abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45235774
Renovatie deel 6 alweer

Wat begon als een redelijke verbouwing van het huis waar zowel mijn grootouders, als mijn moeder in hebben gewoond is nu bij het zesde deel aangeland op het departement K&W op Fok!

• Deel 1: Renovatie
  • Deel 2: Renovatie deel 2 alweer ;)
  • Deel 3: Renovatie deel 3 alweer ;)
  • Deel 4: Renovatie deel 4 alweer ;)
  • Deel 5: Renovatie deel vijf, nog een maand tot we gaan wonen ;)

Inmiddels is de "Casa Pequena Elbera" zo goed als klaar qua verbouwen aan de binnenzijde van het huis . Hoewel het oorspronkelijke idee was om met kerst 2005 erin te kunnen wonen, is dat niet geheel gelukt, net na de jaarwisseling 2006/2007 zijn we in onze geliefde "casa"getrokken. De tijd die het geheel nodig had om tot deze staat te komen is niet alleen de "schuld"van de bouwers maar ook een bitje van de auteur van dit Topic. Ik heb nl. maar twee dagen vrij per week. En er moest/moet nog een boel gebeuren …..

Maar goed de foto’s : (op het moment van schrijven van deze topicstart waren deze slechts 973870 keer bekeken, en dan tel ik daar niet de banner van bouwgarant bij welke ook nog zonder toestemming van TS is gemaakt van de renovatie van de Casa )

Hier begon het mee

Foto van een recent aanzicht van de voorkant van het huis, al het houtwerk aan het huis is vervangen en voorzien van nieuwe beglazing, nieuwe vloeren, nieuwe binnendeuren, nieuwe keuken, nieuwe badkamer, nieuwe slaapkamers, nieuwe elektrische installatie naar de meest recente normen. Nieuwe afvoeren in het hele huis, nieuwe waterleiding pretty much overal . Je ziet het heeft een hoop werk opgeleverd, maar fanatieke medelurkers en posters in eerdere “Casa “topics zijn vrijwel unaniem dat het heel erg mooi gaat worden.Deel 4 is overigens grotendeels gewijd aan de nieuwe trap omdat er in 1969 wat “prutsers “actief waren in de casa

Resultaat toen de trap kompleet gestript was:

Resultaat na heel wat inspanning, en verfwerk

Inmiddels is de verhuizing acter de rug, alle spullen zijn verhuisd, we zitten nu in ons nieuwe huis , we kunnen wonen maar we hebben nog plenty of dingetjes te doen/op te ruimen. De komende tijd gaan we gestaag verder met onze casa, maar niet elke dag zullen er nieuwe pics online komen. Zo af en toe natuurlijk wel Echter de oude staan allemaal online en ga ze nog maar eens extra bezoeken. Er zijn er zat die schijnbaar de pics erg mooi vinden(973870 keer bekeken is niet niks , ik zeg"helemaal niet niks! Op naar het miljoen dus )

En als je dan denkt dat we er zijn, eh ....nee niet bepaald want nu de binnenkant klaar is dan moet de buitenkant nog. Daar komt waarschijnlijk een schuur van 13.5 meter lang en 3.5 m breed in te staan, grasveld, borders, afvoeren van hemelwater op het riool ipv op de betontegels zoals nu. Er komt dus nog veel meer werk aan in de toekomst. Ik zal in dit topic de stand van zaken aangeven, plus een fotografisch verslag proberen te doen van hetgeen deze chef-kok nu al meer dan jaar en acht maandenr bezig houd

Have Phun

Stay tuned dus . More to come
  • pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
    pi_45235838
    quote:
    Op woensdag 10 januari 2007 23:36 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Bedankt voor de subtiele hint onder de gordel rob Het geld stond idd vandaag op de rekening, dus alles is rond nu Moest vanavond ff naar de baas toe, maar die was nog in bespreking dus ff wachten. kwamen de nieuwe bewoners eraan. heb dus nog ff en passant de oude ophangbeugel van me tvtje verkocht voor een leuk bedragje(zou hem toch niet meer op gaan hangen nl) wacht wel met boren tot ik centen voor een flatscreen heb.

vandaag verder gedaan:

garage opgeruimd, a het rondslingerende hout, en plaatmateriaal op beugels aan de wand gehangen. geveegd, de bijkeuken leeg gehaald(puilde uit ), de kelderkast voorzien van planken en de vloer panelen voor de overspaning van de kelder zelf op maat gemaakt( moest kleiner worden ivm andere wand onder de trap natuurlijk Al mijn gereedschap staat nu knap bij elkaar. De overloop is ook ontdaan van spullen(kan je nou ook weer fatsoenlijk over lopen zonder je benen te breken )

verder met vaders aan het brainstormen geweest over het schuurtje dat straks maar een aanvang moet gaan krijgen Qua idee is het rond, nu de benodigde financiele middelen

Qua foto's dat schiet niet erg op, want ik vergeet het steeds ff te amken van hoe we er nu bijzitten. Maar ga nu ff naar beneden en zal als een mooie afsluiting van deel 5 wat plaatjes schieten

Verder was vandaag texel in het nieuws , met duurzame energie. en wie denk je dat in het 6 uur en 8 uur nieuws zat van de Nos ? Nou ? De nou nou ..... Mijn klusmaatje/ in real live "gabber" Stefan had o.a een waterbesparende douchekop gekocht van zijn energiebon
    ff de laatste "werk" post vanhet vorige topic spammen
    pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
    pi_45235873
    De kelderkast, me mijn "precious"gereedschapjes, ik zeg de kleur is blauw

Wat nou meer blauw op straat? In me gangkast zal je bedoelen

bijkeuken lijkt aardig leeg, maar is....

van de andere kant genomen, best nog vol. Troost mezelf met de gedachte dat hier tot vanmiddag nog veel en veel meer stond

Woonkamer van achter naar voor genomen

Woonkamer van voor naar achteren genomen , vooral achterin staat nog een hoop op te ruimen spullen

Dat waren ze weer

Hoop dat BE het me vergeeft.......

ff de bijpassende foto's opnieuw ingeplakt in het nieuwe topic
      donderdag 11 januari 2007 @ 09:05:59 #4
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_45239152

Feli Sijp!
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_45239206
    Veel woon- en klusplezier in je Casa!
      donderdag 11 januari 2007 @ 09:12:58 #6
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_45239253
    Foto's!
    Looks good!
      donderdag 11 januari 2007 @ 09:36:08 #7
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_45239637
    Sijp, zou je misschien ook wat foto's kunnen maken van je woonkamer zonder flitser??
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      donderdag 11 januari 2007 @ 10:27:30 #8
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_45240705
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 09:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Sijp, zou je misschien ook wat foto's kunnen maken van je woonkamer en keuken zonder flitser??
    Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
    pi_45241130
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 09:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Sijp, zou je misschien ook wat foto's kunnen maken van je woonkamer zonder flitser??
    Gaat een beetje lastig midden in de nacht , maar doe het zo ff voor jullie hoor
    pi_45241174
    Meubels erin
    Wat goed, gefeliciteerd.
      donderdag 11 januari 2007 @ 20:35:21 #11
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_45262484
    Gefeliciteerd
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      donderdag 11 januari 2007 @ 23:40:30 #12
    215 misterDre
    Paint it black!
    pi_45269816
    Wow...dat moet een goed gevoel zijn

Gefeliciteerd!!!
    pi_45270229
    U vraagt wij draaien

De flitser moest er toch ff voor aan, net als een rij spotjes. want vandaag met die storm was het erg donker buiten

Verder gedaan:

achterste schuurtje opgeruimd, kan nou weer een boel meer in. is niet een al te dicht schuurtje dus al te "knap spul" er niet neer zetten natuurlijk, maar wat resthout staat er, wat tuinmeubilair etc fietsen

Verder met wat zelfgemaakte "piket"paaltjes en wat meters sisaltouw een soort van omzoming gemaakt van hoe mijn idee is hoe het achterste deel van de tuin straks moet worden. Had het al bedacht natuurlijk ( ) maar de Mrs had het nooit zo met echt de look & feel gezien, maar vond het plan in orde ( okay )

vanavond gasten over de vloer gehad, lekker pasta gemaakt en daarna een bakje koffie en het is al weer laat!!!!....... maar toch nog maar ffies naar huize Fok! om up te deten
      vrijdag 12 januari 2007 @ 00:26:14 #14
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_45271321
    Niet om te slijmen oid maar vind het echt een mooi huis geworden!
    pi_45271465
    En dan is de inrichting nog totaal niet zoals we het willen (ooit ), maar aangezien de geldboom ff wat minder groeit gaat het niet zo hard, dus langzaam aan alles vervangen wat we willen vervangen ipv patsboem hele handel in een keer .

prioriteit no:1 is nu dat we straks bezig gaan met de schuur, en de inrichting van de tuin plus aanpassingen( oa. grijswaterafvoer )
    pi_45271489
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 00:26 schreef B.A.Trix het volgende:
    Niet om te slijmen oid maar vind het echt een mooi huis geworden!
    Ik ook van jouw!!
    pi_45275553
    mooi hoor cyb, alleen schreeuwt de vloer (in mijn ogen dan) wel om een mooi karpetje ofzo.
    moet wel een heerlijk gevoel zijn om na zo`n lange verbouwing eindelijk in je huis te kunnen wonen.
    wens jou en je 2 dames nog veel woonplezier toe.
      vrijdag 12 januari 2007 @ 15:36:20 #18
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_45287483
    mooi huis
    Childhood is over the moment you know you're going to die.
    'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
    pi_45291314
    dat ziet erg goed uit!! Ik heb niet alles gelezen de afgelopen tijd maar voor het werk!!
    Zo nu eerst
    pi_45293834
    op het moment van schrijven van deze topicstart waren deze slechts 973870 keer bekeken, en dan tel ik daar niet de banner van bouwgarant bij welke ook nog zonder toestemming van TS is gemaakt van de renovatie van de Casa
    Ik denk dat Reve zich in zijn graf omdraaid en Mulich zich in zijn pijp verslikt als ze dit lezen.
    Nominatie voor meest gelezen topic

Hoe is het met de storm. Over?

En een welkom thuis had ik je al geschreven in de vorige bijdrage.
    Of ben je alweer opzoek naar een andere Casa
    pi_45301617
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 19:37 schreef Solingjan het volgende:
    op het moment van schrijven van deze topicstart waren deze slechts 973870 keer bekeken, en dan tel ik daar niet de banner van bouwgarant bij welke ook nog zonder toestemming van TS is gemaakt van de renovatie van de Casa
    Ik denk dat Reve zich in zijn graf omdraaid en Mulich zich in zijn pijp verslikt als ze dit lezen.
    Nominatie voor meest gelezen topic

Hoe is het met de storm. Over?

En een welkom thuis had ik je al geschreven in de vorige bijdrage.
    Of ben je alweer opzoek naar een andere Casa
    hell no!! jannemans Ik heb verdorie me ziel en zaligheid er in lopen stoppen om met een week weer op zoek te gaaan naar een andere tent zekers ? d8 t niet vrind !!!

maar goed over vandaag:

Ben nog niet helemaal uit wat ik wil qua tuinhout, denk zelf aan 24x145 geprofileerd bankirai voor het terras. die wil ik eerst in de olie zetten en dan pas bevestigen op de plaats waar het geheel moet komen. Maar ikzit nu ff een bitje op het net te browselen en kom o.a 19x145 geprofileerd tegen en die zijn qua kosten wat gunstiger. Verder de stucadoor ff gecontact voor het stukwerk buiten(wat t mot kosten natuurlijk..., komt morgen overdag ff kijken en prijsje geven)

Morgen ook ff een plan van aanpak maken voor de grijswaterbende, hoeveel tuinhout ik nodig(denk) te hebben( kan het besteld worden), en de verlichting natuurlijk. Heb al bedacht hoe ik dat op ga lossen maar dat zien jullie vanzelf

Morgen de eettafel op zijn plek zetten( staat ie nog niet nl. ) en daarboven de eettafellamp bevestigen. Gebeurd dus nog steeds genoeg....
    pi_45303752
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 08:58 schreef truttebosje het volgende:
    mooi hoor cyb, alleen schreeuwt de vloer (in mijn ogen dan) wel om een mooi karpetje ofzo.
    moet wel een heerlijk gevoel zijn om na zo`n lange verbouwing eindelijk in je huis te kunnen wonen.
    wens jou en je 2 dames nog veel woonplezier toe.
    Idem x 2.

* bewondert overigens je trouw om ons dagelijks op de hoogte te houden.
    Kijk er wel naar uit.
    pi_45305039
    quote:
    Op zaterdag 13 januari 2007 00:31 schreef AnneX het volgende:

[..]

Idem x 2.

* bewondert overigens je trouw om ons dagelijks op de hoogte te houden.
    Kijk er wel naar uit.
    Ja een hondje is er niks bij Ach vind t leuk om te doen, houd me bezig .......

Dat karpet is best een idee, De mrs had het ook al geopperd maar omdat nu nog lang niet alles "binnen"is en alle meubels of nog niet zijn zoals we in gedachten hebben, dan wel op de plaats staan waar we denken dat hij de komende tijd kan blijven staan hebben we het idee om zulke woonaccesoires nog maar ff niet te kopen ..... (kan nl. altijd nog, niet dan ? )

Voor de buiten lampen hebben we het volgende op stapel staan; er komen vier lampen achter ik twijfel nog ff tussen de hoge of de lage(maar hoop eig dat de lage "hoog"genoeg blijkt te zijn.... Verder aan de voorkant ook vier lampen als tuinverlichting, echter wel de lage variant dan. Deze lampen heb ik er nu al twee van , maar dan de "muur"variant welke een er al van hangt nl. aan mijn bijkeuken vast

As always to be continued
    pi_45305091
    Helemaal vergeten te melden net, de vitrage is binnen bij de stoffeerder dus ik denk volgende week ergens hangt dat in ieder geval

Zitten we aan de voorkant van het huis( aan de voorste erker) niet meer zo te koop(in de avond, en overdag ook wel enigzins)
    pi_45310468
    quote:
    Op zaterdag 13 januari 2007 01:33 schreef Cybersijp het volgende:
    Helemaal vergeten te melden net, de vitrage is binnen bij de stoffeerder dus ik denk volgende week ergens hangt dat in ieder geval

Zitten we aan de voorkant van het huis( aan de voorste erker) niet meer zo te koop(in de avond, en overdag ook wel enigzins)
    ............Zo, OmeRob is weer on FOK! Dankzij Lucille kan ik weer inloggen met een nieuw password. Wat er allemaal mis ging weet ik niet maar uiteindelijk heb ik zo met de instellingen zitten klooien dat ik mezelf finaal buiten het FOK-forum had gesloten. En dan ben ik nieteens blond. (Wel kaal )

Mooie ingerichte Casa Sijb Moet een goed gevoel geven nu je er eindelijk woont. Beetje steriel nog, na de vitrage nu nog een paar mooie gordijnen en hier en daar een strak schilderijtje om de grote witte vlakken wat te breken en het is toppie! Maar misschien kan je dat allemaal beter ff uitstellen tot de nieuwe inrichting want anders past het misschien niet goed bij elkaar. Je kan de boel beter eerst een beetje ''inwonen'' (iets anders dan uitwonen ) Je leeft nu in je nieuwe Casa en de rest komt met der tijd vanzelf wel.

Is het niet een goed idee om in je nieuwe schuur een kantoortje zoals vroeger voor je computer te reserveren?
    Het leven is een feest, maar je moet wel zelf de slingers ophangen.
    pi_45311337
    quote:
    Op zaterdag 13 januari 2007 12:44 schreef OmeRob het volgende:

[..]

............Zo, OmeRob is weer on FOK! Dankzij Lucille kan ik weer inloggen met een nieuw password. Wat er allemaal mis ging weet ik niet maar uiteindelijk heb ik zo met de instellingen zitten klooien dat ik mezelf finaal buiten het FOK-forum had gesloten. En dan ben ik nieteens blond. (Wel kaal )

Mooie ingerichte Casa Sijb Moet een goed gevoel geven nu je er eindelijk woont. Beetje steriel nog, na de vitrage nu nog een paar mooie gordijnen en hier en daar een strak schilderijtje om de grote witte vlakken wat te breken en het is toppie! Maar misschien kan je dat allemaal beter ff uitstellen tot de nieuwe inrichting want anders past het misschien niet goed bij elkaar. Je kan de boel beter eerst een beetje ''inwonen'' (iets anders dan uitwonen ) Je leeft nu in je nieuwe Casa en de rest komt met der tijd vanzelf wel.

Is het niet een goed idee om in je nieuwe schuur een kantoortje zoals vroeger voor je computer te reserveren?
    Woei! Ome robs is ook wieder op fok! Maar ja t is ee idee, maar het kantoortje van nu bevalt me prima, zeker nu ik net een paar minuten terug een laptop heb weten te kopen... 9mnden oud Ibm thinkpad z60, rest van 3 year carry in garantie kan gewoon over gezet worden. me happy. (overigens minder dan de helft voor betaald )
    pi_45320662
    Zo, meneer de bofkont is weer spekkoper Gefeliciteerd man, da's nie duur! Maar ik meen mij te herinneren dat jij, ten tijde van je huwelijksreis naar Tsunamieland, al een lappie met WiFi had. Wat is daar dan mee gebeurt?
    pi_45331062
    quote:
    Op zaterdag 13 januari 2007 18:41 schreef OmeRob het volgende:
    Zo, meneer de bofkont is weer spekkoper Gefeliciteerd man, da's nie duur! Maar ik meen mij te herinneren dat jij, ten tijde van je huwelijksreis naar Tsunamieland, al een lappie met WiFi had. Wat is daar dan mee gebeurt?
    Idd Robs maar kwam zeg maar iemand tegen die de prijs die ik een jaar eerder had betaald wou betalen, plus ik mocht hem toen nog een keer free of any charge meenemen naar wat jij noemt Tsunamiland(was heul de andere kant van dat land maar goed ....

Was ook een knappe deal zeg maar

Over vandaag:

vanmiddag zowel bij japie mijn kameraad als bij mezelf het beoogde terras in houtwerk uitgemeten. Nu kunnen we allebei een staatje maken wat we aan hardhout nodig denken te gaan hebben . Morgen ga ik er verder mee.samen hebben we natuurlijk meer hout nodig dus kan het "prijsje"evt. nog gunstiger. Vervoer hebben we al (vervoer met de boot (inclusief big ass aanhanger free of charge ) verder het aanvoer verhaal van de stroom naar de tuin verder uitgedacht met maatje Steef. Ga ik morgen denk ik online bestellen .

Hoewel het #%^^%%&**^^ weer is ben ik dus al wel bezig met de tuin

zondag 14 januari 2007 @ 00:20:55 #29
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_45331673
    Goed voorbereiden is het halve werk he.
    pi_45332408
    heb Tnimble als vaste hager guru ff toegevoegd op Msn omdat ik ff zijn alwetende opinie wil horen over de verdeling en onderdelen die ik van hager wil gaan aanschaffen Dus je ziet t goed voorbereid ten strijde trekken

Katsje in de bijkeuken wordt (als het goed is:) ) :

1x GD106E met deur : GP106T
    3x ADA 916G alamat automaten

Daarvoor vanwege de selectiviteit afgezekerd met 3 x25A porseleinen automaten 25a(traag), laatste automaat is een beetje back to the past maar kasten zijn erg prijzig helaas .... Misschien dat Tnimble een oplossing weet natuurlijk
    pi_45359241
    Ziet er heel goed uit!!!
    #geen
    pi_45359523
    Zo dag is weer ten einde, en had mezelf nog zo voorgenoemen vandaag dus niks qua klussen etc te doen,.....

lampen voor bij de eettafel opgehangen vanavond, plus natuurlijk de eethoek op het juiste plekkie gezet

vanmiddag al bezig geweest met uitrekenen hoeveel hout ik nodig heb voor het teraas, en natuurlijk hoeveel palen etc. Morgen ga ik er aan beginnen(palen voor de border, 28 stuks)

Op tafel een stukje voorbeeld hout, bankirai 25mmx145 mm met profilering (anti rutsch zeg maar )

Nieuwe pannenset gehad, heeft echt way to much gekost, maar er was iemand zo gek om zich door een "handige harry"om te laten lullen. Tipje van de sluier : Its wasnt me , nee my Mrs ook niet.

Anyway leuk kado weliswaar, maar de beoogde verkoopprijs is echt idioot veel geld... ( een gegeven paard mag je niet in de bek kijken , ben er kontent mee dat wel
    pi_45362737
    Btw ff terzijde:

nog een dag of vier in dit tempo de pics van de server af halen, en we hebben de 1.000.000 views van de casa rond!

En er staan maar 600 ofzo online,...... das dus reteveel elke foto bekeken

edit: Nu naar me mandje anders wordt morgenvroeg beginnen met me bordertjes niks natuurlijk
    pi_45362821
    Het is wel allemaal blingbling in huize casa he De lijn zelfs dorogetrokken naar het pannen set , grijnzzz
    ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
    pi_45365359
    quote:
    Op zondag 14 januari 2007 23:21 schreef Cybersijp het volgende:
    [afbeelding]

vanmiddag al bezig geweest met uitrekenen hoeveel hout ik nodig heb voor het teraas, en natuurlijk hoeveel palen etc. Morgen ga ik er aan beginnen(palen voor de border, 28 stuks)

Op tafel een stukje voorbeeld hout, bankirai 25mmx145 mm met profilering (anti rutsch zeg maar )
    heb je daar nu een opbouw wcd zitten met een kabelgoot

Mag ik vragen wat je betaald per m1 voor de delen?
    pi_45365659
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 10:02 schreef Gurb het volgende:

[..]

heb je daar nu een opbouw wcd zitten met een kabelgoot

Mag ik vragen wat je betaald per m1 voor de delen?
    eh ja, maar zeg me hoe het anders gedaan kan worden daar Zijn overigens de enige twee opbouwdozen in het huis hoor....

Verder voor 28x145 per m1 ¤5.59 inclusief btw
    pi_45366118
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 10:19 schreef Cybersijp het volgende:
    eh ja, maar zeg me hoe het anders gedaan kan worden daar Zijn overigens de enige twee opbouwdozen in het huis hoor....

Verder voor 28x145 per m1 ¤5.59 inclusief btw
    Op die plek word dat idd ontzettend lastig, maar dan had ik persoonlijk ervoor gekozen om er gewoon geen wcd te maken (of onder de vensterbank, uit het zicht)

En 5,59 / m1 is niet duur, als je zin hebt om naar Mijdrecht te rijden (midden Utrecht) kun je ze voor 4,80/m1 krijgen
    pi_45370124
    Heb net 16 lengtes van 4.90 m bankirai gehaald (16x145) voor de borders, verder 9 palen van 3 mtr angeliem(ruw 55x55). Nou ja gehaald, voor de ramprijs waar ik ze voor heb worden ze nog gebracht ook...

bankirai ligt al een tijdje daar, dus alle planken hebben zo'n beetje andere tekening, maar zal omdat het niet behandeld wordt(borders) vanzelf allemaal de zelfde kleur krijgen.

Verder speciale spax schroeven gehaald voor volonders en ander houthout op palen werk :

spax d:

http://www.pontmeyer.nl/smartsite.dws?id=971

Verder komt Donderdag morgen de vitrage
    pi_45370682
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 13:07 schreef Cybersijp het volgende:
    Verder speciale spax schroeven gehaald voor volonders en ander houthout op palen werk :

spax d:
    http://www.pontmeyer.nl/smartsite.dws?id=971
    Ik wilde je er nog over tippen, maar kon zo snel geen website vinden, maar je was al bekend met het fenomeen.
    Is dit met een torx- of kruiskop?
    pi_45378920
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 13:29 schreef Gurb het volgende:

[..]

Ik wilde je er nog over tippen, maar kon zo snel geen website vinden, maar je was al bekend met het fenomeen.
    Is dit met een torx- of kruiskop?
    Torx 25 bitje heb je nodig

Voor de borders voldoen ze niet echt, voor een vloer denk ik dat ze ideaal zijn. heb nl. de linker kant van de border al af. morgen weer verder (der)
    pi_45391930
    Morgen maar ff versterking geritseld in de vorm van (daar is ie weer ) vader cybersijp. Morgen staat op het program de lange kant van de tuin te voorzien van border(iets van bijna 13m breed) en heb daar lengtes van 4.90m voor gehaald(minder naadjes ) maar om zulke lengtes nou ff makkelijk op te hangen in je eentje.... niet dus. Maar vaders komt me helpen dus t komt helemaal goed

Morgenochtend eerst de rotatie laser nee vleien in de tuin, heb al gezien dat zonder je een stuk minder makkelijk niveleert. paaltjes rammen, na puntje aan gezaagd te hebben met de afkortzaag (oh zo makkelijk.

Gaat goed komen morgen dus heb er zin an in ieder geval
    pi_45397377
    Leuk dat je nu woont CSijp!

Ik heb je nog niet online getroffen dus al vast even hier de eerste vraag. Waar wil je het kastje preceis gaan monteren? En wat ga je op de 3 groepn aansluiten?
    pi_45400458
    Ik baal kan niet verder met me borders het giet van de regen.....( wil zelf wel buitenstaan dat maakt mij en me gereedschap niet zo veel uit, maar moet ook zagen en dat kan dan alleen binnen en geeft way to much stof natuurlijk......

Nou ja morgenochtend nog maar eens kijken dan

Tnimble:

het idee is om een klein groepenkastje extra te plaatsen voor de verlichting van de tuin( 4 wcds en vier lampen) en twee groepen die naar het schuurtje "to be"moeten gaan lopen. Eerste kastje komt naast de meterkast, de laatste met 16A automaten komt in de bijkeuken(klepje ervoor overigens)Omdat een buitenverlichtingsgroep naar mijn idee altijd wat meer risico loopt op aardlekperiekelen dus maar met aarlekautomaten, immers groep eruit is niet meteen ook de hele schuur zonder stroom dan.

naast de groepenkast in de hal komt ook een klein kastje met daarin 3 automaten 25A , zodat de 16A eruit "klapt" ipv de 25A natuurlijk. Onder de vloer van gang, keuken, en bijkeuken loopt al een extra loze leiding hiervoor.
    pi_45401778
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 11:25 schreef Cybersijp het volgende:
    het idee is om een klein groepenkastje extra te plaatsen voor de verlichting van de tuin( 4 wcds en vier lampen) en twee groepen die naar het schuurtje "to be"moeten gaan lopen. Eerste kastje komt naast de meterkast, de laatste met 16A automaten komt in de bijkeuken(klepje ervoor overigens)Omdat een buitenverlichtingsgroep naar mijn idee altijd wat meer risico loopt op aardlekperiekelen dus maar met aarlekautomaten, immers groep eruit is niet meteen ook de hele schuur zonder stroom dan.

naast de groepenkast in de hal komt ook een klein kastje met daarin 3 automaten 25A , zodat de 16A eruit "klapt" ipv de 25A natuurlijk. Onder de vloer van gang, keuken, en bijkeuken loopt al een extra loze leiding hiervoor.
    De verlichting van de tuin kun je afhankelijk van het tottaal antal dingen dat je er op zet een ADA906G of ADA910G HACO nemen. Aangezien je met Haco's werkt ipv 1 losse aardlekschakelaar moet je in het kastje ook een hoofdschakelaar plaatsen je zult dan minimaal de GD108E nodig hebben voor hoofdschakelaar + 3 maal HACO. Ik raad je echter aan om de GD110E met GD110T te nemen. Eventueel kun je de VE110F nemen deze is slagvast en spatwaterdicht hangt er een beetje vanaf waar je het in je bijkeuken ophangt en wat je daar gaat doen.

Voor de tuinverlichting kun je een EG010 (dagprogramma), EE100 (schermerschakelaar) of EE170 (schemerschakelaar + weekprogramma) Bij plaatsen.

Voor in de meter kast is 1x MBN520E (schroefkelmmen) of MBS520E (insteekklemmen) of voor 3 fasen: MBN620E (schroefklemmen) of MBS620E (insteekklemmen) voldoende.

Hoelang is de afstand/lengte vd buis tussen de hal en de bijkeuken?
    pi_45407748
    Lengte is ongeveer 15m,

Maar moet ook bekennen dat ik net een adresje heb gehad waar ik AEG aardlek automaten kon kopen voor 1/3 van een hager.... Die heb ik dus maar gekocht verder wordt de uitvoering zoals je zonet schetste dus ik kan niet anders doen dan je danken voor je input
    pi_45408183
    Bij een lengte van 15m voldoet een 2.5mm ader doorsnede voor wat je er op gaat aansluiten
    pi_45423140
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 15:54 schreef tnimble het volgende:
    Bij een lengte van 15m voldoet een 2.5mm ader doorsnede voor wat je er op gaat aansluiten
    We hebben besloten om in ieder geval 4mm² te gebruiken onder de "grond"door, das wat beterder begrijp ik dan 2.5mm² . Vooral de machinegroep voor de schuur noem ik het voor het gemak maar ff zal qua inscahkelstromen soms best trekken denk ik. Verwacht nou geen complete houtwerkfabriek ofzo.... gewoon me good old afkortzaag, cirkeltje etc, en dan niet allemaal tegelijk he?

De andere groep is enkel voor verlichting van de schuur zelf, dus in garage, fietsenhok/berging, hobbyruimte . Laatste groep is zoals Tnimble al weet inmiddels enkel een groep voor de buitenverlichting .:)

Hoop dat het morgen niet regent, anders ga ik echt gillen....

Kon het vanmiddag niet laten en heb ff de palen op maat gezaagd (angeliem) man man man wat stinkt die zooi als je het met een cirkelzaag bewerkt . Maar paaltjes liggen in ieder geval al klaar (nog 21 stuks te gaan )
    pi_45438608
    Het regent... Maar we hebben we all paaltjes erin Vaders kon de moed vanmiddag niet vinden omdat het echt hooste van de regen(nog steeds) maar ben zelf lekker verder gegaan (bikkel bikkel)

Nu alle palen erin , en de bovenste strook bekleding van bankirai zit erop. Vrijdag morgen afgesproken met vaders om de rest van de planken te doen, maar als het morgenoverdag droog is gok ik dat ik de planken er wel ff tegenaan ga hengsten ....

Zometeen ff foto's pogen te maken, maar eerst ff douchen je wordt best koud als je tot op je onderkleding nat geworden bent
    pi_45442009
    *wacht op foto's*
      woensdag 17 januari 2007 @ 18:50:23 #50
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_45446263
    mooie oven, vind het wel jammer dat je tegels hebt, hout is zoveel mooier naar mijn mening
    pi_45450554
    Zoek morgen maar een klusje voor binnen.
    En zorg dat je paaltjes en planken vastzitten anders liggen die dadelijk op het vaste land
    pi_45456150
    quote:
    Op woensdag 17 januari 2007 16:40 schreef tnimble het volgende:
    *wacht op foto's*
    Als je in bad gaat ipv douche, en je lekker ligt met een halve jaargang boekles welke je nog moet inzien dan kan het lang duren

Komt je schoonmama en schoonpapap langs, en heeft dringend ook nog eens hulp nog met hun pc, dan duurt het langer

Moet je nog potje koken bij terugkomst, en daarna de nationale iq test doen, nog veul langer

Dat is zeg maar het stuk wat we vandaag erin geharkt hebben, plus aan de rechterkant nog een stukje gelijk aan wat je kan zien links op de foto(maar dan een plank alleen(alleen de bovenste van de drie opgehangen vandaag. Morgen of vrijdag de rest doen. Moet er morgen toch al vroeg uit, morgen komt de stoffeerder langs 08:15 Nou ja hebben we morgen in ieder geval vitrage
    pi_45456613
    quote:
    Op woensdag 17 januari 2007 20:50 schreef Solingjan het volgende:
    Zoek morgen maar een klusje voor binnen.
    En zorg dat je paaltjes en planken vastzitten anders liggen die dadelijk op het vaste land
    haha Grapjas jannemans, Dan heb je nog geen zicht op mijn 1337 spax d schroeven gehad hoor, dat zit als een huis zo vast. En weer of geen weer morgen we gaan het gewoon proberen. Gaat t niet dan komen we weer binnen. heb nog zat klussen liggen hier binnen Maar we gaan t wel proberen, storm of niet weer of geen weer.

* Cybersijp bikkelt verder
    pi_45457038
    Een echte eilander dus. Bikkelhard
    Waarom heb je trouwens van die antislip planken met ribbel genomen en geen vlakke.
    pi_45457076
    998732 das het aantal dat de casa pics tot gisteren zijn bekeken,.... Na vandaag gaan we eroverheen gok ik(gisteren 3.500 views ) 1.000.000 is veul wou dat ik een euro per fotobekijken kreeg, had ik inmiddels al Casa drie aan het bouwen geweest
    pi_45457119
    quote:
    Op woensdag 17 januari 2007 23:26 schreef Solingjan het volgende:
    Een echte eilander dus. Bikkelhard
    Waarom heb je trouwens van die antislip planken met ribbel genomen en geen vlakke.
    Jan , t zijn geen antislipplanken, gewoon twee v groeven over de breedte heen. Om het een beetje te breken zeg maar... Antislip is meer het idee wat ik van de week postte en heeft wel 12 groeven ofzo

Ff plaatje opzoeken
    pi_45457144
    quote:
    Op woensdag 17 januari 2007 23:27 schreef Cybersijp het volgende:
    998732 das het aantal dat de casa pics tot gisteren zijn bekeken,.... Na vandaag gaan we eroverheen gok ik(gisteren 3.500 views ) 1.000.000 is veul wou dat ik een euro per fotobekijken kreeg, had ik inmiddels al Casa drie aan het bouwen geweest
    Nou dan blijf ik vanacht toch lekker op. Ik wil dat historisch moment wel meemaken. Dat wordt vuurwerk.
    pi_45457269
    quote:
    Op woensdag 17 januari 2007 23:29 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Nou dan blijf ik vanacht toch lekker op. Ik wil dat historisch moment wel meemaken. Dat wordt vuurwerk.
    pi_45457376
    quote:
    Op woensdag 17 januari 2007 23:29 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Jan , t zijn geen antislipplanken, gewoon twee v groeven over de breedte heen. Om het een beetje te breken zeg maar... Antislip is meer het idee wat ik van de week postte en heeft wel 12 groeven ofzo

Ff plaatje opzoeken
    Ik heb hier bij ons destijds een schutting van Bankirai geplaatst. 40 meter
    Palen van 100 x100 in beton 2.70 lang
    Stalen pin door de onderkant. De zijkanten ingefreesd 28mm sleuf.
    Planken kwamen van een bevriende timmerman. Die had ze weer van een trailerbouwer. Waren afgekeurd. Want ze waren niet allemaal even dik?????? Hebben we ze toch even mooi even dik geschaafd naar 28mm. Op lengte gezaagd en toen er in geschoven.
    De planken hebben we van een v groef voorzien( Om en om) zodat ze mooi in mekaar vallen.
    Heb je nog meer nodig. Moet je is informeren bij een trailerbouwer mss!!!
    pi_45457410
    Toch al weer 4 views erbij
    pi_45457646
    HoHo niet te hard van stapel lopen jongens hiero T duurt nu nog 17 minuten voordat de stats van vandaag wordenbijgewerkt, en ik boven het miljoen uit ga komen echt wel Choeso hé !
    pi_45457792
    Wie moeten we bellen?? Telegraaf ? SBS6? FOK!?
    pi_45458033
    Wat mij betreft niemand, vind t zelf al leuk genoeg..... Staan iets van 600 online dus zo'n beetje allemaal minstens 1500 keer bekeken, das best wat

LOl t duurt nog ff ( 12 uur ofzo) omdat de counter realtime blijkt te zijn, en de stats per dag, dacht dus dat het per dag erbij kwam.... En het is net een nieuwe dag.

[ Bericht 37% gewijzigd door Cybersijp op 18-01-2007 00:04:00 ]
    pi_45458137
    Wat ga je met je terras doen?
    pi_45458351
    quote:
    Op donderdag 18 januari 2007 00:00 schreef Solingjan het volgende:
    Wat ga je met je terras doen?
    J awat ga ik er mee doen Weet ik al hoor KOmt een soort van L vorming teraas van bankirai antislip planken op een tegelbed met daarop 55x55 bankirai of gelijkwaardig hardhouten palen. Op het terras aan de buitenste rand komen vier plantenbakken, met daarin de voet van een buitenlamp. De voet stort ik in een laagje sneldrogend cemnet/beton zodat hij lekker stevig staat. Daarbovenop komt dan een klein laagje potgrond oid, waar dan wat klein spul aan plantjes in kan.

In twee van de potten komt een dubbele spatwaterdichte wcd van BJ . De meest korte kant van het terras(zal zo ff kijken of ik een archieffoto online heb staan) wordt overdekt met een schuin dakje met regengoot. Onder dit afdak kan ik dan een wandje maken(voorkant blijft open) en kunnen de vuilniscontainers er staan. Verder sta ik er zelf droog terwijl ik een shaggie sta te paffen ....

Das t idee
    pi_45458507

hier in het witte gedeelte dus komt het overdekte deel. Muur rechtvooruit, en aan de linkerkant worden nog opnieuw gestuct, en de regenwaterafvoer wordt netjes aan de regenwaterafvoer van het afdak vastgekoppeld.
    pi_45470235
    Ja wel zijn er

aantal views : 1000090

daarnast hangt nu het meste deel van de vitrage, het deel van de schuifpui is meteen weer retour genomen Is te groot gemaakt door t atelier, 9 mm te lang dus .......... Nou ja hun fout dus ze regelen het maar. maar wat wel hangt hangt heel erg mooi. Kleed de boel lekker aan

Ik ga zo ff pics maken, jammer dat ik geen foto heb van de postbode die vanmorgen een rolletje draad aan de deur kwam brengen (100 m vulto kmvk as3x2.5mm² )

To be continued
    pi_45477715
    Het weeralarm valt wel mee op Texel nu overigens, beetje wind en een paar uur terug serieuse regenbuien. Nu net scheen hier de zon alweer, maar de wind blijft nog ff aanwakkeren.

maar goed de pics, ( we gaan naar het volgende miljoen )

Rolletje voor de postbode

Stand in de mand aan de rechter kant van de tuin qua border werk

Idem maar dan de linker kant gezien vanaf de achterkant van het huis

Vitrage voorste erker hangt nu, vanavond gaat ie dicht

Vitrage serre bij elkaar gehangen( als je geen last hebt van de zon dus Zoals vandaag bijvoorbeeld, meer regen dan zonneschijn vandaag

En toe

Doet wel een beetje licht aan allemaal , maar we willen straks/ooit andere meubels en daar zal duidelijk meer kleur in naar voren komen

Motiefje wat erin zit is een roosje, met wat takken ofzo. Staat erg mooi. En kleed het geheel duidelijk aan

Hoop dat morgen de wind is gaan liggen, anders kan ik morgen niet verder met me borders etc . Draad is er ook al dus die kan ik ook gaan bevestigen nu
    pi_45479865
    Ziet er weer netjes uit die vitrage. Dat wordt nog wat.
    En wat zei je, Zon???? Waar??

Als je dadelijk nog een kwastje verf over hebt. Het bochtje van de radiator op onderste foto

iets voor jou???

Chef-kok betaalt 1500 euro voor reuzentruffel 810 gram??????
    pi_45486057
    Netjes
    pi_45486649
    Ah... helemaal tot de grond : I like that very much.
    Enne ... (nog) geen overgordijnen?

Morgen weer rustig weer op Texer.
    pi_45486711
    quote:
    Op donderdag 18 januari 2007 17:44 schreef Solingjan het volgende:
    Ziet er weer netjes uit die vitrage. Dat wordt nog wat.
    En wat zei je, Zon???? Waar??

Als je dadelijk nog een kwastje verf over hebt. Het bochtje van de radiator op onderste foto

iets voor jou???

Chef-kok betaalt 1500 euro voor reuzentruffel 810 gram??????
    Ja Sijb, ze zien hier ook alles met die HD-foto's van je Maar 't-is wel waar! De virtage is top, wat een gordijntje niet al kan doen.

De storm viel hier in Drenthe wel mee, maar het onweer vond ik erger. Op een gegeven moment heb ik hier voor de zekerheid maar alle stekkers getrokken. Geen ADSL, geen telefoon, back to the middeleeuwen dus. Momenteel zit ik via internet weer lekker te swingen met SlamFM. Lappie met z'n audio aan m'n zelfbouw buizen high-end. Perfecte sound.
    pi_45491128
    Laatste post 16.57 Zijn we niet gewend van Syb. Ik vrees het ergste.
    pi_45492273
    Om 00:45 kan die nog invoeren, is mij opgevallen.

Syb - en de buren - heeft toch alle losse delen uit de tuin gehaald.
    Die zijn vast wel wat gewend op het schöne eiland Texel.

Iemand zag vanmiddag rakelings een grote tuin trampoline voor de auto langsvliegen !
    pi_45493474
    oo:45 maar ? Wel eens later dan dat tijdstip gereageerd hoor overigens,.....

Ben gewoonweg tussen 16:57 en nu dus niet boven geweest wat het pc'tje staat te snorren.Simple as that, geen complot theorie ofzo janneman

Er komen nog vouw gordijnen bij met een paar weken, dan kan je de vitrage zien voor bijv overdag of 's avonds als je "lekker"wil zitten. Schermt het erg af is ons vanavond al opgevallen. Aan de andere kant t is wel een groot vlak natuurlijk (is ook groot huis natuurlijk) dus een paar bigass potten oid met nog grotere accesoires erin zouden het goed doen in de kamer

En over de storm, okay wel pittig ja maar heb ze wel erger meegemaakt. Enkelt het lichtkopeltje in de keuken klapperde wat. Heb ook niet de moeite genomen om me tuin leeg te halen van planken etc. Me tuin ligt toch in de luwte van een huizencomplex hier 25 m achter ons huis En daarnaast hardhout weegt nogal wat
    pi_45494884
    Gelukkig. Moest toch even checken
    Dus alles is ok. Het was hier in Limburg ook bar en boos.
    pi_45495845
    Vanmorgen hadden we stilte voor de storm(circa 08:00) en nu schijnbaar stilte NA de storm, t is nu haast bladstil hier op Texel..... Nou ja nog ff zo houden , kan ik over een uurtje of 9 weer verder met me bordertje (en kabels whoeso hé )
    pi_45522519
    Zo na een normaal nachtje slapen, vanmorgen begonnen met het afmaken van de borders achter. Dit heb ik vandaag samen met mijn vader gedaan. Twee paar handjes is gewoon erg makkelijk als je met lengtes van 4.90 werkt natuurlijk.

Alles zit nu dicht qua houtwerk in de border, inclusief naden tussen palen welke middels een plankje vanaf de achterkant naar elkaar toe getrokken zijn ( trust me, plankje is bankirai, schroeven rvs, gaat lang mee ...)

Morgenochtend eerst ff wat spullen verhuizen voor de baas, en dan in de middag anti worteldoek halen, opmaat snijden en vastnieten achter de border. Hierdoor , kunnen er tussen de planken zelf geen worteltjes groeien.

Verder ook morgen de dubbele kabel naar de toekomstige schuur de border inleggen. Volgende week maar eens achter een prakkie grond aan
    pi_45540160
    Zow antiwortel doek zit op zijn plaats, was wel meer werk dan ik dacht maar we hebben de klus geklaard. Vanmorgen een klussie met collega voor de baas gedaan, terwijl die op de lange latten stond ging t werk dus verder

Morgen maar eens bekijken hoe ik met de hoogte van de hele tuin uit kom, kan ik evt. volgende week grond laten komen om de hele tuin op "hoogte"te brengen. Nu ff niks doen t is weekeinde zak maar zeggen
    pi_45545443
    6 pits
    Hell of a job zeg allemaal
    pi_45548141
    quote:
    Op zaterdag 20 januari 2007 21:59 schreef Bluezz het volgende:
    6 pits
    Hell of a job zeg allemaal
    But somebody got to do it ..... En dat ben ik zei de gek
    pi_45548962
    Tippie voor je gasfornuis.
    Prachtig mooi RVS(heb ik ook) en ik heb me een ellende gezocht naar een knap schoonmaakmiddel. Keukenreiniger van de Lidl , ontvet geweldig!! In het begin van die dure middelen gebruikt, werken allemaal niet (naar mijn mening).

Trouwens geweldig stukje glas in lood!!!
    pi_45549073
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 00:17 schreef CalvinHobbes het volgende:
    Tippie voor je gasfornuis.
    Prachtig mooi RVS(heb ik ook) en ik heb me een ellende gezocht naar een knap schoonmaakmiddel. Keukenreiniger van de Lidl , ontvet geweldig!! In het begin van die dure middelen gebruikt, werken allemaal niet (naar mijn mening).

Trouwens geweldig stukje glas in lood!!!
    Thx voor de tip, maar ben al voorzien van prachtig mooi spul om rvs mee op te poetsen... Rvs17 Schoonmaken doen we met cetemet w15, en cetamet HG dat zijn professionele spullen uit de grootkeuken(mijn achtergrond nl, ben chef kok)

Stukkie.... Is gerestaureerd bij de gals in lood restaurateur, daarna in de fabriek tussen dubbel glas in laten zetten.... Zelfde iso waarde als hr++ glas alleen dan mooi en estetisch verantwoord
    pi_45549468
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 00:22 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Thx voor de tip, maar ben al voorzien van prachtig mooi spul om rvs mee op te poetsen... Rvs17 Schoonmaken doen we met cetemet w15, en cetamet HG dat zijn professionele spullen uit de grootkeuken(mijn achtergrond nl, ben chef kok)
    Ja daar kan ik niet tegen op als huis-kok. Ik moet het dus maar doen met L..l
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 00:22 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Stukkie.... Is gerestaureerd bij de gals in lood restaurateur, daarna in de fabriek tussen dubbel glas in laten zetten.... Zelfde iso waarde als hr++ glas alleen dan mooi en estetisch verantwoord
    Het is en blijft .... prachtig!! Goed om te zien dat je zoveel moeite hebt genomen om zo'n stukje erfgoed te bewaren.
    pi_45651085
    Zow paar dagen verder en we zijn qua ideeen best flink opgeschoten, heb effe besloten om twee weken eens niet me kluskloffie aan te trekken. Loop er immers al anderhalf jaar in nl.

Wat we wel gedaan hebben:

Kar met puin naar de stort gebracht (2x, een keer 640 kilo stenen, andere keer 260 kilo diverse meuk ) kosten ? 12 euro helemaal( waar het meeste nog voor de stenen was) de stort op texel is helemaal zo duur nog niet

verder hebben we het idee over hoe het schuurtje moet gaan worden verder uitgewerkt, ik ga dit in eigen beheer doen geen aannemers etc dit keer. Gewoon klusbedrijf en wat bevriende metselaars, enige wat ik wel moet laten doen is de dakbedekking, bitumen branden heb ik niet veel verstand van, kan je beter aan de vakman over laten anders heb je straks schade en dat moet je niet hebben met je dak natuurlijk.

Schuur wordt in baksteen uitgevoerd, met een muurtje ernaast als toegang naar onze tuin. Hier zal een boog in gemetseld worden, en de poort zelf wordt van bankirai of meranti.

Gehele breedte wordt 3.35 ongeveer, en de lengte 13.5 meter. Nadat ik terug kom van ons weekje weg ga ik ff bij de gemeete langs om te kijken wat er mogelijk is zonder vergunning. Er staat nl. al een heel deel nu. Iki hoop geen vergunning natuurlijk, maar als het zo is dan is het maar zo.... (wel tekening etc etc)

Verder gaan we Vrijdag als we gaan rijden naar ons vakantie adres ff bij de houthandel langs, kijken of het a) mooi hout is b) of we een prijsje kunnen maken Dan als alles okay is bestellen en met een week of twee ophalen(boot kost ons niks, ook niet met bigass aanhanger nl.)

Ver tuinverlichting besteld, twee keer voor op de muur eglo exit1 en 2 keer paaltje 85 cm hoog eglo amsterdam/exit 1 serie. Verder al het spatwaterdichte materiaal voor de tuin al binnen (o.a wcds)T is alleen nog ff wachten op de meterkastjes en dan kunnen we de stroom voor de tuin aan gaan leggen(moet eerste gebeuren , samen met grijswaterafvoer )

Al met al dus gebeurd er genoeg, morgen ochtend komen de laatste vitrages (08:15 ), en vrijdag over twee weken de loper op de trap. De vouwgordijnen ging de stoffeerder ff achteraan, maar dat kon ook wel eens de week nadat we terug gekomen zijn van vakantie worden

Voor nu
    pi_45651149
    vergeet ik helemaal te melden dat de grasmaaier al geregeld is(ik heb pas een paar " polletjes" , en het is een makita geworden Was in de aanbieding voor 99 euri 's (inclusief )
      donderdag 25 januari 2007 @ 01:17:02 #87
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_45651763
    quote:
    Op donderdag 25 januari 2007 00:39 schreef Cybersijp het volgende:
    heb effe besloten om twee weken eens niet me kluskloffie aan te trekken. Loop er immers al anderhalf jaar in nl.
    * Valt van schrik van stoel af

goed besluit
    pi_45651909
    quote:
    Op donderdag 25 januari 2007 01:17 schreef B.A.Trix het volgende:

[..]

* Valt van schrik van stoel af

goed besluit
    he t is niet dat ik in enen niks meer doen he? Zie nu al een paar dagen me kloffie liggen en denk soms echt met me slaapdronken hoofd dat ik dat aan moet trekken ipv van me camouflage broek... en billabong hoodie(serieus) Je kan wel zeggen dat je mijn kleding keuze niet echt verwacht bij ons huis en inrichting

Trouwens als we terug komen van vakantie moet er weer gewerkt worden voor de "baas", zou nog heel februarie ook vrij zijn, maar dat zit er niet in ivm bedrijfsovernamen van e.e.a dat moet ook voor het nieuwe seizoen nbog ff opgeknapt worden en een likkie verf hebben . Ach werken is tof, en je verdient er ook nog wat mee Heb er zin aan voor het nieuwe seizoen
    pi_45662537
    Zow net ff de plannen met de directe belanghebende buurman besproken, hij heeft absoluut geen bezwaar

ben ook bij de gemeente geweest vanmorgen, na een uur te hebben moeten wachten de diverse vragen die ik had gesteld... we moeten dus een "lichte"bouwvergunning aanvragen, plus vijf tekeningen inleveren daarnaast durven ze gewoon 2.11% aan leges te heffen

Na de vakantie dus maar op zoek naar iemand die tekeningen kan maken voor ons . We gaan in ieder geval voor de maximale maat bijgebouwen die je hier op Texel mag (40m²)
    pi_45662797
    quote:
    Op donderdag 25 januari 2007 15:03 schreef Cybersijp het volgende:
    Na de vakantie dus maar op zoek naar iemand die tekeningen kan maken voor ons . We gaan in ieder geval voor de maximale maat bijgebouwen die je hier op Texel mag (40m²)
    Voor reiskostenvergoeding wil ik wel een keertje komen tekenen hoor
    pi_45663193
    quote:
    Op donderdag 25 januari 2007 15:12 schreef Gurb het volgende:

[..]

Voor reiskostenvergoeding wil ik wel een keertje komen tekenen hoor
    Deal !!!!!

Wat ben ik blij met je aanbod zeg, normaal kost zoiets nl. flink wat. had een collega vroeger die de casa zou intekenen(eveneens student bouwkunde) maar die was zomaar ineens van de aardbodem verdwenen ... Had gelukkig uiteindelijk niet nodig(uitbouw ging niet door) , maar baalde er wel van . me happy is

Supertof aanbod
    pi_45663312
    quote:
    Op donderdag 25 januari 2007 15:25 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Deal !!!!!
    mail me na je vakantie maar ff, dan kijken we wel ff. Ikzelf ga nl ook op vakantie. Vanaf morgenochtend tot volgende week zaterdag lekker wintersporten
    pi_45663370
    wintersport heb ik niet zoveel mee, maar ik zal je op zeker ff mailen over anderhalve week damn wat ben ik hier blij mee
    pi_45666949
    het ziet er heel leuk uit Cybersijp, ook de vitrage maakt het heel gezellig, loopt die rond of recht langs het raam ?
    pi_45668103
    beetje rond, omdat als de bocht te scherp is natuurlijk de vitrage niet meer door de rail wil.

Loopt dus mooi met de vorm van de voorste erker mee, verder zijn vanmorgen de twee laatste stukken vitrage ook binnen gekomen, dus serre is qua "stoffering" klaar.
    pi_45930198
    Cybersijp, hoe gaat het? Is je camera kapot, of is er niets te melden ....

Ik zag je in een ander topic reageren en dacht even naar updates te kijken
    pi_45930419
    ja lachen, zat al op k&w te struinen wat er allemaal op klusgeboied boven was komen borrelen in het weekje dat ik en me "moppen" weg waren, en zou zou langzaam aan naar onder gaan....

Maar nu dus ff sneller
    pi_45930586
    quote:
    Op vrijdag 2 februari 2007 23:20 schreef Cybersijp het volgende:
    ja lachen, zat al op k&w te struinen wat er allemaal op klusgeboied boven was komen borrelen in het weekje dat ik en me "moppen" weg waren, en zou zou langzaam aan naar onder gaan....

Maar nu dus ff sneller
    Als in 'active topics afwerken'
    pi_45930729
    Heb dus wel veel te melden Allen niet zo veel opklusgebied

Twee keer in de Belgique geweest (antwerpen, en hasselt) en verders een paar dingen on the side verband houdend met de casa gedaan. o.a een adres waar ze voor een mooi prijsje hardhout verkopen bezocht. Ik wou ff kijken of het wel enig legitiem eruit zag( en dat zag het ) heb een sampletje hier voor me liggen van het hout wat straks de vlonder moet gaan vormen in de tuin.

Verder voor bestrating gekeken bij een groot tuincentrum, zelf ben ik wel gecharmeerd van een soort van basaltkei(tje) welke dan nog in een voegmortel gelegd moet gaan worden. Onkruid wieden doet een ander maar

Verder het idee dat een klein stukje waterloop/waterpartijtje direct naast me terras wel leuk zou zijn. Verder echt ubermoie tafels gezien van ¤ 1800,- het stuk, maar die gaat t hem niet worden hoor

Lekker uitgerust eigenlijk, we zijn samen met vrienden van oins heen geweest , kinderen mee, dus ballenbak en tropisch zwembad hebben we meerder malen aanschouwt...... maar die kleine smurf van ons was erg erg happy mee allemaal, en daar doe je het toch ook voor
    pi_45930849
    Je hebt je iig vermaakt, zowel met de familie als met het voorbereidende voorjaarswerk
    pi_46028379
    en denk nou niet dat de casa op zijn "hol"ligt, nee nee zo niet!!!

Wat hebben we gedaan:

zijn bezig met bestrating uitzoeken

carpetstones lijkt me wel wat(voor meer info, plak er .nl achter )

verder diverse offertes uit staan voor hardhout ( t wordt op zeker nu een loopdek van 28mm dik en 14.5 cm breed per plank, hout soort wordt massaranduba)

gave veranda, maar meer ter "kleur"info......

lampen voor de tuinverlichting zijn binnen, eentje al in elkaar geschroefd en goedgekeurd door de Mrs

o.a 2x deze:

2x deze voor aan de lange muur achterin onze tuin:

Verder zijn we weer aan de arbeid gegaan, dus ook een flink aantal uren per dag zal daaraan weg gaan. Maar t mag iet hard gaan, er zit nogsteeds progressie in

Oh ja bijna vergeten: De spullen om drie groepen extra aan te kunnen sluiten tbv de tuin en de toekomstige schuur zijn (haast) onderweg (zouden vandaag of morgen op de post gaan )

Heb er nog steeds zin in

En morgen komen de vouwgordijnen

en vrijdagmorgen de loper op de trap

pi_46028524
    Gewoon even blind je onderschrift kopieren: pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee

Man wat een mooie klus...
    En ik dacht inderdaad wat een mooie veranda, maar die ligt dus niet bij jou LOL
    pi_46028688
    quote:
    Op dinsdag 6 februari 2007 00:41 schreef PPaulus het volgende:
    Gewoon even blind je onderschrift kopieren: pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee

Man wat een mooie klus...
    En ik dacht inderdaad wat een mooie veranda, maar die ligt dus niet bij jou LOL
    heuh paulus ga jij eens ff terug naar je iegen topic, zit net een reply te tikken ( en viceversa )
    pi_46046417
    Ik kan niet wachten echt super de super(der)

btw heb net een "beetje"hout gekocht .......

17 lengtes van 2,75 mtr angelim vermelho 80*80mm fijn gezaagd
    5 lengtes van 3,00 mtr angeline vermelho 80*80mm fijn gezaagd
    23 lengtesvan 4,20 m massaranduba 28 mm x 145 .
    9 lengtes van 3,30mtr 45*70mm angelim vermelho geschaafd
    1 lengtes van 3.30mtr 45*90 angelim vermelho geschaafd
    RVS Schroeven 5,0*40mm4 doosjes á 200 stuks
    31 lengtes massaranduba maat 5,10 m 28x145mm
    17 lengtes massaranduba maat 2,40 m 28x 145mm
    8 lengtes angelim vermelho 45x70mm geschaafd 4,50 m
    4 lengtes angelim vermelho 45x70mm geschaafd 2,40 m
    41 m² worteldoek
    5 doos spax d vlonderschroef á 200 stuks

dinsdag 6 februari 2007 @ 17:56:33 #105
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_46046876
    Vraag en aanbod over en weer verwijderd, dit is niet de bedoeling op het forum. Als je dat wil dan moet je de persoon maar PM'en.
    pi_46061146
    Vanmorgen zijn de vouwgordijnen dus opgehangen, en bij terugkomst van het werk kon ik ze in deze staat bewonderen :

Hijs fijn!
      donderdag 8 februari 2007 @ 00:23:14 #107
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_46091825
    Wat voor een kleur zijn ze eigenlijk?? Op de ene foto lijken ze bruin en de andere foto zwart.
    Maar ziet er iig wel mooi uit zo hoor.
    pi_46091915
    quote:
    Op donderdag 8 februari 2007 00:23 schreef B.A.Trix het volgende:
    Wat voor een kleur zijn ze eigenlijk?? Op de ene foto lijken ze bruin en de andere foto zwart.
    Maar ziet er iig wel mooi uit zo hoor.
    Ze zijn allemaal donker bruin, met een heel fijn werkje erin(werkje is overigens van de zelfde stof) , dus voelt niet glad aan zeg maar....

Nog 34 uur en dan is het begin van de loper op de trap overigens ook gelegd, so stay tuned
      donderdag 8 februari 2007 @ 00:48:12 #109
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_46092393
    quote:
    Op donderdag 8 februari 2007 00:27 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

so stay tuned
    Natuurlijk
    pi_46104875
    Vroegertje vandaag @ work, we moeten ff wachten tot morgen voor we weer verder kunnen dus nu ff tijd over om prive achter een paar dingen aan te gaan.

Tekening hwa heb ik gehda inmiddels van de gemeente, maar snap het niet dus ga ff bij een bevriend bedrijf langs om ff meer inzicht te krijgen hierin.

Verder langs het bouwcenter om te kijken naar een passende steen voor de schuur

pi_46109227
    Bij het bouwcenter geweest, steen uitgezocht. En met verkoper afgesproken dat we een "prijsje"maken voor alles wat ik nodig denk te hebben voor de schuur (o.a stenen, beton, balken, voegspecie, plaatmateriaal etc ect). Neemt natuurlijk niet weg dat ik bij de timmerman ff nagevraagd heb wat voor prijzen hij voor die steen kan krijgen

Ik wacht nu eerst ff de tekening af( in progress) en dan kunnen we een lijstje emaken wat we nodig hebben.

Voor de hwa hebik nog geen duidelijkheid, wel een globaal idee hoe en wat maar diegene die er was kon me er niet zo veel over vertellen. Wel over ons huis vroeger. De eerste bewoners hadden een tuin die circa een metertje of 300 meter diep was. Stond een boomgaard op, nadat de vrouw des huizes dement raakte is een deel van de tuin verkocht zodat op die grond een verpleeghuis kon worden gebouwd(wens van de toenmalige bewoners) de gemeente heeft de rest van het benodigde geld erbij gestoken en daar stond het verpleeghuis....

Leuk verhaal hé?

Tot later maar weer
    pi_46111780
    hwa ?

En het waren toch je (over)grootouders die de Casa hebben gebouwd/bewoond?
    Ergens in # 1?

Kom op met die traploper... wat is het geworden en sneeuwt het op Texel?
    pi_46120904
    quote:
    Op donderdag 8 februari 2007 17:14 schreef AnneX het volgende:
    hwa ?

En het waren toch je (over)grootouders die de Casa hebben gebouwd/bewoond?
    Ergens in # 1?

Kom op met die traploper... wat is het geworden en sneeuwt het op Texel?
    Simpel

HWA= hoofd water afvoer, dus de buis die uit je huis komt en naar het riool loopt. In sommige gemeentes heb je er twee (dus ook een voor "grijs"water) Die grijswaterfavoer zal met een aantal jaren hier op Texel in mijn straatje ook zijn intrede doen, zodat ik nu dus al mijn grijswater afvoer zo dicht mogelijk bij de perceel grens wil leggen en aankoppelen aan het HWA. Komt er een nieuw riool met grijswaterafvoer hoef ik niet de hele tuin om te spitten op zoek naar de pijp...

Idd je opmerking over mijn opa en oma snijd koek, maar voor 1969 woonden zij nog niet op dit adres. Daarvoor woonde dus het demente oude besje met het grote hart in dit huis ( van '29 tot '69 gewoond, ben ook pas de vierde bewoner in tachtig jaar ) Het verhaal wat ik vanmiddag hoorde met betrekking tot "onze casa" speelde dus ook voor die tijd ('69) (was ook een "oud"bessie achter de balie )

En laatste Nog ff geduld Annex, morgen ochtend pas..... T is vandaag Donderdag en nog niet Vrijdagmorgen. Maar ik ga te werk als ze komen, en gok dat ik pas terug ben als t al ligt.

Sneeuwen doet t wel een beetje, maar t is echt haast niks hoor cm of 2 á 3 ofzo , is morgen al wieder weg
    pi_46122623
    Volgens mij slaap jij niet vannacht.

Maar morgen nacht deste beter. Op de loper welteverstaan
    pi_46123078
    quote:
    Op donderdag 8 februari 2007 22:19 schreef Solingjan het volgende:
    Volgens mij slaap jij niet vannacht.

Maar morgen nacht deste beter. Op de loper welteverstaan
    Ik slaap vanacht best hoor, ben alleen benieuwd maar das nier raar toch?

En op de loper slapen, nou nee, heb zat te doen zaterdag a.s en anders heb ik zo'n zere rug Zaterdag a.s
      Moderator vrijdag 9 februari 2007 @ 12:48:12 #116
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_46135989
    quote:
    HWA= hoofd water afvoer
    En bij ons op de bouwtekeningen staat HWA heel ergens anders voor; namelijk voor Hemel Water Afvoer
    pi_46136625
    quote:
    Op vrijdag 9 februari 2007 12:48 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

En bij ons op de bouwtekeningen staat HWA heel ergens anders voor; namelijk voor Hemel Water Afvoer
    Bedoel ik ook , maar t kwam een bitje raar me strot uit nee dat ff dat de H voor hoofd stond, maar is idd hemelwaterafvoer
    pi_46139010
    quote:
    Op vrijdag 9 februari 2007 13:09 schreef Cybersijp het volgende:
    Bedoel ik ook , maar t kwam een bitje raar me strot uit nee dat ff dat de H voor hoofd stond, maar is idd hemelwaterafvoer
    En om je verhaal dan helemaal compleet te maken:

Je hebt VWA (vuilwaterafvoer, wc, douche, gootsteen)
    en je hebt HWA, (dakgoot) en dit HWA wordt ook wel het grijswatersysteem genoemd.

Dus HWA en grijswater is hetzelfde
    pi_46139510

plaatje he? T is alleen nog niet af...... en gaat vandaag ook niet "af"komen ...

T zit zo, André de stoffeerder had nog nooit zo'n loper uit tapijt geplakt dus het ging fout. Gevolg is dat er niet genoeg tapijt over is nu om de rest van de trap te doen. Hij baalde er flink van, maar niet getreurd Dinsdag of Woensdag is er weer vers tapijt om de bovenste treden te doen

T lijkt in ieder geval heel erg wat ik voor ogen had :

Straks nog ff op zoek naar rvs roedes en we zijn klaar me de trap
    pi_46152294
    Schoon schoon schoon. Of te wel Mooi Mooi Mooi
    Eindelijk. Hier is al veel over te doen geweest.

En ....... Schoenen uit (schreeuw)
    pi_46156134
    helemaal goed hoor Sypie en mrs Syp
      vrijdag 9 februari 2007 @ 22:06:32 #122
    114341 Gerjo
    ME!!!! :) V1.2
    pi_46156543
    Dat is wel heel mooi aan t worden zo! Heb zowieso respect voor jullie klustalent, ziet er goed uit!
    When dawn breaks,
    and the sun is about to rise.
    The time has come to open your eyes,
    and let the world get in.
      vrijdag 9 februari 2007 @ 22:36:43 #123
    215 misterDre
    Paint it black!
    pi_46157709
    Ziet er sjiek uit
    pi_46158404
    Ja zwaar sjiek de friemel zelfs

Maar goed, wat vandaag niet af kwam dan ergens volgende week maar. in ieder geval lopen de onderste treden nu een stuk zachter op kousenvoetjes
      Moderator zaterdag 10 februari 2007 @ 13:56:32 #125
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_46170852
    quote:
    Op vrijdag 9 februari 2007 22:54 schreef Cybersijp het volgende:
    Ja zwaar sjiek de friemel zelfs

Maar goed, wat vandaag niet af kwam dan ergens volgende week maar. in ieder geval lopen de onderste treden nu een stuk zachter op kousenvoetjes
    Ziet er mooi uit !
    pi_46190558
    Zo zou vandaag meten gaan maar kwam e.e.a tussen door o.a wat bezoek nog omdat we in ons nieuwe huis wonen plus ben wat aan het shoppen geweest met een aantal tegoed bonnen welke ik nog had liggen. Die heb natuurlijk ook een houdbaarheidsdatum en moeten dus op een gegeven moment opgemaakt worden anders heb je niks meer.....

Wat gehaald met de bonnen :

Verfbrander makita (simpelste model, gebruik hem niet zo veel)

gereedschapkist stanley

beargrip inbussteuletset op soort van zakmes houder dus niet meer uit het oog verliezen van die dingen (ik gok erg herkenbaar ons ons allemaal )

rolletje schuurlinnen (erg makkelijk om dat standaard in je kist te hebben, kan je massas dingen mee doen)

twee drevels(holle punt, en een bolle punt) van stanley. Tot nu toe leende ik steeds die van vader Cybersijp

schuurblokje rubber van KWB, gewoon je schuurpapiertje ertussen klemmen en blijft rotsvast zitten

van wolfcraft een setje raspjes voor in de boormachine, kan je een soort van gemotoriseerde vijl van maken in combo met je accutol

twee bahco/sandvik vijlen, een vierkante voor metaal, een rechthoekige voor metaal en hout.

twee setjes reserve boortjes voor mijn makita quad driver, das zeg maar een verezinkboor, met een ingebouwd boortje. Kleinste maat wil nog wel eens afbreken dus nu maar 4 reserve gehaald (2x2)

spuitbusje kruipolie, altijd makkelijk als je wat moet smeren. Klein spuitbusje dus neemt weinig ruimte in in de kist maar wel onder handbereik

een spuitbus lubrit all, soort van wd 40 (meduim groet bus.

