Dank je Ed,quote:Op woensdag 5 december 2007 18:15 schreef Vonkenboer het volgende:
Ziet er goed uit hoor !![]()
Als je eens ideen nodig hebt voor de elektrische installatie dan weet je me wel te vinden dacht ik zo
garage wel ja, het hobby gedeelte had ik graag groter gezien, maar mag niet qua regels gemeente (40 m² max), dus dan moet je keuzes makenquote:
Nee zie je niet ....quote:Op donderdag 6 december 2007 00:10 schreef Aplus het volgende:
Zie ik nu isolatie tussen de balken? Is niet zo ideaal zeg maar.![]()
Als je de mogelijkheid hebt altijd op het dak isoleren. Eventueel met "gootje" rondom tpv dakrand.
Noem me maar een 'wijf', maar dat slagvaste opbouwspul in een garage vind ik juist stoerquote:Op donderdag 6 december 2007 00:02 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Dank je Ed,
Maar een van mijn vrienden heeft gestudeerd voor elektromonteur. Sterker nog staat mij regelmatig met raad en daad ter zijde
Plan is in iedergeval om alles opbouw te doen, dan kan alles is slagvaste pijp en buitenkabel aan elkaar verbonden worden. Stuk makkelijker qua installatiewerk(niet frezen etc). T blijft natuurlijk een hobby ruimte en garage natuurlijk....
Ja zou je denken he? Maar t balkhout plus een plaat welke een gelijke Rc waarde heeft komt op meer geld dan die platen uit. Hout is nl tegenwoordig echt schreeuwend duur geworden. Daarnaast is het toch""gemak dient de mens"?quote:Op donderdag 6 december 2007 20:40 schreef Aplus het volgende:
Ah ok, gelukkig maar![]()
![]()
Wel chic bouwen dan - met prefab plaatjes
Ben ik nou daaps Jp, of draai je het hier om? Een "wijf"zou dat slagvaste opbouwspul(functioneel, en doelmatig) niet kunnen waarderen, en dus opteren of inbouw geen mogelijkheid is....quote:Op donderdag 6 december 2007 20:57 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Noem me maar een 'wijf', maar dat slagvaste opbouwspul in een garage vind ik juist stoer
Ik ookquote:Op donderdag 6 december 2007 20:57 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Noem me maar een 'wijf', maar dat slagvaste opbouwspul in een garage vind ik juist stoer
Nu ja, uberhaupt is het al fijn om een hobbygedeelte te hebben!quote:Op donderdag 6 december 2007 00:04 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
garage wel ja, het hobby gedeelte had ik graag groter gezien, maar mag niet qua regels gemeente (40 m² max), dus dan moet je keuzes maken
Op speciaal verzoek van jou Annex, nog maar eens wat erachter stond(achter garage that is, foto's staan post na de quote)quote:Op zondag 2 december 2007 23:43 schreef Cybersijp het volgende:
Nou daar zijn we weer :
Garage is geheel leeg(heeft last van een echo nu) plus aanbouwtje aan de garage is geheel gesloopt. Gistermorgen om 10:00 begonnen samen met de super "pap" van Cybersijp
Voor de middag de garage leeg gehaald, na de middag het aanbouwtje plus naar beneden halen ervan. De Mrs had verwacht dat er echt giga veel uit die twee gebouwtjes zou komen( en dus maandenlang de woonkamert zou gaan vullen), maar omdat ik zo goed en secuur de vrijkomende spullen heb opgeruimd heeft ze mij al gemeld dat het haar 300% mee viel .
Heb buiten op blokken nog het een en ander staan aan hout, al het mdf ligt bijvoorbeeld achter een kast gestoken in de woonkamer dus daar heb je weinig tot geen last van nu. Het andere hout zoals ik al zei op blokken, en daarna onder een sterk dekzeil. waar weer zware hardhouten balken op liggen. Al met al viel het slopen en opruimen erg mee.
Van de week komt de kraanmachinist ff aan, om te kijken of hij het vanaf hoe de garage nu staat het op de wagen kan krijgen(waarschijnlijk niet vanwege te kort ruimte/te veel tonnage om het over het huis heen te tillen. optie is om per shovel en telekraan de "bunker "een meter of drie vier te trekken over het zand. Dan kan de kraan vanaf de straat de bunker pakken, en hem op een kar zetten. Ik wacht dit nog ff af, maar als always zullen de volgende stappen volgen:
Fotos werk gister plaatsen
Update wat we gaan doen
last but not least een verslag van het uiteindelijke vertrek van de"bunker" vanaf het terrein van de ons beminde "casa "
Morgen waarschijnlijk niet al te lang bezig @ work, dus kan een karretje sloophout naar de lokale stort brengen. Ligt denk ik kar of vier op me te wachten (@ 200 Kg/dag vrij aan te leveren)
Affijn, nog meer mazzel gisteren was het prima weer, vandaag een al regen dus wat dat betreft hadden we ook nog eens een gelukkie
ik verwacht binnen 24 uur minimaal 7 foto's van het vertrek van de bunkerquote:Op maandag 17 december 2007 21:52 schreef Cybersijp het volgende:
Bunker is verkocht!!!!!!!
kan morgenochtend meteen door naar het land van de nieuwe eigenaar![]()
* cybersijp happy is![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zo en nou ff een
spectaculaire foto's !quote:Op dinsdag 18 december 2007 09:01 schreef Gurb het volgende:
[..]
ik verwacht binnen 24 uur minimaal 7 foto's van het vertrek van de bunker
Nou Anne, kan je vertellen dat als ik een koek en zopie tent inclusief tribune had geplaatst er op zeker een klant of twintig was geweest!!quote:Op dinsdag 18 december 2007 09:14 schreef AnneX het volgende:
[..]
spectaculaire foto's !
met ouwe tesselse mannetjes die leunend op de rollator met open mond staan te kijken en overleggen en leuteren en terugdromen over hun kinderspeelgoedhijskranen...
Nou Gerben, ik zal maar ff speciaal voor jou de dag van vandaag vertellen:quote:Op dinsdag 18 december 2007 09:01 schreef Gurb het volgende:
[..]
ik verwacht binnen 24 uur minimaal 7 foto's van het vertrek van de bunker
Leuk verhaal!quote:Op woensdag 19 december 2007 00:15 schreef Cybersijp het volgende:
Nou Gerben, ik zal maar ff speciaal voor jou de dag van vandaag vertellen:
Vanmorgen veel te vroeg wakker geworden, koffie gezet en, middels kou(stond al hyper buiten) en de nodige shagies wat wakkerder geworden. Om 08:30 kwam de kraan dan aan, gevolgd door de shovel met platte wagen. Kraan moest zichzelf "zetten", jammere is wel dat een van de poten helaas op een stukje recent gelegd straatwerk moest staan.Gaat dus de volgende keer dat er bestraat gaat worden maar weer uit. De schade valt erg mee hoor! is cm of 5 gezakt en dat terwijl er iets van 50 metrische ton aan druk op stond
Kraan is ook niet verplaatst geweest tijdens de hijsklus bij ons, daar was eerst sprake van nl. Het bijspannen (oid) van een extra kabel was genoeg om de bunker heel erg langzaam voorlangs onze dakrand te voeren.Wij met spanbanden de boel leiden( shovel chauffeur en ik).
Na plaatsen bij de nieuwe eigenaar shovel chauffeur gesproken (heeft ook minikraan), om in de kerstvakantie de fundering voor de garage uit te gaan graven.A.s Zaterdag gaan de timmerman en ik de fundering uit zetten. Dan middels piketpaaltjes op hoogte(uitzetten met de laser) brengen.
Vanavond bij de timmerman geweest, welke ik op urenbasis ga inhuren(is meer een soort van eenmans aannemer hoor, kan en doet alles qua verbouwen). Hij heeft een stuk betere prijzen dan ik gekregen bij de bouwgroothandel. Dus met zijn "opgeld"erbij(erg meevallend percentage) is het nog 10% goedkoper dan dat ik direct bij de groothandel ging kopen.(en dan krijg ik 7% korting notabene!)
Morgen worden besteld:(voor prijzen van 2007, en met 19% btw(!)
Isolatie
korven voor wapening vorstrand
wapeningsstaal
stenen buitenblad
kalkzand binnenblad(20x40 met vellingrand)(Sorry Gerben, hier wijken we ff af)(scheelt stucen nl.)
cement
zand
isolatie voor in de spouwmuur.
3 hardhouten buitendeuren 83x211,5 borstwering 66cm)
Idee is om eerste week Januari(als het allemaal lukt) de fundering "stortklaar"te krijgen, plus te storten.(in twee keer. 1 keer vorstrand, daarna vloer)
Oh ja 2009 pas? weer mazzeltje dus, d8 dat t 2008 was. Scheelt dus weer bij de rest van de bouw van onze garagequote:Op woensdag 19 december 2007 01:08 schreef Reese het volgende:
Bewonderswaardig, Sijpie, die renovatiedrift van jou. En wat een ding, zeg, die bunker...
Oh, en voel je niet helemaal spekkoper, want het zou pas gek zijn als je volgende maand al het btw-tarief moet betalen wat pas in 2009 ingevoerd wordt. Of is de introductie op Texel eerder -)
http://www.accountancynieuws.nl/?menu%3Dnieuws%26ArtikelId%3D3181
Hoi Gerben, ja tuurlijk maag ik zelf bepalen. Maar in de materiaal staat zijn de kleine kalkzandstenen opgenomen. Deze met velling zijn makkelijker uiteindelijk. Kosten overigens ¤2088,- per 1000 stuks gebracht. Daar gaat nog circa 10% vanaf denk dat ik hiermee een knappe prijs heb.quote:Op woensdag 19 december 2007 08:57 schreef Gurb het volgende:
[..]
Leuk verhaal!
En de keus is aan jou hoor Cybersijp hoe je de schuur bouwt en met welk materiaal.Welke dikte hebben de blokken, 10 of 12 cm?
En kon de kraanmachinist nog zien wat het preciese gewicht was van de bunker, of niet?
Succes weer verder iig!
Of je drukt op t verkeerde knoppiequote:Op vrijdag 28 december 2007 23:29 schreef Cybersijp het volgende:
So kerst is voorbij, nog ff gewerkt maar heb nou echt ff paar weken vrij
Maar vrij zijn is 1, wat doen is 2 natuurlijk
Aangezien heel bouwend nederland tijdens de kerst met zijn allen rond de kerstboom hangt, kan ik dus ook niet al te veel doen. Ik wacht nu nl. op de aankomst van de isolatie en het betonijzer van de fundering van de garage.
Niet getreurd, we gaan volgende week Woensdag de draad weer oppakken qua bouwen.IWe gaan dan met een minikraantje de vorstrand van de fundering uitgraven.Ik heb goede hoop dat volgende week (liefst Donderdag natuurlijk.....) De isolatie gebracht wordt. Anders wordt het de week erop. Week erna ben ik een weekje afwezig(vakantie in Limburg).Ik hoop dus dat de isolatie plus ijzer voordat ik op vakantie ga geregeld kan zijn. Mooiste zou zijn dan al beton gestort te hebben, maar gok dat dat er niet in zit.(wil nl. altijd sneller dan de wereld om me heen
)
Heb overigens al bedacht dat ik met een aanhangwagen op vakantie ga. Kan ik mooi op de terugweg wat hout uit Wintelre(www.houthandelgeven.nl) meenemen(scheelt weer ¤100,- aan bezorgkosten).Heb overigens niet veel nodig daar hoor. Hout voor een poort, 4 palen 86x86, wat schuttinghout.Gaat dus makkelijk lukken qua 1 karretje vol. Pinjo heb jij daar nog wat vandaan nodig? Ik hoor t graag
Succes en veel plezier de komende tijd, ik zal je topic in de gaten houden!quote:Op vrijdag 28 december 2007 23:29 schreef Cybersijp het volgende:
So kerst is voorbij, nog ff gewerkt maar heb nou echt ff paar weken vrij
Maar vrij zijn is 1, wat doen is 2 natuurlijk
Aangezien heel bouwend nederland tijdens de kerst met zijn allen rond de kerstboom hangt, kan ik dus ook niet al te veel doen. Ik wacht nu nl. op de aankomst van de isolatie en het betonijzer van de fundering van de garage.
Niet getreurd, we gaan volgende week Woensdag de draad weer oppakken qua bouwen.Ik heb goede hoop dat volgende week (liefst Donderdag natuurlijk.....) De isolatie gebracht wordt. Anders wordt het de week erop. Week erna ben ik een weekje afwezig(vakantie in Limburg).Ik hoop dus dat de isolatie plus ijzer voordat ik op vakantie ga geregeld kan zijn. Mooiste zou zijn dan al beton gestort te hebben, maar gok dat dat er niet in zit.(wil nl. altijd sneller dan de wereld om me heen
)
Heb overigens al bedacht dat ik met een aanhangwagen op vakantie ga. Kan ik mooi op de terugweg wat hout uit Wintelre meenemen(scheelt weer ¤100,- aan bezorgkosten).Heb overigens niet veel nodig daar hoor. Hout voor een poort, 4 palen 86x86, wat schuttinghout.Gaat dus makkelijk lukken qua 1 karretje vol. Pinjo heb jij daar nog wat vandaan nodig? Ik hoor t graag
Succes ermee!quote:Op maandag 21 januari 2008 11:32 schreef Cybersijp het volgende:
Zo paar weken verder, vakantie achter de rug(er is weer genoeg gezwommen) En we gaan weer verder met plannen.
Woensdag a.s gaan we om 08:30 beginnen met het aanbrengen van de isolatielaag voor de vorstrand. Daarnaast gaan we de korven voor de wapening van de vorstrand aanbrengen.
Vrachtwagen is vanmorgen geweest om e.e.a al te brengen overigens
Moet nog wel ff een dompelpomp ergens ritselen, en staat een laag water van plusminus 10cm in de uitgegraven sleuf(met dank aan het Nederlandse weer![]()
)
We hebben er weer "zin an"![]()
![]()
An sich, goed idee Gerben! Echter is het naar mijn idee verstandiger(en goedkoper) om voor nu een paar dagen te wachten. Grondwaterpeil te laten zakken. Als het piepschuim met de wapening erin ligt zal het op zijn plaats blijven. Dag erna storten. De vorstrand is natuurlijk ook het laagste punt van de fundering natuurlijk. De tweede stort(van de vloer) zal geen probleem opgeven qua wateroverlast, daar deze zich een stuk hoger bevind dan de vorstrand.quote:Op woensdag 23 januari 2008 14:13 schreef Gurb het volgende:
Das wel balen idd
Is het geen optie om een dunne werkvloer te storten onder je huidige fundering, zodat je een stabiele basis hebt en dan daarna met de klokpomp je sleuven "droog" houden?
Zodra het dan een paar uur droog is, kun je storten.
Nee juist als het water zo hoog bleef staan als dat het deed was er risico op schade bij de buren. T is natuurlijk een heel gat en "natte"grond heeft nou eenmaal minder stevigheid dan droge grond.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:44 schreef AnneX het volgende:
sooo, met bron bemaling ? !
Als leek, denk ik dan dat je nog kans op verzakkingen bij de buren hebt !!
* om de monoloog te doorbreken...
Ik weet niet of ik op tijd ben met deze tip (ik weet niet hoe lang jij koffie drinktquote:Op maandag 28 januari 2008 15:21 schreef Cybersijp het volgende:
Gerben,
Op zich valt het nu natuurlijk na drie volle dagen draaien van de pomp wel weer mee, maar de eerste dag was het een stuk meer dan nu. Ik gok zo ongeveer nog een liter of twee per minuut(als ik dat al haal).
idd groot geschut, maar was er zo zat van al die blubberbende en waterzooi dat ik echt ff spijkers met koppen wou slaan. Ik heb express de buizen niet te ver in de grond zitten, zodat de waterhuishouding van de belendende erven niet te veel veranderd(droogtescheuren etc etc(!).
Ik heb nu net al het zand wat van de kanten in de sleuf was gevallen tot op een diepte van 80cm onder maaiveld verwijderd(ongeveer hoor), hierdoor kunnen we woensdag a.s een stuk sneller werken natuurlijk.
Zometeen na de koffie ga ik de "vormen"van de fundering middels touw en pikketten uitzetten. Ook dit maakt het Woensdag makkelijker.
Als het beton erin zit(inclusief tweede stort van de vloer), dan kan er weer rondom de casa opgeruimd gaan worden, nu ligt er overal wel wat(betonijzer, hopen aarde, isolatie, hulphout etc, plus een groot gat natuurlijk)
De kleine dame, en de mrs vinden het dus logischerwijs niet fijn om in deze situatie naar achter te gaan. Al helemaal niet in het donker natuurlijkDat kan dan weer wel.
Nou ja nog een paar dagen tot ff een week ongeveer, dan hebben we het betonverhaal achter de rug
We hadden zelfs vanmiddag al kunnen storten, maar dat kwam natuurlijk omdat we een halve dag eerder waren begonnen met het bouwen van de "bak". De betoncentrale had ruimte, echter de kraan niet..... Er zijn nl. 2 telekranen op Texel.Waar er een van een stukke hijscomputer heeft, de ander heeft dus navenant meer werk nu. Dat ging dus niet lukken jammer genoegquote:Op woensdag 30 januari 2008 17:14 schreef Gurb het volgende:
Volgens mij heb je precies een goede dag uitgekozen voor de 1e stort, als ik zo het weerbericht hoor.
Je verdere planning zal nu zijn denk ik:
- grond aanwerken rondom de fundering
- isolatie aanbrengen onder de vloer
- wapening aanbrengen + randkist maken langs vloerrand
- storten
Goed geschat? Iig succes!
Zo heel ver hoef je toch niet vanaf de weg te storten dat je een telekraan nodig hebt?quote:Op donderdag 31 januari 2008 00:02 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
We hadden zelfs vanmiddag al kunnen storten, maar dat kwam natuurlijk omdat we een halve dag eerder waren begonnen met het bouwen van de "bak". De betoncentrale had ruimte, echter de kraan niet..... Er zijn nl. 2 telekranen op Texel.Waar er een van een stukke hijscomputer heeft, de ander heeft dus navenant meer werk nu. Dat ging dus niet lukken jammer genoeg
Morgen wordt het hoewel iets regen een dag met veel wind, maar dat deert me beton niets
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |