Zeg me dat dit sarcasme is.......quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:19 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ja oke, maar da's de prijs die ze bij Acer adviseren.
En dan heb je wel een webcam![]()
Tuukquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Zeg me dat dit sarcasme is.......![]()
De Macbooks hebben al een lange tijd een webcam hoorquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:19 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Voorbeeldje:quote:
MacBooks worden ook met korting verkocht en die hebben ook een webcam. iSight heet die.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:19 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Als min het kleinere scherm? De laptop in zijn totaliteit is anders ook een heel stuk kleiner, en dat is toch echt een pluspunt!quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
MacBooks worden ook met korting verkocht en die hebben ook een webcam. iSight heet die.
De macbook heeft als plus
OSX (smaak)
2,0Ghz proc ipv 1,83
1GB ipv 512MB
802.11a/b/g/n ipv 802.11 a/b/g
¤ 1299,- ipv ¤ 1399,-
als min het kleinere scherm en gedeeld videogeheugen
Dat vinden jij en ik, maar laptops worden ook meer en meer als gamemachines verkocht. Dan is ene kleiner scherm een nadeel. Grotere schermen zijn ook duurder in productie.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:23 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Als min het kleinere scherm? De laptop in zijn totaliteit is anders ook een heel stuk kleiner, en dat is toch echt een pluspunt!
Ja ik ben het even vergeten hoor, want gamen doe ik al niet meer sinds ik 11 wasquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:25 schreef Geqxon het volgende:
Gamen, dat is toch dat je iets bewegends op je scherm hebt, en dat je dan op knopjes ofzo moet drukken?
Ik ook niet klaphark, maar d'r zijn mensen die gamen als eis hebben.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:26 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ja ik ben het even vergeten hoor, want gamen doe ik al niet meer sinds ik 11 was
Ach, wat flauw. De meeste gamers zitten in de 20+ categorie, daar had speknek nog een link van pas, dus dat jij er niks aan vind zegt niks over de rest van de wereld.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:26 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ja ik ben het even vergeten hoor, want gamen doe ik al niet meer sinds ik 11 was
Als je er ook echt mee gaat werken, dan kom je er al snel achter hoe makkelijk alles wel niet werkt. Windows Vista met 49 items in het control panelquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:26 schreef Jarno het volgende:
Ik heb van de week OS X op m'n PC gezet om er eens serieus naar te kijken (de beruchte JAS release). Moet toegeven, wel geinig. Jammer was dat de installer zich niks aantrok van m'n Vista partitie ( :} ) en ik ook vrolijk aan de Vista re-install kon, maar goed, dat ligt aan de JAS installer en niet zo zeer aan OS X vrees ik.
Maar goed, ik ben nu waarschijnlijk verpest door Vista, maar ik had wel zoiets van, is dit het nou? Begrijp me niet verkeerd, het was leuk, mooi, en het performde príma, maar ik had geen WOW ervaring ofzo. Maar als je eerst OS X ziet, en dan pas iets als Vista, dan misschien wel.
Wel geinig dat het kan trouwens, OS X op een PC..
Mwach, als je heel incidenteel gamed loont zo'n aanschaf zich niet eigenlijk. Gamen is voor mij eigenlijk niet meer dan een beetje kwijlen op geile graphics en in easy mode door een spel heen rennen. Meer tijd heb ik er ook niet voor.quote:
En met systeemapplicaties bedoel ik:quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:21 schreef Geqxon het volgende:
[..]
De Macbooks hebben al een lange tijd een webcam hoor
[..]
Voorbeeldje:
41,69GB in totaal in gebruik
Zonder de gebruikersmap: 8,75GB in gebruik
Zonder de applicatiesmap: 5,82GB in gebruik
Zonder applicaties, maar wel met de systeemapplicaties: 6,20GB
Nee, een controlpanel waar je niets in kan instellen is handig. Moet je als gebruiker maar net weten dat dat soort dingen ergens in een mapje in je applicaties mapje staan.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:30 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Als je er ook echt mee gaat werken, dan kom je er al snel achter hoe makkelijk alles wel niet werkt. Windows Vista met 49 items in het control panel
Er is commercieele software voor het synchroniseren van zo'n beetje elke PDA.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:32 schreef HeatWave het volgende:
En voor alles wat er bestaat is er wel software zonder gedoe te vinden. Dingen als je PSP aansturen, je PDA etc KAN allemaal wel op de een of andere manier op een Apple, maar je zal altijd opzoek moeten naar iemand die er een vaag tooltje voor heeft gemaakt. Windows software zit overal standaard bij.
Het leuke van OS X is dat elke trial te resetten is. Dus?quote:En een niet te vergeten argument dat misschien niet netjes is, maar er is zoveel illegale meuk te vinden voor Windows.
Applications > Utilities > Network Utilityquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, een controlpanel waar je niets in kan instellen is handig. Moet je als gebruiker maar net weten dat dat soort dingen ergens in een mapje in je applicaties mapje staan.
Zelfs simpele dingen als een ping tool zitten verborgen.
nee, die zit er niet inquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:36 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Applications > Utilities > Network Utility
Zit dat onder Windows XP dan duidelijker? O wacht, daar heb je geen ping-utility
Zit ie ook niet, was een voorbeeld. Er zitten tig tools in die applicatie map (moet je dus ZOEKEN als user) die gewoon in de systeemtools moeten. Dingen als adreslijst toegang, netwerktools, calibratie etc. Waarom in een mapje?quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:37 schreef Geqxon het volgende:
En dan alsnog, wat doet een ping-tool in het control-panel?
Zoeken? Daar hebben we spotlight voor. En de systeemutilities staan in een losse map. Zeg zit jij nu onder Vista? Wil je dan bij de zoekbalk in het controlpanel even "Bluetooth Keyboard" intypen, en zeggen wat je dan ziet?quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zit ie ook niet, was een voorbeeld. Er zitten tig tools in die applicatie map (moet je dus ZOEKEN als user) die gewoon in de systeemtools moeten. Dingen als adreslijst toegang, netwerktools, calibratie etc. Waarom in een mapje?
Ik ken vista niet. OSX is gewoon... logisch. Ik hoop dat dat met vista ook zo, aangezien ik vanaf 1 April weer midden in de windows gebruikerservaringen zit mbt werkquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:26 schreef Jarno het volgende:
Ik heb van de week OS X op m'n PC gezet om er eens serieus naar te kijken (de beruchte JAS release). Moet toegeven, wel geinig. Jammer was dat de installer zich niks aantrok van m'n Vista partitie ( :} ) en ik ook vrolijk aan de Vista re-install kon, maar goed, dat ligt aan de JAS installer en niet zo zeer aan OS X vrees ik.
Maar goed, ik ben nu waarschijnlijk verpest door Vista, maar ik had wel zoiets van, is dit het nou? Begrijp me niet verkeerd, het was leuk, mooi, en het performde príma, maar ik had geen WOW ervaring ofzo. Maar als je eerst OS X ziet, en dan pas iets als Vista, dan misschien wel.
Wel geinig dat het kan trouwens, OS X op een PC..
Omdat je thuis géén gezeik wil? Dat was voor mij de reden.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:37 schreef Jarno het volgende:
Ach, en voor mij het belangrijkste, waarom zou ik als Windows professional, developer, beheerder, trainee, etc, etc, voor een níet MS OS kiezen? Dan zou ik het mezelf nodeloos ingewikkeld maken. Maar dat is natuurlijk allemaal erg persoonlijk.
maar ja... de zoek in OSX vind ook daadwerkelijk allesquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zit ie ook niet, was een voorbeeld. Er zitten tig tools in die applicatie map (moet je dus ZOEKEN als user) die gewoon in de systeemtools moeten. Dingen als adreslijst toegang, netwerktools, calibratie etc. Waarom in een mapje?
Mijn eerste tip in Vista zou zijn, wen jezelf het gebruik van de Search aan. Als ik nu een serienummer van Acronis (bijv) zoek, ram ik op de Windows knop en begin Acronis te typen. Na de eerste paar letters verschijnt zo het mailtje dat ik zoek in m'n startmenu en met 1 klik open ik die mail. Zo snel, zo heerlijk. Zelfde met Control Panel settings, Word documenten, Start Menu items, etc, etc.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ken vista niet. OSX is gewoon... logisch. Ik hoop dat dat met vista ook zo, aangezien ik vanaf 1 April weer midden in de windows gebruikerservaringen zit mbt werk
Spotlight dus.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:58 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mijn eerste tip in Vista zou zijn, wen jezelf het gebruik van de Search aan. Als ik nu een serienummer van Acronis (bijv) zoek, ram ik op de Windows knop en begin Acronis te typen. Na de eerste paar letters verschijnt zo het mailtje dat ik zoek in m'n startmenu en met 1 klik open ik die mail. Zo snel, zo heerlijk. Zelfde met Control Panel settings, Word documenten, Start Menu items, etc, etc.
Dat dus... ja das ideaal. Of het nu in mac os of vista zit.quote:En ja, dat kan ook vast in OS X. En die waren er vast eerder mee.
Ach... gezeik. Zoals ik al zei, ik kan me het laatste blauwe scherm in XP geeneens herinneren. Daarnaast, prutsen en freubelen is m'n werk, en niet voor niks.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Omdat je thuis géén gezeik wil? Dat was voor mij de reden.
Ik typte "Bluetooth Keyboard" in, en hij vond niks.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:58 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mijn eerste tip in Vista zou zijn, wen jezelf het gebruik van de Search aan. Als ik nu een serienummer van Acronis (bijv) zoek, ram ik op de Windows knop en begin Acronis te typen. Na de eerste paar letters verschijnt zo het mailtje dat ik zoek in m'n startmenu en met 1 klik open ik die mail. Zo snel, zo heerlijk. Zelfde met Control Panel settings, Word documenten, Start Menu items, etc, etc.
En ja, dat kan ook vast in OS X. En die waren er vast eerder mee.
Kan. Ik weet niet of Bluetooth Keyboard een setting of indexable item is. Op Bluetooth zou je wel iets moeten vinden lijkt me. Ligt eraan wat je wilt doen, dat iets binnen OS X op een bepaalde manier te vinden is wil niet zeggen dat dat voor elk OS zo moet zijn.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:05 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik typte "Bluetooth Keyboard" in, en hij vond niks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |