abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 januari 2007 @ 12:52:54 #101
3542 Gia
User under construction
pi_45576126
quote:
Op maandag 22 januari 2007 12:27 schreef soylent het volgende:
Bij deze dan:
Daar heb je het over resucitatie van een man, het letterlijk redden van een leven. Lijkt me zelfs strafbaar als ze dit zou weigeren. Je hebt het niet over een arrestatie. Zal zij een arrestatie aan een mannelijke partner overlaten? Bijvoorbeeld zorgen dat je altijd net iets later ter plaatse bent. Tja, je bent een vrouw en loopt iets minder hard. Zoiets.
In dit geval blijft echt wel de vraag in hoeverre haar functioneren kan lijden onder het al dan niet willen aanraken van iemand van het andere geslacht.
En dan gaat het niet eens zozeer om die hand geven, maar om het feit dat ze wel op ergere manieren in contact komt met mannen. Erbovenop liggen bijvoorbeeld. Wat is er dan zo erg aan die hand?

En nu is het haar chef. Straks een slachtoffer van een of ander, waar ze niet eens haar arm omheen zal willen leggen om troost te bieden of te begeleiden naar een andere kamer. Stel iemands vrouw is vermoord en zij condoleert de partner niet omdat ze geen hand wil geven. Zoveel gevallen waar het voor een agente wel essentieel kan zijn om iemand een hand te geven.

Ik vind niet dat wij als Nederland maar weer ons moeten neerleggen bij weer eens een gedragseis van deze club.
Nog effe en ze gaan eisen dat Nedelandse vrouwen zich moeten bedekken tot de enkels en polsen, zelfs hoogzomer!!
pi_45576130
quote:
Op zondag 21 januari 2007 12:19 schreef Toeps het volgende:

[..]

In dit geval niet. Mevrouw is politie-agente, en het zou nog wel eens levensgevaarlijk kunnen worden als zij mannen een hand weigert. *Ziet Bruce Willis-scenario voor zich, waar iemand met één hand aan de dakrand van een wolkenkrabber bungelt, en zij daar staan van: "Euh... Allah?"
leuk plaatje .. lol

maar idd .. hoe zit dat .. gaat die regel van geen handjes schudden alleen maar op voor bij begroetingen ed, situaties dus waarbij diegene wiens had je schud een huwelijks/sexpartner zou kunnen zijn ?

voor de rest kan dat hele handen geschud mij nou werkelijk niet boeien .. achterlijk gezeur om uiterlijke symboliek de laatste jaren, alsof het niet dragen van een hoofddoek of het wel schudden van handen betekent dat je ineens wel geïntegreerd bent .. pff .. er is meer dan een weg naar Rome, en zo is er ook meer dan een manier om een ander met respect te groeten

en het valt dan ook niemand op hé, dat hoe harder wij zeuren hoe meer moslima's ineens op hun strepen gaan staan .. ineens willen we geen handjes meer schudden en dat hoofddoek moet op ..
waar ze gisteren nog met papa in de clinch lag omdat zij het hoofddoek niet op wou, draagt zij het vandaag vrijwillig, uit protest omdat haar de vrije keuze wordt ontnomen (hoe absurd dat ook mag klinken, maar ja, dat is wat wij doen)
pleased to meet you
  maandag 22 januari 2007 @ 12:53:18 #103
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45576141
quote:
Op maandag 22 januari 2007 12:26 schreef Hathor het volgende:

[..]

Oooooh, dat word dan een openbare steniging.
Dan zij dat zo.

Maar mijn geweten (of, als ik gelovig was: mijn geloof) gaat zéker boven de wet.
  maandag 22 januari 2007 @ 13:00:58 #104
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_45576381
quote:
Op maandag 22 januari 2007 12:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Daar heb je het over resucitatie van een man, het letterlijk redden van een leven. Lijkt me zelfs strafbaar als ze dit zou weigeren. Je hebt het niet over een arrestatie.
Ik heb het nergens over, ik help je alleen even begrijpen met een quote omdat je zei dat je het niet begreep. Maar ik heb nu zo'n idee dat je het met alle macht niet wil begrijpen en daardoor altijd weer wat nieuws erbij zal slepen
quote:
Zal zij een arrestatie aan een mannelijke partner overlaten? Bijvoorbeeld zorgen dat je altijd net iets later ter plaatse bent. Tja, je bent een vrouw en loopt iets minder hard. Zoiets.
Dat is een interessant argument tegen vrouwen bij 't korps in het algemeen. Maar we kunnen wel stellen dat vrouwen bij de politie niet heeft geleid tot meetbaar hogere criminaliteit. Je zou zelfs kunnen opperen dat vrouwen weer andere kwaliteiten hebben, bijvoorbeeld om de zaak te sussen zonder geweld. Kort en goed, iedereen heeft zijn kwaliteiten en relatieve nadelen en het is aan de politie om daar bij de selectie en opleiding rekening mee te houden. Als de politie het wil aanzien met deze vrouw, wie ben jij om het te veroordelen.
quote:
In dit geval blijft echt wel de vraag in hoeverre haar functioneren kan lijden onder het al dan niet willen aanraken van iemand van het andere geslacht.
Precies, maar het lijkt erop dat jij die vraag al wil beantwoorden voordat er enig bewijs is dat ze een slechte cop zal zijn.
quote:
En dan gaat het niet eens zozeer om die hand geven, maar om het feit dat ze wel op ergere manieren in contact komt met mannen. Erbovenop liggen bijvoorbeeld. Wat is er dan zo erg aan die hand?
Ik zal het aan wat moslims vragen.
quote:
En nu is het haar chef. Straks [...] Stel [...] Zoveel gevallen [...]
Dat zien we dan straks wel, als jouw scenario's uitkomen. Ik ben overigens nog nooit aangeraakt door een politieagent; toch een paar keer met ze in aanraking geweest. Maar ik ging altijd braaf mee.
quote:
Ik vind niet dat wij als Nederland maar weer ons moeten neerleggen bij weer eens een gedragseis van deze club.
Het is geen club, het is een agente. En het is geen gedragseis, de baas van die vrouw heeft hier de gedragseis, en hij is de enige die mag zeggen of hij haar als werknemer wil of niet.
quote:
Nog effe en ze gaan eisen dat Nedelandse vrouwen zich moeten bedekken tot de enkels en polsen, zelfs hoogzomer!!
Jaaaa nog meer hypothetische situaties!!!

Nog effe en 'ze' (wie? die Britse agente?) gaan eisen dat we drie hardgekookte eieren in onze aarsch stoppen!!

En voor het geval dat, moeten we er NU SNEL op een forum over discussieren... Dat zal ze wel leren!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_45576398
quote:
Op maandag 22 januari 2007 12:27 schreef soylent het volgende:

[..]

Bij deze dan:
[..]

[..]

Maar volgens diverse personen geen essentieel iets.
[..]

Je haalt er weer van alles bij. Het gaat hier om het geven van een hand aan de baas en nee ik vind niet dat een agent dat per se hoeft te doen.
Ik las ook even dat verhaal van die islamitische onderwijsassistente die volledig gesluierd les gaf op een christelijke school en dan valt dit verhaal meteen erbij in het niet.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  maandag 22 januari 2007 @ 13:02:49 #106
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_45576429
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:01 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik las ook even dat verhaal van die islamitische onderwijsassistente die volledig gesluierd les gaf op een christelijke school en dan valt dit verhaal meteen erbij in het niet.
Precies, waar praten we over.

Christelijke scholen... walgelijk.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Donald Duck held maandag 22 januari 2007 @ 13:03:26 #107
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_45576452
Waar hebben ze dat achterlijke regeltje eigenlijk vandaan? Wie prent ze dat in?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_45576463
quote:
Op maandag 22 januari 2007 12:53 schreef moussie het volgende:

[..]

leuk plaatje .. lol

maar idd .. hoe zit dat .. gaat die regel van geen handjes schudden alleen maar op voor bij begroetingen ed, situaties dus waarbij diegene wiens had je schud een huwelijks/sexpartner zou kunnen zijn ?

voor de rest kan dat hele handen geschud mij nou werkelijk niet boeien .. achterlijk gezeur om uiterlijke symboliek de laatste jaren, alsof het niet dragen van een hoofddoek of het wel schudden van handen betekent dat je ineens wel geïntegreerd bent .. pff .. er is meer dan een weg naar Rome, en zo is er ook meer dan een manier om een ander met respect te groeten

en het valt dan ook niemand op hé, dat hoe harder wij zeuren hoe meer moslima's ineens op hun strepen gaan staan .. ineens willen we geen handjes meer schudden en dat hoofddoek moet op ..
waar ze gisteren nog met papa in de clinch lag omdat zij het hoofddoek niet op wou, draagt zij het vandaag vrijwillig, uit protest omdat haar de vrije keuze wordt ontnomen (hoe absurd dat ook mag klinken, maar ja, dat is wat wij doen)
In veel gevallen heb ik liever een hand dan drie (of vier) zoenen bij de begroeting.
  maandag 22 januari 2007 @ 13:04:06 #109
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_45576473
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Waar hebben ze dat achterlijke regeltje eigenlijk vandaan? Wie prent ze dat in?
De ouders.

http://www.kindengeloof.nl/
pi_45576602
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:02 schreef soylent het volgende:

[..]

Precies, waar praten we over.

Christelijke scholen... walgelijk.
Ach...men probeert gewoon de best mogelijke educatie te geven.
  Donald Duck held maandag 22 januari 2007 @ 13:10:39 #111
46149 __Saviour__
pi_45576699
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:04 schreef soylent het volgende:

[..]

De ouders.

http://www.kindengeloof.nl/
En die hebben het van?
Het staat niet in de koran lijkt me.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45576742
Dan geeft ze toch geen hand? Wat is er mis met een vriendelijke hoofdknik? Ik zie het probleem niet zo eigenlijk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_45577177
wat een interessante topic, en ik d8 dat verhongerende kinderen in Afrika geholpen moeten worden.
Terwijl hier westerse en islamitische landen met elkaar (koude)oorlog voeren, gaat er in afrika elke 3 sec. een kind dood door een ziekte.
En VS geeft 300 miljoen dollar uit in 1 jaar aan oorlog in Irak….. wat leuk, ze doen het voor democratie….ik hoop dat er nog mensen over zijn als VS alle landen “democratisch” heeft gebombardeerd.

wat is democratie alles er elke land zijn haar eigen belang zoekt? wat is democratie als elke mens haar/zijn eigen belangen zoekt en niet aan medemens denkt??

wat als we vandaag 1 cd minder kopen kan een kind 2 maanden eten hebben.
-==-
  maandag 22 januari 2007 @ 13:26:51 #114
3542 Gia
User under construction
pi_45577208
quote:
Op maandag 22 januari 2007 12:53 schreef moussie het volgende:
In plaats dat je dan boos wordt op de obstinaatheid van die moslima, geef je ook daar weer de schuld aan de Nederlander. Ja, ze doen dat expres en ja juist daarom moeten we er hardere maatregelen tegen nemen en op ONZE strepen gaan staan.
pi_45577214
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:26 schreef Ichthus het volgende:
wat een interessante topic, en ik d8 dat verhongerende kinderen in Afrika geholpen moeten worden.
Terwijl hier westerse en islamitische landen met elkaar (koude)oorlog voeren, gaat er in afrika elke 3 sec. een kind dood door een ziekte.
En VS geeft 300 miljoen dollar uit in 1 jaar aan oorlog in Irak….. wat leuk, ze doen het voor democratie….ik hoop dat er nog mensen over zijn als VS alle landen “democratisch” heeft gebombardeerd.

wat is democratie alles er elke land zijn haar eigen belang zoekt? wat is democratie als elke mens haar/zijn eigen belangen zoekt en niet aan medemens denkt??

als we vandaag 1 cd minder kopen kan een kind 2 maanden eten hebben.
-==-
  maandag 22 januari 2007 @ 13:29:48 #116
3542 Gia
User under construction
pi_45577304
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:00 schreef soylent het volgende:
Ik ben overigens nog nooit aangeraakt door een politieagent; toch een paar keer met ze in aanraking geweest
Ik wel. Na een aangifte kreeg ik netjes een hand van de dienstdoende, mannelijke, agent. Zou het belachelijk vinden als dit een moslim was geweest die mij mijn uitgestoken hand zou weigeren.
  Donald Duck held maandag 22 januari 2007 @ 13:29:50 #117
46149 __Saviour__
pi_45577305
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:26 schreef Ichthus het volgende:
Och jeetje. Houdt Afrika, het meest kloterige continent ter wereld, er even buiten.
quote:
wat als we vandaag 1 cd minder kopen kan een kind 2 maanden eten hebben.
Stop met fokken. Zeg je internetabonnement op. Doneer al je geld totdat je terugvalt tot een absoluut minimuminkomen.
Doei.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45577342
Direct ontslaan.
pi_45577433
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:29 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Och jeetje. Houdt Afrika, het meest kloterige continent ter wereld, er even buiten.
[..]

Stop met fokken. Zeg je internetabonnement op. Doneer al je geld totdat je terugvalt tot een absoluut minimuminkomen.
Doei.
wat een k*tvent ben jij.
iemand die zo denkt ik slechter dan bush en saddam
-==-
  maandag 22 januari 2007 @ 13:37:02 #120
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_45577508
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:10 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

En die hebben het van?
Het staat niet in de koran lijkt me.
Voor zover ik weet (maar ik weet er niet veel van) staat het inderdaad niet in de Koran.

Er staat wel een aantal keren iets over handen schudden in de Hadith, dit zijn verzamelde sorta-'verhaaltjes uit de oude doos' over de profeet maar deze hebben geen absolute status zoals het heilige boek.

Daarom zijn er ook zoveel moslims die dit geen belangrijke regel vinden, zodat het dus Nederlands nieuws wordt als in Groot-Brittannie een moslima de hand weigert.
  Donald Duck held maandag 22 januari 2007 @ 13:38:23 #121
46149 __Saviour__
pi_45577545
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:34 schreef Ichthus het volgende:

[..]

wat een k*tvent ben jij.
Jij bent gewoon een zeikstraal. Afrika er weer eens bij halen. Dat is bij alles zo makkelijk he. "Ja maar in Afrika...". Rot toch op zeg!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45579069
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:26 schreef Gia het volgende:

[..]

In plaats dat je dan boos wordt op de obstinaatheid van die moslima, geef je ook daar weer de schuld aan de Nederlander. Ja, ze doen dat expres en ja juist daarom moeten we er hardere maatregelen tegen nemen en op ONZE strepen gaan staan.
idd .. ik zeg niet alleen dat ik niet meer in de middeleeuwen vast hang, ik handel er ook naar ..
pleased to meet you
  maandag 22 januari 2007 @ 15:12:11 #123
3542 Gia
User under construction
pi_45580337
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:29 schreef moussie het volgende:

[..]

idd .. ik zeg niet alleen dat ik niet meer in de middeleeuwen vast hang, ik handel er ook naar ..
Door een onbeperkt begrip te hebben voor elke achterlijke eis die deze bevolkingsgroep stelt, zogenaamd gebaseerd op geloofsvoorschriften? Uhuh, heel modern!
pi_45581612
quote:
Op maandag 22 januari 2007 15:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Door een onbeperkt begrip te hebben voor elke achterlijke eis die deze bevolkingsgroep stelt, zogenaamd gebaseerd op geloofsvoorschriften? Uhuh, heel modern!
als ik het doodnormaal vind dat er bevolkingsgroepen bestaan die liever geen handjes geven en groet die op een andere, even respectvolle wijze, gaat het nooit komen tot iets "eisen", niet waar ?
pleased to meet you
pi_45582198
Op staande voet ontslaan. We moeten steeds maar begrip hebben voor de moslim-cultuur en omgekeerd blijft dat te vaak achterwege. Weigeren om de hand van een korpscommandant te schudden kan worden opgevat als een openbare belediging. Alleen dat lijkt me genoeg grond voor ontslag, al de andere zijwegen die je erbij bedenkt (zoals mannen aanraken bij het arresteren) zijn naar mijn mening overbodig.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 09:04:10 #126
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_45587984
Ik vind dat de dames gewoon het fatsoen op moeten brengen om weg te blijven uit beroepen waarvan ze weten dat ze ermee in conflict gaan komen met hun geloofsovertuiging.
Dat ze dat niet doen bewijst m.i. dat ze er op uit zijn om confrontaties uit te lokken om hun *geloof * bij anderen door de strot te kunnen duwen. Ik beschouw dergelijk gedrag als een vorm van agressie.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 23 januari 2007 @ 10:26:59 #127
111528 Viajero
Who dares wins
pi_45589482
In de Britse cultuur is het een teken van respect om iemand een hand te geven. Waar haalt deze Moslima de arrogantie vandaan om de Britse cultuur aan de kant te schuiven en aan haar eigen cultuur vast te houden?

In de Britse cultuur respecteert ze als politieagente haar eigen baas niet. Lijkt me voldoende reden voor ontslag. Word maar politieagent in Pakistan, maar niet hier. Als ik ooit met een politieagent of politieagente te maken krijg die mijn uitgestoken hand weigert vraag ik zijn/haar naam en dien ik een klacht in. Moslim of niet.

Als ik in een Moslimland ben ga ik er ook niet op staan om vrouwen een hand te geven omdat dat in mijn cultuur een teken van respect is. Daar respecteer ik hun cultuur. Het zou leuk zijn als hier ook onze cultuur gerespecteerd word.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 11:05:34 #128
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45590346
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:34 schreef Ichthus het volgende:

[..]

wat een k*tvent ben jij.
Waarom zouden wij moeten betalen voor iets dat jij wilt als je ze zo zielig vind doe je er zelf toch wat aan. Maar blijkbaar is dat je teveel gevraagd. Altijd maar andere laten betalen voor bodemloze putten die zogezegt goed zijn. Typisch links.

Maar on topic. Belachelijk dit natuurlijk, als ze ook niet met mannelijke verdachten wil omgaan moet ze geljk ontslagen worden. Ik wordt ziek van die moslims die altijd hun geloof boven alles stellen. Zoek dan een andere baan.
mai pen rai
pi_45592585
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 10:26 schreef Viajero het volgende:
Als ik in een Moslimland ben ga ik er ook niet op staan om vrouwen een hand te geven omdat dat in mijn cultuur een teken van respect is. Daar respecteer ik hun cultuur. Het zou leuk zijn als hier ook onze cultuur gerespecteerd word.
ik snap maar niet hoe jullie iedere keer maar weer met die rare vergelijking kunnen komen .. er is een reusachtig verschil tussen een handeling weglaten ( jij schud geen handen van het andere geslacht als je daar bent) en een handeling toevoegen ( de moslim schud wel handen van het andere geslacht als die hier is), en als op de handeling die toegevoegd moet worden een seksueel taboe ligt wordt het helemaal moeilijk .. dat zou toch iedereen met meer dan 2 hersencellen moeten kunnen begrijpen ?
pleased to meet you
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:30:06 #130
3542 Gia
User under construction
pi_45592849
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:21 schreef moussie het volgende:

[..]

ik snap maar niet hoe jullie iedere keer maar weer met die rare vergelijking kunnen komen .. er is een reusachtig verschil tussen een handeling weglaten ( jij schud geen handen van het andere geslacht als je daar bent) en een handeling toevoegen ( de moslim schud wel handen van het andere geslacht als die hier is), en als op de handeling die toegevoegd moet worden een seksueel taboe ligt wordt het helemaal moeilijk .. dat zou toch iedereen met meer dan 2 hersencellen moeten kunnen begrijpen ?
Wat met het verplicht moeten dragen van een hoofddoek in sommige islamitische landen?
Dan moet ik iets doen wat ik niet wil, wat niet bij mijn cultuur hoort. Wat ik slecht voor mijn haar vind.

Whatever reason, ik wil het niet.

Maar dan moet ik me wel aanpassen, want het is nu eenmaal de wet daar. En een hand geven is hier niet wettelijk verplicht. Ja, duh!!

Trouwens, we worden hier ook met carnaval in onze geloofsbeleving beperkt. (Carnaval is nu eenmaal een katholiek feest, al sinds eeuwen)
Je mag iedereen nadoen, tijdens de optocht. Je mag je verkleden als JP Balkenende of als Rita Verdonk. Je mag zelfs als koningin gaan. Er lopen ook ieder jaar wel weer als Chinees verkleede mensen rond, of als bosjesmannen.
Maar in boerka is verboden, want je mag die bevolkingsgroep niet voor de gek houden.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:31:39 #131
111528 Viajero
Who dares wins
pi_45592901
quote:

[..]

Inderdaad heel raar dat wij daar hun cultuur respecteren en wij hier ook hun cultuur respecteren.

En dat zij daar onze cultuur niet respecteren, en zij hier ook onze cultuur niet respecteren.

En dat je mensen zoals jij hebt die het vuur nog wat opstoken.

Is het nou zo moeilijk om je aan te passen, en anders niet hier te komen?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:32:16 #132
78780 deedeetee
pi_45592916
Het is idd maar een vergelijking, aan de andere kant word bij deze mensen de * eer * - vaak lettelijk - dood serieus genomen. Weigeren om iemand een hand te geven is hier zeer onbeschoft en tast de eer aan van de geweigerde persoon. Dat mag dan ook wel eens als punt van overweging mee genomen worden.
Als je je geloof echt heel letterlijk boven alles wilt gaan stellen( hoewel ik 't betwijfel dat het daar om gaat in dit soort gevallen ) dan moet je in een moslimland blijven wonen. Daar kan dat, hier niet.
pi_45593152
quote:

[..]

Het enige reusachtige verschil is de begroetingsvorm dat ontstaan is vanuit culturele gebruiken, althans vanuit de optiek van de korpschef. De moslima heeft een culturele begroetingsvorm dat zij ontleent vanuit een bepaalde religieuze interpretatie.
In elk geval was de korpschef uitermate beledigd, maar dat gegeven is voor de moslima een irrelevantie. Het is helemaal niet onzinnig te stellen, dat de korpschef in een islamitisch land bepaalde gebruiken tijdens de begroeting in acht neemt om pijnlijke momenten te vermijden -zeker omdat religieuze minderheden niet altijd dezelfde rechten hebben.
Ik denk dat jíj dit wel kan begrijpen.
pi_45593193
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:32 schreef deedeetee het volgende:
Het is idd maar een vergelijking, aan de andere kant word bij deze mensen de * eer * - vaak lettelijk - dood serieus genomen. Weigeren om iemand een hand te geven is hier zeer onbeschoft en tast de eer aan van de geweigerde persoon. Dat mag dan ook wel eens als punt van overweging mee genomen worden.
Als je je geloof echt heel letterlijk boven alles wilt gaan stellen( hoewel ik 't betwijfel dat het daar om gaat in dit soort gevallen ) dan moet je in een moslimland blijven wonen. Daar kan dat, hier niet.
En het moet zeker niet kunnen met beroepen vanuit overheidswege.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:42:48 #135
111528 Viajero
Who dares wins
pi_45593205
Af en toe denk ik dat luitjes zoals moussie, super7fighter en mutant eigenlijk extreem rechtse activisten zijn die doen alsof ze Moslim zijn om de haat tegen Moslims op te stoken.

Maar dan bedenk ik me dat ik irl dezelfde onzin van Moslims te horen krijg.
pi_45593227
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:31 schreef Viajero het volgende:

[..]

Inderdaad heel raar dat wij daar hun cultuur respecteren en wij hier ook hun cultuur respecteren.

En dat zij daar onze cultuur niet respecteren, en zij hier ook onze cultuur niet respecteren.

En dat je mensen zoals jij hebt die het vuur nog wat opstoken.

Is het nou zo moeilijk om je aan te passen, en anders niet hier te komen?
je leest even heel tactisch over het feit heen dat een handeling weglaten stukken makkelijker is dan een handeling toevoegen .. helemaal als het gaat om een seksueel getinte handeling
pleased to meet you
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:46:25 #137
78780 deedeetee
pi_45593282
Een seksueel getinte handeling !???
Mag ik dan bij deze constateren dat moslims viespeuken zijn die schijnbaar maar aan één ding kunnen denken ?

pi_45593293
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:43 schreef moussie het volgende:

[..]

je leest even heel tactisch over het feit heen dat een handeling weglaten stukken makkelijker is dan een handeling toevoegen .. helemaal als het gaat om een seksueel getinte handeling
Jij stelt dat in jouw beredenatie. Dat zegt helemaal niets over dat de handeling weglatemn ook daadwerkelijk makkelijker is.
Zeker niet wanneer je de niet-fysieke, het onbegrip, pijnlijke toestanden, etc. effecten in die beredenatie zou betrekken.
pi_45593309
quote:

[..]

Meen je dit nou?
pi_45593326
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:40 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het enige reusachtige verschil is de begroetingsvorm dat ontstaan is vanuit culturele gebruiken, althans vanuit de optiek van de korpschef. De moslima heeft een culturele begroetingsvorm dat zij ontleent vanuit een bepaalde religieuze interpretatie.
In elk geval was de korpschef uitermate beledigd, maar dat gegeven is voor de moslima een irrelevantie. Het is helemaal niet onzinnig te stellen, dat de korpschef in een islamitisch land bepaalde gebruiken tijdens de begroeting in acht neemt om pijnlijke momenten te vermijden -zeker omdat religieuze minderheden niet altijd dezelfde rechten hebben.
Ik denk dat jíj dit wel kan begrijpen.
we hebben al geruime tijd met andere culturen te maken waarvan er meerdere om verschillende redenen geen handen schudden, het is al die tijd nooit een issue geweest en ineens, na 9/11 is het dat wel .. en alleen voor moslims !!
pleased to meet you
pi_45593364
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:47 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Meen je dit nou?
yup .. handen schudden met een huwbare man is voor een moslima .. euhm .. heavy petting, voorspel
pleased to meet you
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:50:23 #142
111528 Viajero
Who dares wins
pi_45593385
quote:

[..]

Dus een hoofddoekje weglaten is makkelijker dan er eentje opdoen? Prima, dan passen Moslimas hier zich aan door geen hoofddoekjes meer te dragen, en hoeven westerse vrouwen dat ook niet meer als ze op bezoek zijn in Islamitische landen.

Zie je zelf waarom je vergelijking niet opgaat, relmoslim?
pi_45593388
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:48 schreef moussie het volgende:

[..]

we hebben al geruime tijd met andere culturen te maken waarvan er meerdere om verschillende redenen geen handen schudden, het is al die tijd nooit een issue geweest en ineens, na 9/11 is het dat wel .. en alleen voor moslims !!
Ik krijg sterk de indruk, dat dit een persoonlijke beleving is.
pi_45593424
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:49 schreef moussie het volgende:

[..]

yup .. handen schudden met een huwbare man is voor een moslima .. euhm .. heavy petting, voorspel
Beslist niet voor alle moslima's.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:54:25 #145
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_45593496
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:51 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Beslist niet voor alle moslima's.
Your point being?
pi_45593507
quote:

[..]

jeetje................ Dan denk ik dat je op een verkeerde plaats op de wereldbol in een verkeerde eeuw terecht gekomen bent.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:55:07 #147
3542 Gia
User under construction
pi_45593515
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:46 schreef deedeetee het volgende:
Een seksueel getinte handeling !???
Mag ik dan bij deze constateren dat moslims viespeuken zijn die schijnbaar maar aan één ding kunnen denken ?

Ja, om die reden dragen moslima's ook hoofddoekjes. Moslims vinden het vrouwenhaar reuze opwindend. Als dat verborgen wordt gehouden is er minder kans dat zo'n meisje/vrouw wordt aangerand of verkracht.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:56:16 #148
3542 Gia
User under construction
pi_45593549
quote:

[..]

Waarschijnlijk is die man niet huwbaar, maar al gehuwd.

Daarbij gaat het bij moslims die daten om handjes vasthouden of hand in hand lopen. Dát is verboden. Het niet de hand willen schudden is een overdreven vorm hiervan.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:57:18 #149
111528 Viajero
Who dares wins
pi_45593568
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:48 schreef moussie het volgende:

[..]

Noem er eens een dan. Een cultuur waarin mensen geen handen schudden, en ipv situaties waarin dat zou kunnen voorkomen te vermijden ze juist op te zoeken en te gaan provoceren.

Met voorbeeld graag. Ik weet dat je graag met Haredi Joden wil aankomen, maar die zoeken (in NL iig) niet zo de provocatie als Moslims.

Het issue is niet dat je geen handen wil schudden. Prima, mag van mij. Het issue is dat je een publieke functie wil, en dan nog geen handen schudden.
pi_45593683
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:54 schreef soylent het volgende:

[..]

Your point being?
De wetmatigheid zoals die gesteld werd, dat een hand geven aan een moslima voor hen voorspel zou betekenen. Ik bestrijd dat door te beweren, dat dit niet door alle moslima's als zodanig wordt ervaren en dat er ook moslima's zijn die bij de begroeting een hand geven en daarbij niet meteen aan seks denken, althans de associatie daarmee zouden maken.
pi_45593740
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:50 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dus een hoofddoekje weglaten is makkelijker dan er eentje opdoen? Prima, dan passen Moslimas hier zich aan door geen hoofddoekjes meer te dragen, en hoeven westerse vrouwen dat ook niet meer als ze op bezoek zijn in Islamitische landen.

Zie je zelf waarom je vergelijking niet opgaat, relmoslim?
idd, geef de jeugd nog even de tijd en ze leggen dat hoofddoek van zelf wel af .. die beweging is al heel wat jaren gaande namelijk, dat afdwingen werkt alleen maar averechts

maar dat is dus niet te vergelijken met de eis om een in hun ogen seksueel getinte handeling toe te voegen aan het begroetingsritueel
pleased to meet you
  dinsdag 23 januari 2007 @ 13:04:53 #152
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_45593761
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:01 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De wetmatigheid zoals die gesteld werd, dat een hand geven aan een moslima voor hen voorspel zou betekenen. Ik bestrijd dat door te beweren, dat dit niet door alle moslima's als zodanig wordt ervaren en dat er ook moslima's zijn die bij de begroeting een hand geven en daarbij niet meteen aan seks denken, althans de associatie daarmee zouden maken.
Wat maakt het nou uit of 50% of 100% van de moslims deze regel aanhouden?

En hoe weet jij dat ze aan seks denken? Dat lijkt mij persoonlijk heel sterk. Volgens mij doen ze 't omdat het een religieuze leefregel voor ze is.
pi_45593869
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:04 schreef soylent het volgende:

[..]

Wat maakt het nou uit of 50% of 100% van de moslims deze regel aanhouden?

En hoe weet jij dat ze aan seks denken? Dat lijkt mij persoonlijk heel sterk. Volgens mij doen ze 't omdat het een religieuze leefregel voor ze is.
Ik reageerde op een quote en het verloop van de discussie. Misschien is het handiger om die quote en de laatste berichten even door te lezen om herhaling van de standpunten en hetgeen gezegd is, te voorkomen.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 13:10:39 #154
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_45593910
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:09 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik reageerde op een quote en het verloop van de discussie. Misschien is het handiger om die quote en de laatste berichten even door te lezen om herhaling van de standpunten en hetgeen gezegd is, te voorkomen.
Die berichten zijn net zo onzinnig, maar sinds wanneer is dat een excuus?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 13:11:39 #155
3542 Gia
User under construction
pi_45593934
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:04 schreef soylent het volgende:
Volgens mij doen ze 't omdat het een religieuze leefregel voor ze is.
Wat dus op zich onzin is, want het staat nergens dat je geen hand mag schudden.
Het is wel bekend, zoals ik al eerder zei, dat ze niet met een vriendje hand in hand mogen lopen of zitten, omdat dit contact tot meer zou kunnen leiden.

En zoals ze dat met alles doen, trekken ze ook dit weer tot in het belachelijke door.

Het is geen geloofsregel dat je geen hand mag schudden van zakenpartners, je meerdere of klanten.

En ik vind nog steeds niet dat wij ons aan moeten passen aan de persoonlijke interpretaties van geloofsgroepen.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 13:12:55 #156
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_45593964
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat dus op zich onzin is, want het staat nergens dat je geen hand mag schudden.
Jawel, het staat in de Hadith.
quote:
En ik vind nog steeds niet dat wij ons aan moeten passen aan de persoonlijke interpretaties van geloofsgroepen.
Daar is Gia weer. In welk opzicht heb jij je aangepast dan, dat je er telkens over begint?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 13:13:38 #157
3542 Gia
User under construction
pi_45593989
Italiaanse oudere, katholieke vrouwen, dragen ook nog steeds een hoofddoek/sjaal over hun hoofd uit godsdienstige regels. Mogen zij dit ook als zij in Turkije een bibliotheek of theater bezoeken?
pi_45594003
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:01 schreef damian5700 het volgende:

[..]

woei, je komt er nu pas achter dat niet iedere moslim gelijk is en je ze daarom eigenlijk niet over een kam zou mogen scheren ?
pleased to meet you
  dinsdag 23 januari 2007 @ 13:15:48 #159
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_45594045
Het is heel duidelijk.

Je functie als politieagent gaat voor ALLES. (dat telt voor alle religieuze overtuigingen, inclusief islam)

Deze vrouw heeft laten blijken dat ze dat niet kan en is dus per definitie niet geschikt.

Ik zal nooit politieagent worden omdat ik het niet eens ben met een aantal wetten en ben ik dus ook per definitie niet geschikt. Ik heb daar vrede mee.
reset
pi_45594054
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:10 schreef soylent het volgende:

[..]

Die berichten zijn net zo onzinnig, maar sinds wanneer is dat een excuus?
ik begrijp je niet. ik reageerde in elk geval hierop:
quote:

[..]

De wetmatigheid, althans zoals het gesteld wordt is, dat moslima's het handenschudden met ongehuwde mannen als voorspel associeëren.
Ik bestrijd dat.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 13:18:58 #161
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_45594124
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:16 schreef damian5700 het volgende:

De wetmatigheid, althans zoals het gesteld wordt is, dat moslima's het handenschudden met ongehuwde mannen als voorspel associeëren.
Ik bestrijd dat.
Oh, sorry. Dan blaf ik tegen de verkeerde boom.

Ik weet het ook niet over dat seksgebeuren... Het heeft waarschijnlijk te maken met kuisheid, vroomheid, blalala. Ik wil niet pretenderen de gedachtengang van een moslima te begrijpen. Hell, Nederlandse vrouwen zijn al complex genoeg voor mij...

Als het gaat om verklaringen van de oude geschriften waar dit in wordt voorgeschreven dan moet je een theoloog met redelijk wat ervaring zijn (en ook die gissen maar wat, denk ik).

Het interesseert mij verder ook niet heel erg waarom een vrouw dit niet wil eigenlijk. Als een vrouw mij niet wil pijpen, zoenen, of een hand geven, vind ik dat ze dat recht heeft. Ook al komen die denkbeelden door een sprookjesboek (want alle religie vind ik persoonlijk sprookjes, sorry). Maar waarom zouden mijn wensen haar persoonlijke denkbeelden moeten domineren? Het is toch haar lichaam?
pi_45594169
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:14 schreef moussie het volgende:

[..]

woei, je komt er nu pas achter dat niet iedere moslim gelijk is en je ze daarom eigenlijk niet over een kam zou mogen scheren ?
[Jip en Janneke-modus]Ik zeg alleen dat het onzinnig is dat jjij dit nu wel doet. Zeker omdat jij zelf nogal geagiteerd raakt wanneer anderen dat doen.[/Jip en janneke-modus]

In plaats van een karikatuur te maken mag je wel inhoudelijk reageren, want die reactie heeft de glans van originaliteit allang verloren.
pi_45594339
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:18 schreef soylent het volgende:

[..]

Oh, sorry. Dan blaf ik tegen de verkeerde boom.

Ik weet het ook niet over dat seksgebeuren... Het heeft waarschijnlijk te maken met kuisheid, vroomheid, blalala. Ik wil niet pretenderen de gedachtengang van een moslima te begrijpen. Hell, Nederlandse vrouwen zijn al complex genoeg voor mij...

Als het gaat om verklaringen van de oude geschriften waar dit in wordt voorgeschreven dan moet je een theoloog met redelijk wat ervaring zijn (en ook die gissen maar wat, denk ik).

Het interesseert mij verder ook niet heel erg waarom een vrouw dit niet wil eigenlijk. Als een vrouw mij niet wil pijpen, zoenen, of een hand geven, vind ik dat ze dat recht heeft. Ook al komen die denkbeelden door een sprookjesboek (want alle religie vind ik persoonlijk sprookjes, sorry). Maar waarom zouden mijn wensen haar persoonlijke denkbeelden moeten domineren? Het is toch haar lichaam?
Ik denk dat de discussie best mag gaan over het gegeven dat in veel gevallen in het sociale verkeer de religieuze beleving hoger wordt geacht dan de (culturele) gebruiken.
Zelfs Koningin Beatrix paste zich aan. Niets mis mee, maar in het geval van een openbare functie, dus vanuit overheidswege, is het wel voer voor discussie.
pi_45594615
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:57 schreef Viajero het volgende:

[..]

Noem er eens een dan. Een cultuur waarin mensen geen handen schudden, en ipv situaties waarin dat zou kunnen voorkomen te vermijden ze juist op te zoeken en te gaan provoceren.

Met voorbeeld graag. Ik weet dat je graag met Haredi Joden wil aankomen, maar die zoeken (in NL iig) niet zo de provocatie als Moslims.

Het issue is niet dat je geen handen wil schudden. Prima, mag van mij. Het issue is dat je een publieke functie wil, en dan nog geen handen schudden.
wat ons nederlanders aangaat hebben wij er al eeuwen mee te maken wat aangaat de hindoestanen (en de joden, jij je zin) ..
en nee, daarvan bestaan geen voorbeelden, maar dat zou ook kunnen komen omdat deze groepen niet alleen vrij klein zijn maar ook omdat je die niet terug zal vinden in dit soort baantjes, die blijven liever op hun eigen en integreren niet in de maatschappij ..

wat wij nu aan het doen zijn is eigenlijk vrij dubbel .. we hebben aan de ene kant allerlei wetten die dit soort uitingen beschermen, plus dat we eisen dat hun integreren in de maatschappij als vrouw zijnde, dus onder het submission-yuk van hubbie vandaan .. maar aan de andere kant maken we dat onmogelijk omdat we Rome in een dag willen gaan bouwen .. hoofddoek moet af, handen moeten geschud ..
je hoeft mi geen Einstein te zijn om te kunnen bedenken dat dit soort pressie, zeker bij de jeugd, alleen maar tegenstand oproept en averechts werkt

maar even puur psychologisch bekeken is ook dit een stap in de goede richting .. een religieuze uiting is aan het veranderen in een politieke uiting, al is het niet de weg die ik zou willen bewandelen om dat voor elkaar te krijgen
pleased to meet you
  dinsdag 23 januari 2007 @ 13:42:56 #165
3542 Gia
User under construction
pi_45594700
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:18 schreef soylent het volgende:
Ik weet het ook niet over dat seksgebeuren... Het heeft waarschijnlijk te maken met kuisheid, vroomheid,
Het heeft te maken met verkering. Een islamitisch stelletje mag elkaar niet aanraken. Ze mogen dus niet, zoals wij de arm om elkaar heen slaan. Oh, nee, dat gaat nog verder dan hand in hand lopen of zitten. Mag allemaal niet, want daar zou je maar opgewonden van kunnen raken.

Nu trekken sommige moslims dit ook door tot een begroeting in de vorm van een hand geven. Hetgeen dus onzin is. Dat je opgewonden raakt van hand in hand lopen met je vriendje kan ik me nog wel voorstellen, maar je wordt niet opgewonden als je een korpschef een hand geeft ter begroeting.

Oftewel, het is een onzinnige, persoonlijke interpretatie van een geloofsvoorschrift over verkering. En ik vind niet dat wij rekening moeten houden met persoonlijke interpretaties. En dat geldt ook voor de hoofddoek.
pi_45594717
als politieagent ben je in dienst van de overheid.
t moge bekend zijn dat je je als werkende voor de overheid aan diens regels en normen moet conformeren.
Dat is bureaucratie mensjes.
~Absque verbum, inanis promittere~
~Je bent altijd jezelf, dus lul niet in de ruimte over jezelf zijn~
pi_45594771
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:20 schreef damian5700 het volgende:

[..]

[Jip en Janneke-modus]Ik zeg alleen dat het onzinnig is dat jjij dit nu wel doet. Zeker omdat jij zelf nogal geagiteerd raakt wanneer anderen dat doen.[/Jip en janneke-modus]

In plaats van een karikatuur te maken mag je wel inhoudelijk reageren, want die reactie heeft de glans van originaliteit allang verloren.
nou kom dan ook niet iedere keer weer met het onzinnige argument dat niet alle moslims dat doen .. niet alle christenen dragen zwarte kousen

daarnaast, in de tussentijd is het toch wel zo dat elke moslima aangerekend wordt wat die enkeling doet ?
pleased to meet you
pi_45594902
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:42 schreef Gia het volgende:
En ik vind niet dat wij rekening moeten houden met persoonlijke interpretaties. En dat geldt ook voor de hoofddoek.
nou nou .. en in een ander topic loop je te verdedigen dat een non wel met hoofddoek op mag lesgeven .. en dat omdat "wij" daar dan de persoonlijke interpretatie aan vast plakken dat zij dat wel mag omdat zij bij een officieel erkend clubje hoort .. beetje dubbele moraal ?
pleased to meet you
pi_45594962
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:45 schreef moussie het volgende:

[..]

nou kom dan ook niet iedere keer weer met het onzinnige argument dat niet alle moslims dat doen .. niet alle christenen dragen zwarte kousen

daarnaast, in de tussentijd is het toch wel zo dat elke moslima aangerekend wordt wat die enkeling doet ?
De generalisatie zat verscholen in jouw argumentatie. Nu moet je het niet omkeren. Of wel doen en dan aangeven waar ik dat precies gebezigd heb.
pi_45595094
ja moussie, leg eens uit waar uit blijkt dat elke moslima wordt aangerekend wat deze enkeling doet?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:17:18 #171
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_45595652
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:26 schreef damian5700 het volgende:

Ik denk dat de discussie best mag gaan over het gegeven dat in veel gevallen in het sociale verkeer de religieuze beleving hoger wordt geacht dan de (culturele) gebruiken.
Zelfs Koningin Beatrix paste zich aan. Niets mis mee, maar in het geval van een openbare functie, dus vanuit overheidswege, is het wel voer voor discussie.
Koningin Beatrix heeft daar een afweging gemaakt. Het is zeker geen automatisme, en Beatrix zou echt niet iets doen dat voor haar persoonlijk onacceptabel was, bijvoorbeeld omdat het voor haar geloof zondig is... Denk ik dan. Zo ja, dan heb ik twijfels over haar mate van geloof.
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:42 schreef Gia het volgende:

Het heeft te maken met verkering. [...]
Je begint met absurdistische onzinclaims en eindigt - zoals altijd - weer met je bekende tirade over hoe "jij" er rekening mee moet houden. Nog steeds weet je niet uit te leggen wat dat dan betekent. Het enige dat voor jou anders wordt is dat je weer dertig anti-moslim posts op een forum moet plaatsen. Maar ze zijn allemaal hetzelfde, dus veel energie moet dat je niet kosten.

Feit is dat er Hadith zijn over het geven van een hand. Verkering is een concept dat in die tijd niet bestond, wat maar weer aangeeft dat je niet weet waar je over praat.

Ik heb er eens op geGoogled en kwam meerdere malen de volgende Hadith tegen: "de handen van de Boodschapper van Allah hebben nooit de hand van een vrouw aangeraakt behalve van een vrouw die aan hem toebehoorde." (Al-Boekhari 6674) Kortom, het aanraken van handen tussen de geslachten zou iets zijn dat beperkt wordt tot hen die een relatie hebben.

Interpretatie van de geschriften is lastig. Ik vond wel een interessante paper over het onderwerp: http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert15.htm Maar ja, posters als Gia roepen altijd "Ik begrijp het niet" maar willen vervolgens geen moeite doen om het te begrijpen. Dus ik zal er maar niet uit gaan quoten. Voor de liefhebber dus die link.

Ik ben alsnog wel benieuwd naar Gia's prachtige vertellingen over de redenen waarom de vrouwen in bijvoorbeeld het orthodox-Joodse geloof geen handen geven. Heeft dat ook weer te maken met... verkering? En heeft iedereen zich daar ook alweer aan "aangepast"?
pi_45595728
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:56 schreef Reunity het volgende:
ja moussie, leg eens uit waar uit blijkt dat elke moslima wordt aangerekend wat deze enkeling doet?
zoals ik al zei hebben we al jaar en dag te maken met bevolkingsgroepen die om wat voor reden dan ook geen handjes willen schudden .. en hoeveel moslima's hebben we nou in het nieuws gehad die geen handen willen schudden en/of hun hoofddoek niet af willen doen .. een handjevol ..
en toch stort de hele meute zich keer op keer op de gehele moslimgemeenschap, ze moeten zich maar aanpassen of oprotten en soortgelijke termen lees je wel vaker
pleased to meet you
pi_45595998
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:51 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De generalisatie zat verscholen in jouw argumentatie. Nu moet je het niet omkeren. Of wel doen en dan aangeven waar ik dat precies gebezigd heb.
mwah, ik gebruik jouw argument als springplank om een sneer uit te delen naar anderen die wel generaliseren .. mag dat niet ?
pleased to meet you
pi_45596139
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:17 schreef soylent het volgende:

Feit is dat er Hadith zijn over het geven van een hand. Verkering is een concept dat in die tijd niet bestond, wat maar weer aangeeft dat je niet weet waar je over praat.
Feit is dat Gia geen flikker te maken heeft met een hadith.
pi_45596183
quote:

[..]

Koningin Beatrix heeft daar een afweging gemaakt. Het is zeker geen automatisme, en Beatrix zou echt niet iets doen dat voor haar persoonlijk onacceptabel was, bijvoorbeeld omdat het voor haar geloof zondig is... Denk ik dan. Zo ja, dan heb ik twijfels over haar mate van geloof.
Ik denk dat ons staatshoofd heel goed bepaalde situaties aanvoelt in tegenstelling tot deze Britse agente die het veroorzaken van een pijnlijke moment en het beledigen van haar chef niet schuwde. Konigin Beatrix heeft zich flexibel opgesteld en is daarmee veel toleranter dan deze Britse agente.
pi_45596231
'de hele meute'?
vraagje.. versta je onder moslima's alle meiden die officieel moslima zijn (en zich zo noemen) of enkel de meiden die daarbij ook traditionele (berberse) kledij en een hoofddoek dragen?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:36:20 #177
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_45596255
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:33 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Feit is dat Gia geen flikker te maken heeft met een hadith.
Hoef je mij niet te vertellen, ze praat de grootst mogelijke onzin.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:37:18 #178
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_45596291
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:34 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik denk dat ons staatshoofd heel goed bepaalde situaties aanvoelt in tegenstelling tot deze Britse agente die het veroorzaken van een pijnlijke moment en het beledigen van haar chef niet schuwde. Konigin Beatrix heeft zich flexibel opgesteld en is daarmee veel toleranter dan deze Britse agente.
En ik ben toleranter dan de hele club bij elkaar. Krijg ik nou een prijs?
pi_45596366
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:37 schreef soylent het volgende:

[..]

En ik ben toleranter dan de hele club bij elkaar. Krijg ik nou een prijs?
hoe kunnen we er zo zeker van zijn dat je zo tolerant bent?
pi_45596380
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:36 schreef soylent het volgende:

[..]

Hoef je mij niet te vertellen, ze praat de grootst mogelijke onzin.
Maar vertel eens o wijze............ Wat hebben mensen met een ander geloof te maken met de hadith?
pi_45596431
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:29 schreef moussie het volgende:

[..]

mwah, ik gebruik jouw argument als springplank om een sneer uit te delen naar anderen die wel generaliseren .. mag dat niet ?
Zonder aanleiding heb je daar zelf schuldig aan gemaakt door te beweren dat moslima's het handenschudden met ongehuwde mannen associeëren met seks.
Toen ik je daarop wees kwam je met een karikatuur en ondertussen heb je nog steeds geen inhoudelijke reactie gegeven.
Dat zal waarschijnlijk ook niet komen, niet waar?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:42:36 #182
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_45596447
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:39 schreef Reunity het volgende:

[..]

hoe kunnen we er zo zeker van zijn dat je zo tolerant bent?
Als je vriendin mij haar aarsch aanbiedt zal ik haar wel volblaffen, terwijl ik eigenlijk heel trouw ben binnen mijn relatie, maar ik pas me gewoon aan de cultuur daar!

He nou word ik iets te melig
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:47:01 #183
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_45596612
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:40 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Maar vertel eens o wijze............ Wat hebben mensen met een ander geloof te maken met de hadith?
Als je rare uitspraken doet over beweegredenen van moslims - wat sowieso al zeer twijfelachtig is, want niemand kan gedachten lezen - dan kun je er mee te maken krijgen. De kans bestaat dat iemand anders dan over de Koran en de Hadith begint te praten. Want die weerspreken wat je zegt.

Maar verder heb je er weinig mee te maken denk ik. Of je moet naast een moskee wonen, dan vang je er wel eens flarden van op.
pi_45596636
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:42 schreef soylent het volgende:

[..]

Als je vriendin mij haar aarsch aanbiedt zal ik haar wel volblaffen, terwijl ik eigenlijk heel trouw ben binnen mijn relatie, maar ik pas me gewoon aan de cultuur daar!

He nou word ik iets te melig
dit is mijn vriendin:

ze biedt zich aan, veel succes met haar.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:49:28 #185
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_45596691
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:47 schreef Reunity het volgende:

[..]

dit is mijn vriendin:
[afbeelding]
ze biedt zich aan, veel succes met haar.

Je zou er haast moslim van worden...
pi_45596798
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:49 schreef soylent het volgende:

[..]

Je zou er haast moslim van worden...
wat wil je daar mee zeggen?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:55:34 #187
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_45596900
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:52 schreef Reunity het volgende:

wat wil je daar mee zeggen?
Dat je soms heel blij mag zijn als je een waardenstelsel hebt dat het fysiek contact met vrouwen inperkt

pi_45596993
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:55 schreef soylent het volgende:

[..]

Dat je soms heel blij mag zijn als je een waardenstelsel hebt dat het fysiek contact met vrouwen inperkt

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Hoezo? Kan je bij dit aangezicht ook al niet je driften in toom houden?
pi_45597014
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:47 schreef soylent het volgende:

[..]

Als je rare uitspraken doet over beweegredenen van moslims
Wat rare uitspraken? Als je niets met de hadith te maken hebt dan hoef ook niet te weten wat er in staat.
quote:
- wat sowieso al zeer twijfelachtig is, want niemand kan gedachten lezen - dan kun je er mee te maken krijgen. De kans bestaat dat iemand anders dan over de Koran en de Hadith begint te praten. Want die weerspreken wat je zegt.

Maar verder heb je er weinig mee te maken denk ik. Of je moet naast een moskee wonen, dan vang je er wel eens flarden van op.
Mooi, dan zijn we het eens en hebben we ook niks te maken met cultuuruitspattingen van dat geloof.
pi_45597109

[ Bericht 100% gewijzigd door Reunity op 23-01-2007 15:08:14 (dubbelpost) ]
pi_45597151
quote:
.. maak je nou mijn vriendin belachelijk?
achja je bent geen moslim & ik heb haar uitgebreid over je verteld. je bent haar prins op het witte paard. ze kan niet wachten om je te ontmoeten.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:03:52 #192
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_45597160
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:59 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wat rare uitspraken?
De absurde uitspraken van Gia.
quote:
Als je niets met de hadith te maken hebt dan hoef ook niet te weten wat er in staat.
In onze cultuur is het netjes, als je iets niet weet, om daar dan ook niet over te liegen.

Gia kan misschien ook prachtige verhalen verzinnen over wiskunde, maar het is dan niet vreemd als anderen met een wiskundeboek aankomen. En ja, dan heb je plotseling "te maken" met een wiskundeboek, ook al interesseert het je geen reet.

Claims over feiten zijn van een heel andere klasse dan meningen. Een mening is iets persoonlijks. Als je iets als een feit claimt, loop je het gevaar dat je wordt gecorrigeerd.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:07:46 #193
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_45597273
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:03 schreef Reunity het volgende:

[..]

.. maak je nou mijn vriendin belachelijk?
achja je bent geen moslim & ik heb haar uitgebreid over je verteld. je bent haar prins op het witte paard. ze kan niet wachten om je te ontmoeten.
Voor de natie dan maar. Als ik in 't vervolg maar word gebruikt als 't schoolvoorbeeld van tolerantie, en niet Beatrix!
pi_45597277
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:42 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Zonder aanleiding heb je daar zelf schuldig aan gemaakt door te beweren dat moslima's het handenschudden met ongehuwde mannen associeëren met seks.
dat doen ze toch ook binnen die groep .. en het is niet met ongehuwde mannen maar met alle mannen van huwbare leeftijd .. dat de ene stroming daar makkelijker mee om gaat dan de andere, wat kan ik daaraan doen ?
quote:
Toen ik je daarop wees kwam je met een karikatuur en ondertussen heb je nog steeds geen inhoudelijke reactie gegeven.
Dat zal waarschijnlijk ook niet komen, niet waar?
jij probeert de minderheid binnen een minderheid haar rechten te ontnemen door te wijzen op het gedrag van de meerderheid .. ze doen het niet allemaal ..
dat is dan over het algemeen een van de weinige momenten dat de moslims niet worden gezien als een homogene groep, en dat is dan ook alleen maar om je eigen inzichten meer zeggingskracht te geven ..
pleased to meet you
pi_45597456
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:07 schreef soylent het volgende:

[..]

Voor de natie dan maar. Als ik in 't vervolg maar word gebruikt als 't schoolvoorbeeld van tolerantie, en niet Beatrix! [afbeelding]
tsja.. ik ben de tolerante persoon hier.. ik gun mijn vriendin een andere vriend. maar okay.. ik gun jou de eer.
t schoolvoorbeeld van tolerantie zijn kan mij persoonlijk nl niets schelen.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:17:32 #196
3542 Gia
User under construction
pi_45597599
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:49 schreef moussie het volgende:

[..]

nou nou .. en in een ander topic loop je te verdedigen dat een non wel met hoofddoek op mag lesgeven .. en dat omdat "wij" daar dan de persoonlijke interpretatie aan vast plakken dat zij dat wel mag omdat zij bij een officieel erkend clubje hoort .. beetje dubbele moraal ?
Bij een non is het gewoon "bedrijfskleding". Heeft niks te maken met persoonlijke interpretatie. Is overigens ook in het dagelijks leven niet verplicht. Je kunt een non eigenlijk beter vergelijken met een verpleegster. Die hebben in sommige landen, hier vroeger ook, ook een kapje op tijdens het werk.

Een hoofddoek is niet verplicht voor de moslima, ook niet als ze dat zelf wel denkt. In haar eigen tijd mag ze doen wat ze wil. Als ze ergens werkt waar het is toegestaan, ook prima. Maar als ergens hoofddeksels niet mogen, dan moet ie af.

Overigens mag een non ook niet als rechter werken met haar habijt en kap.

Maar goed, die discussie loopt ergens anders.
pi_45597602
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:03 schreef soylent het volgende:

[..]

De absurde uitspraken van Gia.
[..]
Je kunt het ook omdraaien en zeggen dat jij absurde uitspraken doet die niet in de huidige tijdgeest past in de westerse samenleving.
quote:
In onze cultuur is het netjes, als je iets niet weet, om daar dan ook niet over te liegen.
tuttuttut........... hoe kan je nu liegen als je het niet weet.
quote:
Gia kan misschien ook prachtige verhalen verzinnen over wiskunde, maar het is dan niet vreemd als anderen met een wiskundeboek aankomen. En ja, dan heb je plotseling "te maken" met een wiskundeboek, ook al interesseert het je geen reet.
Wiskunde is een vaststaand FEIT waar de hele wetenschap op gebaseerd is, een religieboek is GELOVEN in dingen die geen bewezen FEITEN zijn.
quote:
Claims over feiten zijn van een heel andere klasse dan meningen. Een mening is iets persoonlijks. Als je iets als een feit claimt, loop je het gevaar dat je wordt gecorrigeerd.
Precies, religie is een mening, een geloof en absoluut geen feit, daarom loop je gevaar gecorrigeerd te worden door anderen die geen religie aanhangen daar de FEITEN ontbreken.
pi_45597831
*Kuch* wetenschap is ook een geloof * Kuch*
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:24:53 #199
3542 Gia
User under construction
pi_45597863
quote:

Heb dit zelf van een Marokkaanse gehoord. Verkering is iets wat nu wel bestaat.
Daarnaast is het nogal onzinnig om je hetzelfde te gedragen als je profeet en je daarop te beroepen. Dan zou geen enkele Christen getrouwd zijn.
Maar goed. Het blijft dus persoonlijke interpretatie. Het IS geen voorschrift uit de Koran. En daarbij gaan die voorschriften toch niet boven Nederlandse normen en waarden of ongeschreven gedragsregels.
quote:
Ik ben alsnog wel benieuwd naar Gia's prachtige vertellingen over de redenen waarom de vrouwen in bijvoorbeeld het orthodox-Joodse geloof geen handen geven. Heeft dat ook weer te maken met... verkering? En heeft iedereen zich daar ook alweer aan "aangepast"?
Ik heb nog nooit gehoord dat een Joodse lerares op een niet-joodse school ouders de hand weigerde te geven. Ook niet dat een Joodse agente een korpschef weigert de hand te geven.
Ik heb eigenlijk nog nooit van een geval gehoord waarbij een Joodse in opspraak kwam omdat ze een man weigerde de hand te schudden.

Kun je misschien wat voorbeelden geven?

Misschien passen zij dit gewoon niet toe in het dagelijkse leven en passen zij zich WEL aan aan de Nederlandse (ongeschreven) regels.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:26:26 #200
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_45597920
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:17 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Je kunt het ook omdraaien en zeggen dat jij absurde uitspraken doet die niet in de huidige tijdgeest past in de westerse samenleving.
Dat kan alleen jij denk ik, maar ga je gang?
quote:
tuttuttut........... hoe kan je nu liegen als je het niet weet.
Je liegt DAT je het weet. Je weet immers dat je maar wat uit de dikke duim verzint. Niemand weet wat "de moslim" beweegt, want er zijn er miljoenen en je kent niet eens hun geschriften. Al zou je op basis van wat onderzoek misschien een GOK kunnen doen. Maar dan is het nog steeds liegen om te beweren dat je het weet.
quote:
Wiskunde is een vaststaand FEIT waar de hele wetenschap op gebaseerd is, een religieboek is GELOVEN in dingen die geen bewezen FEITEN zijn.
Het gaat hier niet over het religieboek, lees anders even terug. Het is een complexe discussie waar ik net ook even een poster verkeerd begreep. Het gaat over waarom moslima's geen hand geven. Gia heeft daar een prachtige theorie over.
quote:
Precies, religie is een mening, een geloof en absoluut geen feit, daarom loop je gevaar gecorrigeerd te worden door anderen die geen religie aanhangen daar de FEITEN ontbreken.
Nee, iedereen heeft het recht op zijn eigen mening. Je mag de xenofobe beledigde Nederlander zijn als je dat wil. Ik vind het niks, maar je mag het vinden. DAT onderdeel van de Nederlandse cultuur moet je toch wel accepteren, of niet? Oh ja, ik zeg niet dat je xenofoob bent, het is puur mijn mening

Maar dit wordt een beetje een meta-meta-meta-discussie...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')