Jij bent gewoon een zeikstraal. Afrika er weer eens bij halen. Dat is bij alles zo makkelijk he. "Ja maar in Afrika...". Rot toch op zeg!quote:Op maandag 22 januari 2007 13:34 schreef Ichthus het volgende:
[..]
wat een k*tvent ben jij.
iemand die zo denkt ik slechter dan bush en saddam
idd .. ik zeg niet alleen dat ik niet meer in de middeleeuwen vast hang, ik handel er ook naar ..quote:Op maandag 22 januari 2007 13:26 schreef Gia het volgende:
[..]
In plaats dat je dan boos wordt op de obstinaatheid van die moslima, geef je ook daar weer de schuld aan de Nederlander. Ja, ze doen dat expres en ja juist daarom moeten we er hardere maatregelen tegen nemen en op ONZE strepen gaan staan.
Door een onbeperkt begrip te hebben voor elke achterlijke eis die deze bevolkingsgroep stelt, zogenaamd gebaseerd op geloofsvoorschriften? Uhuh, heel modern!quote:Op maandag 22 januari 2007 14:29 schreef moussie het volgende:
[..]
idd .. ik zeg niet alleen dat ik niet meer in de middeleeuwen vast hang, ik handel er ook naar ..
als ik het doodnormaal vind dat er bevolkingsgroepen bestaan die liever geen handjes geven en groet die op een andere, even respectvolle wijze, gaat het nooit komen tot iets "eisen", niet waar ?quote:Op maandag 22 januari 2007 15:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Door een onbeperkt begrip te hebben voor elke achterlijke eis die deze bevolkingsgroep stelt, zogenaamd gebaseerd op geloofsvoorschriften? Uhuh, heel modern!![]()
Waarom zouden wij moeten betalen voor iets dat jij wilt als je ze zo zielig vind doe je er zelf toch wat aan. Maar blijkbaar is dat je teveel gevraagd. Altijd maar andere laten betalen voor bodemloze putten die zogezegt goed zijn. Typisch links.quote:Op maandag 22 januari 2007 13:34 schreef Ichthus het volgende:
[..]
wat een k*tvent ben jij.
iemand die zo denkt ik slechter dan bush en saddam
ik snap maar niet hoe jullie iedere keer maar weer met die rare vergelijking kunnen komen .. er is een reusachtig verschil tussen een handeling weglaten ( jij schud geen handen van het andere geslacht als je daar bent) en een handeling toevoegen ( de moslim schud wel handen van het andere geslacht als die hier is), en als op de handeling die toegevoegd moet worden een seksueel taboe ligt wordt het helemaal moeilijk .. dat zou toch iedereen met meer dan 2 hersencellen moeten kunnen begrijpen ?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 10:26 schreef Viajero het volgende:
Als ik in een Moslimland ben ga ik er ook niet op staan om vrouwen een hand te geven omdat dat in mijn cultuur een teken van respect is. Daar respecteer ik hun cultuur. Het zou leuk zijn als hier ook onze cultuur gerespecteerd word.
Wat met het verplicht moeten dragen van een hoofddoek in sommige islamitische landen?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:21 schreef moussie het volgende:
[..]
ik snap maar niet hoe jullie iedere keer maar weer met die rare vergelijking kunnen komen .. er is een reusachtig verschil tussen een handeling weglaten ( jij schud geen handen van het andere geslacht als je daar bent) en een handeling toevoegen ( de moslim schud wel handen van het andere geslacht als die hier is), en als op de handeling die toegevoegd moet worden een seksueel taboe ligt wordt het helemaal moeilijk .. dat zou toch iedereen met meer dan 2 hersencellen moeten kunnen begrijpen ?
Inderdaad heel raar dat wij daar hun cultuur respecteren en wij hier ook hun cultuur respecteren.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:21 schreef moussie het volgende:
[..]
ik snap maar niet hoe jullie iedere keer maar weer met die rare vergelijking kunnen komen .. er is een reusachtig verschil tussen een handeling weglaten ( jij schud geen handen van het andere geslacht als je daar bent) en een handeling toevoegen ( de moslim schud wel handen van het andere geslacht als die hier is), en als op de handeling die toegevoegd moet worden een seksueel taboe ligt wordt het helemaal moeilijk .. dat zou toch iedereen met meer dan 2 hersencellen moeten kunnen begrijpen ?
Het enige reusachtige verschil is de begroetingsvorm dat ontstaan is vanuit culturele gebruiken, althans vanuit de optiek van de korpschef. De moslima heeft een culturele begroetingsvorm dat zij ontleent vanuit een bepaalde religieuze interpretatie.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:21 schreef moussie het volgende:
[..]
En het moet zeker niet kunnen met beroepen vanuit overheidswege.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:32 schreef deedeetee het volgende:
Het is idd maar een vergelijking, aan de andere kant word bij deze mensen de * eer * - vaak lettelijk - dood serieus genomen. Weigeren om iemand een hand te geven is hier zeer onbeschoft en tast de eer aan van de geweigerde persoon. Dat mag dan ook wel eens als punt van overweging mee genomen worden.
Als je je geloof echt heel letterlijk boven alles wilt gaan stellen( hoewel ik 't betwijfel dat het daar om gaat in dit soort gevallen ) dan moet je in een moslimland blijven wonen. Daar kan dat, hier niet.
je leest even heel tactisch over het feit heen dat een handeling weglaten stukken makkelijker is dan een handeling toevoegen .. helemaal als het gaat om een seksueel getinte handelingquote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
Inderdaad heel raar dat wij daar hun cultuur respecteren en wij hier ook hun cultuur respecteren.
En dat zij daar onze cultuur niet respecteren, en zij hier ook onze cultuur niet respecteren.
En dat je mensen zoals jij hebt die het vuur nog wat opstoken.
Is het nou zo moeilijk om je aan te passen, en anders niet hier te komen?
Jij stelt dat in jouw beredenatie. Dat zegt helemaal niets over dat de handeling weglatemn ook daadwerkelijk makkelijker is.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:43 schreef moussie het volgende:
[..]
je leest even heel tactisch over het feit heen dat een handeling weglaten stukken makkelijker is dan een handeling toevoegen .. helemaal als het gaat om een seksueel getinte handeling
Meen je dit nou?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:43 schreef moussie het volgende:
[..]
je leest even heel tactisch over het feit heen dat een handeling weglaten stukken makkelijker is dan een handeling toevoegen .. helemaal als het gaat om een seksueel getinte handeling
we hebben al geruime tijd met andere culturen te maken waarvan er meerdere om verschillende redenen geen handen schudden, het is al die tijd nooit een issue geweest en ineens, na 9/11 is het dat wel .. en alleen voor moslims !!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:40 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het enige reusachtige verschil is de begroetingsvorm dat ontstaan is vanuit culturele gebruiken, althans vanuit de optiek van de korpschef. De moslima heeft een culturele begroetingsvorm dat zij ontleent vanuit een bepaalde religieuze interpretatie.
In elk geval was de korpschef uitermate beledigd, maar dat gegeven is voor de moslima een irrelevantie. Het is helemaal niet onzinnig te stellen, dat de korpschef in een islamitisch land bepaalde gebruiken tijdens de begroeting in acht neemt om pijnlijke momenten te vermijden -zeker omdat religieuze minderheden niet altijd dezelfde rechten hebben.
Ik denk dat jíj dit wel kan begrijpen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |