Hahaha, how true.quote:Nummer 10
Dat ben jij! Ja, jij! Jij bent degene die om 4 uur 's nachts een
Keynote volgt omdat His Steveness het Evangelie verkondigt.
En jij rent naar de winkel als er een nieuwe versie van OSX uitkomt.
Of om de nieuwe iPod te halen die naast foto's ook video's afspeelt.
Om nog maar te zwijgen van de Nieuwe en Revolutionaire tweeknops
Mighty Mouse met scrollwheel. Kortom, de lantaarndrager in deze lijst is
de Slaafse-Volger-Van-De-Hype. Zo slaafs, dat iedere vorm van kritiek
op Apple met hand en tand bestreden wordt. Want: "Kom je aan Apple, dan
kom je aan mij!"

.

quote:

Nee.quote:Op woensdag 7 februari 2007 01:13 schreef sanni het volgende:
Eerlijk is eerlijk, stuk voor stuk allemaal waar of herkent de gemiddle Apple liefhebers zich
hier helemaal niet in?![]()

Mja, link dan ook gewoon naar de pagina waarvan je dit gecopy paste hebt.quote:Op woensdag 7 februari 2007 01:13 schreef sanni het volgende:
Op de website van Silicom.com kun je lezen wat de 10 grootste irritaties van Apple Inc.zijn.
Hieronder een samenvatting:
Eerlijk is eerlijk, stuk voor stuk allemaal waar of herkent de gemiddle Apple liefhebers zich
hier helemaal niet in?![]()

Mekkeraars en ramenlappers...hij is leuk.quote:Op woensdag 7 februari 2007 08:13 schreef slakkie het volgende:
Jarno had/heeft een punt. Ik gooi hem weer open, maar ik verwacht wel dat zowel de Mekkeraars als de Ramenlappers zich niet teveel aan elkaar gaan ergeren.

Ja ik weet het maar ik drukte per ongeluk op het quote knopjequote:Op woensdag 7 februari 2007 14:33 schreef HeatWave het volgende:
We hebben een echt edit-knopje hoor.

Precies! 'Zetel-van-oma-uit-1951-bruin' gaat het helemaal worden in 2007!quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:32 schreef Jarno het volgende:
Ja. Na jaaaaaaaaaren van iPod-glimmend-wit is het echt nog rete origineel hoor. Écht.

Ja leuk, maar dat zei ik dus niet.quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:51 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Precies! 'Zetel-van-oma-uit-1951-bruin' gaat het helemaal worden in 2007!
[afbeelding]

En ze doen het ook prima dus ik zie al helemaal niet het probleem... Waarom moeten mensen altijd Apple de grond in trappen, dat ze alleen maar aan design doen, als dat soort mensen nu eens gewoon voor de grap is op een apple computer gaan werken dan weten ze dat het ook gewoon goede computers zijn...quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:56 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind het ook allemaal mooi spul, maar who the fuck cares??
Een computer moet het gewoon doen, wit, paars of met spikkeltjes. Ik ben toch geen wijf? Uiterlijk van een PC is totaal irrelevant.
En mijn Mp3 speler zit in mijn jaszak, boeiend welke kleur hij heeft.

Ik trap helemaal niets de grond in, zoals je al 100 keer heb kunnen lezen in het vorige deel werk ik met volle tevredenheid met beide systemen, alleen gaat dat om het OS. het kastje erom heen boeit me gewoon niet..quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:07 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
En ze doen het ook prima dus ik zie al helemaal niet het probleem... Waarom moeten mensen altijd Apple de grond in trappen, dat ze alleen maar aan design doen, als dat soort mensen nu eens gewoon voor de grap is op een apple computer gaan werken dan weten ze dat het ook gewoon goede computers zijn...

Ja leuk, maar iPods zijn er inmiddels in meer kleuren. Of bevalt het design je niet? Dan had je niet over kleuren moeten beginnen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja leuk, maar dat zei ik dus niet.
Apple complimenteren met originaliteit in design is een beetje eh, niet waar enzo. Designen kunnen ze maar ze blijven er vaak wel een beetje in hangen allemaal.

ik had het ook niet specifiek tegen jou.. maar mensen in het algemeen ..quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik trap helemaal niets de grond in, zoals je al 100 keer heb kunnen lezen in het vorige deel werk ik met volle tevredenheid met beide systemen, alleen gaat dat om het OS. het kastje erom heen boeit me gewoon niet..

Ja, en als ik een laptop wil kan ik kiezen tussen wit en eh, zwart. Nou. Poeh.quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ja leuk, maar iPods zijn er inmiddels in meer kleuren.

En aluminiumquote:Op woensdag 7 februari 2007 15:25 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, en als ik een laptop wil kan ik kiezen tussen wit en eh, zwart. Nou. Poeh..

Je hebt ook zoveel keuze bij andere bedrijven...quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:25 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, en als ik een laptop wil kan ik kiezen tussen wit en eh, zwart. Nou. Poeh..

Exchange, office, sharepoint, MSSQL, Vista, Zune, Xbox360 etc etc etc....quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:38 schreef TwyLight het volgende:
Zeuren over alles wat i voor de naam heeft, terwijl windows tegenwoordig overal Live achter zet

Bedankt. Nu weet ik weer waarom Apple het nooit zal worden in de echte wereld. Wat een producten maakt MS toch ook.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Exchange, office, sharepoint, MSSQL, Vista, Zune, Xbox360 etc etc etc....

HAHAHAHA die is MEESTERLIJKquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:18 schreef MrBadGuy het volgende:
Apple-fans: http://www.youtube.com/watch?v=p01RjigiYF0

quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:18 schreef MrBadGuy het volgende:

Treffend...quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:18 schreef MrBadGuy het volgende:

Iets wat nooit naar behoren werdquote:

Alles werkt primaquote:Op woensdag 7 februari 2007 17:16 schreef seekfaM het volgende:
[..]
Iets wat nooit naar behoren werd
Iets wat je elke 10 maanden moet formatteren omdat er zo veel T opstaat
Een besturings systeem waarbij de ''nieuwe'' dingen gewoon leuke namaak dingen zijn
Zune

quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
aanhangers van producten zijn sowieso allemaal slaven. Of het nou Apple is of HAK-appelmoes...

quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Alles werkt prima
mijn XP draait al vanaf 2003 zonder herinstall
bij Apple is het nt zo goed allemaal gejat
iPod is dan net zo goedtis een Mp3 speler..
Grow up.

Maar een iPod is wel goed bedacht en niet slecht gestolenquote:Op woensdag 7 februari 2007 17:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Alles werkt prima
bij Apple is het nt zo goed allemaal gejat
iPod is dan net zo goedtis een Mp3 speler..
Grow up.

Ach ja, de look wel, het afspelen van een Mp3 kon al jaren ervoorquote:Op woensdag 7 februari 2007 17:21 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Maar een iPod is wel goed bedacht en niet slecht gestolenzoals vista

Noem eens iets orginieel wat Windows opquote:Op woensdag 7 februari 2007 17:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach ja, de look wel, het afspelen van een Mp3 kon al jaren ervoor.
Dus zo origineel is het niet natuurlijk.

Waarom? IK beweer niet dat alles van Windows zo uniek en bijzonder is.. volgens de Appleaars heeft Apple alles uitgevonden.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:25 schreef seekfaM het volgende:
[..]
Noem eens iets orginieel wat Windows op

Is toch zoquote:Op woensdag 7 februari 2007 17:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom? IK beweer niet dat alles van Windows zo uniek en bijzonder is.. volgens de Appleaars heeft Apple alles uitgevonden.

Hoor je mij ook niet zeggen. Ik had nog nooit van BSOD gehoord, totdat MS ermee kwam....quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom? IK beweer niet dat alles van Windows zo uniek en bijzonder is.. volgens de Appleaars heeft Apple alles uitgevonden.

Die zatquote:Op woensdag 7 februari 2007 17:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Of Ctrl+Alt+Delete
For NT-logon.....![]()

quote:Op woensdag 7 februari 2007 08:25 schreef Jo0Lz het volgende:
Mja, link dan ook gewoon naar de pagina waarvan je dit gecopy paste hebt.
Beetje jammer voor de persoon die het schrijft/vertaald/whatever anders...
Origineel...

nee, aanloggen in OSX is logisch, tik je je password verkeerd in, gaat ie een beetje lopen schudden.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Of Ctrl+Alt+Delete
For NT-logon.....![]()

jaja, apple logica.quote:

Doet ie hier ook hoor als ik een verkeerd passwd gebruik. Trill, trill, trill.. Wachtwoord is incorrect. Zo'n visuele bell is best ok.quote:Op woensdag 7 februari 2007 21:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee, aanloggen in OSX is logisch, tik je je password verkeerd in, gaat ie een beetje lopen schudden.
Wel eens van een DUIDELIJKE melding gehoord? (your password is incorrect)
over intuitief gesproken....

Tja...qua meldingen kan OSX niet aan Windows tippen. Zelfs niet aan Vista. Ik kan me voorstellen dat je daaraan gehecht raakt.quote:Op woensdag 7 februari 2007 21:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee, aanloggen in OSX is logisch, tik je je password verkeerd in, gaat ie een beetje lopen schudden.
Wel eens van een DUIDELIJKE melding gehoord? (your password is incorrect)
over intuitief gesproken....

Whaha kan je niks meer over OS X bedenkenquote:Op woensdag 7 februari 2007 21:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
jaja, apple logica.
Os 9. doe je een USB stick in je PC sleep je een bestand van je HD naar je desktop, stick eruit, weg bestand, want je USB stick heeft een eigen desktop.... jaja HEEEEEEEl logisch.....

Het is "HET sapje"quote:Op woensdag 7 februari 2007 21:56 schreef de_sapje het volgende:
[..]
Whaha kan je niks meer over OS X bedenken

En? ben je er aan gehecht?quote:Op woensdag 7 februari 2007 21:58 schreef Walter_Sobchak het volgende:
OSX kent ook fouten, veelal met een goeie melding. Verder krijg ik dan in User-library een mooie map /Library/Logs/CrashReporter....
...your point?

Kopen over mijn lijk, downloaden, kan ik over nadenkenquote:Op woensdag 7 februari 2007 22:09 schreef prof.bierbekje het volgende:
Koop gewoon vista.....veul beter.......

Het feit dat je dit vermeldenswaardig vind geeft wel aan dat je nog nooit langdurig met OSX hebt gewerkt. En dat is niet als troll bedoelt.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:17 schreef HeatWave het volgende:

4 jaar met dezelfde PC is toch wel vermeldenswaardig.quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het feit dat je dit vermeldenswaardig vind geeft wel aan dat je nog nooit langdurig met OSX hebt gewerkt.

Vooral niet naar de context kijken hé...quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het feit dat je dit vermeldenswaardig vind geeft wel aan dat je nog nooit langdurig met OSX hebt gewerkt. En dat is niet als troll bedoelt.
quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:16 schreef seekfaM het volgende:
Iets wat je elke 10 maanden moet formatteren omdat er zo veel Tzooi opstaat

Koop een OEM, istie nog maar 160,-. Koop een Home Premium en tis nog maar 80,-.quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:13 schreef TwyLight het volgende:
¤500+ voor een ultimate (1 persoon!!!) licentie100 euro voor elk jaar dat ze er over hebben gedaan zeker

Moet je er een PC bij kopen. Zeg maar, hardware. Iets wat vaak terugkomt in de argumenten tegen Apple.quote:

Nee. Als systeembouwer kun je het los kopen en genoeg winkels verkopen het dan ook los.quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:59 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Moet je er een PC bij kopen. Zeg maar, hardware. Iets wat vaak terugkomt in de argumenten tegen Apple.

Dus als ik nu Vista wil kopen, maar geen PC (om wat voor reden dan ook) dan kan ik Ultimate kopen voor 150 euro..?quote:Op woensdag 7 februari 2007 23:00 schreef FJD het volgende:
[..]
Nee. Als systeembouwer kun je het los kopen en genoeg winkels verkopen het dan ook los.

160 euro.quote:Op woensdag 7 februari 2007 23:03 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Dus als ik nu Vista wil kopen, maar geen PC (om wat voor reden dan ook) dan kan ik Ultimate kopen voor 150 euro..?

Dus als ik het goed begrijp hoort een OEM (Original Equipment Manuf.) met een hardwareproduct geleverd te worden, maar komt daar in de praktijk weinig van terecht.....?quote:Op woensdag 7 februari 2007 23:10 schreef schvvmert het volgende:
[..]
160 euro.http://tweakers.net/price(...)it-OEM)-prijzen.html

Dit kan je wel leuk als waarheid bestempelen maar je hebt hier 0,0 bewijs voor. Of moet het Apache-verhaal weer worden aangehaald..quote:Op woensdag 7 februari 2007 23:13 schreef RainofDeath het volgende:
Wat eigenlijk met stipt op #1 moet staan zijn de all-time apple aanhangers, die gewoon altijd lopen te blaten: "Apple is het beste!" met het argument: " er zijn geen virussen voor".. Vind je het gek? OSX is niet interessant genoeg voor virus schrijvers vanwege de hoeveelheid mensen die werkt op OSX. Windows is een beter doelwit aangezien dat veel meer wordt gebruikt, zelfde verhaal met linux distro's

Nee, je als je zelf een systeem bouwt, kun je een OEM licentie kopen en heb je geen support van MS.quote:Op woensdag 7 februari 2007 23:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp hoort een OEM (Original Equipment Manuf.) met een hardwareproduct geleverd te worden, maar komt daar in de praktijk weinig van terecht.....?

Ja, het is namelijk niet zo dat mac-gebruikers zich druk maken over Windows. Nee. Nooit gezien hoor! Eerlijk waar!quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:36 schreef mbargo het volgende:
Ik (of moet ik zeggen I) moet zeggen dat dit topic het lekkerst leest op een mac (Imac bedoel ik) en het is nog beter om het te lezen als je ondertussen naar je Ipod luistert en als ik zo ga schijten neem ik mijn macbook mee om lekker verder te lezen. Het is alleen jammer dat ik tijdens het schijten nog niet kan bellen met mijn iphone. Dat zou nog lekkerder zijn. Maar wat het echt superlekker maakt is dat terwijl ik dit allemaal thuis doe er iemand in de wereld is die ik verder niet ken, die zich hier ontzettend druk over maakt...

quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:28 schreef Repeat het volgende:
punt 10
nerds die met zn allen bijeenkomen om samen via internet naar berichtjes te kijken over wat die gast presenteert

Om 12 uur 's nachts in de rij gaan staan bij Alternate voor Vista is zeker nietquote:Op donderdag 8 februari 2007 00:11 schreef sanni het volgende:
[..]
je bedoelt dit
![]()
Idd erg nerdie als blijkt dat dit dezelfde gasten van OneMoreThing waren die een Stichting Klokhuis van oudbolligheid en nerd-gedrag betichte.![]()
Mischien heb ik het fout maar ik denk dat HeatWave een beetje de advocaat van de Duivel speelt
met zijn reacties want hij geeft aan beide OS'en te hebben en dus een beetje tegengas geeft tegen
al die adoratie van de Mac en anderen dus niet teveel moeten happen.O~)

Dat is inmiddels wel duidelijk.quote:Op donderdag 8 februari 2007 00:59 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik heb hier ook nog een oude Dell 2.4 Ghz staan voor mijn statistieksoftware. Op mijn werk heb ik ook een Dell voor diezelfde software. Ik gebruik al jaren Windows maar, sinds ik OSX gebruik, alleen nog maar wanneer het echt moet...

"iPhone On".. *BOING*..quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:18 schreef MrBadGuy het volgende:

Zelfs daar is discussie over. Als je een systeembouwer bent dan zou je m mee kunnen krijgen maar goed het precieze kun je beter in t Vista topic nakijkenquote:Op woensdag 7 februari 2007 23:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Dus als ik het goed begrijp hoort een OEM (Original Equipment Manuf.) met een hardwareproduct geleverd te worden, maar komt daar in de praktijk weinig van terecht.....?

Ja, en dat is voor 99% van de windows gebruikers ook simpelweg waar. Uiteraard omdat die mensen niet weten wat ze doen, maar is dat hun verantwoording? Een computer is een gebruiksprodukt geworden en zou out of the box save en simpel moeten zijn.quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:53 schreef ixio het volgende:
[..]
Vooral niet naar de context kijken hé...
Hij reageert gewoon hier op:
[..]

Wat ik leuk vind bij die macstores is dat je gewoon mag klooien met die dingen. Probeer dat in een andere winkel, krijg je stomme screensavers met wat dat ding allemaal kan, maar zelf proberen ho maar. Misschien als je een verkoper zou vragen dat het zou kunnen, maar dan heb ik er al geen zin meer in - ze hebben de neiging om te gaan plakken en hulpvaardig te zijn. Dingen waar ik op zo'n moment een hekel aan heb.quote:Op donderdag 8 februari 2007 01:18 schreef sanni het volgende:
Ik moet wel seggen dat die Mac-centre's een bepaalde frisheid uitstralen ivg
de gewone winkel waar je je Toshiba e.d. moet kopen.![]()

Kerel, het is nog geen hacker gelukt binnen te komen op een mac waarop OSX draait.quote:Op woensdag 7 februari 2007 23:13 schreef RainofDeath het volgende:
Wat eigenlijk met stipt op #1 moet staan zijn de all-time apple aanhangers, die gewoon altijd lopen te blaten: "Apple is het beste!" met het argument: " er zijn geen virussen voor".. Vind je het gek? OSX is niet interessant genoeg voor virus schrijvers vanwege de hoeveelheid mensen die werkt op OSX. Windows is een beter doelwit aangezien dat veel meer wordt gebruikt, zelfde verhaal met linux distro's

Haha grappenmakerquote:Op woensdag 7 februari 2007 11:47 schreef __Saviour__ het volgende:
OS X is gewoon afgekeken van Vista

Waarbij je toch voor het gemak vergeet dat je ook in OSX overal op kunt klikken. Dan gebeurt er alleen verrot weinig.quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:06 schreef FJD het volgende:
Omdat het doel is om je virus zo groot mogelijk te verspreiden, een virus schrijven voor een PC waarmee maar een procent of 5 van de hele wereld mee speelt is niet interessant. Plus nog dat in de groep MAC users significant minder mensen zullen rondhangen die hun PC niet beveiligd hebben. Bejaarden en breezahs die overal op klikken wat los en vast zitten zullen zwaar oververtegenwoordigd zijn in de PC wereld en dat zijn de PCs die het makkelijkst te infecteren zijn.
Daarom is het niet interessant.

eens is!quote:Op woensdag 7 februari 2007 01:13 schreef sanni het volgende:
hele zooi weggeknipt

Apache is verreweg de meest gebruikte webserver. Toch wordt het kleinere percentage IIS serveers aangevallen en niet apache.... als we jouw redenatie volgen.... waarom?quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:06 schreef FJD het volgende:
Omdat het doel is om je virus zo groot mogelijk te verspreiden, een virus schrijven voor een PC waarmee maar een procent of 5 van de hele wereld mee speelt is niet interessant. Plus nog dat in de groep MAC users significant minder mensen zullen rondhangen die hun PC niet beveiligd hebben. Bejaarden en breezahs die overal op klikken wat los en vast zitten zullen zwaar oververtegenwoordigd zijn in de PC wereld en dat zijn de PCs die het makkelijkst te infecteren zijn.

Als iemand een virus schrijft voor OSX is hij wel gelijk wereldberoemd.quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:06 schreef FJD het volgende:

quote:Op woensdag 7 februari 2007 23:13 schreef RainofDeath het volgende:

Ik hoop niemand, en diegene die wel klaarkwamen moeten ze standrechterlijk executeren.quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:28 schreef super-muffin het volgende:
Trouwens, weet iemand hoeveel mensen er zijn klaargekomen in de zaal toen Steve Jobs zei 'We're introducing the iPhone!"

Dan weet je toch gelijk wat je fout hebt gedaan? Mooie melding hoor, had hem gister nog.quote:Windows XP could not start because the following file is missing or corrupt: WINDOWSSYSTEM32CONFIGSYSTEM

Nog nooit gezienquote:Op donderdag 8 februari 2007 10:30 schreef Geqxon het volgende:
Ik vind de Windows foutmeldingen toch echt wel erg mooi hoor.
[..]
Dan weet je toch gelijk wat je fout hebt gedaan? Mooie melding hoor, had hem gister nog.

Eeeehmmm, engels, ja dan wordt het lastig blijkbaar, want voor de rest staat er 100% wat er aan de hand is. En dit ligt meestal aan of brakke hardware of gekut van de user (uitzetten met de powerknop in gedrukt houden).quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:30 schreef Geqxon het volgende:
Ik vind de Windows foutmeldingen toch echt wel erg mooi hoor.
[..]
Dan weet je toch gelijk wat je fout hebt gedaan? Mooie melding hoor, had hem gister nog.

Mooi toch; een bedrijf dat zowel een OS bouwt en daar de hardware ook bijlevert.quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eeeehmmm, engels, ja dan wordt het lastig blijkbaar, want voor de rest staat er 100% wat er aan de hand is. En dit ligt meestal aan of brakke hardware of gekut van de user (uitzetten met de powerknop in gedrukt houden).

Kan ook stuk hoor. En dan doet je Apple het ook niet meer..quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:41 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Mooi toch; een bedrijf dat zowel een OS bouwt en daar de hardware ook bijlevert.![]()

Gewoon keurig in slaapstand gezet. Bij het opstarten startte hij niet door (er hing toen geen monitor aan), en toen ik er een monitor aan had gehangen zag ik deze error. Verder zie ik aan deze error echt niet dat mijn register verneukt is, en wat ik nu moet doen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eeeehmmm, engels, ja dan wordt het lastig blijkbaar, want voor de rest staat er 100% wat er aan de hand is. En dit ligt meestal aan of brakke hardware of gekut van de user (uitzetten met de powerknop in gedrukt houden).

Krijg je nou serieus een harde plasser van wat business software?quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:12 schreef Jarno het volgende:
[..]
Bedankt. Nu weet ik weer waarom Apple het nooit zal worden in de echte wereld. Wat een producten maakt MS toch ook.
Sharepoint..
SQL 2005..
Komt Apple aan met z'n mp3 gadgets en notebookjes.

Daar is niets mis mee hoorquote:Op donderdag 8 februari 2007 11:36 schreef Biogarde het volgende:
Ik stap binnenkort over na 20 jaar Windows/PC

Ik luister muziek, kijk films, speel geen spelletjes, en wil gewoon een beutje intersletten.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Daar is niets mis mee hoor.
Ik doe het alleen gewoon niet, kan er te weinig mee persoonlijk.

Dat kan dan prima jaquote:Op donderdag 8 februari 2007 11:40 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik luister muziek, kijk films, speel geen spelletjes, en wil gewoon een beutje intersletten.
Ik vind die iMac mooi. Met name de 24"![]()

Geweldig apparaat. Heb hem ook en kan hem van harte aanraden!quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:40 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik luister muziek, kijk films, speel geen spelletjes, en wil gewoon een beutje intersletten.
Ik vind die iMac mooi. Met name de 24"![]()

Ach, Ome Bill presenteerde z'n Vista in een slobbertrui alsof ie z'n auto aan het wassen was.quote:

Dat is het leuke van Apple. Je kunt voor hetzeflde bedrag misschien wel een machine met betere specificateis kopen, maar je moet het juist andersom bekijken. Kun je een vergelijkbare machine kopen voor hetzelfde bedrag of lager? Nee.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:43 schreef Biogarde het volgende:
Apple zuigt verder apenballen qua prijzen en het kunstmatig hooghouden hiervan, maar verder ziet dat OSX er wel geil uit.
-edit-
Zat afgelopen week een uur op zo'n iMac te kutten, kwam terug op m'n Windowsmachine, en vond Windows onlogisch![]()

Jobs loopt ook rond in een spijkerbroek en witte sneukers.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:51 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ach, Ome Bill presenteerde z'n Vista in een slobbertrui alsof ie z'n auto aan het wassen was.
Windows hoeft geen enkele moeite meer te doen, z'n zooi te verkopen.
90% van de wereld is afhankelijk van Windows. Kunnen we lang en kort over lullen, dat is nou eenmaal een gegeven.
Jobs daarintegen moet nog altijd z'n best doen, en presenteerde z'n spulletjes vol overgave, om zo 2% groeiwinst te pakken qua Apple gebruikers.
Ik moet lachen van die filmpjes bij product-presentatie's van Apple.
Prijzen als 2500 Dollar, en het publiek staat te juichen alsof ze een Hummer hebben gewonnen en na afloop mee naar huis mogen nemen. Sad.
Waarom? Voor 2500 fucking Dollars koop je een high-end systeem met de allerlaatste snufjes. Alleen moejedan Windows draaien.

NU ja. Eerder waren ze vele malen duurder dan PC's met mindere prestatie's.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:00 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Jobs loopt ook rond in een spijkerbroek en witte sneukers.
En voor 2500 fucking dollars koop je ook een MacPro; high-end systeem met de allerlaatste snufjes.

Probeer maar 's bij DELL; kost je vrijwel net zoveel en soms nog meer knaken ook.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:04 schreef Biogarde het volgende:
[..]
NU ja. Eerder waren ze vele malen duurder dan PC's met mindere prestatie's.
En ga die pro eens configureren![]()
Sorry hoor![]()
![]()
2 gig ram, $ 299![]()
De standaard-versie is zo high-end nog niet![]()

Dus je zegt nu eigenlijk dat Apple geen flikker uitvoerde qua update's.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:12 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Probeer maar 's bij DELL; kost je vrijwel net zoveel en soms nog meer knaken ook.
En vroeger hadden Apples PPC processoren aan boord en werden ze eens per 12-18 maanden geupdate. Toen kon je een anderhalf jaar oude Mac nog voor 90-95% van de nieuwprijs verkopen. Moet je 's proberen met een Dell; toen en nu.

Qua hardware niet echt.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:16 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Dus je zegt nu eigenlijk dat Apple geen flikker uitvoerde qua update's.
Ik weet niet waar ik blijer van zou worden![]()
Oh; Dell!!

Hoezo? Het loopt toch allemaal? Ik zie het probleem niet?quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Qua hardware niet echt.
Maar vijf jaar na XP een keertje Vista uitbrengen is wel lekker rap...![]()

Probleem was eerder dat IBM geen flikker uitvoerde qua updates en daardoor Apple z'n machines maar moeilijk up to spec kon houden. Waar Apple wel direct invloed op heeft, is de software. En die houden ze behoorlijk op de cutting edge.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:16 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Dus je zegt nu eigenlijk dat Apple geen flikker uitvoerde qua update's.

Toen de CoreDuo uitkwamen zaten ze gelijk al in de MacBookPro. Toen de Core2Duo uitkom, was Apple een van de eerste die deze in een systeem stopte (iMac).quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:19 schreef Biogarde het volgende:
De technologie staat bij Apple dus 12 tot 18 maanden stil, en tegen de tijd dat ze met een dikke processor komen, hangt zo'n processor al in een Dixons "family-pc" van 399.
Toch?

Die PPCs Macs liepen destijds ook allemaal nog. Wat een tegenstrijdig kulargument.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:21 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Hoezo? Het loopt toch allemaal? Ik zie het probleem niet?

Ja, en 640 KB is genoeg voor iedereen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:21 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Hoezo? Het loopt toch allemaal? Ik zie het probleem niet?

512MB voor OSX ook niet, maar dat krijg je standaardquote:Op donderdag 8 februari 2007 12:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, en 640 KB is genoeg voor iedereen.

Een Gig is standaard bij de meeste Macs tegenwoordig.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
512MB voor OSX ook niet, maar dat krijg je standaard.

De hardware is het probleem niet hoor voor gamers. de Mac pro en imacs hebben prima videokaarten.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:23 schreef HeatWave het volgende:
Apple maakt ook gewoon hele mooie machines hoor, dat hoor je me niet ontkennen. Maar de configuratie opties zijn wel heel magertjes vind ik.
Waarom niet OOK op gamers gokken bijv? Dat is juist een doelgroep die heel veel geld overheeft voor een PC..

Kloptquote:Op donderdag 8 februari 2007 12:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De hardware is het probleem niet hoor voor gamers. de Mac pro en imacs hebben prima videokaarten.
Er worden alleen geen games uitgebracht ivm de te kleine doelgroep.

Eh ja dat doen ze wel.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:26 schreef Biogarde het volgende:
Ik heb het niet over OSX he. Ik doel op hardware.
Jullie zijn toch wel met me eens dat Apple maar wat doet qua prijzen, want die Applehomeb0ys kopen die zooi toch wel.
Kijk, ik ben serieus van plan over te stappen op OSX (en ik ga het doen ook), maar ga aub niet bij hoog en laag mij/ons proberen wijs te maken dat de prijzen die ze hanteren overeenkomen met de prijzen voor Windows (Windhoos/M$ Mwhuhahah
![]()
![]()
![]()
;d) machine's.

De games worden nu door Aspyr geport, maar door de kleine markt zijn ze daarom duurder. En dus kiest de gamer voor Windows....quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Klopt.
Alleen lijkt het me dat Apple daar best iets aan zou kunnen doen. De meeste games worden ook zo geport naar bijv de Xbox of PS2/3 etc.
Lijkt me dat met je macbookje Pro aankomen op een Lanparty niet echt zou misstaan.

Is het bekend waarom Apple het niet voor elkaar kan krijgen spellen uit te brengen voor MAC's?quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De hardware is het probleem niet hoor voor gamers. de Mac pro en imacs hebben prima videokaarten.
Er worden alleen geen games uitgebracht ivm de te kleine doelgroep.

Ik denk dat het voornaamste probleem is dat bedrijven die games maken er niet van overtuigd zijn dat de markt groot genoeg is om de moeite en kosten erin te steken een game naar de Mac te porten. Zeker niet nu er Intel chips in zitten en de gamers gewoon Windows kunnen draaien op de Macbook Pro die ze meenemen naar een Lan party.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Klopt.
Alleen lijkt het me dat Apple daar best iets aan zou kunnen doen. De meeste games worden ook zo geport naar bijv de Xbox of PS2/3 etc.
Lijkt me dat met je macbookje Pro aankomen op een Lanparty niet echt zou misstaan.

Maar dan betaal je vaak voor uiterlijk en niet voor functionaliteit.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh ja dat doen ze wel.
Zoek eens een laptop met een core2duo ,een gig geheugen en 802.11n wireless techniek op van een (gerenomeerd) ander merk zoals sony en dell en kijk wat die kost

Apple maakt sowieso geen games. Dat moeten gamesbedrijven zelf doen. En dat doen ze niet, omdat ze het de moeite niet waard vinden.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:29 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Is het bekend waarom Apple het niet voor elkaar kan krijgen spellen uit te brengen voor MAC's?
Zo kun je toch je doelgroep vergroten?![]()
Ik koop ook een MAC![]()
![]()

Opzich toch jammer, maar idd met een macbook+XP/Vista kan je wel gamen natuurlijkquote:Op donderdag 8 februari 2007 12:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het voornaamste probleem is dat bedrijven die games maken er niet van overtuigd zijn dat de markt groot genoeg is om de moeite en kosten erin te steken een game naar de Mac te porten. Zeker niet nu er Intel chips in zitten en de gamers gewoon Windows kunnen draaien op de Macbook Pro die ze meenemen naar een Lan party.
Ik zou er vierkant achter staan als Apple meer zou investeren in gaming, maar ik zie het vooralsnog somber in.
Gelukkig speel ik toch de meeste games nog op m'n Super Nintendo

No shitquote:Op donderdag 8 februari 2007 12:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Apple maakt sowieso geen games. Dat moeten gamesbedrijven zelf doen. En dat doen ze niet, omdat ze het de moeite niet waard vinden.

Tuurlijk, er zijn wel spellen voor MAC, ik heb Warcraft op mijn iBookquote:Op donderdag 8 februari 2007 12:34 schreef Biogarde het volgende:
[..]
No shit![]()
Samenwerkingsverband? Er zal toch wel één spelletjesboer zijn die in zee wil gaan met Apple?

Er zijn er ook wel een paar gamesbedrijven die games maken en porten naar de Mac. Maar ja, je loopt altijd achter de feiten aan natuurlijk.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:34 schreef Biogarde het volgende:
[..]
No shit![]()
Samenwerkingsverband? Er zal toch wel één spelletjesboer zijn die in zee wil gaan met Apple?

Dat is geen core2duo en geen 802.11nquote:Op donderdag 8 februari 2007 12:32 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Maar dan betaal je vaak voor uiterlijk en niet voor functionaliteit.
Een laptop met een core duo met wifi, 120 gig schijf, en 1 gig ram koop je voor 5 a 600 Euro.
En voor dat geld krijg je zelfs een kekke versie van Windows erbij.

Die acer is met vergelijkbare specs niet de helft goedkoper....quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:40 schreef Biogarde het volgende:
Kijk, een leek kijkt naar prijzen, niet naar functionaliteit.
Die staat in de Mediamarkt en wil een laptop aanschaffen..
Zet een MacBook en een Acer naast elkaar. Zelfde configuratie, maar die Windowsmachine is meer dan de helft goedkoper.
Wat denk je? Welke neemt ie mee?

Kocht laatst nog een Acer met een T2300 (Dualcore 1.7 Ghz), 1 gig DDR, 60 Gig (7200) 15.4" en WiFi voor 708 Euro.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is geen core2duo en geen 802.11n
En bij apple krijg je een kekke versie van OSX erbij. PLus dat je natuurlijk wel brands met brands moet vergelijken. Ja er zijn geen cheap ass OSX computers.
Voorbeeldje:
Sony Laptop Vaio C1Z Intel Core 2 Duo T5500, 1,6 GHz, 2MB, 2x 512MB DDR, 13.3", 120 GB, 5400 Rpm
EUR 1.235,41
Groetere harddisk dan de MacBook, tragere processor en geen 802.11N. Prijs... vergelijkbaar.

Dat is nog steeds geen core2duo 2,0Ghz 802.11n 80gig harddisk, etc.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:43 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Kocht laatst nog een Acer met een T2300 (Dualcore 1.7 Ghz), 1 gig DDR, 60 Gig (7200) 15.4" en WiFi voor 708 Euro.

Processor oke. Betaalde ik 22 Euro meer, dan had ik een 100 gig schijf. Dus daar ging het niet om.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen core2duo 2,0Ghz 802.11n 80gig harddisk, etc.

Geef dan eens een linkje naar een acer met alle specs van een macbook die de helft goedkoper is, dus max 650,-?quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:54 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Processor oke. Betaalde ik 22 Euro meer, dan had ik een 100 gig schijf. Dus daar ging het niet om.
Opheffen van deadspots, dus OVERAL in hui bereik en niet dat je 20 centimeter verder moet gaan zitten omdat je signaal kut is. PLus natuurlijk de veel hogere snelheid, vergelijkbaar met ethernet.quote:802.11N. Wat heeft dat voor meerwaarde?![]()
Nee, je betaalt misschien 150 euro meer voor een gerenomeerd merk. Maar ik denk niet dat je een acer met dezelfde specs (core2duo 2ghz, 1GB, 80GB HD, 802.11n, bluetooth 2.0, DVD brander) voor minder dan 1100,- vind.quote:Dus betaal ik ongeveer 300 a 500 Euro meer voor een iets snellere processor![]()

Precies. En daar hoort design natuurlijk ook bij. Maar design is niet hoe iets eruit ziet, maar hoe iets werkt.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:02 schreef super-muffin het volgende:
Specs maken niet zo veel uit.
Als een machine goed werkt en er goed uit ziet (en ook nog een prettig OS heeft) dan wil ik daar wel wat meer voor betalen

quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Geef dan eens een linkje naar een acer met alle specs van een macbook die de helft goedkoper is, dus max 650,-?
[..]
Opheffen van deadspots, dus OVERAL in hui bereik en niet dat je 20 centimeter verder moet gaan zitten omdat je signaal kut is. PLus natuurlijk de veel hogere snelheid, vergelijkbaar met ethernet.
[..]
Nee, je betaalt misschien 150 euro meer voor een gerenomeerd merk. Maar ik denk niet dat je een acer met dezelfde specs (core2duo 2ghz, 1GB, 80GB HD, 802.11n, bluetooth 2.0, DVD brander) voor minder dan 1100,- vind.
www.acer.nlquote:Geef dan eens een linkje naar een acer met alle specs van een macbook die de helft goedkoper is, dus max 650,-?
Koop een goede router.quote:Opheffen van deadspots, dus OVERAL in hui bereik en niet dat je 20 centimeter verder moet gaan zitten omdat je signaal kut is. PLus natuurlijk de veel hogere snelheid, vergelijkbaar met ethernet.
Ik denk van welquote:Nee, je betaalt misschien 150 euro meer voor een gerenomeerd merk. Maar ik denk niet dat je een acer met dezelfde specs (core2duo 2ghz, 1GB, 80GB HD, 802.11n, bluetooth 2.0, DVD brander) voor minder dan 1100,- vind.

Dat zegt toch ook niemandquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:01 schreef Biogarde het volgende:
Met alle respect heur, maar Apple's zijn echt niet sneller en beter dan de huidige generatie PC's en notebooks.
Nou nee dus. Een vergelijkbare spuuglelijke sony is net zo duur.quote:Ik blijf van mening dat je het design gewoon keihard moet betalen. En goed ook.
Nee, JIJ zegt dat een Apple duurder is. Nu moet je niet gaan doen alsof wij zeggen dat een verglijkbare windows pc kut is.quote:Nu weet ik dat mooie spullen geld kosten, maar qua snelheid, kwaliteit, functionaliteit en garanietbepalingen doet een Windowsmachine ECHT NIET onder voor een Apple. Bij HP komen ze je PC ook thuis ophalen.

Nee een direkt linkjequote:Op donderdag 8 februari 2007 13:04 schreef Biogarde het volgende:
[..]
[..]
www.acer.nl
De helft is misschien wat overdreven
Ja een router met MiMo dus... onderdeel van de 802.11N specs.quote:Koop een goede router.
Linkje?quote:Ik denk van wel![]()

Zeg, als je zo onaardig blijft doen, koop ik heul geen MACquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee een direkt linkje
[..]
Ja een router met MiMo dus... onderdeel van de 802.11N specs.
[..]
Linkje?
Ik heb al met een aantal linkjes laten zien dat een sony even duur is.

Wat is dat nou voor een bullshit argument?quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:04 schreef Biogarde het volgende:
Maar dan krijg je het verhaal fucntionaliteit. Waar heb je die 2Ghz voor nodig als je geen spellen kan spelen? (Spelletjes is een voorbeeld).
Photosoep loopt net zo goed op een singlecore 2Ghz machine.

Kom dan met goeie argumentenquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:09 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Zeg, als je zo onaardig blijft doen, koop ik heul geen MAC![]()
![]()
Kan mij het allemaal verotten![]()
Ik heb een Pentium 4![]()
![]()

Que?quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:10 schreef Geqxon het volgende:
Trouwens, Biogarde, bij al die vergelijkingen. Vergeet je daar geen Vista Ultimate bij te doen?

Om de vergelijking eerlijk te houden moet je er wel even Vista Ultimate bij doen, als je dan de laptops gaat vergelijking. Want OS X is niet te vergelijking met de standaard XP Home die je erbij krijgt.quote:

quote:Clamshellmode op de Macbook is zo gaaf. Klep dicht, beeldscherm/sound/muis/keyboard aansluiten, met de muis hem even wakker schudden, en direct op de goede schermresolutie verderwerken. Als je klaar bent, niks in het OS in hoeven te stellen, alles kabels loskoppelen, en hangend op de bank direct verder werken, waarbij je niks in hoeft te stellen. Heerlijk!

True, maar daar heeft een gamer geen flikker aan.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:11 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Om de vergelijking eerlijk te houden moet je er wel even Vista Ultimate bij doen, als je dan de laptops gaat vergelijking. Want OS X is niet te vergelijking met de standaard Vista Home die je erbij krijgt.

Kaal is het 5GB.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:14 schreef Biogarde het volgende:
[..]
True, maar daar heeft een gamer geen flikker aan.
Hoe groot is OSX eigenlijk?

| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20  | legitieme Windows® XP Professional , Intel® Core™ 2 Duo processor T5600 1.83GHz (FSB: 667MHz), 15.4TFT WSXGA+, 512MB DDR II RAM (1x 512), 120GB HDD (5400rpm SATA), Super Multi DVD-RW Double Layer, 8-cell LiIon, 56K modem, Gigabit & Wireless Lan 802.11a/b/g, ATI X1300 128MB/512MB HM, BT, 1.3MP Orbicam, DASP +, IEEE-1394, S-video, FIR, Expresscard . LX.TED06.146 EUR 1399.00  | 

Ja oke, maar da's de prijs die ze bij Acer adviseren.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Dit is trouwens de enige core2duo acer in acers prijslijst:
[ code verwijderd ]

Zeg me dat dit sarcasme is.......quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:19 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ja oke, maar da's de prijs die ze bij Acer adviseren.
En dan heb je wel een webcam![]()

Tuukquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Zeg me dat dit sarcasme is.......![]()

De Macbooks hebben al een lange tijd een webcam hoorquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:19 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Voorbeeldje:quote:

MacBooks worden ook met korting verkocht en die hebben ook een webcam. iSight heet die.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:19 schreef Biogarde het volgende:
[..]

Als min het kleinere scherm? De laptop in zijn totaliteit is anders ook een heel stuk kleiner, en dat is toch echt een pluspunt!quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
MacBooks worden ook met korting verkocht en die hebben ook een webcam. iSight heet die.
De macbook heeft als plus
OSX (smaak)
2,0Ghz proc ipv 1,83
1GB ipv 512MB
802.11a/b/g/n ipv 802.11 a/b/g
¤ 1299,- ipv ¤ 1399,-
als min het kleinere scherm en gedeeld videogeheugen

Dat vinden jij en ik, maar laptops worden ook meer en meer als gamemachines verkocht. Dan is ene kleiner scherm een nadeel. Grotere schermen zijn ook duurder in productie.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:23 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Als min het kleinere scherm? De laptop in zijn totaliteit is anders ook een heel stuk kleiner, en dat is toch echt een pluspunt!

Ja ik ben het even vergeten hoor, want gamen doe ik al niet meer sinds ik 11 wasquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:25 schreef Geqxon het volgende:
Gamen, dat is toch dat je iets bewegends op je scherm hebt, en dat je dan op knopjes ofzo moet drukken?

Ik ook niet klaphark, maar d'r zijn mensen die gamen als eis hebben.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:26 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ja ik ben het even vergeten hoor, want gamen doe ik al niet meer sinds ik 11 was

Ach, wat flauw. De meeste gamers zitten in de 20+ categorie, daar had speknek nog een link van pas, dus dat jij er niks aan vind zegt niks over de rest van de wereld.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:26 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ja ik ben het even vergeten hoor, want gamen doe ik al niet meer sinds ik 11 was

Als je er ook echt mee gaat werken, dan kom je er al snel achter hoe makkelijk alles wel niet werkt. Windows Vista met 49 items in het control panelquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:26 schreef Jarno het volgende:
Ik heb van de week OS X op m'n PC gezet om er eens serieus naar te kijken (de beruchte JAS release). Moet toegeven, wel geinig. Jammer was dat de installer zich niks aantrok van m'n Vista partitie ( :} ) en ik ook vrolijk aan de Vista re-install kon, maar goed, dat ligt aan de JAS installer en niet zo zeer aan OS X vrees ik.
Maar goed, ik ben nu waarschijnlijk verpest door Vista, maar ik had wel zoiets van, is dit het nou? Begrijp me niet verkeerd, het was leuk, mooi, en het performde príma, maar ik had geen WOW ervaring ofzo. Maar als je eerst OS X ziet, en dan pas iets als Vista, dan misschien wel.
Wel geinig dat het kan trouwens, OS X op een PC..

Mwach, als je heel incidenteel gamed loont zo'n aanschaf zich niet eigenlijk. Gamen is voor mij eigenlijk niet meer dan een beetje kwijlen op geile graphics en in easy mode door een spel heen rennen. Meer tijd heb ik er ook niet voor.quote:

En met systeemapplicaties bedoel ik:quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:21 schreef Geqxon het volgende:
[..]
De Macbooks hebben al een lange tijd een webcam hoor
[..]
Voorbeeldje:
41,69GB in totaal in gebruik
Zonder de gebruikersmap: 8,75GB in gebruik
Zonder de applicatiesmap: 5,82GB in gebruik
Zonder applicaties, maar wel met de systeemapplicaties: 6,20GB

Nee, een controlpanel waar je niets in kan instellen is handig. Moet je als gebruiker maar net weten dat dat soort dingen ergens in een mapje in je applicaties mapje staan.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:30 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Als je er ook echt mee gaat werken, dan kom je er al snel achter hoe makkelijk alles wel niet werkt. Windows Vista met 49 items in het control panel

Er is commercieele software voor het synchroniseren van zo'n beetje elke PDA.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:32 schreef HeatWave het volgende:
En voor alles wat er bestaat is er wel software zonder gedoe te vinden. Dingen als je PSP aansturen, je PDA etc KAN allemaal wel op de een of andere manier op een Apple, maar je zal altijd opzoek moeten naar iemand die er een vaag tooltje voor heeft gemaakt. Windows software zit overal standaard bij.
Het leuke van OS X is dat elke trial te resetten is. Dus?quote:En een niet te vergeten argument dat misschien niet netjes is, maar er is zoveel illegale meuk te vinden voor Windows.

Applications > Utilities > Network Utilityquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, een controlpanel waar je niets in kan instellen is handig. Moet je als gebruiker maar net weten dat dat soort dingen ergens in een mapje in je applicaties mapje staan.
Zelfs simpele dingen als een ping tool zitten verborgen.

nee, die zit er niet inquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:36 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Applications > Utilities > Network Utility
Zit dat onder Windows XP dan duidelijker? O wacht, daar heb je geen ping-utility

Zit ie ook niet, was een voorbeeld. Er zitten tig tools in die applicatie map (moet je dus ZOEKEN als user) die gewoon in de systeemtools moeten. Dingen als adreslijst toegang, netwerktools, calibratie etc. Waarom in een mapje?quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:37 schreef Geqxon het volgende:
En dan alsnog, wat doet een ping-tool in het control-panel?

Zoeken? Daar hebben we spotlight voor. En de systeemutilities staan in een losse map. Zeg zit jij nu onder Vista? Wil je dan bij de zoekbalk in het controlpanel even "Bluetooth Keyboard" intypen, en zeggen wat je dan ziet?quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zit ie ook niet, was een voorbeeld. Er zitten tig tools in die applicatie map (moet je dus ZOEKEN als user) die gewoon in de systeemtools moeten. Dingen als adreslijst toegang, netwerktools, calibratie etc. Waarom in een mapje?

Ik ken vista niet. OSX is gewoon... logisch. Ik hoop dat dat met vista ook zo, aangezien ik vanaf 1 April weer midden in de windows gebruikerservaringen zit mbt werkquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:26 schreef Jarno het volgende:
Ik heb van de week OS X op m'n PC gezet om er eens serieus naar te kijken (de beruchte JAS release). Moet toegeven, wel geinig. Jammer was dat de installer zich niks aantrok van m'n Vista partitie ( :} ) en ik ook vrolijk aan de Vista re-install kon, maar goed, dat ligt aan de JAS installer en niet zo zeer aan OS X vrees ik.
Maar goed, ik ben nu waarschijnlijk verpest door Vista, maar ik had wel zoiets van, is dit het nou? Begrijp me niet verkeerd, het was leuk, mooi, en het performde príma, maar ik had geen WOW ervaring ofzo. Maar als je eerst OS X ziet, en dan pas iets als Vista, dan misschien wel.
Wel geinig dat het kan trouwens, OS X op een PC..

Omdat je thuis géén gezeik wil? Dat was voor mij de reden.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:37 schreef Jarno het volgende:
Ach, en voor mij het belangrijkste, waarom zou ik als Windows professional, developer, beheerder, trainee, etc, etc, voor een níet MS OS kiezen? Dan zou ik het mezelf nodeloos ingewikkeld maken. Maar dat is natuurlijk allemaal erg persoonlijk.

maar ja... de zoek in OSX vind ook daadwerkelijk allesquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zit ie ook niet, was een voorbeeld. Er zitten tig tools in die applicatie map (moet je dus ZOEKEN als user) die gewoon in de systeemtools moeten. Dingen als adreslijst toegang, netwerktools, calibratie etc. Waarom in een mapje?

Mijn eerste tip in Vista zou zijn, wen jezelf het gebruik van de Search aan. Als ik nu een serienummer van Acronis (bijv) zoek, ram ik op de Windows knop en begin Acronis te typen. Na de eerste paar letters verschijnt zo het mailtje dat ik zoek in m'n startmenu en met 1 klik open ik die mail. Zo snel, zo heerlijk. Zelfde met Control Panel settings, Word documenten, Start Menu items, etc, etc.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ken vista niet. OSX is gewoon... logisch. Ik hoop dat dat met vista ook zo, aangezien ik vanaf 1 April weer midden in de windows gebruikerservaringen zit mbt werk

Spotlight dus.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:58 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mijn eerste tip in Vista zou zijn, wen jezelf het gebruik van de Search aan. Als ik nu een serienummer van Acronis (bijv) zoek, ram ik op de Windows knop en begin Acronis te typen. Na de eerste paar letters verschijnt zo het mailtje dat ik zoek in m'n startmenu en met 1 klik open ik die mail. Zo snel, zo heerlijk. Zelfde met Control Panel settings, Word documenten, Start Menu items, etc, etc.
Dat dus... ja das ideaal. Of het nu in mac os of vista zit.quote:En ja, dat kan ook vast in OS X. En die waren er vast eerder mee.

Ach... gezeik. Zoals ik al zei, ik kan me het laatste blauwe scherm in XP geeneens herinneren. Daarnaast, prutsen en freubelen is m'n werk, en niet voor niks.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Omdat je thuis géén gezeik wil? Dat was voor mij de reden.

Ik typte "Bluetooth Keyboard" in, en hij vond niks.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:58 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mijn eerste tip in Vista zou zijn, wen jezelf het gebruik van de Search aan. Als ik nu een serienummer van Acronis (bijv) zoek, ram ik op de Windows knop en begin Acronis te typen. Na de eerste paar letters verschijnt zo het mailtje dat ik zoek in m'n startmenu en met 1 klik open ik die mail. Zo snel, zo heerlijk. Zelfde met Control Panel settings, Word documenten, Start Menu items, etc, etc.
En ja, dat kan ook vast in OS X. En die waren er vast eerder mee.

Kan. Ik weet niet of Bluetooth Keyboard een setting of indexable item is. Op Bluetooth zou je wel iets moeten vinden lijkt me. Ligt eraan wat je wilt doen, dat iets binnen OS X op een bepaalde manier te vinden is wil niet zeggen dat dat voor elk OS zo moet zijn.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:05 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik typte "Bluetooth Keyboard" in, en hij vond niks.

Ik snap écht niet waar je het vandaan haalt maar in Vista zit alles wat je maar wilt onder C:Users Geqxon.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:07 schreef Geqxon het volgende:
De tijd dat je documenten gewoon op "C:Mijn Documenten" zaten, ipv. drie shortcuts als in: "My Documents" / "Geqxon's Documents" en "C:Documents and SettingsGeqxon".

Klopt, maar heb je niet net als Windows XP dat je binnen explorer ook nog verwijzingen hebt als "Geqxons Documents" en "Documenten van Geqxon" ? Dat was in Windows XP zo warrig.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:08 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik snap écht niet waar je het vandaan haalt maar in Vista zit alles wat je maar wilt onder C:Users Geqxon.

Snelkoppelingen zijn niet zo erg toch? Anyway, volgens mij niet. Sinds Vista let ik ook niet meer zo op waar wat staat, vinden kan ik het toch wel. Pas als ik data ga archiveren of voor langere tijd opslaan gaat het naar m'n NAS waar wel een wat uitgebreidere mappenstructuur op staat.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:10 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Klopt, maar heb je niet net als Windows XP dat je binnen explorer ook nog verwijzingen hebt als "Geqxons Documents" en "Documenten van Geqxon" ? Dat was in Windows XP zo warrig.
In OS X maak ik maandelijks een backup van de map HDDUsersGeqxon , en na een systeemcrash kan ik binnen het uur direct verder waar ik was. Heerlijk.

Ja, en dat is dus gewoon keihard Shadow Copy icm Restore Points en dat zal al in XP.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:12 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Time Machine, kom d'r maar in!

Sorry hoor, maar systeemherstel in XP en Time Machine vergelijken gaat dus echt niet op. Dat systeemherstel is een sh.ttool eersteklas geweest.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:13 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, en dat is dus gewoon keihard Shadow Copy icm Restore Points en dat zal al in XP.

Geweest, ja. Alhoewel het vaak onkunde was, magoed. De Vista Shadow Copy is retesimpel en dit keer was MS dus wel een keer eerder dan Apple.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar systeemherstel in XP en Time Machine vergelijken gaat dus echt niet op. Dat systeemherstel is een sh.ttool eersteklas geweest.

Moet zeggen dat ik ze nog niet gebruik, enkel in iTunes. Met name om verschillende genres in 1 groep te krijgenquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Precies...Smart Folders in OSX is ook echt een van mijn favoriete dingen

En dat is dus weer appels met peren vergelijken....Je vergelijkt een Trabant toch ook niet met een Mercedes.....quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:31 schreef HeatWave het volgende:
Sony en Dell zijn idd vrij prijzig. Maar je hebt gewoon de keuze om een ander, goedkoper, merkt te kiezen om Windows op te draaien.

Gut gut, wat flauw. En niet waar. Ik gebruik Shadow Copy als ik even een dubieus tooltje of drivertje of proggie ga testen, als het niks is ben ik binnen 10 tellen weer terug naar de uitgangssituatie.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:18 schreef Geqxon het volgende:
Het verschil tussen systeemherstel en Time Machine is dat systeemherstel is gemaakt om fouten van Windows op te vangen, en Time Machine om fouten van users op te vangen.

Zo werkt het niet. Zegt de term snapshot je iets?quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:21 schreef Repeat het volgende:
dat timemachine zag er trouwens leuk uit, maar dat kost me duizenden gigabytes aan geheugen, wil dat progsel al mn bestanden backuppen die ik vroeger heb gehad.
Ik wil 24s1 t/m s5 nog wel eens zien, die had ik vroeger op dvd op mn hdd staan, even terugzoeken
kost me tientallen gigabytes man, lijkt me onmogelijk?

Je zegt het goed... prutsen en freubelen is mijn werk thuis moet het gewoon werkenquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:03 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ach... gezeik. Zoals ik al zei, ik kan me het laatste blauwe scherm in XP geeneens herinneren. Daarnaast, prutsen en freubelen is m'n werk, en niet voor niks.

Met het verschil dat als je thuis je foto's kwijt bent of per ongeluk een document hebt verwijderd, je alsnog als vanouds de sjaak bent met Windows Vista.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:16 schreef Jarno het volgende:
[..]
Geweest, ja. Alhoewel het vaak onkunde was, magoed. De Vista Shadow Copy is retesimpel en dit keer was MS dus wel een keer eerder dan Apple..

Tsja, zegt me niks. Ik herken het totaal niet.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Kortom, eigenlijk moet de zooi geformateerd worden.... en ik heb er gewoon geen zin meer in. Ik wil thuiskomen, computer aanzetten en een beetje fokken en webpaginaatjes bouwen. En op mijn XP bak was ik me iets teveel bezig met de xp bak zelf ipv met zijn taken.

Ik heb het niet over Shadow Copy, maar over systeemherstel.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:20 schreef Jarno het volgende:
[..]
Gut gut, wat flauw. En niet waar. Ik gebruik Shadow Copy als ik even een dubieus tooltje of drivertje of proggie ga testen, als het niks is ben ik binnen 10 tellen weer terug naar de uitgangssituatie.

Nou kijk aan, MS biedt je zelfs de mogelijkheid het te gebruiken (kopen) of niet.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met het verschil dat als je thuis je foto's kwijt bent of per ongeluk een document hebt verwijderd, je alsnog als vanouds de sjaak bent met Windows Vista.
Want Shadow Copies zit niet in de Home-versies van Vista

Het is natuurlijk nog even afwachten hoe het precies gaat werken in Leopard, maar zoals ik het begreep moet je een dedicated externe drive gebruiken voor Time Machine. Je hebt dan dus wel automatisch een volledige backup, zonder omkijken.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:21 schreef Repeat het volgende:
dat timemachine zag er trouwens leuk uit, maar dat kost me duizenden gigabytes aan geheugen, wil dat progsel al mn bestanden backuppen die ik vroeger heb gehad.
Ik wil 24s1 t/m s5 nog wel eens zien, die had ik vroeger op dvd op mn hdd staan, even terugzoeken
kost me tientallen gigabytes man, lijkt me onmogelijk?

hoe werkt het dan? ze doen namelijk wel geloven dat ik ieder willekeurig bestand kan terughalen... en dat moet ergens opgeslagen zijn, ze toveren het niet uit een hoed, dus dat moet gigantisch veel ruimte kosten...quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:21 schreef Jarno het volgende:
[..]
Zo werkt het niet. Zegt de term snapshot je iets?

Wel ja, smijt Ultimate er maar tegen aan. Even 600 euro voor je OS neertellen, heel normaalquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:25 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nou kijk aan, MS biedt je zelfs de mogelijkheid het te gebruiken (kopen) of niet..
Zit het ook niet in Home Premium? Nouja, ik draai toch Ultimate.

Dus die drive kun je nergens anders meer voor gebruiken? Dat klinkt al minder tof hoor.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is natuurlijk nog even afwachten hoe het precies gaat werken in Leopard, maar zoals ik het begreep moet je een dedicated externe drive gebruiken voor Time Machine. Je hebt dan dus wel automatisch een volledige backup, zonder omkijken.

nee, dat van jou is onzin.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:20 schreef prof.bierbekje het volgende:
[..]
En dat is dus weer appels met peren vergelijken....Je vergelijkt een Trabant toch ook niet met een Mercedes.....

Dat had ik ook, vandaar dat het OS X misschien iets minder effect op mij had dan een gemiddelde computerbeginner die met Windows XP telkens vastloopt.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:25 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Toegegeven, XP liep bij mij ook zelden vast. Die rare meldingen van Swets kan ik me dan ook weer wel herinneren.

Nee, maar apple met een brandloze doos vergelijken is onzin.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee, dat van jou is onzin.
Een kast met een Asus mobo, en Intel proc, Kingston ram, maxtor HD, samsung DVD. en een nvidiakaart is een kast met hardware. Dat er nou Sony op het kastje staat of Mycom, de hardware is identiek en werkt dus ook hetzelfde. je betaalt alleen niet voor het merk.

Ja, geen idee dus. Misschien. Maar op zich gebruik ik nu ook al een dedicated drive voor backups. En met de huidige prijzen van harddisks is dat voor niemand een probleem.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:26 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dus die drive kun je nergens anders meer voor gebruiken? Dat klinkt al minder tof hoor.

dan kan je net zo goed je bestanden laten staan en ze niet verwijderen, dan kan je er gewoon bij zonder die hele timemachine...quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, geen idee dus. Misschien. Maar op zich gebruik ik nu ook al een dedicated drive voor backups. En met de huidige prijzen van harddisks is dat voor niemand een probleem.

Vind jij, vind ik niet. Ik koop een PC om de inhoud, niet het mooie glimmende kastje. En als je je hardware lekker zelf bouwt (wat dus KAN) ben je wel veel goedkoper uit, en het werkt ook gewoon. Dus de vergelijking is prima.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, maar apple met een brandloze doos vergelijken is onzin.
Daarnaast heb ik al aangetoont dat een fucking acer nog duurder is dan een apple.

Een computerkast vergelijkbaar met de Mac Pro is al snel 200 euro. Vergeet je die er niet bij te tellen?quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee, dat van jou is onzin.
Een kast met een Asus mobo, en Intel proc, Kingston ram, maxtor HD, samsung DVD. en een nvidiakaart is een kast met hardware. Dat er nou Sony op het kastje staat of Mycom, de hardware is identiek en werkt dus ook hetzelfde. je betaalt alleen niet voor het merk.

Nee, natuurlijk niet. Wat Time Machine doet is zorgen voor versioning van je files. Je kunt dus terug nadat je per ongeluk iets stoms hebt gedaan met een document en dat hebt opgeslagen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:32 schreef Repeat het volgende:
[..]
dan kan je net zo goed je bestanden laten staan en ze niet verwijderen, dan kan je er gewoon bij zonder die hele timemachine...

Och, voor het prijsverschil heb je bij een beetje knappe USB disk misschien alweer bijna Ultimate ipv Home.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, geen idee dus. Misschien. Maar op zich gebruik ik nu ook al een dedicated drive voor backups. En met de huidige prijzen van harddisks is dat voor niemand een probleem.

Waarom? Ding staat onder mijn bureau, dus ik vertik het om een mooie kast te kopen. En die keuze HEB ik. dus scheelt me weer mooi 200 euroquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:33 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Een computerkast vergelijkbaar met de Mac Pro is al snel 200 euro. Vergeet je die er niet bij te tellen?

ik doe geen stomme dingen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Wat Time Machine doet is zorgen voor versioning van je files. Je kunt dus terug nadat je per ongeluk iets stoms hebt gedaan met een document en dat hebt opgeslagen.

USB is vies. Firewire for the winquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:33 schreef Jarno het volgende:
[..]
Och, voor het prijsverschil heb je bij een beetje knappe USB disk misschien alweer bijna Ultimate ipv Home..

Goede airflow, knappe bevestiging, duurzaam, strak design, de enige die dat kan leveren is dure Lian Li.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom? Ding staat onder mijn bureau, dus ik vertik het om een mooie kast te kopen. En die keuze HEB ik. dus scheelt me weer mooi 200 euro.

Jij denkt echt alles te kunnen bepalen he? En op basis daarvan je gelijk te halen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:35 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Goede airflow, knappe bevestiging, duurzaam, strak design, de enige die dat kan leveren is dure Lian Li.
Daarnaast zet je een Mac Pro op je bureau, niet eronder. Een computerkast zet je hoe dan ook niet op de grond.

Nee dat issie niet. je gaat toch ook geen suzuki alto met een prosche verglijken omdat ze alletwee rijden?quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vind jij, vind ik niet. Ik koop een PC om de inhoud, niet het mooie glimmende kastje. En als je je hardware lekker zelf bouwt (wat dus KAN) ben je wel veel goedkoper uit, en het werkt ook gewoon. Dus de vergelijking is prima.
je hebt allebei een kastje waar je OS op draait. Met dezelfde inhoud.

Nog duurder! En het moet natuurlijk ook een kekke LaCie zijn, wantja design he, het oog wil ook wat.quote:

Je verhaal klopt ook niet. Ik vergelijk een machine met dezelfde inhoud met nog zo'n machine. Dat er een ander kastje omheen zit boeit niet.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee dat issie niet. je gaat toch ook geen suzuki alto met een prosche verglijken omdat ze alletwee rijden?
Sommige mensen betalen wel voor een merk, hetzij voor betere support of duidelijkere handleidingen of iets dergelijks, andere voor design en de volgende voor waardevastheid. Maar het is wel degelijk een meerwaarde.
Als jouw redenatie opgaat zou er geen sony of dell meer verkocht worden, gaan we allemaal lekker aan de aldi laptop. Maar die dingen worden niet voor niets denigrerend met aldi laptop aangesproken. Een merk is een meerwaarde. Of die meerwaarde voor jou belangrijk is doet niet terzake bij een vergelijking tussen 2 systemen. Want dan kan je ook een 1Ghz met een 2 Ghz systeem gaan vergelijken, want snelheid is niet voor iedereen belangrijk.
Ergo, vergelijken doe je met gelijkwaardige systemen.

Aan budgetmeuk beginnen voor iets belangrijks als backups is natuurlijk sowieso geen goed idee.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:39 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nog duurder! En het moet natuurlijk ook een kekke LaCie zijn, wantja design he, het oog wil ook wat.

Het leuke van cheapass kasten is dat je bij het bouwen heel je klauwen opensnijd aan het scherpe dunne staalquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jij denkt echt alles te kunnen bepalen he? En op basis daarvan je gelijk te halen.
Mijn cheapass kast heeft prima airflow, niets wordt te warm. En als ik een kast op de fucking grond wil zitten, zet ik hem op de fucking grond. hell, al douw ik hem in een gat in de grond gaat het nog niet op wat JIJ ermee wil.

Nee dat boeit JOU niet.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je verhaal klopt ook niet. Ik vergelijk een machine met dezelfde inhoud met nog zo'n machine. Dat er een ander kastje omheen zit boeit niet.
Goed een ferearri en een nsx... ik weet wel welke gewilder is hoor.quote:Een alto is een goedkoop autotje met een pruts motor, een posche heeft een v8 ofzo. DAT is pas een slechte vergelijking. En auto;s en PC's zijn niet hetzelfde.
En ik heb aangetoont dat apple daarin niet duurder is dan acer. Wat je nauwelijks een merk kan noemen.quote:een core2duo met 2GB, 160GB, 250GB HD en een 7300GTX kaart doet het overal precies hetzelfde in, ongeacht de kast. Klaar.
Nee, ook over ondersteuning, support, garantie en waardevastheid.quote:Een merk is alleen een meerwaarde qua wijverig gelul over looks, ik dacht met mensen te maken hebben die een computer gebruiken, niet er naar kijken.

Lekker relevant ditquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:47 schreef prof.bierbekje het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Need i say more.....

Het is anders best lekker dat je zo een hardeschijf in je computer kan stoppen, zonder een hoop gehannes. Of dat als je geheugen erbij wilt plaatsen, dat je dan gemakkelijk even een sub-mainboard eruit haalt, geheugen in dat bordje klikt, en het daarna weer terugzet.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:51 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Lekker relevant ditWho the fuck cares hoe netjes het er van binnen uitziet. Zolang het werkt is er niks aan de hand.

Wat is je punt nou? Mijn Windows werkt al jaren zonder problemen hoor... Op school had ik meer problemen met Macs die niet eens konden inloggen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:52 schreef prof.bierbekje het volgende:
haha! Zolang het werkt ja! Dat is juist het punt!

Het probleem zit hem niet in de Mac, het zit hem in de incompetente systeembeheerder.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:53 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Wat is je punt nou? Mijn Windows werkt al jaren zonder problemen hoor... Op school had ik meer problemen met Macs die niet eens konden inloggen.

Hoeveel zeikerige gele ballonnetjes heb je deze week al weggeklikt?quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:53 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Mijn Windows werkt al jaren zonder problemen hoor...

Sorry hoor maar hoelang ga je nog over die dingen doormekkeren? Lijkt wel alsof je niks anders hebt...quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoeveel zeikerige gele ballonnetjes heb je deze week al weggeklikt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |