abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Donald Duck held maandag 22 januari 2007 @ 13:38:23 #121
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_45577545
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:34 schreef Ichthus het volgende:

[..]

wat een k*tvent ben jij.
iemand die zo denkt ik slechter dan bush en saddam
Jij bent gewoon een zeikstraal. Afrika er weer eens bij halen. Dat is bij alles zo makkelijk he. "Ja maar in Afrika...". Rot toch op zeg!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_45579069
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:26 schreef Gia het volgende:

[..]

In plaats dat je dan boos wordt op de obstinaatheid van die moslima, geef je ook daar weer de schuld aan de Nederlander. Ja, ze doen dat expres en ja juist daarom moeten we er hardere maatregelen tegen nemen en op ONZE strepen gaan staan.
idd .. ik zeg niet alleen dat ik niet meer in de middeleeuwen vast hang, ik handel er ook naar ..
pleased to meet you
  maandag 22 januari 2007 @ 15:12:11 #123
3542 Gia
User under construction
pi_45580337
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:29 schreef moussie het volgende:

[..]

idd .. ik zeg niet alleen dat ik niet meer in de middeleeuwen vast hang, ik handel er ook naar ..
Door een onbeperkt begrip te hebben voor elke achterlijke eis die deze bevolkingsgroep stelt, zogenaamd gebaseerd op geloofsvoorschriften? Uhuh, heel modern!
pi_45581612
quote:
Op maandag 22 januari 2007 15:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Door een onbeperkt begrip te hebben voor elke achterlijke eis die deze bevolkingsgroep stelt, zogenaamd gebaseerd op geloofsvoorschriften? Uhuh, heel modern!
als ik het doodnormaal vind dat er bevolkingsgroepen bestaan die liever geen handjes geven en groet die op een andere, even respectvolle wijze, gaat het nooit komen tot iets "eisen", niet waar ?
pleased to meet you
pi_45582198
Op staande voet ontslaan. We moeten steeds maar begrip hebben voor de moslim-cultuur en omgekeerd blijft dat te vaak achterwege. Weigeren om de hand van een korpscommandant te schudden kan worden opgevat als een openbare belediging. Alleen dat lijkt me genoeg grond voor ontslag, al de andere zijwegen die je erbij bedenkt (zoals mannen aanraken bij het arresteren) zijn naar mijn mening overbodig.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 09:04:10 #126
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_45587984
Ik vind dat de dames gewoon het fatsoen op moeten brengen om weg te blijven uit beroepen waarvan ze weten dat ze ermee in conflict gaan komen met hun geloofsovertuiging.
Dat ze dat niet doen bewijst m.i. dat ze er op uit zijn om confrontaties uit te lokken om hun *geloof * bij anderen door de strot te kunnen duwen. Ik beschouw dergelijk gedrag als een vorm van agressie.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 23 januari 2007 @ 10:26:59 #127
111528 Viajero
Who dares wins
pi_45589482
In de Britse cultuur is het een teken van respect om iemand een hand te geven. Waar haalt deze Moslima de arrogantie vandaan om de Britse cultuur aan de kant te schuiven en aan haar eigen cultuur vast te houden?

In de Britse cultuur respecteert ze als politieagente haar eigen baas niet. Lijkt me voldoende reden voor ontslag. Word maar politieagent in Pakistan, maar niet hier. Als ik ooit met een politieagent of politieagente te maken krijg die mijn uitgestoken hand weigert vraag ik zijn/haar naam en dien ik een klacht in. Moslim of niet.

Als ik in een Moslimland ben ga ik er ook niet op staan om vrouwen een hand te geven omdat dat in mijn cultuur een teken van respect is. Daar respecteer ik hun cultuur. Het zou leuk zijn als hier ook onze cultuur gerespecteerd word.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 11:05:34 #128
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45590346
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:34 schreef Ichthus het volgende:

[..]

wat een k*tvent ben jij.
iemand die zo denkt ik slechter dan bush en saddam
Waarom zouden wij moeten betalen voor iets dat jij wilt als je ze zo zielig vind doe je er zelf toch wat aan. Maar blijkbaar is dat je teveel gevraagd. Altijd maar andere laten betalen voor bodemloze putten die zogezegt goed zijn. Typisch links.

Maar on topic. Belachelijk dit natuurlijk, als ze ook niet met mannelijke verdachten wil omgaan moet ze geljk ontslagen worden. Ik wordt ziek van die moslims die altijd hun geloof boven alles stellen. Zoek dan een andere baan.
mai pen rai
pi_45592585
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 10:26 schreef Viajero het volgende:
Als ik in een Moslimland ben ga ik er ook niet op staan om vrouwen een hand te geven omdat dat in mijn cultuur een teken van respect is. Daar respecteer ik hun cultuur. Het zou leuk zijn als hier ook onze cultuur gerespecteerd word.
ik snap maar niet hoe jullie iedere keer maar weer met die rare vergelijking kunnen komen .. er is een reusachtig verschil tussen een handeling weglaten ( jij schud geen handen van het andere geslacht als je daar bent) en een handeling toevoegen ( de moslim schud wel handen van het andere geslacht als die hier is), en als op de handeling die toegevoegd moet worden een seksueel taboe ligt wordt het helemaal moeilijk .. dat zou toch iedereen met meer dan 2 hersencellen moeten kunnen begrijpen ?
pleased to meet you
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:30:06 #130
3542 Gia
User under construction
pi_45592849
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:21 schreef moussie het volgende:

[..]

ik snap maar niet hoe jullie iedere keer maar weer met die rare vergelijking kunnen komen .. er is een reusachtig verschil tussen een handeling weglaten ( jij schud geen handen van het andere geslacht als je daar bent) en een handeling toevoegen ( de moslim schud wel handen van het andere geslacht als die hier is), en als op de handeling die toegevoegd moet worden een seksueel taboe ligt wordt het helemaal moeilijk .. dat zou toch iedereen met meer dan 2 hersencellen moeten kunnen begrijpen ?
Wat met het verplicht moeten dragen van een hoofddoek in sommige islamitische landen?
Dan moet ik iets doen wat ik niet wil, wat niet bij mijn cultuur hoort. Wat ik slecht voor mijn haar vind.

Whatever reason, ik wil het niet.

Maar dan moet ik me wel aanpassen, want het is nu eenmaal de wet daar. En een hand geven is hier niet wettelijk verplicht. Ja, duh!!

Trouwens, we worden hier ook met carnaval in onze geloofsbeleving beperkt. (Carnaval is nu eenmaal een katholiek feest, al sinds eeuwen)
Je mag iedereen nadoen, tijdens de optocht. Je mag je verkleden als JP Balkenende of als Rita Verdonk. Je mag zelfs als koningin gaan. Er lopen ook ieder jaar wel weer als Chinees verkleede mensen rond, of als bosjesmannen.
Maar in boerka is verboden, want je mag die bevolkingsgroep niet voor de gek houden.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:31:39 #131
111528 Viajero
Who dares wins
pi_45592901
quote:

[..]

Inderdaad heel raar dat wij daar hun cultuur respecteren en wij hier ook hun cultuur respecteren.

En dat zij daar onze cultuur niet respecteren, en zij hier ook onze cultuur niet respecteren.

En dat je mensen zoals jij hebt die het vuur nog wat opstoken.

Is het nou zo moeilijk om je aan te passen, en anders niet hier te komen?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:32:16 #132
78780 deedeetee
pi_45592916
Het is idd maar een vergelijking, aan de andere kant word bij deze mensen de * eer * - vaak lettelijk - dood serieus genomen. Weigeren om iemand een hand te geven is hier zeer onbeschoft en tast de eer aan van de geweigerde persoon. Dat mag dan ook wel eens als punt van overweging mee genomen worden.
Als je je geloof echt heel letterlijk boven alles wilt gaan stellen( hoewel ik 't betwijfel dat het daar om gaat in dit soort gevallen ) dan moet je in een moslimland blijven wonen. Daar kan dat, hier niet.
pi_45593152
quote:

[..]

Het enige reusachtige verschil is de begroetingsvorm dat ontstaan is vanuit culturele gebruiken, althans vanuit de optiek van de korpschef. De moslima heeft een culturele begroetingsvorm dat zij ontleent vanuit een bepaalde religieuze interpretatie.
In elk geval was de korpschef uitermate beledigd, maar dat gegeven is voor de moslima een irrelevantie. Het is helemaal niet onzinnig te stellen, dat de korpschef in een islamitisch land bepaalde gebruiken tijdens de begroeting in acht neemt om pijnlijke momenten te vermijden -zeker omdat religieuze minderheden niet altijd dezelfde rechten hebben.
Ik denk dat jíj dit wel kan begrijpen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_45593193
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:32 schreef deedeetee het volgende:
Het is idd maar een vergelijking, aan de andere kant word bij deze mensen de * eer * - vaak lettelijk - dood serieus genomen. Weigeren om iemand een hand te geven is hier zeer onbeschoft en tast de eer aan van de geweigerde persoon. Dat mag dan ook wel eens als punt van overweging mee genomen worden.
Als je je geloof echt heel letterlijk boven alles wilt gaan stellen( hoewel ik 't betwijfel dat het daar om gaat in dit soort gevallen ) dan moet je in een moslimland blijven wonen. Daar kan dat, hier niet.
En het moet zeker niet kunnen met beroepen vanuit overheidswege.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:42:48 #135
111528 Viajero
Who dares wins
pi_45593205
Af en toe denk ik dat luitjes zoals moussie, super7fighter en mutant eigenlijk extreem rechtse activisten zijn die doen alsof ze Moslim zijn om de haat tegen Moslims op te stoken.

Maar dan bedenk ik me dat ik irl dezelfde onzin van Moslims te horen krijg.
pi_45593227
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:31 schreef Viajero het volgende:

[..]

Inderdaad heel raar dat wij daar hun cultuur respecteren en wij hier ook hun cultuur respecteren.

En dat zij daar onze cultuur niet respecteren, en zij hier ook onze cultuur niet respecteren.

En dat je mensen zoals jij hebt die het vuur nog wat opstoken.

Is het nou zo moeilijk om je aan te passen, en anders niet hier te komen?
je leest even heel tactisch over het feit heen dat een handeling weglaten stukken makkelijker is dan een handeling toevoegen .. helemaal als het gaat om een seksueel getinte handeling
pleased to meet you
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:46:25 #137
78780 deedeetee
pi_45593282
Een seksueel getinte handeling !???
Mag ik dan bij deze constateren dat moslims viespeuken zijn die schijnbaar maar aan één ding kunnen denken ?

pi_45593293
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:43 schreef moussie het volgende:

[..]

je leest even heel tactisch over het feit heen dat een handeling weglaten stukken makkelijker is dan een handeling toevoegen .. helemaal als het gaat om een seksueel getinte handeling
Jij stelt dat in jouw beredenatie. Dat zegt helemaal niets over dat de handeling weglatemn ook daadwerkelijk makkelijker is.
Zeker niet wanneer je de niet-fysieke, het onbegrip, pijnlijke toestanden, etc. effecten in die beredenatie zou betrekken.
pi_45593309
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:43 schreef moussie het volgende:

[..]

Meen je dit nou?
pi_45593326
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:40 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het enige reusachtige verschil is de begroetingsvorm dat ontstaan is vanuit culturele gebruiken, althans vanuit de optiek van de korpschef. De moslima heeft een culturele begroetingsvorm dat zij ontleent vanuit een bepaalde religieuze interpretatie.
In elk geval was de korpschef uitermate beledigd, maar dat gegeven is voor de moslima een irrelevantie. Het is helemaal niet onzinnig te stellen, dat de korpschef in een islamitisch land bepaalde gebruiken tijdens de begroeting in acht neemt om pijnlijke momenten te vermijden -zeker omdat religieuze minderheden niet altijd dezelfde rechten hebben.
Ik denk dat jíj dit wel kan begrijpen.
we hebben al geruime tijd met andere culturen te maken waarvan er meerdere om verschillende redenen geen handen schudden, het is al die tijd nooit een issue geweest en ineens, na 9/11 is het dat wel .. en alleen voor moslims !!
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')