abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53088741
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 01:32 schreef Cybersijp het volgende:
Nou ik heb sinds Vrijdag J.L de lichte bouwvergunning binnen Nu alleen een periode van 6 weken wachten en dan kan de spade in de grond .
  dinsdag 11 september 2007 @ 08:44:10 #52
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_53089081
Waarom moet je nu 6 weken wachten dan? Bij ons in de gemeente moet je juist binnen 6 weken beginnen, anders vervalt de vergunning
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_53089517
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 08:44 schreef sanger het volgende:
Waarom moet je nu 6 weken wachten dan? Bij ons in de gemeente moet je juist binnen 6 weken beginnen, anders vervalt de vergunning
in welk land woon jij?

zie hier: Renovatie deel 6, Ja serieus..... we wonen er hoor!!
pi_53157313
Hoi Sijb,

Denk ook eens aan een accuheggeschaar. Ik heb er eentje van Bosch in Duitsland gekocht voor 90,- euro. Je weet, ik heb een grote tuin en snoei op een accu makkelijk 100 mtr allerhande spul maar voornamelijk haagbeuk. Hij is lekker licht van gewicht en je knipt ook niet meer per ongeluk je snoer door. Ik vind electrisch snoeien pretigger dan met zo'n zwaar lawaaierig stinkding op benzine.
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:19 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

vandaag niet echt veel gedaan, behalve met het gezin en 2 oppaskinders van een van mijn maten aan de boemel geweest. Ben nog wel achter een heggenschaar op benzine aangeweest, merk "stiga"stond mij wel aan, en de lokale mechanisatie handel is redelijk tevreden over die dingen voor thuis. De trimmer van komatsu zenoah die ik laatst gekocht heb(ook benzine) heeft ook een heggenschaar broertje maar daar zit een gat van ¤200,- dat die meer kost, hadden ook nog een inruil kawasaki liggen maar moest ook nog ¤350,- beuren(1 jaar oud weliswaar, nieuw 550,-)

Ze gaan nu een stiga voor me bestellen, mag hem uitproberen of het wel wat voor me is. Immers een redelijk knappe heggenschaar op elektriek kost je ongeveer ook ¤150,- dat is een stiga voor 200 en een beetje niet echt veel duurder, plus je zal never nooit niet meer je snoer doorzagen(schoonpapa heeft dat al diverse malen gehad)

Vanavond, nog ff met de strimmer inde rondte geweest, wat geharkt, en divers onkruid van een bult zwarte grond verwijderd met wortels en al. Toen was het al weer schemertijd Morgen weer aan de arbeit, hopelijk volgende week weer meer puf om weer eens 200% aan de klus te gaan
Het leven is een feest, maar je moet wel zelf de slingers ophangen.
pi_53658637
Zo ff wat dagen weken verder, maar het werk heeft nu een wat minder beslag leggend karakter gekregen zodat ik op mijn vrije dagen nog wat "puf"overhoud om te klussen.

Wat hebben we vandaag bijvoorbeeld gedaan?

Het houten terras wat we van het voorjaar zo kundig in elkaar geknutseld hadden, en toen voorzien van een laagje olie hebben we vanmiddag zand en stofvrij gemaakt. En vervolgens in de olie gezet. Fijne dunne hardhout olie ipv vlonderolie die wat dikker is. Hierdoor trekt het er lekker in maar heb je ook meer liters nodig. Lood om oud ijzer want ik denk als ik dit oliën een paar keer volhoud er nog maar een beetje intrekt terwijl met vlonderolie je elk jaar een laag moet opbrengen.

Affijn met meubels en terrasvlonderdelen heb ik 7 ltr weg gesmeerd, en heel geen straf omdat het vandaag erg mooi weer was @ Texel. Morgen ook nog mooi weer dus de olie kan dan als ie warm wordt van de zon, er goed intrekken.

Geen foto gemaakt, omdat toen ik klaar was de zon al haast onder de kim was gezakt(ergo te donker )

For the record: De seat die altijd de foto's van de casa vergezelden is ingeruild voor een skoda fabia combi. Fijne kar.
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_54933566
Zo dat was ff terug zeg,.....

Maar goed hier even een status update van de stand in de mand anno nu

Er was zoals al eerder hier gemeld iemand die interesse had in mijn "bunker", maar hoewel persoon nog steeds erg enthousiast is is zijn eega dat minder....... Gevolg is dat hij dus mij niet wil verlossen van de betonnen kolos van 12.000 kilo...

Maar niet getreurd, er was nog een andere welke interesse had! deze gebeld, en man wou hem hebben. Heeft man gebeld welke voor hem altijd de "bouwkundige"zaken doet. Kwam langs en hoppa platte wagen geregeld, kraan gebeld wanneer tijd volgende week etc etc.

Ging snel dus, afvoeren kost me (tot nu toe) ook nog niks dus 123 hoera!!! Zaterdag ga ik de spullen die in de garage en het aanbouwtje staan eruit halen. Deze zullen dan tijdelijk buiten dan wel in de serre komen te staan, totdat de bouw van de schuur erop zit.(kan ff duren )

Metselaar vroeg al wanneer of ik nou eens actie ging ondernemen, hij had wel zin in wat stenen metselen....

Bezwaarprocedure heeft ook geen bezwaren opgeleverd , dus dat was al een hele opstekert(immers kan het plan gerust een jaar rekken hier op Texel.Ambtenarij is hier niet zo snel niet. Vooral afdeling voor bouwvergunningen etc.

pi_54933707
hier ff picje waar we over praten, had ik eens eerder gemaakt voor onze "Dude"

Die gaat dus weg
pi_54934300
Ha Sijp, een oudgediende hier die alleen al het forum volbouwde met zijn Casa.
Het topic moest wel uit de kelder komen he ?

En nu heb je weer een projekt !
Fijn en handig dat er een metselaar in het menu van de mobiel stond.
Er blijft vast genoeg te doen over...

Succes.
pi_54935162
quote:
Op donderdag 29 november 2007 23:35 schreef AnneX het volgende:
Ha Sijp, een oudgediende hier die alleen al het forum volbouwde met zijn Casa.
Het topic moest wel uit de kelder komen he ?

En nu heb je weer een projekt !
Fijn en handig dat er een metselaar in het menu van de mobiel stond.
Er blijft vast genoeg te doen over...

Succes.
Kan het beter "onze"casa gaan noemen

En moet eerlijk toegeven, het was al een hortje terug dat er voor t laatst wat te melden was ja. Maar ben very very busy busy hoor naast de casa klus, een paviljoen wat permanent mag blijven staan o.a vergt wat meer inzicht en grondiger fundatie o.a dan een demontabel iets . Zo maar ff een paar dingen waar ik mee bezig ben van ma tot Vrij.

Thx in ieder geval voor het me succes wensen, heb er echt "zin an"
pi_54938360
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 00:03 schreef Cybersijp het volgende:
Thx in ieder geval voor het me succes wensen, heb er echt "zin an"
succes
  vrijdag 30 november 2007 @ 08:54:04 #61
65960 sanger
pi_54938649
Een update

Veel succes en plezier Sijp
pi_55004374
Nou daar zijn we weer :

Garage is geheel leeg(heeft last van een echo nu ) plus aanbouwtje aan de garage is geheel gesloopt. Gistermorgen om 10:00 begonnen samen met de super "pap" van Cybersijp

Voor de middag de garage leeg gehaald, na de middag het aanbouwtje plus naar beneden halen ervan. De Mrs had verwacht dat er echt giga veel uit die twee gebouwtjes zou komen( en dus maandenlang de woonkamert zou gaan vullen), maar omdat ik zo goed en secuur de vrijkomende spullen heb opgeruimd heeft ze mij al gemeld dat het haar 300% mee viel .

Heb buiten op blokken nog het een en ander staan aan hout, al het mdf ligt bijvoorbeeld achter een kast gestoken in de woonkamer dus daar heb je weinig tot geen last van nu. Het andere hout zoals ik al zei op blokken, en daarna onder een sterk dekzeil. waar weer zware hardhouten balken op liggen. Al met al viel het slopen en opruimen erg mee.

Van de week komt de kraanmachinist ff aan, om te kijken of hij het vanaf hoe de garage nu staat het op de wagen kan krijgen(waarschijnlijk niet vanwege te kort ruimte/te veel tonnage om het over het huis heen te tillen. optie is om per shovel en telekraan de "bunker "een meter of drie vier te trekken over het zand. Dan kan de kraan vanaf de straat de bunker pakken, en hem op een kar zetten. Ik wacht dit nog ff af, maar als always zullen de volgende stappen volgen:

Fotos werk gister plaatsen
Update wat we gaan doen
last but not least een verslag van het uiteindelijke vertrek van de"bunker" vanaf het terrein van de ons beminde "casa "

Morgen waarschijnlijk niet al te lang bezig @ work, dus kan een karretje sloophout naar de lokale stort brengen. Ligt denk ik kar of vier op me te wachten (@ 200 Kg/dag vrij aan te leveren )

Affijn, nog meer mazzel gisteren was het prima weer, vandaag een al regen dus wat dat betreft hadden we ook nog eens een gelukkie
pi_55004660

wat kijk ik weer leuk

Hij gaat lekker !

Patient bijna geveld

Dak was met zagen in stukken denk ik half uurtje werk ofzo

Stay tuned
pi_55008923
quote:
Op zondag 2 december 2007 23:54 schreef Cybersijp het volgende:
Hij gaat lekker !

Stay tuned
  maandag 3 december 2007 @ 10:51:14 #65
65960 sanger
pi_55009134
Eindelijks een update
  Moderator maandag 3 december 2007 @ 17:59:39 #66
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_55017107
Hehe, eindelijk weer eens een update; kun je al een impressie geven hoe de nieuw te bouwen schuur er ongeveer uit moet gaan zien ? Of loop ik nu heel erg op de zaken vooruit
pi_55023492
quote:
Op maandag 3 december 2007 17:59 schreef Vonkenboer het volgende:
Hehe, eindelijk weer eens een update; kun je al een impressie geven hoe de nieuw te bouwen schuur er ongeveer uit moet gaan zien ? Of loop ik nu heel erg op de zaken vooruit
das een beetje lastig, heb bouwtekeningen als .pdf bestand op A3 formaat op me harddrive staan, maar dan heb je er nog geen jpeg van he?

Zal eens kijken of ik er wat van kan brouwen, overigens wel een goede vraag Ed

Verder vandaag alvast karretje sloophout gereden, plus de baas geholpen met kitten van de hal bij hem thuis. kan ik hem weer vragen als er straks beton gekruid moet worden (baas is nl. ook zwager van me. dus we doen soms ook wel wat vanuit "familie")

Karretje voor morgen staat al klaar met spanbanden eromheen. Na de middag denk ik klaar te zijn met mijn regulier e werk en dan ff karretje naar se stort brengen.

Daarna nog een kar met wat divers spul etc. Maar dan is de boel welke ik van het weekeinde gemaakt had al weer weg

Kraanmachinist is ook langsgeweest vanmiddag net voor het donker werd. Hij tilt eerst de bunker op, verzet hem een paar meter naar voren. Pakt hem daarna nog een keer op, en gaat hem dan op de wagen zetten. Planning ligt nu op Zaterdag a.s of anders Maandag.
pi_55023643
[quote]Op maandag 3 december 2007 23:07 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

das een beetje lastig, heb bouwtekeningen als .pdf bestand op A3 formaat op me harddrive staan, maar dan heb je er nog geen jpeg van he?

Zal eens kijken of ik er wat van kan brouwen, overigens wel een goede vraag Ed

Ik ben toch bang dat ik de artist welke de tekening zelf gemaakt heeft even lief aan moet gaan kijken, heb geen programma welke van een pdf een jpeg afbeelding kan maken. Gurb shows us your magic hands ....

Kan je eens zien hoe mooi of ie dat gedaan heeft

(Als je webspace nodig hebt, mail hem dan ff naar me dan host ik hem wel.)
pi_55027303
quote:
Op maandag 3 december 2007 23:12 schreef Cybersijp het volgende:

Ik ben toch bang dat ik de artist welke de tekening zelf gemaakt heeft even lief aan moet gaan kijken, heb geen programma welke van een pdf een jpeg afbeelding kan maken. Gurb shows us your magic hands ....

Kan je eens zien hoe mooi of ie dat gedaan heeft

(Als je webspace nodig hebt, mail hem dan ff naar me dan host ik hem wel.)
Ik begrijp dat dit een verzoek aan mij is?

Ik zal vanavond wel even de tekeningen als jpeg naar je doormailen, dan kun je zelf selecteren wat je wel en niet online zet
pi_55029381
quote:
Op maandag 3 december 2007 23:12 schreef Cybersijp het volgende:das een beetje lastig, heb bouwtekeningen als .pdf bestand op A3 formaat op me harddrive staan, maar dan heb je er nog geen jpeg van he?
Wel als je een screenshotje van je pdf maakt en dat opslaat als .jpg.
pi_55048104
heb vandaag weer een kar geleegd, plus afspraak gemaakt met de rechterhand van dit komende projekt daar ga ik Vrijdagavond a.s ff langs om alles ff door te spreken. Ben avndaag naar bouwcentre geweest voor prijzen stenen, beton etc en hoe ze dat doen als je via bouwdepot de factuur wil gaan betalen.

Affijn dag weer bijna om maar dank zij mijn bouwkundige teken held "Gurb" hierbij de tekeningen :

Qua pixels niet alemaal even groot maar dat had te maken met croppen uit jpeg afbeeldingen

Wat duidelijker nu Ed?
pi_55048133
OH JA vanwege het öpvouwen van de platen hier op k&w door de forum software. Kun je als je het duidelijk wil zien hetgeen we gaan bouwen bij de casa, beter ff klikken op de afbeeldingen. Dan heb je er dus geen last van
  woensdag 5 december 2007 @ 08:25:15 #73
65960 sanger
pi_55050278
Edit: Ik zie zag kruisjes

[ Bericht 8% gewijzigd door sanger op 05-12-2007 09:57:18 ]
pi_55050928
Ik zie ze wel

En Cybersijp, graag gedaan hoor, ben er wel een beetje trots op
  Moderator woensdag 5 december 2007 @ 18:15:39 #75
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_55062013
Ziet er goed uit hoor !

Als je eens ideen nodig hebt voor de elektrische installatie dan weet je me wel te vinden dacht ik zo
  woensdag 5 december 2007 @ 19:03:00 #76
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_55062635
Lekker ruime garage
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_55069720
quote:
Op woensdag 5 december 2007 18:15 schreef Vonkenboer het volgende:
Ziet er goed uit hoor !

Als je eens ideen nodig hebt voor de elektrische installatie dan weet je me wel te vinden dacht ik zo
Dank je Ed,

Maar een van mijn vrienden heeft gestudeerd voor elektromonteur. Sterker nog staat mij regelmatig met raad en daad ter zijde

Plan is in iedergeval om alles opbouw te doen, dan kan alles is slagvaste pijp en buitenkabel aan elkaar verbonden worden. Stuk makkelijker qua installatiewerk(niet frezen etc). T blijft natuurlijk een hobby ruimte en garage natuurlijk....
pi_55069746
quote:
Op woensdag 5 december 2007 19:03 schreef Automatic_Rock het volgende:
Lekker ruime garage
garage wel ja, het hobby gedeelte had ik graag groter gezien, maar mag niet qua regels gemeente (40 m² max), dus dan moet je keuzes maken
pi_55069852
Zie ik nu isolatie tussen de balken? Is niet zo ideaal zeg maar.
Als je de mogelijkheid hebt altijd op het dak isoleren. Eventueel met "gootje" rondom tpv dakrand.
pi_55070112
quote:
Op donderdag 6 december 2007 00:10 schreef Aplus het volgende:
Zie ik nu isolatie tussen de balken? Is niet zo ideaal zeg maar.
Als je de mogelijkheid hebt altijd op het dak isoleren. Eventueel met "gootje" rondom tpv dakrand.
Nee zie je niet ....

Dak wordt gefabriceerd in 15 cm dik isolerende (zelfdragende) platen Enkel aan de muur kant heb je dan nog balken nodig, zodat je hem tussen de muren in kan leggen. Maar op tekening komt dat niet echt duidelijk naar voren, maakt niet uit ik weet het in ieder geval wel
pi_55086211
Ah ok, gelukkig maar
Wel chic bouwen dan - met prefab plaatjes
pi_55086612
quote:
Op donderdag 6 december 2007 00:02 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Dank je Ed,

Maar een van mijn vrienden heeft gestudeerd voor elektromonteur. Sterker nog staat mij regelmatig met raad en daad ter zijde

Plan is in iedergeval om alles opbouw te doen, dan kan alles is slagvaste pijp en buitenkabel aan elkaar verbonden worden. Stuk makkelijker qua installatiewerk(niet frezen etc). T blijft natuurlijk een hobby ruimte en garage natuurlijk....
Noem me maar een 'wijf', maar dat slagvaste opbouwspul in een garage vind ik juist stoer
pi_55090721
quote:
Op donderdag 6 december 2007 20:40 schreef Aplus het volgende:
Ah ok, gelukkig maar
Wel chic bouwen dan - met prefab plaatjes
Ja zou je denken he? Maar t balkhout plus een plaat welke een gelijke Rc waarde heeft komt op meer geld dan die platen uit. Hout is nl tegenwoordig echt schreeuwend duur geworden. Daarnaast is het toch""gemak dient de mens"?
pi_55090769
quote:
Op donderdag 6 december 2007 20:57 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Noem me maar een 'wijf', maar dat slagvaste opbouwspul in een garage vind ik juist stoer
Ben ik nou daaps Jp, of draai je het hier om? Een "wijf"zou dat slagvaste opbouwspul(functioneel, en doelmatig) niet kunnen waarderen, en dus opteren of inbouw geen mogelijkheid is....

Je bent dus een: "echte kerel"
pi_55091271
Nou, ik bedoel eigenlijk dat ik meer voor het optische aspect kies dan voor het functionele. Dat doen de meeste vrouwen ook. "Waarom vind je die laptop mooi", "Hij is mooi blauw/rood/<insert andere kleur>"
  vrijdag 7 december 2007 @ 12:24:44 #86
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_55098696
quote:
Op donderdag 6 december 2007 20:57 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Ik ook

Dus noem mij ook maar een wijf
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 7 december 2007 @ 13:34:14 #87
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_55100269
quote:
Op donderdag 6 december 2007 00:04 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

garage wel ja, het hobby gedeelte had ik graag groter gezien, maar mag niet qua regels gemeente (40 m² max), dus dan moet je keuzes maken
Nu ja, uberhaupt is het al fijn om een hobbygedeelte te hebben!

Ik heb het niet...
of m'n hele huis is hobbydeel, net hoe je het bekijkt
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_55117042
Okay vanmiddag gedaan:

Gestapeld van de 150 betontegels welke de vloer van het schuurtje achter de bunker vormden.

Begonnen met sleuven te spitten waar straks de hijsbanden in moeten komen te zitten als de kraan volgende week komt.

Bij de timmerman flip geweest en met hem e.e.a door gesproken hoe alles aan te pakken.Werk zal niet eerder gaan beginnen dan begin Januari vanwege afmaken klussen die hij op zeker af moet maken.

Morgen even bij de metselaar langs , we hebben een idee met het kalkzand, en moet van hem het e.e.a weten daarover.

Morgen ook doen:

andere kapstok ophangen
eindelijk zijn mijn bestelde haken voor badkamer en uitstort gootsteen binnen, dus ophangen
verder gaan met sleuven spitten
stenen aanbieden op "koopplein.nl"(lokale marktplaats, werkt als een trein)

Zat te doen dus
pi_55138557
Nou t liep vandaag ff anders

Tegels waren al om 10:00 vanmorgen verzegd, en zijn om 13:00 opgehaald. Je kan het maar kwijt zijn denk ik dan.... Kreeg nog een fles wijn voor de tegels terwijl ze gratis waren Heb vriendelijk bedankt hiervoor, we drinken allebei vrijwel nooit.

Ben bij de timmerman geweest met sample van de originele stenen waar de bovenkant van ons huis uit is opgebouwd. Hij gaat volgende week Zaterdag langs bij de bouwmaat alkmaar om daar eens te kijken of die wat hebben. Nu kost mij een steen 41,5 cent (gebracht), en in de catalogus van de bouwmaat zag ik bulk stenen staan voor 29,5 cent.

Heb afspraak gemaakt met de metselaar, dat we donderavond a.s om de tafel gaan zitten om door te nemen wat hij allemaal nodig heeft (zand, cement etc).Verder nemen we kalkzandblokken met een velling randje, als je die netjes lijmt hoef je weer niet te stuken. Enkel schilderen en je bent klaar om bijvoorbeeld je opbouw installatiewerk erop te knallen.

Verder met de timmerman besproken dat we de fundering zwaarder dan noodzakelijk uit gaan voeren, dit ivm met uitbreidingen ooit.Verder wordt ook heel de fundering voorzien van isolatie. Kost echt vrijwel niks extra en je hebt het hier ook met het oog op de toekomst wel liggen dan.

Daarna een beetje gegraven maar werd gestoord door een van mijn collegas die veels te bruin terug kwam van vakantie , en kameraad van me. De laatste bleef meteen maar eten. Ergo de dag was weer te kort .....
pi_55157597
Zo dag weer (bijna) voorbij, maar wel naast wat zondags "loopwerk"in het lokale bos wat kunnen doen

Gedaan: rest van sleuf afgespit, de hijsbanden kunnen er nu zonder probleem onderdoor. In het lokale bos de kraandrijver gesproken(mooi zo'n lokaal bos, hoop volk altijd op zondag ) en die gaat morgenochtend met de koffie ff langs diegene waar onze bunker heen moet. Kan hij de plek aanwijzen, dan kan de bunker dus direct op zijn plaats gezet worden ipv eerst op een kar ergens.

Morgen nog ff een paar oude binnenbanden scoren bij de lokale bandenhandel(ivm doorsnijden van de hijsbanden door de betonrand.

Zo nog ff wat pics uppen, zullen de laatste worden waar de bunker nog in vol ornaat op te vinden is.

Verder nog telefoon gehad van iemand die de tegels wou hebben. Gisteren al weg, maar heeft interesse voor alle(!) rest tegels als we tzt zo ver zijn. Mooi ding dat lokale marktplaats gebeuren (koopplein.nl)

Morgen weer werken, en hoop dat de mannen me bellen dan met gezwinde spoed naar de casa om de bunker van zijn plaats af te halen
pi_55158446
En een lol dat we hadden :

Achterkant
pi_55257156
Ik had wel een opmerking over de laatst geplaatste foto verwacht, maar helaas

Verder goed nieuws:

Volgende week Dinsdag morgen staat hier een kraan voor de deur om onze "casa" te bevrijden van "zijn"bunker Probeer in de kerstvakantie nog een minikraantje te "ritselen"(inclusief kraandrijvert) zodat alvast begonnen kan worden met het uitgraven van de fundering. Grond afvoeren. Isolatie en wapening wordt as we speak berekend en als het goed is betsteld. Dat betekent hopelijk dat we de eerste week januari kunnen beginnen met het maken van de fundering.
pi_55257252
IJs en weder dienende...

Wat wil je ? dat wij zien op de laatste foto.
De box staat (nog) goed in de verf - je hebt hem gedeeltelijk uitgegraven - wat lag erachter, dat je al hebt weggewerkt richting sloop.
Vertel vertel...
pi_55257817
quote:
Op zondag 2 december 2007 23:43 schreef Cybersijp het volgende:
Nou daar zijn we weer :

Garage is geheel leeg(heeft last van een echo nu ) plus aanbouwtje aan de garage is geheel gesloopt. Gistermorgen om 10:00 begonnen samen met de super "pap" van Cybersijp

Voor de middag de garage leeg gehaald, na de middag het aanbouwtje plus naar beneden halen ervan. De Mrs had verwacht dat er echt giga veel uit die twee gebouwtjes zou komen( en dus maandenlang de woonkamert zou gaan vullen), maar omdat ik zo goed en secuur de vrijkomende spullen heb opgeruimd heeft ze mij al gemeld dat het haar 300% mee viel .

Heb buiten op blokken nog het een en ander staan aan hout, al het mdf ligt bijvoorbeeld achter een kast gestoken in de woonkamer dus daar heb je weinig tot geen last van nu. Het andere hout zoals ik al zei op blokken, en daarna onder een sterk dekzeil. waar weer zware hardhouten balken op liggen. Al met al viel het slopen en opruimen erg mee.

Van de week komt de kraanmachinist ff aan, om te kijken of hij het vanaf hoe de garage nu staat het op de wagen kan krijgen(waarschijnlijk niet vanwege te kort ruimte/te veel tonnage om het over het huis heen te tillen. optie is om per shovel en telekraan de "bunker "een meter of drie vier te trekken over het zand. Dan kan de kraan vanaf de straat de bunker pakken, en hem op een kar zetten. Ik wacht dit nog ff af, maar als always zullen de volgende stappen volgen:

Fotos werk gister plaatsen
Update wat we gaan doen
last but not least een verslag van het uiteindelijke vertrek van de"bunker" vanaf het terrein van de ons beminde "casa "

Morgen waarschijnlijk niet al te lang bezig @ work, dus kan een karretje sloophout naar de lokale stort brengen. Ligt denk ik kar of vier op me te wachten (@ 200 Kg/dag vrij aan te leveren )

Affijn, nog meer mazzel gisteren was het prima weer, vandaag een al regen dus wat dat betreft hadden we ook nog eens een gelukkie
Op speciaal verzoek van jou Annex, nog maar eens wat erachter stond(achter garage that is, foto's staan post na de quote)

En de grap sloeg op de net zichtbare eveneens achterkant van de Mrs
pi_55258114
ohhh
* slaat hand voor de mond.
pi_55262264
Succes met de bunker en het voorbereiden op de bouw!
pi_55346892
Bunker is verkocht!!!!!!!

kan morgenochtend meteen door naar het land van de nieuwe eigenaar

* cybersijp happy is

Zo en nou ff een
pi_55353956
quote:
Op maandag 17 december 2007 21:52 schreef Cybersijp het volgende:
Bunker is verkocht!!!!!!!

kan morgenochtend meteen door naar het land van de nieuwe eigenaar

* cybersijp happy is

Zo en nou ff een
ik verwacht binnen 24 uur minimaal 7 foto's van het vertrek van de bunker
pi_55354102
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 09:01 schreef Gurb het volgende:

[..]

ik verwacht binnen 24 uur minimaal 7 foto's van het vertrek van de bunker
spectaculaire foto's !

met ouwe tesselse mannetjes die leunend op de rollator met open mond staan te kijken en overleggen en leuteren en terugdromen over hun kinderspeelgoedhijskranen...
pi_55376555
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 09:14 schreef AnneX het volgende:

[..]

spectaculaire foto's !

met ouwe tesselse mannetjes die leunend op de rollator met open mond staan te kijken en overleggen en leuteren en terugdromen over hun kinderspeelgoedhijskranen...
Nou Anne, kan je vertellen dat als ik een koek en zopie tent inclusief tribune had geplaatst er op zeker een klant of twintig was geweest!! Was een drukte van belang in het straatje vanmorgen. Gebeurd ook niet zo vaak dat er een shovel met big ass kar inclusief een 50 tons telekraan staat te draaien voor je deur.

Leuke is overigens ook dat onze dochter na een paar ochtenden veel te vroeg wakker worden, vandaag dus totaal door alle herrie is geslapen Komt ze beneden, ziet garage niet meer: "he? waar is de garage nou mam? "
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')