Deze dan maar: [Wintersport 2007] Val Thorensquote:Op maandag 8 januari 2007 22:17 schreef spooky1234 het volgende:
Wat zijn dat voor gare bestemmingen?.. waar zijn de doropen uit Les Trois Vallees?
waar ga jij heen danquote:
Waar kijk jij dan? Overal waar ik kijk voorspeld weinig goeds voor Oostenrijk.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:42 schreef nicomart het volgende:
nog iets minder dan 3 dagen!!
Vrijdag gaan we rijden en volgens de weersvoorspellingen gaat het die dag juist lekker sneeuwen in soldenEn dan de zaterdag en zondag lekker droog met een zonnetje erbij voor het eerst van die pistes aframmelen
Inderdaad, daar ben ik ook nieuwsgierig naar.quote:Op woensdag 10 januari 2007 07:52 schreef Berto het volgende:
[..]
Waar kijk jij dan? Overal waar ik kijk voorspeld weinig goeds voor Oostenrijk.
Ik denk dat je hier toch minder vrolijk van word........quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:42 schreef nicomart het volgende:
nog iets minder dan 3 dagen!!
Vrijdag gaan we rijden en volgens de weersvoorspellingen gaat het die dag juist lekker sneeuwen in soldenEn dan de zaterdag en zondag lekker droog met een zonnetje erbij voor het eerst van die pistes aframmelen
ik kijk/keek hier: http://www.soelden.com/ma(...)dex,method=main.htmlquote:Op woensdag 10 januari 2007 07:52 schreef Berto het volgende:
[..]
Waar kijk jij dan? Overal waar ik kijk voorspeld weinig goeds voor Oostenrijk.
Dat ziet er toch niet echt goed uit, moet je kijken waar de 0-graden grens ligt, dat wordt 1 grote papbende.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:56 schreef nicomart het volgende:
[..]
ik kijk/keek hier: http://www.soelden.com/ma(...)dex,method=main.html
ik ga voor het eerst.. heb er blijkbaar nog niet zoveel verstand van.quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:03 schreef Luni het volgende:
[..]
Dat ziet er toch niet echt goed uit, moet je kijken waar de 0-graden grens ligt, dat wordt 1 grote papbende.
Goeie berichten zijn dan!!quote:Op woensdag 10 januari 2007 20:41 schreef MissHobje het volgende:
<hier is het heerlijk in Solden... kan altijd meer sneeuw bij maar thankgod is er dinsdag wat bijgevallen en vrijdag volgt er meer!!
genieten dus.. oja tot yondag.. dan weer thuis.. (snif)
Of filmpjes!quote:
hier zijn dan wat verse fotos van 2007: Les Trois Valleesquote:
crap, zie het nu ook idd.. is er iets waar je kan hosten zonder dat je moet registreren.. heb een hekel aan registreren.quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:01 schreef nicomart het volgende:
imageshack werkt hiet niet.. probeer photobucket..
http://xs.to/quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:03 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
crap, zie het nu ook idd.. is er iets waar je kan hosten zonder dat je moet registreren.. heb een hekel aan registreren.
great tnx!quote:
Als ik zulke foto's zie krijg ik echt kriebels, maar ik moet nog 2 weken geduld hebben!quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:01 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
hier zijn dan wat verse fotos van 2007: Les Trois Vallees
[[url=http://xs411.xs.to/xs411/07024/DSC00978.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
ungroomed piste met verse poedersneeuw.. afdaling richting Les Menuires
[[url=http://xs411.xs.to/xs411/07024/DSC00972.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
achtergrond = Val Thorens op 2200 meter hoogte![]()
[[url=http://xs411.xs.to/xs411/07024/DSC00982.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
achtergrond = zonnige vallei van Oreille
Zo hoort het te zijn inderdaad; (strak)blauwe lucht, lekker zonnetjequote:Op donderdag 11 januari 2007 18:26 schreef Luni het volgende:
Als ik zulke foto's zie krijg ik echt kriebels, maar ik moet nog 2 weken geduld hebben!
Ga je in Winterberg op wintersport?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:04 schreef SadKingBilly het volgende:
Berto, succes en een goede vakantie. Post je foto's?
Ik hou zelf http://www.sauercams.tk/ dagelijks even in de gaten maar het word steeds triester daar. Een week geleden was het nog een béétje wit. Zijn overigens de webcams in het sauerland, zeg maar alles rond winterberg.
Waarom laten ze op die webcams de pistes niet zienquote:Op zaterdag 13 januari 2007 10:03 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ga je in Winterberg op wintersport?![]()
Die van DJ Lolboy!quote:Op zaterdag 13 januari 2007 20:33 schreef Crudus het volgende:
En wat zijn de apres-ski hitjes van 2007???
Gezien mijn dochter nog maar 8 weken oud is zit een gewone wintersport er dit jaar niet in. Vandaar dat ik Winterberg in de gaten hou, een weekeind kan wel (oppas meenemen die niet board of skietquote:Op zaterdag 13 januari 2007 10:03 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ga je in Winterberg op wintersport?![]()
Dat zijn de pistesquote:Waarom laten ze op die webcams de pistes niet zien![]()
Ja, ik dacht dat je een hele week ging! Dan kan je net zo goed doorrijden naar Oostenrijk... Maar voor een weekend/lang weekend is het wel goed te doen volgens mij.quote:Op zondag 14 januari 2007 01:14 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Gezien mijn dochter nog maar 8 weken oud is zit een gewone wintersport er dit jaar niet in. Vandaar dat ik Winterberg in de gaten hou, een weekeind kan wel (oppas meenemen die niet board of skiet) kunnen we tenminste nog een beetje lol hebben. Voor een paar dagen is het daar leuk genoeg!
[..]
Waar was je heen ??? damn balen zegquote:Op maandag 15 januari 2007 11:36 schreef linebear het volgende:
nu helaas weer aan het werk
Heb jammer genoeg maar 2 dagen kunnen boarden. 1 dag lang regen gehad, dus sneeuw weg
Daarna droog en wel een zonnetje en te warm voor sneeuw![]()
Daar baal ik best van eigenlijk![]()
Had naar Solden gekomen.. daar was het best goed te doen.. en zelfs 2x wat sneeuw gehad.. ( was wel mega nodig maar toch goed skieen)quote:Op maandag 15 januari 2007 13:03 schreef linebear het volgende:
Pertisau, Oostenrijk
Tis dit jaar natuurlijk wel erg extreem met het weer, vorig jaar was het rond deze koud zeer koud.quote:Op maandag 15 januari 2007 14:47 schreef linebear het volgende:
volgend jaar wat later in het seizoen gaan...
Dat zou mooi zijn, zag wel dat de kou uit het oosten heel langzaam dichterbij komt.quote:Op maandag 15 januari 2007 14:04 schreef Blik het volgende:
als het goed is wordt de situatie in de wintersportgebieden vanaf volgend weekend beter, vooral vanaf maandag en verder zou er veel sneeuw kunnen vallen volgens de huidige weerkaarten
Of naar een gletsjer gebied gaan.. ook nog een optie ( neem aan dat je die niet had daar>?)quote:Op maandag 15 januari 2007 14:47 schreef linebear het volgende:
volgend jaar wat later in het seizoen gaan...
gletsjer is ook niet alles.. persoonlijk vind ik het een beetje zonde van mijn (reis)tijd en geld als ik ergens op 3km hoogte een klein stukje van paar honderd meter heb om af te dalen, dan kan ik netzogoed naar snowworld...quote:Op maandag 15 januari 2007 17:33 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Of naar een gletsjer gebied gaan.. ook nog een optie ( neem aan dat je die niet had daar>?)
Zie ik gelukkig anders.. en heb er afgelopen week flink profijt van gehad.. en in Solden is ie echt wel groot gelukkig.quote:Op maandag 15 januari 2007 17:45 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
gletsjer is ook niet alles.. persoonlijk vind ik het een beetje zonde van mijn (reis)tijd en geld als ik ergens op 3km hoogte een klein stukje van paar honderd meter heb om af te dalen, dan kan ik netzogoed naar snowworld...![]()
Hoe zit het in de meeste gebieden met de drukte eigenlijk. Af en toe zie je weleens foto's met een hele rij mensen voor één lift, dat lijkt me echt niets. Ik ben vorig jaar voor het eerst geweest, dat was de tweede week van de kerstvakantie, dit jaar de week vóór de kerstvakantie (ja er was genoeg sneeuw toen) en beide keren was het best rustig. Soms kilometers lang dat je niemand tegenkomt, heerlijk is dat, lekker stil allemaal enzo.quote:Op maandag 15 januari 2007 18:26 schreef MissHobje het volgende:
Maargoed dat is oa de reden dat ik nooit in het hoogseizoen ga.. dat vind ik echt te druk.
En als er dan eens een keer weinig sneeuw is.. kun je wel skieen
Kitzsteinhorn of Snowworld lijkt mij niet echt vergelijkbaar.quote:Op maandag 15 januari 2007 17:45 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
gletsjer is ook niet alles.. persoonlijk vind ik het een beetje zonde van mijn (reis)tijd en geld als ik ergens op 3km hoogte een klein stukje van paar honderd meter heb om af te dalen, dan kan ik netzogoed naar snowworld...![]()
hoeveel km piste heb je op de gletsjer en wat is maximale hoogteverschil?quote:Op maandag 15 januari 2007 19:58 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Kitzsteinhorn of Snowworld lijkt mij niet echt vergelijkbaar.Daarbij is het nu hypermodern (en snel) na die brand uit 2000.
wow das dan een mega-gletsjer :-)quote:Op maandag 15 januari 2007 20:52 schreef Bayswater het volgende:
1100 meter hoogteverschil. pisteplan staat hier http://www.kitzsteinhorn.at/de/
Ik ga eigenlijk altijd 2e of 3e week van januari (meestal ook nog naar Solden) en daar is het eigenlijk in die periode nooit druk.quote:Op maandag 15 januari 2007 18:43 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Hoe zit het in de meeste gebieden met de drukte eigenlijk. Af en toe zie je weleens foto's met een hele rij mensen voor één lift, dat lijkt me echt niets. Ik ben vorig jaar voor het eerst geweest, dat was de tweede week van de kerstvakantie, dit jaar de week vóór de kerstvakantie (ja er was genoeg sneeuw toen) en beide keren was het best rustig. Soms kilometers lang dat je niemand tegenkomt, heerlijk is dat, lekker stil allemaal enzo.Vorig jaar trouwens in st. francois longchamp, dit jaar le corbier.
Volgens http://www.wetter.com/v2/index.php?LANG=DE nog niet echtquote:Op maandag 15 januari 2007 14:04 schreef Blik het volgende:
als het goed is wordt de situatie in de wintersportgebieden vanaf volgend weekend beter, vooral vanaf maandag en verder zou er veel sneeuw kunnen vallen volgens de huidige weerkaarten
Wintersporters.nl voorspeld veel sneeuw. En voorspellers uit Tirol verwachten sneeuwoverlast met meer dan 1 meter op veel plekken nieuwe sneeuw! Zeker woensdag en donderdag wordt gaat het hard sneeuwenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:22 schreef Luni het volgende:
[..]
Volgens http://www.wetter.com/v2/index.php?LANG=DE nog niet echt
Dan gaan we daar maar van uit.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:57 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Wintersporters.nl voorspeld veel sneeuw. En voorspellers uit Tirol verwachten sneeuwoverlast met meer dan 1 meter op veel plekken nieuwe sneeuw! Zeker woensdag en donderdag wordt gaat het hard sneeuwen
vergeet erbij te zetten "volgende week" deze week alleen regen, regen, regen.. vanaf zondag weer kans op sneeuw en daarna alleen maar.quote:
Wil ik misschien ook nog doen, voor een dag of 4, als m'n arm weer genezen is. Iemand ervaring met winterberg? Heb nu 2 jaar geboard en wat ervaring met koelkast boarden, is winterberg een beetje leuk voor iemand met al wel wat ervaring?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:43 schreef linebear het volgende:
Wil weer boarden, als er genoeg sneeuw ligt maar een weekend naar Winterberg toe of zo
ok want dan zit wetter.com dus gewoon goed, maandag gaat de temperatuur weer omlaag.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:05 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
vergeet erbij te zetten "volgende week" deze week alleen regen, regen, regen.. vanaf zondag weer kans op sneeuw en daarna alleen maar.
Wees maar niet bang hoor voor de voorjaarsvakantie ligt er weer genoeg sneeuw vanaf frankfurtquote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:50 schreef Luni het volgende:
[..]
ok want dan zit wetter.com dus gewoon goed, maandag gaat de temperatuur weer omlaag.
In begin was ik vol vertrouwen over de omstandigheden, van dat komt wel goed, maar begin hem nu wel een beetje te knijpen.
27 januari.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:58 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Wees maar niet bang hoor voor de voorjaarsvakantie ligt er weer genoeg sneeuw vanaf frankfurt
ik wet neit wanneer je op vakantie gaat?
ik ga 24 jan dus moet te doen zijnquote:
tot nu toe heb ik ook altijd zonder winterbanden gereden.. probleemloos.. Op snelwegen heb je het nooit nodig en tenzij het extreem gesneeuwd heeft paar uur voordat je aankomt/vertrekt is er tot aan skistations ook helemaal niets aan de hand. 1 keer was het een beetje prutsen op een bevroren outdoor-parkeerplaats maar dan heb je altijd nog de sneeuwkettingen als het echt nodig is.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 17:32 schreef Public_NME het volgende:
Wij gaan rond een uur of 1-2 in de nacht weg. Hebben ervoor gekozen om geen winterbanden te nemen, is toch niet verplicht en we rijden alleen maar over grote wegen.
ach, winterbanden kosten wel iets, maar dan gebruik je je zomerbanden natuurlijk niet, winterbanden zijn beter zodra het 7 graden of kouder is. Normaal kun je dus voor een best lange periode je winterbanden eronder laten zitten, dus echt veel geld betaal je er ook niet voorquote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:12 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
Ja het kost wat en je hebt er 4 van de 5 keer helemaal niets aan maar je weet nooit wanneer het van pas gaat komen.
winterbanden
![]()
en dat is nou precies wat ik ook dacht; winterbanden zijn 'beter' als het beetje koud en nat en glad is.. maar wat is beter? 5% meer grip? 10%? Dus ik dacht altijd, boeie, dan rij ik gewoon 5 of 10% voorzichtiger en langzamer en is er niets aan de hand.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:17 schreef Blik het volgende:
[..]
ach, winterbanden kosten wel iets, maar dan gebruik je je zomerbanden natuurlijk niet, winterbanden zijn beter zodra het 7 graden of kouder is. Normaal kun je dus voor een best lange periode je winterbanden eronder laten zitten, dus echt veel geld betaal je er ook niet voor
Tja, als je student bent ga je niet voor 8 dagen 8 winterbanden kopen. We zitten sowieso in Mayrhofen, en je knalt zo dat dal in zonder passen of iets dergelijks!quote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:17 schreef Blik het volgende:
[..]
ach, winterbanden kosten wel iets, maar dan gebruik je je zomerbanden natuurlijk niet, winterbanden zijn beter zodra het 7 graden of kouder is. Normaal kun je dus voor een best lange periode je winterbanden eronder laten zitten, dus echt veel geld betaal je er ook niet voor
Huren is ook een optie.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:39 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Tja, als je student bent ga je niet voor 8 dagen 8 winterbanden kopen. We zitten sowieso in Mayrhofen, en je knalt zo dat dal in zonder passen of iets dergelijks!
Is ook nog vrij duur hoor; komt ook boven de 300e voor 2 auto's! (voor een week)quote:
moet zeggen dat ik ook wel weer moeilijk in het werkritme kan komen. En eigenlijk helemaal geen zin er in hebquote:Op dinsdag 16 januari 2007 16:08 schreef MissHobje het volgende:
Bleh ik wordt helemaal sacho van het NL weer, ik mis de bergen en de sneeuw
En dit heb ik dan elk jaar weer net na mijn wintersport
Ach, weggaan op het moment dat het in Nederland juist net begint te winteren is ook niet alles kan ik je vertellenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 16:08 schreef MissHobje het volgende:
Bleh ik wordt helemaal sacho van het NL weer, ik mis de bergen en de sneeuw
En dit heb ik dan elk jaar weer net na mijn wintersport
Een kikker.quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:33 schreef Jodelaar het volgende:
Ziet er goed uit voor Tirol / Zuid Duitsland / Voralgebergte
[afbeelding]
das 3 dagen 100% sneeuw als de voorspellingen zo blijven. Maar meestal blijven die op wetter.at wel zo
Probeer het hier eensquote:Op woensdag 17 januari 2007 13:33 schreef Jodelaar het volgende:
Ziet er goed uit voor Tirol / Zuid Duitsland / Voralgebergte
[afbeelding]
das 3 dagen 100% sneeuw als de voorspellingen zo blijven. Maar meestal blijven die op wetter.at wel zo
Kleinwalsertal tegen de Duitse grens in Oostenrijkquote:Op woensdag 17 januari 2007 15:12 schreef Ienepien het volgende:
Waar ga jij heen, Jodelaar?
geen gedoe met passen (alleen kleine naar dal toe) en tunnels geen drukte op A8 richting munchen.. en natuurlijk de A7 waar je zo hard mag rijden als je wiltquote:Op woensdag 17 januari 2007 17:55 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Kleinwalsertal tegen de Duitse grens in Oostenrijk
[afbeelding] bij mittelberg/riezler/oberstdorf
van http://www.wetter.atquote:Op woensdag 17 januari 2007 15:19 schreef Luni het volgende:
Van welke site haal je die info?
het zla mij ook benieuwen hoeveel het gaat sneeuwen, en hoe lang....ik ken andorra niet anders als een strak blauwe lucht - en hoop dan dat ook nog van de rest van de week te kunnen zeggen :-)quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:59 schreef Jodelaar het volgende:
Mja daar hoef je ook niet blij om te zijn hoor.. Ski / Boarden als het sneeuwt is zeer irritant met al die heuveltjes door bochten (van beginners) en je ziet niets door de mist.
Dat is zo hinderlijk, als je niet kan zien waar de piste ophoudt en de horizon begintquote:Op woensdag 17 januari 2007 17:59 schreef Jodelaar het volgende:
Mja daar hoef je ook niet blij om te zijn hoor.. Ski / Boarden als het sneeuwt is zeer irritant met al die heuveltjes door bochten (van beginners) en je ziet niets door de mist.
Ja dat je ineens een gat inschietquote:Op woensdag 17 januari 2007 18:33 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Dat is zo hinderlijk, als je niet kan zien waar de piste ophoudt en de horizon begint![]()
Of de tiefschnee in 'tieft' zonder dat je daar op rekent...quote:Op woensdag 17 januari 2007 18:42 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Ja dat je ineens een gat inschiet![]()
Dat vind ik geweldigquote:Op woensdag 17 januari 2007 18:33 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Dat is zo hinderlijk, als je niet kan zien waar de piste ophoudt en de horizon begint![]()
Nee vorig jaar wel geweest, prachtig gebied!quote:Op woensdag 17 januari 2007 19:13 schreef Knoekie het volgende:
Niemand anders die naar Saalbach/Hinterglemm gaat?
Alleen jammer dat de foutste (nederlandse) wintersporters er ook zitten. Elk jaar wel flinke vechtpartijen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 19:31 schreef Luni het volgende:
[..]
Nee vorig jaar wel geweest, prachtig gebied!
Jep ik toen ookquote:Op woensdag 17 januari 2007 19:31 schreef Luni het volgende:
[..]
Nee vorig jaar wel geweest, prachtig gebied!
Ow juist wel vind ikquote:Op woensdag 17 januari 2007 10:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Ach, weggaan op het moment dat het in Nederland juist net begint te winteren is ook niet alles kan ik je vertellen
heb ik al 3 jaar achter elkaarquote:Op woensdag 17 januari 2007 23:48 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ow juist wel vind ik![]()
Vaak gehad .. ok.. beetje glibberen maar gewoon de tijd nemen kwa rijden
hoe lang ski of board jij al dan?quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:59 schreef Jodelaar het volgende:
Ski's of board?quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:50 schreef ook_gek het volgende:
[afbeelding]
Dit is mijn mooiste afdaling geweest ooit![]()
heerlijk buiten de piste en de sneeuw tot aan je knieën
ski'squote:
6 jaar.. en ik doe het ook gewoon makkelijk maar soms zijn die heuveltjes zo hoog en als het dan slecht weer is / schaduwkant dan is dat soms wel vervelend als je hard gaat hoorquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:48 schreef ook_gek het volgende:
[..]
hoe lang ski of board jij al dan?
Want ik heb met die heuveltjes echt totaal geen problemen. Gewoon er over heen gaan niks aan de hand.
Zo lang je maar goed blijft kanten en de druk er op blijft houden is er niks aan de hand. Je zorgt er voor dat je knieën de klap op vangt en jij kan gewoon je eigen weg gaan zonder daar ook maar last van te hebben.
Ze kunnen mij niet hoog genoeg zijn heerlijk is datquote:Op donderdag 18 januari 2007 13:20 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
6 jaar.. en ik doe het ook gewoon makkelijk maar soms zijn die heuveltjes zo hoog en als het dan slecht weer is / schaduwkant dan is dat soms wel vervelend als je hard gaat hoor
off-piste doe ik ook gemakkelijk
quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:50 schreef ook_gek het volgende:
[afbeelding]
Dit is mijn mooiste afdaling geweest ooit![]()
heerlijk buiten de piste en de sneeuw tot aan je knieën
Bedankt voor het verneuken van the layoutquote:Op donderdag 18 januari 2007 20:53 schreef Knoekie het volgende:
[..]
HEEEEERRRRRRRRRRRLLIIIIIIIIIIIIJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJK![]()
![]()
![]()
Hmm oké! Ik ben niet zo'n off-piste freak... Ben een beetje een luie skiër eigenlijk hehe. Hoeft van mij niet allemaal zo extreem. Off-piste is best wel zwaar omdat je steeds bij het draaien zo omhoog moet springen. Snowboarden lijkt me veel makkelijker off-piste!quote:
maar dat is juist zo leuk. Het is gewoon goed je techniek gebruiken en je komt echt wel beneden, kost je alleen iets meer inspanningquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:26 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Hmm oké! Ik ben niet zo'n off-piste freak... Ben een beetje een luie skiër eigenlijk hehe. Hoeft van mij niet allemaal zo extreem. Off-piste is best wel zwaar omdat je steeds bij het draaien zo omhoog moet springen. Snowboarden lijkt me veel makkelijker off-piste!
Warr is dat joh, Nieuw Zeeland ofzo?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 08:44 schreef ook_gek het volgende:
http://video.google.nl/videoplay?docid=2500348618588470718&q=extreem+ski
dit vind ik zo onwijs gaaf
Die gasten hebben echt schijt aan alles![]()
Ja, Nieuw-Zeelandse alpen op het Zuider eiland. Is trouwens niet echt tiefschnee, de ski's gaan niet onder de sneeuw en ze kunnen er lopen.quote:
ey thnx was die site skiiing.nl kwijt! altijd mooie voorspelling van sneeuw daar..quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:04 schreef Oosthoek het volgende:
Ah, vandaar dat ik dit topic kwijt was. Er is een nieuwe
Ben al een weekje terug uit Zwitserland. Was prima skiën, weinig over te klagen.
16 maart ga ik naar Valmorel. Is dat leuk
Het gaat volgens www.skiing.nl trouwens keihard sneeuwen binnen een week.
Had per ongeluk in het topic van vorig jaar gepostquote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:32 schreef WebForce het volgende:
Ik ga over 3 weken naar Bad Gastein, er veel zin in. Alleen kan niet echt verhalen vinden van iemand die er al geweest is. En dan ben ik eigenlijk benieuwd naar het uitgaan, het skieen geloof ik wel dat dat top is
.
Waar ga je heen en wanneer ... kan nog vanalles gebeuren en onderschat de winter nietquote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:06 schreef Jodelaar het volgende:
Solden ligt ook veel hoger. Waar ik ga skiën valt nu dikke regen
nee, weet ik volgende week veel sneeuw ik ga naar Kleinwalsertal ligt in zuid duitsland / noord oostenrijk.. eigenlijk op de grensquote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:07 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Waar ga je heen en wanneer ... kan nog vanalles gebeuren en onderschat de winter niet
Ik zou vandaag pas terugkomen uit solden, maar vanwege het slechte weer gister, maar terug gekomen. Er waren wel een paar pistes geopend, maar we vonden het niet de moeite waard om daarvoor nog naar boven te gaan.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:30 schreef MissHobje het volgende:
Oe in Solden sneeuw het al lekker.. en weer alles gesloten.. dat had ik vorige week dus ook al (vanwege storm wind)
Ik liep rond 12 uur in Utrecht door Hoog Catharijne en verbaasde me al over de echt enorme hoeveelheid mensen in ski-jacks met tassen en koffers. Echt honderden. Ik dacht eerst dat ze binnen stonden te schuilen voor de regen, maar vond het al wel raar eigenlijk omdat de bussen meestal op vrijdagavond al vertrekken. Er werd koffie en thee uitgedeeld, maar niemand keek echt vrolijk.quote:Gisteravond zijn in Maastricht drie treinen vol wintersporters gestrand, omdat ze Duitsland niet in mogen. Dit vanwege het ontregelde treinverkeer door de storm van donderdag.
Op dit moment worden de wintersporters met bussen vanuit Utrecht naar hun bestemming gebracht, omdat volgens de Duitse spoorwegen de treinen pas op hun vroegst maandag weer het land in zouden kunnen. FOK!ster darktower doet verslag op haar site:
"In 1 van die treinen zit ik NU. Gisteravond vertrokken we vanuit Utrecht naar Oostenrijk. Bij Maastricht bleven we een uurtje staan. Twee uur staan. De hele nacht staan. Want we mochten Duitsland niet in. Vanmorgen vroeg hoorden we dat we nog steeds Duitsland niet in mogen. We rijden nu terug naar Utrecht en dan zijn er bussen. Hoe laat? Geen idee. Trein gaat zo weer station Den Bosch uit, dus mijn internetverbinding is zo weer weg.
Sfeer aan boord is raar. Gelaten en boosheid door elkaar. De organisatie is slecht. Nauwelijks informatie. En gisteren was al bekend dat er geen treinen reden naar Duitsland. Heb zelfs nog gebeld of de trein wel ging. 'Ja hoor, we rijden gewoon'. Zucht..."
Al met al toch wel bevallen lees ik ?>quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:00 schreef nicomart het volgende:
[..]
Ik zou vandaag pas terugkomen uit solden, maar vanwege het slechte weer gister, maar terug gekomen. Er waren wel een paar pistes geopend, maar we vonden het niet de moeite waard om daarvoor nog naar boven te gaan.
Ik heb wel de eerste 5 dagen goed weer gehad. Door wat problemen alleen de laatste 3 dagen zelf skiles gehad daar. Ging wel goed overigens. 2e dag dat ik op ski's stond op wintersport, ben ik met mijn leraar van een rode piste gegaan. Zal binnenkort wat foto's plaatsen. Probleem is alleen dat het eigenlijk allemaal apres-ski foto's zijn
Dan zou het ook in Saalbach moeten sneeuwenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 09:27 schreef Luni het volgende:
Jeeeeeeeeee, het sneeuwt in Zell am See!
Mwa is weinig hoor. Wolkje met 1 vlok is motsneeuw dus dan valt er misschien in 24 uur 2 cm.. Ik had ook meer verwacht hopelijk dat het vanavond wat aanzet. In zuid duitsland iig wel.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:53 schreef MissHobje het volgende:
[afbeelding]
Kijk dit is dan eindelijk een weerbericht waarvan je zegt.. Yesssssss wintersporten zoals het bedoeld is![]()
Kijk hier eens op de webcamquote::
Op dinsdag 23 januari 2007 14:54 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Mwa is weinig hoor. Wolkje met 1 vlok is motsneeuw dus dan valt er misschien in 24 uur 2 cm.. Ik had ook meer verwacht hopelijk dat het vanavond wat aanzet. In zuid duitsland iig wel.
sneeuwt er inderdaad hardquote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:01 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Kijk hier eens op de webcamwww.solden.com
Sneeuwt enormen er ligt plenty sneeuw
23.01.2007, 09:00 Uhr
Solden 1.377 m - 20cm (is het dal 1500m ong.) prima sneeuwpret voor kinderen.
Giggijoch, 2.300 m - 35 cm sneeuwt nog steeds dat bouwt wel op en is prima laag ( ik heb het met minder gedaan en was al prima.. zolang je maar steeds wat verse sneeuw krijgt)
Gletscher 3.249 m - 120 cm en sneeuwt als een dolle nu nog steeds![]()
Prima condities dus
Ja dát gaan we vrijdagnacht dus niet doen he! Ik moet bij Salzburg rechtsaf namelijkquote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:14 schreef Luni het volgende:
http://www.nu.nl/news/954(...)_verkeer_Europa.html
ik ook.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:05 schreef Ienepien het volgende:
[..]
Ja dát gaan we vrijdagnacht dus niet doen he! Ik moet bij Salzburg rechtsaf namelijk![]()
Ik zou eigenlijk niet voor een paar dagen gaan snowboarden. Het kost zeker een dag of 4 om een beetje te blijven staan. Totdat die tijd is het waarschijnlijk een hoop frustratie en tegen de tijd dat het een klein beetje wil lukken, moet je al weg. Ik zou inderdaad kijken, zoals hier boven al gezegd, om van te voren wat lessen te nemen in snowworld. Op eigen houtje leren, of van kennisen zou ik niet echt aanraden, dus wel gewoon professionele lessen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:09 schreef Here2Stay het volgende:
Voor de ervaren wintersports:
Het lijkt me vreselijk leuk te leren snowboarden, maar nog nooit gedaan. Nu ben ik vrij van 2 t/m 6 feb en zou er best een paar dagen (5) tussenuit willen en eens kijken of snowboarden wat voor mij is. Heb dus les, materiaal en alles nodig. Heeft iemand tips? Behalve heel blijven? Is het misschien een overmoedig idee of wel te doen om een idee te krijgen in een paar dagen.
Of we (2 personen) met de bus of eigen vervoer gaan maakt me niet zoveel uit. Weet dat het best prijzig is, maar loer qua verblijf dan toch een beetje naar een aanbieding.
Dank vast voor eventuele adviezen!
Als je goed les krijgt heb je de basistechniek in een dag of 2 wel onder de knie, zelfs een houte klaas als ik lukte dat.quote:Op woensdag 24 januari 2007 10:25 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik zou eigenlijk niet voor een paar dagen gaan snowboarden. Het kost zeker een dag of 4 om een beetje te blijven staan. Totdat die tijd is het waarschijnlijk een hoop frustratie en tegen de tijd dat het een klein beetje wil lukken, moet je al weg. .
2 jaar terug ging er met de groep waar ik (dit jaar voor het eerst) mee meeging ook een jongen mee die al de eerste dag een ravijn inging. Sloeg nog een weg over en eindigde in het 2e ravijn. Werd met de helicopter afgevoerd en heeft de rest van de week in het ziekenhuis gelegen. Had wat rugproblemen en flinke japen over zijn hele lichaam.quote:Op woensdag 24 januari 2007 22:32 schreef Oosthoek het volgende:
Op de sneeuwsites staat dat in Valmorel nog steeds maar 72 op de berg ligt en 13 cm in het dal. Toch weet ik zeker dat er gisteren een ennnnnnnoooooooooorme bui overheen is gekomen van www.meteox.nl. Beetje vreemd.
Overigens hoorde ik vandaag op mn werk dat er een kerel zwaargewond in een Zwitsers ziekenhuis ligt als gevolg van een ski ongelukZet je toch wat meer aan t denken.
Nou, ik ga niet op wintersport vanwege de spanning, eerder om te ontspannen. Maar ik ga dan ook redelijk kalmpjes naar beneden altijd. Tenminste, de eerste twee dagen zeker.quote:Op woensdag 24 januari 2007 22:41 schreef nicomart het volgende:
[..]
2 jaar terug ging er met de groep waar ik (dit jaar voor het eerst) mee meeging ook een jongen mee die al de eerste dag een ravijn inging. Sloeg nog een weg over en eindigde in het 2e ravijn. Werd met de helicopter afgevoerd en heeft de rest van de week in het ziekenhuis gelegen. Had wat rugproblemen en flinke japen over zijn hele lichaam.
Het is natuurlijk ontzettend vervelend, maar ik denk dat dat toch de spanning en de risico van de skivakantie is. Hij ging dit jaar toch maar niet mee. Had nog steeds last van zijn rug af en toe..
Met alle respect, in het laatste geval is het bijna altijd haar fout. Die voorganger kan niet zien we er achter hem zit, als hij plotsling moet remmen moet degene achter hem, je tante in dit geval, zorgen dat ze sowieso kan uitwijken. Desalniettemin wel erg vervelend. Is ze er wel goed vanaf gekomen??quote:Op woensdag 24 januari 2007 22:59 schreef Jodelaar het volgende:
Me tante heeft al 2 keer in zoon banaan gelegen.. eerst werd ze aangeboard (2002) toen kreeg ze een dikke skistok in der buik (2004), was een akelig gezicht! Iemand remde voor der ineens met stokken naar achter.. BOEM
Tenzij er sprake is van afsnijden...quote:Op woensdag 24 januari 2007 23:07 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Met alle respect, in het laatste geval is het bijna altijd haar fout. Die voorganger kan niet zien we er achter hem zit, als hij plotsling moet remmen moet degene achter hem, je tante in dit geval, zorgen dat ze sowieso kan uitwijken. Desalniettemin wel erg vervelend. Is ze er wel goed vanaf gekomen??
Doen wij ook hoor. 13 uur in een bus en dan meteen de piste opquote:Op woensdag 24 januari 2007 23:29 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Tenzij er sprake is van afsnijden...
Twee jaar geleden was er iemand van de groep die na ons aankwam gelijk op de eerste morgen gaan skiën. (na 16u in een bus)
Resultaat: gebroken enkel en een enkeltje naar NL...
Tja, wij gaan gewoon lekker pils drinken in de kroegquote:Op woensdag 24 januari 2007 23:42 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Doen wij ook hoor. 13 uur in een bus en dan meteen de piste op![]()
Geen goed plan om 8 uur 's ochtendsquote:Op donderdag 25 januari 2007 00:07 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Tja, wij gaan gewoon lekker pils drinken in de kroeg
Hoezo? Altijd een goed plan natuurlijk.quote:Op donderdag 25 januari 2007 00:21 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Geen goed plan om 8 uur 's ochtends
Zit jij om 8 uur 's ochtends al aan het bier?quote:Op donderdag 25 januari 2007 00:30 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Hoezo? Altijd een goed plan natuurlijk.
Hey,quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:09 schreef Here2Stay het volgende:
Voor de ervaren wintersports:
Het lijkt me vreselijk leuk te leren snowboarden, maar nog nooit gedaan. Nu ben ik vrij van 2 t/m 6 feb en zou er best een paar dagen (5) tussenuit willen en eens kijken of snowboarden wat voor mij is. Heb dus les, materiaal en alles nodig. Heeft iemand tips? Behalve heel blijven? Is het misschien een overmoedig idee of wel te doen om een idee te krijgen in een paar dagen.
Of we (2 personen) met de bus of eigen vervoer gaan maakt me niet zoveel uit. Weet dat het best prijzig is, maar loer qua verblijf dan toch een beetje naar een aanbieding.
Dank vast voor eventuele adviezen!
hebben wij ook gedaan laatste keer. Best lekker inderdaad. We zijn gestopt in het donker toen we van de snelweg afgingen, nog net in Duitsland. De volgende ochtend terwijl het licht was lekker rustig alle bergpassen genomen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:11 schreef Luni het volgende:
Plannen zijn gewijzigd, we hebben besloten morgenmiddag al te vertrekken en relaxt een overnachting te pakken, komen we zaterdag lekker fris aan.
Niet met regelmaat, maar de kroeg in is nooit een slecht idee.quote:Op donderdag 25 januari 2007 00:36 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Zit jij om 8 uur 's ochtends al aan het bier?![]()
Wij vertrekken meestal 's nachts. Werkt ook prima. Kom je met licht aan.quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:36 schreef nicomart het volgende:
[..]
hebben wij ook gedaan laatste keer. Best lekker inderdaad. We zijn gestopt in het donker toen we van de snelweg afgingen, nog net in Duitsland. De volgende ochtend terwijl het licht was lekker rustig alle bergpassen genomen.
Vlakbij Sonthofen toch?quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:09 schreef Jodelaar het volgende:
Wij vertrekken altijd 3 uur snachts en zijn er dan rond 2 uur smiddags, vorig jaar met zware sneeuwval en afgesloten stukken op de snelweg (na tunnels enzo) waren we er pas om 7 uur in de avond. Was wel zeer mooi gezicht al die sneeuw op de weg, heb veel filmpjes gemaakt maar zijn allemaal weg
Als je geluk heb ben je dan al mooi langs Köln A3 in de spits en heb je misschien wat files bij Frankfurt of bij de werkzaamheden bij Hosbach - Förtingen. Wurzburg kan ook wel is druk zijn. Voor de rest is het best lekker te rijden altijd. Ook omdat wij niet richting munchen moeten en dus lekker op de A7 blijven rijden tot Kempten, daar gaan we dan een tussenweg op (ring kempten altijd druk) richting tirol / oberstdorf. Dan hoeven we nog maar 1 pass op (die overigens wel afgesloten is als het te hard heb gesneeuwt door hoge stijgingspercentages) Met 2 stops 120 / 140 kmpu ben je er in 9 / 10 uur.
[afbeelding]
Utrecht - Arnhem - Oberhausen - Köln - Bonn - Frankfurt - Würzburg - Ulm - Kempten - Sonthofen - Oberstdorf - Kleinwalsertal. Vroeger reden we via Venlo maar dan hadden we altijd file bij Mannheim.
Soms rijden we terugweg via Würzburg - Fulda - Kassel - Dortmund - Oberhausen - Nederland
Zaterdag is in Kleinwalsertal de drukste dag alle pistes veelste veel wachtijden en met eten zit het ook over vol.. Zeker in het carnaval weekend.. Daarom daat wij altijd zaterag - zondag nacht rijden..quote:Op vrijdag 26 januari 2007 08:32 schreef kaputwiehund het volgende:
ik ben toch blij dat ik tegen de Duitse grens aan woon. Ik rij gewoon in 8,5 uur naar Italie toe. Ik snap dan ook nooit zo goed dat mensen het in twee dagen doen. Het is dan vanuit Nederland toch hooguit 11 uurtjes rijden. Wisselen jullie dan nooit van bestuurder? of blijf je maximaal 130 rijden?
Meestal vertrekken we 's avonds tegen een uur of elf, dan kunnen we zaterdags mooi de eerst lift pakken om op de berg te ontbijtenbovendien is zaterdag de rustigste dag op de piste. Lekker een dagje eenvoudige pistes doen om er weer even in te komen. De laatste keer zijn we op vrijdagmorgen vertrokken en waren wo om 16.00 uur in Ortisei. Skipassen geregeld en toen lekker eten.
Wij zijn vrijdag de 26 's middags vertrokken om de sneeuw van zaterdag in Duitsland voor te zijn. Dat was niet zo'n goede zet, het was vrij druk onderweg en vanaf Koblenz begon het behoorlijk te sneeuwen en reden we niet harder dan 50 omdat de weg behoorlijk wit werd. we zijn toch nog tot net voor Würzberg gekomen en hebben daar een hotelletje gepakt aan de snelweg. De volgende ochtend zijn we weer rond 08.00 uur gaan rijden en was het erg druk en uiteindelijk waren we pas rond 16.00 uur in Zell am See, de laatste 80 km binnendoor waren te doen door de sneeuwval. Dit had echter het positieve effect dat er voldoende lag!quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:27 schreef MissHobje het volgende:
Veel plezier aankomende wintersportgangers![]()
Enne doe voorzichtig kon wel eens glad onderweg zijn.
Ja jezus, komen die tegenwoordig ook al in de wintersportgebieden? Ze weten menig zonbestemming ook al te verpestenquote:Op zondag 4 februari 2007 17:53 schreef Luni het volgende:
Trouwens opvallend veel Oostblokkers, die met hun geld komen smijten en denken dat de pistes van hun zelf zijn!
wen er maar aan. Ik kwam ze in Italie ook al meer tegen dan me lief was. Enig fatsoen is ze over het algemeen vreemd.quote:Op zondag 4 februari 2007 18:01 schreef Coconut het volgende:
[..]
Ja jezus, komen die tegenwoordig ook al in de wintersportgebieden? Ze weten menig zonbestemming ook al te verpesten![]()
Was een prima vakantie, helaas niet de hele week kunnen knallen, maakte dinsdag een behoorlijke klapper op volle snelheid op een nog ijzige piste. Knalde met m'n kop op de grond en ook met m'n schouder. Vooral m'n schouder heb ik heel de week last van gehouden en nu nog steeds, kon niet echt voluit knallen, maar met paracetamol, Jägerthee en Tijgerbalsum had ik er gelukkig wat minder last van.quote:Op zondag 4 februari 2007 19:13 schreef MissHobje het volgende:
Welkom terug Luni.. al met al best lekker geweest dus..
Een vriend van me die heeft ook zo;n drama heenweg gehad.. alleen daar stranden ze op de snelweg en kregen van het leger koffie en dekens voor de nacht![]()
quote:Op zondag 4 februari 2007 19:13 schreef MissHobje het volgende:
Welkom terug Luni.. al met al best lekker geweest dus..
Een vriend van me die heeft ook zo;n drama heenweg gehad.. alleen daar stranden ze op de snelweg en kregen van het leger koffie en dekens voor de nacht![]()
Enne Klier.. het weerbericht laat zich al amper 3 a 5 dagen van te voren voorspellen, laat staan 15 dagen
Hier?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:51 schreef ook_gek het volgende:
mensen ik heb jullie hulp nodig!!!!!!!!!!
Ik moet van munchen naar westedorf in oostenrijk met de trein.
Via welke site kan ik aan die informatie komen ik heb daar echt geen idee van
hey helemaal goud bedanktquote:
Graag gedaan! Waarom vertrek je vanuit Munchen eigenlijk?quote:
Westendorfquote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:51 schreef ook_gek het volgende:
mensen ik heb jullie hulp nodig!!!!!!!!!!
Ik moet van munchen naar westedorf in oostenrijk met de trein.
Via welke site kan ik aan die informatie komen ik heb daar echt geen idee van
is dat leuk daar ben er zelf nog nooit geweest. Kirchberg is perfect daar ben ik zelf heel vaak geweest.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:32 schreef ericajax het volgende:
[..]
Westendorf![]()
![]()
![]()
![]()
Nog 10 dagen en dan naar Kirchberg![]()
Nou mijn moeder heeft borstkanker en is sinds afgelopen donderdag klaar met haar chemo. Zij kan het lichamelijk nie aan de lange reis met de auto. Dus ze gaat met het vliegtuig naar munchen en dan met de trein naar westendorf. En na een paar dagen gaat ze weer naar huis. Ze zit precies tussen de chemo en de bestraling in. Ze wilt dus even een paar dagen vakantie hebben.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:26 schreef Coconut het volgende:
[..]
Graag gedaan! Waarom vertrek je vanuit Munchen eigenlijk?
Op www.oebb.at en www.bahn.de staat het trouwens ook![]()
Vervelende situatie zeg... Maar wel een goede oplossing zo idd.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:48 schreef ook_gek het volgende:
[..]
is dat leuk daar ben er zelf nog nooit geweest. Kirchberg is perfect daar ben ik zelf heel vaak geweest.
[..]
Nou mijn moeder heeft borstkanker en is sinds afgelopen donderdag klaar met haar chemo. Zij kan het lichamelijk nie aan de lange reis met de auto. Dus ze gaat met het vliegtuig naar munchen en dan met de trein naar westendorf. En na een paar dagen gaat ze weer naar huis. Ze zit precies tussen de chemo en de bestraling in. Ze wilt dus even een paar dagen vakantie hebben.
Vandaar Munchen
het is inderdaad erg vervelend. Je hebt schaal 1 tm 5 betreft de ernst van borstkanker en mijn moeder zit in een ruime 4.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:07 schreef Coconut het volgende:
[..]
Vervelende situatie zeg... Maar wel een goede oplossing zo idd.
Ik bedenk me trouwens net dat ik heel wat jaren geleden ook in Westendorf ben geweest. We wilden naar Brixen, maar daar zaten alle appartementen al vol, dus maar iets in Westendorf geboekt. Skiën deden we wel in Brixen. Alleen op zaterdag (aankomstdag) hebben we even geskied in Westendorf. Zo uit m'n hoofd waren er in Westendorf ook maar 4 liften o.i.d.
Ohja, ik zie dat Westendorf 13 liften heeft. En het gebied is inderdaad erg leuk! Je kan leuke tochten maken naar Soll, Going, Ellmau, Scheffau, Hopfgarten e.d. Verder is Westendorf voor zover ik me kan herinneren ook een gezellige plaatsquote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:22 schreef ook_gek het volgende:
-knip-
Betreft westendorf, dat is best groot wat ik gezien heb en het maakt deel uit van een groot ski gebied dat met elkaar verbonden is dus ik ben heel erg benieuwd![]()
leuk aantal liften hequote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:32 schreef Coconut het volgende:
[..]
Ohja, ik zie dat Westendorf 13 liften heeft. En het gebied is inderdaad erg leuk! Je kan leuke tochten maken naar Soll, Going, Ellmau, Scheffau, Hopfgarten e.d. Verder is Westendorf voor zover ik me kan herinneren ook een gezellige plaats![]()
Heel veel sterkte met je moeder, die vakantie hebben jullie zeker verdiend![]()
Westendorf is echt geweldig als je er vaker komt, kben er stuk of 10 keer geweest, en je kan ook met bus naar Kirchberg, das maar 5 minuten.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:14 schreef ook_gek het volgende:
[..]
leuk aantal liften he![]()
we gaan met 3 auto's rijden hoor ik net waar van ik er 1 moet rijden![]()
Ik moet samen met mijn zusje in mijn pa zijn auto gaan rijden. Dat word MEGA ruzzie![]()
ik ben heel erg benieuwdquote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:43 schreef ericajax het volgende:
[..]
Westendorf is echt geweldig als je er vaker komt, kben er stuk of 10 keer geweest, en je kan ook met bus naar Kirchberg, das maar 5 minuten.![]()
de pistes zijn echt heerlijk
Hard is vaak ijs inderdaad. Ik vind dat zelf geen probleem. Wat je moet onthouden is dat je heel goed moet kanten en zorgen dat je ski's goed scherp zijn. Als dat het geval is zal je nergens last van hebben.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:56 schreef klier het volgende:
Is poeder/hard goed skibaar? Wat moet ik me daarbij voorstellen een hard ondergrond met een klein beetje losse poeder erop? Dat je dus nogal hard valt zeg maar?
En is hard helemaal niet skibaar? Is het dan een soort van ijs geworden of zo? Bij sommige pistes staat hard aangegeven terwijl er een paar dagen geleden nog wat 10 cm of zo bij is gekomen..
Zo bang hoef je niet te zijn.. Zolang het niet warm water regent en onder de 10 graden blijft is er niet veel aan de hand, alleen de sneeuw wordt plakkend..quote:Op maandag 12 februari 2007 13:46 schreef klier het volgende:
Shit zeg:( Eindelijk een beetje sneeuw gevallen (ligt nu 55 cm) en nou voorspellen ze onder andere regen! En het wordt vrijdag 6 graden daar!! Terwijl we de volgende dag erheen rijden. Aaargh gemeen nu smelt natuurlijk alles. Hoe snel gaat dat eigenlijk? Als er 55 cm ligt en het is 1 dag 6 graden hoeveel smelt er dan weg? de helft ofzo?Ben nu echt bezorgd aan het worden of onze vakantie wel door kan gaan..
Storing?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:03 schreef klier het volgende:
Hmm nou gister stond er dus nog 55 cm berg 35 dal, stond er al een tijdje. Nu staat er 0 cm berg 0 cm dal terwijl er op de webcams nog wel genoeg sneeuw ligt zo te zien. Op 1 van de sneeuwhoogtessites staat "geen melding ontvangen"
Hoe komt dat en is dat de reden dat andere sites dan maar zeggen dat er helemaal geen sneeuw ligt?
dat is dus al bs .. want er is totaal geen neerslag in de buurt! en ja het wordt warm tot en met donderdag, daarna koelt het weer af en neem de neerslag kans weer aan. Maar ook ik ben bang dat ik in de 2e krokus weinig sneeuw ga meemaken.. Waarom moet er nu precies een warmtefront komenquote:Op woensdag 14 februari 2007 11:39 schreef klier het volgende:
Uit de Volkskrant van vandaag:
Geen Wintersportweer
Voor wie binnenkort op wintersport gaat, is er slecht nieuws: er trekt deze week een bel zeer zachte lucht over Europa, waardoor de vorstgrens sterk oploopt. In veel wintersportoorden smelt de sneeuw daardoor weg. Wintersport is waarschijnlijk beperkt of niet mogelijk.
De neerslagkansen zijn echter wel hoog, waardoor op de hogere pistes in het Alpengebied de sneeuwlaag verder kan aangroeien. Er zijn dus grote verschillen.
AI AI hou mijn hart vast voor komende zaterdag als we gaan
sigaretten waren ¤ 4.50quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:56 schreef B_BOY het volgende:
hoi ik ga zaterdag naar oostenrijk op skivakantie. voor deze keer in me leven.
nu had ik 4 vraagjes. ik hoop dat iemand me kan helpen
wat kost een skipas voor 6 dagen (ben 18 dus gereduceerd tarief als ik het goed weet)?
wat kost de skihuur voor 6 dagen?
wat kosten lessen?
en wat kosten sigaretten in oostenrijk?
wie helpt me?
misschienquote:
6 meter sneeuw, -20, stralend zonnetje, super sneeuwquote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:38 schreef ook_gek het volgende:
ik ga van het beste uit!
Een maandje? dan zal ik gaan bidden. Ik weet niet hoe hoog je gaat maar een maand is voor Frankrijk eigenlijk al te laat.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 22:30 schreef Oosthoek het volgende:
Hmm ik voorzie niet veel sneeuw meer de komende dagen (Frankrijk)Gelukkig heb ik nog een maandje voordat ik weer ga
Heb ook nieuwe skis. Trick / Speed skis.. Ben ook erg benieuwd!quote:Op zaterdag 17 februari 2007 18:36 schreef Public_NME het volgende:
Zo net ff nieuwe ski's gekocht! Nog een week en dan kan ik ze uittesten!!! ZINNNNNNN
Hoe waren die Oostblokkers? In Zell am see zaten er ook erg veel en die vond ik behoorlijk arrogant, of de piste van hunzelf was!quote:Op zondag 18 februari 2007 11:28 schreef WebForce het volgende:
Gister terug gekomen uit Bad Gastein, Oostenrijk. Opzich prima kunnen skien, hebben al het weer meegemaakt: flinke sneeuwstorm, hele erge straffe wind, 2 dagen strak blauwe lucht (laatste dagen), regen, gewoon sneeuw en bewolkt.
De sneeuw was de laatste dag wel aan het verdwijnen of aan het 'verijzen'.
Dorpje was wel okay, maar 5 Nederlanders gezien de gehele week, voor de rest alleen maar Denen, Zweden, Polen en mensen uit Baltische staten (zeg ik zo goed toch? Letland, etc.). Heel relaxt zwembad daar met sauna, wel duur, maar
. Met -4 buiten heerlijk zwemmen
.
En we zijn met de trein gegaan, dat is ook relaxed! 11 uur reizen dat wel, maar met z'n drieen hebben we de'r iets moois van gemaakt! Volgende keer dan wel misschien de nachttrein proberen...
Heel erg aardig, waren dan ook vooral jongeren. Wel wat oudere in het zwembad gezien, maar niets mis met die gasten erg vriendelijk allemaal!quote:Op zondag 18 februari 2007 12:14 schreef Luni het volgende:
[..]
Hoe waren die Oostblokkers? In Zell am see zaten er ook erg veel en die vond ik behoorlijk arrogant, of de piste van hunzelf was!
Ik heb HEAD C250i's gekocht voor een zeer scherp prijs. (¤229,- incl. bindingen!) Is volgens mij wel een model van 2006, maarja dat maakt mij niet zoveel uit. Op de site staan alleen nog C260i's, het nieuwe model (opvolger) http://www.head.com/ski/products.php?region=eu&tag=all_mountain_carve&id=616quote:Op zaterdag 17 februari 2007 18:49 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Heb ook nieuwe skis. Trick / Speed skis.. Ben ook erg benieuwd!
Welke heb je gekocht?
Max 2550. Vorig jaar lag er 3 meter sneeuw op 31 maart. In het dal 1 meter. Dus ik heb geen idee wat je met te laat bedoelt, maar dit ziet er wel okay uit.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 22:31 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Een maandje? dan zal ik gaan bidden. Ik weet niet hoe hoog je gaat maar een maand is voor Frankrijk eigenlijk al te laat.
Waar ga je? Wij zaten vorige week in Alpe d'Huez. Begin van de week weinig sneeuw (wel strakblauw zonnetje), maar hoger op de berg (2500-3300 meter) was bijna alles open en was de sneeuw prima (want het vroor daar nog wel constant). Beneden werd het na twee dagen wel erg papperig en modderig, maar toen begon het te sneeuwen en hield het 3 dagen niet meer op.quote:Op zondag 18 februari 2007 20:06 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Max 2550. Vorig jaar lag er 3 meter sneeuw op 31 maart. In het dal 1 meter. Dus ik heb geen idee wat je met te laat bedoelt, maar dit ziet er wel okay uit.
St Francois de longchamps oidquote:Op zondag 18 februari 2007 21:20 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Waar ga je? Wij zaten vorige week in Alpe d'Huez. Begin van de week weinig sneeuw (wel strakblauw zonnetje), maar hoger op de berg (2500-3300 meter) was bijna alles open en was de sneeuw prima (want het vroor daar nog wel constant). Beneden werd het na twee dagen wel erg papperig en modderig, maar toen begon het te sneeuwen en hield het 3 dagen niet meer op.Laatste dag weer strakblauw en een hele dikke verse laag.
![]()
Kortom, als je maar hoog genoeg gaat is er niks aan de hand.![]()
2550 meter is nog wel te doen maar aangezien er rond 2000 meter net een 70 cm ligt en in het dal 10 / 20 / 30 cm. Hoop ik voor je dat er nog sneeuw ligt..quote:Op zondag 18 februari 2007 20:06 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Max 2550. Vorig jaar lag er 3 meter sneeuw op 31 maart. In het dal 1 meter. Dus ik heb geen idee wat je met te laat bedoelt, maar dit ziet er wel okay uit.
Klinkt goed! Foto'squote:Op zondag 18 februari 2007 11:28 schreef WebForce het volgende:
Gister terug gekomen uit Bad Gastein, Oostenrijk. Opzich prima kunnen skien, hebben al het weer meegemaakt: flinke sneeuwstorm, hele erge straffe wind, 2 dagen strak blauwe lucht (laatste dagen), regen, gewoon sneeuw en bewolkt.
De sneeuw was de laatste dag wel aan het verdwijnen of aan het 'verijzen'.
Dorpje was wel okay, maar 5 Nederlanders gezien de gehele week, voor de rest alleen maar Denen, Zweden, Polen en mensen uit Baltische staten (zeg ik zo goed toch? Letland, etc.). Heel relaxt zwembad daar met sauna, wel duur, maar
. Met -4 buiten heerlijk zwemmen
.
En we zijn met de trein gegaan, dat is ook relaxed! 11 uur reizen dat wel, maar met z'n drieen hebben we de'r iets moois van gemaakt! Volgende keer dan wel misschien de nachttrein proberen...
ok thanx.quote:Op maandag 19 februari 2007 11:27 schreef Jodelaar het volgende:
Skihut in Scheveningen, maar ben niet zo bekend met boards
Soldenquote:Op maandag 19 februari 2007 13:43 schreef Luni het volgende:
Iemand alvast tips voor volgend jaar, ik zoek een mooi gebied in Oostenrijk wat redelijk groot is, en als het kan hoog gelegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |