abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34287529
Marespein,

heb het vandaag nog maar even voor alle zekerheid nagemeten en de 1 mtr streep staat op 1.07 mtr vanaf de vloer. Hierop komt nog een afdekvloer(vloerverwarming) van 4 cm. Dus 1mtr peil komt op 1.03 minus dikte van een tegel. ca 102.5 dus.

Verder kan je altijd ervoor kiezen om een iets dikkere bril te nemen natuurlijk.

Vandaag was het feest in de Casa, kon zelf geen-eens parkeren voor de deur....

Er stond:
2 bussen van de stucadoor
1 bus installateur
2 bussen(nou ja een bus plus een kleine vrachtauto van de aannemer)

Parkeer plaats vol dus, moest hem dus noodgedwongen in een zijstraat van de straat waar ons huis aan grenst zetten.

Wat is er gebeurd vandaag?

1) glas in lood is uit de sponning gehaald met kozijn en al, waar ik een schrobzaag zou hebben gebruikt hebben zij het met een hamer gedaan. heel voorzichtig weliswaar . Maar toch vier rode ruitjes gebroken.... (heb er twee reserve welke in een glas in lood raam zitten , andere moeten dus bij restorateur vandaan komen )
2) heb mijn architraven afgemaakt op de bovenverdieping, eerste ging een bitje moeilijk. Maar later ging het al makkelijker. kwestie van ff onder de knie krijgen
3) plafond in de keuken is erin gehangen door de aannemer, was nog een heel gehannes.Omdat er haast geen ruimte was om een plafond op aan te hangen. dit in verband met een kozijn welke niet van plaats kan/mag veranderen.
4) Al begonnen met het plamuren van schroefgaatjes, spijker gaatjes e.d daar ga ik morgen mee verder. Heb nog een tip gehad van de buurman. Je kan om te plamuren ook gewone rotband gebruiken. Schuurt later ook een stukkie makkelijker dan plamuur uit een knijpfles van alabastine oid.
5)De stucadoor heeft nu het grootste deel van de kamer klaar, man wat een balzaal.........

Nu het gips nog vers is is het een beetje grijs hoe het er uitziet, maar wordt nog witter. Straks hier een goede witte latex overheen en wie doet je wat?

Morgen ga ik met mijn vader aan de gang, de rotzooi een beetje opruimen. Plus de wandpanelen van Agnes op halen. Dan kan dat stuk op de slaapkamer ook af(behalve klein stukje waar ik mee moet wachten ivm aanheling op de buitenmuur in de slaapkamer. Daar komen nieuwe kozijnen in, en ik wil ze er eesrt in hebben alvorens ik verder kan met het bekleden van de binnenmuur met mijn schrootjes....(anders kan ik nog een keertje )

Maandag wordt de sparing tussen keuken en woonkamer uitgezaagd met de waterzaag door de aannemer, het gat wordt 2mtr bij 1.10 hoog Woei! lijkt me wel heavy om dat licht straks door de muur te gaan zien.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cybersijp op 20-01-2006 20:22:38 ]
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_34287610

pi_34288465
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 19:09 schreef Cybersijp het volgende:
Nu het gips nog vers is ishet een beetje grijs hoe het er uitziet, maar wordt nog witter. Straks hier een goede witte latex overheen en wie doet je wat?
Je weet hoe het werkt met stucwerk? Het droogt van binnen uit op, dus als de toplaag droog is, is de hele stuclaag droog. Dan kun je de volgende bewerking gaan toepassen.

Jammer van die 4 rode ruitjes, is er geen aansprakelijkheid mogelijk?
pi_34289682
nee risico van het vak....

ja je kan het er zelf uit gaan halen, maar dan nog heb je geen enkele garantie dat er geen glaasje "springt". Het is gesprongen omdat er wat spanning op het glas komt op het moment dat het kozijn uit de sponning gehaald wordt...

Gevalletje "jammer, maar helaas...."

Zit er verder ook niet erg mee hoor, waar gewerkt vallen spaanders zullen w e maar zeggen
pi_34385499
TADA! :p

Nieuwe week nieuwe kansen.....

Vandaag overloop geplamuurd, plus wat architrafen in de slaapkamer. Verder puin geruimd want vandaag was het zo ver , de sparing tussen de keuken en woonkamer ging er vandaag uit!!

Verder heb ik contact gehad met de schilder welke het glas in lood gaat verzorgen tussen dubbelglas. Vorige week hadden de bouwvakkers het uit de kozijnen gehaald met sponning en al. daar waren vier rode ruitjes bij gesneuveld. Hij heeft het nu weer uit het kozijn gehaald. En let wel(!) geen enkel schade, was zo klaar plus is alemaal niet meer beschadigd geraakt dan het vorige week al was.

Maar nu foto's:

sparingsmuur vanuit de keuken gezien, je kan duidelijk aan het witte gedeelte zien waar de sparing moet komen

Nadat met de waterzaag het gat zeg maar precies rondom is gezaagt, wordt er nu met een kleine kangoo stukje voor beetje er uit gehaald. Als alles in een keer naar beneden zou komen zetten dan heb je zeker schade aan de vloer, en dat kan niet daar ligt vloerverwarming al onder...

Hier stond een lekker fel winterzonnetje op onze serre te branden, en je kan al zien dat t licht daardoor nu al de keuken in kan.(was ook het hele idee, meer licht en ruimte in de keuken

Foto van de sparing vanuit de keuken, zon doet lekker zijn best zoals je ziet. Ik was erg blij dat het idee wat ik had over de sparing ook daadwerkelijk zo zou gaan worden. Maar we zijn er nog niet...

Sparing is klaar, welkom aan het zonnetje! :p waar je eesrt vrijwel altijd het licht moest aandoen in de keuken hoeft dat nu niet meer

Vanaf de woonkamer gezien de sparing

Net genomen voor dat het donker begon te worden, hier is er een betonnen latei bovenin de sparing gemaakt, deze moet het gewicht van de eerste verdieping welke erop rust verdelen naar derest van de muur.

Detail van een plafond welke bij iemand anders hangt, we willen eigenlijk zelf ook zoiets gaan maken tussen de balken van het (valse) plafond in de woonkamer. Dan in de zelfde hoogglanskleur van de balken verfen en ik denk dat het een best mooi resultaat zal geven.

Vanavond weer aan de slag, dan ga ik met mijn maatje effe een paar elektriciteits dingetjes knutselen. O.a op mijn dochters kamer(aangrensend aan de badkamer een doos infrezen plus een sleuf voor een pijp. Verder nog wat wcd's afmonteren in onze slaapkamer. dat kan nu nl. ook heb de plafondplaatjes in een keer zonder te verzagen Zaterdag j.l erin gehangen

Van de week meer updates, dan zal er o.a al geschilderd gaan worden(grondverf op kleur in de slaapkamer(groot) en de overloop. dan wordt t al wat naar mijn idee.
pi_34466913
Zo (minor) updeet

Heb geen pics allen in woord het gedane werk

Vandaag de inbouwkast geschuurd, welke ik gisteren nog geplamuurd had.
Overloop geschhurd en twee keer in de grondverf gezet. Eerste laag samen met mijn vader en de tweede laag door Maatje "Japie".

Vanavond het spant welke in onze slaapkamer loopt geplamuurd(voor de rest wat ik nog niet had gedaan) plus wat geföbeld met een plankje welke in ons öude"huis moet komen te hangen om de oude gaten van de CV welke er eerst hing te verhullen/netjes te maken. Bleek bij thuiskomst een beetje te strak gemaakt , dus morgenavond nog een keertje

Morgenvroeg komt de installateur om de vloerverwarming in onze nieuwe badkamer uit te leggen, plus de drain te installeren. Morgen middag wordt dan de afwerkvloer van de badkamer geinstalleerd.

Morgen ga ik:

De aanvraag voor het omzetten van de aansluitingen van het NUON(gas en elektrameter) fotograferen en de anvraag de deur uit doen. Kan wel via E-mail tegenwoordig hulde Nuon

Een wand in onze slaapkamer in de "grond"zetten, de kast stoffen, zuigen en de eerste laag grondverf eveneens aanbrengen, het spant in de eerste laag grondverf zetten.

Als ik tijd over heb, ga ik alvast beneden of: schuren van de balken in de woonkamer of: het plafond tussen de balken eruit slopen(net hoeveel tijd/zin ik nog heb)

na het weekeinde komt ook de stucadoor weer, en verwacht ik de aannemer met de eerste kozijnen(beetje wishfull thinking). Verder komt er dan een metselaar om hier en daar wat aan te metselen(lateien, plus ytong muurtje badkamer) dan kan het stucwerk in de keuken klaargemaakt worden. Moet ok wel 13 februari komt als het goed s het eerste deel van onze neue keuken.

Granieten blad wordt pas gemeten op het moment dat de stucadoor klaar is met de keuken, er zit nl. een giga valse hoek in (like 95 graden ofzo) en dat kan de maatvoering danig bederven.

Ik ga zo snurken, en hoop dat straks de kruisjes weer weg zijn. Hosting ligt er ff uit
pi_34473628
Gaaf project en leuke rapportage tvp
pi_34538066
Zo paar dagen verder

Updeet:

kast is nu in de grondverf gezet(wat een werk zeg, al die hoekjes/gaatjes etc etc)
Spant is afgewerkt en in de grondverf gezet
wand is afgewerkt en in de grond verf gezet
Zooitje inbouwdozen zijn onder het gips vandaan gepulkt en al voorzien van bedrading
Cv pijpen zijn voorzien van aansluitmoern/wartels
Smeervloertje in de badkamer gelegd(onder afschot, douche 1.5 cm, rest 1 cm richting de drain, bij toilet haast niks omdat deze vlak bij de deur zit)
Architraven gegrond en afgewerkt

Kreeg een tip om de laatste gang met plamuur voor de hoogglans aflakverf te doen met gips, dat heb ik geweten. Bij de bouwmarkt gemeld krijg rotband mee(1kg) is veel te grof, en grijs... Ik terug moet fijner en wit als het kan.....

Krijg ik geelband mee, idd fijner ja maar nog steeds stukjes zand erin HALLO!!!!! Nou ja morgen maar gips halen echte gips dat moet ik hebben. Heb nu ff gehoord bij buur de schilder wat ik dan moet halen. Bouwmarkt werkte niet echt mee............

Verder wat naden etc nog gekit, en morgen ga ik de eerste wand van de slaapkamer in de hoogglans zetten, kan ook niet meer doen dan omdat ik maar een liter van die handel heb(wijzonol keniawit) En ik eerst met de "regering"(mijn vrouw) overleggen moest welke kleuren nu waar moesten komen.Hadden het al besproken hör , maar kleurtje in het blikje live zien is voor de dames toch anders....

Maandag middag komt de andere bestelde verf (6 liters Keniawit hoogglans), en dan kan ik meters maken. Woensdag gaan mijn vader en ik de kast met zijn tweeen schilderen. In je eentje ben je wel de hele dag bezig gok ik.....

Dinsdag overloop schilderen, hoop schilderwerk de komende dagen dus

Voor de rest heb ik de offerte van het nuon ontvangen, de meter van zowel het gas als de elektriciteit moeten 45 centimeter om plus een hoek van 90 graden gedraaid worden. Dus alles opnieuw aansluiten met kabels van buitenaf etc.

Kost gewoon even ¤605,- inclusief......... Ik ga daarnaast zelf het gat voor de deur wel spitten, anders kost het nog meer. Mantelpijp ff laten leggen door installateur(in verband met garantie dat je het goed doet/moet etc.)

Afspraak dat het plafond met licht erin komt staat al, volgende week Zaterdag a.s(volgende week)hebben mijn klusmakkers in bange dagen allebei tijd. En kunnen we met zijn drieen het plafond van de slaapkamer en de overloop erin "lopen", Jaap en ik het plafond, en Stefan de spotjes e.d. Kan niet anders als goed gaan

Volgende week komt de stucadoor als het goed is, en dan kan in ieder geval de hele keuken en bijkeuken klaar gestuct worden, moet ook wel week erna komt het grootste deel van de keuken al. Blad wordt dan pas opgemeten een granieten blad kan je moeilijk ff wat afschaven

En nu? ja pitten morgen weer vroeg dag

DAAAG
  Moderator zaterdag 28 januari 2006 @ 10:49:32 #59
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_34543013
quote:
Voor de rest heb ik de offerte van het nuon ontvangen, de meter van zowel het gas als de elektriciteit moeten 45 centimeter om plus een hoek van 90 graden gedraaid worden. Dus alles opnieuw aansluiten met kabels van buitenaf etc.

Kost gewoon even ¤605,- inclusief......... Ik ga daarnaast zelf het gat voor de deur wel spitten, anders kost het nog meer. Mantelpijp ff laten leggen door installateur(in verband met garantie dat je het goed doet/moet etc.)
Dat had ik je zo ook wel kunnen vertellen dat je dat ongeveer 700 euro zou gaan kosten.
En het erge ervan is; binnen een halve dag zijn de mensen weer verdwenen van de nuon en hebben ze het werk klaar
pi_34552003
Toch blijft het veel geld

En t moet gebeuren, je kan op je kop gaan staan en dubbeltjes schiten maar daar gaat t niet sneller door en belangrijker kost het nog net zo veel ....

Vandaag geschilderd, busje verf is bijna leeg.... had genoeg voor een wand in de slaapkamer en een" kopsekant" van de overloop.

Nu weekend en Maandag weer fris verder...............
pi_34552065
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:11 schreef Cybersijp het volgende:
Toch blijft het veel geld

En t moet gebeuren, je kan op je kop gaan staan en dubbeltjes schiten maar daar gaat t niet sneller door en belangrijker kost het nog net zo veel ....

Vandaag geschilderd, busje verf is bijna leeg.... had genoeg voor een wand in de slaapkamer en een" kopsekant" van de overloop.

Nu weekend en Maandag weer fris verder...............
Tof zeg, het schiet best wel op zo te horen. Goed werk

Maarreh.....ik ben wel benieuwd naar foto's eigenlijk?

Goed weekend!

Hoe is het afgelopen met het hoogglans stuk waar je eerst roodband voor meekreeg?

[ Bericht 6% gewijzigd door arithaterhorst op 28-01-2006 16:15:43 (Laagglans....) ]
pi_34568064
U vraagt wij draaien

Vloerverwarming in de badkamer, ligt op de retourleiding van de radiator dus hoef niet zo dicht op elkaar als zou het hoofdverwarming zijn.

Nog eentje van de vloerverwarming in onze badkamer, de emmer met spullen was al neegezet door de tegelzetter welke het smeervloertje erin kwam leggen. Ik moest dus ff rap foto's maken nog. was echt monteur 1 eruit nummer twee erin. das weer eens wat anders dan een paar weken niks zien gebeuren

smeervloer ligt erin onder afschot, in de douche cabine

smeervloer op de plaats van het bad is niet aangebracht, zodat het bad wat lager kan komen te liggen en je niet als in "poolstokhoogspringen" het bad in moet

deels gesloopte meterkast gaat dus 90 graden draaien en komt ongeveer 45 cm vanuit de kant weer terug (¤605,- euri rekent Nuon daarvoor)(alleen hun deel aansluiten hé?)

shaggietijd

linker deel van de kast in de grondverf gezet, nu het rechter hang gedeelte nog.....(was haast dag werk met al die hoekjes en gaatjes. Je wil het toch een bitje knap doen he?

Verhaal roodband: we hebben maar een paar gaatjes ermee gesmeerd(pa en ik) en zagen toen al wel in dat t niks werd. Vandaag heb ik van mijn buurman de schilder gewone gips gehad, das pas een aanrader! snel droog, wit, en heel erg makkelijk te schuren. Als je daar nog over schilderen gaat dan kan ik het iedereen van harte aanbevelen. Jij moet toch nog het e.e.a an gaatjes plamuren Aritha? ( note: tipje )
pi_34576071
Respect!
  zondag 29 januari 2006 @ 14:29:07 #64
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_34579882
quote:
Op zondag 29 januari 2006 00:44 schreef Cybersijp het volgende:
deels gesloopte meterkast gaat dus 90 graden draaien en komt ongeveer 45 cm vanuit de kant weer terug (¤605,- euri rekent Nuon daarvoor)(alleen hun deel aansluiten hé?)
Is dat inclusief een nieuwe meter of is het puur het verhangen en opnieuw aansluiten van de meter?

Vind het een behoorlijk bedrag.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_34585672
Puur het verhangen en opnieuw aansluiten. De aansluit kast waar de grondkabel in binnen komt wordt echter wel vernieuwd, deze is nog van de aloude Texelse elecrticiteit maaatschappij, deze bestaan al een jaartje of dertig niet meer.....

Gas meter wordt gewoon herplaatst, en er komt (natuurlijk) een nieuwe groepenkast(voor de installateur)

Tis fors bedrag ja, maar je mag het onder geen enkel beding zelf doen, laat staan een installateur, NUON doet t zelf en niemand anders.... (soort van monopolie zucht zcht) Zit dus niks anders op dan ¤605,- aan het NUON af te "tikken"
pi_34587115
quote:
Op zondag 29 januari 2006 17:09 schreef Cybersijp het volgende:
Puur het verhangen en opnieuw aansluiten. De aansluit kast waar de grondkabel in binnen komt wordt echter wel vernieuwd, deze is nog van de aloude Texelse elecrticiteit maaatschappij, deze bestaan al een jaartje of dertig niet meer.....

Gas meter wordt gewoon herplaatst, en er komt (natuurlijk) een nieuwe groepenkast(voor de installateur)

Tis fors bedrag ja, maar je mag het onder geen enkel beding zelf doen, laat staan een installateur, NUON doet t zelf en niemand anders.... (soort van monopolie zucht zcht) Zit dus niks anders op dan ¤605,- aan het NUON af te "tikken"
Ik heb daar ook nog een offerte van liggen. (Wilde de gasmeter naar de meterkast lasten verplaatsen) Dat kostte inderdaad iets van 700 euro, maar dan werd er wel een standaard invoer ge-eist. (Standaard bodeminvoerplaat voor meterkasten) Die past niet in de huidige meterkast, dus zou ik ook de meterkast opnieuw moeten bouwen. En dus ook elektra moeten laten veranderen.

Ik heb dus gekozen om de gasmeter te laten zitten waar die zit. Ik kijk er in de kelder wel omheen.

Grappig om te weten is dat een meterkast iets typisch uit NL is. Ik heb zwitserse, duitse en oostenrijkse collega's, en daar kennen ze het begrip helemaal niet. De meters en afsluiters en zekeringenautomaten hangen gewoon lukraak door het huis/kelder/souterain.
pi_34620336
Updeet

Vandaag de overloop en de slaapkamer voor de laatste keer geschuurd voordat er morgen geschilderd gaat worden. Buur "kees"(de schilder) heeft vanmiddag zes blikken verf geleverd dus qua verf kan het werk dus ook beginnen.

papa Cybersijp heeft vanmiddag als vergoeding voor een bakkie koffie met koek nog wat in de rondte gekit (á la voor wat , hoort wat.... ) Verder heb ik een side-project voor het huis wat we op dit moment nog bewonen gedaan(nieuwe badkamerdeur, en een afdekking voor de dakdoorvoer van de cv pijpen)

Architraaf van de deur van de badkamer is ook af, en het traphekje wat een beetje in de weg stond is gesloopt en het nieuwe traphekje "in mijn hoofd" bedacht... Traphekje wat er stond was maar 50 Cm ofzo, das wel erg laag. Kwam al met al nog net niet tot mijn knieen.

Glas in lood is nu bij de restaurateur, en wordt in een keurig aluminium profiel verwerkt(profiel wordt daarna getst zodat het weer op lood lijkt), zodat het zonder problemen gaat passen tussen het nieuwe dubbelglas. Verder wordt het gereinigd, heeft toch bijna 80 jaar buiten gehangen, en de binnenkant is/ was aardig doorrookt (moeder rookt 3 pakjes per dag, das zeg maar de stoomboot van de Sint bij wijze van spreken....)

Als het goed is dan komt Woensdag a.s de stucadoor weer, had hem vandaag al verwacht maar een no-go. Was nog ergens anders bezig. woensdag begint de schilder ook met het in de grond zetten van de kozijnen, de moeilijkste kozijnen(erkers, en voordeur kozijn) zijn nu klaar andere kozijnen met een paar dagen. Als ze in de verf zitten dan kunnen ze met niet al te lange tijd erin gehangen worden . Dan weer stucen waar nog niet gestuct is(erkers, gang, serre, badkamer) en dan de tegelzetter erachteraan.

Maar goed zo ver is t nog niet, maar we houden goeie moed
pi_34702580
tada

Update (tje) zonder pics, maar ik zal morgen of overmorgen ff foto's maken.

Dinsdag de overloop voor de eerste maal in de hoogglans gezet, dat ziet er meteen al een stukkie beter uit zeg

Verder de wand in onze slaapkamer de de tweede maal in de verf gezet, alleen de tweede laag ging erg snel erop( minder frictie, vanwege al een laag erop) dat ik dacht dat ik wel kon "nastrijken"als het wandje afgeschilderd was....... Not Nou zaten er wat "heilige dagen in "en die kreeeg ik er niet meer mooi uit. Morgen (vandaag ) dus maar ff proberen( 3e laag )

Vandaag was de verf nog een beetje "pikkelig " dus maar ff aangekeken, aan het eind van de middag was de verf droog maar het "licht"was ook op.(je kan wel met bouwlamp verfen, maar dan heb je heel veel kans dat je ff ergens overheen ziet, en dus nog een keertje )

Morgen dus dan maar, wand van slaapkamer, aftimmering spant(2e laag), nog twee wandjes op de overloop(heb er vanmiddag twee gedaan), plus architraaf van de slaapkamer.

Kast is al wel klaar, papa Cybersijp heeft vandaag de hele dag met verfkwast en roller in de rondte gelopen om de hele kast van boven tot onder in de verf te zetten(2.1 liter verf!, een laagje :p )

Tis maar goed dat er wat verf op voorraad was dus, De schilder begint over 6 uurtjes vanaf posten van deze reply aan het schilderen van de grondverf op de kozijnen

Dus over niet al te lange tijd zullen deze klaar zijn om in ons huis aangebracht te worden. Verder hebben we samen met de schilder besloten dat de kleurstelling van ons huis straks Groen( heel erg donker groen) en heel licht creme gaat worden. Komt erg in de richting zoals het vroeger was in 1927. Toen is het huis groen/wit geschilderd. Wat toen wit was wordt nu heel licht creme. Maar het lijkt er dus erg op had nog wel ff mijn twijfels vandaag, je kan het er niet "afgummen" natuurlijk, maar uiteindelijk toch maar voor voorgenoemde kleurencombi gekozen ipv andersom....

Stucadoor was er vandaag weer niet , moet schijnbaar zijn klusje afmaken voordat hij weer bij ons komt. Nog deze week moet onze keuken af qua stucwerk anders kan het stucwerk niet drogen voordat onze nieuwe keuken op 13/14/15 Februari a.s wordt geplaatst. Hij wou al een ander sturen maar daar ben ik pertinent NIET mee akkoord gegaan...

Als hij er morgen weer niet is dan ga ik ff flink aan de bel trekken bij de aannemer, naar hem toe heeft hij beloofd dat het nog deze week erin zit.(stucadoor=onderaannemer van onze aannemer)

Vrijdag puin rijden("klusbroeder" Jaap heeft dan weer tijd ivm trekhaak ), en wat stenen halen om te metselen bij het bouwcentrum.

Anywayz nog genoeg te doen dus, adios voor nu
pi_34739082
Zo Fok weer up and running dus hoogste tijd voor een update:

Vrijdag hebben we een \"hoopje\"puin weggereden, bleek echter al bijna een ton te zijn (karretje is tot 750 Kg. )
S middags een berg familie etc over de vloer over hoe het er nu bijligt etc. etc.

Op twee kozijnen na zijn nu alle kozijnen klaar(laatste twee daar moeten nog de ramen in pas gemaakt worden) verder zit alles in de grondverf. Maandag komen de mannen van de bouwaannemer om te gaan beginnen met het vervangen van de kozijnen.

Gisteren is de stucadoor bezig geweest in onze nieuwe keuken zodat hier ook al flink wat gedaan is. Maandag a.s gaat ie weer verder. Had vandaag een klusje voor zichzelf op t program staan.

Vandaag de oude meterkast eraf gehaald en vervangen door een "zwerfkast", das zeg maar een elektriciteitskast voor de bouw. Prik hem vast aan de oude meterkast en gaan met de banaan. Ik heb nu alleen dus maar"prik"via stopkontakten in de zwerfkast , maar nu kan wel binnenkort de nieuwe meterkast opgehangen gaan worden. Ik zal van de week ergens wel aan het graven raken bij ons voor de deur er moeten immmers de nodige nieuwe kabels de grond in en aangeheeld worden in de nieuwe stroomkast.

Verder heb ik het schilderwerk op de overloop en de masterbedroom klaar, met drie lagen hoogglans is het een mooi glad resultaat geworden. De eerste architrafen zitten ook in de verf, en zullen van de week nog een tweede en derde laag krijgen.

Verder zal het plafond en de spots op de overloop van de week eringehangen worden, daarna komt het project "kinderkame"van onze dochter Jo-Anne. Deze wordt geheel kaalgehaald net als de andere ruimtes boven en voorzien van nieuwe wanden, plafond, en elektriciteit, utp, en Cai. Nu ze nog geen jaar oud is is een televisie en utp aansluiting een beetje overkill natuurlijk maar voor in de toekomst zeker niet onverstandig om nu al aan te leggen.

Vanmorgen en zijn drieen is het"klusteam" van Casa Elbera begonnen met het afmonteren van stopkontakten, spotjes, een aanverwante zaken op onze masterbedroom. daar na hebben we met agnes one step plafondplaten de boel (bijna) dicht gemaakt. Bijna omdat het laatse strookje nog niet kan. Zoals al eerder gemeld komen er nog nieuwe kozijnen in aan een kant van onze slaapkamer, plus er komt een nieuwe wandbekleding. daardoor kan je het plafond voor het laatste stukje nog niet dichtmaken.

Verder weer hulde voor het klusteam: Japie, en Stefan jullie zijn super!

Ff chillen zal foto's uploaden voor hetgeen gedaan is........ BRB
pi_34739748

Hier zijn Stefan en japie bezig met het opnieuw ophangen van een provisories meterbord

Tijdens het werk vanmiddag een fototje gemaakt met de zelfontspanner van het fototoestel, ook hoipipeloi

stuk plafond, is erg strak, en ben blij dat het er zo mooi bij ligt

Hier zie je duideljk wel stukje van het plafondnog moet worden gedaan, zoals beschreven in mijn vorge post

Stuk van de keuken welke nu onder andere gestuct is, is erg strak erin gegaan hulde!

Andere kant van de keuken(stukje), ik kan helas door het ontbreken van een groothoek de hele keuken in een keer laten zien. Deze twee stukjes moet je het maar ff mee doen....
pi_34751882
Ziet er mooi uit man! Even een ander gezicht, denk ik. En best chique, plafondplaten erop en het is klaar. Waar wij met een heerlijk onafgewerkt plafond zitten . (maar het doet me een beetje aan een systeemplafond denken)

Die agnesplaten, zit daar dan al meteen een relief (a la spacken) op? En wat kost zoiets?

Handig, om nu zo'n overzicht te hebben hoe de slaapkamer gaat worden. Wat voor deuren komen er voor de kast, of helemaal niet?
pi_34756435
Aritha,

Agnes platen zijn echt makkelijk hoor! Je kan ze in diverse vormen en kleuren krijgen(60/60 en 60/120) verder hebben wij gekozen voor wit stuco. Daar zit dus meteen een soort van koreelstucwerkmotief op. Je hoeft het niet meer te schilderen(kan naderhand natuurlijk nog wel) Plus je mag het gewoon met een sopdoek afnemen zonder dat je de verf eraf trekt/veegt/oplost

Ik heb zelf een hele goede prijs betaald ¤27,50 inclusief voor vier platen 60/120 (2.88 m2) Normaal zie je ze regelmatig in de bouwmarkt liggen etc maar de laagste prijs welke ik gezien heb is¤28,95 (gamma)

Er komt nog een" deurenwand"voor de kast, deze gaat gemaakt worden door de meubelmaker welke ook een boel van onze meubels gemaakt heeft. Straks past alles dus perfect bij elkaar

Vergeet niet dat je nog een hoop handelingen moet doen om gips op een mooie manier te verwerken(palmuren, schuren, naden afdekken met gaas, saucen(knappe latex is zekers niet goedkoop), plus er zit relief in.

http://www.agnes-one-step.nl/
pi_34814213
Zo updeet-tje

Vandaag eigenlijk niet veel gedaan eigenlijk, ik had een beetje last van de Maandag morgen blues

Nadat ik goed en wel wakker was en een bakkie gehad had was het haast al middag....

Na de middag naar ons nieuwe huis gegaan om daar maar eens mezelf te laten zien. De stucadoor was al driftig bezig geweest oa de serre is nu afgestuct, en de uitsparing van de keuken is nu ook netjes gemaakt. Verder is er in de keuken nu rondom gestuct.

Daarna ben ik wat bouw-boodschappen gaan doen, en wat spullen terug brengen naar mijn collega's op het werk.

Rond half drie was ik weer terug,.......... De stucadoor vroeg of ik ff de wand in de bijkeuken wou schoonmaken van de verf welke erop zat. Deze zou ervoor zorgen dat het nieuwe stucwerk niet houdt, en kan hij niet garanderen dat het blijft zitten. ( Hij werkt zeg maar met garantie ) Dan moest hij voor de bijkeuken een brief maken dat hij geen garantie kon geven op het houden van de stuclaag etc. etc etc.

Dus maar ff rap een stroompje uitgelegd en met de haakse slijper aan de gang(soort van draadjesborstel erop)

Daar een uur of tweeenhalf me bezig geweest en toen was het klaar , zicht was net als in September j.l met het kaalhalen van de muren in de woonkamer een centimeter of dertig

Ik heb daarna de stucadoor erbij geroepen en gevraagd of het nu wel goed was(ivm met garantie e.d) en dat was het daarna de keuken en bijkeuken geveegd.

Morgenvroeg komen de eerste kozijnen en in samenspraak met de stucadoor worden er eerst bepaalde kozijnen het eerst vervangen zodat hij ook verder kan met zijn werk. Het glas is inmiddels besteld, met een week of twee is dat er ook.

Terwijl ik met de bijkeuken bezig was is de stucadoor begonnen met de wanden van de badkamer, daar gaat hij als het meezit morgenvroeg meeverder( makkelijkste is dat ze dan meteen de kozijnen van de badkamer vervangen, zodat het werk in een keer door kan gaan. dan ligt er niet een ruimte oid ff stil.

Maar dat moeten ze onderling maar afspreken , zij weten beter hoe iets makkelijk werkt dan ik, kijk er met andere ogen tegenaan. Ben maar hobby-bouwvakker zak maar zeggen
pi_34820750
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:11 schreef Cybersijp het volgende:
Aritha,

Agnes platen zijn echt makkelijk hoor! Je kan ze in diverse vormen en kleuren krijgen(60/60 en 60/120) verder hebben wij gekozen voor wit stuco. Daar zit dus meteen een soort van koreelstucwerkmotief op. Je hoeft het niet meer te schilderen(kan naderhand natuurlijk nog wel) Plus je mag het gewoon met een sopdoek afnemen zonder dat je de verf eraf trekt/veegt/oplost

Ik heb zelf een hele goede prijs betaald ¤27,50 inclusief voor vier platen 60/120 (2.88 m2) Normaal zie je ze regelmatig in de bouwmarkt liggen etc maar de laagste prijs welke ik gezien heb is¤28,95 (gamma)
Ik denk ook wel dat het makkelijker is. Nu heb je stucplaten, band erop, naden dichten, schuren voor je een keer kunt schilderen / spacken. Maar ik geloof dat ik me zou storen aan de naadjes . Is natuurlijk persoonlijk trekje, ik houd niet van kiertjes. Hoewel er op dit moment duizenden in ons huis zitten
quote:
Vergeet niet dat je nog een hoop handelingen moet doen om gips op een mooie manier te verwerken(palmuren, schuren, naden afdekken met gaas, saucen(knappe latex is zekers niet goedkoop), plus er zit relief in.
Hoe relief dan? Zie ik bij ons niet zitten hoor. Dan is de ondergrond (lattenwerk) toch niet goed?
pi_34835527
Relief is een idee van spack om het kort te houden(zit dus aan de zichtzijde en heeft niks van doen met de bevestigingskant)(en een beetje begrijpbaar uit te leggen ) Verder zijn gipsplaten 60 breed en zal je dus al een rachelwerk van 60 breed klaar hebben hangen aan het plafond, deze platen hebben ook een werkende breedte van 60. Om de 120 cm een dwarsracheltje(bij gips stukkie meer) en je kan het in alle legvariaties erin maken/hangen.

Straks ff updeeet over wat er vandaag aan ons huis is geknutseld eerst eten koken voor de twee vrouwen @ Sijpo's place
  dinsdag 7 februari 2006 @ 20:15:52 #76
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_34839765
Heel leuk topic om te volgen! En ziet er al netjes uit hoor.. ( ben dol op foto's )
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_34849845
Zo ff een paar pics van vandaag

Vandaag zijn de bouwers begonnen met het vervangen van de kozijnen, naast een steige rbouwen(vanmorgen) hebben de mannen vandaag vier kozijnen weten te plaatsen. Het kozijn van de badkamer zit er al volledig in nu, met plastic weliswaar ipv glas. Het kozijn aan de voorkant waar dubbele deuren nog in moeten komen in met een paar schotten dichtgemaakt, deuren zijn in aantocht.

Achter bovenop het plattedak zijn ook twee kozijnen geplaatst, hier zijn de originele deuren en ramen gebruikt om e.e.a weer een beetje wind en waterdicht te krijgen alvorens de ramen en de deuren komen.

Vanmiddag geholpen met het afbreken van de steiger, en her en der wat hand en span diensten gedaan. einde van de middag "het stoepje" voor de deur geveegd. Grijze container zat in een keer vol Mazzel dat hij morgenvroeg geleegd wordt kan ie morgen weer vol Dag erna kan ik hem wee laten legen.

en nu pics:

totaal plaatje vanaf de straat, de kozijnen aan de bovenzijde zijn al in een bijpassende kleur grond verf gezet, kleur groen wordt nog een flinke tint donkerder. Het wit zal een hele hele lichte creme worden (ral 9010)

kozijn in de badkamer zonder plastic gezien, nu na het kitten(hierna gebeurd) en het purren van het kozijn kan de stucadoor er met een dag dan wel twee dagen in.

kozijn van de slaapkamer aan de voorkant, hierna is er een soort van scherm voorgezet zoland de deuren er nog niet inzitten.

Laatse kozijn in onze slaapkamer wordt eruit gesloopt, inmiddels zijn er al wer twee nieuwe kozijnen in geplaatst en de öude"deuren en ramen gebruikt om het enigzins wind en waterdicht te maken .

Stucadoor is vandaag in de bijkeuken bezig geweest, en zal morgen naar alle verwachting gaan beginnen met het afstucen van de badkamer. Verder zal hij de bijkeuken verder afmaken.

Voor de planning voor morgen staan:

• Kleine erker aan de zijkant van ons huis
  • Nieuw groter kozijn plaatsen ipv kleiner kozijn aan de zijkant van ons huis
  • In de bijkeuken een nieuwe deur met bovenlichtplaatsen
  • Een raam in de bijkeuken vervangen.

Zelf zal ik naast de nodige hand en spandiensten morgen gaan beginnen met de laatste wand op onze slaapkamer.

C'est cá Tralala

Morgen weer meer
  • pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
    pi_34854830
    Ik hoop datze de openingen een beetje deugdelijk hebben dichtgemaakt, want echt lekker weer was het vanmorgen in het midden van het land niet (maar ik weet eigenlijk ook heel niet waar deze hut staat )
    pi_34855224
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 08:56 schreef Gurb het volgende:
    Ik hoop datze de openingen een beetje deugdelijk hebben dichtgemaakt, want echt lekker weer was het vanmorgen in het midden van het land niet (maar ik weet eigenlijk ook heel niet waar deze hut staat )
    [piet paulusma mode]
    hier in t westen was t nog wel te nassen vanmorgen...gisteravond was een stuk beroerder
    [/piet paulusma mode]
      Moderator woensdag 8 februari 2006 @ 17:59:38 #80
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_34871385
    Schiet al aardig op; vooral als je het vergelijk met waar je mee begonnen bent
    Keep this topic updated
    pi_34884688
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 17:59 schreef Vonkenboer het volgende:
    Schiet al aardig op; vooral als je het vergelijk met waar je mee begonnen bent
    Keep this topic updated
    Ja nou eh tis wel meer werk dan ik dacht stiekum doe je toch een hoopie meer dan waar je aan begon enzo... enzo . Maar dat mag de pret niet drukken morgen vroeg weer de beuk erin

Verbouwings"blues"heb ik nog geen last van hör !

Vandaag zijn zoals gezegd de kozijnen gedaan welke ik gisteren al aangaf welke gedaan zouden gaan worden.

# Kleine erker aan de zijkant van ons huis
    # Nieuw groter kozijn plaatsen ipv kleiner kozijn aan de zijkant van ons huis
    # In de bijkeuken een nieuwe deur met bovenlichtplaatsen
    # Een raam in de bijkeuken vervangen.
    Dus !

Vandaag zijn ze dus erin gehangen, plus provisorisch weer dicht gemaakt. Verder heb ik nu in de slaapkamer(zeg maar mastert bedroom, de nieuwe raamkozijnen zitten. Weliswaar met voor nu tijdelijk nog plasticfolie ipv glas maar t idee is er.

Vandaag is papa Cybersijp weer verleid met koek om e.e.a aan klussen te doen. Mooiste was hij had zijn eigen koek mee

Zelf heb ik naast opruimen van badkamer(klaar voor de tegelzetter nu) en nog wat behangresten afbikken in de zij-erker het houtwerk gemaakt waar het laatse voorzetwandje in de grote slaapkamer moet komen. Heb er wel een probleem bij, omdat de muur twee centimeter uit loopt naar binnen bovenin de kamer zal er moeten worden uitgevuld ( 22mm !) Dit zorgt ervoor dat ik een beetje in de kanel kom bij de eesrte staander van de kast welke ik de afgelopen paar weken heb gemaakt. Staander is 45 mm dik, als ik hier nu 44 mm van af haal( 22 uitvullen, 13mm tengel, 9 MDF schroot) dan hou ik zo weinig "vlees"over . Ik zal dus aan de meest linker staander een extra balk moeten vastmaken, en de sierstrippen 45 mm moeten inkorten.

Maar goed dat krijg je als je moet wachten, je kan wel blijven wachten natuurlijk, maar kast is nu klaar en anders als ik gewacht had was ie nu nog niet klaar geweest

Morgen zal ik de rest uitvullen, nog wat tengels bijhalen, en om 09:30 gaan we een karretje sloophout wegrijden naar de stort. Scheelt weer in kosten, ramen met glas etc mag de aannemer meenemen, gewoon sloophout doe ik wel.

Aluminium schuifpui ben ik ook al kwijt, een van de timmermannen wou hem graag hebben voor zijn hokje bij de moestuin.(scheelt allemaal kilo's )

Voor morgen op de rit staan:

De twee grootste kozijnen vervangen, te weten het kozijn van de voordeur, en de voorste erker. Mijn gok is dat ze daar wel ff mee zoet zijn....

Verder wacht ik op de metselaars van de aannemer , want er moet echt wel e..e.a opnieuw gemetseld worden om alle kozijnen dicht dan wel weer netjes aangeheeld te krijgen met het huis.

Ik heb hoop dat morgen dat maybe ook al kan gaan lukken, alis het niet alles dan wel een beetje.

Nadat ik morgen sloophout gereden heb, zal ik de laatste wand gaan bekleden met mdf panelen. Dan kunnen die vrijdag in de grond. Voorts kan ik dan nieuwe kantstukken maken zodat de kantstukken in het kozijn precies netjes uitkomen met de voorzetwand. Dan architraaf maken, vensterbenk. nou ja nog genoeg te doen dus weer...

Voor nu adios, ik zo zo ff de pics van vandaag uppen

TO BE CONTINUED
    pi_34885440

Hier is de linker erker, met bijbehorendraam erboven vervangen voor nieuwe kozijnen.

Hier is het kozijn een stuk groter geworden, zodat er flink meer licht binnenkomt in de kamer. Al met al is het raam 40 Cm groter, en 20 Cm hoger geworden.

Erker provisorisch voor de nacht dichtgemaakt, enne tis hier t Noorden hoor(revererend aan een paar posten hierboven )

Kozijnen van de bijkeuken geplaatst, jammere is dat er een paar stukken uit de buitenmuur bij zijn gesneuveld, ik hoop dat ze ze schoon kunnen bikken en opnieuw gebruiken.

Laatste keer het oude kozijn dicht ( met wat mazzel)

Zo ziet ons"kraakpand" er nu van voren uit

Morgen hopelijk weer meer pics, i'll be continuing the saga
      donderdag 9 februari 2006 @ 09:16:11 #83
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_34891345
    Ik ben benieuwd hoe de glas in lood ramen eruit zullen zien!!
    pi_34921387
    Ik blijf updeten

Vandaag zoals gemeld de twee grootste kozijnen gedaan door de timmermannen. Man man wat een verschil zeg! waar het originele kozijn erg lomp was, is het nieuwe kozijn een stukje ranker doordat meranti gewoonweg sterker is dan vuren.

T werd ook wel tijd dat ze vervangen werden, hier en daar kon je gewoon met je hand de stukken erafbreken.....( en als een bouwvakker dat zegt dan is het echt kaasverrot hoor.... )

Vanmorgen een karretje naar de stort gereden met sloophout, morgen ga ik weer een kar klaarmaken en leen ik ff Japio zijn auto als het mag. dan scheelt het alweer. Nog een karretje denk ik voor volgende week, plus wat glaswerk dan is het kozijnen gebeuren ook weer weg.

Vandaag bezig geweest met het uitvullen van het verschil in de wand op onze slaapkamer, naast andere dingen hoor. Aannemer wat vragen, installateur wat vragen etc etc.

Heb er nu drie schrootjes opzitten, en de verwachting is dat ik de wand morgen wel af heb, morgen avond ga ik met Stefan aan de spotjes van de overloop beginnen plus wat pijpenwerk voor de spots in de keuken klaar maken. Dan kan Zaterdag samen met medeklusser japie geklust gaan worden aan het plafond op de overloop.

Morgenmiddag komen de metselaars om her en der wat stenen etc te metselen, volgende week komen ze om alles in principe dicht te maken.

Kreeg vandaag ook een telefoontje van het keukencentrum, ipv Maandag a.s beginnen met bouwen wordt het nu vanaf Woensdag. Jammer voor ze maar volgende week heb ik BHV herhaling op Donderdag en ik zou ze helpen, maar dat gaat dus niet door. Eigenschuld hun klussen lopen uit, ik ben er klaar voor

Ik ga zo ff pics uppen hebben jullie al wat te lezen. Tis trouwens wat hoor Bos volk kijkt naar de foto's (zie ik bij de hostert) en niemand reageerd. Zorg er voor dat ik de renovatie moed niet verlies en post eens wat

Arie en Decci oid
    pi_34922250

Aankondiging van "open huis"gemist? kan zijn, maar we hadden t wel vandaag.....

hier zit de voorste erker al weer op zijn plekkie waar hij de komende dertig jaar of zo moet vertoeven

Deur kozijn zit erin, straks zie je een stukje glas in lood, dat komt straks tussen dubbel glas terug en wel of links dan wel rechts boven in

Overzichtje van de kzijnen welke vandaag zijn gezet

Nadat de mannen weg waren nog even een plaatje gemaakt van hoe het ff tijdelijk erbij staat, het waait hier wel behoorlijk atm. Maar t hou(t)d t maar....

Glaasje glas inlood welke gerestaureerd is( er zit bijv. een nieuwe rand lood omheen) Net werk moet ik zeggen...

Wandje op de slaapkamer, de brede stukken hout welke verticaal staan zijn daar speciaal aangebrachte vanwege de radiatoren ophanging. Dat het gewicht van de radiatorsteunen niet er voor zorgen dat het wand uit zijn verband raakt. radiator wordt 1.70 m Lang en tussen de bevestigingspunten moeten 1.50 m zitten.

Nou dat was t weer, morgen waarschijnlijk naast een nieuwe dag ook weer een update
      vrijdag 10 februari 2006 @ 00:11:33 #86
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_34922590
    Dat glas in lood raampje!

Zou bijna jaloers op jullie huis worden..
    pi_34922679
    quote:
    Op vrijdag 10 februari 2006 00:11 schreef B.A.Trix het volgende:
    Dat glas in lood raampje!

Zou bijna jaloers op jullie huis worden..
    Als je in me portemonnee kijkt niet meer
    pi_34928122
    quote:
    Op vrijdag 10 februari 2006 00:14 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Als je in me portemonnee kijkt niet meer
    Wij hebben ook nog verschillende glas in lood raampjes en willen die ooit terugzetten in nieuwe (kunststof) kozijnen. Maar dat schijnt inderdaad erg prijzig te zijn!
    pi_34928541
    Ziet er goed uit zo, die kozijnen!

Werken de bouwvakkers de binnen en buitenkant ook nog verder aan (purren, metselwerk aanhelen, voegwerk, kitten, vensterbanken, neggekanten) of doe je dat zelf / doen anderen dat?

En het is buitenbeglazing??

Verder: goed bezig! Keep up the good work daar in het noorden!
    pi_34929593
    Mooi hoor!

Krijg bijna weer zin om te verbouwen.....bijna.
    Helaas ben ik nog bezig en moet ik nu allemaal rotdingen doen.
      vrijdag 10 februari 2006 @ 10:58:56 #91
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_34930189
    Ook van mij nog weer even een
    Wat een werk zeg! En wat een kosten volgens mij!
    pi_34932805
    quote:
    Op vrijdag 10 februari 2006 09:39 schreef Gurb het volgende:
    Ziet er goed uit zo, die kozijnen!

Werken de bouwvakkers de binnen en buitenkant ook nog verder aan (purren, metselwerk aanhelen, voegwerk, kitten, vensterbanken, neggekanten) of doe je dat zelf / doen anderen dat?

En het is buitenbeglazing??

Verder: goed bezig! Keep up the good work daar in het noorden!
    binnen en buiten kant zijn voor de bouwvakkers

vensterbank wordt een simpel stukje watervast meranti, daar over heen komt een vensterbank van meubelpaneel. Deze zal ik zelf vervaardigen. Ik weet alleen nog niet in welke kleur ik deze doe. Optie is om werzalit vensterbanken te nemen maar zijn slecht overschilderbaar, plus kopse kanten zijn niet mooi af te werken.

Ik heb ff gezocht @ google en de neggekanten worden ook gemaakt door de mannen (kon het hele woord niet )

Over de kosten, het valt wel mee. hoewel deze hele verbouwing gerust het e.e.a aan knaken kost is het per saldo voor een kompleet huis op zijn kop zetten.(Alleen buitenmuren, eerste verdipeingsvloer, en dak laten staan) niet al te duur. Je kan in ieder geval niet er een nieuw huis in de zelfde "oude"stijl ervoor terug zetten( Je moet dan denken aan ¤175.000 vanaf that is ....)
    pi_34932993
    quote:
    Op vrijdag 10 februari 2006 09:10 schreef Koningin het volgende:

[..]

Wij hebben ook nog verschillende glas in lood raampjes en willen die ooit terugzetten in nieuwe (kunststof) kozijnen. Maar dat schijnt inderdaad erg prijzig te zijn!
    An sich is het een stuk duurder dan gewoon HR++ glas ja dat klopt wel, maar t is zo veel mooier om gewoon met iets authentieks te werken als glas in lood.

het glas in lood in dubbel glas plaatsen kost bij ons:¤1666,- ( 9 stuks) en de andere beglazing (23 stuks) kost ¤2880,- Er zit dus zeker een prijsverschil in,maar ook een flink stuk meerwerk. Let op! dit zijn de prijzen zonder zhet zetten van het glas.

Mocht je serieus interesse hebben om je glas in lood tussen gals in lood te zetten kan ik vragen aan de schilder of hij het nummer van de restaurateur wil geven( zit in Den Helder).

Zometeen ff karretje lossen met sloophout. Vanmorgen bezig geweest met diverse telefoontjes. Financiering, installateur, keuken, wat huishoudelijke zaken. Straks maar een skijken @ ons nieuwe hokkie(understatement)
      vrijdag 10 februari 2006 @ 13:14:38 #94
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_34934220
    quote:
    Op vrijdag 10 februari 2006 12:30 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

( Je moet dan denken aan ¤175.000 vanaf that is ....)
    Als je het vlug zegt is het niet veel..
    pi_34956786
    Zow moe maar voldaan over vandaag ff een rappe update

Vandaag is de timmerman bezig geweest met:

*Het laatste stukje plafond in de keuken uit te rachelen
    * De vensterbanken maken(nou ja vensterbank, ik moet er zelf nog vensterbanken op maken zoals al eerder gezegd. Maar nu hangt er in ieder geval "hechthout"
    * Het plastic vervangen voor plaatmateriaal in de kozijnen zodat de harde wind er niet voor kan zorgen dat het plastic eruit gaat waaien van het weekeinde.
    * de ijzeren h-balk in de keuken is bekleed met hechthout, zodat er straks een plafond tegen aan kan.

* De mestelaars, hebben in de keuken boven de stalen latei een stukje volgemetseld met stenen

Zelf heb ik sloophout gereden(met Japies wagen Dank hiervoor Japie ), plus het karretje al weer volgeladen voor aanstaande Maandag dan is de stort weer open en heb ik een nieuw portie van 250 kilo welke ik per dag mag dumpen.

Het glas uit de kzijnen is ook al verzegd, dat wou mijn baas wel graag hebben. Op het strandpaviljoen hebben we nogal vaak een raam stuk, en dan is flink wat reserveglas altijd handig natuurlijk...

Mijn vader heeft de voorkant van ons huis weer netjes aangeveegd

Zelf verder gegaan met het wandje in de slaapkamer, het zit er nog niet helemaal in, maar dat duurt niet al te lang meer, de moeilijke stukken zijn nu op eentje na allemaal al gedaan.

Vanavond met mijn andere klus"gabber"stefan wat elektriciteit geknutseld. De pijpen voor de spots in de keuken steken nu onder de rachels vandaan. Dan kan als er volgende week het plafond erin gaat makkelijker gewerkt worden(ergo, je ziet waar je een gat moet hebben. Voorts een inbouwdoos opnieuw aangesloten plus alle ernaar toekomende pijpen aangeheeld op deze doos(8 stuks)

Op de overloop, heeft stefan een wcd boven het plafond aangelegd, zodat als Jaap en Ik morgen het plafond van de overloop erin gaan maken, de spots makkelijk van "prik"kunnen voorzien.

Geen pics vandaag, was te "busy"om ff de camera te pakken(lees was het ding de hele dag kwijt omdat ik het achter een stapeltje hout had neergelegd. daar lag ie veiliger dacht ik..... Ja maar zien em dan maar weer eens te vinden )

Morgen weer een update.

Oh ja voor ik t vergeet BATRIX die 175 is voor nieuwbouw van het pand hé!! Hoewel we gerust veel geld aan het uitgeven zijn nu, kost het circa de helft plus een beetje nu Scheelt nogal.... En als je dat uitspreekt lijkt het nog weinig ja ik weet t maar je doet iets of je doet t niet. Halfslachtig werk schiet imho niet op
    pi_34964433
    wow, ik zag dit topic nu pas voor het eerst.. Maar mijn complimenten nu al! Wat een werkje zeg. Maar je ziet echt al mooi resultaat komen, en dat geeft wel moed denk ik zo! Je doet het in ieder geval zeker niet voor niks

Het is een ontzettend leuk huisje, en jullie maken het nog veel leuker!
    pi_35012793
    quote:
    Op zaterdag 11 februari 2006 12:26 schreef bl0emetjE het volgende:
    wow, ik zag dit topic nu pas voor het eerst.. Maar mijn complimenten nu al! Wat een werkje zeg. Maar je ziet echt al mooi resultaat komen, en dat geeft wel moed denk ik zo! Je doet het in ieder geval zeker niet voor niks

Het is een ontzettend leuk huisje, en jullie maken het nog veel leuker!
    Dank dank dank

Maar weer eens een updeettje posten...

Gisteren het plafond in de overloop erin gemaakt, dat ging Japio en mij niet van een lijen dakje(3 platen verzaagd á ¤6.75 ) maar goed alsnog goedkoper dan dat je het moet laten doen natuurlijk

Vandaag als echte hardcore klusser het hele huis geveegd en gestofzogen( vader Cybersijp had daar gelukkig al een begin mee gemaakt gistermiddag)

Alles staat dus al weer ready to go voor morgen.

Morgen:

Karretje hout rijden(moet nog ff auto met trekhaak regelen)

Wandje slaapkamer afmaken, plus kantstukken zagen, plus in de grondverf zetten.

Aanhelen van achterwand slaapkamer op het wandje waar ik nu mee bezig ben, plus plafond aanhelen naar het laatste wandje toe. Als ik nog tijd over heb morgen meteen de kleren kast een beetje modificeren zodat het genoeg hechthout straks als de kastvooorkant erop moet komen.

Plafonds in de keuken en bijkeuken worden waarschijnlijk Maandag geplaatst, plus dozen voor de keuken welke op Woensdag geplaatst gaat worden worden afgemonteerd.

Ik kan van de week lekker veel doen, omdat mijn dochtertje samen met mijn vrouw met haar moeder naar een bungalowpark gaat voor een midweekje . Kan ik ook 's avonds klussen dus.

Al met al wil ik eig. de slaapkamer, overloop, plus een begin van mijn dochters kamer deze week halen. Moet te doen zijn als ik wat meer tijd heb.

Week erna, kamer van onze dochter af, en dan de woonkamer in. Slopen van het gips uit t plafond, en schuren van de balken.

Zo ver is t nog niet in ieder geval eerst maar eens de dag van morgen afwachten :
      zondag 12 februari 2006 @ 20:37:09 #98
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_35013284
    Leuk om te volgen Sijpie! En boy wat werk jij hard!!
    Snobs have more fun!
    KLIK!
      zondag 12 februari 2006 @ 22:32:40 #99
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_35018542
    Zo gaat behoorlijk hard Sijp!!

Wanneer hoop je er in te kunnen?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_35020253
    Ja t gaat wel hard ja, maar eigenlijk naar mijn idee niet hard genoeg. Door allerlei omstandigeheden waar ik jullie niet mee zal vermoeien is de datum dat we eigenlijk willen gaan verhuisen al twee keer verschoven.Nu houden we eind Maart aan, maar ik heb het idee dat het wel eens een paar weken later kan gaan worden.

Vanaf 6 Maart moet ik weer Full time aan de gang en dan ik dus maar 2 dagen per week klussen. De vaart zal er dan iN maart ook danig uitraken.

Liefst wil ik voordat het maart is de kamer van onze dochter af, plus een flink begin met de woonkamer. maar dat gaat waarschijnlijk ook moeilijkheden geven vanaf 22/2 komt de tegelzetter. (eerst badkamer en dan de rest van het huis tegelen. Daardoor loop ik hun voor de voeten als ik in de woonkamer bezig zou wezen.

Maar goed we houden de moed erin Morgen gaan we er" tjakka" tegenaan
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')