abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33493484
“Casa pequena Elbera”

Deze naam staat voor:” het huis van de kleine beer” in het Spaans. Hoe kom ik aan deze naam? Nou het huis wat we op 10 oktober j.l hebben gekocht draagt deze naam. Het is er opgehangen door mijn moeder omdat haar vader (mijn opa dus ) altijd Sijp de Beer werd genoemd. Hij werd zo genoemd omdat hij een cafetaria had met de naam “het ijsbeertje”.

Ik gaf net al aan dat we 10 oktober j.l dit huis gekocht hebben, dat hebben we overgenomen van mijn moeder welke van 1986 tot bezig 2005 in heeft gewoond. Nu ze door haar leeftijd en de daar bijkomende gebreken wat minder “valide”is geworden werd het haar allemaal te groot.Van 1969 tot 1986 hebben mijn opa en oma van mijn moeders kant erin gewoond.

Ik heb dus vanwege mijn opa, oma, en moeder een band met het huis. Nu wil het feit dat ik altijd dacht dat mijn moeder pas met een jaar of tien(2015 ofzo) te oud zou gaan worden voor dit huis, maar niks was minder waar. Mijn moeder had zich al geruime tijd terug ingeschreven bij de woningbouwvereniging om via hun een soort van “aanleunwoning”te kunnen gaan huren. Ineens was daar eind april 2005 het bericht dat mijn moeder naar een aanleunwoning zou gaan. En of wij (haar zoon en schoondochter) er interesse in hadden.

We hebben er eerst maar eens flink over nagedacht immers dit huis was in een behoorlijk vervallen staat(echt totaal geen onderhoud meer sinds 1990). Mijn vrouw zag zich er wel oud worden, dus de knoop werd doorgehakt. We zouden t gaan kopen!(Mits t kon natuurlijk)

Dit wordt ons nieuwe huis

Ik ben aan t uitzoeken geslagen wat ik kon lenen, plus hoe het moest gaan met ons andere huis.(net gekocht: begin 2004, dag 6% onroerendgoedbelasting….). Dat kon allemaal, plus er was nog wel wat geld over om te verbouwen, zoals ik net al zei er zit een puist werk aan.

Wat er moest gebeuren:
A)Zwembad uit de tuin halen(12m x 6m, laten leggen door mijn opa en oma, maar inmiddels helemaal vervallen doordat er 25 jaar geen onderhoud aan was gepleegd)

B)Al het houtwerk rondom vervangen, enkel een raam in de keuken, en het houtwerk van de serre kan blijven zitten en volstaan met een goede schilderbeurt. Dus dekveren, deklijsten, dakgoten, erkers, deurkozijnen, schijfpui, alle raamkozijnen, openslaande deuren boven op de slaapkamers moeten vervangen worden plus voorzien van HR+ glas en nieuw hang en sluit werk.

C) Alle vloeren beneden vervangen op twee stukken na, de serre was nog goed(beton, 1980) plus de hal (beton,1969)

D) De complete verwarmingsinstallatie moest eruit, hing aan elkaar van aan elkaar gelaste pijpen(zo ging het vroeger) plus begon door te rotten.

E) De hele elektrische installatie werd afgekeurd, was een aaneenschakeling van beunhaas werk en uitbreiding op uitbreiding

F)het hele huis moet echt hoognodig van boven naar beneden geschilderd worden, maar met zo veel nieuw hout nog maar ff uitstellen. Je kan je geld immers maar een keer uitgeven.
G)De badkamer was niet meer van deze tijd, denk aan “mode 1969”en je weet wel hoe laat t was. Nou hing wel een thermostaatkraan, omdat twee jaar terug de kraan gewoon weg “op”was.

H)Tuin aanleggen, mijn moeder was op zijn lichts gezegd geen fan van tuinieren. Alles lag vol met beton tegels (denk aan iets van 300 m²!)
I)De slaapkamers boven aanpassen aan de tijd van nu, zowel qua comfort, als qua IT(CAI, en utp everywhere)

J)Keuken eruit, was wel een echt Bruynzeel keuken, maar dan eentje van 1970 Daar moest dus een nieuwe voor terug.

K) De bijkeuken, daar was een douche gemaakt door beun vroeger, en dat lekte aan alle kanten. Hele bijkeuken was van de binnenkant kaas-verrot dus. Daar dus een nieuwe bijkeuken van maken.

L)Toilet beneden kompleet vervangen, hoewel t nog wel kan is het donkere bruin van de jaren 80 ook niet meer je van het natuurlijk…

M) In de hal een nieuwe meterkast, standpijpkast ed maken omdat de oude loden standpijp van 1955 er nog zat en het hele huis op 3 groepjes stroom verdeeld zat(heb ik nog niet genoeg aan in mijn “nieuwe”keuken

N)Waterleiding van het hele huis zat net als de stroom aan elkaar vastgebreid en kompleet onlogisch, moest dus ook kompleet vervangen worden

O)Afvoeren werkten nog voor een deel op “grespijp”welke afvoerden op een waterput bij mij onder de serre. Andere deel(keuken en afvoer wc zaten al wel via de steeg van de buren op t normale riool.

P)kaalhalen van de muren, mijn moeder vond t vroeger mooi om hoogpolig tapijt aan de wand te hangen. Later meer, maar t zou echt verboden moeten worden wat een k… klus om t eraf te krijgen.

Q) Vloer keuken(beton) slopen, beton lag tussen de originele houten balken gestort met daar plavuizen overheen . Het hout kon dus niet ademen en was dus verrot geworden.

Hoewel ik vast te een en ander vergeet hier te noemen, is het natuurlijk een flinke klus en ik kon het alleen laten doen als ik zelf een hoop zelfwerkzaamheid erin zou stoppen.(wat je zelf doet hoeft een ander niet te doen)

Nog voordat de “koop”officieel was ben ik al bezig geweest op mijn vrije dagen om een heel deel van wat hierboven is genoemd te slopen.

We zijn eerst begonnen met het zwembad, daar heb ik bij mijn kameraad(werkt bij een installateur) een dompelpomp geleend. En daarmee op een smoorhete dag ergens in september de boel laten leeglopen. Wat een lol hele straat liep uit om te kijken waar al dat water vandaan kwam. Kinderen erdoorheen fietsen e.d

Goed bad leeg en toen Wanden waren van dat blauwe zwembadfolie(stonk uur in de wind, niet zo raar zat 25 jaar brak water achter ten slotte) en piepschuim voor de isolatie.Dat hebben we allemaal uit de betonnen bak van het zwembad gesneden, en naar de lokale stort gebracht. Alleen t folie en piepschuim wat an sich niet veel weegt was al 480 kilo!
Daarna kwam de betonnen bak van B2 blokken naar buiten in al zijn volle glorie Zie die maar eens uit elkaar te krijgen met je kangootje van de bouwmarkt….. (not). Ik heb daar na ampel beraad met mijn baas de volgende oplossing voor bedacht: Ik huurde een zzp’er in met een minikraan. Koste niet zo veel per uur plus hij had de machines(minikraan, shovel, trekker, grote kar voor t puin) Zo gezegd zo gedaan. Kraantje moest echter wel naar achteren komen dus de stenen schutting moest eraan geloven. Was ook al niet veel meer, maar goed t geeft de buurt wel meteen een blik op wat je aan het doen bent daar( massa’s kijkers natuurlijk )

folie en piepschuim weg, je ziet hoe groot de "bak "was .

hier is Marcel mijn"held"in "bange"dagen driftig in de weer met zijn kraantje

Tussen mijn werk door ( 2 dagen vrij per week, rest van de week heavy workload op het werk) het zwembad samen met zzp’er gesloopt en half september was het weg. Kraandrijver had inmiddels ook al nieuwe aarde gestort dus dat was al een heel verschil met hoe het vroeger was.

Mijn moeder heeft vroeger ooit eens een offerte gevraagd aan een bouwbedrijf en dat was toen al ƒ10.000 voor het verwijderen ,plus volgooien met schoon zand. Kwam ik mooi weg met veel eigen werk en een rekening van ¤2000,- ( das minder dan de helft van het geld en die offerte is al 10 jaar oud )

Toen was het 1/2 september en waren we een zwembad minder rijk, druk bezig met offertes aanvragen, aanpassen van offertes(meer, en minder werk), plus ik moest nog ook ff werken nog (60 uur per week ofzo ) drukte alom dus.

Na die tijd heb ik tussen half september en 10 oktober (passeren bij notaris van koopakte) het volgende gedaan:
1)Plafond serre eruit gesloopt(waren schrootjes bruin, en stroomlayout eronder was niet bepaald van deze tijd meer.
2)Plafond hal gesloopt zodat er zicht kwam hoe afvoeren boven liepen en dergelijke
3)plafond keuken gesloopt
4) plafond bijkeuken gesloopt

Ik zie de gek in de bijkeuken bezig met t verwijderen van plafond, een aanverwante zaken

5) verwarmingsinstallatie van het zwembad plus de daarbijbehorende apparatuur(ketel, filter, pomp etc etc)
6) douchecel in de bijkeuken gesloopt, al was “omblazen”hier beter op zijn plaats. Man man wat een rot zooitje zeg. Er was een lekkage en dat heeft er voor gezorgd dat zowel de fermacell platen als het houtwerk waar alles aan elkaar mee hing verrot was

doorkijkje naar de keuken, op de oude muur kan je nog wel zien hoeveel vocht, plantjes, wortels e.d zich in de bijkeuken bevonden.

7) Oude Brynzeel keuken verwijderen, plus tegels van de muur af geslagen. Ken je dat? 4000 tegels ongeveer van nog geen 7 cm bij 7 cm, en reken er maar niet op dat ze zoals nu gebeurt met een soort van “matje”geplakt zijn. Nee per stuk. Was leuk Heb spontaan zere arm van de kangoo als ik er aan terugdenk

deel keuken al weg, ben bezig met de tegels, man wat zijn die dingen klein!
8) meest klotige klus allertijden tot nu toe voor mij in mijn leven……..

het verwijderen van het tapijt wat gelijmd zat op de wanden van de woonkamer, van onder naar boven hoogpolig. Eerst met een stanleymes het tapijt snijden, dan lostrekken. Okay dat viel wel mee. Maar de foam laag en de lijmlaag bleven achter dat moest ook nog weg. Eerst geprobeerd weg te halen met een krabbertje daarna met plamuurmes, maar dat spul wou gewoonweg niet toegeven.

Ik heb dus eerst maar eens goed rondgeneusd wat ik daar nou voor moest hebben. Ik kwam op een apparaatje uit van het merk “Fein”, een multimaster. Een soort van schuurmachine waar je diverse soorten opzetstukken op kan zetten. En ook een soort van lijm krabbers.Deze besteld en het apparaat via Ebay gescoord. En een week verder en weer vol goed moed gingen we verder. Foam ging er prima af, duurde wel even. Ik was denk ik twee dagen bezig om mijn woonkamer rond om vrij te maken van het foam. Maar het werkte in ieder geval. Er zijn iets van 15 vuilniszakken vol met foamresten uit de woonkamer gekomen. In kleine stukjes weliswaar maar het geeft aan hoeveel tapijt er op de muur zat…

Week verder dan de lijm maar eens gaan proberen te verwijderen, wou echt voor geen meter, multimaster was echt te slap voor het werk dat ik hem nou bezorgde. Nog ff een stukje van 1 m² gedaan met de hand, beitel en een hamer maar na 2 ½ uur was ik daar ook wel ff klaar mee. Ja wat nou? Rondgevraagd hoe ik die Bisonkit kon verwijderen, tapijtlegger zei probeer het eens met lijmoplosser oid. Zo gezegd zo gedaan, ½ m² verder en ¤20,- armer van die zooi, zo stoned als een garnaal tot de conclusie gekomen dat dit hem ook niet werd.

Wat dan? Ik naar HSS hireshop , daar mijn probleem voor gelegd. Kwamen met een apparaat van makita. Een soort van betoonslijper waar je zeg maar per millimeter de muur kan wegfrezen over de breedte van het apparaat. Alleen daar hadden ze geen slijpschijven van liggen en dat zou nog wel ff duren ook. Alternatieve oplossing was om van het merk: Flex , een soort van saneerfrees te huren, hij had hem voor iemand besteld bij het hoofdkantoor maar die bleek hem niet nodig te hebben vandaar dat hij er nog lag. Dat is zeg maar een soort van überslijpapparaat voor beton , je kan dan tot 5mm per keer eraf frezen

http://www.24tools.de/shop/pd133684309.htm?categoryId=212

Apparaat werkte naar behoren, maar wat een k… klus zeg stof stof stof!!! Zelfs de speciale bouwstofzuiger die ik erbij had gehuurd kon er niet tegen bolwerken. Ik ging dan met mijn oordoppen, speciaal masker voor het stof naar binnen in de kamer en binnen een paar minuten kon je nog maar een paar cm voor je uit kijken!! Uurtje wachten en dan was de stof weer gezakt. Ondertussen goed luchten, des te eerder was het stof weg natuurlijk. Apparaat weegt flink wat en ik moest t steeds boven mijn macht houden dus dat hou je ok niet al te lang vol natuurlijk.

Dacht eerst met een dag wel klaar te zijn, maar dat werd een week huren van t ding, stofzuiger en de baas vragen of ik die week niet wat extra vrij kon

Eind van de week was alles klaar maar wat een klus zeg, ding huurde je per dag wat vrij prijzig was, en de laatste restjes heb ik maar met de hand gedaan. Dat was ook het stukje waar de minste lijm zat waarschijnlijk omdat het daar vanwege de samenstelling van de muur wel goed plakte oid. Ik heb berekend dat er totaal iets van 50 kilo bisonkit oid op de wanden moet zijn gesmeerd om dat hele zware tapijt “houwes”te krijgen op die wanden.

Nadat de boel weer opgeruimd is, je kan aan de van origine bruine balken zien dat het echt mega stoffig is geweest daar in die kamer

Een paar dagen later was het 10 oktober en zijn we naar de Notaris gegaan om daar het huis over te laten schrijven.Op die dag heb ik ook aanbesteed van de installateur en de bouwaannemer welke mij het meest solide en qua prijs het beste leken.

Tada!!!!
Twee huizen, een om te wonen, eentje om “flink”te gaan verbouwen…….
[to be continued]

Plaatje van onze oprit, plus garage, je kan zien dat t een heel breed perceel is(ca.15m) plus het is heel diep (iets van bijna 30 m.)

[ Bericht 7% gewijzigd door Cybersijp op 29-12-2005 02:25:56 ]
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_33494688
Nou das best een mooi beginnetje toch? Als ik met een paar dagen meer tijd, ga ik weer ff een deel tikken.
pi_33496284
Oe, ik krijg herinneringen naar onze verbouwing, ook zo groots (Alleen geen zwembad te slopen) Verer veel succes, en blijf foto's posten. Erg leuk om te zien!
pi_33496638
quote:
En om je enthousiasme enigzins te drukken poort is gesloopt met een kraan.....
Hmpf!
quote:
Anders kon de kraan er niet door, om t zwembad weg te halen. 12m x 6 m.
Okee, mijn eerste reactie was: Je gaat een huis verbouwen en haalt zo'n leuke poort en dan ook nog een zwembad weg.... Maar nu ik je verhaal & foto's heb gezien begrijp ik het wel .

Wat een werk zeg. Ik heb ooit een huis verbouwd wat sinds de jaren 60 een huurhuis was geweest (op de Goudsesingel in Rotterdam). Dat waren zulke taferelen inderdaad. Alleen heb ik niet het leidingwerk en electra vervangen toen. Maar ik kan me nog wel herinneren dat er van dat dikke behang opzat (wat ze vroeger gebruikten om muren te egaliseren). Inderdaad met een steekmes, centimeter voor centimeter. Ik heb nog littekens op mijn knokkels zitten .

Maar begrijp ik nou dat zowel het linker als het rechterhuis van jullie is? Eigenlijk is het zo dat je dit huis helemaal stript en weer opnieuw opbouwt. Met nog wat begane grondvloer werkzaamheden.
Veel werk hoor, slopen. 'Doe het zelluf met Kangoo' is wat wij zingen tijdens het slopen
  donderdag 29 december 2005 @ 10:18:46 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33497488
Wat een enorme klus zeg!
Ben wel benieuwd naar de het vervolg!
  Moderator donderdag 29 december 2005 @ 10:34:28 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_33497751
Pfff; ik dacht dat onze verbouwing hier in huis groot was maar nu ik dit zo bekijk
Wanneer verwacht TS dat het huis weer bewoonbaar is ?
pi_33498418
Ts hier

We gaan er wonen eindmaart 2006, en ik denk eerlijk gezegd dat we die planning ook zekers wel gaan halen. In de tussentijd is er nl. al meer gedaan, dan wat ik beschreven heb. Alleen het tikken van het verhaal duurt zo lang. Zal vanavond wel ff een vervolgje tikken, tot de stand van zaken nu.

Alleen het huis wat nu nog rood met grijs is is van ons, andere is van de buren. Laatste foto kan je goed zien hoe breed ons perceel nog is naast het huis. Op de eerste foto in het topic kan je het huis zelf zien.
pi_33500042
Supercybersijp ben je
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 29 december 2005 @ 12:04:31 #9
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33500153
Zo een behoorlijke klus Cybersijp
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Moderator donderdag 29 december 2005 @ 12:20:56 #10
92034 crew  Vonkenboer
pi_33500651
Noujah hou ons op de hoogte
Maart 2006 klinkt heel ver weg; maar voor je het weet ben je daar al hoor
pi_33525372
Gvd ! ben net thuis....

Morgen(of eigenlijk vandaag dus)nog maar eens proberen updatete posten. Nu naar me bedje, morgen om 11:00 weer aan de arbeit . Zal mezelf voornemen om morgen dan maar update te posten. (anders wordt t weer zo laat....) (overmorgen wel vrij )
pi_33565744
“Casa Pequena Elbera “ deel 2

Hier de volgende update zoals beloofd om jullie op de hoogte te brengen van de stand van zaken op dit moment.

In de vorige update heb ik beschreven wat er gebeurd was tot 10/10/2005 j.l, en ik zal proberen in het kort en met een paar foto’s aan te geven hoever t nu is.

Nadat we bij de Notaris waren geweest was het huis nu echt van ons, de hypotheek is overigens meteen ook in de zelfde zitting bij de notaris geregeld. Nu hadden we dus twee huizen(luxe! )

Naar de makelaar gegaan om daar ons “oude”huis te koop te zetten, we verwachten op dat moment eigenlijk al niet meer voor Jan./feb. 2006 het klaar te krijgen. De bouwondernemers hier op het eiland hebben het echt razend druk dus een klus als dat van ons is schijnbaar niet groot genoeg voor hun om direct vol aan de gang te gaan. Raar maar waar

Ik heb na het gunnen van de klus aan de installateur en de bouwondernemer circa 2 weken niks gehoord, en toen opeens als een donderslag bij heldere hemel was daar einde oktober een telefoontje van de bouwondernemer of ik dan en dan thuis zo zijn. Dan kon de “bouwkeet”geplaatst worden.

Paar uur later was keet daar, heb de mannen overigens de keet lekker achterop mijn “gazonnetje”(voormalig zwembad grond) laten zetten omdat we een redelijk grote oprit hebben en dus veel busjes e.d van de aannemer dan bij ons voor de deur kunnen parkeren.

Daags erna in alle vroegte zijn ze begonnen met het slopen van de vloeren op de begane grond, met de koffie s morgens was de vloer in de woonkamer al haast weggebroken, en stond de grote kangoo van de bouwondernemer voor de rest van de dag niet meer stil zodat er flink beton kon worden gestort in de grote puinbak welke ik voor huis had staan.

Jongens meegeholpen met kruiwagens lopen(brokken beton) en met de kangoo spelen. Maatje kangoo waar ik tot voorheen nog niet mee had gewerkt dus wel leerzaam(vind bouwen/slopen/ hobby’en nu eenmaal leuk ) Eind van de dag was de kamer leeg(lagen alleen nog verwarmingsbuizen, welke nog weggeslepen moesten worden) en de betonnen vloer tussen de houten balken in de keuken was ook weggebroken. De afwerkvloer van de bijkeuken was inmiddels ook soldaat gemaakt.Volgende dag is er een muurtje uitgebroken boven op de voorste slaapkamer, en de vloer met wederom de Kangoo geslecht

vele handen maken licht werk

slopen van de leidingen in de woonkamer. Er zaten totaal 9(!) radiatoren in de woonkamer. we mogen dus wel aannemen dat zowel mijn moeder als mijn opa/oma koukleumen waren.

Eerst twee weken niks en dan in een anderhalve dag met veel mankracht ineens gigaveel gedaan. Dacht dat ff dat t allemaal goed zou komen met zo’n snelheid erin maar daags erna is er nog wat geslepen met de grote haakse slijper(verwarmingspijpen weg) en piepschuim gebracht om de isolatie te vormen in het beton van de woonkamer en de keuken. Woensdag die week is het piepschuim plus wapeningsnet gelegd nadat het zand getrild, en gevlakt was. Dit was echter alleen de woonkamer omdat in de keuken plus bijkeuken nog afvoeren gemaakt moesten worden. Welke in het beton moesten worden meegegoten, hierbij moest ook nog diverse leidingen gelegd worden. Gas, aanvoer koud water naar kachel, aanvoer water keuken. Dit heeft de installateur prima gedaan.Verder zijn er op het piepschuim in de woonkamer diverse “loze”leidingen gelegd , waar ik laten naar hartelust gebruikt van kan maken om diverse soorten kabels van de ene kant van de ruimte naar de andere kant et krijgen. Ik kan hiervoor een luikje gebruiken welke naast de standleiding in de hal zit. Dit wordt later ook een soort van patch paneel voor CAI, UTP, Boxdraad etc etc

woonkamervloer geisoleerd, en met wapeningsnet dat klaar ligt op stenen.

hier zie je de pijpen mooi lopen waar straks al die draden door heen kunnen.

Weekje later nadat de isolatieplaten(plus wapening) ook in de keuken zijn gelegd en de installateur al begonnen is met het opnieuw aanleggen van het verwarmingsnetwerk(overal aan en afvoer naar Cv leggen)Ivm met vloerverwarming moeten de aanvoerleidingen naar de diverse “kringen van de vloerverwarming door het beton heen anders kan de leiding straks op sommige plaatsen niet makkelijk meer komen.Verder komt aan het einde van deze week het beton.

Hoppa ’s morgens vroeg me bed uit gegaan om te kijken / helpen bij het betonstorten. Desnoods geef ik die gasten koffie met koek maar ik moet en zou erheen. Kom ik daar zijn ze al weg WTF??? 09:25 hé? Bleek dat die gasten om 07:30 al met een man of 8 daar waren om het beton te storten. Twee betonwagens verder zat het er al in. Op het moment dat ik kwam , was de boel ook al weer schoon gespoten met water. Beton bak weg, kruiwagens etc etc. Koffie hadden ze gedaan. Rappe kerels hoor!

In het weekeinde lag het beton te drogen, t was toen maar een paar graden boven nul.Maar zoals me verteld werd door de bouwondernemer was de temperatuur best ideaalwant dan zou het beton niet te snel uitharden en dat was alleen maar goed voor de sterkte van het beton.

vers beton in de keuken

vers beton in de woonkamer, gezien vanaf de deuropening in de hal richting onze serre

Maandags erna nu praten we bijna half november was er geen activiteit te bekennen, hele week eigenlijk niks gedaan te werd vroeg donker dus dan kan je zelf ook niet veel doen als je tot 16:00 moet werken. Wel in die week met een kameraad het plan getrokken hoe het op de bovenverdieping aan te pakken. Daar waren op dat moment geen bouwers dus ik liep hen niet voor de poten en zij mij niet…..

Hebben besloten om te beginnen met de grote(ouders) slaapkamer, daarna de overloop, en dan de twee kleinere slaapkamers te doen. Eerst slopen weer dus, hoppa weer plafonds eruit(wordt er al handig in ) en de wanden welke voor het “laagwand”stonden eruit.Dit hebben we op zaterdag gedaan die week.

Volgende week werd er door de installateur een aanvang gemaakt met het verder opbouwen van de verwarmingsinstallatie, de pijpen van de verwarming worden verder gelegd zodat de contouren van de vloerverwarmingzichtbaar worden, verder wordt de afvoer van de badkamer aangelegd. De lewisplaten werden gelegd, hierop komt later het beton van de badkamer. De betonnen vloer van de badkamer werd inclusief een opstaande rand aan de kant van de slaapkamer uitgezet. Is beter om evt. lekkage die kant op te voorkomen. Afvoer /aanvoer verwarming, afvoer badmeubel, bad, en drain voor douche werden uit de lewisplaten gezaagd en voor zien van pijpen en opvolstukken zodat er straks in het beton keurige gaten zitten voor de leidingen e.d.

een deel van de keuken en de bijkeuken met de leidingen voor de vloerverwarming erin.

Lewisplaten in de badkamer

Nu ligt het geheel klaar voor de ontvangst van de afwerkvloer, er moet enkelt nog een randje foam rondom in de diverse kamers gelegd worden zodat de afwerkvloer kan uitzetten en krimpen zonder dat het de buitenmuren naar buiten zou drukken.

Zelf ben ik op dat moment bezig in de achterste slaapkamer om alles weer knap uit te rachelen plus op de overloop te zelfde doen. Verder schaf ik her en der via aanbiedingen bij de diverse bouwmarkten het volgende aan:

100m² Agnes one step plafondplaten 60/120cm. (¤27,50 per 4 platen )
50m² Laminaat met houtstructuur kleur kersen
bijbehorende ondervloer, en geluidsisolatie (-10dB)
6 platen MDF 12mm voor de ombouw van een nieuw te realiseren kledingkast.

Tijdens het randje foam vastspijkeren, gebeurd er een ongelukje bij ons thuis. De installateur welke er mee bezig was zou nog ff een stukje betonijzer wegslijpen wat in de weg zat en schoot uit met de haakse slijptol. Paf!!! In zijn knie Het werk vorderde al niet zo snel maar nu helemaal niet meer dacht ik dus. Hij naar de huisarts 2 hechtingen later en een onwillige knie verder heeft hij toch nog doorgewerkt maar hij ging niet zo hard meer.

De rest van de week heb ik door gebracht met het opnieuw aanbrengen van wandbekleding op de grote slaapkamer en op de overloop. Voor de rest was er niet veel activiteit de vloeren man kon pas Zaterdagmorgen het werk afmaken
.

een van de wanden in de grote slaapkamer

deel wand op de overloop, je kijkt hier tegen het kleinste slaapkamertje aan aan de zijkant van het huis.

Zaterdag morgen werd de afwerkvloer gelegd, wow das een secuur werkje! Maar wat een vakman zeg ,echt bijzonder om te zien dat hij zonder heel vaak de waterpas te gebruiken de afwerkvloer er echt retestrak in kreeg.

woonkamer bijna klaar, keuken/bijkeuken moest toen nog.

Is t geen plaatje?

Maandags erna (week voor de kerst) is de betonvloer van de badkamer gestort en eind van die week is de nieuwe kalkzand wand gezet.Probleem bij de wand is echter dat we een inbouw thermostaat willen welke 85 mm minimaal “vlees “nodig heeft. Wat voor kalkzand zit erin? Juist ja 7 cm……… Dat wordt dus in de badkamer op de plaats waar de douche cel komt een stukje met 5 cm kalkzand opdikken. Het is geen optie om een andere kraan te nemen. We willen nl. een Grohe "Freehander" plus een normaal douche garnituur in de douche cel hebben. Middels een opbouw thermostaat gaat dat niet lukken. Verder is de afwerkvloer beneden met een cement oplossing afgestreken zodat de tegellijm straks echt 100% goed

pas gestorte vloer in de badkamer, hier komt nog een afwerkvloer overheen voor vloerverwarming
hier zie je het nieuwe kalkzandwandje voor de douche cel, maar ook rechts het stukkie wat we door ff niet helder na te denken nu dus met 5 cm. moeten opdikken

ff geduld ga nu foto's inplakken in dit verhaaltje, zo dat duurde ff zeg maar er is weer een update, Volgende zal pas op zijn vroegst midden Januari zijn. Het werk begint pas weer 6 januari voor de bouwers. Moet zelf ook nog werken op mijn werk (horeca, kok) en kan ook pas 8 of 9 januari verder

[b][to be continued][/b]

[ Bericht 21% gewijzigd door Cybersijp op 31-12-2005 01:47:24 ]
pi_33571215
Mooi geschreven hoor, leuk om te lezen. Grappig om te zien dat wij exact hetzelfde probleem met een inbow thermostaatkraan hadden. Muur gemaakt van 7 cm gibo, kraan gekocht. Y&*^(^& inbouwdiepte 85 mm.... Wij hebben het opgelost door een andere indeling te kiezen van de douchecel. Kraan in een andere muur ingebouwd, daar had ik al 15 cm, en dat was geen probleem.

Maar het ziet er netjes uit.
  zaterdag 31 december 2005 @ 11:56:13 #14
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33574172
Help me herinneren dat deze wat mij betreft mee mag voor de Fok!Klus2006 (Voor 2005 is het misschien iets te kort in beeld en volgend mij komt er nog heel wat, dus ik stel voor hem volgens jaar in de nieuwe lijst te zetten!)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_33575313
duderinnetje het word wel 2008 ofzo dat het straks allemal af is hoor.

Straks (eind maart 2006) dan is de badkamer klaar, de woonkamer, en de badkamer met slaapkamers maar de rest moet dan nog hoor. Dan kunnen we in ieder geval wel wonen

[ Bericht 46% gewijzigd door Cybersijp op 31-12-2005 13:14:01 ]
  Moderator zaterdag 31 december 2005 @ 13:13:57 #16
92034 crew  Vonkenboer
pi_33576834
Indrukwekkend !

Naja qua dingen die tegen gevallen zijn valt het nog mee zover ik het lees.
Echte blunders zijn er nog niet gemaakt (Komen wel hoor wees maar niet bang )
pi_33577022
Vonkenboer, er is wel een tegenvaller geweest hoor...

Ik heb er alleen niet over bericht

In de keuken bleek onder het plafond een balk te zitten welke de opening moest dragen(plus de linker kant van de bovengevel achter!) en dat bleek een balk te zijn welke op de platte kant rustte. Balk is nu ongeveer 6 á 7 cm dik, en dat is duidelijk niet genoeg om het geheel naar behoren te dragen. In overleg met de bouwaannemer komt er nu een iph 12 latei in. Hierdoor is straks de overspanning wel sterk genoeg om dit stuk van de gevel te dragen.

daar zie je de bewuste balk welke dus zeer zeker vervangen moet gaan worden.
  zaterdag 31 december 2005 @ 13:39:25 #18
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33577778
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 12:33 schreef Cybersijp het volgende:
duderinnetje het word wel 2008 ofzo dat het straks allemal af is hoor.

Straks (eind maart 2006) dan is de badkamer klaar, de woonkamer, en de badkamer met slaapkamers maar de rest moet dan nog hoor. Dan kunnen we in ieder geval wel wonen
OMG
Mijn bewondering voor je is schier onmetelijk! 2008
Ik zou van het dak springen. Echt.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_33578303
LOL als ik zo zou denken had ik maar beter niet kunnen gaan verbouwen scheelt me wat gebroken benen en weer uitstel omdat ik zelf niks kan doen

Ik vind het echt gemeend leuk om te klussen, is een soort van uitlaatklep van me. Verder heb ik beste hulp hoor.

Twee kameraden van me, plus mijn vader(69 inmiddels) weten hun weg goed te vinden naar ons stulpje.
Kameraad een heet Stefan, en heeft drie jaar in de installatietechniek gezeten. Is echt reuzegoed met elektra e.d heeft er echt oog voor. Plus kan spullen lenen van zijn baas.(zit nu als planner/ tekenaar bij een installatiebedrijf.Heel toevallig het zelfde bedrijf wat een flink deel qua installatietechniek gegund heeft gekrgen....

Kameraad twee is Japie, is kapitein op de binnenvaart. Dat heeft an sich niet zo veel te maken met verbouwen maar heeft al vele jaren terug zijn eigen woning gekocht en deze voor een heel groot deel ook zelf verbouwd. Weet dus veel beginnersfouten al voor dat t gebeurd eruit te vissen.

Vader Sijpo, is 69 en is nu meer een man van "opruimen,vegen" etc alles weer netjes maken. mannen van de aannemer en de installatie techniek zijn er echt blij mee, hoeven zelf haast niks op te ruimen. Mijn vader is heel secuur, echt pietje precies en gaat niet over een nacht ijs als iets vast moet danmoet t goed gebeuren. heeft in het verleden naast zijn werk in 10.000 uur zijn oude huis welke hij uit de nalatenschap van zijn vader/moeder had geerft verbouwd.

Je ziet er is reuzehulp( ), en zonder hun had ik dit ook niet kunnen doen. He heb nu al weer zin in eind volgende week dan kan er weer geknutseld worden.
pi_33624059
Zo gelukkig nieuwjaar allemaal gewenst

Weer een (klein) updatetje over onze verbouwing, ik heb inmiddels via de keukenboer waar ik onze nieuwe keuken heb gekocht een plaatje gekregen hoe het er nu uit gaat zien. Klopt niet 100% omdat er nog tegels achter moeten , plus links de kasten voor de koelkast/vriezer combinatie niet kloppen (straks ICU 3252 van Liebherr ipv icu 3242 waar nu de tekening is op aangepast. Verder zit er rechtsboven in de langezijde van de keuken nog een drietal bovenlichtjes.

best wel mooi, wordt in vanille uitgevoerd, met vanille corpus, en garnieten blad. Zwart met een heel klein glimmend spikkeltje wordt de kleur van het graniet.

De zijde op de afbeelding is in het echt best lang :5.12 m. Aan de andere kant komt nog een kasten wand tot een hoogte van 93 cm(bovenkant blad) over een lengte van 3 m. daarin zitten alleen maar treklades met verschillende hoogstes, een soort van "droge"opslag ruimte. Dus wat je normaal in de kelderkast oid hebt staan. Straks kunnen er dus hele kratten fris e.d gewoon in de lades gedaan worden. (qua hoogte kan het, en qua gewicht ook rails voor de lades zijn per stuk goed voor 50 Kilo
pi_33624227
Is de bovenkant van je kookstel werkelijk een centimeter of 8 lager dan de bovenkant van je blad? Dat lijkt mij niet handig ivm de warmte van de pitten tov de afstand van het kastje.

Het ziet er wel ruim uit!
pi_33625266
Zo was toch al bezig nou nog maar ff een overzichtje van hoe de badkamer straks wordt(ongeveer)

Dit is de 2D tekening

beetje kreukelige 3d tekening, welke op open dag van het installatiebureau is gemaakt van onze badkamer. Geeft wel beter weer hoe het gaat worden.
pi_33625350
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:01 schreef Marsepein het volgende:
Is de bovenkant van je kookstel werkelijk een centimeter of 8 lager dan de bovenkant van je blad? Dat lijkt mij niet handig ivm de warmte van de pitten tov de afstand van het kastje.

Nee marsepein, bovenkant kookstel komt vrijwel gelijk met de bovenkant van het keukenblad, alleen daar heeft diegene die de tekening heeft gemaakt geen rekening mee gehouden. Is overigens wel normaal dat er iets verschil in zit trouwens, meeste fornuizen staan niet gelijk aan de bovenkant van het blad. Bij ons dus ook niet al scheelt het straks niet zo veel als nu op de afbeelding
pi_33626679
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:34 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Nee marsepein, bovenkant kookstel komt vrijwel gelijk met de bovenkant van het keukenblad, alleen daar heeft diegene die de tekening heeft gemaakt geen rekening mee gehouden. Is overigens wel normaal dat er iets verschil in zit trouwens, meeste fornuizen staan niet gelijk aan de bovenkant van het blad. Bij ons dus ook niet al scheelt het straks niet zo veel als nu op de afbeelding
Ah ok, anders had je volgens mij erg snel donkere randen aan de zijkanten van de kastjes gehad. En zelf hebben we geen fornuis, maar een gas op glas kookplaat gekocht die in het blad wordt gefreesd. Dan speelt dit probleem helemaal niet, vandaar dat ik het mij ook even afvroeg!
pi_33642138
Mijn hemel, wat een klus! Bewondering hoor! Volgens mij gaat het er met de juiste inrichting heel mooi uitzien!!
pi_33681029
Zo net nog even wat orde op zaken gesteld in de map met foto's Werdt een beetj eonduidelijk hier op mijn HDD

Wat kwam ik daar tegen ? Nou nog wat foto's welke ik jullie niet wou onthouden

Tijdens het leeg laten lopen was het zoals ik la zei waterpret voor de kinderen in de buurt, kijk ze gaan met fietsjes e.d later kwamen er ook nog skelters etc etc. lachuh

Voordat je denk ja lekker lullen heb jij Cybersijpo met je zwembad van 6 bij 12m. Hier ff een pic met bewijs!Water was echt brak, kijk maar eens hoe groen t was....

Net nog de "master-bedroom"(nou ja vanmiddag) opgeruimd zodat er volgende week weer flink geklust kan gaan worden, zo ligt de kant waar straks de nieuwe kast moet komen erbij. Layout voor de nieuwe kast is vanaf het laagwand en op de grond al gemaakt. Volgende week ga ik 47x47 mm halen om daar het geraamte mee uit te zetten. Daarna kan de achterkant naar het laagwand dichtgemaakt worden, maar pics hiervan zullen vanzelfprekend volgen.

Andere kant van de "master-bedroom"hier ben ik reeds begonnen met het erin zetten van het stuk laagwand middels Agnes one step platen maat 260/60 cm. Kwam alleen twee vakken aan het einde te kort. Twee platen verzaagd [me]mompelt iets van center van boormal voor gaten en rand dan uitmeten....[/me]

Gereedschap afgestoft en klaar voor gebruik staat t op me te wachten tot volgende week , ik heb er zin in

To be continued
pi_33685786
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 01:11 schreef Cybersijp het volgende:

Gereedschap afgestoft en klaar voor gebruik staat t op me te wachten tot volgende week , ik heb er zin in

To be continued
kijk, dat is pas klussen, aan het eind van de dag je gereedschap opruimen en afstoffen, zodat je de dag erna weer direct al je spullen kunt vinden.

sowieso: mooie klus
  woensdag 4 januari 2006 @ 10:11:36 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33686204
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:01 schreef Marsepein het volgende:

Dat gebeurd tegenwoordig steeds vaker. Is wel heel prettig met koken, kan je tenminste in je pannen kijken.
pi_33700308
maar wat ik nu niet begrijp, staat je oude huis naast je nieuwe? zo ja, is het oude huis niet ruimer? op de foto's lijkt het mij wel.

Je pakt het wel goed aan moet ik zeggen, alle oude meuk er uit en nieuwe zooi er in. mooi klus.
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 18:33:10 #31
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_33702376
Ja, dat met die 2 huizen snapte ik niet
O ja
Dat zwembad
Hoeveel besloeg dat wel niet van de hele tuin
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_33713141
haha lol,

Snap t ook niet dat jullie steeds denken dat ik twee huizen naast elkaar heb.....

Ik heb op dit moment dus tada twee huizen, eentje waar ik aan het verbouwen ben, en eentje waaar ik in woon(lekker zonder de rotzooi van de bouw ) heb een tijdelijke overbruggingshypotheek afgesloten om dit (nieuwe) huis te kunnen kopen en als het straks verkocht gaat worden(het huis waar ik NU in woon) dan los ik die af...

Appeltje eitje toch ?

Op de foto's kan ik nergens twee hele huizen bekennen hoor, ik geef voorts nog duidelijk aan een foto van mijn oprit(je ziet hekkie staan naast het huis van de buren) (andere kant niet maar das omdat hekkie brak was en ik met buurman heb afgesproken om metdertijd het zelfde hekwerk te gaan nemen als de buurman links naast ons huis, staat lekker uniform... )

affijn dus twee huizen wel, alleen niet in de zelfde straat dan he?
pi_33713242
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:33 schreef Renesite het volgende:
Ja, dat met die 2 huizen snapte ik niet
O ja
Dat zwembad
Hoeveel besloeg dat wel niet van de hele tuin
Zwembad was 12m. breed perceel is ongeveer 15m you do the mathmatics.... (80%) verder is de diepte van het perceel ca. 27,5 m. daar 6 m. van is een heel aardig deel ja.

maar hijs weg, en ik heb een flinke lap tuingrond extra
pi_33854355
Zo kerst"bouwvak"is over

morgen gaan ze weer aan de gang, gauw naar mijn mandje toe des te eerder ben ik weer op "klus"
pi_33960462
Zo ff updateje (kleintje nou eens )

Maandag morgen monter mijn bed uitegegaan, maar had effe opstartproblemen was een beetje "dizzy" nadat ik wat suiker genomen had ging het wel weer. S' middags naar de bouwput gegaan, en daar was de stucadoor al aan het inruimen van zijn spullen begonnen( ) ,dacht dat de installatie mannen eerst nog eruit moesten alvorens zij konden gaan beginnen maar goed, aannemer had gezegd dat ze erin konden (ook goed, ik betaal mijn (aangenomen)prijs l hoeveel uur ze er voor werken maakt mij niet uit )

Het was te koud volgens de stucadoor , kan wel kloppen want het was maar een miezerige 0.5 graad celcius... (kachel is al sinds half november oid eraf gesloopt dus dat kan wel kloppen ja)

Moest dus een bouwkachel in, Dinsdag is die gebracht en de stucadoor is verder gegaan met het aanleggen van de "hoeknaaldjes" dan kunnen je hoeken van je pleisterwerk wat meer hebben, en heb je niet me de minst geringe aanraking een beschadiging. kachel heb de hele dag staan loeien, en aan het eind van de dag was het echt wel lekker aangenaam boven in de slaapkamer waar ik aan het knutselen was ( warmte stijgt op immers)

De stucadoor heeft voor het vele werk wat hij bij ons moet doen een soort van meng/spuit machine nu in de woonkamer beneden gezet en die heeft een hele 16A 220 volt groep nodig en die had ik niet Dus ff gabber Stefan gevraagd of hij alstublieft s avonds nog langs wou komen om e.e.a te fixen. Moet groepenkast ook open etc daar waag ik me liever niet aan. Verder een extra stopkontakt voor bouwlicht etc op de benenenverdieping aangesloten voor zolang de nieuwe meterkast er nog niet is.

Gisteravond hebben we op de overloop en onze eigen slaapkamer de draden welke op een groep straks komen getrokken, plus twee wcd's alvast aangesloten. Nu hoef ik niet steeds in het donker te staan als de bouwers stroom nodig hebben.

Vandaag overdag heeft de stucadoor, de wanden behandeld met een soort van roze primer welke ervoor zorgt dat de pleisterlaag straks goed hecht(meurt goed ) Verder heeft een van de mannen van het installatiebedrijf de elertrotechnische installatie beneden nu af (qua layout etc, ingefreesd, en met de dozen en buizen erin.

De kamer en de bijkeuken/keuken zijn qua elektro voor hun, de rest doen we zelf. Vooral ook omdat de oude situatie van tig stukken aan elkaar vastgeknoopt zat, en zie er dan maar eens wijs uit te worden.Plus dat er een flink stuk weggewerkt zit onder een "vals"plafond van dikke balken welke ik liever niet opengezaagd wou zien. De hele bovenkant van het huis welke voor onze eigen rekening kwam, (als in zelf doen) (onder moet ik ook wel betalen hoor ) was een stuk makkelijker, gewoon alles eruit en nieuwe kleuren en volgens de nen 1010 er weer in.

Vandaag heb ik ook al de spijkers, beugels, pluggen etc etc welke her en der nog in de muren van de beneden verdieping zaten verwijderd(stucadoor ook weer blij ) Verder heb ik de vriend van me moeder ff geholpen met het starten van zijn auto en oh ja ben ik verder gegaan met de klerenkast op onze slaapkamer. Raamwerk staat nu, Vrijdag ga ik daar weer mee verder. Morgen eerst maar naar de horecava

Hier zie je dat de vorige installatie ietwat onlogisch gelopen had, das straks allemaal verleden tijd

Wederom eentje van hoe het was en hoe het nu ziet, duidelijk te zien hoe het was

Bouwkachel in de keuken, rood lijkt de primer maar was roze

Bijkeuken in de primer, hier is er veel gesmeerd met die handel. Er zit nl veel verf op en wil je hechting dan moet je wel veel primer gebruiken. Nou ja dat groen/grijs is strakies allemaal weg weg weg

En er is weer stroom op mijn slaapkamer, tot 0:00 uur aan de gang geweest gisteren, maar het begin is er ! In ieder geval twee wcd's om mijn eigen haspels op aan te sluiten. Thanks Steef

Korte update is toch weer redelijk lang geworden, tot de volgende update zak maar zeggen

[ Bericht 9% gewijzigd door Cybersijp op 12-01-2006 00:33:20 ]
pi_34035590
Zo wederom een kleine update

Morgen Zaterdag gaan we met twee kameraden en mijzelf bezig aan de inbouwkast op onze slaapkamer. Vandaag heb ik een deel van de "bodem"al gelegd plus de eerste staanders welke de uiteindelijke "vakverdeling" zullen geven gemaakt. Idee is om straks bij een meubelmaker straks een komplete voorkant in de zelfde stijl als de andere meubels welke voor onze slaapkamer al hebben te gaan bestellen. En daarna deze voor de eigenlijke kast ervoor te schroeven oid.

Raamwerk gaat bestaan uit een geraamte van geschaafd vuren hout maat 45/45 mm en de "planken/liggers van 12 mm ME interieur(meranti multiplex, niet watervastverlijmd)

Zou eerst 47/47 nemen met 18mm knappe osb plaat maar das niet te krijgen 45/45 is de dichstbezijnde maat geschafd hout, en om nou voor 2mm alles te laten schaven..... . De osb plaat was wel knap maar een beetje overkill, broeken, truien, t-shirts e.d wegen niet zo veel dat je dat zou moeten gaan gebruiken.

Vandaag ook eindelijk wat nieuw gereedschap binnen gekregen, heb er lang en hard over nagedacht maar uiteindelijk toch maar gekozen voor het merk Makita om daar een afkortzaag van te kopen, alsmede een grote vlakschuurder. Er zijn wel goedkopere alternatieven vor zowel de kapzaag als de vlakschuurder maar naar mijn idee het "net"niet. daarbij komt ik moet nog zoveel doen met dit gereedschap dat het best handig is om knap spul te kopen. Verder even niet vergeten te registreren bij makita.nl dan heb ik 2 jaar garantie plus maybe win ik dan het aankoopbedrag terug( keep my fingers crossed )

pics:

Serieus makkelijk is de "laserlijn"welke je op of naar gelang je wil op de zaagsnede kan zetten, nu hoef je niet meer af te tekenen met blokhaak etc en potlood. Gewoon meten, stippie zetten, zagen. dat scheelt dus een handeling Verder is een lampje wat er op zit ook niet eens zo gek, dan heb je altijd licht op je object als je aan het zagen bent.
&

Kost een rib uit me lijf, serieus duur spul, maar ben netjes op mijn gereedschap, en kan er lang mee toe(hoop ik )

De afkort/verstekzaag zaagt met 1010 W tot 30 Cm diep en 52 mm dik op 300mm!
De vlakschuurder is echt een grote vlakschuurder met variabel toerental (330W)

De architraven kunn morgen dus ook afgemaakt worden, dat maakt het geheel bij de deuren op de eerste verdieping alwat "meer"af. Daar neem ik 95/10 voor vuren en ik enk dat ik ze op de lokale houthandel even door de grote frees laat halen. Kost een paar euro. maar als ik een meter of 15 van dat hout zelf moet gaan fressen dan ben ik met mijn DHZ frees wel ff bezig nog. (doorvoer frees @ houthandel)

De grondverf voor de eerste verdieping is bij mijn buurman inmiddels besteld, buurman is een schilder welke als zzp'er als profesioneel schilder werkt. Ik heb de grondverf al op de uiteindelijke kleur besteld, dan kan ik nu al zien hoe het geheel er straks ongeveer gaat uitzien als de boel "strak"in de verf zit.
pi_34036657
Ben benieuwd naar de inbouwkast! veel succes morgen!
pi_34041772
mooi gereedschap, het is duur idd, maar als je er zuinig mee omgaat, heb je hier echt jarenlang plezier van. OP zo'n manier werk je ook een stuk prettiger, je kan vertrouwen dat datgene wat je gezaagd hebt, ook echt recht is, en het gaat supersnel
pi_34094581
Hoe is't gegaan, met de inbouwkast? Heb je al foto's?

Wij hebben afgelopenweek de contouren van een inloopkast gemaakt, dus alle inspiratie voor kastinterieur is welkom
pi_34096800
Na ja ging wel.....

had laatst digitale waterpas bij lidl gekocht, en was daar razend enthousiast over, blijkt er een verloop van 0.30 graden in te zitten. Dus met 7 staanders maal 0.3 graad is aan het einde 2.1 graad!!!

Dacht dus alles compleet waterpas te hebben gesteld bleek niet zo te zijn. Maar ja duurde ff voor we dat door hadden....

Heb wel een pic online staan btw, is wel gsm foto vrouwlief had de camera mee dus ik had hem niet ter beschikking

pi_34107647
Geraamte van het leg gedeelte staat nu dus, met al een "plank"erin( 0.815mx2.44 meter ) wordt nog groter, moet nog een stukje in zoals je ziet, das ongeveer 16 cm. Totaal zijn de legplanken 0.815x2.59 meter(lekker diep )

Morgen ochtend om 09:00 gaan Japie en ik verder met de tweede plank, net als verdieping drie en vier. Dan zijn de planken klaar, en ga ik gefreesd mdf voor de dragers van de planken maken. Op deze manier lijkt het net of de planken enorm dik zijn, maar zijn het natuurlijk niet. Tis eigenlijk maar 15mm mdf met een raamwerk van 45/45mm vuren hout.De leggers voor verdieping 3 en vier zijn bij de houtzagerij verzaagd met een hoek van 23 graden(dak zelf is 67 graden), zodat de "leggers"weer prima 90 graden haaks horizontaal uitkomen.

Achterkant van de inbouwkast is eerst betimmerd omdat we er anders straks niet meer bij kunnen natuurlijk. Het wite deel in de bovenste helft van de kast is feitelijk de osb kant van de sandwichpanelen waarmee het dak is bedekt. Een schuurgang plus hier en daar plamuur en verfen volstaat daar.

Ik ga bij een meubelmaker langs om een voorkant te laten maken, hij heeft al meer meubels naar tekening voor ons gemaakt en is niet duur met zijn werk. En het ziet er dan allemaal in de zelfde staat uit natuurlijk , niet geheel onbelangrijk. Idee is om in het linker gedeelte vier deuren te amken voor legdeel van de kast en aan de rechterkant(nog niet opgezet tot nu toe) een dubbele openslaande deur met daarin twee voudig "hang "deel.
pi_34114042
Wat een klus zeg
En wat een leuk huis Leuk die glas in lood raampjes.....ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
  maandag 16 januari 2006 @ 11:39:41 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34115554
Ben benieuwd naar de rest van de foto's van de kast!
pi_34156536
update

We zijn nu klaar met de "ruwbouw"van het leggedeelte van de kast. Vanmiddag kan ik bij de houtzagerij hout ophalen welke ik wil gaan verwerken in de "voorkant "van de kast. let wel hier komt nog een wand voor welke ik laat maken bij een meubelmaker.

Verder hebben we gisteravond nog de spotjes welke in de slaapkamer moeten komen een beetje op de plaats van bestemming gehangen om te kijken of het geheel knap is uitgelicht. Niet dus....Verder bleek de dimmer niet geschikt te zijn voor de aansturing van trafo's, daar moet dus nog ff nieuwe op....(heb wel licht maar dimt niet mooi)

Moeten nog drie of vier 35 watt halogeen spotjes bij om de rand voor onze nieuwe kast uit te lichten.

Straks dus 10x20watt halogeen, en 3x35 watt halogeen om onze slaapkamer te verlichten. dan is het geheel mooi egaal verlicht plus je kan met gemak "sfeer"in de kamer aanbrengen.

Zal morgen oid weer eens foto's maken, vrouwlief heeft de camera meestal mee(kan ze makkelijk foto's maken van onze dochter(10maanden)

Straks te klussen dus weer
pi_34262354
Zow weer twee dagen verder, en ik moet zeggen t gaat voorspoedig....

Gisteren een timmerman over de vloer gehad om de ijzeren latei te zetten, hierbij heb ik hem geholpen ding omhoog te halen, plus de stempels te zetten.Scheelde weer mankracht bij de aannemer

Verder heeft de stucadoor gisteren een flink deel van het (komende) stucwerk waar nodig in de primer gezet, zodat het stucwerk straks goed hecht.

Het plafond in de bijkeuken is inmiddels klaar, plus het plafond in de badkamer. Verder hebben we de rotzooi van de plafondsloperij van Zaterdag j.l weggehaald. staat nu klaar om naar de lokale vuilstort te brengen, maar wacht nog ff op een kameraad met tijd en een trekhaak(want die heb ik niet )

Vandaag zou ik vroeg beginnen, maar dat zat er niet in de lokale assurantieman belde mij op of ik even bij hem langs wou komen inzake het bekijken wat voordeliger zou gaan worden met straks de nieuwe ziektekostenverzekering etc. Ik dacht dat het zo gepiept zou zijn. Niet dus heb daar een uurtje of drie gezeten. maar ben wel weer een hoop wijzer, en heb al een idee naar welke verzekering ik ga overstappen

Nou weer on-topic Kom dus van assurantiekantoor af, en zie dat er weer wat bussies voor me deur staan, twee van de stucadoor, en eentje van de installatieman. Stucadoor was begonnen zitten nu drie wandjes in, maar oh oh wat strak zeg.....

Ik heb zoals je al eerder kon lezen in September tot razens aan toe bezig geweest om de vloerbedekking plus de bisonkit van de muren in de woonkamer af te halen maar als ik zo het resultaat zie is echt alle inspanning het 300% waard geweest. believe it was a hell of a job....

maar goed vergeten met dit resultaat dus.

Boven is de installateur bezig geweest met het infrezen van de inbouwkraan in de douche, plus het aanleggen van het warm en koudwatercircuit. Verder is hij nu bezig met het elektragedeelte uit te frezen voor de spiegelverwarming, de spots voor bij de spiegel, en een wcd naast de spiegel(voor fohn, scheerapparaat, tandenborstel oid)

maar nu: de pics

plafond nieuw badkamer hangt

Zo ziet het plafond van de voorste slaapkamer eruit zonder zachtboard en latexsnippers(wat een zooi, echt everywhere kom je die T**** tegen )

Hier zie je de bundel pijpen welke achter de badkamer muur doorlopen richting de "nieuwe"meterkast. Deze zijn echter alleen nog maar voor : CAI, UTP, extra leidingwerk in de toekomst

heftig maatje ijzer, is twee stukken IPH 12 aan elkaar gelast....

Ijzer van de zijkant, is 2.30 Mtr lang

Latei hangt ! Ging niet zonder slag of stoot, maar hij is waar hij wezen moet. En voelt meteen al een stukkie saver dan die houten balk van 5 cm.

Leggedeelte kast is klaar, hier ben ik bezig met het hanggedeelte

Detail van leggedeelte, en dan vooral de afwerking aan de voorkant

Leggedeelte klaar, hanggedeelte ben ik bezig met de bovenste plank, daaronder moeten drie roedes komen.

Detail van het amken van de voorkant van de plank van het hangedeelte

Thats all for now folks ....

Morgen to do list:

Latei afmaken, plus sparing maken in keukenmuur(wordt door de bouwmannen gedaan)
Verder stuccen(stucadoor)

Zelf: Architraven maken op overloop, plus in de slaapkamer, verder cando wandpanelen ophalen(eindelijk binnen:( ) en deze verwerken. Als ik tijd over heb ga ik beginnen met het plamuren en afkitten van de kast.

pi_34262726

Ff vergeten, hier zie je hoe onze thermostaat kraan straks aangesloten zit. Ben benieuwd of iemand het opvalt. Is wat bijzonders aan

Basis van toilet staat, zou zelfs al in kunnen "lozen"(maar dat doen we niet )

Zo nou is de updeet kompleet

Met een paar dagen meer
pi_34263469
Dubbele uitloop bij je thermostaat kraan? Volgens de papieren zit de splitsing aleen veel te dicht bij het kraanhuis. Ik meen mij te herinneren dat die minimaal 8 centimeter vanaf het kraanhuis moet zitten.

Ik snap alleen de uitloop naar beneden niet. Wij hebben voor een inbouw thermostaat gekozen ivm handouche en stortdouche.

Een tip: Stel het geberitrek iets hoger af dan aangegeven, de 100cm streep kan je wel tussen 103 en 105 houden. Dat is veel prettiger.

Nu kun je er nog bij, ik had hem graag ff hoger gewild.
pi_34264634
Marsepein,

T is een bad thermostaat

Dus met een tweevoudige uitloop, en tis een inbouw thermostaat> hiervoor komt dus nog een muurtje van 5 cm ytong blokken.

Aansluiting rechts onder is om een handdouche aan te sluiten om zo je douche uit te kunnen spuiten, en we hebben een kleintje dsu ook makkelijk om bijvoorbeeld het kinderbadje te vullen. Bovenste uitloop is bedoelt voor een Grohe "freehander"een douche met twee verstelbare koppen. Verder rechtsonderin omdat het naar mijn idee "zonde"is om hem pal in het zicht te hangen(kan je net zo goed gewone thermostaat nemen)

Over het inbouw reservoir, de bovenkant wc bril komt nu op 43 cm, das twee centimeter lager dan senioren hoogte, en drie centimeter hoger dan normaal is mij verteld door de sanitairman. Ik neem dus aan dat het zo dus goed komt (zij plaatsen die dingen dagelijks)
pi_34265127

Das dus de thermostaat in kwestie als ie afgemonteert is. Wat je nu ziet is enkel en alleen het onderhuidse deel. Pijpen aan de bovenkant van de thermostaat zijn voor de twee "uitlopen"

Ik hoop dat het je nu duidelijk is/wordt. Oh ja meter streepje staat er niet, dat is de reflectie van de flits op de achterkant van het reservoir
pi_34270043
Ok, e.e.a. is wel duidelijk zo. Maar het meterstreepje staat er wel. Op de rechter blauwe poot zit een klein stikkertje met daar aangegeven wat 1 meter hoog boven de vloer moet uitsteken.

Probeer eens van verschillende potten de hoogte te meten, en dan passen of het lekker zit. Want 1 a 2 cm te laag merk je echt heel goed.

Verder heb je mooi spul gekocht hoor. Zelf hebben we ook een inbouw thermostaatkraan van Grohe, echter zonder stopkraan. Wij hebben een grote stortdouche, en een losse handdouche, beide met hun eigen stopkraan. Hierdoor zijn ze eventueel ook gelijktijdig te gebruiken.

Hoewel de freehander er erg mooi uit ziet zag ik wat praktische bezwaren. En daarom hebben wij toch voor een standaard glijstang met muuruitloop gekozen. Daarmee hoop ik in de toekomst geen problemen te hebben. Maar dat blijft altijd een gok.

Ik ben erg benieuwd naar het eind resultaat. Ik zal zelf eens wat fotootjes maken van onze kleine badkamer.
pi_34287529
Marespein,

heb het vandaag nog maar even voor alle zekerheid nagemeten en de 1 mtr streep staat op 1.07 mtr vanaf de vloer. Hierop komt nog een afdekvloer(vloerverwarming) van 4 cm. Dus 1mtr peil komt op 1.03 minus dikte van een tegel. ca 102.5 dus.

Verder kan je altijd ervoor kiezen om een iets dikkere bril te nemen natuurlijk.

Vandaag was het feest in de Casa, kon zelf geen-eens parkeren voor de deur....

Er stond:
2 bussen van de stucadoor
1 bus installateur
2 bussen(nou ja een bus plus een kleine vrachtauto van de aannemer)

Parkeer plaats vol dus, moest hem dus noodgedwongen in een zijstraat van de straat waar ons huis aan grenst zetten.

Wat is er gebeurd vandaag?

1) glas in lood is uit de sponning gehaald met kozijn en al, waar ik een schrobzaag zou hebben gebruikt hebben zij het met een hamer gedaan. heel voorzichtig weliswaar . Maar toch vier rode ruitjes gebroken.... (heb er twee reserve welke in een glas in lood raam zitten , andere moeten dus bij restorateur vandaan komen )
2) heb mijn architraven afgemaakt op de bovenverdieping, eerste ging een bitje moeilijk. Maar later ging het al makkelijker. kwestie van ff onder de knie krijgen
3) plafond in de keuken is erin gehangen door de aannemer, was nog een heel gehannes.Omdat er haast geen ruimte was om een plafond op aan te hangen. dit in verband met een kozijn welke niet van plaats kan/mag veranderen.
4) Al begonnen met het plamuren van schroefgaatjes, spijker gaatjes e.d daar ga ik morgen mee verder. Heb nog een tip gehad van de buurman. Je kan om te plamuren ook gewone rotband gebruiken. Schuurt later ook een stukkie makkelijker dan plamuur uit een knijpfles van alabastine oid.
5)De stucadoor heeft nu het grootste deel van de kamer klaar, man wat een balzaal.........

Nu het gips nog vers is is het een beetje grijs hoe het er uitziet, maar wordt nog witter. Straks hier een goede witte latex overheen en wie doet je wat?

Morgen ga ik met mijn vader aan de gang, de rotzooi een beetje opruimen. Plus de wandpanelen van Agnes op halen. Dan kan dat stuk op de slaapkamer ook af(behalve klein stukje waar ik mee moet wachten ivm aanheling op de buitenmuur in de slaapkamer. Daar komen nieuwe kozijnen in, en ik wil ze er eesrt in hebben alvorens ik verder kan met het bekleden van de binnenmuur met mijn schrootjes....(anders kan ik nog een keertje )

Maandag wordt de sparing tussen keuken en woonkamer uitgezaagd met de waterzaag door de aannemer, het gat wordt 2mtr bij 1.10 hoog Woei! lijkt me wel heavy om dat licht straks door de muur te gaan zien.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cybersijp op 20-01-2006 20:22:38 ]
pi_34287610

pi_34288465
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 19:09 schreef Cybersijp het volgende:
Nu het gips nog vers is ishet een beetje grijs hoe het er uitziet, maar wordt nog witter. Straks hier een goede witte latex overheen en wie doet je wat?
Je weet hoe het werkt met stucwerk? Het droogt van binnen uit op, dus als de toplaag droog is, is de hele stuclaag droog. Dan kun je de volgende bewerking gaan toepassen.

Jammer van die 4 rode ruitjes, is er geen aansprakelijkheid mogelijk?
pi_34289682
nee risico van het vak....

ja je kan het er zelf uit gaan halen, maar dan nog heb je geen enkele garantie dat er geen glaasje "springt". Het is gesprongen omdat er wat spanning op het glas komt op het moment dat het kozijn uit de sponning gehaald wordt...

Gevalletje "jammer, maar helaas...."

Zit er verder ook niet erg mee hoor, waar gewerkt vallen spaanders zullen w e maar zeggen
pi_34385499
TADA! :p

Nieuwe week nieuwe kansen.....

Vandaag overloop geplamuurd, plus wat architrafen in de slaapkamer. Verder puin geruimd want vandaag was het zo ver , de sparing tussen de keuken en woonkamer ging er vandaag uit!!

Verder heb ik contact gehad met de schilder welke het glas in lood gaat verzorgen tussen dubbelglas. Vorige week hadden de bouwvakkers het uit de kozijnen gehaald met sponning en al. daar waren vier rode ruitjes bij gesneuveld. Hij heeft het nu weer uit het kozijn gehaald. En let wel(!) geen enkel schade, was zo klaar plus is alemaal niet meer beschadigd geraakt dan het vorige week al was.

Maar nu foto's:

sparingsmuur vanuit de keuken gezien, je kan duidelijk aan het witte gedeelte zien waar de sparing moet komen

Nadat met de waterzaag het gat zeg maar precies rondom is gezaagt, wordt er nu met een kleine kangoo stukje voor beetje er uit gehaald. Als alles in een keer naar beneden zou komen zetten dan heb je zeker schade aan de vloer, en dat kan niet daar ligt vloerverwarming al onder...

Hier stond een lekker fel winterzonnetje op onze serre te branden, en je kan al zien dat t licht daardoor nu al de keuken in kan.(was ook het hele idee, meer licht en ruimte in de keuken

Foto van de sparing vanuit de keuken, zon doet lekker zijn best zoals je ziet. Ik was erg blij dat het idee wat ik had over de sparing ook daadwerkelijk zo zou gaan worden. Maar we zijn er nog niet...

Sparing is klaar, welkom aan het zonnetje! :p waar je eesrt vrijwel altijd het licht moest aandoen in de keuken hoeft dat nu niet meer

Vanaf de woonkamer gezien de sparing

Net genomen voor dat het donker begon te worden, hier is er een betonnen latei bovenin de sparing gemaakt, deze moet het gewicht van de eerste verdieping welke erop rust verdelen naar derest van de muur.

Detail van een plafond welke bij iemand anders hangt, we willen eigenlijk zelf ook zoiets gaan maken tussen de balken van het (valse) plafond in de woonkamer. Dan in de zelfde hoogglanskleur van de balken verfen en ik denk dat het een best mooi resultaat zal geven.

Vanavond weer aan de slag, dan ga ik met mijn maatje effe een paar elektriciteits dingetjes knutselen. O.a op mijn dochters kamer(aangrensend aan de badkamer een doos infrezen plus een sleuf voor een pijp. Verder nog wat wcd's afmonteren in onze slaapkamer. dat kan nu nl. ook heb de plafondplaatjes in een keer zonder te verzagen Zaterdag j.l erin gehangen

Van de week meer updates, dan zal er o.a al geschilderd gaan worden(grondverf op kleur in de slaapkamer(groot) en de overloop. dan wordt t al wat naar mijn idee.
pi_34466913
Zo (minor) updeet

Heb geen pics allen in woord het gedane werk

Vandaag de inbouwkast geschuurd, welke ik gisteren nog geplamuurd had.
Overloop geschhurd en twee keer in de grondverf gezet. Eerste laag samen met mijn vader en de tweede laag door Maatje "Japie".

Vanavond het spant welke in onze slaapkamer loopt geplamuurd(voor de rest wat ik nog niet had gedaan) plus wat geföbeld met een plankje welke in ons öude"huis moet komen te hangen om de oude gaten van de CV welke er eerst hing te verhullen/netjes te maken. Bleek bij thuiskomst een beetje te strak gemaakt , dus morgenavond nog een keertje

Morgenvroeg komt de installateur om de vloerverwarming in onze nieuwe badkamer uit te leggen, plus de drain te installeren. Morgen middag wordt dan de afwerkvloer van de badkamer geinstalleerd.

Morgen ga ik:

De aanvraag voor het omzetten van de aansluitingen van het NUON(gas en elektrameter) fotograferen en de anvraag de deur uit doen. Kan wel via E-mail tegenwoordig hulde Nuon

Een wand in onze slaapkamer in de "grond"zetten, de kast stoffen, zuigen en de eerste laag grondverf eveneens aanbrengen, het spant in de eerste laag grondverf zetten.

Als ik tijd over heb, ga ik alvast beneden of: schuren van de balken in de woonkamer of: het plafond tussen de balken eruit slopen(net hoeveel tijd/zin ik nog heb)

na het weekeinde komt ook de stucadoor weer, en verwacht ik de aannemer met de eerste kozijnen(beetje wishfull thinking). Verder komt er dan een metselaar om hier en daar wat aan te metselen(lateien, plus ytong muurtje badkamer) dan kan het stucwerk in de keuken klaargemaakt worden. Moet ok wel 13 februari komt als het goed s het eerste deel van onze neue keuken.

Granieten blad wordt pas gemeten op het moment dat de stucadoor klaar is met de keuken, er zit nl. een giga valse hoek in (like 95 graden ofzo) en dat kan de maatvoering danig bederven.

Ik ga zo snurken, en hoop dat straks de kruisjes weer weg zijn. Hosting ligt er ff uit
pi_34473628
Gaaf project en leuke rapportage tvp
pi_34538066
Zo paar dagen verder

Updeet:

kast is nu in de grondverf gezet(wat een werk zeg, al die hoekjes/gaatjes etc etc)
Spant is afgewerkt en in de grondverf gezet
wand is afgewerkt en in de grond verf gezet
Zooitje inbouwdozen zijn onder het gips vandaan gepulkt en al voorzien van bedrading
Cv pijpen zijn voorzien van aansluitmoern/wartels
Smeervloertje in de badkamer gelegd(onder afschot, douche 1.5 cm, rest 1 cm richting de drain, bij toilet haast niks omdat deze vlak bij de deur zit)
Architraven gegrond en afgewerkt

Kreeg een tip om de laatste gang met plamuur voor de hoogglans aflakverf te doen met gips, dat heb ik geweten. Bij de bouwmarkt gemeld krijg rotband mee(1kg) is veel te grof, en grijs... Ik terug moet fijner en wit als het kan.....

Krijg ik geelband mee, idd fijner ja maar nog steeds stukjes zand erin HALLO!!!!! Nou ja morgen maar gips halen echte gips dat moet ik hebben. Heb nu ff gehoord bij buur de schilder wat ik dan moet halen. Bouwmarkt werkte niet echt mee............

Verder wat naden etc nog gekit, en morgen ga ik de eerste wand van de slaapkamer in de hoogglans zetten, kan ook niet meer doen dan omdat ik maar een liter van die handel heb(wijzonol keniawit) En ik eerst met de "regering"(mijn vrouw) overleggen moest welke kleuren nu waar moesten komen.Hadden het al besproken hör , maar kleurtje in het blikje live zien is voor de dames toch anders....

Maandag middag komt de andere bestelde verf (6 liters Keniawit hoogglans), en dan kan ik meters maken. Woensdag gaan mijn vader en ik de kast met zijn tweeen schilderen. In je eentje ben je wel de hele dag bezig gok ik.....

Dinsdag overloop schilderen, hoop schilderwerk de komende dagen dus

Voor de rest heb ik de offerte van het nuon ontvangen, de meter van zowel het gas als de elektriciteit moeten 45 centimeter om plus een hoek van 90 graden gedraaid worden. Dus alles opnieuw aansluiten met kabels van buitenaf etc.

Kost gewoon even ¤605,- inclusief......... Ik ga daarnaast zelf het gat voor de deur wel spitten, anders kost het nog meer. Mantelpijp ff laten leggen door installateur(in verband met garantie dat je het goed doet/moet etc.)

Afspraak dat het plafond met licht erin komt staat al, volgende week Zaterdag a.s(volgende week)hebben mijn klusmakkers in bange dagen allebei tijd. En kunnen we met zijn drieen het plafond van de slaapkamer en de overloop erin "lopen", Jaap en ik het plafond, en Stefan de spotjes e.d. Kan niet anders als goed gaan

Volgende week komt de stucadoor als het goed is, en dan kan in ieder geval de hele keuken en bijkeuken klaar gestuct worden, moet ook wel week erna komt het grootste deel van de keuken al. Blad wordt dan pas opgemeten een granieten blad kan je moeilijk ff wat afschaven

En nu? ja pitten morgen weer vroeg dag

DAAAG
  Moderator zaterdag 28 januari 2006 @ 10:49:32 #59
92034 crew  Vonkenboer
pi_34543013
quote:
Voor de rest heb ik de offerte van het nuon ontvangen, de meter van zowel het gas als de elektriciteit moeten 45 centimeter om plus een hoek van 90 graden gedraaid worden. Dus alles opnieuw aansluiten met kabels van buitenaf etc.

Kost gewoon even ¤605,- inclusief......... Ik ga daarnaast zelf het gat voor de deur wel spitten, anders kost het nog meer. Mantelpijp ff laten leggen door installateur(in verband met garantie dat je het goed doet/moet etc.)
Dat had ik je zo ook wel kunnen vertellen dat je dat ongeveer 700 euro zou gaan kosten.
En het erge ervan is; binnen een halve dag zijn de mensen weer verdwenen van de nuon en hebben ze het werk klaar
pi_34552003
Toch blijft het veel geld

En t moet gebeuren, je kan op je kop gaan staan en dubbeltjes schiten maar daar gaat t niet sneller door en belangrijker kost het nog net zo veel ....

Vandaag geschilderd, busje verf is bijna leeg.... had genoeg voor een wand in de slaapkamer en een" kopsekant" van de overloop.

Nu weekend en Maandag weer fris verder...............
pi_34552065
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 16:11 schreef Cybersijp het volgende:
Toch blijft het veel geld

En t moet gebeuren, je kan op je kop gaan staan en dubbeltjes schiten maar daar gaat t niet sneller door en belangrijker kost het nog net zo veel ....

Vandaag geschilderd, busje verf is bijna leeg.... had genoeg voor een wand in de slaapkamer en een" kopsekant" van de overloop.

Nu weekend en Maandag weer fris verder...............
Tof zeg, het schiet best wel op zo te horen. Goed werk

Maarreh.....ik ben wel benieuwd naar foto's eigenlijk?

Goed weekend!

Hoe is het afgelopen met het hoogglans stuk waar je eerst roodband voor meekreeg?

[ Bericht 6% gewijzigd door arithaterhorst op 28-01-2006 16:15:43 (Laagglans....) ]
pi_34568064
U vraagt wij draaien

Vloerverwarming in de badkamer, ligt op de retourleiding van de radiator dus hoef niet zo dicht op elkaar als zou het hoofdverwarming zijn.

Nog eentje van de vloerverwarming in onze badkamer, de emmer met spullen was al neegezet door de tegelzetter welke het smeervloertje erin kwam leggen. Ik moest dus ff rap foto's maken nog. was echt monteur 1 eruit nummer twee erin. das weer eens wat anders dan een paar weken niks zien gebeuren

smeervloer ligt erin onder afschot, in de douche cabine

smeervloer op de plaats van het bad is niet aangebracht, zodat het bad wat lager kan komen te liggen en je niet als in "poolstokhoogspringen" het bad in moet

deels gesloopte meterkast gaat dus 90 graden draaien en komt ongeveer 45 cm vanuit de kant weer terug (¤605,- euri rekent Nuon daarvoor)(alleen hun deel aansluiten hé?)

shaggietijd

linker deel van de kast in de grondverf gezet, nu het rechter hang gedeelte nog.....(was haast dag werk met al die hoekjes en gaatjes. Je wil het toch een bitje knap doen he?

Verhaal roodband: we hebben maar een paar gaatjes ermee gesmeerd(pa en ik) en zagen toen al wel in dat t niks werd. Vandaag heb ik van mijn buurman de schilder gewone gips gehad, das pas een aanrader! snel droog, wit, en heel erg makkelijk te schuren. Als je daar nog over schilderen gaat dan kan ik het iedereen van harte aanbevelen. Jij moet toch nog het e.e.a an gaatjes plamuren Aritha? ( note: tipje )
pi_34576071
Respect!
  zondag 29 januari 2006 @ 14:29:07 #64
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_34579882
quote:
Op zondag 29 januari 2006 00:44 schreef Cybersijp het volgende:
deels gesloopte meterkast gaat dus 90 graden draaien en komt ongeveer 45 cm vanuit de kant weer terug (¤605,- euri rekent Nuon daarvoor)(alleen hun deel aansluiten hé?)
Is dat inclusief een nieuwe meter of is het puur het verhangen en opnieuw aansluiten van de meter?

Vind het een behoorlijk bedrag.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_34585672
Puur het verhangen en opnieuw aansluiten. De aansluit kast waar de grondkabel in binnen komt wordt echter wel vernieuwd, deze is nog van de aloude Texelse elecrticiteit maaatschappij, deze bestaan al een jaartje of dertig niet meer.....

Gas meter wordt gewoon herplaatst, en er komt (natuurlijk) een nieuwe groepenkast(voor de installateur)

Tis fors bedrag ja, maar je mag het onder geen enkel beding zelf doen, laat staan een installateur, NUON doet t zelf en niemand anders.... (soort van monopolie zucht zcht) Zit dus niks anders op dan ¤605,- aan het NUON af te "tikken"
pi_34587115
quote:
Op zondag 29 januari 2006 17:09 schreef Cybersijp het volgende:
Puur het verhangen en opnieuw aansluiten. De aansluit kast waar de grondkabel in binnen komt wordt echter wel vernieuwd, deze is nog van de aloude Texelse elecrticiteit maaatschappij, deze bestaan al een jaartje of dertig niet meer.....

Gas meter wordt gewoon herplaatst, en er komt (natuurlijk) een nieuwe groepenkast(voor de installateur)

Tis fors bedrag ja, maar je mag het onder geen enkel beding zelf doen, laat staan een installateur, NUON doet t zelf en niemand anders.... (soort van monopolie zucht zcht) Zit dus niks anders op dan ¤605,- aan het NUON af te "tikken"
Ik heb daar ook nog een offerte van liggen. (Wilde de gasmeter naar de meterkast lasten verplaatsen) Dat kostte inderdaad iets van 700 euro, maar dan werd er wel een standaard invoer ge-eist. (Standaard bodeminvoerplaat voor meterkasten) Die past niet in de huidige meterkast, dus zou ik ook de meterkast opnieuw moeten bouwen. En dus ook elektra moeten laten veranderen.

Ik heb dus gekozen om de gasmeter te laten zitten waar die zit. Ik kijk er in de kelder wel omheen.

Grappig om te weten is dat een meterkast iets typisch uit NL is. Ik heb zwitserse, duitse en oostenrijkse collega's, en daar kennen ze het begrip helemaal niet. De meters en afsluiters en zekeringenautomaten hangen gewoon lukraak door het huis/kelder/souterain.
pi_34620336
Updeet

Vandaag de overloop en de slaapkamer voor de laatste keer geschuurd voordat er morgen geschilderd gaat worden. Buur "kees"(de schilder) heeft vanmiddag zes blikken verf geleverd dus qua verf kan het werk dus ook beginnen.

papa Cybersijp heeft vanmiddag als vergoeding voor een bakkie koffie met koek nog wat in de rondte gekit (á la voor wat , hoort wat.... ) Verder heb ik een side-project voor het huis wat we op dit moment nog bewonen gedaan(nieuwe badkamerdeur, en een afdekking voor de dakdoorvoer van de cv pijpen)

Architraaf van de deur van de badkamer is ook af, en het traphekje wat een beetje in de weg stond is gesloopt en het nieuwe traphekje "in mijn hoofd" bedacht... Traphekje wat er stond was maar 50 Cm ofzo, das wel erg laag. Kwam al met al nog net niet tot mijn knieen.

Glas in lood is nu bij de restaurateur, en wordt in een keurig aluminium profiel verwerkt(profiel wordt daarna getst zodat het weer op lood lijkt), zodat het zonder problemen gaat passen tussen het nieuwe dubbelglas. Verder wordt het gereinigd, heeft toch bijna 80 jaar buiten gehangen, en de binnenkant is/ was aardig doorrookt (moeder rookt 3 pakjes per dag, das zeg maar de stoomboot van de Sint bij wijze van spreken....)

Als het goed is dan komt Woensdag a.s de stucadoor weer, had hem vandaag al verwacht maar een no-go. Was nog ergens anders bezig. woensdag begint de schilder ook met het in de grond zetten van de kozijnen, de moeilijkste kozijnen(erkers, en voordeur kozijn) zijn nu klaar andere kozijnen met een paar dagen. Als ze in de verf zitten dan kunnen ze met niet al te lange tijd erin gehangen worden . Dan weer stucen waar nog niet gestuct is(erkers, gang, serre, badkamer) en dan de tegelzetter erachteraan.

Maar goed zo ver is t nog niet, maar we houden goeie moed
pi_34702580
tada

Update (tje) zonder pics, maar ik zal morgen of overmorgen ff foto's maken.

Dinsdag de overloop voor de eerste maal in de hoogglans gezet, dat ziet er meteen al een stukkie beter uit zeg

Verder de wand in onze slaapkamer de de tweede maal in de verf gezet, alleen de tweede laag ging erg snel erop( minder frictie, vanwege al een laag erop) dat ik dacht dat ik wel kon "nastrijken"als het wandje afgeschilderd was....... Not Nou zaten er wat "heilige dagen in "en die kreeeg ik er niet meer mooi uit. Morgen (vandaag ) dus maar ff proberen( 3e laag )

Vandaag was de verf nog een beetje "pikkelig " dus maar ff aangekeken, aan het eind van de middag was de verf droog maar het "licht"was ook op.(je kan wel met bouwlamp verfen, maar dan heb je heel veel kans dat je ff ergens overheen ziet, en dus nog een keertje )

Morgen dus dan maar, wand van slaapkamer, aftimmering spant(2e laag), nog twee wandjes op de overloop(heb er vanmiddag twee gedaan), plus architraaf van de slaapkamer.

Kast is al wel klaar, papa Cybersijp heeft vandaag de hele dag met verfkwast en roller in de rondte gelopen om de hele kast van boven tot onder in de verf te zetten(2.1 liter verf!, een laagje :p )

Tis maar goed dat er wat verf op voorraad was dus, De schilder begint over 6 uurtjes vanaf posten van deze reply aan het schilderen van de grondverf op de kozijnen

Dus over niet al te lange tijd zullen deze klaar zijn om in ons huis aangebracht te worden. Verder hebben we samen met de schilder besloten dat de kleurstelling van ons huis straks Groen( heel erg donker groen) en heel licht creme gaat worden. Komt erg in de richting zoals het vroeger was in 1927. Toen is het huis groen/wit geschilderd. Wat toen wit was wordt nu heel licht creme. Maar het lijkt er dus erg op had nog wel ff mijn twijfels vandaag, je kan het er niet "afgummen" natuurlijk, maar uiteindelijk toch maar voor voorgenoemde kleurencombi gekozen ipv andersom....

Stucadoor was er vandaag weer niet , moet schijnbaar zijn klusje afmaken voordat hij weer bij ons komt. Nog deze week moet onze keuken af qua stucwerk anders kan het stucwerk niet drogen voordat onze nieuwe keuken op 13/14/15 Februari a.s wordt geplaatst. Hij wou al een ander sturen maar daar ben ik pertinent NIET mee akkoord gegaan...

Als hij er morgen weer niet is dan ga ik ff flink aan de bel trekken bij de aannemer, naar hem toe heeft hij beloofd dat het nog deze week erin zit.(stucadoor=onderaannemer van onze aannemer)

Vrijdag puin rijden("klusbroeder" Jaap heeft dan weer tijd ivm trekhaak ), en wat stenen halen om te metselen bij het bouwcentrum.

Anywayz nog genoeg te doen dus, adios voor nu
pi_34739082
Zo Fok weer up and running dus hoogste tijd voor een update:

Vrijdag hebben we een \"hoopje\"puin weggereden, bleek echter al bijna een ton te zijn (karretje is tot 750 Kg. )
S middags een berg familie etc over de vloer over hoe het er nu bijligt etc. etc.

Op twee kozijnen na zijn nu alle kozijnen klaar(laatste twee daar moeten nog de ramen in pas gemaakt worden) verder zit alles in de grondverf. Maandag komen de mannen van de bouwaannemer om te gaan beginnen met het vervangen van de kozijnen.

Gisteren is de stucadoor bezig geweest in onze nieuwe keuken zodat hier ook al flink wat gedaan is. Maandag a.s gaat ie weer verder. Had vandaag een klusje voor zichzelf op t program staan.

Vandaag de oude meterkast eraf gehaald en vervangen door een "zwerfkast", das zeg maar een elektriciteitskast voor de bouw. Prik hem vast aan de oude meterkast en gaan met de banaan. Ik heb nu alleen dus maar"prik"via stopkontakten in de zwerfkast , maar nu kan wel binnenkort de nieuwe meterkast opgehangen gaan worden. Ik zal van de week ergens wel aan het graven raken bij ons voor de deur er moeten immmers de nodige nieuwe kabels de grond in en aangeheeld worden in de nieuwe stroomkast.

Verder heb ik het schilderwerk op de overloop en de masterbedroom klaar, met drie lagen hoogglans is het een mooi glad resultaat geworden. De eerste architrafen zitten ook in de verf, en zullen van de week nog een tweede en derde laag krijgen.

Verder zal het plafond en de spots op de overloop van de week eringehangen worden, daarna komt het project "kinderkame"van onze dochter Jo-Anne. Deze wordt geheel kaalgehaald net als de andere ruimtes boven en voorzien van nieuwe wanden, plafond, en elektriciteit, utp, en Cai. Nu ze nog geen jaar oud is is een televisie en utp aansluiting een beetje overkill natuurlijk maar voor in de toekomst zeker niet onverstandig om nu al aan te leggen.

Vanmorgen en zijn drieen is het"klusteam" van Casa Elbera begonnen met het afmonteren van stopkontakten, spotjes, een aanverwante zaken op onze masterbedroom. daar na hebben we met agnes one step plafondplaten de boel (bijna) dicht gemaakt. Bijna omdat het laatse strookje nog niet kan. Zoals al eerder gemeld komen er nog nieuwe kozijnen in aan een kant van onze slaapkamer, plus er komt een nieuwe wandbekleding. daardoor kan je het plafond voor het laatste stukje nog niet dichtmaken.

Verder weer hulde voor het klusteam: Japie, en Stefan jullie zijn super!

Ff chillen zal foto's uploaden voor hetgeen gedaan is........ BRB
pi_34739748

Hier zijn Stefan en japie bezig met het opnieuw ophangen van een provisories meterbord

Tijdens het werk vanmiddag een fototje gemaakt met de zelfontspanner van het fototoestel, ook hoipipeloi

stuk plafond, is erg strak, en ben blij dat het er zo mooi bij ligt

Hier zie je duideljk wel stukje van het plafondnog moet worden gedaan, zoals beschreven in mijn vorge post

Stuk van de keuken welke nu onder andere gestuct is, is erg strak erin gegaan hulde!

Andere kant van de keuken(stukje), ik kan helas door het ontbreken van een groothoek de hele keuken in een keer laten zien. Deze twee stukjes moet je het maar ff mee doen....
pi_34751882
Ziet er mooi uit man! Even een ander gezicht, denk ik. En best chique, plafondplaten erop en het is klaar. Waar wij met een heerlijk onafgewerkt plafond zitten . (maar het doet me een beetje aan een systeemplafond denken)

Die agnesplaten, zit daar dan al meteen een relief (a la spacken) op? En wat kost zoiets?

Handig, om nu zo'n overzicht te hebben hoe de slaapkamer gaat worden. Wat voor deuren komen er voor de kast, of helemaal niet?
pi_34756435
Aritha,

Agnes platen zijn echt makkelijk hoor! Je kan ze in diverse vormen en kleuren krijgen(60/60 en 60/120) verder hebben wij gekozen voor wit stuco. Daar zit dus meteen een soort van koreelstucwerkmotief op. Je hoeft het niet meer te schilderen(kan naderhand natuurlijk nog wel) Plus je mag het gewoon met een sopdoek afnemen zonder dat je de verf eraf trekt/veegt/oplost

Ik heb zelf een hele goede prijs betaald ¤27,50 inclusief voor vier platen 60/120 (2.88 m2) Normaal zie je ze regelmatig in de bouwmarkt liggen etc maar de laagste prijs welke ik gezien heb is¤28,95 (gamma)

Er komt nog een" deurenwand"voor de kast, deze gaat gemaakt worden door de meubelmaker welke ook een boel van onze meubels gemaakt heeft. Straks past alles dus perfect bij elkaar

Vergeet niet dat je nog een hoop handelingen moet doen om gips op een mooie manier te verwerken(palmuren, schuren, naden afdekken met gaas, saucen(knappe latex is zekers niet goedkoop), plus er zit relief in.

http://www.agnes-one-step.nl/
pi_34814213
Zo updeet-tje

Vandaag eigenlijk niet veel gedaan eigenlijk, ik had een beetje last van de Maandag morgen blues

Nadat ik goed en wel wakker was en een bakkie gehad had was het haast al middag....

Na de middag naar ons nieuwe huis gegaan om daar maar eens mezelf te laten zien. De stucadoor was al driftig bezig geweest oa de serre is nu afgestuct, en de uitsparing van de keuken is nu ook netjes gemaakt. Verder is er in de keuken nu rondom gestuct.

Daarna ben ik wat bouw-boodschappen gaan doen, en wat spullen terug brengen naar mijn collega's op het werk.

Rond half drie was ik weer terug,.......... De stucadoor vroeg of ik ff de wand in de bijkeuken wou schoonmaken van de verf welke erop zat. Deze zou ervoor zorgen dat het nieuwe stucwerk niet houdt, en kan hij niet garanderen dat het blijft zitten. ( Hij werkt zeg maar met garantie ) Dan moest hij voor de bijkeuken een brief maken dat hij geen garantie kon geven op het houden van de stuclaag etc. etc etc.

Dus maar ff rap een stroompje uitgelegd en met de haakse slijper aan de gang(soort van draadjesborstel erop)

Daar een uur of tweeenhalf me bezig geweest en toen was het klaar , zicht was net als in September j.l met het kaalhalen van de muren in de woonkamer een centimeter of dertig

Ik heb daarna de stucadoor erbij geroepen en gevraagd of het nu wel goed was(ivm met garantie e.d) en dat was het daarna de keuken en bijkeuken geveegd.

Morgenvroeg komen de eerste kozijnen en in samenspraak met de stucadoor worden er eerst bepaalde kozijnen het eerst vervangen zodat hij ook verder kan met zijn werk. Het glas is inmiddels besteld, met een week of twee is dat er ook.

Terwijl ik met de bijkeuken bezig was is de stucadoor begonnen met de wanden van de badkamer, daar gaat hij als het meezit morgenvroeg meeverder( makkelijkste is dat ze dan meteen de kozijnen van de badkamer vervangen, zodat het werk in een keer door kan gaan. dan ligt er niet een ruimte oid ff stil.

Maar dat moeten ze onderling maar afspreken , zij weten beter hoe iets makkelijk werkt dan ik, kijk er met andere ogen tegenaan. Ben maar hobby-bouwvakker zak maar zeggen
pi_34820750
quote:
Op zondag 5 februari 2006 13:11 schreef Cybersijp het volgende:
Aritha,

Agnes platen zijn echt makkelijk hoor! Je kan ze in diverse vormen en kleuren krijgen(60/60 en 60/120) verder hebben wij gekozen voor wit stuco. Daar zit dus meteen een soort van koreelstucwerkmotief op. Je hoeft het niet meer te schilderen(kan naderhand natuurlijk nog wel) Plus je mag het gewoon met een sopdoek afnemen zonder dat je de verf eraf trekt/veegt/oplost

Ik heb zelf een hele goede prijs betaald ¤27,50 inclusief voor vier platen 60/120 (2.88 m2) Normaal zie je ze regelmatig in de bouwmarkt liggen etc maar de laagste prijs welke ik gezien heb is¤28,95 (gamma)
Ik denk ook wel dat het makkelijker is. Nu heb je stucplaten, band erop, naden dichten, schuren voor je een keer kunt schilderen / spacken. Maar ik geloof dat ik me zou storen aan de naadjes . Is natuurlijk persoonlijk trekje, ik houd niet van kiertjes. Hoewel er op dit moment duizenden in ons huis zitten
quote:
Vergeet niet dat je nog een hoop handelingen moet doen om gips op een mooie manier te verwerken(palmuren, schuren, naden afdekken met gaas, saucen(knappe latex is zekers niet goedkoop), plus er zit relief in.
Hoe relief dan? Zie ik bij ons niet zitten hoor. Dan is de ondergrond (lattenwerk) toch niet goed?
pi_34835527
Relief is een idee van spack om het kort te houden(zit dus aan de zichtzijde en heeft niks van doen met de bevestigingskant)(en een beetje begrijpbaar uit te leggen ) Verder zijn gipsplaten 60 breed en zal je dus al een rachelwerk van 60 breed klaar hebben hangen aan het plafond, deze platen hebben ook een werkende breedte van 60. Om de 120 cm een dwarsracheltje(bij gips stukkie meer) en je kan het in alle legvariaties erin maken/hangen.

Straks ff updeeet over wat er vandaag aan ons huis is geknutseld eerst eten koken voor de twee vrouwen @ Sijpo's place
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')