abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46028379
en denk nou niet dat de casa op zijn "hol"ligt, nee nee zo niet!!!

Wat hebben we gedaan:

zijn bezig met bestrating uitzoeken

carpetstones lijkt me wel wat(voor meer info, plak er .nl achter )

verder diverse offertes uit staan voor hardhout ( t wordt op zeker nu een loopdek van 28mm dik en 14.5 cm breed per plank, hout soort wordt massaranduba)

gave veranda, maar meer ter "kleur"info......

lampen voor de tuinverlichting zijn binnen, eentje al in elkaar geschroefd en goedgekeurd door de Mrs

o.a 2x deze:

2x deze voor aan de lange muur achterin onze tuin:

Verder zijn we weer aan de arbeid gegaan, dus ook een flink aantal uren per dag zal daaraan weg gaan. Maar t mag iet hard gaan, er zit nogsteeds progressie in

Oh ja bijna vergeten: De spullen om drie groepen extra aan te kunnen sluiten tbv de tuin en de toekomstige schuur zijn (haast) onderweg (zouden vandaag of morgen op de post gaan )

Heb er nog steeds zin in

En morgen komen de vouwgordijnen

en vrijdagmorgen de loper op de trap

pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_46028524
Gewoon even blind je onderschrift kopieren: pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee

Man wat een mooie klus...
En ik dacht inderdaad wat een mooie veranda, maar die ligt dus niet bij jou LOL
pi_46028688
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 00:41 schreef PPaulus het volgende:
Gewoon even blind je onderschrift kopieren: pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee

Man wat een mooie klus...
En ik dacht inderdaad wat een mooie veranda, maar die ligt dus niet bij jou LOL
heuh paulus ga jij eens ff terug naar je iegen topic, zit net een reply te tikken ( en viceversa )
pi_46046417
Ik kan niet wachten echt super de super(der)

btw heb net een "beetje"hout gekocht .......

17 lengtes van 2,75 mtr angelim vermelho 80*80mm fijn gezaagd
5 lengtes van 3,00 mtr angeline vermelho 80*80mm fijn gezaagd
23 lengtesvan 4,20 m massaranduba 28 mm x 145 .
9 lengtes van 3,30mtr 45*70mm angelim vermelho geschaafd
1 lengtes van 3.30mtr 45*90 angelim vermelho geschaafd
RVS Schroeven 5,0*40mm4 doosjes á 200 stuks
31 lengtes massaranduba maat 5,10 m 28x145mm
17 lengtes massaranduba maat 2,40 m 28x 145mm
8 lengtes angelim vermelho 45x70mm geschaafd 4,50 m
4 lengtes angelim vermelho 45x70mm geschaafd 2,40 m
41 m² worteldoek
5 doos spax d vlonderschroef á 200 stuks

dinsdag 6 februari 2007 @ 17:56:33 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46046876
Vraag en aanbod over en weer verwijderd, dit is niet de bedoeling op het forum. Als je dat wil dan moet je de persoon maar PM'en.
pi_46061146
Vanmorgen zijn de vouwgordijnen dus opgehangen, en bij terugkomst van het werk kon ik ze in deze staat bewonderen :

Hijs fijn!
  donderdag 8 februari 2007 @ 00:23:14 #107
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_46091825
Wat voor een kleur zijn ze eigenlijk?? Op de ene foto lijken ze bruin en de andere foto zwart.
Maar ziet er iig wel mooi uit zo hoor.
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_46091915
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 00:23 schreef B.A.Trix het volgende:
Wat voor een kleur zijn ze eigenlijk?? Op de ene foto lijken ze bruin en de andere foto zwart.
Maar ziet er iig wel mooi uit zo hoor.
Ze zijn allemaal donker bruin, met een heel fijn werkje erin(werkje is overigens van de zelfde stof) , dus voelt niet glad aan zeg maar....

Nog 34 uur en dan is het begin van de loper op de trap overigens ook gelegd, so stay tuned
  donderdag 8 februari 2007 @ 00:48:12 #109
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_46092393
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 00:27 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

so stay tuned
Natuurlijk
pi_46104875
Vroegertje vandaag @ work, we moeten ff wachten tot morgen voor we weer verder kunnen dus nu ff tijd over om prive achter een paar dingen aan te gaan.

Tekening hwa heb ik gehda inmiddels van de gemeente, maar snap het niet dus ga ff bij een bevriend bedrijf langs om ff meer inzicht te krijgen hierin.

Verder langs het bouwcenter om te kijken naar een passende steen voor de schuur

pi_46109227
Bij het bouwcenter geweest, steen uitgezocht. En met verkoper afgesproken dat we een "prijsje"maken voor alles wat ik nodig denk te hebben voor de schuur (o.a stenen, beton, balken, voegspecie, plaatmateriaal etc ect). Neemt natuurlijk niet weg dat ik bij de timmerman ff nagevraagd heb wat voor prijzen hij voor die steen kan krijgen

Ik wacht nu eerst ff de tekening af( in progress) en dan kunnen we een lijstje emaken wat we nodig hebben.

Voor de hwa hebik nog geen duidelijkheid, wel een globaal idee hoe en wat maar diegene die er was kon me er niet zo veel over vertellen. Wel over ons huis vroeger. De eerste bewoners hadden een tuin die circa een metertje of 300 meter diep was. Stond een boomgaard op, nadat de vrouw des huizes dement raakte is een deel van de tuin verkocht zodat op die grond een verpleeghuis kon worden gebouwd(wens van de toenmalige bewoners) de gemeente heeft de rest van het benodigde geld erbij gestoken en daar stond het verpleeghuis....

Leuk verhaal hé?

Tot later maar weer
pi_46111780
hwa ?

En het waren toch je (over)grootouders die de Casa hebben gebouwd/bewoond?
Ergens in # 1?

Kom op met die traploper... wat is het geworden en sneeuwt het op Texel?
pi_46120904
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:14 schreef AnneX het volgende:
hwa ?

En het waren toch je (over)grootouders die de Casa hebben gebouwd/bewoond?
Ergens in # 1?

Kom op met die traploper... wat is het geworden en sneeuwt het op Texel?
Simpel

HWA= hoofd water afvoer, dus de buis die uit je huis komt en naar het riool loopt. In sommige gemeentes heb je er twee (dus ook een voor "grijs"water) Die grijswaterfavoer zal met een aantal jaren hier op Texel in mijn straatje ook zijn intrede doen, zodat ik nu dus al mijn grijswater afvoer zo dicht mogelijk bij de perceel grens wil leggen en aankoppelen aan het HWA. Komt er een nieuw riool met grijswaterafvoer hoef ik niet de hele tuin om te spitten op zoek naar de pijp...

Idd je opmerking over mijn opa en oma snijd koek, maar voor 1969 woonden zij nog niet op dit adres. Daarvoor woonde dus het demente oude besje met het grote hart in dit huis ( van '29 tot '69 gewoond, ben ook pas de vierde bewoner in tachtig jaar ) Het verhaal wat ik vanmiddag hoorde met betrekking tot "onze casa" speelde dus ook voor die tijd ('69) (was ook een "oud"bessie achter de balie )

En laatste Nog ff geduld Annex, morgen ochtend pas..... T is vandaag Donderdag en nog niet Vrijdagmorgen. Maar ik ga te werk als ze komen, en gok dat ik pas terug ben als t al ligt.

Sneeuwen doet t wel een beetje, maar t is echt haast niks hoor cm of 2 á 3 ofzo , is morgen al wieder weg
pi_46122623
Volgens mij slaap jij niet vannacht.

Maar morgen nacht deste beter. Op de loper welteverstaan
pi_46123078
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:19 schreef Solingjan het volgende:
Volgens mij slaap jij niet vannacht.

Maar morgen nacht deste beter. Op de loper welteverstaan
Ik slaap vanacht best hoor, ben alleen benieuwd maar das nier raar toch?

En op de loper slapen, nou nee, heb zat te doen zaterdag a.s en anders heb ik zo'n zere rug Zaterdag a.s
  Moderator vrijdag 9 februari 2007 @ 12:48:12 #116
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_46135989
quote:
HWA= hoofd water afvoer
En bij ons op de bouwtekeningen staat HWA heel ergens anders voor; namelijk voor Hemel Water Afvoer
pi_46136625
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 12:48 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

En bij ons op de bouwtekeningen staat HWA heel ergens anders voor; namelijk voor Hemel Water Afvoer
Bedoel ik ook , maar t kwam een bitje raar me strot uit nee dat ff dat de H voor hoofd stond, maar is idd hemelwaterafvoer
pi_46139010
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 13:09 schreef Cybersijp het volgende:
Bedoel ik ook , maar t kwam een bitje raar me strot uit nee dat ff dat de H voor hoofd stond, maar is idd hemelwaterafvoer
En om je verhaal dan helemaal compleet te maken:

Je hebt VWA (vuilwaterafvoer, wc, douche, gootsteen)
en je hebt HWA, (dakgoot) en dit HWA wordt ook wel het grijswatersysteem genoemd.

Dus HWA en grijswater is hetzelfde
pi_46139510

plaatje he? T is alleen nog niet af...... en gaat vandaag ook niet "af"komen ...

T zit zo, André de stoffeerder had nog nooit zo'n loper uit tapijt geplakt dus het ging fout. Gevolg is dat er niet genoeg tapijt over is nu om de rest van de trap te doen. Hij baalde er flink van, maar niet getreurd Dinsdag of Woensdag is er weer vers tapijt om de bovenste treden te doen

T lijkt in ieder geval heel erg wat ik voor ogen had :

Straks nog ff op zoek naar rvs roedes en we zijn klaar me de trap
pi_46152294
Schoon schoon schoon. Of te wel Mooi Mooi Mooi
Eindelijk. Hier is al veel over te doen geweest.

En ....... Schoenen uit (schreeuw)
pi_46156134
helemaal goed hoor Sypie en mrs Syp
  vrijdag 9 februari 2007 @ 22:06:32 #122
114341 Gerjo
ME!!!! :) V1.2
pi_46156543
Dat is wel heel mooi aan t worden zo! Heb zowieso respect voor jullie klustalent, ziet er goed uit!
When dawn breaks,
and the sun is about to rise.
The time has come to open your eyes,
and let the world get in.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 22:36:43 #123
215 misterDre
Paint it black!
pi_46157709
Ziet er sjiek uit
pi_46158404
Ja zwaar sjiek de friemel zelfs

Maar goed, wat vandaag niet af kwam dan ergens volgende week maar. in ieder geval lopen de onderste treden nu een stuk zachter op kousenvoetjes
  Moderator zaterdag 10 februari 2007 @ 13:56:32 #125
92034 crew  Vonkenboer
pi_46170852
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 22:54 schreef Cybersijp het volgende:
Ja zwaar sjiek de friemel zelfs

Maar goed, wat vandaag niet af kwam dan ergens volgende week maar. in ieder geval lopen de onderste treden nu een stuk zachter op kousenvoetjes
Ziet er mooi uit !
pi_46190558
Zo zou vandaag meten gaan maar kwam e.e.a tussen door o.a wat bezoek nog omdat we in ons nieuwe huis wonen plus ben wat aan het shoppen geweest met een aantal tegoed bonnen welke ik nog had liggen. Die heb natuurlijk ook een houdbaarheidsdatum en moeten dus op een gegeven moment opgemaakt worden anders heb je niks meer.....

Wat gehaald met de bonnen :

Verfbrander makita (simpelste model, gebruik hem niet zo veel)

gereedschapkist stanley

beargrip inbussteuletset op soort van zakmes houder dus niet meer uit het oog verliezen van die dingen (ik gok erg herkenbaar ons ons allemaal )

rolletje schuurlinnen (erg makkelijk om dat standaard in je kist te hebben, kan je massas dingen mee doen)

twee drevels(holle punt, en een bolle punt) van stanley. Tot nu toe leende ik steeds die van vader Cybersijp

schuurblokje rubber van KWB, gewoon je schuurpapiertje ertussen klemmen en blijft rotsvast zitten

van wolfcraft een setje raspjes voor in de boormachine, kan je een soort van gemotoriseerde vijl van maken in combo met je accutol

twee bahco/sandvik vijlen, een vierkante voor metaal, een rechthoekige voor metaal en hout.

twee setjes reserve boortjes voor mijn makita quad driver, das zeg maar een verezinkboor, met een ingebouwd boortje. Kleinste maat wil nog wel eens afbreken dus nu maar 4 reserve gehaald (2x2)

spuitbusje kruipolie, altijd makkelijk als je wat moet smeren. Klein spuitbusje dus neemt weinig ruimte in in de kist maar wel onder handbereik

een spuitbus lubrit all, soort van wd 40 (meduim groet bus.

Als ik er morgen zin an heb of anders overmorgen effe de nieuwe kist inladen en alles weer een net plekkie geven. Op zich een erg leuke klus
  zondag 11 februari 2007 @ 00:35:02 #127
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_46191253
quote:
Op zondag 11 februari 2007 00:05 schreef Cybersijp het volgende:
Als ik er morgen zin an heb of anders overmorgen effe de nieuwe kist inladen en alles weer een net plekkie geven. Op zich een erg leuke klus
Dat hebben vrouwen met hun handtas!! tenminste.. ikke wel..
pi_46191627
quote:
Op zondag 11 februari 2007 00:35 schreef B.A.Trix het volgende:

[..]

Dat hebben vrouwen met hun handtas!! tenminste.. ikke wel..
Nee niet van weelde(of eigenlijk wel natuurlijk), maar toen ik laatst binnen in de casa klaar was met opruimen moest al het spul natuurlijk weer netjes opgeruimd worden. De gereedschapkist welke ik al jaren in gebruik had was gewoonweg te klein geworden door de aanwas van gereedschap welke ik nodig heb gehad voor de verbouwing...

Dan kan je zoals ik het nu heb alles wel in een bakkie doen en deels op elkaar stapelen in de oude kist maar als je dan wat moet hebben, dan ligt alles er uit alvorens je te pakken hebt wat je moet hebben.

Dus nu een slag op twee groter gedaan, met ruimte voor wat schroeven(al heb ik daar een keurig bakkie voor met alle doosjes op soort en lengte gesorteerd. Maar als straks het hobbyhok klaar is, dan kan deze kist mee op klus en is het amkkelijk als je de meestgebruikte schroeven een beetje bij je hebt( je kan overal wel 5x50 in jassen zoals op het werk gebeurd, terwijl 3x25 genoeg zou zijn zeg maar

Dus vooor nu happy, en strakies heb ik er ook nog wat aan .

oh en dames hebben standaard te veel in hun tas zitten, in ieder geval alle dames die ik ken wel (er is er maar eentje welke geen tas heeft rest heeft echt de hele wereld in haar tas zitten. Je kan het niet zo gek verzinnen of het zit erin. Soort van urban mac giver for girls idee
pi_46235896
Zow vroegertje vandaag

Dus maar even in de tuin bezig geweest, o.a een plan maken hoe nu de tuin klaar te krijgen voor het terras plus hoe we het ingraven van de Hwa gaan regelen.

In de tuin moet een stuk verlaagd worden, plus een boel zwarte grond moet er verdwijenen en wit zand erin. heb daarvoor diegene die me met het weghalen van het zwembad gehlopen heeft aan de lijn gehad. Maar die was op de shovel bezig en had (ff) weinig tijd. Hij belt me vanavond ff terug om ff een afspraak te maken.

Verder waren er twee mogelijkheden waar de hwa zat , maar eentje is op zeker okay dus die moeten we nemen. gevolg is dat we zo´n beetje het hele perceel open moeten halen......

Verder hier bij een lokaal straatbedrijf geweest om eens te vragen wat de stenen die ik gezien heb bij hun moeten kosten.Ik ga er zo nog eentje bellen om te horen daar. Ik kan ook evt. bij de frabikant terecht (maar dan betaal ik denk ik meer aan vrachtkosten)

we blijven bezig Maar vind het leuk in ieder geval
  maandag 12 februari 2007 @ 14:46:50 #130
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_46237837
quote:
Op zondag 11 februari 2007 00:49 schreef Cybersijp het volgende:

[..]
Soort van urban mac giver for girls idee
pi_46259718
Heb een verzoek gehad van de "Tekenaar" om het perceel uit te tekenen/meten. Ik zou dat van het weekeinde al doen maar toen was het zulk pokke weer dat t nie leuk was he? Dus nu op tijd klaar en hulptroepen geregeld gaan we zometeen ff met de laser afstandmeter in de rondte.
pi_46262943
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 15:19 schreef Cybersijp het volgende:
Heb een verzoek gehad van de "Tekenaar" om het perceel uit te tekenen/meten. Ik zou dat van het weekeinde al doen maar toen was het zulk pokke weer dat t nie leuk was he? Dus nu op tijd klaar en hulptroepen geregeld gaan we zometeen ff met de laser afstandmeter in de rondte.
Leuk!
pi_46300863
het regenet pijpestelen buiten , maar dat weerhoud me niet van het (verder) regelen van de tuin natuurlijk.

Gedaan:

offerte bestrating aangevraagd

afspraken gemaakt met shovel/minikraan drijver over het afgraven van de tuin achter en naast huis zodat we de afwatering en terras kunnen plaatsen

Ik moet in ieder geval aan het rooien van mijn betontegeltjes beginnen(meter breed over me hele perceel heb nou al een zere rug just kidding

Toedels !
pi_46301304
Hi Cyber,

toppertje die vouwgordijnen! maatwerk ??? ik wil het ook op ongeveer de zelfd manier zoals jullie hebben. Hoef je niet gelijk de overgordijnen te sluiten, maar kan er toch iets dicht. Rottige hier is alleen dat de standaardmaten niet verder gaan dan 190 in de hoogte.. Laat mijn 2 kozijenen nu 2,05 meter zijn in de binnenkant.....

Nu moet ik kiezen, of voor flink wat meer maatwerk nemen, of standaard nemen, leuke prijs, maar dan 15 cm te kort komen aan de onderkant.

die trap is trouwens....
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_46306901
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 17:25 schreef Gompy58 het volgende:
Hi Cyber,

toppertje die vouwgordijnen! maatwerk ??? ik wil het ook op ongeveer de zelfd manier zoals jullie hebben. Hoef je niet gelijk de overgordijnen te sluiten, maar kan er toch iets dicht. Rottige hier is alleen dat de standaardmaten niet verder gaan dan 190 in de hoogte.. Laat mijn 2 kozijenen nu 2,05 meter zijn in de binnenkant.....

Nu moet ik kiezen, of voor flink wat meer maatwerk nemen, of standaard nemen, leuke prijs, maar dan 15 cm te kort komen aan de onderkant.

die trap is trouwens....
Vouwgordijnen zijn (helaas ) maatwerk, maar dan wel weer van luxaflex zelf. Qua kosten ten opzichte van de hema waren deze stoffeerders helemaal niet duur, alles hangt en ingemeten met risico voor hun voor ¤ 100,- meer dan de hema. Kan je nog veel en veel meer stoffen ook uit kiezen.

Jammere is gewoon dat ons huis vroeger op "maat"is gemaakt voor de bewoners, ipv tegenwoordig dat iets aan standaardmaten voldoet om de nieuwe bewoner te plezieren. Nou ja meer charme zak maar zeggen

Die rolgordijnen niet helemaal dicht kunnen doen is geen pan, hou het dan maar ff bij je overgordijnen en spaar nog ff door, t is het waard

En die trap? die is nog lang niet af, en kan je vertellen dat ze er geen cent op verdient hebben (nou ja komt er weer wat van de vitrage terug tring zeg dat was wel ff een dure maar wel mooi )
pi_46307220
Om nog ff terug te komen op de bestrating, ik heb een wat duidelijker plaatje gevonden van hetgeen voor de garage komt strakies. Hier komt nog wel een bruine bies om heen van vier rijtjes steen (zelfde steen) Patroon op ons "autopstelterrein" is het zelfde als op het plaatje overigens. Supermakkelijk leggen zit op matjes vast en al in patroon

netjes toch?
pi_46321107
Oei, dat is een mooi pad zo. Dat ga ik even onthouden. Ook erg leuk als bestrating onder een paar platanen of een grote pergola.

Erg mooi en slijlvol!
  donderdag 15 februari 2007 @ 08:46:43 #138
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_46321869
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 20:28 schreef Cybersijp het volgende:
Om nog ff terug te komen op de bestrating, ik heb een wat duidelijker plaatje gevonden van hetgeen voor de garage komt strakies. Hier komt nog wel een bruine bies om heen van vier rijtjes steen (zelfde steen) Patroon op ons "autopstelterrein" is het zelfde als op het plaatje overigens. Supermakkelijk leggen zit op matjes vast en al in patroon

[afbeelding]

netjes toch?
Ik vind het erg mooi inderdaad (en weer eens iets anders dan kiezelstenen)...

[ Bericht 3% gewijzigd door sanger op 15-02-2007 09:30:46 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_46322037
Ik heb zo'n beetje een vergelijbaar iets in gedachten alleen dan met wat langwerperige stenen. Ook met een bies er om heen.
Maar dat zal nog wel een paar jaartjes duren.
pi_46372999
Zow Vrijdagmiddag en tijd voor de klus,

Ik heb alvast 350 betontegels gerooid van hier om huis heen. Omdat volgende week dat het trace vormt van de afwatering welke in gegraven gaat worden. Eerste tien tegels ben ik al kwijt Nog 340 te gaan, maar morgen komen er nog honderd ofzo bij (ben nog niet klaar nl.

ga ze zo ff op de Texelse "marktplaats "zetten en hoop er snel vanaf te zijn www.koopplein.nl is de url. morgen als het klaar is voor de kraan wel ff wat pics. Straks in ieder geval ff lekker eten met een paar vrienden dus dat is erg gezellie natuurlijk.
pi_46379855
LOl ! 17:26 op koopplein gezet, om 18:00 al weg..... Komt morgen de 500 tegels ophalen met een karretje(moet een flinke zijn zeg ...) Dus kan morgen er nog ff 150 "rooien" en die ben ik ook al kwijt....

dat was echt snel zeg !! Ben er blij mee, anders moet je ze naar de lokale stort brengen á ¤ 0,10 per stuk( als ze 5 kilo wegen that is )

* Cybersijp gaat morgen verder , kan haast niet wachten tot het morgen is....
pi_46380753
Mss hebben ze bij de buren nog wat liggen
pi_46384597
Nou over de buren gesproken jannemans,....

Vanmiddag ff kort de buurman gesproken en ik het kort verteld wat ik wil gaan doen aan de voorkant, werd helemaal enthousiast Dus plan wat ik heb met buxusen , hekwerk etc komt helemaal goezo he!

Ben ik blij om, zie anders maar eens de helft van de kosten van een hekwerkje in staal te krijgen als hij/zij het niks vind natuurlijk....

Morgen weer ff tegeltjes "rooien", en dan met een paar dagen beginnen met het ingraven van de hwa. daarna dichtgooien, en twee weken later zal het hout voor het terras er zijn . Meteen bij het ingraven halen we ook al zand weg , daar waar het terras moet komen. Verder een oude overloop put waar het overloop van de waterput zat wordt weggehaald. zand van een ander klusje voor de kraandrijver komt bij mij in de borders dus die zijn dan ook gevuld al.

Volgende week ligt ook voor de deur het zand open en blood dus denk dat ik maar een sleuf ga graven om een nieuw isra te laten plaatsen. Het mooie is dat hier op Texel de "ons kent ons"methode er is. Ik heb het 06 nummer van de lokale KPN monteur dus kan ik hem ff opbellen, vragen hoe en wat en hij kan het dan ff voor me aansluiten. Als dat gebeurd is dan kan de sleuf weer dicht. Zit het isra in ieder geval daar waar een modern isra punt hoort te zitten.

Still going strong dus

Maand Maart wordt een maand met klussen voor me, alleen dan niet @ casa maar @ work. De paviljoens moeten weer omhoog, en alles weer klaar voor het nieuwe seizoen dus lots of werk dan. Maand April wordt het wel weer dat we daadwerkelijk weer 2 volle dagen per week bezig kunnen gaan zijn met de casa.

maar ach als je maar genoeg op je "to do 'lijstje hebt staan, komt het werk nooit af
pi_46385435
Ik dacht dat je klaar was
pi_46385546
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 23:27 schreef Solingjan het volgende:
Ik dacht dat je klaar was
Ja LACHEN JANNEMANS....

Als klusser ben je pas klaar als je tussen 6 plankjes ligt..... of je kan je broek op hijsen als je "klaar "bent (dat ook )
pi_46385831
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 23:30 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Ja LACHEN JANNEMANS....

Als klusser ben je pas klaar als je tussen 6 plankjes ligt..... of je kan je broek op hijsen als je "klaar "bent (dat ook )
Ben kamer van jongste dochter aan het "verbouwen" . Heb net weer sleuven voor electra geboord en gehakt in betonstenen. Stof ... Dat wil je niet weten. Maar dat is gelukkig al weer opgeruimd.
We blijven aan de gang ( al 25 jaar)
pi_46391718
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 23:41 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Ben kamer van jongste dochter aan het "verbouwen" . Heb net weer sleuven voor electra geboord en gehakt in betonstenen. Stof ... Dat wil je niet weten. Maar dat is gelukkig al weer opgeruimd.
We blijven aan de gang ( al 25 jaar)
Waarom open je er geen topic over? Met zoveel goede tips van jou kant, samen met een begeleidende post is het een topic om wat van te leren!

En Cybersijp, ik ben jaloers op de enige-echte-texelse-ISRA-KPN-06-ons-kent-ons-methode
pi_46393500
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 09:33 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Waarom open je er geen topic over? Met zoveel goede tips van jou kant, samen met een begeleidende post is het een topic om wat van te leren!

En Cybersijp, ik ben jaloers op de enige-echte-texelse-ISRA-KPN-06-ons-kent-ons-methode
ja om Pinjo ff wat ruggesteun te geven, ik ben het wel eens dat Janneman wel eens een eigen topic kan maken. Lijkt me harstikke leuk om jouw geknutsel eens te bekijken, verder komen er zat wijze woorden uit je mond zo nu en dan dat we er hoogstwaarschijnlijk nog wat van kunnne leren ook....

Dus hup openen dat topic

Verder Mars valt het werk van die kpn man wel mee hoor, gietmof, stukje nieuwe kabel, invoeren in de buis naar de meterkast. Isra maken. Dat zoiets zo veel moet kosten snap ik niet maar het zal door de "vele" lagen binnen kpn zelf ongetwijfeld meer geld moeten kosten.

Ik hoop in ieder geval dat iki op de manier die ik schets mee weg kom, kan ik altijd later om naar kpn als ik dat wil. Heb nu nl. niks met kpn te maken, maar wil metdertijd over naar internet plus bellen oid
  zaterdag 17 februari 2007 @ 11:40:50 #149
215 misterDre
Paint it black!
pi_46393745
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 09:33 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Of zo'n topic als Piet Verdriet heeft in CUL.

[K&W]Vraag het Solingjan!

Trouwens mooie bestrating uitgekozen Cyb.

[ Bericht 3% gewijzigd door misterDre op 17-02-2007 11:44:03 (typo) ]
  zaterdag 17 februari 2007 @ 11:46:33 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46393921
Die loper op de trap!
pi_46396074
Wacht maar BE Op de foto zie je dus alle treden liggen, rest is nog steeds niet gedaan. Weet in ieder geval dat de stofffeerder op de "loper"weing tot niks verdient heeft. is al 4,25 m tapijt in gegaan, en we moeten nog zeker zo'n zwikkie hebben om tot bovenin te komen

Ik ga zo weer verder rooien, man staat nu de tegels in te laden(in paarden trailer) help hem er ff bij gaat sneller en je kan kijken of hij ze allemaal wel mee neemt natuurlijk ( je kan er maar vanaf wezen )
pi_46413281
Alle 500 tegels zijn weg nu, buurman had er ook nog tien nodig. Heb echter nu nog 50 over omdta ik tuurlijk nog ff enthousiast als ik ben verder ging met rooien. man komt volgende week weer met zijn trailer. Maat japio heeft er van zijn tuin ook nog 300 ofzo liggen, en die wou hij ook wel

man heeft net een schuur gebouwd, maar ligt op zand na nog niks in de schuur. Dus een aantal tegels kan hij wel gebruiken.

Was een oudere man, en heb voor volgende week maar ff mijn hulp bij het inladen van Japio zijn tegels aangeboden, anders valt hij nog om. Vanmiddag had hij het in ieder geval al spaans benauwd

Hij blij, wij blij zullen we maar zeggen

Had gisteren nog beloofd een paar foto's temaken , maar t is er maar eentje geworden....

Voor het huis bezig met de schuine lijn richting waterput waar ook de riolering zich bevind.

[ Bericht 23% gewijzigd door Cybersijp op 17-02-2007 23:25:33 ]
pi_46413691
Wat un dotje
pi_46413898
Ja lief hé ? kwam ff kijken of "papa"t wel goed deed. Was meteen niet meer weg te slaan uit de zandbak..... Met een maand overigens wordt ze 2 jaar oud ons spruitje
pi_46475140
Zo twee dagen verder en ik kan jullie t volgende melden

Alle resterende betontegels zijn" verzegd" nu, stapeltje wat ik voor de deur had liggen nog is geslonken tot 10 stuks nu. Als iets gratis blijkt men er well oren naar te hebben schijnt t...

De laatste 1000 stenen komen pas ter beschikking als ik klaar ben voor de bestrating aan de meest linker kant van het perceel(heb ik dus al liefhebber voor ), anders staat mijn autotje het komende jaar in een modderpoel . En dat willen we natuurlijk niet.

Minikraandrijver kijkt of hij van de week nog tijd had , maar het kan dat het volgende week gaat worden ivm drukte van zijn kant. Nou ja het ligt er in ieder geval klaar voor. Verder nog besloten om in ieder geval ook een stroomaanvoer naast de voordeur te lggen via de invoerbuizen naar de meterkast. Als ik dan ooit stroom oid nodig heb voor de deur (kerstboom, verlichting etc dan kan dat zonder al te veel troubles) Als ik morgen beetje op tijd klaar ben, zal ik ff de kpn man bellen en hem ff hoe en wat vragen.

Morgenochtend wordt de trap verder afgemaakt, dus morgenavond wel een update in de pen zitten qua trap in de hal (gok ik ) , en nou maar hopen dat het nu wel goed gaat ....

Was hem weer, hasta la pasta
pi_46478041
Heb je je roedes al??
pi_46479024
eh nee, maar goed dat je me er ff aan herinnerd jannemans... kan meteen ff op marktplaats kijken nou
pi_46578896
nou ff kort dan maar de updates posten:

Traploper ligt nu, hoewel ik er nog niet 100% tevreden mee ben (ben zeikerd okay, en nee heb nog geen pics ) Ga ik nog ff voor naar de stoffeerder toe

De tekeningen voor ons garage avontuur vorderen al lekker thx to "good old Gurb"

De isra punt verhuizing van de kpn leek eerst simpel te gaan, maar monteur werd ff te veel gebeld door "ons kent ons"mensen, en dus alles via kpn zelf moet het verlopen, hij komt echter wel advies aan hun geven hoeveel t moet kosten etc(weing gok ik ) daarna kan er een lijnaanvraag gedaan worden (wordt belbudget, met xs4all adsl, na een jaar over naar xs4all only )

visgraatmotief voor het autoterrein voor de deur straks wat bestraat moet gaan worden wordt het niet. Om te garanderen dat er geen rijbanen in de stenen gaan komen te staan, moet er 10cm beton onder.... Ja dag! watert het niet af, en kost een bult meer om te leggen. heb dus maar voor het auto deel een andere bijpassende steen uitgezocht.

Verder ben ik nog geen roedes tegen gekomen, maar hou het gewoon scherp in de gaten komt vanzelf ergens mijn "maat "boven water gok ik
pi_46589089
Ik dacht toch dat je rvs wilde? Meen ik me te herinneren.
Kun je die niet laten draaien bij jou daar op Texel.
En dan beugeltjes van rvs laten maken.
Ja als je op MP een set vindt........
pi_46589876
rvs kan ook natuurlijk, maar "gewoon "verchroomd kan ook natuurlijk. Rvs laten draaien kost weer de nodige duiten, dus ff rustig blijven en gewoon regelmatig op mp kijken zal de truuk zijn gok ik
pi_46598749
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 23:04 schreef Cybersijp het volgende:
De isra punt verhuizing van de kpn leek eerst simpel te gaan, maar monteur werd ff te veel gebeld door "ons kent ons"mensen, en dus alles via kpn zelf moet het verlopen, hij komt echter wel advies aan hun geven hoeveel t moet kosten etc(weing gok ik ) daarna kan er een lijnaanvraag gedaan worden (wordt belbudget, met xs4all adsl, na een jaar over naar xs4all only )
Ah, daar komt de aap al uit de spreekwoordelijke mouw. Cybersijp, niet dat ik je wil ontmoedigen, maar ik moest eerst een lijn aangevraagd* hebben voordat ze het ISRA wilden en konden aanpakken.

Hoewel ik je het van harte gun denk ik echt dat het niet eenvoudig gaat zijn om het op een voordelige manier op te lossen.. Het blijft een bedrijf wat van oorsprong in staatshanden was, en dat merk je nog in veel processen

* - Hoeft dus nog niet geactiveerd te zijn.
pi_46599123
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 23:04 schreef Cybersijp het volgende:
nou ff kort dan maar de updates posten:

Traploper ligt nu, hoewel ik er nog niet 100% tevreden mee ben (ben zeikerd okay, en nee heb nog geen pics ) Ga ik nog ff voor naar de stoffeerder toe

De tekeningen voor ons garage avontuur vorderen al lekker thx to "good old Gurb"

De isra punt verhuizing van de kpn leek eerst simpel te gaan, maar monteur werd ff te veel gebeld door "ons kent ons"mensen, en dus alles via kpn zelf moet het verlopen, hij komt echter wel advies aan hun geven hoeveel t moet kosten etc(weing gok ik ) daarna kan er een lijnaanvraag gedaan worden
Dat gaat je gok ik nog wel wat regel en bel werk (en geld) kosten.
quote:
(wordt belbudget, met xs4all adsl, na een jaar over naar xs4all only )
quote:
visgraatmotief voor het autoterrein voor de deur straks wat bestraat moet gaan worden wordt het niet. Om te garanderen dat er geen rijbanen in de stenen gaan komen te staan, moet er 10cm beton onder.... Ja dag! watert het niet af, en kost een bult meer om te leggen. heb dus maar voor het auto deel een andere bijpassende steen uitgezocht.
Ow apart. straten worden toch juist is zo'n verband gelegt em een beetje bol (een bol kun je niet mmakkelijk indrukken, en visgraat kan niet onderling schuiven) omdat dat heel erg goed vast ligt. Daar legt echt geen 10cm beton onder gewoon een halve meter zand.
quote:
Verder ben ik nog geen roedes tegen gekomen, maar hou het gewoon scherp in de gaten komt vanzelf ergens mijn "maat "boven water gok ik
Anders laten maken b.v. na werktijd
pi_46602075
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 16:54 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Ah, daar komt de aap al uit de spreekwoordelijke mouw. Cybersijp, niet dat ik je wil ontmoedigen, maar ik moest eerst een lijn aangevraagd* hebben voordat ze het ISRA wilden en konden aanpakken.

Hoewel ik je het van harte gun denk ik echt dat het niet eenvoudig gaat zijn om het op een voordelige manier op te lossen.. Het blijft een bedrijf wat van oorsprong in staatshanden was, en dat merk je nog in veel processen

* - Hoeft dus nog niet geactiveerd te zijn.
Nou het grappige is dan wel weer dat ik gisteren opbelde met de mededeling dat wat ik wou er dus een lijn aangevraagd moest gaan worden. Blijkt dus dat het isra dus eerst verplaatst moet gaan worden eer dat ik een aanvraag voor een lijn kan gaan doen (ook goed ;P )

Ze bellen me vande week nog ff op, bespreken hoe en wat er gebeuren moet monteur komt dan ter plekke om dus de hoeveelheid werk te checken(hier komt de ons kent ons om de hoek... ) en de prijsindicatie te geven aar hogerop. Dan van hogerop weer een factuur naar mij toe...

Je hebt gelijk het blijft een enorm "log"apparaat dat kpn, veel te veel schijven en lagen alvorens je iets ook maar enigzins gepland krijgt, laat staan gedaan krijgt...

Maar blijf goede hoop houden
pi_46602240
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 17:05 schreef tnimble het volgende:

[..]

Dat gaat je gok ik nog wel wat regel en bel werk (en geld) kosten.
[..]

[..]

Ow apart. straten worden toch juist is zo'n verband gelegt em een beetje bol (een bol kun je niet mmakkelijk indrukken, en visgraat kan niet onderling schuiven) omdat dat heel erg goed vast ligt. Daar legt echt geen 10cm beton onder gewoon een halve meter zand.
[..]

Anders laten maken b.v. na werktijd
Tnimble, t liefst zo min mogelijk. sterker nog kan de las zelf wel maken, opgraven kan ik ook. Alleen kan je dus niet aan een nieuw isra komen. En dus de kpn erbij halen. Nu heb ik de monteur wel meerdere keren gesproken dus hoop dat we wat voor elkaar kunnen betekenen. Ik garven en het lastige werk doen hij het makkelijke....

Ja het straatwerk wordt normaal wat bol gelegd dat klopt, en dat gaat hier ook gewoon op. alleen dat visgraatmotief is dus een kant en klaar matje van slechts 4 cm dik. Omdat dit te dun is volgens producent voor berijden moet er 10cm beton onder(eerst en in hun folder staat 25cm puingranulaat) dus dat gaat te veel kosten dan maar geen visgraatje. Wil nl. dat de "casa"er met een paar jaar ook nog mooi bij staat nl.

Er zijn geen metaalbewerkingsbedrijven hier op Texel die zoiets doen, er is wel een scheepswerf welke natuurlijk met rvs werkt, maar ik hou voor nu gewoon MP in de smiezen.
pi_46604065
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 19:06 schreef Cybersijp het volgende:

..
Ja het straatwerk wordt normaal wat bol gelegd dat klopt, en dat gaat hier ook gewoon op. alleen dat visgraatmotief is dus een kant en klaar matje van slechts 4 cm dik. Omdat dit te dun is volgens producent voor berijden moet er 10cm beton onder(eerst en in hun folder staat 25cm puingranulaat) dus dat gaat te veel kosten dan maar geen visgraatje. Wil nl. dat de "casa"er met een paar jaar ook nog mooi bij staat nl.
...
Dit is ca 6cm dunner dan normaal dus daar kan ik me best wat bijvoorstellen. Met vollestenen werken is mischien een opite maar is best veel werk vergeleken met een matje. Als je een beejte vast maat stenen hebt hoef je niet elke steen apart te straten maar kun je gewoon het zand iets wat bol aantrillen alle stenen er op neer vlijen en wederom aan trillen. Alleen de randen is dat nog veel werk ivm met op maar knippen van de klinkers en plaatsen van de rand met koppen.
pi_46676463
Zo ff een update

Het leek ons vandaag een leuk idee om naar de ikea te gaan om daar de kastjes voor de bijkeuken te bestellen..

Ikea zondag open? ja, mooi dan

Komen we daar, is het me er druk zeg.... je kon echt over de koppen lopen zeg!

Anywayz vanavond bootje half zeven weer terug naar Texel gegaan, maar we hebben wel alles moeten bestellen vanuit het centrale magazijn. Er waren een aantal producten niet dus als je wat er nu wel is op transport gooit (me seat-tje pakt geen doos van 2,50 m ) dan kan je later nog een keer heen omdat je nog spullen mist(en dus weer meer kwijt bent aan benzine/boot enzo)

Ergens 15 Mrt komt het spul naar Texel toe , en dan kunnen we de bijkeuken qua kastjes afmaken.En maak ik me Mrs ook erg blij omdat die haar "washok"erg mist. Hadden we in ons vorig huis wel, en is erg makkelijk maar dat snappen jullie natuurlijk wel toch ?

morgen ff de laatste tegels rooien, dan kan Marcel de kraandrijver van de week met de afvoeren bezig.
pi_46756995
Zo update:

vandaag gedaan:

samen met de kraandrijver en de minikraan off course bezig geweest om de HWA in te spitten. Alleen we zouden om 08:00 uur beginnen, maar dat werd 13:30 omdat er een spoedklusje tussen kwam. Geen kraan dus aanwezig.... (laat staan drijver ) Dus vanmiddag eerst behoudzaam begonnen met het maken van een gat naar de aansluiting naar de riool aansluiting. Voorzichting omdat daar zowel gas , als water, als electiriteit loopt (keer 2 omdat het tussen de buurman en mijn eigen perceel ligt) dus eerst voorzichtig graven. Eindelijk opgegraven blijkt het een 110 te zijn en we dachten 125.... Dus ff gauw wat 110 spullen plus verlopen halen voor 125-110 mm.

Verder met de sleuf gegaan, ondertussen allerlei dingen ontwijkend, kpn, kabelboer zijn draadje , en wat oude buizen( welke achteraf droog bleken te staan toen we ze open sloegen met de moker )

Sleuf naar achteren gebracht, met her en der aftakkingen natuurlijk. Verder al rekening gehouden met de HWA van de toekomstige garage (blinde dop erop gedaan ) Verder de oude betonsokkel waar de muur van garage naar woonhuis op stond ook verwijderd(heel ding, kilo of 8 a 9 honderd schat ik maar met een kraan peanuts natuurlijk.... )

Ff gauw een bakkie gedaan, en weer verder. uiteindelijk de hele lengte gevuld met 125 mm pijp, alleen de aftakkingen zitten nog niet vast. Dit ga ik morgen ochtend doen. Om 08:00 komt Marcel weer met de kraan en gaat het "gaatje"(understatement ) dan weer dicht gooien. De kpn kabel hou ik nog ff in het zicht omdat ik van de week deze weer op moet graven, scheeld werk dus.

Zal zo ff foto's uppen , heb ik gemaakt zodat je alter weet waar ze ongeveer lopen natuurlijk. Al met al was ik weer happy de peppy met Marcel(heeft het zwembad ook verwijderd voor me)

Al met al een zeer produktieve middag dus
pi_46757662
ff de fotos erbij gepakt, komen ze :

Het begin, zeg maar waar de HWA is aangesloten op de hwa van de buren.

van achteren naar vorenb gezien, de aftakki ngen liggen er nu al alleen moet ik morgenochtend de aansluitingen ff regelen

Hoek waar de pijp van voor het huis naar achteren gaat

laatste stuk, welke in het grasveld van de toekomstige tuin ligt. Hierna ga je de hoek om en kom je op het lange stuk naast huis uit.

Wat een ravage hé ?
pi_46793973
Zo vandaag gedaan(naast gewoon werken )

Vanmorgen, alvast wat aansluitingen aan de hwa afvoer geknoopt. Daarna is marcel begonnen met het dicht gooien van de gegraven sleuf. ff aanrijden en klaar...... denk je dan....

Dat betonnen buisje wat we gisteren met de moker kapot hadden geslagen bleek wel degelijk afvoer te zijn. Bij de buren zijn ze bezig met een nieuwe badkamer en dus was daar een loodgieter bezig. Hij hoorde ons die buis dus tuk slaan gisteren, maar had het ons niet gezegd.

Vanmorgen lag er ineens een stuk toiletpapier in me sleuf dus het toilet van de buren loopt over ons terrein..... Zelf maar ff ons eigen toilet doorgetrokken , hoppa water...... Okay Dus we moeten een oplossing ritselen. Marcel met de kraan moest al weer om 09:30 ergens anders zijn dus die kon me niet helpen, ik heb daarom de installateur die bij ons het nodige gdaan heeft gebeld en de situatie uitgelegd.

Kwam in de middag terug en het was geklaard, alleen marcel had natuurlijk wel ff extra het gat groter gemaakt zodat ze erbij konden.... Dus nadat ik gewerkt had nog maar ff 3,5 m² zand en aarde wegespit. Weer een straatje gemaakt naar de weg zodat mijn vrouw met de kinderwagen erook weer langs kan.

Naast huis nog ff de afvoer van een kant van het dak vastgemaakt aan de hwa afvoer, blijft nu nog op twee punten open, die ga ik morgen vastmaken op HWA afvoer, en morgen ga ik vanaf de achterdeur weer ff paadje straten. hoeft niet al te netjes, met een paar weken gaat het toch weer open omdat we dan het terras gaan leggen. maar dan kun je wat makkelijker je dingetje doen achterom...

Dat ik eigenlijk met alles klaar was was het al weer donder, dus hoogste tijd voor een bakkie

Eten, ff oppaasen op de kleine spruit, me broer ff gesproken (komt net terug van een maand op vakantie naar warm land) , ff douchen en de dag is weer om.

Morgen nog ff een 3/4 dag werken ofzo, daarna me klusjes doen, en dan denk ik dat het ook alweer donker is. Vrijdag ff heen en weer A'dam naar de groothandel, Zaterdag komt de houtboer hout brengen en moet ik verder met de bouwtekeningen van de nieuw te bouwen garage. Ik zou haast zeggen dat ik druk had Maar kan nog veul erger
pi_46797413
Hoe sluit je de regenpijpen trouwens aan op je nieuwe HWA, doe je er nog een ontstoppings-stuk tussen, of een flexibele slang om eventueel verzakking op te kunnen vangen?
pi_46902516
Gurb,

De "grote"buis van de hwa ligt op aarde die al dertig jaar oid niet meer in beweging is geweest dus die zal niet meer zakken. De aftakkingen liggen iets omhoog gestoken naar de diverse afvoeren toe. De afvoeren komen allemaal Net naast de muur uit e.d dus kan altijd er nog ff bij als er wat is.

Verder zou gisteren om 14:30 de houtboer komen vanuit Noord brabant, maar dat werd boot 17:30 en dus pas 18:15 hier voor de deur. We moesten dus haast maken om het hout van de straat af te krijgen voor het donker werd. eerst bij medeklusser Japie alles in de tuin gesjouwd en daarna(t was al donker) bij mij de tuin in.

Was een aardig vrachtje hout hoor! Ik moet zeggen t ziet er allemaal keurig uit, en alle loopdek regels kunnen straks in een lengte gemaakt worden.Ik ben er erg blij mee, dus mocht je nog hardhout zoeken kijk eens bij : www.houthandelgeven.nl

Ik ga zo ff alles herstapelen omdat in het donker het lastig plaatsen is natuurlijk, plus ik ga ff een dekzeiltje erover heen doen.
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2007 @ 15:11:44 #172
37843 lady-wrb
kortaf
pi_47017013
wat een mooi huis !

en nu moet ik het topic niet meer kwijtraken
pi_47037485
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:11 schreef lady-wrb het volgende:
wat een mooi huis !

en nu moet ik het topic niet meer kwijtraken
Thx voor het komplimentje, maar dat vinden we zelf dus ook. Ben atm erg druk met het werk weer, de hut moet weer opgebouwd worden natuurlijk, en aangezien het niet echt lekker weer is om buiten te werken. Staan we al een paar dagen in rij buiten te spelen in de stromende regen.... Maar ja thuis zitten is ook zo iets

Met eeen week of drie a vier als alle opbouw van het strandgebeuren weer achter de rug is, heb ik weer twee volle dagen per week om te besteden aan het plusklussen op de "casa"

Achter de schermen nog wel met wat dingetjes bezig, maar het zou me meer kilometers tekst hier opleveren dan dat het jullie duidelijkheid verschaft dus dat doen we maar niet dan

Trouwens nog een vraagje, iemand een modern isra punt in de aanbieding ? Zoek er nog eentje. Kpn is zo'n wazig bedrijf, eerst info aangevraagd komt prijs(je) uitrollen, nu ik het definitief wil gaan regelen wordt er een standaard prijs waar alles van gedaan wordt opgegeven, al moet er 300 meter gegraven worden.... GRRRRRRR

nou ja the saga continues
pi_47037841
Ik zei het je al, been there done that. Je ontkomt er helaas niet aan.

Even een vraagje. Jij had ook zo'n betonnen garage uit 1 stuk staan. Heb je die verkocht/gratis laten afhalen of laten slopen.

Ik heb hier ook zo'n onding en wil er vanaf. Ik vroeg me af of er een markt voor is zonder dat ik zelf met dat lelijke ding moet gaan slepen of er geld aan moet uitgeven.
pi_47077101
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 23:24 schreef Marsepein het volgende:
Ik zei het je al, been there done that. Je ontkomt er helaas niet aan.

Even een vraagje. Jij had ook zo'n betonnen garage uit 1 stuk staan. Heb je die verkocht/gratis laten afhalen of laten slopen.

Ik heb hier ook zo'n onding en wil er vanaf. Ik vroeg me af of er een markt voor is zonder dat ik zelf met dat lelijke ding moet gaan slepen of er geld aan moet uitgeven.
Pinjo, hoop doet leven, we geven de moed niet op hoor... heb inmiddels een ander ijzertje in het vuur gegooid en hoop daar voor nu het beste van...

Over mijn garage, ja heb er een gast voor gevonden. Ik betaal uurtje kraan ( ¤ 125,-) en hij de rest van het transport. Ik ben alles in een keer kwijt, hoef het niet te slopen plus ik maak iemand anders blij ermee. T is wel een bunker van gewapend beton van circa 12 .000 kilo natuurlijk.

En nu gauw ff pitten, ik ben echt totally garie arie.
pi_47081231
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 00:06 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Pinjo, hoop doet leven, we geven de moed niet op hoor... heb inmiddels een ander ijzertje in het vuur gegooid en hoop daar voor nu het beste van...

Over mijn garage, ja heb er een gast voor gevonden. Ik betaal uurtje kraan ( ¤ 125,-) en hij de rest van het transport. Ik ben alles in een keer kwijt, hoef het niet te slopen plus ik maak iemand anders blij ermee. T is wel een bunker van gewapend beton van circa 12 .000 kilo natuurlijk.

En nu gauw ff pitten, ik ben echt totally garie arie.
Dan ga ik eens diverse verkoopkanalen aanboren, en ook hier informeren wat een kraan kost. Toevallig dat mijn overbuurman in dat soort werk zit ds wie weet kan ik wat regelen.
pi_47321682
T was ff een weekje rustig aan het "casa"front, maar heb nu weer wat te melden

Hedenavond heb ik de tekeningen van (hopelijk) onze nieuwe garage/hobbyhok per mail mogen ontvangen van mijn held HEER GURB ! Van de week ff uitprinten, en bouwaanvraag de deur uit doen. Nu maar hopen dat hij door de welstand heen mag gaan komen natuurlijk .

En nou gauw naar me mandje, t geklus @ the beach kost een hoop energie elke dag weer
pi_47330203
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 23:58 schreef Cybersijp het volgende:
Hedenavond heb ik de tekeningen van (hopelijk) onze nieuwe garage/hobbyhok per mail mogen ontvangen van mijn held HEER GURB ! Van de week ff uitprinten, en bouwaanvraag de deur uit doen. Nu maar hopen dat hij door de welstand heen mag gaan komen natuurlijk .
pi_47532876
Zo paar daagjes verder, t werk gaat morgen weer beginnen. Of althans mijn "normale"bezigheden. vanmorgen de spullen qua kastjes etc voor de bijkeuken mogen ontvangen, en vanavond meteen maar een begin gemaakt het het in elkaar knutselen van de kasten (ikea) dus harstikke makkelijk natuurlijk...

Ik hoop van de week als enige vrije dag de Zondag te (kunnen ) pakken dus dan ga ik weer verder met de kasten installeren etc. In ieder geval blijven we bezig....
pi_47696534
tada ! waren we wieder

We zijn weer aan het knutselen geslagen, ik heb de bestelde kastjes van de ikea in elkaar geknutseld en alles vastgemaakt etc.Wel wat makken, er is van een lade de voorkant de plasticbeugels om de voorkant in te kunnen hangen gescheurd, ben ik vergeten drie setjes handgreepjes mee te nemen ipv twee welke ik toen meegenomen had.... ( maar kennis dicht bij ikea is al gebeld, bestelnummer doorgegeven, en de gaten zitten al in de lades. Affijn gewoon ff wachten nog dus maar....

Zal morgenochtend eerst ff bij broer konijn langs om zijn tuinhuisje te slopen, hangt op een oor en heeft niet lang meer te gaan anders. En als ik langs gekomen ben helemaal niet meer

Morgen middag nog de plinten bevestigen, waslijnen bevestigen, ikea bellen , een kapstok maken voor achter in het washok(makkelijk kan je je jas zo als je achterom komt ophangen... )

Zo eerst ff de gebruikelijke foto's op t net gooien. en dan maar eens langs bij al die andere klusklussen hier op k&w
pi_47697237

Nog ff stiekum mijn "casa"spammen, vond het wel een mooie plaat zo met dat tegenlicht.

Hier zijn we nog volop bezig met het fixen van de bijkeuken

Eind van de dag stond het er zo bij , inmiddels zijn de deurtjes al gesteld, twee sets handgreepjes erop gezet(moet er nog twee bij .... ) en het beschermfolie is eraf gehaald. Maar die komt morgen wel weer op de gevoelige plaat tevoorschijn
  † In Memoriam † dinsdag 27 maart 2007 @ 09:26:08 #182
37843 lady-wrb
kortaf
  Moderator dinsdag 27 maart 2007 @ 10:51:18 #183
92034 crew  Vonkenboer
pi_47704065
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:26 schreef lady-wrb het volgende:
is dat een ikea keuken ?
Volgens mij wel; maar het is ook maar voor de bijkeuken
Ziet er goed uit Cijb maar dat zijn we wel gewend van jou
  † In Memoriam † dinsdag 27 maart 2007 @ 12:28:31 #184
37843 lady-wrb
kortaf
pi_47707528
nou zeg ik vind nogal denigrerend. ik wil ook een ikea keuken en niet voor MAAR de bijkeuken, maar voor DE keuken.
pi_47708339
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 10:51 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Volgens mij wel; maar het is ook maar voor de bijkeuken
Ziet er goed uit Cijb maar dat zijn we wel gewend van jou
geen ruzie maken jongens, het leven is al kort genoeg....

T is idd van de ikea , en is niks mis mee. Alleen kun je bij de "reguliere"keukenhandel meer dingen kiezen etc etc (o.a corpuskleur) , maar voor de bijkeuken niks mis mee hoor, ben er zelfs erg tevreden over. Softclose op alle lades etc. (alleen niet op de deurtjes, maar je kan niet alles hebben natuurlijk )

Vanmorgen bij broer konijn langs geweest, vanmiddag effe naar de stort met de restanten van zijn schuurtje. Voor zo ff ikea bellen, en verder met het afmaken van me eigen bijkeuken
  dinsdag 27 maart 2007 @ 13:07:43 #186
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_47708924
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 12:52 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

geen ruzie maken jongens, het leven is al kort genoeg....

T is idd van de ikea , en is niks mis mee. Alleen kun je bij de "reguliere"keukenhandel meer dingen kiezen etc etc (o.a corpuskleur) , maar voor de bijkeuken niks mis mee hoor, ben er zelfs erg tevreden over. Softclose op alle lades etc. (alleen niet op de deurtjes, maar je kan niet alles hebben natuurlijk )

Vanmorgen bij broer konijn langs geweest, vanmiddag effe naar de stort met de restanten van zijn schuurtje. Voor zo ff ikea bellen, en verder met het afmaken van me eigen bijkeuken
Ik hoor eigenlijk niets anders dan goede verhalen over de kwaliteit van Ikea keukens

Softclose scharnieren voor de deurtjes kun je ook los kopen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator dinsdag 27 maart 2007 @ 17:16:41 #187
92034 crew  Vonkenboer
pi_47717817
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 12:28 schreef lady-wrb het volgende:
nou zeg ik vind nogal denigrerend. ik wil ook een ikea keuken en niet voor MAAR de bijkeuken, maar voor DE keuken.
Iedereen zijn ding
pi_47735958
zo laatste dag vrij van deze week is voorbij en een hoop gedaan vandaag:

broertje zijn schuur gesloopt
afval hiervan naar verwerking gebracht
plint bevestigd bijkeuken
zooi spullen die nog her en der stonden ingeruimd in de bijkeuken
waslijnen opgehangen, na eerst ogen opgehangen te hebben(komt nog dikkere waslijn overigens)
Ikea angerufen, kapotte onderdelen worden opgestuurd met een paar dagen
kameraad jaap geholpen met zijn tuinverbouwing
kameraad jaap had 13 kuub knap zand over uit zijn tuin, wou ik wel hebben voor de borders achter.... dus nog ff 10 kuub staan wegspitten(kwam met dumpertje van 2 kuub per keer bij mij op het erf geleverd... moet je nog benen maken als de aanrijtijd maar een 15 min is steeds )
blad in de bijkeuken bevestigd aan de kasten
blad afgekit met siliconenkit
blad opgekuisd ( mooi woord blijft het )
gestofzogen in de bijkeuken
Mrs blijgemaakt door ook mijn gereedschap al op te ruimen, en een blik te gunnen op een totaal opgeruimde bijkeuken na terugkomst van de wekelijkse volleybal avond...... "priceless "

K&W blij maken door een paar foto's van het eindresultaat neer te zetten op het net
pi_47736131

Lang leve het "fish-eye"principe, die ik dus niet heb. .......

Netjes toch?

Verder geen plaatje van de border, buiten maar mijn rug wou ff zeggen dan wel duidelijk maken dat hij wel degelijk "gevuld"was, dus bij deze...

Voor volgende week vrije dagen staan op het program:

bouwvergunning de deur uit ( heb vandaag Heer Gurb zijn laatste artist impression van de casa mogen ontvangen, serieus knap werk van deze k&w'er

kapstok, plus plaat erachter maken voor in de bijkeuken. verder ff in de chat zetten.

regelen gaan van uitgraven, en aanbrengen witte grond voor onder het terras(volgende project is dat nl.

wel leuk al dat gegraaf om ons huis heen, de woorden " zandbak maken papa "kan ik inmiddels wel dromen, dde zandbak wordt vanaf volgende week alleen maar weer kleiner
pi_47737055
Mooi-mooi-mooi

Wanneer ga je uitleggen wat de waslijnen? zo hoog boven het blad doen?
Eerst dacht ik dat het voor spotjes was : zou wel veel draad zijn.
Het houdt niet de muren bij elkaar.

En op Texel : zand over uit de tuin ? of een duin afgegraven ?
pi_47739940
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 05:09 schreef AnneX het volgende:
Mooi-mooi-mooi
Ik denk dat ze daar de was op gaan hangen om te drogen

En idd, mooi-mooi-mooi die keuken zo!
pi_47740025
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:09 schreef Gurb het volgende:

[..]

Ik denk dat ze daar de was op gaan hangen om te drogen

En idd, mooi-mooi-mooi die keuken zo!
En dat vind ik serieus een goed idee, wat ik mijn ega ook ga voorstellen voor onze bijkeuken. Dan hebben we binnen iig iets ruimte, al is het maar voor een paar kleine dingen.
  Moderator woensdag 28 maart 2007 @ 10:37:04 #193
92034 crew  Vonkenboer
pi_47740811

Misschien zie ik iets over het hoofd; maar als jou wasmachine / wasdroger defect is.
Hoe krijg je dan de stekker eruit om het apparaat los te koppelen en ergens te laten repareren ?
pi_47741078
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:37 schreef Vonkenboer het volgende:
[afbeelding]

Misschien zie ik iets over het hoofd; maar als jou wasmachine / wasdroger defect is.
Hoe krijg je dan de stekker eruit om het apparaat los te koppelen en ergens te laten repareren ?
Volgens mij zit er een gat in het werkblad:
  † In Memoriam † woensdag 28 maart 2007 @ 21:15:22 #195
37843 lady-wrb
kortaf
pi_47765586
t is trouwens precies de ikea keuken die wij ook willen
wat istie mooi
pi_47784813
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 05:09 schreef AnneX het volgende:
Mooi-mooi-mooi

Eerst dacht ik dat het voor spotjes was : zou wel veel draad zijn.
Het houdt niet de muren bij elkaar.

En op Texel : zand over uit de tuin ? of een duin afgegraven ?
Diew aqslijnen zijn dus voor wat was welke niet buiten te drogen kan worden gehangen. Zeker in het najaar en in de winter heb je wel eens dat het giet en je toch je was hebt natuurlijk...

De Mrs kan er net bij, en ik kan er makkelijk bij. Hangt ongeveer 1,06 mtr boven het blad.

Verder natuurlijk gaten gezaagd met de gatenzaag voor de stekkers, en de wateraanvoer. De droger loost zijn water overigens nu ook op de afvoer van de wasmachine. Plus de vulopening van zowel droger als wasmachine sluiten op elkaar aan, kan je het makkelijk van wasmachine in droger stoppen. Je hoeft dus niet meer met je was om de deur van de droger heen.

En annex, kameraad japie had een tuin bestaand uit gras met tegels. Deze wordt helemaal naar tegels gebracht, en heeft dus een wit zand bed nodig in zijn achtertuin. Zwarte grond kon dus uitgegraven worden. Ik hield me hiervoor aanbevolen natuurlijk.

Lekker hoor, 12 kuub zand/aarde gratizzzz en het wordt nog bij je gebracht ok op de plek die je wil hebben. Moest hem alleen nog wel erin scheppen that is

componenten ikea bijkeuken:
1x FA529
2xFA128
3 handgreepjes TAG 96mm
1 x blad pragel 246cm
2 plinten corpus conform adel geelwit

Allles bij elkaar ¤ 724,- ( dus ook inclusief inrichting kasten , lades etc Etc ) Ben er erg blij mee hoor.
  donderdag 29 maart 2007 @ 19:32:15 #197
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_47802784
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 01:35 schreef Cybersijp het volgende:
Netjes toch?
pi_47881823
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 19:32 schreef B.A.Trix het volgende:

[..]

spank u

heb btw nog weer wat te melden, Dinsdag 10 april komt de kraan machinist hier het terras uitgraven en opvullen met wit zand. Daarna kan ik beginnen met het leggen van het nieuwe terras. Heb de stucadoor overigens vanmiddag ook geprobeerd te bellen met de vraag of hij de twee muurtjes buiten die aan het teraas grensen nog kan stucen voor het terras komt. Scheelt weer wat witte vlekken op me nieuwe tuinhout

Verder di aanstaande ff generale oefening terras uit hardhout leggen, ik ga dan een soortgelijk terras leggen bij kameraad Japie. Alleen niet 5x7 meter maar 4x3 , maar t idee blijft het zelfde zak maar zeggen
  Moderator zondag 1 april 2007 @ 10:16:11 #199
92034 crew  Vonkenboer
pi_47884850
Al van een oplossing gevonden voor die mooie betonnen garage die toch wel een keer in de weg gaat staan
pi_47889496
Cijber... jouw keuken in je bijkeuken is mooier dan mijn keuken
( al gebruik jij hem voor andere doeleinden )

Maare.. tgaat lekker zo te zien !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')