Als ik er morgen zin an heb of anders overmorgen effe de nieuwe kist inladen en alles weer een net plekkie geven. Op zich een erg leuke klus
      zondag 11 februari 2007 @ 00:35:02 #127
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_46191253
    quote:
    Op zondag 11 februari 2007 00:05 schreef Cybersijp het volgende:
    Als ik er morgen zin an heb of anders overmorgen effe de nieuwe kist inladen en alles weer een net plekkie geven. Op zich een erg leuke klus
    Dat hebben vrouwen met hun handtas!! tenminste.. ikke wel..
    pi_46191627
    quote:
    Op zondag 11 februari 2007 00:35 schreef B.A.Trix het volgende:

[..]

Dat hebben vrouwen met hun handtas!! tenminste.. ikke wel..
    Nee niet van weelde(of eigenlijk wel natuurlijk), maar toen ik laatst binnen in de casa klaar was met opruimen moest al het spul natuurlijk weer netjes opgeruimd worden. De gereedschapkist welke ik al jaren in gebruik had was gewoonweg te klein geworden door de aanwas van gereedschap welke ik nodig heb gehad voor de verbouwing...

Dan kan je zoals ik het nu heb alles wel in een bakkie doen en deels op elkaar stapelen in de oude kist maar als je dan wat moet hebben, dan ligt alles er uit alvorens je te pakken hebt wat je moet hebben.

Dus nu een slag op twee groter gedaan, met ruimte voor wat schroeven(al heb ik daar een keurig bakkie voor met alle doosjes op soort en lengte gesorteerd. Maar als straks het hobbyhok klaar is, dan kan deze kist mee op klus en is het amkkelijk als je de meestgebruikte schroeven een beetje bij je hebt( je kan overal wel 5x50 in jassen zoals op het werk gebeurd, terwijl 3x25 genoeg zou zijn zeg maar

Dus vooor nu happy, en strakies heb ik er ook nog wat aan .

oh en dames hebben standaard te veel in hun tas zitten, in ieder geval alle dames die ik ken wel (er is er maar eentje welke geen tas heeft rest heeft echt de hele wereld in haar tas zitten. Je kan het niet zo gek verzinnen of het zit erin. Soort van urban mac giver for girls idee
    pi_46235896
    Zow vroegertje vandaag

Dus maar even in de tuin bezig geweest, o.a een plan maken hoe nu de tuin klaar te krijgen voor het terras plus hoe we het ingraven van de Hwa gaan regelen.

In de tuin moet een stuk verlaagd worden, plus een boel zwarte grond moet er verdwijenen en wit zand erin. heb daarvoor diegene die me met het weghalen van het zwembad gehlopen heeft aan de lijn gehad. Maar die was op de shovel bezig en had (ff) weinig tijd. Hij belt me vanavond ff terug om ff een afspraak te maken.

Verder waren er twee mogelijkheden waar de hwa zat , maar eentje is op zeker okay dus die moeten we nemen. gevolg is dat we zo´n beetje het hele perceel open moeten halen......

Verder hier bij een lokaal straatbedrijf geweest om eens te vragen wat de stenen die ik gezien heb bij hun moeten kosten.Ik ga er zo nog eentje bellen om te horen daar. Ik kan ook evt. bij de frabikant terecht (maar dan betaal ik denk ik meer aan vrachtkosten)

we blijven bezig Maar vind het leuk in ieder geval
      maandag 12 februari 2007 @ 14:46:50 #130
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_46237837
    quote:
    Op zondag 11 februari 2007 00:49 schreef Cybersijp het volgende:

[..]
    Soort van urban mac giver for girls idee
    pi_46259718
    Heb een verzoek gehad van de "Tekenaar" om het perceel uit te tekenen/meten. Ik zou dat van het weekeinde al doen maar toen was het zulk pokke weer dat t nie leuk was he? Dus nu op tijd klaar en hulptroepen geregeld gaan we zometeen ff met de laser afstandmeter in de rondte.
    pi_46262943
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 15:19 schreef Cybersijp het volgende:
    Heb een verzoek gehad van de "Tekenaar" om het perceel uit te tekenen/meten. Ik zou dat van het weekeinde al doen maar toen was het zulk pokke weer dat t nie leuk was he? Dus nu op tijd klaar en hulptroepen geregeld gaan we zometeen ff met de laser afstandmeter in de rondte.
    Leuk!
    pi_46300863
    het regenet pijpestelen buiten , maar dat weerhoud me niet van het (verder) regelen van de tuin natuurlijk.

Gedaan:

offerte bestrating aangevraagd

afspraken gemaakt met shovel/minikraan drijver over het afgraven van de tuin achter en naast huis zodat we de afwatering en terras kunnen plaatsen

Ik moet in ieder geval aan het rooien van mijn betontegeltjes beginnen(meter breed over me hele perceel heb nou al een zere rug just kidding

Toedels !
    pi_46301304
    Hi Cyber,

toppertje die vouwgordijnen! maatwerk ??? ik wil het ook op ongeveer de zelfd manier zoals jullie hebben. Hoef je niet gelijk de overgordijnen te sluiten, maar kan er toch iets dicht. Rottige hier is alleen dat de standaardmaten niet verder gaan dan 190 in de hoogte.. Laat mijn 2 kozijenen nu 2,05 meter zijn in de binnenkant.....

Nu moet ik kiezen, of voor flink wat meer maatwerk nemen, of standaard nemen, leuke prijs, maar dan 15 cm te kort komen aan de onderkant.

die trap is trouwens....
    ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
    pi_46306901
    quote:
    Op woensdag 14 februari 2007 17:25 schreef Gompy58 het volgende:
    Hi Cyber,

toppertje die vouwgordijnen! maatwerk ??? ik wil het ook op ongeveer de zelfd manier zoals jullie hebben. Hoef je niet gelijk de overgordijnen te sluiten, maar kan er toch iets dicht. Rottige hier is alleen dat de standaardmaten niet verder gaan dan 190 in de hoogte.. Laat mijn 2 kozijenen nu 2,05 meter zijn in de binnenkant.....

Nu moet ik kiezen, of voor flink wat meer maatwerk nemen, of standaard nemen, leuke prijs, maar dan 15 cm te kort komen aan de onderkant.

die trap is trouwens....
    Vouwgordijnen zijn (helaas ) maatwerk, maar dan wel weer van luxaflex zelf. Qua kosten ten opzichte van de hema waren deze stoffeerders helemaal niet duur, alles hangt en ingemeten met risico voor hun voor ¤ 100,- meer dan de hema. Kan je nog veel en veel meer stoffen ook uit kiezen.

Jammere is gewoon dat ons huis vroeger op "maat"is gemaakt voor de bewoners, ipv tegenwoordig dat iets aan standaardmaten voldoet om de nieuwe bewoner te plezieren. Nou ja meer charme zak maar zeggen

Die rolgordijnen niet helemaal dicht kunnen doen is geen pan, hou het dan maar ff bij je overgordijnen en spaar nog ff door, t is het waard

En die trap? die is nog lang niet af, en kan je vertellen dat ze er geen cent op verdient hebben (nou ja komt er weer wat van de vitrage terug tring zeg dat was wel ff een dure maar wel mooi )
    pi_46307220
    Om nog ff terug te komen op de bestrating, ik heb een wat duidelijker plaatje gevonden van hetgeen voor de garage komt strakies. Hier komt nog wel een bruine bies om heen van vier rijtjes steen (zelfde steen) Patroon op ons "autopstelterrein" is het zelfde als op het plaatje overigens. Supermakkelijk leggen zit op matjes vast en al in patroon

netjes toch?
    pi_46321107
    Oei, dat is een mooi pad zo. Dat ga ik even onthouden. Ook erg leuk als bestrating onder een paar platanen of een grote pergola.

Erg mooi en slijlvol!
      donderdag 15 februari 2007 @ 08:46:43 #138
    65960 sanger
    pi_46321869
    quote:
    Op woensdag 14 februari 2007 20:28 schreef Cybersijp het volgende:
    Om nog ff terug te komen op de bestrating, ik heb een wat duidelijker plaatje gevonden van hetgeen voor de garage komt strakies. Hier komt nog wel een bruine bies om heen van vier rijtjes steen (zelfde steen) Patroon op ons "autopstelterrein" is het zelfde als op het plaatje overigens. Supermakkelijk leggen zit op matjes vast en al in patroon

[afbeelding]

netjes toch?
    Ik vind het erg mooi inderdaad (en weer eens iets anders dan kiezelstenen)...

[ Bericht 3% gewijzigd door sanger op 15-02-2007 09:30:46 ]
    pi_46322037
    Ik heb zo'n beetje een vergelijbaar iets in gedachten alleen dan met wat langwerperige stenen. Ook met een bies er om heen.
    Maar dat zal nog wel een paar jaartjes duren.
    pi_46372999
    Zow Vrijdagmiddag en tijd voor de klus,

Ik heb alvast 350 betontegels gerooid van hier om huis heen. Omdat volgende week dat het trace vormt van de afwatering welke in gegraven gaat worden. Eerste tien tegels ben ik al kwijt Nog 340 te gaan, maar morgen komen er nog honderd ofzo bij (ben nog niet klaar nl.

ga ze zo ff op de Texelse "marktplaats "zetten en hoop er snel vanaf te zijn www.koopplein.nl is de url. morgen als het klaar is voor de kraan wel ff wat pics. Straks in ieder geval ff lekker eten met een paar vrienden dus dat is erg gezellie natuurlijk.
    pi_46379855
    LOl ! 17:26 op koopplein gezet, om 18:00 al weg..... Komt morgen de 500 tegels ophalen met een karretje(moet een flinke zijn zeg ...) Dus kan morgen er nog ff 150 "rooien" en die ben ik ook al kwijt....

dat was echt snel zeg !! Ben er blij mee, anders moet je ze naar de lokale stort brengen á ¤ 0,10 per stuk( als ze 5 kilo wegen that is )

* Cybersijp gaat morgen verder , kan haast niet wachten tot het morgen is....
    pi_46380753
    Mss hebben ze bij de buren nog wat liggen
    pi_46384597
    Nou over de buren gesproken jannemans,....

Vanmiddag ff kort de buurman gesproken en ik het kort verteld wat ik wil gaan doen aan de voorkant, werd helemaal enthousiast Dus plan wat ik heb met buxusen , hekwerk etc komt helemaal goezo he!

Ben ik blij om, zie anders maar eens de helft van de kosten van een hekwerkje in staal te krijgen als hij/zij het niks vind natuurlijk....

Morgen weer ff tegeltjes "rooien", en dan met een paar dagen beginnen met het ingraven van de hwa. daarna dichtgooien, en twee weken later zal het hout voor het terras er zijn . Meteen bij het ingraven halen we ook al zand weg , daar waar het terras moet komen. Verder een oude overloop put waar het overloop van de waterput zat wordt weggehaald. zand van een ander klusje voor de kraandrijver komt bij mij in de borders dus die zijn dan ook gevuld al.

Volgende week ligt ook voor de deur het zand open en blood dus denk dat ik maar een sleuf ga graven om een nieuw isra te laten plaatsen. Het mooie is dat hier op Texel de "ons kent ons"methode er is. Ik heb het 06 nummer van de lokale KPN monteur dus kan ik hem ff opbellen, vragen hoe en wat en hij kan het dan ff voor me aansluiten. Als dat gebeurd is dan kan de sleuf weer dicht. Zit het isra in ieder geval daar waar een modern isra punt hoort te zitten.

Still going strong dus

Maand Maart wordt een maand met klussen voor me, alleen dan niet @ casa maar @ work. De paviljoens moeten weer omhoog, en alles weer klaar voor het nieuwe seizoen dus lots of werk dan. Maand April wordt het wel weer dat we daadwerkelijk weer 2 volle dagen per week bezig kunnen gaan zijn met de casa.

maar ach als je maar genoeg op je "to do 'lijstje hebt staan, komt het werk nooit af
    pi_46385435
    Ik dacht dat je klaar was
    pi_46385546
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 23:27 schreef Solingjan het volgende:
    Ik dacht dat je klaar was
    Ja LACHEN JANNEMANS....

Als klusser ben je pas klaar als je tussen 6 plankjes ligt..... of je kan je broek op hijsen als je "klaar "bent (dat ook )
    pi_46385831
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 23:30 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Ja LACHEN JANNEMANS....

Als klusser ben je pas klaar als je tussen 6 plankjes ligt..... of je kan je broek op hijsen als je "klaar "bent (dat ook )
    Ben kamer van jongste dochter aan het "verbouwen" . Heb net weer sleuven voor electra geboord en gehakt in betonstenen. Stof ... Dat wil je niet weten. Maar dat is gelukkig al weer opgeruimd.
    We blijven aan de gang ( al 25 jaar)
    pi_46391718
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 23:41 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Ben kamer van jongste dochter aan het "verbouwen" . Heb net weer sleuven voor electra geboord en gehakt in betonstenen. Stof ... Dat wil je niet weten. Maar dat is gelukkig al weer opgeruimd.
    We blijven aan de gang ( al 25 jaar)
    Waarom open je er geen topic over? Met zoveel goede tips van jou kant, samen met een begeleidende post is het een topic om wat van te leren!

En Cybersijp, ik ben jaloers op de enige-echte-texelse-ISRA-KPN-06-ons-kent-ons-methode
    pi_46393500
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 09:33 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Waarom open je er geen topic over? Met zoveel goede tips van jou kant, samen met een begeleidende post is het een topic om wat van te leren!

En Cybersijp, ik ben jaloers op de enige-echte-texelse-ISRA-KPN-06-ons-kent-ons-methode
    ja om Pinjo ff wat ruggesteun te geven, ik ben het wel eens dat Janneman wel eens een eigen topic kan maken. Lijkt me harstikke leuk om jouw geknutsel eens te bekijken, verder komen er zat wijze woorden uit je mond zo nu en dan dat we er hoogstwaarschijnlijk nog wat van kunnne leren ook....

Dus hup openen dat topic

Verder Mars valt het werk van die kpn man wel mee hoor, gietmof, stukje nieuwe kabel, invoeren in de buis naar de meterkast. Isra maken. Dat zoiets zo veel moet kosten snap ik niet maar het zal door de "vele" lagen binnen kpn zelf ongetwijfeld meer geld moeten kosten.

Ik hoop in ieder geval dat iki op de manier die ik schets mee weg kom, kan ik altijd later om naar kpn als ik dat wil. Heb nu nl. niks met kpn te maken, maar wil metdertijd over naar internet plus bellen oid
      zaterdag 17 februari 2007 @ 11:40:50 #149
    215 misterDre
    Paint it black!
    pi_46393745
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 09:33 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Of zo'n topic als Piet Verdriet heeft in CUL.

[K&W]Vraag het Solingjan!

Trouwens mooie bestrating uitgekozen Cyb.

[ Bericht 3% gewijzigd door misterDre op 17-02-2007 11:44:03 (typo) ]
      zaterdag 17 februari 2007 @ 11:46:33 #150
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_46393921
    Die loper op de trap!
    pi_46396074
    Wacht maar BE Op de foto zie je dus alle treden liggen, rest is nog steeds niet gedaan. Weet in ieder geval dat de stofffeerder op de "loper"weing tot niks verdient heeft. is al 4,25 m tapijt in gegaan, en we moeten nog zeker zo'n zwikkie hebben om tot bovenin te komen

Ik ga zo weer verder rooien, man staat nu de tegels in te laden(in paarden trailer) help hem er ff bij gaat sneller en je kan kijken of hij ze allemaal wel mee neemt natuurlijk ( je kan er maar vanaf wezen )
    pi_46413281
    Alle 500 tegels zijn weg nu, buurman had er ook nog tien nodig. Heb echter nu nog 50 over omdta ik tuurlijk nog ff enthousiast als ik ben verder ging met rooien. man komt volgende week weer met zijn trailer. Maat japio heeft er van zijn tuin ook nog 300 ofzo liggen, en die wou hij ook wel

man heeft net een schuur gebouwd, maar ligt op zand na nog niks in de schuur. Dus een aantal tegels kan hij wel gebruiken.

Was een oudere man, en heb voor volgende week maar ff mijn hulp bij het inladen van Japio zijn tegels aangeboden, anders valt hij nog om. Vanmiddag had hij het in ieder geval al spaans benauwd

Hij blij, wij blij zullen we maar zeggen

Had gisteren nog beloofd een paar foto's temaken , maar t is er maar eentje geworden....

Voor het huis bezig met de schuine lijn richting waterput waar ook de riolering zich bevind.

[ Bericht 23% gewijzigd door Cybersijp op 17-02-2007 23:25:33 ]
    pi_46413691
    Wat un dotje
    pi_46413898
    Ja lief hé ? kwam ff kijken of "papa"t wel goed deed. Was meteen niet meer weg te slaan uit de zandbak..... Met een maand overigens wordt ze 2 jaar oud ons spruitje
    pi_46475140
    Zo twee dagen verder en ik kan jullie t volgende melden

Alle resterende betontegels zijn" verzegd" nu, stapeltje wat ik voor de deur had liggen nog is geslonken tot 10 stuks nu. Als iets gratis blijkt men er well oren naar te hebben schijnt t...

De laatste 1000 stenen komen pas ter beschikking als ik klaar ben voor de bestrating aan de meest linker kant van het perceel(heb ik dus al liefhebber voor ), anders staat mijn autotje het komende jaar in een modderpoel . En dat willen we natuurlijk niet.

Minikraandrijver kijkt of hij van de week nog tijd had , maar het kan dat het volgende week gaat worden ivm drukte van zijn kant. Nou ja het ligt er in ieder geval klaar voor. Verder nog besloten om in ieder geval ook een stroomaanvoer naast de voordeur te lggen via de invoerbuizen naar de meterkast. Als ik dan ooit stroom oid nodig heb voor de deur (kerstboom, verlichting etc dan kan dat zonder al te veel troubles) Als ik morgen beetje op tijd klaar ben, zal ik ff de kpn man bellen en hem ff hoe en wat vragen.

Morgenochtend wordt de trap verder afgemaakt, dus morgenavond wel een update in de pen zitten qua trap in de hal (gok ik ) , en nou maar hopen dat het nu wel goed gaat ....

Was hem weer, hasta la pasta
    pi_46478041
    Heb je je roedes al??
    pi_46479024
    eh nee, maar goed dat je me er ff aan herinnerd jannemans... kan meteen ff op marktplaats kijken nou
    pi_46578896
    nou ff kort dan maar de updates posten:

Traploper ligt nu, hoewel ik er nog niet 100% tevreden mee ben (ben zeikerd okay, en nee heb nog geen pics ) Ga ik nog ff voor naar de stoffeerder toe

De tekeningen voor ons garage avontuur vorderen al lekker thx to "good old Gurb"

De isra punt verhuizing van de kpn leek eerst simpel te gaan, maar monteur werd ff te veel gebeld door "ons kent ons"mensen, en dus alles via kpn zelf moet het verlopen, hij komt echter wel advies aan hun geven hoeveel t moet kosten etc(weing gok ik ) daarna kan er een lijnaanvraag gedaan worden (wordt belbudget, met xs4all adsl, na een jaar over naar xs4all only )

visgraatmotief voor het autoterrein voor de deur straks wat bestraat moet gaan worden wordt het niet. Om te garanderen dat er geen rijbanen in de stenen gaan komen te staan, moet er 10cm beton onder.... Ja dag! watert het niet af, en kost een bult meer om te leggen. heb dus maar voor het auto deel een andere bijpassende steen uitgezocht.

Verder ben ik nog geen roedes tegen gekomen, maar hou het gewoon scherp in de gaten komt vanzelf ergens mijn "maat "boven water gok ik
    pi_46589089
    Ik dacht toch dat je rvs wilde? Meen ik me te herinneren.
    Kun je die niet laten draaien bij jou daar op Texel.
    En dan beugeltjes van rvs laten maken.
    Ja als je op MP een set vindt........
    pi_46589876
    rvs kan ook natuurlijk, maar "gewoon "verchroomd kan ook natuurlijk. Rvs laten draaien kost weer de nodige duiten, dus ff rustig blijven en gewoon regelmatig op mp kijken zal de truuk zijn gok ik
    pi_46598749
    quote:
    Op donderdag 22 februari 2007 23:04 schreef Cybersijp het volgende:
    De isra punt verhuizing van de kpn leek eerst simpel te gaan, maar monteur werd ff te veel gebeld door "ons kent ons"mensen, en dus alles via kpn zelf moet het verlopen, hij komt echter wel advies aan hun geven hoeveel t moet kosten etc(weing gok ik ) daarna kan er een lijnaanvraag gedaan worden (wordt belbudget, met xs4all adsl, na een jaar over naar xs4all only )
    Ah, daar komt de aap al uit de spreekwoordelijke mouw. Cybersijp, niet dat ik je wil ontmoedigen, maar ik moest eerst een lijn aangevraagd* hebben voordat ze het ISRA wilden en konden aanpakken.

Hoewel ik je het van harte gun denk ik echt dat het niet eenvoudig gaat zijn om het op een voordelige manier op te lossen.. Het blijft een bedrijf wat van oorsprong in staatshanden was, en dat merk je nog in veel processen

* - Hoeft dus nog niet geactiveerd te zijn.
    pi_46599123
    quote:
    Op donderdag 22 februari 2007 23:04 schreef Cybersijp het volgende:
    nou ff kort dan maar de updates posten:

Traploper ligt nu, hoewel ik er nog niet 100% tevreden mee ben (ben zeikerd okay, en nee heb nog geen pics ) Ga ik nog ff voor naar de stoffeerder toe

De tekeningen voor ons garage avontuur vorderen al lekker thx to "good old Gurb"

De isra punt verhuizing van de kpn leek eerst simpel te gaan, maar monteur werd ff te veel gebeld door "ons kent ons"mensen, en dus alles via kpn zelf moet het verlopen, hij komt echter wel advies aan hun geven hoeveel t moet kosten etc(weing gok ik ) daarna kan er een lijnaanvraag gedaan worden
    Dat gaat je gok ik nog wel wat regel en bel werk (en geld) kosten.
    quote:
    (wordt belbudget, met xs4all adsl, na een jaar over naar xs4all only )
    quote:
    visgraatmotief voor het autoterrein voor de deur straks wat bestraat moet gaan worden wordt het niet. Om te garanderen dat er geen rijbanen in de stenen gaan komen te staan, moet er 10cm beton onder.... Ja dag! watert het niet af, en kost een bult meer om te leggen. heb dus maar voor het auto deel een andere bijpassende steen uitgezocht.
    Ow apart. straten worden toch juist is zo'n verband gelegt em een beetje bol (een bol kun je niet mmakkelijk indrukken, en visgraat kan niet onderling schuiven) omdat dat heel erg goed vast ligt. Daar legt echt geen 10cm beton onder gewoon een halve meter zand.
    quote:
    Verder ben ik nog geen roedes tegen gekomen, maar hou het gewoon scherp in de gaten komt vanzelf ergens mijn "maat "boven water gok ik
    Anders laten maken b.v. na werktijd
    pi_46602075
    quote:
    Op vrijdag 23 februari 2007 16:54 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Ah, daar komt de aap al uit de spreekwoordelijke mouw. Cybersijp, niet dat ik je wil ontmoedigen, maar ik moest eerst een lijn aangevraagd* hebben voordat ze het ISRA wilden en konden aanpakken.

Hoewel ik je het van harte gun denk ik echt dat het niet eenvoudig gaat zijn om het op een voordelige manier op te lossen.. Het blijft een bedrijf wat van oorsprong in staatshanden was, en dat merk je nog in veel processen

* - Hoeft dus nog niet geactiveerd te zijn.
    Nou het grappige is dan wel weer dat ik gisteren opbelde met de mededeling dat wat ik wou er dus een lijn aangevraagd moest gaan worden. Blijkt dus dat het isra dus eerst verplaatst moet gaan worden eer dat ik een aanvraag voor een lijn kan gaan doen (ook goed ;P )

Ze bellen me vande week nog ff op, bespreken hoe en wat er gebeuren moet monteur komt dan ter plekke om dus de hoeveelheid werk te checken(hier komt de ons kent ons om de hoek... ) en de prijsindicatie te geven aar hogerop. Dan van hogerop weer een factuur naar mij toe...

Je hebt gelijk het blijft een enorm "log"apparaat dat kpn, veel te veel schijven en lagen alvorens je iets ook maar enigzins gepland krijgt, laat staan gedaan krijgt...

Maar blijf goede hoop houden
    pi_46602240
    quote:
    Op vrijdag 23 februari 2007 17:05 schreef tnimble het volgende:

[..]

Dat gaat je gok ik nog wel wat regel en bel werk (en geld) kosten.
    [..]

[..]

Ow apart. straten worden toch juist is zo'n verband gelegt em een beetje bol (een bol kun je niet mmakkelijk indrukken, en visgraat kan niet onderling schuiven) omdat dat heel erg goed vast ligt. Daar legt echt geen 10cm beton onder gewoon een halve meter zand.
    [..]

Anders laten maken b.v. na werktijd
    Tnimble, t liefst zo min mogelijk. sterker nog kan de las zelf wel maken, opgraven kan ik ook. Alleen kan je dus niet aan een nieuw isra komen. En dus de kpn erbij halen. Nu heb ik de monteur wel meerdere keren gesproken dus hoop dat we wat voor elkaar kunnen betekenen. Ik garven en het lastige werk doen hij het makkelijke....

Ja het straatwerk wordt normaal wat bol gelegd dat klopt, en dat gaat hier ook gewoon op. alleen dat visgraatmotief is dus een kant en klaar matje van slechts 4 cm dik. Omdat dit te dun is volgens producent voor berijden moet er 10cm beton onder(eerst en in hun folder staat 25cm puingranulaat) dus dat gaat te veel kosten dan maar geen visgraatje. Wil nl. dat de "casa"er met een paar jaar ook nog mooi bij staat nl.

Er zijn geen metaalbewerkingsbedrijven hier op Texel die zoiets doen, er is wel een scheepswerf welke natuurlijk met rvs werkt, maar ik hou voor nu gewoon MP in de smiezen.
    pi_46604065
    quote:
    Op vrijdag 23 februari 2007 19:06 schreef Cybersijp het volgende:

..
    Ja het straatwerk wordt normaal wat bol gelegd dat klopt, en dat gaat hier ook gewoon op. alleen dat visgraatmotief is dus een kant en klaar matje van slechts 4 cm dik. Omdat dit te dun is volgens producent voor berijden moet er 10cm beton onder(eerst en in hun folder staat 25cm puingranulaat) dus dat gaat te veel kosten dan maar geen visgraatje. Wil nl. dat de "casa"er met een paar jaar ook nog mooi bij staat nl.
    ...
    Dit is ca 6cm dunner dan normaal dus daar kan ik me best wat bijvoorstellen. Met vollestenen werken is mischien een opite maar is best veel werk vergeleken met een matje. Als je een beejte vast maat stenen hebt hoef je niet elke steen apart te straten maar kun je gewoon het zand iets wat bol aantrillen alle stenen er op neer vlijen en wederom aan trillen. Alleen de randen is dat nog veel werk ivm met op maar knippen van de klinkers en plaatsen van de rand met koppen.
    pi_46676463
    Zo ff een update

Het leek ons vandaag een leuk idee om naar de ikea te gaan om daar de kastjes voor de bijkeuken te bestellen..

Ikea zondag open? ja, mooi dan

Komen we daar, is het me er druk zeg.... je kon echt over de koppen lopen zeg!

Anywayz vanavond bootje half zeven weer terug naar Texel gegaan, maar we hebben wel alles moeten bestellen vanuit het centrale magazijn. Er waren een aantal producten niet dus als je wat er nu wel is op transport gooit (me seat-tje pakt geen doos van 2,50 m ) dan kan je later nog een keer heen omdat je nog spullen mist(en dus weer meer kwijt bent aan benzine/boot enzo)

Ergens 15 Mrt komt het spul naar Texel toe , en dan kunnen we de bijkeuken qua kastjes afmaken.En maak ik me Mrs ook erg blij omdat die haar "washok"erg mist. Hadden we in ons vorig huis wel, en is erg makkelijk maar dat snappen jullie natuurlijk wel toch ?

morgen ff de laatste tegels rooien, dan kan Marcel de kraandrijver van de week met de afvoeren bezig.
    pi_46756995
    Zo update:

vandaag gedaan:

samen met de kraandrijver en de minikraan off course bezig geweest om de HWA in te spitten. Alleen we zouden om 08:00 uur beginnen, maar dat werd 13:30 omdat er een spoedklusje tussen kwam. Geen kraan dus aanwezig.... (laat staan drijver ) Dus vanmiddag eerst behoudzaam begonnen met het maken van een gat naar de aansluiting naar de riool aansluiting. Voorzichting omdat daar zowel gas , als water, als electiriteit loopt (keer 2 omdat het tussen de buurman en mijn eigen perceel ligt) dus eerst voorzichtig graven. Eindelijk opgegraven blijkt het een 110 te zijn en we dachten 125.... Dus ff gauw wat 110 spullen plus verlopen halen voor 125-110 mm.

Verder met de sleuf gegaan, ondertussen allerlei dingen ontwijkend, kpn, kabelboer zijn draadje , en wat oude buizen( welke achteraf droog bleken te staan toen we ze open sloegen met de moker )

Sleuf naar achteren gebracht, met her en der aftakkingen natuurlijk. Verder al rekening gehouden met de HWA van de toekomstige garage (blinde dop erop gedaan ) Verder de oude betonsokkel waar de muur van garage naar woonhuis op stond ook verwijderd(heel ding, kilo of 8 a 9 honderd schat ik maar met een kraan peanuts natuurlijk.... )

Ff gauw een bakkie gedaan, en weer verder. uiteindelijk de hele lengte gevuld met 125 mm pijp, alleen de aftakkingen zitten nog niet vast. Dit ga ik morgen ochtend doen. Om 08:00 komt Marcel weer met de kraan en gaat het "gaatje"(understatement ) dan weer dicht gooien. De kpn kabel hou ik nog ff in het zicht omdat ik van de week deze weer op moet graven, scheeld werk dus.

Zal zo ff foto's uppen , heb ik gemaakt zodat je alter weet waar ze ongeveer lopen natuurlijk. Al met al was ik weer happy de peppy met Marcel(heeft het zwembad ook verwijderd voor me)

Al met al een zeer produktieve middag dus
    pi_46757662
    ff de fotos erbij gepakt, komen ze :

Het begin, zeg maar waar de HWA is aangesloten op de hwa van de buren.

van achteren naar vorenb gezien, de aftakki ngen liggen er nu al alleen moet ik morgenochtend de aansluitingen ff regelen

Hoek waar de pijp van voor het huis naar achteren gaat

laatste stuk, welke in het grasveld van de toekomstige tuin ligt. Hierna ga je de hoek om en kom je op het lange stuk naast huis uit.

Wat een ravage hé ?
    pi_46793973
    Zo vandaag gedaan(naast gewoon werken )

Vanmorgen, alvast wat aansluitingen aan de hwa afvoer geknoopt. Daarna is marcel begonnen met het dicht gooien van de gegraven sleuf. ff aanrijden en klaar...... denk je dan....

Dat betonnen buisje wat we gisteren met de moker kapot hadden geslagen bleek wel degelijk afvoer te zijn. Bij de buren zijn ze bezig met een nieuwe badkamer en dus was daar een loodgieter bezig. Hij hoorde ons die buis dus tuk slaan gisteren, maar had het ons niet gezegd.

Vanmorgen lag er ineens een stuk toiletpapier in me sleuf dus het toilet van de buren loopt over ons terrein..... Zelf maar ff ons eigen toilet doorgetrokken , hoppa water...... Okay Dus we moeten een oplossing ritselen. Marcel met de kraan moest al weer om 09:30 ergens anders zijn dus die kon me niet helpen, ik heb daarom de installateur die bij ons het nodige gdaan heeft gebeld en de situatie uitgelegd.

Kwam in de middag terug en het was geklaard, alleen marcel had natuurlijk wel ff extra het gat groter gemaakt zodat ze erbij konden.... Dus nadat ik gewerkt had nog maar ff 3,5 m² zand en aarde wegespit. Weer een straatje gemaakt naar de weg zodat mijn vrouw met de kinderwagen erook weer langs kan.

Naast huis nog ff de afvoer van een kant van het dak vastgemaakt aan de hwa afvoer, blijft nu nog op twee punten open, die ga ik morgen vastmaken op HWA afvoer, en morgen ga ik vanaf de achterdeur weer ff paadje straten. hoeft niet al te netjes, met een paar weken gaat het toch weer open omdat we dan het terras gaan leggen. maar dan kun je wat makkelijker je dingetje doen achterom...

Dat ik eigenlijk met alles klaar was was het al weer donder, dus hoogste tijd voor een bakkie

Eten, ff oppaasen op de kleine spruit, me broer ff gesproken (komt net terug van een maand op vakantie naar warm land) , ff douchen en de dag is weer om.

Morgen nog ff een 3/4 dag werken ofzo, daarna me klusjes doen, en dan denk ik dat het ook alweer donker is. Vrijdag ff heen en weer A'dam naar de groothandel, Zaterdag komt de houtboer hout brengen en moet ik verder met de bouwtekeningen van de nieuw te bouwen garage. Ik zou haast zeggen dat ik druk had Maar kan nog veul erger
    pi_46797413
    Hoe sluit je de regenpijpen trouwens aan op je nieuwe HWA, doe je er nog een ontstoppings-stuk tussen, of een flexibele slang om eventueel verzakking op te kunnen vangen?
    pi_46902516
    Gurb,

De "grote"buis van de hwa ligt op aarde die al dertig jaar oid niet meer in beweging is geweest dus die zal niet meer zakken. De aftakkingen liggen iets omhoog gestoken naar de diverse afvoeren toe. De afvoeren komen allemaal Net naast de muur uit e.d dus kan altijd er nog ff bij als er wat is.

Verder zou gisteren om 14:30 de houtboer komen vanuit Noord brabant, maar dat werd boot 17:30 en dus pas 18:15 hier voor de deur. We moesten dus haast maken om het hout van de straat af te krijgen voor het donker werd. eerst bij medeklusser Japie alles in de tuin gesjouwd en daarna(t was al donker) bij mij de tuin in.

Was een aardig vrachtje hout hoor! Ik moet zeggen t ziet er allemaal keurig uit, en alle loopdek regels kunnen straks in een lengte gemaakt worden.Ik ben er erg blij mee, dus mocht je nog hardhout zoeken kijk eens bij : www.houthandelgeven.nl

Ik ga zo ff alles herstapelen omdat in het donker het lastig plaatsen is natuurlijk, plus ik ga ff een dekzeiltje erover heen doen.
      † In Memoriam † woensdag 7 maart 2007 @ 15:11:44 #172
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_47017013
    wat een mooi huis !

en nu moet ik het topic niet meer kwijtraken
    pi_47037485
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 15:11 schreef lady-wrb het volgende:
    wat een mooi huis !

en nu moet ik het topic niet meer kwijtraken
    Thx voor het komplimentje, maar dat vinden we zelf dus ook. Ben atm erg druk met het werk weer, de hut moet weer opgebouwd worden natuurlijk, en aangezien het niet echt lekker weer is om buiten te werken. Staan we al een paar dagen in rij buiten te spelen in de stromende regen.... Maar ja thuis zitten is ook zo iets

Met eeen week of drie a vier als alle opbouw van het strandgebeuren weer achter de rug is, heb ik weer twee volle dagen per week om te besteden aan het plusklussen op de "casa"

Achter de schermen nog wel met wat dingetjes bezig, maar het zou me meer kilometers tekst hier opleveren dan dat het jullie duidelijkheid verschaft dus dat doen we maar niet dan

Trouwens nog een vraagje, iemand een modern isra punt in de aanbieding ? Zoek er nog eentje. Kpn is zo'n wazig bedrijf, eerst info aangevraagd komt prijs(je) uitrollen, nu ik het definitief wil gaan regelen wordt er een standaard prijs waar alles van gedaan wordt opgegeven, al moet er 300 meter gegraven worden.... GRRRRRRR

nou ja the saga continues
    pi_47037841
    Ik zei het je al, been there done that. Je ontkomt er helaas niet aan.

Even een vraagje. Jij had ook zo'n betonnen garage uit 1 stuk staan. Heb je die verkocht/gratis laten afhalen of laten slopen.

Ik heb hier ook zo'n onding en wil er vanaf. Ik vroeg me af of er een markt voor is zonder dat ik zelf met dat lelijke ding moet gaan slepen of er geld aan moet uitgeven.
    pi_47077101
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 23:24 schreef Marsepein het volgende:
    Ik zei het je al, been there done that. Je ontkomt er helaas niet aan.

Even een vraagje. Jij had ook zo'n betonnen garage uit 1 stuk staan. Heb je die verkocht/gratis laten afhalen of laten slopen.

Ik heb hier ook zo'n onding en wil er vanaf. Ik vroeg me af of er een markt voor is zonder dat ik zelf met dat lelijke ding moet gaan slepen of er geld aan moet uitgeven.
    Pinjo, hoop doet leven, we geven de moed niet op hoor... heb inmiddels een ander ijzertje in het vuur gegooid en hoop daar voor nu het beste van...

Over mijn garage, ja heb er een gast voor gevonden. Ik betaal uurtje kraan ( ¤ 125,-) en hij de rest van het transport. Ik ben alles in een keer kwijt, hoef het niet te slopen plus ik maak iemand anders blij ermee. T is wel een bunker van gewapend beton van circa 12 .000 kilo natuurlijk.

En nu gauw ff pitten, ik ben echt totally garie arie.
    pi_47081231
    quote:
    Op vrijdag 9 maart 2007 00:06 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Pinjo, hoop doet leven, we geven de moed niet op hoor... heb inmiddels een ander ijzertje in het vuur gegooid en hoop daar voor nu het beste van...

Over mijn garage, ja heb er een gast voor gevonden. Ik betaal uurtje kraan ( ¤ 125,-) en hij de rest van het transport. Ik ben alles in een keer kwijt, hoef het niet te slopen plus ik maak iemand anders blij ermee. T is wel een bunker van gewapend beton van circa 12 .000 kilo natuurlijk.

En nu gauw ff pitten, ik ben echt totally garie arie.
    Dan ga ik eens diverse verkoopkanalen aanboren, en ook hier informeren wat een kraan kost. Toevallig dat mijn overbuurman in dat soort werk zit ds wie weet kan ik wat regelen.
    pi_47321682
    T was ff een weekje rustig aan het "casa"front, maar heb nu weer wat te melden

Hedenavond heb ik de tekeningen van (hopelijk) onze nieuwe garage/hobbyhok per mail mogen ontvangen van mijn held HEER GURB ! Van de week ff uitprinten, en bouwaanvraag de deur uit doen. Nu maar hopen dat hij door de welstand heen mag gaan komen natuurlijk .

En nou gauw naar me mandje, t geklus @ the beach kost een hoop energie elke dag weer
    pi_47330203
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 23:58 schreef Cybersijp het volgende:
    Hedenavond heb ik de tekeningen van (hopelijk) onze nieuwe garage/hobbyhok per mail mogen ontvangen van mijn held HEER GURB ! Van de week ff uitprinten, en bouwaanvraag de deur uit doen. Nu maar hopen dat hij door de welstand heen mag gaan komen natuurlijk .
    pi_47532876
    Zo paar daagjes verder, t werk gaat morgen weer beginnen. Of althans mijn "normale"bezigheden. vanmorgen de spullen qua kastjes etc voor de bijkeuken mogen ontvangen, en vanavond meteen maar een begin gemaakt het het in elkaar knutselen van de kasten (ikea) dus harstikke makkelijk natuurlijk...

Ik hoop van de week als enige vrije dag de Zondag te (kunnen ) pakken dus dan ga ik weer verder met de kasten installeren etc. In ieder geval blijven we bezig....
    pi_47696534
    tada ! waren we wieder

We zijn weer aan het knutselen geslagen, ik heb de bestelde kastjes van de ikea in elkaar geknutseld en alles vastgemaakt etc.Wel wat makken, er is van een lade de voorkant de plasticbeugels om de voorkant in te kunnen hangen gescheurd, ben ik vergeten drie setjes handgreepjes mee te nemen ipv twee welke ik toen meegenomen had.... ( maar kennis dicht bij ikea is al gebeld, bestelnummer doorgegeven, en de gaten zitten al in de lades. Affijn gewoon ff wachten nog dus maar....

Zal morgenochtend eerst ff bij broer konijn langs om zijn tuinhuisje te slopen, hangt op een oor en heeft niet lang meer te gaan anders. En als ik langs gekomen ben helemaal niet meer

Morgen middag nog de plinten bevestigen, waslijnen bevestigen, ikea bellen , een kapstok maken voor achter in het washok(makkelijk kan je je jas zo als je achterom komt ophangen... )

Zo eerst ff de gebruikelijke foto's op t net gooien. en dan maar eens langs bij al die andere klusklussen hier op k&w
    pi_47697237

Nog ff stiekum mijn "casa"spammen, vond het wel een mooie plaat zo met dat tegenlicht.

Hier zijn we nog volop bezig met het fixen van de bijkeuken

Eind van de dag stond het er zo bij , inmiddels zijn de deurtjes al gesteld, twee sets handgreepjes erop gezet(moet er nog twee bij .... ) en het beschermfolie is eraf gehaald. Maar die komt morgen wel weer op de gevoelige plaat tevoorschijn
      † In Memoriam † dinsdag 27 maart 2007 @ 09:26:08 #182
    37843 lady-wrb
    kortaf
      Moderator dinsdag 27 maart 2007 @ 10:51:18 #183
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_47704065
    quote:
    Op dinsdag 27 maart 2007 09:26 schreef lady-wrb het volgende:
    is dat een ikea keuken ?
    Volgens mij wel; maar het is ook maar voor de bijkeuken
    Ziet er goed uit Cijb maar dat zijn we wel gewend van jou
      † In Memoriam † dinsdag 27 maart 2007 @ 12:28:31 #184
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_47707528
    nou zeg ik vind nogal denigrerend. ik wil ook een ikea keuken en niet voor MAAR de bijkeuken, maar voor DE keuken.
    pi_47708339
    quote:
    Op dinsdag 27 maart 2007 10:51 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Volgens mij wel; maar het is ook maar voor de bijkeuken
    Ziet er goed uit Cijb maar dat zijn we wel gewend van jou
    geen ruzie maken jongens, het leven is al kort genoeg....

T is idd van de ikea , en is niks mis mee. Alleen kun je bij de "reguliere"keukenhandel meer dingen kiezen etc etc (o.a corpuskleur) , maar voor de bijkeuken niks mis mee hoor, ben er zelfs erg tevreden over. Softclose op alle lades etc. (alleen niet op de deurtjes, maar je kan niet alles hebben natuurlijk )

Vanmorgen bij broer konijn langs geweest, vanmiddag effe naar de stort met de restanten van zijn schuurtje. Voor zo ff ikea bellen, en verder met het afmaken van me eigen bijkeuken
      dinsdag 27 maart 2007 @ 13:07:43 #186
    65960 sanger
    pi_47708924
    quote:
    Op dinsdag 27 maart 2007 12:52 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

geen ruzie maken jongens, het leven is al kort genoeg....

T is idd van de ikea , en is niks mis mee. Alleen kun je bij de "reguliere"keukenhandel meer dingen kiezen etc etc (o.a corpuskleur) , maar voor de bijkeuken niks mis mee hoor, ben er zelfs erg tevreden over. Softclose op alle lades etc. (alleen niet op de deurtjes, maar je kan niet alles hebben natuurlijk )

Vanmorgen bij broer konijn langs geweest, vanmiddag effe naar de stort met de restanten van zijn schuurtje. Voor zo ff ikea bellen, en verder met het afmaken van me eigen bijkeuken
    Ik hoor eigenlijk niets anders dan goede verhalen over de kwaliteit van Ikea keukens

Softclose scharnieren voor de deurtjes kun je ook los kopen
      Moderator dinsdag 27 maart 2007 @ 17:16:41 #187
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_47717817
    quote:
    Op dinsdag 27 maart 2007 12:28 schreef lady-wrb het volgende:
    nou zeg ik vind nogal denigrerend. ik wil ook een ikea keuken en niet voor MAAR de bijkeuken, maar voor DE keuken.
    Iedereen zijn ding
    pi_47735958
    zo laatste dag vrij van deze week is voorbij en een hoop gedaan vandaag:

broertje zijn schuur gesloopt
    afval hiervan naar verwerking gebracht
    plint bevestigd bijkeuken
    zooi spullen die nog her en der stonden ingeruimd in de bijkeuken
    waslijnen opgehangen, na eerst ogen opgehangen te hebben(komt nog dikkere waslijn overigens)
    Ikea angerufen, kapotte onderdelen worden opgestuurd met een paar dagen
    kameraad jaap geholpen met zijn tuinverbouwing
    kameraad jaap had 13 kuub knap zand over uit zijn tuin, wou ik wel hebben voor de borders achter.... dus nog ff 10 kuub staan wegspitten(kwam met dumpertje van 2 kuub per keer bij mij op het erf geleverd... moet je nog benen maken als de aanrijtijd maar een 15 min is steeds )
    blad in de bijkeuken bevestigd aan de kasten
    blad afgekit met siliconenkit
    blad opgekuisd ( mooi woord blijft het )
    gestofzogen in de bijkeuken
    Mrs blijgemaakt door ook mijn gereedschap al op te ruimen, en een blik te gunnen op een totaal opgeruimde bijkeuken na terugkomst van de wekelijkse volleybal avond...... "priceless "

K&W blij maken door een paar foto's van het eindresultaat neer te zetten op het net
    pi_47736131

Lang leve het "fish-eye"principe, die ik dus niet heb. .......

Netjes toch?

Verder geen plaatje van de border, buiten maar mijn rug wou ff zeggen dan wel duidelijk maken dat hij wel degelijk "gevuld"was, dus bij deze...

Voor volgende week vrije dagen staan op het program:

bouwvergunning de deur uit ( heb vandaag Heer Gurb zijn laatste artist impression van de casa mogen ontvangen, serieus knap werk van deze k&w'er

kapstok, plus plaat erachter maken voor in de bijkeuken. verder ff in de chat zetten.

regelen gaan van uitgraven, en aanbrengen witte grond voor onder het terras(volgende project is dat nl.

wel leuk al dat gegraaf om ons huis heen, de woorden " zandbak maken papa "kan ik inmiddels wel dromen, dde zandbak wordt vanaf volgende week alleen maar weer kleiner
    pi_47737055
    Mooi-mooi-mooi

Wanneer ga je uitleggen wat de waslijnen? zo hoog boven het blad doen?
    Eerst dacht ik dat het voor spotjes was : zou wel veel draad zijn.
    Het houdt niet de muren bij elkaar.

En op Texel : zand over uit de tuin ? of een duin afgegraven ?
    pi_47739940
    quote:
    Op woensdag 28 maart 2007 05:09 schreef AnneX het volgende:
    Mooi-mooi-mooi
    Ik denk dat ze daar de was op gaan hangen om te drogen

En idd, mooi-mooi-mooi die keuken zo!
    pi_47740025
    quote:
    Op woensdag 28 maart 2007 10:09 schreef Gurb het volgende:

[..]

Ik denk dat ze daar de was op gaan hangen om te drogen

En idd, mooi-mooi-mooi die keuken zo!
    En dat vind ik serieus een goed idee, wat ik mijn ega ook ga voorstellen voor onze bijkeuken. Dan hebben we binnen iig iets ruimte, al is het maar voor een paar kleine dingen.
      Moderator woensdag 28 maart 2007 @ 10:37:04 #193
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_47740811

Misschien zie ik iets over het hoofd; maar als jou wasmachine / wasdroger defect is.
    Hoe krijg je dan de stekker eruit om het apparaat los te koppelen en ergens te laten repareren ?
    pi_47741078
    quote:
    Op woensdag 28 maart 2007 10:37 schreef Vonkenboer het volgende:
    [afbeelding]

Misschien zie ik iets over het hoofd; maar als jou wasmachine / wasdroger defect is.
    Hoe krijg je dan de stekker eruit om het apparaat los te koppelen en ergens te laten repareren ?
    Volgens mij zit er een gat in het werkblad:
      † In Memoriam † woensdag 28 maart 2007 @ 21:15:22 #195
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_47765586
    t is trouwens precies de ikea keuken die wij ook willen
    wat istie mooi
    pi_47784813
    quote:
    Op woensdag 28 maart 2007 05:09 schreef AnneX het volgende:
    Mooi-mooi-mooi

Eerst dacht ik dat het voor spotjes was : zou wel veel draad zijn.
    Het houdt niet de muren bij elkaar.

En op Texel : zand over uit de tuin ? of een duin afgegraven ?
    Diew aqslijnen zijn dus voor wat was welke niet buiten te drogen kan worden gehangen. Zeker in het najaar en in de winter heb je wel eens dat het giet en je toch je was hebt natuurlijk...

De Mrs kan er net bij, en ik kan er makkelijk bij. Hangt ongeveer 1,06 mtr boven het blad.

Verder natuurlijk gaten gezaagd met de gatenzaag voor de stekkers, en de wateraanvoer. De droger loost zijn water overigens nu ook op de afvoer van de wasmachine. Plus de vulopening van zowel droger als wasmachine sluiten op elkaar aan, kan je het makkelijk van wasmachine in droger stoppen. Je hoeft dus niet meer met je was om de deur van de droger heen.

En annex, kameraad japie had een tuin bestaand uit gras met tegels. Deze wordt helemaal naar tegels gebracht, en heeft dus een wit zand bed nodig in zijn achtertuin. Zwarte grond kon dus uitgegraven worden. Ik hield me hiervoor aanbevolen natuurlijk.

Lekker hoor, 12 kuub zand/aarde gratizzzz en het wordt nog bij je gebracht ok op de plek die je wil hebben. Moest hem alleen nog wel erin scheppen that is

componenten ikea bijkeuken:
    1x FA529
    2xFA128
    3 handgreepjes TAG 96mm
    1 x blad pragel 246cm
    2 plinten corpus conform adel geelwit

Allles bij elkaar ¤ 724,- ( dus ook inclusief inrichting kasten , lades etc Etc ) Ben er erg blij mee hoor.
      donderdag 29 maart 2007 @ 19:32:15 #197
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_47802784
    quote:
    Op woensdag 28 maart 2007 01:35 schreef Cybersijp het volgende:
    Netjes toch?
    pi_47881823
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 19:32 schreef B.A.Trix het volgende:

[..]

spank u

heb btw nog weer wat te melden, Dinsdag 10 april komt de kraan machinist hier het terras uitgraven en opvullen met wit zand. Daarna kan ik beginnen met het leggen van het nieuwe terras. Heb de stucadoor overigens vanmiddag ook geprobeerd te bellen met de vraag of hij de twee muurtjes buiten die aan het teraas grensen nog kan stucen voor het terras komt. Scheelt weer wat witte vlekken op me nieuwe tuinhout

Verder di aanstaande ff generale oefening terras uit hardhout leggen, ik ga dan een soortgelijk terras leggen bij kameraad Japie. Alleen niet 5x7 meter maar 4x3 , maar t idee blijft het zelfde zak maar zeggen
      Moderator zondag 1 april 2007 @ 10:16:11 #199
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_47884850
    Al van een oplossing gevonden voor die mooie betonnen garage die toch wel een keer in de weg gaat staan
    pi_47889496
    Cijber... jouw keuken in je bijkeuken is mooier dan mijn keuken
    ( al gebruik jij hem voor andere doeleinden )

Maare.. tgaat lekker zo te zien !
    pi_47909694
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 10:16 schreef Vonkenboer het volgende:
    Al van een oplossing gevonden voor die mooie betonnen garage die toch wel een keer in de weg gaat staan
    ja hoor vonkman, hij gaat eerdaags weg als ik de bouwvergunning binnen heb. (iets van oude schoenen etc) dus oplossing is dus herbouwen, maar dan groter en meer naar het smaak

Verder komt morgen de stucadoor ff kijken hoeveel handel hij van de week nodig zal hebben om de twee stukjes muur buiten glad te stucen. Donderdag of Vrijdag komt hij het dan ff doen.

Morgenochtend ga ik beginnen met het opspitten van de kpn leiding, nieuw stuk eraan (heb een stukkie officiele kpn leiding ergens vandaan (ja legaal.... ) gietmof halen en aan elkaar harken. Invoerbuizen vrij spitten en doorvoeren naar de meterkast. Dan vanaf de meterkast een stuk elektriciteitskabel weer de tuin in brengen zodat ik voor de deur een geschakeld stopkontakt tot mijn beschikking heb (voor als ik een kerstboom met lichtjes wil oid )

Om 10:00 nog eerst ff bakkie met pap drinken en dan de laatste handeling van de bijkeuken doen, een plank gelijk aan de corpuskleur van de kasten tussen hoge kast en de kachelkast plaatsen. (is al op maat gezaagd @ zagerij )

weer lots of werk dus al benne we vrij
    pi_47950391
    zo alle klussen zijn gedaan volgens bovenstaande lijst, heb alleen nog mijn twijfels over de gietmof. Of de kabletjes van kabel een naar kable twee wel "lekker"kontakt maken. maar daar komen we tzt wel achter. De elek kabel heb ik dubbel uitgevoerd morgen ff een opbouwdoos spatwaterdicht op de muur bij de voordeur bevestigen.

Verder morgen kameraad japie helpen met zijn terras, in de middag de twee muren stuc klaar maken vooor de stucadoordie komt Vrijdag of uiterlijk zaterdag het werk verrichten. Volgende week di graafwerk verrichten, en laat het terras maar komen dan
    pi_47960721
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 01:26 schreef Cybersijp het volgende:
    zo alle klussen zijn gedaan volgens bovenstaande lijst, heb alleen nog mijn twijfels over de gietmof. Of de kabletjes van kabel een naar kable twee wel "lekker"kontakt maken. maar daar komen we tzt wel achter. De elek kabel heb ik dubbel uitgevoerd morgen ff een opbouwdoos spatwaterdicht op de muur bij de voordeur bevestigen.

Verder morgen kameraad japie helpen met zijn terras, in de middag de twee muren stuc klaar maken vooor de stucadoordie komt Vrijdag of uiterlijk zaterdag het werk verrichten. Volgende week di graafwerk verrichten, en laat het terras maar komen dan
    Misschien ben ik wel te laat, of wist je het zelf ook al, maar: rvs schroeven moet je met een rvs bitje afschroeven, anders roest de kop later alsnog
    pi_47960830
    Is dat zo Gurb? Dat is nieuw voor mij, ook nog nooit gehoord?
    pi_47960953
    Het heeft iets te maken met het feit dat de hardheid van rvs en verzinkt staal anders is, en je dus met een stalen bitje de kop van de rvs schroef beschadigd en wat staal achterlaat, wat dus roest geeft.
    pi_47977389
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 13:26 schreef Gurb het volgende:

[..]

Misschien ben ik wel te laat, of wist je het zelf ook al, maar: rvs schroeven moet je met een rvs bitje afschroeven, anders roest de kop later alsnog
    Neeh wist ik niet, maar we hebben genoeg vaseline verbruikt omde kop van het bitje niet direct in kontakt te brengen met de spax rvs vlonderschroeven de vorige keer....

Regels, antiworteldoek, stenen, en het loop dek zijn op maat gemaakt/geplaatst/gezaagd. Alleen nu nog de liggers op de regels bevestigen. Maar japie kennende zal dat niet tot mijn volgende vrije dag duren.... ( je kan maar van "aanpakken "houden

Vanmiddag zelf een bitje in de rondte hobbelen om huis heen. o.a ff een ritje naar de gamma voor wat buxussen inde aanbieding

Dit had ik vanmiddag al getikt op de flaptop, maar het i-net was ineens zoek hiero dus maar ff opgeslagen en nu gepost....

We hebben 100 buxussen klaar liggen voor de voor en achtertuin, verder zijn de twee muurtjes nu "klaar"gemaakt voor de stucadoor op Vrij of Zaterdag a.s. Zit nu weer als een witte monnik achter de pc. Deed me ff denken aan het heidense karwij van de woonkamerd anderhalf jaar terug. Dit was gelukkig maar 4 M ² en toen was het 200 M², wel een verschilletje dus...
      woensdag 4 april 2007 @ 08:42:36 #207
    65960 sanger
    pi_47993480
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 13:32 schreef Gurb het volgende:
    Het heeft iets te maken met het feit dat de hardheid van rvs en verzinkt staal anders is, en je dus met een stalen bitje de kop van de rvs schroef beschadigd en wat staal achterlaat, wat dus roest geeft.
    Klinkt wel logisch inderdaad, al had ik er nooit eerder van gehoord.
    pi_48162878
    zow wederom paar dagen verder en het volgende is gebeurd :

Stucadoor heeft zijn twee muurtjes gedaan, eentje naar mijn idee echt niet goed. Maar was niet thuis met pasen (duh ! ) dus daar ga ik morgen ff een belletje aan wijden.

Verder vanavond alle stenen etc verwijderd zodat morgen de kraandrijver het terras kan afgraven. En opnieuw met wit zand kan vullen. Ik heb de laserd al in de aanslag liggen dus hoop morgen na het middag uur een flinke slag te slaan met het terras.

Mooiste zou zijn natuurlijk dat ik morgen het terras er nog in krijg maar dan moet ik denk ik maar ff wat hulp ritselen want dat zijn zware lengtes die 5 mtr massarandubba planken....

Anywayz t gaat nog steeds vooruit
    pi_48201983
    Zo dag verder en ik mag met trots gerust zeggen dat ik vndaag een hoop gedaan heb...

Van,morgen, het oude zand weggehaald, nieuw wit zand erin gereden. Gevlakt.

Vanmiddag tot het laatste licht vanavond: tegels bed voor 25 m² teraas gelegd, antiworteldoek, plus alle vlonderplanken gezaagd op maat voor het terras. Verder alle planken ook al op de plek gelegd (beloopbaar nu dus ) verder in het begin, eind en midden een plank vast gemaakt aan de liggers zodat er nog verband in blijft zitten wanneer ik niet thuis ben natuurlijk.

Het is de bedoeling dat als ik Zondag a.s vrij ben nog een stukje van 10m² doe, inclusief de planken en leggers weer op maat maken. Volgende week maandag dan de hele handel vastschroeven.

En een fototje had leuk geweest natuurlijk, maar moest toen het al do nker was nog de spullen opruimen dus dat zat er niet meer in..... Maar ik beloof van de week nog wel ff een before and after foto te posten nits er interesse is natuurlijk

Voor nu toedels, ben echt "af"nu
    pi_48204016
    Goed man dat je zo veel hebt gedaan, je tempo is beduidend hoger als bij ons Chapeau!
    pi_48444262
    Zow paar dagen vrij verder, maar nu wel de trotse bezitter van een terras van 35 m²

Vorige week met tweede paasdag gewerkt dus om toch twee vrije dagen te hebben mezelf Zondag op een vergadering na vrij ingeroosterd .

In de middag bezig gweest met het laatste stukje betontegels niveleren, antiworteldoek, en de regels waar de vlonderplanken op horen te komen. Verder de vlonderplanken allemaal al op maat gezaagd. Hoe het allemaal nog hol, bol, en schots en scheef stond een heel imposant geheel to be frank

Maandag morgen met vader Cybersijp aan de gang gegaan om alle vlonder planken te bevestigen op de regels, dit deden we met spax "d"schroeven maat 5x50. Dta zijn speciale schroeven voor zulk soort werk. Kosten een berg, maar werkt erg mooi. Je hoeft volgens hun niet voor te boren maar omdat ik massanranduba hout gebruik voor het vlonderke (heel heel erg harde houtsoort) besloten dat we maar wel met boor 3 mm gingen voor boren.

Aan het eind van de middag hadden we het grote vlak van 25 m² erin zitten qua schroefwerk(420 stuks, dus ook 420 keer voorboren . Makkelijk een paar accutollen om je heen )

Vanmorgen eerst boodschappen wezen doen, o.a een dekzeil gehaald en wat haken om het dekzeil in de grond vast te amken. Ik hoop hierdoor het gras wat nu nog in de grond zit waar straks graszooien komen te verstikken. In he t minste geval om er voor te zorgen dat er over een maand ofzo niet te veel gras en onkruid groeit

Na de boodschappen verder gegaan met het vastzetten van de vlonderplanken, in de middag waren we daar mee klaar. daarna de lange kant afgetekend zodat alle planken op t zicht in een lijn liggen. Met de cirkelzaag geprobeerd maar dat ging niet. Moest te weing af en het hout was te hard. Daarna de decoupeerzaag gepakt en na drie (!) ijzerzaagjes versleten te hebben op 7,5 mtr alles klaar. Mijn vader heeft hierna de kanten gevijld zodat er geen scherpe randjes meer waren.

Zelf met de stofzuiger, het hele vlonderdek gestofzogen. Wou geen zand in me olie

Daarna ingeolied methardhoutloie, welke ze oook nog niet kado doen zeg.... Maar goed eerste laag is natuurlijk altijd de laag waar je het meeste nodig hebt natuurlijk.

Na ff een shaggie de warme hap van vandaag nar binnen gwerkt, en de spullen van buiten naar binnen opgeruimd. Missie geslaagd

Volgende week gaan we met de stroom en verlichting aan de gang in de tuin, verder zal ik een parasol gaan bevestigen. ik moet hiervoor nog wel ff een grondanker laten lassen , maar weet in ieder geval al wel hoe ik die wil hebben.

Aan het eind van de week komt ook de stucadoor nog ff zijn werk afmkaen, en als ik spetters stuc op me terras vind dan zwaait er wat ( had hij het maar in een keer goed moeten doen )

Morgen weer te werk @ 09:00 uur dus nu gauw en rap ff de foto's bekijken , verkleinen , en uppen dan ben ik zo weer bij jullie terug lieve fok! lurkertjes
    pi_48445202

muurtje, nadat ik hem "klaar"had gemaakt voor de stucadoor

muurtjes gedaan, dag hierna komt er "vers zand" in

Stand in de mand van Zondag avond j.l

Mag niet de meeste uitgebreide laserwaterpas zijn, maar t beestje doet het prima lag vanmiddag op me snufferd in het zand om ff te kijken. Maar een biljartlaken komt aardig in de buurt. ( er zit overigens wel een afschot in van 4cm, zodat het regenwater mooi snel van de planken afloopt t gras in )

Vaders zet de olie klaar, ik ben het terras ff aan het stofzuigen

Het resultaat Netjes hé ?

p.s plank die uitsteekt , had ik al in de peiling hoor daar komt een verlichtingsarmatuurtje op te staan. En past hij toch bij het terras. Dacht meld het ff voordat jullie gaan mekkeren
      woensdag 18 april 2007 @ 07:12:39 #213
    215 misterDre
    Paint it black!
    pi_48446762
    Net op tijd Cyb....ik wou net gaan mekkeren

Ziet er Toppie uit
    pi_48450093
    chique de friemel !!!

* ssstil
      woensdag 18 april 2007 @ 11:13:39 #216
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_48452896
    Ik zie me er al zitten, op jouw terras. BBQ-tje aan. Er moet toch maar eens weer en Texel-meet komen

Nee serieus: prachtig Cybersijpie!
    Snobs have more fun!
    KLIK!
      woensdag 18 april 2007 @ 17:43:20 #217
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_48469840
    quote:
    Op woensdag 18 april 2007 00:41 schreef Cybersijp het volgende:
    lieve fok! lurkertjes

Ziet er weer netjes uit hoor!!
    pi_48690701
    Dank dank voor al de bewonderende woorden, alleen daar komt de boel natuurlijk niet van "af"dus deze week op de vrije dagen aan de slag gegaan wieder im garten

Gedaan:

Al het kabelwerk ingespit, aangesloten, en werkend opgeleverd tot bij de buitenmuur van de bijkeuken. Al het kabelwerk is wel een itje bitje understatement is 130 mtr ingegaan

Maar heb nu straks dus wel vier geschakelde lichtpunten in de tuin, en twee keer twee wcds op het terras(eveneens geschakeld vanaf binnen)

We zouden vanavond nog het begin maken met de bouw van de onderverdeel kastjes voor de stroom van meterkast naar bijkeuken, maar Elektricien guru Steef belde af, en in mijn eentje is ook zo maar alleen dus ben verder gegaan met het terras. Heb in hardhout twee kapjes gemaakt die over de wcds komen, zodat er minder kans is op inwatering na een fikse regenbui. Daarnaast is het esthetisch ook nog eens verantwoord

Verder vandaag gedaan:Parasol gehaald, en bij de lokale metaalhandel met een bevriende kennis een soort van grondanker in elkaar gelast. is een paal van 1,50 mtr lang van gegalvaniseerd staal, met daaraan een bevestigingsplaat voor de voet van de parasol, plus drie zij"veren". De punt hebben we onder een hydrolische pers geplet en met de haakse slijper van een punt voorzien. Daarna dichtgelast. T is dat er geen bom aan vast zit , maar anders kon je het zo onder een straaljager hangen. Ik noemde het vandaag al gekscherend tegen de Mrs de raket

Todo volgende week :

Aansluiten stroomkastjes in meterkast en in de bijkeuken.
    Vastzetten van raket in de grond, plus bevestigen van de parasol. Nog een stuk kabel in graven zodat we straks ook naast de serre een lichtpuntje hebben.

Begin maken met het opzetten van het gebint voor het schuine dakje in het verlengde van de bijkeuken. balken heb ik al geritseld , t idee hoe aan te pakken ook, nu nog de tijd......

Week erna doen we in ieder geval op Maandag niks, dan verjaar ik weer een jaartje dus zit ik gewoon eens voor de verandering de hele dag op het terras.... alleen nu wel in me nette kleren ipv me kluskloffie
    pi_49085616
    quote:
    Op woensdag 25 april 2007 00:34 schreef Cybersijp het volgende:

Todo volgende week :

Aansluiten stroomkastjes in meterkast en in de bijkeuken.
    Vastzetten van raket in de grond, plus bevestigen van de parasol. Nog een stuk kabel in graven zodat we straks ook naast de serre een lichtpuntje hebben.

Begin maken met het opzetten van het gebint voor het schuine dakje in het verlengde van de bijkeuken. balken heb ik al geritseld , t idee hoe aan te pakken ook, nu nog de tijd......

Week erna doen we in ieder geval op Maandag niks, dan verjaar ik weer een jaartje dus zit ik gewoon eens voor de verandering de hele dag op het terras.... alleen nu wel in me nette kleren ipv me kluskloffie
    En tot zover dus de planning.... het mooie weer hield genadeloos aan, en dus dito lange dagen maken. 10:00 in de morgen beginnen s nachts 01:00 uur de deur achter me dicht draaien hebben we een aantal keren gehad.... leuk hoor mei vakantie........... Nou ja de uren gieren weer omhoog, en de fooi maakt het ook natuurlkijk weer wat dragelijker allemaal.

Ik heb een aantal weken de fooi opgespaard, en met bijbetaling van slechts ¤ 210,- staat er nu een mooi hardhouten terrasmeubilair van acht stoelen(verstelbaar) en een tafel van 1.40 mtr in het vierkant

hard werken is dan nog niet zo gek natuurlijk...

Gisteren vrij vroeg op de dag vrij genomen, de druk was al aardig van de ketel af en vandaag als compensatie voor de niet genoten vrije dagen. Heb meteen me klusmaatje elektriciteit guru Cybersteef gebeld en met hem afgesproken dat we gisteren dus een begin zouden gaan maken met hetgeen we vorige week hadden laten liggen. ( er moet wel wat gedaan worden he? doelloos in je nest liggen is ook zo iets )

Gisteren dus al de kabel onderhuis door getrokken , al wat pijpen beugels etc etc opgehangen in de bijkeuken. Maar we misten nog het eea aan spullen, en daar steef bij een installatiebedrijf werkt is de winkel van sinkel ook op Zondag open . Vanmiddag na een uitgebreide lunch (maar nu eens bij mezelf ) begonnen met het afmonteren etc. Net na 18:00 vandaag was het klaar (ook buiten alles aan elkaar vast) dus toen het hier begon te regenen waren we ook echt dicht zak maar zeggen.

Morgen nog een was lijst aan dingen doen, o.a foto's maken van hetgeen op ons terras staat en de elektrieke installatioe in de bijkeuken op het moment, daarnaast nog de rest van de dag vieren dat we weer een jaartje ouder worden (maar geen centje wijzer worden )

Ik meld mezelf dus wel weer ergens morgen laat op de avond, of anders Dinsdag. dinsdag staat op het program :

Stroom wcds (geschakeld) in de tuin zetten ingraven , en aansluiten in de meterkast incluis bevestiging ervan maken van "hokjes" van terrashout(afzaagsels van de lange lengtes van het terras ) Zodat de wcds redelijk regenvrij in de tuin komen te staan. Ip44 is schijnbaar het hoogste ip getal voor wcds voor buiten dus dan maar ff een soort van ip65 ervan knutselen. heb het een twee weken eerder achter op het terras al gedaan dus moet vrij vlug te doen zoijn.

Verder de bekabeling van de lamp voor de deur aansluiten in de meterkast , plus ervoor zorgen dat hij geschakeld kan worden. veel elek werk dus Dinsdag , maar we houden dus de moed erin Olé (paella )

Toedels
    pi_49085808
    Gefeliciteerd Sijb!
    Eeuwig vijfentwintig
    pi_49086069
    quote:
    Op maandag 7 mei 2007 00:14 schreef Reese het volgende:
    Gefeliciteerd Sijb!
    Spank U Reese je ben wel de eerste moet ik eerliojkheidshalve melden Mrs Cybersijp ligt op stok en de kleine meid is nog te jong om te beseffen dat "papa"nu al jarig is terwijl ik haar net weer ff recht gelegd heb
    pi_49086156
    Nou, in dat geval tover ik een Texels juttertje tevoorschijn om het te vieren:

Op je gezondheid!

Eeuwig vijfentwintig
      maandag 7 mei 2007 @ 00:26:16 #223
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_49086164
    Feli ouwe tesselaar
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_49086193
    Ah, Dude rook de drank
    Eeuwig vijfentwintig
    pi_49086623
    Goed spul dat Juttertje, t is alleen dat je er zo ontzettend dronken van kan wordenb zonder dat je het doorhebt..... ( gevalletje been there, done that zeg maar ) Hou het maar bij me baco-tje met bacardi Reserva das pas jammie ....

En drank u Mrs Duderije
      maandag 7 mei 2007 @ 00:56:24 #226
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_49086835
    Juttertje

Zo stom dat ik dat toen niet heb geïmporteerd na dat weekendje

Ga je wat leuks doen op je verjaardag sijp?
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_49088189
    ja hoor ! Klussen natuurlijk....

Grapje, nee morgen achtereenvolgens:

Auto wegbrengen voor beurt plus apk(08:00 eh.... )
    Boodschappen jarigheid doen
    Maar eens wat anders dan kluskleren aan doen
    Nieuw paar glasses ophalen (oakley, met meekleurend transitions glas)
    Dochtertje-lief bij de peuterspeelzaal ophalen, broodje eten, te bed doen, uit bed halen, boel in de rondte soppen, wat opruimen.

Nog zeker 10x naar me mooie terras kijken en beseffen dat het nu dus wel $GFGNHJBGG^%&*&%% weer is, terwijl het 2 maanden gort en gort droog is geweest....

Veel koffie zuipen, taart halen en versnaperingen ronddelen. Hopen dat ik genoeg bonnen van de gereedschapshandel krijg zodat ik eindelijk eens de cirkelzaag van mijn dromen kan kopen . Heb dus nog zat te doen, en ik ben pas in de middag

Nee ga dus genoeg doen

en de zaag in kwestie :

Lijkt heel erg op de festool TS 55 ebq , maar deze is dus van "mijn"merk
    pi_49088254
    quote:
    Op maandag 7 mei 2007 00:56 schreef Duderinnetje het volgende:
    Juttertje

Zo stom dat ik dat toen niet heb geïmporteerd na dat weekendje
    Moet er soms een flesje meegestuurd worden als er een niet nader te noemen pakketje jouw kant opkomt ?
    pi_49091170
    Gefeliciteerd!
      maandag 7 mei 2007 @ 10:32:21 #230
    56958 richie29
    Help, ik ben klusser!
    pi_49092256
    Van harte meneer de klus-goeroe!

Veel taart ende gezelligheid gewenst vandaag!
    pi_49093299
    quote:
    Op maandag 7 mei 2007 10:32 schreef richie29 het volgende:
    Van harte meneer de klus-goeroe!

Veel taart ende gezelligheid gewenst vandaag!
    dank u

Heb al twee stukken taart op nu
    pi_49093670
    Gefelicislagroomtaart!
    pi_49093848
    Van harte met je jaardag en @#$%^en &*+ vanwege het weer en je sjieke terras.
    pi_49094150
    Proficiat en nog vele jaren in goede gezondheid
      maandag 7 mei 2007 @ 11:54:56 #236
    65960 sanger
    pi_49094655
    Felicitaart!
      maandag 7 mei 2007 @ 21:23:43 #237
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_49118140
    Gefeliciteerd!
      maandag 7 mei 2007 @ 21:38:07 #238
    215 misterDre
    Paint it black!
    pi_49118906
    Gefeliciteerd!!!!
    pi_49124497
    drank u allen, t feest is over de oude man (34 ) is moe en gaat op stok nu. Bergen mensen over de vloer gehad, zelfs nog een uurtje op me terras kunnen zitten

Morgen weer verder met de klus , anders komt de klus nooit klaar natuurlijk, er moet progressie zijn
    pi_49131766
    quote:
    Op maandag 7 mei 2007 23:19 schreef Cybersijp het volgende:
    Morgen weer verder met de klus , anders komt de klus nooit klaar natuurlijk, er moet progressie zijn
    Hoe gaat het btw met je schuur en de vergunningen?

En vergeet je geen foto's te maken vandaag van je werkzaamheden?
    pi_49167669
    quote:
    Op dinsdag 8 mei 2007 09:05 schreef Gurb het volgende:

[..]

Hoe gaat het btw met je schuur en de vergunningen?

En vergeet je geen foto's te maken vandaag van je werkzaamheden?
    Met mijn schuur gaat t best ......

Wacht nu al een paar weken op een totaal van de timmerman/aannemer(officieel ben ik dat zelf natuurlijk ) om een bedrag te krijgen wat reeel is om in te geven als bouwsom, aan de hand van dat bedrag moet je leges betalen nl. is het te laag dan gaan ze zelf schatten ( met een vork.... ) is het te hoog(dan hoor je ze niet natuurlijk ) dus moet wel een doenbaar bedrag zijn.

Verder vandaag bezig gweest met de meterkast en een dubbel geschakeld stopkontakt voor de deur zodat als we straks in de toekomst een kerstboom oid in de tuin willen dat geen problemen geeft met verlengsnoeren etc etc. daarnaast een ip 65 opbouwdoos gehangen met daarin afgedopte stroomdraden. Deze lopen naar binnen toe in de meterkast, daar kan ik mocht ik het ooit nodig hebben een verlichtingsgroep voor van maken.

Alles is aangesloten , op het invoeren van de draad in de meterkast zelf na. Daar heb ik mijn super elektriciteits guru Steef voor gecharterd, die hangt er ook nog ff een nieuw automaatje in zodat we een verlichtings groep voor straks paraat hebben. 13 groepen nu dus al

Van foto's is het vandaag helaas niet gekomen. Wou het nog wel doen maar ben zo'n beetje tot het laatste licht bezig geweest met me klusje voor vandaag ..... (sorry guys)

Zal dus of van de week, of anders volgende week worden eer er weer een pic update komt!

Morgen @ 09:00 weer te werk dus ga nu maar eens eens vroeg op stok ipv altijd maar laat laat laat
    pi_49167766
    Welterusten, en succes verder met alles!
    pi_49168881
    ik zei vroeg op stok, niet dat ik nu al ging Jp

Zal btw ook ff vanb de week alle het gereedschap in de rondte gaan sturen, heb nu alle adressen in orde so stay tuned
    pi_49388901
    Zo week verderder

En een dag vrij deze week, heb ik toch nog vrij nuttig besteed omdat ik nu maar eens de winnaars van de fok!klus 2006 hun machinepark ben gaan verzenden ....

daarnaast al een hele tijd niet meer geupdate qua fotos dus ik heb er ff tien voor jullie klaargezet, om te laten zien waar ik de afgelopen weken mee bezig ben geweest.

Ik hoop toch echt volgende week ofzo de bouwaanvraag van de garage de deur uit te kunnen doen, maar dankzij Gurb kon dat wel eens gaan lukken !! ( )

grondkabel voor naar de toekomstige schuur ligt al klaar te liggen, staat geen spanning op en is afgedopt.

komt hier vandaan, nadat de kabel met drie fases erop naar de bijkeuken is gebracht. daar kan ik de buitenlampen, en de geschakelde stopkontakten ook gewoon aan en uit zetten overigens

er zit nog een tussen groepekast tussen de eigenlijke meterkast en die van de bijkeuken , vanwege selectiviteit. verder zie je de kabel voor de verlichting voor nog niet geheel aangesloten zitten. daar komt kameraadski Stefan Woensdagavond ff voor zodat daar een aparte groep voor ingehangen kan worden.

De verlichtingsgroep voortuin komt hier op de muur te zitten, en bestaat uit twee geschakelde wcds en een ip65 kabeldoos, van hier uit kan ik altijd nog verder de tuin in. Misschien dat ik dat nu al doe, een paaltje, wat grondkabel , een ip65 doos en een hokje op de paal is het werk ook niet meer natuurlijk. Hokje zit eromheen om het wat uit het zicht te halen, plus qua lekkage zit je dan beterder

Voorbeeld van zo'n hokje dan : afschot onder een hoek van 5 graden(heerlijk zo'n verstek cirkelzaag overigens.... )

Staan er dus twee van achter op het terras, beide geschakeld van binnen het huis uit kabel die je hier ziet liggen op rol moet nog verder langs het huis, om daar gelijk met de andere drie lichtpunten een lamp aan en uit te kunnen zetten.lamp is er al nu nog ff ingraven

Het terras met het meubilair op zijn plaats, inclusief de hang parasol van 3 mtr breed, lekker hoor. Nu staat het hele zwikkie nog een beetje in het midden van het terras maar komt straks meer richting parasol, maar omdat er nog geen schutting is tussen voor en achtertuin(zou ook nog zonde zijn vanwege bouwactiviteiten natuurlijk) hebben we het geheel ff opgeschoven , anders zit je erg "te kijk"vanaf de straat

van een andere kant gezien, meer richting huis toe.

en de laatste van het terras, een aardige verbetering naar mijn idee dacht ik zo.

Voor volgende week staat op het program(mits ik twee dagen vrij ben natuurlijk)

Beginnen met maken overkapping aan de bijkeuken vast, stucadoor komt met knap weer zaterdag nog ff afsmeren van het wandje wat ik niet knap genoeg vond. Palen heb ik ook al opgedoken, nog wat extra hout nodig natuurlijk maar dat ritsel ik wel bij de lokale houthandel anders

daarnast hopelijk de bouwvergunning de deur uit kunnen doen

Nou dat was hem wieder
    pi_49390141
    Oh wat staat jullie voordeur chique te blingen !

En laat ons niet meer schrikken ! dacht even dat het zwembad weer gevuld was in de achtertuin.
    pi_49392259
    Mooie HWA bij de bijkeuken zo, die ga je straks omleggen via die overkapping zeker?

En volgende week de bouwvergunning de deur uit moet haalbaar zijn!
      dinsdag 15 mei 2007 @ 09:50:51 #247
    159867 becky27
    Ik gooi een balletje op
    pi_49392444
    mooi hoor en lekker de ruimte!
    pi_49392981
    je zit ook echt niet stil he.
    vraag me soms echt af waar je de energie vandaan haalt.
    maar het resultaat mag er dan ook zeker wel zijn
    ziet er echt weer chique de friemel uit.
    ga zo door.....
    pi_49428319
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 09:43 schreef Gurb het volgende:
    Mooie HWA bij de bijkeuken zo, die ga je straks omleggen via die overkapping zeker?

En volgende week de bouwvergunning de deur uit moet haalbaar zijn!
    dead on Gerben helemaal juistem, had dit nog liggen dus dacht maak het zo maar ff. is natuurlijk ook maar tijdelijk
    pi_49428422
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 10:11 schreef truttebosje het volgende:
    je zit ook echt niet stil he.
    vraag me soms echt af waar je de energie vandaan haalt.
    maar het resultaat mag er dan ook zeker wel zijn
    ziet er echt weer chique de friemel uit.
    ga zo door.....
    Je moet het zo zien: Als er bloed door je aderen stroomt leef je, en als je dus heavy aan het klussen bent en naast je (drukke) werk ook nog eens dan leef je .... eh Meer ? Hou van klussen , geeft me een soort van jing yang achtig iets om de stress die gepaard gaat met mijn werk wat beterder te verwerken... Klinkt raar maar is wel de hele waarheid, en tuurlijk sta ik niet om 10:00 Maandagmorgen te springen om weer eens te beginnen na een week hard werken. Maar eenmaal aan de gang gaat ie lekker en ga ik vaak ff "the extra mile"lopen , al is het voor mijn eigen dat ik bezig ben. mijn vader zegt vaak : "je doet iets, of je doet t niet", en daar kan ik de bovenste beste "baas" niet anders dan gelijk in geven. De appel viel hier dus om het zo maar te zeggen naast de stam....

Spank u allen voor de fijne complimenten, tis weer fijn om te horen dat we "goed bezig "zijn
    pi_49466636
    ping ping update

Stroomgroep nummer 15 is vanavond in bedrijf gesteld, wel zowat de laatste mogelijke groep anders wordt de kast te klein is nog ruimte voor een alamat...

Stroom "tuin"voor is nu dus ook gereed
    pi_49591695
    Zo (kleine) update:

De stukadoor is geweest om wat te repareren, dan wel vlak te smeren achter bij de buitenkant van de bijkeuken. Is nu naar tevredenheid opgelost dus de volgende stap is dat we een hokkie gaan maken waar straks de groen en de grijze container kan staan. Ik denk dat ik daar Dinsdag a.s in de middag mee ga beginnen . Morgen kan ik helaas niet heb een hele klussenlijst voor morgen gekregen maar echt klussen staat er niet op Di morgen nog ff leermeesteroverleg bijwonen, en dsan gauw Di middag maar weer eens de "klusklof"aan, volgende week met pinksteren zal het ook slechts een dag zijn die mij als "vrije " dag ter beschikking staat, en je kent mij er moet wel wat gedaan worden natuurlijk....
    pi_49669839
    Update:

Hoewel technisch gesproken mijn vrije dagen voor deze week wer "op"zijn heeft de baas mij vanavond gebeld met de mededeling dat ik dus morgen dagje xtra vrij ben

Kwam mooi uit, want schilder kwam net aan de deur om te zeggen dat hij morgen na de koffie de voorkant qua het wit gaat afmaken. Heb meteen een steigertje gevraagd mee te nemen zodat ik morgen de serre kan schuren, en hier en daar voorbehandelen. Heb ook vader Cybersijp ff een bel gegeven om te vragen of hij nog zin er in had . dat had hij natuurlijk. Man wat ben ik toch blij met die oude baas..... En nee niet soms maar altijd eigenlijk wel

Zou vanmiddag de klusklof aan trekken , maar de vergadering liep ten eerste flink uit, dus alles schoof al op, komen er nog een paar gasten langs, ben ik nog ff langs de stenenman gereden etc ergo middag weer voorbij.....

Morgen dus ff flink "goed"maken met mezelf, t weer is in ieder geval prima om te schilderen dus we gaan ervoor !
    pi_49669981
    Genniet er van Syb. En zeker van je PA

Veel plezier morgen.
    pi_49670082
    quote:
    Op woensdag 23 mei 2007 00:00 schreef Solingjan het volgende:
    Genniet er van Syb. En zeker van je PA

Veel plezier morgen.
    Dank u heer jan Nee die pa van mij mag dan best soms een brompot zijn (dat ben ik ook ) maar t is wel zo fijn dat hij me altijd helpt hoor !!!
      woensdag 23 mei 2007 @ 00:04:21 #256
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_49670113
    Wat janneman zegt. Heerlijk hoor, dat je zo veel samen met je vader kan doen
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_49706990
    Tada, dag verder en weer een riesen menge gedaan ....

Wat hebben we vandaag gedaan:

ontvetten van de serre en de houten koof erboven.
    Schoonmaken van de ontvetter met schoonwater
    schuren serre(buitenkant) plus schuren van de binnenkant van de koof welke het overstek is van het palttedak aansluitend op de serre.
    Bovenste deel serre betimmering in de groene grondverf gezet
    onderste deel serre twee (!) keer in de grondverf gezet, twee keer omdat het vandsaag zo mooi weer was dat het supersnel droog was

Opruimen terras van wat schuurstof, en wat stof van de stucadoor nog van het weekeinde.

Verder langs de tuinman geweest en met hem e.e.a met betrekking tot de straks komende graszoden besproken... Volgende week Dinsdag dus beginnen met het uitvlakken van de grondlaag.Week erna als het meezit de graszoden erin. Viel me alles mee voor een ¤3,- de m² heb je een hele knappe graszode . Tuurlijk best aan de prijs, maar wel in een keer klaar en als je de boel netjes afgevlakt hebt liggen is het resultaat meteen 100% toppie natuurlijk

Nog een paar pics geschoten, alleen van de achterkant. Kees de schilder was aan de voorkant en zijkant bezig geweest maar daar helaas pindakaas geen pics van .

Zo ff bekijken en uppen. Morgen weer Chop Chop, Jongens belden al. Het was druk vandaag dus morgen weer plenty te doen
    pi_49707582

laatste stukje wand wat de stucadoor gedaan heeft, denk nou niet hij heeft een stukkie vergeten das dus express gedaan, wordt nl. nog betimmerd

en we hebben een "witte"serre, al is het nog wel grondverf. Wit is het in ieder geval wel. De schuifpui is overigens vandaag niet geschilderd. Deze staat al vanuit de fabriek in de grondverf. ff schuren en hoppa de bling bling erop volstaat hier dus

ander aanzicht , eveneens van serre/bijkeuken

Zal ook ff plaatje posten van toen hij nog "grijs"was:

Lijkt net niks gebeurd, maar neem van mij aan t is best ff een werkje twee keer die handel in de chat zetten
      donderdag 24 mei 2007 @ 08:20:01 #259
    56958 richie29
    Help, ik ben klusser!
    pi_49713177
    Als ik het zo bekijk is dat huis van jou straks extreem veel beter dan het ooit geweest is ten tijde van de oplevering na de bouw
    De hele aanblik van je huis is echt fraai...zeker de achterkant met je bling bling terras

Waar zijn de uitstekende palen in het hekwerk op het achterste deel van het platte dak eigenlijk voor? Of moeten die nog gewoon afgekort worden?
    pi_49714334
    quote:
    Op donderdag 24 mei 2007 08:20 schreef richie29 het volgende:
    Als ik het zo bekijk is dat huis van jou straks extreem veel beter dan het ooit geweest is ten tijde van de oplevering na de bouw
    De hele aanblik van je huis is echt fraai...zeker de achterkant met je bling bling terras

Waar zijn de uitstekende palen in het hekwerk op het achterste deel van het platte dak eigenlijk voor? Of moeten die nog gewoon afgekort worden?
    voor de waslijnen, die zijn nu doorgeknipt(lijntjes waren erg eh verroest zeg maar), maar die komen wel weer terug straks)
    pi_49907121
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 13:11 schreef Cybersijp het volgende:
    Aritha,

Agnes platen zijn echt makkelijk hoor! Je kan ze in diverse vormen en kleuren krijgen(60/60 en 60/120) verder hebben wij gekozen voor wit stuco. Daar zit dus meteen een soort van koreelstucwerkmotief op. Je hoeft het niet meer te schilderen(kan naderhand natuurlijk nog wel) Plus je mag het gewoon met een sopdoek afnemen zonder dat je de verf eraf trekt/veegt/oplost

Ik heb zelf een hele goede prijs betaald ¤27,50 inclusief voor vier platen 60/120 (2.88 m2) Normaal zie je ze regelmatig in de bouwmarkt liggen etc maar de laagste prijs welke ik gezien heb is¤28,95 (gamma)

Er komt nog een" deurenwand"voor de kast, deze gaat gemaakt worden door de meubelmaker welke ook een boel van onze meubels gemaakt heeft. Straks past alles dus perfect bij elkaar

Vergeet niet dat je nog een hoop handelingen moet doen om gips op een mooie manier te verwerken(palmuren, schuren, naden afdekken met gaas, saucen(knappe latex is zekers niet goedkoop), plus er zit relief in.

http://www.agnes-one-step.nl/
    Ik ben ff jouw renovatie topics aan het doorspitten

Nu zie ik dat jij die Agnesplaten per 4 voor 27,50 hebt gekocht, waar als ik vragen mag?

En over die kozijnen (meranti?) met HR+ glas, wat ben je daar ongeveer per m2 aan kwijt geweest en hoeveel aan die deur (schuifdeur?) naar de tuin. Ik loop overal te zoeken online naar prijzen van kozijnen met HR+ glas, maar vind niet echt nuttige info..

Wellicht dat je dit al es eerder in je topic beantwoord hebt, maar ik kan het zo snel niet terugvinden
    pi_49911213
    quote:
    Op dinsdag 29 mei 2007 22:09 schreef Kwelit het volgende:

[..]

Ik ben ff jouw renovatie topics aan het doorspitten

Nu zie ik dat jij die Agnesplaten per 4 voor 27,50 hebt gekocht, waar als ik vragen mag?

En over die kozijnen (meranti?) met HR+ glas, wat ben je daar ongeveer per m2 aan kwijt geweest en hoeveel aan die deur (schuifdeur?) naar de tuin. Ik loop overal te zoeken online naar prijzen van kozijnen met HR+ glas, maar vind niet echt nuttige info..

Wellicht dat je dit al es eerder in je topic beantwoord hebt, maar ik kan het zo snel niet terugvinden
    Allereerst dank voor je interesse in mijn verherbouw natuurlijk

De antwoorden:

De kozijnen zijn niet per m² gekocht inclusief glas(wist geeneens dat dat gangbaar idee was overigens..., maar komt vast omdat we het hier over Texel hebben natuurlijk )

De Agnesplafondplaten heb ik bij de lokale fixet markt vandaan, kwestie van dealtje sluiten op het moment dat er een (redelijk) interessante actie loopt bij de bouwmarktconcurrent Gamma. waren ook wel 55 pakken wat ik nodig had dus een hele hoop(en dito gesjouw natuurlijk )

De schuifpui met hr+++ glas heeft ons ¤2200,- gekost inclusief plaatsen van dat ding (aanhelen etc etc) Merk is trouwens HBI (levertijd +/- 6 wk)

Over naar de orde van de dag (ff in steno)

Schilder is bezig met de laatste dingen te verfen van buitenom ons huis, inclusief de serre die vorige week in de grond gezet is

Morgen 10:00 heb ik de definitieve offerte plus tekening van het bestratingsplan in huis. aanbesteding volgt snel

Volgende week maandag, minikraan voor de laaatste keer achterin de tuin. Zodat we de resterende grond weg kunnen halen. Volgende week wordt er dan 55m² graszoden gelegd.

Mijn en zuster zijn begonnen met het beplanten van de borders achter

Gurb is klaar met alle tekeningen voor de garage, morgenvroeg worden de tekeningen op A3 geprint, en kunnen ze de deur uit.

Isoaltie materiaal voor een knutselproject met de deksels van de waterputten van de buurman en onszelf heb ik ook in huis dus dat kan eerdaags ook aanvang krijgen

Latst but not least : Pinjo spank u voor de kaart De Mrs en Mrs junior vonden hem erg leuk

Morgenochtend nog ff een karrteje puin rijden om 09:00 en dan om 12:00 weer am arbeit, weer een week voorbij qua produktieve plusklusdagen
      woensdag 30 mei 2007 @ 00:06:14 #263
    167723 sanni
    Acima de seu
    pi_49912117
    quote:
    Op woensdag 23 mei 2007 23:29 schreef Cybersijp het volgende:
    [afbeelding]

laatste stukje wand wat de stucadoor gedaan heeft, denk nou niet hij heeft een stukkie vergeten das dus express gedaan, wordt nl. nog betimmerd

[afbeelding]

en we hebben een "witte"serre, al is het nog wel grondverf. Wit is het in ieder geval wel. De schuifpui is overigens vandaag niet geschilderd. Deze staat al vanuit de fabriek in de grondverf. ff schuren en hoppa de bling bling erop volstaat hier dus

[afbeelding]

ander aanzicht , eveneens van serre/bijkeuken

Zal ook ff plaatje posten van toen hij nog "grijs"was:

[afbeelding]

Lijkt net niks gebeurd, maar neem van mij aan t is best ff een werkje twee keer die handel in de chat zetten
    Ga zo door! Het beloofd i.i.g iets mooi te worden voor in de zomer als ik het zo zie..
    pi_49913795
    quote:
    Op woensdag 30 mei 2007 00:06 schreef sanni het volgende:

[..]

Ga zo door! Het beloofd i.i.g iets mooi te worden voor in de zomer als ik het zo zie.. [afbeelding]
    ja zekers, t is alleen "lastig"(to say the least) dat ik vanwege mijn werk als chefkok in de horeca zo verdomd weinig tijd heb om te klussen dan wel te genieten van hetgeen ik fabriceer in de zomer natuurlijk. maar goed het werk dat ik doe zorgt er natuurlijk wel weer voor DAT ik DIT juist KAN doen natuurlijk, anders had het bij een "simpel"twee onder een kap gebleven met 30 m² tuin, lastig hoor keuzes keuzes. In ieder geval kunnen mijn twee dames er WEL van genieten. Zeker als er straks gras ligt
    pi_49952008
    update:

Beetje laat dat wel, maar what else is new....

Vandaag is de schilder bezig geweest met het laatste beetje buitenom schilderen.

Zelf puin gereden wat her en der nog rond huis lag, was 820 kilo en kostte het astronomische bedrag van 14,50 . Echt gemeente Texel is met zijn afvalverwrking echt top hoor!! Zowieso kun je elke dag 200 KG afleveren zonder dat het je ook maar een cent kost, puin kost je echter altijd wel geld (1,7 Ct per kilo )

Morgenochtend komt er ff een klein minikraantje om het gazan in wording te valkken, en dan morgen in de loop van de dag worden de zoden bezorgd.

Verder vandaag lekker gewerkt, o.a gekookt voor sophie Hilbrand, monique van der Ven, en vriendje van Sophie waldemar nogwat. Ze hadden natuurlijk lekker gegeten

Morgen weer chop chop vroeg aan de arbeit dus nou gauw naar het mandje dus
    pi_49985714
    We hebben gras..... Jawel. makkelijk hoor die zoden

stuk wat nu nog "braak"ligt, blijft dat ook nog even omdat we straks gaan bouwen waar nu geen gras ligt. Zo zonde zijn natuurlijk
    pi_49986457
    wat voor ondergrond heb je aangebracht voor die zoden?

Zijn wel minder stevig dan ingegroeid gras, voetballen ed zie je redelijk goed schade. Was toch het geval bij ons.
    pi_49987736
    quote:
    Op vrijdag 1 juni 2007 00:31 schreef Archont het volgende:
    wat voor ondergrond heb je aangebracht voor die zoden?

Zijn wel minder stevig dan ingegroeid gras, voetballen ed zie je redelijk goed schade. Was toch het geval bij ons.
    zwarte kleigrond overigens, maar op de foto zie je waarschijnlijkwat restzand liggen van een hoop bestratingszand welke we laats gebruikt hebben. Nee prima grondje ligt eronder
    pi_49989434
    En opeens heb je een tuin ! met graszoden.
    Leg de allereerste tuinfoto met zwembad er eens naast !

bij daglicht.
    pi_50053015
    quote:
    Op dinsdag 29 mei 2007 23:44 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Allereerst dank voor je interesse in mijn verherbouw natuurlijk

De antwoorden:

De kozijnen zijn niet per m² gekocht inclusief glas(wist geeneens dat dat gangbaar idee was overigens..., maar komt vast omdat we het hier over Texel hebben natuurlijk )

De Agnesplafondplaten heb ik bij de lokale fixet markt vandaan, kwestie van dealtje sluiten op het moment dat er een (redelijk) interessante actie loopt bij de bouwmarktconcurrent Gamma. waren ook wel 55 pakken wat ik nodig had dus een hele hoop(en dito gesjouw natuurlijk )

De schuifpui met hr+++ glas heeft ons ¤2200,- gekost inclusief plaatsen van dat ding (aanhelen etc etc) Merk is trouwens HBI (levertijd +/- 6 wk)
    Dank voor je antwoord

Ik neem aan dat die 2200 wel inclusief glas is?
    pi_50053025
    Cyber- wat ga je dan nog bouwen in de tuin? en de stoelen herken ik , die heb ik ook ( van de blokker )
    pi_50062833
    quote:
    Op zondag 3 juni 2007 08:47 schreef Charisma het volgende:
    Cyber- wat ga je dan nog bouwen in de tuin?
    een garage met hobbyruimte
    pi_50083318
    Gewoon weer even mijn bewondering uitspreken!
    pi_50115611
    tada: waren we wider... (beetje laat dat wel... )

Gedaan: schilderwerk rondom is nu helemaal klaar, de schilder heeft vanmiddag de laatste verf streken gedaan Verder zelf vorige week een behoorlijk pittige week qua werkuren gehad, maar vandaag toch na een halve dag rust toch de boel weer opgepakt en het volgende gedaan:

de waterputten van zowel de casa als bij de buurman(beter een goede buur dan een verre vriend.... ) heb ik voorzien van een luik gemaakt van het zelfde hardhout als op ons terras.

Zal er zo ff een foto van uploaden, had er ook niet meer batterij was leeg :|

Verder morgen middga met het snoeien van een klimop van de buren, waar echt al jaren niet meer naar omgekeken is, en nu wel heel ergf heavy bij ons over de schutting komt zetten . ach kan ik me weer eens lekker uitleven met de heggeschaar

Morgen eerst om 10:00 @ work tot circa 12:00 dus pas in de middag kan dat feest gaan beginnen

dank allemaal voor de komplimenten,

ff antwoorden :

kwelit: jup inclusief glas , wordt overigens wel met apart glas erbij geleverd(anders is hij niet echt te tillen(laat staan plaatsten)

Charisma:

wat we nog gaan bouwen: Een afdakje voor de containers op het terras, en idd wat Gurb zegt een garage annex hobbyhok

Pinjo: Thx
    pi_50115677

dat dus maal twee, zit een plaat betonplex 18mm onder met 15cm piepschuim ter isolatie voor de vorst 9niet dat we dat krijgen hier in nl. overigens
    pi_50316040
    jahoor, we "leven"nog hoor

Drukte op de zaak tot te met, maar dat weerhoud mij er dus niet van door te gaan met de nodige klussen

De stenen voor de bestrating zijn uigezocht, offerte is goedgekeurd(mag ook wel eens als je er al drie maanden mee bezig bent. Heb op het laaste moment nog wel ff een ¤10,- exclusief eraf weten te "lullen"op de aankoop van de stenen. We praten hier over 109 M² dus das een leuke meepakkerd d8 ik zo

Het gras groeit als een tierelier dus dat komt wel goed, elke avond flink beregenen heeft zijn werk dus erg goed gedaan.

Morgenmiddag de beuk erin zetten op het muurtje voor de deur, straks komt daar een gietijzerenhekwerk. En daarachter vanaf de straatzijde een border van 60 cm diep. Als alles nou straks bestraat is is het lastig om hem dan te slopen, te egaliseren en de fundering voor het hekwerk te fabriceren natuurlijk. dus nog maar ff voordat het straatwerk komt te slopen.

Verder mporgen of overmorgen de bouwaanvraag de deur uit, met de weken die ik draai @ work komt er weinig van s avonds(eerder s nachts .... )
    pi_50395192
    Muurtje aan de voorkant is nog niet geslecht ivm "nieuwe"ideeen Eega en mijzelf hebben nu een ander idee op stapel staan en daardoor moet het muurtje nog ff blijven

Verder wel gedaan:

fundering van de oude muur tussen garage en woonhuis is middels een kraan paar maanden terug aan de kant gelgd, heb hem vandaag "soldaat "gemaakt met de breekhamer man was zo blauw als een tientje dat beton, dus erg hard. Zaten ook slechts twee lagen wapeningsijzer in....

Aantal uren verder, en 1500 kilo naar de stort gerden te hebben is hij weg, aangeveegd klaar. verder nog wat oud ijzer klaargelegd, en met een half uurtje werd het al opgehaald. weer minder "zut"op het erf .

Verder in de laatst klaar gemaakte kamer op de bovenverdieping een rol gordijntje opgehangen. dag al weer om ...;)

Verder begonnen aan het invullen met de bouwaanvraag, maar kom er net niet ff lekker uit, dus de weledele heer Gurb nog maar eens ff vragen .

Morgen weer werken en dan pas over 13 dagen(en 170 a 180 werkuren verder) weer een dag vrij, gok dat ik dan niet echt zit te springen om te klussen, maar je weet t nooit met me natuurlijk

Toedels voor nu

sayonara
    pi_50696410
    ik leef nog(voor nu ) toedels vanaf t strand....
    pi_50704594
    Strand????????. Werken schiet op. Is de tuin al klaar en de garage en ......
      donderdag 21 juni 2007 @ 21:16:14 #281
    65960 sanger
    pi_50705122
    Volgens mij werkt Sijp op het strand
    pi_50713916
    hehe stelletje

sanger heeft het bij het juiste eind overigens hoor, Die "sayonara" een dikke week terug stond er niet voor niets.....

Maar ik leef nog, en alles loop (voor nu) aardig dus laat de drukte maar komen(alsof we van de week nog niks gedaan hebben )

voor meer info: www.roundtexel.com, zegt genoeg. Das dus bij mijn toko voor de deur en heb al de food (op snackwagens na) op me dakkie. Nou ja nog 72 uur zak maar zeggen
      vrijdag 22 juni 2007 @ 07:50:45 #283
    65960 sanger
    pi_50717301
    Ik wist niet eens dat die race aan de gang was
    pi_50880495
    Zo paar dagen later, race is geweest de "bende"is weer opgeruimd, de laatste catamarans van het strand gereden, de feesttenten, het zeilerscafe, 3fm catering, pitlane etc zijn allemaal weg , gone, foetsie voor een jaar minus een week...

Gisteravond een borrel gehad van de baas omdat we allemaal stinkende goed ons best hadden gedaan, daar vloeide naast wat vaten bier ook rijkelijk de koffiepot

Vanmorgen al kan het niet eerst maar eens wat slaap ingehaald, heb meer dan een maand werk in uren gedraaid in 12 dagen

Nou genoeg gebebt over non casa issues :

Vanmorgen kwam daar de vrachtwagen met de bestelde waalformaat klinkers voor het hele terrein van ons, we hebben express meteen alles besteld omdat je niet weet wanneer we precies met de garage klaar zijn straks natuurlijk.En heb je kans dat ze dan niet meer leverbaar zijn .....

Volgende week , of in ieder geval aan het eind ervan zal er begonnen worden met het leggen van de voorkant(dus zeg maar voor het huis zelf)

Volgende week Ma en Di dus weer aan het bakkie met stenen omdat die er natuurlijk wel nog uit moeten, plus het onkruid dat danig groeit en bloeit dient verwijderd yte worden natuurlijk.

Maar dan voor dan, voor nu ga ik nog ff niks doen. Ben echt ff aan het bijkomen. wordt ook al dagje ouder

Heb btw nog wel pics van de stenen gemaakt met de nieuwe cam die we sinds vandaag hebben , dus zo ff uploaden
    pi_50880855

heul wat stenen dus
    pi_51079086
    Zow gezellig topic hier

Vandaag de laatste hand gelegd aan de bouwaanvraag, die gaat morgen na de laatste fotos gemaakt te hebben vergezeld van documenten en situatiefotos naar de gemeente. Morgen middag dan de buitenboel gaan doen. Moet o.a wat stenen weghalen, en onkruid gaan wieden9anders heb je het zo weer door de stenen heen natuurlijk. Verder ff wat roundup door de tuin heen sproeien kan allicht schelen natuurlijk. Dat was hem weer Tjuus
      maandag 2 juli 2007 @ 23:55:55 #287
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_51079805
    Cijp, ik zie hierboven nu pas die foto met de gezellige plantjes in de vensterbank. Zo geweldig dat je er nu echt woont, met dingetjes voor de ramen en gordijnen en pannen op het fornuis etc. Wist ik wel, maar ik bleef dat (prachtige!) lege huis voor me zien, waar nog druk werd geklust!

Succes met de bestrating!
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_51081235
    hehe dude we wonen er al sinds begin Januari hoor ! Heb je soms nog een beetje last van de Texelse "borrel"of zo, dat het nu pas "doorborrelt" ?
    pi_51105570
    Zow dag voorbij maar het nodige gedaan:

bouwvergunning aanvraag de deur uit(leek volgens balie medewerker allemaal in orde)
    tegels uit de voortuin gehaald, beleken er tweehonderd nog te zijn. Staan nu op stapeltjes van 20 te wachten op een nieuwe eigenaar. Ik heb al gratis advertentei geplaatst op de lokale marktplaats site

Verder een shit load met onkruid her en der weggehaald, de groene bak is vol nu. Maar wordt morgen geleegd. Morgen kan hij dus weer vol en dan Donderdag a.s weer aan de weg (mazzeltje dat je casa dus precies op een kruispunt van twee huisvuilroutes ligt mag je zelf weten wanneer, en dus stiekum ook hoe vaak je hem leegt )

To be continued, ergens eind deze week hopelijk als de mannen van de bestrating aan de slag gaan
      dinsdag 3 juli 2007 @ 20:25:50 #290
    159867 becky27
    Ik gooi een balletje op
    pi_51106242
    Goed bezig!!! Wanneer zou je kunnen beginnen met bouwen?
    pi_51106736
    Nou met wat mazzel als ik er eens tijd voor heb .........

heb het erg druk met mijn werk natuurlijk, maar dat mag eenieder die regelmatig hierlangs dit topic scheurt wel vernomen hebben natuurlijk. Dus ik denk na 6 weken de vergunning te hebben(mits alles dus 100% in orde is, en daarna nog 6 weken kans op bezwaren natuurlijk. Das dus al weer 3 mnd verder. 1 Oktober zal dus denk ik wel aannemelijk zijn......

Nou ja er zal nog heul wat water door het marsdiep stromen eer mijn hobbydomocilie klaar zal zijn
    pi_51114681
    update(tje) vanavond al gebeld door iemand van het eiland, komt morgenochtend waarschijnlijk alle tegels al ophalen ! scheelt mij weer werk, want niet naar stort a ¤0,12 per stuk en je moet ze vervoeren nog natuurlijk..... me happy is
    pi_51131192
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 20:08 schreef Cybersijp het volgende:
    bouwvergunning aanvraag de deur uit(leek volgens balie medewerker allemaal in orde)
    tuurlijk is alles in orde
    pi_51154966
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 14:40 schreef Gurb het volgende:

[..]

tuurlijk is alles in orde
    tuurlijk Gerben maar de dame aan de balie gaf al aan dat er ook een oude situatie ingetekend moest zijn, en die heb ik volgens mij niet op papier voorbij zien komen. Nou ja we horen het vanzelf wel, moet je nog ff terug naar de tekentafel denk ik(overigens is het dan alleen de bovenaanzicht van de öude"garage intekenen denk ik?

Verder is vandaag de stapel tegels opgehaald, man heeft zelfs alle stukke en halve tegels meegenomen Goeso he!
    pi_51160688
    quote:
    Op donderdag 5 juli 2007 01:30 schreef Cybersijp het volgende:
    tuurlijk Gerben maar de dame aan de balie gaf al aan dat er ook een oude situatie ingetekend moest zijn, en die heb ik volgens mij niet op papier voorbij zien komen. Nou ja we horen het vanzelf wel, moet je nog ff terug naar de tekentafel denk ik(overigens is het dan alleen de bovenaanzicht van de öude"garage intekenen denk ik?
    ik hoor het wel, misschien is het met alleen de foto's ook al duidelijk
    pi_51345565
    update(tje):
    Vandaag een brief van de gemeente gekregen, met daarin de melding dat de bouwaanvraag ontvangen was, voorts een zaaknummer etc. Ik neem voor het gemak aan dat de zes weken termijn gaat lopen vanaf de datum van datering kennisgevingsbrief De laatste tijd is het nl. erg druk hier op bouwzaken(Tesselaars zijn schijnbaar een bouwerig volkje ) en dat heeft er dus o.a voor gezorgd dat bij een aantal zaken de termijn van 12 weken niet gehaald is, en dat dus de vergunning van rechtswege gegeven werd.
    pi_51586938
    ping update: vandaag is er dus begonnen met het straatwerk voor de deur bij ons.

Klein tipje van de sluier ,....... t wordt erg mooi

Zal morgenochtend wel eens wat fotos maken , nu weer te werk al dat moois moet nl. ook nog gewoon betaald worden
    pi_51594974
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 23:52 schreef Cybersijp het volgende:
    Vandaag een brief van de gemeente gekregen, met daarin de melding dat de bouwaanvraag ontvangen was, voorts een zaaknummer etc. Ik neem voor het gemak aan dat de zes weken termijn gaat lopen vanaf de datum van datering kennisgevingsbrief
    Was het maar zo makkelijk

De gemeente heeft nu alleen nog maar de bouwvergunning-aanvraag ontvangen, en ze zullen de aanvraag bekijken ofdat deze compleet is ingevuld, zodra ze dit hebben gedaan en alles is in orde, word de aanvraag ontvankelijk verklaard, en gaat deze door naar college van B&W, die gaan bekijken of ze wel of niet een vergunning gaan verlenen.

Hier mogen ze 6 weken over doen, en sommige gemeentes doen hier ook idd 6 weken over, anderen zijn met een week of 2 klaar.
    Na deze 6 weken maakt de gemeente bekend of ze wel of niet voornemens zijn om je een bouwvergunning te verlenen.
    Dit zal de gemeente ook bekend maken in een huis-aan-huis blad. Hierna gaat een inspraak / bezwaar / bezichtigings periode in van 6 weken, waarbij iedere burger inzage kan krijgen in jouw aanvraag.
    In deze periode kan iedere burger bezwaar aantekenen tegen het voornemen om de vergunning te verlenen, waarbij het aan de gemeente is om te bepalen of dit bezwaar gegrond, danwel ongegrond is.
    Als blijkt dat na 6 weken ter inzage liggen er geen gegronde bezwaren zijn, zal de vergunning onherroepelijk zijn, en dus worden verleend.

Aldus een kleine bloemlezing over het wel en wee van bouwvergunningaanvragen bij de gemeente
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 11:17 schreef Cybersijp het volgende:
    ping update: vandaag is er dus begonnen met het straatwerk voor de deur bij ons.

Klein tipje van de sluier ,....... t wordt erg mooi

Zal morgenochtend wel eens wat fotos maken , nu weer te werk al dat moois moet nl. ook nog gewoon betaald worden
    Ben benieuwd naar het eindresultaat. Waarom heb je ervoor gekozen om het te laten doen? Geen tijd, geen zin, geen ervaring, geen gereedschap, geen ????
    pi_51614837
    Tjemig kom net thuis, en wat denk je ? zat fouten.....

Alle stenen met de lengte richting van de straat mee leggen is niet helemaal doorgekomen, middelste baan van de vakverdeling voor de plantjes ligt uit het lood van de erker.... en ga maar door. Naadje is dat ik nu dus weer om 07:00 mijn nestje uit moet om de heren stratenmakers even duidelijkheid te geven ( op tekening staat het overigens wel goed)

Nou ja toedels
    pi_51619000
    joh dat is balen zeg , hoe gaat het nu?
      donderdag 19 juli 2007 @ 10:08:33 #301
    152303 hamkaastosti
    ook bekend als hamkaastosti
    pi_51619518
    LAPO
    Tom Jones zong ooit...
    she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
    laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek