abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45552455
quote:
Een Londense politieagente heeft geweigerd haar hoogste baas een hand te geven vanwege haar strikte islamitische geloofsopvattingen.

Pisnijdig
Het incident gebeurde tijdens een ceremonie waar nieuwe rekruten een ontmoeting hadden met Sir Ian Blair, de Londense korpscommandant. "Dit is nog nooit eerder voorgekomen en hij was pisnijdig", zegt een hoge politiefunctionaris de krant Mail On Sunday over Blairs reactie. "Maar hij ging ermee akkoord om geen scène te schoppen."

Hét gesprek
Een politiewoordvoerster benadrukte dat de vrouw ontslagen zal worden als ze haar werk niet naar behoren uitvoert. De handweigering was desondanks hét gesprek tijdens de ceremonie en velen vroegen zich af hoe de vrouw iemand zou kunnen arresteren 'als ze weigert mannen aan te raken'.

Rel
Vorig jaar ontstond in Groot-Brittannië een rel over een 24-jarige lerares die ook voor de klas haar nikab, een doek die haar volledige hoofd bedekte, wilde dragen. Haar werkgever ontsloeg haar in november. In Nederland weigerde eem imam twee jaar geleden minister Verdonk een hand te geven.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)eigert_hand_chef.xml

Onbegrijpelijk dat mensen met zo'n geloofsovertuiging voor een dergelijke functie aangenomen worden. Die kunnen toch niet goed functioneren? Straks moet ze om een collega te redden een man in bedwang houden met haar lichaam....ze aarzelt vanwege haar geloof...en haar collega gaat eraan. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te geven. Beetje het idee van een christen die in een abortuskliniek gaat werken.
Waarom menen mensen met dit soort geloofsovertuigingen dat ze de gewoontes van het land waar ze wonen en werken maar even met de voeten kunnen treden? Er moet wel respect worden getoond voor het geloof wat iemand aanhangt maar respect vanuit het geloof voor andersdenkenden kan men vergeten.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  zondag 21 januari 2007 @ 10:03:30 #2
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_45552644
Niks dan ellende met die figuren, en wij maar proberen om ze het zoveel mogelijk naar de zin te maken door ons aan te passen aan hun.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  zondag 21 januari 2007 @ 11:11:32 #3
3542 Gia
User under construction
pi_45553372
What's next? Een verpleegkundige moslima die geen mannen wil wassen? Moeten we dan maar alles accepteren?
pi_45554088
Ach, het is volslagen menselijk wat ze doen. Ze krijgen rechten in de schoot geworpen waar ze totaal niet mee om kunnen gaan en als ze een beetje klagen krijgen ze nog meer rechten! Welk mens zou daar nou geen misbruik van maken? Het is beter om de instanties die zo gek zijn om die rechten te verstrekken eens hard aan te pakken.
  zondag 21 januari 2007 @ 11:54:54 #5
8369 speknek
Another day another slay
pi_45554278
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:11 schreef Gia het volgende:
What's next? Een verpleegkundige moslima die geen mannen wil wassen? Moeten we dan maar alles accepteren?
Of een Christelijke ambtenaar die geen homo's wil trouwen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_45554279
Dat ze geen hand willen geven, prima, daar kan ik wel mee leven. Maar het levert wel problemen op in haar functie idd als de achterliggende gedachte is geen andere mannen aan te raken. Sowieso vind ik dat eng apatisch gedrag van zo'n vrouw.
pi_45554314
Ik snap eigenlijk niet hoe ze politieagente is geworden. Dat wordt je niet zomaar. De opleiding is best wel pittig en dan doel ik op het fysieke gedeelte waarbij je ook wordt opgeleid door middel van trainingen. Althans in Nederland. Had ze toen ook balen stof om en allerlei belemmerde hoofddoeken? Of heeft ze de opleiding apart met mede moslima's gevolgd? Het doet me denken aan die lerares die na de vakantie opeens geen hand meer wilde geven. Worden die vrouwen opeens religieus belijdend nadat ze eenmaal 'binnen' zijn? Er klopt iets niet voor mijn gevoel. De regels zullen moeten worden aangepast, waarvan ik vind dat elk geloof nooit in de werksituatie (zeker niet bij de overheid of een andere publieke functie) mag worden uitgedragen, dat doe je maar privé, punt uit. Het voorkomt situaties zoals deze, volstrekt belachelijk voor woorden.
  zondag 21 januari 2007 @ 12:02:04 #8
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_45554448
Nou nou ze geeft geen hand

Dit is nou typsch weer een geval van iets zoeken om een moslim zwart te maken..
pi_45554579
quote:
Op zondag 21 januari 2007 12:02 schreef TimmyAsd het volgende:

Flikker toch op..typisch geval van zich beroepen op een geloofsafwijking in een situatie waar dat niet past. Ga lekker in het gebedshuis de trouwe gelovige uithangen maar niet in een dergelijke functie.
  zondag 21 januari 2007 @ 12:09:26 #10
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_45554617
quote:

Moslims maken zichzelf al zwart.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_45554657
Die kuthoer hoort duidelijk niet thuis daar.
Ga godverdomme ergens wonen waar zulks rare opvattingen volgens de daar geldende waarden en normen te doen gebruikelijk zijn

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 21 januari 2007 @ 12:14:20 #12
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_45554756
Hé get, nou hebben we wéér een werkloze Moslima erbij.
Ik ga naar huis.
  zondag 21 januari 2007 @ 12:14:38 #13
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_45554765
Terecht natuurlijk, dat wel.
Ik ga naar huis.
pi_45554886
quote:

In dit geval niet. Mevrouw is politie-agente, en het zou nog wel eens levensgevaarlijk kunnen worden als zij mannen een hand weigert. *Ziet Bruce Willis-scenario voor zich, waar iemand met één hand aan de dakrand van een wolkenkrabber bungelt, en zij daar staan van: "Euh... Allah?"
pi_45554920
Niet mis met moslims,
Alleen vreemd dat iemand die zich niet aan onze maatschappij/cultuur wil passen alsnog zo'n baan krijgt..
Niet goed gescreend.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  zondag 21 januari 2007 @ 12:29:53 #16
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_45555175
Wauw schokkend nieuws, deze (views en post) onderwerpen doen het beter dan de verkrachtte/vermoorde lieve Suzanne
Schijt aan iedereen
pi_45555258
quote:
Op zondag 21 januari 2007 10:03 schreef Kadesh het volgende: door ons aan te passen aan hun.
Vertel eens hoe wij ons aanpassen aan hun?
  zondag 21 januari 2007 @ 12:34:13 #18
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45555271
Maak van Moslim eens Christen en bedenk dan s wat we zouden doen?
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_45555383
Och, jeetje, dus ze weigert die man een hand te geven, omdat dat volgens haar geloof een teken van disrespect is? Ik dacht nu juist dat de hele symboliek van het iemand groeten dmv een handdruk ging om het betuigen van respect aan degene die je groet.

Ik snap werkelijk niet waarom het mensen interesseert of iemand je nu een hand wil geven of op een andere manier wilt groeten. Dit is gewoon pure intolerantie.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_45555403
quote:
Op zondag 21 januari 2007 12:34 schreef arneaux het volgende:
Hetzelfde...dat gezeik met die gelovigen die zichzelf meer rechten toekennen dan ze hebben moet maar eens afgelopen zijn.
pi_45555596
Vuurpeloton.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 21 januari 2007 @ 12:47:51 #22
46946 Sklasse
DoWn met jou !!
pi_45555649
quote:
Op zondag 21 januari 2007 12:29 schreef Deadre het volgende:
Wauw schokkend nieuws, deze (views en post) onderwerpen doen het beter dan de verkrachtte/vermoorde lieve Suzanne
De beesT
pi_45555691
quote:
Das gewoon een heel ander onderwerp wat net zoveel aandacht krijgt in een topic wat daaraan gerelateerd is, dus zout effe een stuk op met je muggezifterij en zoek een een topic op waar je over die Suzanne kan gaan zitten zeiken.
pi_45555731
quote:
Is dat zo? Triest als dat het geval is.
pi_45556102
Moet maar eens afgelopen zijn met dat gezeik van gelovigen. Dat is een strikt privé-aangelegenheid. Het woord zegt het al, geloof. Je gelooft iets of niet, kan mij niets schelen zolang het buitenshuis maar niet aan de orde komt door middel van kleding en gedrag in een beroepssituatie en eigenlijk ook niet in het dagelijks leven maar dat mag ik allang niet meer zeggen. Hier in het westen is het geloof gescheiden van de staat, dat moet ook zo worden opgevolgd. Als men dat onverenigbaar vind dan dient men terstond een ander beroep te zoeken waar dat wél mag (hopelijk nergens) en anders verhuizen naar het land van herkomst of een land met dezelfde gewoonten. Ik, als ongelovige hond (maar daar merk je op m'n werk én daarbuiten niks van), begin mij almeer te ergeren aan dat benadrukken van je geloof door gedrag/kleding maar daar hoor je niemand (meer) over...
pi_45556301
Als ik een moskee wil betreden dan moet ik me toch ook aanpassen en mijn schoenen uit doen?
  zondag 21 januari 2007 @ 13:10:32 #27
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_45556388
quote:
Op zondag 21 januari 2007 10:03 schreef Kadesh het volgende:
Niks dan ellende met die figuren, en wij maar proberen om ze het zoveel mogelijk naar de zin te maken door ons aan te passen aan hun.
Jij lijkt mij niet het type dat zich überhaupt wenst aan te passen aan iemand, laat staan 'hun'. En sinds wanneer zou jij je moeten aanpassen aan een Britse agente

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 21 januari 2007 @ 13:17:41 #28
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_45556618
Het is en blijft natuurlijk een strontvervelend incident, wat voor conclusies je er ook uit wil trekken. Religieuze emancipatie zoals we die niet willen zien. Je hoort als weldenkend mens gewoon niet toe te geven aan zulke man-vrouw-dogma's.

Geef het goede voorbeeld: op staande voet ontslaan. Met duidelijke argumenten waarom. Moet niet al te moeilijk zijn.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_45556666
die heeft ballen!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_45556709
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:19 schreef Slayage het volgende:
die heeft ballen!
Dan is het geen vrouw en hoeft ze die hand dus ook niet te weigeren
pi_45556898
quote:
Op zondag 21 januari 2007 12:39 schreef wonko het volgende:

[..]

Hetzelfde...dat gezeik met die gelovigen die zichzelf meer rechten toekennen dan ze hebben moet maar eens afgelopen zijn.
Iedereen heeft het recht om iemand een hand te weigeren hoor. Er staat nergens in de wet dat dat verplicht is
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  zondag 21 januari 2007 @ 13:31:15 #32
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_45557051
Ik ben het eens met de fokkers boven mij. We kunnen het risico niet nemen dat ze misschien haar werk niet goed zal doen. Ik stel dan ook voor dat we haar 't werk voorlopig NIET laten doen. Beter geen agent dan een agent die geen handen geeft natuurlijk!

Het risico bepalen we als volgt. We meten eerst of ze wel iedereen een hand geeft. Heel belangrijk; verdachten geef je ook vaak de hand. De politie zadelt zich op met torenhoge schadeclaims als mannelijke verdachten door haar gediscrimineerd worden.

Daarna kijken we of ze in haar vrije tijd wellicht een hoofddoekje draagt. Dit is het teken van onderdrukking en als ze door haar man onderdrukt wil worden, dan zal een verdachte haar ook wel onderdrukken!

Verder kijken we of er in haar moskee slechts imams spreken die de officiele staatsmening wat betreft Afghanistan en Irak goedkeuren. Straks komt er een verdachte met een terroristisch plan en wordt ze daar ook door beinvloed.

Dit zijn allemaal ontzettend belangrijke zaken voor een politieagente.

Je moet bij de beoordeling van zo'n agente dan ook vooral niet kijken naar:

• de onderdelen van haar afgeronde opleiding, waar fysieke aanhoudingen uiteraard ook onder vallen
  • de prestaties en cijfers die ze op de academie heeft gehaald
  • haar motivatie

et cetera.

Naar dat soort zaken kijken we immers bij ongelovigen ook niet, en het zou zonde zijn dat gelovigen speciale rechten krijgen.

• Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
      zondag 21 januari 2007 @ 13:33:53 #33
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_45557125
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 13:26 schreef Seneca het volgende:

[..]

Iedereen heeft het recht om iemand een hand te weigeren hoor. Er staat nergens in de wet dat dat verplicht is
    Er staat ook nergens in de wet dat je je collega's 's ochtends goedemorgen wenst.
      Donald Duck held zondag 21 januari 2007 @ 13:34:27 #34
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_45557147
    Gelijk ontslaan. Die kan haar functie niet goed uitoefenen.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
      zondag 21 januari 2007 @ 13:34:29 #35
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_45557150
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 13:19 schreef Slayage het volgende:
    die heeft ballen!
    En vooral een verwrongen wereldbeeld.
    pi_45557259
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 13:20 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Dan is het geen vrouw en hoeft ze die hand dus ook niet te weigeren
    Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
    -Rabia Al-Basri
    pi_45557294
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 13:34 schreef Ringo het volgende:

[..]

En vooral een verwrongen wereldbeeld.
    true
    -Rabia Al-Basri
    pi_45557351
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 12:08 schreef wonko het volgende:

[..]

Flikker toch op..typisch geval van zich beroepen op een geloofsafwijking in een situatie waar dat niet past. Ga lekker in het gebedshuis de trouwe gelovige uithangen maar niet in een dergelijke functie.
    Voorlopig veroorzaak jij de meeste ellende met je vriendelijke antwoorden. Niet echt westers zoals je je gedraagt.
      zondag 21 januari 2007 @ 13:44:31 #39
    130955 Floripas
    Blast from the past
      Donald Duck held zondag 21 januari 2007 @ 13:47:49 #40
    46149 __Saviour__
    pi_45557634
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 13:44 schreef Floripas het volgende:
    Wat is de reden dat ze die hand niet wil schudden?
    Wat denk je? Dat klotegeloof van d'r. Staat duidelijk in het bericht.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
      zondag 21 januari 2007 @ 13:48:48 #41
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_45557664
    quote:
    Dat staat toch in het artikel te lezen?
    pi_45557665
    quote:
    In de OP nog wel
    quote:
    haar strikte islamitische geloofsopvattingen.
      zondag 21 januari 2007 @ 13:52:16 #43
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45557776
    Nee, ik bedoel: wil ze per definitie nooit mannen aanraken waarmee ze niet getrouwd is? Of wil ze alleen maar geen handen schudden? Het eerste lijkt me namelijk problematischer dan het tweede.
      zondag 21 januari 2007 @ 13:53:33 #44
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_45557823
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 13:52 schreef Floripas het volgende:
    Nee, ik bedoel: wil ze per definitie nooit mannen aanraken waarmee ze niet getrouwd is? Of wil ze alleen maar geen handen schudden? Het eerste lijkt me namelijk problematischer dan het tweede.
    Laat me je vertellen: ze wil geen mannen de hand schudden. Punt.
      zondag 21 januari 2007 @ 13:56:34 #45
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45557938
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 13:53 schreef Ringo het volgende:

[..]

Maar wat ik me vooral afvraag: ze moet toch ook vechtsporten hebben gedaan op haar opleiding? Dat is toch ook mannen aanraken?
      zondag 21 januari 2007 @ 13:57:28 #46
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_45557971
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 13:53 schreef Ringo het volgende:

[..]

En dan nu je onderbouwing. Punt.
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
      zondag 21 januari 2007 @ 13:58:03 #47
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_45557991
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 13:56 schreef Floripas het volgende:

[..]

Maar wat ik me vooral afvraag: ze moet toch ook vechtsporten hebben gedaan op haar opleiding? Dat is toch ook mannen aanraken?
    Tja, waarschijnlijk is haar religieus bewustzijn ontwaakt. Of soortgelijke nonsens.
      zondag 21 januari 2007 @ 13:59:35 #48
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45558048
    Oh, wacht.
    Bron: Mail on Sunday

Laat maar, ik was nooit in dit topic.
      zondag 21 januari 2007 @ 13:59:44 #49
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_45558050
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 13:57 schreef soylent het volgende:

[..]

En dan nu je onderbouwing. Punt.
    Omdat zelfs de meest orthodoxe moslimvrouwen doorgaans niet vies zijn van lichamelijk contact met andere vrouwen. Punt.
      zondag 21 januari 2007 @ 14:00:38 #50
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_45558071
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 13:56 schreef Floripas het volgende:

[..]

Daarom. In noodsituaties geldt deze gedragscode ook niet.

Maar hoe agenten zich in noodsituaties gedragen is niet van belang. Wat wel van belang is, is dat je je baas af en toe aanraakt. Daarom is het terecht dat dit wereldnieuws is, en moeten we haar zo snel mogelijk stoppen.
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
    pi_45558078
    echt ongelofelijk, het slaat steeds verder door

heeft ze ook een hoofddoek onder dr politiepet?
      zondag 21 januari 2007 @ 14:01:38 #52
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_45558099
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 14:00 schreef Repeat het volgende:
    echt ongelofelijk, het slaat steeds verder door

heeft ze ook een hoofddoek onder dr politiepet?
    Ja.

Ze proberen dit momenteel te bewijzen door haar politiepet af te pakken, maar ze springt steeds net op tijd weg.
    pi_45558133
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 11:11 schreef Gia het volgende:
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
      zondag 21 januari 2007 @ 14:02:35 #54
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_45558137
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 14:01 schreef soylent het volgende:

[..]

Ja.

Ze proberen dit momenteel te bewijzen door haar politiepet af te pakken, maar ze springt steeds net op tijd weg.
    .
      zondag 21 januari 2007 @ 14:03:23 #55
    131551 arneaux
    Een Collector's item.
    pi_45558155
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 14:01 schreef soylent het volgende:

[..]

Ja.

Ik moest lachen. .
    Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
    Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
    Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
      zondag 21 januari 2007 @ 14:03:37 #56
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_45558164
    Ik hoor van bronnen dichtbij het onderzoek dat ze tevens een besneden clitoris heeft.

What's next?

Een levensgrote (!) gerbil met paarse verf overgoten?

Een alien met 5 penissen?

Moeten we dan maar alles accepteren?

Denkt niemand meer aan de kinderen?
      zondag 21 januari 2007 @ 14:04:11 #57
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_45558189
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 14:03 schreef soylent het volgende:
    Ik hoor van bronnen dichtbij het onderzoek dat ze tevens een besneden clitoris heeft.
    Ja, en ze laat haar baard staan.
    pi_45558202
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 12:34 schreef arneaux het volgende:
    ontslaan

Verder hebben christenen niet zulke strenge wetten
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
      zondag 21 januari 2007 @ 14:05:56 #59
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_45558254
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 14:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ontslaan

Verder hebben christenen niet zulke strenge wetten
    Nee, inderdaad, ik wilde met mijn blote reet bij de politie gaan solliciteren, maar ik moest er een lap stof overheen dragen.

Onderdrukking ik zeg het je, onderdrukking.
    pi_45558340
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 14:03 schreef soylent het volgende:

What's next?

Een levensgrote (!) gerbil met paarse verf overgoten?

Een alien met 5 penissen?

Moeten we dan maar alles accepteren?

Denkt niemand meer aan de kinderen?
    WILL SOMEBODY PLEASE THINK ABOUT THE CHILDREN!
    pi_45558426
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 14:05 schreef soylent het volgende:

[..]

Nee, inderdaad, ik wilde met mijn blote reet bij de politie gaan solliciteren, maar ik moest er een lap stof overheen dragen.

Onderdrukking ik zeg het je, onderdrukking.
    je moet een uniform dragen doe je niets aan
    pi_45558639
    Het is inderdaad vreemd dat deze vrouw deze functie heeft. Dit betekent dat ze of inconcequent is en wel mannen aanraakt bij arrestatie of dat ze concequent is, maar haar functie niet uit kan voeren. In het eerste geval zal ze afgunst van haar omgeving krijgen en in het tweede geval moet ze gewoon een andere baan gaan zoeken. Maar het belangrijkste vind ik als je in het Westen wil leven vanwege familie of leefomstandigheden of whatever je je wel aan moet passen aan 'onze' omgangsnormen. Een hand geven hoort daar duidelijk bij. Natuurlijk mag ze haar eigen cultuur behouden, dat is zelfs goed, maar een hand niet geven aan je allerhoogste baas is uit den boze!
    pi_45559994
    Wanneer je de ambitie hebt bij de overheid te gaan werken, moet je een deel van je indentiteit daarvoor opgeven in het belang van de neutraliteit van de staat.
    Kan en wil je dat niet dan is er geen probleem, aangezien er voldoende beroepsectoren overblijven om daarin carrière te maken.

De nieuwe Europese Grondwet lijkt mij het ideale instrument om dit klip en klaar vast te leggen.
    If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
      zondag 21 januari 2007 @ 15:16:31 #64
    27166 mr.vulcano
    Op naar de top!
    pi_45560628
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 11:54 schreef speknek het volgende:

[..]

Hetzelfde natuurlijk. Of hebben we geen scheiding van kerk en staat en dus iedereen die in functie is van de staat dient zijn geloof in zijn/haar prive leven te lijden. Lukt dat niet, dan zoek je toch gewoon een andere functie. Ik zie het probleem niet.
    Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
      zondag 21 januari 2007 @ 15:17:15 #65
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45560660
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 15:16 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Hetzelfde natuurlijk. Of hebben we geen scheiding van kerk en staat en dus iedereen die in functie is van de staat dient zijn geloof in zijn/haar prive leven te lijden. Lukt dat niet, dan zoek je toch gewoon een andere functie. Ik zie het probleem niet.
    Maar we hebben wèl gewetensvrijheid in Nederland. Dus als je niet wil, hoeft het niet.
      zondag 21 januari 2007 @ 15:17:36 #66
    27166 mr.vulcano
    Op naar de top!
    pi_45560674
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 12:39 schreef wonko het volgende:

[..]

All animals are equal, but some animals are more equal than others.
      zondag 21 januari 2007 @ 15:19:39 #67
    27166 mr.vulcano
    Op naar de top!
    pi_45560755
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 14:58 schreef damian5700 het volgende:
    Wanneer je de ambitie hebt bij de overheid te gaan werken, moet je een deel van je indentiteit daarvoor opgeven in het belang van de neutraliteit van de staat.
    Kan en wil je dat niet dan is er geen probleem, aangezien er voldoende beroepsectoren overblijven om daarin carrière te maken.

De nieuwe Europese Grondwet lijkt mij het ideale instrument om dit klip en klaar vast te leggen.
    Het is zo simpel!
      zondag 21 januari 2007 @ 15:26:48 #68
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45561009
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 15:19 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Het is zo simpel!
    Dat zeg je vooral omdat je het zelf niet bent. Als ik geen lippenstift mag dragen "omdat dat niet neutraal is, maar hoerig" dan is het huis te klein, hoor.
    pi_45561677
    Niet acceptabel eigenlijk, zeker niet in die functie.
      zondag 21 januari 2007 @ 15:47:59 #70
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_45561826
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 15:26 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat zeg je vooral omdat je het zelf niet bent. Als ik geen lippenstift mag dragen "omdat dat niet neutraal is, maar hoerig" dan is het huis te klein, hoor.
    Maar als het niet om je lippenstift gaat, maar om je blouse-met-diepe-inkijk, of je naveltruitje tijdens klantenbezoek, dan hoop ik toch dat je meer begrip hebt voor het standpunt van je leidinggevende.

Blijkbaar vergeten sommige vrouwen hoe beledigend het is als je de hand wordt geweigerd op grond van het feit dat je een piemel onder je kleren draagt.
      zondag 21 januari 2007 @ 15:49:24 #71
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45561881
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 15:47 schreef Ringo het volgende:

[..]

Maar als het niet om je lippenstift gaat, maar om je blouse-met-diepe-inkijk, of je naveltruitje tijdens klantenbezoek, dan hoop ik toch dat je meer begrip hebt voor het standpunt van je leidinggevende.
    Natuurlijk.
    quote:
    Blijkbaar vergeten sommige vrouwen hoe beledigend het is als je de hand wordt geweigerd op grond van het feit dat je een piemel onder je kleren draagt.
    Nee, ik weet hoe het voelt. Ik ben in Israel geweest, de meeste mannen daar weigeren mij een hand. Het is inderdaad rot en beledigend.
    Ik dacht dat dat identiteitsding over hoofddoekjes ging.
    pi_45561958
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 15:44 schreef Evil_Jur het volgende:
    Niet acceptabel eigenlijk, zeker niet in die functie.
    wat lippenstift
    pi_45562115
    Heb er nog eens over nagedacht, ach ja, wat moet je anders op zo'n hufterige zondagmiddag, maar eigenlijk kom ik toch de volgende conclusie: je weet dat je in het vrije westen woont, je kent de gewoonten/omgangsvormen/zeden, en desnoods ook merendeels de wet (zit ook in de opleiding), dan na een gedegen politieopleiding (inclusief fysieke training mét mannen) kom je opeens met de mededeling geen handen van mannen te willen schudden vanwege je geloof? Is er misschien iemand in je omgeving die in je oor fluistert je eigen geloof nu echt te volgen binnen de politie, daarmee proberend een ommekeer teweeg te brengen en zo de Islam ook daar van invloed proberen te zijn op de rest van de samenleving?Of had je zelf dat plan al van tevoren? Ik kan niet anders tot deze conclusie komen als je terdege weet in wat voor land je woont en wat je beroep (publieke functie, met mogelijk lichamelijk contact als politievrouw) inhoud. Hoe langer ik er over nadenk hoe doortrapter én ook schijnheilig ik het vind. Met voorbedachte rade deze actie ondernemen is kwalijk en dient geen enkel doel behalve onrust te zaaien en weer de aandacht op de Islam te vestigen, disgusting.
      zondag 21 januari 2007 @ 19:06:09 #74
    3542 Gia
    User under construction
    pi_45567762
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 11:54 schreef speknek het volgende:

[..]

Als je dat topic even terugzoekt, kun je lezen dat ik voor ontslag van dat mens was.
      maandag 22 januari 2007 @ 02:54:45 #75
    151582 A_L_N_F
    Blanche-Meki :')
    pi_45569682
    een man een hand geven is volgens de islam toch seksueel?

nou, ik kan van ontzettend veel dingen geil worden en een van mijn fantasien is om een agente eens lekker wild te pakken maar een stijve krijgen omdat ik een handje krijg van een vrouw?

misschien als ik 5 jaar in een isolatiecel heb gezeten dat ik spontaan spuit bij elk vrouwelijk contact maar verder lijkt het me de grootst mogelijke bullshit.
    ik ben lief :)
    pi_45569714
    Keukens genoeg.
      maandag 22 januari 2007 @ 03:23:01 #77
    93744 Finder_elf_towns
    Sterf nu en vloek tevergeefs
    pi_45569802
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 03:02 schreef -Wolf- het volgende:
    Keukens genoeg.
    Zeg dat wel. Een discussie hierover is per definitie al kansloos, omdat een meerdere nu eenmaal kan afdwingen dat je jezelf aan hem/haar conformeert (binnen redelijke grenzen uiteraard). Zeker binnen een hiërarchisch georganiseerd instituut als de politie.
      maandag 22 januari 2007 @ 03:26:22 #78
    126836 Super7fighter
    Obedience brings victory.
    pi_45569815
    Heel goed. We moeten af van het handje schudden. Is een ongezond en onhygienisch gebruik, dat niet meer van deze tijd is.
    We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
    pi_45569839
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 03:26 schreef Super7fighter het volgende:
    Heel goed. We moeten af van het handje schudden. Is een ongezond en onhygienisch gebruik, dat niet meer van deze tijd is.
    Wie is we?
      maandag 22 januari 2007 @ 03:50:45 #80
    126836 Super7fighter
    pi_45569859
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 03:36 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Wie is we?
    De geciviliseerde bschaving in zijn algemeenheid.
    We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
    pi_45569862
    Hand schudden is gewoon een vriendelijk gebruikt, ik snap niet waarom je daar zo principieel over ben, noch in het geval van moslimagente, noch in het geval van Super7fighter.
    pi_45569924
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 10:03 schreef Kadesh het volgende:
    Inderdaad. Wegwezen met deze middeleeuwse onzin... ik word zo moe van die moslim'cultuur'.
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_45569929
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 11:56 schreef Suko het volgende:
    Ik snap eigenlijk niet hoe ze politieagente is geworden. Dat wordt je niet zomaar. De opleiding is best wel pittig en dan doel ik op het fysieke gedeelte waarbij je ook wordt opgeleid door middel van trainingen.
    Positieve discriminatie. Als je allochtoon bent hoef je verder aan geen enkele eis te voldoen

Het geeft me toch weer vertrouwen als ik weet dat ik in Nederland beschermd word door agenten die niet tot 10 kunnen tellen, die hooguit 100 meter kunnen hardlopen, die nog geen muur van 5x5 kunnen raken met hun pistool en die 1m50 hoog bij 50 kilo zijn. Zo indrukwekkend.

[ Bericht 1% gewijzigd door StefanP op 22-01-2007 04:45:23 ]
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_45569932
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 12:38 schreef Seneca het volgende:
    Och, jeetje, dus ze weigert die man een hand te geven, omdat dat volgens haar geloof een teken van disrespect is? Ik dacht nu juist dat de hele symboliek van het iemand groeten dmv een handdruk ging om het betuigen van respect aan degene die je groet.

Ik snap werkelijk niet waarom het mensen interesseert of iemand je nu een hand wil geven of op een andere manier wilt groeten. Dit is gewoon pure intolerantie.
    Leg de schuld bij de chef ja zeg Feiten omdraaien, daar is links goed in.
    -Mark Steyn
    pi_45570166
    pi_45570169
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 04:40 schreef StefanP het volgende:

[..]

Die chef had gewoon geen man moeten worden.
      maandag 22 januari 2007 @ 07:55:01 #87
    92623 niet_links
    Live from Bangkok
    pi_45570281
    Meer en meer willen moslms ons hun regels opleggen. Gewoon gelijk ontslaan dat soort figuren. En dan nog vragen mensen zich af hoe het toch komt dat mensen negatief tegenover moslims staan. Geloven doe je maar thuis.
    mai pen rai
    pi_45570510
    Als je bewust kiest voor een openbare functie moet je ook de consequenties daarvan aanvaarden daarom mag nooit je religie op de eerste plaats komen ook al staat dat in de koran.
      maandag 22 januari 2007 @ 08:47:45 #89
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45570613
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 08:35 schreef Dr.Nikita het volgende:
    Als je bewust kiest voor een openbare functie moet je ook de consequenties daarvan aanvaarden daarom mag nooit je religie op de eerste plaats komen ook al staat dat in de koran.
    Nou, dat ben ik weer niet met je eens. Niet in het geval van die agente, hoor, da's evidente onzin natuurlijk. Maar als ik moet kiezen tussen mijn geweten (mijn 'religieus besef', maar dan atheistisch) en de opdracht op mijn werk, dan kies ik ècht mijn geweten.
    pi_45570694
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 04:40 schreef StefanP het volgende:

[..]

Wat een trieste, hypocriete reactie weer van je Stefan. Nergens beweer ik in mijn post dat het de schuld zou zijn van de chef. Je legt me ronduit woorden in de mond, en durf dant ook nog te beweren dat IK degene ben die feiten verdraai?

Daarnaast kom je ook weer eens met de generalisatie dat heel 'links' zo doet. Ik weet niet waar je dat op baseert, zeker gezien het feit dat ik laatste keer VVD hebt gestemd. De manier van discussieren die jij hanteert werkt misschien als je Republikein bent in de States, maar hier trappen mensen daar niet in.
    pi_45571094
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 08:47 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nou, dat ben ik weer niet met je eens. Niet in het geval van die agente, hoor, da's evidente onzin natuurlijk. Maar als ik moet kiezen tussen mijn geweten (mijn 'religieus besef', maar dan atheistisch) en de opdracht op mijn werk, dan kies ik ècht mijn geweten.
    Ik heb het niet over van je geloof afstappen Het geloof kan en mag niet boven de wet die je moet handhaven staan. In dit geval, geloof op de 2e plaats.
      maandag 22 januari 2007 @ 09:26:14 #92
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45571125
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 09:23 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik heb het niet over van je geloof afstappen Het geloof kan en mag niet boven de wet die je moet handhaven staan. In dit geval, geloof op de 2e plaats.
    Als ik gelovige zou zijn, zou ik dat nooit doen. Nu ben ik mijn eigen geweten, en dat zou ik dus ook nooit doen. Als mij werd opgedragen mee te werken aan vrouwenhandel of iets dergelijks, dan weiger ik gewoon.
      maandag 22 januari 2007 @ 10:18:09 #93
    78780 deedeetee
    rustig doorgaan met ademhalen
    pi_45571991
    Ik vind 't nogal hilarisch De islam arrogantie ten top.
    Mja dat weten we nu onderhand wel. Neem dan ook niet iemand van dat geloof aan voor een functie waar ze dus duidelijk niet voor geschikt is.
    Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
    pi_45572075
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 09:26 schreef Floripas het volgende:

[..]

Als ik gelovige zou zijn, zou ik dat nooit doen. Nu ben ik mijn eigen geweten, en dat zou ik dus ook nooit doen. Als mij werd opgedragen mee te werken aan vrouwenhandel of iets dergelijks, dan weiger ik gewoon.
    Hiermee ben ik het niet eens. Niet met de vergelijking, aangezien die strafbare feiten betreft, maar met de stelling dat het recht van gewetensbezwaren boven het recht staat van iemand die door de wet zijn toegestaan.
    Ik denk dat je verplichtingen, ook wettelijk gezien, simpelweg moet nakomen.
      maandag 22 januari 2007 @ 12:19:27 #95
    3542 Gia
    User under construction
    pi_45575007
    Ik begrijp niet waarom zij zoveel moeite zou hebben met het geven van een hand, terwijl ze vanuit haar functie misschien wel ooit een man tegen de grond moet werken en hem vervolgens met haar lichaam in bedwang moet houden, om tot een arrestatie te komen.

Dan is zo'n hand geven toch maar een klein iets.

Vindt men hier ook dat een moslima die kiest voor de verpleging de verzorging van mannen mag weigeren? Of een kapster die geen mannen hoeft te knippen, enz...
      maandag 22 januari 2007 @ 12:25:05 #96
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45575188
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 10:22 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Hiermee ben ik het niet eens. Niet met de vergelijking, aangezien die strafbare feiten betreft, maar met de stelling dat het recht van gewetensbezwaren boven het recht staat van iemand die door de wet zijn toegestaan.
    Ik denk dat je verplichtingen, ook wettelijk gezien, simpelweg moet nakomen.
    Stel, de Sha'ria wordt hier ingevoerd, en ik werk bij de politie. Ik moet overspelige vrouwen opsporen om te vervolgen.
    Dat gaat tegen mijn geweten in. Dat weiger ik gewoon, punt. Ook al breek ik daarmee dus de wet.
    pi_45575236
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 12:25 schreef Floripas het volgende:

[..]

Stel, de Sha'ria wordt hier ingevoerd, en ik werk bij de politie. Ik moet overspelige vrouwen opsporen om te vervolgen.
    Dat gaat tegen mijn geweten in. Dat weiger ik gewoon, punt. Ook al breek ik daarmee dus de wet.
    Oooooh, dat word dan een openbare steniging.
      maandag 22 januari 2007 @ 12:27:47 #98
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_45575277
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 12:19 schreef Gia het volgende:
    Ik begrijp niet waarom zij zoveel moeite zou hebben met het geven van een hand, terwijl ze vanuit haar functie misschien wel ooit een man tegen de grond moet werken en hem vervolgens met haar lichaam in bedwang moet houden, om tot een arrestatie te komen.
    Bij deze dan:
    quote:
    Op de BBC Site schreef een moslim het volgende:

Sheikh Ibraham Mogra, of the Muslim Council of Britain, said people should not be alarmed by the officer's beliefs and that Muslim law "was not set in concrete".

He added: "If the officer is called to a male victim who has been shot, the laws go out of the window.

"If she has to resuscitate that dying person, Muslim law will then change and allow her all sorts of physical contact because a life is at risk and life is so precious.

"Muslim law will say, 'forget everything, save this life'."
    quote:
    Dan is zo'n hand geven toch maar een klein iets.
    Maar volgens diverse personen geen essentieel iets.
    quote:
    Vindt men hier ook dat een moslima die kiest voor de verpleging de verzorging van mannen mag weigeren? Of een kapster die geen mannen hoeft te knippen, enz...
    Je haalt er weer van alles bij. Het gaat hier om het geven van een hand aan de baas en nee ik vind niet dat een agent dat per se hoeft te doen.
      maandag 22 januari 2007 @ 12:49:27 #99
    151582 A_L_N_F
    pi_45576005
    je komt bij een burenruzie.
    er is al een behoorlijk verhitte sfeer alom.
    een "woordvoeder" of een van de betrokkenen loopt naar de agente om uitleg te geven en steekt zijn hand uit.
    moslima weigert, hele teringzooi over de kook en een gigantische rel...ja dat gaat werken.

laten we het ff doortrekken dan, vrouwen zijn nog geen half man en kunnen de verantwoordelijkheid niet aan dus ze horen met een ketting aan het aanrecht en kinderen te baren.
      Donald Duck held maandag 22 januari 2007 @ 12:51:48 #100
    46149 __Saviour__
    pi_45576085
    Die moslims moeten eens leren dat hun geloof niet boven alles gaat.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
      maandag 22 januari 2007 @ 12:52:54 #101
    3542 Gia
    User under construction
    pi_45576126
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 12:27 schreef soylent het volgende:
    Bij deze dan:
    Daar heb je het over resucitatie van een man, het letterlijk redden van een leven. Lijkt me zelfs strafbaar als ze dit zou weigeren. Je hebt het niet over een arrestatie. Zal zij een arrestatie aan een mannelijke partner overlaten? Bijvoorbeeld zorgen dat je altijd net iets later ter plaatse bent. Tja, je bent een vrouw en loopt iets minder hard. Zoiets.
    In dit geval blijft echt wel de vraag in hoeverre haar functioneren kan lijden onder het al dan niet willen aanraken van iemand van het andere geslacht.
    En dan gaat het niet eens zozeer om die hand geven, maar om het feit dat ze wel op ergere manieren in contact komt met mannen. Erbovenop liggen bijvoorbeeld. Wat is er dan zo erg aan die hand?

En nu is het haar chef. Straks een slachtoffer van een of ander, waar ze niet eens haar arm omheen zal willen leggen om troost te bieden of te begeleiden naar een andere kamer. Stel iemands vrouw is vermoord en zij condoleert de partner niet omdat ze geen hand wil geven. Zoveel gevallen waar het voor een agente wel essentieel kan zijn om iemand een hand te geven.

Ik vind niet dat wij als Nederland maar weer ons moeten neerleggen bij weer eens een gedragseis van deze club.
    Nog effe en ze gaan eisen dat Nedelandse vrouwen zich moeten bedekken tot de enkels en polsen, zelfs hoogzomer!!
    pi_45576130
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 12:19 schreef Toeps het volgende:

[..]

In dit geval niet. Mevrouw is politie-agente, en het zou nog wel eens levensgevaarlijk kunnen worden als zij mannen een hand weigert. *Ziet Bruce Willis-scenario voor zich, waar iemand met één hand aan de dakrand van een wolkenkrabber bungelt, en zij daar staan van: "Euh... Allah?"
    leuk plaatje .. lol

maar idd .. hoe zit dat .. gaat die regel van geen handjes schudden alleen maar op voor bij begroetingen ed, situaties dus waarbij diegene wiens had je schud een huwelijks/sexpartner zou kunnen zijn ?

voor de rest kan dat hele handen geschud mij nou werkelijk niet boeien .. achterlijk gezeur om uiterlijke symboliek de laatste jaren, alsof het niet dragen van een hoofddoek of het wel schudden van handen betekent dat je ineens wel geïntegreerd bent .. pff .. er is meer dan een weg naar Rome, en zo is er ook meer dan een manier om een ander met respect te groeten

en het valt dan ook niemand op hé, dat hoe harder wij zeuren hoe meer moslima's ineens op hun strepen gaan staan .. ineens willen we geen handjes meer schudden en dat hoofddoek moet op ..
    waar ze gisteren nog met papa in de clinch lag omdat zij het hoofddoek niet op wou, draagt zij het vandaag vrijwillig, uit protest omdat haar de vrije keuze wordt ontnomen (hoe absurd dat ook mag klinken, maar ja, dat is wat wij doen)
    pleased to meet you
      maandag 22 januari 2007 @ 12:53:18 #103
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45576141
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 12:26 schreef Hathor het volgende:

[..]

Oooooh, dat word dan een openbare steniging.
    Dan zij dat zo.

Maar mijn geweten (of, als ik gelovig was: mijn geloof) gaat zéker boven de wet.
      maandag 22 januari 2007 @ 13:00:58 #104
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_45576381
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 12:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Daar heb je het over resucitatie van een man, het letterlijk redden van een leven. Lijkt me zelfs strafbaar als ze dit zou weigeren. Je hebt het niet over een arrestatie.
    Ik heb het nergens over, ik help je alleen even begrijpen met een quote omdat je zei dat je het niet begreep. Maar ik heb nu zo'n idee dat je het met alle macht niet wil begrijpen en daardoor altijd weer wat nieuws erbij zal slepen
    quote:
    Zal zij een arrestatie aan een mannelijke partner overlaten? Bijvoorbeeld zorgen dat je altijd net iets later ter plaatse bent. Tja, je bent een vrouw en loopt iets minder hard. Zoiets.
    Dat is een interessant argument tegen vrouwen bij 't korps in het algemeen. Maar we kunnen wel stellen dat vrouwen bij de politie niet heeft geleid tot meetbaar hogere criminaliteit. Je zou zelfs kunnen opperen dat vrouwen weer andere kwaliteiten hebben, bijvoorbeeld om de zaak te sussen zonder geweld. Kort en goed, iedereen heeft zijn kwaliteiten en relatieve nadelen en het is aan de politie om daar bij de selectie en opleiding rekening mee te houden. Als de politie het wil aanzien met deze vrouw, wie ben jij om het te veroordelen.
    quote:
    In dit geval blijft echt wel de vraag in hoeverre haar functioneren kan lijden onder het al dan niet willen aanraken van iemand van het andere geslacht.
    Precies, maar het lijkt erop dat jij die vraag al wil beantwoorden voordat er enig bewijs is dat ze een slechte cop zal zijn.
    quote:
    En dan gaat het niet eens zozeer om die hand geven, maar om het feit dat ze wel op ergere manieren in contact komt met mannen. Erbovenop liggen bijvoorbeeld. Wat is er dan zo erg aan die hand?
    Ik zal het aan wat moslims vragen.
    quote:
    En nu is het haar chef. Straks [...] Stel [...] Zoveel gevallen [...]
    Dat zien we dan straks wel, als jouw scenario's uitkomen. Ik ben overigens nog nooit aangeraakt door een politieagent; toch een paar keer met ze in aanraking geweest. Maar ik ging altijd braaf mee.
    quote:
    Ik vind niet dat wij als Nederland maar weer ons moeten neerleggen bij weer eens een gedragseis van deze club.
    Het is geen club, het is een agente. En het is geen gedragseis, de baas van die vrouw heeft hier de gedragseis, en hij is de enige die mag zeggen of hij haar als werknemer wil of niet.
    quote:
    Nog effe en ze gaan eisen dat Nedelandse vrouwen zich moeten bedekken tot de enkels en polsen, zelfs hoogzomer!!
    Jaaaa nog meer hypothetische situaties!!!

Nog effe en 'ze' (wie? die Britse agente?) gaan eisen dat we drie hardgekookte eieren in onze aarsch stoppen!!

En voor het geval dat, moeten we er NU SNEL op een forum over discussieren... Dat zal ze wel leren!
    pi_45576398
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 12:27 schreef soylent het volgende:

[..]

Bij deze dan:
    [..]

[..]

Maar volgens diverse personen geen essentieel iets.
    [..]

Je haalt er weer van alles bij. Het gaat hier om het geven van een hand aan de baas en nee ik vind niet dat een agent dat per se hoeft te doen.
    Ik las ook even dat verhaal van die islamitische onderwijsassistente die volledig gesluierd les gaf op een christelijke school en dan valt dit verhaal meteen erbij in het niet.
      maandag 22 januari 2007 @ 13:02:49 #106
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_45576429
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 13:01 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik las ook even dat verhaal van die islamitische onderwijsassistente die volledig gesluierd les gaf op een christelijke school en dan valt dit verhaal meteen erbij in het niet.
    Precies, waar praten we over.

Christelijke scholen... walgelijk.
      Donald Duck held maandag 22 januari 2007 @ 13:03:26 #107
    46149 __Saviour__
    pi_45576452
    Waar hebben ze dat achterlijke regeltje eigenlijk vandaan? Wie prent ze dat in?
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    pi_45576463
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 12:53 schreef moussie het volgende:

[..]

leuk plaatje .. lol

maar idd .. hoe zit dat .. gaat die regel van geen handjes schudden alleen maar op voor bij begroetingen ed, situaties dus waarbij diegene wiens had je schud een huwelijks/sexpartner zou kunnen zijn ?

voor de rest kan dat hele handen geschud mij nou werkelijk niet boeien .. achterlijk gezeur om uiterlijke symboliek de laatste jaren, alsof het niet dragen van een hoofddoek of het wel schudden van handen betekent dat je ineens wel geïntegreerd bent .. pff .. er is meer dan een weg naar Rome, en zo is er ook meer dan een manier om een ander met respect te groeten

en het valt dan ook niemand op hé, dat hoe harder wij zeuren hoe meer moslima's ineens op hun strepen gaan staan .. ineens willen we geen handjes meer schudden en dat hoofddoek moet op ..
    waar ze gisteren nog met papa in de clinch lag omdat zij het hoofddoek niet op wou, draagt zij het vandaag vrijwillig, uit protest omdat haar de vrije keuze wordt ontnomen (hoe absurd dat ook mag klinken, maar ja, dat is wat wij doen)
    In veel gevallen heb ik liever een hand dan drie (of vier) zoenen bij de begroeting.
      maandag 22 januari 2007 @ 13:04:06 #109
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_45576473
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 13:03 schreef __Saviour__ het volgende:
    Waar hebben ze dat achterlijke regeltje eigenlijk vandaan? Wie prent ze dat in?
    De ouders.

http://www.kindengeloof.nl/
    pi_45576602
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 13:02 schreef soylent het volgende:

[..]

Precies, waar praten we over.

Christelijke scholen... walgelijk.
    Ach...men probeert gewoon de best mogelijke educatie te geven.
      Donald Duck held maandag 22 januari 2007 @ 13:10:39 #111
    46149 __Saviour__
    pi_45576699
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 13:04 schreef soylent het volgende:

[..]

De ouders.

http://www.kindengeloof.nl/
    En die hebben het van?
    Het staat niet in de koran lijkt me.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    pi_45576742
    Dan geeft ze toch geen hand? Wat is er mis met een vriendelijke hoofdknik? Ik zie het probleem niet zo eigenlijk.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
    pi_45577177
    wat een interessante topic, en ik d8 dat verhongerende kinderen in Afrika geholpen moeten worden.
    Terwijl hier westerse en islamitische landen met elkaar (koude)oorlog voeren, gaat er in afrika elke 3 sec. een kind dood door een ziekte.
    En VS geeft 300 miljoen dollar uit in 1 jaar aan oorlog in Irak….. wat leuk, ze doen het voor democratie….ik hoop dat er nog mensen over zijn als VS alle landen “democratisch” heeft gebombardeerd.

wat is democratie alles er elke land zijn haar eigen belang zoekt? wat is democratie als elke mens haar/zijn eigen belangen zoekt en niet aan medemens denkt??

wat als we vandaag 1 cd minder kopen kan een kind 2 maanden eten hebben.
    -==-
      maandag 22 januari 2007 @ 13:26:51 #114
    3542 Gia
    User under construction
    pi_45577208
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 12:53 schreef moussie het volgende:
    In plaats dat je dan boos wordt op de obstinaatheid van die moslima, geef je ook daar weer de schuld aan de Nederlander. Ja, ze doen dat expres en ja juist daarom moeten we er hardere maatregelen tegen nemen en op ONZE strepen gaan staan.
    pi_45577214
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 13:26 schreef Ichthus het volgende:
    wat een interessante topic, en ik d8 dat verhongerende kinderen in Afrika geholpen moeten worden.
    Terwijl hier westerse en islamitische landen met elkaar (koude)oorlog voeren, gaat er in afrika elke 3 sec. een kind dood door een ziekte.
    En VS geeft 300 miljoen dollar uit in 1 jaar aan oorlog in Irak….. wat leuk, ze doen het voor democratie….ik hoop dat er nog mensen over zijn als VS alle landen “democratisch” heeft gebombardeerd.

wat is democratie alles er elke land zijn haar eigen belang zoekt? wat is democratie als elke mens haar/zijn eigen belangen zoekt en niet aan medemens denkt??

als we vandaag 1 cd minder kopen kan een kind 2 maanden eten hebben.
    -==-
      maandag 22 januari 2007 @ 13:29:48 #116
    3542 Gia
    User under construction
    pi_45577304
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 13:00 schreef soylent het volgende:
    Ik ben overigens nog nooit aangeraakt door een politieagent; toch een paar keer met ze in aanraking geweest
    Ik wel. Na een aangifte kreeg ik netjes een hand van de dienstdoende, mannelijke, agent. Zou het belachelijk vinden als dit een moslim was geweest die mij mijn uitgestoken hand zou weigeren.
      Donald Duck held maandag 22 januari 2007 @ 13:29:50 #117
    46149 __Saviour__
    pi_45577305
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 13:26 schreef Ichthus het volgende:
    Och jeetje. Houdt Afrika, het meest kloterige continent ter wereld, er even buiten.
    quote:
    wat als we vandaag 1 cd minder kopen kan een kind 2 maanden eten hebben.
    Stop met fokken. Zeg je internetabonnement op. Doneer al je geld totdat je terugvalt tot een absoluut minimuminkomen.
    Doei.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    pi_45577342
    Direct ontslaan.
    pi_45577433
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 13:29 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Och jeetje. Houdt Afrika, het meest kloterige continent ter wereld, er even buiten.
    [..]

Stop met fokken. Zeg je internetabonnement op. Doneer al je geld totdat je terugvalt tot een absoluut minimuminkomen.
    Doei.
    wat een k*tvent ben jij.
    iemand die zo denkt ik slechter dan bush en saddam
    -==-
      maandag 22 januari 2007 @ 13:37:02 #120
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_45577508
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 13:10 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

En die hebben het van?
    Het staat niet in de koran lijkt me.
    Voor zover ik weet (maar ik weet er niet veel van) staat het inderdaad niet in de Koran.

Er staat wel een aantal keren iets over handen schudden in de Hadith, dit zijn verzamelde sorta-'verhaaltjes uit de oude doos' over de profeet maar deze hebben geen absolute status zoals het heilige boek.

Daarom zijn er ook zoveel moslims die dit geen belangrijke regel vinden, zodat het dus Nederlands nieuws wordt als in Groot-Brittannie een moslima de hand weigert.
      Donald Duck held maandag 22 januari 2007 @ 13:38:23 #121
    46149 __Saviour__
    pi_45577545
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 13:34 schreef Ichthus het volgende:

[..]

wat een k*tvent ben jij.
    Jij bent gewoon een zeikstraal. Afrika er weer eens bij halen. Dat is bij alles zo makkelijk he. "Ja maar in Afrika...". Rot toch op zeg!
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    pi_45579069
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 13:26 schreef Gia het volgende:

[..]

In plaats dat je dan boos wordt op de obstinaatheid van die moslima, geef je ook daar weer de schuld aan de Nederlander. Ja, ze doen dat expres en ja juist daarom moeten we er hardere maatregelen tegen nemen en op ONZE strepen gaan staan.
    idd .. ik zeg niet alleen dat ik niet meer in de middeleeuwen vast hang, ik handel er ook naar ..
    pleased to meet you
      maandag 22 januari 2007 @ 15:12:11 #123
    3542 Gia
    User under construction
    pi_45580337
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 14:29 schreef moussie het volgende:

[..]

idd .. ik zeg niet alleen dat ik niet meer in de middeleeuwen vast hang, ik handel er ook naar ..
    Door een onbeperkt begrip te hebben voor elke achterlijke eis die deze bevolkingsgroep stelt, zogenaamd gebaseerd op geloofsvoorschriften? Uhuh, heel modern!
    pi_45581612
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 15:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Door een onbeperkt begrip te hebben voor elke achterlijke eis die deze bevolkingsgroep stelt, zogenaamd gebaseerd op geloofsvoorschriften? Uhuh, heel modern!
    als ik het doodnormaal vind dat er bevolkingsgroepen bestaan die liever geen handjes geven en groet die op een andere, even respectvolle wijze, gaat het nooit komen tot iets "eisen", niet waar ?
    pleased to meet you
    pi_45582198
    Op staande voet ontslaan. We moeten steeds maar begrip hebben voor de moslim-cultuur en omgekeerd blijft dat te vaak achterwege. Weigeren om de hand van een korpscommandant te schudden kan worden opgevat als een openbare belediging. Alleen dat lijkt me genoeg grond voor ontslag, al de andere zijwegen die je erbij bedenkt (zoals mannen aanraken bij het arresteren) zijn naar mijn mening overbodig.
      dinsdag 23 januari 2007 @ 09:04:10 #126
    78780 deedeetee
    pi_45587984
    Ik vind dat de dames gewoon het fatsoen op moeten brengen om weg te blijven uit beroepen waarvan ze weten dat ze ermee in conflict gaan komen met hun geloofsovertuiging.
    Dat ze dat niet doen bewijst m.i. dat ze er op uit zijn om confrontaties uit te lokken om hun *geloof * bij anderen door de strot te kunnen duwen. Ik beschouw dergelijk gedrag als een vorm van agressie.
      dinsdag 23 januari 2007 @ 10:26:59 #127
    111528 Viajero
    Who dares wins
    pi_45589482
    In de Britse cultuur is het een teken van respect om iemand een hand te geven. Waar haalt deze Moslima de arrogantie vandaan om de Britse cultuur aan de kant te schuiven en aan haar eigen cultuur vast te houden?

In de Britse cultuur respecteert ze als politieagente haar eigen baas niet. Lijkt me voldoende reden voor ontslag. Word maar politieagent in Pakistan, maar niet hier. Als ik ooit met een politieagent of politieagente te maken krijg die mijn uitgestoken hand weigert vraag ik zijn/haar naam en dien ik een klacht in. Moslim of niet.

Als ik in een Moslimland ben ga ik er ook niet op staan om vrouwen een hand te geven omdat dat in mijn cultuur een teken van respect is. Daar respecteer ik hun cultuur. Het zou leuk zijn als hier ook onze cultuur gerespecteerd word.
    It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
      dinsdag 23 januari 2007 @ 11:05:34 #128
    92623 niet_links
    Live from Bangkok
    pi_45590346
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 13:34 schreef Ichthus het volgende:

[..]

wat een k*tvent ben jij.
    Waarom zouden wij moeten betalen voor iets dat jij wilt als je ze zo zielig vind doe je er zelf toch wat aan. Maar blijkbaar is dat je teveel gevraagd. Altijd maar andere laten betalen voor bodemloze putten die zogezegt goed zijn. Typisch links.

Maar on topic. Belachelijk dit natuurlijk, als ze ook niet met mannelijke verdachten wil omgaan moet ze geljk ontslagen worden. Ik wordt ziek van die moslims die altijd hun geloof boven alles stellen. Zoek dan een andere baan.
    mai pen rai
    pi_45592585
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 10:26 schreef Viajero het volgende:
    Als ik in een Moslimland ben ga ik er ook niet op staan om vrouwen een hand te geven omdat dat in mijn cultuur een teken van respect is. Daar respecteer ik hun cultuur. Het zou leuk zijn als hier ook onze cultuur gerespecteerd word.
    ik snap maar niet hoe jullie iedere keer maar weer met die rare vergelijking kunnen komen .. er is een reusachtig verschil tussen een handeling weglaten ( jij schud geen handen van het andere geslacht als je daar bent) en een handeling toevoegen ( de moslim schud wel handen van het andere geslacht als die hier is), en als op de handeling die toegevoegd moet worden een seksueel taboe ligt wordt het helemaal moeilijk .. dat zou toch iedereen met meer dan 2 hersencellen moeten kunnen begrijpen ?
    pleased to meet you
      dinsdag 23 januari 2007 @ 12:30:06 #130
    3542 Gia
    User under construction
    pi_45592849
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 12:21 schreef moussie het volgende:

[..]

ik snap maar niet hoe jullie iedere keer maar weer met die rare vergelijking kunnen komen .. er is een reusachtig verschil tussen een handeling weglaten ( jij schud geen handen van het andere geslacht als je daar bent) en een handeling toevoegen ( de moslim schud wel handen van het andere geslacht als die hier is), en als op de handeling die toegevoegd moet worden een seksueel taboe ligt wordt het helemaal moeilijk .. dat zou toch iedereen met meer dan 2 hersencellen moeten kunnen begrijpen ?
    Wat met het verplicht moeten dragen van een hoofddoek in sommige islamitische landen?
    Dan moet ik iets doen wat ik niet wil, wat niet bij mijn cultuur hoort. Wat ik slecht voor mijn haar vind.

Whatever reason, ik wil het niet.

Maar dan moet ik me wel aanpassen, want het is nu eenmaal de wet daar. En een hand geven is hier niet wettelijk verplicht. Ja, duh!!

Trouwens, we worden hier ook met carnaval in onze geloofsbeleving beperkt. (Carnaval is nu eenmaal een katholiek feest, al sinds eeuwen)
    Je mag iedereen nadoen, tijdens de optocht. Je mag je verkleden als JP Balkenende of als Rita Verdonk. Je mag zelfs als koningin gaan. Er lopen ook ieder jaar wel weer als Chinees verkleede mensen rond, of als bosjesmannen.
    Maar in boerka is verboden, want je mag die bevolkingsgroep niet voor de gek houden.
      dinsdag 23 januari 2007 @ 12:31:39 #131
    111528 Viajero
    Who dares wins
    pi_45592901
    quote:

[..]

Inderdaad heel raar dat wij daar hun cultuur respecteren en wij hier ook hun cultuur respecteren.

En dat zij daar onze cultuur niet respecteren, en zij hier ook onze cultuur niet respecteren.

En dat je mensen zoals jij hebt die het vuur nog wat opstoken.

Is het nou zo moeilijk om je aan te passen, en anders niet hier te komen?
    It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
      dinsdag 23 januari 2007 @ 12:32:16 #132
    78780 deedeetee
    pi_45592916
    Het is idd maar een vergelijking, aan de andere kant word bij deze mensen de * eer * - vaak lettelijk - dood serieus genomen. Weigeren om iemand een hand te geven is hier zeer onbeschoft en tast de eer aan van de geweigerde persoon. Dat mag dan ook wel eens als punt van overweging mee genomen worden.
    Als je je geloof echt heel letterlijk boven alles wilt gaan stellen( hoewel ik 't betwijfel dat het daar om gaat in dit soort gevallen ) dan moet je in een moslimland blijven wonen. Daar kan dat, hier niet.
    pi_45593152
    quote:

[..]

Het enige reusachtige verschil is de begroetingsvorm dat ontstaan is vanuit culturele gebruiken, althans vanuit de optiek van de korpschef. De moslima heeft een culturele begroetingsvorm dat zij ontleent vanuit een bepaalde religieuze interpretatie.
    In elk geval was de korpschef uitermate beledigd, maar dat gegeven is voor de moslima een irrelevantie. Het is helemaal niet onzinnig te stellen, dat de korpschef in een islamitisch land bepaalde gebruiken tijdens de begroeting in acht neemt om pijnlijke momenten te vermijden -zeker omdat religieuze minderheden niet altijd dezelfde rechten hebben.
    Ik denk dat jíj dit wel kan begrijpen.
    pi_45593193
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 12:32 schreef deedeetee het volgende:
    Het is idd maar een vergelijking, aan de andere kant word bij deze mensen de * eer * - vaak lettelijk - dood serieus genomen. Weigeren om iemand een hand te geven is hier zeer onbeschoft en tast de eer aan van de geweigerde persoon. Dat mag dan ook wel eens als punt van overweging mee genomen worden.
    Als je je geloof echt heel letterlijk boven alles wilt gaan stellen( hoewel ik 't betwijfel dat het daar om gaat in dit soort gevallen ) dan moet je in een moslimland blijven wonen. Daar kan dat, hier niet.
    En het moet zeker niet kunnen met beroepen vanuit overheidswege.
      dinsdag 23 januari 2007 @ 12:42:48 #135
    111528 Viajero
    Who dares wins
    pi_45593205
    Af en toe denk ik dat luitjes zoals moussie, super7fighter en mutant eigenlijk extreem rechtse activisten zijn die doen alsof ze Moslim zijn om de haat tegen Moslims op te stoken.

Maar dan bedenk ik me dat ik irl dezelfde onzin van Moslims te horen krijg.
    pi_45593227
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 12:31 schreef Viajero het volgende:

[..]

Inderdaad heel raar dat wij daar hun cultuur respecteren en wij hier ook hun cultuur respecteren.

En dat zij daar onze cultuur niet respecteren, en zij hier ook onze cultuur niet respecteren.

En dat je mensen zoals jij hebt die het vuur nog wat opstoken.

Is het nou zo moeilijk om je aan te passen, en anders niet hier te komen?
    je leest even heel tactisch over het feit heen dat een handeling weglaten stukken makkelijker is dan een handeling toevoegen .. helemaal als het gaat om een seksueel getinte handeling
    pleased to meet you
      dinsdag 23 januari 2007 @ 12:46:25 #137
    78780 deedeetee
    pi_45593282
    Een seksueel getinte handeling !???
    Mag ik dan bij deze constateren dat moslims viespeuken zijn die schijnbaar maar aan één ding kunnen denken ?

pi_45593293
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 12:43 schreef moussie het volgende:

[..]

je leest even heel tactisch over het feit heen dat een handeling weglaten stukken makkelijker is dan een handeling toevoegen .. helemaal als het gaat om een seksueel getinte handeling
    Jij stelt dat in jouw beredenatie. Dat zegt helemaal niets over dat de handeling weglatemn ook daadwerkelijk makkelijker is.
    Zeker niet wanneer je de niet-fysieke, het onbegrip, pijnlijke toestanden, etc. effecten in die beredenatie zou betrekken.
    pi_45593309
    quote:

[..]

Meen je dit nou?
    pi_45593326
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 12:40 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het enige reusachtige verschil is de begroetingsvorm dat ontstaan is vanuit culturele gebruiken, althans vanuit de optiek van de korpschef. De moslima heeft een culturele begroetingsvorm dat zij ontleent vanuit een bepaalde religieuze interpretatie.
    In elk geval was de korpschef uitermate beledigd, maar dat gegeven is voor de moslima een irrelevantie. Het is helemaal niet onzinnig te stellen, dat de korpschef in een islamitisch land bepaalde gebruiken tijdens de begroeting in acht neemt om pijnlijke momenten te vermijden -zeker omdat religieuze minderheden niet altijd dezelfde rechten hebben.
    Ik denk dat jíj dit wel kan begrijpen.
    we hebben al geruime tijd met andere culturen te maken waarvan er meerdere om verschillende redenen geen handen schudden, het is al die tijd nooit een issue geweest en ineens, na 9/11 is het dat wel .. en alleen voor moslims !!
    pleased to meet you
    pi_45593364
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 12:47 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Meen je dit nou?
    yup .. handen schudden met een huwbare man is voor een moslima .. euhm .. heavy petting, voorspel
    pleased to meet you
      dinsdag 23 januari 2007 @ 12:50:23 #142
    111528 Viajero
    Who dares wins
    pi_45593385
    quote:

[..]

Dus een hoofddoekje weglaten is makkelijker dan er eentje opdoen? Prima, dan passen Moslimas hier zich aan door geen hoofddoekjes meer te dragen, en hoeven westerse vrouwen dat ook niet meer als ze op bezoek zijn in Islamitische landen.

Zie je zelf waarom je vergelijking niet opgaat, relmoslim?
    pi_45593388
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 12:48 schreef moussie het volgende:

[..]

we hebben al geruime tijd met andere culturen te maken waarvan er meerdere om verschillende redenen geen handen schudden, het is al die tijd nooit een issue geweest en ineens, na 9/11 is het dat wel .. en alleen voor moslims !!
    Ik krijg sterk de indruk, dat dit een persoonlijke beleving is.
    pi_45593424
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 12:49 schreef moussie het volgende:

[..]

yup .. handen schudden met een huwbare man is voor een moslima .. euhm .. heavy petting, voorspel
    Beslist niet voor alle moslima's.
      dinsdag 23 januari 2007 @ 12:54:25 #145
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_45593496
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 12:51 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Beslist niet voor alle moslima's.
    Your point being?
    pi_45593507
    quote:

[..]

jeetje................ Dan denk ik dat je op een verkeerde plaats op de wereldbol in een verkeerde eeuw terecht gekomen bent.
      dinsdag 23 januari 2007 @ 12:55:07 #147
    3542 Gia
    User under construction
    pi_45593515
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 12:46 schreef deedeetee het volgende:
    Een seksueel getinte handeling !???
    Mag ik dan bij deze constateren dat moslims viespeuken zijn die schijnbaar maar aan één ding kunnen denken ?

Ja, om die reden dragen moslima's ook hoofddoekjes. Moslims vinden het vrouwenhaar reuze opwindend. Als dat verborgen wordt gehouden is er minder kans dat zo'n meisje/vrouw wordt aangerand of verkracht.
      dinsdag 23 januari 2007 @ 12:56:16 #148
    3542 Gia
    User under construction
    pi_45593549
    quote:

[..]

Waarschijnlijk is die man niet huwbaar, maar al gehuwd.

Daarbij gaat het bij moslims die daten om handjes vasthouden of hand in hand lopen. Dát is verboden. Het niet de hand willen schudden is een overdreven vorm hiervan.
      dinsdag 23 januari 2007 @ 12:57:18 #149
    111528 Viajero
    Who dares wins
    pi_45593568
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 12:48 schreef moussie het volgende:

[..]

Noem er eens een dan. Een cultuur waarin mensen geen handen schudden, en ipv situaties waarin dat zou kunnen voorkomen te vermijden ze juist op te zoeken en te gaan provoceren.

Met voorbeeld graag. Ik weet dat je graag met Haredi Joden wil aankomen, maar die zoeken (in NL iig) niet zo de provocatie als Moslims.

Het issue is niet dat je geen handen wil schudden. Prima, mag van mij. Het issue is dat je een publieke functie wil, en dan nog geen handen schudden.
    pi_45593683
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 12:54 schreef soylent het volgende:

[..]

Your point being?
    De wetmatigheid zoals die gesteld werd, dat een hand geven aan een moslima voor hen voorspel zou betekenen. Ik bestrijd dat door te beweren, dat dit niet door alle moslima's als zodanig wordt ervaren en dat er ook moslima's zijn die bij de begroeting een hand geven en daarbij niet meteen aan seks denken, althans de associatie daarmee zouden maken.
    pi_45593740
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 12:50 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dus een hoofddoekje weglaten is makkelijker dan er eentje opdoen? Prima, dan passen Moslimas hier zich aan door geen hoofddoekjes meer te dragen, en hoeven westerse vrouwen dat ook niet meer als ze op bezoek zijn in Islamitische landen.

Zie je zelf waarom je vergelijking niet opgaat, relmoslim?
    idd, geef de jeugd nog even de tijd en ze leggen dat hoofddoek van zelf wel af .. die beweging is al heel wat jaren gaande namelijk, dat afdwingen werkt alleen maar averechts

maar dat is dus niet te vergelijken met de eis om een in hun ogen seksueel getinte handeling toe te voegen aan het begroetingsritueel
    pleased to meet you
      dinsdag 23 januari 2007 @ 13:04:53 #152
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_45593761
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 13:01 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De wetmatigheid zoals die gesteld werd, dat een hand geven aan een moslima voor hen voorspel zou betekenen. Ik bestrijd dat door te beweren, dat dit niet door alle moslima's als zodanig wordt ervaren en dat er ook moslima's zijn die bij de begroeting een hand geven en daarbij niet meteen aan seks denken, althans de associatie daarmee zouden maken.
    Wat maakt het nou uit of 50% of 100% van de moslims deze regel aanhouden?

En hoe weet jij dat ze aan seks denken? Dat lijkt mij persoonlijk heel sterk. Volgens mij doen ze 't omdat het een religieuze leefregel voor ze is.
    pi_45593869
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 13:04 schreef soylent het volgende:

[..]

Wat maakt het nou uit of 50% of 100% van de moslims deze regel aanhouden?

En hoe weet jij dat ze aan seks denken? Dat lijkt mij persoonlijk heel sterk. Volgens mij doen ze 't omdat het een religieuze leefregel voor ze is.
    Ik reageerde op een quote en het verloop van de discussie. Misschien is het handiger om die quote en de laatste berichten even door te lezen om herhaling van de standpunten en hetgeen gezegd is, te voorkomen.
      dinsdag 23 januari 2007 @ 13:10:39 #154
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_45593910
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 13:09 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik reageerde op een quote en het verloop van de discussie. Misschien is het handiger om die quote en de laatste berichten even door te lezen om herhaling van de standpunten en hetgeen gezegd is, te voorkomen.
    Die berichten zijn net zo onzinnig, maar sinds wanneer is dat een excuus?
      dinsdag 23 januari 2007 @ 13:11:39 #155
    3542 Gia
    User under construction
    pi_45593934
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 13:04 schreef soylent het volgende:
    Volgens mij doen ze 't omdat het een religieuze leefregel voor ze is.
    Wat dus op zich onzin is, want het staat nergens dat je geen hand mag schudden.
    Het is wel bekend, zoals ik al eerder zei, dat ze niet met een vriendje hand in hand mogen lopen of zitten, omdat dit contact tot meer zou kunnen leiden.

En zoals ze dat met alles doen, trekken ze ook dit weer tot in het belachelijke door.

Het is geen geloofsregel dat je geen hand mag schudden van zakenpartners, je meerdere of klanten.

En ik vind nog steeds niet dat wij ons aan moeten passen aan de persoonlijke interpretaties van geloofsgroepen.
      dinsdag 23 januari 2007 @ 13:12:55 #156
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_45593964
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 13:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat dus op zich onzin is, want het staat nergens dat je geen hand mag schudden.
    Jawel, het staat in de Hadith.
    quote:
    En ik vind nog steeds niet dat wij ons aan moeten passen aan de persoonlijke interpretaties van geloofsgroepen.
    Daar is Gia weer. In welk opzicht heb jij je aangepast dan, dat je er telkens over begint?
      dinsdag 23 januari 2007 @ 13:13:38 #157
    3542 Gia
    User under construction
    pi_45593989
    Italiaanse oudere, katholieke vrouwen, dragen ook nog steeds een hoofddoek/sjaal over hun hoofd uit godsdienstige regels. Mogen zij dit ook als zij in Turkije een bibliotheek of theater bezoeken?
    pi_45594003
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 13:01 schreef damian5700 het volgende:

[..]

woei, je komt er nu pas achter dat niet iedere moslim gelijk is en je ze daarom eigenlijk niet over een kam zou mogen scheren ?
    pleased to meet you
      dinsdag 23 januari 2007 @ 13:15:48 #159
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_45594045
    Het is heel duidelijk.

Je functie als politieagent gaat voor ALLES. (dat telt voor alle religieuze overtuigingen, inclusief islam)

Deze vrouw heeft laten blijken dat ze dat niet kan en is dus per definitie niet geschikt.

Ik zal nooit politieagent worden omdat ik het niet eens ben met een aantal wetten en ben ik dus ook per definitie niet geschikt. Ik heb daar vrede mee.
    reset
    pi_45594054
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 13:10 schreef soylent het volgende:

[..]

Die berichten zijn net zo onzinnig, maar sinds wanneer is dat een excuus?
    ik begrijp je niet. ik reageerde in elk geval hierop:
    quote:

[..]

De wetmatigheid, althans zoals het gesteld wordt is, dat moslima's het handenschudden met ongehuwde mannen als voorspel associeëren.
    Ik bestrijd dat.
      dinsdag 23 januari 2007 @ 13:18:58 #161
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_45594124
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 13:16 schreef damian5700 het volgende:

De wetmatigheid, althans zoals het gesteld wordt is, dat moslima's het handenschudden met ongehuwde mannen als voorspel associeëren.
    Ik bestrijd dat.
    Oh, sorry. Dan blaf ik tegen de verkeerde boom.

Ik weet het ook niet over dat seksgebeuren... Het heeft waarschijnlijk te maken met kuisheid, vroomheid, blalala. Ik wil niet pretenderen de gedachtengang van een moslima te begrijpen. Hell, Nederlandse vrouwen zijn al complex genoeg voor mij...

Als het gaat om verklaringen van de oude geschriften waar dit in wordt voorgeschreven dan moet je een theoloog met redelijk wat ervaring zijn (en ook die gissen maar wat, denk ik).

Het interesseert mij verder ook niet heel erg waarom een vrouw dit niet wil eigenlijk. Als een vrouw mij niet wil pijpen, zoenen, of een hand geven, vind ik dat ze dat recht heeft. Ook al komen die denkbeelden door een sprookjesboek (want alle religie vind ik persoonlijk sprookjes, sorry). Maar waarom zouden mijn wensen haar persoonlijke denkbeelden moeten domineren? Het is toch haar lichaam?
    pi_45594169
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 13:14 schreef moussie het volgende:

[..]

woei, je komt er nu pas achter dat niet iedere moslim gelijk is en je ze daarom eigenlijk niet over een kam zou mogen scheren ?
    [Jip en Janneke-modus]Ik zeg alleen dat het onzinnig is dat jjij dit nu wel doet. Zeker omdat jij zelf nogal geagiteerd raakt wanneer anderen dat doen.[/Jip en janneke-modus]

In plaats van een karikatuur te maken mag je wel inhoudelijk reageren, want die reactie heeft de glans van originaliteit allang verloren.
    pi_45594339
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 13:18 schreef soylent het volgende:

[..]

Oh, sorry. Dan blaf ik tegen de verkeerde boom.

Ik weet het ook niet over dat seksgebeuren... Het heeft waarschijnlijk te maken met kuisheid, vroomheid, blalala. Ik wil niet pretenderen de gedachtengang van een moslima te begrijpen. Hell, Nederlandse vrouwen zijn al complex genoeg voor mij...

Als het gaat om verklaringen van de oude geschriften waar dit in wordt voorgeschreven dan moet je een theoloog met redelijk wat ervaring zijn (en ook die gissen maar wat, denk ik).

Het interesseert mij verder ook niet heel erg waarom een vrouw dit niet wil eigenlijk. Als een vrouw mij niet wil pijpen, zoenen, of een hand geven, vind ik dat ze dat recht heeft. Ook al komen die denkbeelden door een sprookjesboek (want alle religie vind ik persoonlijk sprookjes, sorry). Maar waarom zouden mijn wensen haar persoonlijke denkbeelden moeten domineren? Het is toch haar lichaam?
    Ik denk dat de discussie best mag gaan over het gegeven dat in veel gevallen in het sociale verkeer de religieuze beleving hoger wordt geacht dan de (culturele) gebruiken.
    Zelfs Koningin Beatrix paste zich aan. Niets mis mee, maar in het geval van een openbare functie, dus vanuit overheidswege, is het wel voer voor discussie.
    pi_45594615
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 12:57 schreef Viajero het volgende:

[..]

Noem er eens een dan. Een cultuur waarin mensen geen handen schudden, en ipv situaties waarin dat zou kunnen voorkomen te vermijden ze juist op te zoeken en te gaan provoceren.

Met voorbeeld graag. Ik weet dat je graag met Haredi Joden wil aankomen, maar die zoeken (in NL iig) niet zo de provocatie als Moslims.

Het issue is niet dat je geen handen wil schudden. Prima, mag van mij. Het issue is dat je een publieke functie wil, en dan nog geen handen schudden.
    wat ons nederlanders aangaat hebben wij er al eeuwen mee te maken wat aangaat de hindoestanen (en de joden, jij je zin) ..
    en nee, daarvan bestaan geen voorbeelden, maar dat zou ook kunnen komen omdat deze groepen niet alleen vrij klein zijn maar ook omdat je die niet terug zal vinden in dit soort baantjes, die blijven liever op hun eigen en integreren niet in de maatschappij ..

wat wij nu aan het doen zijn is eigenlijk vrij dubbel .. we hebben aan de ene kant allerlei wetten die dit soort uitingen beschermen, plus dat we eisen dat hun integreren in de maatschappij als vrouw zijnde, dus onder het submission-yuk van hubbie vandaan .. maar aan de andere kant maken we dat onmogelijk omdat we Rome in een dag willen gaan bouwen .. hoofddoek moet af, handen moeten geschud ..
    je hoeft mi geen Einstein te zijn om te kunnen bedenken dat dit soort pressie, zeker bij de jeugd, alleen maar tegenstand oproept en averechts werkt

maar even puur psychologisch bekeken is ook dit een stap in de goede richting .. een religieuze uiting is aan het veranderen in een politieke uiting, al is het niet de weg die ik zou willen bewandelen om dat voor elkaar te krijgen
    pleased to meet you
      dinsdag 23 januari 2007 @ 13:42:56 #165
    3542 Gia
    User under construction
    pi_45594700
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 13:18 schreef soylent het volgende:
    Ik weet het ook niet over dat seksgebeuren... Het heeft waarschijnlijk te maken met kuisheid, vroomheid,
    Het heeft te maken met verkering. Een islamitisch stelletje mag elkaar niet aanraken. Ze mogen dus niet, zoals wij de arm om elkaar heen slaan. Oh, nee, dat gaat nog verder dan hand in hand lopen of zitten. Mag allemaal niet, want daar zou je maar opgewonden van kunnen raken.

Nu trekken sommige moslims dit ook door tot een begroeting in de vorm van een hand geven. Hetgeen dus onzin is. Dat je opgewonden raakt van hand in hand lopen met je vriendje kan ik me nog wel voorstellen, maar je wordt niet opgewonden als je een korpschef een hand geeft ter begroeting.

Oftewel, het is een onzinnige, persoonlijke interpretatie van een geloofsvoorschrift over verkering. En ik vind niet dat wij rekening moeten houden met persoonlijke interpretaties. En dat geldt ook voor de hoofddoek.
    pi_45594717
    als politieagent ben je in dienst van de overheid.
    t moge bekend zijn dat je je als werkende voor de overheid aan diens regels en normen moet conformeren.
    Dat is bureaucratie mensjes.
    ~Absque verbum, inanis promittere~
    ~Je bent altijd jezelf, dus lul niet in de ruimte over jezelf zijn~
    pi_45594771
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 13:20 schreef damian5700 het volgende:

[..]

[Jip en Janneke-modus]Ik zeg alleen dat het onzinnig is dat jjij dit nu wel doet. Zeker omdat jij zelf nogal geagiteerd raakt wanneer anderen dat doen.[/Jip en janneke-modus]

In plaats van een karikatuur te maken mag je wel inhoudelijk reageren, want die reactie heeft de glans van originaliteit allang verloren.
    nou kom dan ook niet iedere keer weer met het onzinnige argument dat niet alle moslims dat doen .. niet alle christenen dragen zwarte kousen

daarnaast, in de tussentijd is het toch wel zo dat elke moslima aangerekend wordt wat die enkeling doet ?
    pleased to meet you
    pi_45594902
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 13:42 schreef Gia het volgende:
    En ik vind niet dat wij rekening moeten houden met persoonlijke interpretaties. En dat geldt ook voor de hoofddoek.
    nou nou .. en in een ander topic loop je te verdedigen dat een non wel met hoofddoek op mag lesgeven .. en dat omdat "wij" daar dan de persoonlijke interpretatie aan vast plakken dat zij dat wel mag omdat zij bij een officieel erkend clubje hoort .. beetje dubbele moraal ?
    pleased to meet you
    pi_45594962
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 13:45 schreef moussie het volgende:

[..]

nou kom dan ook niet iedere keer weer met het onzinnige argument dat niet alle moslims dat doen .. niet alle christenen dragen zwarte kousen

daarnaast, in de tussentijd is het toch wel zo dat elke moslima aangerekend wordt wat die enkeling doet ?
    De generalisatie zat verscholen in jouw argumentatie. Nu moet je het niet omkeren. Of wel doen en dan aangeven waar ik dat precies gebezigd heb.
    pi_45595094
    ja moussie, leg eens uit waar uit blijkt dat elke moslima wordt aangerekend wat deze enkeling doet?
      dinsdag 23 januari 2007 @ 14:17:18 #171
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_45595652
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 13:26 schreef damian5700 het volgende:

Ik denk dat de discussie best mag gaan over het gegeven dat in veel gevallen in het sociale verkeer de religieuze beleving hoger wordt geacht dan de (culturele) gebruiken.
    Zelfs Koningin Beatrix paste zich aan. Niets mis mee, maar in het geval van een openbare functie, dus vanuit overheidswege, is het wel voer voor discussie.
    Koningin Beatrix heeft daar een afweging gemaakt. Het is zeker geen automatisme, en Beatrix zou echt niet iets doen dat voor haar persoonlijk onacceptabel was, bijvoorbeeld omdat het voor haar geloof zondig is... Denk ik dan. Zo ja, dan heb ik twijfels over haar mate van geloof.
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 13:42 schreef Gia het volgende:

Het heeft te maken met verkering. [...]
    Je begint met absurdistische onzinclaims en eindigt - zoals altijd - weer met je bekende tirade over hoe "jij" er rekening mee moet houden. Nog steeds weet je niet uit te leggen wat dat dan betekent. Het enige dat voor jou anders wordt is dat je weer dertig anti-moslim posts op een forum moet plaatsen. Maar ze zijn allemaal hetzelfde, dus veel energie moet dat je niet kosten.

Feit is dat er Hadith zijn over het geven van een hand. Verkering is een concept dat in die tijd niet bestond, wat maar weer aangeeft dat je niet weet waar je over praat.

Ik heb er eens op geGoogled en kwam meerdere malen de volgende Hadith tegen: "de handen van de Boodschapper van Allah hebben nooit de hand van een vrouw aangeraakt behalve van een vrouw die aan hem toebehoorde." (Al-Boekhari 6674) Kortom, het aanraken van handen tussen de geslachten zou iets zijn dat beperkt wordt tot hen die een relatie hebben.

Interpretatie van de geschriften is lastig. Ik vond wel een interessante paper over het onderwerp: http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert15.htm Maar ja, posters als Gia roepen altijd "Ik begrijp het niet" maar willen vervolgens geen moeite doen om het te begrijpen. Dus ik zal er maar niet uit gaan quoten. Voor de liefhebber dus die link.

Ik ben alsnog wel benieuwd naar Gia's prachtige vertellingen over de redenen waarom de vrouwen in bijvoorbeeld het orthodox-Joodse geloof geen handen geven. Heeft dat ook weer te maken met... verkering? En heeft iedereen zich daar ook alweer aan "aangepast"?
    pi_45595728
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 13:56 schreef Reunity het volgende:
    ja moussie, leg eens uit waar uit blijkt dat elke moslima wordt aangerekend wat deze enkeling doet?
    zoals ik al zei hebben we al jaar en dag te maken met bevolkingsgroepen die om wat voor reden dan ook geen handjes willen schudden .. en hoeveel moslima's hebben we nou in het nieuws gehad die geen handen willen schudden en/of hun hoofddoek niet af willen doen .. een handjevol ..
    en toch stort de hele meute zich keer op keer op de gehele moslimgemeenschap, ze moeten zich maar aanpassen of oprotten en soortgelijke termen lees je wel vaker
    pleased to meet you
    pi_45595998
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 13:51 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De generalisatie zat verscholen in jouw argumentatie. Nu moet je het niet omkeren. Of wel doen en dan aangeven waar ik dat precies gebezigd heb.
    mwah, ik gebruik jouw argument als springplank om een sneer uit te delen naar anderen die wel generaliseren .. mag dat niet ?
    pleased to meet you
    pi_45596139
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 14:17 schreef soylent het volgende:

Feit is dat er Hadith zijn over het geven van een hand. Verkering is een concept dat in die tijd niet bestond, wat maar weer aangeeft dat je niet weet waar je over praat.
    Feit is dat Gia geen flikker te maken heeft met een hadith.
    pi_45596183
    quote:

[..]

Koningin Beatrix heeft daar een afweging gemaakt. Het is zeker geen automatisme, en Beatrix zou echt niet iets doen dat voor haar persoonlijk onacceptabel was, bijvoorbeeld omdat het voor haar geloof zondig is... Denk ik dan. Zo ja, dan heb ik twijfels over haar mate van geloof.
    Ik denk dat ons staatshoofd heel goed bepaalde situaties aanvoelt in tegenstelling tot deze Britse agente die het veroorzaken van een pijnlijke moment en het beledigen van haar chef niet schuwde. Konigin Beatrix heeft zich flexibel opgesteld en is daarmee veel toleranter dan deze Britse agente.
    pi_45596231
    'de hele meute'?
    vraagje.. versta je onder moslima's alle meiden die officieel moslima zijn (en zich zo noemen) of enkel de meiden die daarbij ook traditionele (berberse) kledij en een hoofddoek dragen?
      dinsdag 23 januari 2007 @ 14:36:20 #177
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_45596255
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 14:33 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Feit is dat Gia geen flikker te maken heeft met een hadith.
    Hoef je mij niet te vertellen, ze praat de grootst mogelijke onzin.
      dinsdag 23 januari 2007 @ 14:37:18 #178
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_45596291
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 14:34 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik denk dat ons staatshoofd heel goed bepaalde situaties aanvoelt in tegenstelling tot deze Britse agente die het veroorzaken van een pijnlijke moment en het beledigen van haar chef niet schuwde. Konigin Beatrix heeft zich flexibel opgesteld en is daarmee veel toleranter dan deze Britse agente.
    En ik ben toleranter dan de hele club bij elkaar. Krijg ik nou een prijs?
    pi_45596366
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 14:37 schreef soylent het volgende:

[..]

En ik ben toleranter dan de hele club bij elkaar. Krijg ik nou een prijs?
    hoe kunnen we er zo zeker van zijn dat je zo tolerant bent?
    pi_45596380
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 14:36 schreef soylent het volgende:

[..]

Hoef je mij niet te vertellen, ze praat de grootst mogelijke onzin.
    Maar vertel eens o wijze............ Wat hebben mensen met een ander geloof te maken met de hadith?
    pi_45596431
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 14:29 schreef moussie het volgende:

[..]

mwah, ik gebruik jouw argument als springplank om een sneer uit te delen naar anderen die wel generaliseren .. mag dat niet ?
    Zonder aanleiding heb je daar zelf schuldig aan gemaakt door te beweren dat moslima's het handenschudden met ongehuwde mannen associeëren met seks.
    Toen ik je daarop wees kwam je met een karikatuur en ondertussen heb je nog steeds geen inhoudelijke reactie gegeven.
    Dat zal waarschijnlijk ook niet komen, niet waar?
      dinsdag 23 januari 2007 @ 14:42:36 #182
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_45596447
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 14:39 schreef Reunity het volgende:

[..]

hoe kunnen we er zo zeker van zijn dat je zo tolerant bent?
    Als je vriendin mij haar aarsch aanbiedt zal ik haar wel volblaffen, terwijl ik eigenlijk heel trouw ben binnen mijn relatie, maar ik pas me gewoon aan de cultuur daar!

He nou word ik iets te melig
      dinsdag 23 januari 2007 @ 14:47:01 #183
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_45596612
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 14:40 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Maar vertel eens o wijze............ Wat hebben mensen met een ander geloof te maken met de hadith?
    Als je rare uitspraken doet over beweegredenen van moslims - wat sowieso al zeer twijfelachtig is, want niemand kan gedachten lezen - dan kun je er mee te maken krijgen. De kans bestaat dat iemand anders dan over de Koran en de Hadith begint te praten. Want die weerspreken wat je zegt.

Maar verder heb je er weinig mee te maken denk ik. Of je moet naast een moskee wonen, dan vang je er wel eens flarden van op.
    pi_45596636
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 14:42 schreef soylent het volgende:

[..]

Als je vriendin mij haar aarsch aanbiedt zal ik haar wel volblaffen, terwijl ik eigenlijk heel trouw ben binnen mijn relatie, maar ik pas me gewoon aan de cultuur daar!

He nou word ik iets te melig
    dit is mijn vriendin:

ze biedt zich aan, veel succes met haar.
      dinsdag 23 januari 2007 @ 14:49:28 #185
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_45596691
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 14:47 schreef Reunity het volgende:

[..]

dit is mijn vriendin:
    [afbeelding]
    ze biedt zich aan, veel succes met haar.

Je zou er haast moslim van worden...
    pi_45596798
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 14:49 schreef soylent het volgende:

[..]

Je zou er haast moslim van worden...
    wat wil je daar mee zeggen?
      dinsdag 23 januari 2007 @ 14:55:34 #187
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_45596900
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 14:52 schreef Reunity het volgende:

wat wil je daar mee zeggen?
    Dat je soms heel blij mag zijn als je een waardenstelsel hebt dat het fysiek contact met vrouwen inperkt

pi_45596993
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 14:55 schreef soylent het volgende:

[..]

Dat je soms heel blij mag zijn als je een waardenstelsel hebt dat het fysiek contact met vrouwen inperkt

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
    Hoezo? Kan je bij dit aangezicht ook al niet je driften in toom houden?
    pi_45597014
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 14:47 schreef soylent het volgende:

[..]

Als je rare uitspraken doet over beweegredenen van moslims
    Wat rare uitspraken? Als je niets met de hadith te maken hebt dan hoef ook niet te weten wat er in staat.
    quote:
    - wat sowieso al zeer twijfelachtig is, want niemand kan gedachten lezen - dan kun je er mee te maken krijgen. De kans bestaat dat iemand anders dan over de Koran en de Hadith begint te praten. Want die weerspreken wat je zegt.

Maar verder heb je er weinig mee te maken denk ik. Of je moet naast een moskee wonen, dan vang je er wel eens flarden van op.
    Mooi, dan zijn we het eens en hebben we ook niks te maken met cultuuruitspattingen van dat geloof.
    pi_45597109

[ Bericht 100% gewijzigd door Reunity op 23-01-2007 15:08:14 (dubbelpost) ]
    pi_45597151
    quote:
    .. maak je nou mijn vriendin belachelijk?
    achja je bent geen moslim & ik heb haar uitgebreid over je verteld. je bent haar prins op het witte paard. ze kan niet wachten om je te ontmoeten.
      dinsdag 23 januari 2007 @ 15:03:52 #192
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_45597160
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 14:59 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wat rare uitspraken?
    De absurde uitspraken van Gia.
    quote:
    Als je niets met de hadith te maken hebt dan hoef ook niet te weten wat er in staat.
    In onze cultuur is het netjes, als je iets niet weet, om daar dan ook niet over te liegen.

Gia kan misschien ook prachtige verhalen verzinnen over wiskunde, maar het is dan niet vreemd als anderen met een wiskundeboek aankomen. En ja, dan heb je plotseling "te maken" met een wiskundeboek, ook al interesseert het je geen reet.

Claims over feiten zijn van een heel andere klasse dan meningen. Een mening is iets persoonlijks. Als je iets als een feit claimt, loop je het gevaar dat je wordt gecorrigeerd.
      dinsdag 23 januari 2007 @ 15:07:46 #193
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_45597273
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 15:03 schreef Reunity het volgende:

[..]

.. maak je nou mijn vriendin belachelijk?
    achja je bent geen moslim & ik heb haar uitgebreid over je verteld. je bent haar prins op het witte paard. ze kan niet wachten om je te ontmoeten.
    Voor de natie dan maar. Als ik in 't vervolg maar word gebruikt als 't schoolvoorbeeld van tolerantie, en niet Beatrix!
    pi_45597277
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 14:42 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Zonder aanleiding heb je daar zelf schuldig aan gemaakt door te beweren dat moslima's het handenschudden met ongehuwde mannen associeëren met seks.
    dat doen ze toch ook binnen die groep .. en het is niet met ongehuwde mannen maar met alle mannen van huwbare leeftijd .. dat de ene stroming daar makkelijker mee om gaat dan de andere, wat kan ik daaraan doen ?
    quote:
    Toen ik je daarop wees kwam je met een karikatuur en ondertussen heb je nog steeds geen inhoudelijke reactie gegeven.
    Dat zal waarschijnlijk ook niet komen, niet waar?
    jij probeert de minderheid binnen een minderheid haar rechten te ontnemen door te wijzen op het gedrag van de meerderheid .. ze doen het niet allemaal ..
    dat is dan over het algemeen een van de weinige momenten dat de moslims niet worden gezien als een homogene groep, en dat is dan ook alleen maar om je eigen inzichten meer zeggingskracht te geven ..
    pleased to meet you
    pi_45597456
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 15:07 schreef soylent het volgende:

[..]

Voor de natie dan maar. Als ik in 't vervolg maar word gebruikt als 't schoolvoorbeeld van tolerantie, en niet Beatrix! [afbeelding]
    tsja.. ik ben de tolerante persoon hier.. ik gun mijn vriendin een andere vriend. maar okay.. ik gun jou de eer.
    t schoolvoorbeeld van tolerantie zijn kan mij persoonlijk nl niets schelen.
      dinsdag 23 januari 2007 @ 15:17:32 #196
    3542 Gia
    User under construction
    pi_45597599
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 13:49 schreef moussie het volgende:

[..]

nou nou .. en in een ander topic loop je te verdedigen dat een non wel met hoofddoek op mag lesgeven .. en dat omdat "wij" daar dan de persoonlijke interpretatie aan vast plakken dat zij dat wel mag omdat zij bij een officieel erkend clubje hoort .. beetje dubbele moraal ?
    Bij een non is het gewoon "bedrijfskleding". Heeft niks te maken met persoonlijke interpretatie. Is overigens ook in het dagelijks leven niet verplicht. Je kunt een non eigenlijk beter vergelijken met een verpleegster. Die hebben in sommige landen, hier vroeger ook, ook een kapje op tijdens het werk.

Een hoofddoek is niet verplicht voor de moslima, ook niet als ze dat zelf wel denkt. In haar eigen tijd mag ze doen wat ze wil. Als ze ergens werkt waar het is toegestaan, ook prima. Maar als ergens hoofddeksels niet mogen, dan moet ie af.

Overigens mag een non ook niet als rechter werken met haar habijt en kap.

Maar goed, die discussie loopt ergens anders.
    pi_45597602
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 15:03 schreef soylent het volgende:

[..]

De absurde uitspraken van Gia.
    [..]
    Je kunt het ook omdraaien en zeggen dat jij absurde uitspraken doet die niet in de huidige tijdgeest past in de westerse samenleving.
    quote:
    In onze cultuur is het netjes, als je iets niet weet, om daar dan ook niet over te liegen.
    tuttuttut........... hoe kan je nu liegen als je het niet weet.
    quote:
    Gia kan misschien ook prachtige verhalen verzinnen over wiskunde, maar het is dan niet vreemd als anderen met een wiskundeboek aankomen. En ja, dan heb je plotseling "te maken" met een wiskundeboek, ook al interesseert het je geen reet.
    Wiskunde is een vaststaand FEIT waar de hele wetenschap op gebaseerd is, een religieboek is GELOVEN in dingen die geen bewezen FEITEN zijn.
    quote:
    Claims over feiten zijn van een heel andere klasse dan meningen. Een mening is iets persoonlijks. Als je iets als een feit claimt, loop je het gevaar dat je wordt gecorrigeerd.
    Precies, religie is een mening, een geloof en absoluut geen feit, daarom loop je gevaar gecorrigeerd te worden door anderen die geen religie aanhangen daar de FEITEN ontbreken.
    pi_45597831
    *Kuch* wetenschap is ook een geloof * Kuch*
      dinsdag 23 januari 2007 @ 15:24:53 #199
    3542 Gia
    User under construction
    pi_45597863
    quote:

Heb dit zelf van een Marokkaanse gehoord. Verkering is iets wat nu wel bestaat.
    Daarnaast is het nogal onzinnig om je hetzelfde te gedragen als je profeet en je daarop te beroepen. Dan zou geen enkele Christen getrouwd zijn.
    Maar goed. Het blijft dus persoonlijke interpretatie. Het IS geen voorschrift uit de Koran. En daarbij gaan die voorschriften toch niet boven Nederlandse normen en waarden of ongeschreven gedragsregels.
    quote:
    Ik ben alsnog wel benieuwd naar Gia's prachtige vertellingen over de redenen waarom de vrouwen in bijvoorbeeld het orthodox-Joodse geloof geen handen geven. Heeft dat ook weer te maken met... verkering? En heeft iedereen zich daar ook alweer aan "aangepast"?
    Ik heb nog nooit gehoord dat een Joodse lerares op een niet-joodse school ouders de hand weigerde te geven. Ook niet dat een Joodse agente een korpschef weigert de hand te geven.
    Ik heb eigenlijk nog nooit van een geval gehoord waarbij een Joodse in opspraak kwam omdat ze een man weigerde de hand te schudden.

Kun je misschien wat voorbeelden geven?

Misschien passen zij dit gewoon niet toe in het dagelijkse leven en passen zij zich WEL aan aan de Nederlandse (ongeschreven) regels.
      dinsdag 23 januari 2007 @ 15:26:26 #200
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_45597920
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 15:17 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Je kunt het ook omdraaien en zeggen dat jij absurde uitspraken doet die niet in de huidige tijdgeest past in de westerse samenleving.
    Dat kan alleen jij denk ik, maar ga je gang?
    quote:
    tuttuttut........... hoe kan je nu liegen als je het niet weet.
    Je liegt DAT je het weet. Je weet immers dat je maar wat uit de dikke duim verzint. Niemand weet wat "de moslim" beweegt, want er zijn er miljoenen en je kent niet eens hun geschriften. Al zou je op basis van wat onderzoek misschien een GOK kunnen doen. Maar dan is het nog steeds liegen om te beweren dat je het weet.
    quote:
    Wiskunde is een vaststaand FEIT waar de hele wetenschap op gebaseerd is, een religieboek is GELOVEN in dingen die geen bewezen FEITEN zijn.
    Het gaat hier niet over het religieboek, lees anders even terug. Het is een complexe discussie waar ik net ook even een poster verkeerd begreep. Het gaat over waarom moslima's geen hand geven. Gia heeft daar een prachtige theorie over.
    quote:
    Precies, religie is een mening, een geloof en absoluut geen feit, daarom loop je gevaar gecorrigeerd te worden door anderen die geen religie aanhangen daar de FEITEN ontbreken.
    Nee, iedereen heeft het recht op zijn eigen mening. Je mag de xenofobe beledigde Nederlander zijn als je dat wil. Ik vind het niks, maar je mag het vinden. DAT onderdeel van de Nederlandse cultuur moet je toch wel accepteren, of niet? Oh ja, ik zeg niet dat je xenofoob bent, het is puur mijn mening

Maar dit wordt een beetje een meta-meta-meta-discussie...
    pi_45598087
    is de conclusie niet gewoon zo'n beetje:

iedereen heeft t recht op een eigen mening, maar moet zich wel houden aan de wet en de regels & gedragscodes van haar werkveld/werkgever tijdens werktijd.

edit: of is het illegaal om van ambtenaren te eisen dat ze een hogere ambtenaar de hand schudden als dit gewoonte is?
      dinsdag 23 januari 2007 @ 15:32:58 #202
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_45598193
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 15:30 schreef Reunity het volgende:
    is de conclusie niet gewoon zo'n beetje:

iedereen heeft t recht op een eigen mening, maar moet zich wel houden aan de wet en de regels & gedragscodes van haar werkveld/werkgever tijdens werktijd.
    Lijkt me een goed beginsel, maar ik als slinkse rat wil dan nog wel even toevoegen, dat die regels en eisen natuurlijk wel redelijk en niet-discriminerend moeten zijn.

Dus dat een agent aanhoudingen moet verrichten.. daar zijn we het allemaal over eens.

Of een ambtenaar een homo moet trouwen... Tsja... Daar hebben wij Nederlanders al diverse meningen over...

En of het redelijk is om te eisen dat een agent een hand moet geven aan z'n baas... dat is dus net het twistpunt en zo kunnen we nog wel ff doorgaan
      dinsdag 23 januari 2007 @ 15:33:04 #203
    3542 Gia
    User under construction
    pi_45598197
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 15:26 schreef soylent het volgende:
    Het gaat hier niet over het religieboek, lees anders even terug. Het is een complexe discussie waar ik net ook even een poster verkeerd begreep. Het gaat over waarom moslima's geen hand geven. Gia heeft daar een prachtige theorie over.
    Het is niet mijn theorie, maar mij verteld door een moslima zelf. Maar goed, als het niet in jouw straatje past, is het dus gelogen. Goed om te weten dat deze moslima loog.

Vraag me trouwens af van wie jij een kloon bent.
    pi_45598325
    ben je een kloon soylent!?
      dinsdag 23 januari 2007 @ 15:37:23 #205
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_45598387
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 15:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is niet mijn theorie, maar mij verteld door een moslima zelf. Maar goed, als het niet in jouw straatje past, is het dus gelogen. Goed om te weten dat deze moslima loog.
    Ze vertelde jou over haar persoonlijke overtuiging, en jij verkondigt dit als een feitelijke beschrijving van alle moslims. Zij: mening, jij: feit. Zij: tsja, staat in haar recht. Jij: leugen.

Tevens gebruik je het verder als middel om alle moslims af te zeiken. Ben benieuwd of je je anti-moslim retoriek ook tegen je vriendin bezigt.

Over die Orthodoxe Joden zal ik trouwens nog wat bronnen zoeken, moet nu ff weg, herinner me hier aan als ik het vergeet.
    quote:
    Vraag me trouwens af van wie jij een kloon bent.
    Krijg je zo weinig tegenspraak op fok? Er zijn meer users die zich niet aanpassen aan moslims hoor - ik leef nog net zo heerlijk als voor 9/11, zonder angsten, kan het je aanraden... Join us
    pi_45598557
    word je niet ietsiepietsie wantrouwig als je een arabisch-ogende man met een baard en niet-westerlijke kledij ziet?
    ik denk dat iedereen wel iets van angsten heeft meegekregen voor moslimfundamentalisten de laatste jaren. ik kan het mis hebben natuurlijk.
      dinsdag 23 januari 2007 @ 15:46:57 #207
    3542 Gia
    User under construction
    pi_45598741
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 15:37 schreef soylent het volgende:
    Ze vertelde jou over haar persoonlijke overtuiging, en jij verkondigt dit als een feitelijke beschrijving van alle moslims. Zij: mening, jij: feit. Zij: tsja, staat in haar recht. Jij: leugen.
    Helemaal niet waar. Ik heb zelfs gezegd dat niet alle moslims zo denken en doen. Juist daarom is het te zien als een persoonlijke interpretatie. Als iets geen geloofsvoorschrift is, maar slechts een persoonlijke interpretatie, dan lijkt het me duidelijk dat de Westerse samenleving daar geen rekening mee hoeft te houden. Of mag een streng religieuze Italiaanse wel met hoofddoek op in openbare gebouwen in Turkije?
    quote:
    Tevens gebruik je het verder als middel om alle moslims af te zeiken. Ben benieuwd of je je anti-moslim retoriek ook tegen je vriendin bezigt.
    Is mijn vriendin niet en ik zeik niet alle moslims af. Alleen moslims die menen dat zij vanwege achterlijke geïnterpreteerde geloofsregeltjes menen boven alle gedragsregels verheven te zijn. En dat zijn er gelukkig steeds minder.
    quote:
    Over die Orthodoxe Joden zal ik trouwens nog wat bronnen zoeken, moet nu ff weg, herinner me hier aan als ik het vergeet.
    Ben je secretaresse niet!!
    quote:
    Krijg je zo weinig tegenspraak op fok?
    Mwa, je manier van reageren klinkt bekend, vandaar.
      dinsdag 23 januari 2007 @ 15:48:33 #208
    3542 Gia
    User under construction
    pi_45598798
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 15:41 schreef Reunity het volgende:
    word je niet ietsiepietsie wantrouwig als je een arabisch-ogende man met een baard en niet-westerlijke kledij ziet?
    Ik niet. Ik heb dan meer de neiging om mijn lange haar nog effe lekker los te gooien, of nog een knoopje meer van mijn bloesje open te zetten. Kunnen ze niet tegen, schijnt.
    pi_45599093
    en waarom probeer je ze te shockeren?
    komt dat niet voort uit angst? uit haat?

ik ga dr vandoor, spreek je nog wel eens.

bye, bye
      dinsdag 23 januari 2007 @ 16:37:30 #210
    3542 Gia
    User under construction
    pi_45600606
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 15:56 schreef Reunity het volgende:
    en waarom probeer je ze te shockeren?
    komt dat niet voort uit angst? uit haat?
    Dat ze leren begrijpen dat dit in Nederland heel gewoon is. Lang haar, schaarse kleding in de zomer, frivoliteit. Moeten ze maar tegen kunnen. IK ga me in elk geval niet aanpassen aan hun geloofsvoorschriften.

Aangezien er moslima zijn die ook puur uit provocatie geen hand geven of een hoofddoek dragen, ga ik uit puur provocatie fundamentalistische moslims confronteren met lang los haar of een wat meer dan nodig open bloesje.

Als het op een terrasje is, ga ik liefst ook nog aan 't tafeltje naast hen zitten.

Altijd leuk om te zien hoe ze dan trachten niet te kijken.
    pi_45605293
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 16:37 schreef Gia het volgende:

IK ga me in elk geval niet aanpassen aan hun geloofsvoorschriften.
    Helemaal mee eens!
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
      dinsdag 23 januari 2007 @ 20:21:06 #212
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_45609041
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 15:41 schreef Reunity het volgende:
    ik denk dat iedereen wel iets van angsten heeft meegekregen voor moslimfundamentalisten de laatste jaren. ik kan het mis hebben natuurlijk.
    Nee, totaal niet eigenlijk. Wel van iemand die in een dikke auto aan komt zetten, zich fatsoenlijk kleedt en praktisch van de daken roept; 'ik ben eerlijk en ik scheld niet!'. Die vertrouw ik niet.
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
      dinsdag 23 januari 2007 @ 20:39:36 #213
    78780 deedeetee
    pi_45609840
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 20:21 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nee, totaal niet eigenlijk. Wel van iemand die in een dikke auto aan komt zetten, zich fatsoenlijk kleedt en praktisch van de daken roept; 'ik ben eerlijk en ik scheld niet!'. Die vertrouw ik niet.
    muahahaha je hebt dus óók last van vooroordelen
      dinsdag 23 januari 2007 @ 21:27:39 #214
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_45611902
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 20:39 schreef deedeetee het volgende:

[..]

muahahaha je hebt dus óók last van vooroordelen
    Ik ben ook maar een mens.
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    pi_45617530
    heb je schone handen? je mag dan een mens zijn.. ik ga je geen hand geven als je je handen niet geregeld wast.
    pi_45617730
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 15:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik niet. Ik heb dan meer de neiging om mijn lange haar nog effe lekker los te gooien, of nog een knoopje meer van mijn bloesje open te zetten. Kunnen ze niet tegen, schijnt.
    Je beseft natuurlijk dat als je dan verkracht wordt het geheel aan jezelf te wijten is, en eigenlijk gewoon gestenigd zou moeten worden?
      dinsdag 23 januari 2007 @ 23:59:57 #217
    151582 A_L_N_F
    pi_45617909
    dus je mag een moskee ook gewoon met je schoenen betreden als niet-moslim?
    pi_45618031
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 23:55 schreef Seneca het volgende:

[..]

Je beseft natuurlijk dat als je dan verkracht wordt het geheel aan jezelf te wijten is, en eigenlijk gewoon gestenigd zou moeten worden?
    achja als niet gelovige gaat ze ook al naar de hel, de mogelijkheid die jij schetst is niets daarbij.
      woensdag 24 januari 2007 @ 00:06:03 #219
    126836 Super7fighter
    pi_45618077
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 15:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Jij denkt echt dat je een sexbom bent met je 50 jaar en afgekloofde gezicht?

Doe normaal, zelfs een hond zou over je heen lopen.
      woensdag 24 januari 2007 @ 00:08:32 #220
    151582 A_L_N_F
    pi_45618154
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 00:06 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

maar ze heeft iig geen snor zoals je ............
    pi_45618297
    ik zou haar wel een hand geven denk ik. of ze moet echt te veel en te sterke parfum op hebben..
    dan vermijd ik haar liever
    pi_45618491
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 15:07 schreef moussie het volgende:

[..]

dat doen ze toch ook binnen die groep .. en het is niet met ongehuwde mannen maar met alle mannen van huwbare leeftijd .. dat de ene stroming daar makkelijker mee om gaat dan de andere, wat kan ik daaraan doen ?
    Dat was waarschijnlijk de westerse invalshoek waarin bigamie verboden is. Over welke leeftijdscategorie praten we trouwens dan?
    quote:
    jij probeert de minderheid binnen een minderheid haar rechten te ontnemen door te wijzen op het gedrag van de meerderheid geldt.. ze doen het niet allemaal ..
    dat is dan over het algemeen een van de weinige momenten dat de moslims niet worden gezien als een homogene groep, en dat is dan ook alleen maar om je eigen inzichten meer zeggingskracht te geven ..
    Ik geenszins van plan om van iemand welke rechten dan ook te ontnemen. In tegenstelling tot wat jij eerder beweerde geloof ik echter niet, dat alle moslima's hetzelfde denken over het handenschudden bij het groeten. Dat bevestig je nu dus.
    En om misverstanden te vermijden wil ik even kwijt, dat ik, bij mijn weten, nergens heb beweerd dat de moslims één homogene groep zou zijn.
    In het laatse gedeelte van jouw bericht kan ik me dan ook helemaal niet herkennen.
      woensdag 24 januari 2007 @ 00:24:04 #223
    126836 Super7fighter
    pi_45618594
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 00:08 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

maar ze heeft iig geen snor zoals je ............
    Het is een vooroordeel dat alleen blanke vrouwen een snor hebben. Sommige donkere vrouwen hebben net zo goed een snor. Het enige verschil is dat bij blanke vrouwen het haar wat lichter is. Je ziet een laagje dons van blond haar. Jouw moeder die nu in de overgang zal vast een reepje witte chocola boven haar lip hangen. Dat gebeurt nou eenmaal in de overgang.
    pi_45618698
    mijn ma heeft wel eens een snor.. verder mijn nicht.
    bij mijn zus heb ik het nooit zo gezien.. of ze heeft geluk of ze verzorgt zichzelf gewoon stukken beter dan de andere twee ^^

weetje wat leuk is.. de snorharen van vrouwen tellen
      woensdag 24 januari 2007 @ 00:31:16 #225
    151582 A_L_N_F
    pi_45618785
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 00:24 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Het is een vooroordeel dat alleen blanke vrouwen een snor hebben. Sommige donkere vrouwen hebben net zo goed een snor. Het enige verschil is dat bij blanke vrouwen het haar wat lichter is. Je ziet een laagje dons van blond haar. Jouw moeder die nu in de overgang zal vast een reepje witte chocola boven haar lip hangen. Dat gebeurt nou eenmaal in de overgang.
    volgensmij haal je pubertijd en overgang een beetje door elkaar
      woensdag 24 januari 2007 @ 00:34:40 #226
    126836 Super7fighter
    pi_45618852
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 00:31 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

volgensmij haal je pubertijd en overgang een beetje door elkaar
    Ach, als jij maar lekker met de baard van je moeder kan schuren, hoe jong of oud ze dan ook is.
    pi_45619140
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 00:20 schreef damian5700 het volgende:
    Dat was waarschijnlijk de westerse invalshoek waarin bigamie verboden is. Over welke leeftijdscategorie praten we trouwens dan?
    voor vrouwen vanaf de eerste tot de laatste ongesteldheid, dat is heel simpel en duidelijk .. bij de mannen gaat het geslachtsrijpe leeftijd en dat blijkt dus weer voor verschillende uitleg vatbaar te zijn .. bij de ene stroming begint het bij 12 jaar en bij de ander bij 14 en hoe dat zit met 60+ is helemaal wazig .. uit de onduidelijke omschrijvingen die ik daarover kreeg kon ik alleen maar opmaken dat dat afhangt van de seksuele activiteit die zo'n oudje nog kan ontplooien ..
    waar het mi op neer komt gaat het gewoon om de leeftijd waarin je kinderen kan krijgen/maken .. in die periode mag het niet
    quote:
    Ik geenszins van plan om van iemand welke rechten dan ook te ontnemen. In tegenstelling tot wat jij eerder beweerde geloof ik echter niet, dat alle moslima's hetzelfde denken over het handenschudden bij het groeten. Dat bevestig je nu dus.
    En om misverstanden te vermijden wil ik even kwijt, dat ik, bij mijn weten, nergens heb beweerd dat de moslims één homogene groep zou zijn.
    In het laatse gedeelte van jouw bericht kan ik me dan ook helemaal niet herkennen.
    uiteraard denken niet alle moslimas zo, ik heb het in deze context alleen over die groep die dus wel zo denkt .. ik begreep uit een vraag hiervoor ook al dat ik daarin blijkbaar niet duidelijk genoeg was ..
    maar ja, je weet zelf ook dat hetgeen er nu rondom ons heen gebeurt is dat deze behoefte/eis, van een relatief kleine groep binnen die grote groep, wel gezien wordt als "de moslim" die ons iets door de strot wil douwen .. alsof die andere, veel grotere groep niet bestaat, en dat wou ik dus even benadrukken
    pleased to meet you
      woensdag 24 januari 2007 @ 01:22:51 #228
    70081 Lkw
    ²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
    pi_45619719
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 00:06 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Is dit een schoolvoorbeeld van 'ik kan het op inhoud niet redden, dus ga ik je uiterlijk maar afkraken'?
    Lijkt er verdomd veel op.
    Stop the world, I want to get out.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')