Zit ie ook niet, was een voorbeeld. Er zitten tig tools in die applicatie map (moet je dus ZOEKEN als user) die gewoon in de systeemtools moeten. Dingen als adreslijst toegang, netwerktools, calibratie etc. Waarom in een mapje?quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:37 schreef Geqxon het volgende:
En dan alsnog, wat doet een ping-tool in het control-panel?
Zoeken? Daar hebben we spotlight voor. En de systeemutilities staan in een losse map. Zeg zit jij nu onder Vista? Wil je dan bij de zoekbalk in het controlpanel even "Bluetooth Keyboard" intypen, en zeggen wat je dan ziet?quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zit ie ook niet, was een voorbeeld. Er zitten tig tools in die applicatie map (moet je dus ZOEKEN als user) die gewoon in de systeemtools moeten. Dingen als adreslijst toegang, netwerktools, calibratie etc. Waarom in een mapje?
Ik ken vista niet. OSX is gewoon... logisch. Ik hoop dat dat met vista ook zo, aangezien ik vanaf 1 April weer midden in de windows gebruikerservaringen zit mbt werkquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:26 schreef Jarno het volgende:
Ik heb van de week OS X op m'n PC gezet om er eens serieus naar te kijken (de beruchte JAS release). Moet toegeven, wel geinig. Jammer was dat de installer zich niks aantrok van m'n Vista partitie ( :} ) en ik ook vrolijk aan de Vista re-install kon, maar goed, dat ligt aan de JAS installer en niet zo zeer aan OS X vrees ik.
Maar goed, ik ben nu waarschijnlijk verpest door Vista, maar ik had wel zoiets van, is dit het nou? Begrijp me niet verkeerd, het was leuk, mooi, en het performde príma, maar ik had geen WOW ervaring ofzo. Maar als je eerst OS X ziet, en dan pas iets als Vista, dan misschien wel.
Wel geinig dat het kan trouwens, OS X op een PC..
Omdat je thuis géén gezeik wil? Dat was voor mij de reden.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:37 schreef Jarno het volgende:
Ach, en voor mij het belangrijkste, waarom zou ik als Windows professional, developer, beheerder, trainee, etc, etc, voor een níet MS OS kiezen? Dan zou ik het mezelf nodeloos ingewikkeld maken. Maar dat is natuurlijk allemaal erg persoonlijk.
maar ja... de zoek in OSX vind ook daadwerkelijk allesquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zit ie ook niet, was een voorbeeld. Er zitten tig tools in die applicatie map (moet je dus ZOEKEN als user) die gewoon in de systeemtools moeten. Dingen als adreslijst toegang, netwerktools, calibratie etc. Waarom in een mapje?
Mijn eerste tip in Vista zou zijn, wen jezelf het gebruik van de Search aan. Als ik nu een serienummer van Acronis (bijv) zoek, ram ik op de Windows knop en begin Acronis te typen. Na de eerste paar letters verschijnt zo het mailtje dat ik zoek in m'n startmenu en met 1 klik open ik die mail. Zo snel, zo heerlijk. Zelfde met Control Panel settings, Word documenten, Start Menu items, etc, etc.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ken vista niet. OSX is gewoon... logisch. Ik hoop dat dat met vista ook zo, aangezien ik vanaf 1 April weer midden in de windows gebruikerservaringen zit mbt werk
Spotlight dus.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:58 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mijn eerste tip in Vista zou zijn, wen jezelf het gebruik van de Search aan. Als ik nu een serienummer van Acronis (bijv) zoek, ram ik op de Windows knop en begin Acronis te typen. Na de eerste paar letters verschijnt zo het mailtje dat ik zoek in m'n startmenu en met 1 klik open ik die mail. Zo snel, zo heerlijk. Zelfde met Control Panel settings, Word documenten, Start Menu items, etc, etc.
Dat dus... ja das ideaal. Of het nu in mac os of vista zit.quote:En ja, dat kan ook vast in OS X. En die waren er vast eerder mee.
Ach... gezeik. Zoals ik al zei, ik kan me het laatste blauwe scherm in XP geeneens herinneren. Daarnaast, prutsen en freubelen is m'n werk, en niet voor niks.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Omdat je thuis géén gezeik wil? Dat was voor mij de reden.
Ik typte "Bluetooth Keyboard" in, en hij vond niks.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:58 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mijn eerste tip in Vista zou zijn, wen jezelf het gebruik van de Search aan. Als ik nu een serienummer van Acronis (bijv) zoek, ram ik op de Windows knop en begin Acronis te typen. Na de eerste paar letters verschijnt zo het mailtje dat ik zoek in m'n startmenu en met 1 klik open ik die mail. Zo snel, zo heerlijk. Zelfde met Control Panel settings, Word documenten, Start Menu items, etc, etc.
En ja, dat kan ook vast in OS X. En die waren er vast eerder mee.
Kan. Ik weet niet of Bluetooth Keyboard een setting of indexable item is. Op Bluetooth zou je wel iets moeten vinden lijkt me. Ligt eraan wat je wilt doen, dat iets binnen OS X op een bepaalde manier te vinden is wil niet zeggen dat dat voor elk OS zo moet zijn.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:05 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik typte "Bluetooth Keyboard" in, en hij vond niks.
Ik snap écht niet waar je het vandaan haalt maar in Vista zit alles wat je maar wilt onder C:Users Geqxon.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:07 schreef Geqxon het volgende:
De tijd dat je documenten gewoon op "C:Mijn Documenten" zaten, ipv. drie shortcuts als in: "My Documents" / "Geqxon's Documents" en "C:Documents and SettingsGeqxon".
Klopt, maar heb je niet net als Windows XP dat je binnen explorer ook nog verwijzingen hebt als "Geqxons Documents" en "Documenten van Geqxon" ? Dat was in Windows XP zo warrig.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:08 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik snap écht niet waar je het vandaan haalt maar in Vista zit alles wat je maar wilt onder C:Users Geqxon.
Snelkoppelingen zijn niet zo erg toch? Anyway, volgens mij niet. Sinds Vista let ik ook niet meer zo op waar wat staat, vinden kan ik het toch wel. Pas als ik data ga archiveren of voor langere tijd opslaan gaat het naar m'n NAS waar wel een wat uitgebreidere mappenstructuur op staat.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:10 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Klopt, maar heb je niet net als Windows XP dat je binnen explorer ook nog verwijzingen hebt als "Geqxons Documents" en "Documenten van Geqxon" ? Dat was in Windows XP zo warrig.
In OS X maak ik maandelijks een backup van de map HDDUsersGeqxon , en na een systeemcrash kan ik binnen het uur direct verder waar ik was. Heerlijk.
Ja, en dat is dus gewoon keihard Shadow Copy icm Restore Points en dat zal al in XP.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:12 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Time Machine, kom d'r maar in!
Sorry hoor, maar systeemherstel in XP en Time Machine vergelijken gaat dus echt niet op. Dat systeemherstel is een sh.ttool eersteklas geweest.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:13 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, en dat is dus gewoon keihard Shadow Copy icm Restore Points en dat zal al in XP.
Geweest, ja. Alhoewel het vaak onkunde was, magoed. De Vista Shadow Copy is retesimpel en dit keer was MS dus wel een keer eerder dan Apple.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar systeemherstel in XP en Time Machine vergelijken gaat dus echt niet op. Dat systeemherstel is een sh.ttool eersteklas geweest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |