
    En straks blijkt dat alle losties in een persoonlijke digi-cocon zitten, en dat het eiland slechts een virtueel wereld is. En dan zo van "Desmond, you are the one!".

Nah, tis simpeler.
      vrijdag 16 februari 2007 @ 15:37:11 #121
    53267 TC03
    pi_46370096
    Ik snap echt niet waarom mensen denken dat er antwoorden gegeven zijn. De makers hebben een soort schijn-antwoord gegeven. Allemaal wazig gelul. In plaats van te zeggen hoe Desmond van het eiland AF is geraakt en hoe hij weer OP is gekomen, krijgen we allemaal rare verhaaltjes.
    pi_46370304
    wat me opviel trouwens bij die ene man met rode schoenen die doodgaat.
    Hij heeft toch All Stars? maar dat teken lijkt niet echt op all stars toch?
    zal wel aan mij liggen maargoed..
      vrijdag 16 februari 2007 @ 15:44:05 #123
    12888 Skull-splitter
    pi_46370315
    Er is helemaal geen antwoord gegeven, dat hoor je me ook geenzins zeggen, maar reken maar van yes dat er veel hints over de achterliggende gedachte in zaten...
      vrijdag 16 februari 2007 @ 15:50:33 #124
    26414 greatgonzo
    Gonzo met een G
    pi_46370506
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 15:37 schreef TC03 het volgende:
    Ik snap echt niet waarom mensen denken dat er antwoorden gegeven zijn. De makers hebben een soort schijn-antwoord gegeven. Allemaal wazig gelul. In plaats van te zeggen hoe Desmond van het eiland AF is geraakt en hoe hij weer OP is gekomen, krijgen we allemaal rare verhaaltjes.
    wie zegt dat die er van af is geweest...

knop om, grote knal, Desmond raakt buiten bewustzijn, krijgt een flashback over hoe hij op het eiland terecht gekomen is, wordt naakt wakker in de jungle..

Ik heb echt niet gezien dat die van het eiland af is geweest..
      vrijdag 16 februari 2007 @ 15:54:10 #125
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_46370604
    quote:
    Don_Gurgen schreef:
    Door het gedrag van Desmond zijn Penny en Donavan (indische vriend van Desmond) erachter gekomen wat er aan de hand is en proberen daarom het eiland te vinden, denk aan de twee mannen op de zuidpool (of ergens anders).
    Hee, daar had ik nog niet aan gedacht! Hmm, ik was ondertussen sterk van mening dat hij helemaal niet terug in de tijd was gereisd, maar gewoon tijdens het bewusteloos zijn na de implosie een zeer lange flashback had [waarbij zijn geheugen inderdaad het verleden en heden een beetje door elkaar haalde], maar nu ben ik weer terug bij af...
      vrijdag 16 februari 2007 @ 15:54:35 #126
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_46370617
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 15:43 schreef NielZjuh het volgende:
    Anders zouden ze sluikreclame maken voor AllStars en dat is niet de bedoeling natuurlijk.
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
      vrijdag 16 februari 2007 @ 16:00:13 #127
    53267 TC03
    pi_46370777
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 15:50 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

wie zegt dat die er van af is geweest...

knop om, grote knal, Desmond raakt buiten bewustzijn, krijgt een flashback over hoe hij op het eiland terecht gekomen is, wordt naakt wakker in de jungle..

Ik heb echt niet gezien dat die van het eiland af is geweest..
    Oké, dat zou kunnen. Ik vind het allemaal weer typische Lost vaagheid.
    pi_46371672
    theorie:

-hatch in/explosie
    -desmond keert terug naar vroeger
    -doet alles overnieuw
    -maakt foto met vriendin
    -dumpt vriendin
    -wordt naakt wakker naast 'hatch'
    --dit is het einde van s2 waar onderzoekers op de noordpool desbetreffende explosie/inplosie opmerken--

Vraag: waarom zou desmonds vriendin nog een zoekactie op touw zetten na hij verdwenen is?
    pi_46371945
    Wat ook mij opviel. Er was maar 1 foto gemaakt in die haven van Desmond en Penny. Aan het einde van S2 zag je een foto van Desmond en Penny op haar nachtkasje staan. Nu tovert Desmond ook die foto uit zn zak, alleen heeft Penny daar een shirtje aan.
    pi_46372124
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 15:54 schreef Xurk het volgende:

[..]

Hee, daar had ik nog niet aan gedacht! Hmm, ik was ondertussen sterk van mening dat hij helemaal niet terug in de tijd was gereisd, maar gewoon tijdens het bewusteloos zijn na de implosie een zeer lange flashback had [waarbij zijn geheugen inderdaad het verleden en heden een beetje door elkaar haalde], maar nu ben ik weer terug bij af...
    Damn ja, dat kan nog wel is zo zijn! Dat Donovan de volgende avond de voetbal wedstrijd ook heeft gezien enzo.

Maar goed, dan zal je te maken hebben met tijdreizen en weet je weer niet wat er is gebeurd na die klap op z'n kop..
    pi_46372319
    Iemand nog een screenshot van dat schilderij?
    pi_46372445
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 16:52 schreef Ranja_Ranja het volgende:
    Lost (USA) Deel 44: That's what they call d j vu, mate bedoel je ?
    pi_46372558
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 16:52 schreef Ranja_Ranja het volgende:
    quote:

[afbeelding]

[afbeelding]
    pi_46372584
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 16:56 schreef Ranja_Ranja het volgende:
    Check ook deze
    http://losteastereggs.blogspot.com/
    Fucking details.
    pi_46375384
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 16:30 schreef Bot13 het volgende:
    Vraag: waarom zou desmonds vriendin nog een zoekactie op touw zetten na hij verdwenen is?
    Omdat ze altijd op hem zou wachten. Toen Desmond uit de gevangenis kwam zocht ze hem op om hem te vertellen dat ze nog steeds van hem hield, Desmond hield ook nog van haar maar moest eerst de race winnen om zijn eer terug te krijgen. Toen Desmond een jaar later niet terug kwam is ze begonnen met zoeken.

Hoe wist ze dan dat ze naar een 'Geomagnetic anomaly' moest zoeken? Ik geloof niet dat het toeval is dat Desmond op dit eiland zit. Toen hij uit de gevangenis kwam bood Penelope's vader Desmond veel geld aan om bij haar uit de buurt te blijven, dat weigert Desmond. Vervolgens strandt Desmond op een haast onbewoond eiland (waar Penelope's vader mede-eigenaar van is) waar hij voor de rest van z'n leven gevangen zit omdat hij elke 108 minuten op een knop moet drukken. Dat kwam Penelope's vader wel erg goed uit, nietwaar?

Op die manier kan Penelope er dan achter gekomen zijn waar Desmond zat en hoe ze hem kon vinden, zonder dat er tijdreizen voor nodig is
    pi_46375873
    ik vond het echt een kudt aflevering

ik zie liever wat er verder met de others en Jack gebeurt..
      vrijdag 16 februari 2007 @ 20:13:13 #138
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_46378736
    Ik zie het allebei heel graag, zowel "Jack, Kate, Sawyer, Others" als iedereen op het strand. Dus het is kut dat een aflevering óf op het ene eiland óf op het andere zich geheel afspeelt, daardoor gaat het zo traag. Maar ik snap het wel, anders wordt de aflevering te druk terwijl er nóg minder verteld wordt.
    pi_46379027
    Super aflevering maar begin die flashbacks eigenlijk wel een beetje beu te worden.
      Lieve Belg vrijdag 16 februari 2007 @ 20:53:07 #140
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_46380170
    Het is gewoon een samenwerking met National Geographic

pi_46380330
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 18:52 schreef Mip1988 het volgende:
    ik vond het echt een kudt aflevering

ik zie liever wat er verder met de others en Jack gebeurt..
    Dat heb ik juist nou wel gezien, geef mij maar veel over de 'normale' eilandbewoners en het eiland. Zo heeft iedereen z'n voorkeur
      vrijdag 16 februari 2007 @ 21:08:45 #142
    165848 SoupNazi
    No soup for you!
    pi_46380723
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 16:41 schreef Ranja_Ranja het volgende:
    Wat ook mij opviel. Er was maar 1 foto gemaakt in die haven van Desmond en Penny. Aan het einde van S2 zag je een foto van Desmond en Penny op haar nachtkasje staan. Nu tovert Desmond ook die foto uit zn zak, alleen heeft Penny daar een shirtje aan.
    Misschien komt die andere foto wel heel ergens anders vandaan?
    A.F.C. Ajax
    pi_46381264
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 16:41 schreef Ranja_Ranja het volgende:
    Nadat Desmond de foto had gekregen ging de camera bij de fotograaf vandaan terwijl Penny daar nog even bleef staan, ze kan dan een tweede foto hebben gekregen. Die andere foto waar ze een wit shirtje aanheeft ipv van een zwarte was in het begin van seizoen 2 te zien toen Jack voor het eerst in de hatch kwam. De vrouw met het witte shirtje is ook niet dezelfde als Desmonds vriendin, maar dat komt omdat ze de actrice die Penny speelt toen nog niet gecast hadden. Ik denk dus niet dat we daar iets achter moeten zoeken.
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 20:21 schreef thespotlessmind het volgende:
    Super aflevering maar begin die flashbacks eigenlijk wel een beetje beu te worden.
    Toffe usericon
    pi_46385348
    Helemaal vergeten, ff downen en kijken
    pi_46385811

Ik moest gelijk hier aan denken bij dat beeld:

Houd van een lijntje.
      zaterdag 17 februari 2007 @ 00:04:37 #146
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_46386470
    LOST kennende zullen die dingen vast wel iets met elkaar te maken hebben inderdaad

Die easter-egg site... damn, ik had niet door dat er zo ontzettend veel shit in LOST zit! En dat iedereen dat allemaal opmerkt!
      zaterdag 17 februari 2007 @ 00:47:39 #147
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_46387754
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 00:04 schreef Xurk het volgende:
    LOST kennende zullen die dingen vast wel iets met elkaar te maken hebben inderdaad

Die easter-egg site... damn, ik had niet door dat er zo ontzettend veel shit in LOST zit! En dat iedereen dat allemaal opmerkt!
    Lost kennende hebben ze het zo gemaakt dat het eventueel met elkaar wat te maken zou kunnen hebben, als het de makers schikt .

Weet niet van de aflevering moet denken. Als aflevering opzich is het een supergoede aflevering, maar door de grote hoeveelheid zouteloze en ronduit saaie fillers (vooral in seizoen 2) krijg ik een wrange nasmaak bij elke aflevering die alleen maar meer vragen oproept.
    2000 light years from home
      Lieve Belg zaterdag 17 februari 2007 @ 00:49:52 #148
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_46387817
    Veel dingen worden volgens mij ook onterecht aan elkaar verbonden door de gebruikers. Neem nu dat schilderij ( http://bp0.blogger.com/_R(...)-h/tomandwidmore.jpg ). Dat heeft volgens mij geen enkele link
    pi_46388578
    Het blijft spannend. Ik vond de 'flash back' van Desmond wel interessant.
      Moderator zaterdag 17 februari 2007 @ 01:29:36 #150
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_46388884
    Oeh nieuwe eps Ben nu S3E7 aan het binnenhalen Ben benieuwd
    26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
      zaterdag 17 februari 2007 @ 01:42:50 #151
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_46389153
    Omg wat een serie is dit

Ben geloof ik in november gaan kijken toen seizoen 1 gekeken geloof ik. Iedergeval in januari heb ik seizoen 2 gekeken.

En gisteren heb ik maar even 1 tot 8 gekeken van seizoen 3

Ik heb zoveel vragen echt niet normaal.
    Bijvoorbeeld zullen Micheal en Walt ooit naar het de bewoonde wereld zijn teruggekeerd. Of zijn ze gewoon verdronken op zee. En waarom hebben ze nog geen hulp gehaald.

Zal Jack bij de andere groep aansluiten en een foute rol gaan krijgen.

Ben wel blij dat Eko dood is. Vond daar echt niks aan.

Heb wel alle topics van seizoen 3 hier nog doorgelezen
      zaterdag 17 februari 2007 @ 01:45:46 #152
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_46389223
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 01:42 schreef jorienvdherik het volgende:
    Bijvoorbeeld zullen Micheal en Walt ooit naar het de bewoonde wereld zijn teruggekeerd. Of zijn ze gewoon verdronken op zee. En waarom hebben ze nog geen hulp gehaald.
    Het is een beetje een slap excuus, maar in de seizoen 2 finale zei Ben tegen Michael dat hij geen hulp zou sturen, omdat iedereen er dan achter zou komen dat Michael [voor zijn zoon] twee mensen vermoord heeft...
      zaterdag 17 februari 2007 @ 01:47:41 #153
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_46389269
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 01:45 schreef Xurk het volgende:

[..]

Het is een beetje een slap excuus, maar in de seizoen 2 finale zei Ben tegen Michael dat hij geen hulp zou sturen, omdat iedereen er dan achter zou komen dat Michael [voor zijn zoon] twee mensen vermoord heeft...
    Waarom moest Michael hen eigenlijk vermoorden? Om de kijker te shoqueren ?
      zaterdag 17 februari 2007 @ 01:48:52 #154
    139407 jorienvdherik
    pi_46389300
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 01:45 schreef Xurk het volgende:

[..]

Hmm oke. Maar dat zou gezegd kunnen zijn door Ben om Micheal bang te maken / te be invloeden.

Wel vond ik die flasbacks op een gegeven moment echt niet meer leuk. Daarom kwam er nog geen schot in de zaak. Het mag er van mij ook wel uit.

Al ben ik benieuwd hoe de mensen van Ben op het eiland zijn gekomen ( van die vrouw weet je het nu wel ) maar toch.

En dat ze gewoon op 2 eilanden ( of meer ) wonen
      zaterdag 17 februari 2007 @ 01:49:36 #155
    139407 jorienvdherik
    pi_46389311
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 01:47 schreef Merkie het volgende:

[..]

Waarom moest Michael hen eigenlijk vermoorden? Om de kijker te shoqueren ?
    Ik denk om de andere er van te overtuigen om mee te gaan en zijn zoon te bevrijden ? ( al was dat overtuigen niet nodig geweest )
      zaterdag 17 februari 2007 @ 02:52:13 #156
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_46390261
    Nee, hij moest Ana-Lucia vermoorden zodat het zou lijken alsof Ben dat gedaan had toen hij ontsnapte, en daardoor iedereen bereid zou gaan met Michael mee te gaan om op The Others te jagen [anders kreeg hij ze waarschijnlijk niet mee]. Libby vermoordde hij puur uit schrikreflex.
      zaterdag 17 februari 2007 @ 03:03:40 #157
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_46390395
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 02:52 schreef Xurk het volgende:
    Nee, hij moest Ana-Lucia vermoorden zodat het zou lijken alsof Ben dat gedaan had toen hij ontsnapte, en daardoor iedereen bereid zou gaan met Michael mee te gaan om op The Others te jagen [anders kreeg hij ze waarschijnlijk niet mee]. Libby vermoordde hij puur uit schrikreflex.
    Oh ja, nu weet ik het weer . Bedankt.
      Moderator zaterdag 17 februari 2007 @ 05:00:56 #158
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_46391052
    Net episode 7 gezien en als ze deze lijn voort kunnen zetten dan zou dat geweldig zijn Ben nu 8 aan het binnenhalen, ga ik morgen kijken
    26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
      zaterdag 17 februari 2007 @ 07:57:29 #159
    20103 FoXje
    opgezegd@fok.nl
    pi_46391312
    Dit was echt een goede aflevering! Desmond!
    opgezegd@fok.nl
      zaterdag 17 februari 2007 @ 10:04:25 #160
    139407 jorienvdherik
    pi_46392015
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 02:52 schreef Xurk het volgende:
    Dat is ongeveer het zelfde
    pi_46393748
    Alweer zin in volgende week
      Moderator zaterdag 17 februari 2007 @ 17:14:59 #162
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_46402420
    Wat een geweldige ep is 8 Het gaat weer helemaal goedkomen met Lost
    pi_46405064
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 15:43 schreef NielZjuh het volgende:
    Ik heb m nog extra even op pauze gezet om te zien of het misschien het Dharma logo was, maar volgens mij is dat niet zo
    I'm Fucking Brilliant!
      zaterdag 17 februari 2007 @ 19:00:49 #164
    12888 Skull-splitter
    pi_46405203
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 00:49 schreef Jump het volgende:
    Veel dingen worden volgens mij ook onterecht aan elkaar verbonden door de gebruikers. Neem nu dat schilderij ( http://bp0.blogger.com/_R(...)-h/tomandwidmore.jpg ). Dat heeft volgens mij geen enkele link
    Laat me niet lachen: topvondst!
    pi_46405308
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 16:00 schreef TC03 het volgende:

[..]

Oké, dat zou kunnen. Ik vind het allemaal weer typische Lost vaagheid.
    Serieuze vraag: waarom neem jij de moeite van het kijken nog? Het enige wat je (en sommige anderen) doet is klagen over het feit dat er geen hapklare antwoorden worden gegeven. Je hebt absoluut gelijk over het feit dat de antwoorden er niet komen, maar waarom kwel je jezelf dan nog als je het zo vervelend vindt? Je kan zelf ook wel raden dat die antwoorden niet binnen de komende 3 afleveringen worden gegeven, dus dan kan je beter tot het einde van de serie wachten en de afsluiter kijken ofzo .

Ik snap serieus niet dat er hier mensen zitten die élke week klagen dat het niets is maar zichzelf wel de kwelling van het kijken aandoen. Je bent niet verplicht ofzo.
      zaterdag 17 februari 2007 @ 19:13:43 #166
    53267 TC03
    pi_46405562
    Omdat elke keer de season finale wel goed is, en ik daarom hoop heb dat het nog wel zo goed wordt.
    pi_46406331
    Er zijn 2 finale's geweest
    pi_46406804
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 19:13 schreef TC03 het volgende:
    Omdat elke keer de season finale wel goed is, en ik daarom hoop heb dat het nog wel zo goed wordt.
    Er zijn idd al meerdere (semi-)finales geweest en als het je daarna weer tegenvalt zou je misschien een conclusie kunnen trekken .
    Ik ben bang dat de serie nooit gaat worden zoals je graag zou willen dus misschien is het een idee om of de hoop en de serie te laten varen, of je wat minder te ergeren.
    pi_46406935
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 19:54 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Er zijn idd al meerdere (semi-)finales geweest en als het je daarna weer tegenvalt zou je misschien een conclusie kunnen trekken .
    Ik ben bang dat de serie nooit gaat worden zoals je graag zou willen dus misschien is het een idee om of de hoop en de serie te laten varen, of je wat minder te ergeren.
    Ik kan het niet meer met je eens zijn.... Maar wat ik niet snap, hoe kan je de serie niks vinden, maar de seizoensfinales wel? Dat is toch juist de opbouw van de spanning van de hele serie die het dan zo bijzonder maakt?
    I'm Fucking Brilliant!
      zaterdag 17 februari 2007 @ 20:07:20 #170
    53267 TC03
    pi_46407225
    Omdat er in de finales wel boeiende, concrete dingen gebeurden? Zonder dat die aflevering van 10 minuten wordt opgerekt naar 40 minuten met nutteloze dingen?
      zaterdag 17 februari 2007 @ 20:14:08 #171
    12888 Skull-splitter
    pi_46407469
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 20:07 schreef TC03 het volgende:
    Omdat er in de finales wel boeiende, concrete dingen gebeurden? Zonder dat die aflevering van 10 minuten wordt opgerekt naar 40 minuten met nutteloze dingen?
    Wee je gebeente als je een serie als Prisonbreak WEL een goede serie vindt (gebeurd per aflevering namelijk geen hol...)
    pi_46407498
    Prisonbreak heb ik opgegeven, Lost nog (net) niet.
    Houd van een lijntje.
      zaterdag 17 februari 2007 @ 20:17:49 #173
    139407 jorienvdherik
    pi_46407592
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 20:14 schreef Erwtensoep het volgende:
    PB opgeven
    pi_46407632
    Ben je er weer jongen
    Houd van een lijntje.
      zaterdag 17 februari 2007 @ 20:20:25 #175
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_46407672
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 20:14 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Wee je gebeente als je een serie als Prisonbreak WEL een goede serie vindt (gebeurd per aflevering namelijk geen hol...)
    Meer dan bij Lost hoor.
      zaterdag 17 februari 2007 @ 20:21:26 #176
    139407 jorienvdherik
    pi_46407701
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 20:19 schreef Erwtensoep het volgende:
    Ben je er weer jongen
    Ja zeker, op naar alf 9
      zaterdag 17 februari 2007 @ 20:25:43 #177
    12888 Skull-splitter
    pi_46407832
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 20:20 schreef Merkie het volgende:

[..]

Meer dan bij Lost hoor.
    Amerikaan
      zaterdag 17 februari 2007 @ 20:28:19 #178
    12888 Skull-splitter
    pi_46407908
    quote:
    Kheb 2 afleveringen gezien, maar het boeit me gewoon niet... Een constant moeilijk kijkende adolescent, grappige inmates zonder enige progressie... Nee, sorry...
      Moderator zaterdag 17 februari 2007 @ 20:59:20 #179
    8781 crew  Frutsel
    pi_46409003
    Lost Crashes in Ratings (CNN)

LOS ANGELES, California (AP) -- "Lost" crashed in the ratings this week, hitting an all-time low for a new episode.

ABC's drama about plane crash survivors stranded on a mysterious island drew an estimated 12.8 million viewers Wednesday, according to preliminary figures from Nielsen Media Research. That's well off the peak of more than 20 million for the drama that became an instant sensation when it debuted in September 2004.

ABC has worked hard to try to protect a show that helped turn the network's fortunes around, moving it to 10 p.m. ET Wednesday this year to steer clear of Fox's blockbuster "American Idol" and CBS's increasingly strong "Criminal Minds."

After "Lost" fans complained about reruns interrupting the show's serial flow last season, the network tried an experiment: It split the current season in two, airing six episodes before an extended break and then resuming with 16 additional episodes.

The show's February 7 return was heavily promoted and drew nearly 14.5 million viewers. But the bounce didn't last, with the show slumping this week.

Although protected from top-rated "American Idol" in its new time slot, "Lost" now has the disadvantage of trying to draw viewers at an hour when fewer people are watching television. This Wednesday, Valentine's Day put a 7 percent dent in overall TV viewership.

In the show's defense, ABC noted that it beat the competition among the advertiser-favored young adult crowd, drawing 7.3 million viewers age 18 to 49 compared to the 5.8 million that tuned in to CBS' "CSI: New York."

"Lost" also handed ABC nearly 4 million more viewers in the time slot compared to last year, when short-lived drama "Invasion" aired, the network said.

But there's no question that "Lost," once riding big ratings, buzz and cachet, has lost significant ground.

Some fans and critics complain that the story has gotten confusing and unsatisfying. The show, named best drama at the 2005 Emmy Awards, was shut out at the 2006 ceremony.
    pi_46411692
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 20:59 schreef Frutsel het volgende:
    Lost Crashes in Ratings (CNN)
    Grafiek gevonden van de kijkcijfers, het lijkt idd dramatisch, zeker vergeleken met seizoen 2:

Sinds de opening van het tweede seizoen hebben ze gewoon 11 miljoen kijkers weg weten te jagen
      zaterdag 17 februari 2007 @ 22:46:14 #181
    12888 Skull-splitter
    pi_46412464
    Autch...
      Lieve Belg zaterdag 17 februari 2007 @ 22:46:54 #182
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_46412490
    Is dat nu enkel doordat ze Lost een uur later uitzenden of zo iets?
      zaterdag 17 februari 2007 @ 22:47:32 #183
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_46412506
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 20:28 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Kheb 2 afleveringen gezien, maar het boeit me gewoon niet... Een constant moeilijk kijkende adolescent, grappige inmates zonder enige progressie... Nee, sorry...
    Prison Break vind ik ook niet echt boeiend meer, wel geinig om te kijken. Lost is wel duidelijk een betere serie. Alleen dat nutteloze gerek en het plaatsen van die hints die nergens over gaan. En de die-hard fans vinden het nog prachtig ook.
      zaterdag 17 februari 2007 @ 22:53:26 #184
    53267 TC03
    pi_46412683
    quote:
    Prison Break heb ik ook opgegeven na de tweede aflevering van het tweede seizoen.
    pi_46412875
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 22:46 schreef Jump het volgende:
    De lange pauze zal ook wel niet geholpen hebben, maar dat zal denk ik wel 1 van de hoofdredenen zijn.
      zaterdag 17 februari 2007 @ 23:36:27 #186
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_46413679
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 23:01 schreef Symer het volgende:

[..]

De lange pauze zal ook wel niet geholpen hebben, maar dat zal denk ik wel 1 van de hoofdredenen zijn.
    Lange pauze + ander tijdstip = tijdelijke daling denk ik. Mensen moeten Lost weer ff vinden.
      zondag 18 februari 2007 @ 00:07:53 #187
    12888 Skull-splitter
    pi_46414461
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 23:36 schreef Merkie het volgende:

[..]

Lange pauze + ander tijdstip = tijdelijke daling denk ik. Mensen moeten Lost weer ff vinden.
    Mjah, hopen dat de golf van positieve reacties op diverse fora (voor zover ik Amerikanen spreek dan) zorgt voor een kleine revival, want anders dan is het vrij snel exit...
    pi_46414584
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 23:36 schreef Merkie het volgende:

[..]

En de afgelopen aflevering was het ook valentine's day, dat zal ook wel een effect hebben gehad. Daarnaast scoort lost nog steeds heel goed in de groep 18-45 jaar en dat is voor adverteerders altijd de meest interessante groep. Ook scoort lost in haar tijdslot het beste van alle programma's, beter dan bijv. CSI. Nog geen reden voor zorgen, misschien is het zelfs wel goed want dan kunnen de producers er gewoon vier of vijf seizoenen van maken zoals de bedoeling was en wordt het niet onnodig gerekt door ABC vanwege goede kijkcijfers zoals bijv. de X-files.
      zondag 18 februari 2007 @ 01:05:42 #189
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_46415937
    quote:
    Op zondag 18 februari 2007 00:07 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Mjah, hopen dat de golf van positieve reacties op diverse fora (voor zover ik Amerikanen spreek dan) zorgt voor een kleine revival, want anders dan is het vrij snel exit...
    Tuurlijk niet. Denk je nou echt dat Lost het momenteel grootste succes in één keer afkapt vanwege een paar mindere kijkcijfer?
      zondag 18 februari 2007 @ 01:11:08 #190
    12888 Skull-splitter
    pi_46416037
    quote:
    Op zondag 18 februari 2007 01:05 schreef Merkie het volgende:

[..]

Tuurlijk niet. Denk je nou echt dat Lost het momenteel grootste succes in één keer afkapt vanwege een paar mindere kijkcijfer?
    Nee, ik zeg alleen dat men bij Lost dezelfde fout schijnt te (gaan) maken als men eerder met Alias deed: te weinig achtergrond verhaal, te vage plottwists, rare sprongen met hoofdkarakters (wat met S5 echt niet gepikt werd, werd daarna ook ineens de stekker uit getrokken).

Kijk, Alias kon ik prima trekken, iets meer vaart WAS leuk geweest, maar ik vond het prima zo. Echter als men er collectief genoeg van krijgt dan moet er ineens een einde aan komen, en in het geval van Alias werd dat een afraffeling van een paar afleveringen om snel antwoorden te geven, zonder dat losse zijtakken ingevuld werden. Geen ramp, maar wel jammer, gezien er nog meer dan genoeg stof ingezeten zou hebben.
    pi_46419015
    kHeb nooit Alias gezien
      zondag 18 februari 2007 @ 11:13:04 #192
    12888 Skull-splitter
    pi_46419648
    Ik vind het een aanrader, het is een leuke serie met mooie karakters, en een leuke mix tussen high-tech spionage en een DaVinci-code-achtig plot op de achtergrond. Alleen naar de smaak van veel mensen werd er daar te weinig over verteld (ging idd met vlagen en dan nog vroeg je je uit waarom er niet gewoon meer ingestopt werd), maar voor mij is dat nooit een reden geweest om met kijken te stoppen...
      Moderator maandag 19 februari 2007 @ 10:33:19 #193
    8781 crew  Frutsel
    pi_46451270
    Alias is top, heb alle vijf seizoenen gezien

Wel weer spannend dat Lost nu 'I can't protect u forever Charlie... u will die'
    SPOILER
      maandag 19 februari 2007 @ 10:36:22 #194
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_46451312
    Goed nieuws dat de kijkcijfers omlaag gaan de schrijvers zullen wat moeten gaan verzinnen om het spannend maar ook boeiend te houden.
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
      maandag 19 februari 2007 @ 10:45:53 #195
    49255 Devano
    melagomane blaaskaak
    pi_46451489
    De eerste aflevering van dit seizoen was tot nu toe ook de beste. Vooral de afwisseling tussen flashback en realtime, en de openingsscene waren sterk. Ik vond de afl. van vorige week maar matigjes hoor. 80% flashback, terwijl we juist wat meer van de beach mensen zouden willen meekrijgen, a la seizoen 1.
    None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
      maandag 19 februari 2007 @ 11:00:58 #196
    12888 Skull-splitter
    pi_46451838
    quote:
    Op maandag 19 februari 2007 10:36 schreef Dos37 het volgende:
    Goed nieuws dat de kijkcijfers omlaag gaan de schrijvers zullen wat moeten gaan verzinnen om het spannend maar ook boeiend te houden.
    Ware het niet dat de rest van de reeks al grotendeels af is zodat ze het vanaf nu weer non-stop kunnen uitzenden
      maandag 19 februari 2007 @ 11:05:56 #197
    49255 Devano
    melagomane blaaskaak
    pi_46451966
    Ze zijn wel footage kwijtgeraakt onlangs. Dus wellicht is er nog hoop.
    None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
      maandag 19 februari 2007 @ 18:31:56 #198
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_46464398
    wanneer komt de nieuwe? morgen?
    "Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
      maandag 19 februari 2007 @ 18:34:44 #199
    82471 CrazyDutchPunk
    Just watch me burn...
    pi_46464455
    quote:
    Op maandag 19 februari 2007 18:31 schreef One_conundrum het volgende:
    wanneer komt de nieuwe? morgen?
    Woensdag pas in Amerika
    pi_46470876
    Duuuh!
    Amen.
      maandag 19 februari 2007 @ 23:36:07 #201
    165043 Gezondaar
    Op z'n Spartaans
    pi_46477522
    Claire nat van het zeewater!
      dinsdag 20 februari 2007 @ 01:11:48 #202
    12888 Skull-splitter
    pi_46479757
    quote:
    Op maandag 19 februari 2007 18:34 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

[..]

Woensdag pas in Amerika
    Donderdagmorgen aanzetten, donderdagnacht kijken na middagdienst
      dinsdag 20 februari 2007 @ 01:49:15 #203
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_46480284
    Eindelijk bijgekeken: 8 Afleveringen in 3 dagen.

Ik vermaak mij nog steeds prima met deze serie.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_46485132
    quote:
    Op zondag 18 februari 2007 10:22 schreef Ranja_Ranja het volgende:
    kHeb nooit Alias gezien
    Ben ook pas begonnen omdat ik niks te doen had en ik weer eens een spannende serie wilde volgen Zit nu halverwege seizoen 3 en ik vind het tot nu toe nog steeds een spannende en ook wel verslavende serie. Ook leuk zijn de gastrollen van veel bekende acteurs (waaronder Roger Moore, Tarantino, en Terry "Locke" O'Quinn) Verder is het gewoon een goede cast.

OT: Ik vond afgelopen aflevering eigenlijk wel heel goed met het verhaal van Desmond! Daardoor heb ik besloten toch door te kijken, want ik begon het een beetje saai te vinden, maar ik vind Kate/Sawyer/Jack niet zo heel beoeiend.
    De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
    pi_46486189
    Ik wil weer een Locke aflevering
      dinsdag 20 februari 2007 @ 12:45:43 #206
    12888 Skull-splitter
    pi_46486639
    Ik wil uberhaupt weer een aflevering
      dinsdag 20 februari 2007 @ 13:21:32 #207
    114176 Molluck
    Suck my deck!
    pi_46487632
    Dus, wat is nu de clue van deze aflevering?

Desmond komt er als hij bewusteloos is, achter dat hij al die tijd geen deja vu's heeft gehad, maar de toekomst heeft gezien? En we kunnen er dus vanuit gaan dat Charlie eindelijk uit de serie wordt geschreven?
    "MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
      dinsdag 20 februari 2007 @ 14:47:00 #208
    93709 Illyria
    The blue bummer
    pi_46490219
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 22:46 schreef Jump het volgende:
    Nee omdat het een belabberde vergezochte aflevering was. Enige hoogtepunt was de top gastrol van de altijd intrigerende en kippenvel bezorgende Fionnula Flanagan.
      Lieve Belg dinsdag 20 februari 2007 @ 14:48:18 #209
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_46490259
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 14:47 schreef Illyria het volgende:

[..]

Nee omdat het een belabberde vergezochte aflevering was. Enige hoogtepunt was de top gastrol van de altijd intrigerende en kippenvel bezorgende Fionnula Flanagan.
    Dat het een belabberde aflevering gaat zijn weet je niet op voorhand en kan je dus ook niet koppelen aan de kijkcijfers.
    pi_46490430
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 14:48 schreef Jump het volgende:

[..]

Dat het een belabberde aflevering gaat zijn weet je niet op voorhand en kan je dus ook niet koppelen aan de kijkcijfers.
    Inderdaad en zo belabberd vond ik hem niet. Door deze aflevering kreeg ik weer zin om te blijven kijken.
    De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
      dinsdag 20 februari 2007 @ 18:18:54 #211
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_46497437
    Net pas gezien, erg gave aflevering, al moest ik wel weer even in de verhaallijn op het andere eiland komen.
    Gelukkig gaat Claire ook niet dood, iets wat ik tot 30 s voor het einde dacht.
    pi_46513391
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 16:56 schreef Ranja_Ranja het volgende:
    Check ook deze
    http://losteastereggs.blogspot.com/
    Leuke site, vooral die kleine details bij de voetbalwedstrijden..

En dat schilderij bij Widmore heeft ie natuurlijk gewoon van The Hanso Foundation gehad ofzo
      woensdag 21 februari 2007 @ 20:34:12 #213
    16149 -Sum-
    opsodeflikkermietertieven!!
    pi_46537918
    hoe laat ONZE tijd wordt het daar uitgezonden?? want vorige keer kwam ik een aflevering tegen om 4 uur smiddags op donderdag die al 16 uur online stond! dat zou onze tijd middernacht zijn...
      woensdag 21 februari 2007 @ 21:00:55 #214
    12888 Skull-splitter
    pi_46538900
    hier wordt het idd vrij vroeg in de nacht uitgezonden zover ik weet...
    pi_46540762
    Morgen weer
    Gelijk uit mn werk kijken
      woensdag 21 februari 2007 @ 22:45:43 #216
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_46542903
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 20:34 schreef -Sum- het volgende:
    hoe laat ONZE tijd wordt het daar uitgezonden?? want vorige keer kwam ik een aflevering tegen om 4 uur smiddags op donderdag die al 16 uur online stond! dat zou onze tijd middernacht zijn...
    Dat klopt niet, in Amerika wordt hij om 9 uur uitgezonden. Dat is bij ons 3 uur 's nachts, dan staat hij rond 4 uur online.
      woensdag 21 februari 2007 @ 22:49:58 #217
    82471 CrazyDutchPunk
    Just watch me burn...
    pi_46543093
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 22:45 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dat klopt niet, in Amerika wordt hij om 9 uur uitgezonden. Dat is bij ons 3 uur 's nachts, dan staat hij rond 4 uur online.
    10 uur tegenwoordig toch?
      woensdag 21 februari 2007 @ 22:50:13 #218
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_46543114
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 22:45 schreef Merkie het volgende:

[..]

Tegenwoordig wordt het 10 pm Eastern Time uitgezonden. Dat is dus 4 uur 's nachts in NL. In Canada is het overigens een uurtje eerder.
      donderdag 22 februari 2007 @ 08:56:34 #219
    8898 Darklight
    The Truth Will Set You Free
    pi_46550046
    Vanavond ff kijken, download loopt
    pi_46553682
    Redelijke aflevering.. Fout overhemd van Jack in Puket
    Verder zeer weinig te weten gekomen..
    " toen het pissen, plassen werd is het gezeik begonnen "
    pi_46554198
    Welke afl is gisteren uitgezonden in USA? Episode 09?
    pi_46554296
    Meesterlijk ep weer eens, lekker Jack centric altijd goed!!!
      donderdag 22 februari 2007 @ 12:04:15 #223
    165043 Gezondaar
    Op z'n Spartaans
    pi_46554317
    Ik moet hem nog zien, maar Jack-centric vind ik meestal niet zo leuk
    Jack is een saaie drol met een suf achtergrond verhaal dat alleen maar uit zelfmedelijden bestaat
      Lieve Belg donderdag 22 februari 2007 @ 12:21:15 #224
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_46554819
    quote:
    Op donderdag 22 februari 2007 11:59 schreef Scarface_ het volgende:
    Welke afl is gisteren uitgezonden in USA? Episode 09?
    De uitzenddata staan in de OP
      donderdag 22 februari 2007 @ 12:30:27 #225
    87680 Mirel
    Mirel wil een bongophone.
    pi_46555104
    Gebeurde wel veel in deze ep.
    When all else fails, you always have delusion.
      donderdag 22 februari 2007 @ 12:41:25 #226
    53267 TC03
    pi_46555392
    Saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai.
    pi_46555962
    quote:
    Op donderdag 22 februari 2007 12:41 schreef TC03 het volgende:
    Saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai.
      donderdag 22 februari 2007 @ 13:21:40 #228
    145163 Suerte
    *O*moeder*O*
    pi_46556478
    quote:
    Op donderdag 22 februari 2007 12:04 schreef Gezondaar het volgende:
    Ik moet hem nog zien, maar Jack-centric vind ik meestal niet zo leuk
    Jack is een saaie drol met een suf achtergrond verhaal dat alleen maar uit zelfmedelijden bestaat
    Helemaal mee eens.
    De aflevering was dan ook super saai
    *19 augustus 2006*
    *07 februari 2008*
    pi_46557579
    Ik heb niks gelezen uit het topic omdat ik de aflevering nog niet heb bekeken en ik geen spoilers wil lezen, maar ik wilde wel even zeggen:
    Wat een kút-torrents deze keer. Misschien ligt het aan m'n internetverbinding en zijn ze aan het kloten maar dat doet niks af aan het probleem dat ik 13 uur moet downloaden voor 350mb MET 2177 SEEDERS!

/frustratie. Vanmiddag/avond hopelijk lost kijken Tot dan.
    pi_46557759
    quote:
    Op donderdag 22 februari 2007 13:59 schreef Bot13 het volgende:
    Ik heb niks gelezen uit het topic omdat ik de aflevering nog niet heb bekeken en ik geen spoilers wil lezen, maar ik wilde wel even zeggen:
    Wat een kút-torrents deze keer. Misschien ligt het aan m'n internetverbinding en zijn ze aan het kloten maar dat doet niks af aan het probleem dat ik 13 uur moet downloaden voor 350mb MET 2177 SEEDERS!

/frustratie. Vanmiddag/avond hopelijk lost kijken Tot dan.
    3 min met Usenet .

Maar goed, ik vond hem saai. Weten nu dus dat the kids en Cindy bij hen zitten en dat ze terug gaan naar hun huizen (neem aan dat dat die huizen van begin seizoen 3 was?). Op hetzelfde eiland dus .

Wat die tattoo betekenis nou eigenlijk toevoegde .
      donderdag 22 februari 2007 @ 14:05:22 #231
    130755 Kinga
    versier hier
      donderdag 22 februari 2007 @ 14:06:50 #232
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_46557809
    Beetje een saaie aflevering inderdaad. Ik snap niet dat ze die Carl niet laten vertellen wat er nou allemaal aan de hand is met 'zijn' volk. Ach ja dan zou de serie afgelopen zijn.
    En waarom Jack die Cindy niets laat vertellen snap ik ook niet. Zeg dan tegen cindy dat Ana-Lucia gewoon vermoord is net als de rest van haar groepje. Maar nee gewoon weg laten lopen.

Er moeten maar eens wat antwoorden komen want dit is gewoon boem drama met de pet op.
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
    pi_46558607
    quote:
    Op donderdag 22 februari 2007 14:04 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:

[..]

3 min met Usenet .

Maar goed, ik vond hem saai. Weten nu dus dat the kids en Cindy bij hen zitten en dat ze terug gaan naar hun huizen (neem aan dat dat die huizen van begin seizoen 3 was?). Op hetzelfde eiland dus .

Wat die tattoo betekenis nou eigenlijk toevoegde .
    quote:
    "He walks amongst us but he is not one of us"
    Ik vond de aflevering weer
    Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
      donderdag 22 februari 2007 @ 15:54:15 #234
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_46561230
    pi_46562613
    Vond vorige aflevering beter, gelukkig belooft de promo voor volgende week weer wat beters.
      donderdag 22 februari 2007 @ 16:34:39 #236
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_46562655
    quote:
    Op donderdag 22 februari 2007 16:33 schreef drGoeroe het volgende:
    Vond vorige aflevering beter, gelukkig belooft de promo voor volgende week weer wat beters.
    Ja, ze beloven elke week een hoop
    En elke keer trap ik er weer in
    pi_46562697
    Die promo lijkt wel interessant ja, maar ik besluit er deze keer maar niet in te trappen. De vorige ep vond ik erg goed, deze was idd saai helaas. Ook een nietszeggende flashback..
    I don't really come from outer space || Last.fm
      donderdag 22 februari 2007 @ 17:11:50 #238
    130755 Kinga
    versier hier
    pi_46564100
    Ik heb altijd gedacht dat er iets met die tattoo was. Was een rustige aflevering op zich en vond die hele tattoo uitleg beetje vaag. Begrijp die hele flashback niet eigenlijk met dat meisje. Jack + Juliette zou nog leuk verhaallijntje kunnen worden. Verder wordt het eens tijd om die franse troela terug te halen en connectie te maken naar Alex toe.

Edit: Die Isabelle was volgens mij die blonde bimbo van Prison Break...

[ Bericht 11% gewijzigd door Kinga op 22-02-2007 17:27:23 ]
      Lieve Belg donderdag 22 februari 2007 @ 17:13:21 #239
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_46564155
    quote:
    Op donderdag 22 februari 2007 17:11 schreef Kinga het volgende:
    Ik heb altijd gedacht dat er iets met die tattoo was. Was een rustige aflevering op zich en vond die hele tattoo uitleg beetje vaag. Begrijp die hele flashback niet eigenlijk met dat meisje. Jack + Juliette zou nog leuk verhaallijntje kunnen worden. Verder wordt het eens tijd om die franse troela terug te halen en connectie te maken naar Alex toe.
    SPOILER
    pi_46564262
    Ik vond het een leuke epi, nee niet zoveel actie, maar wel weer veel informatie gewoon een vermakelijke epi
      donderdag 22 februari 2007 @ 17:59:29 #241
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_46565620
    Vond het een erg saaie aflevering.
    Geen stap verder gekomen om wat mysterisch te ontrafelen. Slap verhaaltje over Jack in Pukhet en z'n tatoo.
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_46566175
    Er zat helemaal geen Lost sfeer in .
    pi_46567982
    quote:
    Op donderdag 22 februari 2007 17:59 schreef golfer het volgende:
    Vond het een erg saaie aflevering.
    Geen stap verder gekomen om wat mysterisch te ontrafelen. Slap verhaaltje over Jack in Pukhet en z'n tatoo.
    Nou ik heb er weer zin in als ik dit lees.
    pi_46568525
    Vond wel wel een leuke aflevering, ging alleen niet zo snel
      donderdag 22 februari 2007 @ 19:35:30 #245
    124655 DarkManta
    Tiepvouten onder voorbehout
    pi_46568970
    Eerst over in de toekomst kunnen kijken en nu over markeren.

Ben in ieder geval blij dat er een einde komt aan Lost, maar dat duurt nog effe.
    Lost begint nu te vervelen
    Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
    pi_46569300
    quote:
    Op donderdag 22 februari 2007 16:34 schreef Plastic_Power het volgende:

Ja, ze beloven elke week een hoop
    En elke keer trap ik er weer in
    Ik ook
    Ik kijk er zelfs niet meer naar uit nu.
    pi_46569647
    Ja maar ik wel
    pi_46570562
    Hieronder een uitleg over de tattoes van Jack.
    http://www.ece.neu.edu/~xzhu/lost_tatoo.html
      donderdag 22 februari 2007 @ 20:47:54 #249
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_46571778
    Wow, slechtste aflevering van seizoen 3 tot nu toe. Echt weer die nutteloze flashbacks ook. Lekker boeiend die tattoo van Jack . Ging weer helemaal nergens over.
    pi_46572069

Jack is denk een beetje boos dat ze zn rugzak in beslag hebben genomen
      donderdag 22 februari 2007 @ 21:04:00 #251
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_46572538
    12,8 miljoen kijkers, nieuw dieptepunt.
      donderdag 22 februari 2007 @ 21:07:09 #252
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_46572698
    Ik moet 'm nog kijken [doe ik na het voetbal], maar ik vergat hier steeds te posten dat ik op een ander forum een interessante theorie over de aflevering van vorige week heb gelezen, namelijk dat alle flashbacks niet gewoon door elkaar gehusselde herinneringen waren, maar dat het écht flashbacks waren, en Desmond gewoon toen al beschikte over de gave om in de toekomst te kunnen kijken [waardoor hij Charlie herkende, wist hoe die voetbalwedstrijd ging verlopen, etc.]...

Ik vond het wel vet, ik had daar nog niet aan gedacht!
    pi_46573294
    Ik vond ook deze aflevering interessant genoeg.
      donderdag 22 februari 2007 @ 21:18:16 #254
    145163 Suerte
    *O*moeder*O*
    pi_46573311
    Vorige week werd in de promo gezegd dat er 3 (grote) onthullingen zouden komen.
    Misschien heb ik zitten slapen, maar welke waren het nou?
    *19 augustus 2006*
    *07 februari 2008*
    pi_46573854
    Nou
    Sawyer was erg blij te horen dat ze achtertuinen hebben. En Jack's Tattoe
      Lieve Belg donderdag 22 februari 2007 @ 21:31:04 #256
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_46573940
    quote:
    Op donderdag 22 februari 2007 21:18 schreef Suerte het volgende:
    Vorige week werd in de promo gezegd dat er 3 (grote) onthullingen zouden komen.
    Misschien heb ik zitten slapen, maar welke waren het nou?
    Ging dat niet over de aflevering van vorige week zelf?
      donderdag 22 februari 2007 @ 21:34:23 #257
    145163 Suerte
    *O*moeder*O*
    pi_46574073
    quote:
    Op donderdag 22 februari 2007 21:31 schreef Jump het volgende:

[..]

Ging dat niet over de aflevering van vorige week zelf?
    Nee, het ging over de aflevering van gisteren.
    Een van de onthullingen zal wel die stomme tattoo's zijn dan
    Nou, daar zat ik op te wachten zeg
    *19 augustus 2006*
    *07 februari 2008*
    pi_46574345
    Ik HAAT Jack "selfpity" Shepherd. Echt, ik hoop dat die zo snel mogelijk de pijp uitgaat. En die tattoo's boeien me ook geen fuck, we weten nog altijd niet wat er daadwerkelijk achter die dingen steekt, dus van een echt antwoord op een mysterie is ook geen sprake.

Ik mis Locke

En nu Jericho
    Amen.
    pi_46574592
    quote:
    Op donderdag 22 februari 2007 21:39 schreef Jivis het volgende:
    En nu Jericho
    Sad
    pi_46574599
    pi_46574650
    Jericho is goed, ben benieuwd of Eric z'n baardje al heeft afgescheerd. Dat zou me een plottwist zijn zeg.
    Amen.
    pi_46574866
    quote:
    Op donderdag 22 februari 2007 21:44 schreef Jivis het volgende:
    Jericho is goed, ben benieuwd of Eric z'n baardje al heeft afgescheerd. Dat zou me een plottwist zijn zeg.

Hehe, ik moest hardop lachen
      donderdag 22 februari 2007 @ 21:54:36 #263
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_46575237
    Ik heb geen flauw idee wie Jericho en Eric zijn Misschien als ik straks heb gekeken dat ik het weer snap
      donderdag 22 februari 2007 @ 22:23:57 #264
    27454 InTrePidIvity
    Looks like it's broken...
    pi_46576736
    Lost

Ik vond het weer een prima aflevering en van mij mag het zo nog wel even doorgaan, maar aangezien de kijkcijfers flink inzakken zullen de schrijvers binnenkort wel met echte oplossingen moeten gaan komen. Zou toch jammer zijn als Lost ineens mid-season gecancelled gaat worden
    ...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
    [Tournament] Beste Remake
    pi_46576832
    quote:
    Op donderdag 22 februari 2007 22:23 schreef InTrePidIvity het volgende:
    Lost

Ik vond het weer een prima aflevering en van mij mag het zo nog wel even doorgaan, maar aangezien de kijkcijfers flink inzakken zullen de schrijvers binnenkort wel met echte oplossingen moeten gaan komen. Zou toch jammer zijn als Lost ineens mid-season gecancelled gaat worden
    Dan zou ik echt uitermate pissig worden.
    pi_46577685
    quote:
    Op donderdag 22 februari 2007 21:54 schreef Xurk het volgende:
    Ik heb geen flauw idee wie Jericho en Eric zijn Misschien als ik straks heb gekeken dat ik het weer snap
    Kijken dan
    pi_46578819
    Whehehe, slutty asian girl pwnde Jack best hard
    pi_46579686
    Gave en boeiende ep , maar ik begin een beetje een afkeer te krijgen. Het is telkens hetzelfde, flashback van die, flashback van zus en van zo, ze overheersen de afleveringen. Ik wil weer méér zien van het eiland, kan heel goed snappen dat de kijkcijffers achteruit hollen.
    Whatever I want.
    pi_46579799
    Bay Ling

die wilde zeker een gastrol en toen hebben ze maar een hele ep met haar gemaakt

Ik wist trouwens nog niet dat er 3 eilanden zijn.
    En als Ben de vader van Alex is dan heeft Ben dus een relatie gehad met (mamma) Rousseau of mis ik hier iets
    pi_46579801
    Die muziek op het einde

Niet echt bijzondere aflevering verder vond ik, voor m'n gevoel was het een afrondaflevering waarin de verhaallijn van de eerste 6 eps ten einde kwam. Nu dat afgelopen is kunnen we vanaf volgende week dus weer helemaal terug naar het strandkamp en gaat seizoen 3 pas echt los
    quote:
    Op donderdag 22 februari 2007 23:27 schreef octopussy het volgende:
    En als Ben de vader van Alex is dan heeft Ben dus een relatie gehad met (mamma) Rousseau of mis ik hier iets
    Ben heeft z'n hele leven op het eiland gewoond en Rousseau was al zwanger toen haar schip op het eiland strandde. Hij kan haar biologische vader dus niet zijn lijkt me.
      vrijdag 23 februari 2007 @ 00:07:23 #271
    17637 spooky1234
    Whaazzuuuuup!!
    pi_46581228
    Ze moeten echt kappen met die bullshit.. ik hoop dat de kijkcijfers snel halveren wat dit lijkt nergens meer op.. dit is schaamteloze uitmelking zoals KarateKid 9 of Rocky 28 ofzo..

Al die lompe nerds die Jack zo cool vinden, get a life.. zijn flashbacks zijn de meest saaie en onboeiende, uiterst voorspelbare en ultiem cheezy flashbacks ooit.

Hurley heeft tenminste een bitter-sweet ironic en comic achtergrond, Sawyer heeft veel humor en kan een beetje surprising zijn, Lock had een paar verrassende twists en Desmond is ook zeer de moeite waard, very refreshing. Jack has been done to death zo een beetje.

Wat ik in het bijzonder lomp vond aan aflevering 9:
    - ONLOGISCH!! Als je weken bizarste shit aan het meemaken bent no fucking way dat je dan niet nieuwsgierig bent naar de antwoorden... al die keren dat ze Danielle Roussou spraken, en nu Alex en haar vriendje, en al die others waar Jack mee rond hangt, de mensen uit t vliegtuig die vermist werden.. COME FUCKIN ON ZEG! Iedereen zou ze op zijn minst vragen wat er aan de hand is en wat ze meegemaakt hebben..
    - Zwaar nutteloos.. wat is the whole point van Jack in Phuket? tattootje en velgende dag in elkaar geslagen.. eh ja..fijn.

Er is een max aan soap-bullshit wat de kijkers zullen slikken.. Tijdens de eerste seizoen kon ik soms echt niet wachten op de volgende aflevering, was ik lang allerlei forums aan het lezen en eindeloos aan het discussieren... nu kan het me nog weinig schelen.. er gebeurt tegelijkertijd genoeg maar ook eigenlijk niets omdat de karakters een onlogisch scriptje moeten volgen waardoor ze niets opgehelderd krijgen...
    I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
    pi_46581305
    Tja dit was weer echt zo'n tussenaflevering. Was wel aardig, maar mag wel btje meer aktie komen Maar heb zo'n gevoel dat t volgende week gaat gebeuren
    <a href="http://www.savale.nl" target="_blank" rel="nofollow">savale.nl</a>
      vrijdag 23 februari 2007 @ 00:17:19 #273
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_46581549
    quote:
    Op vrijdag 23 februari 2007 00:07 schreef spooky1234 het volgende:
    Ze moeten echt kappen met die bullshit.. ik hoop dat de kijkcijfers snel halveren wat dit lijkt nergens meer op.. dit is schaamteloze uitmelking zoals KarateKid 9 of Rocky 28 ofzo..

Al die lompe nerds die Jack zo cool vinden, get a life.. zijn flashbacks zijn de meest saaie en onboeiende, uiterst voorspelbare en ultiem cheezy flashbacks ooit.

Hurley heeft tenminste een bitter-sweet ironic en comic achtergrond, Sawyer heeft veel humor en kan een beetje surprising zijn, Lock had een paar verrassende twists en Desmond is ook zeer de moeite waard, very refreshing. Jack has been done to death zo een beetje.

- ONLOGISCH!! Als je weken bizarste shit aan het meemaken bent no fucking way dat je dan niet nieuwsgierig bent naar de antwoorden... al die keren dat ze Danielle Roussou spraken, en nu Alex en haar vriendje, en al die others waar Jack mee rond hangt, de mensen uit t vliegtuig die vermist werden.. COME FUCKIN ON ZEG! Iedereen zou ze op zijn minst vragen wat er aan de hand is en wat ze meegemaakt hebben..
    - Zwaar nutteloos.. wat is the whole point van Jack in Phuket? tattootje en velgende dag in elkaar geslagen.. eh ja..fijn.

Er is een max aan soap-bullshit wat de kijkers zullen slikken.. Tijdens de eerste seizoen kon ik soms echt niet wachten op de volgende aflevering, was ik lang allerlei forums aan het lezen en eindeloos aan het discussieren... nu kan het me nog weinig schelen.. er gebeurt tegelijkertijd genoeg maar ook eigenlijk niets omdat de karakters een onlogisch scriptje moeten volgen waardoor ze niets opgehelderd krijgen...
    Kijkcijfers zijn al gehalveerd i.v.m. seizoen 2.
      vrijdag 23 februari 2007 @ 00:22:27 #274
    53267 TC03
    pi_46581713
    quote:
    Op vrijdag 23 februari 2007 00:07 schreef spooky1234 het volgende:
    Inderdaad, daar erger ik me echt dood aan.
    - WAAROM is Jack in elkaar geslagen?
    - WAT heeft Carl mee gemaakt?
    - WAAR gaan ze naartoe? "A place we call home". Give me a break...
    - WAT gebeurde er met de kinderen en die stewardess?

Etc.
      vrijdag 23 februari 2007 @ 00:32:15 #275
    165043 Gezondaar
    Op z'n Spartaans
    pi_46581993
    Wat waren nou de drie grote onthullingen?

Vond de aflevering zelf vreemd genoeg wel leuk; mooi sfeertje, beetje Lost in Translation achtig. Maar ze moeten niet meer afleveringen zo misleidend aankondigen met "grote onthullingen", "the episode everyone will talk about" enz. Zo verdrinkt Lost in haar zelfopgewekte deceptie

Wat waren die "marks" van Jack nou? Heeft het iets te maken met het eiland? Ik verwachtte eigenlijk half dat die Chinese chick naar binnen zou komen lopen toen Juliette gemarked moest worden, maar niet dus

Wat ik wel een prettige ontwikkeling vind, is dat The Others weer terug naar het hoofdeiland gaan. Dat brengt de twee aparte groepen weer wat dichter bij elkaar en zorgt hopelijk voor een coherenter verhaal

Wel hoop ik dat ze aan het eind van het seizoen eindelijk eens met een echt grote onthulling komen; eentje die wat meer duidelijkheid aan het geheel geeft omtrent wat The Others daar nu precies doen. Niet zozeer omdat ik dat zo graag wil, maar omdat ik bang ben dat er anders nog veel meer kijkers gaan afhaken Nou ja... we zullen zien, ik blijf in ieder geval nog altijd genieten
    pi_46582251
    Het is gewoon een kutserie geworden.
      vrijdag 23 februari 2007 @ 01:03:54 #277
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_46582787
    Ik vind flashbacks van Jack al sinds zijn derde ongeveer niet meer leuk, ze voegen weinig toe en zijn saai om te kijken, al helemaal omdat er daardoor minder tijd overblijft voor het verhaal wat zich in het heden afspeelt.

Ik word ook een beetje moe van het heen-en-weer geslinger met de twee kampen [strand en Others], ik wil gewoon beiden zien! Maar ik zal LOST nooit in de steek laten, dus ja

Anyway, zoals altijd belooft de promo voor volgende week veel, laten we hopen dat het nu weer een keer ook echt vet wordt!
    http://www.youtube.com/watch?v=pkwo31bV4CU
    pi_46582792
    Godverdomme wat was dat Aziatisch mokkel geil.
      vrijdag 23 februari 2007 @ 01:05:26 #279
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_46582822
    Ik vond het wel meevallen, ze had hangtieten
    pi_46582856
    quote:
    Op vrijdag 23 februari 2007 01:05 schreef Xurk het volgende:
    Ik vond het wel meevallen, ze had hangtieten
    Ik kan er mee leven
    pi_46583101
    quote:
    Op vrijdag 23 februari 2007 01:05 schreef Xurk het volgende:
    Ik vond het wel meevallen, ze had neptieten
    pi_46583168
    Ik zit het te kijken en me te vervelen

Fuck Jack en z'n flashbacks.
    Houd van een lijntje.
      vrijdag 23 februari 2007 @ 01:31:06 #283
    165043 Gezondaar
    Op z'n Spartaans
    pi_46583342
    Volgende aflevering wordt er dus weer een "which everyone will talk about in the morning" Het zal wel Een goede serie hoort zoiets als gegeven aan te nemen, in plaats van het door middel van trailers door het strot van haar kijkers te stouwen

Gelukkig vind ik Lost desondanks wel een goede serie
    pi_46583406
    Het is gewoon steeds om en om.
    De ene week denk je en de week erop zit je op het puntje van je stoel
    pi_46583415
    Deze week was het duidelijk
    Houd van een lijntje.
      vrijdag 23 februari 2007 @ 01:41:51 #286
    12888 Skull-splitter
    pi_46583482
    quote:
    Op vrijdag 23 februari 2007 01:04 schreef Mr.Mills het volgende:
    Godverdomme wat was dat Aziatisch mokkel geil.
    Bai Ling
    quote:
    Op vrijdag 23 februari 2007 00:40 schreef Crazykill het volgende:
    Het is gewoon een kutserie geworden.
    Nee, wij westerlingen willen gewoon graag meteen alle vragen beantwoord zien. En in de meeste series duren de subplots ook echt niet langer dan 3 afleveringen. Maar de hele opzet is gewoon langdradig. En zoals PeRi al zei: de flashbacks halen alle snelheid eruit en voegen ondanks de dieptewerking weinig direct toe aan de kijkervaring. Het mag allemaal wel een tandje sneller wat de gemiddelde kijker betreft.

Ook ik had zoiets van "waar gaat dit héén?!" bij deze aflevering. Niet dat het ver gezocht is of dat het irrelevant was, maar meer dat ze voor de gemiddelde kijker gewoon teveel diepgang opzoeken...
    quote:
    Op donderdag 22 februari 2007 20:47 schreef Merkie het volgende:
    Wow, slechtste aflevering van seizoen 3 tot nu toe. Echt weer die nutteloze flashbacks ook. Lekker boeiend die tattoo van Jack . Ging weer helemaal nergens over.
    Mee eens dus, al vind ik het wel degelijk belangrijk om straks (einde van de serie) te weten wat er op de schouder van Jack staat en waarom. It's all part of the puzzle...

[ Bericht 21% gewijzigd door Skull-splitter op 23-02-2007 01:48:21 ]
    pi_46583591
    De enige flashback die ik nog wil zien is hoe Locke in z'n rolstoel terecht is gekomen en de rest zal me worst wezen.
    Houd van een lijntje.
      vrijdag 23 februari 2007 @ 01:51:47 #288
    12888 Skull-splitter
    pi_46583617
    quote:
    Op vrijdag 23 februari 2007 01:50 schreef Erwtensoep het volgende:
    De enige flashback die ik nog wil zien is hoe Locke in z'n rolstoel terecht is gekomen en de rest zal me worst wezen.
    Meer Hurley graag ook... En dan vooral wat Libby erin moest... Nee, mij boeit de serie nog behoorlijk, maar iets meer vaart zou leuk zijn... denk daarbij de snelheid van de laatste 6 afleveringen S1 en de laatste 8 van S2...
      vrijdag 23 februari 2007 @ 02:04:32 #289
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_46583767
    quote:
    Op donderdag 22 februari 2007 22:42 schreef Ranja_Ranja het volgende:
    [..]
    Kijken dan
    Still don't know
      vrijdag 23 februari 2007 @ 02:07:32 #290
    12888 Skull-splitter
    pi_46583801
    "you've got a map you haven't shown us, Magellen?" Mooie spitsvondigheid
      vrijdag 23 februari 2007 @ 02:53:52 #291
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_46584144
    Wat mutsen jullie toch allemaal?

Gewoon lekker kijken en chillen.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      vrijdag 23 februari 2007 @ 05:04:09 #292
    17637 spooky1234
    Whaazzuuuuup!!
    pi_46584569
    This really nails the whole thing..

http://www.superdeluxe.co(...)6F45CC7B35FAFE1B8CD6

Een filmpje over hoe de schrijvers plottwists van Lost bedenken
    I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
    pi_46586220
    quote:
    Op vrijdag 23 februari 2007 05:04 schreef spooky1234 het volgende:
    This really nails the whole thing..

http://www.superdeluxe.co(...)6F45CC7B35FAFE1B8CD6

Een filmpje over hoe de schrijvers plottwists van Lost bedenken
    !!
    pi_46586408
    Beetje dubieus wijf blijkbaar, die Bai Ling, zie 'Controversy': http://en.wikipedia.org/wiki/Ling_Bai
      vrijdag 23 februari 2007 @ 10:24:01 #295
    165043 Gezondaar
    Op z'n Spartaans
    pi_46587009
    quote:
    Op vrijdag 23 februari 2007 09:53 schreef Isegrim het volgende:
    Beetje dubieus wijf blijkbaar, die Bai Ling, zie 'Controversy': http://en.wikipedia.org/wiki/Ling_Bai
    Volgens mij is ze gewoon prettig gestoord.
    pi_46587094
    Toen ik een hele tijd geleden zei dat Ben Alex vader was, lachte iedereen mij uit
    pi_46587138
    Al was er 1 opvallend detail: Jack liep er op het laatst er niet meer bij als een een prisoner, maar leek bij hun te horen.
      vrijdag 23 februari 2007 @ 10:32:22 #298
    165043 Gezondaar
    Op z'n Spartaans
    pi_46587179
    quote:
    Op vrijdag 23 februari 2007 10:28 schreef Ranja_Ranja het volgende:
    Toen ik een hele tijd geleden zei dat Ben Alex vader was, lachte iedereen mij uit
    Ik lachte je ook uit!
    Maar ze had het toen echt over "Danny" en niet "daddy" volgens mij hoor. (Dat was toen Alex tussenbeide kwam toen Sawyer en Kate aan het stenen sjouwen waren en in de problemen kwamen.)
    Ik weet nu eigenlijk niet meer het moment waarop we definitief onthuld kregen dat Ben de vader van Alex was.
      vrijdag 23 februari 2007 @ 10:36:26 #299
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_46587295
    quote:
    Op vrijdag 23 februari 2007 10:36 schreef pfaf het volgende:
    waren ze zo goed bezig, komt er zo'n nietszeggende aflevering.
    Wachten tot volgende week
      Lieve Belg vrijdag 23 februari 2007 @ 10:39:35 #301
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_46587329
    Als ik spoilerfix.com ( ) mag geloven gaat die volgende week en de week erna wel beter zijn.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')