Dat was wel geing ja. A delivery for 815...quote:Op vrijdag 16 februari 2007 12:30 schreef netto_m het volgende:
Iemand opgevallen dat hij ook de nummers zag overal?
Ik keek een stuk minder diep, meer naar een kalm oud vrouwtje dat de toekomst weet, het bankje waar ze op zaten, meer in die vorm.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 12:26 schreef Skull-splitter het volgende:
Niet helemaal... In lost weten we nog steeds niet wie of wat ze is, in the Matrix is het een dataminer die de residuen van elke matrixversie bijhield en zodoende een hoopt "weet"
Wel interessant is het thema stroming/lot in the matrix: neo is onderdeel van een voorspelling, eerste confrontatie met the Oracle "Don't mind the vase" "What's really going to cook your noodle later is would you still have broken it if I didn't say anything?" en het bordje "Know thei self". Later weer de keuzes bij the architect waar hij uit alle macht probeert anders te zijn dan alle andere voor hem, en de zelfopoffering aan het eind. Daargelaten de symboliek, Neo en Smith, The Architect en the Oracle, allemaal Yin Yang verwijzingingen.
In Star Wars zitten daar ook verwijzingen naar, al is het daar redelijk verwesterd door the Dark Side echt "slecht" te maken... Terwijl dat altijd maar relatief is.
Jezus, ga sesamstraat kijken ofzoquote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:26 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik keek een stuk minder diep, meer naar een kalm oud vrouwtje dat de toekomst weet, het bankje waar ze op zaten, meer in die vorm.
Dan moet ik al naar bedquote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:28 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Jezus, ga sesamstraat kijken ofzo.
Symboliek is OK.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:26 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik keek een stuk minder diep, meer naar een kalm oud vrouwtje dat de toekomst weet, het bankje waar ze op zaten, meer in die vorm.
Omdat hij alles voor de tweede keer meemaaktquote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:04 schreef greatgonzo het volgende:
i'm confused...
Grote vraag voor mij blijft: hoe kan het dat Desmond de gave van de ringverkoopster heeft overgenomen? Charlie gaat dus dood, ok.. maar verder nog weinig antwoorden.
Of misschien wel voor de tiende keerquote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:22 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Omdat hij alles voor de tweede keer meemaakt
Daarom lees ik het ook nietquote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:48 schreef Skull-splitter het volgende:
Grappig Don, dat zei ik ook in minder woorden EN met spoilertags
nah, alleen in z'n flashback maakt die volgens mij alles voor de tweede keer mee, als die wakker wordt, komt tie er achter dat hij het niet over doet, maar nog steeds vast zit op het eiland...quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:22 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Omdat hij alles voor de tweede keer meemaakt
Nah, tis simpeler.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:23 schreef Geqxon het volgende:
En straks blijkt dat alle losties in een persoonlijke digi-cocon zitten, en dat het eiland slechts een virtueel wereld is. En dan zo van "Desmond, you are the one!".
wie zegt dat die er van af is geweest...quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:37 schreef TC03 het volgende:
Ik snap echt niet waarom mensen denken dat er antwoorden gegeven zijn.De makers hebben een soort schijn-antwoord gegeven. Allemaal wazig gelul. In plaats van te zeggen hoe Desmond van het eiland AF is geraakt en hoe hij weer OP is gekomen, krijgen we allemaal rare verhaaltjes.
Hee, daar had ik nog niet aan gedacht! Hmm, ik was ondertussen sterk van mening dat hij helemaal niet terug in de tijd was gereisd, maar gewoon tijdens het bewusteloos zijn na de implosie een zeer lange flashback had [waarbij zijn geheugen inderdaad het verleden en heden een beetje door elkaar haalde], maar nu ben ik weer terug bij af...quote:Don_Gurgen schreef:
Door het gedrag van Desmond zijn Penny en Donavan (indische vriend van Desmond) erachter gekomen wat er aan de hand is en proberen daarom het eiland te vinden, denk aan de twee mannen op de zuidpool (of ergens anders).
Anders zouden ze sluikreclame maken voor AllStars en dat is niet de bedoeling natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:43 schreef NielZjuh het volgende:
wat me opviel trouwens bij die ene man met rode schoenen die doodgaat.
Hij heeft toch All Stars? maar dat teken lijkt niet echt op all stars toch?
zal wel aan mij liggen maargoed..
Oké, dat zou kunnen. Ik vind het allemaal weer typische Lost vaagheid.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:50 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
wie zegt dat die er van af is geweest...
knop om, grote knal, Desmond raakt buiten bewustzijn, krijgt een flashback over hoe hij op het eiland terecht gekomen is, wordt naakt wakker in de jungle..
Ik heb echt niet gezien dat die van het eiland af is geweest..
Damn ja, dat kan nog wel is zo zijn! Dat Donovan de volgende avond de voetbal wedstrijd ook heeft gezien enzo.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:54 schreef Xurk het volgende:
[..]
Hee, daar had ik nog niet aan gedacht! Hmm, ik was ondertussen sterk van mening dat hij helemaal niet terug in de tijd was gereisd, maar gewoon tijdens het bewusteloos zijn na de implosie een zeer lange flashback had [waarbij zijn geheugen inderdaad het verleden en heden een beetje door elkaar haalde], maar nu ben ik weer terug bij af...
Lost (USA) Deel 44: That's what they call d j vu, mate bedoel jequote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:52 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Iemand nog een screenshot van dat schilderij?
quote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:52 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Iemand nog een screenshot van dat schilderij?
quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:52 schreef Xurk het volgende:
Ik heb het gevonden inderdaad!
Er staat ook achterstevoren: "Namaste"... dat gaat vast ook iets betekenen
[afbeelding]
[afbeelding]
Fucking details.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:56 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Check ook deze
http://losteastereggs.blogspot.com/
Omdat ze altijd op hem zou wachten. Toen Desmond uit de gevangenis kwam zocht ze hem op om hem te vertellen dat ze nog steeds van hem hield, Desmond hield ook nog van haar maar moest eerst de race winnen om zijn eer terug te krijgen. Toen Desmond een jaar later niet terug kwam is ze begonnen met zoeken.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:30 schreef Bot13 het volgende:
Vraag: waarom zou desmonds vriendin nog een zoekactie op touw zetten na hij verdwenen is?
Dat heb ik juist nou wel gezien, geef mij maar veel over de 'normale' eilandbewoners en het eiland. Zo heeft iedereen z'n voorkeurquote:Op vrijdag 16 februari 2007 18:52 schreef Mip1988 het volgende:
ik vond het echt een kudt aflevering![]()
ik zie liever wat er verder met de others en Jack gebeurt..
Misschien komt die andere foto wel heel ergens anders vandaan?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:41 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Wat ook mij opviel. Er was maar 1 foto gemaakt in die haven van Desmond en Penny. Aan het einde van S2 zag je een foto van Desmond en Penny op haar nachtkasje staan. Nu tovert Desmond ook die foto uit zn zak, alleen heeft Penny daar een shirtje aan.
Nadat Desmond de foto had gekregen ging de camera bij de fotograaf vandaan terwijl Penny daar nog even bleef staan, ze kan dan een tweede foto hebben gekregen. Die andere foto waar ze een wit shirtje aanheeft ipv van een zwarte was in het begin van seizoen 2 te zien toen Jack voor het eerst in de hatch kwam. De vrouw met het witte shirtje is ook niet dezelfde als Desmonds vriendin, maar dat komt omdat ze de actrice die Penny speelt toen nog niet gecast hadden. Ik denk dus niet dat we daar iets achter moeten zoeken.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:41 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Wat ook mij opviel. Er was maar 1 foto gemaakt in die haven van Desmond en Penny. Aan het einde van S2 zag je een foto van Desmond en Penny op haar nachtkasje staan. Nu tovert Desmond ook die foto uit zn zak, alleen heeft Penny daar een shirtje aan.
Toffe usericonquote:Op vrijdag 16 februari 2007 20:21 schreef thespotlessmind het volgende:
Super aflevering maar begin die flashbacks eigenlijk wel een beetje beu te worden.
Lost kennende hebben ze het zo gemaakt dat het eventueel met elkaar wat te maken zou kunnen hebben, als het de makers schiktquote:Op zaterdag 17 februari 2007 00:04 schreef Xurk het volgende:
LOST kennende zullen die dingen vast wel iets met elkaar te maken hebben inderdaad
Die easter-egg site... damn, ik had niet door dat er zo ontzettend veel shit in LOST zit! En dat iedereen dat allemaal opmerkt!
Het is een beetje een slap excuus, maar in de seizoen 2 finale zei Ben tegen Michael dat hij geen hulp zou sturen, omdat iedereen er dan achter zou komen dat Michael [voor zijn zoon] twee mensen vermoord heeft...quote:Op zaterdag 17 februari 2007 01:42 schreef jorienvdherik het volgende:
Bijvoorbeeld zullen Micheal en Walt ooit naar het de bewoonde wereld zijn teruggekeerd. Of zijn ze gewoon verdronken op zee. En waarom hebben ze nog geen hulp gehaald.
Waarom moest Michael hen eigenlijk vermoorden? Om de kijker te shoquerenquote:Op zaterdag 17 februari 2007 01:45 schreef Xurk het volgende:
[..]
Het is een beetje een slap excuus, maar in de seizoen 2 finale zei Ben tegen Michael dat hij geen hulp zou sturen, omdat iedereen er dan achter zou komen dat Michael [voor zijn zoon] twee mensen vermoord heeft...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |