Je weet hoe het werkt met stucwerk? Het droogt van binnen uit op, dus als de toplaag droog is, is de hele stuclaag droog. Dan kun je de volgende bewerking gaan toepassen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 19:09 schreef Cybersijp het volgende:
Nu het gips nog vers is ishet een beetje grijs hoe het er uitziet, maar wordt nog witter. Straks hier een goede witte latex overheen en wie doet je wat?
Dat had ik je zo ook wel kunnen vertellen dat je dat ongeveer 700 euro zou gaan kosten.quote:Voor de rest heb ik de offerte van het nuon ontvangen, de meter van zowel het gas als de elektriciteit moeten 45 centimeter om plus een hoek van 90 graden gedraaid worden. Dus alles opnieuw aansluiten met kabels van buitenaf etc.
Kost gewoon even ¤605,- inclusief......... Ik ga daarnaast zelf het gat voor de deur wel spitten, anders kost het nog meer. Mantelpijp ff laten leggen door installateur(in verband met garantie dat je het goed doet/moet etc.)
Tof zeg, het schiet best wel op zo te horen. Goed werkquote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:11 schreef Cybersijp het volgende:
Toch blijft het veel geld
En t moet gebeuren, je kan op je kop gaan staan en dubbeltjes schiten maar daar gaat t niet sneller door en belangrijker kost het nog net zo veel ....
Vandaag geschilderd, busje verf is bijna leeg.... had genoeg voor een wand in de slaapkamer en een" kopsekant" van de overloop.
Nu weekend en Maandag weer fris verder...............![]()
Is dat inclusief een nieuwe meter of is het puur het verhangen en opnieuw aansluiten van de meter?quote:Op zondag 29 januari 2006 00:44 schreef Cybersijp het volgende:
deels gesloopte meterkast gaat dus 90 graden draaien en komt ongeveer 45 cm vanuit de kant weer terug (¤605,- euri rekent Nuon daarvoor)(alleen hun deel aansluiten hé?)
Ik heb daar ook nog een offerte van liggen. (Wilde de gasmeter naar de meterkast lasten verplaatsen) Dat kostte inderdaad iets van 700 euro, maar dan werd er wel een standaard invoer ge-eist. (Standaard bodeminvoerplaat voor meterkasten) Die past niet in de huidige meterkast, dus zou ik ook de meterkast opnieuw moeten bouwen. En dus ook elektra moeten laten veranderen.quote:Op zondag 29 januari 2006 17:09 schreef Cybersijp het volgende:
Puur het verhangen en opnieuw aansluiten. De aansluit kast waar de grondkabel in binnen komt wordt echter wel vernieuwd, deze is nog van de aloude Texelse elecrticiteit maaatschappij, deze bestaan al een jaartje of dertig niet meer.....
Gas meter wordt gewoon herplaatst, en er komt (natuurlijk) een nieuwe groepenkast(voor de installateur)
Tis fors bedrag ja, maar je mag het onder geen enkel beding zelf doen, laat staan een installateur, NUON doet t zelf en niemand anders.... (soort van monopolie zucht zcht) Zit dus niks anders op dan ¤605,- aan het NUON af te "tikken"
Ik denk ook wel dat het makkelijker is. Nu heb je stucplaten, band erop, naden dichten, schuren voor je een keer kunt schilderen / spacken. Maar ik geloof dat ik me zou storen aan de naadjesquote:Op zondag 5 februari 2006 13:11 schreef Cybersijp het volgende:
Aritha,
Agnes platen zijn echt makkelijk hoor! Je kan ze in diverse vormen en kleuren krijgen(60/60 en 60/120) verder hebben wij gekozen voor wit stuco. Daar zit dus meteen een soort van koreelstucwerkmotief op. Je hoeft het niet meer te schilderen(kan naderhand natuurlijk nog wel) Plus je mag het gewoon met een sopdoek afnemen zonder dat je de verf eraf trekt/veegt/oplost
Ik heb zelf een hele goede prijs betaald ¤27,50 inclusief voor vier platen 60/120 (2.88 m2) Normaal zie je ze regelmatig in de bouwmarkt liggen etc maar de laagste prijs welke ik gezien heb is¤28,95 (gamma)
Hoe relief dan? Zie ik bij ons niet zitten hoor.quote:Vergeet niet dat je nog een hoop handelingen moet doen om gips op een mooie manier te verwerken(palmuren, schuren, naden afdekken met gaas, saucen(knappe latex is zekers niet goedkoop), plus er zit relief in.
[piet paulusma mode]quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:56 schreef Gurb het volgende:
Ik hoop datze de openingen een beetje deugdelijk hebben dichtgemaakt, want echt lekker weer was het vanmorgen in het midden van het land niet (maar ik weet eigenlijk ook heel niet waar deze hut staat)
Ja nou eh tis wel meer werk dan ik dacht stiekum doe je toch een hoopie meer dan waar je aan begon enzo... enzo . Maar dat mag de pret niet drukken morgen vroeg weer de beuk erinquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:59 schreef Vonkenboer het volgende:
Schiet al aardig op; vooral als je het vergelijk met waar je mee begonnen bent
Keep this topic updated
Als je in me portemonnee kijkt niet meerquote:Op vrijdag 10 februari 2006 00:11 schreef B.A.Trix het volgende:
Dat glas in lood raampje!![]()
Zou bijna jaloers op jullie huis worden..![]()
Wij hebben ook nog verschillende glas in lood raampjes en willen die ooit terugzetten in nieuwe (kunststof) kozijnen. Maar dat schijnt inderdaad erg prijzig te zijn!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 00:14 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Als je in me portemonnee kijkt niet meer![]()
![]()
![]()
binnen en buiten kant zijn voor de bouwvakkersquote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:39 schreef Gurb het volgende:
Ziet er goed uit zo, die kozijnen!
Werken de bouwvakkers de binnen en buitenkant ook nog verder aan (purren, metselwerk aanhelen, voegwerk, kitten, vensterbanken, neggekanten) of doe je dat zelf / doen anderen dat?
En het is buitenbeglazing??
Verder: goed bezig! Keep up the good work daar in het noorden!
An sich is het een stuk duurder dan gewoon HR++ glas ja dat klopt wel, maar t is zo veel mooier om gewoon met iets authentieks te werken als glas in lood.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:10 schreef Koningin het volgende:
[..]
Wij hebben ook nog verschillende glas in lood raampjes en willen die ooit terugzetten in nieuwe (kunststof) kozijnen. Maar dat schijnt inderdaad erg prijzig te zijn!
Als je het vlug zegt is het niet veel..quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:30 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
( Je moet dan denken aan ¤175.000 vanaf that is ....)
Dank dank dankquote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:26 schreef bl0emetjE het volgende:
wow, ik zag dit topic nu pas voor het eerst.. Maar mijn complimenten nu al! Wat een werkje zeg. Maar je ziet echt al mooi resultaat komen, en dat geeft wel moed denk ik zo! Je doet het in ieder geval zeker niet voor niks
Het is een ontzettend leuk huisje, en jullie maken het nog veel leuker!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |