ff de laatste "werk" post vanhet vorige topic spammenquote:Op woensdag 10 januari 2007 23:36 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Bedankt voor de subtiele hint onder de gordel robHet geld stond idd vandaag op de rekening, dus alles is rond nu
Moest vanavond ff naar de baas toe, maar die was nog in bespreking dus ff wachten. kwamen de nieuwe bewoners eraan. heb dus nog ff en passant de oude ophangbeugel van me tvtje verkocht voor een leuk bedragje(zou hem toch niet meer op gaan hangen nl) wacht wel met boren tot ik centen voor een flatscreen heb.
vandaag verder gedaan:
garage opgeruimd, a het rondslingerende hout, en plaatmateriaal op beugels aan de wand gehangen. geveegd, de bijkeuken leeg gehaald(puilde uit), de kelderkast voorzien van planken en de vloer panelen voor de overspaning van de kelder zelf op maat gemaakt( moest kleiner worden ivm andere wand onder de trap natuurlijk
Al mijn gereedschap staat nu knap bij elkaar. De overloop is ook ontdaan van spullen(kan je nou ook weer fatsoenlijk over lopen zonder je benen te breken )
verder met vaders aan het brainstormen geweest over het schuurtje dat straks maar een aanvang moet gaan krijgenQua idee is het rond, nu de benodigde financiele middelen
![]()
Qua foto's dat schiet niet erg op, want ik vergeet het steeds ff te amken van hoe we er nu bijzitten. Maar ga nu ff naar beneden en zal als een mooie afsluiting van deel 5 wat plaatjes schieten
Verder was vandaag texel in het nieuws , met duurzame energie. en wie denk je dat in het 6 uur en 8 uur nieuws zat van de Nos ? Nou ? De nou nou ..... Mijn klusmaatje/ in real live "gabber" Stefan![]()
![]()
![]()
had o.a een waterbesparende douchekop gekocht van zijn energiebon
![]()
quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
Sijp, zou je misschien ook wat foto's kunnen maken van je woonkamer en keuken zonder flitser??
Gaat een beetje lastig midden in de nachtquote:Op donderdag 11 januari 2007 09:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
Sijp, zou je misschien ook wat foto's kunnen maken van je woonkamer zonder flitser??
Ik ook van jouw!!quote:Op vrijdag 12 januari 2007 00:26 schreef B.A.Trix het volgende:
Niet om te slijmen oid maar vind het echt een mooi huis geworden!![]()
hell no!! jannemansquote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:37 schreef Solingjan het volgende:
op het moment van schrijven van deze topicstart waren deze slechts 973870 keer bekeken, en dan tel ik daar niet de banner van bouwgarant bij welke ook nog zonder toestemming van TS is gemaakt van de renovatie van de Casa
Ik denk dat Reve zich in zijn graf omdraaid en Mulich zich in zijn pijp verslikt als ze dit lezen.
Nominatie voor meest gelezen topic![]()
Hoe is het met de storm. Over?
En een welkom thuis had ik je al geschreven in de vorige bijdrage.
Of ben je alweer opzoek naar een andere Casa![]()
Idem x 2.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 08:58 schreef truttebosje het volgende:
mooi hoor cyb, alleen schreeuwt de vloer (in mijn ogen dan) wel om een mooi karpetje ofzo.
moet wel een heerlijk gevoel zijn om na zo`n lange verbouwing eindelijk in je huis te kunnen wonen.
wens jou en je 2 dames nog veel woonplezier toe.
Ja een hondje is er niks bijquote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:31 schreef AnneX het volgende:
[..]
Idem x 2.
* bewondert overigens je trouw om ons dagelijks op de hoogte te houden.
Kijk er wel naar uit.
............Zo, OmeRob is weer on FOK! Dankzij Lucille kan ik weer inloggen met een nieuw password. Wat er allemaal mis ging weet ik niet maar uiteindelijk heb ik zo met de instellingen zitten klooien dat ik mezelf finaal buiten het FOK-forum had gesloten. En dan ben ik nieteens blond.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:33 schreef Cybersijp het volgende:
Helemaal vergeten te melden net, de vitrage is binnen bij de stoffeerder dus ik denk volgende week ergens hangt dat in ieder geval![]()
![]()
Zitten we aan de voorkant van het huis( aan de voorste erker) niet meer zo te koop(in de avond, en overdag ook wel enigzins)
Woei!quote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:44 schreef OmeRob het volgende:
[..]
............Zo, OmeRob is weer on FOK! Dankzij Lucille kan ik weer inloggen met een nieuw password. Wat er allemaal mis ging weet ik niet maar uiteindelijk heb ik zo met de instellingen zitten klooien dat ik mezelf finaal buiten het FOK-forum had gesloten. En dan ben ik nieteens blond.(Wel kaal
)
Mooie ingerichte Casa SijbMoet een goed gevoel geven nu je er eindelijk woont. Beetje steriel nog, na de vitrage nu nog een paar mooie gordijnen en hier en daar een strak schilderijtje om de grote witte vlakken wat te breken en het is toppie! Maar misschien kan je dat allemaal beter ff uitstellen tot de nieuwe inrichting want anders past het misschien niet goed bij elkaar. Je kan de boel beter eerst een beetje ''inwonen'' (iets anders dan uitwonen
) Je leeft nu in je nieuwe Casa en de rest komt met der tijd vanzelf wel.
Is het niet een goed idee om in je nieuwe schuur een kantoortje zoals vroeger voor je computer te reserveren?
Idd Robsquote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:41 schreef OmeRob het volgende:
Zo, meneer de bofkont is weer spekkoperGefeliciteerd man, da's nie duur! Maar ik meen mij te herinneren dat jij, ten tijde van je huwelijksreis naar Tsunamieland, al een lappie met WiFi had. Wat is daar dan mee gebeurt?
heb je daar nu een opbouw wcd zitten met een kabelgootquote:Op zondag 14 januari 2007 23:21 schreef Cybersijp het volgende:
[afbeelding]
vanmiddag al bezig geweest met uitrekenen hoeveel hout ik nodig heb voor het teraas, en natuurlijk hoeveel palen etc. Morgen ga ik er aan beginnen(palen voor de border, 28 stuks)
Op tafel een stukje voorbeeld hout, bankirai 25mmx145 mm met profilering (anti rutsch zeg maar )
eh ja, maar zeg me hoe het anders gedaan kan worden daarquote:Op maandag 15 januari 2007 10:02 schreef Gurb het volgende:
[..]
heb je daar nu een opbouw wcd zitten met een kabelgoot![]()
Mag ik vragen wat je betaald per m1 voor de delen?
Op die plek word dat idd ontzettend lastig, maar dan had ik persoonlijk ervoor gekozen om er gewoon geen wcd te maken (of onder de vensterbank, uit het zicht)quote:Op maandag 15 januari 2007 10:19 schreef Cybersijp het volgende:
eh ja, maar zeg me hoe het anders gedaan kan worden daarZijn overigens de enige twee opbouwdozen in het huis hoor....
Verder voor 28x145 per m1 ¤5.59 inclusief btw
Ik wilde je er nog over tippen, maar kon zo snel geen website vinden, maar je was al bekend met het fenomeen.quote:Op maandag 15 januari 2007 13:07 schreef Cybersijp het volgende:
Verder speciale spax schroeven gehaald voor volonders en ander houthout op palen werk :
spax d:
http://www.pontmeyer.nl/smartsite.dws?id=971
Torx 25 bitje heb je nodigquote:Op maandag 15 januari 2007 13:29 schreef Gurb het volgende:
[..]
Ik wilde je er nog over tippen, maar kon zo snel geen website vinden, maar je was al bekend met het fenomeen.![]()
Is dit met een torx- of kruiskop?
De verlichting van de tuin kun je afhankelijk van het tottaal antal dingen dat je er op zet een ADA906G of ADA910G HACO nemen. Aangezien je met Haco's werkt ipv 1 losse aardlekschakelaar moet je in het kastje ook een hoofdschakelaar plaatsen je zult dan minimaal de GD108E nodig hebben voor hoofdschakelaar + 3 maal HACO. Ik raad je echter aan om de GD110E met GD110T te nemen. Eventueel kun je de VE110F nemen deze is slagvast en spatwaterdicht hangt er een beetje vanaf waar je het in je bijkeuken ophangt en wat je daar gaat doen.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:25 schreef Cybersijp het volgende:
het idee is om een klein groepenkastje extra te plaatsen voor de verlichting van de tuin( 4 wcds en vier lampen) en twee groepen die naar het schuurtje "to be"moeten gaan lopen. Eerste kastje komt naast de meterkast, de laatste met 16A automaten komt in de bijkeuken(klepje ervoor overigens)Omdat een buitenverlichtingsgroep naar mijn idee altijd wat meer risico loopt op aardlekperiekelen dus maar met aarlekautomaten, immers groep eruit is niet meteen ook de hele schuur zonder stroom dan.
naast de groepenkast in de hal komt ook een klein kastje met daarin 3 automaten 25A , zodat de 16A eruit "klapt" ipv de 25A natuurlijk. Onder de vloer van gang, keuken, en bijkeuken loopt al een extra loze leiding hiervoor.
We hebben besloten om in ieder geval 4mm² te gebruiken onder de "grond"door, das wat beterder begrijp ik dan 2.5mm² . Vooral de machinegroep voor de schuur noem ik het voor het gemak maar ff zal qua inscahkelstromen soms best trekken denk ik. Verwacht nou geen complete houtwerkfabriek ofzo.... gewoon me good old afkortzaag, cirkeltje etc, en dan niet allemaal tegelijk he?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:54 schreef tnimble het volgende:
Bij een lengte van 15m voldoet een 2.5mm ader doorsnede voor wat je er op gaat aansluiten
Als je in bad gaat ipv douche, en je lekker ligt met een halve jaargang boekles welke je nog moet inzien dan kan het lang durenquote:Op woensdag 17 januari 2007 16:40 schreef tnimble het volgende:
*wacht op foto's*
haha Grapjas jannemans, Dan heb je nog geen zicht op mijn 1337 spax d schroeven gehad hoor, dat zit als een huis zo vast. En weer of geen weer morgen we gaan het gewoon proberen. Gaat t niet dan komen we weer binnen. heb nog zat klussen liggen hier binnenquote:Op woensdag 17 januari 2007 20:50 schreef Solingjan het volgende:
Zoek morgen maar een klusje voor binnen.![]()
En zorg dat je paaltjes en planken vastzitten anders liggen die dadelijk op het vaste land![]()
Jan , t zijn geen antislipplanken, gewoon twee v groeven over de breedte heen. Om het een beetje te breken zeg maar... Antislip is meer het idee wat ik van de week postte en heeft wel 12 groeven ofzoquote:Op woensdag 17 januari 2007 23:26 schreef Solingjan het volgende:
Een echte eilander dus. Bikkelhard![]()
Waarom heb je trouwens van die antislip planken met ribbel genomen en geen vlakke.
Nou dan blijf ik vanacht toch lekker op. Ik wil dat historisch moment wel meemaken. Dat wordt vuurwerk.quote:Op woensdag 17 januari 2007 23:27 schreef Cybersijp het volgende:
998732 das het aantal dat de casa pics tot gisteren zijn bekeken,.... Na vandaag gaan we eroverheen gok ik(gisteren 3.500 views )1.000.000 is veul wou dat ik een euro per fotobekijken kreeg, had ik inmiddels al Casa drie aan het bouwen geweest
![]()
quote:Op woensdag 17 januari 2007 23:29 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Nou dan blijf ik vanacht toch lekker op. Ik wil dat historisch moment wel meemaken. Dat wordt vuurwerk.![]()
Ik heb hier bij ons destijds een schutting van Bankirai geplaatst. 40 meterquote:Op woensdag 17 januari 2007 23:29 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Jan , t zijn geen antislipplanken, gewoon twee v groeven over de breedte heen. Om het een beetje te breken zeg maar... Antislip is meer het idee wat ik van de week postte en heeft wel 12 groeven ofzo
Ff plaatje opzoeken
J awat ga ik er mee doenquote:Op donderdag 18 januari 2007 00:00 schreef Solingjan het volgende:
Wat ga je met je terras doen?
Ja Sijb, ze zien hier ook alles met die HD-foto's van jequote:Op donderdag 18 januari 2007 17:44 schreef Solingjan het volgende:
Ziet er weer netjes uit die vitrage. Dat wordt nog wat.
En wat zei je, Zon???? Waar??
Als je dadelijk nog een kwastje verf over hebt. Het bochtje van de radiator op onderste foto![]()
iets voor jou???
Chef-kok betaalt 1500 euro voor reuzentruffel 810 gram??????
But somebody got to do it .....quote:
Thx voor de tip, maar ben al voorzien van prachtig mooi spul om rvs mee op te poetsen... Rvs17 Schoonmaken doen we met cetemet w15, en cetamet HG dat zijn professionele spullen uit de grootkeuken(mijn achtergrond nl, ben chef kok)quote:Op zondag 21 januari 2007 00:17 schreef CalvinHobbes het volgende:
Tippie voor je gasfornuis.![]()
Prachtig mooi RVS(heb ik ook) en ik heb me een ellende gezocht naar een knap schoonmaakmiddel. Keukenreiniger van de Lidl, ontvet geweldig!! In het begin van die dure middelen gebruikt, werken allemaal niet (naar mijn mening).
Trouwens geweldig stukje glas in lood!!!
Ja daar kan ik niet tegen op als huis-kok. Ik moet het dus maar doen met L..lquote:Op zondag 21 januari 2007 00:22 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Thx voor de tip, maar ben al voorzien van prachtig mooi spul om rvs mee op te poetsen... Rvs17 Schoonmaken doen we met cetemet w15, en cetamet HG dat zijn professionele spullen uit de grootkeuken(mijn achtergrond nl, ben chef kok)
Het is en blijft .... prachtig!! Goed om te zien dat je zoveel moeite hebt genomen om zo'n stukje erfgoed te bewaren.quote:Op zondag 21 januari 2007 00:22 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Stukkie....Is gerestaureerd bij de gals in lood restaurateur, daarna in de fabriek tussen dubbel glas in laten zetten.... Zelfde iso waarde als hr++ glas alleen dan mooi en estetisch verantwoord
* Valt van schrik van stoel afquote:Op donderdag 25 januari 2007 00:39 schreef Cybersijp het volgende:
heb effe besloten om twee weken eens niet me kluskloffie aan te trekken. Loop er immers al anderhalf jaar in nl.
he t is niet dat ik in enen niks meer doen he?quote:Op donderdag 25 januari 2007 01:17 schreef B.A.Trix het volgende:
[..]
* Valt van schrik van stoel af
goed besluit![]()
Voor reiskostenvergoeding wil ik wel een keertje komen tekenen hoorquote:Op donderdag 25 januari 2007 15:03 schreef Cybersijp het volgende:
Na de vakantie dus maar op zoek naar iemand die tekeningen kan maken voor ons . We gaan in ieder geval voor de maximale maat bijgebouwen die je hier op Texel mag (40m²)
Deal !!!!!quote:Op donderdag 25 januari 2007 15:12 schreef Gurb het volgende:
[..]
Voor reiskostenvergoeding wil ik wel een keertje komen tekenen hoor![]()
mail me na je vakantie maar ff, dan kijken we wel ff. Ikzelf ga nl ook op vakantie. Vanaf morgenochtend tot volgende week zaterdag lekker wintersportenquote:
Als in 'active topics afwerken'quote:Op vrijdag 2 februari 2007 23:20 schreef Cybersijp het volgende:
ja lachen, zat al op k&w te struinen wat er allemaal op klusgeboied boven was komen borrelen in het weekje dat ik en me "moppen" weg waren, en zou zou langzaam aan naar onder gaan....
Maar nu dus ff sneller
heuh paulus ga jij eens ff terug naar je iegen topic, zit net een reply te tikkenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 00:41 schreef PPaulus het volgende:
Gewoon even blind je onderschrift kopieren: pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee
Man wat een mooie klus...
En ik dacht inderdaad wat een mooie veranda, maar die ligt dus niet bij jou LOL
Ze zijn allemaal donker bruin, met een heel fijn werkje erin(werkje is overigens van de zelfde stof) , dus voelt niet glad aan zeg maar....quote:Op donderdag 8 februari 2007 00:23 schreef B.A.Trix het volgende:
Wat voor een kleur zijn ze eigenlijk?? Op de ene foto lijken ze bruin en de andere foto zwart.
Maar ziet er iig wel mooi uit zo hoor.![]()
Simpelquote:Op donderdag 8 februari 2007 17:14 schreef AnneX het volgende:
hwa ?
En het waren toch je (over)grootouders die de Casa hebben gebouwd/bewoond?
Ergens in # 1?
Kom op met die traploper... wat is het geworden en sneeuwt het op Texel?
Ik slaap vanacht best hoor, ben alleen benieuwd maar das nier raar toch?quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:19 schreef Solingjan het volgende:
Volgens mij slaap jij niet vannacht.![]()
Maar morgen nacht deste beter. Op de loper welteverstaan![]()
En bij ons op de bouwtekeningen staat HWA heel ergens anders voor; namelijk voor Hemel Water Afvoerquote:HWA= hoofd water afvoer
Bedoel ik ook , maar t kwam een bitje raar me strot uitquote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:48 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
En bij ons op de bouwtekeningen staat HWA heel ergens anders voor; namelijk voor Hemel Water Afvoer![]()
En om je verhaal dan helemaal compleet te maken:quote:Op vrijdag 9 februari 2007 13:09 schreef Cybersijp het volgende:
Bedoel ik ook , maar t kwam een bitje raar me strot uitnee dat ff dat de H voor hoofd stond, maar is idd hemelwaterafvoer
Ziet er mooi uit !quote:Op vrijdag 9 februari 2007 22:54 schreef Cybersijp het volgende:
Ja zwaar sjiek de friemel zelfs![]()
Maar goed, wat vandaag niet af kwam dan ergens volgende week maar. in ieder geval lopen de onderste treden nu een stuk zachter op kousenvoetjes
Dat hebben vrouwen met hun handtas!! tenminste.. ikke wel..quote:Op zondag 11 februari 2007 00:05 schreef Cybersijp het volgende:
Als ik er morgen zin an heb of anders overmorgen effe de nieuwe kist inladen en alles weer een net plekkie geven. Op zich een erg leuke klus
Nee niet van weelde(of eigenlijk wel natuurlijk), maar toen ik laatst binnen in de casa klaar was met opruimen moest al het spul natuurlijk weer netjes opgeruimd worden. De gereedschapkist welke ik al jaren in gebruik had was gewoonweg te klein geworden door de aanwas van gereedschap welke ik nodig heb gehad voor de verbouwing...quote:Op zondag 11 februari 2007 00:35 schreef B.A.Trix het volgende:
[..]
Dat hebben vrouwen met hun handtas!! tenminste.. ikke wel..![]()
quote:Op zondag 11 februari 2007 00:49 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Soort van urban mac giver for girls idee![]()
![]()
Leuk!quote:Op dinsdag 13 februari 2007 15:19 schreef Cybersijp het volgende:
Heb een verzoek gehad van de "Tekenaar" om het perceel uit te tekenen/meten. Ik zou dat van het weekeinde al doen maar toen was het zulk pokke weer dat t nie leuk was he?Dus nu op tijd klaar en hulptroepen geregeld gaan we zometeen ff met de laser afstandmeter in de rondte.
Vouwgordijnen zijn (helaasquote:Op woensdag 14 februari 2007 17:25 schreef Gompy58 het volgende:
Hi Cyber,
toppertje die vouwgordijnen! maatwerk ??? ik wil het ook op ongeveer de zelfd manier zoals jullie hebben. Hoef je niet gelijk de overgordijnen te sluiten, maar kan er toch iets dicht. Rottige hier is alleen dat de standaardmaten niet verder gaan dan 190 in de hoogte.. Laat mijn 2 kozijenen nu 2,05 meter zijn in de binnenkant.....
Nu moet ik kiezen, of voor flink wat meer maatwerk nemen, of standaard nemen, leuke prijs, maar dan 15 cm te kort komen aan de onderkant.
die trap is trouwens....![]()
Ik vind het erg mooi inderdaad (en weer eens iets anders dan kiezelstenen)...quote:Op woensdag 14 februari 2007 20:28 schreef Cybersijp het volgende:
Om nog ff terug te komen op de bestrating, ik heb een wat duidelijker plaatje gevonden van hetgeen voor de garage komt strakies. Hier komt nog wel een bruine bies om heen van vier rijtjes steen (zelfde steen) Patroon op ons "autopstelterrein" is het zelfde als op het plaatje overigens. Supermakkelijk leggen zit op matjes vast en al in patroon
[afbeelding]
netjes toch?
Ja LACHEN JANNEMANS....quote:
Ben kamer van jongste dochter aan het "verbouwen" . Heb net weer sleuven voor electra geboord en gehakt in betonstenen. Stof ... Dat wil je niet weten. Maar dat is gelukkig al weer opgeruimd.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 23:30 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Ja LACHEN JANNEMANS....![]()
Als klusser ben je pas klaar als je tussen 6 plankjes ligt.....of je kan je broek op hijsen als je "klaar "bent (dat ook
)
Waarom open je er geen topic over? Met zoveel goede tips van jou kant, samen met een begeleidende post is het een topic om wat van te leren!quote:Op vrijdag 16 februari 2007 23:41 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Ben kamer van jongste dochter aan het "verbouwen" . Heb net weer sleuven voor electra geboord en gehakt in betonstenen. Stof ... Dat wil je niet weten. Maar dat is gelukkig al weer opgeruimd.
We blijven aan de gang ( al 25 jaar)
ja om Pinjo ff wat ruggesteun te geven, ik ben het wel eens dat Janneman wel eens een eigen topic kan maken. Lijkt me harstikke leuk om jouw geknutsel eens te bekijken, verder komen er zat wijze woorden uit je mond zo nu en dan dat we er hoogstwaarschijnlijk nog wat van kunnne leren ook....quote:Op zaterdag 17 februari 2007 09:33 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Waarom open je er geen topic over? Met zoveel goede tips van jou kant, samen met een begeleidende post is het een topic om wat van te leren!
En Cybersijp, ik ben jaloers op de enige-echte-texelse-ISRA-KPN-06-ons-kent-ons-methode![]()
Of zo'n topic als Piet Verdriet heeft in CUL.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 09:33 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Waarom open je er geen topic over? Met zoveel goede tips van jou kant, samen met een begeleidende post is het een topic om wat van te leren!
Ah, daar komt de aap al uit de spreekwoordelijke mouw.quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:04 schreef Cybersijp het volgende:
De isra punt verhuizing van de kpn leek eerst simpel te gaan, maar monteur werd ff te veel gebeld door "ons kent ons"mensen, en dus alles via kpn zelf moet het verlopen, hij komt echter wel advies aan hun geven hoeveel t moet kosten etc(weing gok ik ) daarna kan er een lijnaanvraag gedaan worden (wordt belbudget, met xs4all adsl, na een jaar over naar xs4all only )
Dat gaat je gok ik nog wel wat regel en bel werk (en geld) kosten.quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:04 schreef Cybersijp het volgende:
nou ff kort dan maar de updates posten:
Traploper ligt nu, hoewel ik er nog niet 100% tevreden mee ben (ben zeikerd okay, en nee heb nog geen pics) Ga ik nog ff voor naar de stoffeerder toe
De tekeningen voor ons garage avontuur vorderen al lekker thx to "good old Gurb"![]()
De isra punt verhuizing van de kpn leek eerst simpel te gaan, maar monteur werd ff te veel gebeld door "ons kent ons"mensen, en dus alles via kpn zelf moet het verlopen, hij komt echter wel advies aan hun geven hoeveel t moet kosten etc(weing gok ik ) daarna kan er een lijnaanvraag gedaan worden
quote:(wordt belbudget, met xs4all adsl, na een jaar over naar xs4all only )
Ow apart. straten worden toch juist is zo'n verband gelegt em een beetje bol (een bol kun je niet mmakkelijk indrukken, en visgraat kan niet onderling schuiven) omdat dat heel erg goed vast ligt. Daar legt echt geen 10cm beton onder gewoon een halve meter zand.quote:visgraatmotief voor het autoterrein voor de deur straks wat bestraat moet gaan worden wordt het niet. Om te garanderen dat er geen rijbanen in de stenen gaan komen te staan, moet er 10cm beton onder.... Ja dag! watert het niet af, en kost een bult meer om te leggen. heb dus maar voor het auto deel een andere bijpassende steen uitgezocht.
Anders laten maken b.v. na werktijdquote:Verder ben ik nog geen roedes tegen gekomen, maar hou het gewoon scherp in de gaten komt vanzelf ergens mijn "maat "boven water gok ik
Nou het grappige is dan wel weer dat ik gisteren opbelde met de mededeling dat wat ik wou er dus een lijn aangevraagd moest gaan worden. Blijkt dus dat het isra dus eerst verplaatst moet gaan worden eer dat ik een aanvraag voor een lijn kan gaan doen (ook goed ;Pquote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:54 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ah, daar komt de aap al uit de spreekwoordelijke mouw.Cybersijp, niet dat ik je wil ontmoedigen, maar ik moest eerst een lijn aangevraagd* hebben voordat ze het ISRA wilden en konden aanpakken.
Hoewel ik je het van harte gun denk ik echt dat het niet eenvoudig gaat zijn om het op een voordelige manier op te lossen.. Het blijft een bedrijf wat van oorsprong in staatshanden was, en dat merk je nog in veel processen![]()
* - Hoeft dus nog niet geactiveerd te zijn.
Tnimble, t liefst zo min mogelijk. sterker nog kan de las zelf wel maken, opgraven kan ik ook. Alleen kan je dus niet aan een nieuw isra komen. En dus de kpn erbij halen. Nu heb ik de monteur wel meerdere keren gesproken dus hoop dat we wat voor elkaar kunnen betekenen. Ik garven en het lastige werk doen hij het makkelijke....quote:Op vrijdag 23 februari 2007 17:05 schreef tnimble het volgende:
[..]
Dat gaat je gok ik nog wel wat regel en bel werk (en geld) kosten.![]()
[..]
![]()
[..]
Ow apart. straten worden toch juist is zo'n verband gelegt em een beetje bol (een bol kun je niet mmakkelijk indrukken, en visgraat kan niet onderling schuiven) omdat dat heel erg goed vast ligt. Daar legt echt geen 10cm beton onder gewoon een halve meter zand.
[..]
Anders laten maken b.v. na werktijd
Dit is ca 6cm dunner dan normaal dus daar kan ik me best wat bijvoorstellen. Met vollestenen werken is mischien een opite maar is best veel werk vergeleken met een matje. Als je een beejte vast maat stenen hebt hoef je niet elke steen apart te straten maar kun je gewoon het zand iets wat bol aantrillen alle stenen er op neer vlijen en wederom aan trillen. Alleen de randen is dat nog veel werk ivm met op maar knippen van de klinkers en plaatsen van de rand met koppen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 19:06 schreef Cybersijp het volgende:
..
Ja het straatwerk wordt normaal wat bol gelegd dat klopt, en dat gaat hier ook gewoon op. alleen dat visgraatmotief is dus een kant en klaar matje van slechts 4 cm dik. Omdat dit te dun is volgens producent voor berijden moet er 10cm beton onder(eerst en in hun folder staat 25cm puingranulaat) dus dat gaat te veel kosten dan maar geen visgraatje. Wil nl. dat de "casa"er met een paar jaar ook nog mooi bij staat nl.
...
Thx voor het komplimentje, maar dat vinden we zelf dus ook. Ben atm erg druk met het werk weer, de hut moet weer opgebouwd worden natuurlijk, en aangezien het niet echt lekker weer is om buiten te werken. Staan we al een paar dagen in rij buiten te spelen in de stromende regen....quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:11 schreef lady-wrb het volgende:
wat een mooi huis!
en nu moet ik het topic niet meer kwijtraken
Pinjo, hoop doet leven, we geven de moed niet op hoor...quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:24 schreef Marsepein het volgende:
Ik zei het je al, been there done that. Je ontkomt er helaas niet aan.
Even een vraagje. Jij had ook zo'n betonnen garage uit 1 stuk staan. Heb je die verkocht/gratis laten afhalen of laten slopen.
Ik heb hier ook zo'n onding en wil er vanaf. Ik vroeg me af of er een markt voor is zonder dat ik zelf met dat lelijke ding moet gaan slepen of er geld aan moet uitgeven.
Dan ga ik eens diverse verkoopkanalen aanboren, en ook hier informeren wat een kraan kost. Toevallig dat mijn overbuurman in dat soort werk zit ds wie weet kan ik wat regelen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:06 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Pinjo, hoop doet leven, we geven de moed niet op hoor...heb inmiddels een ander ijzertje in het vuur gegooid en hoop daar voor nu het beste van...
Over mijn garage, ja heb er een gast voor gevonden. Ik betaal uurtje kraan ( ¤ 125,-) en hij de rest van het transport. Ik ben alles in een keer kwijt, hoef het niet te slopen plus ik maak iemand anders blij ermee. T is wel een bunker van gewapend beton van circa 12 .000 kilo natuurlijk.
En nu gauw ff pitten, ik ben echt totally garie arie.
quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:58 schreef Cybersijp het volgende:
Hedenavond heb ik de tekeningen van (hopelijk) onze nieuwe garage/hobbyhok per mail mogen ontvangen van mijn held HEER GURB !![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Van de week ff uitprinten, en bouwaanvraag de deur uit doen. Nu maar hopen dat hij door de welstand heen mag gaan komen natuurlijk .
Volgens mij wel; maar het is ook maar voor de bijkeukenquote:Op dinsdag 27 maart 2007 09:26 schreef lady-wrb het volgende:
is dat een ikea keuken ?
geen ruzie maken jongens, het leven is al kort genoeg....quote:Op dinsdag 27 maart 2007 10:51 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Volgens mij wel; maar het is ook maar voor de bijkeuken![]()
Ziet er goed uit Cijb maar dat zijn we wel gewend van jou![]()
Ik hoor eigenlijk niets anders dan goede verhalen over de kwaliteit van Ikea keukensquote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:52 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
geen ruzie maken jongens, het leven is al kort genoeg....
T is idd van de ikea , en is niks mis mee. Alleen kun je bij de "reguliere"keukenhandel meer dingen kiezen etc etc (o.a corpuskleur) , maar voor de bijkeuken niks mis mee hoor, ben er zelfs erg tevreden over. Softclose op alle lades etc. (alleen niet op de deurtjes, maar je kan niet alles hebben natuurlijk)
Vanmorgen bij broer konijn langs geweest, vanmiddag effe naar de stort met de restanten van zijn schuurtje. Voor zo ff ikea bellen, en verder met het afmaken van me eigen bijkeuken
Iedereen zijn dingquote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:28 schreef lady-wrb het volgende:
nou zegik vind nogal denigrerend. ik wil ook een ikea keuken en niet voor MAAR de bijkeuken, maar voor DE keuken.
Ik denk dat ze daar de was op gaan hangen om te drogenquote:Op woensdag 28 maart 2007 05:09 schreef AnneX het volgende:
Mooi-mooi-mooi
Wanneer ga je uitleggen wat de waslijnen? zo hoog boven het blad doen?
En dat vind ik serieus een goed idee, wat ik mijn ega ook ga voorstellen voor onze bijkeuken. Dan hebben we binnen iig iets ruimte, al is het maar voor een paar kleine dingen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:09 schreef Gurb het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daar de was op gaan hangen om te drogen![]()
En idd, mooi-mooi-mooi die keuken zo!
Volgens mij zit er een gat in het werkblad:quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:37 schreef Vonkenboer het volgende:
[afbeelding]
Misschien zie ik iets over het hoofd; maar als jou wasmachine / wasdroger defect is.
Hoe krijg je dan de stekker eruit om het apparaat los te koppelen en ergens te laten repareren ?![]()
Diew aqslijnen zijn dus voor wat was welke niet buiten te drogen kan worden gehangen. Zeker in het najaar en in de winter heb je wel eens dat het giet en je toch je was hebt natuurlijk...quote:Op woensdag 28 maart 2007 05:09 schreef AnneX het volgende:
Mooi-mooi-mooi
Wanneer ga je uitleggen wat de waslijnen? zo hoog boven het blad doen?
Eerst dacht ik dat het voor spotjes was : zou wel veel draad zijn.
Het houdt niet de muren bij elkaar.
En op Texel : zand over uit de tuin ? of een duin afgegraven ?
spank uquote:
ja hoor vonkman, hij gaat eerdaags weg als ik de bouwvergunning binnen heb. (iets van oude schoenen etc) dus oplossing is dus herbouwen, maar dan groter en meer naar het smaakquote:Op zondag 1 april 2007 10:16 schreef Vonkenboer het volgende:
Al van een oplossing gevonden voor die mooie betonnen garage die toch wel een keer in de weg gaat staan![]()
Misschien ben ik wel te laat, of wist je het zelf ook al, maar: rvs schroeven moet je met een rvs bitje afschroeven, anders roest de kop later alsnogquote:Op dinsdag 3 april 2007 01:26 schreef Cybersijp het volgende:
zo alle klussen zijn gedaan volgens bovenstaande lijst, heb alleen nog mijn twijfels over de gietmof. Of de kabletjes van kabel een naar kable twee wel "lekker"kontakt maken. maar daar komen we tzt wel achter. De elek kabel heb ik dubbel uitgevoerd morgen ff een opbouwdoos spatwaterdicht op de muur bij de voordeur bevestigen.
Verder morgen kameraad japie helpen met zijn terras, in de middag de twee muren stuc klaar maken vooor de stucadoordie komt Vrijdag of uiterlijk zaterdag het werk verrichten. Volgende week di graafwerk verrichten, en laat het terras maar komen dan![]()
![]()
![]()
Neeh wist ik niet, maar we hebben genoeg vaseline verbruikt omde kop van het bitje niet direct in kontakt te brengen met de spax rvs vlonderschroeven de vorige keer....quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:26 schreef Gurb het volgende:
[..]
Misschien ben ik wel te laat, of wist je het zelf ook al, maar: rvs schroeven moet je met een rvs bitje afschroeven, anders roest de kop later alsnog
Klinkt wel logisch inderdaad, al had ik er nooit eerder van gehoord.quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:32 schreef Gurb het volgende:
Het heeft iets te maken met het feit dat de hardheid van rvs en verzinkt staal anders is, en je dus met een stalen bitje de kop van de rvs schroef beschadigd en wat staal achterlaat, wat dus roest geeft.
En tot zover dus de planning.... het mooie weer hield genadeloos aan, en dus dito lange dagen maken. 10:00 in de morgen beginnen s nachts 01:00 uur de deur achter me dicht draaien hebben we een aantal keren gehad.... leuk hoor mei vakantie........... Nou ja de uren gieren weer omhoog, en de fooi maakt het ook natuurlkijk weer wat dragelijker allemaal.quote:Op woensdag 25 april 2007 00:34 schreef Cybersijp het volgende:
Todo volgende week :
Aansluiten stroomkastjes in meterkast en in de bijkeuken.
Vastzetten van raket in de grond, plus bevestigen van de parasol. Nog een stuk kabel in graven zodat we straks ook naast de serre een lichtpuntje hebben.
Begin maken met het opzetten van het gebint voor het schuine dakje in het verlengde van de bijkeuken. balken heb ik al geritseld , t idee hoe aan te pakken ook, nu nog de tijd......
Week erna doen we in ieder geval op Maandag niks, dan verjaar ik weer een jaartje dus zit ik gewoon eens voor de verandering de hele dag op het terras.... alleen nu wel in me nette kleren ipv me kluskloffie![]()
Spank U Reesequote:
quote:Op maandag 7 mei 2007 00:56 schreef Duderinnetje het volgende:
Juttertje![]()
Zo stom dat ik dat toen niet heb geïmporteerd na dat weekendje![]()
Moet er soms een flesje meegestuurd worden als er een niet nader te noemen pakketje jouw kant opkomt ?
dank uquote:Op maandag 7 mei 2007 10:32 schreef richie29 het volgende:
Van harte meneer de klus-goeroe!![]()
Veel taart ende gezelligheid gewenst vandaag!![]()
Hoe gaat het btw met je schuur en de vergunningen?quote:Op maandag 7 mei 2007 23:19 schreef Cybersijp het volgende:
Morgen weer verder met de klus , anders komt de klus nooit klaar natuurlijk, er moet progressie zijn![]()
Met mijn schuur gaat t best ......quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:05 schreef Gurb het volgende:
[..]
Hoe gaat het btw met je schuur en de vergunningen?
En vergeet je geen foto's te maken vandaag van je werkzaamheden?![]()
dead on Gerbenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:43 schreef Gurb het volgende:
Mooie HWA bij de bijkeuken zo, die ga je straks omleggen via die overkapping zeker?
En volgende week de bouwvergunning de deur uit moet haalbaar zijn!![]()
Je moet het zo zien: Als er bloed door je aderen stroomt leef je, en als je dus heavy aan het klussen bent en naast je (drukke) werk ook nog eens dan leef je .... eh Meer ? Hou van klussen , geeft me een soort van jing yang achtig iets om de stress die gepaard gaat met mijn werk wat beterder te verwerken... Klinkt raar maar is wel de hele waarheid, en tuurlijk sta ik niet om 10:00 Maandagmorgen te springen om weer eens te beginnen na een week hard werken. Maar eenmaal aan de gang gaat ie lekker en ga ik vaak ff "the extra mile"lopen , al is het voor mijn eigen dat ik bezig ben.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 10:11 schreef truttebosje het volgende:
je zit ook echt niet stil he.
vraag me soms echt af waar je de energie vandaan haalt.
maar het resultaat mag er dan ook zeker wel zijn![]()
ziet er echt weer chique de friemel uit.
ga zo door.....
Dank u heer janquote:Op woensdag 23 mei 2007 00:00 schreef Solingjan het volgende:
Genniet er van Syb. En zeker van je PA
Veel plezier morgen.
voor de waslijnen, die zijn nu doorgeknipt(lijntjes waren erg eh verroest zeg maar), maar die komen wel weer terug straks)quote:Op donderdag 24 mei 2007 08:20 schreef richie29 het volgende:
Als ik het zo bekijk is dat huis van jou straks extreem veel beter dan het ooit geweest is ten tijde van de oplevering na de bouw
De hele aanblik van je huis is echt fraai...zeker de achterkant met je bling bling terras
Waar zijn de uitstekende palen in het hekwerk op het achterste deel van het platte dak eigenlijk voor? Of moeten die nog gewoon afgekort worden?
Ik ben ff jouw renovatie topics aan het doorspittenquote:Op zondag 5 februari 2006 13:11 schreef Cybersijp het volgende:
Aritha,
Agnes platen zijn echt makkelijk hoor! Je kan ze in diverse vormen en kleuren krijgen(60/60 en 60/120) verder hebben wij gekozen voor wit stuco. Daar zit dus meteen een soort van koreelstucwerkmotief op. Je hoeft het niet meer te schilderen(kan naderhand natuurlijk nog wel) Plus je mag het gewoon met een sopdoek afnemen zonder dat je de verf eraf trekt/veegt/oplost
Ik heb zelf een hele goede prijs betaald ¤27,50 inclusief voor vier platen 60/120 (2.88 m2) Normaal zie je ze regelmatig in de bouwmarkt liggen etc maar de laagste prijs welke ik gezien heb is¤28,95 (gamma)
Er komt nog een" deurenwand"voor de kast, deze gaat gemaakt worden door de meubelmaker welke ook een boel van onze meubels gemaakt heeft. Straks past alles dus perfect bij elkaar
Vergeet niet dat je nog een hoop handelingen moet doen om gips op een mooie manier te verwerken(palmuren, schuren, naden afdekken met gaas, saucen(knappe latex is zekers niet goedkoop), plus er zit relief in.
http://www.agnes-one-step.nl/
Allereerst dank voor je interesse in mijn verherbouw natuurlijkquote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:09 schreef Kwelit het volgende:
[..]
Ik ben ff jouw renovatie topics aan het doorspitten![]()
Nu zie ik dat jij die Agnesplaten per 4 voor 27,50 hebt gekocht, waar als ik vragen mag?
En over die kozijnen (meranti?) met HR+ glas, wat ben je daar ongeveer per m2 aan kwijt geweest en hoeveel aan die deur (schuifdeur?) naar de tuin. Ik loop overal te zoeken online naar prijzen van kozijnen met HR+ glas, maar vind niet echt nuttige info..
Wellicht dat je dit al es eerder in je topic beantwoord hebt, maar ik kan het zo snel niet terugvinden
Ga zo door! Het beloofd i.i.g iets mooi te worden voor in de zomer als ik het zo zie..quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:29 schreef Cybersijp het volgende:
[afbeelding]
laatste stukje wand wat de stucadoor gedaan heeft, denk nou niet hij heeft een stukkie vergeten das dus express gedaan, wordt nl. nog betimmerd
[afbeelding]
en we hebben een "witte"serre, al is het nog wel grondverf. Wit is het in ieder geval wel. De schuifpui is overigens vandaag niet geschilderd. Deze staat al vanuit de fabriek in de grondverf. ff schuren en hoppa de bling bling erop volstaat hier dus
[afbeelding]
ander aanzicht , eveneens van serre/bijkeuken
Zal ook ff plaatje posten van toen hij nog "grijs"was:
[afbeelding]
Lijkt net niks gebeurd, maar neem van mij aan t is best ff een werkje twee keer die handel in de chat zetten![]()
ja zekers, t is alleen "lastig"(to say the least) dat ik vanwege mijn werk als chefkok in de horeca zo verdomd weinig tijd heb om te klussen dan wel te genieten van hetgeen ik fabriceer in de zomer natuurlijk. maar goed het werk dat ik doe zorgt er natuurlijk wel weer voor DAT ik DIT juist KAN doen natuurlijk, anders had het bij een "simpel"twee onder een kap gebleven met 30 m² tuin, lastig hoor keuzes keuzes. In ieder geval kunnen mijn twee dames er WEL van genieten. Zeker als er straks gras ligtquote:Op woensdag 30 mei 2007 00:06 schreef sanni het volgende:
[..]
Ga zo door! Het beloofd i.i.g iets mooi te worden voor in de zomer als ik het zo zie.. [afbeelding]
zwarte kleigrond overigens, maar op de foto zie je waarschijnlijkwat restzand liggen van een hoop bestratingszand welke we laats gebruikt hebben. Nee prima grondje ligt eronderquote:Op vrijdag 1 juni 2007 00:31 schreef Archont het volgende:
wat voor ondergrond heb je aangebracht voor die zoden?
Zijn wel minder stevig dan ingegroeid gras, voetballen ed zie je redelijk goed schade. Was toch het geval bij ons.
Dank voor je antwoordquote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:44 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Allereerst dank voor je interesse in mijn verherbouw natuurlijk
De antwoorden:
De kozijnen zijn niet per m² gekocht inclusief glas(wist geeneens dat dat gangbaar idee was overigens..., maar komt vast omdat we het hier over Texel hebben natuurlijk)
De Agnesplafondplaten heb ik bij de lokale fixet markt vandaan, kwestie van dealtje sluiten op het moment dat er een (redelijk) interessante actie loopt bij de bouwmarktconcurrent Gamma. waren ook wel 55 pakken wat ik nodig had dus een hele hoop(en dito gesjouw natuurlijk)
De schuifpui met hr+++ glas heeft ons ¤2200,- gekost inclusief plaatsen van dat ding (aanhelen etc etc) Merk is trouwens HBI (levertijd +/- 6 wk)
een garage met hobbyruimtequote:Op zondag 3 juni 2007 08:47 schreef Charisma het volgende:
Cyber- wat ga je dan nog bouwen in de tuin?
tuurlijk is alles in ordequote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:08 schreef Cybersijp het volgende:
bouwvergunning aanvraag de deur uit(leek volgens balie medewerker allemaal in orde)
tuurlijk Gerbenquote:
ik hoor het wel, misschien is het met alleen de foto's ook al duidelijkquote:Op donderdag 5 juli 2007 01:30 schreef Cybersijp het volgende:
tuurlijk Gerbenmaar de dame aan de balie gaf al aan dat er ook een oude situatie ingetekend moest zijn, en die heb ik volgens mij niet op papier voorbij zien komen. Nou ja we horen het vanzelf wel, moet je nog ff terug naar de tekentafel denk ik(overigens is het dan alleen de bovenaanzicht van de öude"garage intekenen denk ik?
Was het maar zo makkelijkquote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:52 schreef Cybersijp het volgende:
Vandaag een brief van de gemeente gekregen, met daarin de melding dat de bouwaanvraag ontvangen was, voorts een zaaknummer etc. Ik neem voor het gemak aan dat de zes weken termijn gaat lopen vanaf de datum van datering kennisgevingsbrief![]()
Ben benieuwd naar het eindresultaat. Waarom heb je ervoor gekozen om het te laten doen? Geen tijd, geen zin, geen ervaring, geen gereedschap, geen ????quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:17 schreef Cybersijp het volgende:
ping update: vandaag is er dus begonnen met het straatwerk voor de deur bij ons.
Klein tipje van de sluier ,....... t wordt erg mooi
Zal morgenochtend wel eens wat fotos maken , nu weer te werk al dat moois moet nl. ook nog gewoon betaald worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |