abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45450554
Zoek morgen maar een klusje voor binnen.
En zorg dat je paaltjes en planken vastzitten anders liggen die dadelijk op het vaste land
pi_45456150
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:40 schreef tnimble het volgende:
*wacht op foto's*
Als je in bad gaat ipv douche, en je lekker ligt met een halve jaargang boekles welke je nog moet inzien dan kan het lang duren

Komt je schoonmama en schoonpapap langs, en heeft dringend ook nog eens hulp nog met hun pc, dan duurt het langer

Moet je nog potje koken bij terugkomst, en daarna de nationale iq test doen, nog veul langer

Dat is zeg maar het stuk wat we vandaag erin geharkt hebben, plus aan de rechterkant nog een stukje gelijk aan wat je kan zien links op de foto(maar dan een plank alleen(alleen de bovenste van de drie opgehangen vandaag. Morgen of vrijdag de rest doen. Moet er morgen toch al vroeg uit, morgen komt de stoffeerder langs 08:15 Nou ja hebben we morgen in ieder geval vitrage
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_45456613
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 20:50 schreef Solingjan het volgende:
Zoek morgen maar een klusje voor binnen.
En zorg dat je paaltjes en planken vastzitten anders liggen die dadelijk op het vaste land
haha Grapjas jannemans, Dan heb je nog geen zicht op mijn 1337 spax d schroeven gehad hoor, dat zit als een huis zo vast. En weer of geen weer morgen we gaan het gewoon proberen. Gaat t niet dan komen we weer binnen. heb nog zat klussen liggen hier binnen Maar we gaan t wel proberen, storm of niet weer of geen weer.

* Cybersijp bikkelt verder
pi_45457038
Een echte eilander dus. Bikkelhard
Waarom heb je trouwens van die antislip planken met ribbel genomen en geen vlakke.
pi_45457076
998732 das het aantal dat de casa pics tot gisteren zijn bekeken,.... Na vandaag gaan we eroverheen gok ik(gisteren 3.500 views ) 1.000.000 is veul wou dat ik een euro per fotobekijken kreeg, had ik inmiddels al Casa drie aan het bouwen geweest
pi_45457119
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 23:26 schreef Solingjan het volgende:
Een echte eilander dus. Bikkelhard
Waarom heb je trouwens van die antislip planken met ribbel genomen en geen vlakke.
Jan , t zijn geen antislipplanken, gewoon twee v groeven over de breedte heen. Om het een beetje te breken zeg maar... Antislip is meer het idee wat ik van de week postte en heeft wel 12 groeven ofzo

Ff plaatje opzoeken
pi_45457144
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 23:27 schreef Cybersijp het volgende:
998732 das het aantal dat de casa pics tot gisteren zijn bekeken,.... Na vandaag gaan we eroverheen gok ik(gisteren 3.500 views ) 1.000.000 is veul wou dat ik een euro per fotobekijken kreeg, had ik inmiddels al Casa drie aan het bouwen geweest
Nou dan blijf ik vanacht toch lekker op. Ik wil dat historisch moment wel meemaken. Dat wordt vuurwerk.
pi_45457269
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 23:29 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Nou dan blijf ik vanacht toch lekker op. Ik wil dat historisch moment wel meemaken. Dat wordt vuurwerk.
pi_45457376
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 23:29 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Jan , t zijn geen antislipplanken, gewoon twee v groeven over de breedte heen. Om het een beetje te breken zeg maar... Antislip is meer het idee wat ik van de week postte en heeft wel 12 groeven ofzo

Ff plaatje opzoeken
Ik heb hier bij ons destijds een schutting van Bankirai geplaatst. 40 meter
Palen van 100 x100 in beton 2.70 lang
Stalen pin door de onderkant. De zijkanten ingefreesd 28mm sleuf.
Planken kwamen van een bevriende timmerman. Die had ze weer van een trailerbouwer. Waren afgekeurd. Want ze waren niet allemaal even dik?????? Hebben we ze toch even mooi even dik geschaafd naar 28mm. Op lengte gezaagd en toen er in geschoven.
De planken hebben we van een v groef voorzien( Om en om) zodat ze mooi in mekaar vallen.
Heb je nog meer nodig. Moet je is informeren bij een trailerbouwer mss!!!
pi_45457410
Toch al weer 4 views erbij
pi_45457646
HoHo niet te hard van stapel lopen jongens hiero T duurt nu nog 17 minuten voordat de stats van vandaag wordenbijgewerkt, en ik boven het miljoen uit ga komen echt wel Choeso hé !
pi_45457792
Wie moeten we bellen?? Telegraaf ? SBS6? FOK!?
pi_45458033
Wat mij betreft niemand, vind t zelf al leuk genoeg..... Staan iets van 600 online dus zo'n beetje allemaal minstens 1500 keer bekeken, das best wat

LOl t duurt nog ff ( 12 uur ofzo) omdat de counter realtime blijkt te zijn, en de stats per dag, dacht dus dat het per dag erbij kwam.... En het is net een nieuwe dag.

[ Bericht 37% gewijzigd door Cybersijp op 18-01-2007 00:04:00 ]
pi_45458137
Wat ga je met je terras doen?
pi_45458351
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 00:00 schreef Solingjan het volgende:
Wat ga je met je terras doen?
J awat ga ik er mee doen Weet ik al hoor KOmt een soort van L vorming teraas van bankirai antislip planken op een tegelbed met daarop 55x55 bankirai of gelijkwaardig hardhouten palen. Op het terras aan de buitenste rand komen vier plantenbakken, met daarin de voet van een buitenlamp. De voet stort ik in een laagje sneldrogend cemnet/beton zodat hij lekker stevig staat. Daarbovenop komt dan een klein laagje potgrond oid, waar dan wat klein spul aan plantjes in kan.

In twee van de potten komt een dubbele spatwaterdichte wcd van BJ . De meest korte kant van het terras(zal zo ff kijken of ik een archieffoto online heb staan) wordt overdekt met een schuin dakje met regengoot. Onder dit afdak kan ik dan een wandje maken(voorkant blijft open) en kunnen de vuilniscontainers er staan. Verder sta ik er zelf droog terwijl ik een shaggie sta te paffen ....

Das t idee
pi_45458507

hier in het witte gedeelte dus komt het overdekte deel. Muur rechtvooruit, en aan de linkerkant worden nog opnieuw gestuct, en de regenwaterafvoer wordt netjes aan de regenwaterafvoer van het afdak vastgekoppeld.
pi_45470235
Ja wel zijn er

aantal views : 1000090

daarnast hangt nu het meste deel van de vitrage, het deel van de schuifpui is meteen weer retour genomen Is te groot gemaakt door t atelier, 9 mm te lang dus .......... Nou ja hun fout dus ze regelen het maar. maar wat wel hangt hangt heel erg mooi. Kleed de boel lekker aan

Ik ga zo ff pics maken, jammer dat ik geen foto heb van de postbode die vanmorgen een rolletje draad aan de deur kwam brengen (100 m vulto kmvk as3x2.5mm² )

To be continued
pi_45477715
Het weeralarm valt wel mee op Texel nu overigens, beetje wind en een paar uur terug serieuse regenbuien. Nu net scheen hier de zon alweer, maar de wind blijft nog ff aanwakkeren.

maar goed de pics, ( we gaan naar het volgende miljoen )

Rolletje voor de postbode

Stand in de mand aan de rechter kant van de tuin qua border werk

Idem maar dan de linker kant gezien vanaf de achterkant van het huis

Vitrage voorste erker hangt nu, vanavond gaat ie dicht

Vitrage serre bij elkaar gehangen( als je geen last hebt van de zon dus Zoals vandaag bijvoorbeeld, meer regen dan zonneschijn vandaag

En toe

Doet wel een beetje licht aan allemaal , maar we willen straks/ooit andere meubels en daar zal duidelijk meer kleur in naar voren komen

Motiefje wat erin zit is een roosje, met wat takken ofzo. Staat erg mooi. En kleed het geheel duidelijk aan

Hoop dat morgen de wind is gaan liggen, anders kan ik morgen niet verder met me borders etc . Draad is er ook al dus die kan ik ook gaan bevestigen nu
pi_45479865
Ziet er weer netjes uit die vitrage. Dat wordt nog wat.
En wat zei je, Zon???? Waar??

Als je dadelijk nog een kwastje verf over hebt. Het bochtje van de radiator op onderste foto

iets voor jou???

Chef-kok betaalt 1500 euro voor reuzentruffel 810 gram??????
pi_45486057
Netjes
pi_45486649
Ah... helemaal tot de grond : I like that very much.
Enne ... (nog) geen overgordijnen?

Morgen weer rustig weer op Texer.
pi_45486711
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 17:44 schreef Solingjan het volgende:
Ziet er weer netjes uit die vitrage. Dat wordt nog wat.
En wat zei je, Zon???? Waar??

Als je dadelijk nog een kwastje verf over hebt. Het bochtje van de radiator op onderste foto

iets voor jou???

Chef-kok betaalt 1500 euro voor reuzentruffel 810 gram??????
Ja Sijb, ze zien hier ook alles met die HD-foto's van je Maar 't-is wel waar! De virtage is top, wat een gordijntje niet al kan doen.

De storm viel hier in Drenthe wel mee, maar het onweer vond ik erger. Op een gegeven moment heb ik hier voor de zekerheid maar alle stekkers getrokken. Geen ADSL, geen telefoon, back to the middeleeuwen dus. Momenteel zit ik via internet weer lekker te swingen met SlamFM. Lappie met z'n audio aan m'n zelfbouw buizen high-end. Perfecte sound.
Het leven is een feest, maar je moet wel zelf de slingers ophangen.
pi_45491128
Laatste post 16.57 Zijn we niet gewend van Syb. Ik vrees het ergste.
pi_45492273
Om 00:45 kan die nog invoeren, is mij opgevallen.

Syb - en de buren - heeft toch alle losse delen uit de tuin gehaald.
Die zijn vast wel wat gewend op het schöne eiland Texel.

Iemand zag vanmiddag rakelings een grote tuin trampoline voor de auto langsvliegen !
pi_45493474
oo:45 maar ? Wel eens later dan dat tijdstip gereageerd hoor overigens,.....

Ben gewoonweg tussen 16:57 en nu dus niet boven geweest wat het pc'tje staat te snorren.Simple as that, geen complot theorie ofzo janneman

Er komen nog vouw gordijnen bij met een paar weken, dan kan je de vitrage zien voor bijv overdag of 's avonds als je "lekker"wil zitten. Schermt het erg af is ons vanavond al opgevallen. Aan de andere kant t is wel een groot vlak natuurlijk (is ook groot huis natuurlijk) dus een paar bigass potten oid met nog grotere accesoires erin zouden het goed doen in de kamer

En over de storm, okay wel pittig ja maar heb ze wel erger meegemaakt. Enkelt het lichtkopeltje in de keuken klapperde wat. Heb ook niet de moeite genomen om me tuin leeg te halen van planken etc. Me tuin ligt toch in de luwte van een huizencomplex hier 25 m achter ons huis En daarnaast hardhout weegt nogal wat
pi_45494884
Gelukkig. Moest toch even checken
Dus alles is ok. Het was hier in Limburg ook bar en boos.
pi_45495845
Vanmorgen hadden we stilte voor de storm(circa 08:00) en nu schijnbaar stilte NA de storm, t is nu haast bladstil hier op Texel..... Nou ja nog ff zo houden , kan ik over een uurtje of 9 weer verder met me bordertje (en kabels whoeso hé )
pi_45522519
Zo na een normaal nachtje slapen, vanmorgen begonnen met het afmaken van de borders achter. Dit heb ik vandaag samen met mijn vader gedaan. Twee paar handjes is gewoon erg makkelijk als je met lengtes van 4.90 werkt natuurlijk.

Alles zit nu dicht qua houtwerk in de border, inclusief naden tussen palen welke middels een plankje vanaf de achterkant naar elkaar toe getrokken zijn ( trust me, plankje is bankirai, schroeven rvs, gaat lang mee ...)

Morgenochtend eerst ff wat spullen verhuizen voor de baas, en dan in de middag anti worteldoek halen, opmaat snijden en vastnieten achter de border. Hierdoor , kunnen er tussen de planken zelf geen worteltjes groeien.

Verder ook morgen de dubbele kabel naar de toekomstige schuur de border inleggen. Volgende week maar eens achter een prakkie grond aan
pi_45540160
Zow antiwortel doek zit op zijn plaats, was wel meer werk dan ik dacht maar we hebben de klus geklaard. Vanmorgen een klussie met collega voor de baas gedaan, terwijl die op de lange latten stond ging t werk dus verder

Morgen maar eens bekijken hoe ik met de hoogte van de hele tuin uit kom, kan ik evt. volgende week grond laten komen om de hele tuin op "hoogte"te brengen. Nu ff niks doen t is weekeinde zak maar zeggen
pi_45545443
6 pits
Hell of a job zeg allemaal
pi_45548141
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 21:59 schreef Bluezz het volgende:
6 pits
Hell of a job zeg allemaal
But somebody got to do it ..... En dat ben ik zei de gek
pi_45548962
Tippie voor je gasfornuis.
Prachtig mooi RVS(heb ik ook) en ik heb me een ellende gezocht naar een knap schoonmaakmiddel. Keukenreiniger van de Lidl , ontvet geweldig!! In het begin van die dure middelen gebruikt, werken allemaal niet (naar mijn mening).

Trouwens geweldig stukje glas in lood!!!
pi_45549073
quote:
Op zondag 21 januari 2007 00:17 schreef CalvinHobbes het volgende:
Tippie voor je gasfornuis.
Prachtig mooi RVS(heb ik ook) en ik heb me een ellende gezocht naar een knap schoonmaakmiddel. Keukenreiniger van de Lidl , ontvet geweldig!! In het begin van die dure middelen gebruikt, werken allemaal niet (naar mijn mening).

Trouwens geweldig stukje glas in lood!!!
Thx voor de tip, maar ben al voorzien van prachtig mooi spul om rvs mee op te poetsen... Rvs17 Schoonmaken doen we met cetemet w15, en cetamet HG dat zijn professionele spullen uit de grootkeuken(mijn achtergrond nl, ben chef kok)

Stukkie.... Is gerestaureerd bij de gals in lood restaurateur, daarna in de fabriek tussen dubbel glas in laten zetten.... Zelfde iso waarde als hr++ glas alleen dan mooi en estetisch verantwoord
pi_45549468
quote:
Op zondag 21 januari 2007 00:22 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Thx voor de tip, maar ben al voorzien van prachtig mooi spul om rvs mee op te poetsen... Rvs17 Schoonmaken doen we met cetemet w15, en cetamet HG dat zijn professionele spullen uit de grootkeuken(mijn achtergrond nl, ben chef kok)
Ja daar kan ik niet tegen op als huis-kok. Ik moet het dus maar doen met L..l
quote:
Op zondag 21 januari 2007 00:22 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Stukkie.... Is gerestaureerd bij de gals in lood restaurateur, daarna in de fabriek tussen dubbel glas in laten zetten.... Zelfde iso waarde als hr++ glas alleen dan mooi en estetisch verantwoord
Het is en blijft .... prachtig!! Goed om te zien dat je zoveel moeite hebt genomen om zo'n stukje erfgoed te bewaren.
pi_45651085
Zow paar dagen verder en we zijn qua ideeen best flink opgeschoten, heb effe besloten om twee weken eens niet me kluskloffie aan te trekken. Loop er immers al anderhalf jaar in nl.

Wat we wel gedaan hebben:

Kar met puin naar de stort gebracht (2x, een keer 640 kilo stenen, andere keer 260 kilo diverse meuk ) kosten ? 12 euro helemaal( waar het meeste nog voor de stenen was) de stort op texel is helemaal zo duur nog niet

verder hebben we het idee over hoe het schuurtje moet gaan worden verder uitgewerkt, ik ga dit in eigen beheer doen geen aannemers etc dit keer. Gewoon klusbedrijf en wat bevriende metselaars, enige wat ik wel moet laten doen is de dakbedekking, bitumen branden heb ik niet veel verstand van, kan je beter aan de vakman over laten anders heb je straks schade en dat moet je niet hebben met je dak natuurlijk.

Schuur wordt in baksteen uitgevoerd, met een muurtje ernaast als toegang naar onze tuin. Hier zal een boog in gemetseld worden, en de poort zelf wordt van bankirai of meranti.

Gehele breedte wordt 3.35 ongeveer, en de lengte 13.5 meter. Nadat ik terug kom van ons weekje weg ga ik ff bij de gemeete langs om te kijken wat er mogelijk is zonder vergunning. Er staat nl. al een heel deel nu. Iki hoop geen vergunning natuurlijk, maar als het zo is dan is het maar zo.... (wel tekening etc etc)

Verder gaan we Vrijdag als we gaan rijden naar ons vakantie adres ff bij de houthandel langs, kijken of het a) mooi hout is b) of we een prijsje kunnen maken Dan als alles okay is bestellen en met een week of twee ophalen(boot kost ons niks, ook niet met bigass aanhanger nl.)

Ver tuinverlichting besteld, twee keer voor op de muur eglo exit1 en 2 keer paaltje 85 cm hoog eglo amsterdam/exit 1 serie. Verder al het spatwaterdichte materiaal voor de tuin al binnen (o.a wcds)T is alleen nog ff wachten op de meterkastjes en dan kunnen we de stroom voor de tuin aan gaan leggen(moet eerste gebeuren , samen met grijswaterafvoer )

Al met al dus gebeurd er genoeg, morgen ochtend komen de laatste vitrages (08:15 ), en vrijdag over twee weken de loper op de trap. De vouwgordijnen ging de stoffeerder ff achteraan, maar dat kon ook wel eens de week nadat we terug gekomen zijn van vakantie worden

Voor nu
pi_45651149
vergeet ik helemaal te melden dat de grasmaaier al geregeld is(ik heb pas een paar " polletjes" , en het is een makita geworden Was in de aanbieding voor 99 euri 's (inclusief )
  donderdag 25 januari 2007 @ 01:17:02 #87
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_45651763
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 00:39 schreef Cybersijp het volgende:
heb effe besloten om twee weken eens niet me kluskloffie aan te trekken. Loop er immers al anderhalf jaar in nl.
* Valt van schrik van stoel af

goed besluit
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_45651909
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 01:17 schreef B.A.Trix het volgende:

[..]

* Valt van schrik van stoel af

goed besluit
he t is niet dat ik in enen niks meer doen he? Zie nu al een paar dagen me kloffie liggen en denk soms echt met me slaapdronken hoofd dat ik dat aan moet trekken ipv van me camouflage broek... en billabong hoodie(serieus) Je kan wel zeggen dat je mijn kleding keuze niet echt verwacht bij ons huis en inrichting

Trouwens als we terug komen van vakantie moet er weer gewerkt worden voor de "baas", zou nog heel februarie ook vrij zijn, maar dat zit er niet in ivm bedrijfsovernamen van e.e.a dat moet ook voor het nieuwe seizoen nbog ff opgeknapt worden en een likkie verf hebben . Ach werken is tof, en je verdient er ook nog wat mee Heb er zin aan voor het nieuwe seizoen
pi_45662537
Zow net ff de plannen met de directe belanghebende buurman besproken, hij heeft absoluut geen bezwaar

ben ook bij de gemeente geweest vanmorgen, na een uur te hebben moeten wachten de diverse vragen die ik had gesteld... we moeten dus een "lichte"bouwvergunning aanvragen, plus vijf tekeningen inleveren daarnaast durven ze gewoon 2.11% aan leges te heffen

Na de vakantie dus maar op zoek naar iemand die tekeningen kan maken voor ons . We gaan in ieder geval voor de maximale maat bijgebouwen die je hier op Texel mag (40m²)
pi_45662797
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 15:03 schreef Cybersijp het volgende:
Na de vakantie dus maar op zoek naar iemand die tekeningen kan maken voor ons . We gaan in ieder geval voor de maximale maat bijgebouwen die je hier op Texel mag (40m²)
Voor reiskostenvergoeding wil ik wel een keertje komen tekenen hoor
pi_45663193
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 15:12 schreef Gurb het volgende:

[..]

Voor reiskostenvergoeding wil ik wel een keertje komen tekenen hoor
Deal !!!!!

Wat ben ik blij met je aanbod zeg, normaal kost zoiets nl. flink wat. had een collega vroeger die de casa zou intekenen(eveneens student bouwkunde) maar die was zomaar ineens van de aardbodem verdwenen ... Had gelukkig uiteindelijk niet nodig(uitbouw ging niet door) , maar baalde er wel van . me happy is

Supertof aanbod
pi_45663312
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 15:25 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Deal !!!!!
mail me na je vakantie maar ff, dan kijken we wel ff. Ikzelf ga nl ook op vakantie. Vanaf morgenochtend tot volgende week zaterdag lekker wintersporten
pi_45663370
wintersport heb ik niet zoveel mee, maar ik zal je op zeker ff mailen over anderhalve week damn wat ben ik hier blij mee
pi_45666949
het ziet er heel leuk uit Cybersijp, ook de vitrage maakt het heel gezellig, loopt die rond of recht langs het raam ?
pi_45668103
beetje rond, omdat als de bocht te scherp is natuurlijk de vitrage niet meer door de rail wil.

Loopt dus mooi met de vorm van de voorste erker mee, verder zijn vanmorgen de twee laatste stukken vitrage ook binnen gekomen, dus serre is qua "stoffering" klaar.
pi_45930198
Cybersijp, hoe gaat het? Is je camera kapot, of is er niets te melden ....

Ik zag je in een ander topic reageren en dacht even naar updates te kijken
pi_45930419
ja lachen, zat al op k&w te struinen wat er allemaal op klusgeboied boven was komen borrelen in het weekje dat ik en me "moppen" weg waren, en zou zou langzaam aan naar onder gaan....

Maar nu dus ff sneller
pi_45930586
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 23:20 schreef Cybersijp het volgende:
ja lachen, zat al op k&w te struinen wat er allemaal op klusgeboied boven was komen borrelen in het weekje dat ik en me "moppen" weg waren, en zou zou langzaam aan naar onder gaan....

Maar nu dus ff sneller
Als in 'active topics afwerken'
pi_45930729
Heb dus wel veel te melden Allen niet zo veel opklusgebied

Twee keer in de Belgique geweest (antwerpen, en hasselt) en verders een paar dingen on the side verband houdend met de casa gedaan. o.a een adres waar ze voor een mooi prijsje hardhout verkopen bezocht. Ik wou ff kijken of het wel enig legitiem eruit zag( en dat zag het ) heb een sampletje hier voor me liggen van het hout wat straks de vlonder moet gaan vormen in de tuin.

Verder voor bestrating gekeken bij een groot tuincentrum, zelf ben ik wel gecharmeerd van een soort van basaltkei(tje) welke dan nog in een voegmortel gelegd moet gaan worden. Onkruid wieden doet een ander maar

Verder het idee dat een klein stukje waterloop/waterpartijtje direct naast me terras wel leuk zou zijn. Verder echt ubermoie tafels gezien van ¤ 1800,- het stuk, maar die gaat t hem niet worden hoor

Lekker uitgerust eigenlijk, we zijn samen met vrienden van oins heen geweest , kinderen mee, dus ballenbak en tropisch zwembad hebben we meerder malen aanschouwt...... maar die kleine smurf van ons was erg erg happy mee allemaal, en daar doe je het toch ook voor
pi_45930849
Je hebt je iig vermaakt, zowel met de familie als met het voorbereidende voorjaarswerk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')