abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45370200
Welkom in het slowchat-topic van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin.
Iedereen is welkom.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_45370230
Belasted?

Is dat een tussenvorm? Ergens tussen wat het moet wezen en je begrijpt toch wat ik bedoel?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_45370236
quote:
Op maandag 15 januari 2007 13:08 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Toch denk ik dat dit tikfouten op zich zijn, en geen tussensoorten.
Kunst, SpellChecker heeft er een paar blindgangers uitgehaald en het bestand zal nooit compleet zijn. AANNAMES!!!
pi_45370310
quote:
Op maandag 15 januari 2007 13:11 schreef sigme het volgende:
Belasted?

Is dat een tussenvorm? Ergens tussen wat het moet wezen en je begrijpt toch wat ik bedoel?
Het is nog veel erger, denk ik.
pi_45370389
quote:
Op maandag 15 januari 2007 13:14 schreef Apropos het volgende:

[..]

Het is nog veel erger, denk ik.
Ik begrijp het weer niet ?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_45370425
quote:
Op maandag 15 januari 2007 13:11 schreef Apropos het volgende:

[..]

Kunst, SpellChecker heeft er een paar blindgangers uitgehaald en het bestand zal nooit compleet zijn. AANNAMES!!!
Klopt. In Word '97 wordt zowel Cairo als Caïro als fout gezien door de spellingscontrole. Blijkbaar zijn de heren taalkundigen het nog niet helemaal eens en over tien jaar blijkt dat het gewoon Kaajrow is.
pi_45370443
Belasted....ik snap er niks van.
pi_45370463
quote:
Op maandag 15 januari 2007 13:17 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik begrijp het weer niet ?
Ik zou niet durven zeggen ''je begrijpt toch wat ik bedoel?''
pi_45370552
The world is mine.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45370559
quote:
Op maandag 15 januari 2007 13:20 schreef Apropos het volgende:

[..]

Ik zou niet durven zeggen ''je begrijpt toch wat ik bedoel?''
Het zij je vergeven .

pi_45370629
Voor Yildiz:
quote:
Politie mag databanken in hele EU raadplegen

ANP

DRESDEN - De politiediensten van alle EU-landen kunnen elkaars databanken met DNA en vingerafdrukken raadplegen. De agenten kunnen eveneens de kentekenregisters van andere EU-landen inzien.

Ministers van Justitie van de 27 EU-landen steunen dit idee, zo bleek maandag tijdens een vergadering.

De uitbreiding moet politieonderzoeken vergemakkelijken. Momenteel zijn de gegevensbanken niet direct toegankelijk voor buitenlandse politiediensten. Nederland had hiervoor al een verdrag gesloten met zes landen, maar dat ligt nog ter goedkeuring bij het parlement.

Dat agenten bij een DNA- of biometrisch spoor nu in de hele EU kunnen zoeken, is volgens minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) een flinke stap voorwaarts.

Duitsland en Oostenrijk hebben inmiddels goede resultaten geboekt sinds hun uitwisseling. De Duitse minister Wolfgang Schäuble (Binnenlandse Zaken), die de EU-vergadering in Dresden voorzit, pleitte zondagavond al voor uitbreiding van de werkwijze naar de hele Europese Unie. De meeste van zijn collega's waren snel gewonnen voor het idee.

Het is de bedoeling dat al in februari een formeel voorstel voor de EU-landen op tafel komt. Invoering kan dan snel gaan, zo is de verwachting.
volkskrant
pi_45370831
pi_45371706
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 15 januari 2007 @ 14:52:03 #14
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45372958

Ik vind Wagendorp een leuke columnist, de vorige keer had hij een stuk over de leugen regeert
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_45373116
quote:
Op maandag 15 januari 2007 14:52 schreef Aoristus het volgende:
[afbeelding]

Ik vind Wagendorp een leuke columnist, de vorige keer had hij een stuk over de leugen regeert
Ja was een leuke column .
  maandag 15 januari 2007 @ 15:00:07 #16
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45373220
quote:
Op maandag 15 januari 2007 14:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja was een leuke column .
zekers, het compenseert Martin Bril een beetje
pi_45373253
Ja dat gemier over trieste zeeuwse restaurants boeide niet echt vandaag.
  maandag 15 januari 2007 @ 15:03:19 #18
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45373316
daarom, paroolmannetjes moeten bij het parool blijven
  maandag 15 januari 2007 @ 16:08:41 #19
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_45375267
quote:
Op maandag 15 januari 2007 12:33 schreef sigme het volgende:

[..]

I can live without a finger
I can live without a toe
But the head is necessary

Nits - J.O.S. Days
Net één uur heen, één uur terug gefietst, dus genoeg tijd het even te overpeinzen. Ik vind het ergens niet onmenselijk, en ergens heb je wel gelijk. Als je in zo'n maatschappij leeft vindt je het vanzelfsprekend heel normaal en verre van onmenselijk. Misschien kun je je nog herinneren dat ze in de tijd waarin Chip leeft druk bezig zijn de mens genetisch zo aan te passen dat de 'treatments' niet meer nodig zijn. Is het veranderen van de mens naar ander soort mens onmenselijk? Misschien. Is het daarna onmenselijk? Nee, want de mens is niet meer de mens die hij ooit was, en leeft nu als een soort in een samenleving die perfect past bij zijn karakter.

Misschien ligt daar ook wel de oorzaak van mijn manier van denken, namelijk dat de mensheid zo als die nu in elkaar zit gewoon niet goed functioneert ten opzichte van de wereld. Daarmee wil ik niet zeggen dat we onze soort daarom maar moeten strippen van gevoelens en dergelijke, maar een verandering is wenselijk. Hetgeen dat de term menselijk nu beteugelt vind ik niet wenselijk.

Als je er even over nadenkt zijn veel utopiën onmogelijk omdat ze vereisen dat de mens anders is dan hij nu is. Communisme (mijns inziens een, met de huidige mensheid, onwerkbare utopie) verlangt onder andere dat de mensen zijn verlangen naar bezit opgeeft, en Utopia zelf (als ik het goede verhaal voor me heb) gaat er vanuit dat niemand zich wil onderscheiden van de rest.
pi_45375548
quote:
Op maandag 15 januari 2007 16:08 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Net één uur heen, één uur terug gefietst, dus genoeg tijd het even te overpeinzen. Ik vind het ergens niet onmenselijk, en ergens heb je wel gelijk. Als je in zo'n maatschappij leeft vindt je het vanzelfsprekend heel normaal en verre van onmenselijk. Misschien kun je je nog herinneren dat ze in de tijd waarin Chip leeft druk bezig zijn de mens genetisch zo aan te passen dat de 'treatments' niet meer nodig zijn. Is het veranderen van de mens naar ander soort mens onmenselijk? Misschien. Is het daarna onmenselijk? Nee, want de mens is niet meer de mens die hij ooit was, en leeft nu als een soort in een samenleving die perfect past bij zijn karakter.
Misschien ligt daar ook wel de oorzaak van mijn manier van denken, namelijk dat de mensheid zo als die nu in elkaar zit gewoon niet goed functioneert ten opzichte van de wereld. Daarmee wil ik niet zeggen dat we onze soort daarom maar moeten strippen van gevoelens en dergelijke, maar een verandering is wenselijk. Hetgeen dat de term menselijk nu beteugelt vind ik niet wenselijk.
Als je er even over nadenkt zijn veel utopiën onmogelijk omdat ze vereisen dat de mens anders is dan hij nu is. Communisme (mijns inziens een, met de huidige mensheid, onwerkbare utopie) verlangt onder andere dat de mensen zijn verlangen naar bezit opgeeft, en Utopia zelf (als ik het goede verhaal voor me heb) gaat er vanuit dat niemand zich wil onderscheiden van de rest.
Utopiën zijn -bij de mens zoals deze is- per definitie onmenselijk. Ze zijn een wens dat alles anders zou zijn - maar met dat 'alles' bedoelt men niet de aarde, het klimaat, de beestenboel. Het 'alles' wat anders zou moeten zijn is de menselijke aard.

Als je wenst dat de mens niet zichzelf is, dan wens je deze onmenselijk.
Als je je medemensen het liefst onmenselijk / ontmenselijkt ziet worden vind ik je politiek gesproken een engerd .
pi_45375887
Utopia, in de oorspronkelijke zin, behelst ook het opgeven van privebezit.
pi_45376536
I'm leaving on a jet plane.
pi_45376587
  maandag 15 januari 2007 @ 16:46:32 #24
158292 problematiQue
pi_45376617
quote:
Op maandag 15 januari 2007 16:17 schreef sigme het volgende:

[..]

Utopiën zijn -bij de mens zoals deze is- per definitie onmenselijk. Ze zijn een wens dat alles anders zou zijn - maar met dat 'alles' bedoelt men niet de aarde, het klimaat, de beestenboel. Het 'alles' wat anders zou moeten zijn is de menselijke aard.
Dat ben ik niet met jou eens. Een utopie kan ook uitgaan van de mens zoals deze nu is. Een utopie kan ook uitgaan van een geheel andere staatsinrichting alleen.
quote:
Als je wenst dat de mens niet zichzelf is, dan wens je deze onmenselijk.
Als je je medemensen het liefst onmenselijk / ontmenselijkt ziet worden vind ik je politiek gesproken een engerd .
Laat ik het zo formuleren. Ik vind het jammer dat de mens is zoals hij is.

Vind je utopiën dan ook per definitie eng?
pi_45376831
quote:
Op maandag 15 januari 2007 16:44 schreef kLowJow het volgende:
I'm leaving on a jet plane.
Is zo'n uitlating niet strafbaar? Of gewoon erg nichterig?
pi_45376886
quote:
Peters Speelzaal

Het beloofde een dag als alle andere te worden toen Peter die ochtend, als altijd veel te laat, om 9:15 uur peuterspeelzaal Het Torentje binnenstapte. "Fashionably late" pleegde hij dat zelf te noemen, gek als hij was op Amerikaanse catchphrases en andersoortige anglicismen. Peter was een echte stoere jongen. In zijn mouwloze Che Guevara-shirt, donkerblauwe spijkerbroek met omgeslagen pijpen en de nieuwste nike air max aan zijn voeten, was hij een verschijning die menig meisjeshart in Het Torentje sneller deed kloppen. Een dikke zwarte prada-zonnebril maakte het plaatje compleet.
pi_45376895
quote:
Op maandag 15 januari 2007 16:51 schreef Apropos het volgende:

[..]

Is zo'n uitlating niet strafbaar? Of gewoon erg nichterig?
Moet jij niet iets betasteren?
  maandag 15 januari 2007 @ 16:54:19 #28
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_45376912
Teuveupeu.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_45376917
quote:
Op maandag 15 januari 2007 16:53 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Moet jij niet iets betasteren?
Die zit.
pi_45376929
quote:
Op maandag 15 januari 2007 16:54 schreef Apropos het volgende:

[..]

Die zit.
Je moeder dan, he. Die zit op de Vrouwenvleugel.
pi_45377102
quote:
Op maandag 15 januari 2007 16:54 schreef Apropos het volgende:

[..]

Je moeder dan, he. Die zit op de Vrouwenvleugel.
Ze speelt heel geen piano. Slechts blokfluit.
pi_45377130
Waarom zijn alle Marokkanen mij vandaag de baas?
  maandag 15 januari 2007 @ 17:02:07 #33
Stranger than fiction
pi_45377186
Alle Marokkanen?
pi_45377255
Zelfs Ali B?
pi_45377256
quote:
Op maandag 15 januari 2007 17:02 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Alle Marokkanen?
Nee, een klein dorpje kan ik nog wel aan.
pi_45377325
pi_45377347
quote:
Op maandag 15 januari 2007 17:04 schreef MrX1982 het volgende:
Zelfs Ali B?
Da's een Almeerder .
pi_45377386
quote:
Op maandag 15 januari 2007 17:07 schreef Apropos het volgende:
Da's een Almeerder .
Dat is bijna nog erger dan Rotterdam.
  maandag 15 januari 2007 @ 17:27:46 #39
130955 Floripas
Blast from the past
  maandag 15 januari 2007 @ 17:55:12 #40
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45378831
Waar zijn onze rechtsgeorienteerde vrinden? Hebben die op maandag Papadag, net als Wouter Bos?
  maandag 15 januari 2007 @ 18:05:16 #41
Stranger than fiction
pi_45379175
quote:
Op maandag 15 januari 2007 17:55 schreef Floripas het volgende:
Waar zijn onze rechtsgeorienteerde vrinden? Hebben die op maandag Papadag, net als Wouter Bos?
Ze eten op maandag allemaal bij mama.
pi_45379348
quote:
Op maandag 15 januari 2007 18:05 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ze eten op maandag allemaal bij mama.
Op andere dagen niet dan ?
pi_45379424
Voor de vliegtuig liefhebbers .

http://www.youtube.com/watch?v=zv2N1h368Zk
pi_45379521
quote:
Op maandag 15 januari 2007 17:27 schreef Floripas het volgende:
KUTKUTKUTmigratieregels!!!!!
In Canada? Lijkt me sterk.
  maandag 15 januari 2007 @ 18:24:06 #45
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45379803
quote:
Op maandag 15 januari 2007 17:27 schreef Floripas het volgende:
KUTKUTKUTmigratieregels!!!!!
Wat is het probleem precies?
  maandag 15 januari 2007 @ 18:31:43 #46
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45380047
quote:
Tegenlicht: In memoriam Aleksander Litvinenko
Nederland Twee, 20:55 - 21:48

Portret van een ex-spion die door zijn dood wereldberoemd werd. Wat begon als een mogelijke voedselvergiftiging liep binnen enkele weken uit op een wreed spektakel met enorme politieke proporties; Aleksander Litvinenko, voormalig lid van de Russische geheime dienst stierf in november in zijn woonplaats Londen als gevolg van een vergiftiging met radioactief materiaal. Inmiddels probeert Scotland Yard in Moskou de toedracht en de opdrachtgevers van de moord te achterhalen. De Russen eisen op hun beurt uitlevering van de naar Londen gevluchte steenrijke zakenman Boris Berezovski en de Tsjetsjeense president in ballingschap Ahmed Zakayev, die zij van de moord beschuldigen. In 2004 vertelde Aleksander Litvinenko zijn levensverhaal aan Jos de Putter. Het is een woest verhaal vol complotten, aanslagen en verdachtmakingen. Litvinenko spreekt over zijn tijd bij de geheime dienst, over zijn ervaringen in Tsjetsjenië en vooral over de serie bomaanslagen op Russisch grondgebied die leidden tot de machtsgreep van Vladimir Poetin. Volgens Litvinenko waren die aanslagen het werk van de geheime dienst. Na de begrafenis van Litvinenko in december 2006 sprak De Putter in Londen met Litvinenko's vader Walter, met de Tsjetsjeense leider en beste vriend van Litvinenko Ahmed Zakayev en met de vooraanstaande Russische balling Vladimir Bukovsky, tevens vriend van Litvinenko.
Rond middernacht is er overigens ook nog op Nederland Twee VPRO Import, over de rol van humor in de geschiedenis van het communisme
  maandag 15 januari 2007 @ 18:49:24 #47
158292 problematiQue
pi_45380663
Na rage happy slapping, nu happy hanging
quote:
Hanging of Saddam's aides filmed

Iraqi government officials have shown journalists video of the hanging of two of Saddam Hussein's aides, during which one of the men was decapitated.

The film shows Barzan Ibrahim - Saddam Hussein's half-brother - and Awad Hamed al-Bandar hanged side-by-side.

Barzan, former intelligence chief, and al-Bandar, former head of Iraq's Revolutionary Court, were convicted over the killing of 148 Shias in 1982.

The government said Barzan's beheading was accidental.

The BBC's Andrew North in Baghdad says the video first shows both men being prepared for execution standing next to each other.

They were both dressed in orange boiler suits.

Executioners in balaclavas placed hoods round both men's heads, then the noose.

A short while later the footage, which is silent, shows both men fall.

Almost immediately the rope that was round Barzan's neck flicks upwards, the body dropping below.

The cameraman then shows the pit below and a headless body, bloodied at the neck and what officials say was Barzan's head still covered by a hood.

Al-Bandar's body was still hanging above, said one official who was present at the execution.

Our correspondent says officials say they are not planning to release the footage publicly.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/6263787.stm
pi_45380764
..former head..
pi_45380934
Hallo.
pi_45380951
quote:
Op maandag 15 januari 2007 16:46 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met jou eens. Een utopie kan ook uitgaan van de mens zoals deze nu is. Een utopie kan ook uitgaan van een geheel andere staatsinrichting alleen.
Heb je die ook voorhanden? De enige die ik zie die ongeveer daaraan voldoet is de utopie dat onze lieve heer de touwtjes weer in handen neemt.
quote:
[..]

Laat ik het zo formuleren. Ik vind het jammer dat de mens is zoals hij is.
Ik niet, ik ben mens, ik vind het een feest mens te zijn en ik zou het niet willen ruilen. Hooguit voor een katteleven - maar dan wel een kat met een mens.
quote:
Vind je utopiën dan ook per definitie eng?
Nee, ik vind ideëen nooit eng, alleen hun handjes & voetjes.
pi_45380988
quote:
Op maandag 15 januari 2007 18:55 schreef Monidique het volgende:
Hallo.
He ! Hoe was het, ben je moe, heb je al je vingers nog?
  maandag 15 januari 2007 @ 18:58:37 #52
158292 problematiQue
pi_45381054
quote:
Hope over 'obesity-busting gum'

Scientists are looking at whether an appetite-suppressing chewing gum could be used to tackle obesity.
The Imperial College London team are developing a drug based on a natural gut hormone that mimics the body's "feeling full" response.

An injectible treatment could be available in five to eight years, but the long-term goal is to produce a form that can be absorbed in the mouth.

One in five adults are obese, but that could rise to one in three by 2010.

The hormone in question is called pancreatic polypeptide (PP), which the body produces after every meal to ensure eating does not run out of control.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/6262347.stm
pi_45381055
quote:
Op maandag 15 januari 2007 18:55 schreef Monidique het volgende:
Hallo.
Ja.
pi_45381160
Nee, ik ben niet moe en het was aardig.
pi_45381185
Ben je zwart?
  maandag 15 januari 2007 @ 19:02:53 #56
158292 problematiQue
pi_45381209
quote:
Op maandag 15 januari 2007 18:56 schreef sigme het volgende:Heb je die ook voorhanden? De enige die ik zie die ongeveer daaraan voldoet is de utopie dat onze lieve heer de touwtjes weer in handen neemt.
Het feit dat de meeste utopiën inderdaad verlangen dat de mens als soort verandert betekent niet dat dit in alle gevallen zo is - zoals je zelf al aangeeft - dat wilde ik enkel zeggen.
quote:
Ik niet, ik ben mens, ik vind het een feest mens te zijn en ik zou het niet willen ruilen. Hooguit voor een katteleven - maar dan wel een kat met een mens.
Ja ik heb het ook zeer naar mijn zin, maar een zekere verandering qua instelling op z'n minst zou ik graag zien voor de bevolking in z'n geheel. Maar dat geldt denk ik voor iedereen wel.
quote:
Nee, ik vind ideëen nooit eng, alleen hun handjes & voetjes.
Je bedoelt; in theorie niet, in praktijk wel?
pi_45381286
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:02 schreef Apropos het volgende:
Ben je zwart?
Gedeeltelijk.
pi_45381290
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:02 schreef Apropos het volgende:
Ben je zwart?
M. is een inktkoelie .

pi_45381376
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:05 schreef Monidique het volgende:

[..]

Gedeeltelijk.
Was het lekker? Hoe lang blijf je dit doen?
pi_45381425
wat heb je gedrukt? Reclamefolders of iets echts?
  maandag 15 januari 2007 @ 19:08:49 #61
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45381441
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:05 schreef sigme het volgende:

[..]

M. is een inktkoelie .

Zei die niet Sergeant major sa'ab?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_45381474
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:07 schreef Apropos het volgende:

[..]

Was het lekker? Hoe lang blijf je dit doen?
Ik hoop wel een tijdje.
pi_45381589
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:02 schreef problematiQue het volgende:

Ja ik heb het ook zeer naar mijn zin, maar een zekere verandering qua instelling op z'n minst zou ik graag zien voor de bevolking in z'n geheel. Maar dat geldt denk ik voor iedereen wel.
Niet ten koste van allerlei. Bijvoorbeeld iedereen suf & tevreden zou ik geen verbetering vinden. Ik vind dat voor gedomesticeerde huisdieren de prijs die ze betalen voor hun luilekkerland, voor mensen vind ik het alle lol van de mensheid af halen.
quote:
[..]

Je bedoelt; in theorie niet, in praktijk wel?
Nee, een utopie is niet eng, iemand die erin gelooft, deze probeert te bewerkstelligen eventueel wel. Vooral als er een handvol mensen stevig in gelooft, en hard aan werkt om andere mensen -voor hun eigen bestwil- erin te passen.
pi_45381602
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:09 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik hoop wel een tijdje.
Ga je nooit meer studeren?
pi_45381644
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:08 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Zei die niet Sergeant major sa'ab?
Nee, dat denk ik niet .
pi_45381749
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:12 schreef Apropos het volgende:

[..]

Ga je nooit meer studeren?
Ik kan niet studeren.
pi_45381785
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik kan niet studeren.
Het is anders eenvoudiger dan je huidige beroep.
pi_45381876
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:16 schreef Apropos het volgende:

[..]

Aanzienlijk.
pi_45382001

Interessant boek over de media en het M.O. Aanrader!
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_45382061
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:16 schreef Apropos het volgende:

[..]

Ik kan gewoon niet studeren. Simpel.
pi_45382196
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:23 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik kan gewoon niet studeren. Simpel.
En dat na enige maanden?
  maandag 15 januari 2007 @ 19:29:53 #72
Stranger than fiction
pi_45382351
Laat die jongen toch.
pi_45382423
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:26 schreef Apropos het volgende:

[..]

En dat na enige maanden?
Ah, wel nee. Studeren is leren is dergelijke dingen doen is dingen die ik nooit heb kunnen volbrengen is waarin ik faal.
pi_45382435
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:21 schreef sizzler het volgende:

Joris Luytendijk; het zijn net mensen

Ik ben het op dit moment aan het lezen en ik sluit me bij de vorige spreker aan.

Ik heb net uit:

Ook een aanrader!
pi_45382467
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:29 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Laat die jongen toch.
Ben jij nou leraar?
pi_45382544
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:31 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ah, wel nee. Studeren is leren is dergelijke dingen doen is dingen die ik nooit heb kunnen volbrengen is waarin ik faal.
Dat is niet waar, maar misschien hier en nu en op de universiteit wel. Tijdelijk en plaatselijk waar.
pi_45382581
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat is niet waar, maar misschien hier en nu en op de universiteit wel. Tijdelijk en plaatselijk waar.
Conjuncturele verstaanshorizon.
  maandag 15 januari 2007 @ 19:36:49 #78
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45382680
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:21 schreef sizzler het volgende:
[afbeelding]

In het echt is het ook een hele interessante man. Bij dwdd had hij het over zijn kijk op het westen vanuit de arabische hoek, dat was heel interessant (gematigde westersen?)
pi_45382718
quote:
The current warming is not just the end of another glacial period; we’re already in an interglacial. It’s also worth noting that the deglaciation which takes us from a glacial period to an interglacial is fast — on geologic timescales — but slow as molasses compared to modern global warming. The total temperature change of 5 or 6oC from glacial to interglacial typically takes 5000 years or more; the rate of warming is generally less than 0.1oC/century. That’s what happens during a deglaciation, and it’s rapid enough to be a major stress on ecosystems. The rate of global warming right now is 1.8oC/century — nearly twenty times faster! The stress on ecosystems is already being observed. It’s only going to get worse.
http://tamino.wordpress.com/2007/01/09/mastodon-farts/#more-93
pi_45382772
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:34 schreef Apropos het volgende:

[..]

Conjuncturele verstaanshorizon.
Dat gaat me boven de pet, gekke koning.
pi_45382953
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat gaat me boven de pet, gekke koning.
Dat is een van de strafste staaltjes taalverloedering die ik ooit heb gezien en ik ben blij dat ik het nu eens kan toepassen.
Het is afkomstig van een theoloog.
  maandag 15 januari 2007 @ 19:45:53 #82
Stranger than fiction
pi_45383085
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:32 schreef Apropos het volgende:

[..]

Ben jij nou leraar?
Nee.
pi_45383145
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Nee.
Goed.
  maandag 15 januari 2007 @ 19:47:59 #84
Stranger than fiction
pi_45383191
quote:
Er is geen A-team dat van Irak een succes kan maken’
Gesprek met Britse oud-diplomaat Rory Stewart over de fouten in Irak
‘Irak’ mislukt omdat de coalitie niet de steun van de shi’ieten heeft gekregen. „We hebben een schurkenstaat veranderd in een mislukte staat.”

„Achteraf was Irak beter af geweest als we het land niet waren binnengevallen. Ik begreep dat indertijd niet, maar dit kun je nu zien. Ik denk dat al met al de invasie niet in het belang was van de Amerikaans-Britse coalitie en niet in het belang van de Irakezen. De belangrijkste reden dat we niet hadden moeten binnenvallen is dat 300.000 mensen nu dood zijn. En het is duidelijk dat we een schurkenstaat hebben veranderd in een mislukte staat.”

Rory Stewart werkte van eind september 2003 tot de machtsoverdracht aan de Iraakse autoriteiten op 28 juni 2004 als Brits diplomaat in shi’itisch Zuid-Irak. Hij moest helpen „een democratisch Irak te scheppen dat in vrede is met zichzelf en zijn buren”. Concreet moest hij in de provincies waar hij was gestationeerd een infrastructuur creëren en het leven weer op gang krijgen – scholen en ziekenhuizen opknappen, werk scheppen, onder de talloze gegadigden de juiste mensen vinden voor nieuwe bestuursraden, conflicten beslechten en verkiezingen organiseren.

„Irak is mislukt omdat we er niet in zijn geslaagd de steun van de shi’itische bevolking voor de invasie te winnen”, zegt Stewart in een vraaggesprek in een Londens café, vlak voor zijn terugreis naar zijn huidige ontwikkelingswerk in Afghanistan. In Kosovo had het Westen de steun van de Albanezen, stelt hij, in Bosnië die van de moslims; in Afghanistan staan de Oezbeken, de Tadzjieken en de Hazara’s achter de interventie. „Als je erin slaagt steun van de bevolking te krijgen, heb je enige kans om een vorm van functionerend bestuur op te zetten. Maar in Irak waren de Koerden de enige groep die werkelijk voordelen zag in samenwerking, en de Koerdische gebieden zijn dan ook het meest succesvol. Als de bevolking besluit dat de bezettende macht een boosaardige invloed is en dat verzet is geboden, dan zit je in een werkelijk ernstige situatie.”

Aanvankelijk leken de lokale leiders in Stewarts provincies Maysan en Dhi Qar mee te werken met zijn projecten. Maar het verzet, dat daar met name werd gedragen door het Leger van de Mahdi van de radicale shi’itische geestelijke Muqtada Sadr – die inmiddels wordt gezien als een van de grootste hindernissen voor pacificatie van Irak – won het van de school- en ziekenhuisprojecten van de coalitie. Stewart bepleitte indertijd de Sadristen op te nemen in de provinciale raad, maar kreeg daarvoor van het Amerikaanse bestuur in Bagdad geen toestemming; later mocht hij hen niet eens meer ontmoeten. „Dat was een erg stupide idee. Ik denk dat we het probleem hadden kunnen uitstellen door een goede relatie met de Sadristen. Als de coalitie een politiek had gevolgd van onderhandelingen en compromis en de Iraakse regering had toegestaan een politiek van onderhandelingen en compromis te volgen – ook naar de sunnitische extremisten toe – dan was de weg naar een meer coherente Iraakse natie vergemakkelijkt. Dat betekent niet dat dan onze baan als bezetter makkelijker zou zijn geweest. Ik denk dat de Irakezen tamelijk snel besloten dat ze geen buitenlandse, niet-islamitische troepen op hun grondgebied wensten. Maar ik denk dat het proces van het herstel van een Iraakse natie geleid door Irakezen makkelijker zou zijn geweest.”

Na de machtsoverdracht kozen de shi’ieten in het zuiden massaal voor fundamentalistische partijen: de Sadristen en de door Iran gesteunde SCIRI en Dawa. De veiligheidssituatie is er nu beter dan toen de coalitie er nog de macht had. „Het is niet het soort veiligheid waarvan wij droomden. Het is een situatie waarin heel conservatieve normen van kracht zijn, waarin milities de overhand hebben, vrouwenrechten een groot probleem zijn. Maar het is waarschijnlijk het minste van twee kwaden. De bevolking had dringend behoefte aan veiligheid, en die heeft ze nu.”

Dat de situatie nu in Zuid-Irak beter is dan voor de soevereiniteitsoverdracht komt volgens Stewart grotendeels doordat de coalitie er geen noemenswaardig gezag meer uitoefent. „En mijn instinct zegt me dat we ons ook zouden moeten terugtrekken uit Bagdad. De les die we moeten leren uit Zuid-Irak is dat onze aanwezigheid compromissen in de weg staat en de opstand brandstof levert. En dat als we zouden weggaan de positie van de rebellen zou worden verzwakt en en dat ze onder zwaardere druk zouden komen om compromissen te sluiten.”

Dus het is geen goed idee van Bush om extra troepen naar Irak te sturen?

„Het is een erg slecht idee. De problemen in Irak zijn veel te ingewikkeld en hardnekkig om te kunnen worden opgelost door nog eens 20.000 man troepen te sturen. Wat is 20.000? Dat is nog eens 10 tot 15 procent van de huidige Amerikaanse aanwezigheid. Wie denkt er nu dat de problemen in Irak op dit moment 10 tot 15 procent onder de correcte inspanning zijn? Dat besluit berust op een grootscheepse vergissing over onze eigen macht. Bush begrijpt niet hoe machteloos we zijn in Irak.”

„Ik denk dat onze bureaucratieën, onze legers, onze maatschappijen structureel niet in staat zijn dit soort projecten uit te voeren. Ik denk niet dat er ergens een soort A-team zit dat een succes van Irak kan maken. Er zit niet ergens professor aan een universiteit die ons zou kunnen uitleggen wat er gebeurt als we hem nu maar zouden inzetten.”

Dit is niet een probleem van individuen en individuele fouten, onderstreept Stewart. „En waarom ik zo onderstreep dat dit niet een probleem van individuen is, is dat ik niet wil dat mensen denken dat als we ons maar een beetje beter op het probleem concentreren, we het kunnen oplossen. Omdat, als we die indruk laten bestaan, ze misschien andere landen binnenvallen. Dat ze dan zeggen, OK, het probleem was dat we de deba’athificatie of de afschaffing van het leger of het plunderen toelieten, en als we dat de volgende keer niet doen, dan komt het allemaal goed.

„Mijn punt is dat dat niet het probleem is. Ja, natuurlijk hebben we veel fouten gemaakt. Maar zelfs als we die fouten niet hadden gemaakt” – Stewart zwijgt even – „was het project nog steeds gedoemd.”

„Als we weg zouden gaan, heb ik veel vertrouwen in het Iraakse volk. Ik denk dat het een ongelooflijk energiek, creatief volk is dat een sterk nationaal gevoel heeft – dat wil zeggen de Arabische Irakezen; de Koerden voelen zich Koerdisch. Ik denk dat ze hun sunni-shi’a geschillen kunnen oplossen. Maar wij zijn van het eerste begin een van de grootste problemen geweest. Door ons weg te halen, verbeteren we de toestand eerder dan haar erger te maken.”

Rory Stewart is zo’n typische Brit van wie je dacht dat hij was uitgestorven. Hij heeft in Oxford gestudeerd, een tijdje in het leger gezeten en vervolgens in de diplomatieke dienst gewerkt, in Indonesië en de Balkan. Tussen 2000 en 2002 liep hij van Turkije naar Bangladesh, 9.000 kilometer. Hij schreef daarover zijn eerste boek, The Places in Between. Toen de invasie van Irak in maart 2003 begon, meldde hij zich weer bij het Foreign Office. Hij werd benoemd als adjunct-gouverneur van de Zuid-Iraakse provincie Maysan, waar hij begon als waarnemend gouverneur – „een eenzame buitenlander met het bevel over niemand” – tot de Amerikaanse gouverneur een paar maanden later arriveerde. Daarna verhuisde hij naar de naburige provincie Dhi Qar, tot de coalitie de soevereiniteit eind juni 2004 aan de Iraakse regering overdroeg. Over zijn werk in Irak schreef hij The Prince of the Marshes. Beide boeken komen binnenkort ook in het Nederlands uit. Stewart leidt nu in de Afghaanse hoofdstad Kabul de Turquoise Mountain Foundation die o.a. met geld van de Aga Khan antieke gebouwen restaureert en al doende traditionele vaardigheden in stand houdt. Hij is 33 en ziet eruit als 16.
  maandag 15 januari 2007 @ 19:49:24 #85
Stranger than fiction
pi_45383256
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:47 schreef Apropos het volgende:
Goed.
Ik ben nu niet in functie.
pi_45383328
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:42 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dat is een van de strafste staaltjes taalverloedering die ik ooit heb gezien en ik ben blij dat ik het nu eens kan toepassen.
Het is afkomstig van een theoloog.
Het heeft wat weinig context, zo zonder context zeg maar, maar het geeft me de indruk dat ik er rücksichtslos mijn stukje over de waarheid en het midden tegenaan zou kunnen gooien.
Waarbij het midden zich dan mogelijk wat zweverig van de grond verheft.
  maandag 15 januari 2007 @ 19:52:17 #87
Stranger than fiction
pi_45383411
http://weblogs.nrc.nl/web(...)ela-lekker-bezig-ii/
quote:
Majesteit Venezuela lekker bezig (II)

Een Nationale Dag van Normen en Waarden. De invoering van zo´n nieuwe feestdag koninghugo1.jpgkondigde Hugo Chávez deze week aan bij het begin van zijn derde ambtstermijn als president van Venezuela. Het is een van de vijf beleidsonderdelen op weg naar de vorming van een socialistische republiek. Via het onderwijs, het terrein waar hij deze maand zijn oudste broer Adán als minister heeft aangesteld, moeten de jonge Venezolanen Bolivariaanse deugden worden bijgebracht. Duidelijk moet worden dat zaken als corruptie en geweld niet passen in de nieuwe samenleving. Kapitalistische gewoontes als egoïsme en hebzucht zullen plaats maken voor naastenliefde. De nieuwe Bolivariaanse mens wordt een aanmerkelijk beter wezen.

Een president met zulke opvattingen verdient alle steun. Maar toch vraag je je af hoe die nieuwe normen en waarden sporen met al die andere plannen en uitlatingen die Chávez de afgelopen dagen deed. Is het wijzigen van de Grondwet op een manier die het mogelijk maakt dat een politiek leider voor het leven kan regeren niet een typisch rechtse, Monarchistische deugd? En hoe deugdzaam is het om regeren per Revolutionair Decreet mogelijk te maken. En waarom is dat eigenlijk nodig nu alle zetels in het parlement reeds sinds 2005 zijn ingenomen door Chavistas als gevolg van een boycot door de oppositie? Chávez kan al doen wat hij wil.

Is nepotisme ook een Bolivariaanse deugd? Is het afschaffen van de vrijheid van meningsuiting en het sluiten van een kritische tv-zender een van de te onderrichten nieuwe socialistische waarden? En wat moet de Venezolaanse jeugd denken van een president die de secretaris-generaal van de Organisatie van Amerikaanse Staten, Miguel Insulza, publiekelijk een droplul en een idioot noemt? Die verwensingen kreeg Insulza deze week te verduren omdat hij durfde te zeggen dat censuur niet past in een democratie.

Bijdragen over Hugo Chávez op dit weblog brengen veel reacties teweeg. Van fans en tegenstanders. Het is opvallend dat veel volgelingen van de revolutionaire leider er op wijzen dat de politieke klasse die het voor 1999 in Venezuela voor het zeggen had zich, volgens goed Latijns Amerikaans gebruik, niets aantrok van het grootste deel van de bevolking die in kommervolle omstandigheden woont. Daarom is het goed dat Chávez het opneemt voor de armen, is de redenering.

En dat klopt. De oude regenten van Venezuela waren een zeldzame verzameling corrupte, whisky zuipende, groep diknekken. Hele grote droplullen zo gezegd. Dat Caracas met stip de lelijkste hoofdstad is van Zuid-Amerika, met gruwelijke sloppenwijken, is niet de schuld van Chávez. En het is te begrijpen dat de arme Venezolanen reuze blij zijn met een politieke leider die voor dokters en gesubsidieerd voedsel zorgt.

Maar het is toch nogal mager dat de voornaamste verdienste die de aanhangers van Chávez steeds noemen, is dat zijn voorgangers in hun ogen nog slechtere politici waren. Alle despoten zijn vervelend, lijkt me, of ze zich nu links of rechts noemen.
  † In Memoriam † maandag 15 januari 2007 @ 19:59:51 #88
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45383746
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:49 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ik ben nu niet in functie.
Ben je wachtgeld op aan het vreten?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  maandag 15 januari 2007 @ 20:03:50 #89
Stranger than fiction
pi_45383891
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ben je wachtgeld op aan het vreten?
Nee gekkerd, om 8.20 sta ik morgen weer voor de klas.

ouwe rechtse (lieve) rukkert
pi_45383903
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Hé Aaah, ben jij nog admin aan de overkant?
  † In Memoriam † maandag 15 januari 2007 @ 20:06:38 #91
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45384019
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Nee gekkerd, om 8.20 sta ik morgen weer voor de klas.

ouwe rechtse (lieve) rukkert
Maar je bent geen leraar in funktie?
  † In Memoriam † maandag 15 januari 2007 @ 20:07:04 #92
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45384047
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Hé Aaah, ben jij nog admin aan de overkant?
Admin in welke zin?
  maandag 15 januari 2007 @ 20:08:08 #93
Stranger than fiction
pi_45384094
Civ IV staat weer in de download.
  maandag 15 januari 2007 @ 20:08:27 #94
Stranger than fiction
pi_45384105
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Maar je bent geen leraar in funktie?
Nee, ik ben nu vrij.
pi_45384140
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Admin in welke zin?
Er zit tegenwoordig een extra controle op de accounts daar; daardoor zijn mijn accounts geblokkeerd geraakt. Ik zou graag losgeschopt worden, kan jij dat?
  † In Memoriam † maandag 15 januari 2007 @ 20:09:27 #96
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45384150
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:08 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Nee, ik ben nu vrij.
Je lijkt wel zo'n IT-er.
  † In Memoriam † maandag 15 januari 2007 @ 20:10:28 #97
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45384189
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Er zit tegenwoordig een extra controle op de accounts daar; daardoor zijn mijn accounts geblokkeerd geraakt. Ik zou graag losgeschopt worden, kan jij dat?
Er wordt nogal veel gespamd (automatische spamrobots en spamregistraties), kun je iets specifieker zijn dan kan ik je losmaken.
  maandag 15 januari 2007 @ 20:10:35 #98
Stranger than fiction
pi_45384190
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:09 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Je lijkt wel zo'n IT-er.
Ouwe gluurdert.

Nou ja vrij; ik zit nu school examens in elkaar te draaien.
pi_45384308
Beter, Najib owned the place weer!
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 15 januari 2007 @ 20:13:39 #100
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
  maandag 15 januari 2007 @ 20:14:00 #101
Stranger than fiction
pi_45384319
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:13 schreef Mutant01 het volgende:
Hoe heette deze show?
pi_45384356
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Er wordt nogal veel gespamd (automatische spamrobots en spamregistraties), kun je iets specifieker zijn dan kan ik je losmaken.
Als je nomen nescio wil bevrijden ben ik je dankbaar. Ik heb het emailadres ervan gewijzigd, dat kwam me op een blokkade te staan.
pi_45384371
quote:
Asked if it wasn't his administration that created the instability in Iraq, Bush says, "Our administration took care of a source of instability in Iraq. Envision a world in which Saddam Hussein was rushing for a nuclear weapon to compete against Iran. My decision to remove Saddam Hussein was the correct decision in my judgment. He was a significant source of instability."
http://www.cbsnews.com/st(...)n2358754_page4.shtml

Of stel je voor dat genetisch geman... nou ja, je snapt het wel.
pi_45384382
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:13 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ba.
chelor?
pi_45384389
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:14 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Hoe heette deze show?
Welke?
Allah Al Watan Al Malik
pi_45384394
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:13 schreef Mutant01 het volgende:
He, was jij erg beledigd door PJO die jou Mr. Censuur noemde?
  maandag 15 januari 2007 @ 20:16:18 #107
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45384410
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:14 schreef sigme het volgende:

[..]

nomen nescio
Korsakov?
pi_45384425
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Welke?
De ''ownende''.
pi_45384426
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:15 schreef sigme het volgende:

[..]

He, was jij erg beledigd door PJO die jou Mr. Censuur noemde?
Nee. Maar ik hou niet van onterecht gejank.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45384435
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

http://www.cbsnews.com/st(...)n2358754_page4.shtml

Of stel je voor dat genetisch geman... nou ja, je snapt het wel.
Of stel je voor dat de Franse premier aan de Engelsen vraagt het Gemenebest te mogen aanvullen...
  † In Memoriam † maandag 15 januari 2007 @ 20:17:01 #111
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45384438
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:14 schreef sigme het volgende:

[..]

Als je nomen nescio wil bevrijden ben ik je dankbaar. Ik heb het emailadres ervan gewijzigd, dat kwam me op een blokkade te staan.
Stuur me even een mailtje op Aaahikwordgek@hotmail.com met registratie-maildetails dan zal ik je bevrijden.
Er staan nl. wat domein-namen blocked. Ikzelf kon met mijn providerproxy ook opeens niet meer op het forum.
pi_45384443
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:16 schreef Apropos het volgende:

[..]

De ''ownende''.
Freefight was mijnsinsziens de beste. Most Wanted is ook erg leuk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45384488
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Freefight was mijnsinsziens de beste. Most Wanted is ook erg leuk.
MostWanted was toch zaterdag op TV?
pi_45384502
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:18 schreef Apropos het volgende:

[..]

Ja.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45384536
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja.
Die heb ik gezien.
  maandag 15 januari 2007 @ 20:19:44 #117
Stranger than fiction
pi_45384548
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Welke?
Die laatst op tv was.
pi_45384559
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Er staan nl. wat domein-namen blocked.
Allemaal spam-domeinnamen?
pi_45384560
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:19 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Die laatst op tv was.
Most Wanted.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45384569
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:19 schreef Apropos het volgende:

[..]

Die heb ik gezien.
Ik ben er zelf naartoe gegaan. Had de laatste 2 kaartjes weten te bemachtigen.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 15 januari 2007 @ 20:21:20 #121
Stranger than fiction
pi_45384596
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:18 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dank.
pi_45384628
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Stuur me even een mailtje op Aaahikwordgek@hotmail.com met registratie-maildetails dan zal ik je bevrijden.
Er staan nl. wat domein-namen blocked. Ikzelf kon met mijn providerproxy ook opeens niet meer op het forum.
Gedaan
pi_45384640
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik ben er zelf naartoe gegaan. Had de laatste 2 kaartjes weten te bemachtigen.
Hoe was 'ie? Want ik heb hem alleen gezien.
  maandag 15 januari 2007 @ 20:22:55 #124
Stranger than fiction
pi_45384657
Staat ook in de download. Als het zo doorgaat is de show binnen twee uur binnen.
pi_45384735
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:22 schreef Apropos het volgende:

[..]

Hoe was 'ie? Want ik heb hem alleen gezien.
Hij was net als op TV
Allah Al Watan Al Malik
pi_45384791
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hij was net als op TV
Ja, dat bedoel ik. Ik heb hem alleen gezien, het geluid was afwezig.
pi_45384798
Ik neem aan dat Zakjapannertje 't al heeft gepost:
quote:
When Mr Mollet's request for a union failed, he quickly responded with another plan - that France be allowed to join the British commonwealth - which was said to have been met more warmly by Sir Anthony.
http://www.guardian.co.uk/uk_news/story/0,,1990795,00.html
pi_45384948
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:26 schreef Apropos het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik. Ik heb hem alleen gezien, het geluid was afwezig.
Das jammer.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45385114
Een citaat, nu.
  maandag 15 januari 2007 @ 20:34:11 #130
Stranger than fiction
pi_45385116
Waarom was het geluid afwezig?
pi_45385117
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee. Maar ik hou niet van onterecht gejank.
quote:
PJO zegt:

Heel voorspelbaar. Volgens het geval "Duderinnetje" (daar krijg ik beelden bij van ongeschoren benen, maar dat terzijde) omdat ik ooit iemand "Mr Censuur" heb genoemd in de FB. Jaja, wie zoekt, zal vinden...
Je kent mij, ik zoek en vind, hij noemde jou Mr Censuur n.a.v. jouw melding van het dubbeltopic van de brandende franse auto's.
pi_45385150
Hm... De Kelten hebben weer oorlog met de Spanjaarden. Isabella is zwak en ik kan haar aanvalken wellicht. Kossacks, Trebuchets en Riflemen. Het kan misschien voordelig zijn. Barcelona en Madrid innemen...
pi_45385178
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Waarom was het geluid afwezig?
  maandag 15 januari 2007 @ 20:35:53 #134
Stranger than fiction
pi_45385180
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:35 schreef Monidique het volgende:
Hm... De Kelten hebben weer oorlog met de Spanjaarden. Isabella is zwak en ik kan haar aanvalken wellicht. Kossacks, Trebuchets en Riflemen. Het kan misschien voordelig zijn. Barcelona en Madrid innemen...
Speel je full screen of in een schermpje?
pi_45385211
Full Screen, natuurlijk.
pi_45385219
En niet op dit moment, hoor.
pi_45385235
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:35 schreef Monidique het volgende:
en ik kan haar aanvalken wellicht.
Haha! Niet alleen is mijn tikfout voorbij gestreefd, het klinkt nog door en door puberaal ook.
pi_45385260
Selectief citeren...
pi_45385316
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:38 schreef Monidique het volgende:
Selectief citeren...
Lik m'n hockeystick.
  maandag 15 januari 2007 @ 20:41:07 #140
Stranger than fiction
pi_45385410
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:39 schreef Apropos het volgende:

[..]

Lik m'n hockeystick.
Je moeder.
pi_45385421
.
pi_45385446
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Je moeder.
Verschijnt niet in pop-ups.
  maandag 15 januari 2007 @ 20:47:04 #143
Stranger than fiction
pi_45385672
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:41 schreef Apropos het volgende:

[..]

Verschijnt niet in pop-ups.
  maandag 15 januari 2007 @ 20:49:58 #144
Stranger than fiction
pi_45385773
Ik ben nu bezig met een SE voor vwo 4 economie totaal vak. De onderwerpen zijn de collectieve sector en de inkomensverdeling.

Het is moeilijk om hier een goede toets over te maken.
pi_45385877
Hoe ver ben je al?
pi_45385923
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:26 schreef Monidique het volgende:
Ik neem aan dat Zakjapannertje 't al heeft gepost:
[..]

http://www.guardian.co.uk/uk_news/story/0,,1990795,00.html
quote:
The BBC's Document programme will broadcast an edition on the proposed merger, called An Unlikely Marriage, at 8pm tonight on Radio 4.
  maandag 15 januari 2007 @ 20:54:52 #147
Stranger than fiction
pi_45385943
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:52 schreef Apropos het volgende:
Hoe ver ben je al?
ik heb er nu denk ik 3 uur in gestoken en ben denk ik nog een uur bezig om m helemaal af te ronden en een antwoordmodel erbij te maken.
  maandag 15 januari 2007 @ 20:56:33 #148
Stranger than fiction
pi_45386012
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:54 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

ik heb er nu denk ik 3 uur in gestoken en ben denk ik nog een uur bezig om m helemaal af te ronden en een antwoordmodel erbij te maken.
Daar staat tegenover dat ik gisteren in 1,5 uur een toets voor VWO 5 gemaakt heb.
pi_45386899
Ik ga eerst wel douchen en dan Civven. De komende week hoef ik pas om drie uur te beginnen.
  maandag 15 januari 2007 @ 21:25:40 #150
Stranger than fiction
pi_45387188
quote:
Op maandag 15 januari 2007 21:18 schreef Monidique het volgende:
Ik ga eerst wel douchen en dan Civven. De komende week hoef ik pas om drie uur te beginnen.
Dan kan je inderdaad best eerst douchen en dan civven.
pi_45387731
Kippenkanon op Discovery op vliegtuig gericht....

1 Bevroren kip: 220 km/h
2 ontdooide kip: 160 km/h

maandag 15 januari 2007 @ 21:51:44 #152
Stranger than fiction
pi_45388197
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:54 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Af!
pi_45388885
quote:
Op maandag 15 januari 2007 21:51 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Af!
Als je zo keurig kan plannen moet je misschien maar projectleider worden als je je leraarschap beu bent.
pi_45388974
pi_45389073
godverdomme de fuck.
pi_45389110
quote:
Fact of the day

When Britain subdued a violent insurgency in Iraq in 1920, it had one soldier for every 23 Iraqis. As of 2006, the United States had one soldier for every 210 Iraqis.

Foreign Policy
  maandag 15 januari 2007 @ 22:24:55 #157
93744 Finder_elf_towns
pi_45389406
quote:
Op maandag 15 januari 2007 22:16 schreef kLowJow het volgende:
godverdomme de fuck.
Jij nu ook al?
  maandag 15 januari 2007 @ 22:25:31 #158
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45389435
quote:
Op maandag 15 januari 2007 22:16 schreef kLowJow het volgende:
godverdomme de fuck.
Fukking kunt kunt fart.
  maandag 15 januari 2007 @ 22:25:34 #159
Stranger than fiction
pi_45389436
quote:
Op maandag 15 januari 2007 22:10 schreef sigme het volgende:

[..]

Als je zo keurig kan plannen moet je misschien maar projectleider worden als je je leraarschap beu bent.
Ik ga morgen langs bij de directeur. Ben benieuwd hoe hij mijn dienstverband ziet na 1 aug 2007.

Daarnaast ben ik al aan het oriënteren op mogelijke andere banen.
  maandag 15 januari 2007 @ 22:26:42 #160
Stranger than fiction
pi_45389474
quote:
Op maandag 15 januari 2007 22:25 schreef Floripas het volgende:

[..]

Fukking kunt kunt fart.
Fart fart piss punk.
pi_45389509
Ik heb chips.
  maandag 15 januari 2007 @ 22:31:06 #162
Stranger than fiction
pi_45389644
Tot laters.
pi_45389853
Sliders. Het concept is wel leuk, maar de uitwerking matig hoor. Te veel drama....
pi_45389886
mis.
  † In Memoriam † maandag 15 januari 2007 @ 22:38:22 #165
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_45389900
quote:
Op maandag 15 januari 2007 22:37 schreef Autodidact het volgende:
Sliders. Het concept is wel leuk, maar de uitwerking matig hoor. Te veel drama....
De afleveringen zijn te kort om er iets anders dan drama van te maken.
Carpe Libertatem
pi_45389906
Sliders. Toen ik de laatste aflevering keek en deze afgelopen was, voelde ik me leeg.
  maandag 15 januari 2007 @ 22:40:58 #167
93744 Finder_elf_towns
pi_45389989
Het is altijd weer een heel gevecht met een brief om het adres precies onder de ruit te plaatsen.
  † In Memoriam † maandag 15 januari 2007 @ 22:42:35 #168
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_45390048
quote:
Op maandag 15 januari 2007 22:40 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Het is altijd weer een heel gevecht met een brief om het adres precies onder de ruit te plaatsen.
Template maken, hoe je maar 1x te vechten
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † maandag 15 januari 2007 @ 22:43:45 #169
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45390089
quote:
Op maandag 15 januari 2007 22:40 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Je kunt een brief niet aan?
  maandag 15 januari 2007 @ 22:43:46 #170
93744 Finder_elf_towns
pi_45390090
Maar goed, het CDJA heeft post morgen.
  † In Memoriam † maandag 15 januari 2007 @ 22:47:34 #171
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45390237
quote:
Op maandag 15 januari 2007 22:43 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Maar goed, het CDJA heeft post morgen.
Doodsbedreiging?
  maandag 15 januari 2007 @ 22:48:23 #172
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45390272
quote:
Op maandag 15 januari 2007 22:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Doodsbedreiging?
Eerder een poederbrief, vermoedelijk.
  † In Memoriam † maandag 15 januari 2007 @ 22:49:29 #173
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45390320
quote:
Op maandag 15 januari 2007 22:48 schreef Reya het volgende:

[..]

Eerder een poederbrief, vermoedelijk.
Iets met een ontsteking, want het adres moest precies onder de ruit.
pi_45390515
quote:
Op maandag 15 januari 2007 22:25 schreef Floripas het volgende:

[..]

Fukking kunt kunt fart.
Dit windt mij op.
  maandag 15 januari 2007 @ 22:59:09 #175
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45390674
De ruit, de nieuwe swastika.
  maandag 15 januari 2007 @ 23:00:26 #176
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45390723
quote:
Op maandag 15 januari 2007 22:55 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dit windt mij op.
Ik vind dit een goed startpunt om het woord "Duracelmoslim" te propageren. Dit wordt het woord van 2007.
  maandag 15 januari 2007 @ 23:01:47 #177
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45390786
quote:
Op maandag 15 januari 2007 21:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Kippenkanon op Discovery op vliegtuig gericht....

1 Bevroren kip: 220 km/h
2 ontdooide kip: 160 km/h

Ze hebben later nog een uitzending gedaan waar ze dit experiment over hebben gedaan. Uiteindelijk wisten ze toch te concluderen dat bevroren kippen schadelijker zijn, in tegenstelling tot de foute conclusie van vanavond.
  maandag 15 januari 2007 @ 23:02:01 #178
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45390803
4 op een rij.
pi_45390821
Het concept is altijd hetzelfde: "hoe blijven we in leven tot de volgende slide?". Waarom niet gewoon rondkijken en alternatieve dimensies bekijken? Een serieuze alternatieve geschiedenis die verder gaat dan een paar honderd jaar bijvoorbeeld.
pi_45390880
Nee, het is leuk. En anders kijk je maar lekker niet, .
pi_45390983
Er zijn nog genoeg andere series: http://www.boston.com/ae/tv/gallery/topscifishows/
pi_45391024
Dat klopt wel, en het is ook leuk genoeg.

"Er is blijkbaar vraag naar en wie zijn wij..."
pi_45391045
quote:
Op maandag 15 januari 2007 23:01 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ze hebben later nog een uitzending gedaan waar ze dit experiment over hebben gedaan. Uiteindelijk wisten ze toch te concluderen dat bevroren kippen schadelijker zijn, in tegenstelling tot de foute conclusie van vanavond.
nou bedankt voor de tip

De bevroren kippen toch schadelijker

Ja, leuk experiment, hopelijk dat ik die uitzending nog een een keer te zien krijg....
  maandag 15 januari 2007 @ 23:17:38 #184
93744 Finder_elf_towns
pi_45391403
quote:
Op maandag 15 januari 2007 22:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Doodsbedreiging?
Nee, iets velen malen onschuldigers.
pi_45391426
quote:
'Sliders' should have been a widespread hit, but it was ahead of its time. The show was about a wiz-kid genius Quinn Mallory, played by Jerry O'Connell (left), and his band of three companions who slide among Earth's alternate realities. Toward the end of the series, the show quickly slid in quality as three of its stars - O'Connell, Sabrina Lloyd and John Rhys-Davies (right) - departed and were replaced by others. A tragic demise to a fine show.
http://www.boston.com/ae/tv/gallery/topscifishows?pg=41

.
  † In Memoriam † maandag 15 januari 2007 @ 23:22:56 #186
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_45391619
quote:
Op maandag 15 januari 2007 23:06 schreef Monidique het volgende:
Er zijn nog genoeg andere series: http://www.boston.com/ae/tv/gallery/topscifishows/
Belachelijke lijst want LEXX staat er niet eens tussen!
Carpe Libertatem
  maandag 15 januari 2007 @ 23:24:25 #187
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45391688
quote:
De ChristenUnie en het SGP eisen een blootverbod tijdens de jaarlijkse Parade, de Rotterdamse Hetero Dance Parade wel te verstaan.

In de media moeten homo’s zich vaak verantwoorden voor de halfnaakte deelnemers tijdens de Amsterdamse Canal Parade. Maar als het gaat om naakte en halfnaakte deelnemers dan is de (heteroseksuele) Dance Parade koploper.

De Rotterdamse fractievoorzitter Remco Oosterhoff ergert zich vooral aan schaars geklede vrouwen en aan meisjes die rondlopen met alleen boypaint.

Peter Haarman woont in Rotterdam en was al acht keer deelnemer aan de Amsterdamse Canal Parade. Hij vindt dat de ChristenUnie en het SGP een compliment verdienen. “Dit voorstel krijgt in Rotterdam geen enkel gehoor. Het kan dus geen kwaad. Het geeft wel tot gevolg dat Nederland nu weet dat naakt bij straatfeesten niet exclusief verbonden is aan de Gay Parade.”
pi_45391823
quote:
Op maandag 15 januari 2007 23:06 schreef Monidique het volgende:
Ik ben het niet eens met de lijst.
pi_45391910
  maandag 15 januari 2007 @ 23:35:14 #191
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45392125
quote:
Op maandag 15 januari 2007 23:24 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Enorm bemmende superieure reactie van de Kanaalhomo.
pi_45392272

Ja, nou ja . Ik ga Contact kijken.
  maandag 15 januari 2007 @ 23:40:47 #193
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45392317
quote:
Op maandag 15 januari 2007 23:35 schreef Floripas het volgende:

[..]

Enorm bemmende superieure reactie van de Kanaalhomo.
wat is bemmend ? Het verbaast me niets, de lobby is dermate groot, dat dit soort figuren zich dat soort opmerkingen makkelijk denkt te kunnen permitteren
  maandag 15 januari 2007 @ 23:41:08 #194
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45392328
quote:
Op maandag 15 januari 2007 23:39 schreef Autodidact het volgende:
[afbeelding]

Ja, nou ja . Ik ga Contact kijken.
cool, laat weten hoe het afloopt
  maandag 15 januari 2007 @ 23:45:52 #195
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45392507
quote:
Op maandag 15 januari 2007 23:40 schreef Aoristus het volgende:

[..]

wat is bemmend ? Het verbaast me niets, de lobby is dermate groot, dat dit soort figuren zich dat soort opmerkingen makkelijk denkt te kunnen permitteren
Ik moest lachen.
pi_45392801
quote:
Op maandag 15 januari 2007 23:41 schreef Aoristus het volgende:

[..]

cool, laat weten hoe het afloopt
Kleine groene mannetjes geloof ik.
  maandag 15 januari 2007 @ 23:54:40 #197
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45392817
Overigens op dit moment een uitstekende documentaire/parodie over de geschiedenis van het sovjetcommunisme.
  maandag 15 januari 2007 @ 23:55:06 #198
130955 Floripas
Blast from the past
  dinsdag 16 januari 2007 @ 00:01:36 #199
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45393025
quote:
Op maandag 15 januari 2007 23:55 schreef Floripas het volgende:
Op Nederland 3.
2
  dinsdag 16 januari 2007 @ 00:02:48 #200
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45393058
grappen als nummer onthouden en dan lachen om de nummers. Prachtig!
  dinsdag 16 januari 2007 @ 00:05:42 #201
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45393134
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 00:02 schreef Aoristus het volgende:
Voor mij is VPRO nog steeds NL3, sorry.

Kende je dat verhaal niet van die moppen? Ik heb ze trouwens allemaal al eens gehoord, inclusief die over poep, die over die postzegel en die over de hemel. Ook met andere dictators trouwens.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 00:08:07 #202
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45393190
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 00:05 schreef Floripas het volgende:

[..]

Voor mij is VPRO nog steeds NL3, sorry.

Kende je dat verhaal niet van die moppen? Ik heb ze trouwens allemaal al eens gehoord, inclusief die over poep, die over die postzegel en die over de hemel. Ook met andere dictators trouwens.
Chroetsjov was dan wel weer cool, de grappenmakers mogen vrij, maar de opstandelingen (degene die de moppen verzinnen en vertellen), die moeten bloedig worden neergeslagen. Daar is ons satiredebat nog maar een kleinigheid bij
pi_45393597
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 00:02 schreef Aoristus het volgende:
Die was wel goed inderdaad .
pi_45393894
The Pastafarian's beliefs turn out to not be one bit more scientific than those of the Muslim or the Christian or the Malaysian cult that worships a giant teapot.
http://www.pointlesswasteoftime.com/horror.html
  dinsdag 16 januari 2007 @ 00:48:44 #205
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45394141
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 00:35 schreef Monidique het volgende:
The Pastafarian's beliefs turn out to not be one bit more scientific than those of the Muslim or the Christian or the Malaysian cult that worships a giant teapot.
http://www.pointlesswasteoftime.com/horror.html
over 2000 jaar denkt men vast anders
  dinsdag 16 januari 2007 @ 00:50:13 #206
130955 Floripas
Blast from the past
  dinsdag 16 januari 2007 @ 00:51:23 #207
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45394181
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 00:50 schreef Floripas het volgende:
Ik heb weer in SEX gepost, ik drink te veel.
ik lees het net ja, zal je dan nooit een dame worden?
  dinsdag 16 januari 2007 @ 00:54:09 #208
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45394217
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 00:51 schreef Aoristus het volgende:

[..]

ik lees het net ja, zal je dan nooit een dame worden?

Het Spaanse graan doorstond een orkaan...
  dinsdag 16 januari 2007 @ 00:56:12 #209
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45394254
ik peer 'm
  dinsdag 16 januari 2007 @ 01:22:21 #210
93744 Finder_elf_towns
pi_45394682
Een verhaaltje voor het slapen gaan:
quote:
‘De vrouw is de toekomst van de man’ zong de Franse zanger Jean Ferrat. Zou het dan kunnen dat de socialistische kandidate voor het hoogste ambt in de Republiek, Ségolène Royal, de toekomst van Frankrijk belichaamt?

De vrouw die als eerste in staat lijkt te zijn alle haantjes uit het Franse politieke kippenhok te verjagen, heeft me flink betoverd. Kennelijk is de feminist in de machoman nog zo levend, dat ik bereid ben over tal van lastige barrières heen te stappen om Ségolène in mei het Elysée-paleis te zien bereiken.

Los van welke politieke voorkeur droom ik af en toe van een matriarchale wereld. Hillary in Washington, ’Ségo’ in Parijs, Angela in Berlijn. Maar terwijl ik al schrijvend het refrein ’De vrouw is de toekomst van de man’ neurie, hoor ik mijn geliefde de trap af komen. Ter hoogte van mijn werkkamer klinkt het striemend: ’De vrouw misschien, maar Ségolène Royal zeker niet.’

Wat is het toch met dat gebrek aan vrouwelijke solidariteit? Het was me al opgevallen tijdens mijn recente verblijf in Frankrijk: heel wat vrouwen moeten niets van Ségo hebben. En als ik het over het historische moment had, dat je straks in het stemhok niet mag verprutsen, antwoordden ze met een grijns van weerzin op de lippen. Wij mannen zijn blinde wezens. We bezwijken als lomperiken voor het vrouwelijke schoon. Voor de witte mantelpakken van sneeuwwitje Ségolène, haar eeuwige glimlach en haar charmes, maar hebben niet door dat achter dat engelachtige de demon schuilgaat. Dit is ook de teneur van het boekje ’La prétendante’ dat ik vorige maand kocht. Dit pamflet, gepubliceerd onder het pseudoniem Cassandre, is volgens geruchten geschreven door een oud-medewerker en laat niets heel van Ségo. Het vormt een wreed portret van een opportunist, die haar dossiers niet kent en bijna uitsluitend door haar imago in beslag wordt genomen. Madame Royal is volgens Cassandre autoritair, agressief, arrogant, machtswellustig en minacht zowel tegen- als haar medestanders. Maar bovenal: ze geeft nooit antwoord als vragen te complex worden. Zeker als het gaat om economie of buitenlands beleid. Het meest dodelijk is de anekdote uit de pen van een Amerikaanse journalist. Toen hij naar de mening van Ségo vroeg omtrent Irak en het terrorisme, werd ze tamelijk agressief en antwoordde: ’U stelt deze vraag omdat ik een vrouw ben. U zou nooit een mannelijke politicus durven vragen om zijn visie over de wereld binnen vijftien minuten te ontvouwen.’

Ik ben de laatste week gaan opletten en het lijkt te kloppen. Zodra de materie haar niet zint, ontloopt de presidentskandidate de lastige vraag. Of ze belooft ’op zijn tijd’ erop terug te komen. Zou het inderdaad zo zijn dat deze politica niets begrijpt van internationale verhoudingen? Onlangs prees ze tijdens een verblijf in China de snelheid waarmee justitie daar, in vergelijking met Frankrijk, zaken afhandelt. Je moet het durven: in China worden advocaten gemuilkorfd en wordt het aantal uitgevoerde doodstraffen geschat op meer dan 6000 per jaar. De vrouw is natuurlijk nog steeds de toekomst van de man, maar de twijfel is wel in mij geslopen.
http://www.trouw.nl/dever(...)phimenco_Sneeuwwitje

[ Bericht 0% gewijzigd door Finder_elf_towns op 16-01-2007 01:34:19 ]
  dinsdag 16 januari 2007 @ 06:42:34 #211
93744 Finder_elf_towns
pi_45396319
Nieuwe dag, nieuwe kansen. In elk geval een nieuwe lach:

Saudis May Ban Letter ‘X’
quote:
A group of Islamic clergy in Saudi Arabia has condemned the letter "X” because of its similarity to a hated banned symbol – the cross.

The Commission for the Promotion of Virtue and Prevention of Vice, which has the ultimate say in all legal, civil and governance matters in the kingdom, issued a fatwa, or religious edict, against the "X.” It came in response to a Ministry of Trade query about whether a Saudi businessman could be granted trademark protection for a new service with the English name "Explorer.”

The request from the businessman, Amru Mohammad Faisal, was turned down.

"Experts who examined the English word ‘explorer’ were struck by how suspicious that ‘X’ appeared,” Youssef Ibrahim writes in the New York Sun.

"In a kingdom where Friday preachers routinely refer to Christians as pigs and infidel crusaders, even a twisted cross ranks as an abomination.”

In response to the turndown, Faisal wrote an article that appeared on several Arabian Web sites, sarcastically suggesting that the authorities might consider banning the "plus” sign in mathematics because of its similarity to the cross.

Among the commission’s earlier edicts is the 1974 fatwa declaring that the Earth is flat.
http://newsmax.com/archives/ic/2007/1/15/101803.shtml?s=ic
  dinsdag 16 januari 2007 @ 06:51:51 #212
Stranger than fiction
pi_45396344
Goedemorgen Finder.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 06:53:24 #213
Stranger than fiction
pi_45396351
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 06:42 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Nieuwe dag, nieuwe kansen. In elk geval een nieuwe lach:

Saudis May Ban Letter ‘X’
[..]

http://newsmax.com/archives/ic/2007/1/15/101803.shtml?s=ic
pi_45396828
Goed'morgen.

Het eerste uur zit er alweer op .
  dinsdag 16 januari 2007 @ 09:45:45 #215
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45398257
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 09:45 schreef Reya het volgende:
Justitie wijst ‘de jongelui’ op kwade seksuele zaken

Mijn dag begint met een glimlach
Donner. Hirsch Ballin. Sex. Jongelui.
pi_45398397
Moh1
pi_45398452
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 10:02 schreef Monidique het volgende:
Moh1
Je elleboog op het toetstenbord?

Werkze!
pi_45398493
Ik ga pas om twee uur weg.
pi_45398529
Ploegendienst? halve dagen? verlof?
pi_45398644
Ploegendienst.
pi_45398767
2 of 3-ploegendienst?
En welk ritme?
pi_45398799
Een week van zeven tot drie, een week van drie tot elf en een week van elf tot zeven.
pi_45398823
quote:
Militair moet zich ook privé netjes gedragen

DEN HAAG (ANP) - Defensiepersoneel moet zich ook in zijn vrije tijd aan regels voor goed gedrag gaan houden. Het mag dan bijvoorbeeld geen (soft)drugs gebruiken en moet zich ook in toom houden met alcohol.

Dat staat in een gedragscode die woensdag onder het defensiepersoneel wordt verspreid. Een woordvoerder van het ministerie van Defensie heeft dinsdag een bericht hierover in De Telegraaf bevestigd.

De gedragscode vloeit voort uit aanbevelingen van de commissie-Staal, die vorig jaar onderzoek heeft gedaan naar wangedrag in de krijgsmacht. De commissie adviseerde toen met één defensiebrede gedragscode te komen.

Volgens de woordvoerder gaat de code ervan uit dat defensiepersoneel (zowel militairen als burgers) zich ,,24 uur per dag, zeven dagen per week'' netjes dient te gedragen. Overigens is volgens de woordvoerder het gebruik van drugs ook nu al verboden voor militairen, ook buiten werktijd.
bron
pi_45398843
Nou, dat gaat vast lukken...
pi_45398878
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 10:19 schreef Monidique het volgende:
Een week van zeven tot drie, een week van drie tot elf en een week van elf tot zeven.
Zo zo, da's serieus ploegendienst! Worden er kranten gedrukt ofzo?

Staan er losse offsetmachines, waar je vanalles zelf doet, of zijn het grote computergestuurde drukstraten?
pi_45398923
Computerwerk. Mijn taak overigens niet. Ik moet het apparaat bijhouden, zeg maar, en dingen regelen.
pi_45399191
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 10:25 schreef Monidique het volgende:
Computerwerk. Mijn taak overigens niet. Ik moet het apparaat bijhouden, zeg maar, en dingen regelen.
Inkt, vocht, vastlopers, afstelling?
pi_45399279
Dat soort dingen. Geen afstelling, ik ben maar een hulpje.
pi_45399522
pff dat zijn wel de echte ploegendiensten inderdaad .
Maar wat drukken jullie?
pi_45399635
Boekjes. Geen kranten.
pi_45399650
quote:
In Bremer's account, the President was seriously interested in one issue: whether the leaders of the government that followed the CPA would publicly thank the United States. But there is no evidence that he cared about the specific questions that counted: Would the new prime minister have a broad base of support? Would he be able to bridge Iraq's ethnic divisions? What political values should he have? Instead, Bush had only one demand: "It's important to have someone who's willing to stand up and thank the American people for their sacrifice in liberating Iraq." According to Bremer, he came back to this single point three times in the same meeting. Similarly, Ghazi al-Yawar, an obscure Sunni Arab businessman, became Bush's candidate for president of Iraq's interim government because, as Bremer reports, Bush had "been favorably impressed with his open thanks to the Coalition."
http://www.nybooks.com/articles/18771
pi_45399659
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 10:55 schreef Monidique het volgende:
Boekjes. Geen kranten.
Minder vlekkerig dat scheelt weer . Ken nog wel wat mensen die in Meppel bij Krips werken (drukker van Harry Potter en dat soort onzin). Het is geen verkeerd werk opzich .
pi_45399918
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 10:55 schreef Monidique het volgende:
Boekjes. Geen kranten.
Oh, dan moet er ook een hoop gesneden worden zeker?
pi_45399957
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 11:06 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh, dan moet er ook een hoop gesneden worden zeker?
Drukken en snijden/binden zijn vaak gescheiden afdelingen geloof ik.
pi_45399983
Correct, du_ke
pi_45400757
prachtig:
quote:
Spinvis wint Popprijs 2007 op 3FM
Spinvis heeft de Popprijs 2007 gewonnen. De Nederlandstalige eenmansband van Erik de Jong kreeg de prijs zaterdagavond uitgereikt op het Noorderslagfestival in Groningen live op 3FM. De prijs ging enigszins verrassend naar Spinvis. Een verslag van het Noorderslagfestival is terug te zien op de website van 3FM.

Clip van de Dag: Speciaal voor Napalm:

SMALFILM

[ Bericht 10% gewijzigd door EchtGaaf op 16-01-2007 11:42:16 ]
pi_45400866
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 11:08 schreef Monidique het volgende:
Correct, du_ke
Immer, M.
pi_45401113
Nou, dan ga ik maar even een uurtje civven.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:17:09 #241
Stranger than fiction
pi_45401848
Civ is vanacht binnengekomen. Vanavond maar weer s een potje spelen. Warlords wel te verstaan.
pi_45401944
Waar is Chewie toch??

Volgens mij is Sidekick nog een beetje de enige die ik regelmatig altijd zie modden....

Heb ik iets gemist..?

Wie?
pi_45402062
EWK lurkt meer en mod wel eea. Chewie al een tijd niet gezien inderdaad.
pi_45402083
EWK is er ook af en toe. Ik zie op 12 januari zo drie door hem gesloten topics.
pi_45402184
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:25 schreef du_ke het volgende:
EKW heel af en toe ja........

wellicht moeten er meer mod's hier worden aangesteld. Ik geloof best wel dat er mensen zijn die in de rij staan....
pi_45402212
Alles behalve een Christen als mod.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45402239
Lijden de discussies aan een gebrek aan moderatie?

Ik hoop dat Sidekick & EWK er wat aardigheid aan hebben, ik heb als user gewoonlijk weinig te klagen mbt de moderatie.
pi_45402261
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:32 schreef sigme het volgende:
Lijden de discussies aan een gebrek aan moderatie?

Ik hoop dat Sidekick & EWK er wat aardigheid aan hebben, ik heb als user gewoonlijk weinig te klagen mbt de moderatie.
Er zijn wel wat discussies die er onder lijden denk ik . Het is wel erg rommelig allemaal heb ik het idee.
Maar we mogen inderdaad blij zijn dat er modjes rondlopen die er wat lol in hebben hier .
pi_45402272
Martijn_77
Allah Al Watan Al Malik
pi_45402276
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:31 schreef Mutant01 het volgende:
Alles behalve een Christen als mod.
Genoeg christenen die in staat zijn om zaken te scheiden cq objectief te zijn.......
pi_45402287
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:34 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Genoeg christenen die in staat zijn om zaken te scheiden cq objectief te zijn.......
Noem ze eens.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45402357
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Noem ze eens.
Doekle Terpstra.
pi_45402360
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:34 schreef Mutant01 het volgende:
Martijn_77
Die banaanvraag van 'm laatst was hilarisch, maar als gastmod doet 'ie het prima.
Sowieso ben ik wel te spreken over gastmodjes, alleen niet als ze -zoals Drughond- modden in POL ipv gastmodden (tijdens de verkiezingsaanloop, op verzoek, weet ik wel, maar ik vond het rampzalig).
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:39:45 #254
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45402386
quote:
en weer zijn die arme schaapjes van kindertjes het slachtoffer van brute indoctrinatie
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:43:25 #255
Stranger than fiction
pi_45402468
Ik wil best mod worden.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:44:08 #256
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45402486
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik wil best mod worden.
moet je hard doch rechtvaardig voor zijn. Eigenschappen die schaars zijn dezer dagen

(ik wil me wel sterk voor je maken )
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:47:57 #257
Stranger than fiction
pi_45402586
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:44 schreef Aoristus het volgende:

[..]

moet je hard doch rechtvaardig voor zijn. Eigenschappen die schaars zijn dezer dagen

(ik wil me wel sterk voor je maken )
To the rescue.
pi_45402597
quote:
Ik wil best mod worden.
weet jij iets over de procedure's?...hoe word je hier eigenlijk mod.?..

Verkiezingen oid?
pi_45402609
quote:
Ik wil best mod worden.
Je zou een topkandidaat zijn .
pi_45402635
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Verkiezingen oid?
Soms komt er een procedure waarbij je jezelf kan aanmelden en er gekozen wordt. Of mensen worden gevraagd.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:50:07 #261
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45402645
quote:

[..]

Verkiezingen oid?
alles under command of the king, net als fornication
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:51:12 #262
Stranger than fiction
pi_45402674
quote:
[..]
weet jij iets over de procedure's...hoe word je hiereigenlijk mod.?..

Verkiezingen oid?
Je moet een soll. brief schrijven.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:53:10 #263
Stranger than fiction
pi_45402720
Ik wil niet alleen een mod voor de (s)linksen zijn. Ook rechts moet zich er prettig bijvoelen.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:54:03 #264
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45402750
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik wil niet alleen een mod voor de (s)linksen zijn. Ook rechts moet zich er prettig bijvoelen.
wat zou je doen?
pi_45402757
quote:
Zo hoort het.
pi_45402794
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:50 schreef Aoristus het volgende:

[..]

alles under command of the king, net als fornication
Ahhhhhh onze Lucille

(nou dan word ik het niet, die is boos op mij )
pi_45402813
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:51 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Je moet een soll. brief schrijven.
Ok. Maar serieus, zou je het echt willen?
pi_45402846
quote:
Is dit de eerste propagandatruc? Hoe ben je van plan EWK van zijn troon te stoten?
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:59:12 #269
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45402888
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ahhhhhh onze Lucille

(nou dan word ik het niet, die is boos op mij )
Huh? Lucille boos op jou? Da's toch een oud-dig mod
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:59:40 #270
Stranger than fiction
pi_45402901
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ok. Maar serieus, zou je het echt willen?
Jahoor.
pi_45402940
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:59 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Jahoor.
Van mij mag het hoor. Ik vind je zeker geschikt.

Ik zou het ook wel leuk vinden, maar heb al gauw het idee hier een leven te vergooien, heb jij dat ook (soms)? Die strijd: heeft het nut of niet?
  dinsdag 16 januari 2007 @ 13:02:08 #272
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45402963
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:59 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Jahoor.
Maar je bent zelf ook redelijk rechts, zo oncomfortabel zul je je niet voelen, denk ik. Wat zou je willen doen voor rechts voor zover dat niet gedefinieerd is?
pi_45402972
Berichten over Chewies dood blijken schromelijk overdreven.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 13:03:11 #274
Stranger than fiction
pi_45402991
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 13:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Van mij mag het hoor. Ik vind je zeker geschikt.

Ik zou het ook wel leuk vinden, maar heb al gauw het idee hier een leven te vergooien, heb jij dat ook (soms)? Die strijd: heeft het nut of niet?
Ik zit vaak achter Fok! wanneer ik bezig ben voor school, tijdens avonduren of in tussenuren. En zolang het niet overheerst is het prima te combineren.

Maar nuttig is het natuurlijk niet. Net als 90% van je dagelijkse bezigheden.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 13:04:41 #275
Stranger than fiction
pi_45403024
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 13:02 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Maar je bent zelf ook redelijk rechts, zo oncomfortabel zul je je niet voelen, denk ik. Wat zou je willen doen voor rechts voor zover dat niet gedefinieerd is?
Geen idee, maar het klinkt wel aardig.

Ik ben niet links, ik ben niet rechts; ik ben liberaal.
pi_45403032
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 13:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ik zit vaak achter Fok! wanneer ik bezig ben voor school, tijdens avonduren of in tussenuren. En zolang het niet overheerst is het prima te combineren.
Ja, dat is idd de grote kunst. Anders krijg je gewoon een kutgevoel.....
quote:
Maar nuttig is het natuurlijk niet. Net als 90% van je dagelijkse bezigheden.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 13:05:21 #277
Stranger than fiction
pi_45403036
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 13:02 schreef sigme het volgende:
Kijken, kijken, niet kopen
pi_45403088
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:59 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Huh? Lucille boos op jou?
Nou, sinds maandag niet meer hoor. Ik ben zelf nooit boos op Lucille trouwens...
quote:
Da's toch een oud-dig mod
Nu toch een SA-er.........?
pi_45403162
quote:
Hij leeft nog.....

gespot...

De vijfde POL-meeting; 10 februari in Utrecht
pi_45403189
Waarom zijn er 3 dingen in Groningen morgenochtend waar ik bij wil zijn maar ben ik morgenvroeg in meppel in het ziekenhuis . Kloteplanning weer .
  dinsdag 16 januari 2007 @ 13:11:48 #281
158292 problematiQue
pi_45403208
quote:
een van de comments:
quote:
Maybe it's time we reevaluate our definition of a "third world country", to mean or include degree of enlightenment. By this standard the US is now one of the most backward countries in the world.

The development mirrors quite well what happened in the Middle East around 1100 BC and, as most of you will know, Islam has not recovered since. USA is headed the same way.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 13:13:23 #282
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45403251
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 13:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Geen idee, maar het klinkt wel aardig.

Ik ben niet links, ik ben niet rechts; ik ben liberaal.
Ok, da's veilig. Dat betent: okee, prima, maar tot het verveelt en dan is de beslissing onherroepelijk. Lijkt me ene prima conditie.

Weet wel, er zijn kapers op de kust :
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 13:33 schreef Autodidact het volgende:
Had toch liever SCH gewild.
pi_45403284
quote:
De dood van Obbe Terpstra

Obbe Terpstra is 86 en vertelt in EénVandaag dat hij van plan is zelfmoord te plegen. Zijn vrouw is na een langdurig ziekbed overleden aan kanker. Haar lijdensweg is een schrikbeeld voor hem. Bovendien wordt Terpstra langzaam blind. Hij vertelt zijn verhaal op televisie, omdat hij het taboe rond deze wens wil doorbreken. Op 25 augustus neemt Terpstra een barbituraat, een vergif, in en sterft meteen.

Peter Tetteroo en Pieter Groeneveld interviewden en filmden Obbe Terpstra en zijn zoon afgelopen zomer thuis in Rotterdam. Op verzoek van betrokkenen wordt deze reportage nu pas uitgezonden.

Terpstra praatte met niemand over zijn plannen, want hulp bij zelfdoding is strafbaar in Nederland. Alleen zijn zoon Albert wist ervan. Hij wilde zijn verhaal wel op televisie vertellen, omdat hij het taboe rond deze wens wilde wegnemen. Veel ouderen vrezen een lijdensweg en willen hun leven beëindigen voordat ze aftakelen. Menselijke waardigheid is voor hen essentieel.

Ook de zoon komt aan het woord in de reportage. Hij was als enige op de hoogte van de plannen van zijn vader. Hij zegt zijn vaders wens te respecteren. Het moeilijke voor hem is dat dit allemaal in het geheim moest plaatsvinden en hij zijn gevoelens met niemand kon delen. Hij was erbij toen zijn vader het barbituraat innam.

Huisartsen worden regelmatig benaderd met een verzoek om hulp bij zelfdoding. Zij hebben de beschikking over barbituraten, maar deinzen vaak terug omdat hulp bij zelfdoding strafbaar is.
EénVandaag (video)

Goh, en dat zal met de ChristenUnie in een kabinet alleen maar erger worden. Ik noem het beleid van Rouvoet eerder onmenselijk-christelijk dan sociaal-christelijk .
pi_45403322
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 13:14 schreef pberends het volgende:

[..]

EénVandaag (video)

Goh, en dat zal met de ChristenUnie in een kabinet alleen maar erger worden. Ik noem het beleid van Rouvoet eerder onmenselijk-christelijk dan sociaal-christelijk .
Dit soort zaken kan de CU of het CDA gelukkig niet voorkomen.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 13:18:19 #285
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_45403348
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:25 schreef du_ke het volgende:
Wat ook nog wel eens gebeurt, is dat als ik thuiskom van mijn werk SK al eerder gehandeld heeft.
pi_45403358
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 13:11 schreef du_ke het volgende:
Waarom zijn er 3 dingen in Groningen morgenochtend waar ik bij wil zijn maar ben ik morgenvroeg in meppel in het ziekenhuis . Kloteplanning weer .
Jij wordt vast geen projectleider
pi_45403372
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 13:18 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Wat ook nog wel eens gebeurt, is dat als ik thuiskom van mijn werk SK al eerder gehandeld heeft.
Gelukkig. Zowel Chewie en EKW leven nog....

pi_45403376
Niets te klagen over de moderatie.
pi_45403401
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 13:19 schreef Monidique het volgende:
Niets te klagen over de moderatie.
Zie je wel, ik roep en het geschiedt...
pi_45403426
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 13:18 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Jij wordt vast geen projectleider
Soms ben je afhankelijk van anderen. Ook in projecten .
pi_45403439
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 13:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dit soort zaken kan de CU of het CDA gelukkig niet voorkomen.
Volgens de huidige regels is hulp bij zelfdoding dik strafbaar, dus het is al belachelijk beleid.
pi_45403497
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 13:21 schreef pberends het volgende:

[..]

Volgens de huidige regels is hulp bij zelfdoding dik strafbaar, dus het is al belachelijk beleid.
Het is inderdaad belachelijk beleid. maar je kan iemand praktisch gezien niet verbieden zelfmoord te plegen.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 13:24:56 #293
158292 problematiQue
pi_45403526
“Suicide was against the law. Johnny had wondered why. It meant that if you missed, or the gas ran out, or the rope broke, you could get locked up in prison to show you that life was really very jolly and thoroughly worth living.”
- Terry Pratchett
pi_45403579
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 13:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Soms ben je afhankelijk van anderen. Ook in projecten .
Ja, maar dat is in de slachtofferrol kruipen.

Je moet altijd je eigen verantwoordelijkheid nemen, zeg ik als partime liberaal...
pi_45403634
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 13:27 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, maar dat is in de slachtofferrol kruipen.

Je moet altijd je eigen verantwoordelijkheid nemen, zeg ik als partime liberaal...
Klopt en die eigen verantwoordelijkheid gaat in eerste instantie over mijn gezondheid. Dus die andere zaken hebben pech donderdag.
pi_45403696
quote:
Och ik blijf gewoon weder opstaan
pi_45403706
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 13:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt en die eigen verantwoordelijkheid gaat in eerste instantie over mijn gezondheid. Dus die andere zaken hebben pech donderdag.
Je moet het kritieke pad bewaken.
pi_45403735
Als iemand die zich liberaal noemt, pleit voor een natiolisering van bedrijven en van mening is dat de overheid mag beslissen welke boeken verboden moeten worden, is het dan hypocriet als een andere liberaal zegt dat de eerste geen echte liberaal is?
pi_45403754
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 13:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zeker. Gezondheid gaat boven alles. Hopelijk kunnen ze er iets aan doen..

Nou in ieder geval veel succes donderdag...
pi_45403770
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 13:32 schreef Chewie het volgende:

[..]

Och ik blijf gewoon weder opstaan
Ik zou bijna een gelovig christen worden .
pi_45403815
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 13:34 schreef Monidique het volgende:
Als iemand die zich liberaal noemt, pleit voor een natiolisering van bedrijven en van mening is dat de overheid mag beslissen welke boeken verboden moeten worden, is het dan hypocriet als een andere liberaal zegt dat de eerste geen echte liberaal is?
Meestal ben ik geen liberaal, maar soms ff niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')