ff de laatste "werk" post vanhet vorige topic spammenquote:Op woensdag 10 januari 2007 23:36 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Bedankt voor de subtiele hint onder de gordel robHet geld stond idd vandaag op de rekening, dus alles is rond nu
Moest vanavond ff naar de baas toe, maar die was nog in bespreking dus ff wachten. kwamen de nieuwe bewoners eraan. heb dus nog ff en passant de oude ophangbeugel van me tvtje verkocht voor een leuk bedragje(zou hem toch niet meer op gaan hangen nl) wacht wel met boren tot ik centen voor een flatscreen heb.
vandaag verder gedaan:
garage opgeruimd, a het rondslingerende hout, en plaatmateriaal op beugels aan de wand gehangen. geveegd, de bijkeuken leeg gehaald(puilde uit), de kelderkast voorzien van planken en de vloer panelen voor de overspaning van de kelder zelf op maat gemaakt( moest kleiner worden ivm andere wand onder de trap natuurlijk
Al mijn gereedschap staat nu knap bij elkaar. De overloop is ook ontdaan van spullen(kan je nou ook weer fatsoenlijk over lopen zonder je benen te breken )
verder met vaders aan het brainstormen geweest over het schuurtje dat straks maar een aanvang moet gaan krijgenQua idee is het rond, nu de benodigde financiele middelen
![]()
Qua foto's dat schiet niet erg op, want ik vergeet het steeds ff te amken van hoe we er nu bijzitten. Maar ga nu ff naar beneden en zal als een mooie afsluiting van deel 5 wat plaatjes schieten
Verder was vandaag texel in het nieuws , met duurzame energie. en wie denk je dat in het 6 uur en 8 uur nieuws zat van de Nos ? Nou ? De nou nou ..... Mijn klusmaatje/ in real live "gabber" Stefan![]()
![]()
![]()
had o.a een waterbesparende douchekop gekocht van zijn energiebon
![]()
quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
Sijp, zou je misschien ook wat foto's kunnen maken van je woonkamer en keuken zonder flitser??
Gaat een beetje lastig midden in de nachtquote:Op donderdag 11 januari 2007 09:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
Sijp, zou je misschien ook wat foto's kunnen maken van je woonkamer zonder flitser??
Ik ook van jouw!!quote:Op vrijdag 12 januari 2007 00:26 schreef B.A.Trix het volgende:
Niet om te slijmen oid maar vind het echt een mooi huis geworden!![]()
hell no!! jannemansquote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:37 schreef Solingjan het volgende:
op het moment van schrijven van deze topicstart waren deze slechts 973870 keer bekeken, en dan tel ik daar niet de banner van bouwgarant bij welke ook nog zonder toestemming van TS is gemaakt van de renovatie van de Casa
Ik denk dat Reve zich in zijn graf omdraaid en Mulich zich in zijn pijp verslikt als ze dit lezen.
Nominatie voor meest gelezen topic![]()
Hoe is het met de storm. Over?
En een welkom thuis had ik je al geschreven in de vorige bijdrage.
Of ben je alweer opzoek naar een andere Casa![]()
Idem x 2.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 08:58 schreef truttebosje het volgende:
mooi hoor cyb, alleen schreeuwt de vloer (in mijn ogen dan) wel om een mooi karpetje ofzo.
moet wel een heerlijk gevoel zijn om na zo`n lange verbouwing eindelijk in je huis te kunnen wonen.
wens jou en je 2 dames nog veel woonplezier toe.
Ja een hondje is er niks bijquote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:31 schreef AnneX het volgende:
[..]
Idem x 2.
* bewondert overigens je trouw om ons dagelijks op de hoogte te houden.
Kijk er wel naar uit.
............Zo, OmeRob is weer on FOK! Dankzij Lucille kan ik weer inloggen met een nieuw password. Wat er allemaal mis ging weet ik niet maar uiteindelijk heb ik zo met de instellingen zitten klooien dat ik mezelf finaal buiten het FOK-forum had gesloten. En dan ben ik nieteens blond.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:33 schreef Cybersijp het volgende:
Helemaal vergeten te melden net, de vitrage is binnen bij de stoffeerder dus ik denk volgende week ergens hangt dat in ieder geval![]()
![]()
Zitten we aan de voorkant van het huis( aan de voorste erker) niet meer zo te koop(in de avond, en overdag ook wel enigzins)
Woei!quote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:44 schreef OmeRob het volgende:
[..]
............Zo, OmeRob is weer on FOK! Dankzij Lucille kan ik weer inloggen met een nieuw password. Wat er allemaal mis ging weet ik niet maar uiteindelijk heb ik zo met de instellingen zitten klooien dat ik mezelf finaal buiten het FOK-forum had gesloten. En dan ben ik nieteens blond.(Wel kaal
)
Mooie ingerichte Casa SijbMoet een goed gevoel geven nu je er eindelijk woont. Beetje steriel nog, na de vitrage nu nog een paar mooie gordijnen en hier en daar een strak schilderijtje om de grote witte vlakken wat te breken en het is toppie! Maar misschien kan je dat allemaal beter ff uitstellen tot de nieuwe inrichting want anders past het misschien niet goed bij elkaar. Je kan de boel beter eerst een beetje ''inwonen'' (iets anders dan uitwonen
) Je leeft nu in je nieuwe Casa en de rest komt met der tijd vanzelf wel.
Is het niet een goed idee om in je nieuwe schuur een kantoortje zoals vroeger voor je computer te reserveren?
Idd Robsquote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:41 schreef OmeRob het volgende:
Zo, meneer de bofkont is weer spekkoperGefeliciteerd man, da's nie duur! Maar ik meen mij te herinneren dat jij, ten tijde van je huwelijksreis naar Tsunamieland, al een lappie met WiFi had. Wat is daar dan mee gebeurt?
heb je daar nu een opbouw wcd zitten met een kabelgootquote:Op zondag 14 januari 2007 23:21 schreef Cybersijp het volgende:
[afbeelding]
vanmiddag al bezig geweest met uitrekenen hoeveel hout ik nodig heb voor het teraas, en natuurlijk hoeveel palen etc. Morgen ga ik er aan beginnen(palen voor de border, 28 stuks)
Op tafel een stukje voorbeeld hout, bankirai 25mmx145 mm met profilering (anti rutsch zeg maar )
eh ja, maar zeg me hoe het anders gedaan kan worden daarquote:Op maandag 15 januari 2007 10:02 schreef Gurb het volgende:
[..]
heb je daar nu een opbouw wcd zitten met een kabelgoot![]()
Mag ik vragen wat je betaald per m1 voor de delen?
Op die plek word dat idd ontzettend lastig, maar dan had ik persoonlijk ervoor gekozen om er gewoon geen wcd te maken (of onder de vensterbank, uit het zicht)quote:Op maandag 15 januari 2007 10:19 schreef Cybersijp het volgende:
eh ja, maar zeg me hoe het anders gedaan kan worden daarZijn overigens de enige twee opbouwdozen in het huis hoor....
Verder voor 28x145 per m1 ¤5.59 inclusief btw
Ik wilde je er nog over tippen, maar kon zo snel geen website vinden, maar je was al bekend met het fenomeen.quote:Op maandag 15 januari 2007 13:07 schreef Cybersijp het volgende:
Verder speciale spax schroeven gehaald voor volonders en ander houthout op palen werk :
spax d:
http://www.pontmeyer.nl/smartsite.dws?id=971
Torx 25 bitje heb je nodigquote:Op maandag 15 januari 2007 13:29 schreef Gurb het volgende:
[..]
Ik wilde je er nog over tippen, maar kon zo snel geen website vinden, maar je was al bekend met het fenomeen.![]()
Is dit met een torx- of kruiskop?
De verlichting van de tuin kun je afhankelijk van het tottaal antal dingen dat je er op zet een ADA906G of ADA910G HACO nemen. Aangezien je met Haco's werkt ipv 1 losse aardlekschakelaar moet je in het kastje ook een hoofdschakelaar plaatsen je zult dan minimaal de GD108E nodig hebben voor hoofdschakelaar + 3 maal HACO. Ik raad je echter aan om de GD110E met GD110T te nemen. Eventueel kun je de VE110F nemen deze is slagvast en spatwaterdicht hangt er een beetje vanaf waar je het in je bijkeuken ophangt en wat je daar gaat doen.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:25 schreef Cybersijp het volgende:
het idee is om een klein groepenkastje extra te plaatsen voor de verlichting van de tuin( 4 wcds en vier lampen) en twee groepen die naar het schuurtje "to be"moeten gaan lopen. Eerste kastje komt naast de meterkast, de laatste met 16A automaten komt in de bijkeuken(klepje ervoor overigens)Omdat een buitenverlichtingsgroep naar mijn idee altijd wat meer risico loopt op aardlekperiekelen dus maar met aarlekautomaten, immers groep eruit is niet meteen ook de hele schuur zonder stroom dan.
naast de groepenkast in de hal komt ook een klein kastje met daarin 3 automaten 25A , zodat de 16A eruit "klapt" ipv de 25A natuurlijk. Onder de vloer van gang, keuken, en bijkeuken loopt al een extra loze leiding hiervoor.
We hebben besloten om in ieder geval 4mm² te gebruiken onder de "grond"door, das wat beterder begrijp ik dan 2.5mm² . Vooral de machinegroep voor de schuur noem ik het voor het gemak maar ff zal qua inscahkelstromen soms best trekken denk ik. Verwacht nou geen complete houtwerkfabriek ofzo.... gewoon me good old afkortzaag, cirkeltje etc, en dan niet allemaal tegelijk he?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:54 schreef tnimble het volgende:
Bij een lengte van 15m voldoet een 2.5mm ader doorsnede voor wat je er op gaat aansluiten
Als je in bad gaat ipv douche, en je lekker ligt met een halve jaargang boekles welke je nog moet inzien dan kan het lang durenquote:Op woensdag 17 januari 2007 16:40 schreef tnimble het volgende:
*wacht op foto's*
haha Grapjas jannemans, Dan heb je nog geen zicht op mijn 1337 spax d schroeven gehad hoor, dat zit als een huis zo vast. En weer of geen weer morgen we gaan het gewoon proberen. Gaat t niet dan komen we weer binnen. heb nog zat klussen liggen hier binnenquote:Op woensdag 17 januari 2007 20:50 schreef Solingjan het volgende:
Zoek morgen maar een klusje voor binnen.![]()
En zorg dat je paaltjes en planken vastzitten anders liggen die dadelijk op het vaste land![]()
Jan , t zijn geen antislipplanken, gewoon twee v groeven over de breedte heen. Om het een beetje te breken zeg maar... Antislip is meer het idee wat ik van de week postte en heeft wel 12 groeven ofzoquote:Op woensdag 17 januari 2007 23:26 schreef Solingjan het volgende:
Een echte eilander dus. Bikkelhard![]()
Waarom heb je trouwens van die antislip planken met ribbel genomen en geen vlakke.
Nou dan blijf ik vanacht toch lekker op. Ik wil dat historisch moment wel meemaken. Dat wordt vuurwerk.quote:Op woensdag 17 januari 2007 23:27 schreef Cybersijp het volgende:
998732 das het aantal dat de casa pics tot gisteren zijn bekeken,.... Na vandaag gaan we eroverheen gok ik(gisteren 3.500 views )1.000.000 is veul wou dat ik een euro per fotobekijken kreeg, had ik inmiddels al Casa drie aan het bouwen geweest
![]()
quote:Op woensdag 17 januari 2007 23:29 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Nou dan blijf ik vanacht toch lekker op. Ik wil dat historisch moment wel meemaken. Dat wordt vuurwerk.![]()
Ik heb hier bij ons destijds een schutting van Bankirai geplaatst. 40 meterquote:Op woensdag 17 januari 2007 23:29 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Jan , t zijn geen antislipplanken, gewoon twee v groeven over de breedte heen. Om het een beetje te breken zeg maar... Antislip is meer het idee wat ik van de week postte en heeft wel 12 groeven ofzo
Ff plaatje opzoeken
J awat ga ik er mee doenquote:Op donderdag 18 januari 2007 00:00 schreef Solingjan het volgende:
Wat ga je met je terras doen?
Ja Sijb, ze zien hier ook alles met die HD-foto's van jequote:Op donderdag 18 januari 2007 17:44 schreef Solingjan het volgende:
Ziet er weer netjes uit die vitrage. Dat wordt nog wat.
En wat zei je, Zon???? Waar??
Als je dadelijk nog een kwastje verf over hebt. Het bochtje van de radiator op onderste foto![]()
iets voor jou???
Chef-kok betaalt 1500 euro voor reuzentruffel 810 gram??????
But somebody got to do it .....quote:
Thx voor de tip, maar ben al voorzien van prachtig mooi spul om rvs mee op te poetsen... Rvs17 Schoonmaken doen we met cetemet w15, en cetamet HG dat zijn professionele spullen uit de grootkeuken(mijn achtergrond nl, ben chef kok)quote:Op zondag 21 januari 2007 00:17 schreef CalvinHobbes het volgende:
Tippie voor je gasfornuis.![]()
Prachtig mooi RVS(heb ik ook) en ik heb me een ellende gezocht naar een knap schoonmaakmiddel. Keukenreiniger van de Lidl, ontvet geweldig!! In het begin van die dure middelen gebruikt, werken allemaal niet (naar mijn mening).
Trouwens geweldig stukje glas in lood!!!
Ja daar kan ik niet tegen op als huis-kok. Ik moet het dus maar doen met L..lquote:Op zondag 21 januari 2007 00:22 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Thx voor de tip, maar ben al voorzien van prachtig mooi spul om rvs mee op te poetsen... Rvs17 Schoonmaken doen we met cetemet w15, en cetamet HG dat zijn professionele spullen uit de grootkeuken(mijn achtergrond nl, ben chef kok)
Het is en blijft .... prachtig!! Goed om te zien dat je zoveel moeite hebt genomen om zo'n stukje erfgoed te bewaren.quote:Op zondag 21 januari 2007 00:22 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Stukkie....Is gerestaureerd bij de gals in lood restaurateur, daarna in de fabriek tussen dubbel glas in laten zetten.... Zelfde iso waarde als hr++ glas alleen dan mooi en estetisch verantwoord
* Valt van schrik van stoel afquote:Op donderdag 25 januari 2007 00:39 schreef Cybersijp het volgende:
heb effe besloten om twee weken eens niet me kluskloffie aan te trekken. Loop er immers al anderhalf jaar in nl.
he t is niet dat ik in enen niks meer doen he?quote:Op donderdag 25 januari 2007 01:17 schreef B.A.Trix het volgende:
[..]
* Valt van schrik van stoel af
goed besluit![]()
Voor reiskostenvergoeding wil ik wel een keertje komen tekenen hoorquote:Op donderdag 25 januari 2007 15:03 schreef Cybersijp het volgende:
Na de vakantie dus maar op zoek naar iemand die tekeningen kan maken voor ons . We gaan in ieder geval voor de maximale maat bijgebouwen die je hier op Texel mag (40m²)
Deal !!!!!quote:Op donderdag 25 januari 2007 15:12 schreef Gurb het volgende:
[..]
Voor reiskostenvergoeding wil ik wel een keertje komen tekenen hoor![]()
mail me na je vakantie maar ff, dan kijken we wel ff. Ikzelf ga nl ook op vakantie. Vanaf morgenochtend tot volgende week zaterdag lekker wintersportenquote:
Als in 'active topics afwerken'quote:Op vrijdag 2 februari 2007 23:20 schreef Cybersijp het volgende:
ja lachen, zat al op k&w te struinen wat er allemaal op klusgeboied boven was komen borrelen in het weekje dat ik en me "moppen" weg waren, en zou zou langzaam aan naar onder gaan....
Maar nu dus ff sneller
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |