Renovatie deel 7 alweer
![]()
Wat begon als een redelijke verbouwing van het huis waar zowel mijn grootouders, als mijn moeder in hebben gewoond is nu bij het zevende deel aangeland op het departement K&W op Fok!
# Deel 1: Renovatie
# Deel 2: Renovatie deel 2 alweer
![]()
# Deel 3: Renovatie deel 3 alweer
![]()
# Deel 4: Renovatie deel 4 alweer
![]()
# Deel 5: Renovatie deel vijf, nog een maand tot we gaan wonen
![]()
# Deel 6:
Renovatie deel 6, Ja serieus..... we wonen er hoor!! Inmiddels is de "Casa Pequena Elbera" zo goed als klaar qua verbouwen aan de binnenzijde van het huis . Hoewel het oorspronkelijke idee was om met kerst 2005 erin te kunnen wonen, is dat niet geheel gelukt, net na de jaarwisseling 2006/2007 zijn we in onze geliefde "casa"getrokken. De tijd die het geheel nodig had om tot deze staat te komen is niet alleen de "schuld"van de bouwers maar ook een bitje van de auteur van dit Topic. Ik heb nl. maar twee dagen vrij per week. En er moest/moet nog een boel gebeuren …..
Maar goed de foto’s : (op het moment van schrijven van deze topicstart waren deze slechts 973870 keer bekeken, en dan tel ik daar niet de banner van bouwgarant bij welke ook nog zonder toestemming van TS is gemaakt van de renovatie van de Casa )
Hier begon het mee
Foto van een recent aanzicht van de voorkant van het huis, al het houtwerk aan het huis is vervangen en voorzien van nieuwe beglazing, nieuwe vloeren, nieuwe binnendeuren, nieuwe keuken, nieuwe badkamer, nieuwe slaapkamers, nieuwe elektrische installatie naar de meest recente normen. Nieuwe afvoeren in het hele huis, nieuwe waterleiding pretty much overal . Je ziet het heeft een hoop werk opgeleverd, maar fanatieke medelurkers en posters in eerdere “Casa “topics zijn vrijwel unaniem dat het heel erg mooi gaat worden.Deel 4 is overigens grotendeels gewijd aan de nieuwe trap omdat er in 1969 wat “prutsers “actief waren in de casa
Resultaat toen de trap kompleet gestript was:
Resultaat na heel wat inspanning, en verfwerk
Inmiddels is de verhuizing acter de rug, alle spullen zijn verhuisd, we zitten nu in ons nieuwe huis , we kunnen wonen maar we hebben nog plenty of dingetjes te doen/op te ruimen. De komende tijd gaan we gestaag verder met onze casa, maar niet elke dag zullen er nieuwe pics online komen. Zo af en toe natuurlijk wel Echter de oude staan allemaal online en ga ze nog maar eens extra bezoeken. Er zijn er zat die schijnbaar de pics erg mooi vinden(973870 keer bekeken is niet niks , ik zeg"helemaal niet niks! Op naar het miljoen dus )
En als je dan denkt dat we er zijn, eh ....nee niet bepaald want nu de binnenkant klaar is dan moet de buitenkant nog. Daar komt waarschijnlijk een schuur van 13.5 meter lang en 3.5 m breed in te staan, grasveld, borders, afvoeren van hemelwater op het riool ipv op de betontegels zoals nu. Er komt dus nog veel meer werk aan in de toekomst. Ik zal in dit topic de stand van zaken aangeven, plus een fotografisch verslag proberen te doen van hetgeen deze chef-kok nu al meer dan jaar en acht maandenr bezig houd
Have Phun
Stay tuned dus . More to come
[ Bericht 0% gewijzigd door Marsepein op 31-07-2007 23:57:02 ]