abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49466636
ping ping update

Stroomgroep nummer 15 is vanavond in bedrijf gesteld, wel zowat de laatste mogelijke groep anders wordt de kast te klein is nog ruimte voor een alamat...

Stroom "tuin"voor is nu dus ook gereed
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_49591695
Zo (kleine) update:

De stukadoor is geweest om wat te repareren, dan wel vlak te smeren achter bij de buitenkant van de bijkeuken. Is nu naar tevredenheid opgelost dus de volgende stap is dat we een hokkie gaan maken waar straks de groen en de grijze container kan staan. Ik denk dat ik daar Dinsdag a.s in de middag mee ga beginnen . Morgen kan ik helaas niet heb een hele klussenlijst voor morgen gekregen maar echt klussen staat er niet op Di morgen nog ff leermeesteroverleg bijwonen, en dsan gauw Di middag maar weer eens de "klusklof"aan, volgende week met pinksteren zal het ook slechts een dag zijn die mij als "vrije " dag ter beschikking staat, en je kent mij er moet wel wat gedaan worden natuurlijk....
pi_49669839
Update:

Hoewel technisch gesproken mijn vrije dagen voor deze week wer "op"zijn heeft de baas mij vanavond gebeld met de mededeling dat ik dus morgen dagje xtra vrij ben

Kwam mooi uit, want schilder kwam net aan de deur om te zeggen dat hij morgen na de koffie de voorkant qua het wit gaat afmaken. Heb meteen een steigertje gevraagd mee te nemen zodat ik morgen de serre kan schuren, en hier en daar voorbehandelen. Heb ook vader Cybersijp ff een bel gegeven om te vragen of hij nog zin er in had . dat had hij natuurlijk. Man wat ben ik toch blij met die oude baas..... En nee niet soms maar altijd eigenlijk wel

Zou vanmiddag de klusklof aan trekken , maar de vergadering liep ten eerste flink uit, dus alles schoof al op, komen er nog een paar gasten langs, ben ik nog ff langs de stenenman gereden etc ergo middag weer voorbij.....

Morgen dus ff flink "goed"maken met mezelf, t weer is in ieder geval prima om te schilderen dus we gaan ervoor !
pi_49669981
Genniet er van Syb. En zeker van je PA

Veel plezier morgen.
pi_49670082
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:00 schreef Solingjan het volgende:
Genniet er van Syb. En zeker van je PA

Veel plezier morgen.
Dank u heer jan Nee die pa van mij mag dan best soms een brompot zijn (dat ben ik ook ) maar t is wel zo fijn dat hij me altijd helpt hoor !!!
  woensdag 23 mei 2007 @ 00:04:21 #256
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_49670113
Wat janneman zegt. Heerlijk hoor, dat je zo veel samen met je vader kan doen
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_49706990
Tada, dag verder en weer een riesen menge gedaan ....

Wat hebben we vandaag gedaan:

ontvetten van de serre en de houten koof erboven.
Schoonmaken van de ontvetter met schoonwater
schuren serre(buitenkant) plus schuren van de binnenkant van de koof welke het overstek is van het palttedak aansluitend op de serre.
Bovenste deel serre betimmering in de groene grondverf gezet
onderste deel serre twee (!) keer in de grondverf gezet, twee keer omdat het vandsaag zo mooi weer was dat het supersnel droog was

Opruimen terras van wat schuurstof, en wat stof van de stucadoor nog van het weekeinde.

Verder langs de tuinman geweest en met hem e.e.a met betrekking tot de straks komende graszoden besproken... Volgende week Dinsdag dus beginnen met het uitvlakken van de grondlaag.Week erna als het meezit de graszoden erin. Viel me alles mee voor een ¤3,- de m² heb je een hele knappe graszode . Tuurlijk best aan de prijs, maar wel in een keer klaar en als je de boel netjes afgevlakt hebt liggen is het resultaat meteen 100% toppie natuurlijk

Nog een paar pics geschoten, alleen van de achterkant. Kees de schilder was aan de voorkant en zijkant bezig geweest maar daar helaas pindakaas geen pics van .

Zo ff bekijken en uppen. Morgen weer Chop Chop, Jongens belden al. Het was druk vandaag dus morgen weer plenty te doen
pi_49707582

laatste stukje wand wat de stucadoor gedaan heeft, denk nou niet hij heeft een stukkie vergeten das dus express gedaan, wordt nl. nog betimmerd

en we hebben een "witte"serre, al is het nog wel grondverf. Wit is het in ieder geval wel. De schuifpui is overigens vandaag niet geschilderd. Deze staat al vanuit de fabriek in de grondverf. ff schuren en hoppa de bling bling erop volstaat hier dus

ander aanzicht , eveneens van serre/bijkeuken

Zal ook ff plaatje posten van toen hij nog "grijs"was:

Lijkt net niks gebeurd, maar neem van mij aan t is best ff een werkje twee keer die handel in de chat zetten
  donderdag 24 mei 2007 @ 08:20:01 #259
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_49713177
Als ik het zo bekijk is dat huis van jou straks extreem veel beter dan het ooit geweest is ten tijde van de oplevering na de bouw
De hele aanblik van je huis is echt fraai...zeker de achterkant met je bling bling terras

Waar zijn de uitstekende palen in het hekwerk op het achterste deel van het platte dak eigenlijk voor? Of moeten die nog gewoon afgekort worden?
pi_49714334
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 08:20 schreef richie29 het volgende:
Als ik het zo bekijk is dat huis van jou straks extreem veel beter dan het ooit geweest is ten tijde van de oplevering na de bouw
De hele aanblik van je huis is echt fraai...zeker de achterkant met je bling bling terras

Waar zijn de uitstekende palen in het hekwerk op het achterste deel van het platte dak eigenlijk voor? Of moeten die nog gewoon afgekort worden?
voor de waslijnen, die zijn nu doorgeknipt(lijntjes waren erg eh verroest zeg maar), maar die komen wel weer terug straks)
pi_49907121
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:11 schreef Cybersijp het volgende:
Aritha,

Agnes platen zijn echt makkelijk hoor! Je kan ze in diverse vormen en kleuren krijgen(60/60 en 60/120) verder hebben wij gekozen voor wit stuco. Daar zit dus meteen een soort van koreelstucwerkmotief op. Je hoeft het niet meer te schilderen(kan naderhand natuurlijk nog wel) Plus je mag het gewoon met een sopdoek afnemen zonder dat je de verf eraf trekt/veegt/oplost

Ik heb zelf een hele goede prijs betaald ¤27,50 inclusief voor vier platen 60/120 (2.88 m2) Normaal zie je ze regelmatig in de bouwmarkt liggen etc maar de laagste prijs welke ik gezien heb is¤28,95 (gamma)

Er komt nog een" deurenwand"voor de kast, deze gaat gemaakt worden door de meubelmaker welke ook een boel van onze meubels gemaakt heeft. Straks past alles dus perfect bij elkaar

Vergeet niet dat je nog een hoop handelingen moet doen om gips op een mooie manier te verwerken(palmuren, schuren, naden afdekken met gaas, saucen(knappe latex is zekers niet goedkoop), plus er zit relief in.

http://www.agnes-one-step.nl/
Ik ben ff jouw renovatie topics aan het doorspitten

Nu zie ik dat jij die Agnesplaten per 4 voor 27,50 hebt gekocht, waar als ik vragen mag?

En over die kozijnen (meranti?) met HR+ glas, wat ben je daar ongeveer per m2 aan kwijt geweest en hoeveel aan die deur (schuifdeur?) naar de tuin. Ik loop overal te zoeken online naar prijzen van kozijnen met HR+ glas, maar vind niet echt nuttige info..

Wellicht dat je dit al es eerder in je topic beantwoord hebt, maar ik kan het zo snel niet terugvinden
pi_49911213
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:09 schreef Kwelit het volgende:

[..]

Ik ben ff jouw renovatie topics aan het doorspitten

Nu zie ik dat jij die Agnesplaten per 4 voor 27,50 hebt gekocht, waar als ik vragen mag?

En over die kozijnen (meranti?) met HR+ glas, wat ben je daar ongeveer per m2 aan kwijt geweest en hoeveel aan die deur (schuifdeur?) naar de tuin. Ik loop overal te zoeken online naar prijzen van kozijnen met HR+ glas, maar vind niet echt nuttige info..

Wellicht dat je dit al es eerder in je topic beantwoord hebt, maar ik kan het zo snel niet terugvinden
Allereerst dank voor je interesse in mijn verherbouw natuurlijk

De antwoorden:

De kozijnen zijn niet per m² gekocht inclusief glas(wist geeneens dat dat gangbaar idee was overigens..., maar komt vast omdat we het hier over Texel hebben natuurlijk )

De Agnesplafondplaten heb ik bij de lokale fixet markt vandaan, kwestie van dealtje sluiten op het moment dat er een (redelijk) interessante actie loopt bij de bouwmarktconcurrent Gamma. waren ook wel 55 pakken wat ik nodig had dus een hele hoop(en dito gesjouw natuurlijk )

De schuifpui met hr+++ glas heeft ons ¤2200,- gekost inclusief plaatsen van dat ding (aanhelen etc etc) Merk is trouwens HBI (levertijd +/- 6 wk)

Over naar de orde van de dag (ff in steno)

Schilder is bezig met de laatste dingen te verfen van buitenom ons huis, inclusief de serre die vorige week in de grond gezet is

Morgen 10:00 heb ik de definitieve offerte plus tekening van het bestratingsplan in huis. aanbesteding volgt snel

Volgende week maandag, minikraan voor de laaatste keer achterin de tuin. Zodat we de resterende grond weg kunnen halen. Volgende week wordt er dan 55m² graszoden gelegd.

Mijn en zuster zijn begonnen met het beplanten van de borders achter

Gurb is klaar met alle tekeningen voor de garage, morgenvroeg worden de tekeningen op A3 geprint, en kunnen ze de deur uit.

Isoaltie materiaal voor een knutselproject met de deksels van de waterputten van de buurman en onszelf heb ik ook in huis dus dat kan eerdaags ook aanvang krijgen

Latst but not least : Pinjo spank u voor de kaart De Mrs en Mrs junior vonden hem erg leuk

Morgenochtend nog ff een karrteje puin rijden om 09:00 en dan om 12:00 weer am arbeit, weer een week voorbij qua produktieve plusklusdagen
  woensdag 30 mei 2007 @ 00:06:14 #263
167723 sanni
Acima de seu
pi_49912117
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:29 schreef Cybersijp het volgende:
[afbeelding]

laatste stukje wand wat de stucadoor gedaan heeft, denk nou niet hij heeft een stukkie vergeten das dus express gedaan, wordt nl. nog betimmerd

[afbeelding]

en we hebben een "witte"serre, al is het nog wel grondverf. Wit is het in ieder geval wel. De schuifpui is overigens vandaag niet geschilderd. Deze staat al vanuit de fabriek in de grondverf. ff schuren en hoppa de bling bling erop volstaat hier dus

[afbeelding]

ander aanzicht , eveneens van serre/bijkeuken

Zal ook ff plaatje posten van toen hij nog "grijs"was:

[afbeelding]

Lijkt net niks gebeurd, maar neem van mij aan t is best ff een werkje twee keer die handel in de chat zetten
Ga zo door! Het beloofd i.i.g iets mooi te worden voor in de zomer als ik het zo zie..
pi_49913795
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 00:06 schreef sanni het volgende:

[..]

Ga zo door! Het beloofd i.i.g iets mooi te worden voor in de zomer als ik het zo zie.. [afbeelding]
ja zekers, t is alleen "lastig"(to say the least) dat ik vanwege mijn werk als chefkok in de horeca zo verdomd weinig tijd heb om te klussen dan wel te genieten van hetgeen ik fabriceer in de zomer natuurlijk. maar goed het werk dat ik doe zorgt er natuurlijk wel weer voor DAT ik DIT juist KAN doen natuurlijk, anders had het bij een "simpel"twee onder een kap gebleven met 30 m² tuin, lastig hoor keuzes keuzes. In ieder geval kunnen mijn twee dames er WEL van genieten. Zeker als er straks gras ligt
pi_49952008
update:

Beetje laat dat wel, maar what else is new....

Vandaag is de schilder bezig geweest met het laatste beetje buitenom schilderen.

Zelf puin gereden wat her en der nog rond huis lag, was 820 kilo en kostte het astronomische bedrag van 14,50 . Echt gemeente Texel is met zijn afvalverwrking echt top hoor!! Zowieso kun je elke dag 200 KG afleveren zonder dat het je ook maar een cent kost, puin kost je echter altijd wel geld (1,7 Ct per kilo )

Morgenochtend komt er ff een klein minikraantje om het gazan in wording te valkken, en dan morgen in de loop van de dag worden de zoden bezorgd.

Verder vandaag lekker gewerkt, o.a gekookt voor sophie Hilbrand, monique van der Ven, en vriendje van Sophie waldemar nogwat. Ze hadden natuurlijk lekker gegeten

Morgen weer chop chop vroeg aan de arbeit dus nou gauw naar het mandje dus
pi_49985714
We hebben gras..... Jawel. makkelijk hoor die zoden

stuk wat nu nog "braak"ligt, blijft dat ook nog even omdat we straks gaan bouwen waar nu geen gras ligt. Zo zonde zijn natuurlijk
pi_49986457
wat voor ondergrond heb je aangebracht voor die zoden?

Zijn wel minder stevig dan ingegroeid gras, voetballen ed zie je redelijk goed schade. Was toch het geval bij ons.
pi_49987736
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 00:31 schreef Archont het volgende:
wat voor ondergrond heb je aangebracht voor die zoden?

Zijn wel minder stevig dan ingegroeid gras, voetballen ed zie je redelijk goed schade. Was toch het geval bij ons.
zwarte kleigrond overigens, maar op de foto zie je waarschijnlijkwat restzand liggen van een hoop bestratingszand welke we laats gebruikt hebben. Nee prima grondje ligt eronder
pi_49989434
En opeens heb je een tuin ! met graszoden.
Leg de allereerste tuinfoto met zwembad er eens naast !

bij daglicht.
pi_50053015
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:44 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Allereerst dank voor je interesse in mijn verherbouw natuurlijk

De antwoorden:

De kozijnen zijn niet per m² gekocht inclusief glas(wist geeneens dat dat gangbaar idee was overigens..., maar komt vast omdat we het hier over Texel hebben natuurlijk )

De Agnesplafondplaten heb ik bij de lokale fixet markt vandaan, kwestie van dealtje sluiten op het moment dat er een (redelijk) interessante actie loopt bij de bouwmarktconcurrent Gamma. waren ook wel 55 pakken wat ik nodig had dus een hele hoop(en dito gesjouw natuurlijk )

De schuifpui met hr+++ glas heeft ons ¤2200,- gekost inclusief plaatsen van dat ding (aanhelen etc etc) Merk is trouwens HBI (levertijd +/- 6 wk)
Dank voor je antwoord

Ik neem aan dat die 2200 wel inclusief glas is?
pi_50053025
Cyber- wat ga je dan nog bouwen in de tuin? en de stoelen herken ik , die heb ik ook ( van de blokker )
pi_50062833
quote:
Op zondag 3 juni 2007 08:47 schreef Charisma het volgende:
Cyber- wat ga je dan nog bouwen in de tuin?
een garage met hobbyruimte
pi_50083318
Gewoon weer even mijn bewondering uitspreken!
pi_50115611
tada: waren we wider... (beetje laat dat wel... )

Gedaan: schilderwerk rondom is nu helemaal klaar, de schilder heeft vanmiddag de laatste verf streken gedaan Verder zelf vorige week een behoorlijk pittige week qua werkuren gehad, maar vandaag toch na een halve dag rust toch de boel weer opgepakt en het volgende gedaan:

de waterputten van zowel de casa als bij de buurman(beter een goede buur dan een verre vriend.... ) heb ik voorzien van een luik gemaakt van het zelfde hardhout als op ons terras.

Zal er zo ff een foto van uploaden, had er ook niet meer batterij was leeg :|

Verder morgen middga met het snoeien van een klimop van de buren, waar echt al jaren niet meer naar omgekeken is, en nu wel heel ergf heavy bij ons over de schutting komt zetten . ach kan ik me weer eens lekker uitleven met de heggeschaar

Morgen eerst om 10:00 @ work tot circa 12:00 dus pas in de middag kan dat feest gaan beginnen

dank allemaal voor de komplimenten,

ff antwoorden :

kwelit: jup inclusief glas , wordt overigens wel met apart glas erbij geleverd(anders is hij niet echt te tillen(laat staan plaatsten)

Charisma:

wat we nog gaan bouwen: Een afdakje voor de containers op het terras, en idd wat Gurb zegt een garage annex hobbyhok

Pinjo: Thx
pi_50115677

dat dus maal twee, zit een plaat betonplex 18mm onder met 15cm piepschuim ter isolatie voor de vorst 9niet dat we dat krijgen hier in nl. overigens
pi_50316040
jahoor, we "leven"nog hoor

Drukte op de zaak tot te met, maar dat weerhoud mij er dus niet van door te gaan met de nodige klussen

De stenen voor de bestrating zijn uigezocht, offerte is goedgekeurd(mag ook wel eens als je er al drie maanden mee bezig bent. Heb op het laaste moment nog wel ff een ¤10,- exclusief eraf weten te "lullen"op de aankoop van de stenen. We praten hier over 109 M² dus das een leuke meepakkerd d8 ik zo

Het gras groeit als een tierelier dus dat komt wel goed, elke avond flink beregenen heeft zijn werk dus erg goed gedaan.

Morgenmiddag de beuk erin zetten op het muurtje voor de deur, straks komt daar een gietijzerenhekwerk. En daarachter vanaf de straatzijde een border van 60 cm diep. Als alles nou straks bestraat is is het lastig om hem dan te slopen, te egaliseren en de fundering voor het hekwerk te fabriceren natuurlijk. dus nog maar ff voordat het straatwerk komt te slopen.

Verder mporgen of overmorgen de bouwaanvraag de deur uit, met de weken die ik draai @ work komt er weinig van s avonds(eerder s nachts .... )
pi_50395192
Muurtje aan de voorkant is nog niet geslecht ivm "nieuwe"ideeen Eega en mijzelf hebben nu een ander idee op stapel staan en daardoor moet het muurtje nog ff blijven

Verder wel gedaan:

fundering van de oude muur tussen garage en woonhuis is middels een kraan paar maanden terug aan de kant gelgd, heb hem vandaag "soldaat "gemaakt met de breekhamer man was zo blauw als een tientje dat beton, dus erg hard. Zaten ook slechts twee lagen wapeningsijzer in....

Aantal uren verder, en 1500 kilo naar de stort gerden te hebben is hij weg, aangeveegd klaar. verder nog wat oud ijzer klaargelegd, en met een half uurtje werd het al opgehaald. weer minder "zut"op het erf .

Verder in de laatst klaar gemaakte kamer op de bovenverdieping een rol gordijntje opgehangen. dag al weer om ...;)

Verder begonnen aan het invullen met de bouwaanvraag, maar kom er net niet ff lekker uit, dus de weledele heer Gurb nog maar eens ff vragen .

Morgen weer werken en dan pas over 13 dagen(en 170 a 180 werkuren verder) weer een dag vrij, gok dat ik dan niet echt zit te springen om te klussen, maar je weet t nooit met me natuurlijk

Toedels voor nu

sayonara
pi_50696410
ik leef nog(voor nu ) toedels vanaf t strand....
pi_50704594
Strand????????. Werken schiet op. Is de tuin al klaar en de garage en ......
  donderdag 21 juni 2007 @ 21:16:14 #281
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50705122
Volgens mij werkt Sijp op het strand
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_50713916
hehe stelletje

sanger heeft het bij het juiste eind overigens hoor, Die "sayonara" een dikke week terug stond er niet voor niets.....

Maar ik leef nog, en alles loop (voor nu) aardig dus laat de drukte maar komen(alsof we van de week nog niks gedaan hebben )

voor meer info: www.roundtexel.com, zegt genoeg. Das dus bij mijn toko voor de deur en heb al de food (op snackwagens na) op me dakkie. Nou ja nog 72 uur zak maar zeggen
  vrijdag 22 juni 2007 @ 07:50:45 #283
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50717301
Ik wist niet eens dat die race aan de gang was
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_50880495
Zo paar dagen later, race is geweest de "bende"is weer opgeruimd, de laatste catamarans van het strand gereden, de feesttenten, het zeilerscafe, 3fm catering, pitlane etc zijn allemaal weg , gone, foetsie voor een jaar minus een week...

Gisteravond een borrel gehad van de baas omdat we allemaal stinkende goed ons best hadden gedaan, daar vloeide naast wat vaten bier ook rijkelijk de koffiepot

Vanmorgen al kan het niet eerst maar eens wat slaap ingehaald, heb meer dan een maand werk in uren gedraaid in 12 dagen

Nou genoeg gebebt over non casa issues :

Vanmorgen kwam daar de vrachtwagen met de bestelde waalformaat klinkers voor het hele terrein van ons, we hebben express meteen alles besteld omdat je niet weet wanneer we precies met de garage klaar zijn straks natuurlijk.En heb je kans dat ze dan niet meer leverbaar zijn .....

Volgende week , of in ieder geval aan het eind ervan zal er begonnen worden met het leggen van de voorkant(dus zeg maar voor het huis zelf)

Volgende week Ma en Di dus weer aan het bakkie met stenen omdat die er natuurlijk wel nog uit moeten, plus het onkruid dat danig groeit en bloeit dient verwijderd yte worden natuurlijk.

Maar dan voor dan, voor nu ga ik nog ff niks doen. Ben echt ff aan het bijkomen. wordt ook al dagje ouder

Heb btw nog wel pics van de stenen gemaakt met de nieuwe cam die we sinds vandaag hebben , dus zo ff uploaden
pi_50880855

heul wat stenen dus
pi_51079086
Zow gezellig topic hier

Vandaag de laatste hand gelegd aan de bouwaanvraag, die gaat morgen na de laatste fotos gemaakt te hebben vergezeld van documenten en situatiefotos naar de gemeente. Morgen middag dan de buitenboel gaan doen. Moet o.a wat stenen weghalen, en onkruid gaan wieden9anders heb je het zo weer door de stenen heen natuurlijk. Verder ff wat roundup door de tuin heen sproeien kan allicht schelen natuurlijk. Dat was hem weer Tjuus
  maandag 2 juli 2007 @ 23:55:55 #287
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_51079805
Cijp, ik zie hierboven nu pas die foto met de gezellige plantjes in de vensterbank. Zo geweldig dat je er nu echt woont, met dingetjes voor de ramen en gordijnen en pannen op het fornuis etc. Wist ik wel, maar ik bleef dat (prachtige!) lege huis voor me zien, waar nog druk werd geklust!

Succes met de bestrating!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_51081235
hehe dude we wonen er al sinds begin Januari hoor ! Heb je soms nog een beetje last van de Texelse "borrel"of zo, dat het nu pas "doorborrelt" ?
pi_51105570
Zow dag voorbij maar het nodige gedaan:

bouwvergunning aanvraag de deur uit(leek volgens balie medewerker allemaal in orde)
tegels uit de voortuin gehaald, beleken er tweehonderd nog te zijn. Staan nu op stapeltjes van 20 te wachten op een nieuwe eigenaar. Ik heb al gratis advertentei geplaatst op de lokale marktplaats site

Verder een shit load met onkruid her en der weggehaald, de groene bak is vol nu. Maar wordt morgen geleegd. Morgen kan hij dus weer vol en dan Donderdag a.s weer aan de weg (mazzeltje dat je casa dus precies op een kruispunt van twee huisvuilroutes ligt mag je zelf weten wanneer, en dus stiekum ook hoe vaak je hem leegt )

To be continued, ergens eind deze week hopelijk als de mannen van de bestrating aan de slag gaan
  dinsdag 3 juli 2007 @ 20:25:50 #290
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_51106242
Goed bezig!!! Wanneer zou je kunnen beginnen met bouwen?
pi_51106736
Nou met wat mazzel als ik er eens tijd voor heb .........

heb het erg druk met mijn werk natuurlijk, maar dat mag eenieder die regelmatig hierlangs dit topic scheurt wel vernomen hebben natuurlijk. Dus ik denk na 6 weken de vergunning te hebben(mits alles dus 100% in orde is, en daarna nog 6 weken kans op bezwaren natuurlijk. Das dus al weer 3 mnd verder. 1 Oktober zal dus denk ik wel aannemelijk zijn......

Nou ja er zal nog heul wat water door het marsdiep stromen eer mijn hobbydomocilie klaar zal zijn
pi_51114681
update(tje) vanavond al gebeld door iemand van het eiland, komt morgenochtend waarschijnlijk alle tegels al ophalen ! scheelt mij weer werk, want niet naar stort a ¤0,12 per stuk en je moet ze vervoeren nog natuurlijk..... me happy is
pi_51131192
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 20:08 schreef Cybersijp het volgende:
bouwvergunning aanvraag de deur uit(leek volgens balie medewerker allemaal in orde)
tuurlijk is alles in orde
pi_51154966
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:40 schreef Gurb het volgende:

[..]

tuurlijk is alles in orde
tuurlijk Gerben maar de dame aan de balie gaf al aan dat er ook een oude situatie ingetekend moest zijn, en die heb ik volgens mij niet op papier voorbij zien komen. Nou ja we horen het vanzelf wel, moet je nog ff terug naar de tekentafel denk ik(overigens is het dan alleen de bovenaanzicht van de öude"garage intekenen denk ik?

Verder is vandaag de stapel tegels opgehaald, man heeft zelfs alle stukke en halve tegels meegenomen Goeso he!
pi_51160688
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 01:30 schreef Cybersijp het volgende:
tuurlijk Gerben maar de dame aan de balie gaf al aan dat er ook een oude situatie ingetekend moest zijn, en die heb ik volgens mij niet op papier voorbij zien komen. Nou ja we horen het vanzelf wel, moet je nog ff terug naar de tekentafel denk ik(overigens is het dan alleen de bovenaanzicht van de öude"garage intekenen denk ik?
ik hoor het wel, misschien is het met alleen de foto's ook al duidelijk
pi_51345565
update(tje):
Vandaag een brief van de gemeente gekregen, met daarin de melding dat de bouwaanvraag ontvangen was, voorts een zaaknummer etc. Ik neem voor het gemak aan dat de zes weken termijn gaat lopen vanaf de datum van datering kennisgevingsbrief De laatste tijd is het nl. erg druk hier op bouwzaken(Tesselaars zijn schijnbaar een bouwerig volkje ) en dat heeft er dus o.a voor gezorgd dat bij een aantal zaken de termijn van 12 weken niet gehaald is, en dat dus de vergunning van rechtswege gegeven werd.
pi_51586938
ping update: vandaag is er dus begonnen met het straatwerk voor de deur bij ons.

Klein tipje van de sluier ,....... t wordt erg mooi

Zal morgenochtend wel eens wat fotos maken , nu weer te werk al dat moois moet nl. ook nog gewoon betaald worden
pi_51594974
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 23:52 schreef Cybersijp het volgende:
Vandaag een brief van de gemeente gekregen, met daarin de melding dat de bouwaanvraag ontvangen was, voorts een zaaknummer etc. Ik neem voor het gemak aan dat de zes weken termijn gaat lopen vanaf de datum van datering kennisgevingsbrief
Was het maar zo makkelijk

De gemeente heeft nu alleen nog maar de bouwvergunning-aanvraag ontvangen, en ze zullen de aanvraag bekijken ofdat deze compleet is ingevuld, zodra ze dit hebben gedaan en alles is in orde, word de aanvraag ontvankelijk verklaard, en gaat deze door naar college van B&W, die gaan bekijken of ze wel of niet een vergunning gaan verlenen.

Hier mogen ze 6 weken over doen, en sommige gemeentes doen hier ook idd 6 weken over, anderen zijn met een week of 2 klaar.
Na deze 6 weken maakt de gemeente bekend of ze wel of niet voornemens zijn om je een bouwvergunning te verlenen.
Dit zal de gemeente ook bekend maken in een huis-aan-huis blad. Hierna gaat een inspraak / bezwaar / bezichtigings periode in van 6 weken, waarbij iedere burger inzage kan krijgen in jouw aanvraag.
In deze periode kan iedere burger bezwaar aantekenen tegen het voornemen om de vergunning te verlenen, waarbij het aan de gemeente is om te bepalen of dit bezwaar gegrond, danwel ongegrond is.
Als blijkt dat na 6 weken ter inzage liggen er geen gegronde bezwaren zijn, zal de vergunning onherroepelijk zijn, en dus worden verleend.

Aldus een kleine bloemlezing over het wel en wee van bouwvergunningaanvragen bij de gemeente
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 11:17 schreef Cybersijp het volgende:
ping update: vandaag is er dus begonnen met het straatwerk voor de deur bij ons.

Klein tipje van de sluier ,....... t wordt erg mooi

Zal morgenochtend wel eens wat fotos maken , nu weer te werk al dat moois moet nl. ook nog gewoon betaald worden
Ben benieuwd naar het eindresultaat. Waarom heb je ervoor gekozen om het te laten doen? Geen tijd, geen zin, geen ervaring, geen gereedschap, geen ????
pi_51614837
Tjemig kom net thuis, en wat denk je ? zat fouten.....

Alle stenen met de lengte richting van de straat mee leggen is niet helemaal doorgekomen, middelste baan van de vakverdeling voor de plantjes ligt uit het lood van de erker.... en ga maar door. Naadje is dat ik nu dus weer om 07:00 mijn nestje uit moet om de heren stratenmakers even duidelijkheid te geven ( op tekening staat het overigens wel goed)

Nou ja toedels
pi_51619000
joh dat is balen zeg , hoe gaat het nu?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')