Ik heb nog een post toegevoegd aan het vorige topic, met een linkje naar dit topicquote:Op donderdag 19 juli 2007 10:24 schreef Cybersijp het volgende:
fipo
Met dank aan hamkaastosti is de laatste post van het vorige topic niet met link naar het nieuwe topic...
Vandaar even hier de eerste , en zal vanavond de startpost aankleden met plaatjes etc etc, nu ff eentje alvast van de bestrating voor de deur die klaar is (!)
Ach fout gaan is ook zo'n modewoord..... Het liep niet helemaal volgens plan dekte de lading beter:) Maar mannen hebben het keurig opgelost en in echt geen tijd. Gasten kwamen om 07:00 en om 08:00 toen ik de luikjes open deed was het al weer hersteld hoor.quote:Op zondag 22 juli 2007 19:54 schreef OmeRob het volgende:
Nou Sijb, ging het bijna fout met de bestrating! Gelukkig liep het met een sisser af. Tenslotte moet de bestrating rond de Casa de ''Finishing in touch'' worden niet waar? Ik vind je maar dapper en het resultaat is daar ook naar. Je mag trots zijn met wat je van de Casa gemaakt hebt. Ik ben benieuwd wat je moeder er als vorige bewoonster van vindt. Heeft ze het al gezien op dit niveau?
Bij mijn nieuwbouw gaat alles als dikke str......t. Gisteren kreeg ik gelukkig m'n schoon grond verklaring, dus die zorgen zijn voorbij. Na de bouwvak krijg ik hopelijk offerte van 6 bouwbedrijven waarvan 3 Duitse. Zal mij benieuwen of hun bieding een beetje overeenstemd met de opgave van de architekt. Als het veel duurder wordt gaat het feest helaas bniet door.
Succes verder en dat begin van het einde neem ik bij jou maar met een pak zout.![]()
met de boompjes gaat het bestquote:
Als ik a) klaar ben met mijn eigen huis(dus nooit) b) zie aquote:Op dinsdag 31 juli 2007 08:12 schreef realbase het volgende:
Ziet er strak uit !
Wanneer kom je bij mij de tuin doen ?
Thx ! Ik vind de buxus an sich zelf al een mooi boompje, plus kan makkelijk in vorm gehouden / gemaakt worden(gesnoeid) ideaal dus als een soort van groene afscheiding tussen verschillende delen of bijv. naast een looppad.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:42 schreef Charisma het volgende:
dat ziet er netjes uit, hoe kwam je erbij busxussen te nemen? zijn die wel goed windbestending op texel ?
en moetwveel genooid worden om mooi in vorm te blijven![]()
He das leuk om te horen!! Dat als een Fokker! op Texel komt hij ff om zich heen kijkt om de casa te zoeken...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:23 schreef Unknown_Device het volgende:
Ik ben nog op texel geweest van de week. Fles stropertje gehaaldbij slijterij de Wit.
Waar woon je eigenlijk op Texel, ik heb nog rondgekeken in Den Burgh, maar daar heb ik je huis niet gezien.
sjongejongejonge, echte ambtenaren weer idd, dat hadden ze toch ook meteen bij het inleveren even kunnen bedenken en de spullen na kunnen tellenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:46 schreef Cybersijp het volgende:
Brief gekregen van de gemeente: ipv in drievoud moten dus alle tekeningen voor de bouw van de garage slechts in vijfvoud ( ! ) ingediend worden. Morgenochtend daar nog even twee sets kopietjes naar toe brengen. Verder zouden ze graag willen dat ik foto's erbij doe van de situatie zoals hij nu is,..... Laat ik nou net een cd rom vol met foto's erbij gedaan hebben.... Zucht ambtenaren
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 00:23 schreef Cybersijp het volgende:
Wie de hick-up ziet , mag het zeggen , ben benieuwd....
Nope is niet goed, je kan het overigens pas zien als je alledrie de fotos aandachtig bekeken hebt, iets met recht en scheef en zo (hint ....quote:Op donderdag 9 augustus 2007 04:22 schreef AnneX het volgende:
[..]
OK ... even raden : bedoel je het ontbrekende hekje of de (nog) niet groene buis/hekwerk van de omheining ? OF ?
Mooie luchten boven Texel ! en daar kun jij niks aan doen. Smile.
Meestal doet men in zo'n geval als deze de buxus max 30 á 40 cm hoog houden dan kan je er altijd bij en kan je ook nog zien wat er binnen staat.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 02:06 schreef Charisma het volgende:
wat doe je in de middanvakken dan? stel dat de buxus 1.50 hoog wordt dan kan je daar niet meer binnen![]()
ooh vandaar, dacht dat die zo groot wordt dan sommige hekkenquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:23 schreef BTKlus het volgende:
[..]
Meestal doet men in zo'n geval als deze de buxus max 30 á 40 cm hoog houden dan kan je er altijd bij en kan je ook nog zien wat er binnen staat.
Trouwens een buxus van 1,50 m1 zal je niet snel tegenkomen buxus groeit als haag heeeeel langzaam...
En, al wat nieuws onder de zon?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 01:02 schreef Cybersijp het volgende:
Afijn is gebeurd, heb bewijs van afgifte, met datum en wat het is wat ik afgeleverd heb. Anders mekkeren ze daar weer over......
Ziet er netjes uit, hopelijk slaan ze allemaal aan, en is over een jaar de haag mooi dichtgegroeid.quote:
nee Gerben nog niks nieuws onder de zon, zelfs nog geen formele brief dat nu wel alle stukken binnen zijn. Afdeling van de bouwvergunningen zit hier dik onderbemand te werken dus dat kan dus ook nog wel ff duren.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 14:34 schreef Gurb het volgende:
[..]
En, al wat nieuws onder de zon?
[..]
Ziet er netjes uit, hopelijk slaan ze allemaal aan, en is over een jaar de haag mooi dichtgegroeid.
Als je grind/split gaat toepassen, moet je wel extra aandacht besteden met de buxus knippen, anders liggen alle blaadjes ertussen, en zie je dat het hele jaar liggen.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:59 schreef Cybersijp het volgende:
nee Gerben nog niks nieuws onder de zon, zelfs nog geen formele brief dat nu wel alle stukken binnen zijn. Afdeling van de bouwvergunningen zit hier dik onderbemand te werken dus dat kan dus ook nog wel ff duren.
Als je alleen maar buxus ermee moet knippen, moet je kijken voor een heggeschaar met een fijne tand, want buxus heeft maar hele kleine blaadjes, die je niet netjes kunt knippen met een heggeschaar die ook takken van 20 mm kan doorknippen.quote:Morgen eerst nog maar weer ff verder met uitzoeken van een heggenschaar(heb ik nog niet) , daar ben ik mezelf nu ff aan het op oriënteren.
Ik heb 1 buxus in mn achtertuin staanquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:23 schreef BTKlus het volgende:
[..]
Meestal doet men in zo'n geval als deze de buxus max 30 á 40 cm hoog houden dan kan je er altijd bij en kan je ook nog zien wat er binnen staat.
Trouwens een buxus van 1,50 m1 zal je niet snel tegenkomen buxus groeit als haag heeeeel langzaam...
vandaag niet echt veel gedaan, behalve met het gezin en 2 oppaskinders van een van mijn maten aan de boemel geweest. Ben nog wel achter een heggenschaar op benzine aangeweest, merk "stiga"stond mij wel aan, en de lokale mechanisatie handel is redelijk tevreden over die dingen voor thuis. De trimmer van komatsu zenoah die ik laatst gekocht heb(ook benzine) heeft ook een heggenschaar broertje maar daar zit een gat van ¤200,- dat die meer kost, hadden ook nog een inruil kawasaki liggen maar moest ook nog ¤350,- beuren(1 jaar oud weliswaar, nieuw 550,-)quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:42 schreef Gurb het volgende:
[..]
![]()
[..]
Als je alleen maar buxus ermee moet knippen, moet je kijken voor een heggenschaar met een fijne tand, want buxus heeft maar hele kleine blaadjes, die je niet netjes kunt knippen met een heggenschaar die ook takken van 20 mm kan doorknippen.
ben benieuwd realbasequote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:04 schreef realbase het volgende:
[..]
Ik heb 1 buxus in mn achtertuin staanDing is denk wel 1 a 1,5 meter hoog ( rond )
echter zwaarverwaarloosd geweest en ik ben nu al 2 jaar aan het snoeien ed om de gaten gevult te krijgen
zal eens een foto maken
quote:Op dinsdag 11 september 2007 01:32 schreef Cybersijp het volgende:
Nou ik heb sinds Vrijdag J.L de lichte bouwvergunning binnenNu alleen een periode van 6 weken wachten en dan kan de spade in de grond
![]()
![]()
.
in welk land woon jij?quote:Op dinsdag 11 september 2007 08:44 schreef sanger het volgende:
Waarom moet je nu 6 weken wachten dan? Bij ons in de gemeente moet je juist binnen 6 weken beginnen, anders vervalt de vergunning
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:19 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
vandaag niet echt veel gedaan, behalve met het gezin en 2 oppaskinders van een van mijn maten aan de boemel geweest. Ben nog wel achter een heggenschaar op benzine aangeweest, merk "stiga"stond mij wel aan, en de lokale mechanisatie handel is redelijk tevreden over die dingen voor thuis. De trimmer van komatsu zenoah die ik laatst gekocht heb(ook benzine) heeft ook een heggenschaar broertje maar daar zit een gat van ¤200,- dat die meer kost, hadden ook nog een inruil kawasaki liggen maar moest ook nog ¤350,- beuren(1 jaar oud weliswaar, nieuw 550,-)![]()
Ze gaan nu een stiga voor me bestellen, mag hem uitproberen of het wel wat voor me is. Immers een redelijk knappe heggenschaar op elektriek kost je ongeveer ook ¤150,- dat is een stiga voor 200 en een beetje niet echt veel duurder, plus je zal never nooit niet meer je snoer doorzagen(schoonpapa heeft dat al diverse malen gehad)
Vanavond, nog ff met de strimmer inde rondte geweest, wat geharkt, en divers onkruid van een bult zwarte grond verwijderd met wortels en al. Toen was het al weer schemertijdMorgen weer aan de arbeit, hopelijk volgende week weer meer puf om weer eens 200% aan de klus te gaan
Kan het beter "onze"casa gaan noemenquote:Op donderdag 29 november 2007 23:35 schreef AnneX het volgende:
Ha Sijp, een oudgediende hier die alleen al het forum volbouwde met zijn Casa.
Het topic moest wel uit de kelder komen he ?
En nu heb je weer een projekt !
Fijn en handig dat er een metselaar in het menu van de mobiel stond.
Er blijft vast genoeg te doen over...
Succes.
succesquote:Op vrijdag 30 november 2007 00:03 schreef Cybersijp het volgende:
Thx in ieder geval voor het me succes wensen, heb er echt "zin an"
das een beetje lastig, heb bouwtekeningen als .pdf bestand op A3 formaat op me harddrive staan, maar dan heb je er nog geen jpeg van he?quote:Op maandag 3 december 2007 17:59 schreef Vonkenboer het volgende:
Hehe, eindelijk weer eens een update; kun je al een impressie geven hoe de nieuw te bouwen schuur er ongeveer uit moet gaan zien ? Of loop ik nu heel erg op de zaken vooruit
Ik begrijp dat dit een verzoek aan mij is?quote:Op maandag 3 december 2007 23:12 schreef Cybersijp het volgende:
Ik ben toch bang dat ik de artist welke de tekening zelf gemaakt heeft even lief aan moet gaan kijken, heb geen programma welke van een pdf een jpeg afbeelding kan maken. Gurb shows us your magic hands ....![]()
Kan je eens zien hoe mooi of ie dat gedaan heeft![]()
(Als je webspace nodig hebt, mail hem dan ff naar me dan host ik hem wel.)
Wel als je een screenshotje van je pdf maakt en dat opslaat als .jpg.quote:Op maandag 3 december 2007 23:12 schreef Cybersijp het volgende:das een beetje lastig, heb bouwtekeningen als .pdf bestand op A3 formaat op me harddrive staan, maar dan heb je er nog geen jpeg van he?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |