Zo week verderder 
![]()
En een dag vrij deze week, heb ik toch nog vrij nuttig besteed omdat ik nu maar eens de winnaars van de fok!klus 2006 hun machinepark ben gaan verzenden ....
daarnaast al een hele tijd niet meer geupdate qua fotos dus ik heb er ff tien voor jullie klaargezet, om te laten zien waar ik de afgelopen weken mee bezig ben geweest.
Ik hoop toch echt volgende week ofzo de bouwaanvraag van de garage de deur uit te kunnen doen, maar dankzij Gurb kon dat wel eens gaan lukken !! (  
![]()
  )
![]()
![]()
grondkabel voor naar de toekomstige schuur ligt al klaar te liggen, staat geen spanning op en is afgedopt.
![]()
komt hier vandaan, nadat de kabel met drie fases erop naar de bijkeuken is gebracht. daar kan ik de buitenlampen, en de geschakelde stopkontakten ook gewoon aan en uit zetten overigens 
![]()
![]()
er zit nog een tussen groepekast tussen de eigenlijke meterkast en die van de bijkeuken , vanwege selectiviteit. verder zie je de kabel voor de verlichting voor nog  niet geheel aangesloten zitten. daar komt kameraadski Stefan Woensdagavond ff voor zodat daar een aparte groep voor ingehangen kan worden.
![]()
De verlichtingsgroep voortuin komt hier op de muur te zitten, en bestaat uit twee geschakelde wcds en een ip65 kabeldoos, van hier uit kan ik altijd nog verder de tuin in. Misschien dat ik dat nu al doe, een paaltje, wat grondkabel , een ip65 doos en een hokje op de paal is het werk ook niet meer natuurlijk. Hokje zit eromheen om het wat uit het zicht te halen, plus qua lekkage zit je dan beterder 
![]()
![]()
Voorbeeld van zo'n hokje dan : afschot onder een hoek van 5 graden(heerlijk zo'n verstek cirkelzaag overigens.... 
![]()
 )
![]()
Staan er dus twee van achter op het terras, beide geschakeld van binnen het huis uit 
![]()
 kabel die je hier ziet liggen op rol moet nog verder langs het huis, om daar gelijk met de andere drie lichtpunten een lamp aan en uit te kunnen zetten.lamp is er al nu nog ff ingraven  
![]() 
 ![]()
Het terras met het meubilair op zijn plaats, inclusief de hang parasol van 3 mtr breed, lekker hoor. Nu staat het hele zwikkie nog een beetje in het midden van het terras maar komt straks meer richting parasol, maar omdat er nog geen schutting is tussen voor en achtertuin(zou ook nog zonde zijn vanwege bouwactiviteiten natuurlijk) hebben we het geheel ff opgeschoven , anders zit je erg  "te kijk"vanaf de straat 
![]()
![]()
van een andere kant gezien, meer richting huis toe.
![]()
en de laatste van het terras, een aardige verbetering naar mijn idee dacht ik zo.
Voor volgende week staat op het program(mits ik twee dagen vrij ben natuurlijk)
Beginnen met maken overkapping aan de bijkeuken vast, stucadoor komt met knap weer zaterdag nog ff afsmeren van het wandje wat ik niet knap genoeg vond. Palen heb ik ook al opgedoken, nog wat extra hout nodig natuurlijk maar dat ritsel ik wel bij de lokale houthandel anders 
daarnast hopelijk de bouwvergunning de deur uit kunnen doen 
![]()
Nou dat was hem wieder 
![]()