abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46103436
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:19 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Ja oke, maar da's de prijs die ze bij Acer adviseren.

En dan heb je wel een webcam
Zeg me dat dit sarcasme is.......
Calmer than you are
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:21:08 #202
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_46103473
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Zeg me dat dit sarcasme is.......
Tuuk

Oke oke, ik geef me gewonnen
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_46103479
quote:

[..]

De Macbooks hebben al een lange tijd een webcam hoor
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:17 schreef Biogarde het volgende:

[..]

!
Voorbeeldje:

41,69GB in totaal in gebruik

Zonder de gebruikersmap: 8,75GB in gebruik
Zonder de applicatiesmap: 5,82GB in gebruik
Zonder applicaties, maar wel met de systeemapplicaties: 6,20GB
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 februari 2007 @ 13:21:57 #204
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46103506
quote:

[..]

MacBooks worden ook met korting verkocht en die hebben ook een webcam. iSight heet die.
De macbook heeft als plus
OSX (smaak)
2,0Ghz proc ipv 1,83
1GB ipv 512MB
802.11a/b/g/n ipv 802.11 a/b/g
¤ 1299,- ipv ¤ 1399,-

als min het kleinere scherm en gedeeld videogeheugen
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:22:59 #205
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_46103551
Ik ga een iMac kopen

Vakantiegeld
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_46103553
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

MacBooks worden ook met korting verkocht en die hebben ook een webcam. iSight heet die.
De macbook heeft als plus
OSX (smaak)
2,0Ghz proc ipv 1,83
1GB ipv 512MB
802.11a/b/g/n ipv 802.11 a/b/g
¤ 1299,- ipv ¤ 1399,-

als min het kleinere scherm en gedeeld videogeheugen
Als min het kleinere scherm? De laptop in zijn totaliteit is anders ook een heel stuk kleiner, en dat is toch echt een pluspunt!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 februari 2007 @ 13:24:22 #207
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46103605
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:23 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Als min het kleinere scherm? De laptop in zijn totaliteit is anders ook een heel stuk kleiner, en dat is toch echt een pluspunt!
Dat vinden jij en ik, maar laptops worden ook meer en meer als gamemachines verkocht. Dan is ene kleiner scherm een nadeel. Grotere schermen zijn ook duurder in productie.
pi_46103631
Gamen, dat is toch dat je iets bewegends op je scherm hebt, en dat je dan op knopjes ofzo moet drukken?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 februari 2007 @ 13:25:15 #209
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46103638
En ik vraag me af of 'BT' in die acer wel bluetooth 2.0 + EDR is zoals in de macbook
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:26:26 #210
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_46103673
Nah, een laptop mag best een beetje gestalte hebben

Ik heb een laptop die nog nooit van z'n leven de deur is uitgeweest. Maar ik vind het fijn dat ik dat ding ff kan pakken en op m'n nest of bank lekker kan intersletten.
pi_46103674
Ik heb van de week OS X op m'n PC gezet om er eens serieus naar te kijken (de beruchte JAS release). Moet toegeven, wel geinig. Jammer was dat de installer zich niks aantrok van m'n Vista partitie ( :} ) en ik ook vrolijk aan de Vista re-install kon, maar goed, dat ligt aan de JAS installer en niet zo zeer aan OS X vrees ik.

Maar goed, ik ben nu waarschijnlijk verpest door Vista, maar ik had wel zoiets van, is dit het nou? Begrijp me niet verkeerd, het was leuk, mooi, en het performde príma, maar ik had geen WOW ervaring ofzo. Maar als je eerst OS X ziet, en dan pas iets als Vista, dan misschien wel.

Wel geinig dat het kan trouwens, OS X op een PC. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_46103678
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:25 schreef Geqxon het volgende:
Gamen, dat is toch dat je iets bewegends op je scherm hebt, en dat je dan op knopjes ofzo moet drukken?
Ja ik ben het even vergeten hoor, want gamen doe ik al niet meer sinds ik 11 was
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:27:19 #213
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_46103702
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:26 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ja ik ben het even vergeten hoor, want gamen doe ik al niet meer sinds ik 11 was
Ik ook niet klaphark, maar d'r zijn mensen die gamen als eis hebben.
pi_46103706
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:26 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ach, wat flauw. De meeste gamers zitten in de 20+ categorie, daar had speknek nog een link van pas, dus dat jij er niks aan vind zegt niks over de rest van de wereld.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:29:27 #215
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_46103792
Gamen doe ik wel op een 360
pi_46103799
Ik speel op mijn Macbook alleen een race simulator, geschreven voor PPC, en toch met 30FPS+, met toppers @ 80FPS. Daarnaast heb ik een FPS die ik vaak als demo toon, en die trekt toch al snel 40-50FPS
pi_46103825
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:26 schreef Jarno het volgende:
Ik heb van de week OS X op m'n PC gezet om er eens serieus naar te kijken (de beruchte JAS release). Moet toegeven, wel geinig. Jammer was dat de installer zich niks aantrok van m'n Vista partitie ( :} ) en ik ook vrolijk aan de Vista re-install kon, maar goed, dat ligt aan de JAS installer en niet zo zeer aan OS X vrees ik.

Maar goed, ik ben nu waarschijnlijk verpest door Vista, maar ik had wel zoiets van, is dit het nou? Begrijp me niet verkeerd, het was leuk, mooi, en het performde príma, maar ik had geen WOW ervaring ofzo. Maar als je eerst OS X ziet, en dan pas iets als Vista, dan misschien wel.

Als je er ook echt mee gaat werken, dan kom je er al snel achter hoe makkelijk alles wel niet werkt. Windows Vista met 49 items in het control panel
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:32:14 #218
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_46103906
AL met al is alle hardware redelijk te vergelijken. Dan blijft dushet OS over, en dat is een kwestie van smaak .

Ik prefereer gewoon Windows, en ja, ook omdat ik lekker kan gamen. .

En voor alles wat er bestaat is er wel software zonder gedoe te vinden. Dingen als je PSP aansturen, je PDA etc KAN allemaal wel op de een of andere manier op een Apple, maar je zal altijd opzoek moeten naar iemand die er een vaag tooltje voor heeft gemaakt. Windows software zit overal standaard bij .

En een niet te vergeten argument dat misschien niet netjes is, maar er is zoveel illegale meuk te vinden voor Windows .

maar nogmaals, beide OS'en zijn verder prima hoor . Windows is gewoon martkleider en dat merk je in alles qua verkrijgbaarheid .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_46103916
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:29 schreef Biogarde het volgende:
Gamen doe ik wel op een 360
Mwach, als je heel incidenteel gamed loont zo'n aanschaf zich niet eigenlijk. Gamen is voor mij eigenlijk niet meer dan een beetje kwijlen op geile graphics en in easy mode door een spel heen rennen. Meer tijd heb ik er ook niet voor. .
pi_46103951
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:21 schreef Geqxon het volgende:

[..]

De Macbooks hebben al een lange tijd een webcam hoor
[..]

Voorbeeldje:

41,69GB in totaal in gebruik

Zonder de gebruikersmap: 8,75GB in gebruik
Zonder de applicatiesmap: 5,82GB in gebruik
Zonder applicaties, maar wel met de systeemapplicaties: 6,20GB
En met systeemapplicaties bedoel ik:
-Address book
-Applescript
-Automatior
-Calculator
-Dashboard
-DVD Player
-Font Book
-iCal
-iChat
-Image Capture
-iSync
-Mail
-Photo Booth
-Preview
-Safari
-Stickies
-TextEdit
-Utilities directory

Alles bij elkaar slechts 383,9 megabyte
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:33:50 #221
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_46103963
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:30 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Als je er ook echt mee gaat werken, dan kom je er al snel achter hoe makkelijk alles wel niet werkt. Windows Vista met 49 items in het control panel
Nee, een controlpanel waar je niets in kan instellen is handig. Moet je als gebruiker maar net weten dat dat soort dingen ergens in een mapje in je applicaties mapje staan.

Zelfs simpele dingen als een ping tool zitten verborgen .
Get woke, go broke!
pi_46104001
Het Vista control panel is dik in orde en zo consistent als de nete. Kun je niks meer op aanmerken.
pi_46104039
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:32 schreef HeatWave het volgende:

En voor alles wat er bestaat is er wel software zonder gedoe te vinden. Dingen als je PSP aansturen, je PDA etc KAN allemaal wel op de een of andere manier op een Apple, maar je zal altijd opzoek moeten naar iemand die er een vaag tooltje voor heeft gemaakt. Windows software zit overal standaard bij .
Er is commercieele software voor het synchroniseren van zo'n beetje elke PDA.
quote:
En een niet te vergeten argument dat misschien niet netjes is, maar er is zoveel illegale meuk te vinden voor Windows .
Het leuke van OS X is dat elke trial te resetten is. Dus?
pi_46104091
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, een controlpanel waar je niets in kan instellen is handig. Moet je als gebruiker maar net weten dat dat soort dingen ergens in een mapje in je applicaties mapje staan.

Zelfs simpele dingen als een ping tool zitten verborgen .
Applications > Utilities > Network Utility

Zit dat onder Windows XP dan duidelijker? O wacht, daar heb je geen ping-utility
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:37:07 #225
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_46104114
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:36 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Applications > Utilities > Network Utility

Zit dat onder Windows XP dan duidelijker? O wacht, daar heb je geen ping-utility
nee, die zit er niet in .
Get woke, go broke!
pi_46104127
Ach, en voor mij het belangrijkste, waarom zou ik als Windows professional, developer, beheerder, trainee, etc, etc, voor een níet MS OS kiezen? Dan zou ik het mezelf nodeloos ingewikkeld maken. Maar dat is natuurlijk allemaal erg persoonlijk.
pi_46104141
En dan alsnog, wat doet een ping-tool in het control-panel?
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:39:12 #228
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_46104180
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:37 schreef Geqxon het volgende:
En dan alsnog, wat doet een ping-tool in het control-panel?
Zit ie ook niet, was een voorbeeld. Er zitten tig tools in die applicatie map (moet je dus ZOEKEN als user) die gewoon in de systeemtools moeten. Dingen als adreslijst toegang, netwerktools, calibratie etc. Waarom in een mapje?
Get woke, go broke!
pi_46104204

Versus

en
pi_46104236
Ja Gexdinges, die classic look is bagger, maar hence the name. Classic. Iets van vroeger, weet je wel?
pi_46104256
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zit ie ook niet, was een voorbeeld. Er zitten tig tools in die applicatie map (moet je dus ZOEKEN als user) die gewoon in de systeemtools moeten. Dingen als adreslijst toegang, netwerktools, calibratie etc. Waarom in een mapje?
Zoeken? Daar hebben we spotlight voor. En de systeemutilities staan in een losse map. Zeg zit jij nu onder Vista? Wil je dan bij de zoekbalk in het controlpanel even "Bluetooth Keyboard" intypen, en zeggen wat je dan ziet?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 februari 2007 @ 13:56:32 #232
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46104749
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:26 schreef Jarno het volgende:

Ik ken vista niet. OSX is gewoon... logisch. Ik hoop dat dat met vista ook zo, aangezien ik vanaf 1 April weer midden in de windows gebruikerservaringen zit mbt werk
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 februari 2007 @ 13:58:13 #233
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46104797
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:37 schreef Jarno het volgende:
Ach, en voor mij het belangrijkste, waarom zou ik als Windows professional, developer, beheerder, trainee, etc, etc, voor een níet MS OS kiezen? Dan zou ik het mezelf nodeloos ingewikkeld maken. Maar dat is natuurlijk allemaal erg persoonlijk.
Omdat je thuis géén gezeik wil? Dat was voor mij de reden.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 februari 2007 @ 13:58:51 #234
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46104815
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]

maar ja... de zoek in OSX vind ook daadwerkelijk alles
pi_46104816
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik ken vista niet. OSX is gewoon... logisch. Ik hoop dat dat met vista ook zo, aangezien ik vanaf 1 April weer midden in de windows gebruikerservaringen zit mbt werk
Mijn eerste tip in Vista zou zijn, wen jezelf het gebruik van de Search aan. Als ik nu een serienummer van Acronis (bijv) zoek, ram ik op de Windows knop en begin Acronis te typen. Na de eerste paar letters verschijnt zo het mailtje dat ik zoek in m'n startmenu en met 1 klik open ik die mail. Zo snel, zo heerlijk. Zelfde met Control Panel settings, Word documenten, Start Menu items, etc, etc.

En ja, dat kan ook vast in OS X. En die waren er vast eerder mee.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 februari 2007 @ 14:00:53 #236
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46104878
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:58 schreef Jarno het volgende:

[..]

Mijn eerste tip in Vista zou zijn, wen jezelf het gebruik van de Search aan. Als ik nu een serienummer van Acronis (bijv) zoek, ram ik op de Windows knop en begin Acronis te typen. Na de eerste paar letters verschijnt zo het mailtje dat ik zoek in m'n startmenu en met 1 klik open ik die mail. Zo snel, zo heerlijk. Zelfde met Control Panel settings, Word documenten, Start Menu items, etc, etc.
Spotlight dus.
quote:
Dat dus... ja das ideaal. Of het nu in mac os of vista zit.
pi_46104994
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Omdat je thuis géén gezeik wil? Dat was voor mij de reden.
Ach... gezeik. Zoals ik al zei, ik kan me het laatste blauwe scherm in XP geeneens herinneren. Daarnaast, prutsen en freubelen is m'n werk, en niet voor niks.
pi_46105051
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:58 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik typte "Bluetooth Keyboard" in, en hij vond niks.
pi_46105126
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:05 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ik typte "Bluetooth Keyboard" in, en hij vond niks.
Kan. Ik weet niet of Bluetooth Keyboard een setting of indexable item is. Op Bluetooth zou je wel iets moeten vinden lijkt me. Ligt eraan wat je wilt doen, dat iets binnen OS X op een bepaalde manier te vinden is wil niet zeggen dat dat voor elk OS zo moet zijn.
pi_46105140
Gekke vergelijking, maar qua makkelijkheid en simpelheid vind ik OS X bijna gelijk aan Windows 95, omdat er toen nog geen gekke functies in zaten, en alles nog niet uit verband was gerukt.

De tijd dat je documenten gewoon op "C:Mijn Documenten" zaten, ipv. drie shortcuts als in: "My Documents" / "Geqxon's Documents" en "C:Documents and SettingsGeqxon".

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')