abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47909694
quote:
Op zondag 1 april 2007 10:16 schreef Vonkenboer het volgende:
Al van een oplossing gevonden voor die mooie betonnen garage die toch wel een keer in de weg gaat staan
ja hoor vonkman, hij gaat eerdaags weg als ik de bouwvergunning binnen heb. (iets van oude schoenen etc) dus oplossing is dus herbouwen, maar dan groter en meer naar het smaak

Verder komt morgen de stucadoor ff kijken hoeveel handel hij van de week nodig zal hebben om de twee stukjes muur buiten glad te stucen. Donderdag of Vrijdag komt hij het dan ff doen.

Morgenochtend ga ik beginnen met het opspitten van de kpn leiding, nieuw stuk eraan (heb een stukkie officiele kpn leiding ergens vandaan (ja legaal.... ) gietmof halen en aan elkaar harken. Invoerbuizen vrij spitten en doorvoeren naar de meterkast. Dan vanaf de meterkast een stuk elektriciteitskabel weer de tuin in brengen zodat ik voor de deur een geschakeld stopkontakt tot mijn beschikking heb (voor als ik een kerstboom met lichtjes wil oid )

Om 10:00 nog eerst ff bakkie met pap drinken en dan de laatste handeling van de bijkeuken doen, een plank gelijk aan de corpuskleur van de kasten tussen hoge kast en de kachelkast plaatsen. (is al op maat gezaagd @ zagerij )

weer lots of werk dus al benne we vrij
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_47950391
zo alle klussen zijn gedaan volgens bovenstaande lijst, heb alleen nog mijn twijfels over de gietmof. Of de kabletjes van kabel een naar kable twee wel "lekker"kontakt maken. maar daar komen we tzt wel achter. De elek kabel heb ik dubbel uitgevoerd morgen ff een opbouwdoos spatwaterdicht op de muur bij de voordeur bevestigen.

Verder morgen kameraad japie helpen met zijn terras, in de middag de twee muren stuc klaar maken vooor de stucadoordie komt Vrijdag of uiterlijk zaterdag het werk verrichten. Volgende week di graafwerk verrichten, en laat het terras maar komen dan
pi_47960721
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 01:26 schreef Cybersijp het volgende:
zo alle klussen zijn gedaan volgens bovenstaande lijst, heb alleen nog mijn twijfels over de gietmof. Of de kabletjes van kabel een naar kable twee wel "lekker"kontakt maken. maar daar komen we tzt wel achter. De elek kabel heb ik dubbel uitgevoerd morgen ff een opbouwdoos spatwaterdicht op de muur bij de voordeur bevestigen.

Verder morgen kameraad japie helpen met zijn terras, in de middag de twee muren stuc klaar maken vooor de stucadoordie komt Vrijdag of uiterlijk zaterdag het werk verrichten. Volgende week di graafwerk verrichten, en laat het terras maar komen dan
Misschien ben ik wel te laat, of wist je het zelf ook al, maar: rvs schroeven moet je met een rvs bitje afschroeven, anders roest de kop later alsnog
pi_47960830
Is dat zo Gurb? Dat is nieuw voor mij, ook nog nooit gehoord?
pi_47960953
Het heeft iets te maken met het feit dat de hardheid van rvs en verzinkt staal anders is, en je dus met een stalen bitje de kop van de rvs schroef beschadigd en wat staal achterlaat, wat dus roest geeft.
pi_47977389
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 13:26 schreef Gurb het volgende:

[..]

Misschien ben ik wel te laat, of wist je het zelf ook al, maar: rvs schroeven moet je met een rvs bitje afschroeven, anders roest de kop later alsnog
Neeh wist ik niet, maar we hebben genoeg vaseline verbruikt omde kop van het bitje niet direct in kontakt te brengen met de spax rvs vlonderschroeven de vorige keer....

Regels, antiworteldoek, stenen, en het loop dek zijn op maat gemaakt/geplaatst/gezaagd. Alleen nu nog de liggers op de regels bevestigen. Maar japie kennende zal dat niet tot mijn volgende vrije dag duren.... ( je kan maar van "aanpakken "houden

Vanmiddag zelf een bitje in de rondte hobbelen om huis heen. o.a ff een ritje naar de gamma voor wat buxussen inde aanbieding

Dit had ik vanmiddag al getikt op de flaptop, maar het i-net was ineens zoek hiero dus maar ff opgeslagen en nu gepost....

We hebben 100 buxussen klaar liggen voor de voor en achtertuin, verder zijn de twee muurtjes nu "klaar"gemaakt voor de stucadoor op Vrij of Zaterdag a.s. Zit nu weer als een witte monnik achter de pc. Deed me ff denken aan het heidense karwij van de woonkamerd anderhalf jaar terug. Dit was gelukkig maar 4 M ² en toen was het 200 M², wel een verschilletje dus...
  woensdag 4 april 2007 @ 08:42:36 #207
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_47993480
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 13:32 schreef Gurb het volgende:
Het heeft iets te maken met het feit dat de hardheid van rvs en verzinkt staal anders is, en je dus met een stalen bitje de kop van de rvs schroef beschadigd en wat staal achterlaat, wat dus roest geeft.
Klinkt wel logisch inderdaad, al had ik er nooit eerder van gehoord.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_48162878
zow wederom paar dagen verder en het volgende is gebeurd :

Stucadoor heeft zijn twee muurtjes gedaan, eentje naar mijn idee echt niet goed. Maar was niet thuis met pasen (duh ! ) dus daar ga ik morgen ff een belletje aan wijden.

Verder vanavond alle stenen etc verwijderd zodat morgen de kraandrijver het terras kan afgraven. En opnieuw met wit zand kan vullen. Ik heb de laserd al in de aanslag liggen dus hoop morgen na het middag uur een flinke slag te slaan met het terras.

Mooiste zou zijn natuurlijk dat ik morgen het terras er nog in krijg maar dan moet ik denk ik maar ff wat hulp ritselen want dat zijn zware lengtes die 5 mtr massarandubba planken....

Anywayz t gaat nog steeds vooruit
pi_48201983
Zo dag verder en ik mag met trots gerust zeggen dat ik vndaag een hoop gedaan heb...

Van,morgen, het oude zand weggehaald, nieuw wit zand erin gereden. Gevlakt.

Vanmiddag tot het laatste licht vanavond: tegels bed voor 25 m² teraas gelegd, antiworteldoek, plus alle vlonderplanken gezaagd op maat voor het terras. Verder alle planken ook al op de plek gelegd (beloopbaar nu dus ) verder in het begin, eind en midden een plank vast gemaakt aan de liggers zodat er nog verband in blijft zitten wanneer ik niet thuis ben natuurlijk.

Het is de bedoeling dat als ik Zondag a.s vrij ben nog een stukje van 10m² doe, inclusief de planken en leggers weer op maat maken. Volgende week maandag dan de hele handel vastschroeven.

En een fototje had leuk geweest natuurlijk, maar moest toen het al do nker was nog de spullen opruimen dus dat zat er niet meer in..... Maar ik beloof van de week nog wel ff een before and after foto te posten nits er interesse is natuurlijk

Voor nu toedels, ben echt "af"nu
pi_48204016
Goed man dat je zo veel hebt gedaan, je tempo is beduidend hoger als bij ons Chapeau!
pi_48444262
Zow paar dagen vrij verder, maar nu wel de trotse bezitter van een terras van 35 m²

Vorige week met tweede paasdag gewerkt dus om toch twee vrije dagen te hebben mezelf Zondag op een vergadering na vrij ingeroosterd .

In de middag bezig gweest met het laatste stukje betontegels niveleren, antiworteldoek, en de regels waar de vlonderplanken op horen te komen. Verder de vlonderplanken allemaal al op maat gezaagd. Hoe het allemaal nog hol, bol, en schots en scheef stond een heel imposant geheel to be frank

Maandag morgen met vader Cybersijp aan de gang gegaan om alle vlonder planken te bevestigen op de regels, dit deden we met spax "d"schroeven maat 5x50. Dta zijn speciale schroeven voor zulk soort werk. Kosten een berg, maar werkt erg mooi. Je hoeft volgens hun niet voor te boren maar omdat ik massanranduba hout gebruik voor het vlonderke (heel heel erg harde houtsoort) besloten dat we maar wel met boor 3 mm gingen voor boren.

Aan het eind van de middag hadden we het grote vlak van 25 m² erin zitten qua schroefwerk(420 stuks, dus ook 420 keer voorboren . Makkelijk een paar accutollen om je heen )

Vanmorgen eerst boodschappen wezen doen, o.a een dekzeil gehaald en wat haken om het dekzeil in de grond vast te amken. Ik hoop hierdoor het gras wat nu nog in de grond zit waar straks graszooien komen te verstikken. In he t minste geval om er voor te zorgen dat er over een maand ofzo niet te veel gras en onkruid groeit

Na de boodschappen verder gegaan met het vastzetten van de vlonderplanken, in de middag waren we daar mee klaar. daarna de lange kant afgetekend zodat alle planken op t zicht in een lijn liggen. Met de cirkelzaag geprobeerd maar dat ging niet. Moest te weing af en het hout was te hard. Daarna de decoupeerzaag gepakt en na drie (!) ijzerzaagjes versleten te hebben op 7,5 mtr alles klaar. Mijn vader heeft hierna de kanten gevijld zodat er geen scherpe randjes meer waren.

Zelf met de stofzuiger, het hele vlonderdek gestofzogen. Wou geen zand in me olie

Daarna ingeolied methardhoutloie, welke ze oook nog niet kado doen zeg.... Maar goed eerste laag is natuurlijk altijd de laag waar je het meeste nodig hebt natuurlijk.

Na ff een shaggie de warme hap van vandaag nar binnen gwerkt, en de spullen van buiten naar binnen opgeruimd. Missie geslaagd

Volgende week gaan we met de stroom en verlichting aan de gang in de tuin, verder zal ik een parasol gaan bevestigen. ik moet hiervoor nog wel ff een grondanker laten lassen , maar weet in ieder geval al wel hoe ik die wil hebben.

Aan het eind van de week komt ook de stucadoor nog ff zijn werk afmkaen, en als ik spetters stuc op me terras vind dan zwaait er wat ( had hij het maar in een keer goed moeten doen )

Morgen weer te werk @ 09:00 uur dus nu gauw en rap ff de foto's bekijken , verkleinen , en uppen dan ben ik zo weer bij jullie terug lieve fok! lurkertjes
pi_48445202

muurtje, nadat ik hem "klaar"had gemaakt voor de stucadoor

muurtjes gedaan, dag hierna komt er "vers zand" in

Stand in de mand van Zondag avond j.l

Mag niet de meeste uitgebreide laserwaterpas zijn, maar t beestje doet het prima lag vanmiddag op me snufferd in het zand om ff te kijken. Maar een biljartlaken komt aardig in de buurt. ( er zit overigens wel een afschot in van 4cm, zodat het regenwater mooi snel van de planken afloopt t gras in )

Vaders zet de olie klaar, ik ben het terras ff aan het stofzuigen

Het resultaat Netjes hé ?

p.s plank die uitsteekt , had ik al in de peiling hoor daar komt een verlichtingsarmatuurtje op te staan. En past hij toch bij het terras. Dacht meld het ff voordat jullie gaan mekkeren
  woensdag 18 april 2007 @ 07:12:39 #213
215 misterDre
Paint it black!
pi_48446762
Net op tijd Cyb....ik wou net gaan mekkeren

Ziet er Toppie uit
pi_48450093
chique de friemel !!!

* ssstil
  woensdag 18 april 2007 @ 11:13:39 #216
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_48452896
Ik zie me er al zitten, op jouw terras. BBQ-tje aan. Er moet toch maar eens weer en Texel-meet komen

Nee serieus: prachtig Cybersijpie!
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 18 april 2007 @ 17:43:20 #217
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_48469840
quote:
Op woensdag 18 april 2007 00:41 schreef Cybersijp het volgende:
lieve fok! lurkertjes

Ziet er weer netjes uit hoor!!
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_48690701
Dank dank voor al de bewonderende woorden, alleen daar komt de boel natuurlijk niet van "af"dus deze week op de vrije dagen aan de slag gegaan wieder im garten

Gedaan:

Al het kabelwerk ingespit, aangesloten, en werkend opgeleverd tot bij de buitenmuur van de bijkeuken. Al het kabelwerk is wel een itje bitje understatement is 130 mtr ingegaan

Maar heb nu straks dus wel vier geschakelde lichtpunten in de tuin, en twee keer twee wcds op het terras(eveneens geschakeld vanaf binnen)

We zouden vanavond nog het begin maken met de bouw van de onderverdeel kastjes voor de stroom van meterkast naar bijkeuken, maar Elektricien guru Steef belde af, en in mijn eentje is ook zo maar alleen dus ben verder gegaan met het terras. Heb in hardhout twee kapjes gemaakt die over de wcds komen, zodat er minder kans is op inwatering na een fikse regenbui. Daarnaast is het esthetisch ook nog eens verantwoord

Verder vandaag gedaan:Parasol gehaald, en bij de lokale metaalhandel met een bevriende kennis een soort van grondanker in elkaar gelast. is een paal van 1,50 mtr lang van gegalvaniseerd staal, met daaraan een bevestigingsplaat voor de voet van de parasol, plus drie zij"veren". De punt hebben we onder een hydrolische pers geplet en met de haakse slijper van een punt voorzien. Daarna dichtgelast. T is dat er geen bom aan vast zit , maar anders kon je het zo onder een straaljager hangen. Ik noemde het vandaag al gekscherend tegen de Mrs de raket

Todo volgende week :

Aansluiten stroomkastjes in meterkast en in de bijkeuken.
Vastzetten van raket in de grond, plus bevestigen van de parasol. Nog een stuk kabel in graven zodat we straks ook naast de serre een lichtpuntje hebben.

Begin maken met het opzetten van het gebint voor het schuine dakje in het verlengde van de bijkeuken. balken heb ik al geritseld , t idee hoe aan te pakken ook, nu nog de tijd......

Week erna doen we in ieder geval op Maandag niks, dan verjaar ik weer een jaartje dus zit ik gewoon eens voor de verandering de hele dag op het terras.... alleen nu wel in me nette kleren ipv me kluskloffie
pi_49085616
quote:
Op woensdag 25 april 2007 00:34 schreef Cybersijp het volgende:

Todo volgende week :

Aansluiten stroomkastjes in meterkast en in de bijkeuken.
Vastzetten van raket in de grond, plus bevestigen van de parasol. Nog een stuk kabel in graven zodat we straks ook naast de serre een lichtpuntje hebben.

Begin maken met het opzetten van het gebint voor het schuine dakje in het verlengde van de bijkeuken. balken heb ik al geritseld , t idee hoe aan te pakken ook, nu nog de tijd......

Week erna doen we in ieder geval op Maandag niks, dan verjaar ik weer een jaartje dus zit ik gewoon eens voor de verandering de hele dag op het terras.... alleen nu wel in me nette kleren ipv me kluskloffie
En tot zover dus de planning.... het mooie weer hield genadeloos aan, en dus dito lange dagen maken. 10:00 in de morgen beginnen s nachts 01:00 uur de deur achter me dicht draaien hebben we een aantal keren gehad.... leuk hoor mei vakantie........... Nou ja de uren gieren weer omhoog, en de fooi maakt het ook natuurlkijk weer wat dragelijker allemaal.

Ik heb een aantal weken de fooi opgespaard, en met bijbetaling van slechts ¤ 210,- staat er nu een mooi hardhouten terrasmeubilair van acht stoelen(verstelbaar) en een tafel van 1.40 mtr in het vierkant

hard werken is dan nog niet zo gek natuurlijk...

Gisteren vrij vroeg op de dag vrij genomen, de druk was al aardig van de ketel af en vandaag als compensatie voor de niet genoten vrije dagen. Heb meteen me klusmaatje elektriciteit guru Cybersteef gebeld en met hem afgesproken dat we gisteren dus een begin zouden gaan maken met hetgeen we vorige week hadden laten liggen. ( er moet wel wat gedaan worden he? doelloos in je nest liggen is ook zo iets )

Gisteren dus al de kabel onderhuis door getrokken , al wat pijpen beugels etc etc opgehangen in de bijkeuken. Maar we misten nog het eea aan spullen, en daar steef bij een installatiebedrijf werkt is de winkel van sinkel ook op Zondag open . Vanmiddag na een uitgebreide lunch (maar nu eens bij mezelf ) begonnen met het afmonteren etc. Net na 18:00 vandaag was het klaar (ook buiten alles aan elkaar vast) dus toen het hier begon te regenen waren we ook echt dicht zak maar zeggen.

Morgen nog een was lijst aan dingen doen, o.a foto's maken van hetgeen op ons terras staat en de elektrieke installatioe in de bijkeuken op het moment, daarnaast nog de rest van de dag vieren dat we weer een jaartje ouder worden (maar geen centje wijzer worden )

Ik meld mezelf dus wel weer ergens morgen laat op de avond, of anders Dinsdag. dinsdag staat op het program :

Stroom wcds (geschakeld) in de tuin zetten ingraven , en aansluiten in de meterkast incluis bevestiging ervan maken van "hokjes" van terrashout(afzaagsels van de lange lengtes van het terras ) Zodat de wcds redelijk regenvrij in de tuin komen te staan. Ip44 is schijnbaar het hoogste ip getal voor wcds voor buiten dus dan maar ff een soort van ip65 ervan knutselen. heb het een twee weken eerder achter op het terras al gedaan dus moet vrij vlug te doen zoijn.

Verder de bekabeling van de lamp voor de deur aansluiten in de meterkast , plus ervoor zorgen dat hij geschakeld kan worden. veel elek werk dus Dinsdag , maar we houden dus de moed erin Olé (paella )

Toedels
pi_49085808
Gefeliciteerd Sijb!
Eeuwig vijfentwintig
pi_49086069
quote:
Op maandag 7 mei 2007 00:14 schreef Reese het volgende:
Gefeliciteerd Sijb!
Spank U Reese je ben wel de eerste moet ik eerliojkheidshalve melden Mrs Cybersijp ligt op stok en de kleine meid is nog te jong om te beseffen dat "papa"nu al jarig is terwijl ik haar net weer ff recht gelegd heb
pi_49086156
Nou, in dat geval tover ik een Texels juttertje tevoorschijn om het te vieren:

Op je gezondheid!

Eeuwig vijfentwintig
  maandag 7 mei 2007 @ 00:26:16 #223
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_49086164
Feli ouwe tesselaar
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_49086193
Ah, Dude rook de drank
Eeuwig vijfentwintig
pi_49086623
Goed spul dat Juttertje, t is alleen dat je er zo ontzettend dronken van kan wordenb zonder dat je het doorhebt..... ( gevalletje been there, done that zeg maar ) Hou het maar bij me baco-tje met bacardi Reserva das pas jammie ....

En drank u Mrs Duderije
  maandag 7 mei 2007 @ 00:56:24 #226
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_49086835
Juttertje

Zo stom dat ik dat toen niet heb geïmporteerd na dat weekendje

Ga je wat leuks doen op je verjaardag sijp?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_49088189
ja hoor ! Klussen natuurlijk....

Grapje, nee morgen achtereenvolgens:

Auto wegbrengen voor beurt plus apk(08:00 eh.... )
Boodschappen jarigheid doen
Maar eens wat anders dan kluskleren aan doen
Nieuw paar glasses ophalen (oakley, met meekleurend transitions glas)
Dochtertje-lief bij de peuterspeelzaal ophalen, broodje eten, te bed doen, uit bed halen, boel in de rondte soppen, wat opruimen.

Nog zeker 10x naar me mooie terras kijken en beseffen dat het nu dus wel $GFGNHJBGG^%&*&%% weer is, terwijl het 2 maanden gort en gort droog is geweest....

Veel koffie zuipen, taart halen en versnaperingen ronddelen. Hopen dat ik genoeg bonnen van de gereedschapshandel krijg zodat ik eindelijk eens de cirkelzaag van mijn dromen kan kopen . Heb dus nog zat te doen, en ik ben pas in de middag

Nee ga dus genoeg doen

en de zaag in kwestie :

Lijkt heel erg op de festool TS 55 ebq , maar deze is dus van "mijn"merk
pi_49088254
quote:
Op maandag 7 mei 2007 00:56 schreef Duderinnetje het volgende:
Juttertje

Zo stom dat ik dat toen niet heb geïmporteerd na dat weekendje
Moet er soms een flesje meegestuurd worden als er een niet nader te noemen pakketje jouw kant opkomt ?
pi_49091170
Gefeliciteerd!
  maandag 7 mei 2007 @ 10:32:21 #230
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_49092256
Van harte meneer de klus-goeroe!

Veel taart ende gezelligheid gewenst vandaag!
pi_49093299
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:32 schreef richie29 het volgende:
Van harte meneer de klus-goeroe!

Veel taart ende gezelligheid gewenst vandaag!
dank u

Heb al twee stukken taart op nu
pi_49093670
Gefelicislagroomtaart!
pi_49093848
Van harte met je jaardag en @#$%^en &*+ vanwege het weer en je sjieke terras.
pi_49094150
Proficiat en nog vele jaren in goede gezondheid
  maandag 7 mei 2007 @ 11:54:56 #236
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_49094655
Felicitaart!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 7 mei 2007 @ 21:23:43 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49118140
Gefeliciteerd!
  maandag 7 mei 2007 @ 21:38:07 #238
215 misterDre
Paint it black!
pi_49118906
Gefeliciteerd!!!!
pi_49124497
drank u allen, t feest is over de oude man (34 ) is moe en gaat op stok nu. Bergen mensen over de vloer gehad, zelfs nog een uurtje op me terras kunnen zitten

Morgen weer verder met de klus , anders komt de klus nooit klaar natuurlijk, er moet progressie zijn
pi_49131766
quote:
Op maandag 7 mei 2007 23:19 schreef Cybersijp het volgende:
Morgen weer verder met de klus , anders komt de klus nooit klaar natuurlijk, er moet progressie zijn
Hoe gaat het btw met je schuur en de vergunningen?

En vergeet je geen foto's te maken vandaag van je werkzaamheden?
pi_49167669
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:05 schreef Gurb het volgende:

[..]

Hoe gaat het btw met je schuur en de vergunningen?

En vergeet je geen foto's te maken vandaag van je werkzaamheden?
Met mijn schuur gaat t best ......

Wacht nu al een paar weken op een totaal van de timmerman/aannemer(officieel ben ik dat zelf natuurlijk ) om een bedrag te krijgen wat reeel is om in te geven als bouwsom, aan de hand van dat bedrag moet je leges betalen nl. is het te laag dan gaan ze zelf schatten ( met een vork.... ) is het te hoog(dan hoor je ze niet natuurlijk ) dus moet wel een doenbaar bedrag zijn.

Verder vandaag bezig gweest met de meterkast en een dubbel geschakeld stopkontakt voor de deur zodat als we straks in de toekomst een kerstboom oid in de tuin willen dat geen problemen geeft met verlengsnoeren etc etc. daarnaast een ip 65 opbouwdoos gehangen met daarin afgedopte stroomdraden. Deze lopen naar binnen toe in de meterkast, daar kan ik mocht ik het ooit nodig hebben een verlichtingsgroep voor van maken.

Alles is aangesloten , op het invoeren van de draad in de meterkast zelf na. Daar heb ik mijn super elektriciteits guru Steef voor gecharterd, die hangt er ook nog ff een nieuw automaatje in zodat we een verlichtings groep voor straks paraat hebben. 13 groepen nu dus al

Van foto's is het vandaag helaas niet gekomen. Wou het nog wel doen maar ben zo'n beetje tot het laatste licht bezig geweest met me klusje voor vandaag ..... (sorry guys)

Zal dus of van de week, of anders volgende week worden eer er weer een pic update komt!

Morgen @ 09:00 weer te werk dus ga nu maar eens eens vroeg op stok ipv altijd maar laat laat laat
pi_49167766
Welterusten, en succes verder met alles!
pi_49168881
ik zei vroeg op stok, niet dat ik nu al ging Jp

Zal btw ook ff vanb de week alle het gereedschap in de rondte gaan sturen, heb nu alle adressen in orde so stay tuned
pi_49388901
Zo week verderder

En een dag vrij deze week, heb ik toch nog vrij nuttig besteed omdat ik nu maar eens de winnaars van de fok!klus 2006 hun machinepark ben gaan verzenden ....

daarnaast al een hele tijd niet meer geupdate qua fotos dus ik heb er ff tien voor jullie klaargezet, om te laten zien waar ik de afgelopen weken mee bezig ben geweest.

Ik hoop toch echt volgende week ofzo de bouwaanvraag van de garage de deur uit te kunnen doen, maar dankzij Gurb kon dat wel eens gaan lukken !! ( )

grondkabel voor naar de toekomstige schuur ligt al klaar te liggen, staat geen spanning op en is afgedopt.

komt hier vandaan, nadat de kabel met drie fases erop naar de bijkeuken is gebracht. daar kan ik de buitenlampen, en de geschakelde stopkontakten ook gewoon aan en uit zetten overigens

er zit nog een tussen groepekast tussen de eigenlijke meterkast en die van de bijkeuken , vanwege selectiviteit. verder zie je de kabel voor de verlichting voor nog niet geheel aangesloten zitten. daar komt kameraadski Stefan Woensdagavond ff voor zodat daar een aparte groep voor ingehangen kan worden.

De verlichtingsgroep voortuin komt hier op de muur te zitten, en bestaat uit twee geschakelde wcds en een ip65 kabeldoos, van hier uit kan ik altijd nog verder de tuin in. Misschien dat ik dat nu al doe, een paaltje, wat grondkabel , een ip65 doos en een hokje op de paal is het werk ook niet meer natuurlijk. Hokje zit eromheen om het wat uit het zicht te halen, plus qua lekkage zit je dan beterder

Voorbeeld van zo'n hokje dan : afschot onder een hoek van 5 graden(heerlijk zo'n verstek cirkelzaag overigens.... )

Staan er dus twee van achter op het terras, beide geschakeld van binnen het huis uit kabel die je hier ziet liggen op rol moet nog verder langs het huis, om daar gelijk met de andere drie lichtpunten een lamp aan en uit te kunnen zetten.lamp is er al nu nog ff ingraven

Het terras met het meubilair op zijn plaats, inclusief de hang parasol van 3 mtr breed, lekker hoor. Nu staat het hele zwikkie nog een beetje in het midden van het terras maar komt straks meer richting parasol, maar omdat er nog geen schutting is tussen voor en achtertuin(zou ook nog zonde zijn vanwege bouwactiviteiten natuurlijk) hebben we het geheel ff opgeschoven , anders zit je erg "te kijk"vanaf de straat

van een andere kant gezien, meer richting huis toe.

en de laatste van het terras, een aardige verbetering naar mijn idee dacht ik zo.

Voor volgende week staat op het program(mits ik twee dagen vrij ben natuurlijk)

Beginnen met maken overkapping aan de bijkeuken vast, stucadoor komt met knap weer zaterdag nog ff afsmeren van het wandje wat ik niet knap genoeg vond. Palen heb ik ook al opgedoken, nog wat extra hout nodig natuurlijk maar dat ritsel ik wel bij de lokale houthandel anders

daarnast hopelijk de bouwvergunning de deur uit kunnen doen

Nou dat was hem wieder
pi_49390141
Oh wat staat jullie voordeur chique te blingen !

En laat ons niet meer schrikken ! dacht even dat het zwembad weer gevuld was in de achtertuin.
pi_49392259
Mooie HWA bij de bijkeuken zo, die ga je straks omleggen via die overkapping zeker?

En volgende week de bouwvergunning de deur uit moet haalbaar zijn!
  dinsdag 15 mei 2007 @ 09:50:51 #247
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_49392444
mooi hoor en lekker de ruimte!
pi_49392981
je zit ook echt niet stil he.
vraag me soms echt af waar je de energie vandaan haalt.
maar het resultaat mag er dan ook zeker wel zijn
ziet er echt weer chique de friemel uit.
ga zo door.....
pi_49428319
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 09:43 schreef Gurb het volgende:
Mooie HWA bij de bijkeuken zo, die ga je straks omleggen via die overkapping zeker?

En volgende week de bouwvergunning de deur uit moet haalbaar zijn!
dead on Gerben helemaal juistem, had dit nog liggen dus dacht maak het zo maar ff. is natuurlijk ook maar tijdelijk
pi_49428422
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 10:11 schreef truttebosje het volgende:
je zit ook echt niet stil he.
vraag me soms echt af waar je de energie vandaan haalt.
maar het resultaat mag er dan ook zeker wel zijn
ziet er echt weer chique de friemel uit.
ga zo door.....
Je moet het zo zien: Als er bloed door je aderen stroomt leef je, en als je dus heavy aan het klussen bent en naast je (drukke) werk ook nog eens dan leef je .... eh Meer ? Hou van klussen , geeft me een soort van jing yang achtig iets om de stress die gepaard gaat met mijn werk wat beterder te verwerken... Klinkt raar maar is wel de hele waarheid, en tuurlijk sta ik niet om 10:00 Maandagmorgen te springen om weer eens te beginnen na een week hard werken. Maar eenmaal aan de gang gaat ie lekker en ga ik vaak ff "the extra mile"lopen , al is het voor mijn eigen dat ik bezig ben. mijn vader zegt vaak : "je doet iets, of je doet t niet", en daar kan ik de bovenste beste "baas" niet anders dan gelijk in geven. De appel viel hier dus om het zo maar te zeggen naast de stam....

Spank u allen voor de fijne complimenten, tis weer fijn om te horen dat we "goed bezig "zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')