abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 december 2007 @ 19:03:00 #76
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_55062635
Lekker ruime garage
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_55069720
quote:
Op woensdag 5 december 2007 18:15 schreef Vonkenboer het volgende:
Ziet er goed uit hoor !

Als je eens ideen nodig hebt voor de elektrische installatie dan weet je me wel te vinden dacht ik zo
Dank je Ed,

Maar een van mijn vrienden heeft gestudeerd voor elektromonteur. Sterker nog staat mij regelmatig met raad en daad ter zijde

Plan is in iedergeval om alles opbouw te doen, dan kan alles is slagvaste pijp en buitenkabel aan elkaar verbonden worden. Stuk makkelijker qua installatiewerk(niet frezen etc). T blijft natuurlijk een hobby ruimte en garage natuurlijk....
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_55069746
quote:
Op woensdag 5 december 2007 19:03 schreef Automatic_Rock het volgende:
Lekker ruime garage
garage wel ja, het hobby gedeelte had ik graag groter gezien, maar mag niet qua regels gemeente (40 m² max), dus dan moet je keuzes maken
pi_55069852
Zie ik nu isolatie tussen de balken? Is niet zo ideaal zeg maar.
Als je de mogelijkheid hebt altijd op het dak isoleren. Eventueel met "gootje" rondom tpv dakrand.
pi_55070112
quote:
Op donderdag 6 december 2007 00:10 schreef Aplus het volgende:
Zie ik nu isolatie tussen de balken? Is niet zo ideaal zeg maar.
Als je de mogelijkheid hebt altijd op het dak isoleren. Eventueel met "gootje" rondom tpv dakrand.
Nee zie je niet ....

Dak wordt gefabriceerd in 15 cm dik isolerende (zelfdragende) platen Enkel aan de muur kant heb je dan nog balken nodig, zodat je hem tussen de muren in kan leggen. Maar op tekening komt dat niet echt duidelijk naar voren, maakt niet uit ik weet het in ieder geval wel
pi_55086211
Ah ok, gelukkig maar
Wel chic bouwen dan - met prefab plaatjes
pi_55086612
quote:
Op donderdag 6 december 2007 00:02 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Dank je Ed,

Maar een van mijn vrienden heeft gestudeerd voor elektromonteur. Sterker nog staat mij regelmatig met raad en daad ter zijde

Plan is in iedergeval om alles opbouw te doen, dan kan alles is slagvaste pijp en buitenkabel aan elkaar verbonden worden. Stuk makkelijker qua installatiewerk(niet frezen etc). T blijft natuurlijk een hobby ruimte en garage natuurlijk....
Noem me maar een 'wijf', maar dat slagvaste opbouwspul in een garage vind ik juist stoer
pi_55090721
quote:
Op donderdag 6 december 2007 20:40 schreef Aplus het volgende:
Ah ok, gelukkig maar
Wel chic bouwen dan - met prefab plaatjes
Ja zou je denken he? Maar t balkhout plus een plaat welke een gelijke Rc waarde heeft komt op meer geld dan die platen uit. Hout is nl tegenwoordig echt schreeuwend duur geworden. Daarnaast is het toch""gemak dient de mens"?
pi_55090769
quote:
Op donderdag 6 december 2007 20:57 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Noem me maar een 'wijf', maar dat slagvaste opbouwspul in een garage vind ik juist stoer
Ben ik nou daaps Jp, of draai je het hier om? Een "wijf"zou dat slagvaste opbouwspul(functioneel, en doelmatig) niet kunnen waarderen, en dus opteren of inbouw geen mogelijkheid is....

Je bent dus een: "echte kerel"
pi_55091271
Nou, ik bedoel eigenlijk dat ik meer voor het optische aspect kies dan voor het functionele. Dat doen de meeste vrouwen ook. "Waarom vind je die laptop mooi", "Hij is mooi blauw/rood/<insert andere kleur>"
  vrijdag 7 december 2007 @ 12:24:44 #86
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_55098696
quote:
Op donderdag 6 december 2007 20:57 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Ik ook

Dus noem mij ook maar een wijf
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 7 december 2007 @ 13:34:14 #87
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_55100269
quote:
Op donderdag 6 december 2007 00:04 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

garage wel ja, het hobby gedeelte had ik graag groter gezien, maar mag niet qua regels gemeente (40 m² max), dus dan moet je keuzes maken
Nu ja, uberhaupt is het al fijn om een hobbygedeelte te hebben!

Ik heb het niet...
of m'n hele huis is hobbydeel, net hoe je het bekijkt
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_55117042
Okay vanmiddag gedaan:

Gestapeld van de 150 betontegels welke de vloer van het schuurtje achter de bunker vormden.

Begonnen met sleuven te spitten waar straks de hijsbanden in moeten komen te zitten als de kraan volgende week komt.

Bij de timmerman flip geweest en met hem e.e.a door gesproken hoe alles aan te pakken.Werk zal niet eerder gaan beginnen dan begin Januari vanwege afmaken klussen die hij op zeker af moet maken.

Morgen even bij de metselaar langs , we hebben een idee met het kalkzand, en moet van hem het e.e.a weten daarover.

Morgen ook doen:

andere kapstok ophangen
eindelijk zijn mijn bestelde haken voor badkamer en uitstort gootsteen binnen, dus ophangen
verder gaan met sleuven spitten
stenen aanbieden op "koopplein.nl"(lokale marktplaats, werkt als een trein)

Zat te doen dus
pi_55138557
Nou t liep vandaag ff anders

Tegels waren al om 10:00 vanmorgen verzegd, en zijn om 13:00 opgehaald. Je kan het maar kwijt zijn denk ik dan.... Kreeg nog een fles wijn voor de tegels terwijl ze gratis waren Heb vriendelijk bedankt hiervoor, we drinken allebei vrijwel nooit.

Ben bij de timmerman geweest met sample van de originele stenen waar de bovenkant van ons huis uit is opgebouwd. Hij gaat volgende week Zaterdag langs bij de bouwmaat alkmaar om daar eens te kijken of die wat hebben. Nu kost mij een steen 41,5 cent (gebracht), en in de catalogus van de bouwmaat zag ik bulk stenen staan voor 29,5 cent.

Heb afspraak gemaakt met de metselaar, dat we donderavond a.s om de tafel gaan zitten om door te nemen wat hij allemaal nodig heeft (zand, cement etc).Verder nemen we kalkzandblokken met een velling randje, als je die netjes lijmt hoef je weer niet te stuken. Enkel schilderen en je bent klaar om bijvoorbeeld je opbouw installatiewerk erop te knallen.

Verder met de timmerman besproken dat we de fundering zwaarder dan noodzakelijk uit gaan voeren, dit ivm met uitbreidingen ooit.Verder wordt ook heel de fundering voorzien van isolatie. Kost echt vrijwel niks extra en je hebt het hier ook met het oog op de toekomst wel liggen dan.

Daarna een beetje gegraven maar werd gestoord door een van mijn collegas die veels te bruin terug kwam van vakantie , en kameraad van me. De laatste bleef meteen maar eten. Ergo de dag was weer te kort .....
pi_55157597
Zo dag weer (bijna) voorbij, maar wel naast wat zondags "loopwerk"in het lokale bos wat kunnen doen

Gedaan: rest van sleuf afgespit, de hijsbanden kunnen er nu zonder probleem onderdoor. In het lokale bos de kraandrijver gesproken(mooi zo'n lokaal bos, hoop volk altijd op zondag ) en die gaat morgenochtend met de koffie ff langs diegene waar onze bunker heen moet. Kan hij de plek aanwijzen, dan kan de bunker dus direct op zijn plaats gezet worden ipv eerst op een kar ergens.

Morgen nog ff een paar oude binnenbanden scoren bij de lokale bandenhandel(ivm doorsnijden van de hijsbanden door de betonrand.

Zo nog ff wat pics uppen, zullen de laatste worden waar de bunker nog in vol ornaat op te vinden is.

Verder nog telefoon gehad van iemand die de tegels wou hebben. Gisteren al weg, maar heeft interesse voor alle(!) rest tegels als we tzt zo ver zijn. Mooi ding dat lokale marktplaats gebeuren (koopplein.nl)

Morgen weer werken, en hoop dat de mannen me bellen dan met gezwinde spoed naar de casa om de bunker van zijn plaats af te halen
pi_55158446
En een lol dat we hadden :

Achterkant
pi_55257156
Ik had wel een opmerking over de laatst geplaatste foto verwacht, maar helaas

Verder goed nieuws:

Volgende week Dinsdag morgen staat hier een kraan voor de deur om onze "casa" te bevrijden van "zijn"bunker Probeer in de kerstvakantie nog een minikraantje te "ritselen"(inclusief kraandrijvert) zodat alvast begonnen kan worden met het uitgraven van de fundering. Grond afvoeren. Isolatie en wapening wordt as we speak berekend en als het goed is betsteld. Dat betekent hopelijk dat we de eerste week januari kunnen beginnen met het maken van de fundering.
pi_55257252
IJs en weder dienende...

Wat wil je ? dat wij zien op de laatste foto.
De box staat (nog) goed in de verf - je hebt hem gedeeltelijk uitgegraven - wat lag erachter, dat je al hebt weggewerkt richting sloop.
Vertel vertel...
pi_55257817
quote:
Op zondag 2 december 2007 23:43 schreef Cybersijp het volgende:
Nou daar zijn we weer :

Garage is geheel leeg(heeft last van een echo nu ) plus aanbouwtje aan de garage is geheel gesloopt. Gistermorgen om 10:00 begonnen samen met de super "pap" van Cybersijp

Voor de middag de garage leeg gehaald, na de middag het aanbouwtje plus naar beneden halen ervan. De Mrs had verwacht dat er echt giga veel uit die twee gebouwtjes zou komen( en dus maandenlang de woonkamert zou gaan vullen), maar omdat ik zo goed en secuur de vrijkomende spullen heb opgeruimd heeft ze mij al gemeld dat het haar 300% mee viel .

Heb buiten op blokken nog het een en ander staan aan hout, al het mdf ligt bijvoorbeeld achter een kast gestoken in de woonkamer dus daar heb je weinig tot geen last van nu. Het andere hout zoals ik al zei op blokken, en daarna onder een sterk dekzeil. waar weer zware hardhouten balken op liggen. Al met al viel het slopen en opruimen erg mee.

Van de week komt de kraanmachinist ff aan, om te kijken of hij het vanaf hoe de garage nu staat het op de wagen kan krijgen(waarschijnlijk niet vanwege te kort ruimte/te veel tonnage om het over het huis heen te tillen. optie is om per shovel en telekraan de "bunker "een meter of drie vier te trekken over het zand. Dan kan de kraan vanaf de straat de bunker pakken, en hem op een kar zetten. Ik wacht dit nog ff af, maar als always zullen de volgende stappen volgen:

Fotos werk gister plaatsen
Update wat we gaan doen
last but not least een verslag van het uiteindelijke vertrek van de"bunker" vanaf het terrein van de ons beminde "casa "

Morgen waarschijnlijk niet al te lang bezig @ work, dus kan een karretje sloophout naar de lokale stort brengen. Ligt denk ik kar of vier op me te wachten (@ 200 Kg/dag vrij aan te leveren )

Affijn, nog meer mazzel gisteren was het prima weer, vandaag een al regen dus wat dat betreft hadden we ook nog eens een gelukkie
Op speciaal verzoek van jou Annex, nog maar eens wat erachter stond(achter garage that is, foto's staan post na de quote)

En de grap sloeg op de net zichtbare eveneens achterkant van de Mrs
pi_55258114
ohhh
* slaat hand voor de mond.
pi_55262264
Succes met de bunker en het voorbereiden op de bouw!
pi_55346892
Bunker is verkocht!!!!!!!

kan morgenochtend meteen door naar het land van de nieuwe eigenaar

* cybersijp happy is

Zo en nou ff een
pi_55353956
quote:
Op maandag 17 december 2007 21:52 schreef Cybersijp het volgende:
Bunker is verkocht!!!!!!!

kan morgenochtend meteen door naar het land van de nieuwe eigenaar

* cybersijp happy is

Zo en nou ff een
ik verwacht binnen 24 uur minimaal 7 foto's van het vertrek van de bunker
pi_55354102
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 09:01 schreef Gurb het volgende:

[..]

spectaculaire foto's !

met ouwe tesselse mannetjes die leunend op de rollator met open mond staan te kijken en overleggen en leuteren en terugdromen over hun kinderspeelgoedhijskranen...
pi_55376555
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 09:14 schreef AnneX het volgende:

[..]

spectaculaire foto's !

met ouwe tesselse mannetjes die leunend op de rollator met open mond staan te kijken en overleggen en leuteren en terugdromen over hun kinderspeelgoedhijskranen...
Nou Anne, kan je vertellen dat als ik een koek en zopie tent inclusief tribune had geplaatst er op zeker een klant of twintig was geweest!! Was een drukte van belang in het straatje vanmorgen. Gebeurd ook niet zo vaak dat er een shovel met big ass kar inclusief een 50 tons telekraan staat te draaien voor je deur.

Leuke is overigens ook dat onze dochter na een paar ochtenden veel te vroeg wakker worden, vandaag dus totaal door alle herrie is geslapen Komt ze beneden, ziet garage niet meer: "he? waar is de garage nou mam? "
pi_55377075
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 09:01 schreef Gurb het volgende:

[..]

Nou Gerben, ik zal maar ff speciaal voor jou de dag van vandaag vertellen:

Vanmorgen veel te vroeg wakker geworden, koffie gezet en, middels kou(stond al hyper buiten) en de nodige shagies wat wakkerder geworden. Om 08:30 kwam de kraan dan aan, gevolgd door de shovel met platte wagen. Kraan moest zichzelf "zetten", jammere is wel dat een van de poten helaas op een stukje recent gelegd straatwerk moest staan.Gaat dus de volgende keer dat er bestraat gaat worden maar weer uit. De schade valt erg mee hoor! is cm of 5 gezakt en dat terwijl er iets van 50 metrische ton aan druk op stond

Om 09:15 was de klus geklaard, shovel en kraan gingen door naar het adres waar de bunker innig zou worden verwelkomd in de vorm van de nieuwe eigenaar. Kraan had eerst geen tijd om hem ook te plaatsen, maar tijdens de hijs bij mij werd zijn volgende hijsklus afgebeld(ergo : twee uur over). Nieuwe eigenaar gebeld, gevraagd. ja , laat maar komen. Toppie dus. Hij zou nl. eerst wat tijd bij hem op het erf staan. Grappige is overigens, dat de nieuwe eigenaar de zwager is van een van mijn collega's van de bediening.

Kraan is ook niet verplaatst geweest tijdens de hijsklus bij ons, daar was eerst sprake van nl. Het bijspannen (oid) van een extra kabel was genoeg om de bunker heel erg langzaam voorlangs onze dakrand te voeren.Wij met spanbanden de boel leiden( shovel chauffeur en ik).

Na plaatsen bij de nieuwe eigenaar shovel chauffeur gesproken (heeft ook minikraan), om in de kerstvakantie de fundering voor de garage uit te gaan graven.A.s Zaterdag gaan de timmerman en ik de fundering uit zetten. Dan middels piketpaaltjes op hoogte(uitzetten met de laser ) brengen.

Vanavond bij de timmerman geweest, welke ik op urenbasis ga inhuren(is meer een soort van eenmans aannemer hoor, kan en doet alles qua verbouwen). Hij heeft een stuk betere prijzen dan ik gekregen bij de bouwgroothandel. Dus met zijn "opgeld"erbij(erg meevallend percentage) is het nog 10% goedkoper dan dat ik direct bij de groothandel ging kopen.(en dan krijg ik 7% korting notabene!)

Morgen worden besteld:(voor prijzen van 2007, en met 19% btw(!)

Isolatie
korven voor wapening vorstrand
wapeningsstaal
stenen buitenblad
kalkzand binnenblad(20x40 met vellingrand)(Sorry Gerben, hier wijken we ff af )(scheelt stucen nl.)
cement
zand
isolatie voor in de spouwmuur.
3 hardhouten buitendeuren 83x211,5 borstwering 66cm)

Idee is om eerste week Januari(als het allemaal lukt) de fundering "stortklaar"te krijgen, plus te storten.(in twee keer. 1 keer vorstrand, daarna vloer)

Nou ff een uurtje gezeten, en hop naar mijn bedje toe. Morgen net als vandaag weer druk druk druk aan het werk(ja en ook vandaag nog voor de "baas"bezig geweest hoor

Zo eerst ff foto's bekijken die Japie gemaakt heeft(was er pas 09:00) daarvoor geen tijd gehad, was druk druk druk met de bunker in de weer Ik kan jullie dus alleen deelgenoot maken van de "aftermath"van het "bunkerhijsen"
pi_55377567
De bunker is net op de kar geplaatst:

Het machinepark voor deur vanmorgenvroeg

Idem van eerste, enkelt nu vanaf de straat gezien

"ff"gauw een bakkie, een shaggie , en we kunnen weer lachen! De "bunker"is niet meer

Leuk feitje is nog dat doordat ik het woord"bunker"gebruikte voor de garage, mijn eega, mijn schoonmoeder, en zwager hem ook zo noemen als ze het over "onze"garage hadden
pi_55378095
Bewonderswaardig, Sijpie, die renovatiedrift van jou. En wat een ding, zeg, die bunker...

Oh, en voel je niet helemaal spekkoper, want het zou pas gek zijn als je volgende maand al het btw-tarief moet betalen wat pas in 2009 ingevoerd wordt. Of is de introductie op Texel eerder -)

http://www.accountancynieuws.nl/?menu%3Dnieuws%26ArtikelId%3D3181
Eeuwig vijfentwintig
pi_55380068
quote:
Op woensdag 19 december 2007 00:15 schreef Cybersijp het volgende:

Nou Gerben, ik zal maar ff speciaal voor jou de dag van vandaag vertellen:

Vanmorgen veel te vroeg wakker geworden, koffie gezet en, middels kou(stond al hyper buiten) en de nodige shagies wat wakkerder geworden. Om 08:30 kwam de kraan dan aan, gevolgd door de shovel met platte wagen. Kraan moest zichzelf "zetten", jammere is wel dat een van de poten helaas op een stukje recent gelegd straatwerk moest staan.Gaat dus de volgende keer dat er bestraat gaat worden maar weer uit. De schade valt erg mee hoor! is cm of 5 gezakt en dat terwijl er iets van 50 metrische ton aan druk op stond

Kraan is ook niet verplaatst geweest tijdens de hijsklus bij ons, daar was eerst sprake van nl. Het bijspannen (oid) van een extra kabel was genoeg om de bunker heel erg langzaam voorlangs onze dakrand te voeren.Wij met spanbanden de boel leiden( shovel chauffeur en ik).

Na plaatsen bij de nieuwe eigenaar shovel chauffeur gesproken (heeft ook minikraan), om in de kerstvakantie de fundering voor de garage uit te gaan graven.A.s Zaterdag gaan de timmerman en ik de fundering uit zetten. Dan middels piketpaaltjes op hoogte(uitzetten met de laser ) brengen.

Vanavond bij de timmerman geweest, welke ik op urenbasis ga inhuren(is meer een soort van eenmans aannemer hoor, kan en doet alles qua verbouwen). Hij heeft een stuk betere prijzen dan ik gekregen bij de bouwgroothandel. Dus met zijn "opgeld"erbij(erg meevallend percentage) is het nog 10% goedkoper dan dat ik direct bij de groothandel ging kopen.(en dan krijg ik 7% korting notabene!)

Morgen worden besteld:(voor prijzen van 2007, en met 19% btw(!)

Isolatie
korven voor wapening vorstrand
wapeningsstaal
stenen buitenblad
kalkzand binnenblad(20x40 met vellingrand)(Sorry Gerben, hier wijken we ff af )(scheelt stucen nl.)
cement
zand
isolatie voor in de spouwmuur.
3 hardhouten buitendeuren 83x211,5 borstwering 66cm)

Idee is om eerste week Januari(als het allemaal lukt) de fundering "stortklaar"te krijgen, plus te storten.(in twee keer. 1 keer vorstrand, daarna vloer)
Leuk verhaal!

En de keus is aan jou hoor Cybersijp hoe je de schuur bouwt en met welk materiaal. Welke dikte hebben de blokken, 10 of 12 cm?

En kon de kraanmachinist nog zien wat het preciese gewicht was van de bunker, of niet?
Succes weer verder iig!
pi_55385996
Ach weinig bekijks bij zo'n klusje.
In ieder geval niet-mummelende mannen aant werk ipv kijken.

Wat lijkt de straat klein he ? met van die grote apparaten voor de deur.

Opgeruimd staat netjes !
pi_55403647
quote:
Op woensdag 19 december 2007 01:08 schreef Reese het volgende:
Bewonderswaardig, Sijpie, die renovatiedrift van jou. En wat een ding, zeg, die bunker...

Oh, en voel je niet helemaal spekkoper, want het zou pas gek zijn als je volgende maand al het btw-tarief moet betalen wat pas in 2009 ingevoerd wordt. Of is de introductie op Texel eerder -)

http://www.accountancynieuws.nl/?menu%3Dnieuws%26ArtikelId%3D3181
Oh ja 2009 pas? weer mazzeltje dus, d8 dat t 2008 was. Scheelt dus weer bij de rest van de bouw van onze garage

En drift? Vind het nog langzaam gaan trouwens, baal er quitte franky van dat ik soms terwijl ik wel wil, tijd heb etc ik NIET verder kan gaan omdat ik moet wachten op anderen(o.a gemeente, bezwarenprocedure)

Laten we het zo zeggen, ik hou van opschieten. Ik hoef niet altijd hard te werken, maar vind het als mens lekker als ik na een dag kan zeggen dat ik in ieder geval iets gedaan heb(al is het klein, details kosten gewoon tijd dat snap ik wel Er ff inrammen doen we niet aan hiero )
pi_55403861
quote:
Op woensdag 19 december 2007 08:57 schreef Gurb het volgende:

[..]

Leuk verhaal!

En de keus is aan jou hoor Cybersijp hoe je de schuur bouwt en met welk materiaal. Welke dikte hebben de blokken, 10 of 12 cm?

En kon de kraanmachinist nog zien wat het preciese gewicht was van de bunker, of niet?
Succes weer verder iig!
Hoi Gerben, ja tuurlijk maag ik zelf bepalen. Maar in de materiaal staat zijn de kleine kalkzandstenen opgenomen. Deze met velling zijn makkelijker uiteindelijk. Kosten overigens ¤2088,- per 1000 stuks gebracht. Daar gaat nog circa 10% vanaf denk dat ik hiermee een knappe prijs heb.

Bunker zou volgens eerder gesprek met de kraandrijver 12 ton wegen, en dat woog hij ook exact(haast op de kilo af ) Hij had wel rekening gehouden met 14 tot 15 metrische ton hoor! Dat dus niet ff de boel aan gort getrokken werd. Zonde kun je nog niks en moet het allemaal weer alnger duren
pi_55505071
Zo paar dagen verder en we hebben middels wat ijzeren tentharingen , wat metselkoord duidelijk gemaakt aan de Mrs waar nu de tolally new and improved bunker moet gaan komen

Plan is om eerste werkdag in Januari te gaan beginnen met garven fundering(03/01/08) , hopelijk zal dan een paar dagen later de isolatie en wapeningsijzer mijn kant op komen.

Vorstrand wordt 50cm breed, 60 cm diep, wapening van korven 30x40. Ik heb vanmiddag ff pic van het metseltouw genomen, hoop dat het een beetje duidelijk geworden/te zien is. Bij mij in me hoofd is dat al een tijdje nl
pi_55505196

Hoop dat bij bovenstaande foto duidelijk is waar zich de buitenwerkse maten van ons komend bouwwerk zich bevinden. Heb het al verscherpt, maar een metselkoord laat zich niet makkelijk fotograferen

Nog zat tijd voor leuke dingen:

Ff naar het strand geweest met de family, dochterlief was "natuurlijk"moe en moest dacht ze maar weer eens voor de verandering op Papa's nek
pi_55613647
So kerst is voorbij, nog ff gewerkt maar heb nou echt ff paar weken vrij

Maar vrij zijn is 1, wat doen is 2 natuurlijk

Aangezien heel bouwend nederland tijdens de kerst met zijn allen rond de kerstboom hangt, kan ik dus ook niet al te veel doen. Ik wacht nu nl. op de aankomst van de isolatie en het betonijzer van de fundering van de garage.

Niet getreurd, we gaan volgende week Woensdag de draad weer oppakken qua bouwen.Ik heb goede hoop dat volgende week (liefst Donderdag natuurlijk..... ) De isolatie gebracht wordt. Anders wordt het de week erop. Week erna ben ik een weekje afwezig(vakantie in Limburg).Ik hoop dus dat de isolatie plus ijzer voordat ik op vakantie ga geregeld kan zijn. Mooiste zou zijn dan al beton gestort te hebben, maar gok dat dat er niet in zit.(wil nl. altijd sneller dan de wereld om me heen )

Heb overigens al bedacht dat ik met een aanhangwagen op vakantie ga. Kan ik mooi op de terugweg wat hout uit Wintelre meenemen(scheelt weer ¤100,- aan bezorgkosten).Heb overigens niet veel nodig daar hoor. Hout voor een poort, 4 palen 86x86, wat schuttinghout.Gaat dus makkelijk lukken qua 1 karretje vol. Pinjo heb jij daar nog wat vandaan nodig? Ik hoor t graag
pi_55613723
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 23:29 schreef Cybersijp het volgende:

Aangezien heel bouwend nederland tijdens de kerst met zijn allen rond de kerstboom hangt, kan ik dus ook niet al te veel doen. Ik wacht nu nl. op de aankomst van de isolatie en het betonijzer van de fundering van de garage.

Niet getreurd, we gaan volgende week Woensdag de draad weer oppakken qua bouwen.IWe gaan dan met een minikraantje de vorstrand van de fundering uitgraven.Ik heb goede hoop dat volgende week (liefst Donderdag natuurlijk..... ) De isolatie gebracht wordt. Anders wordt het de week erop. Week erna ben ik een weekje afwezig(vakantie in Limburg).Ik hoop dus dat de isolatie plus ijzer voordat ik op vakantie ga geregeld kan zijn. Mooiste zou zijn dan al beton gestort te hebben, maar gok dat dat er niet in zit.(wil nl. altijd sneller dan de wereld om me heen )

Heb overigens al bedacht dat ik met een aanhangwagen op vakantie ga. Kan ik mooi op de terugweg wat hout uit Wintelre(www.houthandelgeven.nl) meenemen(scheelt weer ¤100,- aan bezorgkosten).Heb overigens niet veel nodig daar hoor. Hout voor een poort, 4 palen 86x86, wat schuttinghout.Gaat dus makkelijk lukken qua 1 karretje vol. Pinjo heb jij daar nog wat vandaan nodig? Ik hoor t graag
Of je drukt op t verkeerde knoppie Affijn ff wat duidelijkheid geschept wat we nu volgende week gaan doen
pi_55653453
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 23:29 schreef Cybersijp het volgende:

Niet getreurd, we gaan volgende week Woensdag de draad weer oppakken qua bouwen.Ik heb goede hoop dat volgende week (liefst Donderdag natuurlijk..... ) De isolatie gebracht wordt. Anders wordt het de week erop. Week erna ben ik een weekje afwezig(vakantie in Limburg).Ik hoop dus dat de isolatie plus ijzer voordat ik op vakantie ga geregeld kan zijn. Mooiste zou zijn dan al beton gestort te hebben, maar gok dat dat er niet in zit.(wil nl. altijd sneller dan de wereld om me heen )

Heb overigens al bedacht dat ik met een aanhangwagen op vakantie ga. Kan ik mooi op de terugweg wat hout uit Wintelre meenemen(scheelt weer ¤100,- aan bezorgkosten).Heb overigens niet veel nodig daar hoor. Hout voor een poort, 4 palen 86x86, wat schuttinghout.Gaat dus makkelijk lukken qua 1 karretje vol. Pinjo heb jij daar nog wat vandaan nodig? Ik hoor t graag
Succes en veel plezier de komende tijd, ik zal je topic in de gaten houden!
pi_55730717
Zou naast wat knaken, ben ik ook 24 M² grond kwijt Straks meer update, evenals wat foto‘s natuurlijk. Heb nou net ff in bad gezeten bij te komen, van een dag hard werken buiten in de kou(maar t was t waard hoor ! )
  woensdag 2 januari 2008 @ 21:34:33 #114
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_55731610
spannend hoor! ben weer benieuwd naar een update!
pi_55735408
Is eigenlijk vrij weinig om te vertellen hoor

Vanmorgen om 08:30 begonnen met graafwerk, steeds per 3m² afvoeren.(mini kraan dumpte het in bak van shovel). Afvoeren grond kost me niks overigens, kraandrijver had zelf grond nodig

Na 8x heen en weer gereden te hebben, was het "ruwe" graafwerk voor de fundering klaar. Heb de Mrs gevraagd om wat foto‘s te maken, maar van de vijf waren er maar twee scherp .....

Had de laserwaterpas weer uit het vet gehaald werkte nog prima(stabila lmr)

kraantje met daarachter de shovel(overigens van de zelfde kraandrijver .... )

met de stok in de rondte lopen...(elke keer streepje opzoeken wat een werk , of juist niet in verhouding tot vroegerdagen )
pi_56195310
Zo paar weken verder, vakantie achter de rug(er is weer genoeg gezwommen ) En we gaan weer verder met plannen.

Woensdag a.s gaan we om 08:30 beginnen met het aanbrengen van de isolatielaag voor de vorstrand. Daarnaast gaan we de korven voor de wapening van de vorstrand aanbrengen.

Vrachtwagen is vanmorgen geweest om e.e.a al te brengen overigens

Moet nog wel ff een dompelpomp ergens ritselen, en staat een laag water van plusminus 10cm in de uitgegraven sleuf(met dank aan het Nederlandse weer )

We hebben er weer "zin an"
pi_56198551
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:32 schreef Cybersijp het volgende:
Zo paar weken verder, vakantie achter de rug(er is weer genoeg gezwommen ) En we gaan weer verder met plannen.

Woensdag a.s gaan we om 08:30 beginnen met het aanbrengen van de isolatielaag voor de vorstrand. Daarnaast gaan we de korven voor de wapening van de vorstrand aanbrengen.

Vrachtwagen is vanmorgen geweest om e.e.a al te brengen overigens

Moet nog wel ff een dompelpomp ergens ritselen, en staat een laag water van plusminus 10cm in de uitgegraven sleuf(met dank aan het Nederlandse weer )

We hebben er weer "zin an"
Succes ermee!

En als je een dompelpomp regelt, wel eentje voor vuilwater met een dikke slang, anders gaat de pomp kapot door het vuil in het water, of slibt de slang vol door het vuil
pi_56212041
Bedankt voor de tip Gerben

Ik heb voor nu er ff een hard hoofd in of we woensdag wel aan de slag kunnen, het heeft hier echt de hele dag geregend zeg!

Morgen ff pompje in de morgen ophalen, en dan de hele dag maar draaien laten ofzo..... Hoop dat ik daarmee het water weg kan pompen.

Maar we houden goede moed !
pi_56240380
Haha , niet getreurd ! Ik heb bijna al het overtollig regenwater weggekregen, echter niet met de dompelpomp van schoonpapa(veel te klein ding ,..... nofo OOP ) Maar met een grote dompelpomp van het installatieburo waar ik eigenlijk altijd me spullekes vandaan haal.

Ons kent ons natuurlijk, mocht hem "gewoon" ff een paar dagen lenen. Mochten ze hem in de tussentijd nodig hebben, komen ze hem bij me thuis ophalen

De bodem van wat de fundering moet gaan worden is nog wel een drabberige bende, en een zooitje kanten zijn aardig afgekalfd, maar het gat is er nog.

Verder de hele straat blank gezet met het water, wat uit de slang kwam. Kwam natuurlijk zat modder mee, dus nog ff aan de schoonmaak gegaan op straat.

Water liep helemaal naar de hoek hier een meter of 50 vandaan, en bleef daar staan. Put bleek verstopt te zitten(was al hoor, voordat jullie denken "gaat ie lekker sijpo? " Dus stroompie uitgerold, pomp weer aangesloten en dan maar naar de andere kant van de straat in de aldaar aanwezige kolk pompen. Ik was weer goed bezig

Verder nog een invoerbuis gehaald, welke straks meegegoten gaat worden in het beton. Dan kunnen de twee kabels voor de twee groepen voor de garage daardoor naar binnen worden gevoerd.

Morgen meer
pi_56248454
Word echt gek van die regen !!!

vannacht weer geregend, dus er staat weer water in de sleuf. Daarnaast staat het grondwater dermate hoog hier op Texel, dat we echt even moeten wachten dat het wat gezakt is....

Voor nu is het droog qua regen, maar morgen gaat het alweer regenen. Ik denk dat ik de pomp nog maar ff hier hou...
pi_56250002
Das wel balen idd

Is het geen optie om een dunne werkvloer te storten onder je huidige fundering, zodat je een stabiele basis hebt en dan daarna met de klokpomp je sleuven "droog" houden?
Zodra het dan een paar uur droog is, kun je storten.
  woensdag 23 januari 2008 @ 17:24:03 #122
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56254498
Geen gek plan indd Gurb.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_56259196
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 14:13 schreef Gurb het volgende:
Das wel balen idd

Is het geen optie om een dunne werkvloer te storten onder je huidige fundering, zodat je een stabiele basis hebt en dan daarna met de klokpomp je sleuven "droog" houden?
Zodra het dan een paar uur droog is, kun je storten.
An sich, goed idee Gerben! Echter is het naar mijn idee verstandiger(en goedkoper) om voor nu een paar dagen te wachten. Grondwaterpeil te laten zakken. Als het piepschuim met de wapening erin ligt zal het op zijn plaats blijven. Dag erna storten. De vorstrand is natuurlijk ook het laagste punt van de fundering natuurlijk. De tweede stort(van de vloer) zal geen probleem opgeven qua wateroverlast, daar deze zich een stuk hoger bevind dan de vorstrand.

Verder vandaag wel het e.e.a gedaan:

planken in kast gemaakt van de Mrs (hanggedeelte vermaakt naar legdeel)

Nieuwe kapstok opgehangen, van 60cm naar 120 cm gegaan. Kunnen eindelijk eens alle jassen netjes opgehangen worden

Handdoekhaakje badkamer opgehangen

Al met al niet een echt verloren dag dus! (al moest ik er wel retevroeg uit, maar goed de morgenstond heeft goud in de mond nietwaar? )
pi_56283817
Vanmiddag maar weer eens de pomp erin gehangen, morgen om 08:30 gaan we een nieuwe poging wagen Hoop dat het gaat lukken, is een hoop stuwing overigens !
pi_56303281
Vanmorgen eerst begonnen met pompen, t is pompen of verzuipen natuurlijk he? ......

Vrolijk begonnen met het leggen van de eps bekistingsdelen, na de koffie hadden we zo'n 6 mtr gedaan. Komen we na de koffie terug begint het eps (piepschuim ) al weer te drijven.....

Lekker dan, dus niet. Nogmaals de pomp erbij, weer droog gemaakt. Na nog twee segmenten eps. kwam er al weer water in de fundering sleuf gelopen.

Zo ging het dus niet werken, er moest dus wat verzonnen worden. We hebben een kennis van me gebeld, die een aannemingsbedrijf heeft in grond, weg en waterbouw. Deze kwam met het idee om te gaan bronbemalen. Na de middag pomp opgehaald, en zooi slangen erbij. De grond in gejast, boel aangesloten en draaien maar! werkt overigens super, het water komt nu echt niet meer omhoog, sterker nog : De hele boel eromheen wordt ook alsmaar droger en droger

Gevolg is wel dat we nu pas volgende week woensdag verder kunnen met de fundering(me hulp kan dan pas weer, moet Ma en Di kozijnen zetten). Idee is om Donderdag de eerste stort te hebben. Overigens had de kraan ook pech , zijn hijscomputer was stuk gegaan. Dat werkt niet op xp maar nog ouderwets onder Dos dus moesten er vanaf de faun fabriek printplaten komen. De kraan zal waarschijnlijk dus ook pas volgende week Donderdag paraat zijn me dunkt

We hebben ook nog foto's gemaakt, t werd hier een beetje kaal na al die replies op mezelf

Ga ze nu ff bekijken, en daarna ff een paar online zetten
pi_56303534
sooo, met bron bemaling ? !
Als leek, denk ik dan dat je nog kans op verzakkingen bij de buren hebt !!

* om de monoloog te doorbreken...
pi_56303604
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 17:44 schreef AnneX het volgende:
sooo, met bron bemaling ? !
Als leek, denk ik dan dat je nog kans op verzakkingen bij de buren hebt !!

* om de monoloog te doorbreken...
Nee juist als het water zo hoog bleef staan als dat het deed was er risico op schade bij de buren. T is natuurlijk een heel gat en "natte"grond heeft nou eenmaal minder stevigheid dan droge grond.

Ik haal overigens ook niet tot een diepte van 10 mtr ofzo weg , tot een diepte van 120mtr beneden maaiveld oid(en dan pas na dagen pompen...)
pi_56303718

Lekker opweg, maar daar komt t regenwater alweer.....

Nog ff een stukkie beton wegjekkeren, we konden net niet de fundering van de garage erlangs kwijt. Overigens stond ik toen echt al deftig in de "blubber ", kijk maar naar mijn laarzen

Aan brengen van de bemaling

Overzicht van hoe het er nu bijstaat, let ook ff op de bodem van het geheel, je ziet gewoon dat hij aan t drogen is

Dat waren ze wieder

edit: mocht je denken wat benne die fotos raar van vorm, ja kan kloppen heb normaal 600x450, dacht ff niet na en heb 800x600 gedaan nu. En dus dan zorgt de fok! forumsoftware voor de "5w2fgdsgvts5gszxzcafd!!!!!" Klik er even op om de originele te zien
pi_56318139
Pomp staat nu bijna een dag aan, en de hoeveelheid water in de grond is al driftig gedaald. Niet echt gortdroog natuurlijk. Maar toch een stuk minder. Heb net alle buizen ff aangestampt , wacht een dag of twee alvoor ik de buizen dieper erin ga zetten.

\Maandag met mijn schoonvader aan het spitten, alle ingevallen kanten gaan we alvast weer op hoogte brengen. Dat scheelt een slok op een borrel als we woensdag aan de gang gaan niet waar?

Maar nu eerst ff me "modderfrokkie "uit en dan maar eens weekend houden
pi_56319196
Is jaloers op Cybersijp's kennissenkring...

Werkt goed die bemaling, had je dit maar vanaf het begin gedaan. Had je nu een stuk verder geweest.
pi_56340750
Ik moet er wel voor betalen hoor T is niet dat ik proletarisch kan winkelen in het aanbod van de verschillende bedrijven. T helpt uiteraard wel dat je sommige mensen kent natuurlijk, ik heb wel wat met het "ons kent ons"principe.

vannacht heeft het nog weer even best heftig geregend, maar net in de sleuf gekeken was er niks te zien van het water wat gisteravond dus gevallen was.
pi_56341428
Nee, ik snap. Maar ik krijg het niet voor elkaar om aan het eind van de ochtend de beslissing te nemen te gaan pompen en dan 's middags al de spullen daarvoor te hebben
pi_56342647
Ja maar das juist het voordeel van ons kent ons...

Ik bel Erik van de grond en waterbouw, staat toevallig te tanken met zijn auto. Komt dus 3 minuten later langs, kijkt ff, belt voor een 220v pomp(normaal nl. 380 ivm generators waar ze normaal op draaien bij grote projecten)(zelf had hij op dat moment geen 220v. pomp staan). Uurtje later wordt de pomp voor mijn deur afgeleverd, moet zelf ff de slangen halen(nou ff, lengtes van 6m neem je niet ff mee. Zware krengen )

Hoewel er zeker negatieve punten zijn aan ver(her)bouwen op Texel(kosten hoger dan aan het vaste land), kun je hier wel sneller iets "regelen", soms baal ik er ontzettend van dat ze op een "eiland"zitten(als ik moet wachten bijv.) maar in het geval van die bronnering ben ik weer hartstikke fier dat ik er woon.

Desondanks ben ik die "blubber"zooi wel een zat hoor, laat t beton maar komen. Kunnen we weer de "hoogte"in werken
pi_56356882
zozo, zwaar geschut ingezet.

Onttrekt de pomp nog veel water uit de grond (echt liters per minuut) of valt dat mee?
pi_56363185
Gerben,

Op zich valt het nu natuurlijk na drie volle dagen draaien van de pomp wel weer mee, maar de eerste dag was het een stuk meer dan nu. Ik gok zo ongeveer nog een liter of twee per minuut(als ik dat al haal).

idd groot geschut, maar was er zo zat van al die blubberbende en waterzooi dat ik echt ff spijkers met koppen wou slaan. Ik heb express de buizen niet te ver in de grond zitten, zodat de waterhuishouding van de belendende erven niet te veel veranderd(droogtescheuren etc etc(!).

Ik heb nu net al het zand wat van de kanten in de sleuf was gevallen tot op een diepte van 80cm onder maaiveld verwijderd(ongeveer hoor), hierdoor kunnen we woensdag a.s een stuk sneller werken natuurlijk.

Zometeen na de koffie ga ik de "vormen"van de fundering middels touw en pikketten uitzetten. Ook dit maakt het Woensdag makkelijker.

Als het beton erin zit(inclusief tweede stort van de vloer), dan kan er weer rondom de casa opgeruimd gaan worden, nu ligt er overal wel wat(betonijzer, hopen aarde, isolatie, hulphout etc, plus een groot gat natuurlijk)

De kleine dame, en de mrs vinden het dus logischerwijs niet fijn om in deze situatie naar achter te gaan. Al helemaal niet in het donker natuurlijk Dat kan dan weer wel.

Nou ja nog een paar dagen tot ff een week ongeveer, dan hebben we het betonverhaal achter de rug
pi_56364499
quote:
Op maandag 28 januari 2008 15:21 schreef Cybersijp het volgende:
Gerben,

Op zich valt het nu natuurlijk na drie volle dagen draaien van de pomp wel weer mee, maar de eerste dag was het een stuk meer dan nu. Ik gok zo ongeveer nog een liter of twee per minuut(als ik dat al haal).

idd groot geschut, maar was er zo zat van al die blubberbende en waterzooi dat ik echt ff spijkers met koppen wou slaan. Ik heb express de buizen niet te ver in de grond zitten, zodat de waterhuishouding van de belendende erven niet te veel veranderd(droogtescheuren etc etc(!).

Ik heb nu net al het zand wat van de kanten in de sleuf was gevallen tot op een diepte van 80cm onder maaiveld verwijderd(ongeveer hoor), hierdoor kunnen we woensdag a.s een stuk sneller werken natuurlijk.

Zometeen na de koffie ga ik de "vormen"van de fundering middels touw en pikketten uitzetten. Ook dit maakt het Woensdag makkelijker.

Als het beton erin zit(inclusief tweede stort van de vloer), dan kan er weer rondom de casa opgeruimd gaan worden, nu ligt er overal wel wat(betonijzer, hopen aarde, isolatie, hulphout etc, plus een groot gat natuurlijk)

De kleine dame, en de mrs vinden het dus logischerwijs niet fijn om in deze situatie naar achter te gaan. Al helemaal niet in het donker natuurlijk Dat kan dan weer wel.

Nou ja nog een paar dagen tot ff een week ongeveer, dan hebben we het betonverhaal achter de rug
Ik weet niet of ik op tijd ben met deze tip (ik weet niet hoe lang jij koffie drinkt ) maar als je met piketten aan de slag gaat, kun je net zo goed een bouwraam maken, zie link voor uitleg. Zeker met een roterende laser is dat een fluitje van een cent, en dat is voor straks erg makkelijk
pi_56406757
Zo ff pauze, ff een bakkie en een broodje en gauw ff een updeet plaatsen.

Gistermiddag waren de mannen al vroeg klaar met de klus dus we hebben gistermiddag al flink meters kunnen maken. Nu vanmorgen er nog bij, gok dat we straks met een uurtje(na de middag) klaar zijn voor de stort.

Ff foto maken, brb
pi_56406838

vanuit het dakraam genomen, krijg je beter idee hoe groot 40m2 nu is. (al had ik best wel 70M2 willen hebben maar dat mag jammerdepammergenoeg niet............)
pi_56413144
Volgens mij heb je precies een goede dag uitgekozen voor de 1e stort, als ik zo het weerbericht hoor.

Je verdere planning zal nu zijn denk ik:
- grond aanwerken rondom de fundering
- isolatie aanbrengen onder de vloer
- wapening aanbrengen + randkist maken langs vloerrand
- storten

Goed geschat? Iig succes!
pi_56423696
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 17:14 schreef Gurb het volgende:
Volgens mij heb je precies een goede dag uitgekozen voor de 1e stort, als ik zo het weerbericht hoor.

Je verdere planning zal nu zijn denk ik:
- grond aanwerken rondom de fundering
- isolatie aanbrengen onder de vloer
- wapening aanbrengen + randkist maken langs vloerrand
- storten

Goed geschat? Iig succes!
We hadden zelfs vanmiddag al kunnen storten, maar dat kwam natuurlijk omdat we een halve dag eerder waren begonnen met het bouwen van de "bak". De betoncentrale had ruimte, echter de kraan niet..... Er zijn nl. 2 telekranen op Texel.Waar er een van een stukke hijscomputer heeft, de ander heeft dus navenant meer werk nu. Dat ging dus niet lukken jammer genoeg

Morgen wordt het hoewel iets regen een dag met veel wind, maar dat deert me beton niets

Vrijdagmorgen+middag :

Gaat de bronbemailing eruit
opruimen bronbemaling
Ophalen "kikker"(om grond binnenbak aan te stampen)
Wordt de bak voor de betonvloer gemaakt inclusief op hoogte stellen
Aanstampen" binnenbak"
Uitvlakken "binnenbak"
opvullen "binnenbak" met eps (31 m2)
Betonijzer matten leggen in binnenbak.

Dan ligt het in principe klaar voor de tweede stort op(voorlopige planning) Dinsdagmiddag. Mooie is dat ik van een plan hou, vergelijk het met "Hannibal Smith" van de A-team"i love it when a plan comes together"(Denk hierbij mijn hoofd met shaggie ipv dikke sigaar en je heb hem aardig qua idee . De laatste weken was er steeds een hoop onzekerheid, bende blubber, vertraging op vertraging op de lijn. Dat kan ik dus niks mee.... en dan baal ik dus als de spreekwoordelijke stekker.

Nu zit er weer "vaart"in gelukkig en tuurlijk kan het langer duren eer al het beton ligt(weersverwachting etc etc) maar niet zo veel langer(as in weken). Morgenochtend gaat Timmerman Flip nl. al de kozijnen voor de garage maken, de deuren hebben we gekozen voor kant en klare te bestellen buitendeuren. Nothing fancy. Je moet t huisje immers bij t "schuurtje" laten ...... ( van 40 M2 )

Volgende week na de tweede stort worden dan de in 2007 al bestelde stenen geleverd(voor 2007 geld ), kalkzand, cement, isolatie voor de muren etc, etc.....

Dan kan de metselaar met mij na het stellen van de hele boel aan de slag, komt mooi uit immers. Ik heb maar tot uiterlijk 25/02/2008 tijd voor me eigen klussie. Daarna gaat de baas weer voor(voor een paar weken in ieder geval..... ) en zal er op Ma en Di gebouwd gaan worden. Ik wil echter voor die tijd al een hele hoop gedaan hebben. Klaar is immers maar klaar, zei tante jetje....
pi_56428159
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 00:02 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

We hadden zelfs vanmiddag al kunnen storten, maar dat kwam natuurlijk omdat we een halve dag eerder waren begonnen met het bouwen van de "bak". De betoncentrale had ruimte, echter de kraan niet..... Er zijn nl. 2 telekranen op Texel.Waar er een van een stukke hijscomputer heeft, de ander heeft dus navenant meer werk nu. Dat ging dus niet lukken jammer genoeg

Morgen wordt het hoewel iets regen een dag met veel wind, maar dat deert me beton niets
Zo heel ver hoef je toch niet vanaf de weg te storten dat je een telekraan nodig hebt?
En in principe kun je toch ook de betonwagen achteruit je erf op rijden en met een glijgoot (lange goot die je onder de stortpijp van de mixer hangt) de fundering storten
pi_56429872
Daar verkijk je je nog op Gerben

Vanaf voorkant perceel is het nl. al 11,19 mtr en naar einde fundering is nog eens 12,35 mtr erbij dus een dikke 23 mtr!.Denk daar een bronbemalingspomp bij incluis slangen werk en je hebt een beste afstand. Glijgoot hebben ze natuurlijk wel, maar niet zo lang natuurlijk. Vandaar de optie voor de kraan, met een betonbakkie eraan gehangen.

Hier waait t nu enorm hard (10 beaufort), maar vooralsnog kan/wil de kraan nog komen. Voordeel is dat de kraandrijver in contact staat met de betoncentrale. Dus hij niet, dan het beton dus ook niet.....(scheelt geregel)

Nog een uurtje nu, auto is al van t erf af, water is al buiten aangesloten(om af te spoelen etc)

Hekken zijn al uit de oprit gehaald, ben er wel klaar voor mag ik wel zeggen.
pi_56447106
Zo mensen, daar had Gurb wel gelijk in zeg dat ik "de juiste"dag had uitgezocht......

Storm
hagel
veel regen
hele harde wind

Leuk dus, not!

Maar deel 1 van de lading beton van onze garage ligt op zijn plekkie

Kraan kwam om 13:00, kubeltje mee. beton om 13:30,6 kubeltjes later. beton lag erin om 14:30 en de kraan was al weer weg. Straat schoon gespoten geveegd en wel. Dat ging snel dus

Hadden nog wel schade, stukje van de muur tussen de buren en ons huis is aangetikt door de kubel, en is daarbij beschadigd geraakt. Kwam met een flinke windvlaag naar beneden zetten. Met twee weken gaan we het met de metselaar weer ff herstellen.

Buur vond het geen probleem overigens(na bossie bloemen, voor de lawaaioverlast van afgelopen week vanwege draaiende pomp )

Morgenochtend beginnen de boel op te ruimen, in de middag komen de mannen dan om de bak samen met mij weer klaar te maken voor de stort van de vloer

Nog ff fotos bekijken uppen, en horizontale dienst houden
pi_56447488

Heel gevaarte zo nog

Eerste rondje alles halfvol gooien, aantrillen. Tweede rondje alles helemaal volgooien en aftrillen

Sta je nog ff aan hoor, 2,5 ton boven een sleuf houden van 30 cm breed met die harde wind

Schoonspuiten, vegen, ondertussen werd het gladgesmeerd het beton en dat was hem al weer
pi_56450503
oei - woei: zo'n dagje kunnen jullie ook weer bijschrijven in de annalen.

Wat lijken de mannen klein en de garage groot op de 2e foto.
pi_56455800
Hoi Annex,

Ja zo'n dagje was het wel..... Maakt niks uit vandaag schijnt de zon weer

Vanmorgen de pomp uitgezet, weggebracht, slangen allemaal de grond uit gehaald. ben nu bezig de binnen bak aan het vol gooien met aarde.

vanmiddag gaan we nog ff ontkisten, piepschuim is net gebracht, net als het wapeningsstaal.Opruimen van de aarde zal denk ik de rest van de middag qua tijd in beslag nemen.

heb jij niet weer eens een update te plaatsen? Ben benieuwd hoe het er nu voorstaat nl. moet overigens nog melden dat je een erg mooi huis hebt hoor, pittoresk plaatje als ik foto's van de buitenkant zie
pi_56462040
Zo dag is (bijna) om, ff een statusupdate:

Vandaag gedaan:(willekeurige volgorde)

Binnenbak gevuld met zand(daar ging echt nog pittig wat in, heb lamme biceps nou....... )
pomp teruggebracht , en afgerekend
slangen teruggebracht
redelijk gevlakt (binnenbak)
kikkertje gehaald
met kikker alvast een rondje door de binnen bak gegaan
hulphout van de betonbak verwijderd, en ontspijkerd / ontschroefd
met maat afgesproken voor morgen, dat we isolatie en betonijzer gaan leggen.

Planning:

Morgen isolatie en wapeningsijzer

Maandagmiddag:
Maken bekisting voor de betonstort van de vloer
Op maat slijpen van wapeningsijzer(hangt van bak af dus dat kan morgen nog niet)
Folie halen voor onder beton
folie leggen

Dinsdagmorgen:
Afmaken Kist

Dinsdagmiddag :
13:30 tweede stort(stort vloer)

Woensdag:
Opbouwen metselprofielen/ stellen metselprofielen
Levering van stenen(binnen en buiten blad) en isolatie voor in de spouw muur, levering cement

Donderdag denk/hoop ik te kunnen beginnen met metselen. Planning gaat in ieder geval nog niet verder dan dan. Feit is wel dat de "gang"er goed in zit

Vanavond laat nog een fotoupdate mits de fotos gelukt zijn natuurlijk
pi_56470239

ff op de plaat met de kikker erbij

Na een rondje kikker, is de boel al aardig ingeklonken

Morgen meer, ben medium done nu
pi_56516028
Zo dagje vrijaf geweest(niet bepaald maar dat hou ik ff qua hoe en waarom onder de pet)

Gisteren wel degelijk meters kunnen maken, gistermorgen na een lekker "laat"ontbijt begonnen met het leggen van de isolatie van de vloer van de garage.

Nu lag het zand natuurlijk totaal niet op hoogte vanwege het nodige extra uitgraven etc. Er moest dus nog heftig gestampt worden met de kikker en gevlakt met de hark.

Uiteindelijk zijn er maar 4 kruiwagens zwarte grond uit gehaald, dus dat viel erg mee. Vloertje ligt er super vlak in , en de platen zijn al onderling(waar er kieren zitten) vastgezet met pur schuim(heerlijk zo'n pistool van het werk te leen )

Als laatste wapeningsstaal erop gelegd ivm evt. wegwaaien van eps en de boel kon opgeruimd worden.

Last but not least: Klusmaatje en mattie for life "Cyberstaaf" aka Stefan Bedankt voor de hulp gisteren... bacotje(s) moeten maar ff op lat
pi_56529788
Zo weer een productieve dag gehad :

vanmorgen de kikker terug gebracht

Vanmiddag de kist voor het beton van morgen gesteld plus wapeningsijzer op maat gemaakt. We hadden nog een klein stukje tekort, maar de timmerman had ergens nog een stukje liggen. Komt morgen naar de casa dan kunnen we het klaar maken.

Morgenmiddag dan om 13:30 het beton voor de vloer

We gaan geen kraan gebruiken omdat de kraan niet beschikbaar is(pas Vrijdag weer) Dus dan maar kruien en een lange goot aan de betonwagen zetten he? Scheelt drie dagen dus aanzienlijk tijdwinst weer!

Plan is om Woensdag al te beginnen met het stellen van de metselprofielen. Ik heb ook nog een paar fotos van de staat van de aanbouw op dit moment. Die zal ik vanavond wel ff online zetten

Hals und beinbruch dan maar he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')