quote:Op dinsdag 11 september 2007 01:32 schreef Cybersijp het volgende:
Nou ik heb sinds Vrijdag J.L de lichte bouwvergunning binnenNu alleen een periode van 6 weken wachten en dan kan de spade in de grond
![]()
![]()
.
in welk land woon jij?quote:Op dinsdag 11 september 2007 08:44 schreef sanger het volgende:
Waarom moet je nu 6 weken wachten dan? Bij ons in de gemeente moet je juist binnen 6 weken beginnen, anders vervalt de vergunning
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:19 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
vandaag niet echt veel gedaan, behalve met het gezin en 2 oppaskinders van een van mijn maten aan de boemel geweest. Ben nog wel achter een heggenschaar op benzine aangeweest, merk "stiga"stond mij wel aan, en de lokale mechanisatie handel is redelijk tevreden over die dingen voor thuis. De trimmer van komatsu zenoah die ik laatst gekocht heb(ook benzine) heeft ook een heggenschaar broertje maar daar zit een gat van ¤200,- dat die meer kost, hadden ook nog een inruil kawasaki liggen maar moest ook nog ¤350,- beuren(1 jaar oud weliswaar, nieuw 550,-)![]()
Ze gaan nu een stiga voor me bestellen, mag hem uitproberen of het wel wat voor me is. Immers een redelijk knappe heggenschaar op elektriek kost je ongeveer ook ¤150,- dat is een stiga voor 200 en een beetje niet echt veel duurder, plus je zal never nooit niet meer je snoer doorzagen(schoonpapa heeft dat al diverse malen gehad)
Vanavond, nog ff met de strimmer inde rondte geweest, wat geharkt, en divers onkruid van een bult zwarte grond verwijderd met wortels en al. Toen was het al weer schemertijdMorgen weer aan de arbeit, hopelijk volgende week weer meer puf om weer eens 200% aan de klus te gaan
Kan het beter "onze"casa gaan noemenquote:Op donderdag 29 november 2007 23:35 schreef AnneX het volgende:
Ha Sijp, een oudgediende hier die alleen al het forum volbouwde met zijn Casa.
Het topic moest wel uit de kelder komen he ?
En nu heb je weer een projekt !
Fijn en handig dat er een metselaar in het menu van de mobiel stond.
Er blijft vast genoeg te doen over...
Succes.
succesquote:Op vrijdag 30 november 2007 00:03 schreef Cybersijp het volgende:
Thx in ieder geval voor het me succes wensen, heb er echt "zin an"
das een beetje lastig, heb bouwtekeningen als .pdf bestand op A3 formaat op me harddrive staan, maar dan heb je er nog geen jpeg van he?quote:Op maandag 3 december 2007 17:59 schreef Vonkenboer het volgende:
Hehe, eindelijk weer eens een update; kun je al een impressie geven hoe de nieuw te bouwen schuur er ongeveer uit moet gaan zien ? Of loop ik nu heel erg op de zaken vooruit
Ik begrijp dat dit een verzoek aan mij is?quote:Op maandag 3 december 2007 23:12 schreef Cybersijp het volgende:
Ik ben toch bang dat ik de artist welke de tekening zelf gemaakt heeft even lief aan moet gaan kijken, heb geen programma welke van een pdf een jpeg afbeelding kan maken. Gurb shows us your magic hands ....![]()
Kan je eens zien hoe mooi of ie dat gedaan heeft![]()
(Als je webspace nodig hebt, mail hem dan ff naar me dan host ik hem wel.)
Wel als je een screenshotje van je pdf maakt en dat opslaat als .jpg.quote:Op maandag 3 december 2007 23:12 schreef Cybersijp het volgende:das een beetje lastig, heb bouwtekeningen als .pdf bestand op A3 formaat op me harddrive staan, maar dan heb je er nog geen jpeg van he?
Dank je Ed,quote:Op woensdag 5 december 2007 18:15 schreef Vonkenboer het volgende:
Ziet er goed uit hoor !![]()
Als je eens ideen nodig hebt voor de elektrische installatie dan weet je me wel te vinden dacht ik zo
garage wel ja, het hobby gedeelte had ik graag groter gezien, maar mag niet qua regels gemeente (40 m² max), dus dan moet je keuzes makenquote:
Nee zie je niet ....quote:Op donderdag 6 december 2007 00:10 schreef Aplus het volgende:
Zie ik nu isolatie tussen de balken? Is niet zo ideaal zeg maar.![]()
Als je de mogelijkheid hebt altijd op het dak isoleren. Eventueel met "gootje" rondom tpv dakrand.
Noem me maar een 'wijf', maar dat slagvaste opbouwspul in een garage vind ik juist stoerquote:Op donderdag 6 december 2007 00:02 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Dank je Ed,
Maar een van mijn vrienden heeft gestudeerd voor elektromonteur. Sterker nog staat mij regelmatig met raad en daad ter zijde
Plan is in iedergeval om alles opbouw te doen, dan kan alles is slagvaste pijp en buitenkabel aan elkaar verbonden worden. Stuk makkelijker qua installatiewerk(niet frezen etc). T blijft natuurlijk een hobby ruimte en garage natuurlijk....
Ja zou je denken he? Maar t balkhout plus een plaat welke een gelijke Rc waarde heeft komt op meer geld dan die platen uit. Hout is nl tegenwoordig echt schreeuwend duur geworden. Daarnaast is het toch""gemak dient de mens"?quote:Op donderdag 6 december 2007 20:40 schreef Aplus het volgende:
Ah ok, gelukkig maar![]()
![]()
Wel chic bouwen dan - met prefab plaatjes
Ben ik nou daaps Jp, of draai je het hier om? Een "wijf"zou dat slagvaste opbouwspul(functioneel, en doelmatig) niet kunnen waarderen, en dus opteren of inbouw geen mogelijkheid is....quote:Op donderdag 6 december 2007 20:57 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Noem me maar een 'wijf', maar dat slagvaste opbouwspul in een garage vind ik juist stoer
Ik ookquote:Op donderdag 6 december 2007 20:57 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Noem me maar een 'wijf', maar dat slagvaste opbouwspul in een garage vind ik juist stoer
Nu ja, uberhaupt is het al fijn om een hobbygedeelte te hebben!quote:Op donderdag 6 december 2007 00:04 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
garage wel ja, het hobby gedeelte had ik graag groter gezien, maar mag niet qua regels gemeente (40 m² max), dus dan moet je keuzes maken
Op speciaal verzoek van jou Annex, nog maar eens wat erachter stond(achter garage that is, foto's staan post na de quote)quote:Op zondag 2 december 2007 23:43 schreef Cybersijp het volgende:
Nou daar zijn we weer :
Garage is geheel leeg(heeft last van een echo nu) plus aanbouwtje aan de garage is geheel gesloopt. Gistermorgen om 10:00 begonnen samen met de super "pap" van Cybersijp
Voor de middag de garage leeg gehaald, na de middag het aanbouwtje plus naar beneden halen ervan. De Mrs had verwacht dat er echt giga veel uit die twee gebouwtjes zou komen( en dus maandenlang de woonkamert zou gaan vullen), maar omdat ik zo goed en secuur de vrijkomende spullen heb opgeruimd heeft ze mij al gemeld dat het haar 300% mee viel .
Heb buiten op blokken nog het een en ander staan aan hout, al het mdf ligt bijvoorbeeld achter een kast gestoken in de woonkamer dus daar heb je weinig tot geen last van nu. Het andere hout zoals ik al zei op blokken, en daarna onder een sterk dekzeil. waar weer zware hardhouten balken op liggen. Al met al viel het slopen en opruimen erg mee.
Van de week komt de kraanmachinist ff aan, om te kijken of hij het vanaf hoe de garage nu staat het op de wagen kan krijgen(waarschijnlijk niet vanwege te kort ruimte/te veel tonnage om het over het huis heen te tillen. optie is om per shovel en telekraan de "bunker "een meter of drie vier te trekken over het zand. Dan kan de kraan vanaf de straat de bunker pakken, en hem op een kar zetten. Ik wacht dit nog ff af, maar als always zullen de volgende stappen volgen:
Fotos werk gister plaatsen
Update wat we gaan doen
last but not least een verslag van het uiteindelijke vertrek van de"bunker" vanaf het terrein van de ons beminde "casa "
Morgen waarschijnlijk niet al te lang bezig @ work, dus kan een karretje sloophout naar de lokale stort brengen. Ligt denk ik kar of vier op me te wachten (@ 200 Kg/dag vrij aan te leveren)
Affijn, nog meer mazzel gisteren was het prima weer, vandaag een al regen dus wat dat betreft hadden we ook nog eens een gelukkie
ik verwacht binnen 24 uur minimaal 7 foto's van het vertrek van de bunkerquote:Op maandag 17 december 2007 21:52 schreef Cybersijp het volgende:
Bunker is verkocht!!!!!!!
kan morgenochtend meteen door naar het land van de nieuwe eigenaar![]()
* cybersijp happy is![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zo en nou ff een
spectaculaire foto's !quote:Op dinsdag 18 december 2007 09:01 schreef Gurb het volgende:
[..]
ik verwacht binnen 24 uur minimaal 7 foto's van het vertrek van de bunker
Nou Anne, kan je vertellen dat als ik een koek en zopie tent inclusief tribune had geplaatst er op zeker een klant of twintig was geweest!!quote:Op dinsdag 18 december 2007 09:14 schreef AnneX het volgende:
[..]
spectaculaire foto's !
met ouwe tesselse mannetjes die leunend op de rollator met open mond staan te kijken en overleggen en leuteren en terugdromen over hun kinderspeelgoedhijskranen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |