abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45235774
Renovatie deel 6 alweer

Wat begon als een redelijke verbouwing van het huis waar zowel mijn grootouders, als mijn moeder in hebben gewoond is nu bij het zesde deel aangeland op het departement K&W op Fok!

• Deel 1: Renovatie
  • Deel 2: Renovatie deel 2 alweer ;)
  • Deel 3: Renovatie deel 3 alweer ;)
  • Deel 4: Renovatie deel 4 alweer ;)
  • Deel 5: Renovatie deel vijf, nog een maand tot we gaan wonen ;)

Inmiddels is de "Casa Pequena Elbera" zo goed als klaar qua verbouwen aan de binnenzijde van het huis . Hoewel het oorspronkelijke idee was om met kerst 2005 erin te kunnen wonen, is dat niet geheel gelukt, net na de jaarwisseling 2006/2007 zijn we in onze geliefde "casa"getrokken. De tijd die het geheel nodig had om tot deze staat te komen is niet alleen de "schuld"van de bouwers maar ook een bitje van de auteur van dit Topic. Ik heb nl. maar twee dagen vrij per week. En er moest/moet nog een boel gebeuren …..

Maar goed de foto’s : (op het moment van schrijven van deze topicstart waren deze slechts 973870 keer bekeken, en dan tel ik daar niet de banner van bouwgarant bij welke ook nog zonder toestemming van TS is gemaakt van de renovatie van de Casa )

Hier begon het mee

Foto van een recent aanzicht van de voorkant van het huis, al het houtwerk aan het huis is vervangen en voorzien van nieuwe beglazing, nieuwe vloeren, nieuwe binnendeuren, nieuwe keuken, nieuwe badkamer, nieuwe slaapkamers, nieuwe elektrische installatie naar de meest recente normen. Nieuwe afvoeren in het hele huis, nieuwe waterleiding pretty much overal . Je ziet het heeft een hoop werk opgeleverd, maar fanatieke medelurkers en posters in eerdere “Casa “topics zijn vrijwel unaniem dat het heel erg mooi gaat worden.Deel 4 is overigens grotendeels gewijd aan de nieuwe trap omdat er in 1969 wat “prutsers “actief waren in de casa

Resultaat toen de trap kompleet gestript was:

Resultaat na heel wat inspanning, en verfwerk

Inmiddels is de verhuizing acter de rug, alle spullen zijn verhuisd, we zitten nu in ons nieuwe huis , we kunnen wonen maar we hebben nog plenty of dingetjes te doen/op te ruimen. De komende tijd gaan we gestaag verder met onze casa, maar niet elke dag zullen er nieuwe pics online komen. Zo af en toe natuurlijk wel Echter de oude staan allemaal online en ga ze nog maar eens extra bezoeken. Er zijn er zat die schijnbaar de pics erg mooi vinden(973870 keer bekeken is niet niks , ik zeg"helemaal niet niks! Op naar het miljoen dus )

En als je dan denkt dat we er zijn, eh ....nee niet bepaald want nu de binnenkant klaar is dan moet de buitenkant nog. Daar komt waarschijnlijk een schuur van 13.5 meter lang en 3.5 m breed in te staan, grasveld, borders, afvoeren van hemelwater op het riool ipv op de betontegels zoals nu. Er komt dus nog veel meer werk aan in de toekomst. Ik zal in dit topic de stand van zaken aangeven, plus een fotografisch verslag proberen te doen van hetgeen deze chef-kok nu al meer dan jaar en acht maandenr bezig houd

Have Phun

Stay tuned dus . More to come
  • pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
    pi_45235838
    quote:
    Op woensdag 10 januari 2007 23:36 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Bedankt voor de subtiele hint onder de gordel rob Het geld stond idd vandaag op de rekening, dus alles is rond nu Moest vanavond ff naar de baas toe, maar die was nog in bespreking dus ff wachten. kwamen de nieuwe bewoners eraan. heb dus nog ff en passant de oude ophangbeugel van me tvtje verkocht voor een leuk bedragje(zou hem toch niet meer op gaan hangen nl) wacht wel met boren tot ik centen voor een flatscreen heb.

vandaag verder gedaan:

garage opgeruimd, a het rondslingerende hout, en plaatmateriaal op beugels aan de wand gehangen. geveegd, de bijkeuken leeg gehaald(puilde uit ), de kelderkast voorzien van planken en de vloer panelen voor de overspaning van de kelder zelf op maat gemaakt( moest kleiner worden ivm andere wand onder de trap natuurlijk Al mijn gereedschap staat nu knap bij elkaar. De overloop is ook ontdaan van spullen(kan je nou ook weer fatsoenlijk over lopen zonder je benen te breken )

verder met vaders aan het brainstormen geweest over het schuurtje dat straks maar een aanvang moet gaan krijgen Qua idee is het rond, nu de benodigde financiele middelen

Qua foto's dat schiet niet erg op, want ik vergeet het steeds ff te amken van hoe we er nu bijzitten. Maar ga nu ff naar beneden en zal als een mooie afsluiting van deel 5 wat plaatjes schieten

Verder was vandaag texel in het nieuws , met duurzame energie. en wie denk je dat in het 6 uur en 8 uur nieuws zat van de Nos ? Nou ? De nou nou ..... Mijn klusmaatje/ in real live "gabber" Stefan had o.a een waterbesparende douchekop gekocht van zijn energiebon
    ff de laatste "werk" post vanhet vorige topic spammen
    pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
    pi_45235873
    De kelderkast, me mijn "precious"gereedschapjes, ik zeg de kleur is blauw

Wat nou meer blauw op straat? In me gangkast zal je bedoelen

bijkeuken lijkt aardig leeg, maar is....

van de andere kant genomen, best nog vol. Troost mezelf met de gedachte dat hier tot vanmiddag nog veel en veel meer stond

Woonkamer van achter naar voor genomen

Woonkamer van voor naar achteren genomen , vooral achterin staat nog een hoop op te ruimen spullen

Dat waren ze weer

Hoop dat BE het me vergeeft.......

ff de bijpassende foto's opnieuw ingeplakt in het nieuwe topic
      donderdag 11 januari 2007 @ 09:05:59 #4
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_45239152

Feli Sijp!
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_45239206
    Veel woon- en klusplezier in je Casa!
      donderdag 11 januari 2007 @ 09:12:58 #6
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_45239253
    Foto's!
    Looks good!
      donderdag 11 januari 2007 @ 09:36:08 #7
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_45239637
    Sijp, zou je misschien ook wat foto's kunnen maken van je woonkamer zonder flitser??
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      donderdag 11 januari 2007 @ 10:27:30 #8
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_45240705
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 09:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Sijp, zou je misschien ook wat foto's kunnen maken van je woonkamer en keuken zonder flitser??
    Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
    pi_45241130
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 09:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Sijp, zou je misschien ook wat foto's kunnen maken van je woonkamer zonder flitser??
    Gaat een beetje lastig midden in de nacht , maar doe het zo ff voor jullie hoor
    pi_45241174
    Meubels erin
    Wat goed, gefeliciteerd.
      donderdag 11 januari 2007 @ 20:35:21 #11
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_45262484
    Gefeliciteerd
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      donderdag 11 januari 2007 @ 23:40:30 #12
    215 misterDre
    Paint it black!
    pi_45269816
    Wow...dat moet een goed gevoel zijn

Gefeliciteerd!!!
    pi_45270229
    U vraagt wij draaien

De flitser moest er toch ff voor aan, net als een rij spotjes. want vandaag met die storm was het erg donker buiten

Verder gedaan:

achterste schuurtje opgeruimd, kan nou weer een boel meer in. is niet een al te dicht schuurtje dus al te "knap spul" er niet neer zetten natuurlijk, maar wat resthout staat er, wat tuinmeubilair etc fietsen

Verder met wat zelfgemaakte "piket"paaltjes en wat meters sisaltouw een soort van omzoming gemaakt van hoe mijn idee is hoe het achterste deel van de tuin straks moet worden. Had het al bedacht natuurlijk ( ) maar de Mrs had het nooit zo met echt de look & feel gezien, maar vond het plan in orde ( okay )

vanavond gasten over de vloer gehad, lekker pasta gemaakt en daarna een bakje koffie en het is al weer laat!!!!....... maar toch nog maar ffies naar huize Fok! om up te deten
      vrijdag 12 januari 2007 @ 00:26:14 #14
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_45271321
    Niet om te slijmen oid maar vind het echt een mooi huis geworden!
    pi_45271465
    En dan is de inrichting nog totaal niet zoals we het willen (ooit ), maar aangezien de geldboom ff wat minder groeit gaat het niet zo hard, dus langzaam aan alles vervangen wat we willen vervangen ipv patsboem hele handel in een keer .

prioriteit no:1 is nu dat we straks bezig gaan met de schuur, en de inrichting van de tuin plus aanpassingen( oa. grijswaterafvoer )
    pi_45271489
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 00:26 schreef B.A.Trix het volgende:
    Niet om te slijmen oid maar vind het echt een mooi huis geworden!
    Ik ook van jouw!!
    pi_45275553
    mooi hoor cyb, alleen schreeuwt de vloer (in mijn ogen dan) wel om een mooi karpetje ofzo.
    moet wel een heerlijk gevoel zijn om na zo`n lange verbouwing eindelijk in je huis te kunnen wonen.
    wens jou en je 2 dames nog veel woonplezier toe.
      vrijdag 12 januari 2007 @ 15:36:20 #18
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_45287483
    mooi huis
    Childhood is over the moment you know you're going to die.
    'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
    pi_45291314
    dat ziet erg goed uit!! Ik heb niet alles gelezen de afgelopen tijd maar voor het werk!!
    Zo nu eerst
    pi_45293834
    op het moment van schrijven van deze topicstart waren deze slechts 973870 keer bekeken, en dan tel ik daar niet de banner van bouwgarant bij welke ook nog zonder toestemming van TS is gemaakt van de renovatie van de Casa
    Ik denk dat Reve zich in zijn graf omdraaid en Mulich zich in zijn pijp verslikt als ze dit lezen.
    Nominatie voor meest gelezen topic

Hoe is het met de storm. Over?

En een welkom thuis had ik je al geschreven in de vorige bijdrage.
    Of ben je alweer opzoek naar een andere Casa
    pi_45301617
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 19:37 schreef Solingjan het volgende:
    op het moment van schrijven van deze topicstart waren deze slechts 973870 keer bekeken, en dan tel ik daar niet de banner van bouwgarant bij welke ook nog zonder toestemming van TS is gemaakt van de renovatie van de Casa
    Ik denk dat Reve zich in zijn graf omdraaid en Mulich zich in zijn pijp verslikt als ze dit lezen.
    Nominatie voor meest gelezen topic

Hoe is het met de storm. Over?

En een welkom thuis had ik je al geschreven in de vorige bijdrage.
    Of ben je alweer opzoek naar een andere Casa
    hell no!! jannemans Ik heb verdorie me ziel en zaligheid er in lopen stoppen om met een week weer op zoek te gaaan naar een andere tent zekers ? d8 t niet vrind !!!

maar goed over vandaag:

Ben nog niet helemaal uit wat ik wil qua tuinhout, denk zelf aan 24x145 geprofileerd bankirai voor het terras. die wil ik eerst in de olie zetten en dan pas bevestigen op de plaats waar het geheel moet komen. Maar ikzit nu ff een bitje op het net te browselen en kom o.a 19x145 geprofileerd tegen en die zijn qua kosten wat gunstiger. Verder de stucadoor ff gecontact voor het stukwerk buiten(wat t mot kosten natuurlijk..., komt morgen overdag ff kijken en prijsje geven)

Morgen ook ff een plan van aanpak maken voor de grijswaterbende, hoeveel tuinhout ik nodig(denk) te hebben( kan het besteld worden), en de verlichting natuurlijk. Heb al bedacht hoe ik dat op ga lossen maar dat zien jullie vanzelf

Morgen de eettafel op zijn plek zetten( staat ie nog niet nl. ) en daarboven de eettafellamp bevestigen. Gebeurd dus nog steeds genoeg....
    pi_45303752
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 08:58 schreef truttebosje het volgende:
    mooi hoor cyb, alleen schreeuwt de vloer (in mijn ogen dan) wel om een mooi karpetje ofzo.
    moet wel een heerlijk gevoel zijn om na zo`n lange verbouwing eindelijk in je huis te kunnen wonen.
    wens jou en je 2 dames nog veel woonplezier toe.
    Idem x 2.

* bewondert overigens je trouw om ons dagelijks op de hoogte te houden.
    Kijk er wel naar uit.
    pi_45305039
    quote:
    Op zaterdag 13 januari 2007 00:31 schreef AnneX het volgende:

[..]

Idem x 2.

* bewondert overigens je trouw om ons dagelijks op de hoogte te houden.
    Kijk er wel naar uit.
    Ja een hondje is er niks bij Ach vind t leuk om te doen, houd me bezig .......

Dat karpet is best een idee, De mrs had het ook al geopperd maar omdat nu nog lang niet alles "binnen"is en alle meubels of nog niet zijn zoals we in gedachten hebben, dan wel op de plaats staan waar we denken dat hij de komende tijd kan blijven staan hebben we het idee om zulke woonaccesoires nog maar ff niet te kopen ..... (kan nl. altijd nog, niet dan ? )

Voor de buiten lampen hebben we het volgende op stapel staan; er komen vier lampen achter ik twijfel nog ff tussen de hoge of de lage(maar hoop eig dat de lage "hoog"genoeg blijkt te zijn.... Verder aan de voorkant ook vier lampen als tuinverlichting, echter wel de lage variant dan. Deze lampen heb ik er nu al twee van , maar dan de "muur"variant welke een er al van hangt nl. aan mijn bijkeuken vast

As always to be continued
    pi_45305091
    Helemaal vergeten te melden net, de vitrage is binnen bij de stoffeerder dus ik denk volgende week ergens hangt dat in ieder geval

Zitten we aan de voorkant van het huis( aan de voorste erker) niet meer zo te koop(in de avond, en overdag ook wel enigzins)
    pi_45310468
    quote:
    Op zaterdag 13 januari 2007 01:33 schreef Cybersijp het volgende:
    Helemaal vergeten te melden net, de vitrage is binnen bij de stoffeerder dus ik denk volgende week ergens hangt dat in ieder geval

Zitten we aan de voorkant van het huis( aan de voorste erker) niet meer zo te koop(in de avond, en overdag ook wel enigzins)
    ............Zo, OmeRob is weer on FOK! Dankzij Lucille kan ik weer inloggen met een nieuw password. Wat er allemaal mis ging weet ik niet maar uiteindelijk heb ik zo met de instellingen zitten klooien dat ik mezelf finaal buiten het FOK-forum had gesloten. En dan ben ik nieteens blond. (Wel kaal )

Mooie ingerichte Casa Sijb Moet een goed gevoel geven nu je er eindelijk woont. Beetje steriel nog, na de vitrage nu nog een paar mooie gordijnen en hier en daar een strak schilderijtje om de grote witte vlakken wat te breken en het is toppie! Maar misschien kan je dat allemaal beter ff uitstellen tot de nieuwe inrichting want anders past het misschien niet goed bij elkaar. Je kan de boel beter eerst een beetje ''inwonen'' (iets anders dan uitwonen ) Je leeft nu in je nieuwe Casa en de rest komt met der tijd vanzelf wel.

Is het niet een goed idee om in je nieuwe schuur een kantoortje zoals vroeger voor je computer te reserveren?
    Het leven is een feest, maar je moet wel zelf de slingers ophangen.
    pi_45311337
    quote:
    Op zaterdag 13 januari 2007 12:44 schreef OmeRob het volgende:

[..]

............Zo, OmeRob is weer on FOK! Dankzij Lucille kan ik weer inloggen met een nieuw password. Wat er allemaal mis ging weet ik niet maar uiteindelijk heb ik zo met de instellingen zitten klooien dat ik mezelf finaal buiten het FOK-forum had gesloten. En dan ben ik nieteens blond. (Wel kaal )

Mooie ingerichte Casa Sijb Moet een goed gevoel geven nu je er eindelijk woont. Beetje steriel nog, na de vitrage nu nog een paar mooie gordijnen en hier en daar een strak schilderijtje om de grote witte vlakken wat te breken en het is toppie! Maar misschien kan je dat allemaal beter ff uitstellen tot de nieuwe inrichting want anders past het misschien niet goed bij elkaar. Je kan de boel beter eerst een beetje ''inwonen'' (iets anders dan uitwonen ) Je leeft nu in je nieuwe Casa en de rest komt met der tijd vanzelf wel.

Is het niet een goed idee om in je nieuwe schuur een kantoortje zoals vroeger voor je computer te reserveren?
    Woei! Ome robs is ook wieder op fok! Maar ja t is ee idee, maar het kantoortje van nu bevalt me prima, zeker nu ik net een paar minuten terug een laptop heb weten te kopen... 9mnden oud Ibm thinkpad z60, rest van 3 year carry in garantie kan gewoon over gezet worden. me happy. (overigens minder dan de helft voor betaald )
    pi_45320662
    Zo, meneer de bofkont is weer spekkoper Gefeliciteerd man, da's nie duur! Maar ik meen mij te herinneren dat jij, ten tijde van je huwelijksreis naar Tsunamieland, al een lappie met WiFi had. Wat is daar dan mee gebeurt?
    pi_45331062
    quote:
    Op zaterdag 13 januari 2007 18:41 schreef OmeRob het volgende:
    Zo, meneer de bofkont is weer spekkoper Gefeliciteerd man, da's nie duur! Maar ik meen mij te herinneren dat jij, ten tijde van je huwelijksreis naar Tsunamieland, al een lappie met WiFi had. Wat is daar dan mee gebeurt?
    Idd Robs maar kwam zeg maar iemand tegen die de prijs die ik een jaar eerder had betaald wou betalen, plus ik mocht hem toen nog een keer free of any charge meenemen naar wat jij noemt Tsunamiland(was heul de andere kant van dat land maar goed ....

Was ook een knappe deal zeg maar

Over vandaag:

vanmiddag zowel bij japie mijn kameraad als bij mezelf het beoogde terras in houtwerk uitgemeten. Nu kunnen we allebei een staatje maken wat we aan hardhout nodig denken te gaan hebben . Morgen ga ik er verder mee.samen hebben we natuurlijk meer hout nodig dus kan het "prijsje"evt. nog gunstiger. Vervoer hebben we al (vervoer met de boot (inclusief big ass aanhanger free of charge ) verder het aanvoer verhaal van de stroom naar de tuin verder uitgedacht met maatje Steef. Ga ik morgen denk ik online bestellen .

Hoewel het #%^^%%&**^^ weer is ben ik dus al wel bezig met de tuin

zondag 14 januari 2007 @ 00:20:55 #29
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_45331673
    Goed voorbereiden is het halve werk he.
    pi_45332408
    heb Tnimble als vaste hager guru ff toegevoegd op Msn omdat ik ff zijn alwetende opinie wil horen over de verdeling en onderdelen die ik van hager wil gaan aanschaffen Dus je ziet t goed voorbereid ten strijde trekken

Katsje in de bijkeuken wordt (als het goed is:) ) :

1x GD106E met deur : GP106T
    3x ADA 916G alamat automaten

Daarvoor vanwege de selectiviteit afgezekerd met 3 x25A porseleinen automaten 25a(traag), laatste automaat is een beetje back to the past maar kasten zijn erg prijzig helaas .... Misschien dat Tnimble een oplossing weet natuurlijk
    pi_45359241
    Ziet er heel goed uit!!!
    #geen
    pi_45359523
    Zo dag is weer ten einde, en had mezelf nog zo voorgenoemen vandaag dus niks qua klussen etc te doen,.....

lampen voor bij de eettafel opgehangen vanavond, plus natuurlijk de eethoek op het juiste plekkie gezet

vanmiddag al bezig geweest met uitrekenen hoeveel hout ik nodig heb voor het teraas, en natuurlijk hoeveel palen etc. Morgen ga ik er aan beginnen(palen voor de border, 28 stuks)

Op tafel een stukje voorbeeld hout, bankirai 25mmx145 mm met profilering (anti rutsch zeg maar )

Nieuwe pannenset gehad, heeft echt way to much gekost, maar er was iemand zo gek om zich door een "handige harry"om te laten lullen. Tipje van de sluier : Its wasnt me , nee my Mrs ook niet.

Anyway leuk kado weliswaar, maar de beoogde verkoopprijs is echt idioot veel geld... ( een gegeven paard mag je niet in de bek kijken , ben er kontent mee dat wel
    pi_45362737
    Btw ff terzijde:

nog een dag of vier in dit tempo de pics van de server af halen, en we hebben de 1.000.000 views van de casa rond!

En er staan maar 600 ofzo online,...... das dus reteveel elke foto bekeken

edit: Nu naar me mandje anders wordt morgenvroeg beginnen met me bordertjes niks natuurlijk
    pi_45362821
    Het is wel allemaal blingbling in huize casa he De lijn zelfs dorogetrokken naar het pannen set , grijnzzz
    ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
    pi_45365359
    quote:
    Op zondag 14 januari 2007 23:21 schreef Cybersijp het volgende:
    [afbeelding]

vanmiddag al bezig geweest met uitrekenen hoeveel hout ik nodig heb voor het teraas, en natuurlijk hoeveel palen etc. Morgen ga ik er aan beginnen(palen voor de border, 28 stuks)

Op tafel een stukje voorbeeld hout, bankirai 25mmx145 mm met profilering (anti rutsch zeg maar )
    heb je daar nu een opbouw wcd zitten met een kabelgoot

Mag ik vragen wat je betaald per m1 voor de delen?
    pi_45365659
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 10:02 schreef Gurb het volgende:

[..]

heb je daar nu een opbouw wcd zitten met een kabelgoot

Mag ik vragen wat je betaald per m1 voor de delen?
    eh ja, maar zeg me hoe het anders gedaan kan worden daar Zijn overigens de enige twee opbouwdozen in het huis hoor....

Verder voor 28x145 per m1 ¤5.59 inclusief btw
    pi_45366118
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 10:19 schreef Cybersijp het volgende:
    eh ja, maar zeg me hoe het anders gedaan kan worden daar Zijn overigens de enige twee opbouwdozen in het huis hoor....

Verder voor 28x145 per m1 ¤5.59 inclusief btw
    Op die plek word dat idd ontzettend lastig, maar dan had ik persoonlijk ervoor gekozen om er gewoon geen wcd te maken (of onder de vensterbank, uit het zicht)

En 5,59 / m1 is niet duur, als je zin hebt om naar Mijdrecht te rijden (midden Utrecht) kun je ze voor 4,80/m1 krijgen
    pi_45370124
    Heb net 16 lengtes van 4.90 m bankirai gehaald (16x145) voor de borders, verder 9 palen van 3 mtr angeliem(ruw 55x55). Nou ja gehaald, voor de ramprijs waar ik ze voor heb worden ze nog gebracht ook...

bankirai ligt al een tijdje daar, dus alle planken hebben zo'n beetje andere tekening, maar zal omdat het niet behandeld wordt(borders) vanzelf allemaal de zelfde kleur krijgen.

Verder speciale spax schroeven gehaald voor volonders en ander houthout op palen werk :

spax d:

http://www.pontmeyer.nl/smartsite.dws?id=971

Verder komt Donderdag morgen de vitrage
    pi_45370682
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 13:07 schreef Cybersijp het volgende:
    Verder speciale spax schroeven gehaald voor volonders en ander houthout op palen werk :

spax d:
    http://www.pontmeyer.nl/smartsite.dws?id=971
    Ik wilde je er nog over tippen, maar kon zo snel geen website vinden, maar je was al bekend met het fenomeen.
    Is dit met een torx- of kruiskop?
    pi_45378920
    quote:
    Op maandag 15 januari 2007 13:29 schreef Gurb het volgende:

[..]

Ik wilde je er nog over tippen, maar kon zo snel geen website vinden, maar je was al bekend met het fenomeen.
    Is dit met een torx- of kruiskop?
    Torx 25 bitje heb je nodig

Voor de borders voldoen ze niet echt, voor een vloer denk ik dat ze ideaal zijn. heb nl. de linker kant van de border al af. morgen weer verder (der)
    pi_45391930
    Morgen maar ff versterking geritseld in de vorm van (daar is ie weer ) vader cybersijp. Morgen staat op het program de lange kant van de tuin te voorzien van border(iets van bijna 13m breed) en heb daar lengtes van 4.90m voor gehaald(minder naadjes ) maar om zulke lengtes nou ff makkelijk op te hangen in je eentje.... niet dus. Maar vaders komt me helpen dus t komt helemaal goed

Morgenochtend eerst de rotatie laser nee vleien in de tuin, heb al gezien dat zonder je een stuk minder makkelijk niveleert. paaltjes rammen, na puntje aan gezaagd te hebben met de afkortzaag (oh zo makkelijk.

Gaat goed komen morgen dus heb er zin an in ieder geval
    pi_45397377
    Leuk dat je nu woont CSijp!

Ik heb je nog niet online getroffen dus al vast even hier de eerste vraag. Waar wil je het kastje preceis gaan monteren? En wat ga je op de 3 groepn aansluiten?
    pi_45400458
    Ik baal kan niet verder met me borders het giet van de regen.....( wil zelf wel buitenstaan dat maakt mij en me gereedschap niet zo veel uit, maar moet ook zagen en dat kan dan alleen binnen en geeft way to much stof natuurlijk......

Nou ja morgenochtend nog maar eens kijken dan

Tnimble:

het idee is om een klein groepenkastje extra te plaatsen voor de verlichting van de tuin( 4 wcds en vier lampen) en twee groepen die naar het schuurtje "to be"moeten gaan lopen. Eerste kastje komt naast de meterkast, de laatste met 16A automaten komt in de bijkeuken(klepje ervoor overigens)Omdat een buitenverlichtingsgroep naar mijn idee altijd wat meer risico loopt op aardlekperiekelen dus maar met aarlekautomaten, immers groep eruit is niet meteen ook de hele schuur zonder stroom dan.

naast de groepenkast in de hal komt ook een klein kastje met daarin 3 automaten 25A , zodat de 16A eruit "klapt" ipv de 25A natuurlijk. Onder de vloer van gang, keuken, en bijkeuken loopt al een extra loze leiding hiervoor.
    pi_45401778
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 11:25 schreef Cybersijp het volgende:
    het idee is om een klein groepenkastje extra te plaatsen voor de verlichting van de tuin( 4 wcds en vier lampen) en twee groepen die naar het schuurtje "to be"moeten gaan lopen. Eerste kastje komt naast de meterkast, de laatste met 16A automaten komt in de bijkeuken(klepje ervoor overigens)Omdat een buitenverlichtingsgroep naar mijn idee altijd wat meer risico loopt op aardlekperiekelen dus maar met aarlekautomaten, immers groep eruit is niet meteen ook de hele schuur zonder stroom dan.

naast de groepenkast in de hal komt ook een klein kastje met daarin 3 automaten 25A , zodat de 16A eruit "klapt" ipv de 25A natuurlijk. Onder de vloer van gang, keuken, en bijkeuken loopt al een extra loze leiding hiervoor.
    De verlichting van de tuin kun je afhankelijk van het tottaal antal dingen dat je er op zet een ADA906G of ADA910G HACO nemen. Aangezien je met Haco's werkt ipv 1 losse aardlekschakelaar moet je in het kastje ook een hoofdschakelaar plaatsen je zult dan minimaal de GD108E nodig hebben voor hoofdschakelaar + 3 maal HACO. Ik raad je echter aan om de GD110E met GD110T te nemen. Eventueel kun je de VE110F nemen deze is slagvast en spatwaterdicht hangt er een beetje vanaf waar je het in je bijkeuken ophangt en wat je daar gaat doen.

Voor de tuinverlichting kun je een EG010 (dagprogramma), EE100 (schermerschakelaar) of EE170 (schemerschakelaar + weekprogramma) Bij plaatsen.

Voor in de meter kast is 1x MBN520E (schroefkelmmen) of MBS520E (insteekklemmen) of voor 3 fasen: MBN620E (schroefklemmen) of MBS620E (insteekklemmen) voldoende.

Hoelang is de afstand/lengte vd buis tussen de hal en de bijkeuken?
    pi_45407748
    Lengte is ongeveer 15m,

Maar moet ook bekennen dat ik net een adresje heb gehad waar ik AEG aardlek automaten kon kopen voor 1/3 van een hager.... Die heb ik dus maar gekocht verder wordt de uitvoering zoals je zonet schetste dus ik kan niet anders doen dan je danken voor je input
    pi_45408183
    Bij een lengte van 15m voldoet een 2.5mm ader doorsnede voor wat je er op gaat aansluiten
    pi_45423140
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 15:54 schreef tnimble het volgende:
    Bij een lengte van 15m voldoet een 2.5mm ader doorsnede voor wat je er op gaat aansluiten
    We hebben besloten om in ieder geval 4mm² te gebruiken onder de "grond"door, das wat beterder begrijp ik dan 2.5mm² . Vooral de machinegroep voor de schuur noem ik het voor het gemak maar ff zal qua inscahkelstromen soms best trekken denk ik. Verwacht nou geen complete houtwerkfabriek ofzo.... gewoon me good old afkortzaag, cirkeltje etc, en dan niet allemaal tegelijk he?

De andere groep is enkel voor verlichting van de schuur zelf, dus in garage, fietsenhok/berging, hobbyruimte . Laatste groep is zoals Tnimble al weet inmiddels enkel een groep voor de buitenverlichting .:)

Hoop dat het morgen niet regent, anders ga ik echt gillen....

Kon het vanmiddag niet laten en heb ff de palen op maat gezaagd (angeliem) man man man wat stinkt die zooi als je het met een cirkelzaag bewerkt . Maar paaltjes liggen in ieder geval al klaar (nog 21 stuks te gaan )
    pi_45438608
    Het regent... Maar we hebben we all paaltjes erin Vaders kon de moed vanmiddag niet vinden omdat het echt hooste van de regen(nog steeds) maar ben zelf lekker verder gegaan (bikkel bikkel)

Nu alle palen erin , en de bovenste strook bekleding van bankirai zit erop. Vrijdag morgen afgesproken met vaders om de rest van de planken te doen, maar als het morgenoverdag droog is gok ik dat ik de planken er wel ff tegenaan ga hengsten ....

Zometeen ff foto's pogen te maken, maar eerst ff douchen je wordt best koud als je tot op je onderkleding nat geworden bent
    pi_45442009
    *wacht op foto's*
      woensdag 17 januari 2007 @ 18:50:23 #50
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_45446263
    mooie oven, vind het wel jammer dat je tegels hebt, hout is zoveel mooier naar mijn mening
    pi_45450554
    Zoek morgen maar een klusje voor binnen.
    En zorg dat je paaltjes en planken vastzitten anders liggen die dadelijk op het vaste land
    pi_45456150
    quote:
    Op woensdag 17 januari 2007 16:40 schreef tnimble het volgende:
    *wacht op foto's*
    Als je in bad gaat ipv douche, en je lekker ligt met een halve jaargang boekles welke je nog moet inzien dan kan het lang duren

Komt je schoonmama en schoonpapap langs, en heeft dringend ook nog eens hulp nog met hun pc, dan duurt het langer

Moet je nog potje koken bij terugkomst, en daarna de nationale iq test doen, nog veul langer

Dat is zeg maar het stuk wat we vandaag erin geharkt hebben, plus aan de rechterkant nog een stukje gelijk aan wat je kan zien links op de foto(maar dan een plank alleen(alleen de bovenste van de drie opgehangen vandaag. Morgen of vrijdag de rest doen. Moet er morgen toch al vroeg uit, morgen komt de stoffeerder langs 08:15 Nou ja hebben we morgen in ieder geval vitrage
    pi_45456613
    quote:
    Op woensdag 17 januari 2007 20:50 schreef Solingjan het volgende:
    Zoek morgen maar een klusje voor binnen.
    En zorg dat je paaltjes en planken vastzitten anders liggen die dadelijk op het vaste land
    haha Grapjas jannemans, Dan heb je nog geen zicht op mijn 1337 spax d schroeven gehad hoor, dat zit als een huis zo vast. En weer of geen weer morgen we gaan het gewoon proberen. Gaat t niet dan komen we weer binnen. heb nog zat klussen liggen hier binnen Maar we gaan t wel proberen, storm of niet weer of geen weer.

* Cybersijp bikkelt verder
    pi_45457038
    Een echte eilander dus. Bikkelhard
    Waarom heb je trouwens van die antislip planken met ribbel genomen en geen vlakke.
    pi_45457076
    998732 das het aantal dat de casa pics tot gisteren zijn bekeken,.... Na vandaag gaan we eroverheen gok ik(gisteren 3.500 views ) 1.000.000 is veul wou dat ik een euro per fotobekijken kreeg, had ik inmiddels al Casa drie aan het bouwen geweest
    pi_45457119
    quote:
    Op woensdag 17 januari 2007 23:26 schreef Solingjan het volgende:
    Een echte eilander dus. Bikkelhard
    Waarom heb je trouwens van die antislip planken met ribbel genomen en geen vlakke.
    Jan , t zijn geen antislipplanken, gewoon twee v groeven over de breedte heen. Om het een beetje te breken zeg maar... Antislip is meer het idee wat ik van de week postte en heeft wel 12 groeven ofzo

Ff plaatje opzoeken
    pi_45457144
    quote:
    Op woensdag 17 januari 2007 23:27 schreef Cybersijp het volgende:
    998732 das het aantal dat de casa pics tot gisteren zijn bekeken,.... Na vandaag gaan we eroverheen gok ik(gisteren 3.500 views ) 1.000.000 is veul wou dat ik een euro per fotobekijken kreeg, had ik inmiddels al Casa drie aan het bouwen geweest
    Nou dan blijf ik vanacht toch lekker op. Ik wil dat historisch moment wel meemaken. Dat wordt vuurwerk.
    pi_45457269
    quote:
    Op woensdag 17 januari 2007 23:29 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Nou dan blijf ik vanacht toch lekker op. Ik wil dat historisch moment wel meemaken. Dat wordt vuurwerk.
    pi_45457376
    quote:
    Op woensdag 17 januari 2007 23:29 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Jan , t zijn geen antislipplanken, gewoon twee v groeven over de breedte heen. Om het een beetje te breken zeg maar... Antislip is meer het idee wat ik van de week postte en heeft wel 12 groeven ofzo

Ff plaatje opzoeken
    Ik heb hier bij ons destijds een schutting van Bankirai geplaatst. 40 meter
    Palen van 100 x100 in beton 2.70 lang
    Stalen pin door de onderkant. De zijkanten ingefreesd 28mm sleuf.
    Planken kwamen van een bevriende timmerman. Die had ze weer van een trailerbouwer. Waren afgekeurd. Want ze waren niet allemaal even dik?????? Hebben we ze toch even mooi even dik geschaafd naar 28mm. Op lengte gezaagd en toen er in geschoven.
    De planken hebben we van een v groef voorzien( Om en om) zodat ze mooi in mekaar vallen.
    Heb je nog meer nodig. Moet je is informeren bij een trailerbouwer mss!!!
    pi_45457410
    Toch al weer 4 views erbij
    pi_45457646
    HoHo niet te hard van stapel lopen jongens hiero T duurt nu nog 17 minuten voordat de stats van vandaag wordenbijgewerkt, en ik boven het miljoen uit ga komen echt wel Choeso hé !
    pi_45457792
    Wie moeten we bellen?? Telegraaf ? SBS6? FOK!?
    pi_45458033
    Wat mij betreft niemand, vind t zelf al leuk genoeg..... Staan iets van 600 online dus zo'n beetje allemaal minstens 1500 keer bekeken, das best wat

LOl t duurt nog ff ( 12 uur ofzo) omdat de counter realtime blijkt te zijn, en de stats per dag, dacht dus dat het per dag erbij kwam.... En het is net een nieuwe dag.

[ Bericht 37% gewijzigd door Cybersijp op 18-01-2007 00:04:00 ]
    pi_45458137
    Wat ga je met je terras doen?
    pi_45458351
    quote:
    Op donderdag 18 januari 2007 00:00 schreef Solingjan het volgende:
    Wat ga je met je terras doen?
    J awat ga ik er mee doen Weet ik al hoor KOmt een soort van L vorming teraas van bankirai antislip planken op een tegelbed met daarop 55x55 bankirai of gelijkwaardig hardhouten palen. Op het terras aan de buitenste rand komen vier plantenbakken, met daarin de voet van een buitenlamp. De voet stort ik in een laagje sneldrogend cemnet/beton zodat hij lekker stevig staat. Daarbovenop komt dan een klein laagje potgrond oid, waar dan wat klein spul aan plantjes in kan.

In twee van de potten komt een dubbele spatwaterdichte wcd van BJ . De meest korte kant van het terras(zal zo ff kijken of ik een archieffoto online heb staan) wordt overdekt met een schuin dakje met regengoot. Onder dit afdak kan ik dan een wandje maken(voorkant blijft open) en kunnen de vuilniscontainers er staan. Verder sta ik er zelf droog terwijl ik een shaggie sta te paffen ....

Das t idee
    pi_45458507

hier in het witte gedeelte dus komt het overdekte deel. Muur rechtvooruit, en aan de linkerkant worden nog opnieuw gestuct, en de regenwaterafvoer wordt netjes aan de regenwaterafvoer van het afdak vastgekoppeld.
    pi_45470235
    Ja wel zijn er

aantal views : 1000090

daarnast hangt nu het meste deel van de vitrage, het deel van de schuifpui is meteen weer retour genomen Is te groot gemaakt door t atelier, 9 mm te lang dus .......... Nou ja hun fout dus ze regelen het maar. maar wat wel hangt hangt heel erg mooi. Kleed de boel lekker aan

Ik ga zo ff pics maken, jammer dat ik geen foto heb van de postbode die vanmorgen een rolletje draad aan de deur kwam brengen (100 m vulto kmvk as3x2.5mm² )

To be continued
    pi_45477715
    Het weeralarm valt wel mee op Texel nu overigens, beetje wind en een paar uur terug serieuse regenbuien. Nu net scheen hier de zon alweer, maar de wind blijft nog ff aanwakkeren.

maar goed de pics, ( we gaan naar het volgende miljoen )

Rolletje voor de postbode

Stand in de mand aan de rechter kant van de tuin qua border werk

Idem maar dan de linker kant gezien vanaf de achterkant van het huis

Vitrage voorste erker hangt nu, vanavond gaat ie dicht

Vitrage serre bij elkaar gehangen( als je geen last hebt van de zon dus Zoals vandaag bijvoorbeeld, meer regen dan zonneschijn vandaag

En toe

Doet wel een beetje licht aan allemaal , maar we willen straks/ooit andere meubels en daar zal duidelijk meer kleur in naar voren komen

Motiefje wat erin zit is een roosje, met wat takken ofzo. Staat erg mooi. En kleed het geheel duidelijk aan

Hoop dat morgen de wind is gaan liggen, anders kan ik morgen niet verder met me borders etc . Draad is er ook al dus die kan ik ook gaan bevestigen nu
    pi_45479865
    Ziet er weer netjes uit die vitrage. Dat wordt nog wat.
    En wat zei je, Zon???? Waar??

Als je dadelijk nog een kwastje verf over hebt. Het bochtje van de radiator op onderste foto

iets voor jou???

Chef-kok betaalt 1500 euro voor reuzentruffel 810 gram??????
    pi_45486057
    Netjes
    pi_45486649
    Ah... helemaal tot de grond : I like that very much.
    Enne ... (nog) geen overgordijnen?

Morgen weer rustig weer op Texer.
    pi_45486711
    quote:
    Op donderdag 18 januari 2007 17:44 schreef Solingjan het volgende:
    Ziet er weer netjes uit die vitrage. Dat wordt nog wat.
    En wat zei je, Zon???? Waar??

Als je dadelijk nog een kwastje verf over hebt. Het bochtje van de radiator op onderste foto

iets voor jou???

Chef-kok betaalt 1500 euro voor reuzentruffel 810 gram??????
    Ja Sijb, ze zien hier ook alles met die HD-foto's van je Maar 't-is wel waar! De virtage is top, wat een gordijntje niet al kan doen.

De storm viel hier in Drenthe wel mee, maar het onweer vond ik erger. Op een gegeven moment heb ik hier voor de zekerheid maar alle stekkers getrokken. Geen ADSL, geen telefoon, back to the middeleeuwen dus. Momenteel zit ik via internet weer lekker te swingen met SlamFM. Lappie met z'n audio aan m'n zelfbouw buizen high-end. Perfecte sound.
    pi_45491128
    Laatste post 16.57 Zijn we niet gewend van Syb. Ik vrees het ergste.
    pi_45492273
    Om 00:45 kan die nog invoeren, is mij opgevallen.

Syb - en de buren - heeft toch alle losse delen uit de tuin gehaald.
    Die zijn vast wel wat gewend op het schöne eiland Texel.

Iemand zag vanmiddag rakelings een grote tuin trampoline voor de auto langsvliegen !
    pi_45493474
    oo:45 maar ? Wel eens later dan dat tijdstip gereageerd hoor overigens,.....

Ben gewoonweg tussen 16:57 en nu dus niet boven geweest wat het pc'tje staat te snorren.Simple as that, geen complot theorie ofzo janneman

Er komen nog vouw gordijnen bij met een paar weken, dan kan je de vitrage zien voor bijv overdag of 's avonds als je "lekker"wil zitten. Schermt het erg af is ons vanavond al opgevallen. Aan de andere kant t is wel een groot vlak natuurlijk (is ook groot huis natuurlijk) dus een paar bigass potten oid met nog grotere accesoires erin zouden het goed doen in de kamer

En over de storm, okay wel pittig ja maar heb ze wel erger meegemaakt. Enkelt het lichtkopeltje in de keuken klapperde wat. Heb ook niet de moeite genomen om me tuin leeg te halen van planken etc. Me tuin ligt toch in de luwte van een huizencomplex hier 25 m achter ons huis En daarnaast hardhout weegt nogal wat
    pi_45494884
    Gelukkig. Moest toch even checken
    Dus alles is ok. Het was hier in Limburg ook bar en boos.
    pi_45495845
    Vanmorgen hadden we stilte voor de storm(circa 08:00) en nu schijnbaar stilte NA de storm, t is nu haast bladstil hier op Texel..... Nou ja nog ff zo houden , kan ik over een uurtje of 9 weer verder met me bordertje (en kabels whoeso hé )
    pi_45522519
    Zo na een normaal nachtje slapen, vanmorgen begonnen met het afmaken van de borders achter. Dit heb ik vandaag samen met mijn vader gedaan. Twee paar handjes is gewoon erg makkelijk als je met lengtes van 4.90 werkt natuurlijk.

Alles zit nu dicht qua houtwerk in de border, inclusief naden tussen palen welke middels een plankje vanaf de achterkant naar elkaar toe getrokken zijn ( trust me, plankje is bankirai, schroeven rvs, gaat lang mee ...)

Morgenochtend eerst ff wat spullen verhuizen voor de baas, en dan in de middag anti worteldoek halen, opmaat snijden en vastnieten achter de border. Hierdoor , kunnen er tussen de planken zelf geen worteltjes groeien.

Verder ook morgen de dubbele kabel naar de toekomstige schuur de border inleggen. Volgende week maar eens achter een prakkie grond aan
    pi_45540160
    Zow antiwortel doek zit op zijn plaats, was wel meer werk dan ik dacht maar we hebben de klus geklaard. Vanmorgen een klussie met collega voor de baas gedaan, terwijl die op de lange latten stond ging t werk dus verder

Morgen maar eens bekijken hoe ik met de hoogte van de hele tuin uit kom, kan ik evt. volgende week grond laten komen om de hele tuin op "hoogte"te brengen. Nu ff niks doen t is weekeinde zak maar zeggen
    pi_45545443
    6 pits
    Hell of a job zeg allemaal
    pi_45548141
    quote:
    Op zaterdag 20 januari 2007 21:59 schreef Bluezz het volgende:
    6 pits
    Hell of a job zeg allemaal
    But somebody got to do it ..... En dat ben ik zei de gek
    pi_45548962
    Tippie voor je gasfornuis.
    Prachtig mooi RVS(heb ik ook) en ik heb me een ellende gezocht naar een knap schoonmaakmiddel. Keukenreiniger van de Lidl , ontvet geweldig!! In het begin van die dure middelen gebruikt, werken allemaal niet (naar mijn mening).

Trouwens geweldig stukje glas in lood!!!
    pi_45549073
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 00:17 schreef CalvinHobbes het volgende:
    Tippie voor je gasfornuis.
    Prachtig mooi RVS(heb ik ook) en ik heb me een ellende gezocht naar een knap schoonmaakmiddel. Keukenreiniger van de Lidl , ontvet geweldig!! In het begin van die dure middelen gebruikt, werken allemaal niet (naar mijn mening).

Trouwens geweldig stukje glas in lood!!!
    Thx voor de tip, maar ben al voorzien van prachtig mooi spul om rvs mee op te poetsen... Rvs17 Schoonmaken doen we met cetemet w15, en cetamet HG dat zijn professionele spullen uit de grootkeuken(mijn achtergrond nl, ben chef kok)

Stukkie.... Is gerestaureerd bij de gals in lood restaurateur, daarna in de fabriek tussen dubbel glas in laten zetten.... Zelfde iso waarde als hr++ glas alleen dan mooi en estetisch verantwoord
    pi_45549468
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 00:22 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Thx voor de tip, maar ben al voorzien van prachtig mooi spul om rvs mee op te poetsen... Rvs17 Schoonmaken doen we met cetemet w15, en cetamet HG dat zijn professionele spullen uit de grootkeuken(mijn achtergrond nl, ben chef kok)
    Ja daar kan ik niet tegen op als huis-kok. Ik moet het dus maar doen met L..l
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 00:22 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Stukkie.... Is gerestaureerd bij de gals in lood restaurateur, daarna in de fabriek tussen dubbel glas in laten zetten.... Zelfde iso waarde als hr++ glas alleen dan mooi en estetisch verantwoord
    Het is en blijft .... prachtig!! Goed om te zien dat je zoveel moeite hebt genomen om zo'n stukje erfgoed te bewaren.
    pi_45651085
    Zow paar dagen verder en we zijn qua ideeen best flink opgeschoten, heb effe besloten om twee weken eens niet me kluskloffie aan te trekken. Loop er immers al anderhalf jaar in nl.

Wat we wel gedaan hebben:

Kar met puin naar de stort gebracht (2x, een keer 640 kilo stenen, andere keer 260 kilo diverse meuk ) kosten ? 12 euro helemaal( waar het meeste nog voor de stenen was) de stort op texel is helemaal zo duur nog niet

verder hebben we het idee over hoe het schuurtje moet gaan worden verder uitgewerkt, ik ga dit in eigen beheer doen geen aannemers etc dit keer. Gewoon klusbedrijf en wat bevriende metselaars, enige wat ik wel moet laten doen is de dakbedekking, bitumen branden heb ik niet veel verstand van, kan je beter aan de vakman over laten anders heb je straks schade en dat moet je niet hebben met je dak natuurlijk.

Schuur wordt in baksteen uitgevoerd, met een muurtje ernaast als toegang naar onze tuin. Hier zal een boog in gemetseld worden, en de poort zelf wordt van bankirai of meranti.

Gehele breedte wordt 3.35 ongeveer, en de lengte 13.5 meter. Nadat ik terug kom van ons weekje weg ga ik ff bij de gemeete langs om te kijken wat er mogelijk is zonder vergunning. Er staat nl. al een heel deel nu. Iki hoop geen vergunning natuurlijk, maar als het zo is dan is het maar zo.... (wel tekening etc etc)

Verder gaan we Vrijdag als we gaan rijden naar ons vakantie adres ff bij de houthandel langs, kijken of het a) mooi hout is b) of we een prijsje kunnen maken Dan als alles okay is bestellen en met een week of twee ophalen(boot kost ons niks, ook niet met bigass aanhanger nl.)

Ver tuinverlichting besteld, twee keer voor op de muur eglo exit1 en 2 keer paaltje 85 cm hoog eglo amsterdam/exit 1 serie. Verder al het spatwaterdichte materiaal voor de tuin al binnen (o.a wcds)T is alleen nog ff wachten op de meterkastjes en dan kunnen we de stroom voor de tuin aan gaan leggen(moet eerste gebeuren , samen met grijswaterafvoer )

Al met al dus gebeurd er genoeg, morgen ochtend komen de laatste vitrages (08:15 ), en vrijdag over twee weken de loper op de trap. De vouwgordijnen ging de stoffeerder ff achteraan, maar dat kon ook wel eens de week nadat we terug gekomen zijn van vakantie worden

Voor nu
    pi_45651149
    vergeet ik helemaal te melden dat de grasmaaier al geregeld is(ik heb pas een paar " polletjes" , en het is een makita geworden Was in de aanbieding voor 99 euri 's (inclusief )
      donderdag 25 januari 2007 @ 01:17:02 #87
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_45651763
    quote:
    Op donderdag 25 januari 2007 00:39 schreef Cybersijp het volgende:
    heb effe besloten om twee weken eens niet me kluskloffie aan te trekken. Loop er immers al anderhalf jaar in nl.
    * Valt van schrik van stoel af

goed besluit
    pi_45651909
    quote:
    Op donderdag 25 januari 2007 01:17 schreef B.A.Trix het volgende:

[..]

* Valt van schrik van stoel af

goed besluit
    he t is niet dat ik in enen niks meer doen he? Zie nu al een paar dagen me kloffie liggen en denk soms echt met me slaapdronken hoofd dat ik dat aan moet trekken ipv van me camouflage broek... en billabong hoodie(serieus) Je kan wel zeggen dat je mijn kleding keuze niet echt verwacht bij ons huis en inrichting

Trouwens als we terug komen van vakantie moet er weer gewerkt worden voor de "baas", zou nog heel februarie ook vrij zijn, maar dat zit er niet in ivm bedrijfsovernamen van e.e.a dat moet ook voor het nieuwe seizoen nbog ff opgeknapt worden en een likkie verf hebben . Ach werken is tof, en je verdient er ook nog wat mee Heb er zin aan voor het nieuwe seizoen
    pi_45662537
    Zow net ff de plannen met de directe belanghebende buurman besproken, hij heeft absoluut geen bezwaar

ben ook bij de gemeente geweest vanmorgen, na een uur te hebben moeten wachten de diverse vragen die ik had gesteld... we moeten dus een "lichte"bouwvergunning aanvragen, plus vijf tekeningen inleveren daarnaast durven ze gewoon 2.11% aan leges te heffen

Na de vakantie dus maar op zoek naar iemand die tekeningen kan maken voor ons . We gaan in ieder geval voor de maximale maat bijgebouwen die je hier op Texel mag (40m²)
    pi_45662797
    quote:
    Op donderdag 25 januari 2007 15:03 schreef Cybersijp het volgende:
    Na de vakantie dus maar op zoek naar iemand die tekeningen kan maken voor ons . We gaan in ieder geval voor de maximale maat bijgebouwen die je hier op Texel mag (40m²)
    Voor reiskostenvergoeding wil ik wel een keertje komen tekenen hoor
    pi_45663193
    quote:
    Op donderdag 25 januari 2007 15:12 schreef Gurb het volgende:

[..]

Voor reiskostenvergoeding wil ik wel een keertje komen tekenen hoor
    Deal !!!!!

Wat ben ik blij met je aanbod zeg, normaal kost zoiets nl. flink wat. had een collega vroeger die de casa zou intekenen(eveneens student bouwkunde) maar die was zomaar ineens van de aardbodem verdwenen ... Had gelukkig uiteindelijk niet nodig(uitbouw ging niet door) , maar baalde er wel van . me happy is

Supertof aanbod
    pi_45663312
    quote:
    Op donderdag 25 januari 2007 15:25 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Deal !!!!!
    mail me na je vakantie maar ff, dan kijken we wel ff. Ikzelf ga nl ook op vakantie. Vanaf morgenochtend tot volgende week zaterdag lekker wintersporten
    pi_45663370
    wintersport heb ik niet zoveel mee, maar ik zal je op zeker ff mailen over anderhalve week damn wat ben ik hier blij mee
    pi_45666949
    het ziet er heel leuk uit Cybersijp, ook de vitrage maakt het heel gezellig, loopt die rond of recht langs het raam ?
    pi_45668103
    beetje rond, omdat als de bocht te scherp is natuurlijk de vitrage niet meer door de rail wil.

Loopt dus mooi met de vorm van de voorste erker mee, verder zijn vanmorgen de twee laatste stukken vitrage ook binnen gekomen, dus serre is qua "stoffering" klaar.
    pi_45930198
    Cybersijp, hoe gaat het? Is je camera kapot, of is er niets te melden ....

Ik zag je in een ander topic reageren en dacht even naar updates te kijken
    pi_45930419
    ja lachen, zat al op k&w te struinen wat er allemaal op klusgeboied boven was komen borrelen in het weekje dat ik en me "moppen" weg waren, en zou zou langzaam aan naar onder gaan....

Maar nu dus ff sneller
    pi_45930586
    quote:
    Op vrijdag 2 februari 2007 23:20 schreef Cybersijp het volgende:
    ja lachen, zat al op k&w te struinen wat er allemaal op klusgeboied boven was komen borrelen in het weekje dat ik en me "moppen" weg waren, en zou zou langzaam aan naar onder gaan....

Maar nu dus ff sneller
    Als in 'active topics afwerken'
    pi_45930729
    Heb dus wel veel te melden Allen niet zo veel opklusgebied

Twee keer in de Belgique geweest (antwerpen, en hasselt) en verders een paar dingen on the side verband houdend met de casa gedaan. o.a een adres waar ze voor een mooi prijsje hardhout verkopen bezocht. Ik wou ff kijken of het wel enig legitiem eruit zag( en dat zag het ) heb een sampletje hier voor me liggen van het hout wat straks de vlonder moet gaan vormen in de tuin.

Verder voor bestrating gekeken bij een groot tuincentrum, zelf ben ik wel gecharmeerd van een soort van basaltkei(tje) welke dan nog in een voegmortel gelegd moet gaan worden. Onkruid wieden doet een ander maar

Verder het idee dat een klein stukje waterloop/waterpartijtje direct naast me terras wel leuk zou zijn. Verder echt ubermoie tafels gezien van ¤ 1800,- het stuk, maar die gaat t hem niet worden hoor

Lekker uitgerust eigenlijk, we zijn samen met vrienden van oins heen geweest , kinderen mee, dus ballenbak en tropisch zwembad hebben we meerder malen aanschouwt...... maar die kleine smurf van ons was erg erg happy mee allemaal, en daar doe je het toch ook voor
    pi_45930849
    Je hebt je iig vermaakt, zowel met de familie als met het voorbereidende voorjaarswerk
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')