abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46190558
Zo zou vandaag meten gaan maar kwam e.e.a tussen door o.a wat bezoek nog omdat we in ons nieuwe huis wonen plus ben wat aan het shoppen geweest met een aantal tegoed bonnen welke ik nog had liggen. Die heb natuurlijk ook een houdbaarheidsdatum en moeten dus op een gegeven moment opgemaakt worden anders heb je niks meer.....

Wat gehaald met de bonnen :

Verfbrander makita (simpelste model, gebruik hem niet zo veel)

gereedschapkist stanley

beargrip inbussteuletset op soort van zakmes houder dus niet meer uit het oog verliezen van die dingen (ik gok erg herkenbaar ons ons allemaal )

rolletje schuurlinnen (erg makkelijk om dat standaard in je kist te hebben, kan je massas dingen mee doen)

twee drevels(holle punt, en een bolle punt) van stanley. Tot nu toe leende ik steeds die van vader Cybersijp

schuurblokje rubber van KWB, gewoon je schuurpapiertje ertussen klemmen en blijft rotsvast zitten

van wolfcraft een setje raspjes voor in de boormachine, kan je een soort van gemotoriseerde vijl van maken in combo met je accutol

twee bahco/sandvik vijlen, een vierkante voor metaal, een rechthoekige voor metaal en hout.

twee setjes reserve boortjes voor mijn makita quad driver, das zeg maar een verezinkboor, met een ingebouwd boortje. Kleinste maat wil nog wel eens afbreken dus nu maar 4 reserve gehaald (2x2)

spuitbusje kruipolie, altijd makkelijk als je wat moet smeren. Klein spuitbusje dus neemt weinig ruimte in in de kist maar wel onder handbereik

een spuitbus lubrit all, soort van wd 40 (meduim groet bus.

Als ik er morgen zin an heb of anders overmorgen effe de nieuwe kist inladen en alles weer een net plekkie geven. Op zich een erg leuke klus
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  zondag 11 februari 2007 @ 00:35:02 #127
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_46191253
quote:
Op zondag 11 februari 2007 00:05 schreef Cybersijp het volgende:
Als ik er morgen zin an heb of anders overmorgen effe de nieuwe kist inladen en alles weer een net plekkie geven. Op zich een erg leuke klus
Dat hebben vrouwen met hun handtas!! tenminste.. ikke wel..
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_46191627
quote:
Op zondag 11 februari 2007 00:35 schreef B.A.Trix het volgende:

[..]

Dat hebben vrouwen met hun handtas!! tenminste.. ikke wel..
Nee niet van weelde(of eigenlijk wel natuurlijk), maar toen ik laatst binnen in de casa klaar was met opruimen moest al het spul natuurlijk weer netjes opgeruimd worden. De gereedschapkist welke ik al jaren in gebruik had was gewoonweg te klein geworden door de aanwas van gereedschap welke ik nodig heb gehad voor de verbouwing...

Dan kan je zoals ik het nu heb alles wel in een bakkie doen en deels op elkaar stapelen in de oude kist maar als je dan wat moet hebben, dan ligt alles er uit alvorens je te pakken hebt wat je moet hebben.

Dus nu een slag op twee groter gedaan, met ruimte voor wat schroeven(al heb ik daar een keurig bakkie voor met alle doosjes op soort en lengte gesorteerd. Maar als straks het hobbyhok klaar is, dan kan deze kist mee op klus en is het amkkelijk als je de meestgebruikte schroeven een beetje bij je hebt( je kan overal wel 5x50 in jassen zoals op het werk gebeurd, terwijl 3x25 genoeg zou zijn zeg maar

Dus vooor nu happy, en strakies heb ik er ook nog wat aan .

oh en dames hebben standaard te veel in hun tas zitten, in ieder geval alle dames die ik ken wel (er is er maar eentje welke geen tas heeft rest heeft echt de hele wereld in haar tas zitten. Je kan het niet zo gek verzinnen of het zit erin. Soort van urban mac giver for girls idee
pi_46235896
Zow vroegertje vandaag

Dus maar even in de tuin bezig geweest, o.a een plan maken hoe nu de tuin klaar te krijgen voor het terras plus hoe we het ingraven van de Hwa gaan regelen.

In de tuin moet een stuk verlaagd worden, plus een boel zwarte grond moet er verdwijenen en wit zand erin. heb daarvoor diegene die me met het weghalen van het zwembad gehlopen heeft aan de lijn gehad. Maar die was op de shovel bezig en had (ff) weinig tijd. Hij belt me vanavond ff terug om ff een afspraak te maken.

Verder waren er twee mogelijkheden waar de hwa zat , maar eentje is op zeker okay dus die moeten we nemen. gevolg is dat we zo´n beetje het hele perceel open moeten halen......

Verder hier bij een lokaal straatbedrijf geweest om eens te vragen wat de stenen die ik gezien heb bij hun moeten kosten.Ik ga er zo nog eentje bellen om te horen daar. Ik kan ook evt. bij de frabikant terecht (maar dan betaal ik denk ik meer aan vrachtkosten)

we blijven bezig Maar vind het leuk in ieder geval
  maandag 12 februari 2007 @ 14:46:50 #130
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_46237837
quote:
Op zondag 11 februari 2007 00:49 schreef Cybersijp het volgende:

[..]
Soort van urban mac giver for girls idee
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_46259718
Heb een verzoek gehad van de "Tekenaar" om het perceel uit te tekenen/meten. Ik zou dat van het weekeinde al doen maar toen was het zulk pokke weer dat t nie leuk was he? Dus nu op tijd klaar en hulptroepen geregeld gaan we zometeen ff met de laser afstandmeter in de rondte.
pi_46262943
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 15:19 schreef Cybersijp het volgende:
Heb een verzoek gehad van de "Tekenaar" om het perceel uit te tekenen/meten. Ik zou dat van het weekeinde al doen maar toen was het zulk pokke weer dat t nie leuk was he? Dus nu op tijd klaar en hulptroepen geregeld gaan we zometeen ff met de laser afstandmeter in de rondte.
Leuk!
pi_46300863
het regenet pijpestelen buiten , maar dat weerhoud me niet van het (verder) regelen van de tuin natuurlijk.

Gedaan:

offerte bestrating aangevraagd

afspraken gemaakt met shovel/minikraan drijver over het afgraven van de tuin achter en naast huis zodat we de afwatering en terras kunnen plaatsen

Ik moet in ieder geval aan het rooien van mijn betontegeltjes beginnen(meter breed over me hele perceel heb nou al een zere rug just kidding

Toedels !
pi_46301304
Hi Cyber,

toppertje die vouwgordijnen! maatwerk ??? ik wil het ook op ongeveer de zelfd manier zoals jullie hebben. Hoef je niet gelijk de overgordijnen te sluiten, maar kan er toch iets dicht. Rottige hier is alleen dat de standaardmaten niet verder gaan dan 190 in de hoogte.. Laat mijn 2 kozijenen nu 2,05 meter zijn in de binnenkant.....

Nu moet ik kiezen, of voor flink wat meer maatwerk nemen, of standaard nemen, leuke prijs, maar dan 15 cm te kort komen aan de onderkant.

die trap is trouwens....
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_46306901
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 17:25 schreef Gompy58 het volgende:
Hi Cyber,

toppertje die vouwgordijnen! maatwerk ??? ik wil het ook op ongeveer de zelfd manier zoals jullie hebben. Hoef je niet gelijk de overgordijnen te sluiten, maar kan er toch iets dicht. Rottige hier is alleen dat de standaardmaten niet verder gaan dan 190 in de hoogte.. Laat mijn 2 kozijenen nu 2,05 meter zijn in de binnenkant.....

Nu moet ik kiezen, of voor flink wat meer maatwerk nemen, of standaard nemen, leuke prijs, maar dan 15 cm te kort komen aan de onderkant.

die trap is trouwens....
Vouwgordijnen zijn (helaas ) maatwerk, maar dan wel weer van luxaflex zelf. Qua kosten ten opzichte van de hema waren deze stoffeerders helemaal niet duur, alles hangt en ingemeten met risico voor hun voor ¤ 100,- meer dan de hema. Kan je nog veel en veel meer stoffen ook uit kiezen.

Jammere is gewoon dat ons huis vroeger op "maat"is gemaakt voor de bewoners, ipv tegenwoordig dat iets aan standaardmaten voldoet om de nieuwe bewoner te plezieren. Nou ja meer charme zak maar zeggen

Die rolgordijnen niet helemaal dicht kunnen doen is geen pan, hou het dan maar ff bij je overgordijnen en spaar nog ff door, t is het waard

En die trap? die is nog lang niet af, en kan je vertellen dat ze er geen cent op verdient hebben (nou ja komt er weer wat van de vitrage terug tring zeg dat was wel ff een dure maar wel mooi )
pi_46307220
Om nog ff terug te komen op de bestrating, ik heb een wat duidelijker plaatje gevonden van hetgeen voor de garage komt strakies. Hier komt nog wel een bruine bies om heen van vier rijtjes steen (zelfde steen) Patroon op ons "autopstelterrein" is het zelfde als op het plaatje overigens. Supermakkelijk leggen zit op matjes vast en al in patroon

netjes toch?
pi_46321107
Oei, dat is een mooi pad zo. Dat ga ik even onthouden. Ook erg leuk als bestrating onder een paar platanen of een grote pergola.

Erg mooi en slijlvol!
  donderdag 15 februari 2007 @ 08:46:43 #138
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_46321869
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 20:28 schreef Cybersijp het volgende:
Om nog ff terug te komen op de bestrating, ik heb een wat duidelijker plaatje gevonden van hetgeen voor de garage komt strakies. Hier komt nog wel een bruine bies om heen van vier rijtjes steen (zelfde steen) Patroon op ons "autopstelterrein" is het zelfde als op het plaatje overigens. Supermakkelijk leggen zit op matjes vast en al in patroon

[afbeelding]

netjes toch?
Ik vind het erg mooi inderdaad (en weer eens iets anders dan kiezelstenen)...

[ Bericht 3% gewijzigd door sanger op 15-02-2007 09:30:46 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_46322037
Ik heb zo'n beetje een vergelijbaar iets in gedachten alleen dan met wat langwerperige stenen. Ook met een bies er om heen.
Maar dat zal nog wel een paar jaartjes duren.
pi_46372999
Zow Vrijdagmiddag en tijd voor de klus,

Ik heb alvast 350 betontegels gerooid van hier om huis heen. Omdat volgende week dat het trace vormt van de afwatering welke in gegraven gaat worden. Eerste tien tegels ben ik al kwijt Nog 340 te gaan, maar morgen komen er nog honderd ofzo bij (ben nog niet klaar nl.

ga ze zo ff op de Texelse "marktplaats "zetten en hoop er snel vanaf te zijn www.koopplein.nl is de url. morgen als het klaar is voor de kraan wel ff wat pics. Straks in ieder geval ff lekker eten met een paar vrienden dus dat is erg gezellie natuurlijk.
pi_46379855
LOl ! 17:26 op koopplein gezet, om 18:00 al weg..... Komt morgen de 500 tegels ophalen met een karretje(moet een flinke zijn zeg ...) Dus kan morgen er nog ff 150 "rooien" en die ben ik ook al kwijt....

dat was echt snel zeg !! Ben er blij mee, anders moet je ze naar de lokale stort brengen á ¤ 0,10 per stuk( als ze 5 kilo wegen that is )

* Cybersijp gaat morgen verder , kan haast niet wachten tot het morgen is....
pi_46380753
Mss hebben ze bij de buren nog wat liggen
pi_46384597
Nou over de buren gesproken jannemans,....

Vanmiddag ff kort de buurman gesproken en ik het kort verteld wat ik wil gaan doen aan de voorkant, werd helemaal enthousiast Dus plan wat ik heb met buxusen , hekwerk etc komt helemaal goezo he!

Ben ik blij om, zie anders maar eens de helft van de kosten van een hekwerkje in staal te krijgen als hij/zij het niks vind natuurlijk....

Morgen weer ff tegeltjes "rooien", en dan met een paar dagen beginnen met het ingraven van de hwa. daarna dichtgooien, en twee weken later zal het hout voor het terras er zijn . Meteen bij het ingraven halen we ook al zand weg , daar waar het terras moet komen. Verder een oude overloop put waar het overloop van de waterput zat wordt weggehaald. zand van een ander klusje voor de kraandrijver komt bij mij in de borders dus die zijn dan ook gevuld al.

Volgende week ligt ook voor de deur het zand open en blood dus denk dat ik maar een sleuf ga graven om een nieuw isra te laten plaatsen. Het mooie is dat hier op Texel de "ons kent ons"methode er is. Ik heb het 06 nummer van de lokale KPN monteur dus kan ik hem ff opbellen, vragen hoe en wat en hij kan het dan ff voor me aansluiten. Als dat gebeurd is dan kan de sleuf weer dicht. Zit het isra in ieder geval daar waar een modern isra punt hoort te zitten.

Still going strong dus

Maand Maart wordt een maand met klussen voor me, alleen dan niet @ casa maar @ work. De paviljoens moeten weer omhoog, en alles weer klaar voor het nieuwe seizoen dus lots of werk dan. Maand April wordt het wel weer dat we daadwerkelijk weer 2 volle dagen per week bezig kunnen gaan zijn met de casa.

maar ach als je maar genoeg op je "to do 'lijstje hebt staan, komt het werk nooit af
pi_46385435
Ik dacht dat je klaar was
pi_46385546
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 23:27 schreef Solingjan het volgende:
Ik dacht dat je klaar was
Ja LACHEN JANNEMANS....

Als klusser ben je pas klaar als je tussen 6 plankjes ligt..... of je kan je broek op hijsen als je "klaar "bent (dat ook )
pi_46385831
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 23:30 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Ja LACHEN JANNEMANS....

Als klusser ben je pas klaar als je tussen 6 plankjes ligt..... of je kan je broek op hijsen als je "klaar "bent (dat ook )
Ben kamer van jongste dochter aan het "verbouwen" . Heb net weer sleuven voor electra geboord en gehakt in betonstenen. Stof ... Dat wil je niet weten. Maar dat is gelukkig al weer opgeruimd.
We blijven aan de gang ( al 25 jaar)
pi_46391718
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 23:41 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Ben kamer van jongste dochter aan het "verbouwen" . Heb net weer sleuven voor electra geboord en gehakt in betonstenen. Stof ... Dat wil je niet weten. Maar dat is gelukkig al weer opgeruimd.
We blijven aan de gang ( al 25 jaar)
Waarom open je er geen topic over? Met zoveel goede tips van jou kant, samen met een begeleidende post is het een topic om wat van te leren!

En Cybersijp, ik ben jaloers op de enige-echte-texelse-ISRA-KPN-06-ons-kent-ons-methode
pi_46393500
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 09:33 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Waarom open je er geen topic over? Met zoveel goede tips van jou kant, samen met een begeleidende post is het een topic om wat van te leren!

En Cybersijp, ik ben jaloers op de enige-echte-texelse-ISRA-KPN-06-ons-kent-ons-methode
ja om Pinjo ff wat ruggesteun te geven, ik ben het wel eens dat Janneman wel eens een eigen topic kan maken. Lijkt me harstikke leuk om jouw geknutsel eens te bekijken, verder komen er zat wijze woorden uit je mond zo nu en dan dat we er hoogstwaarschijnlijk nog wat van kunnne leren ook....

Dus hup openen dat topic

Verder Mars valt het werk van die kpn man wel mee hoor, gietmof, stukje nieuwe kabel, invoeren in de buis naar de meterkast. Isra maken. Dat zoiets zo veel moet kosten snap ik niet maar het zal door de "vele" lagen binnen kpn zelf ongetwijfeld meer geld moeten kosten.

Ik hoop in ieder geval dat iki op de manier die ik schets mee weg kom, kan ik altijd later om naar kpn als ik dat wil. Heb nu nl. niks met kpn te maken, maar wil metdertijd over naar internet plus bellen oid
  zaterdag 17 februari 2007 @ 11:40:50 #149
215 misterDre
Paint it black!
pi_46393745
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 09:33 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Of zo'n topic als Piet Verdriet heeft in CUL.

[K&W]Vraag het Solingjan!

Trouwens mooie bestrating uitgekozen Cyb.

[ Bericht 3% gewijzigd door misterDre op 17-02-2007 11:44:03 (typo) ]
  zaterdag 17 februari 2007 @ 11:46:33 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46393921
Die loper op de trap!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')