abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51619879
Renovatie deel 7 alweer

Wat begon als een redelijke verbouwing van het huis waar zowel mijn grootouders, als mijn moeder in hebben gewoond is nu bij het zevende deel aangeland op het departement K&W op Fok!

# Deel 1: Renovatie
# Deel 2: Renovatie deel 2 alweer
# Deel 3: Renovatie deel 3 alweer
# Deel 4: Renovatie deel 4 alweer
# Deel 5: Renovatie deel vijf, nog een maand tot we gaan wonen
# Deel 6: Renovatie deel 6, Ja serieus..... we wonen er hoor!!

Inmiddels is de "Casa Pequena Elbera" zo goed als klaar qua verbouwen aan de binnenzijde van het huis . Hoewel het oorspronkelijke idee was om met kerst 2005 erin te kunnen wonen, is dat niet geheel gelukt, net na de jaarwisseling 2006/2007 zijn we in onze geliefde "casa"getrokken. De tijd die het geheel nodig had om tot deze staat te komen is niet alleen de "schuld"van de bouwers maar ook een bitje van de auteur van dit Topic. Ik heb nl. maar twee dagen vrij per week. En er moest/moet nog een boel gebeuren …..

Maar goed de foto’s : (op het moment van schrijven van deze topicstart waren deze slechts 973870 keer bekeken, en dan tel ik daar niet de banner van bouwgarant bij welke ook nog zonder toestemming van TS is gemaakt van de renovatie van de Casa )

Hier begon het mee

Foto van een recent aanzicht van de voorkant van het huis, al het houtwerk aan het huis is vervangen en voorzien van nieuwe beglazing, nieuwe vloeren, nieuwe binnendeuren, nieuwe keuken, nieuwe badkamer, nieuwe slaapkamers, nieuwe elektrische installatie naar de meest recente normen. Nieuwe afvoeren in het hele huis, nieuwe waterleiding pretty much overal . Je ziet het heeft een hoop werk opgeleverd, maar fanatieke medelurkers en posters in eerdere “Casa “topics zijn vrijwel unaniem dat het heel erg mooi gaat worden.Deel 4 is overigens grotendeels gewijd aan de nieuwe trap omdat er in 1969 wat “prutsers “actief waren in de casa

Resultaat toen de trap kompleet gestript was:

Resultaat na heel wat inspanning, en verfwerk

Inmiddels is de verhuizing acter de rug, alle spullen zijn verhuisd, we zitten nu in ons nieuwe huis , we kunnen wonen maar we hebben nog plenty of dingetjes te doen/op te ruimen. De komende tijd gaan we gestaag verder met onze casa, maar niet elke dag zullen er nieuwe pics online komen. Zo af en toe natuurlijk wel Echter de oude staan allemaal online en ga ze nog maar eens extra bezoeken. Er zijn er zat die schijnbaar de pics erg mooi vinden(973870 keer bekeken is niet niks , ik zeg"helemaal niet niks! Op naar het miljoen dus )

En als je dan denkt dat we er zijn, eh ....nee niet bepaald want nu de binnenkant klaar is dan moet de buitenkant nog. Daar komt waarschijnlijk een schuur van 13.5 meter lang en 3.5 m breed in te staan, grasveld, borders, afvoeren van hemelwater op het riool ipv op de betontegels zoals nu. Er komt dus nog veel meer werk aan in de toekomst. Ik zal in dit topic de stand van zaken aangeven, plus een fotografisch verslag proberen te doen van hetgeen deze chef-kok nu al meer dan jaar en acht maandenr bezig houd

Have Phun

Stay tuned dus . More to come

[ Bericht 0% gewijzigd door Marsepein op 31-07-2007 23:57:02 ]
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_51619891
fipo

Met dank aan hamkaastosti is de laatste post van het vorige topic niet met link naar het nieuwe topic...

Vandaar even hier de eerste , en zal vanavond de startpost aankleden met plaatjes etc etc, nu ff eentje alvast van de bestrating voor de deur die klaar is (!)
pi_51620056

Netjes he?, hebben de mannen snel gedaan, en hersteld .....

Zal vanavond wel eens flink gaan zwoegen op de openingspost en de boel weer een beetje aankleden. je doet toch immers heel wat maanden met zo‘n topic he ?
pi_51620091
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 10:24 schreef Cybersijp het volgende:
fipo

Met dank aan hamkaastosti is de laatste post van het vorige topic niet met link naar het nieuwe topic...

Vandaar even hier de eerste , en zal vanavond de startpost aankleden met plaatjes etc etc, nu ff eentje alvast van de bestrating voor de deur die klaar is (!)
Ik heb nog een post toegevoegd aan het vorige topic, met een linkje naar dit topic

Succes met het einde, hoop dat het straatwerk is netjes opgeknapt wordt!
pi_51621895
Nou, dat ziet er ook al weer goed uit.
Ga weer verder mee lezen hier
pi_51649016
Pinjo dank voor je interventie in deel 6, nu kan er rustig doorgeklikt worden. was weer een very busy day @ the beach dus om nu de startpost aan te gaan passen wordt me wat te veel. heb net nog de wasmachine weer aan de gang gekregen gaf een foutmelding(ja en dan kom je om 01:30 thuis..... ) en nou maar hopen dat hij het blijft doen natuurlijk.

@ queen thx voor het kompliment
pi_51727473
Nou Sijb, ging het bijna fout met de bestrating! Gelukkig liep het met een sisser af. Tenslotte moet de bestrating rond de Casa de ''Finishing in touch'' worden niet waar? Ik vind je maar dapper en het resultaat is daar ook naar. Je mag trots zijn met wat je van de Casa gemaakt hebt. Ik ben benieuwd wat je moeder er als vorige bewoonster van vindt. Heeft ze het al gezien op dit niveau?

Bij mijn nieuwbouw gaat alles als dikke str......t. Gisteren kreeg ik gelukkig m'n schoon grond verklaring, dus die zorgen zijn voorbij. Na de bouwvak krijg ik hopelijk offerte van 6 bouwbedrijven waarvan 3 Duitse. Zal mij benieuwen of hun bieding een beetje overeenstemd met de opgave van de architekt. Als het veel duurder wordt gaat het feest helaas bniet door.

Succes verder en dat begin van het einde neem ik bij jou maar met een pak zout.
Het leven is een feest, maar je moet wel zelf de slingers ophangen.
pi_51772247
quote:
Op zondag 22 juli 2007 19:54 schreef OmeRob het volgende:
Nou Sijb, ging het bijna fout met de bestrating! Gelukkig liep het met een sisser af. Tenslotte moet de bestrating rond de Casa de ''Finishing in touch'' worden niet waar? Ik vind je maar dapper en het resultaat is daar ook naar. Je mag trots zijn met wat je van de Casa gemaakt hebt. Ik ben benieuwd wat je moeder er als vorige bewoonster van vindt. Heeft ze het al gezien op dit niveau?

Bij mijn nieuwbouw gaat alles als dikke str......t. Gisteren kreeg ik gelukkig m'n schoon grond verklaring, dus die zorgen zijn voorbij. Na de bouwvak krijg ik hopelijk offerte van 6 bouwbedrijven waarvan 3 Duitse. Zal mij benieuwen of hun bieding een beetje overeenstemd met de opgave van de architekt. Als het veel duurder wordt gaat het feest helaas bniet door.

Succes verder en dat begin van het einde neem ik bij jou maar met een pak zout.
Ach fout gaan is ook zo'n modewoord..... Het liep niet helemaal volgens plan dekte de lading beter:) Maar mannen hebben het keurig opgelost en in echt geen tijd. Gasten kwamen om 07:00 en om 08:00 toen ik de luikjes open deed was het al weer hersteld hoor.

En moeders komt zo ongeveer elke week vijf keer aan om een bakkie of om anders ff haar kleindochter te bewonderen dus ze maakt alles gewoon mee hoor !

dat het allemaal als dikke tjap moet gaan is mij wel bekend ja. is alleen jammer dat als de partijen waar je nu op zit te wachten iets snels voor jouw moeten doen het niet kan schijnbaar, met uitzondering van de rekening sturen en betalingstermijn zetten...

Maar goed wou vanavond ff de startpost weer netjes optuigen met foto's en linkjes die werken maar kan om een of andere duistere reden de post niet meer editten

Vandaag btw ook met het slechte weer aan de gang gegaan, heb de hobbylaser aan de deur gehad met alvast een paal houder voor achter het hokje voor de vuilnis containers o.a. Mooi stukje werk de spies zelf is van een as in rvs gemaakt, bakje erop van 6mm staal. duurt dus wel ff eer dat wat te lijden gaat krijgen van de weersinvloeden Moet hem nu nog een aantal keren in de menie zetten. En een keer aflakken met hammerite oid en dan kan die de grond in als ik straks weer achter verder ga .

Aan de voorkant de grond die door het vele graafwerk vermengt was met witte grond weggehaald , wat opsluit bandjes ingegraven omdat onze tuin hoger ligt dan die van de buren. Plus de helft van de border tussen ons huis en die van de buren al weer volgekacheld met zwarte grond. Had kameraad Japio nog over en dus gratiz en voor niks wat aarde.

Als het morgen knap weer is ga ik de andere borders leeghalen en vol storten met schone zwarte grond. daarna kunnen er eindelijk eens wat planten in de grond gestoken worden

heb o.a al twee maand ofzo 150 buxussen staan, waren in de aanbieding
pi_51884815
hoe gaat het met de boomptjes ?
pi_51977262
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:29 schreef Charisma het volgende:
hoe gaat het met de boomptjes ?
met de boompjes gaat het best Morgen gaan ze de grond in....
pi_51977514
Nou ff serieus ff jullie lurkende fokkers bijlullen over hetgeen hier weer aan de "casa" veranderd is...

Brief gekregen van de gemeente: ipv in drievoud moten dus alle tekeningen voor de bouw van de garage slechts in vijfvoud ( ! ) ingediend worden. Morgenochtend daar nog even twee sets kopietjes naar toe brengen. Verder zouden ze graag willen dat ik foto's erbij doe van de situatie zoals hij nu is,..... Laat ik nou net een cd rom vol met foto's erbij gedaan hebben.... Zucht ambtenaren

maar goed das dus morgen weer uit de weg, wat hebben we vandaag gedaan? Nadat ik vorige week op maandag heb moeten stoppen vanwege het !$E%^%$$## weer, en Dinsdag lekker weer @@$%^%^&^&^##@@@! weer dus pas vandaag verder gegaan met de voortuin.

Heb een kuub of vijf a zes witte grond eruit gehaald, man van de vrachtwagen was zo aardig op 2/3 van de klus de kraan van zijn wagen in te zetten(ging een heul stukkie sneller nu ) daarna 6 kuub schone zwarte aarde erin. Deze heb ik aangestampt, en daarna uitgevlakt en met een hark netjes gemaakt. Daarna bij de buren het stukkie tuin grenzend aan die van ons ook maar iets opgehoogd zodat het allemaal netjes bij elkaar past nu. Daarna nog alles opgeruimd, en de bestrating voorzien van een laagje nieuw bestratingszand( en natuurlijk weer ingeborsteld )

Met de strimmer nog wat graskantjes gedaan achter in de tuin, en het zonlicht voor vandaag was "op"

Morgen naar de gemeente, fotos en meer kopietjes inleveren. Buxussen planten dus morgen is er weer wat groens voor in de tuin (althans iets groens waarvan het de bedoeling is dat we in de tuin willen hebben )

heb wat pics geschoten, zal ik ff uploaden. Be patient my friends !
pi_51977837

Kameraad Jaap was ook nog ff aan de spit toen de vrachtwagen kwam, moest ff later weg omdat hij iemand moest ophalen. Maar Thx Japio

Het paadje naar de weg, of zoals je ok kan zeggen van het trottoir naar mijn voordeur

Netjes uitgevlakt van niveau een naar niveau twee

vanaf onze kant nogmaals

(Bijna) het hele gebeuren in beeld van hetgeen vandaag weer geregeld is . Ohja vrachtwagenchauffeur had geen "bouwvak ", mocht je denken....
pi_51979939
Erg netjes geworden!
pi_51980153
Ziet er strak uit !
Wanneer kom je bij mij de tuin doen ?
  Moderator dinsdag 31 juli 2007 @ 09:46:24 #16
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_51981477
Keurig !; eigenlijk moet je de foto's van heel in het begin vanaf die standpunten weer foto's maken.
Het is erg mooi geworden hoor Sijp Hulde !
pi_52005136
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 08:12 schreef realbase het volgende:
Ziet er strak uit !
Wanneer kom je bij mij de tuin doen ?
Als ik a) klaar ben met mijn eigen huis(dus nooit) b) zie a

Maar bedankt voor t kompliment...
pi_52005449
Goed de laatste dag vrij hebben we vandaag aangewend om de buxussen in te graven, dacht echt dat ik er 150 had gehaald toen bij de gammel in de aanbieding maar het waren er maar 100 schijnbaar.... Althans er stonden er nog 98 achter in de tuin...... pasten er 50 per keer in de auto en ben drie keer heen en wieder gereden naar de plaatselijke gammel toendertijd(voorjaar 2007). Zo zie je maar weer of ik kan niet tellen of iemand had het op mijn ubermooie buxussen voorzien .......

Maar goed 100 dus dus heel wat tekort, dat ik tekort zou hebben was al duidelijk hoor Maar dacht er iets van 100 nog bij te halen , maar buxussen kon ik nergens krijgen hier op Texel heden ten dage (raar maar waar). Heb uiteindelijk in een klein tuincentrum er 20 op gedoken, de beste man heeft pas weer Vrijdag een karretje klaar staan met buxussen(heeft ie meteen besteld).

Ik kan dus ook pas volgende week Maandag verder met de plantjes, rest van de dag maar lekker zitten chillen op me terras en buiten gegeten vanavond. Verder nog even met de kleine fraulein naar de geitjes bij het lokale rusthuis geweest en een ijsje gegeten. Ook leuk !

De twee middelste vakken zijn nu voorzien van boompjes, en foto's voor de gemeente liggen klaar en morgenochtend nog naar de kopie-shop om op A3 formaat te printen (Dinsdag gesloten .... ) Nou ja morgen weer @ 12:00 @ the beach, t wordt mooi weer dus jullie moeten het maar weer ff doen met hetgeen ik van de week weer gedaan heb

Zal zo ff uppen as usual , en hasta la pasta maar wieder
pi_52005757

vanaf de steeg van de buren gezien, onderop rechts zie je een klein stukje wat vanaf volgende week de haag tussen ons beide huizen moet gaan worden

vanmiddag genomen vanaf de overzijde van de straat, vergelijk maar eens met deze hier onder :

Dat was ergens mei 2005
  dinsdag 31 juli 2007 @ 23:57:57 #20
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_52005954
Wat een plaatje is het toch
Ik lees weer mee hoor sijpert!

O jouw boor hè? Die wordt hier momenteel weer zo veel gebruikt We zijn er enorm blij mee, nog steeds
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_52006069
Thx dude Hij is jullie van harte gegund hoor!! Volgende week gaan er in ieder geval nog 200 boompjes de tuin in dus dan kan ik weer met de benen in het zand. Maar idd t wordt steeds meer naar mijn wens . Heul verschil met toen jullie in de rondte liepen in de casa
pi_52011905
dat ziet er netjes uit, hoe kwam je erbij busxussen te nemen? zijn die wel goed windbestending op texel ?
en moetwveel genooid worden om mooi in vorm te blijven
pi_52034551
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:42 schreef Charisma het volgende:
dat ziet er netjes uit, hoe kwam je erbij busxussen te nemen? zijn die wel goed windbestending op texel ?
en moetwveel genooid worden om mooi in vorm te blijven
Thx ! Ik vind de buxus an sich zelf al een mooi boompje, plus kan makkelijk in vorm gehouden / gemaakt worden(gesnoeid) ideaal dus als een soort van groene afscheiding tussen verschillende delen of bijv. naast een looppad.

Verder is het weer best guur hier op texel, (soms ) maar ik kan je verzekeren ze geven geen krimp hoor. Texel is geen alaska oid

En snoeien is leuk, althanms het lijkt me leuk heb nl. nog niks om te snoeien
pi_52040005
ik zou gelijk maar een elektrische hekkenschaar kopen
pi_52087746
Ik ben nog op texel geweest van de week. Fles stropertje gehaald bij slijterij de Wit.

Waar woon je eigenlijk op Texel, ik heb nog rondgekeken in Den Burgh, maar daar heb ik je huis niet gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')